magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A piac diktatúrája

Múlt heti cikk, lényeges eleme csak maga a hangulat: "Egyre több felhasználó hagyja ott a Twittert, amióta Musk megvette a céget".

Jól jellemzi a liberalizmus fő baját: miért nem lehetséges liberális demokrácia, elméletileg se. De persze az egész piaci rendszer abszurditását.

Egyrészt a piaci szereplők döntenek egy nem piaci kérdésről, hiszen a szociális hálók - melyek közt az első 10 közt van a Twitter, de pl. az USA-ban ennél előkelebb helyezésen van - mégiscsak a felhasználóktól függnek, nem a hirdetőktől. Ugyanis ott ahol nincs felhasználó, oda hirdető se megy. Viszont a hirdetők ezután olyan helyzetet érnek el, hogy ha a cég nem azt teszi, amit a hirdetők akarnak, akkor vége a bulinak. Tulajdonképpen ez ugyanaz, amiről magyar viszonylatban a ballibek panaszkodnak, csak sokkal nagyobb mértékben: a magyar nagy cégek sokkal inkább támogatnak fideszes médiákat, mint ballibeket (s persze ez épp fordítva volt 2010 előtt).

A folyamat pedig öngeneráló: amint megindul a hullám, az is kénytelen csatlakozni, aki nem akart, nehogy kimaradjon a haladók táborából. S jönnek is közben a különböző "civilek", akik listázzák a renitenseket. A végén immár szimpla üzleti érdek csatlakozni.

De mi is ez végsősoron: pár száz cégtulajdonos eldönti mi a jó és mi a rossz, s aki ezt nem fogadja el, az megnézheti magát.

Végül immár a felhasználók is alkalmazkodnak. Mert nincs más reális lehetőségük.

A végső kimenetel jellemzően: a renitens cégtulaj beáll a sorba. Itt a konkrét probléma: Musk nem hajlandó alkalmzni a bevett liberális cenzúrát. Még pár hét és beadja a derekát.

A végeredmény: mint a parlamenti választás Kádár alatt. Se értelme nincs, se valós tartalma.

 

45 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1517973344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élesi 2022.11.15. 06:48:47

A Twitter felvásárlása Musk részéről mindenképpen pozitív. Ha cenzúramentessé teszi (nem fogja), akkor azért, ha cenzúráz, akkor pedig csődbe viszi, ami szintén jó hír.

2022.11.15. 08:46:59

az amerikanizmus az, hogy van két nagy párt és ezek versengenek a főhatalomért.
a "konzervatív" nacionalista "republikánusok" és "liberális" (valójában neoliberális, klasszikus értelemben vett nem-liberális) internacionalista "demokraták" és az orbán által meghirdett illiberális demokrácia ugyanez a kétpártrendszer. az amerikanizmus. ebben is a "liberális demokraták" a "baloldal" és az "illiberális demokraták" a populista jobboldal.

ha az amerikai rendszer rossz, akkor magyarországi is. ugyanaz csak kicsiben.

2022.11.15. 08:47:35

@élesi:
csődbe viszi és majd felvásárolja a google.

2022.11.15. 08:52:26

valójában a 85-ös választási rendszer volt a leginkább demokratikus.

van egy állampárt/tömegpárt/néppárt. ebbe bárki beléphet. bárki, aki választópolgár. létrrehozhat platformokat. előválasztásokon kiválaszhatja a párt jeöltjét, vagy akár jelöltjeit. miért jöbb ez a rendszer, mint a többpártendszer? azért, mert az ideologikus viták a párton belül zajlanak és nem a pártok között. a humán értelmiség handabandázása korlátok közé szorul.

és így megszerveződhetnek a párton kívüliek. a reálértelmiség. és kínálhatnak reális alternatívát.

Serény Vélemény 2022.11.15. 08:52:31

Ádám kemény, mint mindig is: www.youtube.com/watch?v=ywDFBU34G9k&t=1786s

:)

szabadság De Európai "értékek és jog..."

2022.11.15. 08:58:41

@Serény Vélemény:
nem a liberális demokrácia csődöl be, hanem az amerikanizmus. és nem a világban, hanem amerikán kívül. ez a bal-jobb felosztás.

a keresztény templomban hagyományosan a baloldalon ülnek a nők, jobboldalon a férfiak. egy falusi református temetésen a mai napig. baloldalon állnak a nők. jobboldalon a férfiak. és egyik se akarja végérvényesen kiszorítani a másikat. miért akarná.

a humán értelmiség esztelen handabandázását kell erős korlátok szorítani. és ehhez EGYPÁRTRENDSZER kellene. úgy, hogy az SZABAD VÁLASZTÁST HIRDET. az, hogy a párton kívüli reálértelmiség megszervezőjön. ez a különös kombináció 1985. ez az, ami túllép az orwell-i világon.

2022.11.15. 11:22:21

„a magyar nagy cégek sokkal inkább támogatnak fideszes médiákat, mint ballibeket (s persze ez épp fordítva volt 2010 előtt).”
Tehát a választások eredményétől függ, azaz demokratikus módszer.

„ha a cég nem azt teszi, amit a hirdetők akarnak”
Akkor mégis a felhasználók határozzák meg az irányvonalat.

Szal ez egy lassú, körkörös ballid eltolódás volt, ahol mind a 3 aktor, lassan tolódott a korszellem által diktált ballib narratíva felé.

Gery87 2022.11.15. 14:19:46

"A végső kimenetel jellemzően: a renitens cégtulaj beáll a sorba. Itt a konkrét probléma: Musk nem hajlandó alkalmzni a bevett liberális cenzúrát. Még pár hét és beadja a derekát."

Ó, pedig hogy le lettem baszva hogy ilyesmi nem fog megtörténni, erre nincs esély:)
Pedig ő "vasember" a "demokrácia és az igazság védelmezője."

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.11.15. 14:46:46

@Gery87:

Nagyon motiváltnak kell lenni, hogy valaki ne fogadjon szót a "piacnak",

GyMasa 2022.11.15. 16:25:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Hát, nemcsak a "piac"-cal van itt probléma, hanem pl azzal is, hogy egy demokrata szenátor konkrétan azzal fenyegette meg, hogyha nem áll be a sorba, akkor rászabadítja az összes, keze ügyébe eső kongresszusi bizottságot.
És, nemcsak a Twitterre, hanem a SpaceX-re meg a Teslára is...
arstechnica.com/tech-policy/2022/11/senator-demands-musk-explain-twitter-impersonation-fiasco/
AMi, ugye azért tökre cuki dolog, mert addig nem volt semmi baj a Twitterrel, amíg a regresszív tulajok alatt voltak kamu regisztrációk, de most, hogy Musk már legalább 2 hete a tulajdonos, már régen meg kellett volna oldania azt, amit az eredeti Twitter nem is akart megoldani.
(Az a tény meg, hogy at újságíró a szenátor jóváhagyásával csinálta a kamu account-ot, eleve arra utal, hogy szervezett lejáratóakció az egész.

tűz fal 2022.11.15. 20:34:29

@Gery87:
"Ó, pedig hogy le lettem baszva hogy ilyesmi nem fog megtörténni, erre nincs esély:)
Pedig ő "vasember" a "demokrácia és az igazság védelmezője.""

Hol volt ez? Én arra emlékszem, hogy te bizonygattad, hogy Elon Musk egy kapitalista tehát ugyanolyan rossz mint a többi kapitalista mert szerinted ez elvi kérdés, itt meg arról volt szó, hogy Muskot akarja kényszeríteni a szellemi fogyatékos Biden száját mozgató globalista szekta. Ez így nem kis különbség.

Gógita 2022.11.15. 23:58:57

@GyMasa: "Hát, nemcsak a "piac"-cal van itt probléma, hanem pl azzal is, hogy egy demokrata szenátor konkrétan azzal fenyegette meg, hogyha nem áll be a sorba, akkor rászabadítja az összes, keze ügyébe eső kongresszusi bizottságot.
És, nemcsak a Twitterre, hanem a SpaceX-re meg a Teslára is..."

Nem hallom a magyar és nemzetközi ballib erők DIKTATÚRÁZÁSÁT, meg az ajvékolást a jogállamiságért!!!

Vajon miért nem????

Csak akkor baj ez, ha a "Zorbán ráküldte a NAV-ot XYZ-re"!? (Már ha ráküldte.)

Gógita 2022.11.16. 00:00:09

Mindenesetre legyen nálatok kéznél hegesztő szemüveg vagy kormos üveg, mert ezek nélkül veszélyes atomvillanásba nézni!

Ahogy a dolgok állnak. :-(

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.11.16. 09:15:58

@Gógita: az még nem lesz, előtte - ahogy a Nemzeti sportban megjegyezte egy szellemes kommentelő - még meg kell lennie a nagy futballkultúrájú, tisztán, korrupciómentesen rendezett katari labdarúgó világjbajnokság győztesének : Ukrajnának.

Tapi2021 2022.11.16. 09:55:55

@Deak Tamas: És ezt az oroszok is így gondolják?

Ez a "bénázás" nem mehet sokáig, valahogy döntésre kell vinni a dolgot. Ha meg senki nem hajlandó engedni...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.11.16. 16:36:32

@Tapi2021: én nem látok semmilyen bénázást. Az oroszok nem akarnak rommezőt csinálni Ukrajnából, sem elvadítani a lakosságot, ez szerintem mostmár egyértelmű. Ha nekiindulnának mint 79 éve tették a mostani szabadságharcosok elődei a lengyel falvaknak, annak csak totális népirtás lehet a vége.

Gery87 2022.11.16. 17:49:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ezért mondtam hogy ő tőkés, és a tőkeérdek az első.
Lehet hogy most olyasmit csinál ami tetszik, de simán lehet hogy majd olyan döntéseket hoz ami meg majd nem tetszik, szóval a nagy hype ami végigjárta a jobboldali sajtót hogy mekkora király ez a csávó, lehet alábbhagy majd:)

Te is erről írtál.
"Még pár hét és beadja a derekát."

Gógita 2022.11.16. 18:45:06

@Deak Tamas: Erre mondom én, hogy félig nem lehet háborúzni. Vagy rendesen vagy sehogy.
Azt is értem, hogy csak egy kis karcsörgetést akartak nem háborút, így nem is készültek fel rá. Meg tesók is az ukránok. Vagyis voltak.
De mára kiderült, hogy minden másképp sült el.
Tehát vagy rendesen háborúznak, de annak katasztrófa a következménye, vagy minél gyorsabban megegyeznek. Csak, hogy nincs kivel. Mert a nyugat csakis a teljes kivonulás esetén tárgyalna. Ami meg nem reális, teljes vereség nélkül.
Patt helyzet.

Gógita 2022.11.16. 18:49:18

@Gery87: Így van. Sorost is dicsérjük(nénk), ha éhező afrikai gyerekeknek segít(ene) (csinál ilyet?), és nem kéri(né) cserébe, hogy legyen legális náluk a nem átalakító műtét már gyerekkorban is, szülői beleegyezés nélkül.

Ha Musk is átmegy hülyébe, nem fogjuk dicsérni. De most éppen van miért. Mert az újabb balos diktatúra ellen lépett fel. A szólásszabadságért. Számunkra ezek fontos értékek!

tűz fal 2022.11.16. 19:09:49

@Gery87:
"Ezért mondtam hogy ő tőkés, és a tőkeérdek az első."
Nála eddig nem okozott problémát a tőkeérdek és a szólásszabadság összeegyeztetése. Az hogy a szellemi fogyatékos Biden száját mozgató globalista szekta mit kényszerít rá pont nem tőkeérdek, hanem politikai hatalommal való visszélés.

"Lehet hogy most olyasmit csinál ami tetszik, de simán lehet hogy majd olyan döntéseket hoz ami meg majd nem tetszik"
Szemben azzal, hogy a többi, akik ellen nem picsognak libernyákok, egyértelműen a szólásszabadság ellen vannak.

"szóval a nagy hype ami végigjárta a jobboldali sajtót hogy mekkora király ez a csávó, lehet alábbhagy majd:)"
Nem volt és nincs ilyen hype. Például Torockzkai a YouTube csatornáján részletesen kifejti az érem két oldalát. Csodálkoznék ha láttad volna.

tűz fal 2022.11.16. 19:10:35

@Gógita:
Érdekes, hogy Gery mennyire ki van akadva Elon Muskra, miközben Soros nem érdekli.

Gógita 2022.11.16. 19:27:03

@tűz fal: Ki, kivel van egy hullámhosszon.

Gery87 2022.11.16. 20:30:50

@Gógita:

Birca most őt hozza példának, ez került szóba.
Bocs hogy arról írtam ami a cikk témája:)
Szerintem basszátok le amiért nem Sorosos cikket írt!

tűz fal 2022.11.16. 20:56:51

@Gery87:
Már korábban is írtad a véleményedet Muskról. Itt most pont azzal kezdted, hogy visszahivatkoztál.

GyMasa 2022.11.16. 21:34:55

@Gógita:
"Csak akkor baj ez, ha a "Zorbán ráküldte a NAV-ot XYZ-re"!? (Már ha ráküldte.) "
Mondjuk, MAgyarországon nem túl nehéz az adóhatóságnak találnia valamit, ha kimennek valahová ellenőrizni.
Ennek az egyik oka a betarthatatlan törvények, a mésik pedig pont az emiatti hozzáállás a törvényekhez, miszerint azok nem kötelezőek, cak amolyan iránymutatások...

GyMasa 2022.11.16. 21:41:59

@Deak Tamas:
Igen, pont ezt nem képesek felfogni az egybites agyú ukrajnafelszopók...
Szó nincs semmiféle népirtásról Ukrajnában, éppenhogy nagyon is vigyáztak, legalábbis október 10-ig, a civilekre.
Most azt kell megvárni, amikor a mozgósított 300+ ezer orosz katona is eljut a frontra.
Akkor szerintem meglesz a változás.
A nyugati események nekem azt mutatják, hogy legalábbis az USA részéről megkezdődött a rugalmas elszakadás Ukrajnától...
Szerintem elkezdődött az a szakasz, amikor lassan ténylegesen is felőrlik az oroszok az Ukrán hadsereget...
Főleg, ha ténylegesen is megcsappan az USA-EU pénz és fegyvereső.
Ugye az EU havi 500 millió EUR-t ajánlott Ukrajnának, amiből az nem fog tudni megélni. AZ USA nem tudom mennyi pénzt tud adni, ha a demokraták elvesztik az alsó házat. Kétlem, hogy Bidennek megvan az a hatalma, hogy havi 5+milliárd USD-t tudjon adni Ukranának hosszabb időn keresztül...
Hitelt meg nyilván nem fognak senkitől kapni, hiszen Ukrajna gyakorlatilag csődben van, vagy 4-5 hónapja már.
Ha pedig elfogy a pénz és/vagy a fegyverutánpótlás, akkor szerinetm max egy hónap, hogy földbe álljon Ukrajna...

GyMasa 2022.11.16. 21:43:28

@Gógita:
Szerintem Putyin most a kivárásra játszik, és, ahogy nézem ez jó stratégia...
Egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy a fejlett nyugat képes lesz Ukrajnát még sokáig támogatni.

GyMasa 2022.11.16. 21:45:30

@tűz fal:
"Szemben azzal, hogy a többi, akik ellen nem picsognak libernyákok, egyértelműen a szólásszabadság ellen vannak."
Meg az is milyen érdekes, hoyg amíg libernyák kézben volt a Twatter, addig semmiféle probléma nem volt vele.
Most, hoyg 2 hete megvette Musk, már egyből számonkérik rajta, hogy miért nem oldott meg mindent is ennyi idő alatt...

Gógita 2022.11.16. 22:21:46

@GyMasa: "Főleg, ha ténylegesen is megcsappan az USA-EU pénz és fegyvereső."

Nem csappan meg! Biden máris 37 milliárdot szán erre. És most már mindenki presztízskérdést csinált belőle. A demokraták ráadásul túlnyerték magukat. Szabad az út. Nekik ez hatalmi kérdés is. Mindig is az volt. Eleve ezért van a háború.

Ebből Oroszország jól nehezen fog kijönni. Főleg úgy, hogy a kezén is hagyjanak valamit.

Gógita 2022.11.16. 22:24:55

@GyMasa: "Most, hoyg 2 hete megvette Musk, már egyből számonkérik rajta, hogy miért nem oldott meg mindent is ennyi idő alatt... "

Szembemegy a rendszerrel. Ennyi. Mint Trump, mint Orbán, mint néha a lengyelek, olaszok. És a hálózat beindul, hogy eltiporják!

tűz fal 2022.11.16. 22:33:18

@GyMasa:
Az alsóházban is nagyon gyenge győzelem született. A republikánus pártban is vannak globalista patkányok. Ha csak néhány átszavaz, már nem is semmit a többségük.

GyMasa 2022.11.16. 23:58:55

@Gógita:
"Nem csappan meg! Biden máris 37 milliárdot szán erre."
Azzal el tudja húzni a háborút még vagy 4 hónapig.

" És most már mindenki presztízskérdést csinált belőle. A demokraták ráadásul túlnyerték magukat. Szabad az út. Nekik ez hatalmi kérdés is. Mindig is az volt. Eleve ezért van a háború."
Viszont, ez nem jelenti, hogy nyernek is...

"Ebből Oroszország jól nehezen fog kijönni. Főleg úgy, hogy a kezén is hagyjanak valamit. "
Szerintem meg pont az látszik, pl. a mai Biden nyilatkozatból is, hogy mintha az USA visszafogta volna magát...
Nyilván én lószart sem látok tisztán abból, ami történik, de elég tanulságos pl az a változás, ahogy magas rangú USA emberek látogatnak Ukrajnába...
Azért, ne feledjük, hogy felkészül éppen, 320 000 orosz mozgósított katona..
Ha az oroszok eddig, 150 000 induló katonával ezt érték el, és mondjuk 30 000 meghalt, és 60 000 megsebesült, akkor szép eredmény, hogy 60 000 emberrek eddig is visszatzatották az akár 6-700 000-es Ukrán sereget.
Ha erre jün még 320 000 ember, akkor azért van esélyük eredményt elérni.
Főleg, ha megmarad az az arány a halottakban, hoyg egy orosz halott katonára 3-5 Ukrán jut.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.11.17. 07:23:59

@Gógita: @GyMasa: szerintem lehet félig háborúzni, főleg úgy, hogy van benne tapasztalatod. Az oroszok 400 évig élvezték a tatár kultúrát és maguk szabadították fel magukat, jórészt azért, mert megtanultak tőlük csomó mindent. (Mi 150 évig élveztük a törököket, nem tudtuk felszabadítani magunkat, és nem tanultuk tőlük semmit, míg a románok igen)
A Medvegyev-körüli cirkusz is ez. Zseniális kommunikációs trükk: ki lehet lőni Putyint, persze. Itt az utódja, úgy lőjétek ki.

GyMasa 2022.11.17. 11:08:50

@Deak Tamas:
Igen, én úgy látom, az oroszokat nem nagyon sürgeti semmi...
A jelenlegi állománnyal viszonylag jól tartják a pozícióikat, és jön majd hamarosan a 320 000 új katona.
Az EU-nak nincs túl sok ideje, hiszen a szankciók a gazdaságot mostanra hazavágták, és, szerintem ebből nem lesz majd jó még 2-5 év...
Az oroszok most sokat tanultak ebből a helyzetből, és ennek az első jele pl. az Iráni Drónok...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.11.17. 19:57:28

@GyMasa: teljesen igaz. A wangfolyós Sajó magyarázott egyszer valamit kovid elején, hogy 1938-ban vagyunk. Hát bízzunk benne, hogy ez nem a spanyol polgárháború hanem a drole guerre, akkor viszont az analógiával jöhetnek az elszakított országrészek is.

GyMasa 2022.11.17. 20:50:09

@Deak Tamas:
Sajnos a történelemben nem vagyok alapban sem jó, de ez a rész különösen nincs meg...
Viszont nagyon érdekes ez a cikk:
index.hu/kulfold/2022/11/17/orosz-ukran-haborus-egyesult-allamok-tamogatas-fogynak-a-fegyverek-loszerek/
Azaz ténylegesen is elfogy a lőszer az USA-ban...
Akkor ezért vett lőszert Ukrajnának az USA dél Koreából...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.11.18. 08:57:46

@GyMasa: a drole guerre, furcsa háború volt az, amikor hadat üzentek az angolok és a franciák Németországnak 1939. szeptember elején, és május 10-ig nem történt semmi, utána Hitler lerendezte Franciaországot 6 hét alatt.
A lengyelek azért is álltak bele a keménykedésbe 1939 őszén mert megvolt a segítségnyújtási szerződés már április végén, és valamiért azt hitték, hogy azt meg is fogják tartani, és azonnal nyílni fog a második front Hitler hátában. (Nem tudom milyen alapon hitték, a saját történelmükben például ott van 1772, 1795, 1830 meg 1863, ez utóbbit, amikor a lengyel felkelést leverték, a párizsi parlamentben ezzel a félmondattal intézték el: Varsóban a rend és a csend helyreállt.)
Azt még mindig nem érzik, hogy ez az egész alapattitűd hibás, csak azt tanulták meg, hogy a franciában és angolban ne bízzanak. Ha megfigyeled a jelen konfliktusban sem követnek vagy igazodnak onnan jövő jelekhez, csak az USA-hoz, már csak abban bíznak ész nélkül.

Serény Vélemény 2022.11.18. 11:21:35

@GyMasa: 1szerű: a lőszergyártó cég megkérdezi, hogy akkor most háború van, vagy nincs.

Azt mondják neki, hogy nincs. Oké, akkor maradunk a szokásos béketermelésnél, havi 10000 darab akármi. Ha nem mondják nekik, hogy mindent dobjanak el, és csak akármit gyártsanak, akkor maximum 11000-et tudnak csinálni, ha minden eldobnak, akkor tudnak 100000-et.
És akármiből az ukránok tíz nap alatt ellőnek 6000-et. Nyilván nem lesz elég.

GyMasa 2022.11.18. 14:41:04

@Deak Tamas:
"csak az USA-hoz, már csak abban bíznak ész nélkül. "
Pedig, az USA-nak is elég rossz a "track record"-ja,,,

GyMasa 2022.11.18. 14:46:00

@Serény Vélemény:
"Azt mondják neki, hogy nincs."
Szerintem ez nem így működik...
Kapitalista üzleti körökben ez úgy megy, hogy :
- Kell egy árajénlet havi 500 000 löszerre'
- XY USD lesz
VAGY
- A max kapacitásunk havi 250 000, és a fejlesztés ZZ USD-be fog kerülni és 18 hónapig fog tartani.
Aztán ezek után a Pentagon dönt, hogy mi legyen.

Mondjuk, engem nagyon meglepett, hogy egy ilyen marginális összecsapás elviszi a falig a komplett nyugati világ lőszergyártási kapacitását...
Mert, azt szögezzük le, hogy ez nem egy nagyon aktív háború amúgy...

" Oké, akkor maradunk a szokásos béketermelésnél, havi 10000 darab akármi. Ha nem mondják nekik, hogy mindent dobjanak el, és csak akármit gyártsanak, akkor maximum 11000-et tudnak csinálni, ha minden eldobnak, akkor tudnak 100000-et.
És akármiből az ukránok tíz nap alatt ellőnek 6000-et. Nyilván nem lesz elég. "
ENgem az lepett meg, hogy mennyire rugalmatlan a termelés. Azt hittem, az USA rendelkezik ehhez elég gyártókapacitással...

Serény Vélemény 2022.11.18. 16:37:10

@GyMasa: Egy snassz autót nem tudnak legyártani, hogy ha hiányzik néhány made in china csip hozzá.

hónapokra előre be van tervezve a termelés. Ha háború lenne, akkor persze átállítanának üzemeket lőszergyártásra, de amíg """nincs""" addig ebben is a kőkemény gazdasági érdekek számítanak: a profit.
Meg mondjuk a csodálatos javelin valami kettőszázezer dollárba kerül darabja, vagy hasonló. Hát abból nem fognak raktárra termelni ezer darabokat, csak hogy legyen...

GyMasa 2022.11.18. 19:10:58

@Serény Vélemény:
"hónapokra előre be van tervezve a termelés."
8,5 hónapja folyik a háború.
Ez egy USA által alaposan kifundált, és kiprovokált háború, eléggé valószínűtlennek tartom, hogy erre ne készültek volna előre.

"Ha háború lenne, akkor persze átállítanának üzemeket lőszergyártásra, de amíg """nincs""" addig ebben is a kőkemény gazdasági érdekek számítanak: a profit."
Szerintem tökmindegy, hogy van-e háború. Ahogy írod, pénz beszél!
Nekem sokkal gyanűsabb, hogy ténylegesen nincs elég kapacitás a gyártásra.

"Meg mondjuk a csodálatos javelin valami kettőszázezer dollárba kerül darabja, vagy hasonló. Hát abból nem fognak raktárra termelni ezer darabokat, csak hogy legyen... "
Mondjuk a világ legnagyobb hadseregének, szerintem már akkor is bőven 1000 felett van a Javellinek száma, ha csak az alap raktárkészletet nézed belőle.
Ezen kívül, nekünk van egy projektünk, amiben Xilinx FPGA volt.
Arról tudni kell, hogy előszeretettel használják mindenféle olyan katonai eszközben, amiben valamiféle titkos program fut, aminek nem lenne elényös, ha az ellenség kezébe kerülne egy olyan darab, ami nem robbant fel (mert, ugye ez is előfordul). Hiszen, akkor ki lehetne olvasni a vezérlőprogramot a rendszerbő, vissza lehet fejteni, és lehet találni benne gyengeségeket.
Ha ezellen használják a Xilinx FPGA-kat, mert azokban a működtető kódot kilövés előtt töltik bele az áramkörbe, és SRAM alapú a programtároláás, tehát, amint elmegy az áram, az eszköz "elfeejt" mindent, visszahozhatatlanul.
De, kicsit elkószáltam...
Szóval az Intel, akik a Xilinx tulajdonosai, tavaly novemberben közölték, hogy nem tudnak szállítani FPGA-t. Semennyit. Határozatlan ideig.
Nekem, ez február 24 óta azt mutatja, hogy az USA jóelőre tudta, hogy addig fogja provokálni az oroszokat, amíg azok háborút nem indítanak.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.11.21. 08:26:53

@GyMasa: természetesen. Csak még nem tudják. Meg fogják tudni, kérdés milyen áron.

GyMasa 2022.11.21. 12:27:25

@Deak Tamas:
Szerintem a nép MÁR tudja...
És, ennél csak rosszabb lesz nekik.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.11.21. 14:59:38

@GyMasa: hát, ismerve a lengyel lelket, nem biztos. Gyóni Gézának van egy gyönyörű verse, ami rólunk szól, de sok szempotból igaz rájuk is :

Idegen:
Nekem úgy tetszik, hogy közöttetek
Sok a poéta. Ti vagytok talán
A legutolsó romantikusok.
Milyen szép lehet: Egy poéta-nemzet…

Magyar:
Amily szép lehet, olyan szomorú:
Poéta-nemzet kalmár konclesők közt;
Egy levente-kor maradékai
A zsivány önzés zsaroló korában.
Költők voltunk és azok is maradtunk,
Költők a szónak mindkét értelmében:
Hívek, rajongók, mindent megbocsátók,
Egy jó szóért az ingünket letépők
S egy mosolygásért száz halálba rontók.
Költők voltunk és mindig ráfizettünk:
Aranyban, borban, drága férfivérben,
Gavallérosan, felül a vérdíjon,
Amit kívánt a Circus Maximus,
A vetélkedő nemzetek porondja.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása