magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Frakciók

Vicces eredmény a ballib frakciókban.

Ha senki se mond le mandátumáról és a követségi szavazatok se hoznak változást, akkor a következő a belső ballib mandátumarány:

  • DK: 16 (ebből listás: 12),
  • Jobbik: 9 (ebből listás: 9),
  • Momentum: 9 (ebből listás: 5),
  • MSZP: 9 (ebből listás: 5),
  • Párbeszéd: 8 (ebből listás: 4),
  • LMP: 5 (ebből listás: 3).

Jól látható: a párbeszédesek a legokosabbak, sikerült biztosan győztes körzeteket kiharcolniuk 0,1 %-os országos támogatottsággal. Az LMP-sek meg a legbutábbak. Aminek nagyon örülök.

Számomra kiváló hír a Jobbik totális pofáraesése, összes mandátumukat azoknak köszönhetik, akik ellen alakultak annak idején - ez mindenképpen komikus.

S természetesen igaz lett fő jóslatom: a DK képtelen nem nyerni. S nyert is. A ballib tömbön belüli súlya keményen nőtt.

S persze a fő eredmény a legérdekesebb: az összes ballib párt + az akkor még nem ballib Jobbik és LMP együtt 2,7 millió szavazatot kapott 2018-ban, alig elmaradva akkor a Fidesz 2,8 milliójától. Most ugyanezek egyesülve 1,8 milliót értek el a Fidesz 2,7 milliójához képest.

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1417796987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnightcoder2 2022.04.05. 09:02:25

A legnagyobb vesztes szerintem a Jobbik volt. A cukisodás nem jött be nekik, az újbaloldallal való összefogás meg pláne nem.

2022.04.05. 09:34:42

a "baloldalnak" alig lesz vidéki képviselője.

egyéniben 2 győztes (szeged és pécs). 86 vesztes helyre kaptak 38 kompenzációs listás mandátumot. abból arányosan mondjuk 6-7 jutna budapestinek és 31-32 vidékinek illene osztani. csak ugye a politikában másodlagos az illem. az arány a fordítottja. ahogy nézem 6 vidéki indulót juttattak be (hódmezővásárhely, debrecen, karcag, paks, szekszárd, sopron). és még talán 1 vidéki roma jelölt.

gyakorlatilag lesz a fidesz, egy országos párt. az ellenzéki budapest frakció és a vidékies mi hazánk mozgalom.

2022.04.05. 09:53:52

az ellenzék összesen 88 elektori körzetet vesztett. és 38 listás képviselői helyet kapott. a kompenzációs arány 43%. 10 vesztesből 4-et be tudnak juttatni.

egy klasszikus vegyes rendszerben 100 egyéni + 100 listás képviselő az eredmény:

fidesz 137 fő (83 egyéni, 54 lista)
egységben magyarországért 52 fő (17 egyéni, 35 lista)
mi hazánk 6 fő (0 egyéni, 6 lista)
kétfarkú kutyapárt 3 fő (0 egyéni, 3 lista)
megoldás mozgalom 1 fő (0 egyéni, 1 lista)

ha a fidesz egy sima vegyes rendszert vezet be (ami az arányos holland és az aránytalan brit között van), akkor is jobban jár, vagy járt volna. és nincs ez a hiszti.

GyMasa 2022.04.05. 10:44:03

Ahogy látom, ez az összefogás v2.0 sikeresen produkált vagy 900 000 "összefosás árvát"...

ulpius66 2022.04.05. 10:46:03

Igazad van! Tényleg az LMP a legnagyobb kamuzó!!!!!!

Induláskor az MSZP-Dk volt a fő ellenfél....valahol félúton a Fidesz és a ballibsik között, aztán kitalálták, hogy a magyarországi "zöld párt" (jelentsen ez bármit is) bevezetve a női egyenlőséget (kötelező női és férfi társelnök) .....

Most meg látom, hogy attól függ, hogy egyáltalán lesz-e női képviselőjük, hogy a gyurcsányi átad-e egy helyet az LMP-nek a ballibsi Összefosás listáján....

EZEK ALAPJÁN A 38. DK-S HEGEDŰS ANDREA NEM ÜL BE A PARLAMENTBE, HANEM HELYETTE AZ 50. HELYEZETT AZ LMP-S BAKOS ANDREA ÜL BE........

Nevem senki. 2022.04.05. 12:00:32

@midnightcoder2: A cukisodás még bejött, lásd 18-as eredményük. Az összefogással valóban pofára estek.

Boldeone2 2022.04.05. 12:05:11

@cvsvrs: A választási rendszer nyilvánvalóan rossz, de annál sokkal súlyosabb problèmák vannak alapvető szinten , ebből következik a plurális demokrácia elbukása Magyarországon, és az állampárti rezsim megerősöde. Járjuk a premodern társadalmak sajátos útját , mint Oroszország , vagy Szerbia...

GyMasa 2022.04.05. 12:07:50

Na, meg is van az új, relativizáló ellenzéki matek!
"orbánékra nem szavazott az emberek 30%-a sem!!!!"
Csak gratulálni tudok!

2022.04.05. 12:47:40

@Boldeone2:
nyugati típusú plurális pártrendszer legfeljebb budapesten van.

azon kívül szinte csak a fidesz nyert. illetve még a nemzeti radikálisok vannak, akik többségében nem álltak be az összefogásba. mert vagy beszavaztak toroczkaira, vagy ahogyan mondani szokás "befogott orral" orbánra. (amennyire látni lehet nem az történt, hogy a vidéki dk-s szavazó nem szavazott a jobbikos jelöltre, mert "náci". hanem az egykori jobbikos választók többsége nem szavazott be a saját pártjának jelöltjére se, mert nem elég radikális.

orbán a háború kitörését követően kb. 24 óra alatt jó politikai érzékkel megérezte, hogy "békeharcot" kell hirdetnie. és ezzel nyertek. nekem több a politikával nem nagyon foglalkozó ismerősöm mondta azt, hogy a "békére" szavaztak, mert mzp fegyvereseket küldenek ukrajnába. és nem számított az az infláció (hiszen az abból adódik, hogy ők is kaptak valamilyen támogatást) a korrupció (hiszen abban a többség benne akar lenni, elnyerni valamennyi pénzt az eu pályázati rendszerben, amihez a fidesz képviselőkkel kell bratyizni).

az ellenzék debrecenben elég intenzíven kampányolt. kósa körzetét "billegőként" tartották számon. aki "félgőzzel", de simán nyert. a fidesz ezek mellett nemzetközi kapcsolatokat épít. pl. egy mai hír, hogy papp polgármester genfben szólalt fel az ensz önkormányzati szekció ülésén környezetvédelmi kérdésekben. .
cdn.haon.hu/2022/04/KnamAmFSscVOOkYhnslzE2gMUqidd0mCk4BxfWWCgVw/fill/850/478/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzA4NzJlZGM0NjdjOTQxMWNhMDk4NTNhYTQ4ODYyMjlh.jpg
az egy másik kérdés, hogy debrecenben két kínai és egy koreai akkumulátor alkatrész üzem épül, nyilván jelentős környezetterheléssel. arra azt mondják, hogy az technológia fejlesztés. errefelé a fidesz uralja a globális kérdéseket is (klíma, migráció, kutatás-fejlesztés).

a pluralitás a fideszben van. és a többi párt ha létezik egyáltalán akkor is csak veri az asztalt. ezért van egypártrendszer persze értem, hogy amikor az ellenzék az utcán kampányolt, akkor véletlen elromlott az elektromos vezeték, amit ugye lölő cége az opus titász nem tudott gyorsan kijavítani. azt lehet mondani, hogy nem egyenlőek a feltételek, lejt a pálya, stb.

Serény Vélemény 2022.04.05. 13:25:07

@Boldeone2: "A választási rendszer nyilvánvalóan rossz"

Nyilván _csak_ az a jó választási rendszer, amiben csak az általad preferált oldal nyerhet csak.

Egyébként meg, tök egyetérek veled, hiszen az a rendszer, amiben a parlamentbe egyéni választókerületből bejuthat egy Hajnal Miklós, vagy egy Tordai Bence, vagy egy Hadházy Ákos, vagy egy Jámbor András kétségtelenül rossz. Ezekre az emberekre szerintem egy kutyát nem szabadna bízni, nem hogy parlamenti mandátumot.

2,7 millióan arra szavaztak, hogy ne ez a moslékkoalíció irányítsa az országot.

Ezt próbáld meg _nem_ elfelejteni, és nem elhazudni.

ulpius66 2022.04.05. 13:49:36

@GyMasa:

""Bajnai Gordon hozzátette, aki nem megy el választani, az Orbánra szavaz, és nem lesz alapja panaszkodni a következő években. Aki a kamupártokra szavaz, az szintén Orbánra szavaz szerinte, aki pedig a Kutyapártra szavaz, az Orbánt kapja állítása szerint."

24.hu/belfold/2022/04/02/bajnai-gordon-aki-orbant-valasztja-az-putyint-kapja-aki-a-kutyapartra-szavaz-az-orbant-kapja/

AKKOR HÁNY SZAVAZATOT IS KAPOTT A FIDESZ?

2022.04.05. 13:53:44

@Serény Vélemény:
ha egy párt 50% felett kap, akkor mindegy, hogy milyen rendszer van. annak kell kormányoznia.

ulpius66 2022.04.05. 14:06:35

Ez volt 2021 évben (tavaly) a pártok támogatását tekintve:

"A 2021. évi költségvetési törvényjavaslat az Országházban a tervezet benyújtásának napján, 2020. május 26-án.Kiderült, mekkora költségvetési mozgástere lesz jövőre a pártoknak
Infostart / MTI
2020. május 26. 13:53

A parlamentnek kedden benyújtott 2021-es költségvetési törvényjavaslat alapján a pártok és alapítványaik 5,78 milliárd forintból gazdálkodhatnak jövőre.

A 2021-es javaslat alapján jövőre a parlamenti pártok közül a Fidesz csaknem 968 millió forint költségvetési forrásból gazdálkodhat, a Jobbik 510 millió, az MSZP 305,5 millió, az LMP 218 millió, a DK 207 millió, a KDNP 180 millió, a Párbeszéd pedig 91 millió forintot kaphat.

Az országos listán mandátumot nem szerzett pártok esetében a Momentum Mozgalom 44,3 millió forintot, a Magyar Kétfarkú Kutyapárt pedig 24,6 millió forintot kaphat a büdzséből."

HIÁBA NO, ... KELL AZ A PÁR SZÁZMILLA A PÁRTOK KASSZÁJÁBA........

Tapi2021 2022.04.05. 14:32:45

@GyMasa: Világszinten meg szinte senki! :-)

Tapi2021 2022.04.05. 14:41:49

@ulpius66: És a Jobbik fél milliárdból ezt tudta összehozni?

Látszik, hogy nem a pénzen múlik ez, hanem azon, hogy ki, kicsoda és MIT képvisel?!

A Mi Hazánk mennyiből hozott össze több mandátumot, mint a legtöbb balos ellenzéki formáció? Vagy éppen kettővel kevesebbet, mint a félmilliárdból (meg még ami összejön), gazdálkodó Jobbik?

MEDVE1978 2022.04.05. 15:09:16

@Serény Vélemény: Alapvetően a mostani választástól eltekintve a legdemokratikusabb rendszer az, ami a legfinomabb részletekig lemenve képviseli a népakaratot. Ebből a szempontból például az angolszász rendszerek kalap fosok, hiszen a győztes mindent visz elven működnek. Tehát, ha minden választókerületben 51,01%-ot kap A párt és 49,99%-ot B párt, akkor a parlamentben csak A pártiak fognak ülni. Ilyen van a briteknél, egy nagy kalap fos is az egész, mert 49,99% képviselet nélkül marad.

A másik rendszer mondjuk a német, ahol van erststimme és zweitstimme, ami kb. az egyéninek és listásnak feleltethető meg. Csak náluk hangsúlyosabb a listás eredmény sokkal inkább, mint nálunk.

Alapvetően talán a legdemokratikusabb rendszer, ami leginkább finomhangoltan kezelte a szavazók akaratát a magyar volt 2010 előtt. Egyértelmű, hogy miért: első körben szavazhatott valaki a Jobbikos képviselőre, aki lemaradt a FIDESZ-es mögött, ez nem volt gond. Ha második körben nem jutott be vagy visszalépett, akkor nem veszett el a szavazata, hanem tudta Viktort támogatni.

Még egy dolog van, a %-os bejutási küszöb. A lengyel határ talán emlékeim szerint 2% körül van, az ebből a szempontból mindig is "demoratikusabb", a népakaratot jobban leképező volt.

A mostani magyar rendszer tehát rosszabb, mint a 2010 előtti volt, de nem annyira szar, mint az angolszász. (ahol ugye könnyen előfordulhat az is, hogy a vesztes több szavazatot kap, mint a győztes lásd Clintonné és Trump). Nálunk ez jóval nehezebb, de nem lehetetlen az egyéni jelöltek magasabb súlyozása miatt.

GyMasa 2022.04.05. 15:16:26

@Tapi2021:
Te is ötleteket adsz nekik!
Azért olyan vicces látni, ahogy "fejlödik" az "ellenzéki matek"...
Nem tudom, hol van az alja ennek a gödörnek...

ulpius66 2022.04.05. 15:32:45

@GyMasa:

"Azért olyan vicces látni, ahogy "fejlödik" az "ellenzéki matek"...
Nem tudom, hol van az alja ennek a gödörnek..."

A gödör alja, mint évek óta mindig!!

"Az otthonmaradók, ha elmentek volna szavazni, az ellenzékre szavaztak volna!"

TEHÁT AZ ELLENZÉKNEKNEK VAN TÖBBSÉGE!!!!!!!!

AMI MAGYARORSZÁGON VAN AZ NETTÓ FASISZMUS!!!!!!

MAGYARORSZÁGON DEMOKRÁCIA CSAK AKKOR LESZ, HA A NAGYON-NAGYON LIBERÁLISAN DEMOKRATÁK LESZNEK HATALMON!!!!

Serény Vélemény 2022.04.05. 15:48:45

@MEDVE1978: Izraelben pl a te felfogásod szerint nagyon demokratikus rendszer van, cserébe évente kétszer van náluk parlamenti választás.

Tapi2021 2022.04.05. 16:25:24

@GyMasa: Náluk nincs alja! Mindig van lejjebb. :-(

Tapi2021 2022.04.05. 16:30:32

@ulpius66: Az a baj, hogy ez nekünk vicc, nyugaton, külföldön meg egy az egyben így gondolják!

Most is, lett egy sikeres választás, ahol nagyon meggyőző részvétel mellett nyert nagy különbséggel egy pártszövetség, amely így stabil kormányt fog adni. Közben az EU elindította a jogállamisági eljárást. A tőzsde esik.

Az első egy fontos dolog, a másik egy koncepciós eljárás! És mi a fontosabb a piacnak?...

2022.04.05. 16:32:42

@MEDVE1978:
nem a fidesznek, hanem budapestnek van túlhatalma. a fidesz inkább preferálja a fővároson kívüli képviselőket. ettől demokratikusabb párt, mint az összes többi. illetve még a jobbik ilyen párt. a baloldalon alig van vidéki valódi képviselő, budapesthez kötődő "szakértők" és a pártelnökök nímandjai.

az ellenzék 86 vidéki és 2 fővárosi választást vesztett el. listán 36 kompenzációs helyet szerzett. ebből összesen 6 vidéki jelöltet juttatott be. és 30-an kerültek biztos befutó helyre úgy, hogy el se kellett indulniuk. persze mind fővárosi. leszámítva márki zay pétert. aki kvázi fővárosi.

a rendszer alapvetően ettől antidemokratikus. a falu, a község, a mezőváros beszavaz arra, aki egyáltalán odamegy. illetve a fidesznek nem kell odamennie, mert ott lakik. az ellenzék nagyrészt egy belpesti baráti kör a liblingjeikkel.

2022.04.05. 16:39:30

@MEDVE1978:
az angolszász rendszer attól arányos és kvázi demokratikus, hogy nem lesz a parlament többsége belső londoni csak azért, mert ott a fejlett tudatú idegen külkereskedők és bankárok élnek. akik temérdek pénzt teremtenek maguknak a semmiből. hanem a vidéki angliának is van képviselete.

MEDVE1978 2022.04.05. 17:02:14

@Serény Vélemény: És megy jobban valamelyik országnak azon a környéken? :D
Nyilván, a stabilitás szempontjából nincs versenytársa mondjuk egy jó diktatúrának vagy felvilágosult abszolutizmusnak.

Boldeone2 2022.04.05. 19:12:33

@Serény Vélemény: Objektíven levezethető, hogy a magyar választási rendszer mièrt nem igazán jó. Medve is megtette , de írok nèhèny èrvet èn is. A kontinensen a magyar az egyik , ha nem a legaránytalanabb választási rendszer. Az angol eleve nem lehet jó pèlda, egyrèszt " westminsteri " típusú, másrèszt elavult , rossz

A minèl arányosabb rendszerek teszik azt lehetővè, hogy ugyanannyit èrjen minden szavazó akarata , szavazata nem pedig többet , vagy kevesebbet. A kis trükkökbe most bele sem mennèk : durván, èrdek szerint megrajzolt körzethatárok, nagyobb szamú ( 78 e. vs 72 e. Kb ) " ellenzèki" körzetek, nincs második forduló , győzteskompenzáció, stb
Minden egy állampárti rezsim megalapozását szolgálja , nem pedig a plurális demokrácia lètrejöttèt !

Ma már olyan szinten megerősödött a pártállami rezsim, hogy 32 èvvel a rendszerváltás után kimondhatjuk, vège a plurális demokráciának : eddig csak súlyos beteg volt, vasárnap meg is halt

Egy elvi szintű többpártrendszer lesz ,- az mèg Kínában is lètezik - valóban az csak egy párt korlátlan uralmat fogja jelenteni !
Úgy leszünk demokrácia , mint Oroszorszag : sehogy . Ott is van egy állampárt , amely 70%- ot szerez , a többi párt meg ugyanazt mondja ultranacionalista ès putyinista

Boldeone2 2022.04.05. 19:25:10

@cvsvrs: nem a fidesznek, hanem budapestnek van túlhatalma. "

- Baromság! " Budapestnek " annyira nincs hatalma, hogy a Fidesz a válságra hivatkozva több tízmilliárd forintot vett el a kormány a fővárostól, ès a hatalom minden eszközzel bűnvádi eljárást akár folytatni a budapesti városvezetőkkel szemben
Ezzel szemben a Fidesz hatalma abszolút!
Debrecenben is mindent a Fidesz irányít: a legutolsó általános iskolától, a pallagi úti öregek otthonáig, mindenhol a Fidesz emberei ülnek, ahogy az önkormányzati cègek vezetèsèben is. Az egyetem vezetèse, a rektor szintèn full Fideszes, a szenátust bekeèrtve , aki kitüntettèk Putyint. A város nagyvállakozói szintèn a Fideszhez köthetők , fenntartanak a politikával összefonódva egy százmilliárdos korrupciós rendszert . Lölő is ott van , cègein keresztül...
Mèg hogy a Fidesznek nincs túlhatalma! Ez az èvszázad vicce!

ulpius66 2022.04.05. 21:41:44

@Boldeone2:

A budapestieknek a Parlamentben van túlhatalma!

200 képviselőből minimum 100 pesti.... oldaltól függetlenül....

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.04.06. 08:31:55

Én most ezen röhögök :)

index.hu/belfold/2022/04/06/valasztas-2022-fidesz-ellenzek-eredmenyek/

Szavazókörarányosan a leggazdagabb településeken az szép, okos, fiatal, diplomás, művelt kormányváltók nyertek, csak összesítésben nem sikerült az adott települést behozni. A végén persze a fogatlan, elhízott parasztozás.
Hiába no, a 2026-os fideszes négyötöd kemény munka lesz, korán kell hozzálátni :)

Serény Vélemény 2022.04.06. 09:47:18

@MEDVE1978: Nem rémlik, hogy bármelyik környékbeli ország túlzottan demokratikus lenne arrafelé...

Serény Vélemény 2022.04.06. 09:56:21

@Boldeone2: Objektíven levezethető

A következő dolog vezethető le objektívan:
országos listák eredményei:
FIDESZ-KDNP:
47 mandátum, 2 847 363 szavazat, 54,01%

DK-JOBBIK-MOMENTUM-MSZP-LMP-PÁRBESZÉD:
38 mandátum, 1 810 994 szavazat, 34,35%

MI HAZÁNK:
7 mandátum, 319 261 szavazat, 6,06%

MKKP:
0 mandátum, 170 287 szavazat, 3,23%

MEMO:
0 mandátum, 56 277 szavazat, 1,07%

NORMÁLIS PÁRT:
0 mandátum, 38 103 szavazat, 0,72%

Ez teljesen objektív. Ha a moskékkoala kapott volna 2,8 millió szavazatot, akkor most ők lennének két harmaddal kormányalkotó erő.

GyMasa 2022.04.07. 09:10:07

@Tapi2021:
jaja, kíváncsi vagyok, hogy eljön-e majd az az idö, amikor az lesz az utolsó szalmaszál, hogy "volt olyan is, aki az ellenzékre szavazott, tehát nem _TELJES_ orbánék felhatalmazása"...
Szánalom!

GyMasa 2022.04.07. 09:17:55

@Boldeone2:
Sajnos, imét (még mindig) tévedsz!
- A fidesz bármelyik választási rendszerben gyöztes lett volna!
- az ellenzék elveszített majdnem 1 millió szavazatot 4 év alatt. Az egyértelmüen az ellenzék hibája, és nem a rendszeré.
- Ha, az ellenzék kapott volna több szavazatot, akkor ma ök alakíthatnának kormányt. Pont Budapest erre a legjobb példa!, ott UGYANAZ a választási rendszer szinte teljes ellenzéki gyözelmet eredményezett! Csak az a baj, hogy Budapest népessége nagyjából 1/5-e az országénak.
- AZ, ugye megvan, hogy Macron is valami 28%-os szavazataránnyal lett gyöztes Franciaországban? AZ, szerinted igazságos?

Tapi2021 2022.04.07. 11:29:28

Ez kb. a lényeg, ROSSZ A TERMÉK!!! Csak képtelenek belátni, (mert akkor magukról kellene kimondani!) és mindig mást hibáztatnak.:

index.hu/velemeny/2022/04/06/a-kommunikacio-hamis-mitosza/

Tapi2021 2022.04.07. 11:30:52

Amit meg az ukránok művelnek velünk, az már botrányos! :-(

Serény Vélemény 2022.04.07. 12:35:30

@Tapi2021: Lehet, hogy meg akarnak támadni?
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása