magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A baloldali

A modern baloldali ismertetőjele: a nagytőke pénzeli.

78 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3418076970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élesi 2023.03.23. 13:17:05

Mikor volt ez másképp? Marx a dúsgazdag ügyvéd apja pénzéből veretett, Engels apja gyártulajdonos volt, Lenint a Wall Street pénzelte, a II. világháborúban a nyugat támogatta Sztálint, az NDK-ba az NSZK pumpálta a pénzt, a hetvenes évektől Kádárék az IMF-nél kuncsorogtak, stb. A baloldali egy lusta here, aki azért ér rá forradalmárkodni, mert nem dolgozik. Viszont élnie kell valamiből, így kell neki egy (vagy több) mecénás. Erről szól a baloldaliság. Annyira aggódik a munkásosztályért, hogy még véletlenül sem érintkezik vele. Kulás Marcsi csak szellemi elődei útját járja.

Serény Vélemény 2023.03.23. 14:07:09

Röviden: ügynökképzés.

vasútihíd 2023.03.23. 14:17:18

a nagytőke saját pénzén tanulmányozni a nyugati hanyatló társadalmat jó dolog és van akit ez hozzásegít a jó irányba fordulásáshoz mint orbánt az oxfordi sorosösztöndíj

2023.03.23. 14:35:00

a komplett rendszerváltó elitet a nyugat pénzelte, pénzeli.

ha valaki tényleg baloldali, akkor annak a késő kádárista reformokat kellene támogatnia. tehát nem a thürmer féle munkáspártot, a gyurcsány féle demokratikus koalíciót, vagy szanyi tibort, hanem 85 után meghirdetett reformokat.

lesz néhány vegyesvállalat a nyugattal. az állam a multik mellett összekapcsolódik a maszekokkal, a gmk rendszer megvalósul a közvetlen érdekeltség a termelésben, dolgozói részvények lesznek, háztáji gazdaságok mellett működő szövetkezeti gazdálkodás, stb.

egy baloldalinak elsődlegesen szocializmust kellene hirdetnie és abban a refromok értintőlegesen elvezetnek kapitalizmushoz. a rendszerváltó pártok mindegyike liberális kapitalista. a fidesz ezzel szembefordulva vált illiberálissá. progresszív nemzetiek. "nemzeti" bolsevikok. woke mozgalmuk jelszava: ébrejd magyar. és van egy nemzetközi mensevik mozgalom.

egyik se baloldali. egyik se akar nagyfokú kollektivizálást. az mszp, vagy a dk, sem. a partizán se. a kérdés, hogy ki privatizáljon. orbán, vagy gyurcsány és bandája. orbán világképében a nemzeti nagytőkések fogják térdre kényszeríteni a nyugatot. az orbánizmus is bedől, akkor ha eu nem pénzeli kívülről.

Gery87 2023.03.23. 14:57:23

Ismét egy csúsztatós cikk!
Megint magadból indulsz ki.

Ezek szerint ha Orbán pénzt ad az olasz meg a francia széljobbnak akkor ők Orbán zsebében vannak, ezek szerint ha Orbán kínai hitelt vesz fel akkor a kínai kommunista párt zsebében van...
érdekes.

2023.03.23. 15:00:09

@Gery87:
nyilván ha valaki amerikai kormány ösztöndíjasa a bölcsészkaron, akkor az amerikai kormány zsebében van. partizán marci nem ideológiától mentes matematikát ad elő a stanford-on. hanem ideologikus képzésben részesítik látva, hogy alkalmas. mert hogy eddig jól végezte dolgát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.23. 15:03:34

@Gery87:

Szerinted akinek ad pénzt Orbán, az egyetért Orbánnal vagy az ellenfele?

vasútihíd 2023.03.23. 15:58:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ahogy te szoktad mondani az idő a természetes jó oldalán áll szóval csak türelem és kitartás kell hozzá

Boldeone2 2023.03.23. 16:34:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ez már nem baloldal, Birca, csak az orbáni választási dichotómiában, ahol a bal a rossz, a jobb a jó...

Amit te balnak látsz , az valójában globális, elit -liberalizmus, amit nem mondanék baloldalnak, hiszen a globális világgondolkodás primátusát ismeri el...
Ez lehet Gréta Thunberg, Soros György, vagy Bill Gates , bárki, de csak az elitből...

Tehát NEM baloldal , az tévedés!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.23. 16:59:07

@Boldeone2:

Én tudom. De ő annak mondja magát.

Írok még erről a héten.

Gery87 2023.03.23. 19:58:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mikor hallottad a partizánt kapitalista lobbit nyomatni?
Mert logikád szerint akkor ezt kéne tenniük!

Gery87 2023.03.23. 19:59:49

@cvsvrs:

"nyilván ha valaki amerikai kormány ösztöndíjasa a bölcsészkaron, akkor az amerikai kormány zsebében van"

Ez így egy kibaszott nagy baromság, ennyi erővel Orbán meg Soros zsebében van hisz őt is támogatta.

vasútihíd 2023.03.23. 20:13:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: orbán fejlődött és gulyással is megtörténhet ez pláne ha belülről megtapasztalja a hanyatló nyugat erkölcsi züllését

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.23. 20:17:06

@vasútihíd:

De most ez a pillanat van.

Amint más lesz, más lehet a megítélése.

Most Gyulyás az amerikai imperiaizmus fizett ügynöke.

Lehet, hogy 2040-ben ő lesz Amerika fő elllensége, de ezt ne előlegezzük meg neki.

ZorróAszter 2023.03.23. 20:17:23

Ezeket a pártokat kezdve az LMP-vel a FIDESZ és a német gyarmattartóink hozták létre a baoldal megosztására, szétverésére.

A céljuk a FIDESZ hatalomban tartása és hogy ne lehessen a dolgozók érdekeit képviselő baloldali párt.

Vagyis hogy a magyar nép legyen fehérnigger a saját hazájában. Olcsó munkaerő, összeszerelő betanított munkás, amire teremtetett.

vasútihíd 2023.03.23. 20:22:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: igen reméljük hogy átlát a szitán és változik addig meg örüljünk hogy nyíltan bevallja honnan pénzelik mert az igazán veszélyesek nem ilyen átlátszóak

Gery87 2023.03.23. 20:24:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Most Gyulyás az amerikai imperiaizmus fizett ügynöke."

Kár hogy ez sehogy nem látszik.

Igen, progresszív, de nem elvakultan és ez még nem jelenti hogy valaki ügynök.

www.youtube.com/watch?v=OUr2Lw2vJvY

Gery87 2023.03.23. 20:27:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Lehetséges, csakhogy a progresszió miatt nem sértik, a többi antikapitalista hozzáállás pedig valószínűleg nem sérti őket eléggé hogy ez baj legyen.

Én régen is mondtam neked, marcival a fő gond hogy buzi, értelmiségi juppi, emiatt progresszív, libsi így pedig sosem fog igazi baloldali tömegbázis kialakulni mögötte.
Mindig a a főleg pesti értelmiségi prog, baloldal szűk buborékjának egyik vezére tud amx lenni.
De ettől még nem ügynök..
A támogatásuk többsége egyéni adomány.

Gery87 2023.03.23. 20:28:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A harc kulturális, abban a libsik oldalán állnak, a gazdasági ellentét és kritika meg nem érdekli őket.
Ami sajnos beárazza az újbaloldal erejét.

erol 2023.03.23. 20:49:23

Soha nem értettem, hogy miért érdekes, hogy ki honnan kap pénzt. Téged is a nagytőke fizet, meg szinte mindenkit, na és? Mi következik ebből?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.23. 21:18:01

@erol:

De. Csak éppen a munkámat fizetik, aminek semmi köze ahhoz, amit írok.

Kólcenteres vagyok, jelenleg B2B pozícióban.

erol 2023.03.23. 21:34:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Oké, ezt értem, de miért probléma, ha valakit másért fizetnek? Miért jobb a fidesz propaganda közpénzből? Pont hogy örülni kéne, hogy nem közpénzből fizetik ezeket. Te jobban örülnél, ha az adódból támogatnák a "ballib" propagandát?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.23. 21:35:53

@erol:

X-et fizetik y-ért = az y azok érdeke, akik fizetik őt.

Szerinted nem így van?

alöksz róz 2023.03.23. 21:51:50

@erol: te direkt próbálod mindig kiforgatni a mondanivalót, vagy az agyműködésed hibás?

tényleg kíváncsi vagyok rá

erol 2023.03.23. 22:12:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Oké, de mi ezzel a baj?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.24. 07:45:34

@erol:

Amíg bevallja, semmi.

De ugye nehezen hihető, hogy pl. egy baloldalit a liberális tőke pénzel.

vasútihíd 2023.03.24. 13:50:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @erol:
birca te a nagytőkétől az írásaidért is kapsz pénzt a hírdetések után ezt te magad mondtad igaz ez minimális és a nagytőke ezt nem tudatosan adja de azért nem nulla és minél nébszerűbb vagy anál több persze ha egy nekik nem tetsző túl népszerű lesz akkor lehet megvonják a hirdetéspénzt vagy mégroszabb is történhet

vasútihíd 2023.03.24. 14:07:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ezt mondtam én is de azért nem nulla tehát nem mondhatod hogy egyáltalán nem kapsz pénzt a nagytőkétől a írásos tevékenységedért

Wildhunt 2023.03.24. 23:30:01

@alöksz róz: tényleg meg kell kérdezned?

ZorróAszter 2023.03.25. 01:07:51

Magyarországon már legalább 1988 óta van külföldi pénzügyi támogatás. A rendszerváltó elitet Soros pénzelte. Még Csurka István is kapott Soros-pénzt.

A CIA az AFL-CIA szakszervezeten keresztül küldött pénzt az MDF-nek és a FIDESZ-nek.

Bayer Zsolt egyszer elmesélte, hogy hogyan kapott 10 ezer dollárt az F16-osok népszerűsítésére.

Azt hogy a német BND kiket fizetett azt csak sejteni lehet. Erre Havas Henrik célozgatott a Havas a pályán című műsorban. Rögtön ki is nyírták.

És ezek csak azok az esetek, amiket maguk az érintettek meséltek el.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.25. 08:53:11

@ZorróAszter:

Még én is kaptam pénzt Sorostól, pedig tizedrangú ember vagyok.

Egy időben annak is osztogatott, aki nem kért tőle.

vasútihíd 2023.03.25. 15:53:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: rajta van a partizán honlapján a partizán alapítvány egyszerűsített éves beszámolója a legutóbbi a 2021-es igaz én nem vagyok könyvelő úgyhogy nem tudom érdemben értelmezni de abban gondolom benne van hogy miből vannak a bevételeik de persze ez nem jelenti azt hogy a tagoknak ne lehetne más munkájuk is csakúgy mint neked is

vasútihíd 2023.03.25. 16:17:48

@vasútihíd: annyit még hozzátennék hogy mintha lenne webshopjuk is meg a jövedelemadó 1 százalékát is fel lehet ajánlani nekik és a beszámoló szerint ha jól látom a vezető tisztségviselők nem kaptak semmilyen juttatást az alapítványtól tehát ők feltélezhetően máshonnan származó jövedelemből élnek még az is lehet hogy kólcenteresek :-)

ZorróAszter 2023.03.25. 16:50:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én senkitől se kaptam. Úgy látszik, csak okos embereknek osztogattak.

Egyébként Soros pénze az valószínűleg nem Soros pénze, hanem a CIA pénze.

Ezt se nagyon hangoztatják a magyar sajtóban pedig kiveri az emberek szemét.

Úgy látszik ez valamiért a tiltott témák közé tartozik. De lehet hogy tévedek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.25. 18:22:14

@ZorróAszter:

Nem kerültél olyan helyzetbe.

De egy időben tényleg mindenki kaphatott.

ZorróAszter 2023.03.25. 20:16:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez olyan mint az Erzsébet-díj volt ha emlékszik. Mindenki halálra cikizte a díjat is meg a gazdáját, Erzsébet Nagyasszonyt is, amíg ki nem derült, hogy pénz is jár hozzá.

Attól kezdve a finnyás értelmiségiek se voltak már olyan finnyásak. Sőt!

:o)

vasútihíd 2023.03.26. 15:56:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: régen soros még a kínaiaknak is adott pénzt akkor is amikor mint ott minden ez is a kommunista a párton ment keresztül tehát effektíve kommunista propagandára is fordították de soros logikája az volt hogy ez az ára hogy kicsit máshova is jusson igaz ahogy a tvben mesélte annyira elszomorodott amikor látta hogy elég hamar beszűntette az ottani tevékenységét

vasútihíd 2023.03.26. 16:29:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a lényeg hogy nem mindenki sátán aki pénzt kap a sátántól

Gery87 2023.03.26. 20:59:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Egyéni támogatásokból, patreon, de van egy videó amin elmagyarázzák.

Gery87 2023.03.26. 20:59:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Kivéve gondolom a feudalizmust, az abszolutista rendi társadalmat, mert az istennek tetsző:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.27. 01:46:07

@Gery87:

Istennek egy rend se tetszik. Itt csak kisebb és nagyobb rossz van. A polgári rend a legrosszabb.

Tapi2021 2023.03.27. 12:15:49

@élesi: Igaz.

Ha szét akarom veretni egy MÁSIK ország társadalmát, gazdaságát, kultúráját, akkor pénzelem az ottani balosokat, szocialistákat, anarchistákat, kommunistákat...!!!

És szét is vernek mindent.

Így számolták fel a rendszert Oroszországban is, aztán számos más helyen is.

Legújabb kori érdekesség, hogy most azon folynak a kísérletek, hogyan lehet ezeket az erőket felhasználni a saját ország szétkúrására is (USA pl. vagy nyugaton, ahol Marx/szocializmus reneszánsz van), úgy, hogy abból azért a finanszírozóknak HASZON származzon végül?!

Kockázatos játék.

Tapi2021 2023.03.27. 12:24:13

@Gery87: "Mikor hallottad a partizánt kapitalista lobbit nyomatni?
Mert logikád szerint akkor ezt kéne tenniük!"

Félreérted a destrukció finanszírozásának lényegét!

Lenint se azért pénzelték, hogy kapitalista lobbit nyomjon Oroszországban!

Hanem, hogy belső ellenségként szétverje azokat az erőket, amelyek a finanszírozóknak útban voltak, amelyek az érdekeiket sértették!

És ez még csak nem is jobb-bal függő valójában.
Hanem, csak az, hogy ki van útban?!!!

MZP-ék is konkrét céllal kapták a nagy lóvékat! Ahogy bizonyos médiumok, személyek is így kapják.

Tapi2021 2023.03.27. 12:29:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Nem kapna tőlük pénzt, ha ellenük lenne."

Nyilván ÉRDEK NÉLKÜL senki nem adna egy centet sem a magyar ellenzéknek!!!
A küldetésük, megbuktatni, leváltani ezt a kormányt egy "baráti(bb)ra"!

Még Gery sem lehet ennyire naiv.

Tapi2021 2023.03.27. 12:36:47

@Gery87: "Na pont így van ez a partizánnal is."

Nem vagy te ilyen naiv!

A Google leoszt némi lóvét random, a nézettség alapján.

A konkrét médiumok és emberek finanszírozása meg azért történik, mert KONKRÉT tevékenységet, célt, törekvést, munkát finanszíroznak vele.

Tehát igen, Marci azért kapja, amit kap, mert azt csinálja, írja, amit a finanszírozó akar, amire PÉNZT AD. Tehát FÜGG a tartalomtól, az elérendő céltól.

Ezért kapott MZP is pénzt, és nem pl. a MI Hazánk Amerikából.

Tapi2021 2023.03.27. 12:40:13

@ZorróAszter: Hát persze.

Erről egy német nemrég könyvet is írt:

"Megvásárolt újságírók
Udo Ulfkotte
2014 szeptemberében jelent meg Udo Ulfkotte a németországi és nemzetközi média visszásságait leleplező dokumentumkötete, Gekaufte Journalisten (Megvásárolt újságírók) címmel. A könyv több mint 2 millió példányban kelt el, és heteken át első helyen állt többek között a Spiegel és az amazon.de bestseller listáján.

Udo Ulfkotte 1960-ban született, huszonöt éve foglalkozik újságírással, ebből tizenhetet a Frankfurter Allgemeine Zeitungnál (FAZ) töltött. Mintegy 3400 cikket írt a vezető német konzervatív napilapnak, amelynek többek között a külpolitikai szerkesztője, illetve haditudósítója is volt. Eredetileg jogot tanult Freiburgban és Londonban, majd később Helmut Kohl kancellársága idején a német kormány politikai tanácsadója volt. Hírszerzési specialista, az Egyesült Államok Marshall-alalpítványának tagja, dolgozott a Konrad Adenauer Alapítvány tervezőbizottságában és a Szövetségi Biztonságpolitikai Akadémia szóvívőjeként is."

Tapi2021 2023.03.27. 12:45:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Még én is kaptam pénzt Sorostól, pedig tizedrangú ember vagyok.

Egy időben annak is osztogatott, aki nem kért tőle."

Mikor, mi a cél!

Akkor az MSZMP leváltása Amerika-barátokra.

No meg, kell mindig egy kis méz is a madzagra, mielőtt megkötnek vele!!!!

Ha nem kell a madzag - mert pl. felismered időben (pl. Orbánék), hogy meg akarnak vele kötni! - akkor nem kapsz mézet sem!!!!

Tapi2021 2023.03.27. 12:50:50

@vasútihíd: Kína kommunistátlanításához és Amerika-baráttá változtatásához még ő is kevés, ügynökségi háttérrel is!

Akkor minek dobálnák oda a pénzt???

vasútihíd 2023.03.27. 14:02:21

@Tapi2021: persze kevés ilyen szempontból soros sok pénzt mondhatni pazarolt el. viszont jól irányzott kisebb befektetéssel-pénzeléssel is lehet társadalmi széthúzást és káoszt okozni az ellenség berkein belü,l lpláne manapság az internet korában. mondjuk éppen kína az egyik aki ez ellen a legjobban védekezik.

Gery87 2023.03.27. 14:24:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Neked a legrosszabb, szerintem meg még mindig jobb a feudalizmus.

Gery87 2023.03.27. 14:24:58

@Gery87:

...jobb mint a feudalizmus.
na, megint lemaradt valami:)

Gery87 2023.03.27. 14:27:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nézd, igazából vagy elhiszed vagy nem.
Mást nem tehetsz.
Engem speciel nagyon nem érdekel.

Amíg az üzenetük meg az elveik rendben vannak, addig ez számít.

Mondtam már: a progressziót sajnos nem tudják levetkőzni.
De látod a woke fasisztáknak még ők sem elég progik.

Gery87 2023.03.27. 14:30:35

@Tapi2021:

A Partizán egy főleg fővárosi értelmiségi diplomás újbaloldali réteg buborékja.
Persze többen nézik meg követik őket, de a kemény mag aki elvi szinten is oda tartozik, az marginális.
Sajnos.

Most az hogy te ettől az eszmeáramlattól tartasz meg nem akarod az egy dolog.

Gery87 2023.03.27. 14:37:33

@Tapi2021:

A partizán ellenzéki és igen, a baloldalisága mellett progresszív is.
Ezért vannak akik támogatják, olyanok is akik nem baloldaliak, mert látják hogy mit csinál és úgy gondolják erre érdemes költeni.
Ez nem jelenti konkrétan azt hogy megmondják neki mit mondjon.

Puzsér is ott van jobb meg baloldali felületeken is mert mindenki úgy gondolja hasznosabb ha azt ír amit akar, de írhat..mintha nem írna mert megmondják neki mit lehet és azt nem vállalja.

Egyébként meg Lenint is pénzelték a csúnya német tőkések hogy eljusson Petrográdba:)

Amíg van baloldali felület és tartalom addig én pl leszarom kitől jön a pénz.

Majd ha a tartalom meg az elv átalakul a "háttérlobbi" miatt, akkor max nem nézem.

vasútihíd 2023.03.27. 17:25:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Gery87: anyagilag még a kisembereknek is jobb a polgári rendszer mint a feudális. persze erkölcsileg nem de sajnos a kisembereket a liberális hátterhatalom megvezeti de mostmár lassan átlátnak a szitán és nemsokára bukik ez a rendszer a nyugaton is és akkor az igaz jó előrébb lép és ennak anyagilag is meg lesz a jutalma az erkölcsös szürke kisemberek körében még birca is több bevételhez fog jutni márha megéri. ha meg nem akkor az utódai de csak ha átállnak a jó oldalára.

vasútihíd 2023.03.27. 17:35:51

@Tapi2021: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: az igazi pénzeket és támogatásokat természetesen nem láthatóan csúsztatják a háttérből működő szervezetek és egyének és nem csak azoknak akik hozzájuk hasonló elveket vallanak mert destabilizálni egy társadalmat több oldalról is lehet. nagyon naiv az aki ezt nem ismeri fel

Gery87 2023.03.27. 18:54:25

@vasútihíd:

"de mostmár lassan átlátnak a szitán és nemsokára bukik ez a rendszer a nyugaton is és akkor az igaz jó előrébb lép és ennak anyagilag is meg lesz a jutalma az erkölcsös szürke kisemberek körében"

Mi az "igaz jó"?
Mit jelent számodra?
Mi fog változni?
Mindenhol lesz egy NER és örökké uralkodik és mindenki fogja be a pofáját vagy mi lesz?

vasútihíd 2023.03.28. 13:36:30

@Gery87: visszajön a felvilágosodás előtti kor eszmeisége. részletesebben birca tudja jól kifejteni ő az igazság szürke de bölcs közírója

gigabursch 2023.03.30. 05:02:25

Ezek mindig is ilyen tiszta "grál-lovagok" voltak.
Egy lyukas tejeszacskót nem lehet rájuk bízni, épp ezért abból élnek, amit a nagytőke a kisemberek zsebéből a munkájukon keresztül kilop, és utána átcsoportosít ilyen szennyekre.

vasútihíd 2023.03.30. 18:31:57

@gigabursch: csak megismételted a problémát amire rámutat a cikk de nem javasoltál megoldást rá

gigabursch 2023.04.04. 10:03:42

@vasútihíd:
Megoldás?
Ne legyél tartalomfogyasztójuk.
Ez a minimum.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása