magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Tabudöntés

Bottoni Stefano ugyan magyar identitású (mármint az is), de nem Magyarországon nőtt fel, nem ért dolgokat, melyek Magyarországon nyilvánvalóak. Kicsit olyan, mint én a bolgárokkal: persze sok mindent tudtam eleve az országról, meg a szokásokról, de nem éltem bennük aktívan, így amikor 19 évesen Bulgáriába mentem életemben először, tartós tartózkodásra, bizony nem kevés dolog akadt, amin megdöbbentem, s nem tudtam mi a helyes reakció - hiába minden kötődés, néha bizony "hülye turista" viselkedést prezentáltam. Plusz olyan dolgokat nem tudtam, melyeket mindenki tud, aki az országban nőtt fel. (Pár éve el is kezdtem pl. a bolgár irodalom alaposabb megismerését, mert zavart, hogy nem vagy alig ismerek olyan dolgokat, melyeket a helyben felnőtt művelt ember alapból tud.)

Valószínűleg hasonló tájékozatlanság az oka, hogy Bottoni bátran beszél arról, amiről nem szabad szólni. Tulajdonképpen ez a pár perc a beszélgetés egyetlen érdekes része. Ez pedig a zsidókérdés és az SZDSZ.

Gulyás csak néz maga elá a sok tabuellenes mondaton, de Bottoni rendületlenül mondja a magáét. Igyekszem átfogalmazva elmondani, mit mondott, de érdemes őt megnézni egyébként. Elmondja, természetesen nem faji kérdés ez, nem etnikai se, még csak nem is igazán kisebbségi. Hanem egyszerűen egy jól meghatárolt csoport sajátos szemlélete, melynek oka, hogy ez a csoport vagy személyesen vagy felmenőin keresztül olyat élt át, amit más nem, s mindez annyira meghatározta gondolkodásmódját, hogy szektásodott. Magyarul: aki áldozata volt a zsidóellenességnek, vagy áldozat leszármazottja, az nem képes a történelmet nem ezen keresztül nézni, s emiatt minden más szemléletet automatikusan támadásként él meg. Mivel pedig a magyar nép többsége nem úgy élte át mindezt, mint ez a csoport, az egész magyar nép valamiféle veszélyfaktorként tűnik a csoport számára. Az eredmény pedig az elszigetelődés a társadalomtól. S hozzá kell tenni: nem zsidókérdés ez a szó igazi értelemben, hiszen a csoport egyrészt gond nélkül befogadja a nem-zsidókat, ha azok hajlandók a csoportnarratívát átvenni, másrészt kiközösíti a másként gondolkozó színzsidókat. Szóval az SZDSZ lassan a zsidó áldozati narratíva pártja lett, s ezzel természetesen marginalizálódott, az SZDSZ először megpróbálta szektanarratíváját nemzeti eszmévé emelni, ez persze nem sikerülhetett, viszont ezzel a liberalizmus eszméje is lezuhant, hiszen mindenki összekötötte már a két témát - kb. ez a végkövetkeztetés.

Egyébként amit Bottoni elmond, ugyanazt írta le Csoóri Sándor 1990-ben a Hitelben Nappali hold című cikksorozata egyik részében - abból akkor többhónapos botrány lett. Az akkori totálisan ballib dominancia gyakorlatilag élete végéig - 26 éven keresztül - ellehetetlenítette Csoórit. A cikk után már csak az akkori marginális szélsőjobb tekintette sajátjának őt, saját pártja - az MDF, melynek egyik alapítója volt - nem védte meg. Mindenhol máshol szalonképtelen alaknak számított. Csak 2006 után, az immár lassan ismét ideológiát váltott Fidesznek köszönhetően tudott ettől kicsit megszabadulni.

Maga a beszélgetés egyébként nem túl érdekes: semmi újat nem mond a srác. A ballib keménymag pedig utálni fogja heves Gyurcsány-ellenessége miatt, plusz még azt is bevallja, hogy 2015-ig Fidesz-szavazó volt.

97 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7818136812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.06. 07:56:28

Pedig elég régi dolog ez, Bibó Istvántól származik.

"Ilyen körülmények között vált súlyos problémává a zsidóknak az egész számonkérési eljárásban való hivatalos szerepe. A számonkérésben az ügyek bíráiként a nyomozás és ítélkezés különböző szakaszaiban szerepelt annyi zsidó vagy zsidótörvények által érintett személy, hogy ennek alapján tapasztalati támpontot is kapott s komoly visszhangra számíthat az a beállítás, hogy az egész számonkérés lényege tulajdonképpen az, hogy most – a múlt visszatorlásaként, amikor a magyarok ítélkeztek a zsidók felett – a zsidók ítélkeznek a magyarok felett. Ennek a beállításnak a veszélyességét hamar felismerték sokan, azóta nem is egyszer leszögezték hivatalosan és nem hivatalosan, hogy az igazolásnak és a népbíráskodásnak nem az a célja, hogy a zsidók számára adjon az ítélkezésre alkalmat a nem zsidókkal szemben, hanem az, hogy a megsértett emberi méltóságért és az elpusztult emberéletekért szerezzen elégtételt az aljassággal és gonoszsággal {2-772.} szemben; s a kormányzat köreiben is hamar kialakult az a törekvés, hogy ezekre a posztokra minél több nem zsidót kell keresni. Azt azonban nem volt bátorsága senkinek sem kimondani, hogy abban a percben, amikor egy olyan szemléletnek akár csak a veszélye is fenyeget, hogy a zsidóüldözésekkel kapcsolatos igazolás és népbíráskodás a zsidók bíráskodása, abban a percben nem azt kell alapelvül kimondani, hogy lehetőleg minél több nem zsidó szerepeljen ezekben az eljárásokban, hanem egyenesen és nyugodtan azt, hogy a zsidóüldözések számonkérésére vonatkozó különleges bíráskodásban az ügyek bíráiként – akár kezdeti, akár végső fokon – zsidók és zsidótörvények által érintett emberek egyáltalán ne vegyenek részt. Erre lehet persze azt felelni, hogy magyar és magyar között ilyen különbséget tenni már maga is fasizmus, zsidók nincsenek, csak különböző eredetű és vallású magyarok vannak, akik egyformán kvalifikáltak minden „állásra”. Azt állítani azonban, hogy annál az azelőtt esetleg nem is politizáló polgári vagy kispolgári munkaszolgálatosnál, aki hazajött arra, hogy egész családját elpusztították, s ezek után beállott a számonkérés apparátusába vallatni, nyomozni és ítélni, annál ebben a minőségben teljesen lényegtelen az ő zsidó megalázottsága és szenvedése, hanem az egyszerűen egy magyar demokrata a sok közül, aki a fasizmus elleni harcban tehetsége szerint részt vesz, ez a legenyhébb szóval mondva fikció. Én ugyan valóban láttam nem egy példáját a személyes momentumok ilyen mértékű szublimálásának is, s a zsidóüldözések lezajlása után komoly megrendüléssel tapasztaltam, hogy az általam vártnál mennyivel nagyobb számban vannak olyan volt üldözöttek, akik konkrét számonkérési ügyekben szenvedélyesen akarják és meg is tudják őrizni a tárgyilagosságukat; arról azonban, hogy ez volna az általánosan uralkodó beállítás, nem tudok. Itt egyébként sincs „életpályákról” szó, amelyekből a zsidókat valaki a zsidótörvény módjára ki akarná zárni, hanem egy egyszeri akcióról, melynek célja az, hogy a magyar nemzet a maga becsületét, amennyire azt büntetésekkel egyáltalán lehet, helyreállítsa, a maga becsületének bemocskolóit megbüntesse és megbélyegezze: mindennél {2-773.} fontosabb tehát, hogy annak az ítéletnek az erkölcsi érvényessége, melyet ennek az eljárásnak a során meghoznak, soha később, semmilyen vonatkozásban megerőtleníthető és kétségessé tehető ne legyen. Különben is régi jó szabály az, hogy a sértett ne legyen egyben bíró is, ebben az ügyben pedig nyilvánvalóan a magyar zsidóság lép fel a sértett, a vádló szerepében. A zsidók és üldözőik perében tehát – ha a zsidók nem követelnek nemzetközi bíráskodást, hanem súlyt fektetnek arra, hogy ők a magyar nemzet része – a hitel és megnyugvás komoly kilátásával ítélkeznie a nem zsidó magyarság jobbik részének kell és lehet."

mek.oszk.hu/02000/02043/html/395.html

Bottoninál pályáján most olyan ponton van mint mondjuk Ungváry Krisztián tíz éve, utóbbi mostnár egyértelműen ostoba politikus lett, pedig tanulhatna Hóman Bálint példájából. Majd meglátjuk, hogy Stefano merre indul tovább.
Történészi írásaik alapján mindkettő soha nem lépte túl a gyenge középszintet egyébként.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.06. 08:31:12

Egyébként ez is jó példa a magyarellenességre és propagandára. A könyv magyar címe A hatalom megszállottja, olasz címe Despota in Europa.
Sebaj, majd rájön a maradék magyarság a Margit-hídi román-szlovák határállomáson hogy elbaszta, de lehet hogy nem.

2023.06.06. 09:24:06

ez egy etnikai probléma. a zsidóság jelentős része extremitásokban gondolkodik. így lettek kommunisták, legyen minden közös, aztán egy szemvillanás alatt ugyanazok liberális kapitalisták, legyen minden magántulajdonban. a magyar társadalom zártsága és egy részleges kollektivizálásra való törekvés a jobbágyok paraszti származásból adódik. az individualizáció és a nyiltság a németek sajátossága. vezérkultusz pedig abból lesz, hogy valaki asszimilálódott cigány.

2023.06.06. 10:05:19

@Deak Tamas:
a zsidóktól elsődlegesen a matematikát kell eltanulni. a filozófiát nagyrészt el kell felejteni.
wittgenstein kivétel. mondjuk őt nem is szokás említeni. hanem különféle totalitárius faszságokat, amiket zsidó filozófusok felvonultattak. és pénzeltek. és ami eredményezte az antiszemitizmust. wittgenstein és hitler egy középiskolába járatk.

ZorróAszter 2023.06.06. 10:06:55

@Deak Tamas:

"Sebaj, majd rájön a maradék magyarság a Margit-hídi román-szlovák határállomáson hogy elbaszta, de lehet hogy nem."

A magyar nép már 1915 és 1943-ban rájött, hogy maguk és a politikai elvbarátaik jól elbaszták.

Nincs is szebb annál, mint amikor olyanok hullajtanak krokodilkönnyeket Trianon miatt akiknek Trianont köszönhetjük.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.06. 10:11:05

@ZorróAszter:

Trianont a sajnlatos, magyaroktól teljesen független történelmi eseményeknek köszönhetjük.

De facto nem volt magyar állam a XVI. századtól, az ország idegen urai pedig jócskán betelepítettek idegeneket. ENnyi az egész.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.06. 10:12:50

@Deak Tamas:

Végsősoron mindenki maga dönt saját sorsáról.

Az azért baromi ritka, hogy az ember döntásképtelen, mert csak 1 opció van.

ZorróAszter 2023.06.06. 10:15:15

@cvsvrs:

"így lettek kommunisták, legyen minden közös, aztán egy szemvillanás alatt ugyanazok liberális kapitalisták"

Akik ilyenek, azok sosem voltak kommunisták, hanem ahhoz a réteghez tartoznak, akik mindig azok ami épp kifizetődő. Abban pedig a nemzsidók verhetetlenek.

"az individualizáció és a nyiltság a németek sajátossága."

Ezt se tudom hová tenni.

"vezérkultusz pedig abból lesz, hogy valaki asszimilálódott cigány."

Ez meg Orbán akarna lenni?

"különféle totalitárius faszságokat, amiket zsidó filozófusok felvonultattak. és pénzeltek. és ami eredményezte az antiszemitizmust. "

Antiszemitizmus már akkor is volt bőven, amikor a zsidók még mind ortodoxok voltak. Mondjuk a középkorban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.06. 10:15:22

@cvsvrs:

Sose egészséges, ha egy kisebbség uralja a kzöösséget, s ez a kisebbség még meg is különböztethető egyéb jegyek által.

De nem, nem faji, hanem gondolkodásbeli. Csoóri leírta, olvasd el, direkt betettem képben linkként, mert szinte sehol nincs meg a neten.

2023.06.06. 11:06:05

@ZorróAszter:
a zsidók általában valamilyen extremitásban hisznek. nézd meg izraelt. egymás mellett léteznek zárt lokális kibbutzok, a sivatagban teljes önellátásra beredezkedve, ez ugye brutális extremitás és globális világuralomra törekednek. jelen vannak az extrém liberális lmbtq, és az extrém ortodoxia. a szélsőségeket hirdetik meg. és a származás, a vallás kapcsolja őket össze. az, hogy zsidók.

a hitgyülekezete. az ortodox liberális atv és az ortodox nacionalista hitrádió. és ugyanazok az emberek hirdetik meg azt, hogy a nyugat a jó. mert ők a nyugat. ez a zsidó átévé. és azt, hogy a kelet a jó. mert ők a kelet. a zsidó hitrádió.

ez nem feltétlen rossz, vagy gonosz. hanem ilyenek a zsidók. a véleményüket szélsőségek között váltogatják. és egy szemvillanás alatt. és semmiféle problémát nem okoz nekik. ez a kultúrájuk. ez a vallásuk.

2023.06.06. 11:35:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a zsidók általában hegemóniára törekednek. nem nagyon vannak zsidó másodhegedűsök. ez egy ilyen kultúra. ez a világképük.

2023.06.06. 11:58:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
nekem a középiskolai orosz tanárom volt zsidó. laci bácsi. szinte semmit se tudott a világról. a cipőjét nem tudta bekönti. viszont betéve tudta a nagy orosz szótárt. kisgyerek korától kezdve azt tanulta. és ebből következően brutális extrém gondolkodás jellemezte. de ez nem feltétlen rossz, vagy gonosz. csak különös.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.06. 12:06:59

@cvsvrs: meg a sajátmagaszeretetet inkább. A matematikát hagyjuk meg azoknak a mindenki számára szimpatikus, nagyvonalú, cseppet sem spórolós, fillérbaszó népeknek (német, holland, skandináv, skót) akik ezt már eltanulták.

2023.06.06. 12:08:38

@ZorróAszter:
a cigányság kultúrája az, hogy van egy csapat és annak élén egy vezér. és harcolnak egymással. nem egyszerűen játszanak, hanem harcolnak.

nekem vannak oldalági cigány rokonaim. egyszer nyaraltam egy ilyen közösségben. azt mondták. holnap háború lesz. mennyire tudsz nyilazni. mondtam, hogy azt tudok egy kicsit. és kérdezte, hogy ütni? egyeneset, csapottat. és mondtam, hogy nem ütnék meg senkit. és azt mondta, hogy na jó, de ütni kell az ellenfelet. másképp nem tudjuk meg, hogy ki az erősebb. és mondtam, hogy rendben, de nem akarok bunyózni.

és este faragott fából egy pisztolyt, rajzszögekkel verte ki a markolatát, és azt mondta a háború kezdetén, hogy akinek ezt arany odaadja az lelőhet másokat. ez a szabaály. majd az ellenfél vezére tiltakozott. azt pofán verte. az összes játék arról szólt, hogy ki kell választani a fővezért.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.06. 12:16:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a gondolkodásmód nálunk, magyaroknál még mindig kulcskérdésekben beteg. Szerénységből nem idézem Mikszáth Deák Ferenc- meg Sobri Jóska-példáját, a (nemlétező) Dugovics Titusz lényegesen jobb. Ő az idolunk, holott az ő áldozatvállalása már középtávon értelmetlen volt. Helyette azt kellene már belesulykolni mindenkibe amit a bölcs mondott : "Nem nyerhet olyan fasz háborút, aki a saját hazájáért lesz hősi halott, csak az, aki a másik szerencsétlen faszszopót teszi hősi halottá az ő saját hazájért."

2023.06.06. 12:22:28

@ZorróAszter:
orbán erre vezérkultuszra alapoz. és ez személyi kultusz. azokkal veteti körbe magát, akik ugyanúgy gondolkodnak, vagy neki feltétlen behódolnak. és ezzel beszűkül a gondolkodása. és elhiszi, hogy ő valamelyik világmegváltó. miközben egyre inkább elszigetelődik. de annál inkább fogja imádni egy szűk kör. egy csoportosulás, amelyik törzsi jelleggel szerveződik. nem feltétlen rossz, vagy gonosz dolog. ez a cigány kultúra. nagyon gyakran egy ellenkultúra. számok nélküli világ.

ezt is meg kell érteni. ebből is lehet tanulni.

2023.06.06. 12:29:01

@Deak Tamas:
nem egy ellenkultúrát kell építeni. az szdzs-t a pesti zsidók vezették. és? debrecenben az szdsz-es polgármester egy fizikus volt, akit 56-ban elítéltek. nem volt zsidó. és így sose került be az szdsz elnökségébe. és?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.06. 12:38:38

@cvsvrs: nem pontosan értem megint a tagolás hiánya miatt, de persze hogy nem ellenkultúrát kell építeni, hanem a magyart. Minden hülye pofázik multikultiról, integrációról, mittomiről, az meg csak úgy megy, ha van magyar kultúra, amihez lehet idomulni.
Ahogy Herczeg Ferenc írta, el kell szépen kezdeni a tanyákon indulva a falvakon át a kastélyokig bezárólag, mindent összeszedni ami hasznos, és sokkal előbbre leszünk.
Mások ezt csinálják szépen ezerrel, itt a legújabb meglepetés, hogyan is győzött román herceg 1456-ban a karánsebesi csatában.

www.facebook.com/cniptcaransebes/posts/pfbid024fFNGUP2YankNE8sBovyBpovTR85yvVbFs6Mc5EQDpJk38QSAe87JeaXHRQR63Aul

2023.06.06. 12:43:41

@Deak Tamas:
a magyar kultúra a magyarok vezette multikulturalitás.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.06. 12:50:24

@cvsvrs: ez contradictio in adiectio. Amellett, hogy működésképtelen (olyanokat lehet kihozni belőle mint ahogy Temesvár idén a multikulti jegyében Európa kulturális fővárosa, csak a német múlt van megemlítve /: német turista ugyebár, az jön /: se magyar, se bolgár, se szerb se semmi) a megoldás az olyanfajta hagyományokban gyökerező kultúra kifejlesztése, mint ahogy a szerb közszolgálat ezt gőzerővel csinálja.

www.youtube.com/watch?v=c0VBbon_KlU&ab_channel=RTSNajlep%C5%A1enarodnepesme-Zvani%C4%8Dnikanal

ez a dal könnyen énekelhető, minden hangszeren jól szól, lehet danolni, bulizni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.06. 12:58:08

@Deak Tamas:

Igen, de nem csak magyar sajátosság ez. Szeretjük a halott hősöket. Az életben maradt hős eleve gyanús.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.06. 13:00:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: igen, sok helyen van ilyen pl. Martim Moniz a portugál Dugovics (valszleg pont onnan jön a magyar), csak nálunk a teljesen felesleges áldozatvállalásnak van hosszú-hosszú íve Szent Imrétől ifj. Horthy Istvánig.

2023.06.06. 13:10:26

@Deak Tamas:
ha valakik a 15. században nem létező román királysághoz akarnak csatlakozni, akkor csatlakozzanak hozzá.

kellene legalább 5 magyar főiskola a partiumba és 10 magyar erdélybe. ezek nem lehetnek állami kézben, hiszen ezek a városok mind romániában vannak és mára mind román többségű. egyházi kézben lehetnek. ehhez magyar keresztény államnemzetet kell hirdetni. abba be kell vonni a balliberálisokat. ehhez keresztényszocialista államiságot és libertárius kereszténység keretében meg kell hirdetni a magyar ortodoxiát.

és hogy ez mennyire lesz sikeres azt nem tudjuk. meghirdette ezeket a fidesz? nem. az ellenzék? ők sem. egyik se képviseli a magyar tradíciót.

2023.06.06. 13:22:01

@Deak Tamas:
a magyar királyságnak része a multikulturális temesvár.

mondjuk létesíteni kell egy magyar konzulátust, és egy magyar főiskolát. a román állam része, román többségű. ezért az intézmény magyar állami nem nagyon lehet, egyházi mégis csak. meg kell alapítani a magyar ortodox egyházat. magyar ngo-kat.

2023.06.06. 13:30:49

@Deak Tamas:
társadalmi egységet kell hirdetni. tehát ezt egy magyar néppártnak kell meghirdetni úgy, hogy a pártban lehet olyan vélemény is, hogy így el kell vonni pénzeket magyarországtól. és hogy olyan emberek kapják, akik a tudományban és a kultúrában minőséget képviselnek.

nyilván nem alkalmas a 23 milliós románozó mszp, gyurcsány, a fidesz se alkalmas. orbán nem azt mondja, hogy a magyar junior nb1 része legyen a politechnika temesvár. és majd délvidéki rangadót játszik az 1.fc. szabadka és a tisza szeged csapatával. és legyen egy magyar nemzeti bajnokság. ahol minden gyerek tud alapfokon magyarul. tört magyarral nyilatkozik a telesportban. a fidesz a szlovák, a román, a szerb, a horvát bajnokságot pénzeli. magyar sportiskolák kellenek. abból szerveződő magyr nb1.

2023.06.06. 14:21:48

@Deak Tamas:
orbánék nem egy egységes kárpát-medencei magyar sportiskolai rendszert hoztak létre. amit junior illetve kadét korban lehet megvalósítani. amikor még nem szabad munkavállalásról van szó, hanem identitáspolitikáról. hányan akarnak a felvidéken, kárpátalján, erdélyben és a délvidéken magyarok lenni. a fidesz megosztotta az ottani magyarságot és egy ellenkultúrát támogatott fociban is. szlovákiában, romániában és szerbiában.

ha kimegy valaki a pozsonyba hétvégén focimeccset nézni, akkor kettős rangadót láthat.a magyar inter pozsony játsza a kisebbségi felvezető meccset és után a többségi slovan bratistlava. és egy pozsonyi, vagy pozsony környéki éppenséggel szurkolhat mindkettőnek.

ha a szlovákok azt mondják, hogy ők ezt nem fogadják el, mert ez szeparatizmushoz vezetne, a magyarok visszakövetelnék egész pozsonyt, akkor ne fogadják el. játsszunk külön stadionban a meccseket. a foci profi sport. a mol, az mvm, az otp fenntartja az inter pozsonyt egy kisebb pályán. és az mtv közvetíti a mérkőzést. úgy, hogy azok a magyar bajnokságban játszanak.

és ezek után eldöntik a szlovákok, hogy akarnak-e közös bajnokságot, vagy közös kupát. nekünk a saját kultúránkat kell felépíteni elsősorban és nem egy ellenkultúrát.

Gery87 2023.06.06. 14:59:30

@Deak Tamas:

"Sebaj, majd rájön a maradék magyarság a Margit-hídi román-szlovák határállomáson hogy elbaszta, de lehet hogy nem."

Vedd be a gyógyszereidet hülye gyerek és ébredj fel az álomvilágodból. Én értem hogy szellemileg a soviniszta nemzethy 30-as években ragadtál és minden vágyad hogy egy szerbromán katona lőjön agyon ("mert magyar vagy") mert neked is szenvedés az élet akkora hülye vagy, de addig is kímélj meg minket a fasságaidtól.

Gery87 2023.06.06. 15:01:41

@Deak Tamas:

"Bottoninál pályáján most olyan ponton van mint mondjuk Ungváry Krisztián tíz éve, utóbbi mostnár egyértelműen ostoba politikus lett, pedig tanulhatna Hóman Bálint példájából. Majd meglátjuk, hogy Stefano merre indul tovább."

Teljesen mindegy, neked úgy is mindenki román meg kisantant geci...olyan mindegy mit mondasz, meg is lepődnék ha nem egy 100 éve élt embert hoznál példának.

Gery87 2023.06.06. 15:03:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az hogy a magyar nemzetállami határok nem lettek az etnikaiak, bizony vastagon a magyar elit sara is!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.06. 15:07:20

@Gery87:

Szimpla balszerencse volt. Jött éppen egy alkalmatlan vezető, Károlyi. Ennyi az egész.

Kiss A 2023.06.06. 15:21:25

@Deak Tamas: Tomika, önjelölt vilàgítótoronyként és szőrös talpú román migránsként nyilván nem tudod, de mi magyarok úgy írjuk, hogy Margit hídi. Kötőjel nélkül, szívesen!
A katalán csaj se véletlenül váltott angolra hidd el, csak nem értette miről beszélsz. Az "einschatzgruppe"-t se kéne németek előtt emlegetni, szegények beszarnak a röhögéstől. Ne akarj mindenhez érteni, a kevesebb néha több. Mesélj inkább arról, miért nincs barátod, családod, lakásod, stb. Nem kell ógörög nyelven, írhatsz az anyanyelveden, románul. Hehehe, hülyegyerek!

Gery87 2023.06.06. 15:22:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ne kenjük ezt Károlyira!

Ausztriának se sikerült megtartania Tirol déli németek lakta részét, se a 3,5 milliós Szudéta-vidék legalább déli részét. Burgenland azért nem lett akkora kárpótlás ezekért.

Bulgária sem ért el semmit.

A németeket hagyjuk is...

ZorróAszter 2023.06.06. 15:45:18

@cvsvrs:

Nekem nem tetszenek ezek a nemzetkarakterológiai fejtegetései. Se a zsidókról, se a cigányokról. Kínosan hasonlítanak a nácik fejtegetéseire.

Képzelje el, ha Brüsszelben Magyarországot és a magyarokat Bándy alapján itélnék meg. Meg esetleg mint jellemző személyiségként, tipikus magyarként még felsorolnák mellé még Szálasit ls és mondjuk a futballhuligánokat.

Nekünk ez azért különösen veszélyes, mert ott vannak a határon túli magyarok, akik ugyanígy ki vannak téve az álcázott vagy nyílt hasonló általánosításoknak.

Gery87 2023.06.06. 16:18:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem igaz.
Ez csak spekuláció.
A határok már nagyon korán eldőltek.
Ennél csak nagyobb antant igények voltak.

Kiss A 2023.06.06. 16:43:34

Ezt csak úgy itt hagyom tipitapi2021-nek, rózsasanyinak, meg a többi orbán hívőnek. Hátha nem adják le az m1-en, meg a bájersóban.
vm.tiktok.com/ZGJxTNcrA/

ZorróAszter 2023.06.06. 17:30:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem tévedett. Szóltak neki, hogy holnap reggeltől Putyin és oroszbarátok vagytok, ő meg összeverte a bokáját: Parancs, értettem!

ZorróAszter 2023.06.06. 17:40:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Károlyi nélkül több maradt volna."

Igen. Például milyen kitűnően képviselte volna Magyarországot a Nagy-Trianonban példdául Tisza Pista vagy valamelyik világháborús tábornok. Vagy egy másik arisztokrata, akikről az Antant azt gondolhatta, hogy részese volt a világháború kirobbantásában.

Kiss A 2023.06.06. 18:03:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nem tévedett, vedd észre! Ne azt figyeld amit mond! A végén még a bibliát is szó szerint érted.

alöksz róz 2023.06.06. 19:20:08

@Kiss A: "rózsasanyinak" - okos kis troll vagy :-)

de hiába, úgyse nézzük meg.

entrpnr 2023.06.06. 20:10:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Köszi a linket! 5 csillagos írás, nem gondoltam, hogy a rendszerváltozás környékén volt, aki világosan látta a dolgokat, különösen a határon túli magyarsággal kapcsolatban.

_Neville 2023.06.06. 22:37:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ha komolyabb figura van mint Károlyi, valamit talán el lehetett volna érni, de alapvetően geopolitikai oka volt, hol húzták meg a határt. Pl gyanúsan követi a külső körvasút vonalát...

_Neville 2023.06.06. 22:39:20

@Gery87: hát azért ha sikerül érdemben ellenállni, kicsit jobb pozícióban lettünk volna, mint így, ahol gyakorlatilag Trianon jobb helyzetet hozott, mint ami de facto volt addigra... Lásd pont Sopron környékét, de a csehek ellen is voltak eredmények.

_Neville 2023.06.06. 22:40:52

@ZorróAszter: Tisza ponthogy ellenezte a háborút, nehogy már az ő hibája legyen!

Gery87 2023.06.06. 23:22:01

@cvsvrs:

A lengyelek meg a jobbparti Ukrajna és Kijev elvesztése után is választottak meg adományoztak címeket azon területekre vonatkozóan, ez ilyen.
A valóság meg megint más.

Gery87 2023.06.06. 23:24:24

@cvsvrs:

Én a K-medencét a magyar történelmi és kulturális éltettér részének tartom, nem úgy megyek Szlovákiába vagy Erdélybe mintha Szlovéniába vagy Monacóba mennék, de ettől még az már nem MO már és az ott élőknek sem!

De nyugodtan magyarázd csak egy Trencséni 40-es elvált 2 gyerekes ügyvédnőnek hogy az ott Mo-ág max kiröhög.

Gery87 2023.06.06. 23:26:59

@_Neville:

Mikor választani kellett hogy X terület a kisantanthoz kerüljön vagy adott vasút vonal maradjon nálunk, ők meg építsenek maguknak, akkor persze hogy nekik kedveztek...

Ennyi történt.
Lásd Szatmárnémeti-Nagyvárad-Arad vasútvonal.
Etnikailag nem követő, de stratégiailag és gazdaságilag igen.

Gery87 2023.06.06. 23:30:58

@_Neville:

Sose feledjük el hogy nem egy békében élő országot ért az mindenoldali intervenció hanem egy VESZTES 4 éve háborúzó kivérzett országot!

Ha ellen tudtunk volna állni komolyan, akkor nem vesztettünk volna eleve, ennyi az egész.

És azt se felejtsük el hogy akkor se voltunk nagy, számos nemzet.
Kis nép voltunk, bármit álmodoztak is a Döbrögi nemes urak a szalonban.

Egy 10 milliós agrár nép az lófasz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.07. 05:59:09

@Gery87:

Mint a kereszténységben a fontos egyházi címek.

Van 5 darab antiochiai pátriárka, mert párhuzamosan több csoport is magáénak tekinti. S az 5 közül egyik se ténylegesen Antiochiában van. A város muszlim a valóságban, s a keresztény templomok, emlékek is csak azóta lettek rendben tartva, hogyy a törökök rájöttek, ez turisztikai érték. De ma az átlag nyugatinak is inkább a strand jut eszébe Antakyáról, sokan azt se tudják, ez az egykor harmadik legnagyobb keresztény központ mai neve.

Tapi2021 2023.06.07. 11:07:37

@Deak Tamas: Bibót ezért az írásért ma már durván meghurcolnák. A liberalizmus és tolerancia - no meg az igazmondás - jegyében.

"Mondj igazat, betörik a fejed!"

Tapi2021 2023.06.07. 11:14:45

@ZorróAszter: Te a világ és Európa trianoni újrafelosztásából csak a púdert látod, amivel bevonta a nyugat az Európa akkori második legerősebb államalakulatának SZÁNDÉKOS SZÉTVERÉSÉT!

Tapi2021 2023.06.07. 11:25:43

@cvsvrs: "orbán erre vezérkultuszra alapoz. és ez személyi kultusz. azokkal veteti körbe magát, akik ugyanúgy gondolkodnak, vagy neki feltétlen behódolnak. és ezzel beszűkül a gondolkodása. és elhiszi, hogy ő valamelyik világmegváltó. "

Hülyeség, ezt te hiszed róla, nem ő magáról.

Amúgy egy MEGVÁLASZTOTT vezető kikkel vegye magát körül? Ellenségekkel?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.07. 11:31:22

@Tapi2021:

A téma tabu, teljesen abszurd módon.

Lásd, a magyar Wiki szerint Sólem Aléchem orosz író. Ha ezt tudná ő, nagyon meglepődne.

Meg 15 éve a budapesti Marc Chagell kiállításon azt írták "belarusz festő".

Röhej.

Tapi2021 2023.06.07. 11:41:13

@Gery87: Szálljatok már le erről a púderről, amivel a nyugati nagyhatalmak SZÁNDÉKOSAN szétverték és MEGSEMMISÍTETTÉK Európa második legerősebb államát az O-M Monarchiát, és főleg a Magyar Királyságot, amelyen az osztrákok is csak parazitákként éltek. Szarta le a nyugat az itt élő nemzetiségeket, csak indoknak kellettek, púdernek Európa újrafelosztásához, és az itteni erőcentrum végleges felszámolásához!
Magyarország ebben csak ÁLDOZAT, nem aktor!

Fodor Gábor:

"Amikor csodáljuk Budapest szépségeit – a lenyűgöző Parlamentet, a Hősök terét, az Andrássy utat, a budai Várat –, hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy az Osztrák–Magyar Monarchia Európa második legnagyobb állama volt. Területe alapján csak Oroszország előzte meg, lakosságszám szerint pedig mindössze Oroszország és Németország. 1910-ben közel 52 millió polgár élt a birodalomban. Soknemzetiségű országként létezett a Monarchia, az itt élők 25 százaléka németnek, 17 százaléka magyarnak, 13 százaléka csehnek, 10 százaléka szerbnek és horvátnak, 9 százaléka lengyelnek, 8 százaléka ukránnak, 7 százaléka románnak, 4 százaléka szlováknak, 3 százaléka szlovénnek és 2 százaléka olasznak vallotta magát. Lakói egymástól ezer kilométeres távolságban is ugyanazon pénzzel fizettek, és a boltokban sokszor ugyanazon cégek ugyanolyan minőségű áruit vehették meg. Két fővárossal rendelkezett: Béccsel és Budapesttel.

Fővárosunk lakossága a világháború előtt 1 millió körül mozgott, és növekedési ütemét a kontinensen csak Berlin múlta felül. Épületeinek léptéke, jellege egy európai nagyhatalom önbizalmát sugározza.

A birodalom két meghatározó városának jelentős szellemi és művészeti ragyogása minden elemében kapcsolódott Európa aktuális irányzataihoz. Magyarország, és központi városának robbanásszerű fejlődését a nemzeti liberalizmus politikai és gazdasági keretei biztosították.
1918-ban, az első világháború befejezésekor a vesztesek közé tartoztunk. A győztes hatalmak felszámolták riválisukat, a Monarchiát. Európa második legnagyobb államát letörölték a térképről a nemzeti szuverenitás jegyében fellépő nemzetiségek közreműködésével. Az 1920. június 4-én megkötött trianoni békeszerződés eredményeként a Magyar Királyság elvesztette területe két harmadát, lakosainak több mint a felét, nemzeti jövedelmének 67 százalékát. Az igazságtalan békeszerződés legnagyobb kárvallottjai mi voltunk, „…az etnikai elvet Magyarország terhére nyilvánvalóan megsértették” írta Bibó István. Egyedül maradtunk az igazságunkkal. A békeszerződés kérdésében a magyar tárgyalódelegációt vezető Apponyi Albert szavai pusztába kiállított szónak számítottak. Nem állt senki mellénk, nem kaptunk támogatást sehonnan.

E tragédia egyik következményeként sodródott bele hazánk a második világháborúba Németország oldalán. Sokan az elszenvedett igazságtalanság jóvátételét remélték akkor, de sajnos újabb tragédiák következtek 1944–45-ben. Elvesztettük nemzeti önállóságunkat: előbb a németek, majd utóbb az oroszok szálltak meg minket. A magyarországi zsidóság többsége gyalázatos módon elpusztult, az ország és fővárosa – a világháború egyik legsúlyosabb ostromának következményeként – kifosztva, romokban hevert. Emberáldozatunk nagysága világviszonylatban és lakosságarányosan a negyedik-ötödik legnagyobbnak számított Lengyelország, a Szovjetunió és Németország után. Hiába szerettük volna visszaszerezni nemzeti szuverenitásunkat és megteremteni a teljes körű demokráciát, senki nem állt mellénk, egyedül maradtunk újra. A vasfüggöny elzárt minket a szabad világtól, így a szovjet megszállási övezet részeként kommunista diktatúra jött létre itthon is.
Ezt a magányt éltük át forradalmunk idején, 1956-ban is. Bár a világ jelentős része együttérzéssel és aggodalommal figyelte szabadságharcunkat, segítségre nem számíthattunk. A nyugati világ nem kockáztathatott egy atomháborút a szovjet birodalommal szemben. Küzdelmünk elbukott: kivégzettek százai, elesettek tízezrei, menekültek százezrei jelezték a Kádár-rendszer születését."

index.hu/velemeny/2023/06/05/szovetseg-monarchia-nyugat-koltsegvetes-kormanyvaltas/

Tapi2021 2023.06.07. 11:58:27

@Gery87: Az O-M Monarchia nem kezdett világháborút! Azzal, hogy bevonultak megfegyelmezni azt az országot, ahol meggyilkolták a trónörökösüket. Az ilyesmi bevett szokás volt.

(Az USA is szétbombázott hirtelen pár országot, amint úgy érezte, hogy megtámadták. Pedig nem országok támadták meg, csak egy terrorszervezet!!! Vagy, amikor veszélyben érzete az öbölmenti olaj fölötti ellenőrzését...)

Világháború úgy lett, hogy a világ BESZÁLLT A HÁBORÚBA! ÖNKÉNT!

Lásd még: orosz- ukrán(-USA) konfliktus a szomszédban.

Mert a nagyok megint csak veszélyben érezték a SAJÁT BEFOLYÁSUKAT ÉS HATALMUKAT A TÉRSÉGBEN!!!

Lásd még: orosz- ukrán(-USA) konfliktus a szomszédban. ...

kiskisutca 2023.06.07. 12:24:36

@Tapi2021:

"második legerősebb államalakulatának SZÁNDÉKOS SZÉTVERÉSÉT!"

A briteknek csak egy erős Törökország ellen állt érdekében egy erős Habsburg állam. Törökország meggyengült, az új ellenségük Oroszország lett. Az ellen jól jött Lengyelország.
Franciák meg inkább a baráti Romániát erősítették. Az új Jugoszláviát is inkább a francia-britbarát államnak szánták.

Tapi2021 2023.06.07. 12:32:26

Főleg Boldi és Gery figyelmébe:

"Főleg a Soros-alapítvány által támogatott Ukrainszka Pravdán keresztül elképesztő mértékű oroszellenes uszítás kezdődött a ,,moszkálok” ellen 2013-tól. Ugyanebben az évben, december 13-án Victoria Nuland, az Obama-adminisztráció európai és eurázsiai ügyekben illetékes államtitkár-helyettese, aki részben Kijevben is mozgatta az eseményeket, az USA Ukrajna Alapítvány Washingtonban megrendezett konferenciáján kijelentette, hogy Ukrajna demokratizálására és úgymond demokratikus intézményeinek fejlesztésére 5 milliárd dollárt különítettek el. Ebben, sok egyéb mellett, feltehetően a 2013–2014-es kijevi Majdan-megmozdulások második fázisában a civileket felváltó verőlegények korábbi lengyelországi kiképzése is benne foglaltatott. De részben és apránként amerikai zsoldba vették a fegyveres erők felső vezetését is.

Újból és újból el kell ismételni, mert e körül szintén nagy a hallgatás, hogy 2014 februárjában államcsínyt hajtottak végre Kijevben. Erőszakkal kiűzték a többségi oroszpárti képviselőket a parlamentből. Senki által meg nem választott vezetőket állítottak az állam élére,

a kormányba külföldieket delegáltak a legfontosabb posztokra, köztük amerikai állampolgárt is.

2014 februárja és 2022 februárja között három, Németország és Franciaország által is aláírt, megállapodást szabotáltak el a kijevi bábkormányok, nyilvánvalóan washingtoni utasításra. Mindegyik Ukrajnán belül rendezte volna a parlamenti ellenzék és a hétmilliónyi, nagyrészt egy tömbben élő orosz helyzetét, amit Moszkva is elfogadott volna. Zelenszkijre azért szavaztak az oroszok is, mert azt ígérte: békét teremt. Mindenki azt gondolta: orosz zsidóként nem áll a II. világháborús banderista-fasiszták utódai élére.

De Kelet-Ukrajna ágyúzása töretlenül folytatódott. Betiltották az ellenzéki pártokat. Bezáratták az ellenzéki televíziókat, millió számra gyűjtötték be az orosz nyelvű könyveket, a gyerekkönyveket és a klasszikusokat is. A II. világháború alatt a náci német hadsereg oldalán harcolókról, a zsidók, cigányok, különféle nemzetiségű partizánok elleni kegyetlenkedéseket, pogromokat végrehajtókról és irányítóikról ezerszám nevezték át a köztereket, utcákat. Szobrokat is állítottak a banderista-fasisztáknak.

Nyelvtörvényeket fogadtak el, amelyekkel lényegében másodrendű állampolgári státuszba kényszerítették azokat, akik nem beszélnek kielégítően ukránul. Elkészültek az átnevelő táborok tervei, amelyekben a családtagokat elszakították volna egymástól. És ezt az országot méltatják úgy az Európai Unió mai vezetői, hogy ott demokrácia van. Közben, főleg az USA és Nagy-Britannia – Lengyelország és más NATO-tagok tevékeny közreműködésével – Oroszország elleni katonai felvonulási területté változtatta Ukrajnát. Az 1903 óta újból és újból pontosított doktrínák célul tűzték ki

Oroszország felosztását az erőforrásai fölötti ellenőrzés érdekében, s a korábbi, sikertelen próbálkozások után, több mint száz évvel később úgy gondolták az amerikai vezetők: most teljesíthetik az elődök akaratát, s ezzel megmenthetik az amerikai tőkéskörök világuralmát. Ennek része Nyugat-Európa gazdaságának meggyengítése, s ezzel a globális versenyből való kiszorítása is.

Ezek mindegyike dokumentált, illetve könnyedén levezethető a történésekből. "

bekialtas.blog.hu/2023/06/05/1136_bekialtas_paraszka_boroka_konnyei?dashboard_position=334102058

Serény Vélemény 2023.06.07. 12:35:54

@Tapi2021: Én azé' megkérdezném Fodor Gabit, hogy oké, de akinek ilyen szövetségesei vannak, mint az USA, minek neki ellenség?

kiskisutca 2023.06.07. 12:42:52

@Tapi2021:

A magyarokon kívül senki nem volt érdekelt a birodalom fennmaradásában:

- Ausztriai németek: Németországhoz húztak
- Románok: volt önálló Román Királyság, azt érezték hazájuknak
- Csehek, szlovákok: Csehszlovák államot szerettek volna, ezt támogatták a britek és a franciák is.
- Horvátok, szlovének, szerbek: Illírizmus, jugoszlávizmus vagy Nagy-Szerbia bűvkörében éltek
- Lengyelek: Önállóságot akartak, a középkori nagyságukat kergették, Az antant ebben támogatta őket.
- Olaszok: naná, hogy ők is Olaszországhoz gravitáltak
- Ukránok/Ruszinok: ők voltak a legkevesebben.

Összességében az anyaroszágosok tuti dobbantottak volna (Németország, Románia, Szerbia), A Lengyel/Ukrán területek is nagy eséllyel.

Maradhatott volna talán

egy cseh-szlovák-magyar-szlovén-horvát mag,

de a csehek és szlovákok jobb ötletnek tartották Csehszlovákiát, a horvátok, szlovénok meg Jugoszláviát. (Az antant is!)

ZorróAszter 2023.06.07. 13:58:16

@cvsvrs:

"a magyar történelem arról szól, hogy van egy magyar nemzetkarakter. és abban van jó is, rossz is. ha nincs, akkor mi a francot akar magyarország. van egy német nemzetkarakter és a többi. van egy brüsszeli. a brüsszeli politbürónak is van egy sajátos karakterológiája."

Értelmetlen kijelentésekkel nem tudok mit kezdeni. Legfeljebb azt tudom mondani, hogy ez értelmezhetetlen.

"aki magyar az a kárpát-medencét tekinti magyarországnak. amikor az oszmánok elfoglalták közép-magyarországot akkor is választottak kalocsai érseket. amikor a szovjetek elfoglalták magyarországot, akkor is léteztek keresztény ünnepek, magyar nemzeti kultúra. és volt egy zsidókommunista csoportosulás, amelyik ezt tiltotta. az faji, vallási alapon állt össze"

Én magyar vagyok, és én sem tekintem pl. Szlovákiát magyarnak.

"a hitgyülekezete egy faji, vallási alapon szerveződő csoportosulás. "

Németh Sándor zsidó? Nem hiszem.

"egy fél mondatban nem idéznek keresztény magyarokról az atv-ben vagy a hit rádióban. a magyar történelem nagyrairól egy szó sem esik. és a magyar kereszténységről különösen nem. mert az egy zsidó csoportosulás, és semmi közük a többségi magyarokhoz. semmi. nem azért, mert kirekesztik őket, hanem egy árva szót, egy mukkot nem ejtenek a magyar kereszténység történetéről. se pro, se kontra."

Katolikus misén se szoktak Luther Mártonról vagy Németh Sándorról beszélni. De Kinizsi Pálról vagy Zrinyi Miklósról se.

ZorróAszter 2023.06.07. 14:03:15

@_Neville:

"Tisza ponthogy ellenezte a háborút, nehogy már az ő hibája legyen!"

Miután befejezte a fegyverkezési programot, és elhatározták a háború kirobbantását, akkor elkezdett akadékozkodni hogy adjanak a szerbeknek még egy kis időt az ultimátumra adandó válaszra.

Tapi2021 2023.06.07. 14:03:58

@Serény Vélemény: A Birodalomban meg újabban nem értik, hogy jó szóval, kis kedvességgel könnyen elérhetnék, hogy szinte bármiben partner legyen a szövetséges Magyarország. De, furkósbotra milyen választ várnak?

Amilyen a mosdó, olyan a törölköző!

Tapi2021 2023.06.07. 14:06:34

@ZorróAszter: Eredetileg nem a szerbek ellen fegyverkezett a Monarchia, hanem azért, mert ezerrel fegyverkezett az összes vetélytárs hatalom! Csak még jobban.
Muszáj volt lépni, mert sejthető volt, hogy csak az alkalomra, egy casus bellire várnak. És lőn!

Tapi2021 2023.06.07. 14:12:23

@kiskisutca: Ezt értem, de, ha egy másik nép területén és országában élek, ne akarjam elvinni az országukat magammal. Főleg ne azokat a részeket, ahol NEM élek és semmi közöm hozzá.

Ez ÜRÜGY volt, arra, hogy durván szétkapják Közép-Kelet Európa egyetlen vezető hatalmát. És kizárják, hogy itt valaha létrejöhessen egy velük konkurens (közép) hatalom.
Ez erről szólt.

Abból is látszik, hogy eszük ágában nincs a saját nagyszámú kisebbségeik között szétosztani a saját országaikat!!! Sőt, elfoglalt országokat, népeket szabadon engedni.

ZorróAszter 2023.06.07. 14:13:58

@Tapi2021:

"Te a világ és Európa trianoni újrafelosztásából csak a púdert látod, amivel bevonta a nyugat az Európa akkori második legerősebb államalakulatának SZÁNDÉKOS SZÉTVERÉSÉT!"

Nem hiszem hogy az amerikaiak érdekeltségének felvetése annyira közismert és általános lenne, hogy azt általában púdernek neveznék.

Sőt erről a témáról el szokták terelni a figyelmet. Hogy elsősorban amerikai érdekek valósultak meg. Szinte minden más lényeges résztvevő vesztett.

ZorróAszter 2023.06.07. 14:16:26

@Tapi2021:

"Eredetileg nem a szerbek ellen fegyverkezett a Monarchia, hanem azért, mert ezerrel fegyverkezett az összes vetélytárs hatalom! Csak még jobban.
Muszáj volt lépni, mert sejthető volt, hogy csak az alkalomra, egy casus bellire várnak. És lőn!"

Én nem ezzel vitatkoztam, már csak azért sem mert erről szó se volt.

Hanem csak azzal, hogy Tisza István békepárti lett volna.

Tapi2021 2023.06.07. 14:18:27

@ZorróAszter:

Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

Latin nyelven: "Si vis pacem, para bellum!"

Angol nyelven: "If you want peace, prepare for war."

kiskisutca 2023.06.07. 14:21:15

@Tapi2021:

"Főleg ne azokat a részeket, ahol NEM élek és semmi közöm hozzá."

A britek és a franciák az új barátaikat támogatták a régi ellenségeikkel szemben. Ezért kapták meg a vasútvonalakat pl.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.07. 14:41:13

@Tapi2021:

Mindkét fél háborút akart, s már 1903-ban kezdődnie kellett volna a hábprúnak. Majd 1905-ben és 1908-ban megint.

Cak teljesen váratlanul mindkét esetben elmaradt, mert az illető fél visszalépett. 1908-ban Szerbia az utolsó pillanatban visszakozott, mert Oroszo. azt mondta aszerbeknek, még korai a háború.

1903-ban és 1905-ben meg a németek visszzakoztak. Ők gondolták akkor, mégh jobb lenne erősíteni a haderőt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.07. 14:42:20

@ZorróAszter:

Tisza felismerte, míg osztrák szemmel negy nyereség lenne a győzelem, addig magyar szemmel se a győzelem, se a vereség nem lenne nyereség.

Gery87 2023.06.07. 14:56:09

@Tapi2021:

Nem kell történelmi kiselőadást tartanod.
Tisztában vagyok vele.
Ettől még csak áldozati pózban fetrengeni önbecsapás.

Gery87 2023.06.07. 14:57:08

@Tapi2021:

"Mert a nagyok megint csak veszélyben érezték a SAJÁT BEFOLYÁSUKAT ÉS HATALMUKAT A TÉRSÉGBEN!!!"

Ahogy a Monarchia is.
Csak mi vesztettünk.

Gery87 2023.06.07. 15:05:28

@Tapi2021:

"Ezt értem, de, ha egy másik nép területén és országában élek, ne akarjam elvinni az országukat magammal. Főleg ne azokat a részeket, ahol NEM élek és semmi közöm hozzá."

Ez soviniszta blabla.
Azé az ország aki benne lakik.
A szlovák meg román stb ugyanúgy lakos, állampolgár és ahol él az az ő földje (is) és ha ő a földjét nem akarja adott államban tudni akkor tenni fog érte.
Lehet itt a vérszerződésig visszamenni, meg hogy ki volt itt előbb, és akkor ez alapján kié meg mióta...de ez kurvára nem számít semmit.

Ha én élek X helyen adott államban és nekem ez így nem jó, akkor Y helyen élő akárki ne akarja már nekem megmagyarázni hogy "márpedig az én X helyem az övé mer így meg úgy "egy mocsári boszorkány hozzávágott egy rozsdás kardot és ezért vagyok a irályotok" és nem mehetek el!
Lófaszt nem.
Ez akarat és erő kérdése.
Semmi más a többi csak duma.

alöksz róz 2023.06.07. 16:28:43

@ZorróAszter: "Németh Sándor zsidó? Nem hiszem." - ha nem az, akkor meg szeretne az lenni :D

alöksz róz 2023.06.07. 16:30:01

@Gery87: erősen elfogult, de jókat ír az öreg, el lehet rajta gondolkodni

ZorróAszter 2023.06.07. 17:31:20

@Tapi2021:

Annak több a realitésa, hogy aki háborúra készül, az igyekszik fokozott fegyverkezéssel megbontani a hadászati egyensúlyt.

ZorróAszter 2023.06.07. 17:35:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Tisza felismerte, míg osztrák szemmel negy nyereség lenne a győzelem, addig magyar szemmel se a győzelem, se a vereség nem lenne nyereség."

Ezt nem Tisza, hanem Károlyi ismerte fel. A gyakran ismételgetett mondása kb. az volt, hogy "ha a németek győznek, még jobban a fejünkre nőnek, ha veszítünk az oldalukon, akkor abba belepusztul az ország."

Gery87 2023.06.07. 22:26:34

@alöksz róz:

Elfogult persze, de megmutatja legalább az érem másik oldalát is.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.08. 08:31:41

@Tapi2021: azért jó ez az írása amúgy, mert 90%-a még bőven kontrollálatlan érzelmi befolyást tükröz, és ennek ellenére sikerül sok kérdésről normálisan, előremutatóan írnia.
Én elég gyakran nem értek egyet az írásai alapattidűjével (Bibó maga liberális szocialistának mondja magát) de az Európai társadalomfejlődés értelme című kötet kötelezően olvasandó.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.08. 08:46:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tapi2021: @_Neville: Alfred Booth-t, a Cunard vezérigazgatóját Winston Churchill, az Admiralitás első lordja 1913 februárjában az irodájába hívatta. Közölte, hogy európai háború lesz, amelynek kitörése 1914 szeptemberében várható, ennél fogva utasítja, hogy a társaság óriás utasszállítói a lehető legrövidebb időn belül legyenek alkamasak csapatszállításra, fegyver-és hadianyag szállításra. (Simpson: Lusitania)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.08. 08:51:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: tanulságos ebből a szempontból a Monarchia Szerbia elleni vámháborúja ("sertésháborúja"), magyarán szankciója, a Rubicon nemrég foglalkozott a sztorival. A dolog legvége az lett, hogy a magyar gazdák jórésze anyagilag jól tönkrement, a "szövetséges" Német Birodalom megsokszorozta a sertésimportot Szerbiából, a szerbek pedig túlnyomorészt az oroszoknak adták el a disznóságokat sokkal több pénzért, és korszerűbb fegyverekért cserébe.

Tapi2021 2023.06.08. 09:30:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Igen. Erősen készültek, aztán kellett egy casus belli. Ez lett a szerbiai rendcsinálás.

Ebből világháború úgy lett, hogy a többi nagyhatalom beszállt.

Most is hasonló küszöbén egyensúlyozunk.

Tapi2021 2023.06.08. 09:39:15

@Gery87: "Elfogult persze, de megmutatja legalább az érem másik oldalát is."

Én is így gondolom. Ezt az oldalt mostanában nem nagyon mutogatja más. Főleg nem viszonylag tárgyilagosan, bulvárosodás, hatásvadászat nélkül.

Tapi2021 2023.06.08. 09:47:05

@Deak Tamas: "Közölte, hogy európai háború lesz, amelynek kitörése 1914 szeptemberében várható, ennél fogva utasítja, hogy a társaság óriás utasszállítói a lehető legrövidebb időn belül legyenek alkamasak csapatszállításra, fegyver-és hadianyag szállításra. (Simpson: Lusitania)"

Hát persze. Háború mindig úgy lesz, hogy MEGCSINÁLJÁK!
Tegnap újra néztem a VICE / Alelnök című filmet. Többek között azt mutatja be, hogyan csinálták meg az iraki háborút.

Az orosz-ukrán is MEGCSINÁLT HÁBORÚ!
Az amerikaiaknak és médiumaiknak elég könnyű volt "jósolni", hogy háború lesz, mivel éjjel nappal azon dolgoztak, hogy az oroszoknál elszakadjon a cérna.

Párszor persze eltévesztették a dátumot (pl. a Bloomberg is hamarabb számolt be a háború megkezdéséről, mint ahogy az oroszok elkezdték, hetekkel később! Valaki nem figyelt és rossz gombot nyomott, túl korán.), mert az oroszok lassabban mozdultak rá, mint várták, de végül lőn. "És mi megmondtuk...!"

Tapi2021 2023.06.08. 09:48:53

@Deak Tamas: A szankciók működnek!...

Kiss A 2023.06.14. 20:13:54

@Deak Tamas: hát annyira nem izgultam rád schatzi! Hehehe! Taníts román mester, család jól van? Albérletet tudod fizetni?
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása