magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Sztálin-kultusz

Új orosz jelenség a Sztálin-kultusz.

A felmérések szerint az orosz lakosság alig 20 %-a tartja egyértelműen negatív történelmi alaknak Sztálint. Ezzel szemben a lakosság 40 %-a pozitív szereplőnek tekinti, míg 40 % vegyes értékű alaknak, aki jót és rosszat is tett ugyan, de büszke lehetünk rá pozitívumai miatt.

A fő ok természetesen az, hogy "rend volt" és "megnyerte a háborút". Meg sokan azt vallják, ő amolyan javulás volt Leninhez képest, ami persze igaz tény, de ettől még nem pozitív személy Sztálin.

Sajnos ez egy problémás jelenség. De érthető.

Sajátos, de még a keresztény hívők között is akad, aki a "jót és rosszat is tett ugyan, de büszke lehetünk rá pozitívumai miatt" álláspontot védi.

100 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6418871264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.06.07. 09:33:11

Ha megnéznék Kun Miklós előadásait (persze magyarul vannak:-) ), akkor hamar kiszeretnének belőle. Nagy mészárlást okozott, és főleg az oroszoknak.

Csak pár példa:
-nem tetszettek neki a koldusok az utcán (itt a félig csonkolt kezű-lábú nagy honvédő háború veteránjaira kell gondolni), ezért "egészségügyi táborokba" vitette őket. Északra, gyakorlatilag a GULAG-ra vagy azzal egyenértékű táborokba. A többségük elpusztult. Hála a hősies küzdelemért...

-1947-ben csak Moldáviában a lakosság negyede halt éhen. És ez nem a holodomor volt, amit szándékosan okoztak, hanem csak egyszerűen így sikerült megszervezni a dolgokat. Business as usual szovjet módra

-területekre leosztott kivégzési kvóták, mert ugye ennyi kém van, ő "tudományosan" kiszámolta (paranoiás pszichopata volt)

-ha valaki a háborúban hadifogságba esett, de sikerült megszöknie, annak automatikusan 10 év láger, mert biztosan kém

És még sorolhatnám a szörnyűségeket.

Régi vicc:
Két ember beszlget a GULAG-n:
-Te mennyit kaptál?
-15 évet.
-És miért?
-Semmiért.
-Hazudsz, semmiért tízet adnak.

Sajnos inkább sírni lehet ezen, mert tényleg így volt.

_Neville 2025.06.07. 09:45:36

@fofilozofus: Vagy olvasnának egy kis Gulag irodalmat... Van miről.
Amúgy igen, Kun Miklós mostanában elég sokat foglalkozik vele a sorozatában, néha még én is meglepődöm, hogy ez még nagyobb állat volt, mint gondoltam, ami nem kis dolog :D

GyMasa 2025.06.07. 10:10:46

Ez az egész nagyon vicces, hiszen ugye a nyugati kritokommunisták elég nagy bajban is vannak emiatt...
Persze. ahogy nézem az ő választásuk, hogy egyszerűen hanyagolják a Sztálin-témát...
Itt, Bajorországban pl. a fiaim mondták, hogy történelemből SEMMIT nem tanítanak sem a kommunizmusról, sem Sztálinról. A legtöbb német gyerek semmit sem tud róla. (Azt sem, hogy kicsoda)

valis47 2025.06.07. 10:38:16

@ez a nevem senki: Na persze. Valójában a britek nyerték meg a háborút, majdnem egyedül.

Sztálin: Kínában meg azt tartják, hogy Mao "jót és rosszat is tett ugyan, de büszke lehetünk rá", mauzóleumát nem számolták fel még akkor sem, amikor a legkritikusabbak voltak vele szemben, rajta van az összes papírpénzen stb. Hszi pedig visszahozott egyfajta Mao-nosztalgiát. Aminek persze sok köze nincs a valósághoz, gondolom a képen lévő orosz bácsi sem örülne, ha visszavinnék Sztálin idejébe.

valis47 2025.06.07. 10:57:13

@GyMasa: Gondolom a holokauszt mellett nem jut idő ilyen jelentéktelenségekre.

GyMasa 2025.06.07. 11:03:16

@valis47:
Igen, valószínű...
A százalékszámítás is egy fél éves anyag matekból, 7. ben.
A fiaim gyakorlatilag 14 éves korukig abból éltek, amit Magyarországon tanultak 3.-ig...

GyMasa 2025.06.07. 11:04:30

@GyMasa:
AZ egész bajor oktatási rendszer egy szánalmas, szakbarbárképző, ha nem nyomod be a gyerekedet 5.-ben a 8 osztályos gimnáziumba.
(ami csak úgy lehet, ha itt kezdték el az iskolát elsőtől...)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.07. 12:53:13

@fofilozofus: nekem ugyancsak Kun Miklóstól, amikor kiderült, hogy amikor kisült, hogy a japán hadifoglyok között sok a mérnök, akik használhatóak lesznek az újjáépítés során, hirtelen mind háborús bűnös lett szovjet területen elkövetett dolgok miatt. (Ugye mindenki tudja, mekkora japán haditevékenység folyt szovjet területen.)

_Neville 2025.06.07. 12:58:35

@Deak Tamas: Ja, az értékes hadifoglyokat úgy foglalták le, hogy letartóztatták és elítélték őket valami kamu indokkal, aztán akkor már mindjárt nem hadifoglyoknak számítottak...

_Neville 2025.06.07. 13:03:03

@Deak Tamas: De a saját népével se bánt jobban, gyakorlatilag a szovjet légierő fejlesztési is úgy zajlott, hogy letartóztatták a kiszemelt mérnököket, aztán elvitték egy telepre ezeken dolgozni őket. Aki esetleg nem akart ebben részt venni, az ment a gulágra. Néha amúgy is csak úgy, aztán onnan szedték elő ha kellett, és még élt egyáltalán. Pl a szovjet űrkutatás későbbi feje is így járt, majd relatív fiatalon meg is halt a 60-as években, és a halála után kezdtel is lemaradni az amcsiktól. Egészen gusztustalan egy rendszer volt minden ízében, gyakorlatilag senki és semmi nem volt biztonságban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.07. 13:07:05

A posztmodern Sztálin kultusz abszolút nem újkeletű.

wangfolyo.blogspot.com/search/label/Szt%C3%A1lin
wangfolyo.blogspot.com/2011/12/akkor-szuletett-mikor-noni-kezd-feny.html

Nagyban segítette a dolgot Borisz Jelcin nem jól sikerült életszínvonalnövelő programja.
Kis magyarázat a cikkekhez: a putlerezés értelemszerűen a "szabad" körökben már régóta megy, csak 2022 előtt még nem hazudták a szlavaukrajinit szabadságköszöntésnek, illetve Bandera is annak minősült, ami volt, illetve Suhevics nevét még le lehetett írni, illetve meg is lehetett említeni a tömeggyilkosságait.
Boldili faszkalap szokta bizonygatni, mennyire bejönnek az okos jóslatai, hát, én örülnék a legjobban, ha ez a 11 évvel ezelőtti bejegyzésem konklúziója nem úgy történt volna, ahogy.

valtozomult.blog.hu/2014/03/14/a_bandera-jelenseg

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.07. 13:16:39

@_Neville: így van, ugye most mutatta be Kun Miklós, hogy gyakorlatilag az összes (!!) ismert szovjet "márkanév", Tupoljev, Iljusin, Mikojan, Gurevics (MiG !!!) , Antonov is pontosan ugyanazt az utat járta be ahogy írtad.
Az olaszmagyarszovjet csávó repülő tankhajót, csatacsillagjait, birodalmi lépegetőit meg ufóit én megnéztem volna élőben :)

valis47 2025.06.07. 13:24:27

@_Neville: A saját népe a grúz volt, oroszul akcentussal beszélt élete végéig.
Igaz a grúz kommunisták között volt a legnagyobb tisztogatás... az egyszerű grúzok körében viszont volt/van nosztalgia iránta.
Amikor a SZU már bomladozott és szovjet (feltehetően orosz nemzetiségű) ejtőernyősök vertek szét gyalogsági ásókkal egy békésnek indult függetlenségpárti tüntetést Tbilisziben, állítólag az kiabálták közben a katonák: "ezt Sztálinért kapjátok, ezt meg Berijáért" - persze lehet, hogy mese.

valis47 2025.06.07. 13:27:53

Amúgy meg azért valahol sokaknak imponálnak az ilyen csávók. Beleírták a történelembe a nevüket, az biztos. Ahogy Temüzsdin vagy Timur is.
Sztálin maga egyszer azt mondta valakinek, Rettegett Ivánról, hogy "Iván nagyon kegyetlen volt. Tudod-e, hogy miért?" Ő szerintem őt tekintette az elődjének. Készült is egy film, talán Eisenstein rendezte, Iván cárról, amelyben erősen Sztálinhoz hasonlított a főszereplő.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.07. 16:08:37

@_Neville:

Koroljov akkora név volt, hogy Hruscsov és Brezsnyev se mérték vitázni vele. Ha hülye döntést hozott a vezetés, Koroljov bement s vezetőhöz és megmondta, hogy baromság. Ami után új döntés lett. Amikor meghalt Koroljov, már nem volt ember aki ezt megtehette. Következmény: lemaradt a szovjet űrkutatás.

Gery1987 2025.06.07. 16:54:55

És ez az orosz tarsadalom a normalitás?

Gery1987 2025.06.07. 16:56:36

@fofilozofus:

"Ha megnéznék Kun Miklós előadásait (persze magyarul vannak:-) ), akkor hamar kiszeretnének belőle."

Persze mert az oroszoknak annyira idegen meg ismeretlen Sztálin hogy egy kun Miklós kell rájöjjenek mekkora gazember volt:)

Gery1987 2025.06.07. 16:59:08

@GyMasa:

"Az az egész nagyon vicces, hiszen ugye a nyugati kritokommunisták elég nagy bajban is vannak emiatt..."

Persze persze ahogy jobber komcsizol elképzeli a talponállóban...

A nyugati ujbaloldal mar akkor bírálta az allamszocializmust amikor ti meg Kádár papának tapsoltatok...

valis47 2025.06.07. 17:21:01

@Gery1987: Kritizálta igen, balról... szerintük Sztálin fasiszta volt stb.

valis47 2025.06.07. 17:25:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Igazából Koroljov vitte tévútra a szovjet űrprogramot, az N1 az ő ötlete volt. A 30 hajtómű összehangolása kissé túl nehéz feladatnak bizonyult, ez még a SpaceX-nek is nehéz manapság, lásd a felrobbanó Starshipeket.

valis47 2025.06.07. 17:30:00

Koroljov ellenezte a mérgező hidrazin hajtóanyag használatát, ragaszkodott a kerozin és folyékony oxigén használatához, többek között ez okozta a tévutat, illetve a viszályt a tervezők között, mivel az szintén ukrán származúsú Glusko viszont a hidrazin mellett volt.
Igazából nem a felső vezetés volt a felelős a kudarcért, hanem a tervezőirodák vetélkedése és az, hogy az USA-ban az Apollo program rendelkezésére bocsátott erőforrásokkal a szovjetek már nem tudtak versenyezni.

ez a nevem senki 2025.06.07. 19:17:25

@valis47: azért kellett némi murricás anyag és emberi erőforrás is
de tulképp igen
lásd enigma megtörése, angliai csata, murrica bevonása a háborúba

vasútihíd 2025.06.07. 19:55:12

sztálin kemény és bizonyos szemszögből kegyetlen is volt. de ez kellett a nagy honvédő háború megnyeréséhez. mert ilyen a háború. és nélküle nem emelkedett volna a szovjetúnió a nagyhatalmi szintre és ma putyin is nagyobb hátrányból indulna.

Gery1987 2025.06.07. 21:17:33

@valis47:

Sztálin elsősorban zsarnok volt, aztán minden más....szart ő a gruzokra...is.

Gery1987 2025.06.07. 21:21:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ideiglenes jelenség a faszod az.
A mostani orosz rendszer is ugyanaz a tekintélyelvű, befogod a pofád a cár atyuska majd dönt...rendszer mint a korábbiak.

A nyugati rendszerekből nem következik a gyerekmoleszteralas...a keleti onkenybol viszont következik az ablakon való kiesés meg szibéria...

*Egyebkent berija állítólag elég nagy liliomtipro volt.

És valahogy a NER háza táján tűnnek fel rendszeresen pedok.

Gery1987 2025.06.07. 21:22:57

@valis47:

Balról igen.
Fasisztanak éppen nem mondták, csak zsarnoknak, diktátornak.

Gery1987 2025.06.07. 21:25:04

@vasútihíd:

Az lehet, de vessük össze churchillel aki úgy rántotta össze a nagy Hitler ellenes szövetséget hogy nem volt diktátor és mellesleg 44-ben leváltották!
És Britannia nem volt kisebb veszélyben.

Ennyit az európai meg az ázsiai modellről.

Wildhunt 2025.06.07. 21:44:34

@valis47: azért az űrállomás csak megépült. A mars rakéta érdekes kérdés, el tudom képzelni, hogy az összehangolás a mikroelektronikában való iszonyatos lemaradás miatt nem sikerült.

Wildhunt 2025.06.07. 21:46:00

@Gery1987: bizony, hiszen GB-t is tankhadosztályokkal támadták meg... Oh wait...

Wildhunt 2025.06.07. 21:47:30

@valis47: a holdra például hamarabb jutottak el, de nem tudtak olyan számítógépet csinálni, ami a visszatérést tudta volna menedzselni.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.07. 22:25:51

@GyMasa: "A százalékszámítás is egy fél éves anyag matekból, 7. ben.
A fiaim gyakorlatilag 14 éves korukig abból éltek, amit Magyarországon tanultak 3.-ig..." - te mit hazudozol már megint?

harmadikban még nincs százalékszámítás és nem is volt akkor se, amikor a fiaid itthon tanultak, sőt még akkor se, amikor te jártál iskolába.

valis47 2025.06.08. 00:41:29

@Wildhunt: mikroelektronika akkoriban még nyugaton sem igen volt, nagyon kezdetleges szinten állt. Diszkrét tranzisztorok még nagyrészt.

A SZU lemaradása az elektronikában igazából a 70-es évektől, az IC-k (integrált áramkörök) elterjedésétől gyorsult fel, addig nem volt jelentős.

Lásd Apollo fedélzeti számítógépe egy zsebkalkulátor tudását sem érte el, bár ez volt az egyik első integrált áramköröket tartalmazó számítógép.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.08. 08:39:15

@Gery1987:

A kérdés: melyik jobb a kisembernek, a nagytőke hatalma vagy egy saját vezér hatalma?

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.08. 10:30:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ezt ennyiből nem lehet eldönteni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.08. 10:49:12

@Alöksz Róz Unbanned:

Minden rendszer arról szól: kevesek uralkodnak sokakon. A polgári demokrácia átverés, ott se a sokak uralkodnak magukon.

Gery87 2025.06.08. 12:16:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Olyan dilemmákat állítasz fel amik nem léteznek abban a formában ahogy tálalod!
Pl "gonosz sorosista külföldi tőkés libsik vs saját jóságos nemzethy thőkés Döbrögi"

Mitől lenne jobb a saját vezér hatalma?

Hol jobb élni a "saját vezéres" É-Koreában vagy az amcsi félgyarmat D-Koreában?

Gery87 2025.06.08. 12:18:52

@Wildhunt:

Nem, csak épp légi bombázásokkal meg tengeralattjáró blokáddal...
kiéheztetés és hadi forrásmegvonás céljával...ami sikerült is volna ha az USA-t és a SZU-t nem vonják be az oldalukon.

Gery87 2025.06.08. 12:21:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

OK, fogadjuk el most hogy teljesen így van.
Akkor is jobb a "liberális demokrata elit uralom" nyugaton mint a Kim dinasztiás meg a Putyini elit uralom.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.08. 16:25:55

@Gery87:

Az adott rendszer mit hoz minden rendszer fő céljaihoz képest.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.08. 16:29:42

@Alöksz Róz Unbanned:

Mi minden rendszer feladata?

3 dolog:
- a lakosság védelme külső és belső ellenség ellen,
- a lakosság anyagi jóléténak biztosítása,
- a lakosság szellemi jólétének biztosítása.

Mi más célja van bármely politikai rendnek?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.08. 16:32:14

@Gery87:

Hol volt jobb élni: a diktatórikus NDK-ban vagy a demokratikus Botswanában?

Nem extrém példákat kell keresni, hanem általános jellemzőket.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.08. 17:09:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: mind a háromban rosszabbul szerepelünk, mint a hasonló országok többsége, ahol nincsenek kedves vezetők...

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.08. 19:16:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: mint a hasonló országok többsége, ahol nincsenek kedves vezetők...

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.08. 19:27:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hát gyakorlatilag szinte az összes kkeurópai országot ide vehetjük, (jó részünknél a pillanatnyi állapotot figyelembe véve is, de) leginkább a tendenciákat tekintve.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.08. 19:45:11

@Alöksz Róz Unbanned:

Nem látok olyan régióbeli országot, melyben bármiben is jobban teljesítene.

Gery87 2025.06.08. 23:22:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A tiéd semmi jót.
Nincsenek eredményei a NER-nek a régió többi "sorosista" országaihoz képest sem.
Bukta az egész.

Gery87 2025.06.08. 23:24:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Miért lenne jó a NER közeli tőke korlátlan uralma?
Mi 15 éve ebben élünk, semmivel nem jobb.

Csökkent munkavállalói jogok, önkormányzati autonómia, infláció, korrupció, sztrájkjog korlátozása...stb.

Onnan pofázol Bulgáriából, aztán nem látod mi van itt.

Gery87 2025.06.08. 23:25:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az NDK-ból milliók mentek el az NSZK-ba, Botswanaból meg nem tudom hova, de ott se volt.

Szarabbnál szarabb példákat tudsz csak hozni.

Gery87 2025.06.08. 23:27:12

@Wildhunt:

Értem én, csak nem úgy ahogy te akarod láttatni.

Gery87 2025.06.08. 23:29:22

@Gery87:

*ja és bazmeg Afrikát Európához hasonlítod? Vicc.

Hol volt jobb élni? A diktatórikus NDK-ban vagy a nyugatos liberális demokrata NSZK-ban?

Ha már példákat hozunk akkor hozzunk közeli példákat!!!!

Ennyi erővel azt is mondhatnád hogy "nincs a világon semmi baj mert É-Koreához képest mindenhol jobb, tehát mindenhol fasza minden!"

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.09. 07:56:08

@Gery87:

Mint a 3-at teljesíti.

Biztonság: jó a közbiztonság és a honvédelem.

Jólét: az emberek nem éheznek.

Szellem: ebben meg túlteljesít a rendszer.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.09. 07:58:24

@Gery87:

Szerintem Mo-on oligarchia van, a nagytőke uralma? Komolyan ezt hiszed?

Gery87 2025.06.09. 23:25:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Jólét: az emberek nem éheznek."

:D
húú bazmeg, akkor nincs itt semmi baj, ez sok latin amerikai banánköztársaságról is elmondható...
csak épp nem ahhoz mérjük magunkat!

"Szellem: ebben meg túlteljesít a rendszer."

Minuszban.

Gyűlölködő, hazaárulózó, megosztó politikát folytat.
Mocskos, rohadt, kétbit, Döbrögiskedő képmutató politikát.

Gery87 2025.06.09. 23:26:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Azt hiszem hogy a NER maffia fenegyerekei tőkés gecik lettek az elmúlt 15 évben.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.10. 03:02:24

@Gery87:

Liberális narratíva amit előadsz. Pedig állítólag komcsi vagy. Dehát éles helyzetben a komcsik mindig beâllnak a globális tőke zászlaja alá...

Gery1987 2025.06.10. 08:16:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ebben speciel semmi ballib vagy egyéb nem volt.
De erolkodj csak.

Ez a kétbit maniad, mindenkit belenyomni a ballib táborba...

Vége van.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.10. 08:24:02

@Gery1987:

Dehogy az övék. Mindenről a Zorbán dönt, te is tudod.

A rendszer lényege meg az, hogy a nyugati tőkét nem bántja a Zorbán sehol, csak enyhén nyomés alatt tartja, hogy maradjon valami lehetőség a hazai tőkének is. S ahol a nyugati tőke megfogható, ott helyére teszi a saját embereit.

De hogy a tőkés diktálhat a Zorbánnak? Ne viccelj. Ha bárki megpróbálná, mésnap elvesztene minden közbeszerzést, s 3 nap múlva meg új tv. születne, mely szerint az illető tőkés érdekeltsége hirtelen másképp kell hogy működjön.

Tapi2021 2025.06.10. 13:12:09

@fofilozofus: Igen, ez borzasztó.

Ez a kései rajongás is mutatja, micsoda pusztítást végzett náluk a több mint hetven év szocialista diktatúra és terror az agyakban és a lelkekben. :-(

Mondjuk az átlag orosznak - persze nagyon megdolgozott aggyal - Sztálin is csak egy erőskezű cár atyuska volt.

Mondjuk a korszakot túlélő oroszok, azok mind be lettek simítva a rendszerbe. Aki nem, az nem is élte túl.

Tapi2021 2025.06.10. 13:39:02

+ a "nagyság" érzésének nosztalgiája.

Az oroszok, mivel lényegében mindig alsóbbrendűként, lenézettként voltak kezelve Európában - és most is! -, súlyos frusztrációkat, komplexusokat hordoznak.

Mi is, csak enyhébbet.

Ezért jó arra a korszakra gondolniuk, amikor erősek, és hatalmasak voltak, akiktől az egész világ rettegett és akiket egyenrangúként kezeltek. Egy ideig, a SZU idején.
Ezért a nosztalgia.

És így azt is elnézik, hogy az egy brutális diktatúra volt, egy szörnyeteggel vagy többel az élén.

Gery1987 2025.06.10. 13:39:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem úgy értettem hogy ők diktálnak Orbánnak hanem hogy ők a hazai gazdaságban komoly befolyással bírnak.

Meg persze a külföldi multik.

Ki is lobbiznak sokmindent.

Gery1987 2025.06.10. 13:42:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Egyébként most hogy nem jönnek a pénzek, nincs love...csökken a nepszeruseg...majd meglátjuk a ner oligarchák miféle nyomást fognak helyezni a vityara...

Állítólag már vannak akik a háttérben szivarogtatnam a Tiszanak meg keresik az átmeneti lehetőségeket.
Nem akarnak Orbánnak bukni.

Láttunk már olyat hogy a póráz elszakadt...

Gery1987 2025.06.10. 19:33:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Tegyük fel így van, munkahipoteziskent...

Ettől jobb lett? Nem.
Nincsenek eredmények.

A ner maffia nem vett meg semmit ami eddig multi kézben volt és nem teremtett piacképes magyar alternatívát.
Ugyanazok a cégek sikeresek a piacon mint 20 éve...
A ner cégek meg közpénzből élnek.
Ha apád a közpénz mehetnek vissza a balett ba ugrálni.

valis47 2025.06.10. 20:59:39

@Gery1987: De, kb. kivásárolták a multi közműcégeket, a vodafone-t, ferihegyet stb.

Gery1987 2025.06.10. 21:10:30

@valis47:

És jobb lett?
A Vodafone egy nagy szar, Malév továbbra sincs.

Gery1987 2025.06.10. 21:12:00

@valis47:

Mészáros éves vagyon gyarapodasabol évi 70 új kórházat lehetett volna építeni...
Ehelyett Andinak lett luxi élete,.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.10. 22:09:12

@Gery1987: "Mészáros éves vagyon gyarapodasabol évi 70 új kórházat lehetett volna építeni...
Ehelyett Andinak lett luxi élete" - ez súlyos tévedés, nem ebből van andinak luxi élete.

andinak saját jogon milliárdos profitot hozó üzlete lett a ner-rel.

Gery87 2025.06.10. 22:40:54

@Alöksz Róz Unbanned:

:D

ja bazmeg, az ország 140-es IQ-val bíró sajátlábonálló aranyásója kizárólag a piacból van tejeskávéja.....hogy 1500 milliárdnyi stróman a férje az merő véletlen.

A magyar Mária Antónia...az bazmeg....meg a faszunk görbülete.

Meg a büdös kurva anyját azt.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.10. 22:51:47

@Gery87: ez üzlet.
kb évente 1 milliárdra tartotta a picsáját, és megadták neki.
pontosabban évente 1 mrd, plusz a jelentős béren kívüli juttatások :-)

Gery1987 2025.06.11. 06:57:11

@Alöksz Róz Unbanned:

Aranyaso kurvak, újgazdag prolik..ostoba szervilis jobbágy bekeharcosok.
Ez a NER.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.11. 09:47:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a legutolsóban épp alulteljesít, de nemcsak ez, az összes eddigi 1944 márciusa óta.

Gery1987 2025.06.12. 20:29:04

@Deak Tamas:

Tudjuk, neked létezik semmi 45 után.
Macák...

valis47 2025.06.17. 15:48:37

@Gery1987: Ha azt a pénzt a multik vinnék ki az országból, egy szavad sem lenne, tudni sem tudnál róla.

valis47 2025.06.17. 15:55:55

Persze a luxizó oligarchák olyasmi, amit mindenki fel tud fogni és irigyelni, mert nem absztrakt. Én is úgy gondolom, a zorbán hülye, hogy a strómanjait engedi ilyeneket csinálni, ahelyett, hogy úgy élnének, mint Kamprad (élt, tudod a svéd náci) vagy az Aldi és a Lidl tulajdonosa. Vagy mint Simicska korábban, bár a simicskázás is nagyban ment, róla nem lehetett luxizós híreket felhajtani. Amiket a legprimitívebb proli is megért és eszi a kefe miatta, mert ő is el tudná magát képzelni Ferrariban, magánrepülőn, Maldív-szigeteken, vagy az Adrián jachton kurvákat kefélve stb. Vagy egy pár tízmilliós luxuscikk árát is felfogja, mert ahhoz tud hasonlítani, az 1000 milliárd az meg egy absztrakt, felfoghatatlan összeg (persze ez részvényekben van jelentős részben, ahogy az amerikai milliárdosoknak sem bankókban és aranyrudakban áll a "net worth"-jük, amit a sajtó ír róluk.
Például tegyük fel bukik a Fidesz, akkor az Opus global részvények értéke be fog nézni a küszöb alá...

valis47 2025.06.17. 19:22:24

@Alöksz Róz Unbanned: Szerintem ez nem erről szól, valami van a háttérben, amit nem tudunk.

Lehet, az a feladata, hogy kontrollálja Lölőt, Orbán megbízásából (nehogy hülyeségek jussanak az eszébe). Vagy másokéból...

valis47 2025.06.17. 21:31:27

@Gery1987: '45 után egy ránk oktrojált államszocializmus volt. Az illegális kommunista pártnak Magyarországon 1000 tagja volt kb.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.17. 22:04:19

vigyázzatok, ezek oktrojálni is tudnak!

valis47 2025.06.18. 11:20:17

@Alöksz Róz Unbanned: Látom már csak gúnyolódásra telik.

Ami 45-90 között volt itt, az nem szerves fejlődés, hanem hódoltság következménye volt, erre céloztam.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása