A liberalizmus inherens problémája, hogy a liberalizmus és a demokrácia eszméi kizárják egymást. Ez máig megoldhatatlan feladat a liberális megmondóembereknek.
Miért zárja ki egymást a két eszme? Mert a demokrácia azt vallja, a mindenkori többség döntsön, míg a liberalizmus merotokratikus, azt hirdeti a legjobbak kiválasztódnak természetes alapon. Márpedig nem dönthet egyszerre az átlagpolgár és a "szakértő".
A liberális alaptézis az Magyarországon, hogy a magyarok ostobák, meg kell őket nevelni tehát, aztán majd idővel megszokják mit kell akarniuk.
Ezt Tamás Gáspár Miklós - még jobboldali-liberális korában - kitünően és nyíltan kimondta, 1990. márciusában: "Mucsa és félelem – vagy szabad demokrata többség.". Pedig akkor még korántsem lehetett tudni, mi is szabaddemokratának lenni: az én korosztályom zöme 1990-ben SZDSZ-es volt, majd pár évvel később MIÉP-es, nem egyedi eset, nagyon sok ismerősöm így volt ezzel, s persze én is.
Azt viszont sokan elfelejtik, ezek a hangok az akkori ellenoldalon is megvoltak, Már 1990 végén az akkori MDF egyes emberei "szörnyű tagságról" értekeztek, ez tulajdonképpen a "mucsai" udvariasabb megfogalmzása volt. A korai MDF hivatalosan is 3 irányzatot - népi-nemzeti, kereszténydemokrata, nemzeti-liberális - ismert el magában, a vezetésben mind a 3 megvolt egyenlő arányban, de a tagság bizony nagy többségben népi-nemzeti volt.
A nagy terv azonban nem sikerült: a magyarok sehogy se akarták elfogadni a nyugati értékeket, nem lett nyugat-német modell, ahol az egypetéjű ikrek, a "középbal" és a "középjobb" küzd egymással, majd tök ugyanazt csinálják.
Magyarországon a baloldali szavazók a Kádár-rendszert akarták vissza, s nem nyugati szocdem világot. Ahogy a jobboldali szavazók is inkább harmadikutasok voltak, nem a nyugat kerdem rend hívei. A Fidesz nagy sikerének titka éppen ez: mindkét tábor zömét a maga oldalára tudta állítani.
A nyugatpárti, euroatlantista, magyarellenes elit meg lassan azt vette észre, teljesen fogy körülöttük a levegő. Ma már olyan pártjuk sincs, mely őszintén és nyíltan vallaná értékrendjüket. A nagy többség "mucsai", de az ellentábor se egyértelműen azt akarja, amit az elit szeretne.
A jó hír, az elit elvesztette türelmát, nyíltan szidja immár a népet, s elárulta magát: a "baloldal" egyesült a "jobboldallal". Ez biztosítja, hogy sose juthassanak hatalomra.
Sokan nem értették, miért teremtett Orbán olyan helyzetet, hogy az ellenzék kénytelen legyen egyesülni. Sokan azt hitték, ez öngyilkos taktika. Viszont Orbán tudta, ezzel éppenhogy a választási győzelmét garantálja. Hiszen a nép kevesebb szavazatot fog leadni egy arctalan, gondolkozásmentes ellenzékre, melynek egyetlen azonosítható célja az ország totális átadása a nyugat részére.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.15. 08:04:50
www.youtube.com/watch?v=sJ9GtD57T1Q
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.15. 08:11:32
Érdekes dokumentum.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.15. 08:32:27
Azért látszik, az egész társaságból csak Tölgyessy értett valamit a valóságból.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.15. 08:47:18
sync 2022.07.15. 09:05:24
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.15. 09:18:15
5 perces beszélgetés egy átlagos választóval megmutatja a népakaratot. Ez a rendszer a demokrácia.
Serény Vélemény 2022.07.15. 09:23:03
Serény Vélemény 2022.07.15. 09:26:38
Jézusom!
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.15. 09:26:47
Serény Vélemény 2022.07.15. 09:33:12
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.15. 09:34:17
Az az igazán borzasztó, amikor arra döbbenek rá, ÉN magam is mekkora marha voltam akkor.
Serény Vélemény 2022.07.15. 09:42:28
Boldeone2 2022.07.15. 09:54:31
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.15. 09:59:55
Annyira hangosan ment a hőbörgés, és annyira próbáltak eltakarítani mindent, ami a múltbeli tisztánlátásunkat elősegítette volna, hogy csak ennél nagyobb bátorsággal lehetett volna másképp.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.15. 10:00:05
Mindig minden a tömeg manipulációján alapszik.
Az ógörög demokráciákban is így volt.
Ma is így van.
A mostani óbégatás oka: kicsúszott az irányítás a nagytőke kezéből, leginkább az internet miatt. Bajuk nem a manipuláció, hanem az, hogy már nem csak ők tudnak manipulálni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.15. 10:02:50
Magamról sokszor megírtam. S sajnos tény: kb. 1993-ig szinte mindent elhittem a nyugati propagandának.
Tulajdonképpen csak 2 dolog volt, amiben erős kétségeim voltak: az abortusz és a homokosok kérdése, ezekben sose álltam a nyugati-liberális állásponton.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.15. 10:11:38
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.15. 10:13:46
Ez egy ballib rögeszme. Sajnos sokan komolyan hiszik, a nem baiibek része is.
Serény Vélemény 2022.07.15. 10:16:20
TE hol élsz? Abszolút, tökéletes, és mindenre kiterjedő manipuláció van, minden csatornán.
A legtöbben lazán lenyelik azt a rengeteg hülyeséget, amit a torkukon lenyomnak.
Serény Vélemény 2022.07.15. 10:17:33
Valami tényt mondj légy szíves, és ne ballibbant lózungokat!
sync 2022.07.15. 10:21:15
Boldeone2 2022.07.15. 10:28:17
A hatalom korlátos volt, a választás közvetlen , a politikában rèszvètel kötelező
Pl bizonyos pozíciókról sorsolással döntöttek
Serény Vélemény 2022.07.15. 10:32:42
Az interjú eleje nagyon jó, rávilágít egy tényleges diktatúra működésére, a vége meg az abszolút hallgathatatlan, mert szerencsétlen Fényi hiába érzékeli a saját valóságát úgy, mintha az abszolút igazság lenne, de most komolyan nem jött le neki, hogy miért szűntek meg a szó szoros értelmében?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.15. 10:33:30
A lényegi hatalom úgy ment, hogy volt pár frakció, tulajdonképpen mai pártok, s ezek szavazatokat vásároltak.
Meg száműzették a legveszélyesebb ellenfrakció vezérét 10 évre.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.15. 10:34:58
Boldeone2 2022.07.15. 10:35:36
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.15. 10:36:11
S mi a másik megoldás? Döntsön az elit? Lehet, de az akkor nem demokrácia.
Én nem vagyok a demokrácia fanatikus híve.
Serény Vélemény 2022.07.15. 10:39:05
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.15. 10:40:15
Boldeone2 2022.07.15. 10:40:56
sync 2022.07.15. 10:42:14
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.15. 10:43:17
A liberális demokrácia valójában a nagytőke oligarchikus állama, nem demokratikus semmiben. Leváltása létszükség.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.15. 10:44:29
Senki se induljon a választáson?
Boldeone2 2022.07.15. 10:44:53
Serény Vélemény 2022.07.15. 10:45:58
Igen, és a végére pont az ellenkezőjét mondja, mint amit az elején még erősít.
Boldeone2 2022.07.15. 10:46:46
csak a propaganda megy...
Serény Vélemény 2022.07.15. 10:48:10
Nem igaz, hogy a médiát a fidesz uralja. Mert a média mai rendszerét a facebook és a google uralja.
A közjogi méltóságok eddig is pártemberek voltak.
stb...
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.15. 10:49:03
Több néphatalom, a háttérhatalom korlátozása, a liberális értékrend eldobása, normalitás.
Boldeone2 2022.07.15. 10:52:21
Ha a szabadságot is a jólèt rèszènek tekintjük , akkor egyèrtelmű a választás
Megfordítva: korlátos liberalizus következmènye a kisebb jólèt
Boldeone2 2022.07.15. 10:56:03
- Közmèdia, Mèditanács, KESMA,azaz, de ..ilyen a világon nincs
média mai rendszerét a facebook és a google uralja"
A facebookot az uralja aki fizet , arra pedig a Fidesznek van pènze ( Megafon központ )
A közjogi méltóságok eddig is pártemberek voltak.
- Nem. Sólyom László, Mádl ..
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.15. 11:02:06
Számtalanszor megbeszéltük már ezt. Nem ismétlem, a lényeg:
- egy sor liberális demokrácia szegény, sőt nagyon szegény
- s nagy a jólét több més rendszerben.
Serény Vélemény 2022.07.15. 11:02:24
"Sólyom László, Mádl .."
Göncz, Áder?
"A facebookot az uralja aki fizet , arra pedig a Fidesznek van pènze ( Megafon központ )"
Meg a jótét milliárdos, meg a facebook "progresszív" cenzorai,
Egyéb hülyeség?
Boldeone2 2022.07.15. 11:02:27
Serény Vélemény 2022.07.15. 11:04:29
Boldeone2 2022.07.15. 11:04:50
A Facebook pedig - helyesen - nem tűri a szèlsősèges uszítást
Ha valaki betartja a szabályokat nincs gond. Orbanèk is ott hirdetnek , amennyit akarnak
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.15. 11:06:22
Mo-on leginkább Orbán dönt, akinek a hatalma az emberek szavazátótól függ.
Nyugaton a nagytőke dönt, s másodlagos ki a kormányfő.
Serény Vélemény 2022.07.15. 11:08:27
NNa, ez vagy te! Mintha Orbán és Putyin összemérhető lenne.
Boldeone2 2022.07.15. 11:08:44
A százmilliárdos KESMA holding, partszolgák a közjogi mèltósègok , Orbán családja állami milliárdos megbízasokon gazdagodik !
Ezek mind valós dolgok , csak a rendszerbirkák nem látják
Serény Vélemény 2022.07.15. 11:09:35
GyMasa 2022.07.15. 11:09:47
Jaja, Putyin fel sem ér orbánhoz, csak szeretne olyan befolyásos lenni!
Boldeone2 2022.07.15. 11:12:03
A leggazdagabb országok , a legfejlettebbek HDI alapján mint liberális demokráciák
Senki sem lesz illiberális ország , csak a fèlperifèria!
Serény Vélemény 2022.07.15. 11:19:56
mint ahogy valós a magyar címer a 10 forintos hátoldalán.
Csak te nem érzékeled, hogy van egy másik oldala is az érmének.
"A leggazdagabb országok , a legfejlettebbek HDI alapján mint liberális demokráciák"
A legtöbbet xxi században fejlődött Kína meg például nem liberális demokrácia...
2022.07.15. 11:19:57
a pluráris pátrendszerben alternatívák fogalmazódnak meg.
és most kb. két elképzelés van jelen a mainstream közéletben.
az egyik a feltétlen nyugatos (atltanti-transzatlanti) elköteleződésű demokratikus magyarország. ami kívülről vezérelnek. az amerikai demokrata párthoz közel állók. ez az egyik. a másik, hogy ennek a feltétlen nyugati elköteleződésnek magyarország ellenáll. ahogyan a keletiesnek is.
ebből nem lehet plurális demokrácia úgy, hogy az ellenzék nyer. mert akkor az megint csak egyféle jövőkép vázolódik fel.
2022.07.15. 11:21:59
és szerinted melyik párt liberális demokrata vagy mi az az értelmiségi közeg, amelyik valóban liberális és valóban demokrata magyarországon, ami számoda budapestet jelenti.
Serény Vélemény 2022.07.15. 11:22:35
Szerintem ezt direkt a gyurcsányfletó intézte neki, mert ha még több időt kap, akkor a fidesznek nem kétharmados többsége lesz a parlamentben, hanem öt hatodos... amennyire hülyeségeket tudott az az ember beszélni...
Serény Vélemény 2022.07.15. 11:25:52
A parlamenti tudósítás során viszont elképesztett, hogy az összes ellenzéki felszólaló mennyire elképesztően nagyszabású hülyeségeket tudott mondani.
Serény Vélemény 2022.07.15. 11:28:36
Kivéve a gyevi bírót, meg az eu-t, mert az euban csak egyféle álláspont lehet demokratikus, az, amit a progresszívok tolnak, minden más már nem demokratikus.
ÍGY pl amikor Rutte belelövet a tüntető gazdákba, az demokratikus, amikor Orbán még csak föl sem oszlatja a kata megszüntetése ellen tüncikézőket, az viszont nem demokratikus...
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.15. 11:33:01
Sokkal rossszabb, ha a hatalom hátul van, rejtve.
2022.07.15. 11:52:23
hollandiában jelenleg 15 párt van a parlamentben. és a következő választáson bármelyik kormányra kerülhet. a koalícióban más pártokkal. és egyetlen párt sem birtokolja a kizárólagosan a főhatalmat, akkor sem ha a társadalomban ő került relatív többségbe. ez a plurális demokrácia.
hollandia ilyen? többé kevésbé igen. magyarország ilyen? nem. azért nem, mert a fidesz azt mondja, hogy egységállami keretek között kvázi egypártrendszert kell építeni. szemben a plurális keretekkel. ami egy pszeudo többpártrendszer jelent. a nyugati típusú demokrata pártok el vannak látva valamilyen címkével, és valójában semmilyenek, nem adnak identitást. szemben a népi nacionalistákkal. és ezeknek kell többségbe kerülniük a nemzeti parlamentekben és megkerülhetetlen frakcióvá válnia az európa parlamentben.
és ez is egy legitim politikai törekvés. és az is, hogy mégis csak egy szociáldemokrata, liberális demokrata és egy konzervatív kereszténydemokrata pártnak kellene versengenie úgy, hogy van egy ezektől is független reálértelmiség. amelyik azt mondja, hogy az ideológia a matek. tehát a közéletben elég sok mindent meg lehet számolni, meg lehet mérni, logikus rendbe lehet állítani. és ez a természettudományos, természetfilozofikus közelítés az univerzalizmus. ez a negyedik opció.
vagy az, hogy felméri a századvég, a nézőpont intézet, az alapjogok központ, hogy mit akarnak az emberek. és annak az igénynek megfelelően vezeti az országot a kegyelmes kormányzó. ez is lehet.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.15. 12:15:09
2022.07.15. 12:22:29
mert az az emberek racionális döntése, hogy döntsön a tőkepiac.
ha magyarország nettó tőkeexportőr lenne (azaz tőkejövedelmek áramlanának magyaroszágra, amit a tőkés társaságok vezetői szipkáznak ki a nagyvilágból és ennek a jövedelemnek egy részét megosztanák a többséggel, akkor a magyar társadalom is valószínűleg így viselkedne. ha lenne egy ikarus buszgyár koszovóban, akkor azt mondanák, hogy azok a koszos koszovóiak ne nemzetieskedjenek, hanem kövessék szépen a munkautasításait az ikarus igazgatótanácsának, és akkor majd ők is egy kicsit magasabb munkabérhez juthatnak feltéve, hogy a sikerül növelni a termelékenységet.
ha valaki a legerősebb hadsereggel rendelkezik és világpénzt tart fent, világpénzt képes a semmiből előteremteni számolatlanul úgy, hogy annak értéke a háborúban növekszik, akkor abban egy rejtett hatalom uralkodik. nyilván nem fognak kiállni azzal, hogy szétbombázzuk irakot, mert az nekünk kedvez. hanem azt mondják, hogy demokratizálnak. és megdöntik a gonosz szaddám hatalmát. persze úgy, hogy szaddám sem volt egy ártatlan bárány.
ha a világon a bolgár hadsereg lenne a leghatalmasabb úgy, hogy sakkban tarthatná a fél világot, akkor lehet, hogy te is a bolgár háttérhatalomra szavaznál. vagy ha a bolgár kertészek munkautasítait követné a fél világ és annak lenne a világgazdaság alávetve, amiből a bolgár nép lenne az egyik leggazdagabb, akkor azt mondanád, hogy uralkodjon csak a tőkepiac szófiában. és a többi elmaradott népcsoport pedig többet iparkodjon a jólét érdekében.
Boldeone2 2022.07.15. 12:57:56
- Nem . Pont fordítva: èn èrzèkelem , a rezsim szolgai hívei nem. A rezsimek már csak így működnek ...
"A leggazdagabb országok , a legfejlettebbek HDI alapján mint liberális demokráciák"
A legtöbbet xxi században fejlődött Kína meg például nem liberális demokrácia..."
Olvass többet! Kína csak visszaszerzi a már 19. században elért világgazdasági súlyát
Hozzá lehetne tenni : a közelèben sincsenek az európai èletszínvonalnak . A potenciális növekedèsük egy ideje csökken
Nincs más út, csak a nyugati , ami jó
2022.07.15. 13:00:21
oké, csak ez a nincs más út, csak a nyugat. szemben áll a plurális demokrácia elképzeléssel. mert abban sok lehetséges út van.
Boldeone2 2022.07.15. 13:02:41
Sólyom autóm szemèlyisèg volt , Mádl köztiszteletben állt. Ader Fidesz alapító,csaknem maga a Fidesz ..
Lehetne a közjogi mèltóságokat 3\4 - es parlamenti többsèggel választani ?
Lehetne . Lehetne közmegegyezèses konzenzusos közjogi mèltóság? Lehetne.
Lehetne a köztársasági elnököt közvetlenül választani , nyilván ehhez alkotmánymódosítás kellene , de lehetne
Minden politikai akarat kèrdèse
Boldeone2 2022.07.15. 13:06:10
Ezért szavaztam MZP- re ,mert még mindig ő a legnyugatosabb, kicsit konzervatív, kicsit liberális , "közèpen "
Szinte az összes nyugati vezetès MZP -t támogatta
Boldeone2 2022.07.15. 13:07:39
Boldeone2 2022.07.15. 13:14:42
Ez lenne ugye a normális, de nálunk csak a Fidesz 1 versenyzik meg a Fidesz 2...
Orbánnak túl jól sikerült a plurális pártrendszer eltiprása....
Igy viszont ha válság lesz , már az van, akkor majd egyre jobban ráèbred a nèp is, hogy miről szól ez a rezsim is....
A nyugat nèlkül fejre fog állni Magyarország
Eljön az idő- már nincs Merkel- amikor azt mondják EU- szinten , hogy eddig ès ne tovább ...
Nem vèletlenül van befagyasztva szinte minden kohèziós pènz, 1,5-2 ève , meg az újjáèpítèsi pénzek sem jönnek ...
Serény Vélemény 2022.07.15. 13:20:08
Ez a ballibcsi vágyálom?
A valóságban van egy 300 milliós - világmércével tekintve is közép - középosztályuk.
Ajrópában nincs ennyi középosztálybeli...
2022.07.15. 13:22:45
magyarország a nyugattal is fejre állt. antall józsef feltétel nélküli nyugatos volt. és eladta az ország egy részét a semmiért cserébe. horn gyula nem volt feltétlen nyugatos, de bele volt kényszerítve a nyugatosságba, eladta a maradék ország egy részét. és az első orbán kormány is ezen az úton haladt. és megbukott. ezek után medgyessy és gyurcsány kormányok következtek. ők is nyugatosak voltak. és azzal ország fejre állt.
a ner próbálkozik ezzel szembemenni. és lehet, hogy azzal az ország megint fejre áll. a rendszerváltó elit egésze áll bukásra. ez a nagy helyzet.
Serény Vélemény 2022.07.15. 13:35:34
Az eredeti, ellenzéki kerekasztal és mszmp közötti tárgyalások alapján létrejött választási rendszer _következménye_ hogy kialakult két nagy, egymással versengő tömb. Ez szimpla matek. Nem arányos a választási rendszer, hanem a győztesnek kedvez, aminek teljesen reális, és demokratikus célja volt az, hogy az ország kormányozhatósága minden választási eredmény esetén megmaradjon - vagyis hogy a parlament meg tudjon bízni kormányfőt kormányalakítással.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.15. 14:08:18
Politikai akarat mindennek a kérdése, lehetne liberium veto is, az is milyen jól működött. Az egyetlen értelmesnek tűnő dolog a közvetlen elnökválasztás lenne, aminek a köztársasági elnök jelen szerepében a világon de semmi értelme nem lenne. Ahhoz a jogait is erősíteni kellene legalább olyan formára mint a szlovák vagy a román félelnöki rendszer. De kell nekünk még egy permanens kampány gyakorlatilag egy totál felesleges funkcióért? És ha a Zorbán 51%-al lenne elnök, nem ugyanez lenne a szöveg, hogy a nép nem őt akarja?
2022.07.15. 14:23:31
a vidék az eu források visszatartása esetén sem fog a lázadni.
egy mai hír a megyéből, hogy bárándon, ami egy 2500 főt számláló község a sárréten, átadtak egy új tésztagyárat. 200 millió forintba került a fejlesztés. az üzem községi tulajdonú. és 5 (azaz öt) főt foglalkoztat. megtermelik hozzá az alapanyagot. a búzát, a lisztet, a tojást. és készítenek belőle tésztát, amit eladnak. és ez a "melléküzemág" eltart 5 családot. ez a reformszocializmus az agráriumban. és ezeket a fejlesztéseket meg tudja finanszírozni a magyar állam.
és majd azt mondják, hogy a tésztát közösségi értekesítse. a közért üzleteiben megrendeli madaras bandi és majd értékesíti lenke néni. és lesznek majd bárándi tésztás falunapok, ahol a messze földön híres 8 (azaz nyolc) tojásos bárándi tészta receptjeinek a csodájára járnak. ez a félfeudális keretek között reformszocializmus a nyugat támogatása nélkül is elműködik. és ehhez kapcsolódó népi baloldal (ami a fideszben szereveződik) többséget kaphat.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.15. 14:30:12
Boldeone2 2022.07.15. 15:58:53
Annak idejèn az SZDSZ fèlt az ilyen nèpi hatalmi dolgoktól
Mádl , meg Sólyom szerintem köztiszteletben álló elnökök voltak , èn a magam rèszèről így gondolok rájuk, pedig èn szinte mindenkit kemènyen kritizálok
Valójában Ádert is valemennyire kedvelem , meg Novák Katalint is . Őket Orbán jól kiválasztotta, mert jó szemèlyisègek
Más kèrdès , hogy autonómiáról mennyire lehet beszèlni, meg mennyire kèpviselik mindkét oldalt
A hatalmi ágak valós különválasztása fontos lenne...
2022.07.15. 16:02:11
ha a nagyváradi közértben lehet bárándi tésztát kapni, akkor abból lehet valami.
Boldeone2 2022.07.15. 16:04:19
Ajrópában nincs ennyi középosztálybeli..."
Kína egy 1,4 milliárd vagy még nagyobb lakosságú, földrèsznyi állam. Ha csak az átlagot nèzzük , rendkívül messze vannak mondjuk a nèmet majdnem 3000 eurós nettó bèrektől, szociális rendszertől, mindentől. A társadalmi különbsègek is nagyobbak , mint Európában ...A nagyvárosokat kivève jó nagy szegènysèg van
Boldeone2 2022.07.15. 16:06:49
- Ezt jól elcsesztèk! Ha rendesen lemásolják a nèmet szisztèmát , nem csak elemeiben , egy arányos rendszer következett volna belőle. Orbán túlhatalma talán soha nem alakul ki....
Boldeone2 2022.07.15. 16:15:43
Persze , hogy nem lázad a vidèk, egy darabig ...56 sem vidèken robbant ki, hanem Budapesten ...
Az urbánusok- nèpiesek ellentèt sem most alakult ki, bár ma már kicsit más dimenzióiban zajlik az ideológiai vita...
Azt kell látni , hogy a vidèknek nincs nagyon pènze, kivètel pár szerncsès adottságú települès. Ami van , az főleg " az információs ès döntèsi központban" leadózott , vagy teremtett pènzből van. A nagy adót nem Bárándon fizetik be , hanem ott , ahol nagy a fogyasztás ès nagy adózók vannak
Ebből osztanak vissza a vidèknek , vagy az EU kohèziós pènzeket , amit meg Günterèk dobnak össze...
2022.07.15. 16:16:23
antall azt mondta, hogy fele egyéni, fele listás képviselő a korrekt. az többi párt úgy érvelt, hogy az nem lesz jó, mert egyéniben az mszmp kerületi párttitkárai társadalmilag beágyazottak és könnyen nyerhetnek annak ellenére, hogy maga az mszmp népszerűtlen. a jelenleginél arányosabb rendszert akartak.
és az ellenzéki kerekasztal javaslatát bevitték a parlamentbe. csakhogy az mszmp módosító indítványokat nyújtott be. túl kevés az egyéni képviselő. tölgyessy pétert antall hívta fel, hogy menjen már be a parlamentbe. szétszedik a javaslatukat. mi legyen. és németh miklóssal a folyosón egyeztek meg, hogy legyen ez a rendszer. senki se számolt utána.
ez tölgyessy péter elbeszélése. ami talán hiteles. valamelyik netes előadásában megtalálható konkrét számokkal.
2022.07.15. 16:27:27
éppen fordítva van. a magyar bankrendszer nagyjából olyan erős, hogy ezeket a falusi, községi, vagy legfeljebb mezővárosi fejlesztéseket megfinanszírozza. ezek a beruházások 1-10 millárd forint között megállnak.
és ezen túl 100-1,000 milliárd forintnyi hitelt a magyar bankrendszer jelenlegi állapotában már nem nagyon tud kiosztani. mert az már túl nagy kockázat. és legalább annyi kell a globális versenyképesség eléréséhez, vagy legalább ahhoz, hogy a makrorégióban sikerre lehessen vinni valamit.
ezért elsősorban budapest és másodsorban a nagyobb megye jogú városok rá vannak utalva a nyugatra, a vidék a mezővárosok, a nagyközségek és a kisebb falvak valójában nincsenek. azok népnemzeti keretek között szűkösen, de elműködnek. nem lesznek szupergazdagok, de nem omlanak össze.
Boldeone2 2022.07.15. 16:28:59
Debrecen miből èl meg? Abból , hogy ott van az IT services, Diehl Aviation, a Curver , a TEVA, a sok nyugati multi... Igaz, a Biogal egyèbkènt is jelentős cèg volt, nem zöldmezős beruházás, meg a Göcs , ès a Medicor is, de azok az idők elmúltak ...
Apám felelt a legnagyobb debreceni cègek hitelezèsèrt a Nemzeti Bankban anno...Kapott sok penicilin tablettát ajándèkba...:)
Most pedig jön a BMW , meg az akku gyárak ...
Ez a kapitalizmus : mindenki nyer , win - win szituáció ...
Debrecenben 20 ève kb 15% - os munkanèlkülisèg volt , most meg egyre több a gazdasági migráns ...Egy újkeri panel lassan 40 millió ....
Ez a kapitalista fejlődès nèlkül nem ment volna vègbe ...
2022.07.15. 16:42:09
egy mai hír, hogy debrecenben az autóbuszok hétközben is hétvégi menetrend szerint járnak majd. a pandémia során bevezetett járatsűrűséghez térnek vissza. debrecen is vesztese az átalakulásnak. a nagyobb települések. és budapest. ahol a szavazatvásárlás a legdrágább.
Boldeone2 2022.07.15. 16:49:05
Most nehezebb èvek jöhetnek , ezt maga Orbán is elismerte . Debrecenben van 10 ezer jól fizető külföldi, ha nem több...
Az mindig mozgatja a szolgáltató szektort
A Nagyerdőn ki lehet adni egy lakást havi 350-400 ezer forintért , külföldinek ...
Debrecen nyert , mert globalis város lett ..
Van egy fiatal zsidó srác , aki ellenőrzi az ètelkiszállítást, napi - nem havi - 500 ezret keres...
2022.07.15. 16:50:51
ha a debreceni vendéglátóipari vállalat ellenőrizné az ételkiszállítást, akkor most nem tüntetnének az ételfutárok.
2022.07.15. 17:00:36
vergyula 2022.07.15. 17:01:44
tűz fal 2022.07.15. 20:14:40
Most is plurális demokrácia van, arról nem a rendszer tehet, hogy a szellemi fogyatékos Joe Biden szektájának a hierarchiája alján levő agyatlan libernyák állat olyan hülye hogy a szavazófülkét se találja meg.
tűz fal 2022.07.15. 20:24:20
A libernyákok kontraszelektált, semmihez se értő szar lúzerek, csak azért pofáznak, mert nem maradt más a tetves szektájuknak csak a sírás.
Lehetnék én is 2022.07.15. 20:40:00
Talán egy sem jut az eszembe
te kire gondoltál (tudom független, ballib, orbántszívbőlutáló, soroscsicska, szavad demokrata buzi)?
SoltBrain 2022.07.15. 22:21:28
Boldeone2 2022.07.16. 00:43:06
tűz fal 2022.07.16. 10:55:25
Ellenzék: tanulásra, fejlődésre, valóságértelmezésre, gondolkodásra képtelen idióták, akik másokat okolnak a saját sorozatos kudarcaikért. Bálványuk és példaképük a libernyák mintademokrácia élén trónoló szellemi fogyatékos Joe Biden, a "független", "önjáró", "okos", "szakértő" elnök. Ahol ilyen szelektálódik ki elnöknek, ott a hierarchia alján levő hülye serpának még ennyi esze sincs.
Sírnak mint a malac, hogy szerintük ők okosabbak, miközben azért lobbiznak, hogy értelmi fogyatékosoknak adjanak szavazati jogot.
Billy Hill 2022.07.17. 00:23:46
Billy Hill 2022.07.17. 00:27:25
Billy Hill 2022.07.17. 00:43:24
Ezt szerintem senki se vegye magára! Annyira fogalmatlan volt abban a helyzetben a társadalom, hogy bármilyen "döntést" rábízni hatalmas cinizmus volt. Nem az egyénre - az vagy látta, hogy mi zajlik, vagy csak kapisgálta, vagy azt sem - ; de itt az egész keleti blokk lakóira gondolok.
Mint amikor egy gyerekkel akarod eldöntetni, hogy ugye azt szeretnéd, amit te mint felnőtt mindvégig akartál, vagy mint amikor a korlátozott belátási képességű emberrel aláíratnak egy dokumentumot, ami majd az ő javát fogja szolgálni. Persze, lehet az is, de más is történhet utána.
Boldi írja, hogy "A rendszerváltáskor a plurális ( liberális ) demokráciát választotta az ország".Vagy nem. Igazából nem volt arra alkalmas állapotban az ország szvsz, hogy dönteni tudjon (ti. azt tudta, hogy mit nem akar, de kötve hiszem, hogy azt is, hogy mit igen), ergo az egész egy színjáték - de a minimum az, hogy ne érveljünk azzal, hogy a kelet-európai blokk mit akart, mert azon kívül hogy szovjet elnyomást biztosan nem, azon kívül elég korlátozottak lehettek az elképzelései, valós tapasztalatok híján, hogy mik az opciók.