magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Novák elítélte Putyint

Sokan felháborodtak Novák Katalin első elnöki beszéde miatt, melyben euroatlantista és oroszellenes elkötelezettségről tett hitet.

Azt hiszem, ez az a tipikus eset, amikor a felháborodók nem értik teljes mélységében az ügyet.

Én pl. oroszpárti vagyok, s az eurotlantizmus számomra kb. a sátánizmus egyik verziója, ennek ellenére semmi bajom Novák Katival és beszédével.

Először is a magyar elnöki poszt teljesen jelképes, a magyar köztársasági elnök még a közvetetten választott elnökökhöz képest is minimális hatalommal rendelkezik, pl. nulla a ráhatása a külpolitikára. Kicsit durvábban fogalmazva: semmi jelentősége annak, amit mond.

Nekem az egyik magyar köztársasági elnökkel személyesen is volt kapcsolatban. Mádl Ferenc volt az, akitől segítséget kértem annak idején. Jól tudom, mennyi a hatalma a magyar elnöknek. Mádl egyébként tényleg segített, de sokkal inkább még egyetemi tanár korszakából meglévő informális kapcsolatai révén, s nem mint államfő. Mint államfő ugyanis csak mosolyogni tudott volna, meg sok sikert kívánni nekem, érjem el céljaimat.

Novák beszéde tehát jelképes. Számomra ez ugyanaz az eset, mint amikor Horthy egyszerre tartott pozícióban németpárti és németellenes embereket, így fenntartva minden lehetséges irányt az ország érdekében. Tény: Horthy végül csúnyán elbukta ezt, de ez nem teszi semmissé a korábbi igyekezetet.

Szóval amíg a magyar kormányzat ténylegesen nem erősíti a sötét euroatlantista tengelyt, addig nincs ok aggodalomra. Ez a beszéd addig csupán egy gesztus, az egyre hevesebben tomboló euroatlanista erők lehűtésére.

S még valami: Novák kinézete. A vicces persze a ballib reakció. A tipikus "nincs rajta sapka". Novák ugyanis felvette saját maga valamelyik ruháját. Ami egy tipikus titkárnői/üzletasszonyi/politikusnői öltözék. Nekem mondjuk ez a stílus nem tetszik, de tudomásul veszem, hogy ez a szokás. Végülis nem szokás hivatalos eseményre cicanadrágot és tunikát felvenni, ez van.

De a ballib kritika: Novák "közönséges", sőt nemrég olvastam "tehenészeti dolgozónak néz ki". Pedig csupán felvett egy bárki által elérhető titkárnős stílusú ruhát. Ránézésre: az egész cipőstül, ékszerestül 100 ezer Ft alatt van.

Képzelem, ha alkalmazott volna egy divat tanácsadót, majd varratott volna magának ruhát az alkalomra! Akkor most az lenne a szöveg "a rongyrázó Novák hercegnőnek képzeli magát, x milliót költött egyetlen ruhára, ebből a pénzből biztosítani lehetett volna 130 padból éhesen kizuhanó kisgyerek reggelijét 1 hónapon keresztül".

181 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5217832845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.18. 16:53:12

@kunzoo: a választói akarat meghamisítása az érvénytelen szavazat. Ha engem nem érdekel a kérdés, akkor nem megyek el szavazni, de semmilyen formában nincs jogom a választói akaratot meghamisító tevékenységet végezni.
Pontosan meg azt írtam, hogy a választói akarat kifejezésének meghamisítása az érvényelen szavazat, nem azt, hogy meggátol a szavazásban, értelmezni is kéne amit írok. A nép tagjaként, a választói akaratom kifejezését pedig még ráruháztam a képviselőmre, aki szavaz a parlamentben. Megteheti simán, hogy úgy szavaz ahogy nekem nem tetszik, vagy egyáltalán nem szavaz, akkor a következő választáson az lesz a választói akaratom hogy elhajtom a francba. Az érvénytelen szavazat szimpla obstrukció, az előbb leírt elveknek a megzavarása, 1896 és 1914 között rendszeres volt a parlamentben, meg is ásta az ország sírját. Arra van az Alkotmányvédelmi Hivatal, hogy a népszuverenitást veszélyeztető tevékenységeket megakadályozza, arra meg hosszú mélázgatási időt kéne adni a kies váci Dunaparton.
A magyar népmeséknek nem tudom mi köze van a népszavazáshoz, azt ott nem akarják betiltani, a cancel culture akar betiltani népszavazás nélkül.

2022.05.18. 17:51:45

@kunzoo:
"Úgy mindenestül a litván állam és a litván nemzetről volt szó."
Termeszetesen mindenestul. Maskulenben is ki nem xarja le (bocsanat a kifejezesert, de en megtehetem, hogy vulgaris legyek, mivel videki tanulatlan proszto vagyok) a litvanokat, az oroszokat is kollektive bunteti a libernyak nyugat az ukrajnai korlatozott katonai hadmuveletek miatt, sot ne menjunk messzire, tobbek kozott a magyarokat is kollektive buntettek a II. vh. utan a kitelepitesekkel. A litvanok amugy sem a szivem sarka, legtobbjuk, akikkel eddig talalkoztam spicli es irigy volt.
---
Eljenek a Luganszki, a Donyecki, a Harkovi es az Odessai Népköztársaságok es a Novorosszija Konföderáció! Akhmat sila! :)
www.youtube.com/watch?v=DxT9AjsIO0c
Шатлакхан Илли (Csecsenföld nemzeti himnusza)

2022.05.18. 18:12:59

@Gery87:
"Nem véletlenül választottak nőt elnöknek, ez is jelképes, hogy a nyugatnak tetsszen."
Meg azert, hogy bosszantsak a buta libernyak picsakat. :)
mandiner.hu/cikk/20220516_perintfalvi_rita_belfold_velemeny_novak_katalin
"Rendkívüli módon bosszant ez az orbáni fricska!
Hiszen ez nem más, mint a nők mesteri arcul vágása!"
Ha masert nem is, de ezert mar megerte!!! :)
---
Eljenek a Luganszki, a Donyecki, a Harkovi es az Odessai Népköztársaságok es a Novorosszija Konföderáció! Akhmat sila! :)
www.youtube.com/watch?v=DUy72ZZx7lI
Kozak onkentesek mennek segiteni donbasszi testvereiknek 1914-ben.

tűz fal 2022.05.18. 18:19:46

Már csodálkoznék, ha a libernyák hülye droid ki nem hozta volna a legújabb bombasztikus hírt, hogy Irakban az irakiak ölték meg saját magukat, az USA csak ott volt és nézte.

tűz fal 2022.05.18. 18:25:17

Korábban ugye az volt a libernyákok kifogása, hogy a libernyák droidok jó szívét azért nem hatják meg az iraki áldozatok, mert Irak messzebb van mint Ukrajna, mostanra továbbfejlődött a libernyák alternatív történelem, és nem is a NATO ölte meg őket, hanem ők saját magukat.

tűz fal 2022.05.18. 19:12:33

@Serény Vélemény:
Teljesen nyilvánvalóan "diktatúra van", hiszen a libernyákok vesztettek. Ahogy hogy megértsd ezeket a droidokat, nézd meg az általuk mintademokráciának tartott ország szellemi fogyatékos elnökét, és emlékezz vissza hogy jutott hatalomra. Antifa meg BLM vegzálta a civileket, a számítógép "tévedett", halottak szavaztak, élők szavazatait meg árkokba szórták. Ilyen a liberális demokrácia.

kunzoo 2022.05.18. 19:29:07

@Deak Tamas:
Mondok egy példát.
Eldöntendő kerdesnek ezt teszik fel:
...egyetért-e azzal, hogy tilos a templomban az oltárra hugyozni, csak az ajtóra lehessen?
Na, mire biztatnád a nagyérdeműt? Igen? Nem? Ne szavazzon, Szavazzon, de ervénytelenül?

kunzoo 2022.05.18. 19:35:38

@tűz fal:
Irakiak mint nép nincsenek, vannak kurdok, perzsák, arab törzsek vallasi töresvonalak is vannak.
Kezdetben a szunniták irtották a kurdokat es a siítákat. Szaddám idején. Aztán a kurdok és a siíták irtották a szunnitákat. Az amcsik idején. Aztán az iszlám állam (szunniták?) irtották a kurdokat. Káosz idején. Neha a törökök is átrándultak irtani a kurdokat. Barmikor.

kunzoo 2022.05.18. 19:52:47

@тельня́шка:
Te is Bica vagy más néven? A multkor volt egy kommented, ahol használtad a "kisember" szót. Ezt a szót meg Bircán kívül senkitől nem olvastam kommentekben. Ráadasul teljesen hasonló szóhasználatban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.18. 19:58:41

@kunzoo:

Nem, sőt тельня́шка kb. 10 évvel idősebb nálam.

kunzoo 2022.05.18. 20:02:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Hm. Pedig hogy a szívere vette a litván dolgot. Szinte megszolitva erezte magát;)
Ami igaz az igaz, stilusban ő es tűz.fal hasonlítanak igazán, de a kisemberes szófordulat megütötte a szemem.

tűz fal 2022.05.18. 20:08:40

@kunzoo:
Persze, az amcsik meg ott se voltak. Amit azelőtt görcsöltél össze, hogy azért vannak leszarva mert messzebb vannak, az meg érvényét vesztette azzal, hogy valaki kitalált egy jobb kifogást. Az egész baloldal egy agymosott szekta.

kunzoo 2022.05.18. 20:09:04

@tűz fal:
Ez igy van. Mikor az arab országok lövik egymást, az arab liga ülesezik meg veri felre a harangot, ha itt van balhé, pl szerb horvát háború, akkor az európai országok rinyálnak. Amiatt nem ülesezett az arab liga. Mikor már a muszlim vosnyákok is sorra kerültek, tán egy kicsit, de inkább csak a törökök.
Ukrajnában erintett volt közvetlenül görög kisebbség, közvetetten lengyel es magyar, következő körösen románok, balti államok. Ezert naná hogy itt verik félre a harangot.
Te sem írtál az elmult két hónapban kommentet a rohingriákról vagy a jemeni eseményekről annyit ugye?

kunzoo 2022.05.18. 20:11:17

@tűz fal:
Nem azt mondtam hogy le voltak szarva, de az europai reakció kisebb bármely más háborúval kapcsolatban ami nem itt van. Ez meg itt van. Emiatt meg pl.Katarban nem fáj annyira a fejük. Ez van.

tűz fal 2022.05.18. 20:11:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Nem érted te ezt! Valójában minden jobboldali kommentő ugyanaz a személy, akit Orbán fizet. De a ravasz libernyák ezt kiszúrja ám, és innen tudja, hogy ők vannak többségben, a Fidesz fölénye csak megtévesztés.

kunzoo 2022.05.18. 20:15:21

@tűz fal:
Ott voltak, csak már elindult egy számháború. Te írtál egymilliót, aztán már valaki masfelet, par napja már milliós nagyságrendről írtak. A honap vegere meglesz a tízmillió.
Kb 150 ezerert felelősek az amcsik, attol még nem lesz ez a hadüzenet nélküli támadás eladhatóbb. A lengyelek meg már jol ismerik ezt a hadüzenet nelküli történetet 39 böl.

kunzoo 2022.05.18. 20:16:28

@tűz fal:
Nem kijelentettem, csak rákerdeztem. Ő meg válaszolt. Te meg túlgondolod.

tűz fal 2022.05.18. 20:16:43

@kunzoo:
Ha az arab országok egymást lövik szerinted felmenti az USA-t, akkor felmenti Oroszországot is. Akkora hülyeségeket kitaláltok már az agymosott világképetek mentegetésére, hogy normális embernek az fáj. Hiába szenvedsz, a tények azok tények. Bár már ezen is dolgozik a szektád, nyugaton már folyamatban van, hogy a matematika is rasszista.

tűz fal 2022.05.18. 20:24:13

@kunzoo:
Hagyjad már ezt a "számháborút", meg hogy jössz itt mások általé szerinted eltúlzott példákkal, mintha az engem cáfolna. Azt hogy ebből az amerikaiak szerinted csak kevesebbért felelősek, gondolom a szellemi fogyatékos elnökük mondta neked személyesen, normális emberek szerint ők felelősek azért amit csináltak.
A hadüzenet hiányáról meg annyit, hogy először nagy pofával előadtad hogy még Hitler se, aztán egy kereséssel kiderült, hogy de.
Az, hogy a libsi hülyegyerek mit tart "eladhatóbbnak", az nem azt jelenti, hogy az úgy van. Ez úgy szokott lenni, hogy mindig az az "eladhatóbb", amit a libernyák nem tud letagadni, ezért relativizálja.

Boldeone2 2022.05.18. 20:59:06

@tűz fal: Mèg a saját híreidet sem olvasod el baxod! Valami neve sincs szlovák oldal , egyèbkènt :

negyedévről negyedévre pedig 35%-os GDP-csökkenést" - írja....

Mi ez , ha nem brutális? Ne szèpítsük már, az orosz jegybank is azt mondja , hogy baj van ...

Boldeone2 2022.05.18. 21:13:38

Az orosz kormány az idei évre 20 százalék alatti inflációt és több mint 10 százalékos GDP-csökkenést prognosztizál."

Tehát ezt úgy kell elkèpzelni, hogy 2009- ben amikor a nagy gazdasági világválság beütött Magyarországon , akkor az 6,7%- volt ès èvekig sem ment semmi utána, pedig az EU tolta pènzt , rendsen.. ....Az orosznak meg sem fejkesztèsi tőkèje nem lesz : kifogy a pènzből, sem technológiája. Már alapvető dolgok hiányoznak a termelèshez ès a fogyasztáshoz ...

kunzoo 2022.05.18. 21:15:37

@tűz fal:
Nem Hitlerre gondoltam hanem a szovjetekre. Ők is bevonultak Lengyelországba.

kunzoo 2022.05.18. 21:17:34

@tűz fal:
Nem írtam azt hogy felmenti az USA-t. Vannak képzelgeseod hogy én írtam valamit, majd nekem támadsz hogy azt írtam hogy....nem irtam. Ez csak a te fejedben van így.

Éhes ló 2022.05.19. 07:16:44

@Tapi2021: a bajszos szar a magyarok helyett a fekák vizéért aggódott 10 éven át, elképesztő médiaidőt és felületet áldozva erre a mániájára.
Olvasgasd:
www.google.com/search?channel=crow5&client=firefox-b-d&q=%C3%81der+k%C3%B6zt%C3%A1rsas%C3%A1gi+eln%C3%B6k+v%C3%ADz

Ezért gondolom azt, hogy elképesztő és szégyenletes, amilyen némán és szó nélkül tűrte/támogatta a tótok környezetpusztítását, amiről még a nyilvánvaló környezeti agresszió ellenére is sunyin kussolt.
De ha te tudsz a Sajó szennyezése kapcsán áderi állásfoglalásról, nyugodtan told ide a linkjét.
168.hu/itthon/ader-janos-ezt-nem-teszi-zsebre-kiakadt-jakfalva-polgarmestere-a-sajo-szennyezese-miatt-234954
civishir.hu/kozelet/2022/05/ader-is-kapott-a-sajo-miatt

Rohadjon meg a bajszos szar!

tűz fal 2022.05.19. 08:28:44

@Boldeone2:
Amit te idéztél a korábbi jóslat, amirők kiderült hogy téves.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.19. 08:31:37

@kunzoo: mivel a kérdés konkrét bűncselekményt tartalmaz (rongálás) már a választási bizottságban elbukna.
Jegyzem meg, pont az ilyen kérdések tonnaszámos OVB-re zúdítása miatt kellett beszükíteni a népszavazás intézményét, amikor az egybites áldemokraták így próbálnak egy intézményt kiüresíteni, illetve obstruálni, ez is ternészetesen a népszuverenitás gyakorlásának korlátozása, amit kellő, pár éves szegedi tartózkodással lenne jó honorálni, hátha akkor leszoknának róla.

tűz fal 2022.05.19. 08:31:39

@kunzoo:
Előtte példálóztál a németekkel, úgyhogy nem kell a púder. Azt nem írrtad hogy felmenti az USA-t - akkor minek írtad?

tűz fal 2022.05.19. 08:36:33

@Boldeone2:
"Már alapvető dolgok hiányoznak a termelèshez ès a fogyasztáshoz ..."

És méág te beszélsz dolgokról amik más fejében léteznek, ezzel a szánalom vágyalapú szöveggel :)
Miből fogytak ki? Most jelentették be újabb csúcsfegyverek tömeggyártását, amik a libernyák hülyegyerekek által bálványozott nyugatnak még nincsenek, sőt nemcsak Oroszország, hanem Kína is megelőzi őket.
A Renau úgy ment ki, hogy jelképes összegért (1 rubal) "eladott" mindent Oroszországnak, egyedül 6 év visszavételi opcióért cserébe, miszerint 6 évig visszasunnyoghatnak ha kedvezőbb lesz a helyzet. Hasonló a helyzet egy csomó más céggel.

tűz fal 2022.05.19. 08:44:05

www.origo.hu/nagyvilag/20220518-pusztito-lezerfegyver-tomeggyartasa-kezdodik-oroszorszagban.html

Az orosz gazdaság szerencsére teljesen rendben van, és ennek örülnek azok, akik nem akarnak egypólusú világrendet, olyan liberális hülye droidokkal, akiknek annyi esze van, hogy 100 genderrel meg Bandóné féle videókkal lehet etetni.

Ezek a libernyák hülye droidok méltó vezetőt kaptak a szellemi fogyatékos Biden személyében, mert végre egy közülük való idióta tölti be az általuk bálványozott ország legfőbb pozícióját.

kunzoo 2022.05.19. 08:50:41

@tűz fal:
Zavar van a fejedben. Egy szóval nem említettem a nemeteket. Pont az a példa, hogy a Szovjetunió megszállta Lengyelország keleti felét, ott is "felszabadítás" címén. Formailag nem üzentek hadat. Most sincs hadüzenet, a kommunikáció most is "felszabadítás". Anno Moldovát is "felszabadították" a bojárok és pópák uralma alól...ahogy Zsukov elvtárs mondta. Ez egy jol bevált modszer es kommunikáció. Ugyanúgy előjönnek a "népi demokratikus" szavak es persze a Lenin szobrok is. Ja meg a vörös zászlók. Eljutunk majd oda hogy Lenin elvtársról valamelyik udvari festő ikont keszít egy templomba. Szép lesz.

kunzoo 2022.05.19. 08:52:58

@tűz fal:
Bejelenteni sok mindent lehet. A bejelentéstől még nem lesz fegyver.
Peldául az Armata tank olyan mint Colombo hadnagy felesége.

tűz fal 2022.05.19. 08:59:23

@kunzoo:
Nem kell a rizsa, nem oroszokról írtál, akkor is válaszoltam neked ugyanazt mint most, és akkor még nem jutott eszedbe ez a kifogás.

A hadüzenet hiányáról meg annyit, hogy nálatok libernyákoknák ez úgy működik, hogy amikor tények elé állítanak, akkor kerestek valamit ami más, és megpróbáltok úgy tenni, mintha egyetemes igazság lenne, hogy ebben az esetben mondjuk a hadüzenet hiánya, vagy máskor Ukrajna közelsége fontosabb erkölcsi szempont lenne, mint az, hogy a bálványaitok egyik háborút indították a másik után, amíg ki nem tették eléjük Szíriában a stop táblát az oroszok.

Az ukrán bábkormány gyakorlailag a puccs óta folyamaosan vegzálja az roszokat és magyarokat - ez utóbbi mutatja hogy mennyire lehet őszinte ez a "közelebb vannak" érv a magyarok ellen Brüsszelben áskálódó libernyák patkányoknak - náciknak adtak szabad kezet, Amerikai biolab kísérleteknek adtak helyt, lőtték a szeparatistákat megszegve a Minszki egyezményt. Ezek vannak a márleg másik oldalán.

tűz fal 2022.05.19. 09:00:07

@kunzoo:
Amit eddig bejelentettek az igaz lett. A libernyák ugat, a karaván halad.

kunzoo 2022.05.19. 09:04:43

@Deak Tamas:
Az csak politikai kurzus kerdese hogy mi bukik el a kerdesek közül.
Masik pelda. Oroszország nepszavazast ír ki, hogy Donyeck orosz vagy ukrán terület legyen-e? Hogy szavazzanak azok, akik a független donyecki népköztársaságot szeretnék? Ugye? A függetlenségpártiak nem szavazhatnának egyikre sem, véleményüket vagy távolmaradásra buzdítással (tehát a jelenlegi állapot fenntartásaval) vagy ervenytelen szavazással tudják ervényesíteni. Zehát simán lehet olyan kerdes ahol tudatosan kihagynak egy lehetseges opciót. Lehetnek olyan szavazási játékszabályok ahol az erdekervényesítés eszköze a távolmaradás vagy az érvénytelen szavazás. Jogsertes ez akkor lehetne ha fizikailag akadályoznák a szavazni kívánókat, vagy fizikailag, valami presszióval szavazasra kényszerítenének. Ott mondjuk az ervenytelen szavazás akár egy passzív ellenállás szimbóluma is lehet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.19. 09:04:59

@tűz fal:

Еleve minden nem ballib kommentelő Szentpéterváron van, a KGB trollfarmján, nem?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.19. 09:14:54

@kunzoo: ha a többség a harmadikat akarja, nem megy el szavazni, így a népszavazás érvénytelen lesz, mert nem éri el a részvételi küszöböt.
A tudatos érvénytelen szavazás a választói akarat nyílt befolyásolása, hiszen a részvételi küszöböt befolyásolja, valamint onstrukció.
A konkrét példában egyébként meg az ukrán alkotmány az illetékes, az pedig állítólag tartalmazza a kiválás lehetőségét. Más kérdées persze, hogy az 1991-es kárpátaljai népszavazás eredményét az ukrán kormányzat ignorálta, a ruszinokat nem létező népnek deklarálta, a nyílt választó akaratot a beregszász környéki magyar autoóm területre semmibe vette. Érdekes, akkor senki sem változtatta ruszinzászlósra a fészbukot.

tűz fal 2022.05.19. 09:20:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Így van, itt ülünk Szentpéterváron egy nagy irodában és egymásnak adunk ötleteket. Ha nem elég amit levélben kaptunk Putyintól és Orbántól. Néha Kínából és Iránból is jön levél.

kunzoo 2022.05.19. 09:29:30

@tűz fal:
A minszki egyezményt senki nem tartotta be, a szeparatistáknak meg biztosítania kellett volna az ukrán határőrseg működéset az eredeti ukrán orosz államhatáron. Szoval van mit egymás szemere vetniük mindegyik félnek. Nem vagyok ukrán fan, arrol írtam korábban is hogy az orosz hadsereg ezzel a letszámmal nem tud nyerni. Az meg nem erv hogy az ukrik nyugati fegyvereket kapnak, ha már tamadni akarnak a ruszkik, számoljanak ezzel az eshetőséggel is. Nem számoltak, most meg vannak sertődve. Csomóan istenit8k Putyint, mekkora stratega, nemrég meg az a Khadirov is azt nyilatkozta hogy a háború elejét elbaszták. Ez van, a Kijev meg a Harkov elleni támadás nem holmi vezercsel volt, hanem elbaszták. Azt se hiheti senki hogy ennyire nyögvenyelős volt az ütemterv.
Most már itt is a csodavárás meg, húúú majd beveti a csodafegyvereket.....annak még a háború elején lett volna ertelme hogy lelkileg megtörje az ellenfelet a támadás nyagysága és a minősége.
Az orosz gazdaság bajban van, valószínűleg kettős árfolyam lesz, egy hivatalos, amiert vagy kapsz dolcsit vagy nem, meg lesz egy valódi árfolyam, amennyiert meg is kapja Szergej a dolcsit. Ez nálunk is így ment a rendszerváltás előtt, ne tegyünk már úgy mintha nem ismernénk a dolgot. A jegybanku alapkamatuk 14 százalék, ez megöli a hitelezest, a beruházast. Vagy lesz egy dollár alapú arnyek bankrendszerük. Az majd jövőre derül ki.
Szerintem Putyin öt napos gyors bevonulast tervezett, harom nap alatt eljutottak az összes kulcsfontosságú célpont közelébe. Csak ott elakadtak, így ebből könnyen öt éves háború lesz. Ehhez nem kell valamiféle ukrán szurkolónak lenni, ez jól látszik.
A ruszkik reménykedhetnek egy anyagcsatában, de ma már Oroszország embertömege a múlté. Tömegtámadás nem lehet az embehiány miatt, a fegyverek mennyisegi fölénye is kezd kerdeses lenni. A minősege a fegyvereknek inkább ukrán oldalon nő. Lassan nehány egységnél átterhetnek masodvonalbeli nyugati fegyverekre, míg orosz oldalon nem nagyon látszik az elsővonalbeli orosz technika tömeges megjelenése. Nagy, gyors támadasra nincs lehetőség, mert az a háború elején látható volt hogy a menetoszlopokat szétlövik, a messzire jutott gepesített csapatok utánpótlása megoldhatatlan, ki lesz aki fel mer ülni egy benzinszállító ZIL re?
Az egyetlen celravezető módszer a szetágyúzás, lassú előrenyomulás. Ez ember és anyagigényes. Ezen mulik a támadas sikere. Melyik fél hajlandó nagyobb emberáldozat bevállalására.

kunzoo 2022.05.19. 09:30:52

@Deak Tamas:
Volt akkor egyáltalán feszbuk?

tűz fal 2022.05.19. 09:53:48

@kunzoo:
Az orosz gazdasággal semmi baj sincs, a háború pedig kizárólag azért tart sokáig, mert az oroszok a libernyák droidoknak készített álhírekkel szemben kímélik az embereket. Ha egyszerűen az elpuszíítás lenne a cél, már nem lenne ott semmi. Nem emlékszem hogy valaki olyat írt volna hogy az oroszok meg vannak sértődve, mert nem számítottak nyugati segítségre, ezt a hírt talán a szellemi fogyatékos Biden üzente meg a libernyák médiákban a szellemi fogyatékos híveinek. Nyilván hangot adnak annak hogy nem tetszik, meg nyomatékosítják azzal, hogy kilövik ezeket a szállítmányokat, amiket gyakran kórházakban rejetegetnek, hogy utána a libsi hülyegyereknek megírhassák hogy az oroszok kórházat lőttek.

Jelenleg nem az a legfőbb problémánk, hogy mikor vérzik ki az orosz gazdaság, hanem az, hogy a libernyák patkányok aknamunkájának köszönhetően ne lehetetlenüljön el a mi gazdaságunk. Mivel a libernyák patkányok újabban már azon agyalgatnak, hogy nem kellene annyit mosdani meg fűteni. Nekünk. De egyébként nagyon hihető hogy az orosz gazdaság van bajban.

2022.05.19. 10:21:35

@kunzoo:
a probléma, hogy az orosz eszköztárban ott van még a taktikai atomfegyverekkel történő elrettentés. és az oroszok mellett ukránok is belefáradhatnak a háborúba. mert miért is harcolnak egy tesvtérnép ellenében? ez nyilván mindkét oldalon felmerül.

egy átlagos ukrán értelmiségi (aki nem oroszbarát, de nem is feltétlen oroszellenes) azt mondja, hogy a dugin féle novarosszija legyen orosz-ukrán testvérállam. és egy átlagos moszkvai értelmiségi is felvetheti. sőt még akár a kreml is mondhatja azt, hogy 1) a krímet elcsatolták. 2) a donbass-t elfoglalták. 3) az azovi brigádot megölték. a fekete tenger partvidéke félig orosz. novarosszija legyen orosz-ukrán. és a fő ellenség legyen a nyugat. amelyik ezt a háborút kiprovokálta.

ukrajna a médiaháborút megnyeri. az eurovíziós dalfesztiválon. ha béke lesz és az orosz politika nem változik, akkor kijevben az oroszellenes propagandistákat (újságírókat, tanárokat, jogvédőket) fognak ölni. mert nem lesz olyan orosz politikus, aki azt mondaná, hogy oké, kijevet engedjük át a nyugatnak. persze-persze legyen csak atlantista/transzatlantista. mert hát hiszen ők "a" civilizáció.

kunzoo 2022.05.19. 10:54:05

@cvsvrs:
A nyugat legerősebb fegyvere a korlátlan EU munkavállalás. Nemetországban keres ket haromezer eurot, annak hazautalja a felét, az ott durva pénz. Ezzel szemben nincs mit szembeállítani az oroszoknak. Ha lenne, reg eldobálták volna a fegyvereket ahogy Afganisztánban tették. Latják hová jutott egy közös indulási ponthoz képest Belorusszia és Litvánia. Kijevől nezve nem biztos hogy Belorusszia az elerendő cél.
Tetszik nem tetszik, a vajdasági magyarok valószínűleg szívesebben ternenek vissza az anyaországhoz mint a Burgenlandiak. Az anyagi vonzat nagy úr, az EU nak sokkal több pénze van Ukrajna fejlesztésere mint Oroszországnak. Kifejleszthetnek a ruszkik százféle fegyvert, de akkor úgy járnak mint a szovjetek, a költségvetés 40 százaleka hadi kiadásra megy el. Mi marad a civil életre? Attol Jefgenyij nem lesz boldogabb hogy hiperszonikus űrhajójuk van, de nincs elem a táskarádióba.

kunzoo 2022.05.19. 10:59:49

@tűz fal:
Ugyan már, persze, egy hosszú háború intenzív tüzérsegi tűzzel kimeletes mi? Loszart. Ha öt hat nap alatt el tudták volna foglalni Kijevet, Harkovot, Herszont, Odesszát, az igen. Onnantol kezdve nem sok ertelme lett volna harcolni. Ez már B terv. Igy sikerült, ez van. Az a Khadirov is bemondta hogy nem ment jól a háború eleje. Nem gondolnám hogy az ne Putyinnak drukkolna.

Boldeone2 2022.05.19. 11:15:50

@tűz fal: Amit te idéztél a korábbi jóslat, amirők kiderült hogy téves."

- Nem derült ki semmilyen más jóslat , az mèg egy friss hír: egyre rosszabb a gazdasági helyzet a ruszkiknál

Most jelentették be újabb csúcsfegyverek tömeggyártását"

- A hozzád hasonló agyhalottaknak szóló, kamu propaganda

nyugatnak még nincsenek, sőt nemcsak Oroszország, hanem Kína is megelőzi őket."

- Miben előzi meg őket, te szerencsètlen? Egy 38 milliós ország , Kanada nagyobb GDP - vel rendelkezik mint a 140 milliós nagy Oroszország !

Boldeone2 2022.05.19. 11:21:40

Itt van a 10 èves makrotrend chart, ami kristálytisztán mutatja , hogy a " Tűzfal " ès más nickeken kommentelő degenerált hazudik :

www.macrotrends.net/countries/RUS/russia/gdp-growth-rate

Tehát, a 10 èves makrotrend szerint is - a háború előtt is- csak vegetált az orosz gazdaság , akkor mitől lendülne fel, amikor kivonul a nyugati technológia, a tőke, ráadásul a fèl devizatartalèkuk lefoglalva, miközben havi több milliard dollár emèszt fel a háború!

Boldeone2 2022.05.19. 11:25:01

Itt pedig egy vlog , " Inside Russia " amely bemutatja a jelenlegi valós orosz helyzetet :

youtu.be/1vQgx28vNsg

Nagy a baj!

Serény Vélemény 2022.05.19. 12:15:52

@Boldeone2: "Nagy a baj!"

gondolkozz már el azon légy szíves, hogy mekkora gusztustalanul nagy és modern és drága pláza az, ahonnan a vlogger beszél!

Mit állítottam a háború elején?

Azt, hogy az oroszok soha nem éltek olyan jól, mint Putyin alatt.

Lám. Ott a bizonyíték!

Most meg nem az a baj, hogy a ruszkiknál 600 ft egy kiló krumpli, hanem az, hogy ukrajna a büdös életbe sehogy sem fogja tudni a gabonáját sem exportálni, sem betakarítani!

Az egész kurva nyugati világ tudta, hogy energiahordozóembargó = magasabb üzemanyagárak, = magasabb ukrán búza ár, tehát, ha tudnának exportálni is megfelelő mennyiségben, - amit már nemt tudnak - akkor sem tudnák kifizetni a megemelkedett árat Afrikában és a Közel-Keleten!

Vagyis a nyugat megint éhenhalásra ítélt egy csomó afrikai embert, és megint sikeresen polgárháborús viszonyokat teremtett a közel-kelet sok államában!

Tapi2021 2022.05.19. 12:18:17

@kunzoo: Az érvénytelen szavazás maga volt a hekkelés. Hiszen, aki nem értett egyet otthon is maradhatott volna, avagy azt a lapot nem kéri. Csak, hogy akkor, érvényes lett volna, ha eredményes nem is a népszavazás.
A trollok azért kellett, hogy érvénytelenül szavazzanak, hogy beszámítson., és a nagy részvétel mellett így lehetett elérni, hogy érvénytelen is legyen.

MIKÖZBEN a döntő többsége az ellenzéki szavazóknak sem akar LMBTQ propagandát a gyerekének, unokájának az oviban, iskolában! ENNEK ELLENÉRE trollkodták meg a népszavazást!!!

Ez ugyanaz az elmebetegség, mint amikor pl. keresztények szavaznak a keresztényellenesekre. Nem azért, mert az jó nekik, hanem, mert csak. Mert az rossz a Fidesznek. Mert "büntetni" akarnak.
Így persze magukat is.

Ezt teszi a hatékony agymosás!!!
Ha példa kell rá, ez is az. A saját meggyőződés és érdek ellen szavazás.

Tapi2021 2022.05.19. 12:20:44

@Boldeone2: Ha sok ballib, tehát ellenséges "kutatást" idézel, attól erősebbek lesznek az érveid?

Számunkra nem.

Tapi2021 2022.05.19. 12:24:43

@Deak Tamas: Szükségük volt az érvénytelen szavazatokra, mert nélkülük érvényes lett volna a népszavazás! Ha eredményes nem is. Tehát szándékos trollkodás, ahogy írtad, obstrukció volt!

Tapi2021 2022.05.19. 12:30:09

@tűz fal: "George Bush megszólalt: „Brutálisan lerohanták Irakot. Akarom mondani, Ukrajnát”"

Irakot ők rohanták le, hamisított casus bellire hivatkozva!!!
De nekik lehet persze. Ezt is.

Tapi2021 2022.05.19. 12:39:02

@Éhes ló: Szóval újra: milyen hatásköre van Ádernek Szlovákiában?
(A magyar hatóságok mindent megtettek, amit innen tehettek.)

Kb. mintha azt kérnék számon Orbánon, hogy miért nem parancsol rá Putyinra, meg Bidenre, hogy hagyják már ezt abba, de gyorsan.

Tapi2021 2022.05.19. 12:44:47

@kunzoo: Csak azt ne feledd, hogy ha Oroszország megkapta volna a kért politikai nyilatkozatokat és szerződéseket arról, hogy nem lesz NATO tag Ukrajna, és nem telepít oda a másik nagyhatalom rakétákat, támaszpontot, akkor semmiféle háború nem lenne!

Csak, hogy az USA már évek óta ott karistol, és építi ki a pozícióit! Oroszország ELLEN! Akkor mi az ok és az okozat?

Tapi2021 2022.05.19. 12:55:25

@tűz fal: Az oroszok szerintem sem így tervezték ezt a háborút. Hanem úgy, hogy lesz egy kis kardcsörtetés, ráijesztés az ukránokra, USA-ra, azok meghátrálnak, aláírnak egy egyezményt, hogy még sem lesz Ukrajna USA protektorátus, se támaszpontok, se rakéták..., és mindenki megy haza. Ehhez képest...
Mindenki a háború eszkalálására pörgött rá, hogy senki nem enged, hadd haljanak meg minél többen... :-(

A kinek is az érdekében?

Tapi2021 2022.05.19. 13:01:33

@kunzoo: " Melyik fél hajlandó nagyobb emberáldozat bevállalására.

Az USA és a nyugatiak! Simán bevállalták a háború elhúzásával, a fegyverszállításokkal, a teljes támogatással azt, hogy so9káig tartson és mind több halott és anyagi kár legyen!
Miközben elég lett volna egy darab tárgyalóasztal! Ahol ott ül az USA és az EU is.

No, de egy tárgyalóasztalból és egy méltányos megállapodásból, háború nélkül, nem lesz 35-40 milliárd dolláros üzlet! (És a nagyhatalmi rivális megszívatása, meggyengítése.)
Most meg van!!!

Szóval kinek az érdeke?

Boldeone2 2022.05.19. 13:09:04

@Serény Vélemény: Vagyis a nyugat megint éhenhalásra ítélt egy csomó afrikai embert, és megint sikeresen polgárháborús viszonyokat teremtett a közel-kelet sok államában!"

- Nem a nyugat, hanem 100%- ban Oroszország ! Ki zárta le Ukrajna tengeri kijáratait, a nyugat vagy Oroszország ?
- Ki indított egèsz Ukrajna ellen totális háborút , Oroszország vagy a nyugat?
Az afrikaiak a ruszkik miatt fognak èhezni , nem a nyugat miatt , ezek a tènyek. A nyugat csak kènyszerű döntèseket hoz!

Boldeone2 2022.05.19. 13:11:22

Ha sok ballib, tehát ellenséges "kutatást" idézel, attól erősebbek lesznek az érveid?"

- Mire gondolsz konkrètan? Tènyszerűsègek vannak , amiket nem lehet tagadni, gazdasági ès politikai tènyadatok

Tapi2021 2022.05.19. 13:13:21

@Boldeone2: Ja, ez a tipikus logika: "Úgy kezdődött a verekedés, hogy a másik visszaütött."
És mi mindent megtettünk a békéért és a háború gyors befejezéséért, hiszen öntjük oda a fegyvereket!...

Nem értjük, hogy Oroszország miért nem hagyja már abba?

Tapi2021 2022.05.19. 13:15:03

@Boldeone2: Az tényadat, hogy XYZ balos intézet szerint itt hibrid "rezsim" van?

Boldeone2 2022.05.19. 13:21:40

@Tapi2021: Simán bevállalták a háború elhúzásával, a fegyverszállításokkal, a teljes támogatással azt, hogy so9káig tartson és mind több halott és anyagi kár legyen!"

- Ez megint butaság ! Az ukránok maguk kèrtèk , hogy szállítson a nyugat több fegyvert , a NATO - tagság jövőbeli szándèka, benne van az ukrán alkotmányban . Èrtsd már meg , az ukránok többsège soha többè nem akar orosz -vazallus ország lenni ès ezért kèpesek a vègsőkig elmenni . Szinte mindenki tudja, az orosz egy halálra ítèlt birodalom , amely karmai közül menekülnek a függő országok
Elég egy pillantást vetni , hogy nèz ki mondjuk Belorusz ès Litvánia , hogy megèrtsd a különbsèget
Az ukránok nem fogják feladni soha , az orosz elérte , hogy a nemzeti "krèdó" az oroszellenes függetlensègi harc legyen
Innen nincs visszaút, lehet , sőt, biztos hogy meg jobban tönkre teszi a háború Ukrajnát , de az orosz is velük együtt megy majd a lecsóba ( de még mi is veszèlyben vagyunk )
Putyin egy elmebeteg őrült, aki nem nyugszik bele, hogy Ukrajna egy gyökeresen más utat választott, ennyi ...
Az USA tevèkenysege szintèn indifferens : az ukránok választása az USA , nem pedig a már elbukott orosz- függősèg

Boldeone2 2022.05.19. 13:24:38

@Tapi2021: A nemzetközi jog szerint az orosz háború jogtalan : " jus ad bellum ", ès "jus in bello" szerint is. Az oroszok megtámadtak egy független országot , totális háborút viselnek ellene . Aránytalan háborút , túl a Donbason

Boldeone2 2022.05.19. 13:28:02

@Tapi2021: Az tényadat, hogy XYZ balos intézet szerint itt hibrid "rezsim" van?"

Az " Economist " szerint is " beteg demokrácia " van Magyarországon , mások már hibrid rezsimnek mondják
De, ezt már 1000x levezettem neked, hol sèrül a demokratikus államberendezkedès , illetve , az EU parlament is kimondta
Ti èltek vèlemènyburokban , èn azt kèpviselem , amit a nyugati világ elsöprő többsège gondol !

Boldeone2 2022.05.19. 13:37:49

Mifèle állam az, ahol egy párt teljesen leuralta a társadalmat, ahol haveri kapitalimus van , ahol a kormányfő családja milliárdos közforrásokat akvirál, ahol a közjogi mèltósagok Orbán vazallusai, korábbi pártemberek? Ahol a jogrend legfőbb cèlja az egypárti hatalom megszilárdítása, ahol ezermilliárdos propagandagèpezet szolgálja ki a hatalmat , gyártják a hamis ès fèlreveztő narratívákat , ahol haldoklik a pluralizmus, nem működik a pártok egyenlő versenye ès váltógazdálkodása?
Ahol Orbán felkent vezetőkènt, teljhatalommal irányítja a rezsimet, kormányprogram nincs , csak propaganda szlogenek ( rizsacsökkentèst, stb)
Ez egy olyan pártállami rezsim , mint amihez hasonlóan Magyarország már többször szenvedett ...

2022.05.19. 13:51:34

@kunzoo:
debrecenből heti 3x megy lufthansa cityline repülőjárat münchenbe és vissza. szikiné németül tanul, mert a fia villanyszerelő münchenben. és hozott onnan egy kutyát az anyjának azt, ami egy német család gyerekének már nem kellett. a kutya csak a német vezényszavakat érti. ez a gyarmati fejlődés.

erre azt mondják, hogy így a bérek majd kiegyenlítődnek. lófaszt egyenlítődnek ki. debrecenben jelenleg 1862 hektáron létesült ipari park ebből 565 hektár szabad és a többi az mind multi. 1 felnőttre cca. 10x10m-es high tech pari termelő egység jut. és a bérek a magyar átlagot se nagyon érik el. a budapestinek a közelében nincsenek.

na most ilyen típusú városok létesülnének ukrajnában. csakhogy az európai bizottság azon pampog, hogy szörnyű fasizmus uralkodik, nem ukrajnában, hanem debrecenben. mert a fidesz kormányoz. ettől csődöl majd be. nem attól, hogy a fidesz nem szolgálja ki a nyugatot. hanem az, hogy a nyugatnak semmi se elég.

Serény Vélemény 2022.05.19. 14:17:19

@Boldeone2: Oroszország elintézte volna a háborút 3-4 nap alatt, még az elképesztő bénézásukkal együtt is 20-24 nap alatt. Ennek a következménye nem lehetett volna éhínség.
A te általad ajnározott nyugat volt az, amelyik látva azt, hogy miután elesett vagy harmincezer ukrán katona és kitudja mennyi polgár - a gazdasági embargók és az ukránoknak történt fegyverszállítások által elhúzta ezt a háborút, és mosmá' nagyjából mindegy hogy holnap, vagy egy év múlva lesz vége, az ukránok megszívták, lesz egy élhetetlen, aláaknázott (ők rakták le az aknákat főleg!) gazdaságilag életképtelen rabszolga államuk, amelyiknek egyik fele a perverz nyugat csicskája lesz, a másik felén meg a ruszkik fognak totális fennhatóságot gyakorolni.
Nem volt szép dolog megtámadni őket, de felfegyverezni és ez által örökös rabszolgaságba dönteni: még rondább dolog.

Serény Vélemény 2022.05.19. 14:18:46

@cvsvrs: dehog yis! Azért nincs balatonszelet, mert ukrajnában gyártatta a nesté! Mert ott méginkább szaré-hugyé dolgoznak az emberek, mint itt, vidéken, vagy mint szlovákiában - ahova először vitték a termelést.

kunzoo 2022.05.19. 14:25:37

@cvsvrs:
Érdekes dolog az átlagbér, azzal érdemes számolni ami nem tartalmaz egyszeri juttatásokat. Nagyjából ötvenezer forint az eltérés.
Budapesten vannak a fejesek, Debrecenben nem tudnak 30 milliós vegkielégíteseket osztogatni. De ez rendszertől független dolog. Sőt, országtol független. A fővárosokban mindig nagyobb pénzek vannak az országos, regionális központok miatt. Ott a felsővezetés, az felhúzza az átlagot.

kunzoo 2022.05.19. 14:32:36

@Tapi2021:
Mondjuk Oroszország meg nem árulta el hogy pontosan mit is akar. "Felszabadítani" de meddig? Munkácsig? Aztán azt magyarázza meg valaki, miert is lesz az jó Kárpátalján.
Arra a szövegre hogy bizos nem jönnének idáig, azt mondom hogy hány szakértő meg blogger (pl Birca is) mondta hogy ááá, nem lesz támadás. Csak az idióták hiszik. Aztán lett. A minősegi kerdés eldöntetett, a mennyisegi, meddig tartana a megszállás területileg, talány.
Aztán majd a homokzsák nem az árvíz miatt kell a nyírsegben.

kunzoo 2022.05.19. 14:35:38

@Tapi2021:
Nem azt írtam kinek az erdeke, hanem ki nyerheti meg. A ruszkiknak nincsenek jó eselyei.

kunzoo 2022.05.19. 14:49:47

@Tapi2021:
Tán valahol lenyilatkozta ezt Putyin? Volt itt már mindenről szó, kisebbsegekről, Minszki dolgokról, szárazföldi összeköttetésről Donbasz es a krím között, Dnyeszteren túli köztársasághoz eljutásról, tengeri kijáratról, biolaborokrol stb. Azzal nem fárasztották magukat az oroszok hogy a hadüzenetben akár egy okot is felsoroljanak. Az kissé kevesnek tűnik hogy azt mondták, Gorbacsov azt mondta, hogy neki Bush azt mondta, hogy piszipuszira isteuccse nem bővítünk. Szerintem első dolguk lett volna egy Gorbi nyilatkozattal vagy egy darab papírral igazolni ezt.
Igy lehet megkapnak a határra egy masik tagállamot.
A háború előtti helyzettel az oroszok elérték, de maguk az ukránok is ugy viselkedtek hogy nem léphettek volna be a nato ba.
Putyin is direkt teljesíthetetlen feltételeket szabott, nekünk is ki kellett volna lépni.
Az lett volna ám a csel. Kilépteti közép europát, baltikumot majd utána lerohanja Ukrajnát.

2022.05.19. 14:53:41

@kunzoo:
erre a fidesz azt mondja a multiknak, hogy nincsenek regionális központok. azt felejtsék el. hogy egy vidéki gyáregység budapestnek rendelődik alá. budapest nem az övék. debrecen other capital. másik/második főváros. tehát a multik számára nem regionális központ, hanem közvetlen a székhelye alá tartozik. és ez megy máshol is. létrejön a zalai rheinmetall fegyvergyár. azt düsseldorf közvetlen irányítja.

ezért van az, hogy a vidékiek látják, hogy mégis csak fejlődik az ország. budapest meg azt látja, hogy épülnek a stadionok. hogy a francba nem omlik össze az egész. a gazdaságot nem lehet stadionokra alapozni. nem arra van alapozva, hanem a vidéki gyáriparral.

és ebben a ciklusban a mezővárosi élelmiszeripart fogják megtámogatni, a multiknak ha kellenek beszállók, akkor őket. gumibiszbaszgyártást. és a magyar építőipari kartellt. és ezzel borítékolható két dolog. nem lesz tömeges felzárkózás, de nem lesz összeomlás se. ahogyan eddig. és ez hozza a kétharmadot. ezt tanulták meg a fideszben.

2022.05.19. 15:04:14

@kunzoo:
te a kereskedelm logikájából indulsz ki. a penny market üzletet nyit mátészalkán és fehérgyarmaton is. ahhoz társul településhiearchia. egy regionális központok, területi képviselők, stb.

ipari termeléshez ilyesmi nem kell. a hajdúböszörményi tungsram nem volt debrecen alá rendelve. budapest alá tartozott. de úgy se volt hatékony. az úgy hatékony ha azt megveszi a müncheni osram és közvetlen irányítja. vagy megveszi hajdúböszörmény. csak nekik nincs elegendő tőkéjük ehhez, szakértelmük, piaci kapcsolataik. még az jöhetne szóba, hogy megveszi a debreceni egyetem. és kihelyezi a műszaki kart. és a gyárat eladja a megyének. és létrejön a hajdúsági iparművek. visszaáll a szocializmus. ez a polgári fejlődés.

a gyarmati az, hogy közvetlen irányítják müchenből.

2022.05.19. 15:57:45

@kunzoo:
a budapesti memoranddumban többek között az áll, hogy az aláírók (oroszok, amerikaiak, britek, franciák és kína) tartózkodnak attól, hogy gazdasági nyomást gyakorolnak fehéroroszágra, kazahisztánra és ukrajnára, hogy befolyásolják a politikájukat. és ha kérdések merülnek fel ezekkel a kötelezettségvállalásokkal kapcsolatban, akkor konzultálnak egymással.

azzal, hogy ukrajna eu/nato tagállammá válna ez azt jelenti, hogy megváltozatja a politikáját? igen. ez gazdasági nyomásgyakorlás eredménye? a nyugatiak szerint nem. az oroszok szerint igen. ez esetben konzultálniuk kellett volna.

Boldeone2 2022.05.19. 16:12:40

@Serény Vélemény: felfegyverezni és ez által örökös rabszolgaságba dönteni: még rondább dolog"

- A kèrdès az, hogy mi a jobb , büszkèn harcolni a szabadságèrt, függetlensègèrt , esetleg veszteni , de akár èvezredekig is fennmaradt a hősök neve, mint a 300 spártainak , vagy szolgakènt èlni , megalázva a ruszki- vazalluskènt?

Te azt ajánlod a nyugatnak , higy ne segísenek a megtámadott Ukrajnának , ami nonszensz! Olyan , mintha azt mondanád , hogy ne avatkozzon közbe senki , amikor az utcán agyon akarnak verni valakit . Ez teljesen abszurd - függetlenül attól , hogy az ukránok sem bűnök nèlküliek - de jogok van ahhoz , hogy a saját maguk által kiválasztott jövőèrt megharcoljanak , ehhez pedig katonai segítsèg is kell ès akkor még mindig nem a maximumot tette meg a nyugat , mert ha Ukrajna behívná mondjuk a nyugati haderőt, akkor az teljesen legitim lenne a nemzetközi jog szerint
Mègegyszer mondom : Ukrajna csak magát vèdi magát , az orosz pedig az agresszor fèl!
A legtöbb indok a háborúra bullshit : nácitlanítás " , meg az orosz kisebbsèg vèdelme
Mindenki tudja ez Putyin aljas területszerző háborúja, amivel szeretne bevonulni az orosz törtènelembe, hogy kielègítse a felkorbácsolt ultranacionalista indulatokat . Ehhez neki minden eszköz legitim , beleèrve a nèpirtást, tömeges nemi erőszakot, a táborokat, kínzásokat , a kórházrombolást
Ezzel szemben közösen fel kell lèpni , ami nyilván áldozatokkal jár , erre szinte minden európai ember rájött , mèg a lengyel vezetès is ,pedig ott ultrakonzervatív kormány van

Éhes ló 2022.05.19. 20:57:33

@Tapi2021: ne terelj.

Azt írtam, sunyin kussol a bajszos szar.
A hatásköre megvolt és ma is megvan arra, hogy ne csak a fekák vizéért aggódjon, ugasson, hanem a magyarokért és a Sajóért is.

De a bajszos szar a magyarok helyett a fekák vizéért aggódott 10 éven át, elképesztő médiaidőt és felületet áldozva erre a mániájára.
Olvasgasd:
www.google.com/search?channel=crow5&client=firefox-b-d&q=%C3%81der+k%C3%B6zt%C3%A1rsas%C3%A1gi+eln%C3%B6k+v%C3%ADz

Ezért gondolom azt, hogy elképesztő és szégyenletes, amilyen némán és szó nélkül tűrte/támogatta a tótok környezetpusztítását, amiről még a nyilvánvaló környezeti agresszió ellenére is sunyin kussol és kussol még ma is.
Szava nem volt eddig, ahhoz pedig egy normális embernek, aki aggódik a környzetünkért és a magyarokért nem nagy fáradtság elmondani azt, hogy a tót környezeti agresszió aljasság.

De ha te tudsz a Sajó szennyezése kapcsán áderi állásfoglalásról, nyugodtan told ide a linkjét.
168.hu/itthon/ader-janos-ezt-nem-teszi-zsebre-kiakadt-jakfalva-polgarmestere-a-sajo-szennyezese-miatt-234954
civishir.hu/kozelet/2022/05/ader-is-kapott-a-sajo-miatt

Rohadjon meg a sunyi bajszos szar!

Billy Hill 2022.05.19. 23:04:46

@Gery87: "Nem véletlenül választottak nőt elnöknek, ez is jelképes, hogy a nyugatnak tetsszen."

Az igazi progresszív nyugatinak ez nem tetszik, ez teljesen semleges! Hiszen ő abból indul ki, ha felvilágosult módon gondolkodik, hogy Novák Katalin akár férfiként is definiálhatja saját magát, ergo mi van ha nem is női elnök, hanem csak egy újabb elnyomó miszoginista...?! ;-)

Gógita 2022.05.20. 09:42:24

@Billy Hill: Sőt! Gyorsan kilógnak ilyenkor a lólábak, hogy rohadtul nem a nőkről szól ez, (sem), hanem az ideológiáról!!!

Jobb-konzi-keresztény-családanya NEM NŐ a számukra!

Józsi néni meg nő. Ez erről szól.

Serény Vélemény 2022.05.20. 09:50:10

@Boldeone2: "Te azt ajánlod a nyugatnak , higy ne segísenek a megtámadott Ukrajnának , ami nonszensz! "

56-ban nekünk segítettek?
68-ban a csehszlovákoknak segítettek?

Egyszer nonszensz, egyszer meg evidencia?

Érzékeled a gondolkodásmódodban a fatal errort?

ÉN azt vártam volna a világ valódi politkai és gazdasági hatalmával rendelkező vezetőitől, hogy ne hisztis hülye p...aként viselkedjenek, és végiggondolják, mielőtt meg akarnak büntetni egy agresszív atom-nagyhatalmat, hogy milyen következményei lesznek az általuk kitalált embargónak és más hisztis örjöngéseknek először a saját gazdaságukra, (És ezáltal sok középosztálybeli és egyéb ember életére) valamint a konfliktusban egyáltalán nem érintett afrikaiak, és közel-keletiek életére, és ezáltal az egész világ biztonságára az, amit első férfiatlan hülye p...a szerű hisztijükben csinálnak!

Segítek: egyszerűbb lett volna lenyelni a békát, mint hogy az egész világgazdaságot recesszióba rántsák!

De ezeket nem érdekli sem a te sorsod, hogy levágják-e a fejedet a feldühödött afrikai bevándorlók vagy sem, - se senkinek a sorsa nem érdekli.

vergyula 2022.05.20. 09:55:32

@Billy Hill: Az a South Park-epizód jut eszembe, melyben meg akarják változtatni a város zászlaját, mivel az rasszista. (a zászlón 5-6 fehér ujjong egy felakasztott fekete körül)
A város fehér többsége ellenzi a változtatást a hagyományra hivatkozva.
Amit érdekes, hogy a gyerekek nem látják, hogy bármi baj lenne zászlóval. Ők csak embereket látnak, a színük egy sokadlagos, lényegtelen tulajdonság. Kb. ez az epizód üzenete.
Talán az átlagos állampolgárnak Novák Katalinban is a pozícióját kéne látni elsősorban, nem a nemét.
Persze a valóság más. Emlékszem, furcsa volt, mikor először lett nő a főnököm.

vergyula 2022.05.20. 10:07:54

@Serény Vélemény: Van logika abban, amit írsz. De lehet úgyis nézni, hogy ha engedünk az agresszornak, vajon ki lesz a következő áldozat? Esetleg sokakat zavar, hogy Putyin a sajátos rendszerét nagyobb területre akarja kiterjeszteni.
A világon az országok nagy része már függ annyira egymástól, hogy egy ilyen konfliktus mindenképpen zavart okoz. Persze lehet a legkisebb rosszat keresni, mint megoldást, de ez mindenkinek más.
Ami a leginkább abszurd, hogy 2022-ben, Európában háború dúl. Szégyen.

kunzoo 2022.05.20. 10:40:35

@Serény Vélemény:
2014 ben a világ lenyelte a békát, a Krím annektálasakor.
Segített?

Serény Vélemény 2022.05.20. 11:29:10

@vergyula: "Ami a leginkább abszurd, hogy 2022-ben, Európában háború dúl. Szégyen."

Az emberiség "fejlődése" egy nagy, kamu. Nem csak marxista kamu, hanem általános kamu.

Erkölcsi-szellemi értelemben a mai ember - főleg az európai ember - sokkal rosszabb, mint az asszír birodalom idején, pedig akkoriban a birodalom ellen lázadók bőrét kiszögezték a várkapuk falaira.

Az egész világ az emberiség elmúlt sok ezer éves történelmében arról szól, hogy egy nagyobb, erősebb állam lenyomja a kisebb, gyengébb államot. Ezen nem hisztériázni kellene, hanem megérteni, hogy amíg ez a világ létezik, addig ez így lesz.

És ha nem európai lesz a nagy erős elnyomó, akkor pedig végig kell gondolni, hogy ajrópa hol rontotta el? Mert elrontotta, csak még nem derült ki mindenki számára világosan, hogy ez a világ így nem működik.

Tapi2021 2022.05.20. 12:39:29

@Serény Vélemény: Valójában - miközben igaz, amit írsz a hisztis, átgondolatlan és minden hatástanulmányt messze elkerülő szankciós politikáról -, a helyzet az, hogy NEM LENNE háború, ha ÉRDEMBEN tárgyalnak az oroszokkal! Ahogy anno Kennedy és Hruscsov, Kubáról!

Ha nem söprik le az összes orosz javaslatot, politikai megoldást, úgy, hogy NEM voltak hajlandók tárgyalni sem róluk, amiből lehetett volna egy kompromisszum.
Sarokba szorították Oroszországot, amely erre lépett egy rosszat.

Ha azonban már beleugratták mind az oroszokat, mind az ukránokat ebbe a háborúba, kötelességük segíteni.
Az igazi segítség persze az lett volna, hogy 1. maradnak a diplomáciánál Oroszországgal, 2. a gyors LEZÁRÁSRA és a békére törekednének, nem a háború eszkalálására.
A puszta fegyverszállítás meg csak erre jó.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.20. 12:49:48

@Boldeone2: azt nem képviseled, legfeljebb azt, amit az angol nyelvű sajtó ír.

Tapi2021 2022.05.20. 12:50:01

@vergyula: Meg úgy is, hogy nem lett volna Putyin agresszor, ha van diplomáciai megoldás!

Ahogy Kennedyt sem tartjuk agresszornak, amiért beavatkozott két SZUVERÉN állam belügyébe Kubában!
Az USA jól felfogott érdeke volt!
Ez meg Oroszországé.

Csak akkor és ott egy Hruscsov volt a másik oldalon, aki megértette a helyzetet. Most meg Bidé!!! (Aki 35-40 milliárdos üzletet hozott össze ezzel máris a demokratákat támogató hadiipari maffiának!!!)
Hruscsov nem akart háborút, sem kubai pöccsel verni a csalánt. Bidéék meg simán verik ukránnal!!!
(Meg Európáéval...)

Mit számít?

Tapi2021 2022.05.20. 13:03:08

Oroszország nem készült fel erre, ez napnál világosabb.
És bénázik tovább, mert nem tud jól kiszállni. Nem is hagyják!!!

Az USA érdeke, hogy megroppanjon, ha már besétált a csapdába.
És Európát is sikerült jelentősen meggyengíteniük, két légy, egy csapásra!

Az oroszok még a gázt, olajat sem zárták el azok elől, akik fegyvert szállítanak ELLENE!
Megvárja, míg megkerülhető lesz. Hiba.
Már márciusban azonnal el kellett volna zárni mindent azok elől, akik beszálltak ellene. Ha így tesz, azóta pár nagy ország is a padlón lenne és a tárgyaló pozícióik nem napról napra romlanának, hanem erősödnének.
Az is lehet, hogy néhány nép elgondolkodott volna azon, vajon nem hülyék vezetik-e az országaikat, akik a saját népük érdekeit áldozzák fel az USA érdekeiért...?
Miközben ők SEMMI hasznot nem látnak ebből, csakis KÁRT!

Tapi2021 2022.05.20. 13:23:52

@Éhes ló: Vilcsek Ernő polgármester, dr. Gődény ajánlásával!!! ("Normális Élet Pártja", erről ennyit, meg rólad is):

www.facebook.com/watch/?v=182177427357230

Tapi2021 2022.05.20. 13:30:05

@Boldeone2: "A kèrdès az, hogy mi a jobb , büszkèn harcolni a szabadságèrt, függetlensègèrt , esetleg veszteni , de akár èvezredekig is fennmaradt a hősök neve, mint a 300 spártainak , vagy szolgakènt èlni , megalázva a ruszki- vazalluskènt?"

A kérdés az, miért játszottak arra az USA-ban, hogy inkább legyen háború, semmint törekedtek volna a megegyezésre, háború nélkül?

A te kérdésedre: Ha 56-ban a nyugat ide is önti a fegyvert, de maga nem avatkozik be katonailag, mi lett volna az eredmény?
Ugyanaz. Csak sokkal több halottal!

Most persze van mit ünnepelni. Győzelmet? Nem, halottakat. Meg a bátorságot. Nem tudom, ez a halottakat és családjaikat mennyire lelkesíti?

Sokadszor írom: a háború ELKERÜLHETŐ LETT VOLNA! Simán. Ha erre lett volna hajlandóság, a fő haszonélvezőnél. De nem volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.20. 13:53:02

@vergyula:

A nyugatot csak háborúval lehet ma megzabolázni. A NATO-agresszió ellen más eszköz nem maradt.

vergyula 2022.05.20. 16:37:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Elég optimista dolog a világ legnagyobb katonai tömbjét háborúval fenyegetni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.20. 16:40:59

@vergyula:

A NATO nem mer nyíltan fellépni, ezt használja ki az orosz vezetés.

vergyula 2022.05.20. 16:48:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nagy szerencse az oroszoknak az a néhány nukleáris izé.

Gógita 2022.05.20. 17:38:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Rossz döntés volt ez, de csak utólag derült ki. P. nem számított erre a nyugati ellenállásra.

Sehogy sem fognak győzni.
Sajnos Európa sem.
Az USA nyer csak.

Gógita 2022.05.20. 17:39:14

@vergyula: Mit ér az olyan fegyver, amit nem lehet bevetni?

Éhes ló 2022.05.20. 18:39:56

@Tapi2021: róllam nem mond semmit, nem is ismer.
Én arról írtam, hogy milyen sunyin kussol a bajszos szar.

Annak ellenére, hogy a hatásköre megvolt és ma is megvan arra, hogy ne csak a fekák vizéért aggódjon, ugasson, hanem a magyarokért és a Sajóért is.

De a bajszos szar a magyarok helyett a fekák vizéért aggódott 10 éven át, elképesztő médiaidőt és felületet áldozva erre a mániájára.
Olvasgasd:
www.google.com/search?channel=crow5&client=firefox-b-d&q=%C3%81der+k%C3%B6zt%C3%A1rsas%C3%A1gi+eln%C3%B6k+v%C3%ADz

Ezért gondolom azt, hogy elképesztő és szégyenletes, amilyen némán és szó nélkül tűrte/támogatta a tótok környezetpusztítását, amiről még a nyilvánvaló környezeti agresszió ellenére is sunyin kussol és kussol még ma is.
Szava nem volt eddig, ahhoz pedig egy normális embernek, aki aggódik a környzetünkért és a magyarokért nem nagy fáradtság elmondani azt, hogy a tót környezeti agresszió aljasság.

De ha te tudsz a Sajó szennyezése kapcsán áderi állásfoglalásról, nyugodtan told ide a linkjét.
168.hu/itthon/ader-janos-ezt-nem-teszi-zsebre-kiakadt-jakfalva-polgarmestere-a-sajo-szennyezese-miatt-234954
civishir.hu/kozelet/2022/05/ader-is-kapott-a-sajo-miatt

Rohadjon meg a sunyi bajszos szar!

kunzoo 2022.05.21. 08:17:43

@Tapi2021:
Ezek a rendszerek tönkremenneknha csak úgy elzárják az egészet. A gáznál nem tudják más irányba terelni. Az orosz állam elveszítette volna a bevételei tulnyomó részét. Már a háború előtt is a nagyobb rész innen származott, most szinte kilencven százalék lehet. Azt nem élné túl.
Europa elveszítené a gáz max felét, de egy részét pótolni tudja máshonnan.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása