magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Az orosz kis nép

A kelet-nyugat közti eltérést a legjobban Augustin Cochin francia történész és filozófus alapján lehet felfogni. A témáról már írtam, szóval csak röviden.

Szóval a felvilágosodás eszményképe a bölcs meg nem értett értelmiségi, aki tanítja a mucsai népet, s az meg lassan megtanulja mi a jó és a mi a rossz. Az erőszakkal sincs gond, hiszen a buta bunkó parasztok nem értik mi a jó nekik, így a fejükbe kell verni, utólag úgyis hálásak lesznek.

Cochin "kis népnek" nevezi ezeknek a kényszerfelvilágosító értelmiségieknek a csoportját. Szóval a "kis nép" átneveli a "nagy népet", azaz az egész társadalmat. A dolgokat direkt félreértők persze azt mondták, ez kódolt antiszemita szöveg, hiszen a "kis nép" a zsidókat jelenti, akik megrontják a "nagy" nemzetet. Pedig Cochin semmilyen etnikai, származási elemet nem említett, sőt éppen a francia felvilágosodás nagy alakjaira gondolt, akik között nemigen volt egy szál zsidó se.

Három típusú állam lehet ezek után: ahol a kis nép győzött, ahol vesztett, s ahol a harc folyik.

Nyugaton a kis nép sikeresen hatalomra jutott, eluralt mindent, ennek eredménye a polgári társadalom, más szóval a liberális demokrácia. Ott az ellenvélemény marginális, esélytelen, a nagy többség egyenesen vitaképtelennek tartja azokat, akik az alapértékeket kétségbe vonják. Lásd aki nem hisz mondjuk az egyéni szabadság abszolutizálásában, az laposföldhívő.

Ahol a harc folyik, arra jó példa Magyarország. A kis nép nyert párszor ugyan csatákat, de sose tudta saját narratíváját elterjeszteni általánosan, mindig maradt elegendő ellenerő, mely túl erős maradt ahhoz, hogy sikeresen marginalizálni lehessen. Minden 90-es évekbeli liberális szellemi rémuralom ellenére se sikerült megsemmisíteni az ellenvéleményt, az képes volt újraéledni. A kis nép meg azóta is hihetetlen diktatúraként éli meg azt, hogy nem ők diktálnak mindent.

Ahol vesztett arra jó példa Oroszország vagy Kína, a kisebb államok közül Belarusz. Ott a kis nép örökre kicsi, esélytelen, marginális, nem képes a közhangulatot átállítani. Mindig így volt.

A minap hallgattam egy beszélgetést a liberális RTVi csatornán (ez egy orosz nyelven sugárzó jelenleg amerikai, eredetileg orosz-izraeli csatorna, melyet még az egyik Jelcin-kori orosz oligarcha alapított 1997-ben), ahol az ellenzéki, mérsékelt liberális - Navalnijhoz képest mérsékelt - orosz interjúalany, egy orosz milliomos vállallkozó, sikertelen politikus szabályosan kimondta "nálunk Oroszországban van 7 millió polgár, ennek fele liberális, fele antiliberális, s van 100 milliónyi biomassza".

S hát ilyen körülmények között mi marad a kis népnek? Csak a gúnyolódás, az átkozódás. Kedves példa egy híres orosz punk-rock zenész, Arszenyij Morozov, aki minap interjút adott a Meduzának, ami egy lettországi orosznyelvű, hisztérikusan nyugatpárti média.

A szar zenét - ez persze véleményes, nekem akkor se tetszene, ha ideológiaiag közel állna hozzám - produkáló ellenzéki orosz szövege annyira tipikusan kisnépi, hogy érdemes idézni: "Ez a hülye madár az útlevélen mindig új vért kér." - értsd, az orosz címeren lévő sas ez a "hülye madár".

Persze ismerős, az 1990-es parlamenti vitában, hogy a koronás vagy a Kossuth-címer legyen a magyar címer, egyes SZDSZ-esek elkezdtek micisapkázni.

a zenész nem homokos, itt csak a botrány kedvéért van így öltözve, plusz Keresztelő Arszenyijnek nevezi magát, mert a vallásellenesség is kedvenc tevékenysége

109 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2818036504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2023.02.03. 08:11:19

Arra is kéne azért magyarázat, hogy mi az oka, hogy különböző országokban ennyire más a reakció. Valahol van harc, valahol nincs. Szerintem, ahol győzött az eszme, ott se örökre, lásd nyugaton is van erős, bár látens rendszerellenesség. Csak a jólét által az emberek kevésbé próbálják meg a rendszer alapjait megkérdőjelezni, aláásni. A jólét persze részben nyilván lopásból van, de ez mindegy. Csakhogy, ha már a jólét nehezen fenntartható, akkor várható a bomlás.
Szóval az eszme tetszetős, de mi az eredeti ok? A magyarok miért nem nyelték be a dolgot teljes egészében, miért van harc?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.02.03. 08:15:26

@zavaleta: egyszerű, a történelem miatt. A Nyugatnak semmilyen egyéb dolga nem volt a canossajárás óta, mint a gazdagodás meg a rablás. Ezen a vidéken nekünk meg a túlélés volt a feladat.
Pontosan meghúzható a határ, attól a ponttól ahonnan eltűnnek a szép kis hegytetőn ülő reneszánsz várkastélyok, onnan kezdődik a mentalitásváltás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.03. 08:16:17

@zavaleta:

Az átlagembert a pénz érdekli.

Szóval a legszarabb viszonyokat is elfogadja cserébe a pénzért.

Lám, nem a dubai diktatúrából menekülnek az emberek a szabad Indiába, hanem fordítva, pedig Indiában olyan kb. a szólásszabdaság, mint nálunk, míg Dubaiban minden szavadat kétszer kell meggondolnod, mert nagy bajpd eshet, ha félrebeszélsz.

_Neville 2023.02.03. 08:35:35

A bolsevizmus is egy ilyen tipikus kis élcsapat által kreált dolog volt, ugyanúgy a felvilágosodás elfajzott gyermeke. Szóval ott is volt már másként

2023.02.03. 08:58:16

tetszik, nem tetszik elsődlegesen az anyagiasság, a jólét teremt egységet.

2023.02.03. 09:28:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
elsődlegesen nem a pénz, hanem az anyagi jólét, a közjó számít.

a kettő nem ugyanaz. a jelenlegi családtámogatási rendszer pénzt ad a családoknak, és a fiatalok körében a fidesz egyáltalán nem népszerű. temérdek pénzt kiosztanak. és mégse. mert az állam nem teremti meg a fiatalok számára az induló jóléti állapotot nem épít bérlakásokat az ijfú házasoknak, nem támogatja a lakásszövetkezetek működését, stb. nincs jóléti állam. a rendszerváltás után születettek is az anyagi biztonságot vágyják vissza az elemi szabadságjogokkal. csak nem tudják, hogy az a késő kádárizmus.

kondorné mondhatta, hogy tanuld meg fiam, hogy a kárpátalja nem a szovjetunió. a matek tanár mondhatta, hogy festőnek tanulsz, bár meg kellene buktatni, de átengedlek és majd ha kitanultad a szakmát, akkor jelentkezel nálam. és ugye kifested a lakást. és a gyerek azt mondta, hogy persze. és jelentkezett a tanárnál, hogy kitanulta a szakmát. és kifesti a lakást. az neki pénzügyileg nem éri meg. de ha biztosítva van az anyagi jólét, mert felveszik egy állami vállalatnál festőnek és mellette maszekolhat, akkor biztosítva van a jólét.

csak a vegyes gazdasághoz nem tartozik határozott ideológiai arcél. szocializmus, de kapitalista módszerekkel épül, feudális vagy félfeudális alapokon. a pénz sokkal több lett. a gpd a sokszorosára növekedett. és a tanárnak a diák kifestette a lakást csak úgy. ma ez egy súlyos korrupciós visszaélés lenne. ha valaki megveszi a fél balatont, vagy velencei tavat, akkor az nem. az befektetés. az nem lopás. "sikeresen lobbizik". nem csalás, hanem "bízik benne" a "tőkepiac".

2023.02.03. 09:35:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
ha a jólét brutálisan egyenlőtlen, akkor azt az emberek átmenetileg fogadják el. és a többség számára lényegében a kádárizmus az etalon. viszonylagos jólét, viszonylagos egyenlőség. az ad a politikai rendszereknek stabilitást.

az eurobarometer szerint 12% ért egyet a kormány álláspontjával, miszerint egyáltalán nincs szükség a szankciókra, 26% inkább egyetért. lehet persze, hogy csalnak. a fidesz azt mondja, hogy 97% ért egyet a kormánnyal. valamelyik orbáitálisan nagyot hazudik. persze lehet, hogy az euróbarométer. ha nincs jólét, akkor a fideszesek egy része se hisz a kormánynak.

2023.02.03. 10:19:18

a fidesz politikája az, hogy az emberek a kultúrharcot tekintsék elsődlegesnek. és ez addig működött, amíg a fidesz viszonylagos jólétet teremtett. és arra szavaztak az emberek. amiben persze elsődlegsen elem a biztonság.

és most a kultúrharc válik az elsődlegessé. pl. az mcc meghív amerikából egy "filozófust", aki debreceni egyetemitsákat kérdez, hogy harcolna-e kína oldalán és feltesz további kérdéseket. és egymás ellen akarja fordítani a debrecenben élő külföldieket.
www.youtube.com/watch?v=qC0BIQc-2E8
és ezt az mcc nevű fos millárdokat kapott erre, milliárdokért vette meg erre a célra az arany bika szállót. ez a "főhadiszállás".

ez az amerikai a "NEW ATEISM" iskola alapítója. tudományos szkepticizmus, kritikai gondolkodás. kb, mint vágó istván. és a fidesz költi a pénzt, hogy szembe állítson egyetemisákat, a kultúrharcot nemzetközivé tegye. azt hiszik, hogy ez hozza a szavazatokat.

ha ez így megy, akkor már a 24-es kettős választás is pofon lesz a fidesznek, akármennyire semmi az ellenzék. ha ez így megy, akkor már ott megmutatkozik, hogy orbánnak ha volt politikai érzéke és nemcsak mázlija volt, akkor azt elvesztette. viszont teljhatalma van a pártjában. szóval ma már nem hiszem, hogy a környezetében lenne 1 ember, aki akárcsak egy félmondattal is szólni merészelne ellene.

erol 2023.02.03. 10:54:19

Szerintem óriási tévedés, hogy csak a pénz és a jólét miatt jobb nyugaton élni, teljesen más az emberek mentalitása, viselkedése is. Elég csak a közlekedést megnézni, legendásak az orosz utakon készült videók, ahogy a legkisebb konfliktusok miatt is megölnék egymást (ezt mondjuk már mi is elértük), míg ugyanilyen helyzetben Ausztriában mosolyogva megbeszélik. Nem véletlen, hogyha valakinek sok pénze van akkor is inkább nyugatra megy, de kisemberként is jobb a labancoknál, mint tehetősen keleten.
Igazából nem is értem, hogy mi jobb keleten szerinted, mert a jólét nem, a kulturált közlekedés, viselkedés nem, de akkor mi?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.03. 10:59:46

@erol:

Figyelj meg BÁRHOL egy szegény és egy gazdag embert.

A szegény idegesebb, feszöltebb, harcosabb, mint a gazdag. A gazdag egyszerűen megengedheti magának, hogy kisebb ügyekben ne harcoljon.

A jólét hatása. Az ókor óta ismert.

Ennyi az egész. Ez az, amiről írsz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.03. 11:00:31

@erol:

"mi jobb keleten"

Fenntarthatóbb. Plusz nem lélekromboló.

erol 2023.02.03. 11:34:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A szegény idegesebb, feszöltebb, harcosabb"
Pont ezért lélekromboló.
Azt hogy fenntarthatóbb elfogadom, de azért érdekes, hogyha keleten a szegényember kevesebbet fogyaszt, biciklivel jár autó helyett, akkor azt mondod, helyes mert ez vezet a fenntarthatóbb világhoz, ha ugyanezt a zöldek mondják akkor azt mondod ne pofázzanak bele az életedbe.

Boldeone2 2023.02.03. 11:53:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Fenntarthatóbb. Plusz nem lélekromboló."

Ugyan, mi a fenntarthatóbb? A "keleties nyugati" társadalmak jellemzője pont az, hogy rendkívül lèlekromboló társadalmak. Nem vèletlenül errefelè - vagy keletebbre - jóval magasabb az önsorsrontás, a deviancia, alkoholizmus, az erőszak, a gyilkosságok, öngyilkosságok száma mint nyugaton
Mielőtt a tömeges migráció megjelent nyugaton - a felvilágosodás elveit megtagadó nèpelemek - addig a nyugat szuperbiztonságos volt. Ajánlom a Schwarzwald Klinik C. filmet megtekinteni ...
Magyarország soha nem fogja utolèrni ezt a világot ...
Óriasi a mentalitásbeli különbsèg egy salzkammerguti falu ès egy szabolcsi falu között a felvilágosultságban, a környezethez, emberekhez való hozzáállásban...
A "nyugat" nem a règen felbomlott gyarmati rendszer miatt gazdag, hanem a mentalitás miatt, ami persze èvszázadok alatt alakult ki, de a fő erejèt az adja: autonóm, alulról szerveződő társadalmak, individuális verseny ès szolidaritás egyensúlyban nagyjából. A liberális, plurális politikai rendszer ezekben a társadalmakban evidencia. A világ legfejlett 30 országa - pár különleges helyzetű városállamot kivève - mind liberális demokráciák
Európában ahogy megyünk keletebbre , annál inkább rosszabb a helyzet: először "a második jobbágyság országai jönnek " de ezek az országok - èppen a nyugati integraciónak köszönhetően elkezdek felvirágozni
Lengyelország sikertörtènet lett, de önmagához kèpest Románia is ...
A Balti államok szintèn etalon...
A legpokolibb világ a FÁK romjain maradt fenn: RU, UKr, Belorus
A cárok fèlázsiai, tatár kegyetlen elnyomása, a bizáncias politikának mèrgező elegye alakította ezen országokat, majd a kommunizmus - Zsdanov, Berija , Jagoda - meg társai a degenerált vezetői folytatták a társadalom brutális elnyomását ..
Ott az autonómia csírái sem alakultak ki...
Ennek az abszurd világnak a haláltusája most az orosz- ukrán haború, amely mindkét országot èvtizedekkel visszalöki a múltba!

A fejlődès lèpcsőfokait senki nem tudja átugorni! Nincs valós alternatíva, csak a modern nyugati, plurális demokrácia,amely a legjobban megfelel az emberi alaptermèszetnek , ehhez pedig a versenyen ès szolidaritáson alapuló szabadpiaci gazdasági rendszer

2023.02.03. 11:56:51

@Deak Tamas: Ez nem elég magyarázat, mert épp Közép-Európa elég tumultuózus történelemmel rendelkezik. Ez alapján itt orosz jellegű vagy annál is kevesebb harc kéne legyen a liberalizmussal szemben. A civilizációs-vallási háttér is beleszámít ugyanis. A liberalizmus és bizony annak progresszív ága, összességében tehát a felvilágosodás a nyugati kereszténységen alapul. Tudom, nyugtalanító tény ez, de ez az ún. romlás nem a semmiből jött.

@erol: Ez a mentalitás, ahogy Birca is írja, csak a jólét eredménye. Igaz egyben fenntartója is. De az eredeti ok világ szétrablásából származó jólét. A zöldek belepofázása meg inkább politikai szándékú dolog.

_Neville 2023.02.03. 12:01:32

Amúgy véletlenül pont ide kapcsolódó beszélgetést csíptem el a tv-ben: www.youtube.com/watch?v=I0f6Fq-xWK8

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.02.03. 12:29:38

@zavaleta: pedig szerintem igazolja. Hiszen Magyaroszág még nem is olyan régen Orsovánál kezdődött és nem Szegednél. A harc okát gyakorlatilag ezzel meg is magyaráztuk.
Tökéletesen analóg a helyzet Lengyelországgal, hiszen a háromfelé szaggatás után ott is megjelentek a töréspontok, előtte Oroszország 400 éves mongoltatár uralom alatti/utáni és az Oszmán birodalom mint ellenfél ugyancsak ezt eredményezte, minimális a kis nép. Oroszországban az említett tatár világ, a Balkánon az oszmántörök világ szocializálta ezt az állandó túléléskényszert, ott azért nincs semmilyen nyoma a kisnépnek, nem volt lehetőség arra, hogy kialakuljon.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.02.03. 12:46:31

@_Neville: nagyon jó volt. Kiegészítő olvasmánynak itt :

www.libri.hu/konyv/maklari_tamas.europa-arulasa.html

Gödel nagyon fontos amúgy, abból a szempontból is aktuális, hogy ő bizonyította be: egyetlen rendszer sem képes megérteni önmaga működését mert nem tudja kívülről szemlélni, és ez a mostani chatgpl szarviharban nagyon fontos tétel.
Ezért is nagyon fontos a magyar nyelv őrzése. Nemrég olvastam egy riadt angol anyanyelvű valakinek a cikkét, aki saját magát félti az MI-től, mert rájött, hogy azzal a nyelvi képességgel amit az angol ad, abszolút könnyen manipulálható a gondolkodás.

Boldeone2 2023.02.03. 12:48:49

@zavaleta: De az eredeti ok világ szétrablásából származó jólét. "

- Pont hogy nem. Ha ez így lenne, akkor ma az UK lenne a világ leggazdagabb országa. Ez csak a múzeumaikra igaz, viszont !
A GDP- t minden èvben újra kell teremteni
A 60- as èvek gyarmati pènzei már 100x - os arányban újra vannak teremtve a bankrendszer által...

Boldeone2 2023.02.03. 12:58:42

@Deak Tamas: Miért van az, hogy Lengyelország fejlettebb, nyugati rèsze - ès a főváros - inkább a polgári platformot támogatja, az elmaradottabb kelet, meg inkább a Pis- t?
Ez is mentalitás kèrdèse, hová tartozott korábban törtènelmileg a területileg, bár Lengyelország határait jól eltolták nyugatra ....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.03. 13:07:26

@Boldeone2:

A nyugat gazdagságénak egyetlen oka a rablási potenciál és a materializmus,

Az előbbihez kellenek kirablandó emberek, az utóbbi meg sivárságot okoz.

A nyugat pont ezért zuhan az utóbbi időben,

Gery1987 2023.02.03. 13:09:33

"Ahol vesztett arra jó példa Oroszország vagy Kína, a kisebb államok közül Belarusz. Ott a kis nép örökre kicsi, esélytelen, marginális, nem képes a közhangulatot átállítani. Mindig így volt."

Mindenhol egy "kis nép" van hatalmon, csak itt azt hazudja hogy nem a kis nép hanem a nagy nép felkapaszkodott tagja, aki vigyáz a nagy nép érdekeire.
Te meg jól beszopod.

Amit csinálsz az annyi hogy "a liberális, progresszív értelmiségi elit" tagjaid démonizálod mert nem értesz velük egyet, a progresszió ellenes, illiberális elit tagjait meg egyenesen a mi kutyánk kölyke stílusban felmagasztalod, jobban mondva "leszálíltod" az egyszerű emberek közül valónak.

Régi recept ez.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.03. 13:10:11

@erol:

Zöldnek lenni gazdagok kiváltsága,

Olyan ez, mint az állati jogok.

A gazdag nyugati kitalálhatja, hogy nem öli meg a disznót, mert kegyetlenség, s helyette háromszoros áron vesz vegetáriánus ételt. Az éhes afrikai ezt nem engedheti meg magának.

A biciklizés is ilyesmi. Egy dolog, hogy hobbi, más, ha kényszer.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.03. 13:11:09

@Gery1987:

Ha mindenhol a kis nép lenne hatalmon, akkor már liberális világállam lenne.

Gery1987 2023.02.03. 13:16:14

@zavaleta:

A jólét, a biztonság érzése mindig empatikusabbé, toleránsabbá teszi az embert, hisz nem érzi úgy hogy bizonyos csoportok vagy egyének veszélyt jelentenének rá és a közegére, közösségére.
A magyarok nem toleránsak, empatikusak mert nagy a létbizonytalanság, nincs nyugati értelemben vett jólét és kényelem úgyhogy az empátia, tolerancia "luxus", egy újabb gond, teher.
Jellemzően ki a "liberálsi" vagy egyenesen "progresszív"?
A felsőbb társadalmi rétegek tehetős tagjai meg a fiatalok.
A fiatalok azért mert egyrészt még nincs tapasztalatuk és úgy érzik "bármire képesek", "előttük áll még minden"....még nincs semmijük ezért semmit nem veszíthetnek.

Gery1987 2023.02.03. 13:16:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A "kis nép" az elit, ami nemcsak liberális lehet.
MIndenhol az, amivel hatalomra tud jutni.

Gery1987 2023.02.03. 13:22:43

@erol:

A jólét a biztonság kiszámíthatóság érzése nyugodtabbá, empatikusabbá tesz....de már írtam.
Ha ez hosszú távon fennáll, akkor egy ilyen ember nyilván erre neveli gyerekeit is, ez általánossá válik, az ilyen mentalitás pedig fenntartja a jólétet és a jólléthez szükséges viszonyokat (nem lopják el az út árának felét...és lesz kátyús már az elő tél után) és vissza...ez az amit látsz.

Gery1987 2023.02.03. 13:27:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Keleten is kapitalizmus van, tehát nem fenntartható és azt hogy léleknek jobbat tenne hát pont a feszültség, agresszió, kiábrándultság, reménytelenség stb miatt nem épp kellemes.
Ha generációk óta tart, akkor már epigenetikalilag és szocializációs hatásra is pont az lesz amit látsz: búval baszott, állandóan kesergő, morcos, panaszkodó, többségében társadalmilag inaktív, motiválatlan embereket.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.03. 13:32:45

@Gery1987:

Mindenhol kapitalizmus van, ez a világrend. Azaz ez nem érv.

Csak Kuba és Észak-Korea kivétel.

Gery1987 2023.02.03. 13:35:24

@Boldeone2:

"A világ legfejlett 30 országa - pár különleges helyzetű városállamot kivève - mind liberális demokráciák"

Előbb volt meg a fejlettség, jólét alapja, majd erre jött a liberális demokrácia.
Pont fordítva.
A földek bekerítése után az angol munkás szarabbul élt mint egy magyar jobbágy, fél Amerika (USA) német származású, mert ontották a csóró kivándorlókat, de egész Kazahsztánig elmentek ha tudtak.
A XIX.század végén az brit elit már attól tartott végleg veszítenek a németekkel szemben mert az angol proli menekül a dominiumokra....kiürül az ország.
stb.

Persze mindig jobban éltek ill szélesebb volt a polgárság, de széles körben jólétiek, akkor lettek, amikor már politikailag ez céllá vált a hidegháború alatt.

Gery1987 2023.02.03. 13:37:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor neked sem érved.
A második dolog meg egyértelmű: keletebbre szarabb az életminőség a lelki egészség is.

Madarász Henrik 2023.02.03. 13:45:12

@cvsvrs Ebben szerintem az Euróbarométer hazudik. A magyarok elég anyagiasak, nem lehet úgy átbaszni őket idealista szövegekkel mint a jólétben élő nyugatiakat, tudják hogy a szankciók kárt okoznak nekik és meghalni sem akarnak egy háborúban egy számukra közömbös népért, az ukránokért, tanultak a második világháborúból. :

Gery1987 2023.02.03. 13:49:19

@Boldeone2:

A lengyel választási térképeken azért látszik ma napig a volt német (porosz) határ kontúrja, mert az egy kiürített de gazdagabb terület volt, keletről jöttek oda lengyelek akik házat, földet kaptak, sokszor jobb körülmények közé mint ahonnan jöttek (ez a föld minőségére nem volt igaz).
Nem lennék meglepve ha a volt német infrastruktúra meg a vagyonelkobzás miatt eleve gazdagabb vidék lenne.

erol 2023.02.03. 14:02:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Tehát szerinted ha valaki kényszerből biciklizik és fogyaszt keveset az pozitív, ha pedig azért mert belátja, hogy ez a fenntartható akkor negatív. Érdekes.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.03. 14:10:23

@erol:

Nem.

A hobbiból való zöldeskedés nem jelent semmit, erre akartam utalni.

erol 2023.02.03. 14:18:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Azt írtad, hogy a keleti szegénység egyik előnye, hogy fenntartható, de ha nyugaton törekednek erre egyes csoportok vagy egyes emberek, akkor azt elítéled, ezt nem értem.

2023.02.03. 14:19:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
debrecenben a fidesz vezetésével épül 4 akkumulátorgyár, 2 kínai, 1 koreai és 1 német és ezzel támogatják a "zöld átállást". a fidesz is zöld párt. csak nyilvánvalóan elmebeteg módon.

németek építettek 1 gyárat, ami 1/7 akkora, amint a debrecenben épülő kínai. a német mérnökök bevonásával épült a német autógyártás számára azért, hogy a németek lekoppintsák a kínai technológiát. pusztán csak ezért. és ezt támogatják a szocdemek, a zöldek és a cdu/csu sem emel kifogást.

a fideszben nem a német zöldekhez hasonló hülyék ülnek, hanem még annál is hülyébbek. semmi érdek nem fűződik ahhoz, hogy ennyi és ekkora üzemek épüljenek. (szabad munkaerő sincs hozzá) hacsak az nem, hogy a haverok betonipari kapacitása le legyen kötve. és a nemzeti nagytőkések állami/uniós megrendelések hiányába ne vigyék csődbe a magyar bankrendszert és a forintgazdaságot. ezért sürgősen tőkét kell bevonni, bármi áron.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.03. 14:23:47

@erol:

De nem azért fenntartható, mert szegénység, Hanem azért mert az alapja nem mások kizsákmányolása.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.02.03. 14:29:23

@Boldeone2: azért, amit max is írt, mert azokat a területeket Németországtól szedték el a Kresyért cserébe, és noha alapos kitelepítést meg népirtást végeztek arrafelé, a kis nép megmaradt. A kérdés, amit @zavaleta: feltett, pontosan erről szól.

2023.02.03. 14:50:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
de pont, hogy a lakosság hobbi tevékenysége jelent valamit. a lakosságot és a hobbi tevékényeségét éppenséggel el lehet látni olcsó zöld energiával. akkor moss, amikor süt a nap. akkor olcsó zöld energiával megy a mosógép és szárad a ruha az udvaron vagy a balkonon. jéggel, vagy jégakkuval működik az egyszerűbb, kisebb hűtőszekrény. másnap is hozzák a környékbeli parasztok a friss árut a vásárcsarnokba, vagy bevárásolnak a biciklis futárok. és ez bio, organikus zöld. a lakosság energia igényeit megújulókkal ki lehet szolgálni. geotermikus energia van. passzív házakat olyan nagyon nem kell fűtetni. és a szigetelt panelben a távhőt alig kell pötyögtetni. megoldja a hungarocell.

a gyáripar igényeit aligha lehet megújulókra alapozva ellátni. ahhoz fosszilis energia, vagy fissziós atomenergia szükséges. ahhoz valamit égetni, robbantani kell. egy teherautót nem hajtasz meg egy kis villanymotorral a család elköztlekedik. csak le kell mondani a luxus egy részéről. tehát ezek a tonnányi akksival teletömött autók sose lesznek környezetbarátok. hanem most lennékek nyerők az elektromos kismotorral felszerelt konkrétan farostlemezből készülő autók a lakosság igényeit kielégíthetik feltéve, hogy olcsók.

és ehhez nem kell kínai "akkumulátorvölggyé" tenni az országot. a valódi zöld átálláshoz is a kgst megoldásokat kellene elővenni állami intézményekkel. késő kádárizmust kellene újratölteni és a belpolitikában azt folytatni.

a fidesz is akkor és azzal nyer, amikor a belpolitikában kádárista. a nyugatellenességgel csak veszít magyarországon legalább is. a magyar társadalom többsége nem nyugat-ellenes. hanem nyugat-kelet kombóban gondolkodik. ndk farostlemez autó, kismotor, nszk formtervezésben. a kettő együtt adja a középeurópaiságot.

2023.02.03. 14:58:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a kizsákmányolás elsődlegesen abból fakad, hogy egyesek pénzt nyomtatnak maguknak. és azt felhasználva mások felett uralkodnak.

és ha ezt a kínai kommunista párt vezetői teszik, akkor az ennek az illiberális formája. általában a keleti oligarchák. ez nyilvánvaló direkt kizsákmányolása a népnek, amit belföldön is csak katonai erővel lehet fenntartani. vagy a kapitalizmust (a tőkepiaci szabadságot) majdnem teljesen fel kell adni.

a neoliberalizmus a másik véglet. úgy a szocializmust kellene feladni. szinte mindent privatizálni kellene ahhoz, hogy a neoliberális pénzrendszer fenntartható legyen.

és a kettő között is kizsákmányolás van persze. sok kis minállam egymással versengő korlátozottan kizsákmányoló városok, városállamok jelentik a polgári létet. az euróapaiságot. tehát nem a nemzetállamok, hanem annál kisebb önkormányzatokból álló részben patrióta, lokálpatrióta és részlegesen kozmopolita városhálózatok.

2023.02.03. 15:26:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
innen nézve aligha. mondjuk mikepércs 100%-ban szavazott a fideszre (nem volt ellenzéki ellenjelölt) és most a kínai kapitalizmust gondolják népellenesnek. az 5 ezer fős település határába építenek egy kínai akkumulátorgyártelepet. és nem érdekli őket, hogy ezen ki és mennyiben gazdagszik. debrecen belvárosában kínaiak felvásárolják a hoteleket, a várorkörnyéken a csődbe ment camping-eket. mert nem lehet közösségi kézben egy camping. el kell adni. a kínai kommunista párt liblingjeinek. hogy azon munkásszállásokat építsenek. és ezzel egyidejűleg a fidesz a privát szállásadást rendeletileg betitlotta. ezt is megígérték a kínaiaknak.

innen nézve most a kínai kommunista párt és szövetségese a fidesz a legnagyobb gyarmatosító. persze az összes médium a fidesz kezében van és harsogják, hogy ez a modernizáció. és mikepércsen a lábszagú parasztok nem értik, hogy mi az elektromobilizáció.

orbán rendeleti kormányzásával már nincs önkormányzati visszacsatolás. csak az van, hogy igenis, doktorminiszterelnök úr. fél mondattal nem mernek ellentmondani, mert azonnal kibasszák őket. fideszben vezették be a brutális diktatúrát. a párton belül. országgyűlési képviselők nem mernek megszólalni.

Boldeone2 2023.02.03. 15:53:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A kisember mindig is hamis illúziókban remènykedett, amit a zsarnokok, a totalitárius- monolit rendszerek mindig ügyesen kihasználtak.
A nyugat hanyatlása egy állandó toposz a szèlsőjobb oldalon, Oswald Spengler 100 ève megjelent könyve óra, amihez Nietzsche is hozzájárult
Ha jól megnèzzük az elmúlt 100 èvet, az nem azt igazolja, hogy a "nyugat " - ami eleve nem homogèn - hanyatlana
A SZU a világ második gazdasága volt a 60- As èvekben, most meg a jogutóda kb a 12- ik...
Kína most visszanyeri a 19-ik századi világggazdasági súlyát , de már látszik hogy a potenciális növekedès lassul, soha nem lesz igazán fejlett ország
A többi állam pedig örömteli ha fejlődik, pont a globalizáció miatt , de azt is a nyugati államok mozgatják , meg már Kína
Kínaában ne remènykedjetek, azok csak diktatórikusak, miközben ateisták, full kizsákmányoló kapitalista a szemlèlet, meg gender study " is van....

A nyugati kultúrszfèrában terjedő szèljobb- szèlbal populizmus tulajdonkèppen a selejt bosszúja. A nyugati kultúrszfèra peremèn a politikai rezsimek egyre diktatórikusabbak, retrograd irányba fordultak

A társadalmi elit - MINDENHOL- liberális . A globalizáció vesztesei mindenhol fèlre vannak vezetve ! Az ILLIBERÁLIS álelit nemhogy nem szabadítja meg őket a globalizáció problèmáitól, de mèg csak fokozza azt !

Egy tipikus pèlda Oroszország : az elit nyugati èletmódmintákat követ, nyugaton èlt az èv jelentős rèszèben, a legtöbbjük belátja az orosz zsákutcát
Az orosz csajok megint belátják: húznak nyugatra mint a vadlibák. Olvastam , hogy 1-3 millió orosz nő dolgozik csak prostituáltkènt bel- ès külföldön...
A fiatal IT specialisták mèrnökök megint csak húznak nyugatra

Ezzel szemben áll egy idősödő, alulkèpzett , egèsz èletèt Oroszországban töltő, proli társadalom . Ők azok, akiket manipulálni lehet a nyugatellenes propagandával, meg antiliberalizmussal, akik még gopnik korukban egymást püföltèk a lakótelepen - na ők azok, akik abban hisznek , hogy fèlmillió ukrán megölèse után, a degenerált nemzetvezetővel majd eljő a kánaán...
Esetleg atomot dobnának Londonba ....

Ez a selejt bosszúja!

Boldeone2 2023.02.03. 16:09:18

@Gery1987: Egy dologban nagyon igaza volt Marxnak ès Engelsnek: " Az èlet ( a lèt ) határozza meg a tudatot ...
Ha Nizzában ülsz egy kávèház teraszán, melletted a " trophy wife " vagy egy szupermodell, az autód egy Porsche amit a kifutófiú leparkol, a kikötőben a jacht, akkor a leginkább tojni fogsz a gazdasági - társadalmi egyenlőtlensègekre ....A magyar meg az orosz oligarchák pont ezt csinálják. Várkonyi Andrea sem a kisportolt testèèrt van Lölővel, vagy Rogán Tóni felesège ...

Ha egy szomorú lakótelepen èlsz Kelet - Európaban , reggel 6- kor meló, a főnök hülye, a pènz kicsi, így nő sincs - akkor curvára eleged lesz a világból....
Csak a bűnbakokat fogod keresni, akiket a populista demagógok örömmel kijelölnek majd neked: libsik, nagytőkèsek, nyugatiak, zsidók...A " legjobb " ha ki is jelölik a konkrèt szemèlyeket , mondjuk Soros Györgyöt ....
A plakátot úgy tervezik, hogy minèl gonoszabb legyen az ábrázata, minèl zsidóbbnak nèzzen ki....
Ez kell a már Nietzsche által is megvetett, irigy , bosszúra szomjas kisembernek ....

Wildhunt 2023.02.03. 16:20:56

@Boldeone2: az volt. Majd a 2 VH eredményeként az USA lerabolta őket. Most ki a leggazdagabb tehát?

2023.02.03. 16:36:15

@Deak Tamas: A régi határok nem etnikaiak voltak. Az elmélet alapjául szolgáló tényezők elégtelenek és belemagyarázottak. Persze összességében tetszetős elmélet, én csupán nem látok jelentős különbséget Közép- és Kelet-Európa között.

@Boldeone2: Múltkor is ilyen logikával jöttél. A kezdeti tőkefelhalmozásról van szó. Egyébként a gyarmatbirodalom gazdasági értelemben nem is szűnt meg. Ahogy Wildhunt is írja itt fent, az EK (és Franciao.) gyengülése a 2. vh eredménye. Egyébként meg jobbulást, múltkor nem írtam.

2023.02.03. 16:47:47

@Boldeone2:
a ballibek ugyanezt csinálják. ugyanúgy az ellenérzésekre építenek. nietzsche megfogalmazásában ez a "ressentiment" kultúra.

Mi a jó? Minden, ami a hatalom érzetét, a hatalom akarását, magát a hatalmat növeli az emberben. Mi a rossz? MInden, ami a gyengeségből ered. Nem megengedést, hanem több hatalmat, nem békét minden áron, hanem háborút, nem erényt, hanem ráteremettséget (a moráltól függetlenül). A gyengék és a rosszul sikerültek pusztuljanak el: emberszeretünk első tétele. S ehhez hozzá kell őket segítenünk. Mi ártalmasabb, mint a megrögzött vétek? A cselekvő részvét minden rosszul sikerült és gyenge iránt - a kereszténység.

és nietzsche ezt az antikrisztus szájába adja. illetve önnön magát tekinti antikrisztusnak 1888-ban. és ezzel filozofikusan megalapozza a náci németországot. és lehet mondani, hogy a "jobboldal" is ilyen. csak kereszténynek hazudja magát. a "baloldal" mégcsak azt se hazudja. nehéz megmondani, hogy a führerpinzip orbán vagy gyurcsány esetén az erősebb.ha a háború okozta válság tartós lesz, akkor a rendszerváltó politikai osztály nagy része megy a levesebe.

2023.02.03. 16:55:03

@Boldeone2:
ne viccelj már. a katari emir liberális? nem. a társadalmi elit valójában sose liberális. a nemzeti elit éppenséggel lehet az.

pl. most a debreceni fideszben azt mondják, hogy 1 ezer ft/m2 áron adnak bérbe önkormányzati lakásokat. és ezt százával igyeznek megtenni szociális alapon. úgy, hogy támogatják a bérlőket a felújításban. null szaldóra törekedve szavazatot vásárolnak. ez ugye tipikusan szocialista elképzelés. ami nem liberális. fennen hirdetik, hogy ez a szabad piaci ár harmada.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.02.03. 17:13:19

@zavaleta: persze, de ez nem is etnikai dolog, hiszen a kialakulás helyén - Franciaországban - sem függött ettől. Arra céloztam, hogy nálunk elég sok forrásból érkezhetett ez az ambíciózus kisnép, Magyarországon ugyanúgy harcos átalakítást akart a fehértemplomi szerb pópa mint a gallieista Rákosi.
Valószínű azért is hevesebb minden, mert azért a két véglet között elég sokan vannak ilyenek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.02.03. 17:18:23

@Boldeone2: ha a lét határozná meg a tudatot, az összes franciaországi meg németországi kőgazdag muszlim bevándorlónak röhögve kéne hallgatnia és elkergetnie a pénteki szalátról az imámot, ahol elég közéleti témákat szoktak feszegetni. (Amúgy nem közismert, de az ortodox keresztények is a pénteki istentiszteleten.)
Ehhez képest a bőrdzsekis, zselés hajú jólétben élő többedgenerációsok robbantgatják magukat Alláh nevében a Bataclanban.

2023.02.03. 17:20:40

@Deak Tamas: Ja. Érdekes fejlemény, hogy ebben a mobilitás is szerepet kap. Több olyan kisnéphez tartozó ismerősöm van, aki elsőgenerációs "értelmiségi", a szó "van oklevele felsőoktatási intézményből" értelmében. Illetve ott van a posztban említett 7 millió fele, aki antiliberális. Ők, bár elvileg a kisnép attitűdjeit hordozzák, a nagy nép mellett vannak. A származás meg már nem sokat számít. Több zsidót is ismerek, aki kisnép pedigréje ellenére a nagynép pártján van.

Gery1987 2023.02.03. 17:57:05

@Deak Tamas:

Dehogy maradt meg...az elitet is és a népet is a lengyelek adták ott onnantól kezdve.

Gery1987 2023.02.03. 17:59:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A kínai kapitalizmus minden tekintetben embertelenebb.
Szarnak az emberek egészségére, szabadságára és a környezetre is.

Gery1987 2023.02.03. 18:00:37

@Boldeone2:

Igen, ez egy létező jelenség és pontos elemzés.

2023.02.03. 19:41:49

@Gery1987:
kínában a születéskor várható élettartam 2022-ban 78.2 év a cia szerint. az usa-ban 77.2 év. még egyszer az amerikaiak szerint.

2023.02.03. 19:51:22

@Gery1987:
bocs, összekevertem az ensz adatokkal. szóval az ameriakaik szerint egy most születő kínai várhatóan 77.7 évig él. egy amerikai 78.3 évig. az egy hülyeség, hogy kínai felső vezetést általában nem érdekli a népegészségügy.

Boldeone2 2023.02.03. 19:56:03

@Deak Tamas: Szerintem nyugaton is van egy beilleszkedett rèteg, főleg Angliában pl. sok a pakisztáni ès indiai bevándorló
Azok között nagy becsülete van a tanulásnak pl. Még soha nem hallottam pl olyat, hogy pakik megvertek vagy kirabolnak valakit , nem úgy mint az afgánok vagy az Èszak-Afrikaiak. Bár az általánosításokkal mindig vigyázni kell, van minden közössègben jó ès rossz ember is. Egyszer amikor minden szállás foglalt volt Lutonban, egy pakisztáni taxis adott szállást, teljesen ingyen. Este kèsőn bekopogtak , gondoltam a páromèrt jöttek cserèbe fizetsègkènt, de csak pizzát hoztak...
Ilyen vendègszeret az európai kultúrában nincs. A fő baj akkor van, ha elvesztik a talajt, de mèg a modern nyugati rendszerbe sem tudnak beilleszkedni, akkor a kudarcok miatt beállhatnak terroristának, de azért ez mèg mindig csak az egèszen törpe minoritás
Otthonhoz kèpest úgy èlnek, mint hal a vízben , meg olyan nagyon dolgozni sem kell nekik. Pl Nèmetországban lassan minden autónepper arab lesz. A lúzer megy csak piti bűnözőnek
A gyárba sem mennek el robotolni, azt eddig a magyar - legyél vègezte, most meg majd az ukránok.....

Nyugat- Európában tulajdonkèppen már megszületett egy új társadalom, amely a jövő irányát mutatja a világnak
A globalizációs centrumok mindenhol multietnikumú, multikulti egysègek, a kèrdès csak az hogy elkeverednek egymással , vagy kicsapja egymást a többkomponensű vegyület...

Boldeone2 2023.02.03. 20:04:04

@cvsvrs: ballibek ugyanezt csinálják. ugyanúgy az ellenérzésekre építenek. nietzsche megfogalmazásában ez a "ressentiment" kultúra."

No igen ... A ressentiment az abszolút nem köthető az "elit liberalizmushoz " Ugyan , a Soros miért állna bosszút a világon, amikor siker volt az èlete?

A kifejezès tulajdonkèppen a csőcselèk bosszúját jelenti a sikeres elittel szemben
A csőcselèk lehet bolsevik - kommunista vagy szèljobb - fasiszta , az egyik a politikai kerek óraskála fèl 6 körül ( jobb ) a másik fèl 7 körül van ( bal )

Az elit liberalizmus az kb. 12 óránál van ... Messze , messze ...

Boldeone2 2023.02.03. 20:07:22

@zavaleta: Kösz a jókívánságot! Ezt nem vártam, de igazán jól esett...Egy darabig akkor nem vitatkozom veled! :)

Gery1987 2023.02.03. 21:25:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A kínai tőke érdekét, igen.
Én nem hinném hogy egy nyugati típusú jólétei állammá válna idővel.

Gery1987 2023.02.03. 21:28:20

@cvsvrs:

Jó, más adatok szerint meg nem..

Gery1987 2023.02.03. 21:30:44

@Boldeone2:

"A globalizációs centrumok mindenhol multietnikumú, multikulti egysègek, a kèrdès csak az hogy elkeverednek egymással , vagy kicsapja egymást a többkomponensű vegyület..."

A párhuzamos társadalmak soha sehol nem működtek.
Az amcsi "multikulti" addig működött, amíg elamerikaiasították, asszimilálták a bevándorlókat.

alöksz róz 2023.02.03. 23:05:15

@Boldeone2: ez a legjobb, ahogy mindig elmondod, hogy fizetett kommentelő vagy és azt is h ki fizet :D

alöksz róz 2023.02.03. 23:08:26

@Gery1987: "Előbb volt meg a fejlettség, jólét alapja, majd erre jött a liberális demokrácia.
Pont fordítva." - jaja. furcsa ész kell ahhoz, hogy valaki az előzményt nevezze okozatnak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.04. 06:04:40

@Gery1987:

"nem hinném hogy egy nyugati típusú jólétei állammá válna idővel"

Reméljük is, hogy ez így lesz. Nagy baj lenne, ha Kína is a nyugati útra térne.

2023.02.04. 08:50:16

@Gery1987:
és mik azok a más adatok?

2023.02.04. 09:32:49

"Még soha nem hallottam pl olyat, hogy pakik megvertek vagy kirabolnak valakit , nem úgy mint az afgánok vagy az Èszak-Afrikaiak."
A pakik leginkabb az un. "grooming" - ben utaznak: az utobbi evtizedek egyik legnagyobb angliai bunugyi botranya a nagyobbreszt pakisztani szarmazasu "grooming gang"-eknek koszonheto:
en.wikipedia.org/wiki/Category:Pakistani-British_gangs
- - -
www.bbc.com/news/uk-england-45918845
Huddersfield grooming: Twenty guilty of campaign of rape and abuse
"Twenty men have been found guilty of being part of a grooming gang that raped and abused girls as young as 11 in Huddersfield.
The men were convicted of more than 120 offences against 15 girls.
Victims were plied with drink and drugs and then "used and abused at will" in a seven-year "campaign of rape and abuse" between 2004 and 2011.
During the three trials, jurors heard how the men - who are all British Asians mainly of Pakistani heritage - preyed on young, vulnerable girls, one of whom was described as having the mental age of a seven-year-old.
- - -
www.spiked-online.com/2022/07/17/grooming-gangs-the-making-of-a-national-scandal/
"Férficsoportok, akik nagyrészt pakisztáni származásúak, évekig szexuálisan bántalmaztak fiatal lányokat, miközben a hatóságok, félve attól, hogy rasszistának tűnnek, nem tettek semmit."
- - -
ripost.hu/kulfold/2018/10/70-pakisztani-eroszakolta-meg-a-brit-kislanyt
70 PAKISZTÁNI ERŐSZAKOLTA MEG A BRIT KISLÁNYT!
"Sokkolta a brit közvéleményt az a márciusban kipattant hír, hogy az angliai Telfordban egy főként pakisztániakból álló bűnbanda több száz, némely becslések szerint ezer lányt rontott meg már évek, sőt egyesek szerint évtizedek óta. Bekábítószerezték, megverték, adták-vették az áldozataikat, sőt, három esetben gyaníthatóan gyilkosságot is elkövettek. Amint arról a Ripost is beszámolt, a brit állami média mindvégig eltitkolta az eseményeket a rendőrséggel karöltve, mely attól félt, hogy majd rasszistának bélyegzik."

2023.02.04. 09:39:15

@Boldeone2:
soros élete siker volt? ne viccelj. amerikában is megbukott, előtt a republikánus pártot támogatva, aztán a demokraták is kiszorították, az európai unióban is szitokszó a neve, ahogyan orbáné is. nem nevezném sikernek azt, hogy valaki közutálatnak örvend.

tűz fal 2023.02.04. 10:20:57

@cvsvrs:
"soros élete siker volt?"
Viszont gazdag, befolyásos és támogatja a genderszektát. Van aki szerint ez siker.

tűz fal 2023.02.04. 10:26:17

@Sztálin orgnistája:
És amit itt meg tudsz neki mutatni, az csak a jéghegy csúcsa, amit nem sikerült eltitkolni

Boldeone2 2023.02.04. 11:11:19

@Sztálin orgnistája: Minden etnikum között lehet találni bűnözőt. Az ázsiai eredetű populáció kb az UK lakosság 9-10%- át teszi ki, ennek nagyjából megfelelő az összes bűnöző, letartóztatott között az arányuk. Az indiai, kínai kevesebb a pakisztáni, több de mèg mindig kevesebb arányaiban mint az afrikai hátterű, de mèg a többi " white non british " 14% vs 16% nagyjából...( Kelet- Európa )

Neked kutya èleted lehetett Amerikában, rasszistakènt....Csak nem vagy mazochista ?

Boldeone2 2023.02.04. 11:30:53

@cvsvrs: az európai unióban is szitokszó a neve, ahogyan orbáné is. nem nevezném sikernek azt, hogy valaki közutálatnak örvend."

- Azért örvend közutálatnak, mert az emberek jelentős rèsze semmit nem tud róla, csak amennyit a szèlsősèges gyűlölködők mondanak narratívát: " gazember, spekuláns , beleszól a politikába, stb" - miközben ezer humanitárius cselekedete volt , pl Afrikában 500 ezer ember jutott tiszta vízhez meg mikrohitelhez a Soros alapítványokon keresztül
A politikai aktivitás csak egy rèsze èletművènek. Hozzá lehetne tenni, A Bibó szakkollègium is soros pènnzel kezdte anno , meg sok fideszes politikus Soros ösztöndíjával...

Soros Györgyöt sok országban sok helyen dèmonizálják, pedig egy olyan, mèg èlő magyar, aki már bevonult a világtörtènelembe
Fiatalkorában önző ember volt, ezt maga is beismeri, de ez megváltozott: 32-35 milliárd dollárt kiosztott filantróp cèlokra

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.02.04. 11:43:09

@Boldeone2: pontosan azt a társadalmat nem óhajtjuk. Mint ahogy a sok német meg holland meg egyéb nyugdíjas se akiket ideesz a fene lakni.

Boldeone2 2023.02.04. 11:53:11

@Deak Tamas: Ahogy más országokba is mennek...Mindenkinek más a narraríva. Van aki a meleget, a napfènyt keresi- az megy Spanyolországba. Akinek meg a "migránsmentes övezet" jön be, az jön ide...Lehet egyfajta keletnèmet balatoni nosztalgia èrzès is az ideköltözőkben. A Dunántúl dèli rèszèn meg szèp sváb házak vannak...

2023.02.04. 12:00:04

@Boldeone2:
sorosnak van egy társadalomképe, ami lényegében a francia forradalomban elfogadott emberi és polgári jogok nyilatkozat pontjain alapul.
hu.wikipedia.org/wiki/Emberi_%C3%A9s_polg%C3%A1ri_jogok_nyilatkozata
azzal a különbséggel, hogy a 3. cikkely a nemzet helyébe a nyílt társadalom lép.
"3. Minden szuverenitás elve természeténél fogva a nemzetben lakozik; sem testület, sem egyén nem gyakorolhat hatalmat, ha (az) nem határozottan tőle ered."
Article III – The principle of any sovereignty resides essentially in the Nation. No body, no individual may exercise any authority which does not proceed directly from the nation.
és az emberek nem akarnak akarnak ilyenformán élni. és soros elképzelése az, hogy a földkerekségen így kell élni. ez a fejlődés. ez hasonlóan eszement gondolkodás, mint hitleré. csak ő totális rendet akart, soros totális rendetlenséget.

Gery1987 2023.02.04. 12:47:25

@cvsvrs:

1 perc google, nézd meg.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.02.04. 13:02:47

@zavaleta: most tanulmányozgatom az 1909-es statisztikai évkönyvet, a század első évtizedeiben ide regisztráltan bevándorlók évenként tízezres nagyságrendben cseh és lengyel anyanyelvűek voltak. Nemrég végignézegettem a ma már teljesen elfelejtett ikonikus munkásvezéreink családfáját (Kulich és társai), döntő bennük az első generációs cseh elem.

2023.02.04. 13:48:55

@Gery1987:
life expectancy china
78,08 év (2020)
life expectancy hungary
75,62 év (2020)

2023.02.04. 13:51:07

@Gery1987:
life excectancy us
77,28 év (2020)
ezek szerint a kínai népegészségügy fejlettebb, mint az amerikai. egy most születő átlagos kínai kb. 1 évvel tovább él, mint az amerikai. a google szerint legalább is.

2023.02.04. 15:06:20

@Sztálin orgnistája:
Kanadaban is elokelo helyezest ertek el az indiai bunozok:
www.youtube.com/watch?v=iQQCTbUMl_A
9 Indian-Origins Among Canada's 'Most Violent Gangsters'
"The Vancouver Police Department and the British Columbia police agency in Canada issued a public safety warning on Wednesday, 3 August, identifying 11 individuals who "pose a significant threat to public safety due to their ongoing involvement in gang conflicts and connection to extreme levels of violence."
Nine out of these eleven men are of Indian origin. The public has been asked to stay away from these people.
en.wikipedia.org/wiki/Punjabi-Canadian_organized_crime#Criminal_groups
- - -
Distribution of new immigrants arriving in Canada in 2021, by country of origin
www.statista.com/statistics/1171597/new-immigrants-canada-country/

vasútihíd 2023.02.04. 17:32:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a kínai kapitalizmus is kizsákmányoló csak ott a nép által megválasztott állam igazi hatalommal rendelkezik és ezért jóval keményebben tud fellépni a társadalom érdekében az önző egyén vagy egyének kis csoportja ellen

vasútihíd 2023.02.04. 18:59:05

@Deak Tamas: Mit lehetne tenni a sok német meg holland meg egyéb nyugdíjassal akiket ideesz a fene lakni hiszen eu állampolgárok?

Gógita 2023.02.04. 21:08:58

@cvsvrs: "z eurobarometer szerint 12% ért egyet a kormány álláspontjával, miszerint egyáltalán nincs szükség a szankciókra, 26% inkább egyetért. lehet persze, hogy csalnak. a fidesz azt mondja, hogy 97% ért egyet a kormánnyal. valamelyik orbáitálisan nagyot hazudik. "

Lehet mindkettő igaz! (Ahogy lehetnek manipuláltak is, mind a kettő, mert az EB-t is fizeti valaki...)

Az EB adatfelvétele vélhetően megkereséses, talán reprezentatív is.
A NK meg önkéntes alapon visszaküldött kérdőív, és elég sanszos, hogy sokkal több jobb-konzi-nemzeti/patrióta küldte vissza, mint ballib.

Gógita 2023.02.04. 21:57:07

Aztán kiderül, - ha nem hazudoznak a demokraták -, hogy Trump sem volt olyan rossz. Sőt!

index.hu/velemeny/2023/02/04/usa-donald-trump-tarsadalom-kozeposztaly-munkas/

" Az Obama-időszak végén a Kongresszusi Költségvetési Hivatal (Congressional Budget Office) „kétmilliónál kevesebb” új munkahely létrejöttét valószínűsítette 3 év alatt, ehelyett a Trump-adminisztráció 7 milliót teremtett, „a terminus végére pedig a szám megközelítheti a 8 milliót”.
6,6 millió személy emelkedett ki a szegénységi küszöb alól, ami „az USA modern történetének legnagyobb mértékű szegénységcsökkentése”.
A háztartások szegényebb felének vagyona 40 százalékkal nőtt.
A fekete és latin lakosság szegénységi mutatója rekordalacsony szintre esett vissza.
A fizetések emelkedése a fekete, latin és ázsiai kétkezi munkások (blue collar workers) esetében volt a legnagyobb.
Az átlagos amerikai család reáljövedelme a Trump-elnökség 3 éve alatt 6000 dollárral nőtt, ami az Obama–Biden-adminisztráció 8 éve alatt elért emelkedés ötszöröse.
A fekete családok jövedelme 3 év alatt 9-szer nagyobb mértékben nőtt, mint előtte 8 év alatt.
A fosszilis fűtőanyagok elleni keresztes háború meghirdetése helyett az USA a világ legnagyobb kőolaj- és földgáztermelőjévé vált.
Egyetlen korábbi elnök alatt sem került sor jogszabályi előírások hatálytalanítására az elmúlt 3 évben tapasztalthoz hasonlítható mértékben (egy új országút engedélyeztetésének időigénye 21 évről egyetlen évre csökkent, a terv kizárólag biztonsági vagy környezetvédelmi okokból utasítható el).
Az USA sikeresen lépett ki gazdaságilag hátrányos egyezményekből (párizsi klímacsúcs, Transz-csendes-óceáni Partnerség), vagy tárgyalt újra ilyeneket (NAFTA-USMCA, Dél-koreai Partnerség), megkezdte kínai kapcsolatainak átalakítását.

A koronavírus-járvány komoly megrázkódtatásokat okozott, de szerinte az eredmények magukkal ragadóak:

Az elhalálozások aránya április óta 85 százalékkal csökkent.
Az USA gazdaságának visszaesése a legkisebb mértékű „az összes számottevő nyugati ország között”.
Obama–Biden idején 30 hónapra volt szükség a 2008-as válság miatt elveszített munkahelyek felének visszaépítéséhez, 2020-ban 5 hónapra sem (a munkahelyek pótlásának sebessége 23-szor lett gyorsabb).
A fogyasztók máris közel 10 százalékkal költenek többet, mint a járvány előtt.
Az autógyártás volumene teljes mértékben helyreállt.
A lakásértékesítés 2006. december óta nem állt ilyen magas szinten."

Gógita 2023.02.04. 22:09:40

@erol: "
Az egyik német lap számolt be arról, hogy egyre több nyugdíjas költözik Magyarországra, egyrészt a megélhetési költségek, másrészt pedig politikai okok miatt. Az Index megkérdezte az ingatlan.com vezető gazdasági szakértőjét, hogy megtudja, valóban olyan vonzónak számít-e Magyarország a németek körében.

Egyre több német dönt úgy, hogy külföldön éli le nyugdíjas éveit. A legnépszerűbb kivándorlási célpontok között olyan országok vannak, amelyek jelentősen alacsonyabb megélhetési költségekkel rendelkeznek. Több nyugdíjas így egészen fényűző életet élhet külföldön – írja a német Merkur.

A lap rávilágít, hogy a Balaton az egyik legvonzóbb célként lebeg az idősödő németek körében. Ezt azzal magyarázzák, hogy Magyarországon – Németországhoz képest – nagyon olcsó az élet. Ez meglátszik a németek számára olcsónak mondható ingatlanárak, élelmiszer- és egyéb költségeken is."

index.hu/kulfold/2023/02/02/nemetorszag-magyarorszag-nyugdij-politika-fenyuzes-balaton/

Gógita 2023.02.04. 22:16:14

@Boldeone2: Ez mind a pénz és az egzisztenciális biztonság (vagy annak hiánya!) miatt van így. Semmi másért.
A többi csak blabla. Ahogy vége lenne a jólétnek nyugaton, kitörne a káosz.

Ne feledd: Hitleréket is a világválság és az elvesztett háború utáni nyomorúság "termelte" ki!
És a nagy kulturnemzet csinált is pár egészen extrém dolgot. Ugye?

Jóval a felvilágosodás után...

Gógita 2023.02.04. 22:48:00

@cvsvrs: "Az utóbbi időben több akkumulátorgyárról szóló beruházást is bejelentett a kormány, ám többek közt Fóton, Iváncsán és Debrecenben is tiltakozik a lakosság a tervek ellen, a szombathelyi önkormányzat pedig egyszerűen megtiltotta, hogy területén ilyen iparág települjön – írja a hvg.hu.

A leghangosabban talán a debreceniek tiltakoztak, a portál is többször foglalkozott az oda telepítendő gyár elleni tüntetésekről.

Ezek után vasárnap Lánczi Tamás politológus, aki korábban az Orbán-kormány államtitkára, a Századvég vezető elemzője, illetve a XXI. Század Intézet igazgatója is volt fogalmazott úgy, hogy “elindult egy harc azért, hogy ezeket a gyárakat ne hazánkban építsék fel”, Németországban például keményen lobbiznak azért, hogy a magyar beruházások inkább náluk épüljenek fel. Úgy vélte, meg kell vizsgálni, hogy a debreceni beruházást ellenző ellenzéki pártok tevékenysége hogyan függ össze ezzel a német gazdasági törekvéssel, fel kell tárni, van-e esetleg anyagi befolyásoltság, mint ahogy a választási kampányban is történt hasonló eset.

Mint mondta, az ellenzéki pártok tisztában vannak e beruházások jelentőségével, tudják, aki zöld technológiát akar, annak akarnia kell az akkumulátorokat, ezzel a gyárakat is, mert “nem fáról szüretelik az akkumulátort”. Szerinte nem véletlen, hogy eddig nem merült fel ezekkel semmilyen probléma, ahogy Németországban sem merülnek fel ilyenek. Arról is beszélt, hogy amikor a magyar libatömés ellen tiltakoztak, akkor a francia libamájtermelők finanszírozták a tiltakozást vezető erőket, tehát kicsiben ugyanez történt akkor is – írják."

Gógita 2023.02.04. 22:55:02

@cvsvrs: "a fidesz is akkor és azzal nyer, amikor a belpolitikában kádárista. a nyugatellenességgel csak veszít magyarországon legalább is. a magyar társadalom többsége nem nyugat-ellenes. "

Ahogy a Fidesz sem!
Hülye ellenesek vagyunk, nem nyugat ellenesek!!!

"hanem nyugat-kelet kombóban gondolkodik."

Lószart! Egyedül mi nem háborúzunk már a kelettel! Akkor ki gondolkodik nyugat-kelet kombóban????

Gógita 2023.02.04. 23:23:24

@Boldeone2: "Egy tipikus pèlda Oroszország : az elit nyugati èletmódmintákat követ, nyugaton èlt az èv jelentős rèszèben, a legtöbbjük belátja az orosz zsákutcát
Az orosz csajok megint belátják: húznak nyugatra mint a vadlibák. Olvastam , hogy 1-3 millió orosz nő dolgozik csak prostituáltkènt bel- ès külföldön...
A fiatal IT specialisták mèrnökök megint csak húznak nyugatra"

PÉNZÉRT! Ez csak a pénzről szól, semmi másról.
Szerinted az orosz (ukrán...) csajok azért mennek nyugatra, Dubajba... kúrni, mert liberálisok és felvilágosodottak vagy pénzért?

Vagy a mérnökök, IT-sek...? Ugyanazért.

Gógita 2023.02.04. 23:55:21

@Boldeone2: "Fiatalkorában önző ember volt, ezt maga is beismeri, de ez megváltozott: 32-35 milliárd dollárt kiosztott filantróp cèlokra"

Könnyű már úgy filantrópkodni, amikor meg van az x százmilliárd dollárom, amiből elverek 35-öt!
Persze úgy, hogy mindenki tudja. Vagyis részben PR, részben adójóváírás is a jótékonykodás. No meg a befolyás növelése. Vagyis végső soron ugyanúgy befektetés.

(Jézus erről azt mondta, ha igazán segíteni akarsz és nem magadat fényezni, tedd úgy, hogy nem állsz a reflektorfénybe ünnepeltetni magad!)

Gógita 2023.02.05. 00:12:32

@vasútihíd: Semmit, ha a normálisak jönnek ide, mert itt még a régi Európát találják meg, ami expressz sebességgel tűnik el náluk:

"Több mint 40 százalékkal olcsóbb

A sajtónak nyilatkozó nyugdíjas pár elmondta, az 1400 eurós (közel 545 ezer forint) nyugdíjból jól megélnek Magyarországon. A német statisztikai hivatal adatai szerint

Magyarországon az árszínvonal 40,2 százalékkal alacsonyabb, mint Németországban.

A pár rendelkezésére álló pénzből körülbelül 1000 eurót költenek, ebből söröznek is, Wilhelm dohányzik, van két kutyájuk és egy macskájuk, senki nem szenved hiányt semmiben.
Nem csak az alacsony árak vonzók

A német lap szerint azonban nem az alacsony árak teszik vonzóvá Magyarországot a német nyugdíjasok számára, hanem a politika is.

Ottmar Heide német ingatlanügynök, aki balatoni ingatlanokat árul, arról beszélt, hogy leendő vevőinek 90 százaléka politikai okokból akar Magyarországra menni.

A Neue Züricher Zeitung nemrég „a jobboldali nyugdíjasok paradicsomának” nevezte a Balatont. Sokan, akik kivándoroltak, már nem érzik jól magukat Németországban. Az egyikük azt mondta: „el akart menekülni ebből a mocskos országból”. Sokan kritizálták a magas adókat, a szabadság hiányát és a „migránsáradatot” is."

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.05. 08:36:56

@Boldeone2:

Pénzt adni a saját alapítványomnak az azért elég vicces adakozás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.05. 08:43:39

@Boldeone2:

Az USA tele van az USA-t gyűlölő latinókkal, ez hasonló eset. Csak azért mentek oda, mert mondjuk egy kertész Mexikóban havi 300 dollárt keres, az USA-ban meg 3000-et.

Semmilyen ideológiai motívum nincs, ez csak anyagi számítás.

Nekem számtalan bolgár ismerősöm van, aki ezt járta be.

Nagyon régen IT-s voltam egy cégnél Szófiában 1996-1997-ben, egy arab cégnél. A főnököm egy keresztény hívő srác volt, olyan mérsékelten liberális nézetekkel, abszolút nyugatpárti ember volt. Kiment Németországba prgramozónak, s úgy 2010 körül látom miket posztol a FB-on. Harcos bolgár nacionalista lett Hamburgban, ráadásul olyanokat írt a nyugatról, mint amiket mostanában mond Orbán.

Persze nyilván nem lehet egyetlen oka a változásának. De érdekes: éppen nyugaton lett nyugatellenes.

vasútihíd 2023.02.05. 16:41:56

@Gógita: @Deak Tamas: a sok német meg holland meg egyéb nyugdíjas se akiket ideesz a fene lakni abból mennyi a normális és mit lehetne tenni a nem normálisok ellen

vasútihíd 2023.02.05. 16:43:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: az ellenséget legjobban a hazájában lehet megismerni és tanulmányozni

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.02.06. 08:12:14

@vasútihíd: döntő többségük proli. Metalitásában, viselkedésében. mindenben.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.02.06. 08:15:25

@vasútihíd: ellene EU tagként nemigen tudsz tenni semmit (HUXIT-ot maximum) azt viszont meg lehetne vizsgálni, hogy lehetne-e szűkíteni a szavazati jogaikat valahogy mielőtt mindenhol Kalácsony Gelgelyek vagy külföldi német állampolgárok, a helyhez nulla kötődéssel (Temesvár, Mallorca) lennékek a polgármesterek.

tűz fal 2023.02.06. 19:35:17

@Boldeone2:
"Neked kutya èleted lehetett Amerikában, rasszistakènt...."

Neked viszont aranyéleted lehetett Amerikában, tenyészlibernyákként. Annyi nigger faszt szophattál amennyi belédfért.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása