magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Rezsidémon

Nem igazán értem a ballibeket rezsiügyben.

Eddig azt hajtogatták, nem jó az általános rezsicsökkentés, mert akkor a zoligarchák megtöltik a kerti medencéiket olcsó farháttal, ehelyett csak a rászorulókat kell támogatni. Most hogy Zorbán korlátozta a rezsicsökkentés mértékét, most meg erre azt mondják: miért korlátozta?

 

174 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7517883535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

white999 2022.07.21. 21:10:47

@GyMasa: Szíjjártó ma kialkudott Moszkvában újabb 700 millió köbméter gázt az idénre.

Miért kellett kialkudni? Nem úgy volt tavasszl, hogy jön a szokásos mennyiség ráadásul ötödáron és biztosítja a rezsicsökkentést. Valamiről lemaradtam? Hazudott Viktor? Nem jön gáz és nem ötödáron?

Yorg 2022.07.21. 21:11:49

@cvsvrs: Nem, nem "tudja" mindenki. Ugyanis az általad előadott mesének semmi köze a valósághoz. Az MCC ugyanis nem "gyerekekkel", hanem egyetemi hallgatókkal foglalkozik. Sajnos a magyar egyetemi rendszer úgy általában nem igazán világszínvonalú. Ezért jött létre az MCC, ami, bár önmagát tehetséggondozónak határozza magát, valójában egy elitegyetem-kezdemény. A magyar egyetemi oktatók krémje ott dolgozik már. (Ezért is volt végtelenül hazug a Fudan egyetem elleni kampány: miért nem a magyar egyetemekre költik inkább azt a pénzt. Költik arra is. Még egy új elitegyetem-kezdeményt is létrehoztak.) És az ilyen elitegyetemeknek mindenhol reprezentatív épületek dukálnak. Ezek lehetnek modernisták is, de igen gyakran valóságos paloták. Az Aranybika tökéletesen beleillik a képbe. Csak egy bolond tiltakozik az ellen, hogy a magyar egyetemi élet új, feltörekvő csillaga megvesse a lábát a városában.

"na most megint mindenki tudta, hogy ez konjunktúrában működik, recesszióban nem. "

A recesszió nem fog örökké tartani.

white999 2022.07.21. 21:14:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem tom nekem úgy rémlik az általad ballibeknek tartott újságok pont ezt írják, hogy MZP programját valósítja meg Vitya. Igaz MZP egy értelmes ember aki nem hazudott a választási kampányban csak a hatolom megszerzésért, szemben Döbrögivel. Igaz nem neki kellene dutyiba menni ha elveszti a hatalmát.

white999 2022.07.21. 21:17:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A kelet-európai bérszint nem most lett a nyugati szint harmada-fele.

Nem eleve elrendelés dolga. Vigyázó szemetek az észtekre vessétek.

Gery87 2022.07.21. 21:18:20

@white999:

Elvileg ez pluszba jön.

Gery87 2022.07.21. 21:21:01

@white999:

"A kormányzat az ország energiabiztonságának erősítése érdekében tárgyalásokat folytat, hogy a hosszútávú szerződésekben szereplő mennyiségeken felül 700 millió köbméternyi plusz földgázt szerezzen be – jelentette be Szijjártó Péter pénteken Budapesten."

2022.07.21. 21:47:38

@Yorg:
a debreceni egyetem jelenleg egy 14 karból álló "polip". nyilván össze kellene vonni karokat, csak nem lehet, mert úgy intézeti vezetői kinevezések szűnnének meg, azokat is össze kellene vonni. és nem tudják eldöntei, hogy ki hová kerüljön az intézményi hierarchiában. létrejön egyetemi tanács, a vezetőket felülről kinevezik. őket a többség ugyan nem támogatja. de nem lesz semmiféle átakítás, mindenkinek a pozíciója megmarad. és létrejön egy ilyen monstre intézmény.

és a debreceni egyetem is épít szállodát, mert miért is ne építsen akkor, ha már mindenki ezt teszi. learning center is épül.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2021/211105learningcenter_ksz_1.jpg
és épül innovációs központ a domboldalba. ez palkovics miniszter projektje.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3119/inno_05n_10.jpg
jönnek emberek és azt mondják, hogy kellene valami learing, innovation, riszörcs izé. és temérdek ilyen épült. 6-8 össze-vissza az egyetem berkein belül. na és ezekben folyik majd az innováció. oké.

és akkor te tényleg azt gondolod, hogy kell még egy újabb ilyen, ahol majd felvonul a "krém". és ez lesz az mcc. és ez majd az aranybika szálló helyén létesült intézmény lesz. ezt ki a franc támogatja debrecenben? mindenki azt gondolja, hogy ez egy baromság. persze jöjjenek ide, bontsák le a régi szocialista részt, építsenek egy újat, növeli a gdp-t, meg de nyilván semmiféle működő intézmény nem lesz belőle. senki se gondolja komolyan.

Yorg 2022.07.21. 21:51:31

@cvsvrs: "mindenki azt gondolja, hogy ez egy baromság"

Hogyne, " mindenki", azaz az ivócimboráid. Szerencsére a városvezetés józanabb, mint a te "mindenki"-d.

white999 2022.07.21. 22:05:05

@Gery87: Akkor minek árat emelni hétszeresére ha ráadásul ötöd áron kapjuk és többet? Mit csinálnak vele fürdenek benne vagy elégetik útközben, mert a tároló kapacitás véges, azt meg elvileg mindig feltöltik és ráadásul, fél millióval többet kell Magyarországon termeli a törvény szerint. (mondjuk ez a vágyálom kategórián tűnik, mert a 300 milliárddal plusz adóztatott MOL -t kellene rávenni drágább technologiai fejlesztésekre a kitermeléshez, úgy meg nehéz, hogy nincs rá pénz, mert elveszik de ez legyen Hernádi gondja ha már nem adják ki a Horvátoknak) Kicsit ellentmondásosnak tűnik az egész de bízok bennük mert Ők sose hazudnak. Megmondták, hogy ők a rezsicsökkentés kormánya, addig nem változik az ár amíg hatalmon vannak. És úgy is lett.

white999 2022.07.21. 22:20:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: És hogyan változott az észt a magyarhoz képest a Szovjetúnió összeomlása óta?

white999 2022.07.21. 22:34:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: És hogyan változott az észt a magyarhoz képest a Szovjetúnió összeomlása óta?
A kérdés ez volt ne beszélj mellé. Nem a térség érdekel hanem észt és a magyar relációja,

tűz fal 2022.07.21. 23:12:43

A szellemi fogyatékos Joe Biden üzent a magyar ellenzéknek:

"Tartsatok ki!
Küldünk fegyvert!
Ismételd meg a következő sort!"

Gery87 2022.07.21. 23:24:37

@white999:

Mert osztogatás volt és infláció van és kell pénz, az uniós pénzek se jönnek, várható volt hogy mi fizetjük meg a benzinárstoppot és egyéb befagyasztott árakat előbb-utóbb!

2022.07.21. 23:46:24

@white999:
" fél millióval többet kell Magyarországon termeli a törvény szerint. (mondjuk ez a vágyálom kategórián tűnik, mert a 300 milliárddal plusz adóztatott MOL -t kellene rávenni drágább technologiai fejlesztésekre a kitermeléshez, úgy meg nehéz, hogy nincs rá pénz,"
Milyen dragabb technologiai fejlesztesekre kellene ravenni a MOL-t a kitermeleshez? Ki tetszene tudni ezt reszletesebben fejteni? Megjegyzem, hogy Magyarorszagon a kutatas, kitermeles koncesszios alapon mukodik, barki kutathat, termelhet olajat, foldgazt, ha van ra penze, nem csak a MOL.
- - -
Egy erdekes cikk:
g7.hu/vallalat/20190611/nem-reklamozzak-a-nagy-magyar-koolajtalalatot-pedig-harminc-eve-nem-fedeztek-fel-ekkora-mezot/
De nem csak Somogyban, hanem az orszag mas teruletein is van lehetoseg uj olaj es foldgaz lelelohelyek felfedezesre es azok hagyomanyos modszerrel valo kitermelesere.
- - -
Vilag proletarjai egyesuljetek! :)

2022.07.22. 00:04:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Az unios inflacios versenyben is a dobogon vannak a "balti tigrisek". :)
(Esztorszag 21,9%, Litvania 21%, Latvia 19,3 %)
Meg a haboru sujtotta Ukrajna is jobban teljesitett, mint Esztorszag: 21,5 %.
- - -
Vilag proleterjai egyesuljetek!

Gery87 2022.07.22. 00:05:24

@Sztálin orgnistája:

Kérdés milyen árak mellett érdemes kitermelni ezeket a mezőket.
Azért a jelenlegi olajár drágulás oka bőven lehet mesterséges hogy megérje olyan helyeken megkezdeni a kitermelést ahol eddig gazdaságtalan volt és nem volt alternatívája az orosznak, a szankcióknak "hála" most már elkezdődhet.
Kérdés nekünk fogyasztóknak, ez mennyire lesz jó, vagy csak megint a mágnások zsebe hízik

bekialtas.blog.hu/2022/06/25/1026_bekialtas_gazhatalmat_lengyelorszagbol

Gery87 2022.07.22. 03:31:57

"Most hogy Zorbán korlátozta a rezsicsökkentés mértékét, most meg erre azt mondják: miért korlátozta?"

Zorbán meg azt mondta az ellenzék - és MZP - népnyúzó és bolond amikor a rezsi tarthatatlanságáról beszél most meg ők csökkentik.
Orbán azt mondta marad minden úgy ahogy eddig most meg a sok milliárdos fasz arról beszél hogy "kevesebbet kell mosni".
Anyátok.

vergyula 2022.07.22. 07:53:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A kampányban ugye egyszerű, rövid, közérthető szlogenekre van szükség. A "Megvédjük a rezsicsökkentést!" szerintem a legtöbb ember számára azt jelentette, hogy minden marad a régiben.
MZP azt mondta, a rezsicsökkentést ésszerűsíteni kell, hogy a rászorulóknak kedvezzen, és ne a tehetősek energiapazarló életmódját tegye olcsóbbá. Ezt a Fidesz úgy fordította le, hogy "MZP elvenné a rezsicsökkentést", most pedig azt teszi, amit MZP valójában mondott.
Erről jut eszembe, hogy a KATA parlamenti vitájában valamelyik fideszes agytröszt azt vágta a kritikus ellenzékiek fejéhez, hogy 2012-ben nemmel szavaztak a KATÁra. Szerintem érdekes párhuzam.
Amúgy mindenféle politikai mázat félretéve én megértem a rezsicsökkentés-csökkentést. Persze visszásnak találom, hogy ezzel egyidőben fizetésemelést kap Orbán, az államtitkárok, meg mittomén még ki. Mellette bohóckodnak a vármegyékkel/ispánokkal, amire lehetne legyinteni, de nem lesz ingyen.
Az univerzum legdrágább tüzijátékát tervezik. Érdekes, hogy egyre több - köztük sok fideszes vezetésű - település mond le az augusztusi látványosság helyi megrendezéséről. Még érdekesebb, hogy (pont) MZP meg kívánja rendezni.

2022.07.22. 07:54:52

@white999:
volt egy elbaszott rendszerváltás. és mindegy, hogy nyugatmajmoló "baloldal", vagy a "nemzeti" tábor, amelyik majd térdre kényszeríti a nyugatot.

magyarország nyugati szövetségi rendszerben áll és békepartnerségre törekszik a kelettel. ez a politikán. mondjuk ez az, amit orbán legalább ért. többek között ezért emelkedett ki ebből a rendszerváltó bagázsból.

csakhogy magyarországnak elsődlegesen nem a nyugathoz kell mérnie magát, vagy a balti államokhoz, hanem önmagához. és a rendszerváltás sokak számára a többségnek gazdasági előrelépést jelentett. van akinek kicsit, van akinek nagyon nagyon sokat. és a társadalomban van egy szűk réteg, akiknek visszalépést. pl. tömegével vannak hajléktalanok. a többség azonban lépett valamit előre.

csakhogy amit nehéz vitatni az, hogy a rendszerváltás kulturális értelemben egy lejtmenet. és a ner a nemzeti nagytőkésekkel ugyanúgy nem tartható, ahogyan a nemzetközi nagytőkéseket is a halál faszára küldené a többség még akkor is ha több pénzt fizetnek. nyilván az fizet a legtöbb pénzt, akinél a pénjegynyomda és a kassza kulcs. tehát nyilván a ner lovagok és a fed liblingjei.

2022.07.22. 08:01:30

@vergyula:
a fidesz most nemmel szavaz a katára. tehát az ellenzék a hülye, akik nemmel szavaztak a katára.

miért nem lehet azt mondani, hogy konjunktúra idején akartak egy kedvező adózási formát. és most a háborús infláció idején a költségvetésnek többlet bevételre van szüksége. csak ugye a fidesz azt mondta, hogy a baloldal az adóemelések, a megszorítások kormánya. szemben a jobboldallal. tehát hazudniuk kell.

a fidesz egyébként minden ciklus elején csinál egy kiigazítást, hogy később osztogatni tudjon.

vergyula 2022.07.22. 08:09:18

@cvsvrs: Szerencsésebb lenne, ha a saját fizetésüket nem ilyenkor igazítanák ki.

2022.07.22. 08:13:48

@vergyula:
a fidesz kb. 3 pártból áll össze. van a kormányzati fidesz. a fidesz1. ez orbán és csapata. bayer zsoca és a többi megmondó ember. és ez a körúton belül vívja a harcát a komcsikkal és a libsikkel.

van az önkormányzati fidesz. ennek is van két elég jól elkülönülő irányzata. az egyik a megyeszékhelyeken mondjuk így a fidesz2. ezek többségében mérsékelt polgári konzervatívok. navracsics veszprémben, vagy győr, székesfehérvár. debrecen is ide sorolható. nem kósa. ő a fidesz1. hanem a debreceni fidesz. az a fidesz2.

és van egy harmadik irányzat. a mezővárosi fidesz3. az tkp. a népi baloldal. csak azt a pesten az ellenzéki média széljobbosnak tartja. az a népi baloldal valójában. csak ugye a libsi baloldal urbánusokból áll, akik kulturálisan egy mesterrassz tagjainak képzelik magukat. és nyilván náluk jobbnak tartják vidnyánszky-t is, vagy akárkicsodát. aki szétveri ezeknek az intézményeit. amely libsiknek egyébként a törekdése akar kifejezetten rosszat, egyesek kifejezetten jót akarnak, csak libsik. és ezért nem egyeznek a fidesszel. mert az meg "náci". de ez csak budapesten van. és csak a belső kerületekben. vagy még esetleg külbudán.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.22. 08:50:32

@vergyula:

Az emberek tudják mit jelent balliba nyelven az ésszerűsítés.

vergyula 2022.07.22. 08:52:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mostmár azt is tudják, mit jelent fidesz-nyelven a "megvédjük".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.22. 08:56:17

@vergyula:

Elég azt tudni, jobb, mint az ellenzéki káoszjavaslatok.

A ballibek saját magukat ütik ki azzal, hogy egyszerre mondanak egymást kizáró dolgokat. Mondjuk a kedvenc példám:
- Zorbán komcsi, mert államosít,
- Zorbán "neo" liberális, mert kiszolgálja a német tőkét.

Az előbbi egy ultra liberális kritika, az utóbbi radikális baloldali. Mindkettőt lehetne mondani, de egyszerre a 2-t nemigen, mert komolytalan.

vergyula 2022.07.22. 09:01:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az államosítás elég komcsis dolog, a tőke kiszolgálása meg liberális. Persze az államosítás megkérdőjelezi, hogy liberális, a tőke kiszolgálása megkérdőjelezi, hogy komcsi.
Szóval ha ugyanaz a ballib dobálózik ezekkel a címkékkel, az tényleg komolytalan.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.22. 09:06:47

@vergyula:

S lám ezt csinálják.

2010 óta az első szakaszban "Zorbán elüldölzöi a jóságos nyugati tőkét".
Mésodik szakasz "Zorbán lefekszik a gonosz nyugati tőkének".

Meg amikor komcsik mint Jámbor kampányolnak a libertáriánus MZP-nek.

Röhej.

2022.07.22. 09:25:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
nem feltétlen mondanak ezek ellent. orbán a pénzügyi-kereskedelmi-szolgáltatásokat nacionalizálja. és a gyáripart internacionalizálja.

a balliberálisok mindent eladnának, ők az ország egészét kiszolgáltatnák. ugyanúgy kiszolgálnák a bmw-t, ahogyan a fidesz. ahogyan kiszolgálták a mercedest, az audi-t és az opel-t. támogatnák az összes betelepülő multit. a helyi közművek mellett felszámolnák a helyi bankszektort, a kiskereskedelmet, a médiát, tehát lényegében megszűnne a forintgazdaság. mondván, hogy ezek után bevezetjük az eurót és mindent a nyugat irányít. mert magyarisztán csak így válhat civilizálltá. ez nyilván egy baromság. nyugaton nem az istenek laknak. nem is feltétlen a sátánok lakhelye.

a fidesz elképzelése, hogy az autó-motorgyártást átadja külföldnek. az autó-motorkereskedést már nem. mert kósa lajos is elvezetne egy bmw kereskedőcéget. vagy kósa lajos is fel tudna építeni egy ilyet magának civilként. mert ahhoz van képessége, tehetsége. de egy autógyárat már nem tudna felépíteni, pláne elvezetni. tehát azt átengedik a külföldnek. kb. ez az elképzelés.

és ebből lesz az, hogy akkor nemzeti nagytőkések vezessék a pénzügyi-kereskedelmi szolgáltatásokat. még az élelmiszeriparban is vegyék át az irányítást. és a magyar építőipari kartell kiszolgálja a high tech világvállalatokat statikus infrastruktúrával. nehézgépkezelnek, elvégzik a földmunkákat. betonoznak, aszfaltoznak, gipszkartonoznak. könnyűszerkezetetes épületeket emelnek. ez az szocialista építőipar is tudta egyébként. államilag vezérelve építettek betonmonstrumokat.

és a fidesz a kapcsolódó közbeszerzéseken hülyére keresi magát. ennek csúcsa az, hogy lölő lopik. és egyébként ha kell, akkor ebben is kiegyeznek a strabag-gal.

csakhogy az fideszes nemzeti nagytőkések világa se teremt egy válságálló forintgazdaságot. persze ha a szijjártó szerez orosz gázt, navracsics európai pénzt, akkor talán nem is omlik össze. és a fidesz behúzza 26-os választást is.

ez azonban nem konszenzuális állapot, ennek a rendszernek egyre kevesebben tapsolnak a fideszen belül is.

2022.07.22. 09:31:22

@vergyula:
a tőke kiszolgálása nem klasszikus (nemzeti) liberális vagy libertárius keresztény, nem polgári konzervatív, hanem gyarmati fejlődési pálya.

róna professzor úgy viselkedik, mintha egy polgári konzervatív fickó lenne, és szerintem nem is akar ő feltétlen rosszat, de ő abban hisz, hogy magyarországnak lényegében gyarmatként kell kiszolgálnia a nyugatot azért, hogy aztán esetleg később az oktatási reformmal és hasonlókkal a nyugat integráns részeként egy gyarmattartó állammá váljon.

és mondja azt az atlanti és transzatlanti világgal karöltve, hogy nincs demokrácia kazahisztánban. és fel kell őket is szabadítani. ami azt jelenti, hogy ők is válasszák ezt a gyarmati fejlődési pályát. a földkerekség. mert ez a globalizáció. a progresszió. a világkapitalizmus. amiben egyes országok lehet, hogy szopóágon vannak, ezt róna professzor is nyilván belátja, de azért, mert ott nincs liberális demokrácia, fejlett pénzügyi rendszer, ennek a világrendnek a teljes kiszolgálása.

csakhogy ez nem a klasszikus liberális polgári fejlődés. hanem az abból kiinduló gyarmatbirodalmi gondolkodás.

2022.07.22. 09:34:21

@vergyula:
és van az ellentábor. ez bogár laci bácsi. aki szerint ez a gyarmati fejlődés velejéig romlott. . összeomlik az amerikai világbirodalom. a nyugat alkonyát eredményeziés. és vagy győzedelmeskedik a fényességes kelet, vagy ha nem (mert bogár laci bácsi se gondolja, hogy kínai vagy orosz típusú rendszert kellene bevezetni), akkor is lesz valami.

2022.07.22. 09:49:27

@vergyula:
a liberalizmus elvben azt mondja, hogy nincs egyféle fejlődési pálya. és a konzervativzmus mondja azt, hogy van egy kitaposott út, amin elődeink is haladtak. és azon kell tovább menni, fontolva haladva.

de ezt polgári módon kell megtenni, tehát a polisz ügyeit intézve. városias keretek között. kvázi városállamokból áll össze az ország. kis fejeldelemségekből, mint németország. vagy várvidékekből. mint magyarország. vagy kisebb (egymással versengő-együttűködő) emitárutoskból. iszlám városállamok is válhatnak polgárivá és konzervatívvá. legfeljebb nem lesznek annyira nagyon nyugatosak.

a liberalizmus elvben nem mondja azt, hogy nyugat jó, kelet rossz. hanem azt, hogy lehet így is, lehet úgy is. a polgári konzervativizmus jelöli ki az irányt, a hagyományt őrizve, vagy hagyományt teremtve. tehát ha valamiből a városban az az első, akkor egy polgári konzervatív azt mondja, hogy és még nagyon sok ilyen lesz. mert ez egy csodás hagyomány. most kezdjük el azt teremteni. és az ilyesmi a városlakókat általában büszkeséggel tölti el. erre a jobboldali lokálpatriótizmusra van alapozva. és ha ehhez egy baloldali patriótizmus is társul, akkor a nemzeti (liberális) tábor se harcol, a tradionalisták is legfeljebb csak harciasak.

magyarországon nem ez a helyzet. nem így állnak össze a pártok.

Gery87 2022.07.22. 10:48:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A lényeg hogyha minden pacek meg nyerni kell, akkor megígérnek fűt fát, szórják a pénzt, ha meg nincs már pénz, válság van, akkor hát ez van mégis megszorítunk. Mindezt rezzenéstelen fapofával.
Lehet a kettőt együtt csinálni de akkor hitelesen kéne, előre szólni hogy ki lesz vezetve ezért meg ezért és ilyen sávosan stb.
Az hogy valami Döbrögi Ispán akárki kijön a tornyából a képedbe mondja hogy "nem lesz megszorítás, ezt a labancok akarják" aztán később meg a pofádba röhög hogy" mi ezzel a baj az ellenzék is ezt akarta".
Hát segget csináltatok a szátokból és szarba se vesztek minket, ezért baj!

De milliárdokért a megye átnevezés, táblacsere meg az ispánok az kellett....meg a fizetésemelés, meg se normális adóbevallásuk nem lesz és persze a Főni mondja meg mennyit keresnek és persze a KATA-sokkal baszakodni is mennyire remek ötlet! Tűzijátékot!
Remek....Bicskéig ha kérhetem.

Mintha egy Monty Python paródiában élnénk, csak fáj nevetni!

Nem baj, volt 12 évük hogy távoli szellemekkel hadakozzanak (Soros, migráncsok, Brüsszel), kényelmes volt, volt lóvé, most hogy valós problémák és válság lesz, ki fog derülni hogy alkalmatlan dilettánsok.
Eddig mindent megoldottak annyival hogy "Boldog Karácsonyt" és arrogánsan a pofádba röhögtek meg nyomták a pénzprést....most ennyi nem lesz elég.
Elkényelmesedtek az van.

tűz fal 2022.07.22. 11:00:12

@Gery87:
"Nem baj, volt 12 évük hogy távoli szellemekkel hadakozzanak (Soros, migráncsok, Brüsszel),"

Ezek miért "szellemek"? Soros egy náci kollaboráns, hullarabló spekuláns patkány, egy elítélt bűnöző, akinek nemhogy politikába pofázni nem lenne szabad, hanem börtönben lenne a helye. Azt, hogy nácikkal karöltve seperte le zsidó kortársai padlását, azzal szokták mentegetni, hogy de hiszen még csak 14 éves volt. És kik mentegetik ezzel? Akik szerint egy 10 éves gyerek már érett ahhoz, hogy a szülei ellenkezése ellenére is eldöntse hogy átoperáltassa magát. Soros nem "szellem", hanem egy kártákony szarházi.

Migránsok: szerinted nincsenek? Nem csak beszélnek róluk, hanem felvételeket is lehet látni. Sokszor kettőt is, a valódit, meg a migránsszopók által manipuláltat, amiből jól látszik, hogy kik hazudnak az import agysebészek valóságáról. Amikor nálunk fegyverrel ostromolják a határt, akkor a nyugat sajnálgatja szegényeket, amikor Fehéroroszország felől mennének, vagy amikor mi átengedtük őket, akkor "rájuk lett szabadítva a probléma". Szóval itt is nyilvánvaló hogy ki hazudik.

Brüsszel: nem inkább ők hadakoznak szellemekkel? Például jogállamisággal kapcsolatban, amit egyébként Donáth Kacsa bukta videoján is láttunk hogy ők is tudják, hogy hazugság.

2022.07.22. 11:21:19

@Gery87:
a fidesz lerombolja a ballib intézményeit .ennyi a küldetése.

tűz fal 2022.07.22. 11:28:45

Annak, hogy az "ellenzéknek most igaza lett" kb. akkora igazságtartalma van, mint amikor a sámán már 40 napja jósolja hogy holnap eső lesz, aztán ha a 40. napon tényleg esik, akkor "bebizonyosodott, hogy igaza van".

Azok a patkányok próbálják meglovagolni a rezsicsökkentés csökkentését - szó sincs megszüntetésről - akik
- sose adtak volna
- Brüsszelben folyamatosan azon dolgoznak hopgy minél kevesebb pénzt kapjunk
- megszüntetnék az atomerőművet
- szarér-húgyért odaadnák a közműveket külföldieknek, akiknek annyi dolguk marad, hogy mindenféle befektetés nélkül jól felemeljék az árakat és beszedjék a lóvét aztán offshoreba kimentsék a pénzt hogy adózniuk se kelljen
- olyan kölcsönöket vennének fel (IMF), amivel együtt jár, hogy a globalista patkányok a pénzükért cserébe beleugathassanak bármibe, és ilyenkor a libernyák patkány fújja is, hogy "persze hogy beleszólnak, hiszen vissza akarják kapni a pénzüket"
- olyan "zöld energia" programot fogadnának el, ami éppen most mondott csődöt a szellemi fogyatékos vezette szektájuk mintaországaiban
- és "szorgos munkaerőnek" mondott állatokkal árasztanák el az országot, akiket kritizálni nem szabad, mert az "rasszizmus"

És persze minden felelősséget elhárítanának azzal, hogy ez nem az ő hibájuk, hanem ilyen nehézségekkel néz szembe a világ, amit mi sem kerülhetünk el.

tűz fal 2022.07.22. 11:30:07

@cvsvrs:
"a fidesz lerombolja a ballib intézményeit .ennyi a küldetése."

Maradjunk annyiban, hogy már ez is haszon

ulpius66 2022.07.22. 11:47:53

@tűz fal:

Tényszerűen:
- a teljes magyar lakosság a gázt 100 Ft/köbméterért kapja! A világpiaci ár: kb. 1.000 Ft/köbméter. (aki pedig az átlagnál többet fogyaszt, az vegye meg világpiaci áron....)

- a teljes magyar lakosság az áramot 35 Ft/kilowattóra áron kapja, ami a világpiaci ár töredéke! (aki pedig az átlagnál többet fogyaszt, az vegye meg világpiaci áron....)

A BALLIBSIKNEK EBBEN A RENDSZERBEN MI NEM TETSZIK?

tűz fal 2022.07.22. 12:02:34

@ulpius66:
A ballib patkányok küldetése, hogy a teljes magyar vagyont globalisták kezére játsszák, és a vezető pozíciókat olyan hülye bábokkal töltsék fel, mint a mintademokráciájukban a szellemi fogyatékos Joe Biden.
Ha ez megvan, megkapják a júdáspénzt és utánuk a vízözön.

ulpius66 2022.07.22. 12:22:54

@tűz fal:

A zsidó-világhatalomnak ideális elnök ez a Bidé bácsi!

Bidének semmi hatalma nincs, minden döntést a zsidó-háttérhatalom hoz meg, a Bidé bácsi meg mindezt aláírja/felolvassa.....

tűz fal 2022.07.22. 12:37:30

@ulpius66:
Még az is papírra van írva a vén hülyének, hogy
1) bemész az ajtón
2) leülsz
3) köszönsz
...
Ezzel a szellemi fogyatékossal már tényleg biztosra mentek :)

GyMasa 2022.07.22. 13:00:22

@vergyula:
"...most pedig azt teszi, amit MZP valójában mondott."
HA!!! feltételezed, hogy MZP azt tette volna hatalmon, amit ígért.
A szocik már bebizonyították, hogy bizony nagyon nem az szokott történni, amit megígérnek.
Természetesen, az mindig "kiderül", hogy még véletlenül sem az ő hibájuk!
Most pl biztos lennék benne, hogy orbánra fognák, és olyan lendülettel törölnék el, hogy öröm lenne nézni.

"Amúgy mindenféle politikai mázat félretéve én megértem a rezsicsökkentés-csökkentést. "
Sőt, szerintem nem is lett ám nagyon megfizethetetlenül drága.
A 70HUF/kWh az a mostani német árnak az 1/6-a.
És, itt most nyár van, meg ezerrel "Spórolunk" is.

GyMasa 2022.07.22. 13:07:25

@tűz fal:
Ne feledd, hogy "mindezt orbán/Trump fasiszta rendszerétől örököltük, és mindnképpen összeomlott ovlna! M i megpróbáltuk késleltetni, dehát orbán/Trump olyan aknákat is hagyott ránk, ami miatt esélyünk sem volt. De, ha kapunk újabb X évet, akkor ígérjük, megint minden rendben lesz!"

GyMasa 2022.07.22. 13:10:27

@tűz fal:
"Ezzel a szellemi fogyatékossal már tényleg biztosra mentek :) "
Hát, majd novemberben meglátjuk...
Persze, az is egy jó kérdés, hogy SLeepy joe megéri-e az elnöki ciklusa végét.
(És, hogy mekkora erőfeszítésébe kerül az orvosoknak, hogy életben tartsák? Sajnos az értelmi képességeibej rohamos hanytlását teljesen nyilvánvalóan képtelenek lassítani)

tűz fal 2022.07.22. 13:54:49

@GyMasa:
Már akkor is látszott hogy le van épülve szellemileg a vén trotty, amikor sorozatos csalásokkal elnököt csináltak belőle, csak akkor még talán hatottak a gyógyszerek tíz perces nyilvános megjelenés erejéig.
A közelgő félidős választásokkal kapcsolatban is vannak rossz előérzeteim, hiszen most is ezerrel cenzúráznak, hazudnak, rombolnak, fosztogatnak, konzervatívokat és a legfelsőbb bíróság tagjait fenyegetik és üldözik. Ahogy lenni szokott libernyák mintademokráciákban.

GyMasa 2022.07.22. 14:03:46

@tűz fal:
Lehet, de ha már a saját, elfogulatlannak nem nagyon nevezhető sajtójuk is kongatja a vészharangot, akkor képzelheted, emnnyire állnak szarul?
(mondjuk, mivel a kezükben van a komplett választási infrastruktúra, így simán elcsalhatják a választásokat is, mert, ugye Trumpnak voltak igencsak figyelemre méltó adatai ezekről a svindlikről... Ott, azért sokkal jobb lett volna, ha egy mindenre kiterjedő, alapos nyomozás után mondták volna ki, hogy nincs csalás a rendszerben...)

Gery87 2022.07.22. 20:25:56

@tűz fal:

"Ezek miért "szellemek"? Soros egy náci kollaboráns, hullarabló spekuláns patkány, egy elítélt bűnöző, akinek nemhogy politikába pofázni nem lenne szabad, hanem börtönben lenne a helye. "

Ez így van, de bármelyik NER lovag meg fidesz patkány többet ártott az országnak mint ez a démonizált vén spekuláns!
nevetséges és gyerekes volt ahogy minden bajt erre a vén faszra húztak fel, főleg a második kétharmad tükrében...idióták.

"Migránsok: szerinted nincsenek? "

vannak, voltak, lesznek.
De ne csináljunk úgy mintha itt akartak volna maradni és hirtelen százezer habib rohangál kunkisszarpusztán...

"Brüsszel: nem inkább ők hadakoznak szellemekkel? "

Ők is.
Ez nem menti fel Orbánt...amúgy egy kutya mind, büdös féreg az összes.

Gery87 2022.07.22. 20:26:22

@cvsvrs:

A demokráciát és a jogállamot! kösz bammeg.

sync 2022.07.22. 20:39:58

Mert a Fidesz nem ismeri a "sávos" szót.

sync 2022.07.22. 20:41:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Igaz. Nem komcsi. Fas.. akarom mondani illiberális.

tűz fal 2022.07.22. 21:01:45

@Gery87:
Soros utálata nem magyar sajátosság, a libernyákokon kívül a világon mindenki utálja, és mindenki ugyanazért. A politikai elit korrumpálásával és álcivil szervezetek pénzelésével mindenütt olyan "nyílt társadalmat" akar megvalósítani, amiből a szektáján kívül senki sem kér. Egy bűnöző ne akarjon társadalmakat alakítani. Amikor a vén tetű a Fülöp szigetekre akart utazni bajt keverni, az elnök megüzente neki hogy jöhet nyugodtan, egy sötét lyukban fog megdögleni.

A migránsok azért nem akarnak nálunk maradni, mert a leggazdagabb országokban szeretnének élősködni. Az EU viszont kvótákkal szeretné szétosztani őket, hogy mások is kivegyék a részüket abból, amit áldásnak mondanak akkor amikor a beeresztésüket erőltetik, és tehernak akkor, amikor követelik, hogy mások is vegyék ki a részüket a teherviselésből. Ráadásul van egy olyan szabály, hogy vissza lehet toloncolni a migránsokat abba az országba, ahol beengedték.

"Ez nem menti fel Orbánt...amúgy egy kutya mind, büdös féreg az összes."
Dehogynem menti fel, nem tudom miért kellene elfogadni olyan hazug jelentéseket, amiről maga Donáth Kacsa is elmondta a kiszivárgott videon, hogy hazugság.

tűz fal 2022.07.22. 21:14:28

@sync:
Menjél Ukrajnába és csókoljál szájon egy Bandera tetkós hazafit, akkor majd megtudod hogy milyen az igazi náci, te holokausztfóbiás hülye droid.

sync 2022.07.22. 21:36:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem. Ezt nem állítottam. Csak a politikai analfabéta állíthat ilyet.

vergyula 2022.07.23. 07:40:12

@GyMasa: Nyilván MZP-vel is megtörténhet(ett volna), hogy nem azt teszi, amit ígért. Ahogy a Fidesszel meg is történt, amennyiben a "Megvédjük a rezsicsökkentést" azt jelentette, hogy nem nyúlunk hozzá.
"Orbánra fognák...." - Ez is lehetséges. Ahogy a Fidesz is mindenért az ellenzéket okolja. A 4. kétharmados ciklusában.

Nekünk a gáz egyáltalán nem gáz, az átlag alatt fogyasztunk. Az áram 30-40%-kal lesz drágább, ha jól számoltam.

tűz fal 2022.07.23. 11:10:13

@vergyula:
Másnak se gáz, mert aki az átlag alatt fogyaszt, annak továbbra is van rezsicsökkentés, aki meg felette, azt nem érinti súlyosan. MZP nem ígért semmit, mivel még a sajátjai szerint is egy barom, ami kiderült abból is amit Gyurcsány mondott Karácsonynak, meg abból is, hogy akik indították, még el se mentek a halotti beszédére a bukta éjszakáján. MZP egy ostoba szardarab aki azt mondja amit a szájába adnak. Annyival több a példaképénél Joe Bidennél, hogy még képes megtanulni néhány mondatot így nincs szüksége súgógépre.

Pontosan tudjuk hogy mit csináltak volna ezek a patkányok, hiszen kiderül a kommunikációjukból. Nem azt kell nézni hogy mit ígérnek, hanem azt, hogy miért lelkesednek, mivel mossák a libernyák droidok agyát. Egy példa: nyilvánvaló hogy a "nem is akarunk beengedni migriket" állítás hazugság, ha azzal párhuzamosan azzal támadják Orbánt hogy "látszatprobléma ellen küzd" és embertelen módszerekkel (kerítéssel) akadályozza a fegyverrel lövöldöző békés migriket.

És még azt se felejtsük el, amit itt többen is említettek már, hogy a kormány teljesítményébe azt is bele kell számolni, hogy azok a büdös patkányok akik kritizálják, karültve a brüsszeli korrupt elittel konkrétan ártanak a kormánynak, jogos pénzeket tartanak vissza, hazudoznak, nyíltan beavatkoznak a választásokba részrehajló jelentésekkel, és intézkedésekkel, cenzúrával, meg az egyéb szokásos kisded játékaikkal. Szóval ezt a teljesítményt úgy kell nézni, hogy a derék "szövetségeseink" folyamatos aknamunkája közepette érte el a kormány.

tűz fal 2022.07.23. 11:32:56

Itt látszik, hogy megint kik tüntetnek, hogyan és mennyien. Szivárványos köcsög kisgyerekkel fedezve magát, drogos hülye picsák sértő szóként használva azt hogy "hetero".

videa.hu/videok/origo-video/hirek-politika/baloldali-provokatorok-2z5D0nBD8tlRw1IF

Normális embert, akiknek a nevében szeretnék eladni a tüntetéseiket, sehol nem lehet látni, csak hülye drogosokat, akiknek biztos a rezsi a legnagyobb problémája.

Gógita 2022.07.23. 11:51:34

A ballib-pogány-globalista oldal azt nem bírja, hogy van valaki, akinek vannak konkrét és egyértelműen nemzeti gondolatai és céljai. És ezzel sikeres is, annak ellenére, hogy az USA-tól a nyugati nagyokig mindenki a megbuktatásán ügyködik. Ott tesznek keresztbe, ahol csak tudnak. Lásd covid pénzek! A járvány nagyja rég lecsengett, pénz sehol. Ez milyen segítség??? Ők ezt is a nem ugorva parancsteljesítő nemzeti kormány ELLEN használják.

A legtöbb fogalmatlan európai politikus Orbán szandáljáig nem ér fel.

"A kormányfő öt tézist is megfogalmazott a közép-európai építkezés számára:

minden európai országnak joga van megvédeni a keresztény kultúráját, joga van elutasítani a multikulturalizmus ideológiáját,
minden országnak joga van védelmébe venni a hagyományos családmodellt, joga van azt vallani, hogy minden gyermeknek joga van egy anyához és egy apához,
minden közép-európai országnak joga van megvédeni a nemzetstratégiai szempontból kulcsfontosságú gazdasági ágazatait és piacait is,
minden országnak joga van megvédeni a határait, és joga van elutasítani a bevándorlást,
minden európai országnak joga van a legfontosabb kérdésekben ragaszkodni az egy nemzet, egy szavazat elvéhez, és ezt a jogot az Európai Unióban sem lehet megkerülni.

Arról is beszélt Orbán Viktor, hogy szerinte mit fog csinálni a következő négy évben Oroszország. Kifejtette: Oroszország úgy tekint magára, hogy nincs biztonságban, ha nem veszik körül ütközőzónák, ezért ezek kialakítására fog törekedni éppúgy, mint eddig. Ennek pedig Ukrajna az egyik áldozata. Utóbbival kapcsolatban úgy fogalmazott:

NATO-tagságot nem látok, európai uniós tagság realitása szinte zéró, és az új ukrán állam helyett jelen pillanatban adósrabszolgaság felé sodródó ukrán gazdaságot látok. Az oroszok célja, hogy visszabillentsék a korábbi állapotot, úgy tűnik, nem irreális.

A kormányfő hozzátette: ebben az összefüggésben kell gondolkodni az Európai Unió és Oroszország viszonyáról.

Az EU védelmére kitérve elmondta: nem élhetünk folyamatosan az amerikaiak pénzén és az ő biztonsági ernyőjük alatt, jó, ha itt vannak, kell a NATO, de Európának rendelkeznie kell saját önvédelmi képességgel, ezért szükség lesz európai haderőre.

Nem kell félnünk a korszellemtől

Orbán Viktor úgy fogalmazott: a magyar nemzet birtokában van azoknak a politikai, gazdasági, és hamarosan birtokában lesz azoknak a fizikai képességeknek, amelyekkel meg tudja magát védeni, és amelyeknek segítségével független tud maradni.

„Az önrendelkezésünket visszaszereztük, az IMF hazament, Brüsszellel szemben sikeresen vívtuk meg a küzdelmünket, és a határainkat is megvédtük a migrációval szemben” – sorolta fel a kormányfő 2019-es beszédében. Úgy vélte, Magyarország biztató pályán van: rendezett pénzügyek, csökkenő adósság, erős növekedés, emelkedő bérek, izmosodó kis- és középvállalatok, gyarapodó családok és lendületes nemzetépítés. Ugyanakkor hozzátette: Magyarország biztató pályán való maradását nem belülről, hanem inkább kívülről fenyegeti veszély. Ilyen lehet a nemzetközi térből érkező veszély: az EU migrációs politikáját, illetve gazdasági intézkedéseit kritizálta.

Az európai gazdaságra minden elemzés és minden elemzésre alapot adó számadat szerint nehéz idők várnak. Nehéz idők jönnek. A kérdés nem az, hogy jönnek-e, hanem az, hogy mennyire lesznek nehezek. És az én személyes véleményem az, hogy nagyon nehezek lesznek

– fogalmazott Orbán Viktor még a koronavírus-járvány és az orosz-ukrán háború előtt.

Kifejtette: Magyarország számára a legfontosabb, hogy egy új útvonalat tervezzen 2020-ra és 2021-re. Ennek a kormányzati útvonalnak azt a célt kell szolgálnia, hogy az ország, amikor halad rajta, akkor a külső rossz hatásokat képes legyen minimalizálni, és a még meglévő saját belső erőforrásokat mozgósítani tudja.

Orbán Viktor ismét szót ejtett az illiberális kifejezésről, amelynek szerinte rossz értelmezést adtak a liberálisok: azt, hogy ez egy fosztóképzővel ellátott kifejezés, egy álcázott demokrácia. Továbbá kitaláltak két tételt is, ami úgy szól, hogy a demokrácia szükségszerűen liberális, és a kereszténydemokrácia is szükségszerűen liberális. A kormányfő azt mondta: ez nem igaz, mert a liberális demokrácia csak ott létezhet a világon, ahol egyébként előzőleg keresztény kultúra is létezett.

Orbán Viktor hangsúlyozta: „nem kell félnünk, amikor a korszellemmel szemben vállalkozunk arra, hogy egy illiberális politikai és államrendszert építsünk föl”, illetve azt is kijelentette, „az előttünk álló 15 évet azzal fogjuk eltölteni, az lesz a nemzedéki küldetésünk, hogy szembe forduljunk a liberális korszellemmel és a liberális internacionalizmussal.” „Mert Magyarországot csak így tudjuk megerősíteni” – tette hozzá a kormányfő."

Gógita 2022.07.23. 11:58:41

@tűz fal: "Szóval ezt a teljesítményt úgy kell nézni, hogy a derék "szövetségeseink" folyamatos aknamunkája közepette érte el a kormány. "

PONTOSAN!
És most még itt van az USA és a nyugati kiszolgálói proxy háborúja is. Amivel kibaltáztak legjobban az ukránokkal utána egész Európával. Benne velünk.

Gógita 2022.07.23. 13:45:38

Mai beszédből:

"A kormányfő ezután kitért a háborúra. Világossá tette, hogy a kritizálók nem adták vérüket ebben a háborúban, a magyarok viszont igen, eddig 86 magyar ember halt meg. Orbán Viktor úgy véli, hogy

ha az Egyesült Államok elnökét a döntő órában Donald Trumpnak hívják, és sikerült volna meggyőzni Angela Merkelt, hogy ne távozzon, akkor ez a háború nem robbant volna ki.

Ezt követően felsorolta a nyugati stratégia négy pillérét a háborúban:

Ukrajna nem egyedül, hanem angolszász kiképzőkkel, NATO-fegyverekkel háborút nyerhet Oroszország ellen.
A szankciók legyengítik Oroszországot, destabilizálják a moszkvai vezetést.
A szankciók gazdasági következményeit képesek leszünk kezelni, nekik fáj jobban, nekünk kevésbé.
A világ felsorakozik mögöttünk, mert nekünk van igazunk.

Orbán Viktor kijelentette, hogy „olyan kocsiban ülünk, aminek mind a négy kereke defektet kapott”, mert az ukránok az orosz hadsereg fölénye miatt nyugati fegyverekkel és kiképzőkkel sem fogják megnyerni a háborút, a szankciók nem billentik meg Moszkvát, Európa viszont bajban van, ráadásul a világ demonstratíve nincs velünk.

A kormányfő arra számít, hogy orosz–ukrán béketárgyalás nem lesz,

aki erre vár, hiába vár. Oroszország biztonsági garanciákat akar, a háborút csak orosz–amerikai tárgyalások tudják lezárni.

Orbán Viktor úgy gondolja, hogy az európaiak eljátszották az esélyüket 2014-ben, amikor a németek és a franciák nem tudták kikényszeríteni a minszki megállapodás végrehajtását, a II. világháború után ismét ott találja magát Európa, hogy a legfontosabb biztonsági kérdésben megint az amerikaiaknak és az oroszoknak lesz szavuk."

Mióta ezt mondom én is, meg mindenki, aki tud kettőig számolni és nem csak a nyugati propagandát szajkózni.

tűz fal 2022.07.23. 17:11:37

@Gógita:
A libernyákoknak kevés esze van. Önálló gondolataik nincsenek, így hát szajkózáson kívül semmit sem tudnak.

kivagyokakadva 2022.07.23. 23:52:00

@Boldeone2: Akik eddig is az atlag alatt fogyasztottak, azok ez utan is. Sot, meg tobben lesznek, akik ebbe a korbe fognak tartozni, mert sokan most fognak elkezdeni takarekoskodni. Szerinted, aki 100-110 ezer nyugdijat kaptak, azok eddig dozsoltek, ezutan meg ehenhalnak? A tobbseg nem fog tobbet fizetni ezutan sem, csak a gazdagabbak, akik eddig is joval tobbet fizettek/fogyasztottak az atlagnal.

white999 2022.07.24. 13:17:09

@Sztálin orgnistája: Nem vagyok újságíró, hogy reszeltesen kifejtsem. Googlet ajánlom. A lényeg ettől nagyobb is volt a MOL termelése csak alacsony gázár mellett nem érte meg drágábban kitermelni ezért elsorvadt. Olyan ez mint a vízvezeték hálózat rezsicsokkentese, azt is karban kellett volna tartani. Az lng se érte meg a befektetők kiszálltak belőle, most persze megérné csak kérdés hogy lesz e hozzá tőke.Szoval pillanatnyilag megéri de recedszional már nem annyira. Max ha végleg helo-t intenek a ruszkiknak, mert akkor eleve magasabb lesz az ár a szűkös kínálat és a magasabb kitermelés miatt. A ruszkik egyébként ebben az esetben tudom lövik magukat, hogy a klasszikusokat idézem, mert náluk is a MOL folyamat játszódik le. Ergo kínkeserves 2millirfot ki lehet most is szedni de felette mar drága beruházások sora kell.

jónévez 2022.07.24. 23:44:47

Dehogynem érted, pont jól érted.
Mindig azt mondják, amit kell: Orbán elizélte.
Hát nem láttad, hogy draga az áram, draga a gáz, csak a gaz Orbán hazudta, hogy olcsóbb? Hát anyám is megmondta!
Most meg még dragabbá teszi, miközben a szegény szolgáltatók már kivérződtek, tehát Orbán zsebe hizlalódik mostantól. Ezt is megmondta anyám.
A büdös Fideszesek híznak meg. (Ezt még anyámnak értelmeznie kell, mert 70 kiló vagyok a 180 centimhez. De majdcsak kijön valahogy a számtan)

Értelmeset nem tudok az álláspontjukra válaszolni, bocs.

GyMasa 2022.07.25. 08:21:31

@white999:
"Miért kellett kialkudni? Nem úgy volt tavasszl, hogy jön a szokásos mennyiség ráadásul ötödáron és biztosítja a rezsicsökkentést. Valamiről lemaradtam? Hazudott Viktor? Nem jön gáz és nem ötödáron?"
Ez a 700 millió a szokásos felett van, ha jól tudom.

GyMasa 2022.07.25. 08:23:21

@white999:
"Igaz nem neki kellene dutyiba menni ha elveszti a hatalmát."
Hát, ha te ebben hiszel, akkor végtelenül naív vagy.
orbán nem fog börtönbe menni sohasem.
Pont ugyanúgy, ahogy fleto sem került oda eddig.

GyMasa 2022.07.25. 08:33:33

@white999:

"Akkor minek árat emelni hétszeresére ha ráadásul ötöd áron kapjuk és többet?"
Te, figyeljél már!
Ennyire nem lehetsz fogalmatlan!
Vagy, ha ennyire fogalmatlan vagy, akkor miért osztod itt az észt, mintha mindenhez IS értenél?

" Mit csinálnak vele fürdenek benne vagy elégetik útközben, mert a tároló kapacitás véges, azt meg elvileg mindig feltöltik és ráadásul, fél millióval többet kell Magyarországon termeli a törvény szerint."
Az, ugye megvan, hogy március óta rubelben kell fizetni a gázért?
És, az is megvan, hogy a februári kb 150 rubel/EUR árfolyam ma valahol az 50-60rubel/EUR árfolyamra erösödött?
Ez, már magában egy 3x-os drágulást eredményez anélkül, hogy a gáz ára akár egy kopeket is emelkedett volna.

Persze, ezt köszönd meg az agyatlan EU vezetöknek, akik meghozták az értelmetlen szankcióikat, amiknek mindezt köszönhatjük.

" (mondjuk ez a vágyálom kategórián tűnik, mert a 300 milliárddal plusz adóztatott MOL -t kellene rávenni drágább technologiai fejlesztésekre a kitermeléshez, úgy meg nehéz, hogy nincs rá pénz, mert elveszik de ez legyen Hernádi gondja ha már nem adják ki a "
Köszönd meg annak a MOL-nak, mert pont miattuk volt a kormánynak lehetösége a 480 HUF-os literárat bevezetni, és részben a mai napig fenntartani.
Itt, Németországban nincs nemzeti olajtársaság, viszont van hónapon óta 2 EUR közeli benzinár.

GyMasa 2022.07.25. 08:42:14

@tűz fal:
"MZP egy ostoba szardarab aki azt mondja amit a szájába adnak."
Szerintem meg pont az volt a baj, hogy NEM azt mondta pontosan, amit a spindoktorjai megírtak neki, hanem elkezdte a beszédeit a saját gondolataival kiszínezni!
Megmondom az öszintét, én kb szeptember közepén megmondtam volna neki, hogy "Péter, ez így nem lesz jó! Ezen túl CSAK felolvasod a kivetítöröl, amit itt neked a kreatív csapat, minden szót patikamérlegen kimérve megírt, és még egy pontot sem teszel hozzá pluszban!"

Akkor akár gyözhetett volna is.

GyMasa 2022.07.25. 08:46:37

@Gógita:
"A ballib-pogány-globalista oldal azt nem bírja, hogy van valaki, akinek vannak konkrét és egyértelműen nemzeti gondolatai és céljai. És ezzel sikeres is, annak ellenére, hogy az USA-tól a nyugati nagyokig mindenki a megbuktatásán ügyködik. Ott tesznek keresztbe, ahol csak tudnak. Lásd covid pénzek! A járvány nagyja rég lecsengett, pénz sehol. Ez milyen segítség??? Ők ezt is a nem ugorva parancsteljesítő nemzeti kormány ELLEN használják."
Pontosan!
Nyakig be vannak szarva attól, hogy nem tudják sem becsicskítani, sem megszabadulni töle!
Most megy ugyanaz ami a Brexittel volt, azaz olyan durván genyóznak, hogy senkinek eszébe se' jusson orbán útjára lépni, mert akkor az az ország hosszú évtizedekre kiesne a regresszív balos uralomból, és még csak fogalmuk sincs róla, hogyan szerezzék vissza a hatalmat.
(Lásd a magyar ellenzéket. Szerintem pont ugyanez volna más országokban is...)
Ezért KELL most mindent megtenniük, hogy orbánt és a rendszerét a lehetö legkevésbé lássa az EU népe vonzónak.

GyMasa 2022.07.25. 08:52:58

@white999:
" A lényeg ettől nagyobb is volt a MOL termelése csak alacsony gázár mellett nem érte meg drágábban kitermelni ezért elsorvadt. "
Aztakurva!!!
Nemmondod!!!
Az ugye megvan, hogy kb 5 évvel ezelött a hozzád hasonlóak azzal jöttek, hogy Paks2 sem kell, hiszen annyira baromi olcsó az import áram, hogy soha nem fog majd megtérülni...
Mi ugye már akkor is leírtuk, hogy semmi nem garantálja azt az olcsó´impotráramot.
Ma, meg ott tartunk, hogy kvázi NINCS import áram... Tehát nem drágán van, hanem semennyiért nincs. És, ez télen még rosszabb lesz majd.

tűz fal 2022.07.25. 10:16:37

@GyMasa:
MZP-nek nincsenek saját gondolatai, a kánontól eltérő szövegeket is mások írták neki. Ugyanúgy, mint Jakab Petikének. Ki voltak osztva a szerepek, és MZP szerepe az volt, hogy ő az "igazi jobboldali", ezért a szájába adtak egy kis kamukritikát a szövetségesei felé.

GyMasa 2022.07.25. 12:10:17

@tűz fal:
Épp erről beszéltem, hogy ennek ellenére megpróbált okosabb lenni a CIA-s spindoctorjainál.
Az eredményt meg látjuk...

GyMasa 2022.07.25. 12:16:18

@cvsvrs:
"ha a válság tartóssá válik, akkor a rezsicsökkentés csökkentés se lesz tartható."
Ez teljesen logikus bárkinek, akinek több esze van (maradt) mind Joe Bidennek...
(bár, én már az egész elején sem tartottam jó ötletnek a rezsicsökkentést egy percig sem)

" a mol teljes államosítása nélkül."
Nincs arra szükség, hiszen a MOL ma teljes mértékben együttműködik a kormánnyal.
És, amíg van neki nyeresége, addig fent tudják tartani a rezsicsökkentett árakat.
A villany pedig nem lett annyira nagyon drága, még a "piaci áron" sem.
Itt, Németországban az egész előtt volt az "olcsó" áram kb. 100 HUF/kWh.

" nem lesznek olcsó lakáshitelek az otp államosítása nélkül."
Mondjuk, arra egyáltalán nincs szükség.

" ha kína elfoglalja tajvant, akkor a yettel és/vagy a vodafone államosítása nélkül nem lesz olcsó távközlés."
Akkor SEMMI nem lesz!
A világ félvezetőiparának a nagyja Tajvanon van.
Ha elkezdik porig bombázni azokat az üzemeket, akkor semmiféle elektronika nem lesz világszerte, nemcsak mobiltelefon...

" mert kommunista kína nem ad olcsó mobiltelefont az ejrópai fiataloknak. inkább adja a kínai kisúttörőknek. "
Ez lesz a legkisebb problémánk abban az esetben.
Én sokkal jobban tartok egy USA+Japán beavatkozástól, aminek nyilvánvalóan a 3. VH a következménye.

GyMasa 2022.07.25. 17:10:54

@cvsvrs:
"ha az állam tartósan olcsó energiát akar biztosítani a fogyasztók döntő többségének, akkor az energetikai vállalatokat államosítania kell."
Tévedés.
Ezen kívül még rengeteg egyéb eszköze van ehhez.

" ha az állam olcsó lakáshiteleket akar nyújtani, a családtámogatási rendszert ilyen módon kívánja fenntartani, akkor ahhoz kell egy állami nagybank egy erre szakosodott lakossági üzletággal. fiókhálózattal. ez az otp."
Igen, ez igaz, de ehhez pl. egy jó gazdaság is, meg alacsony jegybanki alapkamat is vagy akár adókedvezmény az olyan bankoknak, amelyikek hiteleznek.
És, akkor nem kell semmiféle plusz támogatás.
Nyilván ez nem ilyen fekete meg fehér, hiszen ennek lehet vegyes megoldása is, de egyáltalán nem csk az államosítás a megoldás erre.

"a kínaiak nem hülyék, hogy lebombázzák a high tech ipart."
Jaja, az oroszokról sem gondoltuk volna, hogy porig rombolják fél Ukrajnát...
Azt' nézd meg, hogy állnak most.
Sőt, mi van akkor, ha Tajvanon is úgy gondolja mondjuk a kormány, hogy ő maga robbantja fel, csakhogy ne jusson kínai kézre...
(Ne feledd, hogy Tajvanon igen erős az USA befolyása, és mi van, ha úgy gondolják, hogy a világnak pont elég, ha nincs TSMC, csak Intel, meg AMD? Mint láttuk, nincs különösebb gátlás bennük, hogy a céljaik érdekében bedaráltassanak 200 000 ukrán katonát)

Mint pl Ukrajnában. Ott is az orosz propaganda azt mondja, hogy nem is az oroszok ágyúzzák, meg rakétázzák a civileket, hanem az ukránok.
AMi pl. akkor egészen hihető, ha mondjuk 155mm-es NATO lőszerekkel lövik őket, hiszen olyan csak az ukránoknak van.

" egyszerűen államosítják majd ezeket az üzemeket. "
Jaja, ha marad mit államosítani...

"és ezek után lesz mobiltelefon és alkatrész is."
Ha ott fogunk tartani, akkor cikálórakéta sokkal fontosabb lesz majd, mint a mobiltelefon.

" csak drágábban."
MINDENKÉPPEN minden drágább lesz!
Már most is az.
És, pl a félvezetőipar jónéhány fontos alapanyaga (pl. neon) Oroszországból, vagy Ukrajnából jön szinte 100%-ban.

" mert kína nem akar versenyt."
Mint, ahogy az USA sem akar.

" és abban letörni az árakat."
Ez igaz. A monopólium a legjobb az üzletnek.

" majd a kínai kommunista pártban valami tervhivatal azt mondja, hogy a kínaiak a telefon kerüljön x jüanba. és kínán kívül dollárban átszámítva 10x jüanba. ami most 2-3x jüan."
Nem fognak ilyet mondani.
Mert nem hiszem, hogy a mobiltelefon a legfontosabb...

"a hardver ára ..."
Ezt már az előbb is leírtam.

"a jelenlegi 3 szereplős piac 1 vagy 2 szereplőssé válhat. az állami matáv (mert ha az nincs, akkor nem lehet majd telefonálni, az is a külföldi cég kénye kedvétől függ) és mellette egy "félállami" szövetségi telekom."
Dehát már évtizedek óta nincs "MATÁV", csak Telekom van.

"és ez a reformszocializmus."
Nem, ez a világvége lesz.

"ez az optimista forgatókönyv. a pesszimista, hogy szétlőnek mindent. "
Igen, a pesszimistával egyet is értek, az optimistáról semmit nem tudunk.
Az USA már megmondta, hoyg fegyveresen fog beavatkozni, ha Kína Tajvant megtámadja.
Az pedig egyértelműen a 3. VH lesz.

white999 2022.07.26. 17:37:00

@GyMasa: A, Rubelt az oroszok tartják mesterségesen magasan és nem az EU vezetők. B, Szerződés szerint euróban kell fizetni és nem euróban. C, Recesszioban vagy hozzá közelítve csökken a felhasználás és ezzel az energiahordozók ára is. Ezzel a gáz ára is, ahogy már csökkenek is. D Németben kétszer drágább az ár de ötször annyit keres polgár tehát még mindig jobban jár mint a törpe náci országában jó arasitva. E, A gázzal zsarolás putyinnak ebben az évben működik jövőre már nem és akkor tudom lőtte magát, hogy klasszikusokat említsem. F ha felette van a 750 Milla és ötöd áron kakuk a háromszor felemelte akkor is olcsóbban és többet kapunk mint más ami nem indokolja a hétszeres emelést. Természetesen ezeket te is tudod csak belekergetlrg egy olyan helyzetbe amikor le kell szopni magad a fhurer kedvéért.

white999 2022.07.26. 17:37:53

@GyMasa: javítás és nem rubelben.

white999 2022.07.26. 17:43:40

@GyMasa: tetszett volna több napelemet felrakni és nem utolsó sorban kullogni európában. Nyáron annytrrmel vagy többet mint Paks még ilyen alacsony telepitettdeg mellett is, a fő probléma viszont, hogy a magyar házak szigetelése katasztrofális de azt is ellopták ami arra szánt az EU. Most kicsit előrébb lennénk ha latnok nem focistadinok betonzssaban fedezi fel S jövőt.

GyMasa 2022.07.27. 15:38:14

@white999:
"A, Rubelt az oroszok tartják mesterségesen magasan és nem az EU vezetők. "
Aztán, mégis hogyan, te nagyon okos???
AKkor a HUF miért nem 100HUF/EUR árfolyamon áll?
Igenis az idióta EU vezetök, meg a hozzád hasonló fogalmatlan proletárok hagyták/hagyják, hogy ez az agyrém megtörténjen!
Ilyenek az agyatlan szankciók, amik többet ártanak nekünk, mint az oroszoknak, és pont a szankciók miatt pl. megszünt az orosz import, viszont naponta van az oroszoknak a rubelért eladott olajon kb 1 milliard EUR bevételük.
Ja, és magas olajár is nagy részben az idióta szankciók miatt van.
Azt pl tudtad, hogyha ma Szaudi olajat veszel, az orosz olaj?
Meg az indiai finomítoot olajtermékek is orosz olajból vannak?

Annyira "erösíti" Oroszország a rubelt, hogy az elmúl 4 napban 1.5%-kal csökkent az orosz alapkamat, ami most 8%-on áll!
Az orosz célárfolyam 70-80rubel/EUR nál van. Most kb 58.

"B, Szerződés szerint euróban kell fizetni és nem euróban. "
Technikailag Euróban fizetsz. a kijelölt bank váltja át rubelre az Eurodat.
Igaz, hogy emiatt az EUR-os ár is ingadozni fog.

"C, Recesszioban vagy hozzá közelítve csökken a felhasználás és ezzel az energiahordozók ára is."
Jaja, csakhogy a drágulás tetemes része éppen a szankcióknak köszönhetö.

"Ezzel a gáz ára is, ahogy már csökkenek is."
Jaja, a nyár közepén.
Majd nézzük meg a gázárat november után.
Amikor majd nem tudod annyira levinni az igényeket, hogy eleget spórolj, hogy továbbra is olcsó legyen a gáz.

"D Németben kétszer drágább az ár de ötször annyit keres polgár tehát még mindig jobban jár mint a törpe náci országában jó arasitva."
Szerintem szakadj már le erröl a demagóg hülyeségröl!
ROppantul unalmas már ezt nekem hallani, mert rohadtuk csak egy részigazság.

"E, A gázzal zsarolás putyinnak ebben az évben működik jövőre már nem és akkor tudom lőtte magát, hogy klasszikusokat említsem."
Haha, ha te azt hiszed, hogy az EU le tud az idén válni az orosz gázról, ÉS találni elég helyettesítö forrást, akkor javaslom, hogy gyorsan mássz elö a kövek alól..
Évekbe telik kiépíteni a helyettesítö kapacitásokat!
És milliárd EUR-okba.
Söt, kérdéses, hogy egyáltalán ki fog úgy belenyomni EUR milliárdokat ebbe a projektbe, ha mondjuk 5 év múlva be lesz kompletten tiltva EU szerte a gázhasználat?
(És, most igen nagyvonalúan tekintsünk el attól, hogy ez az átállás semmiképpen nem zajlana le 5 év alatt)

"F ha felette van a 750 Milla és ötöd áron kakuk a háromszor felemelte akkor is olcsóbban és többet kapunk mint más ami nem indokolja a hétszeres emelést. "
Ennek fuss neki még egyszer, mert nem vagyok biztos benne, hogy sikerült dekódolnom azt az akármit is, amit írni akartál.

"Természetesen ezeket te is tudod csak belekergetlrg egy olyan helyzetbe amikor le kell szopni magad a fhurer kedvéért."
Szerintem éppen te beszélsz teljes zöldségeket ebben a témaban!

GyMasa 2022.07.27. 15:44:45

@white999:
"tetszett volna több napelemet felrakni és nem utolsó sorban kullogni európában. "
Megint tévedsz:
i0.wp.com/reglobal.co/wp-content/uploads/2021/01/Screen-Shot-2021-01-05-at-3.08.56-PM.png?w=891&ssl=1
Itt úgy látom, hogy Magyarország pont benne van a TOP11 EU-s államokban.
Úgy meg elég nehéz "utolsó sorban kullogni"!
De, semmi baj, neked is pontosan ugyanúgy 30 másodperc lett volna ennek utánanézni.

"Nyáron annytrrmel vagy többet mint Paks még ilyen alacsony telepitettdeg mellett is,..:"
Ja, és ÈJSZAKA mennyit termel a napelemed?

" a fő probléma viszont, hogy a magyar házak szigetelése katasztrofális de azt is ellopták ami arra szánt az EU."
Figyelj csak: Elenyészö háztartás használ villanyt füteni.
Szóval, napelemmel nehezen tudod megoldani ezt a problémát.

" Most kicsit előrébb lennénk ha latnok nem focistadinok betonzssaban fedezi fel S jövőt."
Megint zöldségeket beszéltél.
De semmi baj, a legjobbak ezek az alacsonyan lógó gyümölcsök, ezeket lehet a legkisebb eröfeszítéssel cáfolni.

white999 2022.07.27. 16:04:06

@GyMasa: hu wazze hulyebb vagy mint gondoltam. Hőszivattyú futes is árammal megy. Igen nap nincs este mint bölcsen észrevetted de este kevesebb fogy és arra kell más alternatíva. Arra , hogy hogy hogyan tartja mesterségesen alacsonyan a Rubelt ezer cikket találsz ha akarsz és arra is hogy ruszkik kurva nagy bajban vannak gazdaságilag, nekik ezerszer jobban fáj a szankció mint mindenki másnak. Nem véletlen nem közölnek statisztikai adatokat.Amugy a gázt nem tudjákashoba eladni vezeték hiányában te gyökér és ha sokat janxakofik pár év múlva már európában se mert az EU leszakad róla. Az utolsó jó éve amikor zsarolni tud a paraszt azután háló van neki is. Nem origón kellene szocializálódnak és akkor mindent megtalálsz. Fogadjunk hogy origón meg Hegedűs se küldte elx anyjab a furert, mert azok MTI hírekből mazsolatnak ott még ez nem hír te majom.

GyMasa 2022.07.27. 16:51:20

@white999:
"hu wazze hulyebb vagy mint gondoltam. "
Igen, tudtam, hogy így gondoltad...
Mondjuk, az nyilvánvaló, hogy olvasni és/vagy leírt szöveget értelmezni sem nagyon tudsz...

"Hőszivattyú futes is árammal megy. "
Pontosan! És, a komolyság kedvéért egy újabb grafikon, csak neked:
nrgreport.com/wp-content/uploads/2022/02/1.KE%CC%81P-_-ho%CC%8Bszivattyu%CC%81-_-forra%CC%81s_2022.02-MAVIR-1.png

Ebben az szerepel, hogy most valahol 30-40 000 környékén lehet a höszivattyyús rendszerek száma az országban.
Ha figyelembe veszed, hogy kb. 4 millió lakóingatlan van az országban, akkor a részarányuk kb. 1%.
Na, ezt hívja minden értelmes ember úgy, hogy "Elenyészö".
És, ez a "dinamikus" felfutás grafikonján van...

"Igen nap nincs este mint bölcsen észrevetted de este kevesebb fogy és arra kell más alternatíva."
Ezt honnan veszed?
Este kell világítani, este mosnak nagyon sokan, este ülnek le a TV elé az emberek, és este tudnak sokanertelmetlen kommenteket írni mindenféle blogokra.

" Arra , hogy hogy hogyan tartja mesterségesen alacsonyan a Rubelt ezer cikket találsz ha akarsz és arra is hogy ruszkik kurva nagy bajban vannak gazdaságilag, nekik ezerszer jobban fáj a szankció mint mindenki másnak. "
OKé, ebben nem vitatkozom, mert látom, hogy nem vagy képes felfogni ezeket a dolgokat.
Az oroszok gyakorlatilag 2014 óta szankciók alatt vannak.
Szerintem a 8 év nem volt elég idö rá, hogy tegyenek ellene valamit?

"Nem véletlen nem közölnek statisztikai adatokat."
Miért közölnék?
Te egyrészt az embargó miatt csak az alaposan átpropagandizált (khm... cenzúrázott) adatokhoz (vagy ahhoz sem) jutsz hozzá, amit a "brit tudósok" szépen megmagyaaznak neked.

"Amugy a gázt nem tudjákashoba eladni vezeték hiányában..."
Nemárbazmeg, hogy te is lapot húzol 19-re ezzel a fogalmatlan kijelentéssel!!!
Mert nem lehet gázt vasúton, meg köz´ton, meg akár hajóval (és, nagyon kérlek ne gyere most azzal se, hoyg "dehát Oroszország, meg Kína között nincs is tenger, mert egyr´szt vannak folyami hajók is, illetve északon meg Oroszországnak van tengeri kijárata is) is szállítani??? Komolyan???

"..te gyökér"
Gyönyörü látni, ahogy kezded elveszíteni a talajt a lábad alól, és ahogy hatalmasodik el rajtad a kognitív disszonancia!

"... és ha sokat janxakofik"
Ez egy magyar szó? Mert nem ismerem...

" pár év múlva már európában se mert az EU leszakad róla."
Nocsak, már nem "jövöre", ahogy azt fentebb írtad???
De, továbbra is szeretném hallani a válaszodat arra a kérdésre, hogy ki fog beruházni egy EUR milliárdos nagyságrendbe kerülö, és minimum 1-2 év alatt felépülö pl. LNG terminálba, ha az EU pár év múlva betiltja a gázhasználatot teljesen?

" Az utolsó jó éve amikor zsarolni tud a paraszt azután háló van neki is."
Szerintem vedd be a gyógyszereidet, mert kezd igencsak súlyos lenni az állapotod...

" Nem origón kellene szocializálódnak és akkor mindent megtalálsz."
Egyrészt SOHA nem nézem az Origo-t, többnyire Indexet, meg 24-et, meg 444-et.
És, ahogy nézem, kettönk nközül neked vannak erösebb problémáid "megtalálni" a te mondandódat alá is támasztó adatokat.
Ugye a "számtalan dokumentum van róla" az kicsit sem konkrét adat.
Ellenben egy táblázat az már jobban.

" Fogadjunk hogy origón meg Hegedűs se küldte elx anyjab a furert, mert azok MTI hírekből mazsolatnak ott még ez nem hír te majom."
Fogalmam sincs róla, mert soha nem nézem.

white999 2022.07.28. 09:46:29

@GyMasa: éjszakai áram azért olcsóbb, mert akkor kevesebb fogy . Pont. tudom nehéz ezt megérteni de próbáld meg felfogni. Nem a tv nézés a mérvadó hanem az ipar kontra lakosság közti különbség. Gázt természetesen lehet lufiban öngyújtóban mopeden triciklin vasúton csónakkal szállítani. Azonban nagy mennyiségben vezetéken illetve tankhajokkal fagyasztott állapotban. Elég hihetetlen hogy gondolatban nagyon helyesen eljutsz az európai lng terminálok problémáihoz és azt az evolúciós ugrást már nem teszed meg, hogy ugyanez a probléma az orosz kínai realacioval. Az orosz gáz közel fele Európába jön, mindkét fél rá van utalva a másikra. Kínába 10 Ed része és szállítási problémák miatt nem is fog sokkal tobb. Rövid távon az EU az oroszokra hosszútsvon éppen fordítva van a rautaltsag. Putyin eleve ezért volt ideges eddig is mert a zöld átmenet már hosszútávon előrevetítette, hogy nem lesz hova eladni olyan mennyiségben. Hidrogén kazanba nem kell annyi gaz és a napelemhez se. Még pár éve volt, hogy tudjon zsarolni hát kihasználta.

GyMasa 2022.07.28. 13:42:49

@white999:
"éjszakai áram azért olcsóbb, mert akkor kevesebb fogy ."
Tényleg, nemmondod!!!
És, hol állítottam ennek az ellenkezőjét?

" Pont."
Sose állítottam ennek az ellenkezőjét.
Az ugye megvan, hoyg NEM éjszakai árammal nézel TV-t, meg mosol?
Hogy arra szigorú szabályok vannak, mit lehet rákötni?

" tudom nehéz ezt megérteni de próbáld meg felfogni."
Szerintem neked kellene egy kicsit jobban ennek utánanézni, mert csacsiságokat beszélsz (megint)

" Nem a tv nézés a mérvadó hanem az ipar kontra lakosság közti különbség."
Akkor is kell éjszaka áram, amit a napelemed nem tud megtermelni.
AZAZ az általad annyira erőltetett "még több napelem" NEM OLDJA MEG A PROBLÉMÁT!
Mit nem tudsz ezen megérteni?

" Gázt természetesen lehet lufiban öngyújtóban mopeden triciklin vasúton csónakkal szállítani."
Szerintem ezt engedd nyugodtan el, mert csak még mélyebbre ásod magad a gödörben...
Engedd ezt el!

" Azonban nagy mennyiségben vezetéken illetve tankhajokkal fagyasztott állapotban."
He???
Folyékonyra gondoltál, ugye?
Ennek ellenére, ha nincs sem hajó, sem vezeték, akkor lehet vasúton is szállítani.
oroszhirek.hu/wp-content/uploads/2022/07/ural_olajszallitas.jpg
Ilyeneken.
Drágább?
Igen.
Ennek ellenére lehetséges?
Igen.
De, akkor csak neked egy találós kérdés:
Ha az oroszoknak nyereséges kb 20 USD/hordó áron eladni az olajat/gázt, akkor ha most 100USD/hordó az olaj/gázáár, akkor mennyit számít, hogy vasúton kissé drágább a szállítás?

" Elég hihetetlen hogy gondolatban nagyon helyesen eljutsz az európai lng terminálok problémáihoz és azt az evolúciós ugrást már nem teszed meg, hogy ugyanez a probléma az orosz kínai realacioval."
Rohadtul nem ugyanaz!
Az EU világosan kijelentette, hogy talán 2030-után be akarja tiltani még a gázzal való fűtést is!
Azaz, Európában ma NEM LÉTEZIK olyan befektetési környezet, ahol megtérülni 5 LNG terminál építése üzleti alapon.

Ezzel szemben Kína boldogan venné az orosz olajat és gázt határidő nélkül.
Tehát, NEM, rohadtul nem ugyanaz a helyzet.

" Az orosz gáz közel fele Európába jön, mindkét fél rá van utalva a másikra."
Jaja, és az EU viselkedik úgy, mintha ez nem így lenne...

" Kínába 10 Ed része és szállítási problémák miatt nem is fog sokkal tobb."
Azért ebben ne legyél olyan biztos, azért, ha a kínaiak eldöntenek valamit, akkor ott az igen hamar megépül.
Addig is szállítanak vasúton, amivel nem 30 USD.-t keresnek egy hordón, csak 29-et.
Egészen biztosan telesírják a párnájukat amiatt.

" Rövid távon az EU az oroszokra hosszútsvon éppen fordítva van a rautaltsag. "
Jaja, csak léteznek azok a fárnya ÉVSZAKOK...
Szóval, hiába ÍGÉRIK az amúgy teljesen fogalmatlan EU vezetők, hogy "2024-re majd leválnak az orosz gázról" addig van még legalább 2 tél.

"Putyin eleve ezért volt ideges eddig is mert a zöld átmenet már hosszútávon előrevetítette, hogy nem lesz hova eladni olyan mennyiségben."
A "zöld átmenet" egy kamu...
A Németek már jóval több, mint 1000 milliárd EUR-t elbasztak rá, és a közelébe sem értek a céljaiknak, amit 2020-ról szimplán étneveztek 2050-re.
De, keress rá Pellworm szigetére!
Ott a németek csináltak egy ilyen zöld kísérletet, a sziget összes házát átalakították zöld kompatibilire, el is költöttek épületenként vagy 200 000 EUR-t, hogy ez sikerüljön.
És, tudod mi lett az eredmény, hoyg 90%-ban sikerült is ezt megoldaniuk.
Azaz, naponta 10% időben Biztosan nem lett volna áram.
Ez 2,4 (2:24) óra fix áramszünet minden egyes napon.
Szerinted az egy életképes modell, főleg annyiért?
Magyarországon kb. egy közepesnél jobb családi ház ára a 200 000 EUR.
Szerinted hány család/ember engedhetné meg magának, hogy ezt kifizesse?
Ja, és van otthon kb. 4 millió lakóingatlan.
Csak azoknak az átalakítása lenne 4 000 000 x 80 000 000 HUF = 320 000 000 000 000 HUF.
Az kb az ország 10 éves költségvetése.
Szerinted reális, amiről beszélsz???
(és, akkor arról már nem is beszélönk, hogy az ipar a nagyobb fogyasztó, szóval azokkal kellene kezdeni)

" Hidrogén kazanba nem kell annyi gaz és a napelemhez se."
Jaja, csak az a rész megvan, hogy gyakorlatilag nem létezik sem "hidrogén kazán ipar" sem pedig csővezeték minden egyes házhoz, amin a hidrogént megkaphatnák.
Plusz a hidrogén egy nagyon veszélyes (irtó könnyen felrobban) anyag...

" Még pár éve volt, hogy tudjon zsarolni hát kihasználta. "
Szerintem sokkal nagyobb probléma, amit a fogalmatlan EU kommunista vezetés művel.
Éppen elárulják a saját népeiket és szavazóikat a saját, pillanatnyi politikai nyereségük érdekében.
Ha szerinted ez rendben van, akkor gondolkozz el újra.
Ugyanis, NEM Putyin miatt 800 HUF a gáz, hanem az értelmetlen EU szankciók miatt.

De, kezd nagyon unalmas lenni ez a szál nekem.

white999 2022.07.28. 16:39:22

@GyMasa: ők értem. Akkor a megfejtés az, hogy tök mindegy mennyi a gáz ára hagyni kell magát zsarolni az EU nak hiszen bármikor putyinovivcs elvtárs kitalálható valami karbantartást amitől drágább lesz az ár. Illetve nyugodtan lerohanhat bárkit, helyeselné kell hiszen kell a gáz. Zöld átmenetre es megujulora nincs szükség mert draga inkább mindenki élvezze azt a pár tíz évet amig még van víz meg nem döglik.meg hogutaban. Hál istennek , hogy megtudtam léteznek ilyen progresszív előremutató dolgok. Amúgy ma portfolion talán két olyan cikk is van ahol az energetikai szakértő nem a te hanem az én álláspontokat támasztja alá. Igaz az energitakia szakértő és gymasa aki mindenhez is ért.

white999 2022.07.28. 16:48:01

@GyMasa: csak halkan jegyzem meg az áramot lehet tárolni is, igen a nepenergist is. Bármily meglepő számodra az autókban is az a fantázia, hogy a feles kapacitásokat az akkumulátor a töltik az emberek, ezzel két legyet ütnek egy csapásra. Környezetkímélő termelés mellett a költséges tárolás egy részét is így oldanak még és nem központilag. A fő gond ott van, hogy putyinovivcs elvtárs mellett ott van orbanovics elvtárs és még jó néhány elvtárs akiknek a bevételét nyirbalja ha nem tudják adóztatni az energiahordozókat ezért nem érdeke elterjeszteni. Inkább dogoljon még mindenki.

white999 2022.07.28. 16:57:10

@GyMasa: nem tudom mennyire kell válnak lenni ahhoz hogy észrevedd a szankciók Putyin háborújának a következménye valamint a jelenlegi ár is azzal, hogy most nem küld csak 20%ot mindenfajta indokokra hiivatkozva. Ergo putyinovivcs miatt van 800 Ft is ár. Ez a krenml szócsöven és hitbuzhgo kommunista akarom mondani fideszeseken kívül mindenki így látja de egyre kevesebben vagytok, a jelenlegi felmérés szerint éppen 12% al kevesebben min pár hete.

white999 2022.07.28. 17:05:27

@GyMasa: találod kérdések agyhalottainak,
Lng gáz előállítása hevitéssel vagy fagyasztással hűtéssel történik?ilyen hőfokon szállítják?

GyMasa 2022.07.28. 23:32:04

@white999:
"ők értem. Akkor a megfejtés az, hogy tök mindegy mennyi a gáz ára hagyni kell magát zsarolni az EU nak hiszen bármikor putyinovivcs elvtárs kitalálható valami karbantartást amitől drágább lesz az ár."
Te, figyeljél már!
Te hol a faxomba éltél az elmúlt hónapokban???
Az kurvára nem úgy kezdődött, hogy Putyin elzárta gázcsapot..
Az a HETEDIK szankciós kanyar után történik meg, és még mindig nem zárta el.
Előtte 6 alkalommal modogatta, hogy "Ez nem lesz így jó'"
Érdekes, hogy India, meg Kína felé nincs elzárva semelyi gázcsap sem!

" Illetve nyugodtan lerohanhat bárkit, helyeselné kell hiszen kell a gáz."
Egyáltalán nem a gáz miatt kellett volna hagyni a csodába ezt a szankciózást, hanem pont amiatt, hoyg az USA sem lett semennyire megszankciózva 20 éve Afganisztán miatt, meg Szerbia miatt, meg Líbia miatt, meg a második Iraki háború miatt.

" Zöld átmenetre es megujulora nincs szükség mert draga inkább mindenki élvezze azt a pár tíz évet amig még van víz meg nem döglik."
Jaja, mert a sötétzöld megmondóemberek aztán olyan pontosan tudjék, hogy mi lesz....
Ugye a 70-es években még a jégkorszakkal riogattak, aztán a 80-as években jött a "2000-re MINDEN tenger 10m-t fog emelkedni, és odalesznek a tengerparti városok"
AMi szinték pöppet nem jött bem hiszen 10 cm-t SEM nőtt a vízszint.
Szóval, amíg a s9tézöldek nem a megoldás, hanem a probléma részei, addig teljesen korrekt álláspont a helyükön kezelni őket.
Pl, a zöld átmenet tök jól működhetne atomerőművekkel és mesterséges üzemanyagokkal.
Természetesen ezeket a mainstrtean sötétzöldekkerüik, mint ürdüg a szenteltvizet.
Szerintem amelyik "környezetvédő" ki tudja azt jelenteni, hoyg a gáztüzelésű villanytermelés az Jobb a CO2 kibocsátásnak, mint az atom, az vagy teljességgel inkompetens, vagy egyszerűen hazug. Egyiknek sincs helye abban a pozícióban!
Te, amúgy azt az "elfogy a víz" dolgot te komolyan ki tudod mondani? Az nem olyan, mint a benzin, hogy CO2 meg víz lesz belőle!

"meg hogutaban."
Igen, mert MELEG még soha nem volt a Földön... Az 1300-as években sem temresztettek szőlőt Londonban, ugye?

" Hál istennek , hogy megtudtam léteznek ilyen progresszív előremutató dolgok."
Te egy NAGYON szerencsés ember vagy!
Kár, hogy csak a valóságra merőlegesek ezek az "előremutató dolgok".
Még nem válaszoltál arra a kérdésre, hogy hogyan kívánnád finanaszírozni a Zöld átállás 320 000 000 000 000 HUF. árát...

" Amúgy ma portfolion talán két olyan cikk is van ahol az energetikai szakértő nem a te hanem az én álláspontokat támasztja alá."
Igen, sok a kontár.
És, neked is van egy remek adag confirmation bias-od.
Mert, én, veled szemben, végighallgatlak téges is, és ha esetleg mondasz valami értelmeset, azt beépítem a gondolataim közé.
Neked semennyi saját gonolatod nincs erről a témáról, mindig valaki másnak a véleménye meg a szakértelme mögé bújsz el.
Egy, egyszerű, felsős matekfeladatot sem tudsz megoldani.

" Igaz az energitakia szakértő és gymasa aki mindenhez is ért. "
Miét, mitől is lesz ő "energetikei szakértő"?
HOgy annak mondja magát?
Merugye, olyan képzés semelyik egyetemen nincs ám!

GyMasa 2022.07.28. 23:43:04

@white999:
"csak halkan jegyzem meg az áramot lehet tárolni is"
Jaja, csak MEGINT előjönnek a zok a fránya anyagiak...
Szerinted, megéri az akkukkal szarakodni, ha csak a megtermelt áram eltárolása többe kerül, mint a mostani kWh egységár???
Normális vagy???
Ja, igen! És, az megvan, hogy a mostani lítiumos akkukat NEM LEHET eloltani, ha meggyulladnak?
Jelenleg azt csinálják a villanyautókkal, hogy beleteszik őket egy jó nagy vizeskonténerbe, és otthagyják, amíg kisül az összes energia az akkuból.
Szerinted azt a kocsit utána lehet használni?

", igen a nepenergist is."
Úgy érted a napfényt akarod eltárolni????
AZ nagyon érdekelna, hogy hogyan lehet!
(Eddig csak a biomasszáról hallottam ilyet)

" Bármily meglepő számodra az autókban is az a fantázia, hogy a feles kapacitásokat az akkumulátor a töltik az emberek, ezzel két legyet ütnek egy csapásra."
Mi van?
Nem tudnál MAGYARUL fogalmazni??

" Környezetkímélő termelés mellett a költséges tárolás egy részét is így oldanak még és nem központilag."
Jaaaa, hogy a kocsik akkumulátorát használnád tárolásra?
Kiváló ötlet!
Hallottál már az akkuk élettartamáról?
(Szerintem nem, meg ugye már megint az a fránya felsős matek...)
Azzal az a baj, hogy egy Tesla, a 100kWh-s akkupakkjával, amikor 200 000km-nél jár, akkor kb 10%-ot csökkent. Ha azt az akkut minden egyes nap feltöltöd és kisütöd, akkor a várható 1000 ciklust le is tudtad bő 3 év alatt.
Arról már nem is beszélve, hogy az autót, amikor NAPPAL töltenéd a napelemedről, akkor azzal a családtag oda van éppen mondjuk dolgozni.
Szóval éjjel kivennéd azt a töltést az akkuból, amit nappal NEM TETTÉL bele.
Kiváló ötlet!
Persze, tudom, lehet telepíteni a házba is Tesla Powerwall- okat, igaz, hogy kb 2 millió HUF belőle 6 kWh, de kinek nincs csak erre 30 milliója pluszban?

"A fő gond ott van, hogy putyinovivcs elvtárs mellett ott van orbanovics elvtárs és még jó néhány elvtárs akiknek a bevételét nyirbalja ha nem tudják adóztatni az energiahordozókat ezért nem érdeke elterjeszteni. Inkább dogoljon még mindenki. "
Nem, a fő baj az, hogy a hozzád hasonló, fogalmatlan alakoknak tűlságosan nagy a hangja a mögöttes tudáés teljes hiányában is.
Vagdalkozol iss mindenféle nedves álmokkal amiknek anyagilag semekkora valóságtartalmuk nincsen.
A való világ az nem egy SimCity Sandbox, ahol leteszed INGYEN a napelmet, és az termeli neked folyton a villanyt...

GyMasa 2022.07.28. 23:50:18

@white999:
"nem tudom mennyire kell válnak lenni ahhoz hogy észrevedd a szankciók Putyin háborújának a következménye"
És, gondolom, te meg semennyire nem vagy tiszában, hogy az a háború MINEK a követlezménye...
Illetve, ahogy már többször is elmondtam:
Ha az EU nem szalad be tátott szájjal a faszerdőbe az értelmetlen szankciókkal, akkor most kb semmi probléma nem lenne.
Sőt, Ukrajna már rég elveszítette volna ezt a háborút, ami így is be fog következni.
Csak legalább majd nemcsak azt írhatom fel a pólómra, hoyg "idősebb vagyok mint Ukrajna" hanem azt is, hogy "Én még emlékszem Ukrajnára"

" valamint a jelenlegi ár is azzal, hogy most nem küld csak 20%ot mindenfajta indokokra hiivatkozva."
Jaja, mert amikor először "arra hivatkozott", hogy a Siemens nem adja vissza a felújított turbinát, mert a Kanadaiak visszatartják, akkor is ki lett egyből jelentve, hoyg az mekkora egy ordas hazugság.
Aztán azóta, HOPPÁ, kiderült, hogy a nagyonfüggetlen sajtó ismét csak "tévedt" (természetesen ők nem hazudnak csak tévedeenk) és TÉNYLEG nem adják vissza azt a turbinát.
A németeknek kellett mindenféle diplomáciai szart kavarni, hogy végül visszaadják.
Persze, az oroszokhoz még nem jutott el (állítólag). de már mondják, hogy másik 9 db-ot is fel kellene újítani.

" Ergo putyinovivcs miatt van 800 Ft is ár."
Igen, a te túlegyszerűsített, ostoba világodban...

" Ez a krenml szócsöven és hitbuzhgo kommunista akarom mondani fideszeseken kívül mindenki így látja de egyre kevesebben vagytok, a jelenlegi felmérés szerint éppen 12% al kevesebben min pár hete. "
Kicsoda van 12%-kal kevesebben?
Könyörgöm, használj már kerek, egész, érthető, magyar mondatokat!

GyMasa 2022.07.28. 23:53:57

@white999:
"találod kérdések agyhalottainak,"
Nem TE vagy az agyhalott.

"Lng gáz előállítása hevitéssel vagy fagyasztással hűtéssel történik?"
Irreleváns, mert NEM SZILÁRD állapotban szállítják, te szerencsétlen!
A "fagyasztva" szó ugyanis nem regresszíveknél azt jelenti, hogy az adott termék szilárd.
Ellenben az LNG ugye a neve szerint "Liquified Natural gas"
Azaz cseppfolyósított.
TEHÁT NEM SZILÁRD!
"ilyen hőfokon szállítják? "
Látom fizikából sem te vagy a legragyogóbb színű zsírkréta a dobozban...
Én, itt, most ezt befejeztem, mert ennél értelmetlenebb finghámozást nagyon régen nem kellett végigszenvednem...
Üdvözlöm Dunning és Kruger urakat.

white999 2022.07.30. 08:15:19

@GyMasa: Az kurvára nem úgy kezdődött, hogy Putyin elzárta gázcsapot..

Azzal kezdődött, hogy már tavaly kevesebbet küldött, mert tudta, hogy mit akar idén tavasszal.

Kiváló ötlet!
Hallottál már az akkuk élettartamáról?

Most megint energetikai szakemberekkel vitatkozol azzal tisztában vagy.

A való világ az nem egy SimCity Sandbox, ahol leteszed INGYEN a napelmet, és az termeli neked folyton a villanyt...

Ez világos de ha kirakod a hőmérődet és kimész a Tarna mellé akkor látni fogod hogy a mostani sem fenntartható és az sem hogy szüljön mindenki még 3 gyereket. Max fele embernek lenne élhető ez a bolygó és folyamatos fejlődés gdp növekedés elvetése mellett.

"Ha az EU nem szalad be tátott szájjal a faszerdőbe az értelmetlen szankciókkal, akkor most kb semmi probléma nem lenne.
Sőt, Ukrajna már rég elveszítette volna ezt a háborút, ami így is be fog következni."

Ez esetben felkészül a következő ország, ami akár lehet a magyar is. hiszin putyinovics erővel elérte amit akart, tehát sikeres a politika. Nem csak erkölcsi nulla vagy de egy lépéssel sem tudsz előrébb gondolkodni, mint amit készen a szádba adnak. A krím elfoglalása után se azt szűrte le putyinovics, hogy akkor megállok, mert nem rokkant bele a lightos szankciókba. Ukrajnán kívül még kit kel feláldozni? Neked mi a tűréshatár?

LNG- TANKEREKKEL SZÁLLÍTJÁK ÉS NEM VASÚTON MEG TRICIKLIN.
Miért? Mert 4 lépcsőben -161 fokra hűtik ami egyébként a gáz forráspontja, ez cseppfolyós állapotot jelez de ha beledugnád a kezed akkor nem égetné. Azon lehet vitatkozni hogy a hűtés vagy a fagyasztás kifejezés jobb amikor a 0 vagy minusz fok felé tendálsz. A tankereken vagy hűtik, fagyasztják az acéltartályokat pedig hőszigeteléssel látják el vagy jellemzően a gáz kibocsájtásával hűtik, amit a tankerek hajtására használnak. A fogadó állomásokon szintén hűtik és jellemzően egyből a gázvezetékbe irányítják, hogy eljusson rendeltetési helyére. Gyorstalpaló lng ből. Ezért nem vasúton szállítják, lufiban öngyújtóban meg hasonló nagyívű elképzelésekben. Nem csak drága de macerás is és nagy mennyiségben nem megoldható. Ha így lenne akkor kína felé mehetne az egymást érő vasúti oszlopok de nem mennek. El kell keserítselek ruszkik ide akarják eladni a gázt még ha nem is úgy csinálnak. Az győz aki később döglik meg vagy az eu esetében kibírja addig amíg nem pótolja valami mással a ruszkik kieső mennyiséget. Illetv a kulcs az, hogy lényegesen kevesebbet fogyaszt belőle. (pl szigetelés a házakra) Ezen az áron egyébként erre van is esély. 70 évek enegiaválsága ugyanígy kezdődött, azután lett érdekes a pár litert fogyasztó autó és nem a 20 literesek, csak előtte egy évig alig volt autó az autbahn-on.

GyMasa 2022.07.30. 17:57:07

@white999:
"Az kurvára nem úgy kezdődött, hogy Putyin elzárta gázcsapot..

Azzal kezdődött, hogy már tavaly kevesebbet küldött, mert tudta, hogy mit akar idén tavasszal."
Nem az 2008-ban, a Romániai NATO csúcson kezdődött.
Majd a 2014-es, Nyíltan elismert USA puccsal folytatódott, amikor az USA 5 milliárd USD-s CIA akció keretében elzavarta az akkori, oroszbarát kormányt, és a saját bábkormányát ültette Ukrajna élére (Ez, nyíltan megkereshető információ a neten a mai napig)
Az akkori elnök azonnal felmondta a Krím-i hadikikötő bérleti szerződését az oroszokkal, akik ezután lerohanták a Krímet, ami teljesen orosz többségű terület volt mondig is.
(ja, és, szerinted mennyire normális, hogy az orosz flotta egyetlen meleg tengerekre néző hadikikötője NEM ororsz kézen van?)

Aztán jöttek Donyeck és Luganszk.

Aztán Ukrajna 8 éven keresztül, naponta lőtte és rakétázta ezeket a területeket, amiket a mai napig sajátjának vall. De válogatás nélkül lőtte a civileket és nem katonai célpontokat
Érted! Ukrajna a sajét állampolgárait lőtte 8 éven keresztül rendes tüzérséggel.

Közben voltak egyéb attrocitások is pl., Odesszában, ahol többezer embert lincseltek meg az Azov hadosztály nácijai. Senki nem tett semmit ez ellen.
Majd, állítólag február végére volt beütemezve, hogy az Ukrán haderő lerohanja, és visszafoglalja ezeket a területeket.
Ezt nem tudom, igaz-e, de ha nem, akkor mit keresett 60 000 ukrán katona azon a területen február 24-én?
Az Európai szemmel teljesen elfogadhatatlan ukrán nylevtörvényről meg nem is beszélve!
Csak amíg a magyar ksiebbség relatíve alacsony számú, és Magyarország csak a NATO csatlakozási tárgyalások blokkolásával tudott (akart) keresztbe tenni az ukránoknak, sajnos az oroszok a világ egyik legnagyobb hadseregével rendelkeznek, tehát velők baszakodni az bizony nem jó ómen.
Mint, ahogy te sem állsz le ingerelni egy 150 kilós, csupa izom verőlegénnyel.
(Illetve, ha leállsz vele, akkor számíts egy nagy pofonra)

"Most megint energetikai szakemberekkel vitatkozol azzal tisztában vagy."
Nem, veled vitatkozom!
Villamosmérnök vagyok, úgyhogy van fogalmam mindenféle elektromos dolgok alapvető működésével.
Te viszont valami bölcsész lehetsz, mert:
- Nem megy már a felsős matek sem (Ebből lehettél felmentve)
- Fogalmad sincs a fizikáról még nagy vonalakban sem (ezt meg nem is kellett tanulni, ert nyilván olyan középiskolába mentél, ahol elkerülhetted)
- Elég rosszak a leírt szöveg értalmazési képességeid
- Nem tudsz, érthető, világos magyar mondatokban kommunikálni
- Nincsen saját véleményed, mindig valaki másé mögé bújsz el
- Eléggé fejletlen a vitakészséged, hiszen tulajdonképpen valamiféle "Write only" üzemmódban írod a zagyva, összefüggéstelen kommentjeidet
- Képtelen vagy beismerni ha hibázol
- Képtelen vagy használni a Google keresőt
- Képtelen vagy linket adni az állításaidhoz.
Ezek után, szeretném megkérdezni az őszinte véleményedet, hogy miért vesztegessek rád többet az időmből?

"Ez világos..."
Ha világos lenne enked, akkor nem írogatnád ide a sületlenségeidet...

"... de ha kirakod a hőmérődet és kimész a Tarna mellé akkor látni fogod hogy a mostani sem fenntartható..."
Jaja, csakhogy amiket leírsz,a zok valami okból NEM megvalósíthatóak.
Vagy azért, mert még a technológia sem létezik hozzá (Lásd az örök szent grálotokat a "majd lesznek JOBB akkuk", de MA nincsenek, amiatt MA nem tudod megoldani a problémát NEM LÉTEZŐ technológiákkal, a maiak pedig egyrészt nem állnak rendelkezésre sem megfelelő mennyiségben sem megfelelő árban.
Még nem válaszoltál arra a kérdésre, hogy hogyan kívánnád finanaszírozni a Zöld átállás 320 000 000 000 000 HUF. árát...

"... és az sem hogy szüljön mindenki még 3 gyereket. Max fele embernek lenne élhető ez a bolygó és folyamatos fejlődés gdp növekedés elvetése mellett."
Vagy nem! Isten a világmindneség mindenható Ura azt az utasítást adta a Bibliában, hogy szaprordjunk, sokasodjunk, és lakjuk be a világot.
Sőt, le van írva az is, hogyan lesz vége a világnak, és ott nem szerepel a "túlnépesedés" szó.

"Ez esetben felkészül a következő ország, ami akár lehet a magyar is."
Nem. Magyarország NATO tag. Ha Putyin továbbmegy, mint Ukrajna, azzal kirobbantja a 3. VH-t.
Hacsak nem hagyja a NATO látványosan Magyarországot magára egy ilyen esetben, ami viszon a NATO azonnali szétesését eredményezné, és akkor tényleg mindenki magáára lenne utalva.

"Nem csak erkölcsi nulla vagy de egy lépéssel sem tudsz előrébb gondolkodni, mint amit készen a szádba adnak."
Már, bocsi, de itt te vagy az, aki képtelen a gondolkodásra.

" A krím elfoglalása után se azt szűrte le putyinovics, hogy akkor megállok, mert nem rokkant bele a lightos szankciókba. Ukrajnán kívül még kit kel feláldozni? Neked mi a tűréshatár?"
Ahogy látom, NEKED az egész EU is simán belefér, dehát, mi nem vagyunk egyformák (szerencsére)
Amúgy, az lehet, hogy mondjuk Ukrajna is jobban járt volna egy tényleg 9 napos háborúval.

GyMasa 2022.07.30. 18:22:02

@white999:
"LNG- "
Látom, végre sikerült megtalálni a Wikipédiát neked is!

"TANKEREKKEL SZÁLLÍTJÁK ÉS NEM VASÚTON MEG TRICIKLIN."
Az, hogy úgy _SZOKTÁK_ nem jelenti azt, hogy másképpen nem _LEHET_.
Ez elsősorban pont a kapitalista világ miatt van, ahol a minél magasabb profit miatt mindig a leghatékonyabb megoldást preferálja a rendszer (kivéve amostani, Tajgetosz-pozitív EU vezetést, akik most ideológiai alapon akarnak okosak lenni. Csakhogy amint a fizika törvényeit sem lehet jogszabályokkal felülírni (Lásd EURÓ fogyasztási normák) pont ugyanígy a PIAC törvényeit sem lehet ábrándozással felülírni, lásd a Zéld átállást)

"Miért? Mert 4 lépcsőben -161 fokra hűtik ami egyébként a gáz forráspontja,"
Jaja, látom, ez neked újdonság.
És, azt is tudod, miért csinálják ezt?

" ez cseppfolyós állapotot jelez"
Tehát, NEM szilárdat!

" de ha beledugnád a kezed akkor nem égetné."
Ez nem tudom, honnan jön ide, egy rövid ideig a LEidenfrost hatás megvédené a bőrödet a fagyástól, de utána csúnyán lefagyna a kezed, ha tényleg beledugnád...

" Azon lehet vitatkozni hogy a hűtés vagy a fagyasztás kifejezés jobb amikor a 0 vagy minusz fok felé tendálsz."
Nem, nem lehet rajta vitatkozni!
A hűtés esetén csökkented a hőmérsékletet, de fagyasztás esetén lemész a fagypont alá, ami egyértelműen halmazállapotváltással, mégpedig a szilárd állapotba való átmenettel jár!
Az LNG pedig, mint, ahogy azt a neve is mutatja, NEM szilárd, azaz NEM fagyasztva van!
A nulla foknak pedig itt semmi jelentősége nincs, hiszen az a víz fagypontja, aminek semmi köze az LNG-hez!
Ezért érdemes a "fagypont" szót használni, hiszen az minden anyagra jellenző.

" Gyorstalpaló lng ből."
Erre csak neked volt szükséged.
Ugye, mennyivel jobb lett volna, ha ezt előbb olvasod el, és csak utána kezdesz el okoskodni?
Mondjuk, a hsz-ed alapján ezt sem sikerült megértened...

" Ezért nem vasúton szállítják, lufiban öngyújtóban meg hasonló nagyívű elképzelésekben. "
De, ez nem azt jelenti, hogy ne lehetne....

"Nem csak drága de macerás is és nagy mennyiségben nem megoldható."
Pont ezt mondtam én is eredetileg, nem?
Kivéve a "nagy mennyiségben nem megoldható" részt, mert az ugye egy egészen relatív fogalom.

" Ha így lenne akkor kína felé mehetne az egymást érő vasúti oszlopok de nem mennek."
Vannak ott csővezetékek. Nem sok, meg nem elég, de vannak.

" El kell keserítselek ruszkik ide akarják eladni a gázt még ha nem is úgy csinálnak."
Jaja, ebben most pont egyet is értünk.
A baj az, hogy az EU NEM AKAJA MEGVENNI ÉS NINCS A HELYETTESÍTÉSRE ÉLETKÉPES ÖTLETÜK SEM.
Azaz, nem az a baj, hogy lesz-e USA, Nigériai, Katar-i, meg ki tudja honnan elég LNG 2-3-5-15x áron, hanem hogy lesz-e elég?
EZ a nagy különbség!
És, te pont ezt nem érted...

"Az győz aki később döglik meg vagy az eu esetében kibírja addig amíg nem pótolja valami mással a ruszkik kieső mennyiséget."
Ja, meg nem mellesleg közben az egész világ (lásd Sri Lanka-t) is szopik emiatt, mert most az EU kétségbeesetten vásárolja fel a világ LNG készleteit irtózatos áron, ami maitt nekik már az megfizethetetlenül drága lett.
És, ők egy sziget, ahová nincs csővezeték.

" Illetv a kulcs az, hogy lényegesen kevesebbet fogyaszt belőle. (pl szigetelés a házakra) "
Hát, amikor utaljára ennek utánanéztem, akkor azt mondták, hogy a fűtés esetén 1°C csökkentés kb. 1%-kal csökkenti a fogyasztást.
Akkor számoljunk:
Az EU 15% megtakarítást szeretne.
Tehát az eddig 20°C-ra felfűtött lakásokat a fenti szabály alapján max. 5°C-ra lehetne felfűteni. Az a temperáló fűtés értéke, azaz az a hőmérséklet, ami alá, ha lemész, akkor már szétfagyhatnak a csövek az épületben.
Te meddig bírnád ki 5°C-os lakásban?

"Ezen az áron egyébként erre van is esély."
Jaja, szerinted hányan fognak ténylegesen is 3+ hónapot eltölteni egy 5°C-os lakásban?
Hányan fognak kihűlni?
Hányan fognak megfagyni?
Mennyibe fog a plusz betegségek kezelése kerülni?
Neked hány ilyen haláleset lenne lefogadható?

" 70 évek enegiaválsága ugyanígy kezdődött, azután lett érdekes a pár litert fogyasztó autó és nem a 20 literesek, csak előtte egy évig alig volt autó az autbahn-on."
Igen, csak akkor ténylegesen sem volt benzin. Drágán sem volt.
Most lehetne gáz, ha az EU kommunista vezetői éppen nem hazaáulást követnének el az országaik lakosságai ellen egy olyan néppel szoldaritálva, akik az egyik legdurvább babnánköztársaság szintjén állnak Európában...

GyMasa 2022.07.30. 18:23:44

@white999:
De, itt, és most tényleg befejeztem, hiszen ennek az egésznek semmi értelme nincs, csak az időmet rabolod.
Részemről befejeztem ezt az értelmetlen időpocsékolást, hiszen meggyőzni sem én, sem a matematika, sem a fizika nem fog, soha nem fogod belátni, hogy nincs igazad!

white999 2022.07.30. 21:20:44

@GyMasa: Szépen felmondtad az orosz propagandát A-tól Z-ig. A végén még megsajnálom az oroszokat. amúgy nem lehet hogy az ukránok eleve utálják a sztálin miatt őket, Kicsit sokan haltak éhen miatta. Valahogy nem nagyon akarják a nagy medve barátságát sokkal inkább az usa-ét. Ez szerinted nem életszerű? Vagy szerinted annyira ördögtől való ha elzavarnak egy palit, aki arany fajanszba szarik minden nap és szereti az oroszokat.

AZ LNG- T adom a fagyás rossz kifejezés volt hűtés kellett volna. Nem wiki. A szállítást nem adom az marhaság. Pont mai hír, hogy afrikából 4000 méter (pont ez a csővezetékek gazdaságossági határa felett már lng van.) csővezetéken keresztül jön majd a nafta európába. Biztos kell neki pár év de ruszki gázról leválás megkezdődött, van még egy jó éve putyinnak, nekünk meg egy szar. Ők meg vihetik a kínaiaknak. Mondjuk ha bedől a kínai ingatlan piac és nem kell 3 milliárd épületet feleslegesen megépíteni csak a gdp növekedés kedvéért akkor valszeg energia sem kell annyi de ez legyen putyinovics problémája.

"Hát, amikor utaljára ennek utánanéztem, akkor azt mondták, hogy a fűtés esetén 1°C csökkentés kb. 1%-kal csökkenti a fogyasztást."

Ez egy ordas nagy marhaság. 1 fokkal sokkal többel csökkenti átlagban 5%. 2 fokot lejjeb tekered akkor az 10%. Persze mindenkinél más mert én olyan keveset fogyasztok, hogy nálam ennyi nem játszana. Van hogy novemberben kétszer kapcsol be a kazán 10 percre, abból nehéz már kevesebbet kihozni. Mielőtt írsz valamit utána kellene nézni. A kedvedért link mert már nem telefonon vagyok így a helyesírás is sokat javul ha nem javítja ki a mesterséges uninteligencia.

www.energiatudatoshaz.hu/publikaciok/Energiamegtakar%C3%ADt%C3%A1si+lehet%C5%91s%C3%A9gek+a+lak%C3%A1sban/id:57/

Ugyanakkora marhaság mint a fűtés gomb tekergetése. Sokkal több energiát fogyaszt egy kihűtött lakás felfűtése mint, folyamatosan rá rá fűteni egy keveset. Én családi házban egy két szobás konvektroros lakás felét fogyasztom. Tudom miről beszélek.

5 fokos lakás az azért lesz, mert nem bírják kifizetni a számlát de ez eddig is így volt. Betegeket nem fognak kezelni mert már nincs egészségügy. Lehet nem követed az eseményeket de szülni van ahol 120 km re járnak de nincs onkologia urologia stb.

Amúgy, az lehet, hogy mondjuk Ukrajna is jobban járt volna egy tényleg 9 napos háborúval.

Nem lehet, biztos, hogy jobban járt volna de ezek már csak ilyen dolgok. Putyin is jobban járt volna ha bele se kezd. Ezt a háborút senki nem fogja megnyerni. Oroszok már soha nem pacikikálják az ukránokat még ha elfoglalnák is. Ennyi halott után kizárt. Ukránok se adják már fel, túl vannak azon a ponton. Nagy gondolkodónk éppen most fejtette ki, hogy mennyi pénzt öl bele az usa meg az eu és kizárt dolog, hogy ezt pénzeljék. A géniusz már csak azt nem fejtette ki, hogy a magayr nem acélos gdp-nek alig több mint felével rendelkező (fejebként) ruszkiknak, ugyan honnan lenne végtelen mennyiségű pénzük erre, hogy a világ legnagyobb hatalma és az európai közösség nem bírná el vele szemben. De hát logikát ne keressünk benne, hiszen csak egy látnok akinek eddig úgy nagyjából semmi nem jött be.

"Vagy nem! Isten a világmindneség mindenható Ura azt az utasítást adta a Bibliában, hogy szaprordjunk, sokasodjunk, és lakjuk be a világot.
Sőt, le van írva az is, hogyan lesz vége a világnak, és ott nem szerepel a "túlnépesedés" szó."

Bocs itt kell tényleg abbahagyni, aki abban hisz hogy egy szakállas ember teremtette a világot és azután a hetedik napon megpihent, azzal tényleg nincs értelme bármiről is beszélni.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása