magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Mindegy-e a tőke nemzetisége?

Ebben a kérdésben a marxista és a liberális dogmatika egyezik: a tőkének nincs nemzetisége.

A liberális logika szerint minden tőkés pozitívum, hiszen az illető a saját profitját hajszolja, ezzel pedig akaratlanul is segít a társadalomnak, munkahelyeket teremt, szerződik más tőkésekkel, adózik az államnak, szóval a kapzsiság felvirágoztatja a társadalmat. Szóval mindegy ki a tőkés személyesen, hiszen bárki is legyen, ugyanolyanak az érdekei, azaz ugyanolyan kapzsi, tehát ugyanolyan hasznos társadalmilag.

A magyar rendszerváltozás egyik axiómája is ez volt. Minden államit akár ingyen is oda kell adni a tőkéseknek, mert az állami tulajdon olyan rossz, míg a magántulajdon olyan jó, hogy mérlegelni se kell. Amint az egész gazdaság kapzsi emberek kezébe kerül, beköszönt a paradicsom! Nncs más út. Minden ellenvélemény pedig kommunista gondolkodás, elavult marhaság, tudománytalan babona.

A marxista elmélet ugyanez, csak fordított előjellel: minden tőkés célja a bérmunkások meglopása, így mindegy ki lop, az egyébként személyében tisztességes tőkés is kizsigereli a munkásait. Szóval a tőkés osztály likvidálandó és pont. Addig meg tök mindegy, ki az adott tőkés személyében.

Aztán a gyakorlatban egyik tábor se volt elvhű. Japán virágkora idejében a 60-80-as években a japán tőke erősen terjeszkedett, sokszor a Birodalom központjában is. Aztán jöttek a panaszok: milyen rossz, hogy az amerikai tőke elveszti pozícióit a japán tőkével szemben. Még vígjátékok is születtek e témában. A Gung Ho címűt ajánlom, tényleg nagyon vicces:

Ahogy a szovjet gyakorlat is. A 60-as években ki lett találva a "progresszív burzsoá" kategória a szovjet külpolitikában. Olyan politikai erőkre, elsősorban harmadik világbeli országokban, akik ugyan nem marxisták, de utálják a nyugatot, szóval ily módon hasznos partnerei lehetnek a Szovjetuniónak. Aztán szépen meg is lett az egész ideologizálva: ezek az erők ugyan kapitalizmust építenek, ami csúnya, rossz dolog, plusz fatális tévedés, de ez az épülő kapitalizmus a nyugat ellenében épül, vele harcban, így mégis pozitívum, plusz így a helyi munkásosztály létszáma is nő, az pedig előbb-utóbb proletárforradalmat robbant ki, s akkor ott is rendes szovjet típusú berendezkedés lesz végül.

S ma is így van ez. Az 5G technológia ellen hatalmas felhördülés megy évek óta nyugaton. A valós ok: a gyártók 80 %-a kínai, s Kínában van az egész fejlesztés központja. Lám, mégse mindegy ki a tőkés.

A valóságban tehát nem mindegy a tőke nemzetisége. Ha egy országban a tőke zöme idegen, akkor az teljesen megfoghatatlan. Még a skandináv modell is arról szól, hogy a tőke helyi és részt vesz a társadalmi teherviselésben.

Mindez a Vodafon állami felvásárlásával kapcsolatban, ami messzemenősen helyes lépés. Az Orbán-rendszer a gazdaságpolitikában kis mozgástérrel rendelkezik, de ezt többször is jól felhasználta: az eddigi legjobb lépés az embernyomorító manyup-rendszer gyors bezúzása volt, majd a bankrendszer hazaisítása. Most ez a lépés is maximálisan pozitív.

171 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7118022848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Billy Hill 2023.01.11. 15:14:27

"Minden államit akár ingyen is oda kell adni a tőkéseknek, mert az állami tulajdon olyan rossz" - főleg ha rosszul próbálják (vagy nem is próbálják) működtetni...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.11. 15:16:22

@Billy Hill:

Jól működtették, a saját érdeküket nézve. Ami persze az országnak nem jó. De ezt nem szabad kimondani, mert ellenkezik a liberális elvekkel.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2023.01.11. 16:42:48

Ugyanúgy a techcégek kémkedése és cenzúrája. Facebook csinálja: semmi gond csak terrorgyanús elemeket figyel meg és a gyűlöletbeszédet korlátozza. Tiktok csinálja: tűrhetetlen hogy a kínaiak megkaparintják az amerikai felhasználók adatait!

Boldeone2 2023.01.11. 20:00:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mindez a Vodafon állami felvásárlásával kapcsolatban, ami messzemenősen helyes lépés"

- Dehogy helyes! Látszik hogy nem vagy gazdasági szakember! Amikor a politika gazdálkodni akar az állam pènzèvel, abból ritkán jön ki valami jó, csak persze maguknak...
A másik ok közgazdasági. Tegyük fel hogy egy gazdaságban 50%- ra ugrik az állami tulajdon rèszaránya ès azt is, hogy a kijelölt menedzser - apparatchik vezetők nem cúrják el, - ami ritka mert az állami vagyont mindig minden pártállami rendszerben szerettèl ellopni- vagyis nagyjaból jó menedzselnek. Mi van ha jön egy világválság??
Olyankor az állam miből fog százmilliárdokat szubvencióra költeni, tőkèt emelni?
Nagyjából semmiből...
Az ilyen nemzeti állami vállalatoknak ott van értelme ahol pl. könnyen hozzafèrhető, nagy tömegű ásványkincs van, pl a SaudiAramco egy ilyen vállalat ...
De, a tech szektorban ?? Ki hallott már ekkora hülyesèget?

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2023.01.11. 20:39:08

Sajnos minden sorával egyetértek. Jól átvertek minket ezzel a szar szöveggel, hogy nincs a tőkének nemzetisége. Aztán az Auchanban valahogy mindig Renault-k voltak kiállítva eladásra, a TESCO-ban meg Roverek. De ez persze csak a véletlen műve volt...

Gery87 2023.01.11. 22:15:24

Valójában az helyi elit szempontjából nem mindegy a tőke nemzetisége, hisz ők akarnak fölényben lenni, nem akarnak versenyt, ennyi az egész.
A "kisember" szempontjából viszont mindegy, mivel a hazai tőke velük sem bánik jobban. Olyan mindegy.

- Lásd az USA: Korunk birodalma, cégei nagyok, erősek, ott vannak a világon mindenhol.
Viszont a jenki munkavállalók európai társaiknál rosszabb szociális és létbiztonsági körülmények között élnek. Ha nincs munkád semmid sincs, még a !saját! házad is elveszted mert akkora az adó! Az EÜ és nyugdíjrendszerüket és teljesen eladósító felsőoktatásukat mindenki ismeri.

-Lásd Britek:
A XIX.századtól kezdve az I:Vh-ig vezető ipari és gyarmati hatalom.
Az angol munkások mégse éltek sokkal jobban mint európai társaik..sőt a század végén már probléma volt és beszéd téma az elit körében hogy 9 millió ember hagyta el az országot...

- Lásd németek:
A nácik is "nemzeti tőkét" akartak, ki is szolgálták őket szépen. Lett belőle 6 millió halott katona. A munkások parasztok mentek a frontra elhullottak, nem volt elég munkás kéz, hát szereztek külföldről, először csak jugó, görög, olasz, majd török..mára 6 millió török él az országban.
Jó kis "csere" volt nem?

-A japánok marhára nem hatékonyan dolgoznak, cserébe kurva sokat és sokan bele is döglenek.

A skandináv modell valójában sajnos csak a kivétel.

Gógita 2023.01.11. 22:24:43

Bocsi, off: Boldi, most megy a FilmBox-on a Hivatali titkok című film.
Érdemes lenne majd megnézned!

Okulásul, hogy az imádott, nem diktatúráid, meg nem háborús agresszor éldemokráciáid hogyan intézik a háborúkat el maguknak, ha az az érdekük.
Bármilyen hazugsággal.

Ez Irakról szól. De ez csak egy a sorban, Ukrajna előtt.

Gógita 2023.01.11. 22:43:28

"szóval a kapzsiság felvirágoztatja a társadalmat. "

Az a baj, hogy már az első mondatban egyértelművé tetted, hogy balos, ha tetszik komcsi állásponton vagy és onnan akarod ál-objektív módon elemezni ezt a kérdést. :-(
Igazi osztályharcos módon.

Egy vállalkozó nem feltétlenül úgy és azért kezd bele egy vállalkozásba, és virágoztatja fel - ha tudja, és igen, ezzel egyre több embernek adva munkát, megélhetést, nem mellékesen -, mert kapzsi.

Kár, hogy ezt olyanok sem akarják érteni, akik ezen cégeknél dolgoznak, tőlük kapnak állást, fizetést, sőt, az egész állam belőlük él. És ad fizut az állami alkalmazottaknak is.

És nem, ez nem liberális álláspont!

Gógita 2023.01.11. 22:59:07

"Mindez a Vodafon állami felvásárlásával kapcsolatban, ami messzemenősen helyes lépés. "

A nyugati sajtó napok óta azon jajjong, hogy Orbán ezzel is "bebetonozza" a hatalmát!

Vajon hogyan? Rá fognak szavazni a cég által működtetett telefonok? Vagy, hogy?
Vagy bemegy a szavazó a fülkébe és azt mondja: Az államé, sőt, ORBÁNÉ lett két éve a Vodafone ezért nincs más választásom, mint rá szavazni. Ez van. Vagy ,hogy gondolják ezt nyugaton, komoly lapok, profi újságírói?

Gógita 2023.01.11. 23:01:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ez csak akkor rossz, ha minden megtermelt hasznot kivisznek. Ha itt marad, jó.

Gógita 2023.01.11. 23:46:11

@Gery87: Ezért kell szabályozni a kapitalizmust!

És itthon tartani, felhalmozni a tőkét, hogy mi fektessünk be aztán máshol és hozzuk el onnan a hasznot. Ne csak tőlünk vigyék.

Boldeone2 2023.01.12. 00:59:14

@Gógita: És itthon tartani, felhalmozni a tőkét, hogy mi fektessünk be aztán máshol és hozzuk el onnan a hasznot"

- Megint butaságokat beszèlsz! Többek között most azért van bajban az ország , mert ezermilliardos - fedezetlen , ingyen , olcsó- közpènz ment a NER - burzsoáziának, èvekig!
Amit majd ők máshonnan hoznak el hasznot, te pont olyan arányban fogsz rèszesülni , mint az east clevelandi gettólakó az amerikai vilagmultik hasznából: nagyjából semennyire ....

2023.01.12. 05:24:42

Tudtam én mindig is, hogy a nacionalizmus a világ legjobb elképzelése, már csak egy saját vírus kell amit a vezetők a saját országra szabaditanak, aztán Birca lesz a Sutler High chancellor. England prevails!!!
A többit meg lemészárolni, szép nagy kerítést köré... Nehogy megszökjön a nagy jólét elől, persze úgy kommunikálják, nehogy valaki be tudjon jönni!!!

Éljen a TEK, éljen a rendeleti kormányzás éljen a párt!!!!
Jó keresztények vagytok jól tudtok utálni!!!!

kunzoo 2023.01.12. 06:56:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Rossz a nézőpontod. A kínai 5g vel nem az a bajuk hogy kínai töke, hanem az hogy mögötte ott van a kínai titkosszolgálat.
A kínai cégek háttere ködös. Volt is pengeváltás az amcsikkal hogy a kínai vállalatok megtagadtak adatszolgáltatást. Erre mondták nekik, OK, de akkor nincs amerikai piac, amerikai tőzsde.

Sztbeni 2023.01.12. 07:03:49

@Boldeone2: azt ugye tudod, hogy nyugaton több országban is részben vagy többségében van allami tulajdonú telekomcég?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 07:56:47

@kunzoo:

Bezzeg az amerikai cégek függetlenek az amerikai szolgálatoktól...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 07:58:33

@kiskutyafule:

Hol itt a nacionalizmus?

Szimpla logika. Te hogyan szereted, ha a saját lakásodban laksz, ahol tőled függenek a dolgok? Vagy inkább bekéreszkedsz máshoz, hátha az jó lesz hozzád?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 08:03:17

@Gógita:

Jelllemzően az idegen tőke nem azért fektet be, hogy abból ne legyen haszna.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 08:11:15

@Gógita:

Liberális alaptétel: az egyén rossz, de rosszasága kihasználható a társadalom érdekében. A sok egyéni rossz együttesen jó lesz. Mert kioltják egymást.

Adam Smith leghíresebb mondása, most nem találom magyarul, én fordítottam gyorsan: "Nem a hentes, a sörfőző vagy a pék jóindulatától várjuk vacsoránkat, hanem az ő saját érdeküktől. Nem emberségükre számítunk, hanem önszeretetükre, s soha sem a saját szükségleteinkről beszélünk nekik, hanem az ő előnyeikről."

Azaz mindenki önző, ezzel semmi gond, sőt éppen ez viszi előre a társadalmat. A pék nem "segíteni" akar, nem etetni akar téged, hanem pénzt keresni rajtad, ez az egyetlen érdeke, de ez nem gond, hiszen te meg kenyeret akarsz enni, ez a te önérdeked - a két önérdek találkozik és minden szuper.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 08:27:25

@Gery87:

Nem a "bánás" a kérdés. Sőt báltalában jobb idegen tőkésnek dolgozni, mint hazainak - többet fizet.

Egy magyar cégnál egy műszerész sose keres annyit, mint a Mercedesnél Kecskeméten.

A kérdés az egész ország szempontjából áll.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 08:28:39

@fofilozofus:

Meg a francia miniszterek sose használnak Mercedes szolgálati kocsit.

Tapi2021 2023.01.12. 08:47:16

@Boldeone2:

"Orbán Viktor szerint: egyrészt nem külföldi cégek központjainak idetelepülését kell ösztönözni, hanem olyan hazai vállalatok megerősödését, amelyek regionális szinten válnak meghatározó szereplővé, mint a Mol, az OTP Bank vagy a 4iG. Másrészt Széchenyi István, illetve Teleki Pál nyomán a Nyugat és a Kelet közötti közvetítést kell erősíteni.
...
megjelent egy Magyarországot érintő beruházási statisztika. Ennek értelmében tavaly új rekord született: 6,5 milliárd euró, azaz 2600 milliárd forint értékben érkezett befektetés az országba. A befektetői lista első helyén Dél-Korea áll, az újonnan létrehozott munkahelyek számát tekintve pedig Németország vezet.

2022-ben a befektetések 48 százaléka keletről, 42 százaléka nyugatról érkezett, a hazai befektetések pedig elérték a 10 százalékot. A beruházások 73 százaléka az elektromosautó-iparhoz, 43 százalék pedig az elektromosakkumulátor-gyártáshoz kötődik. A magyar történelem legnagyobb beruházását a Contemporary Amperex Technology nevű kínai cég hajtja végre, ezt szintén 2022-ben jelentették be. 7,34 milliárd eurós beruházást hajt végre Debrecenben, ahol akkumulátorgyárat épít. A világ másik vezető akkumulátorgyártója, a dél-koreai SK Innovation 2,29 milliárd dolláros, zöldmezős beruházással a legnagyobb európai egységét építi fel Iváncsán."

"Kutasi Gábor, aki szerint az már mindenképpen adott, hogy egy sokpólusú világgazdasági rendszerben kell boldogulnia a továbbiakban Magyarországnak is, de jelenleg még nem feltétlenül kell választani, hogy hol kötelezzük el magunkat. Kutasi Gábor szerint, ha abban gondolkodunk, hogy most még nem kell választani, akkor az mindenképpen sikeres stratégia lehet, amiről Orbán Balázs a miniszterelnök nyomán értekezett, hiszen „Közép-Európának mindig is volt egy földrajzi közvetítő szerepe, ez Magyarországon is működőképes lehet”.

Egyébként a hidegháború során is alakultak már olyan szervezetek, amelyek igyekeztek kerülni a blokkosodást, és amennyire tudtak, ellenálltak annak, hogy egyik vagy másik világhatalomtól függjenek. Ilyen szervezet volt – amelyet 1961-ben alapítottak Belgrádban, az akkori Jugoszláv Népköztársaságban – az El nem kötelezett országok. Ez akkor négy ország vezetőjének elképzelésein alapult: Indonézia, India, Egyiptom és Jugoszlávia.
A periférián lenni tényleg mindig rossz?

Orbán Viktor az érvelése során arra is kitért, hogy azért kell ezt az utat választani, mert egy blokkon belül a centrumtól geopolitikailag messze lévő országok rossz gazdasági pozícióban vannak. Kutasi Gábor erről úgy nyilatkozott, hogy annyiban kétségkívül igaza van a miniszterelnöknek, hogy az egyes blokkok határa mentén lévő országok semmiképpen sem tudnak betölteni meghatározó regionális pozíciókat.

EZZEL SZEMBEN EGY KÖZVETÍTŐ ORSZÁG PONT ABBÓL ÉL, HOGY INTENZÍV NEMZETKÖZI KERESKEDELMET FOLYTAT.

A kormány tagjai korábban már számtalanszor nyilatkoztak arról, hogy a nyugatról érkező pénznek mindig vannak ideológiai feltételei is, ellentétben a keleti tőkebefektetésekkel. Tehát a kormány szerint a nyugati tőkebefektetések jellemzően figyelembe veszik a befektető helyen a politikai berendezkedést is. Az NKE szakértője úgy látja, hogy ezt leginkább „a német és amerikai cégekről lehet elmondani. Ott vannak egyfajta politikai rendszerszintű elvárások”."

index.hu/gazdasag/2023/01/12/gazdasagpolitika-haboru-orosz-ukran-konfliktus-kelet-nyugat-kormany-strategia-orban-viktor-orban-balazs/

Tapi2021 2023.01.12. 08:50:19

@Boldeone2: "- Megint butaságokat beszèlsz! Többek között most azért van bajban az ország , mert ezermilliardos - fedezetlen , ingyen , olcsó- közpènz ment a NER - burzsoáziának, èvekig!"

Nem, azért vagyunk bajban, mert 1. az EU, magyar ellenzéki segédlettel, visszatartja a szükséges és BETEREZETT forrásokat!, 2. mert a nyugat beszállt a háborúba, ami háborús inflációval és egész Európára káros szankciókkal jár.
+1: mindez éppen két Covidos, válságos év után történik.

Egyikről sem a kormány gazdaságpolitikája tehet!

Tapi2021 2023.01.12. 08:53:11

@kiskutyafule: "éljen a rendeleti kormányzás"

Kérlek említs néhány rendeletet, amit ennek keretében hoztak! És, mondd el, miért rosszak!?

KÖSZI!!!

Tapi2021 2023.01.12. 08:59:17

@Sztbeni: Nyugaton pont úgy megy minden mint itt, de a nagy különbség, hogy ott nem Orbán a min. elnök, és nem tombol az elnyomása Boldiéknak, mint itt! Ezért ott nem zavaró semmi. Sőt, minden nagyon jó, minden nagyon szép, mindennel meg vannak elégedve. Mindennel ami ugyanaz, mint itt is.

Lásd az újabb és újabb kipattanó EU-s korrupciós botrányokat! Amik a jéghegyen csak néhány hópihe!!!

Tapi2021 2023.01.12. 09:13:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Azaz mindenki önző, ezzel semmi gond, sőt éppen ez viszi előre a társadalmat. A pék nem "segíteni" akar, nem etetni akar téged, hanem pénzt keresni rajtad, ez az egyetlen érdeke, de ez nem gond, hiszen te meg kenyeret akarsz enni, ez a te önérdeked - a két önérdek találkozik és minden szuper."

Így van. Tehát nem ellenségei egymásnak, hanem közösen működtetnek egy kölcsönösen előnyös rendszert!
Ez a lényeg. :-)

A pék keresni akar, gyarapodni, a vásárlója, sőt, a dolgozója enni.
Vagy az Audi tulajai eladni akarnak autókat és így gyarapodni, az emberek meg közlekedni akarnak autóval... Az Audi dolgozói is. Stb.

És ezek a kölcsönös együttműködéssel válnak lehetségessé.
Ezért nem ellensége a munkás a tulajnak.

A bérharcok sem jelentik azt, hogy ellenségek, egyszerűen érdekek, szándékok ütköznek, amiket lehet rendezni, akár némi konfrontációval (pl. sztrájk).

Pl. az állam sem ellensége a tanároknak. Csak az egyik fél abban érdekelt, hogy a rendelkezésre álló forrásaiból minél többre fussa, minél több különböző projektet tudjon finanszírozni, ezért mindenhová igyekszik annyit beforgatni, amennyit mindenképpen szükséges (EÜ, oktatás, nyugdíj, különböző transzferek, ellátások, infrastruktúra...), a másik fél meg ebből szeretne minél többet kapni, maga felé irányítani. (Tanárok, orvosok, munkanélküliek...)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 09:16:03

@Tapi2021:

A kis gond ezzel,s ezt Smith is hozzáteszi: a rendszer feltétele, hogy a szereplők közel azonpsak legyenek, senki se legyen túl nagy, mert ezzel fel is borul az egyensúly.

Márpedig ez MINDIG bekövetkezik.

Tapi2021 2023.01.12. 09:31:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ezért hoztak monopólium és kartellezés ellenes törvényeket.

Mindent kell és lehet szabályozni.
Ha meg van hozzá a politikai akarat és erő. (Amit a korrupcióval hajlítanak ide vagy oda. Ha hagyják.)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 09:35:45

@Tapi2021:

Nem működik.

Az alapvetőe ellentmondás az, hogy a hatalom a nahutőkéé, az pedig sose fogja saját magát korlátozni.

A liberális eszme ugyanúgy abszurd, mint a marxista. Az alapokban hibás.

A marxizmus azt mondja: elvesszük mindenkitől a tulajdont, ez aztán mindenkit késztetni fog az önzetlenségre - hát, nem késztet.

A liberalizmus azt mondja: az egyéni szabadságok korlátozzák egymást - hát, nem korlátozzák.

2023.01.12. 09:49:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Majd akkor mondhatod hogy a sajatod, ha az összes alapanyagot és tudást megszerezted ahhoz hogy saját kezűleg felépítése, mindennemű külső anyagi/szellemi támogatás nélkül.

Amíg ez nem teljesül addig egy nemzetközi együttműködés keretében elkészült épület amit te a sajatodnak hívsz valójában valaki más építette helyetedd, és te villogsz vele milyen ügyes vagy....

_Neville 2023.01.12. 09:51:33

@Boldeone2: "te pont olyan arányban fogsz rèszesülni , mint az east clevelandi gettólakó az amerikai vilagmultik hasznából: nagyjából semennyire ...."
Ez azért nincs teljesen így. Az USA-ban az alsó néprétegeknek is magasabb az életszínvonala, mint mondjuk Afrikában a középosztálynak. Persze a legalja és a legteteje korrelál, ez kétségtelen, de közte lévő igen nagy tömeg - mely a társadalom kb 80-90%--át teszi ki - számára nagyon nem mindegy a dolog. Vagy a chicagoi meki alkalmazott annyival jobban süti a krumplit, hogy neki telik autóra, míg Kinshasa alsón ugyanezért a munkáért nem?

2023.01.12. 09:55:42

@Tapi2021:

Akkor minek választás?
Nem lenne jobb ha Putyin direkt kormányozna?
Nem kell a köztes báb....

_Neville 2023.01.12. 09:55:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Egy magyar cégnál egy műszerész sose keres annyit, mint a Mercedesnél Kecskeméten."
Hát az attól függ milyen cég, bőven lehet ellenpéldát is mondani.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 09:56:44

@_Neville:

Mindig van kivétel, de az általános helyzet az, hogy jobban fizet az idegen munkáltató, mint a hazai.

Boldeone2 2023.01.12. 09:57:08

@Tapi2021:
A magyar történelem legnagyobb beruházását a Contemporary Amperex Technology nevű kínai cég hajtja végre, ezt szintén 2022-ben jelentették be. 7,34 milliárd eurós beruházást hajt végre Debrecenben"

Igen, amivel tele van a faxa a debreceni lakosoknak! Lásd: közmeghallgatás! A rezsim megint nem kérdezett meg senkit, önkènyesen döntött...Ide a környezetromboló cègek jönnek manapság , mert a birka ország birka nèpe mindent eltűr a rezsimnek!

Amúgy az alábbi üzletemberek mennyiben dolgoznak a kínai állam èrdekèben? Csak a saját pecsenyèjüket sütögetik, ahogy a nagytőkèsek 99%...

index.hu/gazdasag/2023/01/12/nyomozas-hazi-orizet-kinai-testverek-toke-kimentese-semcorp-debrecen-akkumulatorfolia-gyar/

_Neville 2023.01.12. 09:59:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: De ennek nem az az oka, hogy az "idegen szép", hanem mert a Mercedes egy tőkeerősebb cég egy tőkeerős országból, aki eleve azért jött ide, mert itt olcsóbban tud dolgoztatni még úgy is, ha kicsit többet fizet az itteni átlagnál. Svájcban már nem vagyok benne biztos, hogy jobban fizet a Mercedes, mint mondjuk a Stadler.

Boldeone2 2023.01.12. 10:00:02

@Tapi2021: Nem, azért vagyunk bajban, mert 1. az EU, magyar ellenzéki segédlettel, visszatartja a szükséges és BETEREZETT forrásokat"

- Meg az èvekig folytatott , hibás , prociklikus gazdaságpolitika miatt! Fedezetlen ezermilliardokat osztottak ki NER - közeli cègeknek ...Bóvli kötvèny, ingyen hitel , vissza nem terítendő támogatas

2023.01.12. 10:00:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor kérlek hagyd el a Latin betűket és az arab számokat, ne használd a kalkuluszt, se semmilyen matematikát, se modern anyag ismeretet vagy éppen a kapitalizmust...
Nem fekete fehér, de egy homokba húzott vonalon állva kiabálni azért elég alacsony intelligencia mutatója.
Vagy elfogadod, hogy a világ azért tart itt mert emberek vagyunk és képesek együttműködni, vagy kiabálsz a kis buborékban, hogy Mindenki más anyukája prostituált, de csak a tiéd kap pénzt is érte....

Fel kellene már nőni és belátni, hogy sosem lesz úgy mint mikor a törzsek elszigetelt életet éltek és a törzs főnök élet és halál ura volt.

Lehet álmodozni, de mindig Hitler és Sztálin köszön vissza, nem is értem miért

_Neville 2023.01.12. 10:01:17

@Boldeone2: Jó, tehát legyen villanyautós átállás, de azért az akkumulátor rossz. Rossz a benzin és a dízel is. Akkor már csak egyet magyarázzatok meg: Mégis mi a büdös franccal menjen az az autó, Frédi-Béni típusú meghajtással? A villanyautózáshoz akkumulátor kell, ha tényleg ez a jövő, a legtutibb dolog ebbe befektetni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 10:04:32

@_Neville:

Nyilván, akinek több a pénze, az többet tud fizetni.

Mindenhol így van.

Elment az Adidas Vietnámba pár éve. Megnézték mennyi ott a bér: egy munkás keres 40 dollárt, egy diplomás 70 dollárt havonta.

Aztán megnyitották az első gyárat, s a kezdőfizetés a betanított alkalmazottaknak lett 120 dollár.

Az emberek verekedtek, hogy munkát kapjanak ott. Tanárok hagyták ott az állásukat, s mentek cipőkészítőnek.

_Neville 2023.01.12. 10:05:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Jó, de ennek nem a külföldiséghez van köze. Ahol a helyi cégnek van több pénze, ő fizet többet.

2023.01.12. 10:07:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Vagyis te ki akarod mazsolázni azt ami neked tetszik, a maradék meg a kígyó béka kiabálás a másikra.

Tiszta magyar hozzáállás, Mindig a másik a hibás, csak úgy jó ahogyan én mondom....

Boldeone2 2023.01.12. 10:08:10

@_Neville: Nyilván magasabb az USA lecsúszott rèteg èletszinvonala, de egyèbkènt - komoly, Nyugat- európai szintű szociális rendszer nèlkül nagyon szar ...Van food stamp, meg Obama bevezette a medicare- T, medicaid - et, amit Trump elvett , jórèszt
Most nem tudom mi a helyzet Biden alatt, de komoly szintű szegènysèg is lètezik
Tehát , ha nem akarsz dolgozni vagy nem tudsz, akkor komoly szinten le lehet csúszni!

Olyan nem nagyon van, hogy az állam belenyúl az önsorsrontó èletbe ,ès " megment "
Vagy dolgozol vagy nem , ez a kèp opció van ...
A melós szabadságra sem nagyon mehet...

_Neville 2023.01.12. 10:09:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: amúgy bizonyos szempontból az ilyen helyi viszonyban aránytalanul magasabb fizetés is tud hátránnyá válni a proli oldaláról, hiszen ezáltal a munkaereje könnyebben kizsigerelhetővé válik. Ha nem fizet annyit a cég, hogy egymást tépik a jelentkezők, a főnökség is kénytelen jobban békén hagyni a dolgozót és nem széthajtani. (mielőtt belekötnek, hogy a lustaságot preferálom, nem, csak mondjuk a testi-lelki egészséget, amit nem biztos hogy megéri feláldozni pár évig jobb bérért)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 10:09:22

@kiskutyafule:

Milyen mazsolázás? Eleve miért gondolod, hogy az emberiség tudása másoké, s mi kívülállók vagyunk?

Logikád alapján, aki műholdat épít, az kötelezően kommunista.

Boldeone2 2023.01.12. 10:11:54

@_Neville: Egy ideig maradtam volna a belsőègèsű motorok mellett, kiegèszítve a hibrid tech- el, majd hidrogèn- belső ègèsű motorra lehetne váltani

_Neville 2023.01.12. 10:13:06

@Boldeone2: Amúgy szerintem is a hidrogénhajtás lenne a jó megoldás, de látod, a nyugati világ a villany mellett tette le a voksát, még a sokáig ellenálló gyártók is beadták már a derekukat.

Boldeone2 2023.01.12. 10:23:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A liberalizmus azt mondja: az egyéni szabadságok korlátozzák egymást - hát, nem korlátozzák"

Abszolút tökèletes politikai rendszer nincs, de mèg mindig a liberalizmus a legjobb, ami leginkább megfelel a modern ember társadalmának
A durván hierarchikus tekitèlyelvű rendszerek, mint pl az orosz, inkább az állatvilág hierarchia viszonyait kèpezik le

A full progresszív liberális társadalmak a maximálisan racionálisan lehetsèges egyenlősödès felè haladnak
Mert ugye kèt ember soha nem lesz egyenlő...Èn emelek mondjuk 140 kilót, te meg 80- at , az nem egyenlő ...
A lènyeg az, hogy a gazdaságilag erősebb belássa helyzetèt

A lènyeg : a "megvilágosodott" társadalomban az " erős" a gazdag is tudja a szerepèt , (mint a Bill Gates )
A jövő az általános " megvilágosodás "

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 10:32:21

@Boldeone2:

"Abszolút tökèletes politikai rendszer nincs, de mèg mindig a liberalizmus a legjobb, ami leginkább megfelel a modern ember társadalmának"

Szerintem meg a legrosszabb.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 10:33:07

@Boldeone2:

"full progresszív liberális társadalmak a maximálisan racionálisan lehetsèges egyenlősödès felè haladnak"

Az adatok az ellenkezőjét mondják.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 10:34:24

@kiskutyafule:

Mert jelenleg ilyen a világ.

Az idegen tőke sokkal nehezebben kontrollálható, mint a hazai.

Boldeone2 2023.01.12. 10:50:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az adatok az ellenkezőjét mondják"

- Ezek csak a globalizáció árnyoldalai, hiszen egy nemzetállam sem tudja kiküszöbölni pl a munkaerőversenyt. Ebből adódóan a szociális rendszerek is kihívás alatt vannak, de azért mèg mindig látjuk mi az ami működik, mi az ami nem
A liberális politikai rendszernek nincs alternatívája, a különböző populista, nèpbutító politikai rendszerek sem valós rendszeralternatívák, mindenki tudja aki egy kicsit tanultabb
Eddig igazán egyik sem bizonyított, inkább csak vegetálnak már

Tapi2021 2023.01.12. 10:53:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Az alapvetőe ellentmondás az, hogy a hatalom a nahutőkéé, az pedig sose fogja saját magát korlátozni."

Ez így nem teljesen igaz. A kapitalizmus kezdete óta nagyon sok törvényt és szabályt sikerült ráverni a nagytőkére is.
Környezetvédelmi szabályokat, bérezés, gyermekmunka tilalma, diszkrimináció tilalma, gyártási, működési szabályok, kereskedelmi szabályok... Rengeteg mindent.

Pl. csak az autó iparban. Kibocsátás, milyen motorok lehetnek, meddig lehet még robbanómotort gyártani, stb. És hiába nagytőkés pl. a VW. lenyeli, mert néhány tucat politikus megszavazta.

Tehát a szabályozás lehetséges. És szükséges.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 10:55:07

@Boldeone2:

A lényeg: a liberalizmus rossz eszme, rossz rendszer. Nem ad megoldást az emberiség számára.

Szerencsére lassan hárálunk ki belőle.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 10:57:32

@Tapi2021:

Azt tudjuk kihasználni, hogy a nagytőke nem egységes.

De alapvetpen ez egy rossz rendszer.

A tőkét meg kell fosztani a közhatalomtól. A közhatalomnak meg a gazdaságban hatalmat kell kapnia.

Ahogy ez volt mindig a modernitás előtt.

Tapi2021 2023.01.12. 10:59:57

@kiskutyafule: Nem válaszoltál a kérdésre!

Gery vagy másik nikkel? :-)
Ő sem szereti az állításait konkrétumokkal igazolni.

Tapi2021 2023.01.12. 11:03:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Mindig van kivétel, de az általános helyzet az, hogy jobban fizet az idegen munkáltató, mint a hazai."

Mert tőkeerősebb! Gazdagabb!

Tehát a jó fizukhoz, tőkeerős gazdagokra van szükség! :-)

Ők leginkább azok, akiknek már van annyi, hogy be tudnak fektetni más országokban is (nálunk). És van miből fizetni.

Tapi2021 2023.01.12. 11:06:42

@Boldeone2: "Igen, amivel tele van a faxa a debreceni lakosoknak! Lásd: közmeghallgatás! "

Debrecen sem mentes az olyanoktól, mint te! A mindent szabotálni kész ellenzékiektől.
Akik, ha ugyanezt a giga befektetést az ő kormányuk hozná be, himnuszokat zengenének a kormányuk nagyszerűségéről.

Te is tudod, hogy így van.
De most, mivel ez Orbánék sikere...

Boldeone2 2023.01.12. 11:07:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: lényeg: a liberalizmus rossz eszme, rossz rendszer. Nem ad megoldást az emberiség számára"

- Csak egyetlen gondolat van , ami más mint a liberalizmus , az pedig progresszív zöld , de arra meg èretlen az emberisèg

A közhatalomnak meg a gazdaságban hatalmat kell kapnia."

- Ismered a mondást : közös lónak , túros a háta " , az ilyen rendszer soha nem működik jól ( alkalom a lopásra )
Ha tulajdonolni akarsz , vehetsz rèszvènyt ès szavazhatsz a közgyűlèsen

Tapi2021 2023.01.12. 11:09:10

@Boldeone2: "Fedezetlen ezermilliardokat osztottak ki NER - közeli cègeknek .."

Konkrétan mi volt fedezetlen?

Boldeone2 2023.01.12. 11:10:46

@Tapi2021: De most, mivel ez Orbánék sikere..."

- Ez tènyleg "nagy " siker! Elszennyezik az amúgy is kevès vizet Debrecenben! Nincs az a technológia ami 100%- os kèmiai tisztítast eredmènyez , ad1, ad2, elèg vize sincs a városnak ...

Tapi2021 2023.01.12. 11:17:49

@Boldeone2: Jelenleg én is hidrogén párti vagyok. A másfél-két tonnás aksik nem a hosszútávú jövőt jelentik, remélem.
És valójában teljes életciklusban nem környezetkímélőbbek a legjobb robbanó-motoroknál.
Ütközéskor meg tarolnak.

Most pár évig azonban ezek a modern technológiák. Eladhatók. Tehát megéri gyártani.
Mondjuk, amíg kiforr a H cella, és kiépül a töltőhálózat.
Utána lehet váltani.

Boldeone2 2023.01.12. 11:18:59

@Tapi2021: Konkrétan mi volt fedezetlen?"

- Pl a növekedèsi kötvènyprogram 1550 milliárdja ...Ember, a kamatterheit szerinted ki fizeti !

Fogd már fel - vègre - nem az inflación nyugvó növekedèsi százalèkok számítanak, hanem pl az, hogy egy adott termèket amit importálsz , mennyiért tudsz megvenni a bèredből ! Kicsi nyitott gazdaság vagyunk!
Ha eladható termèkeink vannak , a cserearányok jók, akkor neked is jó lesz, relatíve kevesebb órat dolgozol egy fogyasztási cikkèrt ...
A többi "hókuszpók" nem számít!

Másik ökölszabály: a potenciális növekedèsi lehetősègeket nem tudok áthágni , lsd most gúzsba kötve kellene táncolni ! 13 % az alapkamat!

Tapi2021 2023.01.12. 11:25:24

@Boldeone2: "A lènyeg : a "megvilágosodott" társadalomban az " erős" a gazdag is tudja a szerepèt , (mint a Bill Gates )"

Mese.

Bill vagy George milliárdosok, mások meg nem. Bill és George igyekszik diktálni másoknak, és a saját ideológiájukat, világnézetüket építik, pénzelik, mások meg nem tudják ezt, mert nem milliárdosok.

A full progresszív liberális nagytőkések, meg egy konzi milliárdos és a "nép" között ugyanakkora a távolság!

Ebben az, hogy a milliárdos éppen milyen világnézetet vall, nem hozott semmi változást.

Tapi2021 2023.01.12. 11:37:52

@Boldeone2: "Eddig igazán egyik sem bizonyított, inkább csak vegetálnak már"

Mondjuk, aki kicsit tanultabb azt is tudja, hogy ehhez az is hozzájárul, hogy az un. liberális demokráciák konkrétan kicsinálnak mindenkit, akinek a rendszere nem tetszik nekik vagy nem hódol be!

Pl. sok évtizednyi szankciókkal, blokádokkal, elszigeteléssel... Mint Kuba, vagy korábban az egész szoci tömb esetében.
Vagy, mint most, hogy a rivális, ellenük SEMMIT NEM VÉTŐ Oroszországot lekapcsolják mindenről.
A banki transzferektől a kereskedelmi partnerekig.

De lehetne hosszan sorolni Venezuelától, Afrikáig, ahol ugyanezzel a módszerrel biztosítják, hogy aki nem barát, nem vazallus, az ne lehessen sikeres.
Még akkor sem, ha olajkutakon ül.

Persze, ha "baráti" arab diktatúra vagy, akkor dubajozhatsz!!!!! Addig, amíg baráti vagy!!!!
Amint nem, jönnek a bombák, mert a Burdzs Kalifa alatt tömegpusztító fegyvereket sejtenek... A liberális demokráciák.

Tapi2021 2023.01.12. 11:40:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Szerencsére lassan hárálunk ki belőle."

És szerinted hová hátrálunk?

Tapi2021 2023.01.12. 11:43:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A tőkét meg kell fosztani a közhatalomtól. A közhatalomnak meg a gazdaságban hatalmat kell kapnia."

Ez most is így van!

kunzoo 2023.01.12. 11:43:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Nyilván nem. Ez nem változtat azon hogy hogy nem azert volt bajuk mert kínai tőke, hanem azzal hogy támadási felületet ad
Pl. Kínai ruhamárkákkal, iparcikkekkel sose volt baj. A kínai autógyártók is jöhetnek ha teljesítik a töréstesztet. Az 5g szolgáltatásnál az a baj, az államok is ezt a rendszert használnák, meg a katonák is.
Kina is beengedte a mercit, Teslát, de a kritikus, titkosított kommunikációt nem engedné oda pl az amcsi cégeknek.

kunzoo 2023.01.12. 11:47:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Te talán könyörületből jársz dolgozni? Nem, pénzért, a saját érdekedből.

Tapi2021 2023.01.12. 11:51:33

@Boldeone2: "Elszennyezik az amúgy is kevès vizet Debrecenben! Nincs az a technológia ami 100%- os kèmiai tisztítast eredmènyez , ad1, ad2, elèg vize sincs a városnak ..."

Hogyne lenne. És igen szigorú szabályozás is van.
Ha nem lenne ott elég víz, nem mennének oda. Folyó mellé is mehettek volna.
A tőkés nem hülye, hogy kiszáradó kúthoz építsen 7 milliárdos gyárat!

A tüntető tömeg azzal sincs tisztában, hogy egyáltalán mi fog ott történni? Milyen technológiával, hogyan használják a vizet?
Mennyit forgatnak vissza, mennyi fogy el valójában...? Stb.

kunzoo 2023.01.12. 11:52:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Mit értesz egyensúly alatt?
1 pék ellát 1000 embert. Úgy képzeled, egy pék 1 embernek süthet csak kenyeret?

Tapi2021 2023.01.12. 11:58:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Vissza a normalitásba."

Ez mit jelent? Volt ilyen bármikor?
A feudalizmust? Vagy?

2023.01.12. 12:29:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Nem is tudtam a földönkívüliek is beruházók lettek.
Melyik csillag rendszerből jöttek?

2023.01.12. 12:51:33

@Tapi2021:
Ha nem érted mi lenne a parlamentáris demokrácia lényege, és irreleváns kérdést teszel fel, azzal nem tudok mit kezdeni, vagyis tudok vele mit kezdeni:
A válasz:42
Többször is után számoltam.

Tapi2021 2023.01.12. 13:02:10

@kiskutyafule: Az mitől irreleváns, hogy felhoztad a rendeleti kormányzást, én meg kértem, hogy nevezz meg néhány rendeletet? Vagy egyet. És hozzátéve, hol látod benne az elnyomást vagy visszaélést, vagy csupán, hogy nem indokolt?!

Tiszta Gery vagy.
Terelsz.

ulpius66 2023.01.12. 13:07:48

Most olvastam, hogy egy Momentumos asszisztens a Parlamentben "VÉLETLENÜL" BEMENT A KÖZTÁRSASÁGI ELNÖKI IRODÁBA!!!!!

DE LEBUKOTT, ÍGY A MOMENTUM KÉNYSZERBŐL EGYBŐL KI IS RÚGTA!

NEKEM MÁR CSAK ANNYI KÉRDÉSEM LENNE: NEM FELEJTETT-E EZ A MOMENTUMOS GYEREK "VÉLETLENÜL" EGY LEHALLGATÓ-KÉSZÜLÉKET AZ IRODÁBAN???????

Tapi2021 2023.01.12. 13:10:31

@kiskutyafule: Meg ugye: "Ha nem érted mi lenne a parlamentáris demokrácia lényege"...

Te meg, hogy miért más, amikor a szomszédban háború dúl, a többi szomszédod meg beszállt már proxy módon, mint amikor nincs háború, és minden rendben a világban... És lehet, hogy percek alatt kell valamire reagálni...

2023.01.12. 13:16:57

@Tapi2021:
Az elv szó jelentése ismert?

2023.01.12. 13:20:02

@Tapi2021:
Tudod ha értelmes embereket nézzük, azok terveznek, kb mindenre.
Mert ha valamit pont 5mp alatt kell eldönteni akkor simán 50% a hiba lehetőség...
Persze ugye ehhez az értelmes emberek kellenek, akik éppen nincsenek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 13:21:50

@Tapi2021:

Nyugaton nincs így.

A magyar helyzet valamivel jobb, de az is messze van a jótól.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 13:27:46

@kunzoo:

Smith azt értette alatta: nincsenek nagy jóvedelmi különbségek, sok vállalkozó van, s egyik se képes monopolizálni a piacot.

Azaz utópiája egy elággé egyenlő társadalom.

Gery87 2023.01.12. 13:32:54

@Gógita:

Nem értetted akkor amit mondtam!

Gery87 2023.01.12. 13:38:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az egész ország szempontja az a hazai elit szempontja, akkor ott vagyunk megint, ahonnan elindultunk.

A brit birodalom nagyon hatékony volt a hazai elit érdekeinek képviseletében csak épp ebből az angol melós nem sok jót látott magára nézve.
Az írek meg pláne.

2023.01.12. 13:43:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Rosszul tudod a Szíriusz gyerekei a legjobbak a lopásban, és a legnagyobb a pofájuk.
Felelősséget nem tudnak vállalni csak a szart keverik....
Ismerős van belőle majd 10 milla....
És csak nyignak ha kell ha nem, ahelyett hogy valami értelmeset csinálnánk, csak várják a sült galambot, aztán csak egy zsák krumplit kaptak....
Szerencsétlen marhák

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 13:45:44

@Gery87:

Nem az elité. Mindenki érdeke, hogy maradjon több pénz az országban.

Gery87 2023.01.12. 13:48:00

@Tapi2021:

Na hülye gyerek, itt van pár példa, ha már szóba hoztál:
Egyébként meg ha valaki felvet valamit akkor te is utána nézhetsz!
Tudod az ember legyen kritikus!
Vagy jobb homokba dugnia fejed?

2020. április 6. Díjmentes parkolás az ország nagy részén.
2020. április 10. Az korábban elrendelt kijárási korlátozások határozatlan időre szóló meghosszabbítása
2020. április 16. Csökkentett munkaidős foglalkoztatás támogatása
2020. április 21. Munkaidőkeret megemelése: a munkáltató legfeljebb huszonnégy havi munkaidőkeretet is elrendelhet.
2020. március 30. Rémhírterjesztés elleni törvény. Ezen törvény szintén nagy visszhangot kapott a nemzetközi sajtóban, hisz jórészt a kormányra nézve kritikus hangvételű Facebook bejegyzések szerzőit hallgatták ki.
2020. június 13. Egyszeri bruttó 500.000 Ft támogatás az egészségügyben dolgozók jelentős részének.
2020. június 19. A március 11. és július 3. között lejáró okmányok Magyarországon december 15-éig érvényesek[

Gery87 2023.01.12. 13:49:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Most írtam pár példát hogy "a mindenki "semmit nem látott ebből.

Tapi2021 2023.01.12. 13:52:44

@kiskutyafule: "Az elv szó jelentése ismert?"

Persze. És neked a példa szó jelentése?

Tapi2021 2023.01.12. 13:54:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Ami a modernitás, a felvilágosodás előtt volt."

Azt mondjuk én nem sírnám vissza. :-)

Még konzi-keresztényként sem.

Tapi2021 2023.01.12. 13:55:36

@Gery87: "Nem értetted akkor amit mondtam!"

Gondolom, ez lehet.

Tapi2021 2023.01.12. 13:57:27

@Gery87: Beutazhatták a világot, megismerhettek más népek kultúrákat...
Új szakmákat tanulhattak... :-)

Tapi2021 2023.01.12. 13:58:00

népeket, kultúrákat...

Tapi2021 2023.01.12. 14:01:07

@Gery87: Na látod megy ez! Jó példák!

És melyik rossz, indokolatlan vagy visszaélésszerű ezekből? Abban a konkrét helyzetben?!

Gery87 2023.01.12. 14:17:30

@Tapi2021:

Nem velem vitázol, én csak adtam egy választ amit te is hozhattál volna 2 percen belül ha nem óbégatsz helyette példákért.

Részemről a munkaidőkeret, a kijárási korlátozás és a rémhírterjesztés rendelet volt necces.

SoltBrain 2023.01.12. 14:18:49

A nyugati ballibsiket is érdekli a tőke nemzetisége: az orosz tőke gonosz szerintük!

2023.01.12. 14:23:17

@Tapi2021:
Engem az elv zavar nem a példa....

erol 2023.01.12. 14:28:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Ami a modernitás, a felvilágosodás előtt volt."
Komolyan nem értem, mi volt jó az átlagembernek a felvilágosodás előtti világban?

2023.01.12. 14:49:19

@erol:
A jelenlegi technológia állapot mellett egy papok által vezetett, bíboros/pápa által szervezett orgia, egy nő elnyomó szervezet pedofil képmutató társadalom, amiben Ő ítélkezhet, arra vágyik....
Jöhet a vírus, aztán lesz belőle High chancellor, lehet a kilógó egyéneket rendeletek alapján kivégezni, aztán bárkit aki nem tetszik.

Ez a Birca diszropia, persze hívhatjuk Sztálin, Cauchescu, vagy amit akarsz...
Csak az ő eszményét felsőbb rendűnek tekinti így szabadon lehet ölni a nevében.....mint minden eszme ebből is egy hülye csináló gépezet lett.
Ne aggódj hamarosan kezdődik a kivégzés, csak be kell fejezni a kerítést, mert a végén elszökik a sok hívő....

2023.01.12. 14:51:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Még a rogybatekert papír pénisz...
Az utálat és ítélkezés az szakrális, ez a védjegye....
Nem lehetsz ennyire egyszerű, mert 0.5 bit nem létezik, vagy mégis?

erol 2023.01.12. 14:59:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A kizsákmányolás inkább akkor volt jellemző, egyrészt pont az egyház, ill. az akkori tőkések a földbirtokosok részéről, nem hiszem, hogy rajtad kívül sokan visszasírnák ezt. De szerencsére ennek amúgyis nulla az esélye.

2023.01.12. 15:02:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor meg nem követed a könyveket, a hasadt tudat állapotú égi apukádat, vagyis nem vagy jó vallás károsult...
Lehet választani, az összes vallási alapon szervezett állam pontosan azokat a jegyeket mutatja...
Függetlenül hogy a spagetti vagy a Loch Ness szörny a vallás alapja...
Totál Kontroll, ellenség kép, ítélkezés és végrehajtás 1 kézben.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 15:03:47

@erol:

Adózás akkor is volt, ez tény. De az adózás azonos lenne a kizsákmányolással?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 15:05:06

@kiskutyafule:

Én inkább választanék egy nekem nem tetsző vallás uralmát, mint liberális demokrciát.

2023.01.12. 15:05:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Ha tévedek akkor azonnal indulj és kezd kiirtani az emberiség 99%-at mert istentelen technológia ami a létezését elősegítette ennek a populációnak.
Mindent elpusztítani ami fiatalabb mint 2023 év.....

2023.01.12. 15:06:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Akkor máris nyitva az ajtó lehet menni Iránba... Itt vagy még?

2023.01.12. 15:07:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Kína?
Észak Korea? Tudod az ottani vallás a nagy Szem Ir születésével kezdődik Ő a teremtő.... Vallás az vallás, vagy már ezt is megkérdőjelezi? Hitetlen gyaur

2023.01.12. 15:09:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Ha a papok ellopják, a pápa kurvákat tart belőle az hogyan különbözik a jelenlegi helyzettől?
Sőt jól meg is ölték azt aki nem fizetett papi/Pápai dugó pénzt...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 15:11:55

@kiskutyafule:

Az egy álvallás. Én igaziakra gondoltam, buddhizmus, iszlám, stb.

2023.01.12. 15:14:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Akkor nem létezik a te általad kívánt világ sem, hiszen a technológia ide vezetett.... öngól mint Mindig

2023.01.12. 15:16:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Akkor miért is indult el a reformáció????
Vagy George Pel neve mond valamit?
Amiről a Birca nem tud azért nem fáj a feje, ezért is birka nyáj a nyáj... Csak legljen míg a pap a gyerekének berkaja a keresztet....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 15:17:17

@kiskutyafule:

A technológia nem vezet sehová, az csak egy eszköz.

Késsel tudsz faragni, enni, ölni. Különböző funkciók.

2023.01.12. 15:17:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Az összes ál vallás...megsugom, a hülyék beetetese és kontrollallasa a cél.....
Csak aki benne van az nem látja...nem az én bajom

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 15:19:27

@kiskutyafule:

"kkor miért is indult el a reformáció????"

Nem tudom.

Két verzió van:
- eleve rombolni akart,
- őszinte volt, csak elfajult.

Az eredmény a lényeg: az ateizmus előkészítése, a liberalizmus megalapozása.

2023.01.12. 15:19:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha meg jönnek az a baj, hogy iszlám, pedig aztán rendet raknának a fejedben is... Gond nélkül. Mész már lebontani a kerítést?

2023.01.12. 15:21:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Talán azért mert már akkor is voltak nem birkák akiknek nem tetszett a képmutató vallás károsult rabló banda...
De vannak még a maffiának is hívei, akkor a világ legnagyobb bűnszervezete miért lenne kivétel...

2023.01.12. 15:23:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Nem a kerítés maga, hanem annak epitesenek oka.
A kerítés egy tárgy ha még nem tűnt fel....

2023.01.12. 15:29:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
És megintcsak ott vagyunk, hogy a történelem azon hazugságok halmaza amiben mindenki egyetért.
Kivéve engem mert én lexarom.

És itt a vége, én még mindig csak röhögök rajtad, hiszen te kapálózól egy általad preferált jövő miatt, mert ez még az, én meg lexarom mert max 32 évet kell kibírni, aztán az lesz ami lesz engem nem fog zavarni, nincs utód, nincs vagyon vagy hírnév... Nincs veszteni valóm, szabad vagyok....
Bezzeg te.... saját rögeszméd foglya vagy, és sosem szabadulsz...
Kellemes rettegést és kényszeredett világ megváltást, remelem sikerül és a nagy átmenet vissza repít a kőkorszaki állapotba utodokkal együtt.

Sok sikert!

erol 2023.01.12. 15:49:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "De az adózás azonos lenne a kizsákmányolással?"
Ha nem veszi figyelembe az egyén lehetőségeit akkor igen. Gondolom a paraszlázadások sem véletlenül voltak. Egyébként szerinted ma milyen kizsákmányolás van?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 15:54:16

@erol:

A rendszer alapja a profit. Aki képes a másikat kizsigerelni, az nyer.

erol 2023.01.12. 16:02:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
"A rendszer alapja a profit." Jobb lenne, ha a veszteség lenne az alapja? Ez egyébként mindig így volt, a főurak, főpapok kastélyokban laktak és nem osztogatták szét a vagyonukat a "kisemberek" között és az adókat sem mérsékelték mondván nekem már úgyis bőven van.

Ma téged ki zsigerel ki?

Serény Vélemény 2023.01.12. 16:06:16

@erol: Átlag multinál az zsigerel kifele jól, aki a saját dolgozóinak 3-4x nagyobb fizetést ad ugyanazért a lapátolásért, (vagy lapáttámasztásért), mint a k-eur lányánál dolgozóknak.)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 16:06:22

@erol:

Abszurdum, ha a pénz a rendszer alapja. Ez egy oligarchikus rend.

Gery87 2023.01.12. 16:16:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mintha a feudalizmus nem lett volna kizsákmányoló:)

vergyula 2023.01.12. 16:21:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A feudalizmusban is a pénz volt az alap, a föld jelentette a pénzt. Lehet, hogy vallásos köntösbe tekerték az életet, de ettől csak álszentebbek lettek.

Gery87 2023.01.12. 16:23:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A feudalizmus alapja az állam volt, ami korábban nem minden népnél volt meg és ezzel együtt a rendiség és az adózás sem.
Az államalapítás és a feudalizmus kiépítése feltételezte egymást.
Az állam alapja pedig hogy forrásokat vonunk el a többségtől az elit számára, ami az egyház és a nemesség A korábbi közszabad többséget tehát függő viszonyba kell rakni (jobbágyság).
A rendszer lényege tehát hogy függő, alávetett viszonyba kell rakni a többséget hogy adózzanak.

vergyula 2023.01.12. 16:25:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: De nem bérmunkásként? Inkább csak passzióból? Vagy saját kólcentered lenne?

Gery87 2023.01.12. 16:28:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Teljesen mindegy. A mai világban is a pénz csak a hatalom metaforája és eszköze.
Akinek több van, több hatalma van és fordítva.

Lehet akkor a pénz fizikailag nem volt fontos, de a hatalom igen, az eszköz a rendiség volt és a föld.

Boldeone2 2023.01.12. 16:32:34

@Tapi2021: Ti Bircával teljesen fèlreèrtelmezitek a világot ! Mindenèrt a " gaz, elnyomó, nyugati tőkèt " hibáztatjátok , a " nyugati rendet", ami persze nem is lètezik, hiszen a világot sztochasztikus folyamatok összessège " irányítja" , így nem Soros György
vagy Bill Gates!

Legjobb lenne beismerni - de azt egyik politikus sem fogja soha megtenni - az ország saját tehetetlensège okán tart ott az ország, ahol ...
Az Orbán rezsim egy szimptómája , vagyis inkább vègtermèke az elmaradott társadalmi szemlèletnek ès autonómia hiányának

Te is csak a propaganda által vagy vezèrelve , pedig mèg az èrtelmesebbek közè tartozol ...
Ajánlok neked egy empirikus próbát: menj ki Nyíregyháza határába ès nèzz szèt ! Mindenhol gusztustalan illegális szemètlerakók, nyáron még derèkig èrő parlagfű!
Menj ki Ausztriába is , ès nèzz szèt , ott látni fogod , hogy mi a mentalitás közötti különbsèg. Ne a Favoriten negyedbe menj, hanem Salzburga!
...ès nem lehet a cigányokra fogni mindent ! Az ecte magyarok viselkednek primtív módon, de ezzel nem lehet szembesíteni soha a társadalmat...
A magyar Nobel- díjasok sokaságával tömik a nemzeti öntudatot, holott szinte mindenki más gyökerű volt, egy kivètellel mindenki külföldön lett Nobel- díjas !
Valójában ez egy kudarc- ország ! Itt vagyunk a világ egyik ,sőt, a majdnem a legjobb földrajzi helyèn.
Svájc a világ leggazdagabb országa , 5000 euró az átlagfizu. Auszrtiában majd 3000, 13. ès 14. havi fizetès van ...

Tudod mikor fogjuk elèrni ezeket az országokat ? Soha ! Mert a mentalitás rossz . Ezért is tudott az Orbán - rendszer megszilárdulni : szolga társadalom !

Gery87 2023.01.12. 16:39:51

@Boldeone2:

Nyilván nem ők személyesen irányítják, de a mai világ mozgatója a profit, a pénz.
Ennek csúcsán pedig a tőkés elit áll.
nekik van a legtöbb pénzük ezért a legtöbb hatalmuk....a hatalom pedig azt jelenti hogy a te érdekeit és igényeid fognak legjobban érvényesülni!
Aki nem látja az vak.

Az "országelemzéseddel" jobbára egyetértek, mentalitásbeli különbségek is vannak bőven.

"Menj ki Ausztriába is , ès nèzz szèt , ott látni fogod , hogy mi a mentalitás közötti különbsèg. Ne a Favoriten negyedbe menj, hanem Salzburga! "

Elég átlépni Burgenlandba....1000 évig Mo volt, gyakorlatilag még a Dunántúl, de mintha a határnál egy láthatatlan üvegfal lenne, még a gaz se lóg át....persze, innen oda:)

Boldeone2 2023.01.12. 16:43:29

Folytatván az előző gondolatmenetet: a populista politikusok a nemzeti felsőbbrendűsèg illúziójával etetik a nèpet , mert autonómián alapuló, szabad, jólèti rendszert nem tudnak, de nem is akarnak teremteni
Ezért inkább cirkuszt kap a nèp, ami jobb esetben a sport erőn felüli támogatása, tűzijátèk, kultúrkamp - ez Orbán
(Idióta propaganda film az Aranybulla ...)

Rosszabb esetben meg egy győztes háborúval próbálja meg legitimálni magát a hatalom ,mert maskèpp kielègíteni a nèpet nem tudja ...

Boldeone2 2023.01.12. 16:53:59

@Gery87: nekik van a legtöbb pénzük ezért a legtöbb hatalmuk....a hatalom pedig azt jelenti hogy a te érdekeit és igényeid fognak legjobban érvényesülni!"

A lènyeg az, hogy legyen valamennyi win- win szituáció. Ezt a gazdagabb nyugati államok egy rèsze tudja, így alapvetően elègedetlenek az emberek
Emberi alaptermèszet , hogy mindenki a maga èrdekeit nèzi. A modern ember, ha elèg bölcs már, akkor tovább tud látni a rövid távú èrdekeknèl , nyilván a tőkès erdeke is az, hogy ne " világforradalom " legyen , hanem fokozatos reform

Minden korban voltak nagyon gazdag ès nagyhatalmú emberek , akik tovább láttak az önös èrdekeken, akik meg akarták " forgatni " a világot , de persze a többsèg nem ilyen ...

A posztmodern embertípus az valahol túllèpett az állati ösztönökön
Pl migránsokat befogadni teljesen irracionális , kockázatos, mègis, sokan az otthonukba is fogadják őket

A konklúzióm az, hogy nyilván az elsődleges ösztön a küzdelem az erőforrásokèrt , vagyis első az anyagi èrdek ....
De, egyre többen kèpzelik magukat Jèzusnak vagy Buddhának ...
Persze, nem Kongóban, aki napi 1 dollarból èl, , de a libsi világelit ès gyermekeik sok esetben igen....

Gery87 2023.01.12. 17:46:09

@Boldeone2:

Elég naiv vagy e tekintetben:)
Valójában csak reménykedsz te is, és ez egyénekben bízol mert látod te is hogy maga a rendszer szar és igazságtalan.
Ettől még persze működhetne, csak épp fenntarthatatlan.

Boldeone2 2023.01.12. 20:19:49

@Gery87:

Igazából egyènek vannak , akik azért kisebb- nagyobb változást akaró közössègeket alkothatnak , de ez mèg mindig csak a kisebbsèg globálisan ...

A tálibok betiltották a nők felsőfokú oktatasát , Indonèziában bűncselekmèny lett a házasságon kívüli sex ...

Most ezekkel a nèpekkel hogy akarsz a fenntarthatóság elveiről beszèlgetni ? Ezek mèg a kőkorban vannak, sőt, rosszabb ...

Elmèsz a bushmannok közè, ott nincs magántulajdon , se társadalom , sem állam , mègis jobban èlnek mint az afgán kecskebaxók....

Gery87 2023.01.13. 02:08:19

@Boldeone2:

Nyilván nem ők fognak megoldást találni!

2023.01.22. 07:27:25

@Boldeone2:
És miért?

Mert nincs szervezett vallás....
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása