Véget ért a török választás: vesztett az a jelölt, akinek nyernie kellett volna a ballib keménymag szerint.
Így legalább minden világos: Törökországban diktatúra van!
Hiszen a ballib dogmatika szerint diktatúra nem váltható le választáson. Azaz ha nem bukik meg, akkor diktatúra. Ha meg megbukik, akkor nem volt diktatúra. Holtbiztos axióma ez tehát, sose lehet cáfolni, hiszen nincs tény, mely ellent tudna mondani neki. Erről mondta Popper - akinek zavaros politikai elméletei mellett volt valós teljesítménye is -, hogy tudománytalan, hiszen nem falszifikálható.
Lásd még a klasszikus példát Carl Sagantől: van egy sárkány a garázsomban, láthatatlan, sőt semmilyen eszközzel se mutatható ki jelenléte, mivel nincs anyagi teste. Ő persze ezt a vallás ellen használta, csak épp ez a vallás szemszögéből nem probléma, hiszen a vallás nem állítja magáról, hogy tudományos lenne.
Ezért is a liberális buborék a világ legkeményebbe. Nincs belőle kibújás. Még egy kemény keresztény hívőben is felmerül ritkán "mi van, ha tévedek, s mégsincs Isten?", de a liberálisban nem merül fel soha kétely. Hiszen saját eszméjét nem eszmének tételezi, hanem a tiszta racionalitás és logika egyenes következményének.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ZorróAszter 2023.05.31. 07:26:09
:o)
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.05.31. 08:35:29
De várjuk meg inkább Boldili nagyívű értékelését, hátha mond megint valami jót, mint ezt a székely idomulást a múltkor, amivel csinált hat-nyolc fix antimomentum szavazót Szalontán.
Serény Vélemény 2023.05.31. 09:41:21
""Professzor" fedőnéven a Kádár-korszak titkosszolgálatának dolgozott: elsősorban a galerik ellen fellépő ügynököknek és rendőröknek tartott kihallgatási technikákról oktatást, illetve szakértőként közreműködött egyes kihallgatásokban"
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.31. 09:59:08
Az nem az a Popper.
Serény Vélemény 2023.05.31. 10:04:01
Tapi2021 2023.05.31. 10:06:49
Ők készen megkapják a minősítéseket, hogy éppen melyik kormány diktatúra építő, autokrata, "populista", ilyen-olyan fób..., és gyűlölni kell, meg minden áron megbuktatni!!! :-(
Nyilván mind, amelyik nem áll be az ő sorukba.
Amit az EP-ben is újabban művelnek, az már túl ment minden határon, egy EGYENJOGÚ és egyenrangú tagország lejáratásában.
ZorróAszter 2023.05.31. 11:46:30
Apropó! Mikor szűnt meg a szükségállapot? Vagy még tart?
:o)
Gery87 2023.05.31. 15:01:42
-Az ellenzék szerint diktatúra van, de akkor hogyhogy van választás? Ja hogy látszat? De ha meg csalás akkor meg minek részt venni benne?
-A kormánypárt mindig azt mondja "demokrácia van" és "népuralom van és ők a nép" de akkor meg miért támogatja őket csak a nép fele és a nép fele miért "áruló"? Akkor ők mégse a nép? vagy mi nem vagyunk "mindenki oldalán"?
Mindenki hazudik.
Egyébként meg van "kibúvó" az egyébként jó logikád ellen.
Tekintélyelvű rendszerben is lehetnek választások, ha ezeket az ellenzék úgyse nyerheti meg vagy eleve a rendszer részei.
Mo-ág most is olyan tekintélyelvű "féldemokrácia" mint a Horthy korban, ahol el van bábozva a választás 4 évente, de mindig olyanok a feltételek, lehetőségek hogy a baloldal tehát a "nemzetietlen oldal" "a komcsik" "szocik" meg a túl jobber "nácik" sose jusson hatalomra, "nincs megengedve"!
Gery87 2023.05.31. 15:06:34
Állandóan valami miatt "veszélyhelyzet van".
Érdekes hogy csak nálunk. Már megint mindenki hülye:)
2023.05.31. 15:50:39
az a karl popper.
ZorróAszter 2023.05.31. 16:23:26
"Tekintélyelvű rendszerben is lehetnek választások, ha ezeket az ellenzék úgyse nyerheti meg vagy eleve a rendszer részei."
Ejnye-bejnye! Méghogy az ellenzék nem igazi ellenzék!
"Állandóan valami miatt "veszélyhelyzet van"."
Most kivételesen nem vicceltem: tart még vagy már vissza lett vonva?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.31. 16:32:32
"Tekintélyelvű rendszerben is lehetnek választások, ha ezeket az ellenzék úgyse nyerheti meg vagy eleve a rendszer részei."
Mi az a tekintélyelvű?
Miért ne nyerhetne az ellenzék?
Eleve számtalan verzió van.
A Kádár-rendszer 2 módszert alkalmazott:
- csak az indulhat a választáson, akit a hatalom által irányított szervezet jelölt,
- a hatalom nem függött a választás eredményétől, ezt az alkotmány is kimondta.
Azaz teljesen törvényesen meg volt az egész gátolva.
Kubában pl. ma is ez van.
Nyugaton a rendszer egyébként kevésbé demokratikus, mint nyugaton.
Tapi2021 2023.05.31. 16:38:04
Okosabb vagy te ennél, minek írsz hülyeségeket???
Szar az ellenzék, és nem szavaznak elegen az LMBTQ-ra, szakállas szépségkirálynőkre, gyermek megrontásra, globalizmusra, szervilizmusra és kozmopolitizmusra, meg a keresztény alapú európai kultúra felszámolására, mint szeretnék, mert kb. ezt ígérik a népnek.
Ne kend már az ő szarukat azokra, akiknek olyan ajánlatuk van, amire VEVŐK VAGYUNK!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.31. 16:41:20
"Mo-ág most is olyan tekintélyelvű "féldemokrácia" mint a Horthy korban, ahol el van bábozva a választás 4 évente,"
S miért báboznak ezek a nemes ellenzékiek? Megvett minden ellenzékit a német nagytőke?
Boldeone2 2023.05.31. 17:55:30
Valójában nulla az esély a hatalomváltásra, ezért lehet mondani ezekre az országokra, hogy diktatúra, hiszen a közhatalom bitorlói elmozdíthatatlanok...
Az ilyen rezsimekben nincs sem fékek és ellensúlyok, sem hatalommegosztás, csak brutálisan torz politikai verseny
Erdogán 17 ezer ellenzékit záratott börtönbe, a médiát kontroll alatt tartja, ahogy Orbán is, ha kell, akkor gyorsan a választas előtt picit osztogat...
Riogatja a népet ahogy Orbán: " Jaj, ezek meg akarják változtatni az életmódunkat" ( értsd: eddig szar nyomorban élt az anatóliai prosztó, paraszt, aki Erdogán szavazója ....) "Jönnek a libsik, meg buzik "
Ugye ismerős szavak ezek? Orbán fasisztoid rezsije is hasonló jelszavakkal oprál...Erdogán és Orbán szavazói is főleg a csóró, iskolázatlan, manipulálható rétegek...
A demagóg populizmus, a nacionalizmus meg szépen átmossa ezeknek a rétegeknek az agyát ....
Törökországban óriási az elszegényedés, 1-2 évente lefelezi a líra az értékét. Úgy kell elképzelni, mintha most olyan 2200 Ft lenne egy euró...
Ki fognak vérezni, csak idő kérdése, de megérdemlik!
Nem győzött a tanult, városi lakosság akarata ....
Boldeone2 2023.05.31. 18:07:00
Persze, nem ez dönti el a választást, csak az elv hibás és igazságtalan az anyaországban élőkkel szemben
Költözzenek ide, fizessenek adót, utána legyen joguk a közügyekbe szólni!
alöksz róz 2023.05.31. 18:28:05
de különben jól beszélsz, az egyetemistáknak se lenne szabad szavazni, a külföldön dolgozóknak meg pláne nem.
a magyar állampolgársággal nem rendelkezőknek meg végképp nem.
2023.05.31. 18:52:50
a fideszen belül van diktatúra. és a dk-n belül is.
a fideszen belül is mondják, hogy orbán kultúrharca, nyugat ellenessége egy faszság. csak nyíltan nem mondhatják.
alöksz róz 2023.05.31. 19:00:29
2023.05.31. 19:02:30
az átlag fidesz szavazó sem gondolja, hogy magyaroszágnak a kelet oldalán szembe kellene fordulnia a nyugattal. csak ebbéli véleményét nem nagyon fejtheti ki a nyilvánosságban. mert a fideszen belül van diktatúra. és megfordítva: az átlag dk-s sem gondolja, hogy magyarországnak feltétlen nyugatossá kellene válnia. egy dk-s nem nagyon mondhat mást.
ez a probléma.
Wildhunt 2023.05.31. 19:39:37
Wildhunt 2023.05.31. 19:50:58
Boldeone2 2023.05.31. 19:54:35
A cenzus bevezetése jó ötlet lenne. Anno Orbán be akarta vezetni a választási regisztrációt, de a baloldal tiltakozott
Akkor még nem gondolták, hogy " átfordulnak " a szavazótáborok...
Régen a csóró prolik szavaztak a baloldalra, a polgáribb emberek a jobbra
Most van a liba oldal, oda a nagyvárosi értelmiség szavaz inkább, baloldal nem nagyon van, meg van a kormányoldal, oda szavaznak minden rétegből, de elsősorban hagyományosan a kistelepülési emberek
Boldeone2 2023.05.31. 19:56:20
alöksz róz 2023.05.31. 20:24:45
a nyugdíjas meg örüljön hogy eltartják az egyetemisták meg a külföldön dolgozók :-)
a cenzusnak akkor lenne helye, ha nem lennének pártok és lenne független és objektív média meg oktatás. de ez nem teljesül a világon sehol... szép utópia.
bár nem elképzelhetetlen mert volt már ilyen régen, a civisvárosi mindig ilyenekkel példálózik.
Wildhunt 2023.05.31. 20:48:05
Gery87 2023.05.31. 20:53:50
-Vannak ellenzékiek akik kvázi a NER részei, abból élnek, abból húznak hasznot, nekik tökéletesen megfelel ha 4 évről 4 évre meg vannak választva aztán komolyabb tété nélkül lökik a sódert...
-Meg vannak a hasznos hülyék, akik lehiszik hogy számít a véleményük és a NER majd attól összeomlik hogy elvesztenek egy választást.
-És persze vannak azok az ellenzékiek akik mélyebbről akarnak változást, mindenkit kritizálnak, beleértve a régi ballib ellenzéket is.
MI ebben a meglepő?
Gery87 2023.05.31. 20:54:27
Tudod te ezekre nagyon jól a választ..
Gery87 2023.05.31. 20:56:03
"Szar az ellenzék, és nem szavaznak elegen az LMBTQ-ra, szakállas szépségkirálynőkre, gyermek megrontásra, globalizmusra, szervilizmusra és kozmopolitizmusra, meg a keresztény alapú európai kultúra felszámolására, mint szeretnék, mert kb. ezt ígérik a népnek."
Ez így van (Törököknél is valószínűleg) és ez független attól hogy egyébként a NER nem hagyná magát felszámolni.
Nem mond ellent egymásnak a kettő.
Töketlenek és nem értik az emberek másik felét.
Ne kend már az ő szarukat azokra, akiknek olyan ajánlatuk van, amire VEVŐK VAGYUNK!
Gery87 2023.05.31. 20:58:54
Kis hatalomért, szereplésért, pénzért....
Ez neked új?
Gyurcsány szerinted elhiszi hogy bármikor is hatalomra juthat megint?
Pontosan tudja ő hogy az ellenzéknek csak árt és nem használ, ha ő ott van még a porondon és "összegyurcsányozza" az ellenzéket.....kvázi hitelteleníti őket....és tudja jól hogy Orbán mire használja őt és a múltját!
De nem érdekli.
ZorróAszter 2023.05.31. 21:08:35
"Szar az ellenzék, és nem szavaznak elegen az LMBTQ-ra, szakállas szépségkirálynőkre, gyermek megrontásra, globalizmusra, szervilizmusra és kozmopolitizmusra, meg a keresztény alapú európai kultúra felszámolására, mint szeretnék, mert kb. ezt ígérik a népnek."
Az állítólagos ellenzék ugyanúgy a német gyarmattartóink parancsait hajtja végre mint Orbán kollaboráns kormánya.
Az állítólagos ellenzék összehangoltan tartja hatalomban Orbánt. És amíg nem kap parancsot hogy vegye át a kormányzást, addig csak olyanokkal foglalkozhat ami visszatetszést kellt vagy minimum hatástalan.
Látszik a közös erőfeszítés abban is, hogy mára a baloldal=liberális.
Például hogy a Népszabadságos liberális ujságírók szétzavarásával liberalizálta el a teljes ellenzéki sajtót a Mediaworks.
Nemcsak a Mediaworksnek van központi főszerkesztője, hanem a teljes magyar sajtónak és a teljes politikai életnek is.
Gery87 2023.05.31. 21:13:10
"Nem győzött a tanult, városi lakosság akarata ...."
Ha a lakosság nagyobb része nem ilyen, hanem "prosztó paraszt" akkor ne is győzzenek!
Legyen az amit a többség akar és ahogy mondod megérdemlik!
Dögöljenek bele akár, ha ennyi eszük van.
A "létező demokráciában" (ami számora egyébként nem ideális, de ez van) és ebben maximálisan demokrata vagyok, legyen az amit a többség akar!
Ha az éppenséggel hülyeség, akkor is! Mert a lényeg hogy ők döntenek.
Mert ezt még mindig meg lehet változtatni!
A lehetőség megvan.
Árnyalja a dolgot persze hogy a pártokrácia alapja hogy manipulálnak, annyit amennyit csak lehet, az érzelmeidre hatnak.
A céljuk a hatalom és nem a nép szolgálata.
Így a tájékoztatásod vagy hazug vagy részigazságokra épül.
A döntésed tehát torz lesz.
De a lényeg,ha ez rossz útra is vezet: Akkor sem kellenek "jó királyok" meg "felvilágosult abszolutisták"...
Lehet ők jobban csinálnák a dolgokat mert haladóbbak, okosabbak meg látják amit a többség nem....de az is lehet hogy nem és rosszabb lenne. És pont ez az! Ez a vállalhatatlan kockázat benne.
Nincs népuralom.
Ha nem jó valami, nem változtathatsz.
Úgyhogy örök tanulság hogy bármi változást, fejlődést akarsz csak a demokrácia keretein belül képzelheted el.
Minden más tévút.
Birca feudális Döbrögi rendi szakrális utópiája is:)
Gery87 2023.05.31. 21:15:37
Szentem ezek részben maguktól ilyen hülyék és max a NER-rel kollaborálnak, nem a németekkel.
ZorróAszter 2023.05.31. 21:24:34
Majd nézzük meg mi történik majd ha kormányváltásra kapnak parancsot.
Hogy meg fognak hirtelen táltosodni.
És hogy fordulnak majd állítólagos FIDESZ-médiák is a FIDESZ ellen.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.31. 21:40:23
Gyurcsánynak nem kell pénz, miért csinálja?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.31. 21:40:56
Én tudom, de nem ez a kérdés.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.31. 21:47:33
A valóságban Töröko. demokratikusabb, mint pl. Németo.
Töröko.-ban az emberek szavaznak, s akit megválasztottak, az tényleges hatalmat kap.
Németo.-ban a megválasztott vezető sose mehet szembe a német gazdasági élet vezetőivel, a kulturális elittel, hatalmas erősen korlátozott. S ezekre a nép nem szavazhat soha, a német polgárt nem kérdezik ki legyen a német gazdasági és kulturális elit tagja, s hogy eleve honnan van hatalmuk.
Boldeone2 2023.05.31. 21:53:20
Akkor is tisztában voltak vele a bölcsek, hogy a csoportok nagyon könnyen manipulálhatók
A türannosz, jellemzően egy sztratégosz, a népet félrevezető színjáték, a demagógia segítségével átveszi a tömeg felett a hatalmat
Ez az eszköz a mai napig ismert. Hitler és Sztálin mögött is tömegek voltak...
Én igazából az ilyen tömegrezsimektől irtózom. Egyszerűen nem láttam még olyan jó rezsimet, amely tömegmanipulációra épült
Jobban szeretnék önreflexióra képes, a hatalomhoz nem vérig ragaszkodó politikusokat...Én igazából a gyenge politikai rendszerek híve lennék, más kérdés, hogy vannak már államok amelyek épp úgy működnek mint az ókorban: hadsereget küldenek, háborút indítanak, hogy új területet szerezzenek...
Nem áll jól a " világ szénája " ...Amikor gyerek voltam, azt hittem vége a háborúk korának: jön a felvilágosult emberiség kora
Nagyot tévedtem...
Újabb ember milliók fognak még áldozatul esni, ha nem többek, milliardok...
Pedig, ki van találva a holnap világa, csak el kellene fogadni ....
Boldeone2 2023.05.31. 21:57:14
Isztambul , Izmir , a valóban fejlett világ nem kér vallási fanatizmusból, a birodalmi szemléletből
Mondjuk így nem kell Törökországot felvenni az EU- ba..
Én kirúgnám a sok törököt az EU- ból. Nem kell a sok antiliberális
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.31. 22:02:38
A katonai puccs mindenhol börtönt eredményez. Nyugaton szabad katonai puccsot szervezni?
alöksz róz 2023.05.31. 22:21:41
"Egyszerűen nem láttam még olyan jó rezsimet, amely tömegmanipulációra épült" - szóval azt mondod, a mai nyugati liberális demokrácia nem is jó? akkor minek dicséred folyton
alöksz róz 2023.05.31. 22:24:28
de előbb akasztjuk fel őket mint h elfogadjuk a nekünk szánt rabszolgasorsot :-)
Boldeone2 2023.05.31. 22:24:43
alöksz róz 2023.05.31. 22:25:40
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.31. 22:28:42
igen
Boldeone2 2023.05.31. 22:29:00
- A liberális rendszerekben mindenki mást gágog. Az elnyomó rezsimekben van monolit filozófiai rendszer
Megint más, hogy a felvilágosodáson és a liberalizmuson alapszik a modern világ
Azt el kell fogadni neked is, mert autonóm és individualiata társadalom csak úgy tud működni
Ahol ezt nem fogadják el, ott csak elnyomás lehet
Boldeone2 2023.05.31. 22:32:32
Nekem a lényeg, hogy a diktátorok bukjanak el, " forogjon a nagy szerencse óriáskerék ", ahogy Hamvas mondta ...
alöksz róz 2023.05.31. 22:37:53
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.31. 22:38:49
Mitől diktátor?
alöksz róz 2023.05.31. 22:42:09
Boldeone2 2023.05.31. 22:53:58
Jobbat nem tudok - ennek az emberiségnek- mint a liberalizmus. Elvileg lehetne jobb, de arra éretlen az emberiség többsége (még)
A legjobb társadalmi - gazdasági szabályok a skandináv országokban vannak, ahol jobban felvilágosultak az emberek
Azt kell követni a jó, ami működik
alöksz róz 2023.05.31. 23:17:29
Jobbat nem tudok - ennek az emberiségnek- mint a liberalizmus." - ez a hamis dilemma nevezetű érvelési hiba.
avagy a tipikus ballib felhasználási módja szerint: az északkoreázás
Boldeone2 2023.06.01. 00:24:12
- Te sem tudsz jobbat, csak ki kellene nyitni a szemed! A liberális országok biztosítják minden szempontból a legjobb életet a Földön, az az etalon
Boldeone2 2023.06.01. 00:29:18
A centrum liberális, alapvetően
Az innováció, a találmányok többsége a "liberalizmusban" születik..
A degenerált, illiber államokból az értelmiség is lelelép
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.01. 08:24:20
És ugye akkor a Londonban mosogatók se szavazzanak igaz?
Azt meg már nem is minősítem, hogy ezt az egész kérdést holmi közgazdasági kérdésre degradálod le.
József Attila mondta volna állítólag, hogy a nemzet közös ihlet. Na ezért szavazzanak csak az idegen államokba kényszerített magyarok.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.01. 08:26:13
Nincs semmilyen összefüggés a találmányok és a társadalmi rendszer között.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.01. 08:29:45
index.hu/kultur/2020/07/15/hagia_sophia_mecset_isztambul_murat_salim_esenli/
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.01. 08:30:35
hu.wikipedia.org/wiki/Karl_Popper
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.01. 08:33:19
Amerikában az állam kampányol a külföldön élő amerikaiak között, hogy szavazzanak.
Miért tesz ilyet Amerika? Miért szavaztatja a de facto nem amerikaiakat?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.01. 08:34:28
Én erre mindig a műholdat hozom fel.
Ezek szerint a műholdat használók ma is de facto komcsik.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.01. 08:34:33
Amúgy van egy másodnagynénikém, aki 1941 nyarán született Újvidéken. Ő akkor szavazhat igaz, hiszen magyar állampolgárnak született?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.01. 08:36:30
Jó példa arra, hogy lehet egy dologban szakértőnek, másban meg marhaságokat beszélni.
Sajnos Soros gazda nem Popper szakértői oldalának, hanem marhaságokat beszélő oldalának a lelkes híve.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.01. 08:39:57
2023.06.01. 08:43:06
erdogan egy félkatonai rendszert tart fent. amit elemi közelítéssel kétféle módon lehet megdönteni. 1) demokratikusan. 2) katonai puccsal. ez a tipikus autoriter rendszer. egy türannosz választódik ki. nincs hatalommegosztás.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.01. 08:43:18
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.01. 08:50:43
Mindegy. A szervezetének a szerepe hatalmas, ez a lényeg.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.01. 08:51:47
S miért lenne jobb egy nyugati rendszer, ahol a hatalmat sehogy se lehet megdönteni, mert nem is szavaznak róla?
Boldeone2 2023.06.01. 09:56:09
www.nytimes.com/interactive/2023/05/15/world/europe/turkey-election-results.html
Ez megmutatja, hogy Erdogánt a lakosság szegény, tanulatlan és elmaradott része támogatja.
A legfelvilágosultabb területek, Izmir és Isztambul, a progresszív jelöltet támogatták , meg a Kurd területek is, főleg a felháborító afrini beavatkozás után
Boldeone2 2023.06.01. 10:04:50
- Így van. Ő de jure magyar állampolgár, mert Magyarországon született. Megint más azok helyzete, akik már kint születtek, de nem is akarnak Magyarországon élni. Ők csak eszközök a politika kezében
Épp úgy, ahogy a németorszagi nacionalista török prolik is Ergodánra szavaznak. Ha nem tetszik nekik a liberális társadalom, akkor takarodjanak haza! Senki sem tartja vissza őket!
Az egyik fő gond, ha nem a legfőbb most, a nacionalista, populista vezetők előretörése, akik a fejletlen országokban véreskezű diktátorokként vezetnek, háborúkat idítanak
Miattuk százezrek halnak meg, globális válságok alakulnak. Putler a legfőbb ellenség. Erdogán mutat némi racionalitást, időnként
Boldeone2 2023.06.01. 10:12:44
Erdogán a kurdokat is elnyomja, nemcsak az ország felvilágosultabb lakosságát
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.01. 13:44:18
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.01. 13:45:40
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.01. 13:47:30
Rossz dolog ez az általános szavazati jog! Csupa fogatlan mucsai szavaz.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.01. 13:49:45
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.01. 13:51:59
Gery87 2023.06.01. 15:07:10
Lássuk.
Gery87 2023.06.01. 15:08:20
Most írtam le.
Gery87 2023.06.01. 15:09:12
ha tudod a választ minek kérdezed?
El lett mondva ezerszer.
Gery87 2023.06.01. 15:11:10
"Az eredeti görög demokrácia sem a " népuralomról " szólt, hanem egyfajta kényes egyensúlyról, amely az abszolút hatalmat kívánta megakadályozni"
Ezért mondtam hogy a jelenlegi forma nekem se tetszik, de ez van. Ez még mindig jobb mint bármi más ami ennyire se veszi figyelembe a népet.
Gery87 2023.06.01. 15:17:25
Valójában a liberális fogyasztói individualista társadalmak se működnek!
Nem fenntartottak, mert állandó növekedés és fogyasztás kell.
Az emberek nem vállalnak gyereket, emiatt munkaerőhiány és elöregedés és népességfogyás lép fel.
A jólétet a második és harmadik világ kirablásával, kizsákmányolásával tartják fenn, igen, Skandináviában is stb.
Rengeteg minden mutatja hogy egy ilyen végletesen csak az emberi pillanatnyi vágyak kielégítésén alapuló kapitalista társadalom "meddő" és zsákutca.
Az autoriter rabszolgatársadalom és az individualista fogyasztói társadalom között kéne megtalálni valamit, ami még nincs.
Gery87 2023.06.01. 15:18:21
Ez igaz, csakhogy:
1 mások kárárára.
2. nem fenntartható.
Gery87 2023.06.01. 15:20:26
Egy-két kivételtől meg a társadalom 99,99%-át nem érintő fejlesztésektől már nincs is elmaradottság te nagyon hülye?
alöksz róz 2023.06.01. 17:16:23
alöksz róz 2023.06.01. 17:18:38
Wildhunt 2023.06.01. 17:21:09
alöksz róz 2023.06.01. 17:23:06
persze egy-két kivétel akadhat, pl svájc.
ők a mások rabolt pénzéből lettek gazdagok :-)
ezek is is tények.
alöksz róz 2023.06.01. 17:29:22
Gery87 2023.06.01. 18:15:51
És ez nem is fog változni addig amíg a pénz hatalmat a hatalom meg pénzt jelent úgy hogy egy szűk elit kezében koncentrálódik. Röviden kapitalizmus van.
Ezen belül mind a NER mind a ballib oldal ugyanaz a szar.
Billy Hill 2023.06.01. 21:43:57
de.wikipedia.org/wiki/Heinrich_XIII._Prinz_Reu%C3%9F
de.wikipedia.org/wiki/Patriotische_Union
alöksz róz 2023.06.01. 21:48:45
(érdekes, hogy ezek vmilyen különös téveszme folytán elitnek képzelik magukat)
Alfőmérnök 2023.06.02. 08:59:04
Gery87 2023.06.02. 21:35:35
A "szabad világnak" két ellensége van: a tőkés elit és a proli:)
Mindkettő a kapitalizmus terméke és működtetője.