magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Slava Szlava

Érdekes jelenség. A magyar interneten 99 %-ban angol átírással szerepel a Слава Україні! ukrán náci köszöntés, a magyar átírás ritka, s akkor is jellemzően hibás.

Vajon ennek az oka lelki? Azaz a nyugatosság része a köszöntés papagájkodása, ezért fejlett angolul kell leírni, nem mucsai magyarul?

Egyébként ha a bevett ukrán-magyar átírást használnánk, akkor az átírás Szlava Ukrajinyi! lenne.

A cirill ábécék nem teljesen azonosak ugyanis. Az oroszból hiányzó ukrán ї betű hangértéke "ji". Az ukrán "і" betű pedig az orosz "и" betű szerepével azonos, azaz a megelőző mássalhangzót lágyítja (persze ez nyelvészetileg marhaság, legalábbis erős pontatlanság, de most hétköznapi szavakkal írom le a helyzetet). Szóval az "н" betűből "ny" lesz a következő "і" miatt.

69 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3318068084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.03.14. 08:13:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hááát... igaz, mondjuk most sajnos angolszász jelen van.
Valószínűbb természetesen, hogy mindkét esetnek azonos a gyökere, akkor a német, most az angolszász sajtóból jön az igazságszérum, ezeket le kell hozni, és a megfelelési kényszert be kell tartani, mint Karácsont az ő Kijivjével vagy Kiyivjével.

vergyula 2023.03.14. 09:50:53

@Deak Tamas: Csak hogy összekapcsoljam 2 bejegyzés kommentjeit: nálam ez a "Kijiv"-ezés a "vármegye"-vel egy polcon van.

Wildhunt 2023.03.14. 10:01:26

Helytállóbb is a Slave Banderistan.

Madarász Henrik 2023.03.14. 10:19:54

Na igen, valamelyik angolszász propagandista elterjesztette a neten, az itteni nyugatimádók meg átvették. Két vicces dolog van. Az első hogy ezt a második világháborús ukrán tömeggyilkos nacionalisták használták köszöntésre, akiknek korabeli német elvbarátait a legjobban gyűlölik a mostani használok. A másik hogy a mostani nagy ukránimádók 99 %-a két éve még azt sem tudta hogy hol van a térképen Ukrajna.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.03.14. 10:54:19

@vergyula: az elég szomorú. A vármegye ezer éves, közhasználatban lévő érthető, egyértelmű, senki ellen nem irányuló kifejezés, a Kijiv/Kiyiv egy jól-rosszul átírt valamilyen torzításon átesett kifejezés, a hozzá társított tartalmakat meg inkább hagyjuk. Magyarországon a Kijiv kifejezés 1927-ben fordul elő legkorábban, a Tolnai világkexikonában. A vármegye kicsit előbbi.
Mondjuk, Cholnoky Jenő egy évvel későbbi gondolatai érdekes vitaalap lenne:
1. Helységnevek. Általános szabály legyen az, hogy a latin betűs helységneveket (városok, községek, stb. neveit)úgy írjuk, ahogyan azokat az illető ország hivatalos nyelvén írják. Mi, magyarok, azonban egymás közt ne mellőzzük a nyelvünkbe már átment, beleidomult, magyaros alakokat, ne hagyjuk ki ezeket az iskolakönyvekből sem, ahol azonban zárójelben mindig tegyük oda az illető név honi hivatalos alakját is, mégpedig az összes ékezetekkel és magyar fonetikájú kiejtésének feltüntetésével. A térképeken viszont, ahol az egyes földrészek, országok, tartományok képét látjuk, stílszerűbb alkalmaznunk elsősorban a megfelelő hivatalos nevet s csak azután, zárójelben, kisebb írással a magyar alakot. Nem kell attól tartanunk, mintha ez az eljárás a térkép névrajzát nagyon megterhelné, hiszen nincsen túl sok, valóban magyar, külföldi helységnév. A térképen előforduló idegen nevek egyszerű olvashatósága, helyes kiejtését abcirendben vagy a térkép szélén (ha nincs sok név, mint pl. az iskolai atlaszokban), vagy pedig a külön adott névmutatóban kellene feltüntetni. Erre igen nagy szükség lenne.
Bármely tekintetben kifogásolható nevet (mint pl. a német Lemberg
a hivatalos lengyel Lwów és a magyar Ilyvó helyett, vagy az olasz Anti*vari a hivatalos jugoszláv Bar helyett) ne tűrjünk meg csak azért, mert „megszoktuk, meggyökeresedett." Inkább ezeket a nem helyükön való, betolakodott kakukfiókákat irtsuk ki földrajzi szótárunkból, mint a nyelvi kincsünkké vált, történelmi és irodalmi eredetű és értékű Lipcsét és Boroszlót.
A magyar alakú helységnevek elsősorbani alkalmazásával elérjük azt is, hogy megszállott városaink, falvaink magyar nevének használatát nem kell irredenta szempontból történő kivételezéssel indokolnunk.
Ez vonatkozik a latin betűs írást használó országokra és ezeknek gyarmatbirtokaira. Latin betűs írást használó országnak kell tekintenünk Japánt is, ahol a kínai és japáni szó- és szótagjelíráson kívül az angol helyesírás szerinti átírást is mind általánosabban alkalmazzák. Jugoszláviában egyformán hivatalos érvényességű a horvát latin betűs és a szerb cirill betűs írás: egyszerűség és egyöntetűség kedvéért Jugoszlávia egész területére vonatkozóan a horvát írást alkalmazzuk (kivéve természetesen a horvátországi, szlavóniai, muraközi, baranyai, bácskai, bánáti, stb. magyar neveket!). Belgiumban a francia név mellett fel kell tüntetnünk az esetleges flamand nevet (tehát Liege, Luik, nem pedig Lüttich) is.
A nem latin betűs írást használó országok (Bulgária, Görögország, Oroszország egyesült köztársaságai, Afganisztán, Arábia független országai, Kína, Mongolország, Perzsia, Sziám, Abesszínia és Egyiptom) helyiségneveit — ha csak nincsen külön magyar nevük — hivatalos nevük ponttős kiejtésének megfelelően magyar betűkkel írjuk át. Itten sem kell megtartanunk az elavult, vagy tévesen meggyökeresedett Odessza, Kiev, Patrasz, Ruszcsuk, Jenisszejszk, Kobdo, Addisz Abeba, Assuan alakokat a helyesebb Ogyessza (esetleg Agyessza), Kijiv, Patre, Russze, Jeniszejszk, Ko-pu-to, Addisz-Ababa és Aszván helyett.
A kínai neveket esetleges elemezhetésük céljából ajánlatos volna az eredeti szójeleknek megfelelő szótagolással és kötőjelekkel írni, mint ahogyan azt az angol átírásnál Wade is tette. (Tehát: Feng?tien?fu, Csingszao, Fu?csou.)
A földrajzi nevek egybeírására vonatkozólag az Akadémiának e tekintetben igen világos szabályai legyenek mérvadók.
[...]
Előttem fekszik a londoni Royal Geographical Society kebelében működő „Földrajzi nevek állandó bizottságáénak (Permanent Committee of geographical names) néhány névjegyzéke a világ különböző részeiről. Bámulatos alapossággal és pontossággal dolgozik ez a bizottság: nemcsak, hogy a részükre igen bonyolult magyar nevekben nincs egyetlen ékezet? hiba sem, de a világ legeldugottabb helyén meghúzódó tibeti városkának is megadják angol, tibeti, kínai, tatár, török, orosz és francia nevét, a megfelelő írásnemben és angol fonetikájú kiejtéssel. Hasonlóan alapos, mindenesetre kevésbbé részletes és csupán a latinbetűs, magyarok részére ajánlatos alakokat tartalmazó földrajzi névszótárt kellene összeállítanunk, mert amíg ez nincs meg, addig a földrajzi nevek birodalma Minosz krétai útvesztője marad a geográfusok számára."

vergyula 2023.03.14. 11:13:08

@Deak Tamas: Én elhiszem, hogy lehet igazolást találni, viszont a motiváció Kijiv és a vármegye esetében is leginkább ideológiai, melyek rólam leperegnek.
Rám gyarló emberként meglehetősen igaz, amit Cholnoky ír: „megszoktuk, meggyökeresedett."

Madarász Henrik 2023.03.14. 11:22:33

@Deak Tamas: Én már megszoktam a Kijev és a Grúzia elnevezést, sem földrajztudósok, sem politikusok miatt nem változtatok ezen.

Gery87 2023.03.14. 11:24:29

@vergyula:

Élő ember nem fog úgyse Kijivezni sem vármegyézni.

vergyula 2023.03.14. 11:28:47

@Gery87: Kivéve a rádiós hírolvasót, amennyiben élő embernek tekintjük. :)
Amúgy élőben még én sem hallottam, de a rádióban hallva megüti a fülemet.

Gery87 2023.03.14. 12:26:53

@vergyula:

Nyilván egy rendőr szóvivő, egy híradós bemondó vagy hasonló fogja használni.
Ahogy eddig is kimondták elmondták hogy Borsod-Abaúj-Zemplén megye.
Ha meg valakit megkérdezel honnan jött, "Borsodból" "Szabolcsból" "Szolnok megye".kész.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.03.14. 13:08:13

@vergyula: csak épp nem ugyanaz az ideológiai alap, amúgy a vármegye esetében értelemszerűen szó nincs ideológiáról, ezen az alapon a polgármester szón is lehetene ugyanezt a parttalan értelmetlenséget csűrni-csavarni.
Neked valszleg ugyanaz a gondod a vármegyével mint Boldinak mindennel. Ha mondjuk a Zorbán főispán helyett elöljárót (sztaroszta ukránul, amit kormányzónak fordítanak tévesen) talált volna ki, akkor most valami olyan szöveg menne, hogy mekkora f a nagymagyar Zorbán, a történelmet sem ismeri, megcsinálta az elöljárót, holott itt a régi jó főispán elnevezés.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.03.14. 13:09:19

@Madarász Henrik: hát kérdés, egy georgiai mennyire díjazza, van sok onnan való nemesi család Magyarországon.

vergyula 2023.03.14. 13:23:04

"csak épp nem ugyanaz az ideológiai alap" - persze, hogy nem, ilyet nem is állítottam.

Nincs nekem semmi gondom egyikkel sem, csak.....
"Ha mondjuk a Zorbán főispán helyett elöljárót (sztaroszta ukránul, amit kormányzónak fordítanak tévesen) talált volna ki"
.....muszáj valamit kitalálni? Miért nem volt jó a "megye" és a "kormánymegbízott"?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.03.14. 14:06:32

@vergyula: már írtam. Egyrészt a tovább fertőző baloldali narratívák eltüntetésére, másrészt a két fogalom köztudatba újrahozásával a valós történelmi emlékezetet jobban megvilágítani, és méltó helyére tenni.
Érdekes módon pl. Csehszlovákia meg Horvátország 1990 után azonnal visszaállította a zsupán meg a zsupanje fogalmakat, nem hinném hogy ugyanilyen gyökölődés ment volna társadalmi szinten.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.14. 14:22:29

@Gery87:

Ez nem lehet.

Ha vármegyézel, akkor fasiszta vagy.
De ha nem kijivezel, akkor is.

Szóval nincs kiút.

vergyula 2023.03.14. 17:12:15

@Deak Tamas: "Egyrészt a tovább fertőző baloldali narratívák eltüntetésére, másrészt a két fogalom köztudatba újrahozásával a valós történelmi emlékezetet jobban megvilágítani, és méltó helyére tenni."
Szerencsére szó nincs ideológiai okokról.

2023.03.14. 17:54:15

most szinte minden idegen szót az angolból írnak át. korábban pedig a németből.

vasútihíd 2023.03.14. 18:37:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: egyrészt ahogy te is szoktad mondani az pozitív ha az ellenség berág a szóhasználatod kapcsán másrészt meg az ellenség már egyre inkább csak egy bukásra álló törpe kisebbség

Gery87 2023.03.14. 21:09:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De van kiút.
Hagyni kellett volna a picsába a már megszokott elnevezéseket.

Az ispánnal lenne még a legkevesebb bajom, ha lenne bármi érdemi hatalma ami alulról jön, ha érezni lehetne hogy megyei polgári is vagy ha a megye valóban egy erős lokális funkciót töltene be.
Így viszont csak egy régi-új elnevezés a kormányzat egyik bürokratájára.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.15. 04:38:33

@Gery87:

A liberálisok egyik fő eszköze a nyelv uralása. Szóval érdemes őket éppen ezen a fronton támadni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.03.15. 08:03:41

@vergyula: nincs, józan észről van szó. Felteszem, nem szeretnéd például a mindmáig velünk élő kommunista szellemiség jegyében például az 51%-os alkotmányozást, meg a jogállamiság ideiglenes felfüggesztését a jogállamiságért, ahogy a mindmáig az ELTE-n zavartalanul tanító emberke hirdetgette nemrég?
Ha meg az neked ideológia, hogy egy történelmi-földrajzi fogalom helyretétele ideológia, az sajnos az a szint, ami megint éles villanófényben mutatja meg a problémát.

vergyula 2023.03.15. 08:16:17

@Deak Tamas: "fertőző baloldali narratívák eltüntetésére" - Ha egy indoklásban ilyen kifejezés szerepel, azt nehéz ideológiamentesnek tekinteni.

"jogállamiság ideiglenes felfüggesztését a jogállamiságért" - Ez mi is? Van egy linked?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.03.15. 08:27:00

@vergyula: gondolom ha mondjuk fertőző nácizmusról beszéltem volna, az tetszene ugye?

hirklikk.hu/klikktv/fleck-zoltan-nem-lehet-jogallami-modszerekkel-levaltani-a-fidesz-rendszeret/202

„Nagy valószínűséggel egy ’22-es ellenzéki győzelem után, időlegesen le kell mondanunk a jogállam tiszta érvényesüléséről. De ez soha nem volt másként rendszerváltáskor, nagy forradalmak után” – mondta Fleck Zoltán, jogszociológus, az Eötvös Károly Intézet igazgatója. Kifejtette: „ami most van Magyarországon, az nem demokrácia és nem jogállam.”

telex.hu/belfold/2022/01/26/ellenzeki-alkotmanyozas-ketharmad-nelkul

Pontosan a fleckek miatt van szükség vármegyére, főispánra, és minél több ilyen elnevezés köztudatban emelésére, hogy a fenti fertőző baloldaliság eltűnjön már végre. Több idő telt el már a rendszerváltás óta és még mindig ezekkel és ezen kínlódunk. Románia tele van Ferdinánd király, Mihály király, sőt még Károly király utcákkal is, ott megtörtént a szükséges szellemi változás, amelyeknek ezek az utcanevek a legjobb jelei.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.03.15. 08:28:36

Több idő telt el már a rendszerváltás óta=Több idő telt el már a rendszerváltás óta mint ameddig a Kádár rendszer tartott

itt erre gondolt a költő, csak könnyelműen nyomta a ctrl-backspace-t

vergyula 2023.03.15. 08:41:13

@Deak Tamas: "gondolom ha mondjuk fertőző nácizmusról beszéltem volna, az tetszene ugye?" - Ujjonganék a gyönyörtől.

Kösz a linket.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.15. 09:52:44

@Deak Tamas:

Bevallom, én ezzel úgy vagyok, hogy pár ilyen múltidézést nevetségesnek tartok, mondjuk ezeknek a mai vitézi rendeknek az eseményein a 4 fal között röhögök.

Viszont mégis elismerem ezek értelmét, 2 okból:
- kiváló eszközök a nyelv és múlt feletti harcban,
- dührohamot idéznek elő a ballibekben.

Gery87 2023.03.15. 13:16:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hülyeségeket beszélsz.
Ennél jobbat nem tudtál kitalálni?
Nincs semmi érved rá minek változtattak, de valamit gondolom mondani kell.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.03.15. 16:05:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: azzal főleg épp ez a baj, hogy az már kb. olyan mint a Jobbik meg a többi, van Igazi Vitézi Rend, meg Mégigazibb stb. tele ilyen fazonokkal. A hetvenes évek végén hír volt, hogy valamelyik ilyenbe befűzték József Árpád főherceget, József nádor ükunokáját, hogy vezesse az egyiket, ő be is kapta a horgot, de állítólag viszonylag gyorsan le is lépett.

Gery87 2023.03.15. 21:21:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mi a "kontroll" azon hogy vármegye meg ispán?
Ez csak szimpla fasság semmi több.

Nem az elnevezést utálja senki sem, hanem hogy felesleges, pénzkidobás és hogy tartalmatlan, ráadásul egy olyan nem éppen prosperáló időszakban amikor erre aztán se 2 Ft-ot, se 2 percet nem kellett volna szánni!

2023.03.15. 22:38:56

@Deak Tamas:
nekem első dolgom lenne a habsburg kerületek felszámolása (lipótváros bazdmeg, mi a francnak. különösen újlipótváros. és a többi. terézváros a bécsi felvilágosult abszoltizmussal. egy vicc az, hogy a ferencvárosiak nemzeti érzelmű magyarok. az egy csürhe. milyen magyarok. egy habsburgista klub egy afrika válogatottal.)

mi lenne ha legalább pest-buda magyarrá válna. és a magyar országgyűlésnek lenne alávetve. a "ferencváros" helyett hunnia budapest.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.16. 06:28:51

@Gery87:

Kis dolgok sokat számítanak.

Minden "pénzkidobás". Azaz ez nem érv.

Gery87 2023.03.16. 11:18:16

"Minden "pénzkidobás". Azaz ez nem érv."

Nem, nem minden az, hiába akarod itt elmaszatolni a dolgot.

vasútihíd 2023.03.16. 15:30:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: így igaz a jó cél érdekében szinte bármi bevethető

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.16. 15:58:52

@vasútihíd:

Óvatosnak kell lenni ezzel.

De az atomgombot megnyomjuk, ha kell, vacilálás nélkül.

Gery87 2023.03.16. 16:42:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A cél a feudalizmus jelképeinek, díszleteinek visszacsinálása? Mert valójában azzal értenek egyet?
Akkor oké, az legalább őszinte.
Persze ettől még fasság.

vasútihíd 2023.03.16. 16:50:40

@Gery87: hogy bircát idézzem az is a cél része hogy dührohamot idéznek elő a ballibekben

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.16. 17:01:23

@Gery87:

Nem, egy régi hagyomány visszállítása.

A ballib eszme szerint Károlyit és 1946-1949-er kell visszállítani, ez ellen ez a elgjobb harcmód.

Lásd még 1990-ben a "mi legyen a címer" vitát.

Gery87 2023.03.17. 00:15:55

@vasútihíd:

Undorító!
Nem csak a ballibeknél, a többség látja hogy ez fasság.

Gery87 2023.03.17. 00:17:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mindig azzal értesz egyet amivel a Fidesz, ha holnap egy újabb fasságot találnak ki neked az is jó, ha nem gondoltál rá akkor is, max megmagyarázod hogy miért jó.
Ezt látom.

Soha 20 év alatt egyszer nem említetted hogy a vármegye meg az ispán az kell.

Gery87 2023.03.17. 00:23:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A címervita is egy ökörség volt. Lehetett volna mind a kettő.
Az egyik a zászlón, a másik meg a magyar címer.
A Kossuth címer a köztársaság és a haladás, a polgárosodás, a demokrácia jelképe!!!!
Károlyit senki nem akarja vissza a liberálisok közül, mivel valódi baloldali volt, nem ballib.
A 45 és 49 közötti korszak meg a második köztársaság kora.
És 56 is a független demokratikus köztársaság ideájának példája, aki elveti vagy megcsúfolja az nem demokrata.
Akkor ezek szerint szerinted a Fidesz sem az.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.17. 07:57:46

@Gery87:

Nem említettem, mert lényegtelen apróság.

A magyar politikában 2 lehetséges irány van jelenleg. Az egyiket alapból elutasítom. A másikkal meg részben egyetértek. Szerinted ezek után kit kellene támogatnom?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.17. 08:00:31

@Gery87:

"A Kossuth címer a köztársaság és a haladás, a polgárosodás, a demokrácia jelképe"

Pont ezért volt helyes elvetni.

Egyébként én akkor is elleneztem, ballibként is, de akkor persze más okból: egyszerűen a Kossuth-címer ronda, amolyan amputált koronás címer.

S ezt az akkori liberálisok egy része is így látta. Emlékszem, Kőszeg Ferenc, SZDSZ-es megmondóember is felszólalt a koronás mellett.

Gery87 2023.03.17. 11:06:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem kell minden marhaságot támogatni, akkor se ha nagy vonalakban egyetértesz velük.

Gery87 2023.03.17. 11:12:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Pedig nem kellett volna választani.
Az egyik belekerül a zászlóba a másik lesz a sima címer.

Úgy is az a gond/vád mai napig hogy "a határontúliak miért használják egy másik állam lobogóját?"
Ha belerakunk egy címer hivatalosan is, akkor nincs gond.
Aki nemzeti lobogót akar, az kiszedi és máris nem "állami", aki meg az egyik címert a másik helyett az szintén választhat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.17. 11:22:08

@Gery87:

A vármegyézést csak azért támogatom, mert dührohamot vált ki a ballib keménymagból. Én magam nem tartom ezt lényegesnek.

Mondtam: én egyes megyék nevét változtatnám meg, ez szerintem fontosabb a nemzeti emlék szemszögéből.

Gery87 2023.03.18. 22:10:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szerintem meg felesleges szószaporítás, mikor a gyakorlatban az átlagember még a megyéket sem tudja felsorolni és rövidít.
pl "Borsodból jöttem".
stb.

Gery87 2023.03.18. 22:10:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Oké, az állami címer a Kossuth címer, a zászlón meg ott a Szent Koronás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.19. 05:18:33

@Gery87:

A Kossuth-címer egyszerűen csúnya. Réadásul Mo-on az instabilitás, az átmenetiség jelképe lett: pár hónap 1849-ben, Károlyi párhüónapos uralma, 1946-1949, pár hét 1956-1957-ben.

Gery87 2023.03.19. 13:42:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem az átmenetiség és a kudarc jelképe hanem a szabadságé, demokráciáé, népszuverenitásé pl.
Szerintem meg nem csúnya.

Gery87 2023.03.19. 13:47:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor meg minek bonyolítani?

Ez olyan mint a "Kunország, Rácország, Ráma, Bolgárország, Jeruzslám királya stb" címek halmozása, tényleges hatalom nem járt mellé szinte sose.

Egy rohadt másodperc nem volt 500 év alatt amikor ezeknek bármi gyakorlati értelme lett volna.
A hatalmuk nem ettől függött itthon, ezekben nem is volt.

Lehet itt "Pest-Pilis-Solt-Kiskunozni" csak kurva nevetséges!

Mint mikor Hofi rámutat a vörös csillag kitüntetésére:
"Látod ezt? Ezt nem adják ám ingyen! Ebből nekem van otthon másfél kiló!!!"

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.19. 13:49:10

@Gery87:

Heraldikailag torz.

Hogyan lehetne az instabilitás a szabadság jelképe?

Gery87 2023.03.19. 21:14:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Teljesen mindegy torz e, rengeteg címer van a világon ami nem fele meg.
Abban nem vagyok biztos hogy a Kossuth címer ne felelne meg, ilyen kritikáról még nem halottam, bár mint mondtam, lényegtelen!

A szabadság nem a stabilitásról szól.
Hallottál olyanról hogy szabadságharc?
Na ugye.
A szabadságért folyamatosan tenni kell vagy ha egyáltalán nincs, ki kell harcolni.

Az önkény, az elnyomás a tekintély az ami hivatkozik a stabilitásra, mint ami a szabadság felett álló abszolút és elsődleges jó.

Gery87 2023.03.19. 21:19:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem minden hagyományt és múltbéli örökséget kell.
Elég lenne csak tanítani hogy tudjanak róla.

Volt olyan osztálytársam aki nem tudta miért vannak a határontúl magyarok, na most neki csinálhatsz Nógrád-Hont meg Békés-Csanád-Torontál faszom hosszú nevű megyéket akkor se fogja tudni e mögött mi áll.

A jelkép és címhalmozás a tekintély és az önkény kedvence, mert ahhoz nem kell valós teljesítmény.

Ez egy rossz hagyomány és el kell vetni a picsába!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.20. 08:17:41

@Gery87:

Minden a szellemi térben dől el manapság, nem a gazdaságiban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.20. 08:19:14

@Gery87:

Mi csak a mi címerünkről dünthetünk.

A Kossuth-címer ronda, s csúnya történelmi öröksége van. Még az SZDSZ-ben is csak egy rész támogatta 1990-ben.

Gery87 2023.03.20. 15:35:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Miben csúnya az öröksége?
A koronás címer ennyi erővel meg csak a megalkuvás, ellenforradalmiság és az állami függetlenség elvesztése, tekintélyelvűség stb párosul kb 500 éve!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.20. 15:53:03

@Gery87:

A koronás az eredeti.

A koronátlan meg:
- pár hónap 1849-ben,
- pár hónap 1918-1919 közt,
- 1946-1949,
- 1956-1957 pár hónap,
csupa kudarc.

Gery87 2023.03.20. 15:57:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Jó, és akkor mi van?
900 évig meg királyság voltunk, most meg jó ideje már nem.
Vagy X idő után már örökre annak kell maradni mint ami az idő nagy részében voltál?

Gery87 2023.03.20. 16:03:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"csupa kudarc."

Mond ezt egy jobboldalinak:) Biztos megdicsér érte.

Az ember általában büszke arra hogy legalább megpróbálta, legalább próbálkozott, változtatni akart stb. Mert ez az eredménytől függetlenül elárul valamit a jelleméről!

Nem arra veri senki hogy "mindig is egy gyáva, szolgalelkű, kényelmes megalkuvó impotens pöcs voltam, 40 éve boldogtalan házas....de sose buktam el semmit mert meg sem próbáltam!!".
Kb ezt próbálod most beadni.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása