magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Pedig olyan egyszerű

Lengyel elvtárs rácsodálkozik, ahogy minden ballib megmondóember is évek óta, miért is van az, hogy a kisember jobboldali, míg az elit meg baloldali, persze mindkettő a szó magyar értelmében. Azt írja "az alacsony jövedelmű és képzettségű, vagyon nélküli, vidéki, állam-függő Hunnia szavazói tartják fenn a rendszert szavazataikkal, a magasabb jövedelmű és iskolázottabb, vagyonosabb, államtól kevésbé függő szavazókkal szemben".

Pedig saját mondatában benne van a válasz! Amióta - úgy 6 ezer éve - létezik az állam nevű fogalom, az a dolgok természetes rendje, hogy az emberek nagy többsége államfüggő, hiszen ha nem így lenne, nem vetnék alá magukat az emberek önkéntesen egy sok tekinteben terhes felettes hatalomnak. De alávetik, mert ez az érdekük, az állam ugyanis olyan szolgáltatásokat nyújt, melyek ellensúlyozzák az ezért általa megkövetelt terheket.

Jared Diamond szociológus írja, aki személyesen is éveket élt őskori körülmények közt élő emberek között Pápuában, hogy az a pápuai őslakos, aki egyszer beköltözött a városba, soha onnan nem akar visszamenni az erdőbe. Hiába minden romantikus elképzelés a szabad életről az erdőben. S hiába jelent ez a városi lét jellemzően nyomornegyed szintet, kb. gettót, ami fehérember szempontból egyértelműen amolyan borzalmas nogo-zóna, még ez a csökkentett szintű államiság is hatalmas biztonságot ad az erdei élethez képest.

Az állami létet borzalmas elnyomásként csak az az apró réteg éli meg, mely eleve rendelkezik mindazzal az anyagi forrással, ami szükséges a biztonság megteremtéséhez. Ez pedig mindig minden társadalomban egy törpe kisebbség.

Ezért is abszurd a liberális szólam az erős, államfüggetlen, módos középosztályról. Ez a réteg ugyanis a világ leggazdagabb országaiban is kisebbség. Ahhoz, hogy ez a réteg többség legyen - ez volt a helyzet Nyugat-Európában a 60-as és 70-es években, talán még ma is így van Skandináviában -, az kell, hogy külső forrásból legyen finanszírozva a modell, azaz másoktól kell elvenni a szükséges pénzt hozzá. Látványosan ilyen eset máig pl. a gazdag arab olajállamok, ahol a lakosság zöme jogtalan idegen vendégmunkás, akik működtetik a rendszert.

A magyar "baloldal" természetesen történelmi okokból mindig az elit érdekeit képviselte. Mire fel tehát, hogy meglepetés, hogy csak az elit szavaz a "baloldalra"? Polgári pártra miért szavazzon az, aki nem polgár?

93 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4317918595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2022.09.03. 06:23:31

Skandináviában kiktől veszik el, vették el a múltban a jóléthez szükséges javakat?

2022.09.03. 08:15:16

a közéletben az elsődleges az állam, a másodlagos az egyház (a modern kori vallásfelekezetek a pártok, különféle politikai platformok) és legfeljebb harmadlagos a piac. ami rendesen közösségi jellegű.

2022.09.03. 08:36:01

@zavaleta:
norvégia külső adóssága 6-800 milliárd dollár. az átlag norvég ennek fizeti a kamatait. és a külső vagyona ennek a duplája. ennek kapj hozamait.

egy átlagos norvég egy kb. 100 millió forintos tőkealap nyereségét könyvelik el a folyószámláján. nyilván van aki ennél többet, sokkal többet. a gazdag, nagyon gazdag norvég. vagy aki ennél kevesebbet, sokkal kevesebbet. a szegény, a nagyon szegény norvég. ha a hozam 5%, akkor az átlag norvég kap évi 5 millió forintnyi bónuszt a nagyvilágból. és ebből terem a jólét.

élesi 2022.09.03. 08:44:56

Eleve nem létezik vagyon nélküli vidéki ember. Egy faluban nem lehet szobakonyhát bérelni. Ott mindenki a saját házában lakik. A vagyon nélküli ember, a proletár tipikusan (nagy)városi jelenség. Magyarországon egyetlen nagyváros van, és pont ott tud csak számottevő támogatást felmutatni a ballib tábor. Úgyhogy Lengyel okfejtése eleve hibás, hiszen már a kiinduló pontja is hamis. Egy paraszt sokkal kevésbé függ az államtól, mint egy pedagógus vagy egyéb diplomás bürokrata. Ha nehéz idők jönnek, sosem a földműves esik kétségbe, hanem a városlakó. Faluról, tanyáról fogják vinni az élelmiszert a városba, nem fordítva. Úgyhogy baromság az egész.

2022.09.03. 08:51:42

@zavaleta:
magyarország külső vagyona jóval csekélyebb. és magyarország külső adósságának kamatai jóval magasabbak. 50 ezer forint körüli összeg. másodpercenként. ennyit kell kifizetni. hogy ebből jobban éljenek a norvégek, vagy akárkicsodák. akikre azt mondják, hogy a "nyugat", vagy hogy "a zsidók". ez a rendszer alapvetvő igazságtalansága. amit kihasználnak.

a neoliberalizmus van akinek áldás, van akinek átok. nem jelent megoldást az illiberális demokrácia a nemzeti nagytőkésekkel. különösen úgy nem, hogy minden relációban kiszolgáltatják az országot.

ideologikusan leginkább egy félfeudális, félkapitalista rendszert lehet építeni, ami a félkommunista is egyben. és ez a reformszocializmushoz hasonlít leginkább. amely elképzelést a rendszerváltók kidobtak. belpolitikában a késő kádárizmust lehet folytatni. a külpolitikában a korai horthyfasizmust.

2022.09.03. 08:53:52

@élesi:
persze. aki kis államot akar az költözzön pócspetribe, vagy piricsére. ott szinte egyáltalán nincs jelen az állam. budapest belső kerületeiben pedig szinte minden államtól függ. a minisztériumoktól és a nagykövetségektől.

Boldeone2 2022.09.03. 09:01:53

Hibás a poszt.
Ott kellene kezdeni, hogy a baloldali ès jobboldali felosztása már elve èrtelmetlen règi formájában, a 21- ik században. A jobboldaliság fő eredeti jellemzője, hogy a társadalmi hierarchiát termèszetesnek tekintik, vagyis gazdagok-szegènyek felosztást, így az államnak nincs feladata a különbségek kiegyenlítèsère. Ez a jobboldali politika lényege, nem pedig a tradícionális társadalom védelme
A baloldali politika lényege pedig èppen az ellenkezője: megpróbálja a felszámolni a társadalmi hierarchiát ès csökkenteni a különbségeket
Ma ezt inkább progresszív politikának nevezzük, ők azok, akik haladni akarnak a korral

A mai fejlett világban lassan megfordult minden : a jómódú emberek elsöprő többsége progresszív lett , annak különböző eszmei áramlatian hisz
A munkásság" a társadalom alján lévők, pedig sok esetben áldozatul estek a szèlsőjobb populizmusnak ès a demagógiának

A nyugati középosztály - a nem államfüggő középosztály - pedig létezik ...
Felnőttek olyan generációk, akik már megélnek önmagában csak a felhalmozott polgári vagyonból: több lakást örököltek a szülőktől, ügyvédi irodát, könyvelői irodát , stb...
A fiatal már nem megy el kulimunkára, csak az elit foglalkozásait fogja űzni ebből az " osztályból"...
A migránsok majd elvégzik a kulimunkát helyettük ....
Az elègedetlenek azok, akik sem vagyont nem tudtak örökölni, sem tanulni nem tudtak vagy akartak , ők lesznek a szèljobb populizmus fő támogatói

Serény Vélemény 2022.09.03. 09:22:40

@zavaleta: minden három náci krematóriumból kettő svédacélból készült. Minden német tankban ma is svéd csapágyak vannak, akkor is svéd csapágyak voltak.

tűz fal 2022.09.03. 09:53:18

Az ilyen Lengyel elvtárs félék sirámai csak arról szólnak, hogy magyarázzák a bizonyítványukat azok az alacsony intellingenciájú ostoba lúzerek, akiknek a gazdáik olyan szintre lúgozták az amúgy is deficites agykapacitásukat, hogy 100 genderrel, szólő2-vel, tulajdonképpen bármivel lehet etetni őket.

Ezeknek az ostoba lúzereknek a lelkét kell simogatni azzal, hogy "populizmus" áldozatai lettek. Elég nyilvánvaló hogy hol vannak az idióták, ha megnézzük hogy a szektájuk tetején egy olyan szelemi fogyatékos állat van (Biden), aki már súgógéppel se tud értelmes(nek tűnő)en beszélni, az alján olyan hülye serpák, akik szerint 100 gender és szülő2 van, de ha az orruk alá dörgölik ezeket a nevetséges hiedelmeiket akkor sírnak (ezt szoktuk itt is látni), és szellemi fogyatékosok szavazati jogáért lobbiznak.

2022.09.03. 10:09:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ez így nem meggyőző. A klubba azt veszik be, aki valamit hoz is. Ezek akkor nem voltak tőkeerős országok. Ez körkörös érvelés.

@cvsvrs: Ez az energiavagyonból lehet, de Svédo., Dánia, Izland és Finno. más.

@Serény Vélemény: Tehát technikailag már eleve fejlettek voltak, ez is körkörös érvelés.

ulpius66 2022.09.03. 10:13:17

Azért az eléggé elgondolkodtató, hogy a balliberálisok a "szocialista városokban" a "panel-lakótelepeken" a legerősebbek!
(ahol azért valljuk be, nem az "ELIT" ÉL.....)

ulpius66 2022.09.03. 10:23:45

A vidéki városok közül a ballibsik a legerősebbek Szegeden, ahol szinte csak komcsi él, nem véletlenül kapta a "Pol Pot megye fővárosa" elnevezést..... de ugyanilyen erősek Miskolcon, Pécsen, Tatabányán, Salgótarjánban... amely városok már a szocializmusban is "munkás-fellegvárnak" számítottak.....
(a két kivétel: Szombathely és Hódmezővásárhely, ahol semmi sem magyarázza, hogy a komcsik nyerték az önkormányzati választást.....)

Serény Vélemény 2022.09.03. 10:53:02

@zavaleta: nem érv, csak tit: tudományos ismeretterjesztés. Ha neked szümpatikus, hogy a náci hadigépezetet a svéd vasérc import tartotta a világ élvonalában a háború alatt, akkor az elmond valamit. Rólad.
A svédeken nem ment keresztül se a német afrika korps maradványa, se a 2. Ukrán front. De közben élvezték a háborús konjunktúra minden elemét.

A bezzegnorvégok meg hamarabb küldték az orosz frontra az önkéntes SS katonáikat - norvég légió - mint ahogy a magyar 2. Hadsereg egyáltalán elindult volna.

2022.09.03. 10:53:36

@zavaleta:
ez a külső vagyon. befektetések.

van egy stabil norvég reálgazdaság. és van a norvég korona. amiből bármennyit lehet nyomtatni. azt átváltják euróra, dollárra, akármire. és a tőkepiaci központok befektetik. ez lehet reálgazdaságba való invesztálás. multinacionális vállalatok. és transznacionális tőkealapok. amiben pénz termeli a pénzt.

és elmondják, hogy norvégia milyen szolidáris. a norvégokkal. persze. azon kívül politikai befolyást akar.

2022.09.03. 12:05:09

@Serény Vélemény: Ez a mazsolázgatás és a személyeskedés érvelési hibák együttese. Nem ismeretterjesztésre van itt szükség, hanem a feltevéseid alátámasztására.
Azt már sokan kivesézték, h a nyugat miért kizsákmányolásból LETT gazdag. Arra nem adtatok ti sem választ, a skandinávok miért ugyanilyenek. Az nem érv, h kizsákmányolásból TARTJÁK FENN a színvonalat, a kérdés, hogyan LETT jólét ott. A kimaradás sem érv, mert sokan kimaradtak a világháborúkból.
Én inkább az éghajlat miatti kevésbé tumultúózus történelemre, a germán szorgalom együttesére és a szolidaritás alapú társadalomra tippelek.

2022.09.03. 12:19:26

@zavaleta:
a skandinávok a gazdagság megteremtéséhez ugyanúgy befektetési alapokat használnak. ahogyan mondjuk budapest ilyen alapok hozama nélkül nem tudna fentmaradni. amiből ungár péter is megél. mert az apjára bízták a fővárosi ingatlanvagyont. és nyilván nem volt hülye. jutott az örököseinek. a skandinávoknál is ugyanez megy csak nagyban.

az éjszaki országokban a tőkejövedelmek relatíve egyenlően oszlanak el. a briteknél meg ott a kőgazdag belső londoni. és a tesco akciós újságot várja a brit nyugdíjas. a gyarmatáru kereskedő behozza az olcsó bangladeshi pulóvert. ahogyan a legtöbb magyar háztartás. vagy vagy az átlag amerikai. nincs tőkejövedelme. a semmiből nem varázsolnak neki egy rakás pénzt. és a skandinávnak is odavarázsolnak. csak ezzel nem hencegnek.

Yorg 2022.09.03. 12:21:58

Rossz a link, nem Lengyel László-cikkre mutat.

2022.09.03. 12:24:58

@zavaleta:
nem arról van szó, amiről pogácsa zoltán beszél, hogy a jólét a munkaadók és a munkavállalkók között létrejött megállapodás eredménye.

egy átlagos magyar településen mondjuk mezőtúron leül a munkaadó és a munkavállaló. és egyezkedhetnek, hogy skandináv bért fizetnek. csak úgy holnap bezárna a műhely, vagy az üzlet. mert mezőtúrnak nincs tőkejövedelme. szemben egy átlag norköpping-ivel.

2022.09.03. 12:49:17

@zavaleta:
tehát ha az lenne, hogy a skandináv országok is menjenek szépen vissza a királyságaikba. és ott termeljenek árut. és cseréljék el az éjszaki és a balti tengeren. kereskedjenek úgy, ahogyan a hansa városok. visszaállna a feudalizmus és a klasszikus liberalizmus kombója, akkor a jólét valószínűleg csökkenne.

az oroszok és az arabok azt mondják, hogy ide térjünk vissza. mert van elég nyersanyag, energiahordozó. az indiaiak és a kínaiak azt, hogy ők félkész vagy késztermékeket gyártanának. csak ezek után mindez nem lenne nagyon olcsó. és ez bebaszna európának. és amerikának is.

magyarországnak is. mert nincs magyar tulajdonú ipar. van egy építőipari kartell. amelyik állami megrendelést teljesít. és van néhány tökfej. akik állammal való összefonódás nélkül tudnak működni. makrogazdaságban feudális irányba való visszatérés következik, akkor a kis-magyar mikrogazdaságban szocializmust lehet csinálni.

csak erre az a válasz, hogy az nem működött. vagy nem működne. akkor majd nem működik. ha beüt a krach, akkor azt lehet csinálni. és lehet mondani, hogy nem üt be.

2022.09.03. 12:53:47

@cvsvrs: Ezzel nem válaszoltál. Miért nem csinálja mindezt az összes többi ország? Azaz: honnan van a kezdőtőke?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.03. 12:59:22

@zavaleta:

Miéer nem világbajnok minden focivállogatott?

Miért vannak hajléktalanok? Miért nem vesznek inkább maguknak úszómedencés villát?

2022.09.03. 13:02:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ez most a szalmabáb. A skandináv országoknak honnan volt kezdőtőkéje?

Serény Vélemény 2022.09.03. 13:09:32

@zavaleta: Lopták. Mialatt a magyarok hont foglaltak, a vikingek raboltak.

2022.09.03. 13:10:21

@zavaleta:
azért nem csinálja meg a világ összes országa, mert nem csinálhatja meg. minden országnak nem lehet kiterjedt külső vagyona. mindenki nem lehet gyarmattartó. a korrekt az lenne, hogy mindenki szépen visszavonul a saját állampolgárai lakókörnyezetének határvidékéig

Gógita 2022.09.03. 13:31:01

És ilyen a mi "elitünk", "értelmiségünk", mint Lengyel és társai.

Nekik nem tűnik fel, csak ellenzékben, hogy amikor az ő lieblingjeikre szavazott többségben a nép - UGYANEZ A NÉP! -, akkor sem csak az "elitek" szavazataival nyertek. Hanem ugyanazon emberek többségének szavazatival, akik most NEM RÁJUK SZAVAZNAK. Pedig egykor egy részük rájuk szavazott.
Ennek pedig OKA VAN, és nem az, hogy a nép egyszer ostoba, államfüggő bugris (ha szerintük rosszul szavaznak), máskor meg bölcs (ha rájuk szavaznak). ...
Hanem azért, mert VÁLASZTANAK a kínálatból! Azt, ami szerintük a legjobb lesz NEKIK és az országnak.

Amely értelmiségi így gondolkodik erről, mint egy primitív faék, az vajon tényleg értelmiségi vagy csak egy troll, agitpropos?

Gógita 2022.09.03. 13:41:48

@cvsvrs: Horthyfasizmus sosem létezett!
Ez egy kommunista-szocialista hazugság. Amit még 2022-ben is bevesznek emberek.
Horthynak köze nem volt a fasizmushoz, nemzeti szocializmushoz.

A balosoknak (ballib zsidó filozófusoknak) már a normál hazafiság is fasizmus. Ezt nem érti meg Domokos sem a Bekiáltás blogon.
Nyilván mert nekik az az érdekük, hogy az ellenfeleket - a nemzeti-konzi-keresztényeket, minket - fasisztázhassák, mert ez előnyt jelent nekik.

2022.09.03. 13:42:01

@zavaleta:
@zavaleta:
a kezdőtőke minden népnek ugyanaz. természeti értékek. a föld az ásványkincsek, növényzet, az állatvilág és persze az emberek. a beltengereket, a óceánokat pedig valamilyen módon fel kellene osztani.

ez makroszinten visszatérés a feudalizmushoz. a gyarmatosítás előtti időkhöz. és ezt nem érti egy progresszív törzsi tudatú. európában ez a szekta uralkodik. az y kromoszóma markert is meg lehet mondani. azt nyomatja, hogy újabb és újabb gyarmatokat foglalnak el és demokartizálnak. és ennek esik áldozatául ukrajna. illetve az oroszok ezzel szemben fellépnek, mert ebből a nyugatos progresszióból kulturálisan nem kérnek. akkor se gazdasági értelemben a haszonélvezői voltak a fővárosban legalább is. mert egyébként moszkva gazdagabb volt a háború előtt, mint lesz a háború után.

2022.09.03. 13:45:14

@Gógita:
dehogy nem létezett. csak kommunista terrort nem verte szét teljesen nem börtönözött be néhány ezer terroristát és szélsőséges felforgatót. aminek eredménye a nácizmus. százezrével hurcoltak ártatlanokat.

Gógita 2022.09.03. 13:59:00

@zavaleta: "A skandináv országoknak honnan volt kezdőtőkéje? "

Mondd meg te! Mivel mi kevéssé mélyedtünk el a skandi töriben.
Szerintem a szorgalom, meg a szociális érzékenység ehhez kevés.
Szóval?

2022.09.03. 14:07:01

@Serény Vélemény: Mi is raboltunk. Igaz, aztán már nem. Én őszintén sajnálom, h nem tartoztunk a gyarmattartók közé.

@cvsvrs: ez alapján a legazdagabb országoknak az afrikaiaknak kéne lenniük, és már a gyarmatosítás előtt fejlett vidéknek kellett volna lennie Afrikának.

@Gógita: én csak tippeltem azokat, épp h nem vágom a régiót.

Én összességében kb. 99%-ban egyetértek Bircával, de a skandináv jólét eredetét illetően érzek egy kis zavart az erőben.

Gógita 2022.09.03. 14:08:53

@cvsvrs: Ha nem ismered a történelmi tényeket, ne írj róla!

Horthynak SEMMI köze nem volt sem a fasizmushoz, sem a nácizmushoz! Ez a tény.
Meg az, hogy hazafi volt, a régi, alkotmányos királyság híve, és rendet tett, ahogy azt abban az időben egy államfőnek tennie kellett.

A (szabadon választott) kormányai - mint a Bethlen kormány - sem voltak fasiszták. Egyik sem. Sőt, kifejezetten üldözték, kiszorítani próbálták a szélsőségeseket, mind jobbról, mind balról. A nyilasokat is!

Maradjunk a tényeknél. Ma már talán lehet.
Vagy legalábbis el kell kezdeni.

Gógita 2022.09.03. 14:11:42

@cvsvrs: "aminek eredménye a nácizmus"

A nácizmus és a fasizmus szerinted ugyanaz? Szinonímák?

Gógita 2022.09.03. 14:16:12

@zavaleta: Értem. Akkor nézzünk pl. olyan tényezőket, hogy nem tiport át rajtuk két világháború, nem volt 40-50 év szocializmus...

2022.09.03. 14:16:40

@Gógita:
horthy nem volt náci, de fasiszta volt. egy hadsereg élén vonult be és úgy nevezte ki a főembereit és erőszakkal teremtett rendet. az a fasiszta. nem volt náci.

Gógita 2022.09.03. 14:23:43

@cvsvrs: Hát, ha neked ez a fasiszta, akkor már Szent István is az volt.

Ezt gondold át kicsit.

Amúgy ez a baj, hogy úgy fasisztáznak, náciznak emberek, hogy fingjuk nincsen mit jelentenek ezek. :-(
Van egy SAJÁT ötletük rá. És tudják, hogy az ellenfélnek, vitapartnernek ez rossz, ha lefasisztázzák, és ez a lényeg.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.03. 14:42:05

@Boldeone2:

Jobboldal és baloldal csak a modernitás óta van, korábban ilyesmi nem létezett.

A jobboldal fő jelszava a szabadság, míg a naloldalé az egyenlőség.

A jobboldal azt mondja: aki okos, szorgos és ügyes, az gazdag, szóval megérdemli, igazságtalan lenne a butákat, lustákat, ügyetleneket pénzelni a gazdagok pénzéből. A lényeg az esélyegyenlőség, más egyenlőság nem kell.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.03. 14:43:43

@zavaleta:

Még olyan koldusországokat is bevettek a klubba, mint Görögország, Portugália, Spanyolország. Az egyetlen ok: ott nincs kommunizmus, így demonstrálni lehet velük, lám a kommunizmus elutasítása jóléthez vezet.

Boldeone2 2022.09.03. 14:49:24

Egy a biztos: a nyugati típusú társadalmi rendszernek nincs alternatívája, ahhoz először a nyugati mentalitása kellene váltani, hogy utolèrje Magyarország az ottani èletszínvonalat ...
Most jövök ausztriai nyaralásból, ott semmilyen válság nem èrződik, a köztv hazugságokkal házal..
Az áruházak polcai dugig vannak, volt ahol csak sajtból láttam vagy 300 felét ...Az emberek felhőtlenül költenek , örül az ember ha egyáltalán szabad szállást tud találni akkora, a kereslet a jelentősen túlárazott szállásokra is...

A mostani válság legnagyobb vesztese Ukrajna után Magyarország lett. Ilyen szintű valutaleèrtèkelèst nem lehet visszahozni , Európa szegènyháza lehet Magyarország ...
A kormány amit lehetett, majdnem mindent elrontott , most pedig a fèlrevezetett , tudatlan rétegek is jól pofára fognak esni ...
Olyan ütést kap most az erőtlen felzárkózás , ami èvtizedekre eldöntheti az ország sorsát ...
Ausztria tele van magyar melósokkal...

2022.09.03. 14:49:40

@Gógita:
a fasizmus egy totalitárius, nacionalista és korproratív rendszer.

Boldeone2 2022.09.03. 14:56:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A valódi koldusország az Magyarország lehet az EU- n belül
Válságreziliencia = nulla
Már règen az eurózónában kellene lenni, hogy meg lehessen azok pénzét vèdeni , akik takarèkoskodtak
Putyin háborúja meg Orbán hülyeségei miatt már a felső középréteg is szenvedni fog!
Règen végre kellett volna hajtani az EU ajánlásait, különben nem lesz pénz ...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.03. 15:02:02

@Boldeone2:

Mo. a világ felső 10 %-űban van, nehezen lesz belőle koldusország.

2022.09.03. 15:12:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mely okok ezek? Én max a NATO-érdekszféra-bővítésre tudok gondolni. A spanyol stb. példa szerint viszont akkor ez egy pr-célzatú tőkebefektetés volt a magországok részéről.

@Boldeone2: ez a hamis kompozíció érvelési hibája. Az általad Ausztriában megélt nézőpont és tapasztalt szempontok alapján ez Magyarországra is igaz. Úgy költenek az emberek, mintha nem lenne holnap, Lidl stb. dugig emberrel, fogynak a drága borok is stb. Az infláció, ami részben ezt pörgeti meg EU-s jelenség. Egyébként Magyaro.-nak fölösleges a nyugat felé igyekeznie kulturálisan. Semmilyen célból nincs értelme minket bevenni a VIP-klubba és bármit teszünk, nem is fognak.

2022.09.03. 15:13:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
magyarország az évtized második felében az eu három legszegényebb tagállama között lehet. bulgária és románia mellett. és ebből adódik majd az orbánizmus bukása. ez nem egy irreális forgatókönyv.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.03. 15:18:18

@zavaleta:

Akkor volt még kommunista rendszer, ami ellen a nyugat harcolt, elfelejtetted?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.03. 15:20:00

@cvsvrs:

Nem hiszem.

1. Senki se lett gazdag Kelet-Európában.

2,. Már most megelőzött Mo. egyes NYUGATI tagállamokat.

2022.09.03. 16:17:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
vásárlóerő paritáson görögországot és portugáliát. nominálisan egy átlag görögnek is több pénze van, mint egy átlag magyarnak. csak görögországban az élet drágább.

tűz fal 2022.09.03. 16:23:55

@cvsvrs:
"nominálisan egy átlag görögnek is több pénze van, mint egy átlag magyarnak. csak görögországban az élet drágább"

Akkor mire megy a "több" pénzével?

GyMasa 2022.09.03. 16:34:07

@Serény Vélemény:
Meg, tegyük azt is hozzá, hogy ott baromi magasak az adók.
És, ott, azokból az adókból színvonalas oktatás, egészségügy, meg városok lettek, és így azok a pénzek (akkor, kb 2000 előtt) nem ellopva lettek.
Ott nem nagyon dúlt az 1. meg a 2. VH, nem volt kommunizmus, és nem volt egy olyan "kárpótlás", amiben 100 év alatt negyedszerre is kirabolták az országot.
Úgy azért könnyebb...

GyMasa 2022.09.03. 16:47:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Persze, hogy nem, Kelet Európa az az EU, határokon belüli gyarmata.

2022.09.03. 16:53:49

@tűz fal:
nagyobb a súlya a világgazdaságban.

Gógita 2022.09.03. 17:07:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Hát a felsorolt országokban a szocializmus azért eléggé erős. Mindháromban általában balos pártokat, kormányokat választanak.
Ez bizonyára összefügg a szegénységgel és a prolisággal, mivel ők tudják, hogy a szocik osztogatnak nekik nem a jobb-konzik. Ezért választanak szocikat.

A honfoglalókkal ugyanez a helyzet. A szocik, balosok hozzák be őket limit nélkül, mert nekik kell a minél több kiszolgáltatott, szegény proli szavazónak, ők meg cserébe szavaznak is rájuk.
Jobb-konzi-nemzeti erők nem engedik be őket. Ezért nem is nagyon szavaznak rájuk.

Gógita 2022.09.03. 17:12:26

@Boldeone2: "Règen végre kellett volna hajtani az EU ajánlásait, különben nem lesz pénz ... "

Csak, hát nem mindenki olyan pragmatikus és progresszív szolgalélek, mint te. És a baloldal.
A szuverenitásért, mert nem táncolunk, ahogy fütyülnek, szívatnak minket. Lelkük rajta.

Yorg 2022.09.03. 18:51:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem. A francia forradalomban a Nemzeti Konventben a jobboldal a premodern rendet védte a polgári baloldaltól, melynek jelszava a Szabadság, Egyenlőség, Testvériség volt.

2022.09.03. 18:56:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
dehogy nem. hagyományosan a baloldaliak a nők, a jobboldaliak a férfiak a templomban. a a vidéki reformátusságban a mai napig. a baloldaliság a közéleti nősiéget, nőieskedést jelentette, jelenti a mai napg. a jobboldaliság pedig a férfiasságot, férfiaskodást.

Gógita 2022.09.03. 20:30:20

@Boldeone2: Ajánlom a figyelmedbe. És nem ez lesz az utolsó ilyen tüntetés és nem csak a cseheknél. Hanem mindenütt, ahol a kormányok a saját népük érdekeivel szemben politizáltak, mert az USA seggében vannak.

És az sem biztos, hogy ennyivel megússzák majd!!! Winter is coming!!!
Lesznek még Európában cifra dolgok.

"
Tízezrek követelték szombaton délután Prágában a Petr Fiala miniszterelnök vezette jobboldali ötpárti kormány lemondását. A felszólalók többek között azt bírálták, hogy a kormány fegyverekkel támogatja Ukrajnát, miközben a cseh lakosság érdekeit elhanyagolja.

A Csehország az első helyen! jelszóval megtartott tüntetésen felszólalók szerint a mai cseh kormány antiszociális, képtelen megbirkózni az energiaválsággal, a növekvő inflációval, hibás politikájával szegénységbe taszítja a lakosságot, és katasztrófába sodorja az országot. Követelték, hogy a cseh gazdaság szabaduljon meg a külföldi függőségtől, az ország legyen semleges, és a kormány állapodjon meg Moszkvával az orosz gáz behozataláról – írja az MTI.

A kormány gazdaságpolitikája teljesen elhibázott, s ha ehhez hozzáadjuk az Európai Unió hasonlóan hibás zöldpolitikáját és Ukrajna-politikáját, akkor az eredmény nem lehet más, csak katasztrófa és szegénység

– jelentette ki a tüntetésen Miroslav Ševčík, a prágai Közgazdasági Főiskola nemzetgazdasági karának dékánja."

index.hu/kulfold/2022/09/03/csehorszag-praga-tuntetes-demonstracio-petr-fiala/

Gógita 2022.09.03. 20:34:04

"Nem érdekes, mit gondolnak a német választók, Annalena Baerbock szerint inkább az ukrán emberekért kell aggódnia a kormánynak - írja a hirado.hu.

"Ha azt az ígéretet teszem az ukrán embereknek, hogy »mellettetek állunk, amíg szükségetek van ránk«, akkor azt be is akarom tartani. Nem számít, mit gondolnak a német választóim, de én teljesíteni akarom az ígéretet az ukrán népnek"

– mondta nemrég Annalena Baerbock német külügyminiszter a Zero Hegde portál cikke szerint."

Kíváncsi vagyok hol lesz (és milyen állapotban) Annalena tavasszal?

Gógita 2022.09.03. 20:36:42

Vagy mi és Európa:

"Közel a katasztrófa: az Egyesült Államok beléphet a háborúba

Az Egyesült Államok egy lépésre van attól, hogy az ukrajnai konfliktus részesévé váljon. Ezt Szergej Rjabkov orosz külügyminiszter-helyettes nyilatkozta – írja a Lenta.

Moszkva jelenleg aggodalommal figyeli, ahogy Washington egyre jobban belekeveredik az ukrán válságba.
Ez a tendencia veszélyes, többször is figyelmeztettük az Egyesült Államokat az esetleges következményekre
– tette hozzá a diplomata. "

Mert a birodalomnak semmit sem számítunk!!!!

Gógita 2022.09.03. 20:42:28

@cvsvrs: "a 48-as "mit kiván a magyar nemzet" kiáltvány így végződött: "egyenlőség, szabadság, testvériség!". gróf batthyányi, deák, szemere, báró eötvös, kossuth, klauzál, mészáros lázár, gróf széchenyi és herceg esterházy is "kommunisták" voltak? "

Amennyire és amennyiben a jakobinus diktatúra (meg az egész francia forradalom) a kommunista-, proletár- forradalom és diktatúra előképe, igen.

erol 2022.09.03. 21:12:16

@Gógita: Tudsz olyat mondani aki nem volt kommunista?

Gógita 2022.09.03. 22:14:56

@erol: :-)
Kicsit túloztam persze. :-)

Gógita 2022.09.03. 22:20:24

@erol: Tudod, az egyenlőség, szabadság, testvériség jelszavakkal is az a gond, mint minden más szóval, fogalommal, hogy amíg el nem mondják, mit értenek alatta és hogyan valósítanák meg, BÁRMIT jelenthetnek!

Billy Hill 2022.09.03. 22:42:08

@Boldeone2: "A mai fejlett világban lassan megfordult minden : a jómódú emberek elsöprő többsége progresszív lett , annak különböző eszmei áramlatian hisz. A "munkásság", a társadalom alján lévők pedig sok esetben áldozatul estek a szèlsőjobb populizmusnak ès a demagógiának".

Sztem a munkásság nem áldozatul esik, hanem időnként megnézi, hogy hé, vajon a korábbi választottjaim (szocdemek, progresszívek) még mindig az én érdekeimet képvislik? És amikor arra jutnak, hogy már nem (vagy akár csak úgy érzik, hogy nem!), akkor van olyan ország, ahol más politikai képviselet után néznek, ez van.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2022.09.03. 22:51:21

"Az állami létet borzalmas elnyomásként csak az az apró réteg éli meg, mely eleve rendelkezik mindazzal az anyagi forrással, ami szükséges a biztonság megteremtéséhez"

Ennek a meglétét is csakis az államnak köszönhetik amit annyira utálnak, mármint hogy van egy monopol erőszakszervezet ami érvényesíti azokat a jogokat amik a magántulajdont garantálják a vállalkozás vagy szólás szabadságát lehetővé teszik, megteremtik a társadalmi újraelosztást a piac kialakításához, stb.

Billy Hill 2022.09.03. 22:54:10

@Boldeone2: "Már règen az eurózónában kellene lenni, hogy meg lehessen azok pénzét vèdeni, akik takarèkoskodtak" - találós kérdés: Van az eurót használó tagállamokban infláció, vagy ott nincs? Mert ha ESETLEG lenne, akkor máris nincs megvédve az ő pénzük sem.

erol 2022.09.03. 22:59:29

@Gógita: Jogos, de ugyanez érvényes a másik oldalra is.

Wildhunt 2022.09.04. 00:20:48

@Billy Hill: ha azt vesszük hogy 1.2-ről úgy esett 1$ alá az euró, hogy közben a $ is beszakadt, akkor az európai takarékoskodókat igencsak átvágták az elmúlt években. És még nem látszik a vége.

Boldeone2 2022.09.04. 01:33:19

@Billy Hill: És amikor arra jutnak, hogy már nem (vagy akár csak úgy érzik, hogy nem!), akkor van olyan ország, ahol más politikai képviselet után néznek, ez van."

Lehet kísérletezni, megválasztani egy Trump fele populista vezetőt , aki "száj ügyileg" nagy volt , de a legtöbb intézkedése pont nem a kisembereket szolgálta ( magas keresetűek adócsökkentése stb ....)

Az eurózónában is volt van infláció, de nálunk egyrészt van egy implicit infláció èvek óta , a moratóriumok csak kitolják mèg tovább ès még csak ezután tetőzhet ...
A forint képes volt a gyenge euróhoz képest is nagyot zuhanni , ami azért súlyos belső egyensúlytalanságokra utal, tovább erősíti az inflációt
Már holnap aláírnám az euró bevezetését ...

Boldeone2 2022.09.04. 01:42:23

@Gógita: Tízezrek követelték szombaton délután Prágában a Petr Fiala miniszterelnök vezette jobboldali ötpárti kormány lemondását. A felszólalók többek között azt bírálták, hogy a kormány fegyverekkel támogatja Ukrajnát"

Ez a két mondat, kulcsmondat:

-Tízezrek mennek az utcára - az mindig jó jel, működik a demokrácia , nálunk ilyen sincs már csak a kiégett, nihilista társadalom ,Orbán egypárti rezsimje...
-Ötpárti kormány vezeti az országot, azaz nagyobb koalíció, működik plurális demokrácia , a miniszterelnök nem felkent vezető mint Orbán ...
- Pozitív dolog, hogy a miniszterelnök fegyverekkel támogatja Ukrajnát

Boldeone2 2022.09.04. 01:58:29

@Gógita: Az általad idézett cseh tüntetést egyetlen cseh politikai párt sem támogatta, csak a szèlsőjobboldali, nacionalista, euroszkeptikus SPD ( azokhoz Putyinnak jelentős köze lehet )

Rém gusztustalannak tartom az ukrán nép elleni uszítást , őket okolni a háborúèrt, a megélhetési problèmákárt, amikor egyèrtelmű a helyzet : ha muszka diktátor abbahagyja a háborút, akkor lesz csak bèke, Putyin háborúja miatt van inflációs nyomás a világban

tűz fal 2022.09.04. 09:42:27

A libernyák hülyegyerek világa
- Oroszország gazdasága jelentéktelen, nemsokára összeroppan
- Ugyanakkor Oroszország pénzeli a világ összes nem libernyák pártját, ami a libernyák hülyegyereknek egyenlőt jelent a náci párttal
- És ugyanakkor az egész világon az összes gazdasági problémát a jelentéktelen Oroszország okozza
- Az hogy maga az orosz gazdaság közben extra bevételeket szerez, a rubel erős, nem zavarja az inkubátorban élő libernyák hülyegyerek vágyalapú alternatív valóságát
- Trump gazdasági eredményei a libernyák hülyegyerek szerint "szájügyi eredmények"
- A szellemi fogyatékos Biden, akinek papírra van írva hogy "bemész az ajtóm, leülsz, köszönsz, stb..." a libernyák hülyegyerek szerint az értelmes vezetés mintaképe
- Ahol az ilyen szánalom hülye libernyákokat nem választják meg, ott "nincs pluralizmus"
- Ahol a libernyákok mindig csak ugyanazt a 30 köcsögöt tudják összeszedni "tömegtüntetésekre", ott a libernyák hülyegyerek szerint nem működik a demokrácia.
- Libernyákokat megválasztani a demokrácia diadala
- Nem libernyákokat választani "populizmus"

Ezzel szemben az igazság dióhéjban annyi, hogy ahol ezeket az agyhalott hülye libernyák állatokat nem védik körbe cenzúrával, másokat ellehetetlenítő intézkedésekkel, másokat megfélemlítő BLM és Antifasiszta szervezetekkel, ott a normális többség demokratikus választásokon kinyilvánítja hogy nem kér belőlük.

Gógita 2022.09.04. 15:02:36

@erol: Igen, ma már mindent értelmezni kell.
A szociknak is meg volt a maga szabadság, egyenlőség felfogása, amihez azonban durva diktatúrát kellett üzemeltetniük.
Ezért nem mindegy, ki, mit ért ezeken és hogyan csinálná meg?

Gógita 2022.09.04. 15:04:28

@Boldeone2: Trump politikája fényévekkel előzi Bidenét, ha jól figyelsz.
Ha nem jól...

Gógita 2022.09.04. 15:08:29

@Boldeone2: "A forint képes volt a gyenge euróhoz képest is nagyot zuhanni , ami azért súlyos belső egyensúlytalanságokra utal, tovább erősíti az inflációt"

Nem, ez azt mutatja, hogy a forintunkkal spekulálók, mit hisznek a forintról, a gazdaságunkról, a politikánkról, avagy, hogy nyomás alá akarják-e tenni a forintot és az országot vagy nem?

Vess egy pillantást a magyar eredményekre, meg a környező országokéra, vagy az EU-s átlagra! És látni fogod, hogy köszönőviszonyban sincs az, amit a forinttal művelnek a spekulánsok, meg a valós gazdasági adatok.

Gógita 2022.09.04. 15:17:02

@Boldeone2: Ez mind negatívum.
- Ha öt párt kell egy kormányhoz, az mindig GYENGE kormányt jelent, és azt, hogy sok szir-szar kis pártocska van, KIS támogatottsággal!

- Nálunk is működik a demokrácia, meg az ész is, ezért nem kapnak kormányzati felhatalmazást nulla közeli támogatottsággal rendelkező szir-szar, megélhetési avagy marginális csoportérdekeket képviselő pártocskák, még koalában sem. A legtöbb magyar nem önsorsrontó idióta! (Mint kiderült, hála Istennek!)

- A fegyverszállításokkal elhúzzák a háborút, MINDENKI VESZÍT rajta, még akik nem háborúznak azok is, tehát mi is, te is, a SEMMIÉRT. Nélküle már régen TÁRGYALNÁNAK és vége lenne.
Minden szállítással meghosszabbítják a háborút és egyre több halottat és nagyobb károkat generálnak. Tehát a fegyverszállítók az oroszokkal egyetemlegesen a felelősek azok haláláért aki a szállításaik miatt feleslegesen halnak meg.

Mondjuk március vége óta!

Ahogy felelősek Európa biztonságának és jólétének szétrombolásáért is.

Gógita 2022.09.04. 15:24:31

@Boldeone2: "Az általad idézett cseh tüntetést egyetlen cseh politikai párt sem támogatta, csak a szèlsőjobboldali, nacionalista, euroszkeptikus SPD ( azokhoz Putyinnak jelentős köze lehet )

Rém gusztustalannak tartom az ukrán nép elleni uszítást"

Mert nem a korrupt, gerinctelen pártok tüntetnek maguk ellen! Hanem a NÉP tüntet ellenük, akik bevonták a cseheket is a háborúba, de milyen okkal és felhatalmazás alapján? Ahogy a többi népet is. Kinek az ÉRDEKÉBEN???
Mert nem a csehekében, németekében, magyarokéban... az bizonyos!

Az ukrán emberek ÁLDOZATOK! Őket senki nem hibáztatja, De vannak vezetőik akik majd a spanyol nyaralóikba vonulnak vissza utána, miután romokat hagynak maguk mögött, meg a kizsigerelt, évtizedekre eladósított népet.
Ők felelősek. Az ukránok is, nem csak az oroszok, amerikaiak és a nyugat-európai vazallusok.

Gery87 2022.09.04. 17:25:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ezt már megbeszéltük!
Már jóval előtte fejlődési pályára álltak, amikor még nemhogy hidegháború de még SZU sem volt!

Gery87 2022.09.04. 17:27:56

@élesi:

A vidéki ember sem önellátó, szóval hagyjuk ezt a marhaságot "a vidék eteti a várost...a város éhen hal a vidék termel" közhellyel.

Gery87 2022.09.04. 17:30:23

@Boldeone2:

"A mai fejlett világban lassan megfordult minden : a jómódú emberek elsöprő többsége progresszív lett , annak különböző eszmei áramlatian hisz
A munkásság" a társadalom alján lévők, pedig sok esetben áldozatul estek a szèlsőjobb populizmusnak ès a demagógiának "

Ennek oka hogy a kortárs balliberális progresszió nem veszélyezteti a városi polgárságot, annak pozicióit, életmódját, mert nem kapitalizmus kritikus vagy egyenesen antikapitalista!

A munkás proliknak meg nem az osztályhelyzete van triggerelve, megszólítva....ennyi az egész.

tűz fal 2022.09.04. 19:35:43

@Gery87:
A valódi elégedetleneket a Soros és Bill Gates félék által pénzelt, a média által relativizált, sőt uszított BLM és Antifa patkányok szorították ki. Ezeknek a férgeknek a lakosság elleni erőszakát látványosan "megértik", mintha nem az ugyancsak fehér, de dúsgazdag Soros meg Bill Gates félék lennének a gyarmati múlt haszonélvezői, hanem a fehér középosztály. Ugyanakkor a rendőrséggel meg a katonasággal demokratikusan szétveretik a valódi elégedetlenkedőket, zárolják a számlájukat és feketelistára teszik őket, hogy ne kaphassanak munkát.
Pontosan ugyanezt csinálták korábban az USA által támogatott baráti junták, mostanra hazavitték a módszert.

Gery87 2022.09.04. 20:38:15

@tűz fal:

Ez is létező jelenség.
A mondandóm lényege viszont az volt, hogy nincs egyik mainstream oldalon sem, egyik csoport felé sem jól megfogalmazott rendszerkritika.
Ezért tűnik úgy, hogy a "szerepek megfordultak" és "nincs jobb- meg baloldal."
Ma ugyanaz a helyzet mélységeiben mint 100 éve....csak nincs artikulálva.
Mert a rendszer túlnyerte magát 30-50 éve és szinte mindenki már ezen belül látja a világot.

Gógita 2022.09.04. 20:51:04

@tűz fal: A feketék el vannak nyomva. Tömegével vándorolnak Amerikából, ahová akaratuk ellenére behurcolták őket, haza Afrikába!
Eldobáltak mindent, amit fehér ember talált fel...

Ja, nem.

Nem rég olvastam, hogy volt itt nálunk egy fekete énekes és teljesen kiakadt a szentem a Negro cukron!
Hogy az egy rasszista cukor.

Negro = fekete!
Gondolom azóta Montenegró (monte = hegy, negro = fekete, tehát a fekete hegyek) lakói is szégyellik nagyon rasszista nevű hazájukat...

Az a baj a világgal, hogy az egyre ostobábbak oszthatják az észt.

Gógita 2022.09.04. 21:00:07

@tűz fal: Ha az européer USA csicskák nem lennének csicskák, meg nem akarnának MINDENÁRON jóemberkedni, az orosz-ukrán belharc csak egy napi hír lenne az esti híradóban a több európai számára és nem a rettegés a téltől, az elfolyó pénzek, megtakarítások, a gazdasági csődök réme... !!!

De nekik ku..ára jóemberkedni kellett. A mi bőrünkre.
Persze a népek is hülyék teljesen, hogy hagyták.

Billy Hill 2022.09.05. 00:23:54

@Gógita: Mondjuk szegény 50c a logót is benézte, mert azt hitte, hogy kötél van egy fekete férfi nyakában - holott a kéményseprő drótos keféje szerepel a képen.

GyMasa 2022.09.06. 17:14:12

@tűz fal:
Ehhez még tegyük hozzá, hogy az oroszok mindent is el*asztak eddig, esélyük sincs győzni az Ukránok ellen, hiszen naponta 1 km-t haladnak csak.
Egyidejűleg az oroszok nem fognak megállni Ukrajna lenyomása után, és egész Európát meg fogják támadni amikor elfogyott Ukrajna.

GyMasa 2022.09.06. 17:17:21

@Gógita:
Jaja, mennyire demokratikus már ugye a Német, 15%-os támogatottságú, sötétzöld Annalena, olyannyira kiáll az Ukránok mellett, hogy még a saját választói sem érdeklik.
Ez a demokrácia mintapéldája!

GyMasa 2022.09.07. 08:19:31

@zavaleta:
...És a nyomorult nem látta ugyanezeket a boltokat, amikor pl hónapokig nem volt étolaj.
Aztán lett. Az eredeti 99 cent helyett 4.79EUR-ért literenként és csak 1 üveggel lehetett venni.
Egy zacskó tészta az év elején 49 cent volt, ma 89 cent.
A benzin 1,50 körül volt. Ma 2,20 az olcsó, nem autópálya melletti kutakon.
Tavaly a havi villanyszámlám 110 EUR volt. Ma 230, de mivel az alapszolgáltatónál vagyok így erre csak 30 nap garancia van, azaz lehet, hogy jövö hónapban mondjuk 350 lesz, utána meg 500...
A gázszámla is 100 körül volt egy éve, múlt hónapig 169, most 294, de ugyanúgy csak 30 napra.
Persze, lehet mondani, hogy kössek hosszútávú szerzödést.
check24.de
Itt most a 12 hónapos, fix szerzödéssel 378 EUR lenne ugyanez havonta.
Gázra ugyanez pedig 1336,03 EUR havonta, 12 hónapon keresztül. Mindez havi kb 300 m3 gázra.
Jaja, itt, mi a gazdagok, meg sem érezzük ezt az egészet!
Megyek is török egy kis darab kolbászt a kerítésböl a reggeli lecsómba.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása