magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Amerikai jobboldali marhaság

Alapvetően ami rosszat Amerika a világra borít, az mind baloldali. Szinte mind.

Most nem mennék bele abba, hogy mi a valódi baloldal és a valódi jobboldal, egyszerűen csak használom ezeket a szavakat köznapi értelmükben. Szóval nyilvánvalóan baloldali érték Amerika három legfontosabb exportterméke: Hollywood, a genderizmus, s a homoklobbi.

Van azonban 2 nagy kivétel, melyek egyértelműen jobboldaliak, s ezek is Amerika világromboló exportjának fő elemei. Ezek a protestáns fundamentalizmus és a multi level marketing.

A protestáns fundikról sokat lehetne mesélni. Egyrészt undorító külsőségek, mint valami cirkuszi előadások. Mellette bizarr, a kereszténységben - még a hagyományos protestantizmusban is - ismeretlen hitelvek terjesztése. Aztán olyan típusú harc az ateizmus ellen, melyből az ateizmus biztos nyertesként kerül ki. Mindez kombinálva a klasszikus liberalizmus, a polgári értékrend kritikálatlan támogatásával.

Ennek is hatására alakult ki Amerikában az a bizarr kulúrharc, identitásharc, melyben a normális kisember nem szívesen csatlakozik egyik oldalhoz se: mert vagy kritikus lehetek a gazdasági rend ellen, de akkor ehhez szivárványzászlót is lengetnem kell, vagy magasba emelhetem inkább a keresztet, de akkor meg viszont ki kell állnom a nagytőke mellett is.

Ehhez a gazdagság- és egészség-fetisizmus. A hitszónok drága öltözékben, nulla túlsúllyal, kipihenten, jó arcszínnel, mindig mosolyogva. A nők, lehetnek bármilyen korúak, mindig karcsú Barbie-másolatok, mintha állandóan sportolnának és operaházi ünnepi előadáshoz lennének öltözve. Csupa tökéletes ember, de hisz nem is lehetne másképp, mivel Isten megáldotta őket!

A multi level marketing tulajdonképpen a protestáns fundamentalizmus vallásmentes verziója.

Engem összesen egyszer sikerült elrángatni mlm-toborzóra, persze átveréssel, azaz nem mondták meg előre, hogy mire megyünk, s bár az kiscsoportos találkozó volt alig 30-40 emberrel, már ott tapasztalhatók voltak a fő elemek. Nagy találkozón - számtalan videó van a neten - mindez teljes fényében van jelen.

A hitszónok helyén van a toborzó ember. A csodás megtértek helyett a magas jutalékot elértek vannak. S a hívők meg ugyanazok: örjöngő tömeg, aki elhitte, minden esélye megvan, hogy ő is a tökéletes emberek közé kerülhet hamarosan, már csak többet kell hallgatnia a gurura! Az egyik esetben a vezetőség Biblia-értelmezését kell vakon hinni, a másikban mag a vezetőség üzleti tervét.

203 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4818146686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jónévez 2023.06.19. 00:28:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Az a baj, hogy erről még ugyanazt a propagandaszöveget írják le ők is, amit velünk tanítottak az iskolában. Mégcsak a nemzegiszocialista szót sem merik leírni (vagy nem is ismerik igazán), egyszerűbb a sztálinista fasisztázás. Nehéz megértetni, hogy a párhuzam nagyjából akkora, mint a kommunizmussal.
Mind aljas bűnözés, de nem ugyanaz.
A fasiszta az fasiszta
A kommunista az kommunista
A nemzetiszocialista (náci) az nemzetiszocialista.
Mind aljas bűn, nem vitás. De nem keverendő.

jónévez 2023.06.19. 00:52:41

@Gery87:
Természetesen ebben igazad van.
Sorkatonából nem lesz semmi. Az (a gyenge kiképzése, és az eleve ellenérdekeltsége miatt) soha nem ütős haderő. Értelmetlenség az egész, és sorkatonát háborúban is "már minden mindegy" alapon vetnek be. Tényleg csak golyófogó a többség. Szegények. (Most jobb szót nem találtam, bocs. Bár minden életért kár, a sorkatonát még jobban bánom).

jónévez 2023.06.19. 01:17:08

@Gery87:
(Az pedig, hogy valaki a sorkatonaságtól lett volna felnőtt, attól lett volna férfi, ott tanult volna rendet... tapasztaltam: nem igaz)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.19. 08:52:36

@jónévez: én azon gondolkodom, hogy mi lenne vele, ha az összes megvetett foglalkozást űző csak egy éjszakára magára hagyná, lehet, hogy szőrösen, szarosan rohangálna egy konzervvel a kezében.
Jórészt egyetértek a sorkatonasággal kapcsolatos megállapításoddal, de kiegészíteném, hogy valamilyen kiképzésre, fegyverismeretre szükség van, most bizonyosodik be ezredszerre. Abban is igazad van, hogy a Magyar Néphadseregben való tagság nem eredményezett semmi olyat amit írtál, sőt, a fordítottját gyakrabban, de itt falun a sorkatonaság eltörléséig még relatíve sokaktól hallottam az ismert mondatot, hogyha nem tudod megvédeni a földedet mert ki akarsz bújni a katonaságból, maradj a városban.

Gery87 2023.06.19. 15:32:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Megint nem értem mitől tenné semmissé ez a mérgezést meg ablakon való kibaszást?:)

Komolyan mint a dedóba!

"de a Peti meg szétrúgta a homokváramat!"

Édes istenem!
Felnőtt emberek bazmeg.

"Basszuk ki az ablakon, mérgezzük meg, vágjuk sittre 30 évre...nem baj, mer nyugaton meg peperelik..."

Gery87 2023.06.19. 15:36:42

@jónévez:

Nyilván van az a sorkatona aki ér is valamit, de a magyar hadsereg pont nem ilyen ma sem.
Békeidőben meg instant szopatás az egész.

Hány magyar férfi van aki kapott sorkatonai kiképzést anno és ma 2 héten belül frontra vezényelhető lenne és még fizikailag is hadra fogható állapotban van?
Nem sok.

Gery87 2023.06.19. 15:39:41

@jónévez:

Persze hogy nem igaz!:)

Sőt, akiknek ma a legnagyobban a szája hogy "így volt katona meg úgy" meg "ezek a mai fiatalok bezzeg", "nem ártana nekik is.."
Na azok a legnagyobb simlis, lusta, megoldjukokosba, alkoholista, seggnyaló, pletykás, elhízott vén hülyék.....minden csak nem a nagybetűs férfi:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.19. 15:42:11

@Gery87:

Nem várhatpd el egy harcban, hogy az egyik fél legyen pacifista, s hagyja magát legyőzni.

Gery87 2023.06.19. 15:44:29

@Deak Tamas:

"de kiegészíteném, hogy valamilyen kiképzésre, fegyverismeretre szükség van, most bizonyosodik be ezredszerre."

Most se bizonyosodott be.
Ukrajnát sem a septiben behívott 10-30 éve volt 50+os sorkatonák védik meg!

"hogyha nem tudod megvédeni a földedet mert ki akarsz bújni a katonaságból, maradj a városban."

Ennek a megállapításnak mondjuk semmi értelme.

Gery87 2023.06.19. 15:48:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A harcotok ostobaság!
Látszat, pótcselekvés, sokszor értelmetlen, érdemtelen dolgok tematizálása.
Mások meg már rég megoldódtak volna ha a politika nem csinál belőle kultúrharcot!

entrpnr 2023.06.19. 16:52:06

Minden ember hamarabb látja meg a másikban a hibát, mint saját magában - lásd pl. a házasságot ;)
Ugyanígy van az országokkal-nemzetekkel és láss csodát az egyházak sem kivételek.
Az egyházak is "csak" emberekből állnak, korlátozott képességekkel. Néhány száz vagy ezer tökéletlen ember törvényszerűen csak egy tökéletlen közösséget tud alkotni. Ráadásul aki beleszületik a közösségbe, annak nyilvánvalóan az lesz a norma, a normális, amit és ahogyan ott tesznek, értelmeznek, hirdetnek és minden más alapvetően 'nem normális'. Nem magától értetődő az a képesség, hogy tudjunk picit 'felülemelkedni' és egy magasabb horizontról, egy tágabb perspektívából szemlélődni, ami szerintem tud segíteni az önreflexióban.

ZorróAszter 2023.06.19. 17:32:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Már megírtam egyszer. Teljesen jelentéktelen emberek voltak az alapítók, s nagy részük ki is lépett, amikor Hitler átvette a pártot." ....

Nem az volt a kérdés, hogy a nácipárt alapítói antiszemiták voltak-e, vagy kiléptek-e az alapítók, hanem hogy őszintén antikapitalisták voltak-e a nácik, mikor nagytőkések alapították és nemcsak Anton Dexlernek hanem Hitlernek is ők dirigáltak.

Az egyszerű válasz az, hogy nem volt őszinte antikapitalizmus csupán az alapítók által is megengedett propagandafogás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.19. 17:34:07

@ZorróAszter:

Én magam írtam, később a fasizmus kiegyezett a nagytőkével. Ahogy a szocializmus is.

entrpnr 2023.06.19. 17:48:42

Molnár Tamás írja, hogy a modernitás külsőségeiben is megváltoztatta a kereszténységet, és a keresztény lelkészek is felvették a "polgári demokrácia" mintaképének, a városi nagypolgárnak a ruháját: a zakót, a nadrágot és a nyakkendőt. Bevallóm elgondolkodtatott picit. Túlságosan a világhoz idomulás és az önállóság, egyediség, eredetiség feladása lenne ez? Vagy inkább a páli útmutatás megfogadása ("görögnek göröggé lenni")?
Látok érveket mindkettő mellett, de talán nem is az egyházi ruházat a legfontosabb kérdés és talán neked sem önmagában az öltönnyel van a problémád.
Ha jól értelmezem inkább azzal, hogy az "amerikai típusú neoprotestáns" egyházakban sok esetben nagyobb a hangsúly a megjelenésen és az imidzsen, mint a tartalmon. Nem minden alap nélküli a kritika, egyetértek. Már azzal, hogy valami a nagy nyilvánosság előtt, a TV-ben, interneten megjelenik, már ez egy "visszaható erőt" jelent, ami befolyásolhatja az egyházat.

entrpnr 2023.06.19. 18:24:19

Az egyháztörténetben időről időre megjelentek újabb mozgalmak, felekezetek, közösségek amik másra helyezték a hangsúlyt, mint a kortársaik. Rég elfelejtett értékekre vagy régóta nem hirdetett tanításokra. Ezek sokszor új lendületet adtak a kereszténységnek és közvetett módon a világnak is. A legjobb példa talán a reformáció. Csak az a bökkenő, hogy bizonyos idő elteltével ebben a megváltoztatott környezetben (egyház, világ, társadalom) már ezek az új értékek lettek túlhangsúlyozva és a régiek elfeledve, ergo újabb változásokra (akár visszaváltoztatásra) volt/lett volna szükség. És megérkezünk ahhoz a történelmi modellhez, ami az egyházra is értelmezhető, hogy ciklikusság van vagy ha úgy tetszik az inga időről időre kileng egyik aztán másik irányba.
De vissza a neoprotestantizmusra, komoly szerep volt a kereszténység megújításában, ahogyan más mozgalmaknak is a korábbi századokban (pl. pietizmus), de hogy az igazságai, tanításai, újításai egészségtelen módon rögzülnek és dogmatizálódnak-e és maga lesz a ballaszt, amiből meg kell újulni vagy képes lesz egyensúlyt találni az még azért nem dőlt el. Mindenesetre én érdeklődve figyelem a rendszeres protestáns-neoprotestáns kritikádat. Egy részével csendben egyetértek :) más részét annak tudom be, hogy kívülről szemléled és nem felróható módon túlzásokba esel. Hajrá! :)

Gery87 2023.06.19. 19:06:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nincs olyan hogy "ti".
Amit te akarsz kb senki nem akarja.
Orbán meg azért küzd ami épp az érdeke, nincsenek értékei, elvei, ha holnap mással nyerhet akkor vált.

Gery87 2023.06.19. 19:35:56

@ZorróAszter:

Az SA-val és Stennessel, Strasserrel (Strasserizmus) - A Hosszú kések éjszakája - való leszámolás egyik oka is az volt hogy sok barnainges hitt a nácik szocialista ígéreteiben, és elvárták a náci rezsimtől, hogy intézkedéseivel komoly gazdasági változásokat hozzon, mint például az arisztokrácia hatalmas földbirtokainak felosztását. Amikor mindezek a lépések a rendszer részéről elmaradtak, akkor azok, akik gazdasági és politikai forradalmat vártak, elvesztették illúzióikat

"Eredetileg a nemzetiszocialisták radikális antikapitalista pártot alkottak és a náci programnak ezt a részét a hűséges párttagok többsége nem pusztán komolyan vette, hanem ez számukra nagy jelentőséggel bírt a gazdasági recesszió idején. Az 1934 nyaráig fennálló megosztottság és egyet nem értés az NSDAP-n belül főleg abból fakadt, mennyire veszi komolyan Hitler a nemzetiszocializmuson belüli szocialista vonásokat.”

www.youtube.com/watch?v=MbmXvsTiyfw

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.19. 20:46:49

@Gery87:

Így igaz. Ők voltak az antikapitalista nácizmus utolsó maradvénya. De akkorra Hitler és haverjai már régen más irányban mentek: kiegyeztek anémet tőkvel, hogy csak a zsidó tőkét bántják, s nem lesz több munkásvédelem, mint alapjogok beveztése, minimálbér, munkavédelem, kötelező szabadság, stb., de a tulajdon kétdése nem lesz kérdés alá vonva, ahogy a strasseristák akarták. Kiegyetek a hadsereg vezetésével is szépen, hogy a náci fegyveres szervezetek csak kiegészítik a fegyveres erőket, nem lesznek azok lecserélve.

Kb. azt csinálta Hitler, amit a szocdemek az ellenoldalon: lemondás az alapeszméről.

Mussolini tovább tartott ki, ez tény, de ő se maradt hű az eredeti eszméhez.

Gery87 2023.06.19. 21:05:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Így van.
Tanulság?
Aki fel akarja számolni a demokráciát és nem bolygatja a tulajdoni rendszert az idővel a nép árulója lesz így vagy úgy.

Gery87 2023.06.19. 21:09:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Viszont Orbán okosabb mint te és rájött hogy ha itt akar hatalmat akkor a magyar néplélek miatt neki Kádár és/vagy Horthy atyáskodó autoriter rendszerét kell hoznia, kuruckodó népnemzeti proliskodással...errefelé erre van igény nem a libsuláshoz!

A nemzetközi libsi trendek lehet kényelmesebbek, de nem jönne be itt.

Ennyi az egész.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.19. 21:57:00

@Gery87:

Szerinted mi Orbán célja? Pénz? Ha igen, akkor nincs értelme annak, amit most csinál.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.19. 21:58:57

@Gery87:

Azaz a megoldás az orosz, kínai modell: a nagytőke állami kontroll alatt tartésa, semmilyen politikai hatalommegosztás vele. Hadd nyerészkedjen, de abból adja le afelét, s nem ppofázhat bele az ország dolgába. Röviden: a polgárosodás meggátlása.

ZorróAszter 2023.06.19. 23:11:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Én magam írtam, később a fasizmus kiegyezett a nagytőkével. Ahogy a szocializmus is."

Később???? A nagytőke hozta létre a pártot, a nagytőke pénzelte, fizette az SA zsoldját, egyenruháját, kocsmaszámláját. Nem a havi 1 márkás tagdíjból futotta ezekre.

Hitlert is úgy juttatták hatalomra a párton belül, hogy neki pántlikázták a pénzt.

ZorróAszter 2023.06.19. 23:43:07

@Gery87:

A nemzetiszocializmus azt jelenti, hogy kapitalizmus zsidók nélkül. Persze egy marginális pártból úgy lehet hatalmi várományost csinálni, hogy mindenkinek azt igéri amit vár. A parasztoknak földosztást, a junkereknek hosszútávú biztonságot. A munkásoknak munkát és létbiztonságot, a tőkéseknek a szakszervezetek betiltását és a munkások móresre tanítását.

Senki se hitte hogy a nácik szocializmusa bármi más mint a zsidók eltüntetése.

Stennes: el kell olvasni a kiáltványát, hogy mi volt a berloini SA baja és milyen szocializmust akar.

Strasserék detto.

A Hosszú kések éjszakája közvetlen kiváltó oka az SA és a Reichswehr összevonásának állítólagos terve nem a szocializmus.

A nyugati propaganda mindent megtett a nácik és a baloldal összemosására és annak elfeledtetéséért, hogy a nácikat a nagytőke hozta létre a munkásmozgalom, a munkásosztály ellen, és a nyugati bankok finanszírozták a náci Németország felfegyverzését.

Tapi2021 2023.06.20. 11:37:02

@Gery1987: "A fasizmus a tőkét szolgálja, a szocializmus nem."

Igen, a szocializmus a tőke ellopására, elrablására és felélésére épül.

Maga képtelen arra, hogy köz-vállalatokat hozzon létre és maga képezzen, állítson elő tőkét. Ezért veszi el a másét.

Tapi2021 2023.06.20. 11:44:28

@ZorróAszter: "A nyugati propaganda mindent megtett a nácik és a baloldal összemosására és annak elfeledtetéséért, hogy a nácikat a nagytőke hozta létre a munkásmozgalom, a munkásosztály ellen, és a nyugati bankok finanszírozták a náci Németország felfegyverzését."

Szocialista, tehát BALOLDAL.
Nem lehetnek szocik minden oldalon egyszerre! Mert akkor hol vannak a többiek? A ker.dem.-ek, királyságpártiak, kisgazdák...?

A német és más nagytőke a KISEBBIK ROSSZAT választotta, a nemzeti szocializmussal, a nemzetközi - mindent elrabló - szocializmussal szemben. Ennyi történt.

És Hitlerék is ezt ígérték. Hogy, ha elfogadják az ő nemzeti szocializmusukat, amelyben osztogatni, finanszírozniuk kell a közösségi projekteket, de megtarthatják a vagyonukat, cégeiket, akkor megvédik őket a másik szocialista társaságtól, az államosító, rabló szocializmustól.

Tapi2021 2023.06.20. 11:50:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Azaz a megoldás az orosz, kínai modell: a nagytőke állami kontroll alatt tartésa, semmilyen politikai hatalommegosztás vele. Hadd nyerészkedjen, de abból adja le afelét, s nem ppofázhat bele az ország dolgába."

Nagyjából ez volt Hitlerék koncepciója is. Erre kötöttek alkut a német nagytőkével. Nem államosítanak, mint a másik vöröszászlós élcsapat, cserébe finanszíroznak, nem pofáznak.
Ez a nemzeti szocializmus a gyakorlatban.

Gery87 2023.06.20. 15:25:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A hatalom. A játszmázás. Neki ez egy élethosszig tartó játék.
Élvezi.
Az hogy "valaki" legyen, simogassa az egóját, életek, emberek felett álljon...stb.

Mi olyan rohadt meglepő ebben?
Nem láttál még ilyet?

Gery87 2023.06.20. 15:27:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez nem megoldás, ugyanis nem valósítja meg azt a két fő feltételt amit le is írtam!
Demokrácia és a tulajdoni rendszer megváltozás nélkül ugyanúgy egy kisebbség uralja a társadalmat.
Az meg nem vezet semmi jóra.

Gery87 2023.06.20. 15:34:10

@Tapi2021:

Te sose fogod megérteni hogy minden közös munka eredménye, nincs olyan hogy valami csak a "más munkája eredménye"!
Kölcsönös függés van, alapíthatsz te akármit, ha mások nem dolgoznak bele, megbaszhatod!

Ilyen alapon te meg add vissza a szavazati jogodat hisz mi a faszt ugatsz bele az állam és az elit dolgába!???
Te alapítottad az államot?
Nem!
Csak itt laksz, ennyi.

Mi a faszt pofázol akkor bele az urak dolgába bazmeg?

Akinek nincs tulajdona Magyarországon az ezek szerint csak egy bérlakos!
Akkor mit akar szavazni? Hülye ez?

Na ez volt 200+ éve az elit véleménye arról hogy Gipsz Jakab jobbágy polgár legyen e és beleugasson e a dolgokba!

Gery87 2023.06.20. 15:54:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

hasznot egyedül magának meg a sleppjének hoz ezzel.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.20. 16:02:27

@Gery87:

Semmi szükség demokráciára, mindig egy kis elit veszi át a valós hatalmat.

A tulajdonnal meg semmi gond, míg nem jár vele hatalom a közösség felett.

Ez a marxizmus fatális hibája: mindent a tulajdonból vezetett le.

Gery87 2023.06.20. 17:21:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Semmi szükség demokráciára, mindig egy kis elit veszi át a valós hatalmat."

Oké, induljunk ki ebből a kedvedért: azért mégiscsak jobb egy demokratikus állam elitje alatt élni mint pl É-Koreában nem?

"A tulajdonnal meg semmi gond, míg nem jár vele hatalom a közösség felett."

De egy pont felett mindig jár, ezt értsétek már meg!
Maga az elit puszta léte és hatalma is annak köszönhető: vagyonkoncentráció.

"Ez a marxizmus fatális hibája: mindent a tulajdonból vezetett le."

Ez a leglényegesebb meglátása! Csak a válasza téves.
Minden ebből ered mindenhol a világon!
Hogy egyeseknek annyival több van mint másoknak hogy ezzel hatalmat szereznek felettük.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.20. 19:52:57

@Gery87:

"mégiscsak jobb egy demokratikus állam elitje alatt élni mint pl É-Koreában nem?"

Jobb ha kisebb az elnyomás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.20. 19:53:26

@Gery87:

"egy pont felett mindig jár, ezt értsétek már meg"

Nem mindig. Lásd a mai Kínát.

Gery87 2023.06.20. 21:10:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Na látod.

"Nem mindig. Lásd a mai Kínát."

A kínai pártelit nem gazdagok, milliárdosok gyülekezete szerinted?
Dehogynem.
kezükben van az államhatalom?
igen.

Ez oda-vissza is működik.
A nagy hatalom vagyon, a vagyon hatalom.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.20. 21:20:28

@Gery87:

"A kínai pártelit nem gazdagok, milliárdosok gyülekezete szerinted?"

Nem.

Gery87 2023.06.20. 21:22:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ó, persze minimálbéren vannak, sőt megtakarításuk sincs:)
Mint Orbánnak...ja..

Gery87 2023.06.20. 21:25:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Most őszintén, te el tudod képzelni hogy azok, akiknek a kezében van a valós hatalom, tegyük fel tényleg dirigálnak a kínai tőkéseknek, szóval azok jóval szerényebben élnek mint ők?
Ne viccelj már.

Gery87 2023.06.20. 23:15:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nyilván nem, de te is tudod.
Aki hatalmilag mások felett áll, főleg egy autoriter rendszerben, az nem fogja magát korlátozni e téren sem...holmi "kommunista eszmék nevében". Hagyjuk már.
te se gondolod komolyan.
persze egy nyugati rendszerben ahol a politikus kishal azokhoz képest akiket kiszolgál, de hát ott nem is ő dirigál, te is mondtad.

Gery87 2023.06.20. 23:20:42

Úgyhogy kár reménykedned hogy van olyan a tőkés rendszerben ahol egy "elvi alapokon álló elit fogja a gyeplőt a nála sokkal nagyobb vagyon felett rendelkező kapitalisták felett a nép érdekében".
Hülyeség.
Áltatod magad.

A NER is ilyen.
papíron lehet Orbán egy "vagyontalan kispolgár", "ülkeharcos ludas matyi" de mindenki tudja hogy Lölő egy stróman, csak papíron van mesés vagyona, Orbán és az ellopott 1000 milliárdok egy svájci bankszámlán pihennek,
lölőke meg ott van céltáblának és bármikor lecserélhető.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.21. 08:24:59

@Gery87:

A megoldás a szakrális állam, azaz a premodern normalitás visszahozása. Ott a vagyon nem ad hatalmat.

Orbán kérdése más.

Politikához pénz kell. Ha a nagytőke embere vagy, semmi gond, van pénzed. Ha nem vagy, meg kell szerezned a forrást. Ennyi az egész.

Ha Orbán vagyona átlagember sizntjén lenne, nem tudna egy lépést se tenni.

ZorróAszter 2023.06.21. 08:49:46

@Tapi2021:

"Szocialista, tehát BALOLDAL."

Muhahaha!!! Mert ugye a politikában mindenki az aminek mondja magát. Ahogy Orbán nemzeti, Matolcsi meg unortodox.

Például maguk is keresztények. Akik elgázosítanák azokat akik nem tetszenek. Vagy elhabosítanák?

Vagyis keresztények, mégpedig horogkeresztények.

ZorróAszter 2023.06.21. 08:54:28

@Tapi2021:

"Igen, a szocializmus a tőke ellopására, elrablására és felélésére épül.

Maga képtelen arra, hogy köz-vállalatokat hozzon létre és maga képezzen, állítson elő tőkét. Ezért veszi el a másét."

A tőke mögött általában bűncselekmény, mások kirablása, korrupció áll. A legritkább esetben találmány és jogdíj. A találmányokat a tőkések általában lenyúlják, és nem a feltaláló aratja le a hasznát.

Tapi2021 2023.06.21. 11:04:10

@Gery87: "Demokrácia és a tulajdoni rendszer megváltozás nélkül ugyanúgy egy kisebbség uralja a társadalmat.
Az meg nem vezet semmi jóra."

Lehetetlen, hogy ne legyenek vezetők, akikből óhatatlanul kialakul egy vezető réteg. Tehát mindig egy kisebbség fog vezetni.

A kérdés az, hogy hagyjuk-e, hogy a jobbak, bátrabbak, vállalkozó szelleműek előre szaladjanak és húzzák magukkal az egész társadalmat, mint pl. most Musk is, korábban Bill Gates és mások, vagy visszahúzunk mindenkit az egyenlősdi jegyében a középszerbe (szarba). Mert irigyeljük az előbbiek sikereit. (A bukásaikat meg nem nézzük, vagy élvezzük.)

Tapi2021 2023.06.21. 11:08:03

@Gery87: "Te sose fogod megérteni hogy minden közös munka eredménye, nincs olyan hogy valami csak a "más munkája eredménye"!
Kölcsönös függés van, alapíthatsz te akármit, ha mások nem dolgoznak bele, megbaszhatod!"

Te nem érted, hogy, ha az a valaki nem alapít céget, nem kockáztat, nem vállalkozik, nem innovál, nem akar egyre jobb lenni..., akkor egymást basszátok munka nélkül, a dicső szocializmusotokban.
Egyenlően nyakig a szarban.

Tapi2021 2023.06.21. 11:09:43

@Gery87: "Ilyen alapon te meg add vissza a szavazati jogodat hisz mi a faszt ugatsz bele az állam és az elit dolgába!???
Te alapítottad az államot?
Nem!
Csak itt laksz, ennyi."

Ostobaság. Ezek nem összehasonlítható dolgok. Vagyis színtiszta DEMAGÓGIA!

Tapi2021 2023.06.21. 11:13:24

@Gery87: "De egy pont felett mindig jár, ezt értsétek már meg!
Maga az elit puszta léte és hatalma is annak köszönhető: vagyonkoncentráció."

Ezt lehetne és szükséges is lenne korlátozni, szabályozni!
Ennek az ELLENKEZŐJE történik az imádott nyugatotokon!
És az maga a megtestesült KORRUPCIÓ, amikor a politika lefekszik a nagytőkének, ahogy MOST TESZI!!!

De ti nem őket basztatjátok, hanem Orbánt, aki ezek alól, elől próbál elugrani.

Tapi2021 2023.06.21. 11:18:05

@Gery87: "Ez oda-vissza is működik.
A nagy hatalom vagyon, a vagyon hatalom."

Mindig van elit és mindig az elit vezet. Ezen nem tudsz változtatni.

Lehet ez csóró forradalmárokból álló párt elit vagy gazdag tőkésekből álló.
Majdnem írtam, hogy mindegy, de nem, mert utóbbiaknak nem célja a fogyasztók halomra gyilkolása, mint az előbbieknek. Ráadásul a tőkés elit FEJLESZT, amiből MINDENINEK van haszna.
Használsz számítógépet, mobilt...???

Tapi2021 2023.06.21. 11:23:43

@Gery87: Neked ez a mások mesés vagyona nagyon beakadt. De minek? Ne mások zsebében turkálj irigyen! Hanem azt nézd, NEKED jobb-e, melyik vezetés alatt volt jobb vagy rosszabb?
És azt, hogy TE melyik irányba akarod, hogy menjen az ország? Abba, ahová OV-ék vinnék, vagy ahová az ellenzék?

Mert ezek a lényeges dolgok, nem az, hogy az elitnek miből, mennyije van. Az elitnek mindig több lesz, mint neked.
Kár ezen rugózni, mert eltereli a figyelmedet a fontos dolgokról. Hogy mi lesz az országgal mondjuk 50 év múlva? Az ma dől el.

Gery87 2023.06.21. 14:55:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A megoldás a szakrális állam, azaz a premodern normalitás visszahozása. Ott a vagyon nem ad hatalmat."

Megbeszéltük már hogy DE! Az egyháznak is adott és ugyanúgy visszaéltek vele!
Egy példát nem tudsz mondani ahol a vagyon ne adott volna egyben hatalmat is!

"Orbán kérdése más........."

Ha ez az ára akkor el se kezdte volna inkább.

Gery87 2023.06.21. 14:58:00

@Tapi2021:

"Lehetetlen, hogy ne legyenek vezetők, akikből óhatatlanul kialakul egy vezető réteg. Tehát mindig egy kisebbség fog vezetni."

De nem mindegy hogy a vezetők azok visszahívható leváltható népképviselők akiknek a poziciója nem jár együtt vagyonosodással és a vagyonnal nem jár képviselőség, vagy sem.

Gery87 2023.06.21. 15:01:55

@Tapi2021:

Miért alapítani csak egy ember tud és csak akkor ha ő lehet a "Jani"?
Az nem lehet hogy az alapító/tulajdonos/dolgozó az egy, és több ember?

"Ha Szent István vagy Árpád fejedelem nem alapít hont, államot "akkor egymást basszátok a sztyeppén a dicső törzsi káoszban!
Nyakig a lószarban."

Mi a faszt pofázol akkor bele a hon alapító elit dolgába?

Tapi2021 2023.06.21. 15:14:02

@Gery87: "De nem mindegy hogy a vezetők azok visszahívható leváltható népképviselők akiknek a poziciója nem jár együtt vagyonosodással és a vagyonnal nem jár képviselőség, vagy sem."

OV-ék visszahívhatók! Akkor no problem, igaz?

Tapi2021 2023.06.21. 15:16:08

@Gery87: "Miért alapítani csak egy ember tud és csak akkor ha ő lehet a "Jani"?
Az nem lehet hogy az alapító/tulajdonos/dolgozó az egy, és több ember?"

?

Tapi2021 2023.06.21. 15:19:33

@Gery87: "Zebedeus jön majd a szolgájával, és azt fogják majd rebesgetni, hogy eltűntek a dolgok. És hatalmas zűrzavar lesz, hogy hol vannak valójában a dolgok. És senki nem fogja tudni, hová lettek azok a kis bigyók, meg az a furcsa kis izé raf-raffiakötőállvány, amihez hozzá voltak erősítve. És akkor majd a Barát elveszíti a barátja kalapácsát, és a Fiatal nem fogja tudni, hogy hol vannak… már azok a dolgok, amiket apáik birtokoltak, mert apáik csak este rakták oda, este nyolc körül…"

Brian élete

Gery87 2023.06.21. 15:19:44

@Tapi2021:

Ezek tökéletesen összeviszontláthatóak!

Az állampolgári jogaid sem a tulajdonból vagy vérségből, származásból fakadnak alanyi jogon jár, pusztán azért mert ide születtél, itt élsz.

Akkor is ha a lábad alatt a talaj, annyi se a tiéd a 93.000 Km2-ből!
De mivel minden ami itt történik érvényes rád, hat rád ezért jogod van beleszólni!

Gery87 2023.06.21. 15:20:41

@Tapi2021:

"Ezt lehetne és szükséges is lenne korlátozni, szabályozni!"

Igen, erről pofázok.

"Ennek az ELLENKEZŐJE történik az imádott nyugatotokon!"

hagyjál már a kurva nyugatozással!
Mikor istenítettem én?

Gery87 2023.06.21. 15:22:05

@Tapi2021:

"Mindig van elit és mindig az elit vezet. Ezen nem tudsz változtatni."

Az hogy vannak akik vezetnek, képviselnek azzal nincs is baj.
A baj azzal van hogy miből ered a hatalmuk és ezzel mit és kit szolgálnak.

Tapi2021 2023.06.21. 15:24:23

@Gery87: "Az állampolgári jogaid sem a tulajdonból vagy vérségből, származásból fakadnak alanyi jogon jár, pusztán azért mert ide születtél, itt élsz."

És?
Számodra ebből az következik, hogy alanyi jogon a tiéd is valaki más vállalkozása, pénze, háza, felesége... ???

Gery87 2023.06.21. 15:24:30

@Tapi2021:

Ennek semmi köze az irigységhez pubi!
Ezt már megbeszéltük, elmondtam sokszor!

ha a vagyon nem járna hatalommal és nem hekkelné meg a demokráciát, ill. nem lehetne rá zsarnoki elnyomó kizsákmányoló rendszereket építeni, pont leszarnám hogy kinek mennyije van!

A vagyonnal a magántulajdonnal a probléma a hatalomhoz való viszonyában áll, ez a kritika tárgya. semmi más.

Tapi2021 2023.06.21. 15:29:05

@Gery87: "hagyjál már a kurva nyugatozással!
Mikor istenítettem én?"

Nem is tudom. Neked sem a miénk nem jó, sem a nyugati, akkor mi?

Oké, tudom, a szocializmus... De, hát "vót mán".
Nem vált be.

Tapi2021 2023.06.21. 15:30:25

@Gery87: "Ennek semmi köze az irigységhez pubi!
Ezt már megbeszéltük, elmondtam sokszor!"

Dehogy nem, csak nem akarsz ezzel szembenézni.
Állandóan mások vagyona tart izgalomban.

Tapi2021 2023.06.21. 15:36:06

@Gery87: "ha a vagyon nem járna hatalommal és nem hekkelné meg a demokráciát, ill. nem lehetne rá zsarnoki elnyomó kizsákmányoló rendszereket építeni, pont leszarnám hogy kinek mennyije van!

A vagyonnal a magántulajdonnal a probléma a hatalomhoz való viszonyában áll, ez a kritika tárgya. semmi más."

Kik legyenek egy közösség vezetői, ha nem azok, akik okosabbak, kompetensebbek, jobbak valamiben, mint a többiek?

Te az élet egy alaptörvénye ellen rugdalózol. Mint a többi szoci-komm.

Pedig a SZÁMOS, KÜLÖNBÖZŐ szoci rendszer igazolta, hogy nem jobbak, mint a kapitalizmus, sőt, lemaradtak, mint a borravaló.
Vagyis szar az (mesterségesen KIERŐSZAKOLT) egyenlősdire alapozott koncepció. És életszerűtlen, rendellenes is.

Tapi2021 2023.06.21. 15:44:00

Nyugatimádó Boldinak, aki vak, amikor ilyeneket kéne meglátnia a tökéletes és korropciómentes nyugaton. Nyugodtan mondhatjuk, hogy "kormányzati szinten". (Az összefüggést az orosz-ukrán háború kiprovokálása és a kisebb Biden ukrán oligarcháktól kapott zsoldja között még bolygatni kéne!):

"Peren kívüli megállapodást kötött Hunter Biden, Joe Biden amerikai elnök fia, akit az adószabályok megsértésével és tiltott fegyverbirtoklással gyanúsítottak meg – derült ki kedden a Delaware államban iktatott bírósági iratokból. Hunter Biden ezzel elkerüli a bírósági vádemelést az akár 12 év börtönnel büntethető cselekmények ügyében.

Hunter Biden ellen még 2020 szeptemberében fogalmazódtak meg korrupciós vádak, melyek szerint dollármilliókat forgatott orosz, ukrán és kínai állampolgárok között a Burisma Holdings ukrán gázcég igazgatósági tanácsának tagjaként. Az amerikai elnök fia korábban elhagyott egy laptopot is, mely további korrupciógyanús üzletek gyanúját erősítette meg.

2020 októberében már arról írtunk, hogy az FBI szerint elég bizonyíték gyűlt össze ahhoz, hogy adózási és egyéb bűncselekmények gyanújával vádat emeljenek az amerikai elnök fia ellen. Idén februárban pedig az utolsó előtti szög is bekerült Hunter ügyének koporsójába, mikor ügyvédei felszólították a szövetségi és állami ügyészeket, hogy indítsanak büntetőeljárást Hunter kritikusai ellen. Ezzel gyakorlatilag elismerték, hogy a hírhedt laptop valóban Hunter tulajdona volt."

index.hu/kulfold/2023/06/21/hunter-biden-beismero-vallomast-tett/

"Hunter Biden a két egymást követő évben egyenként 1,5 millió dollár adóköteles jövedelemhez jutott, ami után nem fizetett adót. A vizsgálat 2018-ban indult az üzletember ellen úgynevezett gyanús pénzmozgásra vonatkozó dokumentum miatt, amely szerint külföldi forrásokból jutott nagy összegű bevételekhez. Hunter Biden 2014-ben bekerült a Burisma ukrán olajipari vállalat igazgatótanácsába."

Akkor, amikor szintén az USA a maga bábkormányát ültette az ukránok nyakára. 2014. De nincs ebben semmi gyanús. Az öreg Bidé akkor alelnök volt...

Nincs itt semmi látnivaló...

Gery87 2023.06.21. 18:46:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Teljesen mindegy!
Egymásból következnek és pont ez minden rendszer algaproblémája.

Gery87 2023.06.21. 18:47:00

@Tapi2021:

Különböztesd meg a személyes tulajdon a tőketulajdontól és megérted.
Á, úgyse érted.

Gery87 2023.06.21. 18:48:47

@Tapi2021:

A baloldali rendszerkritika a vagyonnal, tulajdonnal foglakozik.
Mi ebben a meglepő?
Ez nem irigység.

Csak nem akarsz a bubiból kinézni!

Gery87 2023.06.21. 18:49:59

@Tapi2021:

Nem, nem 'vót má'!

Nem figyelsz, mert nem is akarsz.

Miről beszéltem?
Államosításról? proletárdiktatúráról?
Nem, akkor meg?
Vádjaid alaptalan hülyeségek.

Gery87 2023.06.21. 18:51:13

@Tapi2021:

"Kik legyenek egy közösség vezetői, ha nem azok, akik okosabbak, kompetensebbek, jobbak valamiben, mint a többiek?"

Te ezt látod valóban?:)
mindenhol a "legkiválóbbak vannak hatalmon és birtokolják a vagyonokat?:)
Érdekes.

Gery87 2023.06.21. 18:53:49

@Tapi2021:

Egyébként a ma létező vagyonokat zöme, öröklés eredménye, nem kompetenciáé, rátermettséggé, tudásé és tehetségé.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.21. 20:22:01

@Gery87:

Nagyon nem mindegy.

A hatalom legyen nyílt, ne legyen háttérhatalom, ez alapvető.

Gery87 2023.06.21. 20:48:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Egy diktatúra is nyílt, attól még nem lesz jobb!

Tapi2021 2023.06.22. 09:36:50

@Gery87: "A baloldali rendszerkritika a vagyonnal, tulajdonnal foglakozik.
Mi ebben a meglepő?
Ez nem irigység."

Mi más?

Valaki indít egy céget, sikeres lesz, vagyont, tőkét termel, amit újabb helyekre, újabb cégekbe fektet be a tulajdonosa...
Ez meg szúrja a balosok szemét. Mert mi az, hogy ő szép nagy vagyont gyűjtött, nekik meg nincs?! Vegyük el, hogy neki se legyen. Vagy csináljunk olyan rendszert, hogy ne is lehessen.

Ez erről szól.

Tapi2021 2023.06.22. 09:39:22

@Gery87: "Te ezt látod valóban?:)
mindenhol a "legkiválóbbak vannak hatalmon és birtokolják a vagyonokat?:)
Érdekes."

Lölőnek (Musknak, Clintonéknak...) van X milliárdos vagyona. Neked?

Akkor?

Ki a sikeresebb és életrevalóbb vagy tehetségesebb?

Tapi2021 2023.06.22. 09:41:24

@Gery87: "Egyébként a ma létező vagyonokat zöme, öröklés eredménye, nem kompetenciáé, rátermettséggé, tudásé és tehetségé."

És mi ezzel a gondod? Hogy rád nem hagytak nagy vagyont?
A vagyont, cégeket működtetni is kell. Nem maradnak csak úgy meg!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.22. 11:39:45

@Gery87: a pubi az a jó édes retkes svábtót kurvaanyád, aki leellett ide a hegyekből, szapulni a kezet meg a népet, amely enni adott neki, és itt uszítani a magyarok ellen, te idegen állat.
Azt pubizzad, ne egy nálad sokkal idősebb nagycsaládost, kivernivaló fasz barom.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.22. 11:45:45

@Tapi2021: Herczeg Ferenc visszaemlékezéseiben írja, hogy a Délvidéken az ő fiatalkorában minimális kivételektől eltekintve (pl. Dungyerszki) a nagy vagyonok legfeljebb két generációig állnak fenn. Írt egy Zeh nevű emberről, aki Versecen színházat alapított (néha fel is lépett benne, sőt a saját darabjait játszatta) aztán mikor már majdnem elveszett az egész vagyona, Igel címen egy szatirikusnak gondolt lapot indított, abba aztán mindene el is úszott.

Gery87 2023.06.22. 14:46:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha a hatalom zsarnoki vagy egyszerűen egy kisebbség érdekeit szolgálja akkor nem kurvára mindegy hogy nyílt e vagy sem?

Gery87 2023.06.22. 14:48:58

@Tapi2021:

:)
Jó akkor TE most megfejtetted az elmúlt 200 év munkásmozgalmi, baloldali irodalmi és filozófiai, politikai munkásságát! "irigység" kész...tapi megmondta, mind hülyék vagyunk és irigyek:)

Akkor én is megfejtem a NER-t egy szóban: bunkóság.

Gery87 2023.06.22. 14:49:53

@Tapi2021:

Szóval nálad a siker mögött mindegy hogy mi van?
Érdekes.

Gery87 2023.06.22. 14:50:18

@Tapi2021:

Ezt már elmagyaráztam korábban sokszor.

Gery87 2023.06.22. 14:57:29

@Deak Tamas:

Mit idegeskedsz te turulbaszó sovén hülye gyerek? Azt hiszed talán hogy téged a sztyeppéről baszott ide a rossebb?:) Uszítani nem szoktam, csak téged ekézlek faszkalap, hiába próbálsz egy egész nép mögé bújni, de az még mindig nem csak te vagy pubi!

És a faszt érdekel hány gyereked van, meg milyen idős vagy, a kor nem érdem, hanem állapot, nem mondták még te ökörhugyozás?
Vén hülye buzeráns.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.22. 15:48:20

@Gery87:

A kérdés nem ez.

A kérdés: mi a jobb, ha a hatalom nyíltan vállalja magát, vagy ha rejtett.

Az már a következő lépes, hogy a hatalom közérdeket vagy önérdeket szolgál.

Gery87 2023.06.22. 21:22:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Liberális/polgári/tőkés demokráciában persze ott van a tőkés elit a háttérben és minimum tematizál a pártokráciával meg lobbizik és korrupt...én ezt értem.

De még mindig több beleszólásod van a dolgokba mint egy diktatúrában ahol lehet hogy nyílt a hatalom és láthatóak ennek formái, működése világos stb de megbaszhatod e tudásodat mert semmit nem tehetsz ellene, nincs semmi beleszólásod a hatalom gépezetébe!
Szóval a hajadra kenheted a nagy nyíltságot!!!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.23. 07:52:28

@Gery87:

Azaz vagy polgári rend háttérhatalommal vagy nyílt diktatúra?

Gery87 2023.06.23. 12:49:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ebben a rendszerben (kapitalizmus) ez van kb.
De mondtam hogy jó meg kell? Nem, de ez van.

Te meg feudalizmust akarsz, még álmodni sem mersz jobbat:)
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása