magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Ballibbant 12 pont

A hétvégén bukott egy szépet ismét időközi választáson az ellenzék.

Siettem gyorsan összegyűjteni a ballibbant 12 pont magyarázatot választási vereség esetére, íme:

  1. Fogatlan tanyasi mucsai bunkók.
  2. Egész nap az M1-et lesik.
  3. Zsák krumpli és analfabéta cigányok.
  4. Ukrán nyugdíjasok.
  5. Busszal szállított románok.
  6. Halott románok levélszavazatai.
  7. A sötét barmoknak diktatúra kell.
  8. Zorbán médiái karaktergyilkoltak.
  9. Az ellenzék nem fogott össze eléggé.
  10. Zorbán megvette az ellenzéket.
  11. Ez egy következmények nélküli ország.
  12. Diktatúra nem váltható le választással.

138 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7817868123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2022.06.29. 22:46:55

@Boldeone2: De hát ez mindig is így volt. A kisember ösztönösen ráérez a helyes választásra, mert nincsenek fals ideológiai tévképzetei.
Bár mondanivalód lényegét szokás szerint már cáfoltuk, az a burkoltan náci gondolat önmagában is kérdés, hogy miért számít az emberi minőségnél egy diploma, amit ma kb. bárki megszerezhet. Az értelmiségi fogalmat keresed, de hát annak keretei mások, a kettő elvált egymástól. Pl. gondolom neked is van diplomád, mégis, írás- és fogalmazásmódod, korlátolt szemléleted okán nem tartozol az értelmiség közé.

Boldeone2 2022.06.29. 23:02:07

@zavaleta: De hát ez mindig is így volt. A kisember ösztönösen ráérez a helyes választásra, mert nincsenek fals ideológiai tévképzetei."

Pont az ellenkezője igaz: a " kisembert " mindig könnyű volt fèlrevezetni . Hitler is választással jutott hatalomra
800 ezer tagja volt az MSZMP- nek
Azaz: a törtènelem engem igazol vissza!

írás- és fogalmazásmódod, korlátolt szemléleted okán nem tartozol az értelmiség közé."

- Ugyanezt gondolom rólad : a te szemlèleted korlátolt , èrtelmisègi sem hiszem hogy vagy , ezen persze nem lehet csodálkozni ...A Birca blogon vagyunk !:)

Boldeone2 2022.06.29. 23:06:08

@Boldeone2: A kisember ösztönösen ráérez a helyes választásra, mert nincsenek fals ideológiai tévképzetei."

Nyilván ezért tud Putyin ès Erdogán is hatalomban maradni , mert túl sok a felvilágosult szellemisègű orosz meg török...Illetve , Hszi- Csin Ping kommunista rendszere is azért tud tartósan működni , mert a kisember olyan bölcs ...
Ne viccelj már !

2022.06.29. 23:07:58

@Yorg:
g fodor gábor el is mondta egy interjúban, hogy a párt igényli a kritikát, de a párt hatalmának megdöntésére irányuló kísérleteket nem fogadják el. és a pártvezető személye is megkérdőjelezehetetlen. ez a klasszikus állampárt, pártállami működés.

a fideszen belül fognak ez ellen fellázadni.

tűz fal 2022.06.29. 23:15:00

A balliberális "értelmiségnek" szüksége van még több "értelmiségire", ezért olyan sürgős nekik választójogot adni szellemi fogyatékosoknak meg import "agysebészeknek".

Az "értelmiség zöme baloldali" egy mítosz, segghülye libernyákok nyalogatják a sebeiket és oltogatják egymást hogy elhitessék magukkal hogy méltánytalanul veszítenek mindig. A libernyák azért veszít mindig, mert hülye. Nagyon hülye. Ilyen egyszerű ez.

tűz fal 2022.06.29. 23:19:46

@cvsvrs:
Miért kellene elfogadni a párt hatalmának megdöntésére irányuló kísérleteket? Demokráciában választásokon lehet megdönteni a kormányzó pártot. A vezetőjüket meg a párt tagsága maga választja meg. Vagy abba is be kellene vonni az ellenzéket?

tűz fal 2022.06.29. 23:21:34

"Nyilván ezért tud Putyin ès Erdogán is hatalomban maradni , mert túl sok a felvilágosult"

Nyilván azért lett a szellemi fogyatékos Joe Biden az USA elnöke, mert nagyon okosok szavaztak rá :)

2022.06.29. 23:26:24

@tűz fal:
egy szóval nem állítottam, hogy el kell fogadni. csak azt, hogy ez a állampárti, vagy pártállami gondolkodás. nem azt állítom, hogy ez feltétlen rossz, vagy gonosz. hanem csak azt, hogy ez az.

Boldeone2 2022.06.29. 23:35:14

A libernyák azért veszít mindig, mert hülye"

- Minden fejlett ország a világon liberális demokrácia , "a liberálisok " pedig nyernek . Ahol degenerált illiberálisok uralkodnak mint Oroszország vagy Törökország , ott a nagy átlag szegèny , nagyobbak a társadalmi különbsègek mint nyugaton , a polgári szabadságjogok pedig sèrülnek ...
Az illiberalimus főleg a visszamaradott országokban terjed , annak politikai következmènye pedig a hibrid rezsim , vagy autokrácia

2022.06.29. 23:38:31

@tűz fal:
és természetesen működhet egy politikai párt úgy, hogy annak van egy megkérdőjelezhetetlen vezetője. az a klasszikus állampárti működés. ez lehet jó is, rossz is. még azt is lehet állítani, hogy ez történelmi szükségszerűség az anarchistákkal szemben.

Gógita 2022.06.30. 01:03:35

@Boldeone2: Hülyeség. A jobb nyert és kész. Ha már nem ők lesznek a jobbak, nem fognak nyerni.

Én meg nem dicsekednék azzal, hogy erre a katyvasz, amatőr, kis stílű harmadvonalbeliekből álló ellenzékre akartam, volna bízni az országot! Főleg ezekben az időkben.

Gógita 2022.06.30. 01:23:59

@Boldeone2: "A Momentum szavazóinak több mint fele (51 százaléka) 40 év alatti. Itt a legmagasabb a diplomások aránya, 28% százalék

Ugyanez a szám a Fidesz esetèben - diplomásokat tekintve - 17 % illetve, ez ellenzèk Budapestre koncenrálódása is kimutatható "

Nem komoly ugye, hogy egy marginális, 5% alatti pártocska szavazóinak arányait hasonlítod össze egy néppárt nagyságrendekkel nagyobb és nyilván sokkal vegyesebb, mondhatni országosan reprezentatív szavazói tömegével????

Ez kb. olyan, mintha azt mondanád, hogy lám egy iskolai munkaközösségben sokkal nagyobb a tanárok/diplomások aránya, mint egy átlagos mozifilm közönségében.

Az ilyen kis párt csökevények eleve egy szűk értelmiségi bázison jönnek létre. Nincs mögöttük a (vegyes) NÉP! Értelemszerű, hogy a kevés szavazójuk nagy hányada is olyan, mint ők.
Örülhetnek, hogy sokan diplomások, de a győzelemhez a (z általuk mélyen lenézett) NÉP kell!

Gógita 2022.06.30. 01:31:54

@Boldeone2: Amilyen durva agymosás megy az amerikai és sajnos már a nyugati egyetemeken is, az lenne a csoda, ha sok értelmes, patrióta, konzi-keresztény diplomás jönne ki belőlük!

Az egyetemek felét legalább vissza kellene előbb foglalni, aztán nézegetni, hogy hány diplomás szavaz erre, hány amarra?

A tálib iskolákból is sokkal több hithű muszlim kerül ki, mint ateista. Ha érted mire gondolok.
A nyugati, de különösen az amerikai egyetemek sora ma a szélsőséges ballib világnézet "talibán iskolái".

Gógita 2022.06.30. 01:37:02

@cvsvrs: Fogalmad nincs arról, mi az állampárt, pártállam! Igaza van Bircának, legalább nézd már meg! :-)

ez a nevem senki 2022.06.30. 05:06:30

@Boldeone2: belpesti biboldó majmok ...
ilyet sohanem hallottam

kör
úton be
lüli bölcs
ész
ek
naeztigen

ez a nevem senki 2022.06.30. 05:12:15

@Boldeone2: mondanék a leg
fej
lettebb orr
szágok közül né
hányat a
hol
nincs libbant demó
krácia
jappán kína tajwan cingapúr kórea

Boldeone2 2022.06.30. 06:10:15

@ez a nevem senki: Nèhány kivèteltől eltekintve , ahogy írtam, mint a városállam Szingapúr vagy Hong- Kong , az első 30-ban , HDI alapján elsöprő többsègben vannak a liberális demokráciák. Japán ès Korea , a dèli is oda sorolható
Kína nincs a legfejlettebb országok között a világon , az átlag èletszínvonal a nyugati közelèben sincs, nagyobbak a társadalmi különbsègek , nem èrvènyesülnek az alapvető emberi szabadságjogok

Boldeone2 2022.06.30. 06:23:10

@Gógita: Nem komoly ugye, hogy egy marginális, 5% alatti pártocska szavazóinak arányait hasonlítod össze egy néppárt nagyságrendekkel nagyobb és nyilván sokkal vegyesebb, mondhatni országosan reprezentatív szavazói tömegével????"

- Ez a mások által belinkelt közvèlemènykutatasi adat , vagyis fenntartással kell kezelni . Amit tudunk az, hogy a szavazók választási preferenciái ès az iskolai vègzettsèg szerint az ellenzèk szavazói leginkább a budapesti , pest- megyei , ès pár egyetemi városban vannak. Ahogy megyünk lefelè települèsi szinten , illetve távolodunk a fővárostól , annál több a Fidesz szavazója. Ezt meg lehet nèzni választói körzetre lebontva is

Az ilyen kis párt csökevények eleve egy szűk értelmiségi bázison jönnek létre"

- Ez is mutatja, mennyire eltorzult a magyar politikai rendszer , hiszen a Momentum mèg a mèrhető pártok között van. Van a Fidesz - az állampárt - az ellenzèk meg vidèken szinte nem is lètezik. Ez azonban nem normális, mert így nyilván a pártok váltógazdálkodása sem működhet
Ugyanez van Oroszországban : van az " Egyesült Oroszország " állampárt , meg nèhany kisebb párt , amely mind putyinista, mèg a liberálisok is. Meg vannak a kommunisták
A demokrácia az valódi pártversenyt , a Fidesz mögött egy ezermilliárdos gèpezet van, amely leuralja a társadalmat

Boldeone2 2022.06.30. 06:41:53

@Gógita: Az egyetemek felét legalább vissza kellene előbb foglalni, aztán nézegetni, hogy hány diplomás szavaz erre, hány amarra?"

- A Fidesz ezt már megtette . Korábban pl lètezett egyetemi autonómia. A ballibák alatt is. A szenátus választotta a rektort
Most mindenről a Fidesz alapítványai döntenek , ahol a Fidesz emberi ülnek . Ez is a pártállami rendszer ....

A nyugati, de különösen az amerikai egyetemek sora ma a szélsőséges ballib világnézet "talibán iskolái"

- Az elmúlt 200 èv filozófiai áramlatai elsöprő többsègben a liberalizmushoz ès a progresszióhoz kötődtek . Akik meg irányadó konzik voltak - mint Nietzsche , Oswald Splengler - azok forognak a sírjukban a mai populista konzervativizmusra, mert a klasszikus jobbkonzerv , az mindig lenèzte a köznèp a csordaszellemèt

A világelit az többsègèben mindenhol liberális , sok esetben mèg az elmaradottabb országokban is.
A fiatalok ès a kèpzettebb rètegek támogatják a haladó nèzeteket , általában az idősebb , a globalizációban vesztes korosztály pedig jóval kevèsbè
A legfejletebb országok így haladó szellemisègűek , " liberálisok " ahogy pedig haladunk a fejletlenebbek felè, egyre kevèsbè szabadabbak, liberálisabbak az országok
El kell fogadni : a nyugati társadalmi rendszer alapvetően a felvilágosodás ès a liberalizmus elveire èpül

tűz fal 2022.06.30. 07:51:32

Hiába sír a libernyák hierarchia alján levő serpa, a libernyák azért veszít, mert hülye. Legalábbis működő demokráciában, ahol nem algoritmusok és halottak "választják" az elnököt.

A libernyák hierarchia tetején a szellemi fogyatékos Joe Biden jól példázza hogy mi a szintje a libernyák szektának. Hiszen ő van a tetején, ő a libernyák serpák bálványa.

Alul vannak a választások előtt hősködő, választások után pedig sírő libernyák serpák.

Középen pedig a diplomabotrányoktól hemzsegő Gyurcsány/Bokros/Bangóné/Martin Schulz, stb.

A libernyák serpánál ostobább lény nincs.

tűz fal 2022.06.30. 08:06:30

Mivel a libernyák hierarchia alján levő, egysejtű bonyolultságú hülye serpáknak traumát okoz annak a feldolgozása hogy demokratikus országokban, demokratikus választásokon a választók kinyilvánítják hogy nem kérnek a retardált szektájukból, ezért a média konteókat ad a libernyák hülye serpák szájába, hogy azt higyjék, valamiféle "összeesküvés" áldozatai.

Ezek azok a véglények, akikkel el lehet hitetni hogy 100 gender van és az a "valódi", nem pedig az ami biológiailag ellenőrizhető, el lehet velük hitetni hogy a szektájukat pénzelő náci kollaboráns, hullarabló, spekuláns tróger egy "filantróp", hogy a szemmel láthatóan szellemi fogyatékos, szellemekkel kezet fogni akaró Joe Biden körül minden rendben van, és fújatni velük a konteós sérelmeiket a valóság helyett.

jónévez 2022.06.30. 08:10:26

@Boldeone2:
Szóval a számok ellenére tovább hazudsz.
Még mindig több a 3060000 Fideszes szavazó 17%-a (520000), mint az ellezéki összefogás (jóindulattal) átlagos q8%-a (351000)
Hogy ezen belül a Momentumosaknak 28%-a diplomás, az nem sokat jelent.
De úgy látom, a legendás felsőbbrendűséged, iskolázottságod -vagy cserbenhagy, ha számolni kell tudni, vagy (és ez valószínűbb) tényleg elhiszed, hogy buták vagyunk, és azt hazudsz, úgy csavargathatod, ahogy akarsz, akarod.

jónévez 2022.06.30. 08:11:43

@jónévez:
(A 18%-ot véletlen q8%-nak írtam, de talán érthető azért) ;)

GyMasa 2022.06.30. 08:25:24

@tűz fal:
Hát, én láttam már diplomás embert is, aki amúgy csak a valóságra volt teljesen meröleges....

GyMasa 2022.06.30. 08:33:17

@tűz fal:
Biden esetét az én szememben tovább súlyosbítja, hogy ö nyerte meg az elöválasztást is, aminek ugye az lett volna a célja, hogy a sz<nes mezönyböl a legalkalmasabbat válassza ki!
Ha ez szerintük Biden a hetero, demens, milliárdos fehér férfi volt, akkor én erös problémákat érzek legalább az elöválasztás intézményének a sikerességével/szükségességével kapcsolatban.
Az még nem világos, hogy a rendszer szar, vagy a liebrnyákok alkalmatlanok erre (szerintem mindkettö) de pl. a magyar elöválasztás sem lett egy egetrengetö sikertörténet...

tűz fal 2022.06.30. 08:38:37

A libernyák hierarchia alján levő hülye serpák által bálványozott, szellemi fogyatékos Biden által vezetett USA-ban gyakorlatilag már nincs érdemi, képzett, saját, értelmiségi réteg. A programozó cégek, mint például a nagy nevű Google, tele vannak import indiai programozókkal, de még inkább jellemző, hogy a programozó munkát nem is az USA-ban végzik, hanem kiszervezik külföldre, elsősorban Indiába, Közép-Európába és korábban Oroszországba. A bérszint erre nem magyarázat, mert jellemzően nem közvetlenül fizetik a programozókat, hanem cégeken keresztül olyan magas óradíjért bérelik őket, amilyen bére náluk sincs a programozóknak.

Ez azért van, mert a felsőoktatási intézményeikben maga az elméleti, szakmai tudás már olyan szinten háttérbe szorult, hogy a diplomásaik semmire se használhatók. Nem tehetség alapján kerülnek be, hanem kvóták alapján. Nem tehetség alapján kapják az értékelésüket, hanem szintén kvóták és ideológiai szempontok alapján. Ha a kvótás nigger vagy buzi olyan hülye, holy a legelemibb dolgokat is képtelenek vele megértetni vagy legalább bemagoltatni, akkor a haladárok magát a tantárgyat kezdik támadni, így lett például a matematika "rasszista tudomány". Önmagáért beszél, hogy mi a szintje azoknak, akiknek a matematika rasszista.

Ezért van az, hogy a libernyák hierarchia alján levő hülye serpának maradt a hiszti, sír hogy de ő igenis okos, és fújja a konteokat. Bangóné műsora megmutatta hogyan hazudoznak az "elnyomásról" ezek az ostoba, simlis patkányok, de azért vastag bőrrel fújják tovább a konteóikat, mintha nem történt volna semmi.

tűz fal 2022.06.30. 08:45:35

@GyMasa:
Biden totálisan leszerepelt az előválasztási színjátékon, Kamala Harrissal együtt. Az előválasztási bohóckodás után a demokraták egyszerűen úgy döntöttek, hogy a szellemi fogyatékos Bident indítják elnöknek. Ezután összevissza buszoztatták a szánalmas véglényt, ahol átlag három embernek olvasta óriás kivetítőről a beszédeit. Biden példája mutatja, hogy már olyan szintű a kontraszelekció, hogy csak egy ilyen szellemi fogyatékos barmot mertek az elnöki székbe ültetni, hogy ne jelentsen rájuk veszélyt.

GyMasa 2022.06.30. 08:56:47

@tűz fal:
Hát, igen... Nehéz koordinálni a hazugságokat, amikor demokratának hazudják magukat, de diktatúrát építenek...

Gógita 2022.06.30. 09:07:51

@Boldeone2: "Van a Fidesz - az állampárt - az ellenzèk meg vidèken szinte nem is lètezik. "

És ez nyilván a Fidesz hibája. Hogy nem csinál magának erős ellenzéket vidéken, az elelnzék helyett.

Az állampártnak nézz utána te is!

1998 előtt, 2002 után, 2010 előtt nem volt a Fidesz mögött "ezermilliárdos gépezet"! Valahogy mégis győztek már vagy öt választáson.
Ez hogy lehet?

Gógita 2022.06.30. 09:12:40

@Boldeone2: "Most mindenről a Fidesz alapítványai döntenek , ahol a Fidesz emberi ülnek . Ez is a pártállami rendszer ...."

Azért van még teendő! :-)

Miskolcon konkrétan tudom, hogy az alapítványban az ellenzéki polgármester is benne van. És ide települt nyugati cégek vezetői is.
Színesebb ez kicsit annál, ahogy te akarod látni.

Gógita 2022.06.30. 09:24:47

@GyMasa: "Az még nem világos, hogy a rendszer szar, vagy a liebrnyákok alkalmatlanok erre "

Ez a rendszer olyan szinten manipulálva van, hogy el sem hinnénk.
Ha Hillaryt kell kihozni győztesnek, kihozzák, ha Bident, akkor őt.

Plusz az amerikai média 90%-ban libsi, és durván tolják az agitpropot!!! Még nekünk is bőven jut belőle pl. az HBO-n. Ahol folyamatosan nyomták a Trump-ot savazó agitpropot, még egy évvel azután is, hogy nem volt már elnök. (Mondom, a MAGYAR csatornájukon, szinkronnal!!!)
Akkor mi lehet otthon náluk?
Ha ez nem az emberek választásának befolyásolása, akkor mi az?

Trump-ot nem a demokraták győzték le, hanem a full libsi (zsidó) média!

Gógita 2022.06.30. 09:31:46

@tűz fal: "Biden példája mutatja, hogy már olyan szintű a kontraszelekció, hogy csak egy ilyen szellemi fogyatékos barmot mertek az elnöki székbe ültetni, hogy ne jelentsen rájuk veszélyt. "

Bidé egyértelműen egy szánalmas bábú mások kezében.
(Akiknek érdekében pl. folyik egy simán elkerülhető - lett volna - háború is a szomszédunkban!...)

GyMasa 2022.06.30. 09:40:56

@Gógita:
"Trump-ot nem a demokraták győzték le, hanem a full libsi (zsidó) média!"
Trump nem a hagyományos politikai elit része, ezért a saját oldáláról is hátbatámadták páran.
Amúgy, pont a demokraták, és a szervilis sajtojuk viselkedése mutatja, hogy mennyire félnek töle, hogy visszatér '24-ben.

Yorg 2022.06.30. 09:50:07

@Gógita: "Trump-ot nem a demokraták győzték le, hanem a full libsi (zsidó) média! "

Nem ilyen egyszerű, Trumpot is támogatták zsidók, pl. a veje, Jared Kushner. Nem ennek mentén van a törésvonal az USA-ban, ahogy egyébként Magyarországon sem (lásd pl. Jobbik az elllenzék listáján).

Gógita 2022.06.30. 10:13:05

@Yorg: Igaz, de ettől még az is, hogy kiknek a kezében vannak a legerősebb tömegbefolyásoló eszközök. és hogyan használják azokat. (Lásd tv-k, nyomtatott és netes sajtó, show-man/woman (ha még léteznek ezek a kategóriák) műsorok vezetői, közösségi média... Akár a nálunk is látható John Oliver show-t, az HBO-n. Szinte másról sem szól, mint republikánusok, konzik savazásáról, lejáratásáról.)

Yorg 2022.06.30. 10:24:33

@Gógita: John Oliver nem zsidó.

Boldeone2 2022.06.30. 10:41:37

@jónévez: Szóval a számok ellenére tovább hazudsz.
Még mindig több a 3060000 Fideszes szavazó 17%-a (520000"

Èn a valóságot mondom , azaz : az ellenzèk kb 2 millió szavazója elsöprően Budapestről illetve , a nagyobb városokból jött össze , ahol arányaiban jóval több a diplomás
A Fidesz 17% diplomás arány, egy közvèlemènykutató eredmènye, meg az ellenzèki pártok külön- külön mèrèse- jóval a választások előtt - NEM EXTRAPOLÁLHATÓ az országos választásra .

Biztosan csak azt tudjuk , amit az egyes választói körzetek eredmènyei mutatnak , hol , milyen szociológia hátterű körzetekben volt erős az ellenzèk ès hol a Fidesz
A Medián közvèlemènykutatása is azt mutatja , hogy minèl kisebb a települèsen èl valaki , minèl alacsonyabb az iskolázottsága, annál valószínűbben lesz valaki kormánypárti választó

tűz fal 2022.06.30. 10:45:14

@Gógita:
Nem mindegy hogy zsidó származású elitről beszélünk, vagy zsidó kisemberekről. Az előbbiek a szinte minden országban jelen levő utóbbiakat bomlasztásra használták úgy, hogy "különleges szerepet" ígérgettek nekik az általuk szétbomlasztott társadalmak helyén épített "új világrend"-ben, ahogyan azt Barbara Lerner Spectre saját szájából lehet hallani a videon, ami már túl sok példányban létezik ahhoz, hogy a szólásszabadságról pofázó libernyák szekta el tudná tüntetni mindet.
A zsidó kisember is feleszmélt akkor, amikor észrevette, hogy őt sem védik meg a Soros féle patkányok amikor a "kultúrális sokszínűség" nevében importált agysebészek fenyegetik, inzultálják, megverik, ölik a zsidókat és megerőszakolják a lányaikat, tehát a "különleges szerep" hazugság. A leghülyébbek persze most is hisznek, de ezeknél már nem a zsidóságuk dominál, hanem az ostobaságuk.

2022.06.30. 10:55:48

@Gógita:
állampárt egy olyan párt, amelyik monopolisztikus módon kívánja gyakorolni a hatalmat. és ha ez az állampárti törekvés megvalósul, akkor az a pártállam.

Boldeone2 2022.06.30. 11:06:17

@Gógita: 1998 előtt, 2002 után, 2010 előtt nem volt a Fidesz mögött "ezermilliárdos gépezet"! Valahogy mégis győztek már vagy öt választáson.
Ez hogy lehet?"

Itt azért pontosítani kell:

2010 előtt csak egy választáson nyert a Fidesz , 1998- ban, akkor is Kisgazda koalícióra kènyszerültek. Előtte pedig majdnem kiestek a parlamentből , olyan is volt ...
Mivel 2010 előtt nem volt volt milliárdos propagandagèpezet mögöttük , nem is voltak domináns párt
De, jött a világválság meg Gyurcsány hülyesègei , illetve az egyèb jobboldal összeomlása\leszalámizasa , így 2010 - ben hatalomra jutottak nagy többsèggel
Utána már kièpült az ezermilliárdos propagandagèpezet, meg az alkotmányos módosítások , választási rendszer ,közmèdia leuralása ,stb...
Innentől már az ellenzèknek - a szinte nem lètező ellenzèknek - már esèlye sem volt, a fokról fokra kièpülő államrezsim ellen

A Fidesz csak 2010 előtt volt normális párt , konzervatív - liberális , nyugatbarát, mèg a Dalai Láma mellett is kiálltak , meg az orosz - függősègre figyelmeztettek
Ezért 2010- ig 4x a Fideszre szavaztam , meg Orbánt is kedveltem mint politikust . A Fidesz a 90- es èvek vègèn mèg elitista párt volt
Kèsőbb , fokozatos irányváltást vettek: átvettèk a szèlsőjobb társadalompusztító narratíváit, a propaganda agymosás eluralta az országot , a plurális demokrácia ki lett herèlve, a fèkek ès ellensúlyok rendszerèvel együtt
Miközben korrupt , haveri kapitalizmust èpítettek , Lölővel , meg Tiborc Pistával ...

Ezért nem szavazok rájuk többet, ezért szavaztam a pártállami propagandagèpezet által lekaraktergyilkolt MZP- re ....Ahogy Pálinkás József is , meg sokan mások a vezető èrtelmisègből is így tettek ...Túl sok volt az illúziójuk , nekem is ...

Innen szerintem már soha nem áll be egy normálisan működő plurális demokrácia Magyarországon , vagy èvtizedek kèrdèse...

2022.06.30. 11:16:13

@Boldeone2:
Nem, Hitler elcsalt választással jutott hatalomra, demokratikusan soha nem szavazták meg. Két példa pedig még nem jelenti azt, hogy a történelem téged igazolna vissza (sic!).

Hogy ugyanezt gondolod, csak szövegelés. Én veled ellentétben nem nézem le a nem értelmiségi embereket. Ez az állapot, (saját lenézésed tárgyaként létezned) tehát csak téged sújt.

A birca blogon levés téged is érint.

Összefoglalva: csak magaslabdát adsz.

Boldeone2 2022.06.30. 11:23:38

@Gógita: Ez a rendszer olyan szinten manipulálva van, hogy el sem hinnénk.
Ha Hillaryt kell kihozni győztesnek, kihozzák, ha Bident, akkor őt."

- Ez megint egy tèvhit! Miért van az , hogy 1996 óta a demokraták mindig megnyerik a " popular votes"- ot vagyis szövetsègi szinten összesen mindig több szavazójuk van?
Al Gore többet kapott mint Bush , Hillary többet kapott mint Trump . A választási rendszernek köszönhetően jutottak hatalomra a republikánus elnökök..
Ez 25 ève így van . Ha csak egy országos ki- ki meccs lenne , akkor nehèz dolga lenne a republikánusoknak , pedig a fehèr többsèget hagyományosan ők kèpviseltèk ...
Trump meg a populizmus erre válasz : a fehér munkásosztály szavazatára hajtanak - korábbi demokrata szavazókra
A demokraták pedig felsőbb közèposztályra

A lènyeg: a règi rebublikánusok jók voltak , mert komoly erőegyensúlyt vittek a világba , a " hèják" , Trump egy pojáca volt

tűz fal 2022.06.30. 11:27:34

"De, jött a világválság meg Gyurcsány hülyesègei"

Fordított a sorrend. Gyurcsány elkúrása időben megelőzte a világválságot. A libernyák hierarchia alján levő hülye serpák persze szorgalmasan próbálkoznak azzal hogy ezt az "apró részletet" elmastzatolják. Meg azt is, hogy a világválságot magát is az általuk bálványozott elit okozta, és még rá is tettek egy lapáttal úgy, hogy az adófizetők pénzéből megmentették a saját alkalmatlanságuk következtében csődbe ment vagy csődközelbe jutott pénzintézeteket és cégeket, ellentmondva ezzel a libernyák hierarchia alján levő hülye serpa "nyugati kapitalizmus = tiszta verseny" hiedelmének.

ulpius66 2022.06.30. 11:30:02

@Boldeone2:

hvg.hu/itthon/20220630_Mindenki_utal_mindenkit_de_az_ellenzekiek_a_fideszeseket_kicsit_jobban

"A magyarok rendkívüli módon elutasítják egymást a politikai beállítottságuk alapján;

---- az ellenzékiek pedig jobban utálják a kormánypártiakat, mint fordítva.

Míg a fideszesek 35 pontot adtak az ellentábor politikusainak és 41-et a rájuk szavazókra, az ellenzékiek mindössze 27 egységre méltatták a kormánypárti politikusokat, és 34-re a Fidesz-tábort."

tűz fal 2022.06.30. 11:31:09

Karaktergyilkosság:

velemenyvezer.blog.hu/2010/07/13/kover_laszlo_tulelni_a_karaktergyilkossagot

"Fölhozatjuk még aznap reggel az egy szem kazettát, ami van, lejátsszuk a sajtónak. Szili Kati félig oldalra hajtott fejjel, sírós hangon mondja el, hogy ez milyen borzasztó. Nagyszombaton Lendvai Ildikó még a Fidesznek kézbesít mindenfajta leveleket, és elindítjuk azt az SMS-kampányt, amelynek a vége a köteles tüntetés."

Így dicsekedett valamikor maga Gyurcsány azzal, hogy milyen profiin műveli a szektája a karaktergyilkosságot.

Boldeone2 2022.06.30. 11:31:16

@zavaleta: Nem, Hitler elcsalt választással jutott hatalomra, demokratikusan soha nem szavazták meg. Két példa pedig még nem jelenti azt, hogy a történelem téged igazolna vissza (sic!)"

- Gondolom, akkor Putyint sem választották meg demokratikusan ,meg az MSZP is csalással került vissza a hatalomba 4 èvvel a rendszerváltás után....
A történelem ember igazol vissza : az elnyomó rendszerek szinte mindig erős tömegbázison működnek . Így volt a Kádár - rendszerben is . Azaz : a társadalom könnyen manipulálható !
Vagyis ,csak szövegelsz össze- vissza , minden tènyszerűsèg nèlkül , mint általában az Orbán- lakájok!

Boldeone2 2022.06.30. 11:33:09

@ulpius66: --- az ellenzékiek pedig jobban utálják a kormánypártiakat, mint fordítva."

- ès ezt mennyire lehet objektív módon lemèrni? Ki az ellenzèk? A Mi Hazánk , vagy az LMP?

ulpius66 2022.06.30. 11:34:48

„Mi sokkal jobban gyűlölünk titeket, mint ti minket.”

Kornis Mihály SZDSZ-alapító, 1993 Karácsonyán....

Gógita 2022.06.30. 11:35:45

@Boldeone2: "A Medián közvèlemènykutatása is azt mutatja , hogy minèl kisebb a települèsen èl valaki , minèl alacsonyabb az iskolázottsága, annál valószínűbben lesz valaki kormánypárti választó "

Akik 1990-ben jobboldali, 1994-ben baloldali-liberális, 1998-ban megint jobb-konzi, 2002 és 2010 között baloldali választók voltak...

Szerintem a kutatók nem ott találták meg a különbséget, ahol valójában van. A határ a patrióták és a globalisták/kozmopoliták között van, és tény, hogy a vidéken élők mindig patriótábbak is, mint az utóbbi csoport tagjai.
Itt lehet összefüggés a képzettséggel, mert valószínűbb, hogy egy értelmiségi inkább akar világpolgár lenni, mint egy vidéki gazdálkodó. Akkor is, ha a gazdálkodó is diplomás.

Másként tekintenek a hazára.

Gógita 2022.06.30. 11:37:15

@tűz fal: Én sem a csizmadiákra és fűszerboltosokra gondoltam! :-)

ulpius66 2022.06.30. 11:37:26

@Boldeone2:

Figyusz!

Olvasd el a cikket (mán ha tudsz olvasni és fel is fogod, amit olvasol....) akkor választ kapsz rá....
(egyebekben egy "vérkomcsi-ballibsi" közvélemény-kutató kutatta ki eztet.... persze ezt eddig is tudtuk....A BALLIBSIK CSAK ÚTÁLNI ÉS GYŰLÖLKÖDNI TUDNAK!!!!)

2022.06.30. 11:40:35

@ulpius66:
a poltikában, különösen a választási kampányban nem kell gyűlölködni. az nyer, aki nagyobbat hazudik ügyesebben.

tűz fal 2022.06.30. 11:42:24

A libernyák hierarchia tetején jelenleg a szellemi fogyatékos Joe Biden van, aki olyan hülye, hogy azt is papírra kell neki felírni, hogy bemegy az ajtón, leül a székre és köszön.

A libernyák hierarchia alján levő hülye serpának pedig az a választás az etalon, ahol ez a szellemi fogyatékos lett az elnök.

Plusz még buzgón bizonygatja a szektájáról hogy okosak, miközben a szektája értelmi fogyatékosoknak akar adni szavazati jogot.

Gógita 2022.06.30. 11:46:00

@cvsvrs: És mivel ilyen nincsen Magyarországon...

Itt erősebb vagy gyengébb pártok vannak, akik nyílt versenyben vetélkednek és méretnek meg. 1990-óta pedig éppen elég váltás/csere is történt. Tehát nincsen leválthatatlan kormányzat!

Mi, választók mérjük meg őket! És most sem történt más. Az lett az erősebb és az kormányozhat, akire MI többen szavaztunk, mert szerintünk ők a JOBB választás, a kínálatból. Tehát érvényesül a demokratikus nép/többségi akarat!

Ettől a győztes nem lett állampárt, és nem lett az országban pártállam!

A kormánypárt(ok) nem állampárt!

Akkor sem, ha az ellenzéknek nem tetszik ahogy kormányoz. Az állampártozás merő hangulatkeltés. Ugyanaz, mit a diktatúrázás, hibrid rezsimezés...

Yorg 2022.06.30. 11:47:03

@Gógita: Szerepelne az angol wikipédia oldalán, ha az lenne. Ott nem szokás titkolni, ha valaki az. Te honnan veszed, hogy az?

2022.06.30. 11:51:39

@Gógita:
tehát az van, hogy a fidesz úgy egyébként szeretne koalíciót kötni a dk-val, a jobbik-kal, a momentummal, az lmp-vel, a mi hazánkkal, vagy akárkivel. csak ezek a pártok nem akarnak kötélnek állni. hiába kérleli őket orbán. és egyébként a fidesz elfogadva a többségi akaratot, ha kell, akkor alárendelődne a fővárosban az ellenzéknek is (mert ugye budapesten az ellenzéknek van kéthatmada), csak a főpolgármester egy összeférhetetlen alak és nem akar együttműködni a kormánnyal.

Gógita 2022.06.30. 11:55:48

@Boldeone2: "- Ez megint egy tèvhit! Miért van az , hogy 1996 óta a demokraták mindig megnyerik a " popular votes"- ot vagyis szövetsègi szinten összesen mindig több szavazójuk van? "

Talán azért, mert a média 90%-a mögöttük van és ezerrel kampányol mellettük? Hmmm...
Te írod folyton, hogy a Fidesz is azért nyer, mert leuralta a médiát!!! Vagy?

A demokraták simán elcsalják a saját előválasztásukat is, ha nem a megfelelő eredményre van kilátás. Hillary és Börni esetében is ezt csinálták.

(És lássuk be, a magyar elvtársaik előválasztásában is voltak csavarok, amikkel a saját szavazóikat is kész tények elé állították, tök mindegy, kire szavaztak addig. Így lett MZP-ből is jelölt Karácsony helyett!!!)

Gógita 2022.06.30. 12:09:07

@Boldeone2: " Azaz : a társadalom könnyen manipulálható !"

Ebben egyetértünk!

És ezt a manipulációt professzionális szintre fejlesztették az USA-ban és nyugaton!
Mi csak tanulgatunk tőlük...

Konkrét szavakat előre megmérnek fókusz csoportokon, hogy milyen hatásuk van, vagy a nyakkendő színének...!!!!
A manipulálás és agymosás csúcsa, amit az USÁ-ban csinálnak. Legyen szó az elnökválasztásról, egy háború előkészítéséről, a kultúrharcról, bármiről.

Ne mondd, hogy ezt nem tudod.
Elég megnézni pár filmet, ami a kormányzásról szól Amerikában.

Vagy nyitott szemmel nézni mit és hogyan művelnek nap, mint nap.

Pl., hogyan juttatták el az oroszokat és az ukránokat, aztán minket a háborúig!?
Amely méltányos és konstruktív diplomáciával simán elkerülhető lett volna. De nem akarták elkerülni.

2022.06.30. 12:14:24

@Gógita:
a dk is egy állampárt. gyurcsány ferenc a feleségével kötött koalíciót. és azt mondják, hogy ők a demokraták. és a többi párt ha akar, akkor beállhat mögéjük. és amikor kiderült, hogy az orbán ellenes koalíciót nem klára asszony vezeti, akkor kiszálltak a kampányból. onnantól betilre játszottak.

és mzp is állampárti attittűddel vezette az egységben magyarországért mozgalmat. miután megnyerte az előválasztást kijelentette, hogy ezzel kiszorította a hatalomból gyurcsányt. és ezek után kiszorítja a hatalomból orbánt is. és ezek után a széteső fideszből beállhatnak mögé. úgy, hogy létrejön egy parlamenti formáció, amelyik presszionálja a fidesz alkotmányos többséggel kinevezett pártkatonáit. és ők is beállnak a mindenki magyarország mozgalmába, vagy akármibe. amit felvesznek az európai néppártba. és ez az új párt építi az új magyarországot egy modernizációs fordulattal. kb. ez volt mzp elképzelése. ez is egy állampárti attitűd.

ulpius66 2022.06.30. 12:23:26

@cvsvrs: "a dk is egy állampárt. gyurcsány ferenc a feleségével kötött koalíciót. és azt mondják, hogy ők a demokraták. és a többi párt ha akar, akkor beállhat mögéjük. és amikor kiderült, hogy az orbán ellenes koalíciót nem klára asszony vezeti, akkor kiszálltak a kampányból. onnantól betilre játszottak."

gyurcsányiék tényleg betlire játszottak!!!

Egyebekben meg annyira, de annyira édi a ballibsi pártok nevei.....

DK ---- Dobrev Klára nomogramja, de ez mitől koalíció, és kivel kötötték....
JOBBIK ------ JOBBoldali Ifjúsági Közösség ----- nagyon kéne mán a névváltoztatás, hiszen ők a legbaloldalibb párt......
MOMENTUM ----- nomen est omen.......csak egy pillanat a politikában
Lehet Más a Politika..... na, aztán meg kiderült, hogy mégsem lehet (persze a párt-névadás is olyan Kétfarkú Kutyusos pártra sikeredett.....)
Párbeszéd....... ez nem egy rádióműsor címe, vagy ilyesmi, hanem egy párt neve....

Magyar Szocialista Párt..... az egyedüli ÉRTELMES pártnév, tudjuk kicsodák, és mit akarnak....ja és azt is, hogy ez egy párt....

Yorg 2022.06.30. 12:24:11

@Gógita: Szerencsére minket még nem sikerült eljuttatni a háborúig. Többi részével az írásodnak egyetértek.

tűz fal 2022.06.30. 12:25:08

A libernyák hierarchia alján levő hülye serpának teljesen rendben van, hogy a patkány szektája Trump levágott fejével pózol, ugyanakkor karaktergyilkosságnak tartja hogy a Fidesz nem segít MZP-nek enyhíteni az ostoba megszólalásai hatásait.

A libernyák hierarchia alján levő hülye serpa felsőbb utasításra nyálazta Torockai László, Novák Előd meg a mozgássérült cigány embert kábellel hülyére verő szkinhed Sneider hátsóját amikor a náci Jobbik hirtelen cicapárt lett, aztán újra nácizni kezdte őket, amikor kiléptek a cicapártból.

Ez a libernyák hierarchia alján levő hülye serpa szintje. És ezek bizonygatják, hogy de ők igenis okosak.

Gógita 2022.06.30. 12:26:02

@cvsvrs: Kétharmados SAJÁT felhatalmazás mellé minek kellenének még koalíciós partnerek??? A háromharmadhoz?

Nem írtad ezt komolyan, ugye?

Plusz, nem mindenki áll össze önként és dalolva az ideológiában, világnézetben, politikában, célokban ... teljesen eltérő, vele ellentétes pártokkal, csak azért, hogy valahogy kormányra kerülhessen!

A Fidesz a vele ideológiailag teljesen kompatibilis KDNP-vel van koalában! SZÜKSÉG esetén - ha szoros lenne az eredmény - jöhetett volna még szóba a Jobbik, persze nem ez a balos-libsi oldalra átállt verzió. Hanem még a Vona-féle.
Vagy újabban a Mi Hazánk.

HA SZÜKSÉGES! Mert koalát SENKI nem köt, ha nem muszáj! Aki tud egyedül vagy a legszorosabb szövetségesével kormányoz.
A koalíció, főleg ellentétes nézetű pártokkal mindig KÉNYSZER!

Ilyen kényszer nem állt elő nálunk.
Akkor miről beszélsz?

Az ök meg egy másik szint. Ez szintén terelés.

tűz fal 2022.06.30. 12:33:07

@Gógita:
Vona vitte bele a Jobbikot a baloldali összegosásba, csak a kudarc után elhúzott, ahogy megígérte. Ezt az ígéretét kivételesen betartotta.

2022.06.30. 12:40:38

@Gógita:
mondjuk azért, mert konszenzusra törekednek.

a német ampelkoalition nem mondja azt, hogy őket nem érdekli, hogy mit mond a cdu/csu. hiszen ők nincsenek benne a német kormányban. miért kellene egyáltalán foglalkozni azzal, hogy mit mond az ellenzék. vesztettek. így jártak. majd ha nyernek, akkor megmondhatják. de addig is velük egyeztetni nem kell. miért kellene? nem ez az attitűdjük.

lehet mondani, hogy meg is látszik a német politikán. és az állampárti működés jobb, vagy hatékonyabb. monopolisztikus hatalomgyakorlás teremti meg az államegységet, az egységállamot. és arra kell törekedni.

Gógita 2022.06.30. 12:57:28

@Yorg: Már bőven fizetjük! Benne vagyunk. Benzin ár, tejár, kenyér..., kb. mindenben ott a háborús felár! :-(

Miközben sem minket, sem az EU-t, sem a NATO-t nem támadott meg senki...

Gógita 2022.06.30. 13:03:09

@tűz fal: Vona helyezkedett, próbált átpozícionálni a szélről középre, de át még nem állt.

Abban persze már ő is tévedett, hogy kik a barátai, kik nem? Hová kellene igazodni, hová nem?
Plusz elhitte, hogy tarolni fognak.

Nem volt jó politikus, de balos sem.

Yorg 2022.06.30. 13:31:22

Barkóczi Balázst, a DK országgyűlési képviselőjét ma behívták az M1 stúdiójába.
Nem ment be.

2022.06.30. 13:35:06

Ne hisztizz!
Putyint nem tudom, valószínűleg ott is volt csalás, bár szerintem demokratikusan is győzne. Legalábbis ma biztosan. 90 óta minden választás demokratikus volt itthon, ezt már sokszor körbejártuk. Minden hatalomnak erős tömegbázisra van szüksége, ez nem elnyomás automatikusan. Meg hát elnyomás és elnyomás között is van különbség. A Kádár-rendszer speciel nem tartozott a különösen elnyomók közé.
Bizonyos mértékű igazság van abban, amit írsz, de olyan primitíven és hibásan fogalmazod meg, hogy még azt is diszkreditálod. Az egész meglehetősen sablonos gondolkodásra vall. És vedd észre: saját logikád mentén cáfolunk téged minden alkalommal.
Szóval ne hisztizz, elő a helyesírási szabályzattal, és mars tanulni!

Boldeone2 2022.06.30. 13:41:22

@Gógita: A demokraták simán elcsalják a saját előválasztásukat is, ha nem a megfelelő eredményre van kilátás. Hillary és Börni esetében is ezt csinálták."

- Csakhogy ez megint egy SOHA nem bizonyított Trumpista narratíva! Ezt csinálták már 1996- ban is, amikor mèg szinte minden fehèr közèposztálybei , meg a felső , vezető rèteg is a republikánusokra szavazott?? Ezt totál lehetetlen!
Kb 10 ève fordult meg úgy a politikai inga, hogy az elitnek jobb ha a demokraták nyernek

És ezt a manipulációt professzionális szintre fejlesztették az USA-ban és nyugaton!
Mi csak tanulgatunk tőlük..."

- Èn úgy érzem , hogy a politikai manipuláció nálunk a " fejlettebb " . Az USA- ban nincs KESMA , sem manipulált köztv , sem pedig egy párt által leuralt mèdia
A liberális mèdia soha nem volt egysèges , szinte minden szinten ès kèrdèsben egymással is vitatkoznak . A magyar állami mèdia, illetve kormánymèdia viszont szinte mindenben egysèges: Orbánt ès a Fideszt nem lehet kritizálni , csak isteníteni
Olyan , hogy közvetlenül az ellenzèkhez kötődő , jelentős ès erősen közössègi tudatformáló nagymèdia nincs
MZP- t konkrètan a Telex csinálta ki, a cikkeivel, Kari Gerit meg az Indexen megjelentetett propaganda cikk a városháza eladásáról
Ez ugye minden , csak nem mèdiaegyensúly...A helyi mèdiaról - Mèdiaworks - nem beszèlve , ami 100% Fidesz

MZP kapott 5 percet közmèdiában...

Yorg 2022.06.30. 13:55:02

@cvsvrs: A német mainstream pártok alig különböznek egymástól. Az AfD-t pedig kiközösítik, na őket TÉNYLEG nem hívják be a német közszolgálati TV-adókba a demokrácia nagyobb dicsőségére. Emlékezetes volt az eset, amikor a türingiai választások után az állam- és kormányfőt a választáson 23%-os és 2. eredményt elért AfD támogatásával választották meg, erre Merkel, aki éppen Afrikában volt körúton, kijelentette, hogy ez elfogadhatatlan, erre lemondott a megválasztott Ministerpräsident. Igazi mintademokrácia. A gonosz állampárti FIDESZ/Orbán soha se művelt még csak hasonlót se.

Boldeone2 2022.06.30. 13:57:10

@zavaleta: Putyint nem tudom, valószínűleg ott is volt csalás"

- Baxus ! Döntsètek már el akkor , hogy Putyin demokrata politikus vagy sem ? :) Mert ha volt csalás, akkor nem lehet az. A kettő kizárja egymást !

Legalábbis ma biztosan. 90 óta minden választás demokratikus volt itthon, ezt már sokszor körbejártuk. "

- Ha olyan durva különbsègek vannak a politikai verseny feltèteliben mint Magyarországon , akkor az a választás formailag ugyan megfelelhet bizonyos követelmènyeknek , de attól még nem lesz sem teljesen szabad , sem demokratikus!

Meg hát elnyomás és elnyomás között is van különbség. A Kádár-rendszer speciel nem tartozott a különösen elnyomók közé."

- Ahogy az Orbán- rendszer sem . Ma is működik a korábbi szisztèma: a propaganda+ osztogatás

Bizonyos mértékű igazság van abban, amit írsz, de olyan primitíven és hibásan fogalmazod meg"

- Konrètan mit fogalmazok meg primitíven? Egy pèldát mondj már ! Nyilván van amit elhibázok , nem szeretnèm itt tölteni az egèsz napom , így sietek ....Ettől mèg a tartalom igaz

Az egész meglehetősen sablonos gondolkodásra vall. És vedd észre: saját logikád mentén cáfolunk téged minden alkalommal"

- Nyilván egy alkalommal sem cáfoltok, a sablonos gondolkodás a kormánypárti bloggerek sajátossága általában !

és mars tanulni!" - Ezt mondhatnám èn is neked ! Mindjárt hozok egy pèldat arra , milyen oktondiságokat írsz ( ezt szándèkosan finomítottam...) , amire meg sem válaszoltam , mert nyilván mindenre nincs időm ...

2022.06.30. 13:57:46

@Yorg:
és vajon miért nem ment be?

hány dk-s szerkesztő van a közmédiában, aki (ahogyan a fideszeseknek) alákérdez. egy se. és persze lehet mondani, hogy a közmédiában hard talk van. legyen hard talk a fidesszel is. schmidt mariska ilyenkor miért nem daböl sztandarodozik? mert akkor őt is kirúgnák a fideszből.

ez az állampárti jelleg.

Boldeone2 2022.06.30. 14:04:42

@zavaleta: Ezt írtad : De ha az iskolázottságba beleszámítjuk a gyakorlati ismereteket, a természet szeretetét, az ösztönös bölcsességet, akkor épp az iskolázottabbak Fidesz-pártiak."

Ezek után hogy vegyelek komolyan? Miért szeretnèk a fideszesek jobban a termèszetet , mint az ellenzèkiek? Hol van erről objektív infó? Sehol .
Ez èppen az a KORLÁTOLT , beszűkült gondolkodás rèszedről, amivel engem vádoltál! Ráadásul , te kezdted a szemèlyeskedèst! ( Persze, lehet több nicken írsz egyszerre ...)

Yorg 2022.06.30. 14:15:23

@cvsvrs: Tökmindegy, eredetileg azt mondtad, hogy az ellenzék nem jelenhet meg. Megjelenhet. Tegnap is nyilatkozott az M1-nek Niedermüller pl. Az, hogy egyesek úgy döntenek, hogy nem mennek be, az már egy másik kérdés.

Boldeone2 2022.06.30. 14:18:36

@zavaleta: Az Ulpius által linkelt közvèlemènykutatas eredmènyei szerint :

fideszesek 79 százaléka szerint szabadok és tisztességesek a választások, az ellenzékieknél ez az arány 36 százalék."

Ha már a fideszesek 21%- a is úgy gondolhatja , hogy valami "nem csíkol", akkor valami nagyon nincs rendben ...

Egy biztos Magyarországon : a kèt tábor totálisan agymosottnak gondolja egymást...Ebben pedig Orbán Viktor felelőssège az elsődleges, hiszen 12 ève ( ha nem 20 kvázi ) vezeti az országot, újabb ès újabb ideológiai árkokat ásván a társadalomban
Nyilván nem az általatok törpe minoritásnak mondott ,alig lètező ellenzèk a felelős! Hanem azok , akik a nagy narratívákat írják..

Yorg 2022.06.30. 14:20:07

@cvsvrs: A keményen ellenzéki Mérő László bent volt a választások után, és elismerte, hogy korrektek voltak vele, elmondhatta, amit akart, nem erre számított egyáltalán.

Gógita 2022.06.30. 14:23:59

@cvsvrs: "a német ampelkoalition nem mondja azt, hogy őket nem érdekli, hogy mit mond a cdu/csu. hiszen ők nincsenek benne a német kormányban. miért kellene egyáltalán foglalkozni azzal, hogy mit mond az ellenzék. vesztettek. így jártak. "

Azért nem mondja, mert egy tizenhat éven át kormányzó (vagy inkább a háború óta vagy ötven évet), domináns pártszövetségről van szó, mélyen beágyazva a társadalomba, nagy táborral. Akik alig hogy lecsúsztak a kormányzásról.
Akik ketten még mindig erősek, és három-négy ellenzéki párt kell ahhoz, hogy hasonló súlyt képviseljenek.

Arról beszélj, mennyire veszik figyelembe mit akar az AfD??
Mert az lenne a közel hasonló helyzet.
(Semennyire.)

2022.06.30. 14:30:00

@Yorg:
egy politikus két esetben ad interjút. az egyik, hogy alákérdeznek. a másik az, hogy magas nézettség mellett hard talk van. ebből következően nem mennek be az ellenzékiek. és nem azért, mert hiába hívják őket, összeférhetetlen alakok, stb. hanem mert a köztévé nyilvánvalóan állampárti jelleggel működik. és azt nem legitimálják. vagy ha mégis, akkor megveszik őket. valódi viták nincsenek.

Gógita 2022.06.30. 14:40:11

@Boldeone2: "MZP- t konkrètan a Telex csinálta ki, a cikkeivel, Kari Gerit meg az Indexen megjelentetett propaganda cikk a városháza eladásáról "

És ezekből melyik KESMA lap?

Mindegy, hagyjuk.

Gógita 2022.06.30. 14:44:00

@Yorg: Falra hányt borsó minden érv. :-(

2022.06.30. 14:45:57

@Gógita:
ha a lehető legszűkebb körben kell kormányozni, akkor az ampelkoalition miért kérdezné meg a cdu/csu-t. térdre kényszerítették őket. történelmi vereséget szenvedtek. csak a német politikai osztályban egyik oldalon se így gondolkodnak.

persze amikor azt mondják, hogy az afd-t nem kell figyelembe venni, mert ha ővelük szóbaállnának, akkor az egyet jelentene azzal, hogy visszatérne hitler. az állampárti jelleg. egy antifasiszta nagykoalícióra van szükség, amin kívül állók értelemszerűen nácik.

a nyugat-európai politikai osztályban van egy ilyen burkolt állampárti törekvés, hogy ezáltal pszeudo többpártrendszert építsenek. magyarországon mindez nyíltan megy. kvázi egypártrendszert hirdetnek. a párt igényli a kritikát. de a kormányfő személyén változtatni, mégis hogy képzelik. miért kellene azt a nyilvánosságban támogatni. mi kormányzunk és nem ők. és amikor ők kormányoztak ugyanez volt. az mszp-szdsz kormányok idején se kérdezett senki orbán alá. és naptévében se voltak a fidesszel szimpatizáló riporterek. stabilan 2 millió szavazónak hiába volt ez az akarata, azt mondták a "demokraták", hogy nem számít. különben is ők a "szakma".

2022.06.30. 14:48:19

@Yorg:
hja, mert ezt kéri az eu. aki azt gondolja, hogy az mtva nem állampárti jelleggel működik (és még egyszer felőlem működjön) az hülye. vagy szemellenzőt hord, vagy nem mondja ki a nyilvánvalót. mert miért mondja ki.

2022.06.30. 15:02:41

olyanokat hívnak be és olyan témákban, amivel kapcsolatban tudják, hogy a megszólaló vesztes pozícióba kerül. vagy külső nyomásra.a tipikus állampárti szerkesztő, riporter, mind.

az is egy legitim politikai törekvés, hogy ha egy párt a választók felének a támogatottságát élvezi, vagy alkotmányos többségük van, akkor egyszerűen ők uralják le a közmédiát. a többi szerveződjön meg úgy, ahogy akar. és az üzeneteit juttassa el úgy, ahogy akarja. a kormány tájékoztató kampányokat indít. és közpénzből ők rendelkeznek a média felett. ez szükségszerű, mert az ellenzéket kívülről pénzelik a magyar érdekkel szemben álló politikai csoportok. ez egy legitim politikai törekvés feltéve, hogy az ellenzéké is az.

nekem nincs ezzel különösebb problémám. felőlem verjék szét ezt az ellenzéket. ettől ez még állampárti működés. a nemzeti konzultáció nem úgy megy, mint svájcban. ahol az összes párt beteszi a szórólapját a kérdőív mellé a borítékba. és azt mondják, hogy a kantonok sokfélék lehetnek. és konszenzusra törekedve a szövetségi kormányban.

Gógita 2022.06.30. 15:04:15

@cvsvrs: " ebből következően nem mennek be az ellenzékiek. és nem azért, mert hiába hívják őket, összeférhetetlen alakok, stb. hanem mert a köztévé nyilvánvalóan állampárti jelleggel működik. és azt nem legitimálják. vagy ha mégis, akkor megveszik őket. valódi viták nincsenek. "

Kezdesz vicces lenni.

Az ellenzékiek azért nem "legitimálják" a jelenlétükkel a "fideszes" médiát, mert jól tudják, hogy a védhetetlen hülyeségeikkel csak beégnének, ha a nem baráti műsorvezető - nyilván - szembesítené őket az ostoba hazugságaikkal.

Ezért mennek csak oda, ahol nem szembesítik őket a baráti műsorvezetők ezzel. (Klub Rádió, 444, HVG, Amerikai Népszava... stb. Amelyek ugyanazokat a hazugságokat fújják maguk is.)
Bár... emlékezz, még a baráti műsorban is sorra szénné égtek - MZP is, Fegyőr is... - a Partizánban pl., mert egyszerűen ostoba, hazug, demagóg emberek. És ezzel még Márton sem tudott mit kezdeni, ha nem akart ő is hülyének tűnni. Muszáj volt világossá tennie, ha hülyeséget beszéltek.

A Fidesznek talált pénz lenne minden ellenzéki szereplés, beégés a közmédiában!!!
EZÉRT NEM MENNEK ODA!!!
Csakis baráti műsorokba, baráti médiumokba.

A hazugokról öt perc bemutatni, hogy hazudnak!!!
MZP ezért fogott padlót! Többek között. Ezért tudjuk a Lukácsikról, Perintfalvikról és társaikról, hogy kicsodák valójában.

Nekünk éppen hogy az lenne az érdekünk, ha az ellenzékiek bejárnának a műsorokba! Had lássa nép, kik is ők, mit is akarnak?!

Abban van igazság, hogy a baráti média a Fidesz oldalán is simogat és nem beéget. De ez független attól, hogy a másik oldal meg maga sem vállalja a szembesítéseket a maga dolgaival, élő műsorban.

A ballib újságírók elfogulatlanságáról meg ékesen beszél az, hogy az egyik ikonjuk ma DK-s!!! képviselő! És nemrég a férjének csinált egy jó állást valahol...

tűz fal 2022.06.30. 16:22:48

A libernyák hierarchia alján levő hülye serpának semmi probléma sem tűnik fel egy olyan választás kapcsán, ahol egy szellemi fogyatékost "választanak" elnöknek, de az szerinte nem demokratikus, hogy a patkány szektáját elkülték a választók oda, ahova a patkányok valók.

Egy állatnak több esze van mint a libernyák hierarchia alján sipítozó hülye serpának.

Yorg 2022.06.30. 17:57:28

Ma este a 48 percben Réz András lesz az egyik vendég. Ő se az a tipikus "FIDESZ pártintézetes" arc.

2022.06.30. 18:11:16

@Gógita:
tehát számodra a közmédia nem idézi fel a pártállamot. ahol a fidesz narratíváján kívül nem hangzik el szinte semmi. a fidesz pártintézetein kívül nem szerepel szinte senki. és ugye az ez az ország nem a fideszből áll és niedermüllerből, ennyire azért nem silány ez a társadalom. neked a közmédia nem idézi fel a kommunista pártállamot. nekem felidézi. ez van.

2022.06.30. 18:46:02

@Yorg:
réz andrás a 0 támogatottságú libsi. és ővele vitázik lánczi andrás. és egyébként 0 nézettséggel.

Yorg 2022.06.30. 18:57:07

@cvsvrs: 0 igazságot tartalmaz ez a hozzászólás.

2022.06.30. 19:17:24

@Yorg:
és a beszélgetés arról szól majd, hogy lánczi andrás szigorú tekintettel bírálja az ellenzéket, amire réz andrás kényszeredett mosollyal az arcán azt mondja, hogy hát igen, igen.

Gógita 2022.06.30. 20:26:56

@cvsvrs: "tehát számodra a közmédia nem idézi fel a pártállamot. ahol a fidesz narratíváján kívül nem hangzik el szinte semmi."

Ez a mai nyugat-európai (köz- és egyéb mainstream) médiumokat idézi fel!

És ez sokkal rosszabb, mert az egyik a múlt, ez meg a ma. :-(

Gógita 2022.06.30. 20:36:38

@cvsvrs: "és a beszélgetés arról szól majd, hogy lánczi andrás szigorú tekintettel bírálja az ellenzéket, amire réz andrás kényszeredett mosollyal az arcán azt mondja, hogy hát igen, igen. "

Ez jó játék: állítotok valamit, jön a cáfolat, az élő ellenpélda, erre az, hogy "na de ő, XYZ pont nem számít, mert...".
Ha említik Mérőt, á ő nem.
Réz, á ő sem.
XYZ, á ő sem, mert...

Mindig pont az az ember nem számít és az a jelentéktelen, amelyiket példának hozunk.
(Schifferről már ne is beszéljünk, nektek ő már fideszes. Hiszen nem átall néha egyetérteni a jó dolgokkal.)

2022.06.30. 20:54:17

@Gógita:
az amerikai média is nagyrészt állampárti. van két állampárt. a republikánusok és a demokraták. és ezeknek vannak szócsövei. ahogyan az rtl klub az ellenzék szócsöve. vagy a klubrádió, vagy a hvg, a telex, a 444 szerkesztőségek orbán fóbiások. de ettől még a másik oldal masszívan orbánista. egy fél mondattal se bírálják a kormányt. mert miért is bírálnák. nagy összefüggéseket kell látni a világban.

soros és az lmbtq lobbi harcol a keresztény tradiciót képviselő putyinnal és kiril pátriárkával. de utóbbiak nem pártállamiak. hanam a nép egyetlen letéteményesei. mert máskülönben jön a blm mozgalom és térepelhet mindenki a szegény kis négerekért. ez a két opció.

2022.06.30. 21:03:58

@Gógita:
basszus, ez a pártállami gondolkodás, hogy neked a politika kizárólag pártpolitka.

egy iskola, vagy egy kórházigazgató elmondhatja azt, hogy milyen körülmények vannak magyarországon összehasonlítva a hanyatló nyugattal? ezeket az intézményvezetőket a belügyminisztérium nevezi ki. és ők akkor és úgy nyilatkozhatnak, ahogyan azt nekik előírják.

lehet érvelni, hogy ennek így kell lennie, mert különben szétesik az intézményrendszer. ez ettől egy állampárti megoldás. errefelé 1529 óta van városi kórház és választanak az élére ispotálymestert a polgárok. kellett hozzá mohács. és 1536 óta van reformált tanítórend. a kollégium. és annak élén egy skólamester. és mellette diákköztársaság. lehet, hogy ez a fajta alapműködés a téves. és a belügyminisztériumban kell ezeket egyesíteni. mert máskülönben sztrájkokkal szétverik a közellátást és megbuktatják a kormányt. lehet ezt mondani. csak akkor ezek nem a magyar királyi tradíciók. mert azok feudálisak, népi nacionalisták és liberálisak egyben. úgy tűnik, hogy ezek nincsenek ellentmondásban egymással.

Billy Hill 2022.07.03. 00:26:50

(Ez a Boldi úr foglalkozását tekintve nem véletlenül vadász?)
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása