magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Novák elítélte Putyint

Sokan felháborodtak Novák Katalin első elnöki beszéde miatt, melyben euroatlantista és oroszellenes elkötelezettségről tett hitet.

Azt hiszem, ez az a tipikus eset, amikor a felháborodók nem értik teljes mélységében az ügyet.

Én pl. oroszpárti vagyok, s az eurotlantizmus számomra kb. a sátánizmus egyik verziója, ennek ellenére semmi bajom Novák Katival és beszédével.

Először is a magyar elnöki poszt teljesen jelképes, a magyar köztársasági elnök még a közvetetten választott elnökökhöz képest is minimális hatalommal rendelkezik, pl. nulla a ráhatása a külpolitikára. Kicsit durvábban fogalmazva: semmi jelentősége annak, amit mond.

Nekem az egyik magyar köztársasági elnökkel személyesen is volt kapcsolatban. Mádl Ferenc volt az, akitől segítséget kértem annak idején. Jól tudom, mennyi a hatalma a magyar elnöknek. Mádl egyébként tényleg segített, de sokkal inkább még egyetemi tanár korszakából meglévő informális kapcsolatai révén, s nem mint államfő. Mint államfő ugyanis csak mosolyogni tudott volna, meg sok sikert kívánni nekem, érjem el céljaimat.

Novák beszéde tehát jelképes. Számomra ez ugyanaz az eset, mint amikor Horthy egyszerre tartott pozícióban németpárti és németellenes embereket, így fenntartva minden lehetséges irányt az ország érdekében. Tény: Horthy végül csúnyán elbukta ezt, de ez nem teszi semmissé a korábbi igyekezetet.

Szóval amíg a magyar kormányzat ténylegesen nem erősíti a sötét euroatlantista tengelyt, addig nincs ok aggodalomra. Ez a beszéd addig csupán egy gesztus, az egyre hevesebben tomboló euroatlanista erők lehűtésére.

S még valami: Novák kinézete. A vicces persze a ballib reakció. A tipikus "nincs rajta sapka". Novák ugyanis felvette saját maga valamelyik ruháját. Ami egy tipikus titkárnői/üzletasszonyi/politikusnői öltözék. Nekem mondjuk ez a stílus nem tetszik, de tudomásul veszem, hogy ez a szokás. Végülis nem szokás hivatalos eseményre cicanadrágot és tunikát felvenni, ez van.

De a ballib kritika: Novák "közönséges", sőt nemrég olvastam "tehenészeti dolgozónak néz ki". Pedig csupán felvett egy bárki által elérhető titkárnős stílusú ruhát. Ránézésre: az egész cipőstül, ékszerestül 100 ezer Ft alatt van.

Képzelem, ha alkalmazott volna egy divat tanácsadót, majd varratott volna magának ruhát az alkalomra! Akkor most az lenne a szöveg "a rongyrázó Novák hercegnőnek képzeli magát, x milliót költött egyetlen ruhára, ebből a pénzből biztosítani lehetett volna 130 padból éhesen kizuhanó kisgyerek reggelijét 1 hónapon keresztül".

181 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7217832845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.18. 07:45:36

Nekem nagyon nem tetszett, hogy a külhoni magyarság szorult nála az utolsó helyre, és még csak annyit sem tett, hogy ha már az utolsó helyen van, akkor mondja, hogy last but not least.
Nagyon rossz még mindig a magyar külpolitika (Szíjjártó csak azért tűnik jónak, mert ő az őt körülvevő garnitúrához képest maga Kissinger), nem indítjuk a saját propagandánkat, helyette felesleges jelzőket aggatunk dolgokra, továbbá nem vesszük figyelembe a külhoniak világos üzeneteit.

kunzoo 2022.05.18. 08:11:59

Birca! Te képes voltál olyat írni a Mandinerre, hogy a litvánokat deportálni kell Szibériába?

kunzoo 2022.05.18. 08:16:35

@Deak Tamas:
Sorold már fel a sikereket! V4 kuka. Keleti nyitás kuka. Paks2. oroszokkal.....hááát talán. Franciákkal biztosabb lenne. A szerbekkel szeretjük egymást, egészen addig amíg egy választáson elő nem húzzák a magyarkártyát. Akkor kiderül hogy csak hasznos idióták vagyunk nekik. Szlovén szövetséges elvesztette a választást. Most mondhatnál valami egyertelmű sikert.

élesi 2022.05.18. 08:34:07

@kunzoo: Pont azt írta a kolléga, hogy a magyar külpolitika egy rakás fos. Érted egyáltalán, hogy miről van szó?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.18. 08:46:23

@élesi: fos is marad sajna amúgy amíg külgazdasági ÉS külügyminisztérium felállás van. Azt alapvetően jó ötletnek gondolom, hogy lenne kettő ilyen minisztérium, külgazdasági miniszternek jó lenne valamilyen menedzserfazon, aki a coder féle angulul elszórakozik az üzleti partnerekkel, de külügyminiszternek nagyon markás figurának kell lennie, több nyelvet kell tudnia, jó szónoknak és művelt embernek kell lennie. Nem véletlen, hogy az ikonikus külügyérek, már Talleyrandtól kezdve ilyen figurák voltak. Nekünk ez meg létkérdés.

2022.05.18. 08:52:24

novák katalin viselete: polgári.

kunzoo 2022.05.18. 09:16:51

@Deak Tamas:
Tudok, de akkor mitől tűnik jónak a külpolitika főnöke?

2022.05.18. 09:16:55

@Deak Tamas:
a probléma, hogy a fideszben se értik az orbáni külpolitikát. remélhetően orbán érti. a többi láthatóan nem.

a revízió alapja az, hogy nem volt szlovák, ukrán, román, szerb, horvát, szlovén reformáció. csak magyar. tehát aki a kárpát-medencében reformált hitű az magyar. meg kell hirdetni a katolikus népvallást erdélyben. és az építkezik. visszakapja kapja a román államtól a normatív támogatást. és visszakapta a román államtól az egyházi vagyont. és úgy épül a magyar iskola. nem a magyar köztársaság, hanem a magyar (királyi) állam (egyház) keretei között.

a római katolikusok ezt ellenzik. ezért őket ütni kell. persze keresztényi módon. vagy megtámogatják a magyar népi nacionalizmust vagy elmennek a francba alapon. annyit kellene elérni, hogy felvidéken a magyar királyság római katolikus iskolainak folyjon magyar nyelvű oktatás. a római katolikusok támogassák a cseh-morva-szlovák-magyar keresztséget.

a görög katolikusok pedig a magyar-ruszint. a görög katolikus egyházi iskolák lennének kétnyelvűek. ilyen imakönyveket nyomtatnak.
www.magyarkurir.hu/img1.php?id=99547&v=0&img=o_ru1.jpg
ennek mintájára tankönyveket. és létrejön a magyar tankerület, mint egyházkerület kárpátalján. és a kettős állampolgársággal pedig választókerületté.

ehhez elsődlegesen a magyar népvallást kell meghirdetni. és aki ahhoz akar tartozni az abba beletartozik, aki nem az nem. szlovákia lehet hagyomány nélküli felvilágosult abszolutista. (nyugatos. csak modernizációt hirdet) és románia lehet balkáni ortodox nacionalista. (modernizáció ellenes. keleties). a magyar politika és a magyar vallás a kettő között áll.

_Neville 2022.05.18. 09:17:13

Novák lesz a főállású jóember, aki majd felmondja amit kell, és akire lehet hivatkozni, hogy a legnagyobb közjogi méltóságunk ezt mondja, jó fiúk vagyunk. Közben meg ugye semmi valódi hatalma, szóval valódi jelentősége se, mit beszél. Szerintem jó húzás Orbántól.

Éhes ló 2022.05.18. 09:27:13

A csornai bajszos szar is egy hiteltelen nulla volt, amit a Sajó legyilkolása és a bajszps szar földet rengető némasága ábrázol a legjobban, de ez a töltöttzokni még nála is szánalmasabb az atlantista bullshitjeivel.

Attól, hogy a politikai pozíciója hatalmat nem jelent, még lehetne normális a kinevezett samesz.

De nem sikerült.
Ismét nem.

2022.05.18. 09:29:10

@Deak Tamas:
kárpátalján aki magyar az beáll a magyar református egyházba. aki magyarbarát ruszin az beáll a magyar-ruszin görög katolikus egyházba. és aki kárpát-ukrán az nem áll be ezekbe. ők nem lesznek a szent korona alattvalói. nem feltétlen kell mindenkinek annak lennie. és döntsék el, hogy hová akarnak tartozni. azt az orosz-ukrán háború dönti el. nem a mi háborúnk. magyarország ebben nem áll sehol se pro, se kontra.

minden menekültet támogatunk, legyen az magyar, ukrán, ruszin. és minden áldozatért imádkozunk. legyen az keresztény, vagy nem keresztény. iszlamisták, fasiszták is harcolnak. és a magyar érdekvédelem az államegyház keretein belül történik. és ehhez a vatikáni egyházállam jóváhagyás szükséges. ha az nincs, akkor apostoli szentszék se kell. egyszerűen meghirdetik a magyar-ruszin keresztény közösséget a kárpátalján. és aki csatlakozik az csatlakozott. aki nem az nem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.18. 09:37:21

@Deak Tamas:

Igen.

Kádár alatt a két rész egyenesen ellenségesen állt egymáshoz: a külügy és a külker.

Személyesen is átéltem, mivel apám a külker embere volt egész életében (1987-ig, aztán már átment más területre).

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.18. 09:40:54

@cvsvrs:

Én 1/8 ruszin vagyok. A dédnagyapám inkább csehszlovák-párti volt, mint magyarpárti, viszont csak az ukránokat utálta, a magyarokat nem.

Fő motivációja az volt, hogy a csehek adtak autonómiát, míg a magyarok nem.

Ő is görögkat. volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.18. 09:44:51

@Éhes ló:

Áder politikus volt, a Fidesz másodvonalának a része máig.

Míg Novák adminisztrátor típus. Így könnyebben tudja eljátszani a "független" szerepet.

Valójában eddig csak Sólyom volt tényleg független a KE-ök közül. Nem volt erős pártkötődése, s volta akkora személtes sőlya, hogy ne hallgasson senkire

Egyébként az egész KE poszt tök felesleges jelenlegi alakjában.

2022.05.18. 09:45:25

és ezzel párhuzamosan az eu segélyalapból ki kell vásárolni ukrajnát. házakat, utcákat venni, újjápíteni. azoknak a lakást olcsón bérbe adni. és kivásárolja. egyházállami keretek között csatlakozik a magyarsághoz.

és ha ennek a projektnek van elég szavazója, akkor majd népszavazással elszakadhat ukrajnától. ha nincs, akkor nem szakad el. budapesten az ellenzék ezt majd ellenzi. azi intézményeiket ki kell fosztani. úgy, hogy csak normatív támogatást kapnak.

és ha ezt revíziós politikát ellenzi a magyarországi köznép is, akkor az elbukott. ha mégis támogatja, akkor budapest választói többségének el kell magyarázni, hogy eltévesztették a házszámot. ceu aktivistának lehet menni bécsbe. vagy pozsonyba. mert a modern szlovákia is felvilágosult abszolutista alapokon áll. ha el akarják törölni a magyar múltat, akkor töröljék el. aki nem akarja az álljon be a keresztségben a magyarokkal. ha valaki azt mondja, hogy nem, akkor nem. ne legyen kötelező. ez a nemzeti liberalizmus.

és ebből annyi magyar lesz, amennyi.

2022.05.18. 09:47:19

@kunzoo:
" Te képes voltál olyat írni a Mandinerre, hogy a litvánokat deportálni kell Szibériába?"
Miert, mi ebben a baj? Az en apam is volt Sziberiaban hadifogoly 2 es fel evig. Megerdemelte, pedig nem is volt a fronton, tiszthelyettes katona letere. Amugy miert hagyta, hogy elvigyek. Vegul is kibirta, megedzodott a favagasban es legalabb egy eletre (87 evig elt) leszoktattak a horthyzmusrol. :)
Az itteni libsi hozzaszolokra is raferne par ev atnevelotabor valahol Sziberiaban vagy Recsken. :) Szivesen lennek onkentes egy ilyen taborban, meg en fizetnek is az allasert, csak hogy megkaphassam. :)
---
Eljenek a Luganszki, a Donyecki, a Harkovi es az Odessai Népköztársaságok es a Novorosszija Konföderáció! Akhmat sila! :)
---
PS: www.youtube.com/watch?v=InC6N2i-VX0
Zhivi,Novorossiya! (Novorosszija nemzeti himnusza)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.18. 09:53:37

@kunzoo: " (Szíjjártó csak azért tűnik jónak, mert ő az őt körülvevő garnitúrához képest maga Kissinger), ". Ezen nem tudom mit nem értesz, pedig még arról is írtál régebben, mit akartak az oroszok meg Putyin.
Amúgy nem kell örömködni,. a V4 nem kuka, a keleti nyitás nem csak Oroszország és ami a fő: még semminek sincs vége, messze sem.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.18. 09:57:30

@cvsvrs: ehhez még én mindenképp, amit máshol már írtam: a magyar kultúrát is mellé menővé kell tenni. Minél több embert érdekeljen és akarjon részt venni benne. Szép feladat és távolról sem lehetetlen. Csak el kéne végre kezdeni, de most sem látok erre semmi jelet.

2022.05.18. 10:13:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
most van egy magyar gör.kat. egyház és egy ukrán gör.kat. és egy ukrán ortodox egyház.

királyságpárti vagyok (nem királypárti). a magyar királyságban 2 gör.kat. egyház nem kell. hanem legyen magyar-ruszin gör.kat. egyházfelekezet és az ukrán ortodox egyház. aki ukrán népi nacionalista. aki azt mondja, hogy a második ukrán front malinoviszij marsall vezetésével elfoglalta magyarországot. és a kárpátalját az ukrán szszk javára követelte. és ezt a nagyhatalmak mellett a magyar köztársaságok és a népköztársaág kormánya is elismerte. tehát minden joguk meg van arra, hogy az ukrán népi nacionalizmust hirdessék.

az az ukrán ortodox nacionalizmus. és annak is legyen képviselete. és a magyar királyságban élt egy ruszin nemzetség. őket a magyar-ruszin görög katolikus egyház óvja mária országában. de ha akarnak, akkor legyenek ukránok.

vagy ugye elvben akarhatnak egy magyarországtól és ukrajnától is független önálló ruszinföldet. ehhez is elsődlegesen magyarországhoz kell csatlakozniuk. mert ukrajna egységállamot akar. szövetségi államrendben szétesne.

magyar és ruszin gör.kat. egyház --> magyar-ruszin görög katolikus egyház --> autonóm ruszinföld
ortodox ukrán egyház --> ukrán egységállam (és ebben nem lehet orosz-ukrán kárpátalja. az ukrán népi nacionalizmus ortodox. ők belátható időn belül nem fognak kis-orosz autonómiát adni.)

ez a két törekvés. és ha az első kerül többségbe, akkor a magyar revízió sikeres. ha nem, akkor nem.

Éhes ló 2022.05.18. 10:15:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: sajnos szánalmas bohóc mind a kettő, akárhányadik vonalból is küldték őket.
Magukat tették/teszik azzá.

Az utolsó mondatoddal egyetértek: ilyen alakoknak ez a poszt teljesen felesleges.

2022.05.18. 11:09:41

@Deak Tamas:
ahhoz magyar érzelmű papok kellenek.

görög katolikus romkocsma debrecenben.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4272/200706palyabea_ksz_(3).jpg
háttérben az ütött kopott gör.kat templomtorony az attila téren. hasonlót kellene csinálni kárpátalján. a templom környkét megveszi az állam. és azt odaadja a magyar-ruszin görög katolikus egyháznak debrecen központtal. vásárol ungváron, munkácson. és ezt támogatja miskolc, nyíregyháza, kisvárad (ahogyan a helyiek mondják kisvárda).

ilyesmi fesztiválokat szerveznek a templom környékén. ez református község. népvallást hirdeti.
www.youtube.com/watch?v=Pp62Nqjx1zM
orbán rájött, hogy ki kell meszelni a templomot. és a többit megszervezik a helyiek. és beszavaznak a fideszre. olcsó szavazatvásárlás. ehhez magyar államegyház kell. annak restaurációja eredményezhet revíziót.

a magyar római katolikusok ezt nem támogatják. mert ez népi nacionalista. támogassák a felvidéki magyar-szlovák keresztény oktatást az egyházi intézményekben. ahogyan az evangélikusok a magyar-németet. feltéve, hogy a német szövetségi kormány a magyar revíziós törekvéseket hallgatólagosan támogatja.

persze hogy ha egy kisebbségi magyar önként áldozatot vállalva pakolja az ukrán tankönyveket a művelődési házban, akkor pakolja. elsődlegesen papokkal kell téríteni.
www.debrecen.hu/assets/media/gallery/hu/21615/1200x800/190523-gorogkatolikus_turisztikai_kozpont_-_alapkoletetel-pl-mj_86jpg.jpg
aztán felőlem lehet mondani, hogy ezeknél kisebb gazembereket is akasztottak már. meg, hogy összefonódva zsebre vágják a pénzt. többlet erőforrásokat igényel. ezt végső soron valahonnan el kell vonni. budapest nem-magyar érzelmű intézményeitől. amelyek most a nemzetközi rangsorokban a legjobban teljesítenek. ezért kell nekik menekülőutat engedni. ők is álljanak be a magyar revíziós politika mögé.

ez nem egyszerű mutatvány.

2022.05.18. 11:20:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
igen, összesen három gör.kat. egyház van a kárpát-medencében.
az "ukrán".
en.wikipedia.org/wiki/Ukrainian_Greek_Catholic_Church
ezt 1596-ban a lengyel litván unió alapította bresztben (ami jelenleg fehérorszország).
a ruszin 1664-es.
en.wikipedia.org/wiki/Ruthenian_Greek_Catholic_Church
és a magyar 1911-es.
en.wikipedia.org/wiki/Hungarian_Greek_Catholic_Church
utóbbi kettőt kellene egyesíteni. magyar-ruszin görög katolikus egyházzá. előbbi lehet a lengyel keleti katolikus irányzat, ami a pápaság primátusát elismerve kelet irányba térít. és ezzel békességre törekednek a magyarok. az a lengyel- egyház, ez pedig a magyar. kb. ezt kellene elmagyarázni a pápának.

2022.05.18. 11:35:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
breszt lengyel-fehérorosz, lemberg lengyel-ukrán határvárosok.
ungvár, munkács és huszt magyar-ruszin határvárosok.
kb. ezt kellene célként kitűzni.

tehát ha egy minszki fehérorosznak nem tetszik lukasenko rendszere, akkor költözzön bresztbe. az európai unió határvárosa. onnantól keletre eurázsiai unió.

ha valaki ukrajnában "nyugatos", akkor lengyel-litván érzeműként menjen lembergbe vagy környékre. vagy ruszin-magyar érzelműként költözzön ungvár környékére.

ha valaki népi nacionalista ukrán, akkor építse a kozákok földjét kijev központtal (ezt nyeljék be az oroszok. nem tudták elfoglalni kijevet. a városvédő kozákok visszaverték őket).

ha valaki orosz-ukrán érzelmű, akkor legyen novarosszija polgára. ezt nyeljék be az ukránok, hogy elvesztik a tengerpartot. a békekötés után kapjanak tengeri szállítási lehetőséget. ahogyan a magyarok is kapjanak szabadkikötőket az adrián.

az eu támogatásokat a revízióra kellene fordítani. magyar-horvát uniós közigazgatással tengeri kikötőt építeni az adrián.

Boldeone2 2022.05.18. 11:47:15

Novák Katalin Gyulafehèrvárra megy Bethlen Gábor szobrot avatni. Állítólag nem fogja senki fogadni a román állam rèszèről. Ott törtènt meg 1018 - ban a hírhedt Gyulafehèrvári román nagygyűlès amely a Román Királysághoz csatlakozást kimondta

Nekem alapvetően szimpatikus egyèbkènt az új köztársasági elnök, amellett hogy nyilván 100%- ban Orbán alá van rendelve , de mègis valahogy öszintènek ès önazonosnak tűnik ( mèg így is )
Novák valóban azt mondja , amit otthon tanult a polgári , liberális-konzervatív közegben : Magyarország a nyugati - szabad - világhoz tartozik , oda tartott mindig , az orosz , a keleti agresszió , befolyási övezet eddig csak bajt hozott az országra
Ez a valódi règi , konzervatív-liberális jobboldali álláspont , amit most jól megjelenített
Orbán tèvedt el valójában saját korábbi önmagától a hatalomért folytatott több èvtizedes küzdelemben többször , manapság már egyre nagyobb erkölcsi tèvutakon járva. Novák jó egyensúlyt jelent az egyre inkább öregedő, kemènyedő, kímèletlen gonoszodó Orbánnak aki az európai politikában egyre inkább egy megvetett figurává válik

Boldeone2 2022.05.18. 11:56:32

A lassan nyílt színivè váló diktatúrában Novák Kata éppen jó a rendszert reprezentálni
Az ellenzèk nèpszavazasi kezdemènyezèsèt Orbán Alkotmanybíróságba ültetett vazallusai megint elkaszalták, ahogy
2010 óta mindent ...
hvg.hu/itthon/20220518_Elkaszalta_az_Alkotmanybirosag_az_ellenzek_nepszavazasat

2022.05.18. 12:00:44

@Boldeone2:
gyulafehérváron 400 éve bethlen gábor vezette be a román anyanyelvű oktatást. ha a románok nem mennek többek között ezt megünnepelni, akkor ne menjenek. a magyar reformáció egységét a generális konvent idén gyulafehérváron ünnepli meg.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.18. 12:01:51

@cvsvrs:

A magyarban a mise magyarul van, a ruszinabn egyházi szlávul. Ezt egyesíteni kissé nehézkes lenne.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.18. 12:03:18

@Boldeone2:

Én nem támogatnék egy eurpééer Orbánt, egy nyugatos Fideszt. A polgári Fidesz megbukott 2002-ben, teljes joggal.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.18. 12:06:10

@cvsvrs: ezek jók amiket írsz. Én ismerek két görögkatolikus papot (keverék idegen vezetélnevük van) kipuhatolom a gondolkodásukat.

kunzoo 2022.05.18. 12:07:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Hát az egy elég veresszájú komment volt. A Mandiner a legrosszabbat hozza ki az emberekből.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.18. 12:10:36

@Boldeone2: net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1100425.atv

Országos népszavazás
8. cikk

(2) Országos népszavazás tárgya az Országgyűlés feladat- és hatáskörébe tartozó kérdés lehet.

(3) Nem lehet országos népszavazást tartani

[...]

b) a központi költségvetésről, a központi költségvetés végrehajtásáról, központi adónemről, illetékről, járulékról, vámról, valamint a helyi adók központi feltételeiről szóló törvény tartalmáról;

[...]

d) nemzetközi szerződésből eredő kötelezettségről;

Hát a törvény szar dolog. Pedzegeti a CNN hogy meg is kéne kerülni a zavaró hatásait.

kunzoo 2022.05.18. 12:10:48

@тельня́шка:
Úgy mindenestül a litván állam és a litván nemzetről volt szó.

Tapi2021 2022.05.18. 12:11:09

Szijjártó messze a legtökösebb külügyminiszterünk, emberemlékezet óta!
Nálam is hátrányból indult, de felnőtt a feladathoz.

Ezt is jól kezeli, de még mindig csak defenzíven:

"Szijjártó Péter az orosz agresszióra válaszul szánt hatodik uniós szankciós csomag olajembargóra vonatkozó részéről korábban elmondta, hogy ennek elfogadása esetén olyan mértékben kellene modernizálni a magyar energiarendszert, amely 15–18 milliárd euróba kerülne, és szakértők szerint öt év alatt lenne kivitelezhető.
Kapcsolódó
Szijjártó Péter: Az Európai Bizottságon múlik, lesz-e magállapodás az olajembargó kérdésében
Szijjártó Péter: Az Európai Bizottságon múlik, lesz-e magállapodás az olajembargó kérdésében

A külügyminiszter a szankció elfogadásának kockázatairól is beszélt.

Ha ilyen magasra teszi a lécet, hol van a középút?

– tette fel a kérdést a külgazdasági és külügyminiszter szavai után az egyik uniós diplomata a Politico szerint. A diplomata hozzátette, szeretnének megoldást találni Magyarország gazdasági aggodalmaira, de ezek a számok szóba sem jöhetnek. Egy másik uniós ország diplomatája erkölcstelennek nevezte a nyilatkozatot, és leszögezte azt is, hogy ez nem az a fajta tárgyalás, amire háborús időkben szükség van."

A sok EU-s idióta nem érti, hogy egy nemzeti kormány a SAJÁT nemzete érdekeit KELL, hogy képviselje, nem az ukránokét, németekét..., főleg nem az amerikaiakét!
Éppen az a gond, hogy a többi birka nem ezt teszi, hanem tönkrevágja a saját gazdaságát is, és miért? Mit is nyer ezzel bármely európai ország????
SEMMIT!

Az egyik birka azt mondja, hogy ilyen háborús időkben ne azt nézzük, hogy mit áldozzunk fel, csak áldozzuk fel. Mert csak.

Azt sem érti(k), hogy sem az EU-ban, sem a NATO-ban NINCS HÁBORÚ!!!!
NÁLUNK nincs háború!

Ahol van, ott önként mentek bele!!! Abba, hogy beszállnak az USA proxy háborújába Oroszország ellen.
Tegyék. ÖNKÉNTES!

De ezért miért szívjunk mi? Miért fizessünk mindenért dupla-tripla árat? ...

Mi értelme ennek a nagy háborúsdinak a mi (és persze Európa) számára? Hol keletkezik nekünk (Európának) ebből bármi jó vagy haszon?

Évtizedekre kúrják most el egész Európa fejlődését és békéjét!

És miért is? Kinek az érdeke ez?

Tapi2021 2022.05.18. 12:17:45

@Éhes ló: "amit a Sajó legyilkolása és a bajszps szar földet rengető némasága ábrázol a legjobban"

És milyen hatásköre is van a magyar k. elnöknek SZLOVÁKIÁBAN???

Az EU is leszarja a Sajó szennyezést, pedig neki még lennének is eszközeik, hogy nyomást gyakoroljanak a szlovákokra. Nekünk milyen eszközeink vannak???
A magyar hatóságok megtették, amit lehetett. De Szlovákiában nem járhatnak el.

kunzoo 2022.05.18. 12:21:13

@Tapi2021:
Az feltűnt hogy már bőven a háború előtt is az egekben volt a gázár meg az olajár? Putyin papa már akkor zsarolt m8nket vele, mikor még bizonygat5a hogy a támadás hazugság? Akkor miert kened a háborúra a magas energiaárakat?

Boldeone2 2022.05.18. 12:28:23

@Deak Tamas: A Kúria átengedte , az AB nem. Ott ülnek a kormány seggnyaló vazallusai. Valahogy 2010 - óta semmit nem engednek át az ellenzèknek. A jogèrtelmezès rèszrehajló , önkènyes
Ma már nem beteg ( flawed) demokraciakènt emlegetik Magyarországot, hanem hibrid rezsimkènt . Teljesen jogosan!

Boldeone2 2022.05.18. 12:34:10

@Tapi2021: Azt sem érti(k), hogy sem az EU-ban, sem a NATO-ban NINCS HÁBORÚ!!!!
NÁLUNK nincs háború!"

- A fegyverek itt - mèg - nem dörögnek, de Putyin a nyugati világ , az erőszakmentes európai konszenzus, a bèke ellen hirdetett haborút, amibe bele kellett állni mindenkinek
Egyrèszt erkölcsileg, másrèszt , jól felfogott önèrdekből
Putyin elhitleresedett, minden eszközzel meg kell állítani !
Itt már nem a Donassèrt megy a küzdelem , hanem a règi világ , a diktatórikus ,elnyomó orosz hatalom küzd a szabad Európa ellen

Tapi2021 2022.05.18. 12:34:15

@kunzoo: A jövőről van szó. Ha bejön az olajembargó, és nincs máshonnan olaj, vagy a kevés is többszörös áron, akkor tapsikolsz majd, hogy hurrá, de jól megszívattuk az oroszokat?
Miközben TE szívsz? Meg több millió magyar!
A miért is?

Elfelejted, hoy az oroszok ELŐBB ajánlottak többféle diplomáciai megoldást, amiket az USA lesepert az asztalrl. UTÁNA jött a kardcsörtetésnek szánt háború. Amiből nem azt lett, amit az oroszok terveztek, mert a nyugat beszállt az USA hegemóniájának megőrzéséért ebbe a proxy háborúba. Lényegében mindenki hadviselő fél, aki fegyvert is küld.

Az a csoda, hogy közben az oroszok az ellenséget még mindig ellátják gázzal, olajjal.
Régen le kellett volna kapcsolni, hogy érezzék, mivel jár beszállni ebbe.
Hülyeség megvárni, hogy kikerüljék őket.
Ha bedőlne egy-két nagyobb gazdaság, talán kitalálnának az amerikaiak seggéből, és a SAJÁT NÉPÜK érdekében politizálnának.

Boldeone2 2022.05.18. 12:39:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Èn meg csak egy " europèer" Orbánt tudnák támogatni . Az a normális.
A ruszki állam , egy aljas ès elnyomó diktatúra: antitèzise minden szabadságnak , de már nem elègszik meg saját nyomorával, azt másokra is akarja kènyszeríteni
Ezt a rezsimet ki kell vèrezteni , nincs más út. Addig nem lesz nyugalom Európában

Tapi2021 2022.05.18. 12:40:22

@Boldeone2: " de Putyin a nyugati világ , az erőszakmentes európai konszenzus, a bèke ellen hirdetett haborút"

Lóf.szt! Csak azt akarták, amit minden nagyhatalom, hogy a másik nagyhatalom ne kavarjon a határainál. Mint anno Kubában a SZU.

Most az USA megfenyegette a tőle sok ezer kilométerre lévő Salamon szigeteket, hogy ne merészeljenek szorosabban., akár katonailag is együttműködni Kínával! Mert az sérti az érdekeiket!
Nekik lehetnek érdekeik? Sok ezer kilométerre is?

Kettős mérce!

Európa elemi érdeke lett volna barátkozni és szorosan együttműködni az oroszokkal. Csak ez is sértette őfelsége érdekeit!!!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.18. 12:42:10

@kunzoo:

Nyugodt ember vagyok, de azért még velem is megesik ilyesmi.

Boldeone2 2022.05.18. 12:42:36

@Tapi2021: Amiből nem azt lett, amit az oroszok terveztek, mert a nyugat beszállt az USA hegemóniájának megőrzéséért ebbe a proxy háborúba. Lényegében mindenki hadviselő fél, aki fegyvert is küld."

- Pont nem erről van szó! Az európai államok megèrtettèk , itt a közös Európa van fenyegetve , vagyis : együtt ès most kell megállítani az ördögi rendszert
Putyin egy velejèig bűnös , aljas gazember , volt KGB- ügynök
Minden tárgyalás csak illúzió vele, pont úgy ,mint Hitlerrel

2022.05.18. 12:43:38

@Tapi2021:
ez történik amióta a kárpát-medencei református részegyházak egyesültek. ez a térkép eléggé revizionista, "horthyfasiszta".
reformatus.hu/media/images/emre.2e16d0ba.fill-2880x1440.jpg
ezt a magyar római katolikus egyház nem támogatja. mert hogy ez népi nacionalista. valóban. ez esetben a magyar népvallást kell meghirdetni. boldogasszony anyánk regina pátrónánk. az áll felettünk és nem a szentszék. és ha máshol nem lehet, akkor erdélyben.

a magyar római katolikus egyházban esetleg legyen már annyi hazafiság, hogy a felvidéken a magyar királyság egykori iskoláiban a szlovák mellé visszavezesse a magyar keresztény tanrendet. és ha ennyi nincs, akkor el kell őket zavarni a francba.

Boldeone2 2022.05.18. 12:44:28

@Tapi2021: Európa elemi érdeke lett volna barátkozni és szorosan együttműködni az oroszokkal. Csak ez is sértette őfelsége érdekeit!!!

- Te barátkoznál egy aljas gyilkos ès megbízhatatlan szomszèddal ,mert az anyagi èrdek ezt kívánja ???

Tapi2021 2022.05.18. 12:45:24

@Deak Tamas: "Hát a törvény szar dolog. Pedzegeti a CNN hogy meg is kéne kerülni a zavaró hatásait. "

Ez a nyugati demokrácia és jogállamiság felfogás! Ha valaki él a jogaival, de az nem tetszik, kerüljük meg a szabályokat és csak azért is az legyen, amit mi akarunk!

A sok nyugat imádó meg ezért lelkesedik itthon is. :-(

2022.05.18. 12:48:01

@Boldeone2:
észak-amerika és nyugat-európa mögé a világból senki se sorakozott fel. se latin-amerika, se az arab világ, se dél-afrika, se kína, se india, se indokína, se a távol kelet. ausztrália se. és izrael sem. mind eíltélte az orosz agressziót, de az usa/eu tandemet nem támogatják.

Tapi2021 2022.05.18. 12:48:13

@Boldeone2: Az USA-val és NB-vel is barátkozunk! Pedig sok százezer embert gyilkoltak le az utóbbi évtizedekben, milliókat tettek földönfutóvá!!! Sőt, hamisított bizonyítékokra alapozva indítottak háborút szuverén, tőlük sok ezer kilométerre lévő ország ellen. Amely SEMMI NEM TETT az USA ellen!!! ...

Hát akkor miért ne?

Nem vagyunk finnyásak. Láthatóan te sem. Vagy csak egyik irányba?

Boldeone2 2022.05.18. 12:51:10

@cvsvrs: Azok az álllamok túl messze vannak a konfliktustól, mással vannak elfoglalva , mi viszont itt vagyunk Európában nyugati civilizáció bölcsőjèben, amit meg kell vèdeni
Japán is velünk van, de már Izrael is kezd berágni az orosz vezetèsre , már nem annyira semlegesek

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.18. 12:53:20

@Boldeone2: az nem lehet, hogy amit az ellenzék beadott az mondjuk alkotmányellenes, mondjuk akár a leírt szöveg alapján is ugye?
Ment a hiszti az érvénytelen szavazásra buzdítással is, amely a legsúlyosabb alkotmánysértések egyike, a választói akaratnak egyértelmű kifejezésének meggátlására irányuló tevékenység. Kultúrállamokban nemhogy pénzbüntetést, de pár év gondolkodást is adhatnak érte.
Ja, hibrid rezsim vagyunk. Igaz, hogy deka szabálytalanságot meg csalást sem találtak sehol sem.

Boldeone2 2022.05.18. 12:55:05

@Tapi2021: Az USA-val és NB-vel is barátkozunk! Pedig sok százezer embert gyilkoltak le az utóbbi évtizedekben, milliókat tettek földönfutóvá!!!"

Ez egyrèszt kamu ! Nézz utána jobban: az iraki háborúban a legtöbb halott nem a bevonuláskor történt , hanem utána polgárháborúban (1) egyèbkent 42 ország vonult be , nemcsak az USA!
(2) az USA egy demokratikus állam, szemben az orosz diktatúrával, ès mi egy közös szövetsègi rendszerben is vagyunk , azonos a világkèpünk is!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.18. 12:55:13

@Boldeone2: mesélj az USA szankciókról Szaúd-Arábia ügyében, tudod, ahol azt a pasast darabokban vitték ki a követségről.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.18. 12:58:49

@Tapi2021: nem szed semmit. Ha tudsz románul, olvass utána Románia moldáviai aktuális ténykedéseinek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.18. 12:59:51

@Boldeone2: ja, euronews meg freedom house. Akkor már el is hiszem.

Boldeone2 2022.05.18. 13:01:09

@Deak Tamas: Biden megígèrte hogy elszámoltatja a szaúdi vezetèst, de túl bonyolult a nemzetközi helyzet : Jemen , Irán

Boldeone2 2022.05.18. 13:03:46

@Deak Tamas: Egyèb források pedig ( Economist ) az erősen beteg demokráciák közè sorolják Magyarországot
Nincs olyan rangsorolás a világon , ahol full demokrácia lennènk. Ezek tènyek . Minden országot rangsorolnak èvente

2022.05.18. 13:04:24

@Boldeone2:
mindenki elítéli oroszokat. úgy, hogy senki se támogatja a nyugatot.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.18. 13:04:29

@Boldeone2: az mindig fokozódik, az már csak ilyen. A százliterbenzineket zabáló amerikai autók is csak fokozzák a nemzetközi helyzetet.

Boldeone2 2022.05.18. 13:10:59

@Deak Tamas: Nem arról van szó, hogy az USA nem nèzi a saját èrdekit , az nyilvánvaló
Mi viszont katonai szövetsègben vagyunk az USA- val , ès "világszemlèleti" is szövetsègünk is van : egy a tábor

Serény Vélemény 2022.05.18. 13:14:28

@Boldeone2: "A lassan nyílt színivè váló diktatúrában "

Na most akkor mostanában válik "nyílt szín[ű/i]vé" vagy már folyamatosan 12 éve diktatúra van?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.18. 13:53:44

@Boldeone2:

Ez jó hír.

A full demokráciák azok, ahol a háttérhatalom kontrolálatlan hatalma jellemző.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2022.05.18. 15:13:00

A nyugat felé tapogatózás érthető abból a szempontból hogy az oroszok elbasztak mindent ukrajnában amit el lehetett. Most már nem várható semmi előny abból hogy kitartsunk mellettük.

Boldeone2 2022.05.18. 15:39:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Dehogy kènyszer! A többsèg az EU - ès NATO tagságot választotta , ma is így lenne: nincs más út.
Háttèrhatalom" - nyilvánvalóan nem lètezik, csak egy szèlsőjobb konteo- elmèletek közül. Ha lètezne , akkor már Orbánt règen kipöcköltèk volna a hatalomból.

Boldeone2 2022.05.18. 15:52:37

@Serény Vélemény: Lèpèsről lèpèsre romlik politikai a rendszer: romlanak a demokrácia - mutatók. Flawed democracy- ból ma már a hibrid rezsimhez vagyunk közel , vagy már ott...7,21- ről indultak anno, ami 2021- ben 6,5 ...6- tól lefelè már a hibrid rezsimek közè eshetünk. Èn jelèt nem látom , hogy az Orbán - rezsim valamit konszolidálódna , sőt, a hatalomtól
egyre jobban megrèszegülnek. Az MTV1 - holott már fideszesek is megkritizálták - sem változik semmit : 1000- el nyomja az agymosó propagandát , ellenvèlemènynek helye nincs.
Ebben az országban egy alternatív univerzumot èpített az egyeduralmi rendszer , leginkább a kevèsbè tanult emberek fèlrevezetèsèvel: a sötèt erő szellemisège borul ránk ....

kunzoo 2022.05.18. 16:05:17

@Tapi2021:
Az üzemanyag árának nagyobb részét teszi ki az adó, jövedeki adó, keszletezesi lópikula, egyebek mint maga az alapanyag ára. Lehet áfát csökkenteni nemzeti szinten, jövedéki adót csökkenteni uniós szinten.

kunzoo 2022.05.18. 16:09:39

@cvsvrs:
Ausztrália ha jol emlekszem betiltotta a bauxit exportját az oroszok felé.

kunzoo 2022.05.18. 16:16:42

@Deak Tamas:
Miert gátol meg az a szavazásban? Eled áll az ajtóban? Az ervénytelen szavazás is szavazás, a parlamentben sem kötelezhető a képviselő a szavazásra. No ha egy képviselő megteheti hogy nem szavaz, sőt, nem viszi el a rendőr ha rábeszéli a képviselőtársát hogy ne szavazzon, belátható hogy semmi alapja nincs ennek.
Mellesleg a kérdesek hülyen voltak megfogalmazva, ha ervényes lett volna a szavazás, a hofehérkét vagy a Csipkerózsikát be kellett volna tiltani az óvodákban. De a magyar népmesék, népdalok nagy részét is.

kunzoo 2022.05.18. 16:21:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Ezek szerint Svájc a háttérhetelom igáját nyögi. El tudom képzelni, a szabadság hazájában, Belorussziában mennyire sajnálhatják őket.
Egyébként a totális demokrácia igazából átfordulhat bolsevizmusba, emiatt kellenek erős egyeni alkotmányos garanciák. Anélkül munkatáborba kerülhetsz Kim Dzsong Un parancsára is, vagy egy népszavazás eredményeképpen is.

Gery87 2022.05.18. 16:32:08

Nem véletlenül választottak nőt elnöknek, ez is jelképes, hogy a nyugatnak tetsszen.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.18. 16:53:12

@kunzoo: a választói akarat meghamisítása az érvénytelen szavazat. Ha engem nem érdekel a kérdés, akkor nem megyek el szavazni, de semmilyen formában nincs jogom a választói akaratot meghamisító tevékenységet végezni.
Pontosan meg azt írtam, hogy a választói akarat kifejezésének meghamisítása az érvényelen szavazat, nem azt, hogy meggátol a szavazásban, értelmezni is kéne amit írok. A nép tagjaként, a választói akaratom kifejezését pedig még ráruháztam a képviselőmre, aki szavaz a parlamentben. Megteheti simán, hogy úgy szavaz ahogy nekem nem tetszik, vagy egyáltalán nem szavaz, akkor a következő választáson az lesz a választói akaratom hogy elhajtom a francba. Az érvénytelen szavazat szimpla obstrukció, az előbb leírt elveknek a megzavarása, 1896 és 1914 között rendszeres volt a parlamentben, meg is ásta az ország sírját. Arra van az Alkotmányvédelmi Hivatal, hogy a népszuverenitást veszélyeztető tevékenységeket megakadályozza, arra meg hosszú mélázgatási időt kéne adni a kies váci Dunaparton.
A magyar népmeséknek nem tudom mi köze van a népszavazáshoz, azt ott nem akarják betiltani, a cancel culture akar betiltani népszavazás nélkül.

2022.05.18. 17:51:45

@kunzoo:
"Úgy mindenestül a litván állam és a litván nemzetről volt szó."
Termeszetesen mindenestul. Maskulenben is ki nem xarja le (bocsanat a kifejezesert, de en megtehetem, hogy vulgaris legyek, mivel videki tanulatlan proszto vagyok) a litvanokat, az oroszokat is kollektive bunteti a libernyak nyugat az ukrajnai korlatozott katonai hadmuveletek miatt, sot ne menjunk messzire, tobbek kozott a magyarokat is kollektive buntettek a II. vh. utan a kitelepitesekkel. A litvanok amugy sem a szivem sarka, legtobbjuk, akikkel eddig talalkoztam spicli es irigy volt.
---
Eljenek a Luganszki, a Donyecki, a Harkovi es az Odessai Népköztársaságok es a Novorosszija Konföderáció! Akhmat sila! :)
www.youtube.com/watch?v=DxT9AjsIO0c
Шатлакхан Илли (Csecsenföld nemzeti himnusza)

2022.05.18. 18:12:59

@Gery87:
"Nem véletlenül választottak nőt elnöknek, ez is jelképes, hogy a nyugatnak tetsszen."
Meg azert, hogy bosszantsak a buta libernyak picsakat. :)
mandiner.hu/cikk/20220516_perintfalvi_rita_belfold_velemeny_novak_katalin
"Rendkívüli módon bosszant ez az orbáni fricska!
Hiszen ez nem más, mint a nők mesteri arcul vágása!"
Ha masert nem is, de ezert mar megerte!!! :)
---
Eljenek a Luganszki, a Donyecki, a Harkovi es az Odessai Népköztársaságok es a Novorosszija Konföderáció! Akhmat sila! :)
www.youtube.com/watch?v=DUy72ZZx7lI
Kozak onkentesek mennek segiteni donbasszi testvereiknek 1914-ben.

tűz fal 2022.05.18. 18:19:46

Már csodálkoznék, ha a libernyák hülye droid ki nem hozta volna a legújabb bombasztikus hírt, hogy Irakban az irakiak ölték meg saját magukat, az USA csak ott volt és nézte.

tűz fal 2022.05.18. 18:25:17

Korábban ugye az volt a libernyákok kifogása, hogy a libernyák droidok jó szívét azért nem hatják meg az iraki áldozatok, mert Irak messzebb van mint Ukrajna, mostanra továbbfejlődött a libernyák alternatív történelem, és nem is a NATO ölte meg őket, hanem ők saját magukat.

tűz fal 2022.05.18. 19:12:33

@Serény Vélemény:
Teljesen nyilvánvalóan "diktatúra van", hiszen a libernyákok vesztettek. Ahogy hogy megértsd ezeket a droidokat, nézd meg az általuk mintademokráciának tartott ország szellemi fogyatékos elnökét, és emlékezz vissza hogy jutott hatalomra. Antifa meg BLM vegzálta a civileket, a számítógép "tévedett", halottak szavaztak, élők szavazatait meg árkokba szórták. Ilyen a liberális demokrácia.

kunzoo 2022.05.18. 19:29:07

@Deak Tamas:
Mondok egy példát.
Eldöntendő kerdesnek ezt teszik fel:
...egyetért-e azzal, hogy tilos a templomban az oltárra hugyozni, csak az ajtóra lehessen?
Na, mire biztatnád a nagyérdeműt? Igen? Nem? Ne szavazzon, Szavazzon, de ervénytelenül?

kunzoo 2022.05.18. 19:35:38

@tűz fal:
Irakiak mint nép nincsenek, vannak kurdok, perzsák, arab törzsek vallasi töresvonalak is vannak.
Kezdetben a szunniták irtották a kurdokat es a siítákat. Szaddám idején. Aztán a kurdok és a siíták irtották a szunnitákat. Az amcsik idején. Aztán az iszlám állam (szunniták?) irtották a kurdokat. Káosz idején. Neha a törökök is átrándultak irtani a kurdokat. Barmikor.

kunzoo 2022.05.18. 19:52:47

@тельня́шка:
Te is Bica vagy más néven? A multkor volt egy kommented, ahol használtad a "kisember" szót. Ezt a szót meg Bircán kívül senkitől nem olvastam kommentekben. Ráadasul teljesen hasonló szóhasználatban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.18. 19:58:41

@kunzoo:

Nem, sőt тельня́шка kb. 10 évvel idősebb nálam.

kunzoo 2022.05.18. 20:02:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Hm. Pedig hogy a szívere vette a litván dolgot. Szinte megszolitva erezte magát;)
Ami igaz az igaz, stilusban ő es tűz.fal hasonlítanak igazán, de a kisemberes szófordulat megütötte a szemem.

tűz fal 2022.05.18. 20:08:40

@kunzoo:
Persze, az amcsik meg ott se voltak. Amit azelőtt görcsöltél össze, hogy azért vannak leszarva mert messzebb vannak, az meg érvényét vesztette azzal, hogy valaki kitalált egy jobb kifogást. Az egész baloldal egy agymosott szekta.

kunzoo 2022.05.18. 20:09:04

@tűz fal:
Ez igy van. Mikor az arab országok lövik egymást, az arab liga ülesezik meg veri felre a harangot, ha itt van balhé, pl szerb horvát háború, akkor az európai országok rinyálnak. Amiatt nem ülesezett az arab liga. Mikor már a muszlim vosnyákok is sorra kerültek, tán egy kicsit, de inkább csak a törökök.
Ukrajnában erintett volt közvetlenül görög kisebbség, közvetetten lengyel es magyar, következő körösen románok, balti államok. Ezert naná hogy itt verik félre a harangot.
Te sem írtál az elmult két hónapban kommentet a rohingriákról vagy a jemeni eseményekről annyit ugye?

kunzoo 2022.05.18. 20:11:17

@tűz fal:
Nem azt mondtam hogy le voltak szarva, de az europai reakció kisebb bármely más háborúval kapcsolatban ami nem itt van. Ez meg itt van. Emiatt meg pl.Katarban nem fáj annyira a fejük. Ez van.

tűz fal 2022.05.18. 20:11:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Nem érted te ezt! Valójában minden jobboldali kommentő ugyanaz a személy, akit Orbán fizet. De a ravasz libernyák ezt kiszúrja ám, és innen tudja, hogy ők vannak többségben, a Fidesz fölénye csak megtévesztés.

kunzoo 2022.05.18. 20:15:21

@tűz fal:
Ott voltak, csak már elindult egy számháború. Te írtál egymilliót, aztán már valaki masfelet, par napja már milliós nagyságrendről írtak. A honap vegere meglesz a tízmillió.
Kb 150 ezerert felelősek az amcsik, attol még nem lesz ez a hadüzenet nélküli támadás eladhatóbb. A lengyelek meg már jol ismerik ezt a hadüzenet nelküli történetet 39 böl.

kunzoo 2022.05.18. 20:16:28

@tűz fal:
Nem kijelentettem, csak rákerdeztem. Ő meg válaszolt. Te meg túlgondolod.

tűz fal 2022.05.18. 20:16:43

@kunzoo:
Ha az arab országok egymást lövik szerinted felmenti az USA-t, akkor felmenti Oroszországot is. Akkora hülyeségeket kitaláltok már az agymosott világképetek mentegetésére, hogy normális embernek az fáj. Hiába szenvedsz, a tények azok tények. Bár már ezen is dolgozik a szektád, nyugaton már folyamatban van, hogy a matematika is rasszista.

tűz fal 2022.05.18. 20:24:13

@kunzoo:
Hagyjad már ezt a "számháborút", meg hogy jössz itt mások általé szerinted eltúlzott példákkal, mintha az engem cáfolna. Azt hogy ebből az amerikaiak szerinted csak kevesebbért felelősek, gondolom a szellemi fogyatékos elnökük mondta neked személyesen, normális emberek szerint ők felelősek azért amit csináltak.
A hadüzenet hiányáról meg annyit, hogy először nagy pofával előadtad hogy még Hitler se, aztán egy kereséssel kiderült, hogy de.
Az, hogy a libsi hülyegyerek mit tart "eladhatóbbnak", az nem azt jelenti, hogy az úgy van. Ez úgy szokott lenni, hogy mindig az az "eladhatóbb", amit a libernyák nem tud letagadni, ezért relativizálja.

Boldeone2 2022.05.18. 20:59:06

@tűz fal: Mèg a saját híreidet sem olvasod el baxod! Valami neve sincs szlovák oldal , egyèbkènt :

negyedévről negyedévre pedig 35%-os GDP-csökkenést" - írja....

Mi ez , ha nem brutális? Ne szèpítsük már, az orosz jegybank is azt mondja , hogy baj van ...

Boldeone2 2022.05.18. 21:13:38

Az orosz kormány az idei évre 20 százalék alatti inflációt és több mint 10 százalékos GDP-csökkenést prognosztizál."

Tehát ezt úgy kell elkèpzelni, hogy 2009- ben amikor a nagy gazdasági világválság beütött Magyarországon , akkor az 6,7%- volt ès èvekig sem ment semmi utána, pedig az EU tolta pènzt , rendsen.. ....Az orosznak meg sem fejkesztèsi tőkèje nem lesz : kifogy a pènzből, sem technológiája. Már alapvető dolgok hiányoznak a termelèshez ès a fogyasztáshoz ...

kunzoo 2022.05.18. 21:15:37

@tűz fal:
Nem Hitlerre gondoltam hanem a szovjetekre. Ők is bevonultak Lengyelországba.

kunzoo 2022.05.18. 21:17:34

@tűz fal:
Nem írtam azt hogy felmenti az USA-t. Vannak képzelgeseod hogy én írtam valamit, majd nekem támadsz hogy azt írtam hogy....nem irtam. Ez csak a te fejedben van így.

Éhes ló 2022.05.19. 07:16:44

@Tapi2021: a bajszos szar a magyarok helyett a fekák vizéért aggódott 10 éven át, elképesztő médiaidőt és felületet áldozva erre a mániájára.
Olvasgasd:
www.google.com/search?channel=crow5&client=firefox-b-d&q=%C3%81der+k%C3%B6zt%C3%A1rsas%C3%A1gi+eln%C3%B6k+v%C3%ADz

Ezért gondolom azt, hogy elképesztő és szégyenletes, amilyen némán és szó nélkül tűrte/támogatta a tótok környezetpusztítását, amiről még a nyilvánvaló környezeti agresszió ellenére is sunyin kussolt.
De ha te tudsz a Sajó szennyezése kapcsán áderi állásfoglalásról, nyugodtan told ide a linkjét.
168.hu/itthon/ader-janos-ezt-nem-teszi-zsebre-kiakadt-jakfalva-polgarmestere-a-sajo-szennyezese-miatt-234954
civishir.hu/kozelet/2022/05/ader-is-kapott-a-sajo-miatt

Rohadjon meg a bajszos szar!

tűz fal 2022.05.19. 08:28:44

@Boldeone2:
Amit te idéztél a korábbi jóslat, amirők kiderült hogy téves.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.19. 08:31:37

@kunzoo: mivel a kérdés konkrét bűncselekményt tartalmaz (rongálás) már a választási bizottságban elbukna.
Jegyzem meg, pont az ilyen kérdések tonnaszámos OVB-re zúdítása miatt kellett beszükíteni a népszavazás intézményét, amikor az egybites áldemokraták így próbálnak egy intézményt kiüresíteni, illetve obstruálni, ez is ternészetesen a népszuverenitás gyakorlásának korlátozása, amit kellő, pár éves szegedi tartózkodással lenne jó honorálni, hátha akkor leszoknának róla.

tűz fal 2022.05.19. 08:31:39

@kunzoo:
Előtte példálóztál a németekkel, úgyhogy nem kell a púder. Azt nem írrtad hogy felmenti az USA-t - akkor minek írtad?

tűz fal 2022.05.19. 08:36:33

@Boldeone2:
"Már alapvető dolgok hiányoznak a termelèshez ès a fogyasztáshoz ..."

És méág te beszélsz dolgokról amik más fejében léteznek, ezzel a szánalom vágyalapú szöveggel :)
Miből fogytak ki? Most jelentették be újabb csúcsfegyverek tömeggyártását, amik a libernyák hülyegyerekek által bálványozott nyugatnak még nincsenek, sőt nemcsak Oroszország, hanem Kína is megelőzi őket.
A Renau úgy ment ki, hogy jelképes összegért (1 rubal) "eladott" mindent Oroszországnak, egyedül 6 év visszavételi opcióért cserébe, miszerint 6 évig visszasunnyoghatnak ha kedvezőbb lesz a helyzet. Hasonló a helyzet egy csomó más céggel.

tűz fal 2022.05.19. 08:44:05

www.origo.hu/nagyvilag/20220518-pusztito-lezerfegyver-tomeggyartasa-kezdodik-oroszorszagban.html

Az orosz gazdaság szerencsére teljesen rendben van, és ennek örülnek azok, akik nem akarnak egypólusú világrendet, olyan liberális hülye droidokkal, akiknek annyi esze van, hogy 100 genderrel meg Bandóné féle videókkal lehet etetni.

Ezek a libernyák hülye droidok méltó vezetőt kaptak a szellemi fogyatékos Biden személyében, mert végre egy közülük való idióta tölti be az általuk bálványozott ország legfőbb pozícióját.

kunzoo 2022.05.19. 08:50:41

@tűz fal:
Zavar van a fejedben. Egy szóval nem említettem a nemeteket. Pont az a példa, hogy a Szovjetunió megszállta Lengyelország keleti felét, ott is "felszabadítás" címén. Formailag nem üzentek hadat. Most sincs hadüzenet, a kommunikáció most is "felszabadítás". Anno Moldovát is "felszabadították" a bojárok és pópák uralma alól...ahogy Zsukov elvtárs mondta. Ez egy jol bevált modszer es kommunikáció. Ugyanúgy előjönnek a "népi demokratikus" szavak es persze a Lenin szobrok is. Ja meg a vörös zászlók. Eljutunk majd oda hogy Lenin elvtársról valamelyik udvari festő ikont keszít egy templomba. Szép lesz.

kunzoo 2022.05.19. 08:52:58

@tűz fal:
Bejelenteni sok mindent lehet. A bejelentéstől még nem lesz fegyver.
Peldául az Armata tank olyan mint Colombo hadnagy felesége.

tűz fal 2022.05.19. 08:59:23

@kunzoo:
Nem kell a rizsa, nem oroszokról írtál, akkor is válaszoltam neked ugyanazt mint most, és akkor még nem jutott eszedbe ez a kifogás.

A hadüzenet hiányáról meg annyit, hogy nálatok libernyákoknák ez úgy működik, hogy amikor tények elé állítanak, akkor kerestek valamit ami más, és megpróbáltok úgy tenni, mintha egyetemes igazság lenne, hogy ebben az esetben mondjuk a hadüzenet hiánya, vagy máskor Ukrajna közelsége fontosabb erkölcsi szempont lenne, mint az, hogy a bálványaitok egyik háborút indították a másik után, amíg ki nem tették eléjük Szíriában a stop táblát az oroszok.

Az ukrán bábkormány gyakorlailag a puccs óta folyamaosan vegzálja az roszokat és magyarokat - ez utóbbi mutatja hogy mennyire lehet őszinte ez a "közelebb vannak" érv a magyarok ellen Brüsszelben áskálódó libernyák patkányoknak - náciknak adtak szabad kezet, Amerikai biolab kísérleteknek adtak helyt, lőtték a szeparatistákat megszegve a Minszki egyezményt. Ezek vannak a márleg másik oldalán.

tűz fal 2022.05.19. 09:00:07

@kunzoo:
Amit eddig bejelentettek az igaz lett. A libernyák ugat, a karaván halad.

kunzoo 2022.05.19. 09:04:43

@Deak Tamas:
Az csak politikai kurzus kerdese hogy mi bukik el a kerdesek közül.
Masik pelda. Oroszország nepszavazast ír ki, hogy Donyeck orosz vagy ukrán terület legyen-e? Hogy szavazzanak azok, akik a független donyecki népköztársaságot szeretnék? Ugye? A függetlenségpártiak nem szavazhatnának egyikre sem, véleményüket vagy távolmaradásra buzdítással (tehát a jelenlegi állapot fenntartásaval) vagy ervenytelen szavazással tudják ervényesíteni. Zehát simán lehet olyan kerdes ahol tudatosan kihagynak egy lehetseges opciót. Lehetnek olyan szavazási játékszabályok ahol az erdekervényesítés eszköze a távolmaradás vagy az érvénytelen szavazás. Jogsertes ez akkor lehetne ha fizikailag akadályoznák a szavazni kívánókat, vagy fizikailag, valami presszióval szavazasra kényszerítenének. Ott mondjuk az ervenytelen szavazás akár egy passzív ellenállás szimbóluma is lehet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.19. 09:04:59

@tűz fal:

Еleve minden nem ballib kommentelő Szentpéterváron van, a KGB trollfarmján, nem?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.19. 09:14:54

@kunzoo: ha a többség a harmadikat akarja, nem megy el szavazni, így a népszavazás érvénytelen lesz, mert nem éri el a részvételi küszöböt.
A tudatos érvénytelen szavazás a választói akarat nyílt befolyásolása, hiszen a részvételi küszöböt befolyásolja, valamint onstrukció.
A konkrét példában egyébként meg az ukrán alkotmány az illetékes, az pedig állítólag tartalmazza a kiválás lehetőségét. Más kérdées persze, hogy az 1991-es kárpátaljai népszavazás eredményét az ukrán kormányzat ignorálta, a ruszinokat nem létező népnek deklarálta, a nyílt választó akaratot a beregszász környéki magyar autoóm területre semmibe vette. Érdekes, akkor senki sem változtatta ruszinzászlósra a fészbukot.

tűz fal 2022.05.19. 09:20:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Így van, itt ülünk Szentpéterváron egy nagy irodában és egymásnak adunk ötleteket. Ha nem elég amit levélben kaptunk Putyintól és Orbántól. Néha Kínából és Iránból is jön levél.

kunzoo 2022.05.19. 09:29:30

@tűz fal:
A minszki egyezményt senki nem tartotta be, a szeparatistáknak meg biztosítania kellett volna az ukrán határőrseg működéset az eredeti ukrán orosz államhatáron. Szoval van mit egymás szemere vetniük mindegyik félnek. Nem vagyok ukrán fan, arrol írtam korábban is hogy az orosz hadsereg ezzel a letszámmal nem tud nyerni. Az meg nem erv hogy az ukrik nyugati fegyvereket kapnak, ha már tamadni akarnak a ruszkik, számoljanak ezzel az eshetőséggel is. Nem számoltak, most meg vannak sertődve. Csomóan istenit8k Putyint, mekkora stratega, nemrég meg az a Khadirov is azt nyilatkozta hogy a háború elejét elbaszták. Ez van, a Kijev meg a Harkov elleni támadás nem holmi vezercsel volt, hanem elbaszták. Azt se hiheti senki hogy ennyire nyögvenyelős volt az ütemterv.
Most már itt is a csodavárás meg, húúú majd beveti a csodafegyvereket.....annak még a háború elején lett volna ertelme hogy lelkileg megtörje az ellenfelet a támadás nyagysága és a minősége.
Az orosz gazdaság bajban van, valószínűleg kettős árfolyam lesz, egy hivatalos, amiert vagy kapsz dolcsit vagy nem, meg lesz egy valódi árfolyam, amennyiert meg is kapja Szergej a dolcsit. Ez nálunk is így ment a rendszerváltás előtt, ne tegyünk már úgy mintha nem ismernénk a dolgot. A jegybanku alapkamatuk 14 százalék, ez megöli a hitelezest, a beruházast. Vagy lesz egy dollár alapú arnyek bankrendszerük. Az majd jövőre derül ki.
Szerintem Putyin öt napos gyors bevonulast tervezett, harom nap alatt eljutottak az összes kulcsfontosságú célpont közelébe. Csak ott elakadtak, így ebből könnyen öt éves háború lesz. Ehhez nem kell valamiféle ukrán szurkolónak lenni, ez jól látszik.
A ruszkik reménykedhetnek egy anyagcsatában, de ma már Oroszország embertömege a múlté. Tömegtámadás nem lehet az embehiány miatt, a fegyverek mennyisegi fölénye is kezd kerdeses lenni. A minősege a fegyvereknek inkább ukrán oldalon nő. Lassan nehány egységnél átterhetnek masodvonalbeli nyugati fegyverekre, míg orosz oldalon nem nagyon látszik az elsővonalbeli orosz technika tömeges megjelenése. Nagy, gyors támadasra nincs lehetőség, mert az a háború elején látható volt hogy a menetoszlopokat szétlövik, a messzire jutott gepesített csapatok utánpótlása megoldhatatlan, ki lesz aki fel mer ülni egy benzinszállító ZIL re?
Az egyetlen celravezető módszer a szetágyúzás, lassú előrenyomulás. Ez ember és anyagigényes. Ezen mulik a támadas sikere. Melyik fél hajlandó nagyobb emberáldozat bevállalására.

kunzoo 2022.05.19. 09:30:52

@Deak Tamas:
Volt akkor egyáltalán feszbuk?

tűz fal 2022.05.19. 09:53:48

@kunzoo:
Az orosz gazdasággal semmi baj sincs, a háború pedig kizárólag azért tart sokáig, mert az oroszok a libernyák droidoknak készített álhírekkel szemben kímélik az embereket. Ha egyszerűen az elpuszíítás lenne a cél, már nem lenne ott semmi. Nem emlékszem hogy valaki olyat írt volna hogy az oroszok meg vannak sértődve, mert nem számítottak nyugati segítségre, ezt a hírt talán a szellemi fogyatékos Biden üzente meg a libernyák médiákban a szellemi fogyatékos híveinek. Nyilván hangot adnak annak hogy nem tetszik, meg nyomatékosítják azzal, hogy kilövik ezeket a szállítmányokat, amiket gyakran kórházakban rejetegetnek, hogy utána a libsi hülyegyereknek megírhassák hogy az oroszok kórházat lőttek.

Jelenleg nem az a legfőbb problémánk, hogy mikor vérzik ki az orosz gazdaság, hanem az, hogy a libernyák patkányok aknamunkájának köszönhetően ne lehetetlenüljön el a mi gazdaságunk. Mivel a libernyák patkányok újabban már azon agyalgatnak, hogy nem kellene annyit mosdani meg fűteni. Nekünk. De egyébként nagyon hihető hogy az orosz gazdaság van bajban.

2022.05.19. 10:21:35

@kunzoo:
a probléma, hogy az orosz eszköztárban ott van még a taktikai atomfegyverekkel történő elrettentés. és az oroszok mellett ukránok is belefáradhatnak a háborúba. mert miért is harcolnak egy tesvtérnép ellenében? ez nyilván mindkét oldalon felmerül.

egy átlagos ukrán értelmiségi (aki nem oroszbarát, de nem is feltétlen oroszellenes) azt mondja, hogy a dugin féle novarosszija legyen orosz-ukrán testvérállam. és egy átlagos moszkvai értelmiségi is felvetheti. sőt még akár a kreml is mondhatja azt, hogy 1) a krímet elcsatolták. 2) a donbass-t elfoglalták. 3) az azovi brigádot megölték. a fekete tenger partvidéke félig orosz. novarosszija legyen orosz-ukrán. és a fő ellenség legyen a nyugat. amelyik ezt a háborút kiprovokálta.

ukrajna a médiaháborút megnyeri. az eurovíziós dalfesztiválon. ha béke lesz és az orosz politika nem változik, akkor kijevben az oroszellenes propagandistákat (újságírókat, tanárokat, jogvédőket) fognak ölni. mert nem lesz olyan orosz politikus, aki azt mondaná, hogy oké, kijevet engedjük át a nyugatnak. persze-persze legyen csak atlantista/transzatlantista. mert hát hiszen ők "a" civilizáció.

kunzoo 2022.05.19. 10:54:05

@cvsvrs:
A nyugat legerősebb fegyvere a korlátlan EU munkavállalás. Nemetországban keres ket haromezer eurot, annak hazautalja a felét, az ott durva pénz. Ezzel szemben nincs mit szembeállítani az oroszoknak. Ha lenne, reg eldobálták volna a fegyvereket ahogy Afganisztánban tették. Latják hová jutott egy közös indulási ponthoz képest Belorusszia és Litvánia. Kijevől nezve nem biztos hogy Belorusszia az elerendő cél.
Tetszik nem tetszik, a vajdasági magyarok valószínűleg szívesebben ternenek vissza az anyaországhoz mint a Burgenlandiak. Az anyagi vonzat nagy úr, az EU nak sokkal több pénze van Ukrajna fejlesztésere mint Oroszországnak. Kifejleszthetnek a ruszkik százféle fegyvert, de akkor úgy járnak mint a szovjetek, a költségvetés 40 százaleka hadi kiadásra megy el. Mi marad a civil életre? Attol Jefgenyij nem lesz boldogabb hogy hiperszonikus űrhajójuk van, de nincs elem a táskarádióba.

kunzoo 2022.05.19. 10:59:49

@tűz fal:
Ugyan már, persze, egy hosszú háború intenzív tüzérsegi tűzzel kimeletes mi? Loszart. Ha öt hat nap alatt el tudták volna foglalni Kijevet, Harkovot, Herszont, Odesszát, az igen. Onnantol kezdve nem sok ertelme lett volna harcolni. Ez már B terv. Igy sikerült, ez van. Az a Khadirov is bemondta hogy nem ment jól a háború eleje. Nem gondolnám hogy az ne Putyinnak drukkolna.

Boldeone2 2022.05.19. 11:15:50

@tűz fal: Amit te idéztél a korábbi jóslat, amirők kiderült hogy téves."

- Nem derült ki semmilyen más jóslat , az mèg egy friss hír: egyre rosszabb a gazdasági helyzet a ruszkiknál

Most jelentették be újabb csúcsfegyverek tömeggyártását"

- A hozzád hasonló agyhalottaknak szóló, kamu propaganda

nyugatnak még nincsenek, sőt nemcsak Oroszország, hanem Kína is megelőzi őket."

- Miben előzi meg őket, te szerencsètlen? Egy 38 milliós ország , Kanada nagyobb GDP - vel rendelkezik mint a 140 milliós nagy Oroszország !

Boldeone2 2022.05.19. 11:21:40

Itt van a 10 èves makrotrend chart, ami kristálytisztán mutatja , hogy a " Tűzfal " ès más nickeken kommentelő degenerált hazudik :

www.macrotrends.net/countries/RUS/russia/gdp-growth-rate

Tehát, a 10 èves makrotrend szerint is - a háború előtt is- csak vegetált az orosz gazdaság , akkor mitől lendülne fel, amikor kivonul a nyugati technológia, a tőke, ráadásul a fèl devizatartalèkuk lefoglalva, miközben havi több milliard dollár emèszt fel a háború!

Boldeone2 2022.05.19. 11:25:01

Itt pedig egy vlog , " Inside Russia " amely bemutatja a jelenlegi valós orosz helyzetet :

youtu.be/1vQgx28vNsg

Nagy a baj!

Serény Vélemény 2022.05.19. 12:15:52

@Boldeone2: "Nagy a baj!"

gondolkozz már el azon légy szíves, hogy mekkora gusztustalanul nagy és modern és drága pláza az, ahonnan a vlogger beszél!

Mit állítottam a háború elején?

Azt, hogy az oroszok soha nem éltek olyan jól, mint Putyin alatt.

Lám. Ott a bizonyíték!

Most meg nem az a baj, hogy a ruszkiknál 600 ft egy kiló krumpli, hanem az, hogy ukrajna a büdös életbe sehogy sem fogja tudni a gabonáját sem exportálni, sem betakarítani!

Az egész kurva nyugati világ tudta, hogy energiahordozóembargó = magasabb üzemanyagárak, = magasabb ukrán búza ár, tehát, ha tudnának exportálni is megfelelő mennyiségben, - amit már nemt tudnak - akkor sem tudnák kifizetni a megemelkedett árat Afrikában és a Közel-Keleten!

Vagyis a nyugat megint éhenhalásra ítélt egy csomó afrikai embert, és megint sikeresen polgárháborús viszonyokat teremtett a közel-kelet sok államában!

Tapi2021 2022.05.19. 12:18:17

@kunzoo: Az érvénytelen szavazás maga volt a hekkelés. Hiszen, aki nem értett egyet otthon is maradhatott volna, avagy azt a lapot nem kéri. Csak, hogy akkor, érvényes lett volna, ha eredményes nem is a népszavazás.
A trollok azért kellett, hogy érvénytelenül szavazzanak, hogy beszámítson., és a nagy részvétel mellett így lehetett elérni, hogy érvénytelen is legyen.

MIKÖZBEN a döntő többsége az ellenzéki szavazóknak sem akar LMBTQ propagandát a gyerekének, unokájának az oviban, iskolában! ENNEK ELLENÉRE trollkodták meg a népszavazást!!!

Ez ugyanaz az elmebetegség, mint amikor pl. keresztények szavaznak a keresztényellenesekre. Nem azért, mert az jó nekik, hanem, mert csak. Mert az rossz a Fidesznek. Mert "büntetni" akarnak.
Így persze magukat is.

Ezt teszi a hatékony agymosás!!!
Ha példa kell rá, ez is az. A saját meggyőződés és érdek ellen szavazás.

Tapi2021 2022.05.19. 12:20:44

@Boldeone2: Ha sok ballib, tehát ellenséges "kutatást" idézel, attól erősebbek lesznek az érveid?

Számunkra nem.

Tapi2021 2022.05.19. 12:24:43

@Deak Tamas: Szükségük volt az érvénytelen szavazatokra, mert nélkülük érvényes lett volna a népszavazás! Ha eredményes nem is. Tehát szándékos trollkodás, ahogy írtad, obstrukció volt!

Tapi2021 2022.05.19. 12:30:09

@tűz fal: "George Bush megszólalt: „Brutálisan lerohanták Irakot. Akarom mondani, Ukrajnát”"

Irakot ők rohanták le, hamisított casus bellire hivatkozva!!!
De nekik lehet persze. Ezt is.

Tapi2021 2022.05.19. 12:39:02

@Éhes ló: Szóval újra: milyen hatásköre van Ádernek Szlovákiában?
(A magyar hatóságok mindent megtettek, amit innen tehettek.)

Kb. mintha azt kérnék számon Orbánon, hogy miért nem parancsol rá Putyinra, meg Bidenre, hogy hagyják már ezt abba, de gyorsan.

Tapi2021 2022.05.19. 12:44:47

@kunzoo: Csak azt ne feledd, hogy ha Oroszország megkapta volna a kért politikai nyilatkozatokat és szerződéseket arról, hogy nem lesz NATO tag Ukrajna, és nem telepít oda a másik nagyhatalom rakétákat, támaszpontot, akkor semmiféle háború nem lenne!

Csak, hogy az USA már évek óta ott karistol, és építi ki a pozícióit! Oroszország ELLEN! Akkor mi az ok és az okozat?

Tapi2021 2022.05.19. 12:55:25

@tűz fal: Az oroszok szerintem sem így tervezték ezt a háborút. Hanem úgy, hogy lesz egy kis kardcsörtetés, ráijesztés az ukránokra, USA-ra, azok meghátrálnak, aláírnak egy egyezményt, hogy még sem lesz Ukrajna USA protektorátus, se támaszpontok, se rakéták..., és mindenki megy haza. Ehhez képest...
Mindenki a háború eszkalálására pörgött rá, hogy senki nem enged, hadd haljanak meg minél többen... :-(

A kinek is az érdekében?

Tapi2021 2022.05.19. 13:01:33

@kunzoo: " Melyik fél hajlandó nagyobb emberáldozat bevállalására.

Az USA és a nyugatiak! Simán bevállalták a háború elhúzásával, a fegyverszállításokkal, a teljes támogatással azt, hogy so9káig tartson és mind több halott és anyagi kár legyen!
Miközben elég lett volna egy darab tárgyalóasztal! Ahol ott ül az USA és az EU is.

No, de egy tárgyalóasztalból és egy méltányos megállapodásból, háború nélkül, nem lesz 35-40 milliárd dolláros üzlet! (És a nagyhatalmi rivális megszívatása, meggyengítése.)
Most meg van!!!

Szóval kinek az érdeke?

Boldeone2 2022.05.19. 13:09:04

@Serény Vélemény: Vagyis a nyugat megint éhenhalásra ítélt egy csomó afrikai embert, és megint sikeresen polgárháborús viszonyokat teremtett a közel-kelet sok államában!"

- Nem a nyugat, hanem 100%- ban Oroszország ! Ki zárta le Ukrajna tengeri kijáratait, a nyugat vagy Oroszország ?
- Ki indított egèsz Ukrajna ellen totális háborút , Oroszország vagy a nyugat?
Az afrikaiak a ruszkik miatt fognak èhezni , nem a nyugat miatt , ezek a tènyek. A nyugat csak kènyszerű döntèseket hoz!

Boldeone2 2022.05.19. 13:11:22

Ha sok ballib, tehát ellenséges "kutatást" idézel, attól erősebbek lesznek az érveid?"

- Mire gondolsz konkrètan? Tènyszerűsègek vannak , amiket nem lehet tagadni, gazdasági ès politikai tènyadatok

Tapi2021 2022.05.19. 13:13:21

@Boldeone2: Ja, ez a tipikus logika: "Úgy kezdődött a verekedés, hogy a másik visszaütött."
És mi mindent megtettünk a békéért és a háború gyors befejezéséért, hiszen öntjük oda a fegyvereket!...

Nem értjük, hogy Oroszország miért nem hagyja már abba?

Tapi2021 2022.05.19. 13:15:03

@Boldeone2: Az tényadat, hogy XYZ balos intézet szerint itt hibrid "rezsim" van?

Boldeone2 2022.05.19. 13:21:40

@Tapi2021: Simán bevállalták a háború elhúzásával, a fegyverszállításokkal, a teljes támogatással azt, hogy so9káig tartson és mind több halott és anyagi kár legyen!"

- Ez megint butaság ! Az ukránok maguk kèrtèk , hogy szállítson a nyugat több fegyvert , a NATO - tagság jövőbeli szándèka, benne van az ukrán alkotmányban . Èrtsd már meg , az ukránok többsège soha többè nem akar orosz -vazallus ország lenni ès ezért kèpesek a vègsőkig elmenni . Szinte mindenki tudja, az orosz egy halálra ítèlt birodalom , amely karmai közül menekülnek a függő országok
Elég egy pillantást vetni , hogy nèz ki mondjuk Belorusz ès Litvánia , hogy megèrtsd a különbsèget
Az ukránok nem fogják feladni soha , az orosz elérte , hogy a nemzeti "krèdó" az oroszellenes függetlensègi harc legyen
Innen nincs visszaút, lehet , sőt, biztos hogy meg jobban tönkre teszi a háború Ukrajnát , de az orosz is velük együtt megy majd a lecsóba ( de még mi is veszèlyben vagyunk )
Putyin egy elmebeteg őrült, aki nem nyugszik bele, hogy Ukrajna egy gyökeresen más utat választott, ennyi ...
Az USA tevèkenysege szintèn indifferens : az ukránok választása az USA , nem pedig a már elbukott orosz- függősèg

Boldeone2 2022.05.19. 13:24:38

@Tapi2021: A nemzetközi jog szerint az orosz háború jogtalan : " jus ad bellum ", ès "jus in bello" szerint is. Az oroszok megtámadtak egy független országot , totális háborút viselnek ellene . Aránytalan háborút , túl a Donbason

Boldeone2 2022.05.19. 13:28:02

@Tapi2021: Az tényadat, hogy XYZ balos intézet szerint itt hibrid "rezsim" van?"

Az " Economist " szerint is " beteg demokrácia " van Magyarországon , mások már hibrid rezsimnek mondják
De, ezt már 1000x levezettem neked, hol sèrül a demokratikus államberendezkedès , illetve , az EU parlament is kimondta
Ti èltek vèlemènyburokban , èn azt kèpviselem , amit a nyugati világ elsöprő többsège gondol !

Boldeone2 2022.05.19. 13:37:49

Mifèle állam az, ahol egy párt teljesen leuralta a társadalmat, ahol haveri kapitalimus van , ahol a kormányfő családja milliárdos közforrásokat akvirál, ahol a közjogi mèltósagok Orbán vazallusai, korábbi pártemberek? Ahol a jogrend legfőbb cèlja az egypárti hatalom megszilárdítása, ahol ezermilliárdos propagandagèpezet szolgálja ki a hatalmat , gyártják a hamis ès fèlreveztő narratívákat , ahol haldoklik a pluralizmus, nem működik a pártok egyenlő versenye ès váltógazdálkodása?
Ahol Orbán felkent vezetőkènt, teljhatalommal irányítja a rezsimet, kormányprogram nincs , csak propaganda szlogenek ( rizsacsökkentèst, stb)
Ez egy olyan pártállami rezsim , mint amihez hasonlóan Magyarország már többször szenvedett ...

2022.05.19. 13:51:34

@kunzoo:
debrecenből heti 3x megy lufthansa cityline repülőjárat münchenbe és vissza. szikiné németül tanul, mert a fia villanyszerelő münchenben. és hozott onnan egy kutyát az anyjának azt, ami egy német család gyerekének már nem kellett. a kutya csak a német vezényszavakat érti. ez a gyarmati fejlődés.

erre azt mondják, hogy így a bérek majd kiegyenlítődnek. lófaszt egyenlítődnek ki. debrecenben jelenleg 1862 hektáron létesült ipari park ebből 565 hektár szabad és a többi az mind multi. 1 felnőttre cca. 10x10m-es high tech pari termelő egység jut. és a bérek a magyar átlagot se nagyon érik el. a budapestinek a közelében nincsenek.

na most ilyen típusú városok létesülnének ukrajnában. csakhogy az európai bizottság azon pampog, hogy szörnyű fasizmus uralkodik, nem ukrajnában, hanem debrecenben. mert a fidesz kormányoz. ettől csődöl majd be. nem attól, hogy a fidesz nem szolgálja ki a nyugatot. hanem az, hogy a nyugatnak semmi se elég.

Serény Vélemény 2022.05.19. 14:17:19

@Boldeone2: Oroszország elintézte volna a háborút 3-4 nap alatt, még az elképesztő bénézásukkal együtt is 20-24 nap alatt. Ennek a következménye nem lehetett volna éhínség.
A te általad ajnározott nyugat volt az, amelyik látva azt, hogy miután elesett vagy harmincezer ukrán katona és kitudja mennyi polgár - a gazdasági embargók és az ukránoknak történt fegyverszállítások által elhúzta ezt a háborút, és mosmá' nagyjából mindegy hogy holnap, vagy egy év múlva lesz vége, az ukránok megszívták, lesz egy élhetetlen, aláaknázott (ők rakták le az aknákat főleg!) gazdaságilag életképtelen rabszolga államuk, amelyiknek egyik fele a perverz nyugat csicskája lesz, a másik felén meg a ruszkik fognak totális fennhatóságot gyakorolni.
Nem volt szép dolog megtámadni őket, de felfegyverezni és ez által örökös rabszolgaságba dönteni: még rondább dolog.

Serény Vélemény 2022.05.19. 14:18:46

@cvsvrs: dehog yis! Azért nincs balatonszelet, mert ukrajnában gyártatta a nesté! Mert ott méginkább szaré-hugyé dolgoznak az emberek, mint itt, vidéken, vagy mint szlovákiában - ahova először vitték a termelést.

kunzoo 2022.05.19. 14:25:37

@cvsvrs:
Érdekes dolog az átlagbér, azzal érdemes számolni ami nem tartalmaz egyszeri juttatásokat. Nagyjából ötvenezer forint az eltérés.
Budapesten vannak a fejesek, Debrecenben nem tudnak 30 milliós vegkielégíteseket osztogatni. De ez rendszertől független dolog. Sőt, országtol független. A fővárosokban mindig nagyobb pénzek vannak az országos, regionális központok miatt. Ott a felsővezetés, az felhúzza az átlagot.

kunzoo 2022.05.19. 14:32:36

@Tapi2021:
Mondjuk Oroszország meg nem árulta el hogy pontosan mit is akar. "Felszabadítani" de meddig? Munkácsig? Aztán azt magyarázza meg valaki, miert is lesz az jó Kárpátalján.
Arra a szövegre hogy bizos nem jönnének idáig, azt mondom hogy hány szakértő meg blogger (pl Birca is) mondta hogy ááá, nem lesz támadás. Csak az idióták hiszik. Aztán lett. A minősegi kerdés eldöntetett, a mennyisegi, meddig tartana a megszállás területileg, talány.
Aztán majd a homokzsák nem az árvíz miatt kell a nyírsegben.

kunzoo 2022.05.19. 14:35:38

@Tapi2021:
Nem azt írtam kinek az erdeke, hanem ki nyerheti meg. A ruszkiknak nincsenek jó eselyei.

kunzoo 2022.05.19. 14:49:47

@Tapi2021:
Tán valahol lenyilatkozta ezt Putyin? Volt itt már mindenről szó, kisebbsegekről, Minszki dolgokról, szárazföldi összeköttetésről Donbasz es a krím között, Dnyeszteren túli köztársasághoz eljutásról, tengeri kijáratról, biolaborokrol stb. Azzal nem fárasztották magukat az oroszok hogy a hadüzenetben akár egy okot is felsoroljanak. Az kissé kevesnek tűnik hogy azt mondták, Gorbacsov azt mondta, hogy neki Bush azt mondta, hogy piszipuszira isteuccse nem bővítünk. Szerintem első dolguk lett volna egy Gorbi nyilatkozattal vagy egy darab papírral igazolni ezt.
Igy lehet megkapnak a határra egy masik tagállamot.
A háború előtti helyzettel az oroszok elérték, de maguk az ukránok is ugy viselkedtek hogy nem léphettek volna be a nato ba.
Putyin is direkt teljesíthetetlen feltételeket szabott, nekünk is ki kellett volna lépni.
Az lett volna ám a csel. Kilépteti közép europát, baltikumot majd utána lerohanja Ukrajnát.

2022.05.19. 14:53:41

@kunzoo:
erre a fidesz azt mondja a multiknak, hogy nincsenek regionális központok. azt felejtsék el. hogy egy vidéki gyáregység budapestnek rendelődik alá. budapest nem az övék. debrecen other capital. másik/második főváros. tehát a multik számára nem regionális központ, hanem közvetlen a székhelye alá tartozik. és ez megy máshol is. létrejön a zalai rheinmetall fegyvergyár. azt düsseldorf közvetlen irányítja.

ezért van az, hogy a vidékiek látják, hogy mégis csak fejlődik az ország. budapest meg azt látja, hogy épülnek a stadionok. hogy a francba nem omlik össze az egész. a gazdaságot nem lehet stadionokra alapozni. nem arra van alapozva, hanem a vidéki gyáriparral.

és ebben a ciklusban a mezővárosi élelmiszeripart fogják megtámogatni, a multiknak ha kellenek beszállók, akkor őket. gumibiszbaszgyártást. és a magyar építőipari kartellt. és ezzel borítékolható két dolog. nem lesz tömeges felzárkózás, de nem lesz összeomlás se. ahogyan eddig. és ez hozza a kétharmadot. ezt tanulták meg a fideszben.

2022.05.19. 15:04:14

@kunzoo:
te a kereskedelm logikájából indulsz ki. a penny market üzletet nyit mátészalkán és fehérgyarmaton is. ahhoz társul településhiearchia. egy regionális központok, területi képviselők, stb.

ipari termeléshez ilyesmi nem kell. a hajdúböszörményi tungsram nem volt debrecen alá rendelve. budapest alá tartozott. de úgy se volt hatékony. az úgy hatékony ha azt megveszi a müncheni osram és közvetlen irányítja. vagy megveszi hajdúböszörmény. csak nekik nincs elegendő tőkéjük ehhez, szakértelmük, piaci kapcsolataik. még az jöhetne szóba, hogy megveszi a debreceni egyetem. és kihelyezi a műszaki kart. és a gyárat eladja a megyének. és létrejön a hajdúsági iparművek. visszaáll a szocializmus. ez a polgári fejlődés.

a gyarmati az, hogy közvetlen irányítják müchenből.

2022.05.19. 15:57:45

@kunzoo:
a budapesti memoranddumban többek között az áll, hogy az aláírók (oroszok, amerikaiak, britek, franciák és kína) tartózkodnak attól, hogy gazdasági nyomást gyakorolnak fehéroroszágra, kazahisztánra és ukrajnára, hogy befolyásolják a politikájukat. és ha kérdések merülnek fel ezekkel a kötelezettségvállalásokkal kapcsolatban, akkor konzultálnak egymással.

azzal, hogy ukrajna eu/nato tagállammá válna ez azt jelenti, hogy megváltozatja a politikáját? igen. ez gazdasági nyomásgyakorlás eredménye? a nyugatiak szerint nem. az oroszok szerint igen. ez esetben konzultálniuk kellett volna.

Boldeone2 2022.05.19. 16:12:40

@Serény Vélemény: felfegyverezni és ez által örökös rabszolgaságba dönteni: még rondább dolog"

- A kèrdès az, hogy mi a jobb , büszkèn harcolni a szabadságèrt, függetlensègèrt , esetleg veszteni , de akár èvezredekig is fennmaradt a hősök neve, mint a 300 spártainak , vagy szolgakènt èlni , megalázva a ruszki- vazalluskènt?

Te azt ajánlod a nyugatnak , higy ne segísenek a megtámadott Ukrajnának , ami nonszensz! Olyan , mintha azt mondanád , hogy ne avatkozzon közbe senki , amikor az utcán agyon akarnak verni valakit . Ez teljesen abszurd - függetlenül attól , hogy az ukránok sem bűnök nèlküliek - de jogok van ahhoz , hogy a saját maguk által kiválasztott jövőèrt megharcoljanak , ehhez pedig katonai segítsèg is kell ès akkor még mindig nem a maximumot tette meg a nyugat , mert ha Ukrajna behívná mondjuk a nyugati haderőt, akkor az teljesen legitim lenne a nemzetközi jog szerint
Mègegyszer mondom : Ukrajna csak magát vèdi magát , az orosz pedig az agresszor fèl!
A legtöbb indok a háborúra bullshit : nácitlanítás " , meg az orosz kisebbsèg vèdelme
Mindenki tudja ez Putyin aljas területszerző háborúja, amivel szeretne bevonulni az orosz törtènelembe, hogy kielègítse a felkorbácsolt ultranacionalista indulatokat . Ehhez neki minden eszköz legitim , beleèrve a nèpirtást, tömeges nemi erőszakot, a táborokat, kínzásokat , a kórházrombolást
Ezzel szemben közösen fel kell lèpni , ami nyilván áldozatokkal jár , erre szinte minden európai ember rájött , mèg a lengyel vezetès is ,pedig ott ultrakonzervatív kormány van

Éhes ló 2022.05.19. 20:57:33

@Tapi2021: ne terelj.

Azt írtam, sunyin kussol a bajszos szar.
A hatásköre megvolt és ma is megvan arra, hogy ne csak a fekák vizéért aggódjon, ugasson, hanem a magyarokért és a Sajóért is.

De a bajszos szar a magyarok helyett a fekák vizéért aggódott 10 éven át, elképesztő médiaidőt és felületet áldozva erre a mániájára.
Olvasgasd:
www.google.com/search?channel=crow5&client=firefox-b-d&q=%C3%81der+k%C3%B6zt%C3%A1rsas%C3%A1gi+eln%C3%B6k+v%C3%ADz

Ezért gondolom azt, hogy elképesztő és szégyenletes, amilyen némán és szó nélkül tűrte/támogatta a tótok környezetpusztítását, amiről még a nyilvánvaló környezeti agresszió ellenére is sunyin kussol és kussol még ma is.
Szava nem volt eddig, ahhoz pedig egy normális embernek, aki aggódik a környzetünkért és a magyarokért nem nagy fáradtság elmondani azt, hogy a tót környezeti agresszió aljasság.

De ha te tudsz a Sajó szennyezése kapcsán áderi állásfoglalásról, nyugodtan told ide a linkjét.
168.hu/itthon/ader-janos-ezt-nem-teszi-zsebre-kiakadt-jakfalva-polgarmestere-a-sajo-szennyezese-miatt-234954
civishir.hu/kozelet/2022/05/ader-is-kapott-a-sajo-miatt

Rohadjon meg a sunyi bajszos szar!

Billy Hill 2022.05.19. 23:04:46

@Gery87: "Nem véletlenül választottak nőt elnöknek, ez is jelképes, hogy a nyugatnak tetsszen."

Az igazi progresszív nyugatinak ez nem tetszik, ez teljesen semleges! Hiszen ő abból indul ki, ha felvilágosult módon gondolkodik, hogy Novák Katalin akár férfiként is definiálhatja saját magát, ergo mi van ha nem is női elnök, hanem csak egy újabb elnyomó miszoginista...?! ;-)

Gógita 2022.05.20. 09:42:24

@Billy Hill: Sőt! Gyorsan kilógnak ilyenkor a lólábak, hogy rohadtul nem a nőkről szól ez, (sem), hanem az ideológiáról!!!

Jobb-konzi-keresztény-családanya NEM NŐ a számukra!

Józsi néni meg nő. Ez erről szól.

Serény Vélemény 2022.05.20. 09:50:10

@Boldeone2: "Te azt ajánlod a nyugatnak , higy ne segísenek a megtámadott Ukrajnának , ami nonszensz! "

56-ban nekünk segítettek?
68-ban a csehszlovákoknak segítettek?

Egyszer nonszensz, egyszer meg evidencia?

Érzékeled a gondolkodásmódodban a fatal errort?

ÉN azt vártam volna a világ valódi politkai és gazdasági hatalmával rendelkező vezetőitől, hogy ne hisztis hülye p...aként viselkedjenek, és végiggondolják, mielőtt meg akarnak büntetni egy agresszív atom-nagyhatalmat, hogy milyen következményei lesznek az általuk kitalált embargónak és más hisztis örjöngéseknek először a saját gazdaságukra, (És ezáltal sok középosztálybeli és egyéb ember életére) valamint a konfliktusban egyáltalán nem érintett afrikaiak, és közel-keletiek életére, és ezáltal az egész világ biztonságára az, amit első férfiatlan hülye p...a szerű hisztijükben csinálnak!

Segítek: egyszerűbb lett volna lenyelni a békát, mint hogy az egész világgazdaságot recesszióba rántsák!

De ezeket nem érdekli sem a te sorsod, hogy levágják-e a fejedet a feldühödött afrikai bevándorlók vagy sem, - se senkinek a sorsa nem érdekli.

vergyula 2022.05.20. 09:55:32

@Billy Hill: Az a South Park-epizód jut eszembe, melyben meg akarják változtatni a város zászlaját, mivel az rasszista. (a zászlón 5-6 fehér ujjong egy felakasztott fekete körül)
A város fehér többsége ellenzi a változtatást a hagyományra hivatkozva.
Amit érdekes, hogy a gyerekek nem látják, hogy bármi baj lenne zászlóval. Ők csak embereket látnak, a színük egy sokadlagos, lényegtelen tulajdonság. Kb. ez az epizód üzenete.
Talán az átlagos állampolgárnak Novák Katalinban is a pozícióját kéne látni elsősorban, nem a nemét.
Persze a valóság más. Emlékszem, furcsa volt, mikor először lett nő a főnököm.

vergyula 2022.05.20. 10:07:54

@Serény Vélemény: Van logika abban, amit írsz. De lehet úgyis nézni, hogy ha engedünk az agresszornak, vajon ki lesz a következő áldozat? Esetleg sokakat zavar, hogy Putyin a sajátos rendszerét nagyobb területre akarja kiterjeszteni.
A világon az országok nagy része már függ annyira egymástól, hogy egy ilyen konfliktus mindenképpen zavart okoz. Persze lehet a legkisebb rosszat keresni, mint megoldást, de ez mindenkinek más.
Ami a leginkább abszurd, hogy 2022-ben, Európában háború dúl. Szégyen.

kunzoo 2022.05.20. 10:40:35

@Serény Vélemény:
2014 ben a világ lenyelte a békát, a Krím annektálasakor.
Segített?

Serény Vélemény 2022.05.20. 11:29:10

@vergyula: "Ami a leginkább abszurd, hogy 2022-ben, Európában háború dúl. Szégyen."

Az emberiség "fejlődése" egy nagy, kamu. Nem csak marxista kamu, hanem általános kamu.

Erkölcsi-szellemi értelemben a mai ember - főleg az európai ember - sokkal rosszabb, mint az asszír birodalom idején, pedig akkoriban a birodalom ellen lázadók bőrét kiszögezték a várkapuk falaira.

Az egész világ az emberiség elmúlt sok ezer éves történelmében arról szól, hogy egy nagyobb, erősebb állam lenyomja a kisebb, gyengébb államot. Ezen nem hisztériázni kellene, hanem megérteni, hogy amíg ez a világ létezik, addig ez így lesz.

És ha nem európai lesz a nagy erős elnyomó, akkor pedig végig kell gondolni, hogy ajrópa hol rontotta el? Mert elrontotta, csak még nem derült ki mindenki számára világosan, hogy ez a világ így nem működik.

Tapi2021 2022.05.20. 12:39:29

@Serény Vélemény: Valójában - miközben igaz, amit írsz a hisztis, átgondolatlan és minden hatástanulmányt messze elkerülő szankciós politikáról -, a helyzet az, hogy NEM LENNE háború, ha ÉRDEMBEN tárgyalnak az oroszokkal! Ahogy anno Kennedy és Hruscsov, Kubáról!

Ha nem söprik le az összes orosz javaslatot, politikai megoldást, úgy, hogy NEM voltak hajlandók tárgyalni sem róluk, amiből lehetett volna egy kompromisszum.
Sarokba szorították Oroszországot, amely erre lépett egy rosszat.

Ha azonban már beleugratták mind az oroszokat, mind az ukránokat ebbe a háborúba, kötelességük segíteni.
Az igazi segítség persze az lett volna, hogy 1. maradnak a diplomáciánál Oroszországgal, 2. a gyors LEZÁRÁSRA és a békére törekednének, nem a háború eszkalálására.
A puszta fegyverszállítás meg csak erre jó.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.20. 12:49:48

@Boldeone2: azt nem képviseled, legfeljebb azt, amit az angol nyelvű sajtó ír.

Tapi2021 2022.05.20. 12:50:01

@vergyula: Meg úgy is, hogy nem lett volna Putyin agresszor, ha van diplomáciai megoldás!

Ahogy Kennedyt sem tartjuk agresszornak, amiért beavatkozott két SZUVERÉN állam belügyébe Kubában!
Az USA jól felfogott érdeke volt!
Ez meg Oroszországé.

Csak akkor és ott egy Hruscsov volt a másik oldalon, aki megértette a helyzetet. Most meg Bidé!!! (Aki 35-40 milliárdos üzletet hozott össze ezzel máris a demokratákat támogató hadiipari maffiának!!!)
Hruscsov nem akart háborút, sem kubai pöccsel verni a csalánt. Bidéék meg simán verik ukránnal!!!
(Meg Európáéval...)

Mit számít?

Tapi2021 2022.05.20. 13:03:08

Oroszország nem készült fel erre, ez napnál világosabb.
És bénázik tovább, mert nem tud jól kiszállni. Nem is hagyják!!!

Az USA érdeke, hogy megroppanjon, ha már besétált a csapdába.
És Európát is sikerült jelentősen meggyengíteniük, két légy, egy csapásra!

Az oroszok még a gázt, olajat sem zárták el azok elől, akik fegyvert szállítanak ELLENE!
Megvárja, míg megkerülhető lesz. Hiba.
Már márciusban azonnal el kellett volna zárni mindent azok elől, akik beszálltak ellene. Ha így tesz, azóta pár nagy ország is a padlón lenne és a tárgyaló pozícióik nem napról napra romlanának, hanem erősödnének.
Az is lehet, hogy néhány nép elgondolkodott volna azon, vajon nem hülyék vezetik-e az országaikat, akik a saját népük érdekeit áldozzák fel az USA érdekeiért...?
Miközben ők SEMMI hasznot nem látnak ebből, csakis KÁRT!

Tapi2021 2022.05.20. 13:23:52

@Éhes ló: Vilcsek Ernő polgármester, dr. Gődény ajánlásával!!! ("Normális Élet Pártja", erről ennyit, meg rólad is):

www.facebook.com/watch/?v=182177427357230

Tapi2021 2022.05.20. 13:30:05

@Boldeone2: "A kèrdès az, hogy mi a jobb , büszkèn harcolni a szabadságèrt, függetlensègèrt , esetleg veszteni , de akár èvezredekig is fennmaradt a hősök neve, mint a 300 spártainak , vagy szolgakènt èlni , megalázva a ruszki- vazalluskènt?"

A kérdés az, miért játszottak arra az USA-ban, hogy inkább legyen háború, semmint törekedtek volna a megegyezésre, háború nélkül?

A te kérdésedre: Ha 56-ban a nyugat ide is önti a fegyvert, de maga nem avatkozik be katonailag, mi lett volna az eredmény?
Ugyanaz. Csak sokkal több halottal!

Most persze van mit ünnepelni. Győzelmet? Nem, halottakat. Meg a bátorságot. Nem tudom, ez a halottakat és családjaikat mennyire lelkesíti?

Sokadszor írom: a háború ELKERÜLHETŐ LETT VOLNA! Simán. Ha erre lett volna hajlandóság, a fő haszonélvezőnél. De nem volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.20. 13:53:02

@vergyula:

A nyugatot csak háborúval lehet ma megzabolázni. A NATO-agresszió ellen más eszköz nem maradt.

vergyula 2022.05.20. 16:37:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Elég optimista dolog a világ legnagyobb katonai tömbjét háborúval fenyegetni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.20. 16:40:59

@vergyula:

A NATO nem mer nyíltan fellépni, ezt használja ki az orosz vezetés.

vergyula 2022.05.20. 16:48:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nagy szerencse az oroszoknak az a néhány nukleáris izé.

Gógita 2022.05.20. 17:38:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Rossz döntés volt ez, de csak utólag derült ki. P. nem számított erre a nyugati ellenállásra.

Sehogy sem fognak győzni.
Sajnos Európa sem.
Az USA nyer csak.

Gógita 2022.05.20. 17:39:14

@vergyula: Mit ér az olyan fegyver, amit nem lehet bevetni?

Éhes ló 2022.05.20. 18:39:56

@Tapi2021: róllam nem mond semmit, nem is ismer.
Én arról írtam, hogy milyen sunyin kussol a bajszos szar.

Annak ellenére, hogy a hatásköre megvolt és ma is megvan arra, hogy ne csak a fekák vizéért aggódjon, ugasson, hanem a magyarokért és a Sajóért is.

De a bajszos szar a magyarok helyett a fekák vizéért aggódott 10 éven át, elképesztő médiaidőt és felületet áldozva erre a mániájára.
Olvasgasd:
www.google.com/search?channel=crow5&client=firefox-b-d&q=%C3%81der+k%C3%B6zt%C3%A1rsas%C3%A1gi+eln%C3%B6k+v%C3%ADz

Ezért gondolom azt, hogy elképesztő és szégyenletes, amilyen némán és szó nélkül tűrte/támogatta a tótok környezetpusztítását, amiről még a nyilvánvaló környezeti agresszió ellenére is sunyin kussol és kussol még ma is.
Szava nem volt eddig, ahhoz pedig egy normális embernek, aki aggódik a környzetünkért és a magyarokért nem nagy fáradtság elmondani azt, hogy a tót környezeti agresszió aljasság.

De ha te tudsz a Sajó szennyezése kapcsán áderi állásfoglalásról, nyugodtan told ide a linkjét.
168.hu/itthon/ader-janos-ezt-nem-teszi-zsebre-kiakadt-jakfalva-polgarmestere-a-sajo-szennyezese-miatt-234954
civishir.hu/kozelet/2022/05/ader-is-kapott-a-sajo-miatt

Rohadjon meg a sunyi bajszos szar!

kunzoo 2022.05.21. 08:17:43

@Tapi2021:
Ezek a rendszerek tönkremenneknha csak úgy elzárják az egészet. A gáznál nem tudják más irányba terelni. Az orosz állam elveszítette volna a bevételei tulnyomó részét. Már a háború előtt is a nagyobb rész innen származott, most szinte kilencven százalék lehet. Azt nem élné túl.
Europa elveszítené a gáz max felét, de egy részét pótolni tudja máshonnan.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása