magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Tüntetnek a polgárok

Előre szólok: aki több mint 15 éve fideszes, annak ez nem fog tetszeni.

2006. október 23. volt. Akkor volt a Fidesz később híressé lett nagygyűlése, mely után a rendőrség ok nélkül elverte a békés tüntetőket, miközben az agresszív jobbikos tüntetőket pedig nem bántotta. De ez közismert, nem arról írok most, amit mindenki tud.

Akkoriban én a Keleti pályaudvarnál laktam, azaz 1,7 km távolságra (most direkt megmértem, nehogy marhaságot írjak). Természetesen nem terveztem elmenni a Fidesz-gyűlésre, hiszen nemhogy nem voltam fideszes szavazó, de még kifejezetten taszított is a Fidesz szövege. De kiváncsi voltam, így direkt a gyűlés felé sétáltam a kutyáimmal, kb. másfél órával a kezdés előtt. Így számtalan arra menő embert láthattam, s megnézhettem milyen a tipikus fideszes keménymag. Hiszen tüntetésekre csak a keménymag jár.

Úgy éreztem, mintha mlm-gyűlésre menőket néznék. Mindenki tudja milyen egy mlm-gyűlés közönsége: jól öltözött, erősen lelkes, enyhén sugárzó emberek, akik együtt azt hiszik, hogy milliomosok lesznek. Pedig minden épeszű ember tudja, az mlm-tagok minimálisan kis része lesz milliomos, s ők mind a többi tag kárán. Azaz együttesen ünnepelni a jövendő milliomosságot kb. olyan, mintha a lottózó játékosok gyűlést tartanának, melyen arról beszélnének, hogy "mi mind megnyerjük a főnyereményt". Gyerekes marhaság.

Az akkori Fidesz ugyanis még liberális volt, kb. kereszténydemokrata alapon, azaz tipikus liberális-konzervatív párt. A fő szólam pedig a "polgár" volt. Viszont mindenki együtt nem lehet polgár, pont ugyanúgy, hogy a dzsekpotot se viheti el mindenki.

A Fidesz akkori alapgondolatában súlyos inkoherenciát láttam, hiszen:

  • vagy magyar utat akarunk, de akkor viszont nem akarhatunk polgárosodást, ez volt nagyjából az akkori Jobbik megoldása,
  • ha pedig polgárosodást akarunk, akkor nem magyarkodhatunk, ez volt kb. az akkori MSZP útja;

vagy-vagy, de a kettő nem mehet egyszerre.

Persze tudom, a Fidesz akkor ezt hogyan magyarázta ki. Úgy, hogy a polgárosodás jó dolog, de a "komcsik" rosszul csinálják, így meg kell buktatni őket, majd jól kell csinálni. Azaz létezik jó magyar polgárosodás, kb. mint ahogy a szovjetellenes marxisták magyaráznak: Marx eszméje nagyszerű volt, de Lenin és Sztálin elrontották.

Bevallom, magam se láttam ezt még tisztán akkor, de volt egy meghatározatlan érzésem, hogy marhaság amit a Fidesz mond, bár nem tudtam volna akkor ezt így megmagyarázni, mint most. Én akkor azt a megoldást választottam, hogy távol tartottam magamat mindkét tábortól. Mindegyik akkori párt olyan távol állt tőlem, hogy még a kisebb rossz kiválasztása is nehezemre esett.

Amiben biztos voltam: a Fidesz-MSZP harc marhaság, mert alapjaiban ugyanazt akarják, ugyanazt a rossz célt tűzték ki. Kulturálisan persze a Fidesz azért jobban tetszett, mert nyilván jobb egy kis magyarkodás, mint egy kis szivárványoskodás, de ez még nem tett engem fideszes szavazóvá.

Számomra abszolút váratlan meglepetés volt, hogy a 2010-es hatalomátvétel után kiderült, a Fidesz-vezérkar is rájött: a polgárosodás fából vaskarika. Jelszóként persze maradt, nem lehetett már kidobni, de tartalmilag ki lett dobva ahová való: az emésztőgödörbe.

S ezért is esélytelen a mai ellenzék (persze a nyíltan nem-polgári Mi Hazánkat leszámítva): polgárosodást akarnak miközben a társadalom nagy többsége vesztes lenne egy igazi, fejlett, nyugatos polgári rendben.

Szóval a polgárok sose tüntetnek, mert minek tennék. Hiszen vagy hatalmon vannak vagy nem léteznek.

170 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2717874337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2022.07.07. 10:49:33

@Deak Tamas:
elég régóta mondom azt, hogy a szocializmust a reformokkal nem kell kidobni. mert hogy a kispolgári létet tkp. ez alapozza meg.

és ezért kellenek a reformok, mert a szocialista közértben esetleg nem pakolják ki az árut, vagy kipakolják, de alulmérik a felvágottat, mert egy részét ellopják. és olyankor mehetnek az emberek panaszt tenni a kormányhivalba, és addig is, amíg az ispán, vagy akármicsoda kivizsgálja az emberek járhatnka vásárolni a maszekhoz. amelyiket ugyanúgy kiszolgálja a gyártók. mert ez ugye nem kommunizmus, ahol egy kisboltja se lehet senkinek se. szocializmus a reformokkal.

és ebből lehet az, hogy ha most van elegendő liszt, tojás, cukor, élesztő és meggy, akkor a közmédiában azt mondják, hogy süssenek az emberek meggyes pitét. mert hogy a hozzávalók elérhetők a közértben. és ha nem, akkor telefonáljanak be az ablak műsorába. és a miniszter elvtárs kivizsgálja, hogy miért nincs elég meggy a közértben.

központi tervutasítás, egyenlő újraosztás, teljesítmény alapú bérezés. reformszocializmus. ez a kispolgári lét alapja.

és most az van, hogy ez korlátoz bazdmeg. és ha éppen nem szezonális tömegterméket szeretnék fogyasztani, akkor fizessem meg annak a felárát. csak azért, hogy a proliknak kicsit jobb legyen? ez a szocializmus. ebből létrejön egy széles kispolgári réteg. nézi a főzőcske de okosant. és süti meggyes pitét. és majszolja. a vers mindnekinek után alig várja, hogy kezdődjön a tévé film. nem olyan rossz az. ilyesmi a kulturális optimum.

Boldeone2 2022.07.07. 10:55:56

@Deak Tamas: Korábban sokat vitáztam román nacionalistákkal , meg normál románokkal is ès pár ève mèg volt valamifèle tisztelet Magyarország iránt, de mostanában hogy feljöttek gazdaságilag sokkal arrogánsabbak, mint bármikor előtte. A háború miatti magyar álláspont meg nagyobb ellenszenv árad Magyarország felè. A lengyel - magyar barátság is elhalványulni látszik : a lengyeleknek fontosabb Ukrajna, meg a törtènelmi igazságtètel , revans vètele az oroszokon
Nem is èrtik itt mi folyik..

2022.07.07. 11:02:38

@Yorg:
úgy szocialista nokia lehet. nokia a vörös csillaggal. a kgst 2.0 (európai unió) keretei között a miniszter elvtárs tárgyalva a finn kollégájával kapható a matáv üzleteiben. nyilván előre kell rendelni mindent, ami high tech. szocialista üzemekben az élmunkások. a közalkalmazottak pedig jó magaviseletükért és szorgalmukért cserébe megkaphatják a szocialista csúcstermékeket. az öt csillagos nokiát.

vagy az lehet, hogy a telefongyártást kiszervezzük koreába. és a koreaiaknak cserébe adni kell valamit. és amikor a kereskedelem a cserarányokra van alapozva, na az a feudalizmus.

Yorg 2022.07.07. 11:08:55

@cvsvrs: A csebolok világa se éppen az az ideális szabadversenyes piacgazdaság.

2022.07.07. 11:18:11

ha az európai központi bank azt mondja, hogy ők most adnak százcsillió euró segélyt ukrajnának a semmiből (mert ugye nem vetnek ki hadiadót, hanem a semmiből teremtik a készpénz és abból a semmiből még teremtenének hitelt), akkor azt nem feltéten fogadja el távol keleti. úgy, hogy az euróját bármikor bármennyivel leértékelhetik.

úgy azt mondják, hogy adjál valós áruféleséget. gabonát, kőolajat, elektromos autót a csebolnak és cserébe kapsz samsung tévét. ez a feudális árucsere. és ugye ez is bekövetkezhet, mert a "fejlett" nyugat teremti a pénzt a semmiből és a kelet ezt nem, vagy csak korlátozottan fogadja el. és persze fordítva is lehet. hogy korea kerül bajba. és akkor nem számolatlanul generálják a wont és a jent. hanem azt mondják, hogy legyen direkt árucsere.

és mindez folyhat szövetségi keretek között központi tervutasításra az államvezérelten. az a kgst. és most az európai unió a kgst irányába halad. a világkapitalizmus meg szorul háttérbe.

2022.07.07. 11:44:05

@Yorg:
ki gyártson háztartási gépet?

a samsung és az lg. ők viszonylag jó minőséget állítanak elő viszonylag olcsón. és ezért elfogadják az eurót. a háztartás kapjon áruhitelt. ez van most. ez a kapitalizmus.

ha ez nem megy, akkor errefelé lehet azt mondani, hogy csak a főalkatrészeket vásároljuk meg. és majd a hadúsági iparművek létavérteseen hozzáhajlítja a fém burkolatot. és majd a hajdúsági iparművek szervizeli a koreai háztartási gépeket. és hajdúság áruházak lesznek a márkakereskedők. és az áruhitelt nyújta a hajdú takarék. persze még így azt kérdik a koreaiak, hogy a samsung, lg főalkatrészekért cserébe mit adsz? válasszál a hajdúság áruházban. a hyundai, daewoo együttműködő partnere a hajdú volán. és amíg nincs elegendő árualap a fogyasztáshoz addig a vármegye kénytelen egy koreai akkumulátor gyárnak olcsón dolgozni.

tehát ha nincs budapest, akkor hajdú vármegye ezt a problémát megoldja. a debreceni egyetemen jelenleg 100-150 koreai diák tanul. évente érkezik 20-30. a külkereskedelem is megoldott. nemzetközi kisrepülőtér van. létesíthető egy vámszabad koreai-magyar nagykereskedelmi lerakat. ehhez nem kell budapest. mi a francnak.

amire budapest azt mondja, hogy nem ez az alternatíva. hanem majd a budapesti műszaki egyetemen összeszereli a kvantumszámítógépet és összeszarja magát korea. mert olyan műholdakat lőnek fel. oké, debreceni egyetem ebben is partner. csak hol vannak ennek a feltételei? a hajdúsági iparművekbe és a hajdú volánba is be kellene ruházni ahhoz, hogy együttműködő partnere legyen koreai csebolnak. azt reálisan meg lehet csinálni.

és ilyenformán az összes megye fenttartja magát valahogy. a főváros is tartsa magát. egy félfeudális-félkapitalista rendszerben. kb. ez az alternatíva. és/vagy a szocializmus. vegyes gazdaságra való áttérérés.

2022.07.07. 11:56:26

@Yorg:
és ha korea azt mondja, hogy nem találnak semmilyen árut a hajdúság áruházban, amit nagytételbe kivinnének a csebolba és odaadná az utcai sütödéknek, hogy azok ne vágják el a szupergazdagok torkát a nagykéssel, akkor tárgyalnak a török beko-val. és az elszámolást bonyolítja isztambuli sekerbank és a hajdú takarék. a nyírségben megveszik a hajdú háztartási gépet. adnak cserébe almát. és a törökök megkapják az almát. úgy, hogy beszállít a beko.

a reálgazaságnak kellene összeszerveződnie. csakhogy ez kurvára nem jó a fővárosoknak. mert a főváros szinte csak fogyaszt. behordják a samsung termékeket tömegével budaörsre, törökbálintra. onnan budapestre. naponta ezerszám. és cserébe mit adnak? pénzt. amit frissen nyomtattak. és így szinte csak a fogyasztásból származik a nyereség. a termelés a totális versenyben null szaldós. ennek intettek be. és a fővárosok örülhetnek, hogy nem az áll lángokba. nem úgy roggyan meg ez a rendszer, hanem úgy, hogy a ruszkik megtámadják a donbass-t. és csecsenek a kozákokkal visszafoglalják liszicsanszkot.

Gógita 2022.07.07. 13:36:46

@Boldeone2: A lengyelek most az orosz-gyűlölettől nem látnak, nem hallanak, és nem gondolkodnak ésszerűen. :-(

Meg persze benyalnak az USA-nak is, EU-nak is, és lám, máris hozzáférnek pénzekhez! :-(

Nekik ez a helyzet kétszeresen is pozitív: Verik, gyengítik az oroszokat (igaz, rámegy Ukrajna meg sok-sok ember, de mit számít). Be lehet gyűjteni a jó pontokat nyugatról, és erősíteni a lengyel pozíciókat a térségben, és nyugaton, játszani a jó fiút.

Ebbe belefér, hogy zajlik egy értelmetlen háború, hogy a fegyverszállításokkal elhúzzák és sokkal több áldozat lesz, mint lehetne, és az is, hogy megfingatnák az orosz ortodoxok főpapját. (Miért ne? A lengyelek katolikusok. Távolabbra meg nem néznek. Mi igen!)

Magyarországnak egészen más a viszonya az oroszokhoz is, meg az össz-kereszténységhez is. Mert nem csak a sérelmeinkig és az orrunk hegyéig látunk. Már legalábbis ez a kormány.

Gógita 2022.07.07. 13:42:06

@Boldeone2: "Nekem az őseim elmondták mint csináltak a ruszkik 1945 - ben, meg 1956- ban, ahogy minden kelet- közèp- európai gyerek megtanulja a törtènelmi leckét "

Kicsit régen volt, de ezt nem előzte meg az, hogy MI TÁMADTUK MEG ŐKET? És csináltunk dolgokat NÁLUK?

És az, hogy a nyugati "barátaink" azért, mert a kommunisták kihúzták őket a szarból (amibe akkor is önként gázoltak bele!), átadtak nekik? Szovjet megszállt övezetként?

Ha már történelem.

Gógita 2022.07.07. 13:44:47

@Boldeone2: "Az már èppen elèg bizonyítèk , hogy valami nincs rendben , hogy jelentős tömegek úgy érzik , itt nincs demokrácia "

Ez az agymosottságotok biztos bizonyítéka csupán. Amiből következnek a hozzászólásaid. :-(

Gógita 2022.07.07. 13:53:46

@Boldeone2: "A románok ès bulgárok is èsszerű politikát folytatnak
A románok pl. a nèmeteket majmolják , egy szászt - Klaus Johnnist - megválasztottak elnöknek
A bolgárok is szolgai módon követik a nyugatot
Egyedül Magyarország viselkedik rebellis módon , aminek látjuk a következmènyeit "

Oké, tehát az ésszerű politika a majmolás és a szolgaság!

Értem. De nem akarom. Elég a szolgaságból.
Az a baj, hogy a te lelked szolgalélek. Ez megmagyarázza a gondolkodásodat és a hozzászólásaidat!
(Erdélyt meg kurvára nem a román állam fejleszti.)

Gógita 2022.07.07. 14:00:58

@vergyula: Nem azért támadják Kirillt, mert az egyik keresztény egyház vezetője, hanem mert orosz hazafi.
DE! Mivel egy nagy egyház feje, a megtámadása, most X okra hivatkozva (hazafi, politizál...), PRECEDENST teremt (nem - het, teremtett volna valóban is) arra, hogy bármely egyházi vezetőt megtámadjanak bármilyen okból!

Kirill személye és tevékenysége indifferens számunkra. Lehet, hogy egy nagy barom, lehet, hogy sok dologban nincs igaza...
De, ha őt odadobjuk most, mint az orosz ortodox egyház főpapját, akkor hogyan gátoljuk meg, ha a pápa lesz soron, bármely ürüggyel???

vergyula 2022.07.07. 14:05:37

@Gógita: Írásodból az következik, hogy egy keresztény egyház vezetőjét semmilyen okkal nem lehet támadni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.07. 14:08:05

@Boldeone2: erre az a válasz van, hogy fáradj el Erdélybe, de nem is oda, hanem a Temesközbe, ami a legfejlettebb régió. Ott láthatod a prosperálást a maga teljes valójában.
Az egysínes, 1918-as pályákon döcögő vonatokat, a bedőlt fa (!!) áramvezetékeket, a kátyús utakon defektezgető autókat.

ok.ru/video/3466897787646
ok.ru/video/3466897591038
ok.ru/video/3466897394430

Gógita 2022.07.07. 14:10:28

@vergyula: Nem. Az következik, hogy mondvacsinált ürüggyel ne lehessen!

Mi a vád ellene?
Hogy hazafias politikát támogat? És ez a nyugatnak, lengyeleknek nem tetszik?

vergyula 2022.07.07. 14:12:53

@Gógita: Tehát másokat lehet mondvacsinált ürüggyel, csak egyházi vezetőket nem.

Gógita 2022.07.07. 14:16:31

@vergyula: Én az orosz tőkések magántulajdonának (törvénytelen, hiszen sem vádak, sem vádemelések sem bírósági eljárások és ítéletek nincsenek ellenük!!!) lefoglalását sem támogatom, ahogy az orosz karmesterek, balettosok... kirúgását sem, meg az orosz sportolók kizárását sem minden versenyről..., csak azon az egyetlen alapon, hogy oroszok!!!

Ez Európa és a világ szégyene.
Különösen mert demokráciát és liberalizmust hazudnak közben, meg JOGÁLLAMISÁGOT.
Telibe szarják mindezt, amit az érdekeik sérülnek vagy az a parancs.
:-(

Gógita 2022.07.07. 14:19:27

@vergyula: Senkit nem.

Magyarország ellen mi folyik évek óta? Ugyanez. Mondvacsinált vádakkal tartanak vissza pénzeket, támogatásokat. Ami nettó ZSAROLÁS!!!

Talán mi ezért vagyunk erre érzékenyebbek, mint mások. Mert tudjuk, hogy megy.

Gógita 2022.07.07. 14:21:25

@Deak Tamas: Boldinak a valóság indifferens. Csak szolgálhasson.

vergyula 2022.07.07. 14:23:15

Nyilván sportolók, művészek tiltása személyes szinten nem magyarázható, ennek maximum jelképes hatása lehet, vagy esetleg az orosz nép áltatalános elégedetlenségének szítása. (ez persze visszafelé is elsülhet)

A tőkéseknél már rezeg a léc.
Kirill - tekintve a politikai befolyását - valahol Putyin és Lavrov után következik, így a szankcionálása kb. annyira indokolt, mint a másik kettő esetében.

Gógita 2022.07.07. 14:24:40

@vergyula: De mi is a vád?

Hogy az országát támogatja?

vergyula 2022.07.07. 14:26:09

@Gógita: Azt mondod, hogy Magyarországon pl. az EU-s források felhasználása tökéletesen átlátható és nyomonkövethető?

vergyula 2022.07.07. 14:28:41

@Gógita: Az egyszerű válasz, hogy ugyanaz, mint a többinél. (gondolom)
A bonyolultabb, hogy az országát támogatja pl. abban, hogy rommá lőjék Ukrajnát.

Gógita 2022.07.07. 14:29:16

@vergyula: "A tőkéseknél már rezeg a léc."

Miért rezeg??? Egy jogállamban???

Ha valakit bűnösnek gondolnak valamiben (lopta a jachtját, a fociklubot...), vádolják meg, és döntsön róla független bíróság! AZUTÁN szabjanak ki büntetést!

Ez lenne a jogállamiság.

A vád, eljárás, ítélet nélküli elkobzás, eladásra kényszerítés, lefoglalás, másoknak átadás sima RABLÁS!

És Nyugat-Európa meg az USA simán RABOL.
Minden jogi eljárás nélkül.

És ők a példaképeink?

Gógita 2022.07.07. 14:36:04

@vergyula: Igen.
Minden pályázathoz komoly dokumentáció kapcsolódik. Minden forint végig követhető.
Nem kevésbé, mint bármely másik országban. Hiszen a protokollok nagymértékben sztenderdek.

Ne játsszuk a naivat, hogy erről van szó. Politikai, ideológiai és érdek okok miatt megy a szívatás. Amint OV-ék beállnának jó szolgának és tennék, amit mondanak nekik, változatlan rendszer mellett sem lenne semmi gond.

Mennyire zaklatta fel az EU-t, hogy Gyurcsányék hamis jelentéseket, adatokat adtak le nekik éveken át?
Meg úgy bármi, amit csináltak?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.07. 14:37:47

@vergyula: tudjuk, minden igaz újság azt írja hogy nem. De azért - maradva az eddigi példánál - a felújításoknál, út- és vasútépítésnél elég feltűnő táblákkal szokták ezt tudatni, milyen EU forrás jön és hova megy.

Gógita 2022.07.07. 14:40:51

@vergyula: "A bonyolultabb, hogy az országát támogatja pl. abban, hogy rommá lőjék Ukrajnát. "

Nem akarták szétlőni Ukrajnát. Csak azt, hogy az USA ne kavarjon ott az ő érdekszférájukban, közvetlenül a határnál.
Vagyis semmivel sem akartak többet, mint amit az USA is elvár. Ők a határuktól sok ezer kilométerre is háborúznak, a föld bármely pontján, ha nem így van, ha az érdekük mákszemnyit is sérül!!!

vergyula 2022.07.07. 14:59:14

@Gógita: Nem tudom. Tán kicsit szabálytalanul játszik a nyugat. Olyan ez, mint a hadüzenet nélküli támadás.

Mindenesetre Kirill nem egy "sima" milliárdos, hanem egy politikai tanácsadó.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.07. 14:59:49

@Deak Tamas:

Azért jó, hogy ha az ember nem akar cenzúrát, kénytelen orosz szervert használni?

vergyula 2022.07.07. 15:10:00

@Deak Tamas: Hát, azokon a táblákon annyi van, hogy mennyit adott az EU és mire.

Gógita 2022.07.07. 15:11:45

Ez az igazi baj. Szerencsétlenek. Meghalni a semmiért. (Az USA egyeduralmáért.) :-(

"„Hullunk, mint a legyek” – Sok képzetlen katonát irányít a frontvonalra Ukrajna"

index.hu/kulfold/2022/07/07/haboru-onkentesek-katonak-ukrajna-oroszorszag-new-york-times/

vergyula 2022.07.07. 15:13:41

@Gógita: Ukrajna területe szerintem Ukrajna érdekszférája. Ők meg az USA-hoz húznak, ami Putyinnak nyilván fáj, én megértem.

Gógita 2022.07.07. 15:15:49

@vergyula: "Mindenesetre Kirill nem egy "sima" milliárdos, hanem egy politikai tanácsadó. "

És ez mióta bűn?

OV is és gondolom más országok vezetői is meghallgatják az országuk egyházainak vezetőit, konzultálnak velük bizonyos kérdésekben.
Ez lenne a normális.

Egyébként az orosz zsidó főrabbi is tanácsadója Putyinnak. Róla miért nincs szó?

vergyula 2022.07.07. 15:18:57

@Gógita: "Egyébként az orosz zsidó főrabbi is tanácsadója Putyinnak. Róla miért nincs szó?"
Honnan kéne tudnom?

Gógita 2022.07.07. 15:20:00

@vergyula: Ugye nem kezdjük el játszani a hülyét, mintha nem lennénk tisztában a nagyhatalmak - érdekszférákra is vonatkozó - szabályaival? Vagyis a politikai és történelmi realitásokkal.

Az USA figyelmeztette pár hete a tőle vagy tízezer kilométerre lévő Salamon-szigeteket, hogy ne merészeljenek együttműködni katonailag Kínával. Különben "kénytelen" lesz BEAVATKOZNI!!!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.07. 15:26:51

@vergyula: magyarán le tudod követni, hiszen minden infó rajta van.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.07. 15:28:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: meg ennek a kezelőfelülete kényelmesebb. Nem kell hatezerszer kijelentenem, hogy én csináltam a temesligeti budiból kijövő macskáról a képet és más előtte nem csinált ilyet és nem is védette le :)

vergyula 2022.07.07. 15:36:13

@Gógita: Dehogy kezdjük, én már játszom egy ideje.
Szerintem Ukrajna másik nagytestvért keresett magának, de a régi ezt nem nézi jó szemmel.

vergyula 2022.07.07. 15:37:21

@Deak Tamas: Oké, akkor az EU tényleg szemét és/vagy hülye.

vergyula 2022.07.07. 15:39:22

@vergyula: Még azt is elérték, hogy a "A kormány 15 százalék alá mérsékli az egy ajánlattevős tendereket."

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.07. 15:41:17

@vergyula: hülyének hülye az egy percig sem kérdéses, szemétnel nem szemét, szimplán a magállamok jóllétének biztosításán ügyködik. Amit mi kapunk, megkapják ugyanúgy a latin országok is, különösebb differencia nélkül. Csak az olasz, spanyol, portugál belpolitikai eseményeket az itteni fősodrat nem interpretálja.

Boldeone2 2022.07.07. 15:46:20

@Gógita: Kicsit régen volt, de ezt nem előzte meg az, hogy MI TÁMADTUK MEG ŐKET? És csináltunk dolgokat NÁLUK?"

- Ne viccelj már ! 1848-49 orosz cári beavatkozás ? A magyar honvèdokat lemèszárolták a dzsidások, így esett el Petőfi Sándor ...
Vagy : Gavrilo Principet , A Mlada Bosnát ki pènzelte? Csak nem az orosz cár?
Az oroszok nagyban felelősek a balkáni nacionalizmus, pánszlavizmus felszítasáèrt , az első világháború kitörèsèrèrt !
Limanovóban ki ellen harcoltunk , mi volt a Bruszilov- offenzíva következmènye
A második világháború, az abba való belèpès, már csak ennek a rèmtörtènetnek a következmènye !
Utána , 200 ezer magyar nő megerőszakolása, Gulag , Málenkij robot , 1956 leverèse , 45 èv államszocializmus

Mi kell mèg nektek hogy belássátok - oroszok\szovjetek\oroszok - ezek az ellensègeink voltak ès lesznek !
Mi nyugati ország vagyunk , a nèmet Európa ès az USA a termèszetes szövetsègesünk . Ennyi a lènyeg , a többi tèvedès a törtènelmi tènyek nem ismerete!

Boldeone2 2022.07.07. 15:54:54

@Gógita: Boldinak a valóság indifferens. Csak szolgálhasson."

Èn a valóságot mondom , veletek ellentètben . Sőt, amit èn mondom az közel áll sok szempontból a háború előtti meg utáni klasszikus magyar jobboldali vèlemènyhez !
Vegyèl elő egy korabeli újságot , nekem vannak ilyen gyűjtemèmyeim, Pesti Hírlap meg társai ..
Az szovjet- orosz már akkor is az ellensègnek számított
Bethlen István meg Teleki Pál is- kèt ikonikus alakja a Horthy - rendszernek , mindketten angolszász orientációt követtek
Ez a magyar törtènelem egyik legfőbb törekvèse : nyugattá válni
Ezt akarta Szèchenyitől Bethlen Istvánon keresztül mindenki, illetve 30 èv erről szólt a rendszerváltás

Most TÈVÚTON vagyunk!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.07. 15:55:50

@Boldeone2: a német Európa nekem nem szövetségesem. 1044, 1301, 1396, 1464, 1552, 1593, 1664, 1687, 1711, 1740-85, 1848, 1914, 1941, 1944.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.07. 15:56:53

@Boldeone2: meg is kapta Teleki azt az üres széket miután főbe lőtte magát az angolszászokért ....

Boldeone2 2022.07.07. 16:06:10

@Deak Tamas: Románia nagy ország , egy korábban fejletlenebb ès kevèsbè polgári háttèrrel . Ott a görög- macedón származású politikai elit dönt el mindent
A nyugati út teljes mèrtèkű elfogadása lett a fejlődès fő ideológiai alapja , ami jól is működik. A román tudja, hogy nèmet felsőbbrendű
Felèno viszont erős a nacionalizmus
Azt mondják nekünk : "ők az európai őslakosok " , az autochton populáció, a magyaroknak azt mondják hogy " mongol "
Èppen ezért nem kellene itthon a fèlázsiaiasságot hangsúlyozni , mert a románok èppen ezért támadnak minket , igazolni vèlik nacionalizmusok jogosságát
Az ukrán háborúban is csak ellensègeket gyűjtött a kormány Közèp- ès Kelet- Európában ...

Boldeone2 2022.07.07. 16:12:16

@Deak Tamas: Szent István is " nèmet" szövetsèget akart , ezért vette el Bajor Gizellát. Vecellin pedig segített az ország stabilizálásában . A nèmet lovagok itt maradtak főnemeskènt , pl Gut- Keled nemzetsèg, akik nádorokat adtak
A török dúlás után pedig behívták a nèmet telepeseket az országba a Habsburgok , hogy felvirágozzon újra az ország
Az èn őseim is akkor jöttek be, anyai ágon
A magyarság összeforrott a nèmetsèggel

Gógita 2022.07.07. 16:29:22

Ez megy, a zsarolás:

"
Inkorrekt és jogsértő, hogy Brüsszel a globális minimumadó megszavazását összeköti a helyreállítási pénzek folyósításával – ezt Bánki Erik, az Országgyűlés Gazdasági bizottságának fideszes elnöke jelentette ki csütörtökön.

A kormánypárti politikus szerint a „brüsszeli elit” továbbra is minden erejével azon van, hogy rákényszerítse a tagállamokat a globális minimumadó bevezetésére: „ennek elfogadása duplájára emelné a magyar vállalkozások adóterheit. Ez békeidőben is elfogadhatatlan, háború idején pedig egyenesen felháborító” – jelentette ki a politikus.

Bánki Erik szerint az Európai Parlament szerdán „továbbment a lejtőn”, és a baloldal nyomására határozatban elvitatta Magyarországtól azt a jogot, hogy saját érdekeit és álláspontját képviselje:

A Magyarországnak járó helyreállítási alap visszatartásával fenyegetőzött.

Bánki Erik szerint aki vétóról beszél az ügyben, az nem ismeri az európai döntéshozatali mechanizmust, hiszen vétójog nincs, konszenzusos döntéshozatal viszont van.

A konszenzusos döntéshozatal éppen azt jelenti, hogy addig kell tárgyalni egy ügyről a döntés előtt, amíg nincs teljes egyetértés. A teljes egyetértés pedig nem zsarolással és fenyegetésekkel születik meg

– fogalmazott a Gazdasági bizottság fideszes elnöke, aki kitért arra is, hogy „Magyarország egyetlen tagállamtól sem vitatja el a jogot, hogy saját érdekeit és álláspontját képviselje az EU-ban, és magától értetődőnek tartja, hogy maga ezt tegye”."

index.hu/gazdasag/2022/07/07/globalis-minimumado-fidesz-banki-erik/

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.07. 16:32:34

@Boldeone2: fel is virágzott az ország úgy, hogy csak na, állítólag, legalábbis a szintén sváb eredetű és agyú gery szerint például nemességezésben, csendőrpertuban meg Döbrögikben. Érdekes, ezek a bevándorlók mire nem vágytak akkortájt, épp ezekre. Trianonban a művelt Nyugat mindent meg is köszönt, kezdve a német szövetséggel.
A német telepeseket meg azért hívták be hogy növekedjen az idegen elem a magyarsággal szemben, és ezt nem csak némettel tették, hiszen például a német Lipót hozta be a teljes szerb ipeki patriarchátust ide, a németek hoztak mindenkit, csak csökkenjen a magyar.
Szent István meg annyira német szövetséget akart, hogy egy velenceit, Orseolo Pétert jelölt utódjának, és akkor még nem is beszéltünk a kifejezetten aktív bizánci politikájáról az egész Árpád háznak.
A magyarság összeforrott a németséggel, kár hogy legutolsó példának mindezt a hazaáruló volksbundisták nem tudták. Egyébként ez sajnos részben igaz is, hiszen a rang- ls címkórság, a filléreskedés és még sok egyéb negatív jellemvonásunk német eredetű. Érdemes elolvasni Madách egy kevéssé ismert művét, a Civilizátort.
mek.niif.hu/00700/00767/00767.htm
Románia semmilyen nyugati vagy akármilyen utat nem követ vagy használ fejlődés ideológia alapjának, Romániának három dolog fontos: 1. Románia, 2. Románia, 3. Románia. Ők csak és kizárólag a saját érdekeiket nézik Az "autochton őslakást" - magyarán a teljesen fiktív dákoromán elméletet - meg már akkor is rég mondták, amikor Erdélyben még az általad felemlegetett anglofil Teleki meg Bethlen volt a főnök.

vergyula 2022.07.07. 16:35:42

@Deak Tamas: Ha jól értem, ezek 2017-es adatok. A többi országban már 15% alá ment, vagy ez csak velünk szemben elvárás?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.07. 16:50:51

@vergyula: drága Gyula, ha nem haragszol én ennek nem kajtatok most utána. A korrupciós narratíva engem annyira hidegen hagy, hogy el sem tudom mondani. Viszont az kiderült, hogy egyáltalán nem szokatlan az egyajánlatos közbeszerzés, még a nyugati Fény olyan őrlángjainál mint a midnight coder által annyira preferált Baltikum, az én keresésemnek mindössze ennyi volt a célja.

Gógita 2022.07.07. 16:54:53

@Boldeone2: Ha sokszor megvitatott pontokat újra és újra előhúzol, azzal nem jutsz előbbre.
Főleg úgy, hogy nem érdekelnek, nem befolyásolnak a válaszok.

De akkor újra:

1848-49. A Habsburgok hívására jöttek a cári/rokoni csapatok, hogy megmentsék az osztrák császárság seggét.
Vagyis a "nyugat" ugyanúgy felhasználta őket, ahogy a második világháborúban is. Ilyenkor jók az oroszok, a keleti népek, megdögölni a nyugatért.
Máskor surmó, elmaradott népek...
(Ránk is így tekintettek mindig.)

Gavrilo: Szerb nacionalisták lelőttek egy osztrák főurat.
Mi közünk hozzá?
Aztán az OSZTRÁK uralkodó bevitt minket a háborúba, amely végén a mi országunkat darabolták fel, amiből még Ausztria is kapott.
Mi köze ehhez az oroszoknak?

1919. Tanács(szovjet)köztársaság. Na ehhez volt közük, de sok-sok magyar kommunista és komm. zsidó kellett hozzá. Ha tehát haragszunk ezért az oroszokra, akkor haragudjunk a...

"Limanovóban ki ellen harcoltunk , mi volt a Bruszilov- offenzíva következmènye
A második világháború, az abba való belèpès, már csak ennek a rèmtörtènetnek a következmènye !"

Nem. Az egészen pontosan a Trianoni Békediktátum és az országunk szét rablásának a következménye, amihez az oroszoknak vajmi kevés közük volt! A ma körül nyaldosott nyugati barátainknak annál inkább.
Akkor kire is haragudjunk?

Igazán tartós kárt a nyugatiak okoztak nekünk évszázadokon át.
És ma is ők szopatnak minket, csak mert merünk önérdek mentén politizálni, akár velük szemben is.
Lásd pl. az előbbi linket!

Akinek ilyen barátai vannak, nincsen szüksége ellenségekre!!! :-(

Gógita 2022.07.07. 17:03:12

@Boldeone2: "Ez a magyar törtènelem egyik legfőbb törekvèse : nyugattá válni
Ezt akarta Szèchenyitől Bethlen Istvánon keresztül mindenki, illetve 30 èv erről szólt a rendszerváltás "

Igen. És amikor elértük a nyugatiak átlagos szintjét, sőt, több dologban előztük is őket (úgy 1870-1920 között), akkor az első adandó alkalommal darabokra szaggatták az országunkat és népünket!!!

Persze vigyázva, hogy az osztrák tesók is jól járjanak. Mert ők ugye nem az alja nép, mint a magyarok....
És milyen nemzetiségű volt a háborúba minket is berántó uralkodó???

Erről ennyit.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.07. 17:04:44

@Gógita: nekem most az dobta fel a napomat, hogy a románokkal ellentétben nálunk nacionalizmus van. Rég röhögtem ekkorát.

kolozsvari.blogspot.com/2010/03/nemzetiszinu-parkolasgatlok-kolozsvaron.html

Gógita 2022.07.07. 17:09:02

@Boldeone2: " A román tudja, hogy nèmet felsőbbrendű "

Uram atyám! És ezt hiszed te is! :-(
Mondom, hogy szolgalélek vagy. Ilyeneké a Mennyek, akarom mondani az EU "országa"! Te tökéletes vagy a nyugatiak számára. Önként alsóbb rendű.

Durva, de lehet, hogy igaza volt annak a zsidó filozófusnak, aki szerint a magyar születetten jobbágy. :-(

Én próbálok nem az lenni.

Gógita 2022.07.07. 17:24:40

@Deak Tamas: És ott a korrupció is ismeretlen.

"A trikolór-szemetesek egyenként 1,1 millió lejébe kerültek az önkormányzatnak. Az eredetileg egyszínű zöldre festett kukák ára azért ilyen magas, mert speciális festési technológiával viszik fel rájuk a Románia lobogójának színeit. "

Gógita 2022.07.07. 17:27:04

@Deak Tamas: Köszi a Madách linket! Elolvasom!

Gógita 2022.07.07. 17:37:56

Hogy kik az igazi ellenségek:

www.napi.hu/nemzetkozi-gazdasag/ep-eu-tamogatas-magyarorszag-unio-penzugy-levonas-jogallam.755686.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

"

Az Európai Bizottságnak teljesen fel kellene függesztenie a Magyarországnak járó uniós támogatások kifizetését, azaz az országnak járó összeg 100 százalékát vissza kellene tartania, amíg az országban nem áll helyre a jogállam és a demokrácia - ajánlják európai parlamenti (EP) képviselők az EUobserver tudósítása szerint. A politikusok egy tanulmány megállapításaira hivatkoznak.

Egy 36 oldala jogi elemzésről van szó, amelyet három jogász készített a jogállam magyarországi helyzetéről. Ennek szerzői jutnak arra a következtetésre, hogy a támogatásokat 100 százalékban le kellene állítani. A szakértők úgy látják, hogy Magyarországon a jogállamiságot olyan mélyen, gyakran és széleskörűen megsérti a jelenlegi rezsim, hogy az egyenértékű az uniós költségvetés végrehajtásának és ellenőrzésének tejes csődjével egy EU-tagállamban."

Boldeone2 2022.07.07. 18:06:23

@Gógita: Gavrilo: Szerb nacionalisták lelőttek egy osztrák főurat.
Mi közünk hozzá?
Aztán az OSZTRÁK uralkodó bevitt minket a háborúba"
Mi köze ehhez az oroszoknak?"

- Ne viccelj már ! Megint teljesen kiforgatod a törtènelmet !
Ferenc Ferdinánd az Osztrák - Magyar Monarchia trónörököse volt, a háborút pedig a szerbek provokálták ki, orosz pènzből, orosz segèdlettel, ahogy már korábban is a Monarchia szètverèse volt a tervük!
Az Orosz Birodalom destruktív tevèkenysège nèlkül SOHA nem lett volna sem első világháború, sem Trianon !

Igazán tartós kárt a nyugatiak okoztak nekünk évszázadokon át.
És ma is ők szopatnak minket, csak mert merünk önérdek mentén politizálni, akár velük szemben is."

- Èppen az ellenkezője igaz. A "nyugat" szabadította fel az országot a török uralom alól , ès nem is volt más lehetősègünk , mint betagozódni a Habsburg Birodalomba. A polgárosodás akkor ment vègbe, a betelepített nèmet nèpelemek segítsègèvel
A nèmet vagy inkább Habsburg- függősèg itt törtènelmi szüksègszerűsèg volt, alapvetően segített a fejlődèsben , bár voltak hátrányai , a Monarchián belüli munkamegosztás , de elég mondjuk az itteni viszonyokat a összehasonlítani a Balkánnal, hogy lássuk , mi lett volna , ha nem ...
Nyilván van egy olyan szemlélet is hogy mèg mi lehetett volna ha függetlenedünk mondjuk a 18. században a Habsburgoktól , de az adott törtènelmi realitásból mèg mindig viszonylag jó jött ki
Nézd meg , mennyi magyar lakos volt a török kiűzèse után , ès azt is mennyi volt mondjuk 1895- re
Szèpen elmagyarorsodtak a nemzetisègek, a Dualizmus kora pedig a magyar törtènelem egyik legsikeresebb időszaka
Vagyis : hagyni kellene ezt az áldozati szerepet már : prosperitást ès a magyar nemzet felemelkedèt hozta a Dualizmus
Ezek a tènyek !

Boldeone2 2022.07.07. 18:19:41

@Gógita: Igen. És amikor elértük a nyugatiak átlagos szintjét, sőt, több dologban előztük is őket (úgy 1870-1920 között), akkor az első adandó alkalommal darabokra szaggatták az országunkat és népünket!!!"

Èrtsd már meg , nem a "nyugat " szaggatta szèt a Monarchiát . A nyugat soha nem is volt egysèges, Wilson csak jót akart , a franciák a nèmet- osztrák potenciális ellensèget akarták gyengíteni . Vix magyarellenes volt , valóban
De: a Kisantant , vagyis a környező államok akarták a legjobban felosztani Magyarországot , ès sajnos mivel győzelmet arattak , ez volt a realitás

Persze vigyázva, hogy az osztrák tesók is jól járjanak. Mert ők ugye nem az alja nép, mint a magyarok....
És milyen nemzetiségű volt a háborúba minket is berántó uralkodó???"

A Habsburgok egy ideje Magyarország nagy barátai. Ez egy folyamat volt persze , de jó ideje tart. Tudjuk ki Habsburg Ottó, Habsburg György meg a Habsburg lányok... Itt van a szèkhelyük Sóskúton , nemzetközileg meg Magyarország segítői
Az osztrákok azért jártak csak jól, mert nem lettek szovjet èrdekszfèra, nekik kimaradt az államszocializmus
Ausztria ès Nèmetország nekünk termèszetes szövetsègesünk . Azt is megkockáztatom , a maguk módján kedvelnek minket ( ez nagy szó ...)

2022.07.07. 18:22:59

@Boldeone2:
volt legalább három függetlenségi háború a német-római birodalommal szemben. bocskai (a reformációhoz kötődően), rákóczi (ezt követte a magyar felvilágosodás, nem a francia, hanem a magyar) és kossuth (a reformkorhoz kötődően). és ők a magyar történelem nagy alakjai. nem az ellenfeleik.

2022.07.07. 18:27:42

@Boldeone2:
tehát semmiféle felszabadítás nem volt. olyannyira, hogy amikor választani kellett német-római birodalom és törökország között, akkor a magyar politikai osztály többször is a törököket volt kénytelen választani. mert még isztambul is kegyesebb volt, mint bécs. csak azért nem az ellenségeink, mert a szomszédaink. úgy egyébként az ellenfeleink a felzárkózásban. ami ott többletként jelentkezik, az nálunk hiányként. direktben.

és ezt kellene megértetni pozsonnyal, belgráddal és bukaresttel.

Boldeone2 2022.07.07. 18:34:07

@Deak Tamas: Elismerem a törtènelmi tudásodat, de èn nem így látom a magyar- nèmet törtènelmi kapcsolatokat
A fő gond az, ha valaki csak egyoldalú , nacionalista megközelítèsben szemlèl minden törtènelmi esemènyt
Van egy , ha jól emlèkszem 18. századi nèmet fametszet, ahol az egyes nèpek jellemrajzát felírták. Mi , magyarok nagyon rossz tulajdonságokkal vagyunk jellemezve ...De, számít ez valamit ?
Ki volt Klebelsberg Kuno , Hóman Bálint , - aki szintèn megírta a nèpek jellemrajzát - vagy ki volt Herczeg Ferenc ?
Ők voltak a Horthy - rendszer nèmetből - kis túlzással -magyarrá lett kultúrikonjai ...

Ezért is világ legnagyobb butasága a törzsi szellemisègű nacionalimus ! Mindenki az, akinek a lelkèben èrzi magát !
Attól , hogy a " Márki " családnèv a Gutkeled nèmet nemzetsègből ered , MZP nem lesz a nèmet érdek kèpviselője, ahogy a magyar èrdeket is a legjobban a " nèmetek " kèpviseltèk sok esetben!

Boldeone2 2022.07.07. 18:38:46

@cvsvrs: Igen , amíg lètezett az erőegyensúly a Török porta meg a Habsburgok között, addig Erdèly aranykorát èlte, meg Debrecen is . Utána viszont nem volt realitása sajnos a függetlensègnek
Viszont a 19. vègère - Dualizmus - gyümölcsözővá vált a kapcsolat , ahogy ma is az...
A Habsburgok egyik szèkhelye Sóskúton van

Boldeone2 2022.07.07. 18:42:46

everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2020/07/24/exkluziv_bepillantas_az_ifju_magyarorszagi_habsburgok_eletebe

Ezek a Habsburg lányok , az apjuk pedig Magyarország párizsi nagykövete , Orbánèk embere ...

2022.07.07. 18:43:51

@Boldeone2:
és mihaszna van a habsbugrogknak franciaországban? jobban utálják őket, mint a magyarokat.

Boldeone2 2022.07.07. 18:55:30

@cvsvrs: Minden korszak megírja a maga emlèkezetpolitikáját . Itt aki a szocializmusban volt gyerek , azt tanulta, hogy a nèmetek ès a Habsburgok mindig get..ik voltak velünk . Csak Tyukodi pajtás volt a jó , a kampós orrú nèmet soha...
Ezért is telepítettèk ki őket ..
Budapesten az echte pesti mèg mindig oda teszi minden elè " a " - der, die , das..
A Buda környèki települèsek mint Budakalász , nèmet települèsek voltak ...
Magyarország picit Nèmetország , ezért költöznek sokan ide ...

2022.07.07. 18:58:32

@Boldeone2:
meg kell nézni, hogy az árpádházi királyok feleségei kik voltak. és vannak köztük nyugatiak éppen úgy, mint keletiek, déliek éppen úgy, mint éjszakiak. nem volt kifejezetten nyugatos orientáció. magyarországot tekintették európa középpontjának (nagyon helyesen, persze a csehek is, a lengyelek is, németország is, ausztria is, svájc is annak tekinti magát és magyarország is tekintheti magát annak), és ehhez mérten politizáltak.

vergyula 2022.07.07. 19:02:05

@Deak Tamas: Nem is várom el.
Viszont úgy látszik az EU-t nem hagyja hidegen. És ha ők korrupcióellenes intézkedéseket várnak el, amit Viktorék vonakodnak teljesíteni, az talán jelent valamit. Még akkor is, ha sokan már belefásultunk a témába.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.07. 19:08:32

@vergyula: mint ahogy az összes országban van ilyen, lásd Sócrates portugál miniszterelnök történetét.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.07. 19:19:34

@Boldeone2: az a 18. századi karikatúra a lényeg. Nem ismerem ugyan, de egyáltalán nem biztos, hogy nem magyarellenes élő, épp arra felhívó karikatúra, hogy nehogy ezek legyenek többen.
Itt van egy barátságos osztrák választási propagandaplakát 1921-ből, szintúgy a német-magyar összeforrás jegyében, Stimmt Deutsch !
nl.wikipedia.org/wiki/Sopron-referendum
Hát, az a szocialista emlékezetpolitikai már megelőzhette nagyon a korát, hiszen az ifjabb Zrínyinek is van nehány baráti gondolata a német magyar összeforrásról.
De amúgy éppen ez volt a baj, éppen ezért sikerült eladni azt a propagandát, hogy Magyarország csak egyfajta félázsiai vad Kisnémetország, az igazi rossz szellem.
Átadom a szót Herczegnek: "Hogy az angol Shelley szívében hány csepp kelta és hány csepp normann vér lüktetett, azt nem kutatta senki. Az sem érdekelte az irodalomtörténetet, hogy Béranger vagy Moreau írói dicsőségéből hány százalék a gall és hány a frank ősök öröksége. Azonban, hogy Petőfi Sándorban mennyi volt a szláv vér, azon sokan törték már a fejüket, tudósok úgy mint tudatlanok. De ez érthető is; a boldog nyugati népeknél befejeződött a fajok keveredésének folyamata, mielőtt még a népek féltékeny versengése tudományt csinált volna a fajgiyűlöletből. Nálunk a folyam még útban van.
De hiszen minél több szláv vér buzgott Petőfi ereiben, annál nagyobb dicsőség háramlik ebből a magyarságra, mert bizonyos, hogy Petrovics Sándor sohasem emelkedik föl a világirodalom állócsillagjai sorába, ha ifjú Szigfridként előbb meg nem fürdik a turáni sárkányvérben. Költészetének le£ mesteribb kincseit ő a magyar hazaszeretet tüze mellett kovácsolta. A magyar nemzeti érzés, amely mint éltető vértest, hallgatagon és magától értetődően, benne kering minden költőnk ereiben, a legtudatosabban Petőfi Sándorban élt. Ezer esztendő óta ez az érzés az ő lantján adta a legharsányabb és a legmegragadóbb hangokat. Egy Petőfi, akinek költészetéből hiányzik a magyar elem, nem Petőfi, valamint a Hunyadiak és a Zrínyiek neve is csak úgy lehetett aranyértékké az egész keresztény világban, hogy előbb beleolvadtak a magyarság tűzkatlanába. A Kárpátok hegygyűrűjében különböző népfajok élhettek, de a kulturális élet lehetőségeit itt egyedül csak a magyar faj tudta megteremteni. "

vergyula 2022.07.07. 19:38:46

@Deak Tamas: Arra célzol, hogy szétvádolták, aztán felmentették? Ez precedens? Akit korrupcióval vádolnak, az ártatlan?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.07. 19:44:59

@vergyula: no, nem épp így volt, korrupcióval vádolták, felmentették, végrehajtotta az EU csomagot, Portugália belerokkant, ekkor leültették, mert kiderült, hogy helytelen a felmentés.
Dehát volt Laura román korrupcióellenes ügyészsége is, ott is érdekes módon mindig vagy magyarok, vagy politikai ellenfelek kerültek a górcsőbe. Meg is hálálta az EU a főügyészi tiszttel.

2022.07.07. 20:07:16

@Boldeone2:
semmi probléma nem lenne a németekkel ha szentgotthárdon lennének oly sokan. és nem a fővárosban és környékén. ha a legtöbb városban lenne egy kevés német és zsidó származású magyar, akkor az etnikai eloszlás egyenletes lenne. errefelé is a kistemplomtól nyíló utca, a mai széchenyi utca a háborút megelőzen német útcza volt. és a széchenyi kert zsidókert volt.

történelmi okokból a budapesten és környékén vannak jelentős számban. és ez problémás. nem azért, mert rosszabbak, hanam mert ilyenformán egy különálló populáció. túl azon, hogy mindkét népcsoport kultúrája a felsőbbrendűségen alapul. tudom, a magyarok is a kárpát-medencei magyarok is kultúrfölényben hisznek.

2022.07.07. 20:21:19

@Boldeone2:
a nyugatosság is nacionalizmus, csak egy nyugati árja törzsi nacionalizmus. ami nem vesz tudomást arról, hogy magyar népesség származására nézve inkább keleties. és kevésbé északi szláv, inkább délszláv. és erdélyi magyar népesség a törökökkel rokon.németországból a porosz területek állnak közel a magyarokhoz. az ndk, az ndk-s lányok, vagy az afd. kulturálisan pedig a brit konzervatívok.

Boldeone2 2022.07.07. 22:02:03

@Deak Tamas: hafr.blog.hu/2020/06/23/a_nep_fontosabb_mint_a_nemzet

Erről lenne szó...Akkoriban megtaláltam az eredetit valahol ,miután megjelent a Bèndek blogon, valemennyire le is fordítottam
Nem volt kedvező a magyarokra nèzve ...
Nyilván minden "nemzet", illezve minden ember , magát tartja a legjobbak , a legnemesesebbnek , a legbátrabbnak - de engem mègis foglalkoztat , hogy ezeknek a nèpjellem- rajzoknak volt - e valami valóság alapja ...
Valami biztos lehetett , már amennyire egy heterogèn közössèget le lehet írni ilyen módon
Èn azért figyeltem az önkritikus magyarokat is , mert olyanok is voltak ...Ady Endre: " Nekünk Mohács kell " Ez is egyfajta kemèny kritikai szemlèlet , de magyar szemlèlet . A magyarok soha nem voltak realisták saját helyzetük megítèlèsèben..De, ez csak egy vèlemèny.

Boldeone2 2022.07.07. 22:06:44

@cvsvrs: A nèmtek nem èlnek meg túl nagy nemzeti identitást . Ők azt mondják , erre nincs szüksèg. Ez a 21. században , a posztmodern korban , amikor is elkeveredik minden(ki) egymással. Az átlag nèmet már nem nemzet- , hanem " bolygótudatos " Grèta megy az napelemes katamaránon ès ez a cool, meg a hipszter, vegán èletmód....

Gógita 2022.07.07. 23:54:51

Ez a vége, ha elmeháborodottak vezetnek országokat! És ész nélkül döntik be a saját gazdaságaikat!!! :-(

index.hu/gazdasag/2022/07/07/haboru-orosz-ukran-konfliktus-ellatasbiztonsag/

Gógita 2022.07.08. 00:00:29

@Boldeone2: "Ferenc Ferdinánd az Osztrák - Magyar Monarchia trónörököse volt, a háborút pedig a szerbek provokálták ki, orosz pènzből, orosz segèdlettel, ahogy már korábban is a Monarchia szètverèse volt a tervük!"

A miénk is ez volt 1848-49-ben! Még trónfosztást is csináltunk, ha jól emlékszem. (Debrecenben.)

Most komolyan a szerbek a hibásak szerinted, amiért nem szerették az idegen uralmat?
Nem olyanok voltak, mint te!

Gógita 2022.07.08. 00:03:30

@Boldeone2: "Az Orosz Birodalom destruktív tevèkenysège nèlkül SOHA nem lett volna sem első világháború, sem Trianon ! "

Most komolyan? Az oroszokra kened Trianont? Akik ott sem voltak már?
Az igazi gazemberek helyett, akik mind nyugatiak? És ma ott folytatják ahol abba sem hagyták?

Gógita 2022.07.08. 00:11:03

@Boldeone2: "De: a Kisantant , vagyis a környező államok akarták a legjobban felosztani Magyarországot , ès sajnos mivel győzelmet arattak , ez volt a realitás "

Csak az asztal körül csaholó kutyák voltak, akinek odadobták a koncot. Az országunkat!
Amelynek egedül volt esélye arra.hogy regionális középhatalommá váljon! Miközben lényegében önellátásra is képesek voltunk és a fejlődésünk gyarmatok és rabszolgák NÉLKÜL ment végbe!
Ezt kellett szétverni.

(Tudod, a dualizmusban nagyot fejlődtünk!)

És ezt nem a kutyák és sakálok tették, hanem a nyugati haverjaitok.

Gógita 2022.07.08. 00:20:43

@vergyula: "Viszont úgy látszik az EU-t nem hagyja hidegen. És ha ők korrupcióellenes intézkedéseket várnak el, amit Viktorék vonakodnak teljesíteni, az talán jelent valamit. Még akkor is, ha sokan már belefásultunk a témába. "

Ők azt várják, várnák el, hogy a hazai ballib szövetségeseik zsebe se maradjon üresen.
Mert így most végig ajvékolják Európát a sirámaikkal. És nekik kell(ene) őket pénzelni.

Fordítva ez sosem volt gond.
Ahogy már írtam, Gyurcsány adhatott le hamis adatokat is az EU-nak, meg verethette heteken át a népet (azonosíthatatlan karhatalommal)... az nem volt gond. Jogállami volt.

Érted, hogy miért szarjuk le mit gondol, akar "Brüsszel"?!

Gógita 2022.07.08. 00:34:34

@Boldeone2: A napelemre most nagy szükségük is lesz! Hála a saját politikai vezetőiknek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.08. 07:52:30

@Boldeone2: ez a Völkertafel zseniális, mintha csak a mai EU vezetői írták volna. A "fertőzött", "dögletes" spanyol föld külön vicces, az "áruló" magyar pláne

es.wikipedia.org/wiki/La_Tabla_de_los_Pueblos

2022.07.08. 08:40:43

@Boldeone2:
csakhogy nem keveredik el az emberiség. nem válik homogén biomasszává. legalább két dolog miatt.

az egyik, hogy az öröklésmenetben a rekombináció nem teljes. az y kromoszóma apáról fiúra adódik át. az mitokondrium pedig anyáról gyermekre. tehát az egyenes férfiág erőteljesen fentmarad. és ebből adódik a törzsi jelleg. a nőág pedig gyengén. fiúgyermek is örökli. azt nem adja át.

a másik a környezeti hatás. természeti környezet befolyásolja a viselkedést. erre azt mondják, hogy ez egyre kevésbé számít, mert az emberek posztmodern nagyvárosi környezetben élnek. és az homogenizált. ugyanolyanok a repterek, a bevásárló központok. ugyanolyanak a nyaralóhelyek. megszűnnek a természetes vízpartok. helyüket átveszik a medencék. hasonlóak a fesztiválok. ugyanolyanok a színpadok, a fellépők, a brendek, stb. a viselkedés környzetfüggetlenné válik.

és ez utóbbira még lehet mondani, hogy igen is, meg nem is. előbbire nem. az elemi biosz. és azt nem írja felül a magas filosz. egy populációkban fentmarad a törzsi jelleg. többek között ezért van biodiverzitás.

Boldeone2 2022.07.08. 08:43:58

@Gógita: Most komolyan? Az oroszokra kened Trianont? Akik ott sem voltak már?"

Mivel az első világháború kirobbantásában fontos szerepük volt , igen, komolyan gondolom . Mivel a háborút elvesztettük , azèrt tudták felosztani minket. Egyszerűen egymásból következő esemènyek sorozata

Az igazi gazemberek helyett, akik mind nyugatiak?"

- A tèveszmèk foglya vagy! Mièrt lennènek az " igazi gazemberek " mind nyugatiak? Nem tudsz a Magyarországot megszálló románok meg Wilson között különbsèget tenni?

Csak az asztal körül csaholó kutyák voltak, akinek odadobták a koncot. Az országunkat!
Amelynek egedül volt esélye arra.hogy regionális középhatalommá váljon! "

- Az asztal körül csatoló kutyák " - egy majdnem hasonló karikatúrát láttam a Pesti Hírlap egyik számában ..Csak rèszegek ü!tél az asztal körül , ès kèssel hasogatták Magyarországot...Pont ez a nemzeti szűklátókörűsèg vitte mindig tèvútra ezt az országot ...
Illúziókban èlsz!
Esèlyünk sem volt regionális közèphatakommá válni!
A nemzetisègek már èvekkel előtte mozgolódtak, a román király óriási hadsereget èpített..
Jászi Oszkárt elzavarták terveivel ...Senki nem akart velünk együtt maradni!

Boldeone2 2022.07.08. 08:56:38

@cvsvrs: Amiről te beszèlsz - a földrajzi környezet befolyásolja az emberek viselkedèsèt - lènyegèben a szèlsősèges politika egyik emberföldtajzi tudományos? alapját adja :

könnyű életlehetőségek könnyed, sőt könnyelműségre hajló, gyors felfogású, szellemes, tanulékony, de tunya, szemlélődésre hajlamos, melegszívű, egyenes lelkű, rajongó, de szenvedélyes, hirtelen haragú és indulatában végletes cselekvésekre képes érzelmi lénnyé nevelte a mediterrán embert"

Homan Bálint írta ...

Beszèltek kárpát - medencei magyar kultúrfölènyről , ami megalapozta a hegemóniát ...Teleki Pál földrajztudósnak is kiváló volt ..
Ennek az etnikai alapú , pusztító nacionalizmusnak az lett a következmènye , hogy tovább már senki sem akart velünk èlni...

Boldeone2 2022.07.08. 09:04:01

@cvsvrs: Egy darabig megmarad a törzsies társadalom , de ha pl nyugatra mèsz , azt látod hogy már nem. Sem a nèmet, sem a francia nem akarja teleszülni az országot , ès marhára tesznek rá hogy hány nèmet lesz 50 èv múlva , mert egyszerűen megváltoztak azok a dolgok , amelyek fontosak egy átlag nèmetnek ...
Keletebbre ez már fontosabb , mint Magyarország , mert az elmúlt 500 èvben kevès sikeres időszak volt , így mèg van túlèlèsi ösztön közössègi szinten is

2022.07.08. 09:12:06

@Boldeone2:
akkor majd kiszorítják a törzsi jelleggel szaporodó törökök. és németország egyes részein létrejön új rumélia. (a német-római birodalomból a törökök által elfoglalt városrészekből)

Boldeone2 2022.07.08. 09:34:06

@cvsvrs: A " Fák jú , Tanár úr" című nèmet vígjátèkot nèzd meg! Nem úgy tűnik , hogy a török bevándorlók Anatóliát csinálnak Nèmetországból....A nèmetek azt mondják , a multikulti működik , sőt , magukat is multikultinak határozzák meg
Ismered a mondást : " Wir schaffen das!" :)

2022.07.08. 09:37:17

@Boldeone2:
ez ügyben elsődlegesen a biológia tankönyvből tájékozódok és nem a filmekből.

Gógita 2022.07.08. 09:56:05

@Boldeone2: "magukat is multikultinak határozzák meg "

Önfeladás kérdése. Ha egy társadalom eljut az önfeladásig és meghasonlásig, nyilvánvalóan átalakul és nem marad fenn, abban a formában, amiben addig létezett.

Elhiszem, hogy sok nyugati eljutott idáig már. Ebből adódik a sok-sok félreértés, konfliktus velünk is.
Mi, a kelet, azt hittük, hogy visszatérünk egy létező keresztény kulturális alapokon nyugvó, az európai értékeket, a két évezredes civilizációnkat őrző Európába.
Keserű felismerés volt, hogy ezekből szinte semmit nem őriztek, őriznek meg.
Vagyis mi nem tudunk hozzájuk visszatérni, legfeljebb a saját korábbi - szocialista diktatúra előtti - kulturális és nemzeti értékeinkhez, valamint Európa korábbi alapvető és egykor közös értékeihez.
Amelyeket a nyugat közben már elhagyott.

Ebből van a konfliktus.

Azt hittük pl., hogy egy európai (egykor) konzervatív és keresztény néppárt konzervatív és keresztény. És kiderült, hogy nem az. Már nem.

Azt hittük, hogy nyugaton ahol nem üldözték, erősek a keresztény egyházak. De nem.
Elsők közt kapkodták le a kereszteket a falakról, amikor befogadtak muszlimokat, és a templomokon szivárványos zászlók lengenek. Homokosokat adnak össze, holott ismerik a Bibliát, tudják, hogy súlyos bűn. Együtt élniük is, meg őket összeadni is.
Teljesen "nyitottak" minden pogányságra. Finnországban egy képviselőt az állam vád alá helyezett nemrég, mert a bibliai tanítást kértre számon a SAJÁT EGYHÁZÁN!!!... Stb.

Igazad van, ők már feladták mindazt, ami eddig Európa volt, ami a keresztény Európa volt. A nyugat ma már egy poszt-keresztény térség.

Nem csoda, hogy konfliktust szül aki keresztény, aki konzervatív, aki a nemzetek Európájában hisz. Ők ezekből már semmit nem akarnak megőrizni.

Csak jó életszínvonal legyen.

Boldeone2 2022.07.08. 12:15:55

@Gógita: Van igazad , de egy dolgot meg kellene èrteni neked is: változnak az evidenciák . Amit pár èvtizede alapèrtèknek gondoltak az emberek , az mára már kevèsbè az. Lehet hivatkozni a 2000 èves keresztèny gyökerekre, meg az antik kultúrára, ezek csak egyre halványodó igazodási pontok. A legtöbb ember a mának èl: nagy ívben tesz a múltra, a jövővel is kevesen foglalkoznak , úgy vèlik a ma legyen jó ès elsősorban nekem legyen jó. A többi kevèsbè fontos , főleg nem a közössègi èrdek vagy a hagyományok
Az emberek vándorolnak a posztmodernben, gyakorlatilag odamennek , ahol jó nekik, vagy anyagilag vagy más szabadságifokok tekintetèben
A földi társadalom egy sztochasztikus rendszer, a jövőt senki sem tudja prognosztizálni így az emberek saját magukèrt, a pillanatnyi nyeresègèrt küzdenek
Ezzel áll szemben a determinisztikus világkèp , mely szerint ne változzon semmi , legyen minden a hagyományok ès vallás alapján ugyanolyan ès règi rend után , a magasabb szintű erkölcsisèg után sóvárognak ..
Nyilván az utóbbi világkèp fog lassan visszaszorulni, mert sem a termèszeti törvènyeknek nem felel meg: minden zárt rendszer - legyen ez a földi civilizáció - rendezetlensège növekszik az idővel ( ha csak nincs extrèm nagy külső energiabefektetès, de olyan nincs )
A másik meg az emberi termèszetből adódik: önzők vagyunk , szűklátókörűek , a legtöbb embernek szinte az összes cselekvèsèt az önèrdek mozgatja
Ebből az "ősállapotból " eddig szinte csak a nyugati ember tudott - rèszben- kiemelkedni
Ennek több oka van. Egyrèszt adottak az anyagi alapok. Másrèszt , a keresztèny gyökerek , az is fontos. A keresztènysègből ered a nyugati altruista szociális demokrácia , tehát a keresztènysèg nem tűnt el, hanem beèpült a társadalomi tudatban valahogy
Èppen ezen kèpessèg miatt - az empátia ès altruizmus - lète miatt gondolom , hogy a nyugat - vagyis talán mi is - nem èrett meg pusztulásra , hanem ott alakul a jövő szellemisège

2022.07.08. 12:46:47

@Boldeone2:
a kereszténység azt mondja, hogy a földkerekség egy nyílt rendszer. mert létezik Isten. a civilizáció attól nyílt és nem attól, hogy valaki new york 57. utcájában ezt mondja. hanem a naptól, a holdtól és efféléktől van nyitottság. bölcseleti értelemben pedig valamilféle miszticizmus adja a nyitottságot.

2022.07.08. 12:53:49

@Boldeone2:
a természettudomány része a termodinamika. és az azt mondja, hogy a világ sztochasztikus. az elektromágnesség azt mondja, hogy a világ determinisztikus.

a kvantumelmélet azt mondja, hogy részben nemdeterminisztikus. mert ha elcsavarunk egy részecskét egy pontban, akkor rejtéjesen elcsavarodik a világban egy másik. mert így jöttek létre kozmologikusan, vagy valamiért. és a világ egyszerre determinált és nem determinált.

a fizika szereti azt gondolni, hogy a folyamatok stacionáriusak és az időtől függnek. és ez az állapotszerűség elég általános. és ha ez nincs, vagy nem kiszámítható, statisztikusan se közelíthető, részlegesen se, akkor marad a miszticizmus.

vergyula 2022.07.08. 16:12:52

@Gógita: "Csak jó életszínvonal legyen."
Az általános jó életszínvonal sok konfliktust eltüntetne.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása