magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Feladták

A Fidesz megnyerte a választásokat.

Honnan tudom? Hát a ballib médiákból és megmondóemberektől. Ennél biztosabb jel nincs.

Már előre elkezdődött a választási csalásra hivatkozás. Mivel klasszikus választási csalás képtelenség, hiszen mindenhol lesznek ballib megfigyelők, valamint - minden közhiedelemmel ellentétben - a magyar választási rendszer papír alapú, a választási csalás fogalma ki lett tágítva a végtelenségig: immár az is választási csalásnak számít, hogy nem csak a ballibek kampányolnak.

A ballib hangulat gyászos. Immár arról beszélnek, mi lesz a vereség után: maradjon együtt az összefogdosás vagy legyenek megnevezve a "bűnösök".

Amire én számítok: MZP a saját választókerületét - a Csongrád-Csanád 04. számút - is el fogja bukni, majd nem fogja felvenni listás mandátumát - egyszerűen megszűnik mint tényező.

Az egyetlen ünneplő erő a DK, mely egyszerűen nem veszíthet: ha nyer a ballib koalíció, akkor ők nyertek, ha meg veszít, akkor MZP vesztett, aki csak azért tudta legyűrni az igazi jelöltet, Gyurcsánynét, mert fideszesek rá szavaztak.

68 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6217790692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2022.04.01. 08:36:49

Van amúgy egy érdekes jelenség a blog.hu-n. Ezzel a nickemmel egy rakás blogon nem kommentelhetek. Ezért vagyok néha midnight coder2. Ami azért érdekes, mert olyan blogokon is ez van, amikről eddig még életemben nem hallottam. És ezek szinte kizárólag baloldali blogok.

GyMasa 2022.04.01. 09:28:36

Nekem az tünt fel, hogy tegnap eltüntek (mármint, hogy nagyon visszavették a komment-fosást) a blogokról a balos fröcsögö emberek...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.04.01. 09:35:34

@GyMasa:

Kell a pihenés. Hétfőn sok munka lesz: a csalást kell majd leleplezni.

2022.04.01. 09:46:01

lesz néhány új elem, túl azon, hogy az előrejelzések szerint a fidesznek nem lesz kétharmada.

az ellenzéknek szinte csak budapesti képviselője lesz. és megfordítva is igaz. budapestnek szinte csak ellenzéki képviselője lesz (az előrejelzések szerint). tehát létrejön egy jelentős, de erősen széthúzó "budapest párt". amit majd a dk vezet úgy, hogy a fővárosi ellenzék gyurcsány házaspárt is leváltaná.

a jobbik és a mi hazánk (valószínűsíthető) bukásával a vidéki radikális szavazók nagyrészt elárvulnak.

ami nem változik az, hogy a bal-jobb felosztásban nehezen értelmezhető modernizáció párti, technokrata értelmiségnek továbbra sem lesz képviselete. (a gattyán féle mozgalom komolytalan.)

GyMasa 2022.04.01. 10:00:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Az nehéz lesz majd az elhatalmasodott kognitív disszonanciával...

Tapi2021 2022.04.01. 10:18:43

Csak előkészülnek. A meccs nem lefutott!
Sajnos.

Tapi2021 2022.04.01. 10:20:48

@midnight coder: Itt meg sajátosan válogatnak a kiemelt cikkekből...
Amit meg nem emelnek, ki, az olyan, mintha nem is létezne.
Vagyis, ha nem kerülsz be szinte soha az ajánlóba, tök feleslegesen írsz blogot, cikkeket.

Tapi2021 2022.04.01. 10:22:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Állítólag már vasárnap este, éjjel is több helyen zavargásokat szerveznek, ha a Fidesz nyer!!!

Azért ez már durva lenne.

GyMasa 2022.04.01. 10:33:54

@cvsvrs:
Ennek csak akkor van értelme, ha az ellenzék levonja a megfelelö konzekvenciákat.
Ha most veszítenek, és pontosan ugyanazt fogják csinálni, mint az elmúlt 12 évben, akkor meg is érdemlik, hogy örökre a fidesz maradjon az ország élén...

GyMasa 2022.04.01. 10:35:04

@Tapi2021:
Ez, mondjuk igaz, mert még a blog.hu közéleti ajánlója is csak <10 blogot ajánl...

GyMasa 2022.04.01. 10:35:40

@Tapi2021:
Jaja, amolyan "spontán" zavargások.
Olyan Majdan v2.0

Serény Vélemény 2022.04.01. 10:42:28

@midnight coder: A másik kedvenc az előzetes moderáció.

Serény Vélemény 2022.04.01. 10:43:41

@cvsvrs: A főváros fejlődésének legnagyobb akadálya a ballib városvezetés bénázása.

GyMasa 2022.04.01. 10:46:30

@Serény Vélemény:
Én elvböl nem is kommentelek olyan blogon.
Teljesen felesleges.
Persze, az olyan blogok általában erösen balos progresszívek, és nem bánják, hogy nincs érdemi vita, csak mindenki elmondja ugyanazt a véleményt, és jól vállom veregetik egymást, hogy mennyire igazuk van.

GyMasa 2022.04.01. 10:53:21

Amúgy, pl. szigorúan véve, az is választási csalás, amikor egy ember külföldön él, és mégis szavaz egy Magyarországi lakohely képviselöjére.
Persze, ezt nem mondhatják ki nyíltan, hiszen ez nekik lenne rossz, hiszen szerintük külföldön csakis az orbán által személyesen elüldözött ellenzékiek élnek.
Persze, én nem vagyok ellenzéki szavazó, így én már többször megkaptam, hogy hogy merészelek szavazni, hiszen én nem otthon élek, ezért nyilvánvalóan fogalmam sincs róla, hogy mi megy otthon.

Sztbeni 2022.04.01. 12:08:54

@GyMasa: A ballibek mindig a határontúli magyarok szavazati joga ellen uszítanak, de pl. az Angliában dolgozó magyaroknál meg azt sérelmezik, hogy miért nem szavazhatnak egyszerűbben. Vicc az egész

GyMasa 2022.04.01. 13:49:39

@Sztbeni:
Igen, és folyamatosan hazudoznak, és összemossák a két, amúgy különbözö lehetöséget!
Egy határon túli magyar csak listára szavazhat, magyar lakóhely hijján.
Egy Angliai magyar 2 szavazattal rendelkezik, egyet leadhat ugyanúgy alistára, int a határontúli, egyet pedig a magyar lakcíme szerinti képviselöjelöltre.
Bármelyik Angliai magyar kijelentkezhet a magyar lakcíméröl, és akkor, ha regisztrál, akkor ugyanúgy szavazhat levélben, igaz, akkor csak listára.

Boldeone2 2022.04.01. 18:44:10

Fidesz megnyerte a választásokat."

- Egy nagy szartengert kap Orbán a nyakába: a válság csak most fog begyűrűzni . Az európai politikában egy politikai hulla. Az ellenzèk elvihet mindent Budapesten , sőt, a legtöbb nagyvárosi vk- ban többsège lehet az ellenzèknek
A NER- nek vège, Orbán vegetálni fog

élhetetlen 2022.04.02. 03:43:22

@GyMasa: „Igen, és folyamatosan hazudoznak, és összemossák a két, amúgy különbözö lehetöséget!”. Nem mossák össze.
Választás 2022: már fiktív lakcímmel is lehet szavazni - Napi.hu .Talán nézd meg ezt, az új törvény szerint átjöhetnek a kettős állampolgárságú magyarok, és bejelentkezhetnek, (akár ötvenen egy lakásba), nem kell egy percig sem itt lakniuk, és két szavazatuk lesz. Ezt meg lehet szervezni, és most már nem törvénytelen. Hogyan lehet külföldről szavazni? Április 3 Országgyűlési Választások | Magyar Oldal. Angliában három városban szavazhatsz. Azt hiszem, Magyarországon az országhatár mellett is több a lehetőség.
„Egy Angliai magyar 2 szavazattal rendelkezik, egyet leadhat ugyanúgy alistára, int a határontúli, egyet pedig a magyar lakcíme szerinti képviselöjelöltre.”. A 3 város akkor is csak 3.
„Bármelyik Angliai magyar kijelentkezhet a magyar lakcíméröl”. Remek meglátás. A határon túli magyarok jelentkezzenek be ide, akinek meg tényleg van lakása itt, az jelentkezzen ki, ha külföldön dolgozik.
Úgy tudom, hogy, ha kijelentkezel egy lakásból, el kell számolni a közművekkel. Vagy úgy gondolod, hogy majd a gázszolgáltató kimegy Angliába leolvasni a fogyasztást a pesti lakásodban, mert itthon nem tud elérni, értesíteni? Esetleg kikötnek mindent? Szerintem az jelentkezik ki, de az el is adja a lakást, aki tudja, hogy nem fog visszajönni. Akinél benne van a pakliban, hogy vagy ő, vagy a gyereke visszajön, az nem számol fel mindent a négy évenkénti listás szavazásért. De te biztosan jobban átlátod ezeket a dolgokat.

élhetetlen 2022.04.02. 04:01:03

@Sztbeni: Nem vicc. Ha megérted, akkor esetleg rájössz, hogy inkább kínos. Gymasanak leírtam hosszabban, nem ismétlem meg, olvasd el.

kunzoo 2022.04.02. 09:25:22

@Tapi2021:
Eddig zűrzavar fidesz vereség esetén volt.

kunzoo 2022.04.02. 09:28:43

@Sztbeni:
A fidesz anno letagadta hogy szavazati jogot adnának az állampolgárság után. A baloldal a 30 millió románnal hazudott, a fidesz meg ezzel.

Sztbeni95 2022.04.02. 10:28:51

@élhetetlen: Van ismerősöm ami 2015 óta külföldön él, 2018-ban volt utoljára itthon, de be van jelentve az anyjához a mai napig, így szavazhat egyéniben is. Ez mivel jobb, mint a fiktiv lakcimet létesítő határontúli magyar?

GyMasa 2022.04.02. 13:22:44

@élhetetlen:
"Nem mossák össze."
De, igen!
Hiszen azzal védik az igényüket, hogy azt állítják, hogy "a határon túli magyaroknak akkor miért jár ez?"
Nekik NEM az "jár", amit követelnek, tehát hazudnak.

"Választás 2022: már fiktív lakcímmel is lehet szavazni - Napi.hu .Talán nézd meg ezt, az új törvény szerint átjöhetnek a kettős állampolgárságú magyarok, "
És, akkor, ha "átjön", akkor levélben szavaz?

"és bejelentkezhetnek, (akár ötvenen egy lakásba), nem kell egy percig sem itt lakniuk, és két szavazatuk lesz."
Az lehet, de levélben akkor sem szavazhatnak, mert akkor "át kell jönniük"

" Ezt meg lehet szervezni, és most már nem törvénytelen."
Akkor szervezzetek ti is olyat, ha nem törvénytelen!
Nekteek is szabad.

" Hogyan lehet külföldről szavazni?"
Nekem ne kell mondanod, holnap megyek a Möncheni követségre.

" A 3 város akkor is csak 3."
Le akarod váltani orbánt vagy nem?
Ha igen, akkor leszel szíves 4 évnként azt a fél napot rászánni.
Vagy úgy időzíteni a családlátogatást, hogy éppen itthon legyél!
Vagy, lehet azt csinálni, amit én is csinálok az itteni barátaimmal:
Aznap jönnek látogatni, és együtt megyünk szavazni.
Szóval, meg lehetne ezt oldani, de nyavajogni sokkal egyszerűbb.

"Remek meglátás."
Igen, tudom, észrevetted?

" A határon túli magyarok jelentkezzenek be ide, akinek meg tényleg van lakása itt, az jelentkezzen ki, ha külföldön dolgozik."
Mostmár igazán jó lenne eldönteni, hogy akkor mit akarsz!
Aki "ideköltözik", az NEM szavazhat utána levélben.
Mit nem értesz ezen meg?

"Úgy tudom, hogy, ha kijelentkezel egy lakásból, el kell számolni a közművekkel."
Szerintem meg nem. A tulajdonosa akkor is te maradsz a lakásnak, ha nem vagy oda bejelentve. A te logikád szerint akkor, ha van egy második lakásod, akkor oda nem kérhetsz közműveket, hiszen "ki vagy onnan jelentkezve"
Gondold ezt át újból!

" Vagy úgy gondolod, hogy majd a gázszolgáltató kimegy Angliába leolvasni a fogyasztást a pesti lakásodban, mert itthon nem tud elérni, értesíteni?"
A közműcégnek olyan címet adsz meg, amilyet csak akarsz!
Lásd fentebb, ha több lakásod van, és kiadod azokat, akkor kérheted az összes számlát arra címre, ahol ténylegesen is laksz.

" Esetleg kikötnek mindent?"
Nem. Lásd fentebb.

" Szerintem az jelentkezik ki, de az el is adja a lakást, aki tudja, hogy nem fog visszajönni. "
AZ lehet, de nem biztos, Kellhet a pénz a kinti vásárláshoz is...
Vagy drigra, vagy mittudomén.
Hogy jön ez most ide?

"Akinél benne van a pakliban, hogy vagy ő, vagy a gyereke visszajön, az nem számol fel mindent a négy évenkénti listás szavazásért. De te biztosan jobban átlátod ezeket a dolgokat. "
Ettől függetlenül ki lehet jelentkezni a lakásból.
Egy a kérdés, hogy akarsz-e kormányt váltani vagy nem?

kunzoo 2022.04.02. 14:29:29

@GyMasa:
Ez biztos? Ha halottak is lehetnek a levélszavazásra jogosultak között, akkor milyen adatbázis alapján szálazzák szét ezt? Nyilván van az adatbázisoknak egy aktuális napja, ami ezután történik nem hat rá.

GyMasa 2022.04.02. 14:39:55

@kunzoo:
"Ez biztos?"
Melyik része?
Elég hosszú volt a hozzászólás, szóval legyél konkrétabb!

" Ha halottak is lehetnek a levélszavazásra jogosultak között, akkor milyen adatbázis alapján szálazzák szét ezt?"
Pontosan nem tudom, hogy megy a dolog, de a levélszavazáshoz regisztrálni kell.
Magyarországi magyarok esetén egyszerű, mert a halált az lejelentik, így valószínűleg a halottak valamilyen időközönként lekerülnek a listáról.
Nyilván, aki a levél kiküldése után hal meg, annak a nevében, elvileg lehet szavazni.
De, most komolyan? Szerinted hány ilyen szavazat lesz az idén?

" Nyilván van az adatbázisoknak egy aktuális napja, ami ezután történik nem hat rá.""
Pontosan. De ahhoz, hogy ezzel visszaéljenek, a címzett rokonságának kell csalnia a szavazattal.
Szerintem ez egy marginális jelenség lesz csak.

élhetetlen 2022.04.03. 00:37:00

@GyMasa: Gyakorlatilag csak végigmentem a kijelentéseiden, most megpróbálom összegezni.
Egyik eset, a határon kívüli szavazhat egy szavazattal levélben, a külföldön dolgozó is, ha kijelentkezik. A határon túlinak ki kell jelentkezni a lakásából, hogy egyenlő feltételekkel szavazzanak? Nem. Nem látod a különbséget? Pedig van, és aki ezt mondja, az hazudik?
„és bejelentkezhetnek, (akár ötvenen egy lakásba), nem kell egy percig sem itt lakniuk, és két szavazatuk lesz.". Akkor már miért kéne az egy szavazat?
És ez a másik eset, bejelentkezik a határon túli, és van a külföldön dolgozó itthoni lakcímmel rendelkező. Ekkor egyenlő jogaik vannak a két szavazatra, csak kicsi más Romániából átjönni, főleg, ha hozzák őket szervezett buszokkal, (volt már ilyen), vagy Angliából, vagy Amerikából hazajönni egy napra (vagy a három szavazó helyre). És, ha nem érted, miről szól ez a törvény, hogy bejelentkezhetnek magyarországi lakcímre, úgy hogy egy percet sem éltek itt, akkor nincs mit magyaráznom. És nem nyavajogtam, tényeket írtam le.
„Le akarod váltani Orbánt vagy nem?”. Teszek az egészre, ha leváltanák is Orbánt, már bebetonozta az embereit, az ellenzék tehetetlen lenne.
"Remek meglátás.". Viccnek szántam.
„Aki "ideköltözik", az NEM szavazhat utána levélben .Mit nem értesz ezen meg?”. Te nem érted, hogy miért sajnálná valaki az egy szavazatát, ha kettőt kaphat?
„Mostmár igazán jó lenne eldönteni, hogy akkor mit akarsz!”. Pl. nem akarom, hogy azok a határon túliak, akiknek annyi köze van az országunkhoz, hogy ők is, az egyházaik is kapnak pénzt tőlünk, és a papok agitálnak is, ezért két szavazati jogot kapjanak, miközben nem érinti őket a döntésük következménye. Azok meg, akik külföldön dolgoznak, van itthoni lakcímük, és volt, van, és lesz közük hozzánk, azok regisztráció után szavazhassanak interneten.
Ez már komolytalan. „ A te logikád szerint akkor, ha van egy második lakásod, akkor oda nem kérhetsz közműveket, hiszen "ki vagy onnan jelentkezve". Félrecsúsztál. Számlát kérhetsz akárhová, én arra céloztam, hogy, ha kijelentkeztél, és csak londoni címed van, magyarországi nincs, akkor mit kezdesz azzal, ha jön egy értesítés Londonba, hogy adott nap adott időben jönnek leolvasni a vízórát, a villanyórát Pesten. Két hetente hazaugrasz akár Amerikából, de Németországból is babrás.
„" Esetleg kikötnek mindent?". Nem. Lásd fentebb.”. Áh, dehogy, ha nem tudják leolvasni a fogyasztást, és nem tudnak számlát küldeni, akár évekig ingyen szolgáltatnak. Így gondolod?
Kicsit egyszerű a gondolkodás módod, nem látod a bökkenőket, de, hát van ilyen.

élhetetlen 2022.04.03. 01:20:41

@Sztbeni95: Mondjuk, a külföldön dolgozó magyar itt született, itt él az anyja, lehet, hogy, ha az anyja öregszik, többel jár majd haza, hogy ellássa vagy elhelyezze. Vagy ha a gyereke már nem itt született, attól még hazatelepítheti. A barátnőm bátyja Amerikában él, a fia itt jár egyetemre, mert olcsóbb, főleg úgy, hogy a húgánál lakik. Közük van Magyarországhoz. A fiktív lakcímmel mi közük van? Nem baj, ha nem érted.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.04.03. 08:12:59

Mennyi, mennyi idegen ! És milyen szépen megtanultak magyarul. Csak épp semmi közük nincs Magyarországhoz.

fotelzsukov 2022.04.03. 13:55:16

@élhetetlen:
"ha az anyja öregszik, többel jár majd haza, hogy ellássa vagy elhelyezze"
A libernyak kozmoplitak "elassak" a hozzatartozikat, a kereszteny magyarok eltemetik.
---
God Bless Putin! God Bless Orban! :)

Serény Vélemény 2022.04.03. 14:20:49

@élhetetlen: A határon túli magyarok egy része ide jár dolgozni. Miért ne jelentkezhetnének be a munkásszállóra, hogy legyen magyar lakcímük is? Amikor van egy valóság, és mindig és kizárólag a legrosszindulatúbb magyarázat jut el hozzád, akkor gondolkozz el egy picit!

GyMasa 2022.04.03. 14:23:13

@élhetetlen:
"Egyik eset, a határon kívüli szavazhat egy szavazattal levélben, a külföldön dolgozó is, ha kijelentkezik."
Pontosan.

" A határon túlinak ki kell jelentkezni a lakásából, hogy egyenlő feltételekkel szavazzanak?"
Csak Magyarországi lakcíme nem lehet, mert az a cím feljogosít arra, hogy felhasználd a második szavazatodat.
Kettőt szavazni pedig csak személyesen lehet.

" Nem. Nem látod a különbséget?"
Te nem látod a különbséget, ami eléggé szomorú!

" Pedig van, és aki ezt mondja, az hazudik?"
Igen, mert ez nem igaz.

„és bejelentkezhetnek, (akár ötvenen egy lakásba), nem kell egy percig sem itt lakniuk, és két szavazatuk lesz.". Akkor már miért kéne az egy szavazat?"
De, akkor NEM szavazhatnak levélben, csakis személyesen!
Tényleg nem érted???

"És ez a másik eset, bejelentkezik a határon túli, és van a külföldön dolgozó itthoni lakcímmel rendelkező. Ekkor egyenlő jogaik vannak a két szavazatra, csak kicsi más Romániából átjönni, főleg, ha hozzák őket szervezett buszokkal, (volt már ilyen), vagy Angliából, vagy Amerikából hazajönni egy napra (vagy a három szavazó helyre). És, ha nem érted, miről szól ez a törvény, hogy bejelentkezhetnek magyarországi lakcímre, úgy hogy egy percet sem éltek itt, akkor nincs mit magyaráznom. És nem nyavajogtam, tényeket írtam le."
Figyelj csak, te itt most összekeversz, vagy szándékosan összemosol két dolgot:
A levélszavazás esetét, illetve a szavazók utaz(tat)ását.
EZ két, teljesen külön dolog! Aki külföldön él az úgy vállalta ezt, hogy tudta, hogy nehezebb lesz neki majd szavaznia!
Ez is része a "csomagnak", mint pl. az, hogy csak sokkal nehezebb Túró Rudit beszerezni!
Cserébe, "szabad" lehetsz, nem a NER uralma alatt élsz, és többet keresel.

"Teszek az egészre, ha leváltanák is Orbánt, már bebetonozta az embereit, az ellenzék tehetetlen lenne."
Nem, az ellenzék a saját alkalmatlansága okán tehetetlen!
Lehet mindezt (is) orbánra fogni, de akkor nagyon átvered magad!

"Viccnek szántam."
Tudom, megpróbáltam együtt játszani veled.

"Te nem érted, hogy miért sajnálná valaki az egy szavazatát, ha kettőt kaphat?""
Jó, és akkor ennek mi köze van a leválben szavazáshoz???
Az volt az eredeti felvetésed, hogy igazságtalan, hogy a határon túli magyarok levélben szavazhatnak, a külföldön élők meg nem.
Erre elmagyaráztam neked, hogy egyrészt a határon túliaknak csak egy szavazata van, a külföldi magyaroknak meg kettő, EZEN FELÜL bármelyik külföldi magyar IS szavazhat levélben, ha megszönteti a magyar lakcímét.
Erre te lekezdtél terelni azzal, hogy ha bejelentkeznek kamu, magyar címre, akkor egyből kettőt szavazhatnak. Ami igaz, de azt csak személyesen tehetik meg, azaz semmi különbség nem lesz egy Magyarországon élő magyarhoz képest.

" Pl. nem akarom, hogy azok a határon túliak, akiknek annyi köze van az országunkhoz, hogy ők is, az egyházaik is kapnak pénzt tőlünk, és a papok agitálnak is, ezért két szavazati jogot kapjanak, miközben nem érinti őket a döntésük következménye. Azok meg, akik külföldön dolgoznak, van itthoni lakcímük, és volt, van, és lesz közük hozzánk, azok regisztráció után szavazhassanak interneten."
De, ALAPVETŐEN nem is jár ez nekik!
Azért külön tenniük kell, hogy két szavazatuk legyen.
Mondjuk, azt nem egészen értem, hogy egy olyan külföldön élő, aki évek óta nem is járt Magyarországon, mennyiben jogosult a két szavazatára?

"Ez már komolytalan. "
Az elejétől fogva az volt.
Te vagy ennyire egyszerű vagy, hogy nem vagy képes felfogni amit már többször is leírtam, vagy direkt kötözködsz (hazudozol)!

"Félrecsúsztál. "
És, ennek mi a tököm köze van a szavazáshoz???
Ja, gen, és, ha be vagy jelentkezve a lakásodba, akkor nem nehezebb 2 hetente hazaugrani??

"Áh, dehogy, ha nem tudják leolvasni a fogyasztást, és nem tudnak számlát küldeni, akár évekig ingyen szolgáltatnak. Így gondolod?"
Van neked egyáltalán bármilyen közmű a neveden???
Eleve úgy megy, hogy az idő legnagyobb részében te diktálod be az óraállást.
Ha nem diktálod be, akkor általában a szolgáltató tippel az addigi fogyasztási adataid alapján.
Ha meg nagyon ki akar jönni leolvasni, akkor csak van szomszédod, akinek tudsz adni kertkapu kulcsot? ( A legtöbb óra vagy az utcáról is leolvasható, vagy elég bemenni a kertbe/lépcsőházba!)
Ha nincs, akkor csak hazautazol évente egyszer, hogy leírd az állásokat, és bediktáld a szolgáltatónak.
Felnőtt ember vagy a fene vigye el! Nehogymár ne tudj ilyeneket megoldani!

"Kicsit egyszerű a gondolkodás módod, nem látod a bökkenőket, de, hát van ilyen. "
Csak a te fejedben vannak azok a "bökkenők", mert azok támogatják a hazug narratívádat!
Ja, és ezeknek a "bökkenőknek" semmi köze nincs ahhoz, hogy levélben akarsz-e szavazni, vagy személyesen.

vergyula 2022.04.03. 14:32:21

@Serény Vélemény: A "legrosszindulatúbb magyarázat"-ról a Legyen végre béke című tüntetés jutott eszembe, melyet a "közmédia" úgy mutatott be, mint "Háborúpárti tüntetés".

élhetetlen 2022.04.03. 15:16:39

@fotelzsukov: Ez most mi volt? Mert viccnek gyenge. Vagy tényleg nem tudod, mi a különbség az ellássa, és az elássa között. Én ezt is elhiszem rólad. De hogy a keresztény magyarok eltemetik az öregedő, ellátásra szoruló, de még élő anyjukat, hát ilyet még nem hallottam, bár keresztény magyar vagyok.

élhetetlen 2022.04.03. 15:47:20

@Serény Vélemény: A határon túli magyarok egy része ide jár dolgozni. Miért ne jelentkezhetnének be a munkásszállóra, hogy legyen magyar lakcímük is?”. Ezt eddig is megtehették, „Kormányablak - Feladatkörök - Tartózkodási hely címének, megváltoztatásának, megszüntetésének, megújításának a bejelentése és nyilvántartásba vétele, valamint a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány kiadása (lakcímbejelentés) (kormanyablak.hu), talán három hónap itt tartózkodás kellett. Most, az új törvény szerint egy percet sem kell Magyarországon töltened lakcím létesítéséhez. Választás 2022: már fiktív lakcímmel is lehet szavazni - Napi.hu. És most gondolkodj el picit, és mondj egy jóindulatú indokot, hogy erre az új törvényre miért is volt szükség éppen most.

vergyula 2022.04.03. 16:18:01

@élhetetlen: Talán csak sima diszlexia, vagy funkcionális analfabetizmus.
Persze dehogy, zsukovot ismerve egyszerű rosszindulat, trollkodós provokáció.

Serény Vélemény 2022.04.03. 18:28:50

@élhetetlen: Elmondom az élhetetlenek kedvéért: mert nagyon sokan vásároltak egy csomó ingatlant, és nagyon sokan össze-vissza laknak, és nincs összefüggés a tényleges és a bejelentett lakóhelyük között.
Ez sem egészen szép dolog, de ez van.

élhetetlen 2022.04.03. 18:40:15

@GyMasa: „te itt most összekeversz, vagy szándékosan összemosol két dolgot:A levélszavazás esetét, illetve a szavazók utaz(tat)ását.”. Nem, nem kevertem, és nem mostam össze a két dolgot.
Világosan leírtam: Egyik eset, a határon kívüli szavazhat egy szavazattal levélben, a külföldön dolgozó is, ha kijelentkezik. A határon túlinak ki kell jelentkezni a lakásából, hogy egyenlő feltételekkel szavazzanak? Nem.
A másik eset. „Csak Magyarországi lakcíme nem lehet, mert az a cím feljogosít arra, hogy felhasználd a második szavazatodat.”. Olvasd már el az új törvényt, a határon túli magyar létesíthet magyarországi lakcímet, anélkül, hogy egy percet is itt töltött volna, aztán regisztrálhat, és átjöhet, vagy áthozhatják, hogy két szavazatot adhasson le. De Romániából átjönni könnyebb, mint az USA-ból, vagy Angliából És, mint írtam, Angliában csak három szavazó pont van.
„„és bejelentkezhetnek, (akár ötvenen egy lakásba), nem kell egy percig sem itt lakniuk, és két szavazatuk lesz.". Akkor már miért kéne az egy szavazat?" De, akkor NEM szavazhatnak levélben, csakis személyesen!”. Igen, de azért létesítenek magyarországi lakcímet, hogy két szavazatot adhassanak le, ne egyet. Tényleg nem érted?
„Figyelj csak, te itt most összekeversz, vagy szándékosan összemosol két dolgot:A levélszavazás esetét, illetve a szavazók utaz(tat)ását.„. Nem, már másodszor írom le, hogy mi a probléma. A levélszavazásnál a külhoni magyarnak nem kell kijelentkezni a saját lakásából, míg a külföldön élő magyarnak igen, hogy ugyanúgy levélben egy szavazatot adhassanak le. A külföldön élő magyarnál van egy kényszerítés, hogy ugyanolyan joga legyen, mint az erdélyi magyarnak.
„Ez is része a "csomagnak", mint pl. az, hogy csak sokkal nehezebb Túró Rudit beszerezni!„. Csak a csomagnak ezt a részét nem az élet hozta, hanem a magyar kormány.
A másik, írod, hogy hazudozok, miközben ilyet írsz, „Az volt az eredeti felvetésed, hogy igazságtalan, hogy a határon túli magyarok levélben szavazhatnak, a külföldön élők meg nem.„. Na, ez nem igaz. Nézd vissza. Ismétlem, a levélszavazástól csak azt írtam, hogy egy Romániában élő magyarnak nem kell semmiről lemondania, hogy levélben szavazhasson, míg a magyarországi magyarnak le kell mondania a magyarországi lakcíméről. Ki hazudozik?
„Erre elmagyaráztam neked”. Hogyne, tőled tudtam meg, hogy mi van. „Erre te lekezdtél terelni azzal, hogy ha bejelentkeznek kamu, magyar címre, akkor egyből kettőt szavazhatnak. Ami igaz, de azt csak személyesen tehetik meg, azaz semmi különbség nem lesz egy Magyarországon élő magyarhoz képest„. Csak a távolságokról írtam.
„De, ALAPVETŐEN nem is jár ez nekik! Azért külön tenniük kell, hogy két szavazatuk legyen.”. Így van, de elég sok segítőjük volt már négy éve is, akik ezt intézték, csak akkor még törvénytelen volt, most törvényes.
„Mondjuk, azt nem egészen értem, hogy egy olyan külföldön élő, aki évek óta nem is járt Magyarországon, mennyiben jogosult a két szavazatára?„. Itt élhet a fél családja, a szülei, tehát a szavazata következményeit megérzi.
„És, ennek mi a tököm köze van a szavazáshoz???”. Ennek már semmi, ez csak a sallangra válasz volt. Van tizenplusz közmű van a nevemen, aztán ezeket adják veszik, lett az NHKV, elvették Siófoktól a számlázási jogot, de 3 év alatt nem tudtak átvenni a csoportos beszedési megbízásomat, pl. „A legtöbb óra vagy az utcáról is leolvasható, vagy elég bemenni a kertbe/lépcsőházba”. Kivéve, ahol minden mérő a lakáson belül van, mint nálam. Ez a bemondod telefonon, ez megy, de időnként kijönnek, fényképeznek, ha nem így lenne, mindenki mondhatna be minimális fogyasztást és csak azt fizetné, de a szolgáltatók sem hülyék. És, ha kapsz Angliában egy étesítést, hogy mikor van a végszámlához a leolvasás, akkor te kiveszek hirtelen szabadságot, veszel repülőjegyet, és itt leszel a helyszínen, mert te mindent meg tudsz oldani. Én nem, és ha nem itthon laknék, akkor sem adnék kulcsot egy random szomszédnak, hogy bárkit beengedjen.
Na, ezt befejeztem, nincs több mondanivalóm.

Serény Vélemény 2022.04.03. 18:44:28

@vergyula: A békéhez nem kellenek fegyverek. A fegyverek a háborúhoz kellenek. Ha te fegyvert adsz az ukránoknak - egyrészt csak ingyen tudod, mert nem fognak soha fizetni érte - másrészt csak meghosszabbítod a szenvedéseiket. Az oroszok ezt a háborút meg fogják nyerni. Nem mindegy, hogy 30-40-50-60-80%-ban fogják lerombolni Ukrajna területét.
(Robert C. Castel, dr. Demkó Attila, Prof. Dr. Resperger István ezredes, és még sokan mások, akik a mainstream médiahisztitől markánsan eltérő véleményt fogalmaznak meg, és ráadásul még értenek is hozzá.)
A háború befejezéséhez nem tüncikézni kellene, hanem az EU és az USA vezetőinek olyan nyomást kellene gyakorolni a zenebohócra, és a kgbsre, hogy tárgyaljon. Az EU és főleg az USA célja azonban inkább az, hogy sok orosz katona, és még több ukrán polgár- és katona haljon meg, és lehetőleg minél nagyobb káosz alakuljon ki, meg hogy sok olcsó ukrán lány legyen elérhető a nyugati bordélyokban.
Amikor valaki Ukrajnáért meg a békéért tüncikézik, akkor _ezért_ tüncikézik.

Serény Vélemény 2022.04.03. 18:47:44

@élhetetlen: Vannak szavazókörök, ahol csak kérésre adják át a népszavazási íveket a választóknak. EZ sokkal durvább szabálytalanság, és befolyásolás, mint az az elméleti, senki által nem bizonyított lehetőség, hogy külföldi magyarokat hozzanak fiktív magyar lakcímekkel szavazni.

élhetetlen 2022.04.03. 19:24:29

@Serény Vélemény: Én meg megpróbálom elmondani neked, hogy van különbség a lakást vásárlók, és a fiktív címre lakcímet kreálók között. És ez most törvényes. Nincs lakása itt, van lakcíme, akár ötven embernek egy lakásban, és átjöhet szavazni két szavazattal.

„mint az az elméleti, senki által nem bizonyított lehetőség, hogy külföldi magyarokat hozzanak fiktív magyar lakcímekkel szavazni.”. Hát, ha neked egy törvény nem bizonyíték, akkor nem tudok mit mondani.

Serény Vélemény 2022.04.04. 11:19:24

@élhetetlen: Érted a különbséget a törvény szövegét szándékosan be nem tartó szavazatszámláló bizottsági tag konkrét tette, és az általad kreált valóságban nem létező vízió között?

GyMasa 2022.04.04. 11:55:22

@élhetetlen:
Attól, hogy sokszor megismétled a mondandódat, nem lesz igaz.

GyMasa 2022.04.04. 12:03:23

@Serény Vélemény:
nem, nem érti!
Eleve, az egész vita a klasszikus témából indult, miszerint o1g, mert nem engedi meg a külföldön élö magyarokank UGYANAZT, amit a határontúli magyaroknak JÁR, azza, a levélben szavazás lehetöségét.
Amikor elmagyaráztam, hogy NEM ugyanaz a kettö, akkor elkezdett össze-vissza beszélni.
Majd végül jött a fantázíálás a Magyarországra utaztatott határontúli magyarokkal.
És, nem ´rtette meg, hogy ha két szavazatot akar leadni, azt NEM teheti meg levélben.
Ja, és azt sem érti, hogy müködik a magyar ingatlannyilvántartás...
Mert, szerinte pl. ha nem vagy egy ingaltanba bejelentve, oda nem köttethetsz be közmüveket, ami egy marhaság...

vergyula 2022.04.04. 12:24:33

@GyMasa: Erről jut eszembe, az előbb hívtak a biztosítótól. "Ön XY, lakik itt és itt?"
"Igen"
"Adategyeztetés, kérem mondja be a címét és a születési idejét!"

2022.04.04. 12:49:16

@GyMasa:
Tegnap probaltam szavazni, nincs magyarorszagi lakcimem, csak egy ervenyes utlevelem. Tobb, mint 2 eve elek Magyarorszagon. Elhajtottak. Meg csak listara sem szavazhattam.
Mas: a hugommal mentem, megkerdeztek tole, hogy kell e a harmadik szavazolap? De a csalad tobbi tagjatol is megkerdeztek ugyan ezt. Akkor meg nem tudtam, hogy ez torvenyellenes.
---
God Bless Putin! God Bless Orban! :)

2022.04.04. 12:53:04

@élhetetlen:
"bár keresztény magyar vagyok."
Dehogy vagy te kereszteny magyar, egy szemetlada okoskodo libernyak kozmopolita vagy! :)
---
God Bless Putin! God Bless Orban! :)

Serény Vélemény 2022.04.04. 13:00:49

@тельня́шка: Én szakadó hóban álltam egy csomót sorba, és igen, előlünk is elhajtottak egy bácsit, mert nem volt nála a lakcímkártyája.
(Pedig ez falu, oszt ismerték is.)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.04.04. 13:04:00

@тельня́шка: így van, az első fele teljesen törvényes és szabályos eljárás volt.
Szerepelned kell a választói névjegyzékben, vagy regisztrálnod kell távszavazásra, ott pedig csak egy db országos listára szavazhatsz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.04.04. 13:05:09

@Serény Vélemény: lásd amit újnevű zsukovnak írtam. A kiértesítésben is benne van, mit kell vinni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.04.04. 13:08:38

@GyMasa: a népek java része azt sem tudja, hogy egyes pártok csak országos listát (Gödény-Seres trottyosbanda) tudtak állítani, mások pedig megyei listát is. Onnan lehet felismerni, hogy az országos listán ismert nevek vannak, a megyei listán meg max. csak neki :)

GyMasa 2022.04.04. 14:52:34

@тельня́шка:
Benne voltál a névjegyzékben?

GyMasa 2022.04.04. 14:54:37

@Deak Tamas:
Nagyon sokmindet nem tudnak...
Plusz mégtöbb mindenről gondosokdik a hazug ellenzéki propaganda, hogy ne is tudjanak róla (illetve ne tudják, hogy mi a menete az adott dolgoknak)...

GyMasa 2022.04.04. 14:56:13

@тельня́шка:
Akkor miért csodálkozol?
AZ úgy megy, hogy odamész, átadod a személyidet/jogsidat/útleveledet, megkeresnek a papír alapú listában, aláírod, megkapod a szavazólapokat, meg a barítékot, és elmész szavazni.
Ha nem vagy benne a listában, akkor teljes joggal küldtek el!

GyMasa 2022.04.04. 14:57:21

@тельня́шка:
Ha hagytak volna úgy szavazni, akkor simán csak körbejárhatnád a környék összes szavazóhelyiségét, és leszavazhatnál akár több tíz helyen is.

Serény Vélemény 2022.04.04. 15:10:15

@GyMasa: Pl. Az atv-n majdnem megnéztem: www.youtube.com/watch?v=CrhOwi-QRlM&t=204s

de nem bírom végignézni, mert annyira ostobaság az egész, hogy hihetetlen!

ELMÉLETILEG lehetne úgy szavazatot vásárolni, hogy lefényképezed a szavazólapot és a fénykép alapján fizetnek a szavazatodért.

Csakhogy. A 2013. XXXVI. törvény szerint:

182. § (1) A választópolgár a szavazólapot borítékba helyezheti és az urnába dobja.
(2) Ha a választópolgár a szavazólap urnába történő helyezése előtt jelzi, hogy a szavazólap kitöltését elrontotta, a rontott szavazólapot a szavazatszámláló bizottság bevonja, egy külön e célra szolgáló borítékba helyezi, és a rontott szavazólap helyett új szavazólapot ad ki. A szavazatszámláló bizottság a rontott szavazólap helyett újat – választópolgáronként és szavazólapfajtánként – csak egyszer adhat ki.

Tehát a szavazólapról készített fénykép _nem_ bizonyítja, hogy be is dobtad a megrendelő igénye szerinti szavazólapot az urnába!

De ezt az észlények nem propagálják, és miért nem?

Mert nem a választások tisztaságának és törvényességének a tényleges őrzése a céljuk, hanem a hülye hisztériakeltés!

Csak a láncszavazás módszerével lehetne tényleg csalni, de amikor 2,7 millió szavazat van az egyik oldalon, és 1.8 milliónál valamivel több a másikon, akkor az is elképzelhetetlen, hogy jelentősebb mértékben ezzel befolyásolni lehetne a választást.
Mert kiderülne.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.04.04. 15:12:07

@Serény Vélemény: és mi van, ha ugyanazt a képet másolgatjuk egymás közt és felvesszük a pénzt? Bááá, hogy ez nekem tegnap nem jutott eszembe.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.04.04. 15:14:03

@GyMasa: ami már csak azért is furcsa, mert megjön levélben, leírva papíron.

2022.04.04. 16:18:20

@GyMasa:
Honnan tudhattam volna, hogy kell szavazni. Jo, hogy nem adnak a szavazashoz is hasznalti utmutatot. :) Ja, meg eletemben nem szavaztam, de azt hiszem, nem is fogok. :) Amugy sem hiszek a demokraciaban. :)
---
God Bless Putin! God Bless Orban! Halal az ukran fasisztakra! :)
---
PS: Nem szeretem bonyolitani a dolgokat, az egyszeruseg hive vagyok: peldaul meg nem kuldtem oneletrajzot, ha munkat kerestem. Ha hirdettek valahol munkat, amihez ertek es epp dolgozni volt kedvem bementem, mondtam ki vagyok, mit tudok, mennyi gyakorlatom van, kellek e es mikor kezdhetek. De legtobbszor haverok, ismerosok vagy volt munkatarsak ajanlata alapjan kaptam munkat ugy, hogy beajanlottak a ceghez.

GyMasa 2022.04.04. 17:04:41

@Serény Vélemény:
EZ is pontosan ugyanaz a hazug/inkompetens ellenzéki "érvelés", amivel nekimennek a számukra nem tetsző törvényeknek:
- A "rabszolgatörvény" - ott, ugye, aki egy kicsit is ért arugalmas munkaidőkerethez (értsd dolgozott valaha olyan helyen, ahol olyan van) az tudja, hogy egyszerűen az egész érvelés egy hazugsághalmaz volt! Összemosták a rugalmas munkaidőkeretet a túlórával.
- Az ezen a blogon már tübbször is kivesézett, levélszavazás
- És, a választási "csalások"
Ezeknél ugyanaz a motívum, és ugyanúgy van felépítve a hamis érvelés...
Megnézik a törvényt, a kiskapukból összeollózzák a lehető legdurvább, Armageddon kimentelt (ami a legtöbb esetben alapvetően elő sem fordulhat, csak, ha beletesznek egy-két csúsztatást). Majd ezzel a nulla közeli valószínűségű scenárióval elkezdenek úgy kampányolni, mintha MINDENKIT pontosan ugyanúgy érintene a dolog...

GyMasa 2022.04.04. 17:07:51

@тельня́шка:
"Honnan tudhattam volna, hogy kell szavazni. Jo, hogy nem adnak a szavazashoz is hasznalti utmutatot. :) Ja, meg eletemben nem szavaztam, de azt hiszem, nem is fogok. :) Amugy sem hiszek a demokraciaban. :)
Ahogy fentebb Deak Tamas megírta:
Amikor megkaptad a választási értesítődet, abban le van írva, hogy mi a teendőd!
Ugye, nem nekem kell magamat szégyellni, hogy nem olvasod el?

"PS: Nem szeretem bonyolitani a dolgokat, az egyszeruseg hive vagyok: peldaul meg nem kuldtem oneletrajzot, ha munkat kerestem. Ha hirdettek valahol munkat, amihez ertek es epp dolgozni volt kedvem bementem, mondtam ki vagyok, mit tudok, mennyi gyakorlatom van, kellek e es mikor kezdhetek. De legtobbszor haverok, ismerosok vagy volt munkatarsak ajanlata alapjan kaptam munkat ugy, hogy beajanlottak a ceghez. "
EZ egy teljesen valid munkakeresési módszer. Nekem nem lenne türelmem hozzá, de sokaknak beválik.
Engem legtöbbször a LinkedIn-en keresztül keresnek meg mindenféle ajánlatokkal.
Utoljára 9 óve kellett nekem jelentkezni. AKkor is felvettek az első helyre.

2022.04.04. 17:27:01

@GyMasa:
"Amikor megkaptad a választási értesítődet, abban le van írva, hogy mi a teendőd!"
Nem kaptam semmi ertesitot. Igaz, nem is regisztraltam.

GyMasa 2022.04.04. 17:33:31

@тельня́шка:
Akkor legközelebb majd kell regisztrálni.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása