magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Bűnbánó atya

Hodász ex-atya bűnbánatot tart keresztény múltja miatt.

Vagy csak megirigyelte Szent Perinta Messiás szédületes karrierjét, aki ma már napi szinten szakértősködik a ballib médiákban, mindig meghívják, ha Krisztust kell gyalázni.

Nemrég Hodász rádöbbent, korábban papok molesztálták. Szerintem még pár hónap, s azt is be fogja vallani, hogy eredetileg lánynak született és ukrán származású. Most már a Szemlélek nevű szélsőségesen ferencista-eretnek blogban nyomul. Jövőre a Nyugati Fényben.

Sajnos rossz hírem van, ex-atya! A ballibek sose fogják megbocsátani korábbi keresztény álláspontodat a homoklobbiról. Talán ha a következő pár homokmeneten kimész szivárványos bugyiban, ukrán zászlót lengetve, pávatollal a seggedben ordítani Zorbán ellen, akkor van még esélyed.

75 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7518063530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lobaszopiatej 2023.03.06. 12:35:16

Ezért is jön ide a Pápa, egy jó kis gruppenre!

Gery87 2023.03.06. 12:59:15

Miért vonod kapásból kétségbe hogy ez az ügy vele megtörtént?
Nyilván nem olyasmi amiről az ember szívesen beszél, pláne nyilvánosság előtt.

"Aki nincs velünk az hazudik és buzi"

Túl egyszerű világkép ez.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.06. 13:10:20

@Gery87:

Gyanús, hogy pont most jutott eszébe a ballib elvárásnak megfelelni.

Tapi2021 2023.03.06. 14:05:46

Ja, erről már én is írtam itt.
Kíváncsi lennék, vajon hogyan is jutott ez a NAGY hír külföldre???
Van egy sejtésem.

Hodászt sokáig becsültem. Jó volt, amit elkezdett, és amíg ragaszkodott a Biblia és az egyház TISZTA tanításához, jó is volt.

Aztán jött és MEGRONTOTTA a HÍRNÉV! És amikor elszaladt vele a ló, és az egyház rászólt, BESÉRÜLT az EGÓJA!

Nem ő az első "híres" pap, akivel ez történt. És aki aztán, miután besérült az egója, nagy csinnadrattával adott ennek hangot és lépett ki az egyházból, lehetőleg úgy, hogy - a ballibek tapsa mellett - a lehető legtöbb kárt okozza egykori közösségének!

Hodásztól is baromira hiteles egy ilyen "kései" felismerés, hogy molesztálták a papok, és ő ennek ellenére PAP LETT!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.03.06. 14:09:17

Hodász engem a Tanácsköztársaság vallásügyi tótumfaktumára, Fáber Oszkárra emlékeztet. Érdemes elolvasni az Egy szerzetes naplótöredékei meg a Keresztényszocializmus című könyveit. Dettó Hodász sztori, csak még neki nincs fegyver a kezében.

Tapi2021 2023.03.06. 14:11:52

@Gery87: "Miért vonod kapásból kétségbe hogy ez az ügy vele megtörtént?"

Két dolog érdekes:
- Nem babakorában történt. Vagyis, ha nem akarta, azt mondja: nem. És ennyi. (Én is az egyházban nőttem fel, rizsa, hogy nem lehetett ilyesmit elkerülni. Nem igaz.)
- Ha valóban ilyen trauma érte, miért lett mégis pap???

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.06. 14:33:19

@Gery87:

Megvárta, míg elfogy körülötte a levegő ballibaizmusa miatt, aztán pont akkor emlékezett vissza, hogy molesztálták a csúnya papok, amikor éppen munkát keresve ajánlatot kapott a ballib közeli álkeresztény körökből.

Ez olyan, hogy 1989 októberében jut eszembe, hpgy nem szeretem a kommunizmust, meg 1945 nyarán leszek hirtelen Hitler esküdt ellensége.

Gery87 2023.03.06. 14:33:52

@Tapi2021:

Azért ez nem ilyen egyszerű gyanítom hogy nem.
Rengetegen akik hasonló helyzetbe kerültek elmondták hogy a tekintély, a bizalom kiépítése ezeknek a geciknek nagyon jól megy aztán amikor már mindenki szereti, becsüli, elismeri őket akkor lépnek, az áldozat pedig attól fél ha beszélni kezd senki nem hisz neki, egy ilyen emberrel szemben még ő lesz meghurcolva, hazugnak, gonosznak beállítva.
Az elkövetőnek meg olyan tekintélye, karizmája van már náluk hogy neki sem mernek sokszor ellentmondani, egyenesen bűntudatuk lesz ha megszidja őket pedig valahol azért tudják hogy ez akkor se helyes ha ő csinálja.

"- Ha valóban ilyen trauma érte, miért lett mégis pap???"

Akit molesztál megerőszakol az apja, rokona miért lesz gyakran kurva? Miért lesz apakomplexusa és idősebb férfiakkal akar kapcsolatot?
(utóbbi igaz lehet azokra is akiket elhagyott az apja kiskorában)
stb stb.

Sokszor az elme úgy próbálja ezeket a traumákat feldolgozni hogy azonosul a szereppel.
Ha egész végig mocskos kis kurvának kezeltek, akkor mocskos kis kurva leszel. így oldja az agy a belső ellentmondást , feszültséget.

Tapi2021 2023.03.06. 14:51:25

@Gery87: "Rengetegen akik hasonló helyzetbe kerültek elmondták hogy a tekintély, a bizalom kiépítése ezeknek a geciknek nagyon jól megy aztán amikor már mindenki szereti, becsüli, elismeri őket akkor lépnek, az áldozat pedig attól fél ha beszélni kezd senki nem hisz neki, egy ilyen emberrel szemben még ő lesz meghurcolva, hazugnak, gonosznak beállítva.
Az elkövetőnek meg olyan tekintélye, karizmája van már náluk hogy neki sem mernek sokszor ellentmondani, egyenesen bűntudatuk lesz ha megszidja őket pedig valahol azért tudják hogy ez akkor se helyes ha ő csinálja."

Erre mondom én, hogy lófaszt.
Én is gyerekként jártam minden héten a plébániára hittanra (akkor még szocializmus volt, nem volt iskolai), és 1. sosem voltunk elájulva a papoktól, sőt, eleget poénkodtunk róluk, velük, 2. olyan gyámoltalan sem voltam, hogy ne tudjam, mi történik, és azt akarom-e vagy nem, 3. ha megtörténik valami, amit nem akartam, tehát megerőszakolnak mondjuk, akkor tutira elmondom otthon és anyám, apám letépi a fejét (pedig nagyon is hívők voltak).

Négy: sosem történt semmi próbálkozás sem. Nagyon jó fej papoktól tanultunk. Olyan pap is volt, aki nálunk hagyta a szobája kulcsát, amikor elment nyaralni, hogy a saját szobájában összejöhessünk és kiegyük a hűtőjét.

Szóval ez a geci papok, nagyon nem állja meg a helyét. Főleg olyantól, aki ezt a világot nem is ismeri.

Ez engem arra emlékeztet, amikor a feltörekvő színésznőcske MINDENT megtesz azért, hogy egy befutott rendezővel, producerrel összejöjjön a KARRIERJE ÉRDEKÉBEN, aztán évekkel, évtizedekkel később már úgy emlékszik, hogy megerőszakolták.

És már az eseménykor is felnőtt, önálló, dolgozó nő volt! Tehát nem egy befolyásolható, elhallgattatható kisgyerek. Aki véletlenül ment fel egy buli után a producer lakosztályába!
És azt hitte komolyan, hogy csak beszélgetni fognak éjjel kettőkor... Na persze.

Gery87 2023.03.06. 14:58:03

@Tapi2021:

Jó ez a te eseted, én se találkoztam olyan tanárral akit nagyon szerettünk vagy tiszteltünk volna.
Más meg odáig van egy-egy tanárért, iskolán kívüli propramokat szervez nekik, meghatározó példaképként meg jellemként gondolnak vissza rá stb.
jellemzően jobb helyeken ahol jó, motivált és megfizetett a tanári gárda.

Egy pap is lehet ilyen.

"Ez engem arra emlékeztet, amikor a feltörekvő színésznőcske MINDENT megtesz azért, hogy egy befutott rendezővel, producerrel összejöjjön a KARRIERJE ÉRDEKÉBEN, aztán évekkel, évtizedekkel később már úgy emlékszik, hogy megerőszakolták."

Igen, ez nagyon átlátszó módon ment egy időben, a mítú idejében.
Ezt sem lehet kizárni.

Meg azt sem persze hogy most is hasonló dologgal állunk szembe.

Bár én ebből a Hodászból azért nem nézem ki hogy ennyire geci lenne.

Tapi2021 2023.03.06. 15:04:11

@Gery87: "Sokszor az elme úgy próbálja ezeket a traumákat feldolgozni hogy azonosul a szereppel.
Ha egész végig mocskos kis kurvának kezeltek, akkor mocskos kis kurva leszel. így oldja az agy a belső ellentmondást , feszültséget."

Hát. A mintákat nyilván sokan másolják. Mások éppen az ellenkezőjét csinálják. Megint mások, meg azt, amit jónak látnak.

Nem vitatom, hogy vannak olyan gyerek is, akik esetleg így dolgozzák ezt fel. Csak Hodász nem tűnik ilyen gyámoltalannak.

Plusz egy gyerek találkozása egy pappal - még úgy is, hogy nagyon szoros a kapcsolat - legfeljebb heti egy-két-három óra. Ráadásul igen ritkán történik négyszemközt. Ezért nemigen alakulhat ki egyféle Stockholm-szindróma. Vagy olyan, mint családon belül egy erőszakoskodó szülővel.

Ezért hihetetlen nekem a tehetetlen gyerek meg a geci pap esete. Sok évtizedes lappangással.

Gery87 2023.03.06. 15:18:09

@Tapi2021:

"Plusz egy gyerek találkozása egy pappal - még úgy is, hogy nagyon szoros a kapcsolat - legfeljebb heti egy-két-három óra. Ráadásul igen ritkán történik négyszemközt. Ezért nemigen alakulhat ki egyféle Stockholm-szindróma. Vagy olyan, mint családon belül egy erőszakoskodó szülővel."

Volt még régebben egy másik ügy, ott többen voltak érintettek, nos annál pl az otthonába is feljártak tanulni, korrepetálni stb.
Ott is az volt hogy teljesen az életük része lett a tettes.

"Ezért hihetetlen nekem a tehetetlen gyerek meg a geci pap esete. Sok évtizedes lappangással."

Pont az a lényeg hogy már nemcsak papi meg tanári minőségben van jelen egy ilyen a gyerekek életében hanem mint példakép, barát az iskolán kívül is.

A lappangás meg létezik, egyszerűen sokak inkább eltemették a dolgot magukban..
Aztán később jönnek vele elő.

Tapi2021 2023.03.06. 15:18:41

Ez is olyan, mintha egy színpadi dráma szövegkönyve lenne:

"Hodász arról ír, néhány hónappal ezelőtt részt vett egy baráti sörözésen egy romkocsmában, a beszélgetés témája pedig valahogy a szexuális abúzus irányába terelődött és főként arról volt szó, hogy ki mit tehet a gyerekek védelmében. Ő azt mondja, az edukáció (az őszinte beszélgetés a gyerekekkel a témáról) és a bensőséges családi légkör – ahol a gyermek bármikor szabadon beszélhet arról, ami foglalkoztatja – kulcsfontosságú az esetek megelőzése szempontjából. A társaság egyik tagja azonban elég határozottan ragaszkodott a véleményéhez, miszerint ilyenekről nem szabad beszélni egy gyerekkel, mert ezzel csak felhívjuk a figyelmét a témára, és „amúgy a legtöbb, amit tehetünk, hogy jó keresztény iskolába adjuk”. Álláspontja megingathatatlan volt, egy ponton „elszakadt valami” Hodászban.

Egyik pillanatról a másikra, magamat is meglepve, elkezdtem artikulátlanul üvölteni, felpattantam az asztaltól, és földhöz vágtam az első dolgot, ami a kezembe akadt. Láttam a rettenetet a másik szemében, hogy most nekimegyek és megütöm, de én csak visszazuhantam a helyemre, és percekig megállíthatatlanul zokogtam. A beszélgetés megszakadt, én pedig rövidesen elköszöntem, és még mindig sírva hazafelé vettem az irányt.

Azt mondja, sokszor vitázott már, de így még nem viselkedett sosem.

Rájött, a magyarázatot máshol kell keresni – itt, ebben az esetben ő is érintett: kamaszkorában több alkalommal szexuális visszaélést követtek el ellene is.

Hozzáteszi: emlékszik, évekkel később, amikor elmondta a szüleinek, hogy mi történt vele, azt mondták, hogy furcsának is találták, hogy olyan sokat találkozik azzal a pappal, akiről amúgy hallották is, hogy valami nincs rendben vele, és gyanúsan sok fiatal fiú van körülötte állandóan, de nem tudták, mit tehetnének. Ő dühös volt rájuk ezért a vétkes naivitásukért és a felelősséghárító tehetetlenségükért. Azt írja, ő gyerek volt, ők pedig a szülei voltak, az lett volna a dolguk, hogy mindent megtegyenek azért, hogy megvédjenek engem. És ott, a romkocsmában ülve, újra ezt a haragot élte át."

Az eltúlzott reakció is érdekes. Már így sok év után, felnőttként, papként. Lehet, hogy Hodász pszichiátriai eset.
Meg az is érdekes, hogy ő járt szabad akaratából állandóan ahhoz a paphoz, mégis a szüleit teszi felelőssé!
Mégis miért?

Zaklatnak egyszer, aztán szabadon visszajárok? Még több zaklatásért?

Nem kerek ez sehogy.

Ráadásul már tinédzserként.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.03.06. 15:20:15

@Tapi2021: Itt van az említett Fáber-könyv recenziója:

adt.arcanum.com/hu/view/Nepszava_1908_02/?pg=154&layout=s

Faber Oszkárnak a keresztény-A szocializmus" „elv"-eiről ugyancsak a Népszava Olvasótárában megjelent könyve, meg a „Szerzetes Naplótöredéke" is kiválóképpen alkalmasak arra, hogy terjesztésükkel erősítsék azt a tábort, amely a sötétség ellen, a haladásért való küzdelmet írta zászlójára. Nem száraz, elmélkedő, tudományos munka a „Szerzetes Naplótöredéke", nem is regény, „keserű könyekkel, fájó szívvel megirt való történet" ez. Egy fiatalembernek a vallás hálójában való vergődését mondja el, jellemzi a papi erkölcstelenség, önzés és cinikus hitetlenség tobzódását, a kolostor szennyes életét, azután azt a diadalmas hatást, amelyet a természettudományi megismerés és a szocializmus adott az igazságot kereső, annyiszor keservesen csalódott ifjúnak. Csiszolt stílussal, közvetetlen előadásban, egyszerű nyelven íródott meg a szerzetes kálváriájának és szabadulásának a története. Gyönyörűséggel és haszonnal olvasgathatják azok is, akik előtt már nem il a kereszténység fertője, de kétszeres haszonnal azok, akik még nyögik a sötétség jármát és keresve keresnék a szabadulás útját. Faber könyvének ezekkel való megismertetése, a még bigottok között való terjesztése egyenesen kötelesség.

Hát nem ugyanez a modern sztori? Küzd, küzd, és megvilágosodik. Csak aztán nehogy fegyverrel világosítson, mint Fáber 19-ben.

vasútihíd 2023.03.06. 15:26:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: rossz a hasonlat mert most pont a liberalizmus áll bukásra szóval inkább azok a gyanusok akik most fedezik fel magukban hirtelen az illiberalizmust. hodász esetében meg kompromat is lehet a háttérben. az volt szájer esetében is csak ő volt annyira gernices hogy inkább eltűnt a süllyesztőben minthogy beálljon a liberális oldalra

Tapi2021 2023.03.06. 15:27:19

@Gery87: Értem én, hogy van sok gyenge pszichéjű gyerek is, akikkel vissza lehet élni.
De Hodász nem tűnik ilyennek.

És miért járt vissza ahhoz a paphoz?

Számomra ez a konkrét sztori, az időzítése, a felmerülő kérdések, az, hogy nem hagyta ott, hogy később maga is pap lett, meg az eléggé életszerűtlen romkocsmás jelenet, stb., több sebből vérzik.

De semmiképpen nem akarom elbagatellizálni sem, mert ha vannak ilyenek, akkor azokkal szemben szigorúan fel kell lépni.

Tapi2021 2023.03.06. 15:34:35

@Deak Tamas: Hát igen.

Ugyanakkor sajnos, mint minden szervezetben, az egyházakban is vannak komoly bűnösök, erőszakosak, önérdekérvényesítők, paráznák, hatalmaskodók, egoisták, stb. És ezekre elég könnyű rámutatni, aztán azt mondani, hogy lám, bűnös az egész.

Ahogy ezt akkor csinálta a balos-ateista erő, most az utódaik is csinálják ugyanezt.
Magas labda minden hasonló - valós vagy vélt - eset, fel lehet használni.

Az egyházak is bűnösök és szentek közössége. Csak a szentek nem érdekesek. Különösen egy világnézeti háborúban.

Gery87 2023.03.06. 15:42:34

@Tapi2021:

Valóban drámai meg színpadias de attól még lehet igaz.
Eltemeti magában és évekkel később valami miatt előjön.

"Az eltúlzott reakció is érdekes. Már így sok év után, felnőttként, papként. Lehet, hogy Hodász pszichiátriai eset."

Lehet. De ez miben változtatná meg a dolgokat ha igazak?

"Meg az is érdekes, hogy ő járt szabad akaratából állandóan ahhoz a paphoz, mégis a szüleit teszi felelőssé!
Mégis miért?"

Mert gyerek volt és látták hogy gyanús a fószer, de nem tettek semmit.
Ebben igaza van.

"Zaklatnak egyszer, aztán szabadon visszajárok? Még több zaklatásért?"

Fentebb írtam miért lehet ez.

Gery87 2023.03.06. 15:44:40

@Deak Tamas:

Igen tudjuk "aki baloldali az mind gonosz és romlott és hülye. és nincs igaza"
Ezért kár volt.
Rosszabb vagy mind Boldi.

Gery87 2023.03.06. 15:49:27

@Tapi2021:

Nem tudom, én csak annyit mondok hogy vannak ilyen megtörtént esetek.
Az hogy pappal, pap által az egy dolog.
Nem szabad kapásból lehazugozni meg szenzációhajhászásnak beállítani egy ilyen történetet csak azért mert az illető pártállása, ideológiája, vallási meggyőződése nem szimpatikus.

Gyanítom hogy ha egy "libsi" pedó molesztált volna egy gyereket egy alter magánsuliban Budán, aki ma 30 évesen áll elő vele és épp szakít a DK-val, akkor ugyanezen kétkedő emberek egy része kritika nélkül elhinné.

Tapi2021 2023.03.06. 16:07:49

@Gery87: "Mert gyerek volt és látták hogy gyanús a fószer, de nem tettek semmit.
Ebben igaza van."

Nyilván én is magamból indulok ki, meg abból, amit én tapasztaltam egyházi, plébániai körökben, amikor gyerekként oda jártam hittanra, bulikba, kirándulásokra, zarándoklatokra..., és nem történt semmi hasonló sem.

Nem zárom ki, hogy van ilyen is. Csak az a furcsa, hogy a tinédzser már nem annyira gyerek. Nagyobb a szájuk, meg az öntudatuk, mint a ház. (Nevelek is kettőt.)
Ritka lehet az olyan gyámoltalan tinédzser, akivel csak úgy megcsinálnak valamit, amit nem akar és vissza is jár oda.

A szülők meg mit is láthattak? Hogy népszerű egy pap és sok gyerek jár hozzá?
Ez normális.
A zaklatást - ha volt - hogy látták volna?

Azt látták, hogy a kis Hodász nagyon szeret oda járni. Önként.

Ha tényleg volt valami és ő nem mondta el otthon, mégis mire a súlyos kritika a szülei felé???
Ennyi erővel iskolába sem járathatták volna, mert sokkal több tanár abuzál, mint pap!

És továbbra sem világos, hogy ezek után miért lett pap?

Tapi2021 2023.03.06. 16:11:24

@Gery87: Deák nem minden balosról írt, hanem egy konkrét, kiugrott és átállt szerzetesről!

Tapi2021 2023.03.06. 16:15:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Ő csak a homokmeneten fog vonaglani."

Ha azt nem is, majd arról beszél, hogy Jézus/Isten nagyon szereti a homokosokat, a férfi szeplősítőket, az LMBTQ-sokat, és ELFOGADJA ŐKET a BŰNEIKKEL EGYÜTT.

Sőt, kifejezetten pártolja a két apukás, anyukás családokat. Mert a love az love.

És amiket ezekről mondott a Bibliában azok csak poénok, nem kell komolyan venni.

élveteg 2023.03.06. 16:17:24

Az ilyennnel hogy mi volt évtizedekkel ezelőtt foglalkozni sem érdemes Ez az a szint mikor valamelyik halivúdi picsa 40 év után előáll azzal ki hogyan molesztálta annak idején ( Ami persze igaz is lehet csak ha nem dugja meg valamelyik halivúdi nagyember akkor a tehetsége alapján max sütőporreklámokban szerepelhetett volna )

Billy Hill 2023.03.06. 16:34:43

@élveteg: (A Rómeó és Júlia fiatal szereplői is most perelnek amiatt, hogy az 1968-as filmben testük bizonyos részei meztelenül látszottak. De 500 millió doddi persze orvosolná ezt az öt évtizedes fájdalmat. Mivel amúgy e szorongás következtében nem lett belőlük sikeresebb színész, nem más miatt.)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.03.06. 16:36:15

@Tapi2021: persze, de azért nem véletlen, hogy a görög rítusú egyházakról ilyeneket nem hallani. Pontosan tudják az illetékesek, hogyha valamilyen görkat vagy görkel papról valótlanul ilyeneket terjesztenek, az bármelyik, akár egyenes, akár ferde háromkeresztes faluban ingyen fogászati és plasztikai kezelést jelent a lakosságtól, ha arra jártukban véletlen felismernék a csúfolódokat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.06. 16:49:03

@Deak Tamas:

Én pl. a legrosszabb amit hallottam ortodox papokról, hogy: megsértette a cölibátust vagy a házassági esküt.

A 3 eset amiről hallottam személyesen:
- két szerzetes homokos, s szexeltek egymással,
- a pap csalta a feleséget, egy csaj a szeretője volt a hívők közül.
- meghalt a pap felesége, aztán furcsa nők kezdtek megjelenni körülötte.

Nem tudom miért, de spe hallottam pedó ortodox papról, pedig a nagy számok törvénye alapján kell, hogy legyen ilyen is.

Kb. minden ezredik ember pedofil. Ezek kb. fele aktív. Szóval kellene lenne ilyennek papok között is.

vergyula 2023.03.06. 18:17:28

@Tapi2021: Mi a fene az a férfi szeplősítő?

vergyula 2023.03.06. 18:23:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Talán mert az esetleges bejelentők félnek a háromkeresztes falvak lakóitól, akik előbb fogászkodnak/plasztikáznak, s aztán sem érdekli őket, hogy a vád esetleg valós.

Gery87 2023.03.06. 18:42:15

@Tapi2021:

Hát ő idézte a szüleit:

".... furcsának is találták, hogy olyan sokat találkozik azzal a pappal, akiről amúgy hallották is, hogy valami nincs rendben vele, és gyanúsan sok fiatal fiú van körülötte állandóan, de nem tudták, mit tehetnének"

Gery87 2023.03.06. 18:43:03

@Tapi2021:

Mindig minden balossal baja van, mert az vagy zsidó/komcsi/"hazaáruló"/"kisantanista".
Röviden: "román":)

Gery87 2023.03.06. 18:48:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mondjuk (de erről már beszéltem) hogy protestánsoktól se hallani nagyon meleg meg pedó ügyekről.
Az ortodoxokról pláne.

Úgy látszik a házasság a nemi élet lehetősége sokat segít.
Másrészt a meleg és pedó hívők sem tudnak úgy "elbújni/vezekelni bűnös vágyaik miatt" papként ott.
katolikuséknál nem gyanús ha nem él nemi életet és nem házas.

A cölibátus olyasmit okozhat mint a tartós börtönlét.
Kialakul egy ideiglenes szexuális elhajlás, mivel egynemű környezetbe kerülnek, nincs lehetőség nőkre.

littke 2023.03.06. 19:35:24

Manapság divat hogy gyerekkori incselkedéseket felfujják, felnőtteket: iskolát/papságot divat vádolni, persze legtöbbször pénz lesz belőle.
Sokszor a pap avagy tanár csak átöleli őket, esetleg bátorításként avagy részvétből, ez minden.
Nem vitás előfordult tényleges "abuse" is de hogy a sok esetből mi az igaz és mi nem, azt nehéz kihámozni.
Itt Kanadában jó példa erre az egykori benntlakós iskolázás ami az indiánoknak kötelező volt. Lassan mindenki aki oda járt pénz jutalomra kvalifikált, csak azt kell mondani engem egyszer pofon vágtak, avagy nem tudtam aludni a stresztől, hát kapsz komoly állami pénzt. Nem meglepően van bőven jelentkező.....

alöksz róz 2023.03.06. 22:11:12

@Tapi2021: "És továbbra sem világos, hogy ezek után miért lett pap?" - ugyanazért amiért visszajárt a paphoz: mert homoszexuális. a magyarországi római katolikus egyház meg tele van a fiatal homoszexuális fiúkkal rendkívül megértő homoszexuális papokkal.

alöksz róz 2023.03.06. 22:18:42

@Gery87: "A cölibátus olyasmit okozhat mint a tartós börtönlét." - a papnevelde lehet olyan mint a börtön.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.07. 08:07:05

@Gery87:

Az ortodoxiában a cölibátus kb. a papok 10 %-át érinti, szóval az vállalja, aki akarja komolyan.

Egyébként a katoliczmusban is így volt a gergelyi reformokig (XI. század).

Nyilván az elfojtás bajt okozhat. Dehát a pap mást is elfojt, pl. a gazdagodási vágyat.

Az ortodoxiában amit komolyan vesznek: a pap nem válhat el, s ha özvegy lesz, nem házasodhat újra.

Budapesten a bolgár ortodox templomban volt 20 éve egy ex-katolikus pap. Homokos volt, olyan szinten, hogy látszott rajta. Valószínűleg azért is lett pap, mert így akart menekülni a homokosság elől. Szóval cölibátust fogadott. Aztán egyszer nem bírt magával, s rajta kapták egy másik pappal. Kirúgták persze. Így eljött a mi érsekünkhöz, fogadalmat tett, hogy soha többet nem fogja megszegni a cölibátust, s be is lett fogadva. Szóval ortodox pap-szerzetes lett. Született tehetség volt az éneklésben, nagyon jó hangja volt.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.03.07. 08:10:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @vergyula: én egy esetről tudok, és csak azért hozom fel, hogy Gyulát megnyugtassam: amikor csak a gyanú vetült az említett görög szertartású atyára, két lábbal rúgták ki mindehonnan Azért is írtam, hogy akkor jön a kezelés, ha valótlan a dolog.

vergyula 2023.03.07. 08:14:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Dehát a pap mást is elfojt, pl. a gazdagodási vágyat."
Néha ezt sem sikerül.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.07. 08:23:57

@Deak Tamas:

Az egyik budapesti ortodox papot kis kirúgták, pedig csak annyit tett, hogy felesége halála után lett egy furcsa "takarítónője", s nem kislány, hanem 50-éves nő.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.07. 08:31:58

@vergyula:

Az esetek 99 %-ában nem kell nagy elfojtás, mert esély sincs gazdagodásra.

A papi szakma nem egy jól fizető valami.

Hiheted, egy időben ÉN fizerrem az akkor egyetlen budapesti bolgár pap fizetését, nem saját pénzből, de én írtam alá és utaltam.

Ez 2002-2005 között volt, akkor 100 ezer bruttó volt a havi bére, ez az akkor átlag alatt volt, akkor 150 körül volt az átlag. Plusz mi fizettünk a rezsijét.

Ezen kívül kapott 30 ezer bruttót havonta, egy kamutisztségért, az Országos Bolgár Kisebbségi Önkormányzat vallásügyi tanácsaadója.

S nem kapott részt az egyházi feketekasszából, bár az általános szokás az, hogy az oda menő pénzek fele apapnak jár. De a mi helyzetünk nagyon rossz volt, kellett a pénz, s az egész az egyházé maradt.

Szóval kiszámolhatod.

Tapi2021 2023.03.07. 08:49:26

@vergyula: "Mi a fene az a férfi szeplősítő?"

Régies kifejezés a bemocskolóra.

Pl. szeplőtlen fogantatás, azt jelenti, hogy nem szex útján fogant, hanem lélek által Istentől.

A szeplő a mocsok, kosz, piszok, átvitt értelemben a bűn szinonimája.

Tapi2021 2023.03.07. 08:54:15

@Gery87: Ha úgy hallották, miért nem kérdezték meg a saját gyerekület, hogy tud-e erről valamit? De még inkább, a gyerek - tinédzser - miért nem mondott semmit?
1. Nem is történt semmi.
2. Akkor nem élte meg zaklatásként,
3. nem volt jó a kapcsolata akkor sem a szüleivel
4. ???

Továbbra sem mondhatom, hogy nem úgy volt, csak azt, hogy érdekesek a körülmények és az időzítés.

Vajon, ha tovább írhatná a Papifrankót, és még mindig sztár pap lenne, akkor is eszébe jutott volna-e ez a régi történet?

Tapi2021 2023.03.07. 08:59:37

@Gery87: "Úgy látszik a házasság a nemi élet lehetősége sokat segít."

Igen, ez nyilvánvaló.

Ez az egyik tényező, a másik pedig a régi szoros kontroll hiánya vagy fellazulása.
Régen egy pap szoros közösségben élt a többi pappal. Egy falusi plébánián is többen voltak. A szerzetesek pláne.
És a közösség kontrollja is sokkal erősebb volt, a pap sokkal jobban be volt ágyazódva. Ma a hívek is sokkal kevesebben vannak és sokkal kevésbé ismerik a papokat, akik sokkal zártabb, elkülönültebb életet élnek. (Vagyis sokkal magányosabbak is.)
Egy részüknek ez már csak munka, nyolctól négyig.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.03.07. 09:00:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: én azt hallottam, - noha ez elég kamuszagú - hogy orosz-ukrán vidékeken elmehetnek pénzért énekelni, mármint művészeti tevékenységet folytatni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.03.07. 09:05:05

@Tapi2021: utóbbira itt egy jó példa, nem akarják a falusiak az új papot beengedni.

www.youtube.com/watch?v=jpMZP1QOirQ

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.07. 09:09:55

@Deak Tamas:

Vannak néha furcsa dolgok, ez tény.

Azért aki ilyen karriert akar, más területen, az abbahagyja a papságot.

Mondtam már, a 90-es években volt egy híres csalga-együttes, a 10 legnagyobb között, s az egyik 2 férfiből állt, akik közül az egyik ex-pap volt, úgy is nevezték, hogy "a pap".

A személyes vonatkpzás, hogy baromira hasonlított rám, s párszor össze is kevertek vele.

www.youtube.com/watch?v=RMtz9aokaio - a szakállas ember az

alöksz róz 2023.03.07. 09:27:57

@vergyula: ez gazdagodós dolog a református papoknál van

(hogy milyen arányban jellemző rájuk, azt nem tudom, de akik az ismeretségi körömhöz vmilyen szinten kapcsolódnak, azok közül mindre, kivétel nélkül)

alöksz róz 2023.03.07. 09:35:28

@Tapi2021: "Régen egy pap szoros közösségben élt a többi pappal." - jó szoros közelségben, ehehe.

a papneveldében most is így van.
meg a rómaiaknál most is sok helyen van közös paplakás egy központi településen, ahonnan ellátják a környező települések egyházi szolgálatát.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.03.07. 10:41:30

@Tapi2021: óh, megvan közben az eredeti video is. Azért nem, mert a helyiek a szomszéd falu papját akarják új papnak, nem azt, aki érkezett.

Gery87 2023.03.07. 14:13:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Nyilván az elfojtás bajt okozhat. De hát a pap mást is elfojt, pl. a gazdagodási vágyat."

Azért láttunk papot itt is drága kocsival járkálni:)
De oké, elfojtja hogy Elon Musk legyen belőle:) De mégsem kezd el pl WC papírt lopni hogy kompenzáljon.
A nemi vágyak elfojtása nagyobb baj.

Gery87 2023.03.07. 14:16:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Budapesten a bolgár ortodox templomban volt 20 éve egy ex-katolikus pap. Homokos volt, olyan szinten, hogy látszott rajta. Valószínűleg azért is lett pap, mert így akart menekülni a homokosság elől. Szóval cölibátust fogadott. "

Ilyesmiről beszéltem én is.
hívők, elfojtják, nem gyanús, aztán vagy bírják vagy nem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.07. 15:22:45

@Gery87:

Minden van, csak nem jellemző.

Nyilván annak kell cölibátusi fogadalmat tennie, aki képes betartani.

Én is ismerek embert, aki nem bírta, s felmondta.

Tapi2021 2023.03.07. 15:22:53

@Gery87: "A nemi vágyak elfojtása nagyobb baj."

Igen. Én pl. ezért nem adtam végül a fejem a papságra. Mert családot, gyerekeket, szexet akartam. (A háromból kettő meg is lett.)

Az elmélet az lenne a cölibátus mögött, hogy a pap annyira a közösségért él (és, ha kell hal!), hogy abban egyrészt akadályozná egy másik közösség, a család, amely a papnak is az első. Így nem jutna elég (a teljes) energiája az egyházra.

Másrészt az erős hitnek kellene kompenzálnia az ilyesféle vágyakat. Egy magasabb rendű cél és hit, és élet.

Csak, hát az ember gyarló.

Gery87 2023.03.07. 20:06:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De katolikuséknál nincs ilyesmi.
Max felmondod a papi hivatást.

Gery87 2023.03.07. 20:09:38

@Tapi2021:

"Csak, hát az ember gyarló."

Pláne ma amikor a társadalom 90% ateista és individualista és átszexualizált.

A katolikus egyháznak újra kéne gondolni a papi hivatást, közösséget mert így csak lassú elhalás lesz az eredmény.
A körülmények nem kedveznek nekik.

Persze, nem azt mondom hogy akkor menjenek ár ratyisimogató bibilaitagadó szektává de az életmódon az egyházi berendezkedésen lehet változtatni, reformálni.

Gery87 2023.03.07. 20:10:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Csak látványos, ami nem tesz jót az egyháznak és kiemelkedően katolikus probléma.

alöksz róz 2023.03.07. 21:02:41

@Tapi2021: "Mert családot, gyerekeket, szexet akartam. (A háromból kettő meg is lett.)" - a család meg a gyerek :-)

Serény Vélemény 2023.03.07. 21:24:37

@Tapi2021: Ez egy tisztességes álláspont.

Egyébként a múltkor (bár már sok prédikációt hallottam róla) de pont olvastam, és leesett a tantusz: az I. Korintus levél:7:2 De a paráznaság miatt minden férfiúnak tulajdon felesége legyen, és minden asszonynak tulajdon férje.

- itt a paráznaság görögben porneia - www.blueletterbible.org/lexicon/g4202/kjv/tr/0-1/
ami gyakorlatilag minden szexuális bűnt lefed, a homoszexualitástól kezdve a vérfertőzésen át, mindent. Vagyis a házasság pont azért (is) van, hogy az embert ezektől megvédje.

Serény Vélemény 2023.03.07. 21:33:45

@vergyula: @Tapi2021: Nem egészen, sőt egészen nem.

pl itt: I. Korintus levél:6:9 Avagy nem tudjátok-é, hogy igazságtalanok nem örökölhetik Istennek országát? Ne tévelyegjetek; se paráznák, se bálványimádók, se házasságtörők, se pulyák, se férfiszeplősítők,

pont az a szó szerepel, hogy arsenokoitész:

www.blueletterbible.org/lexicon/g733/kjv/tr/0-1/

"aki úgy fekszik egy férfival, mint egy nővel, szodomita, homoszexuális"

mondjuk a pulya is érdekes:
www.blueletterbible.org/lexicon/g3120/kjv/tr/0-1/

Az meg főleg azt jelenti, hogy puha, nőies a homokos kapcsolatban a "női" szerep.

Tapi2021 2023.03.08. 11:31:06

@Gery87: "A katolikus egyháznak újra kéne gondolni a papi hivatást, közösséget mert így csak lassú elhalás lesz az eredmény.
A körülmények nem kedveznek nekik."

Igen, és volna mit másképp csinálni "belül" is. Mert a körülmények ritkán voltak ideálisak a történelemben. A körülményekre reagálni kell, de nem szabad, hogy azok irányítsanak!

Tapi2021 2023.03.08. 11:36:54

@Serény Vélemény: "mondjuk a pulya is érdekes:
www.blueletterbible.org/lexicon/g3120/kjv/tr/0-1/

Az meg főleg azt jelenti, hogy puha, nőies a homokos kapcsolatban a "női" szerep."

Cigányoknál meg a kisgyerek a pulya.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása