Alapvetően ami rosszat Amerika a világra borít, az mind baloldali. Szinte mind.
Most nem mennék bele abba, hogy mi a valódi baloldal és a valódi jobboldal, egyszerűen csak használom ezeket a szavakat köznapi értelmükben. Szóval nyilvánvalóan baloldali érték Amerika három legfontosabb exportterméke: Hollywood, a genderizmus, s a homoklobbi.
Van azonban 2 nagy kivétel, melyek egyértelműen jobboldaliak, s ezek is Amerika világromboló exportjának fő elemei. Ezek a protestáns fundamentalizmus és a multi level marketing.
A protestáns fundikról sokat lehetne mesélni. Egyrészt undorító külsőségek, mint valami cirkuszi előadások. Mellette bizarr, a kereszténységben - még a hagyományos protestantizmusban is - ismeretlen hitelvek terjesztése. Aztán olyan típusú harc az ateizmus ellen, melyből az ateizmus biztos nyertesként kerül ki. Mindez kombinálva a klasszikus liberalizmus, a polgári értékrend kritikálatlan támogatásával.
Ennek is hatására alakult ki Amerikában az a bizarr kulúrharc, identitásharc, melyben a normális kisember nem szívesen csatlakozik egyik oldalhoz se: mert vagy kritikus lehetek a gazdasági rend ellen, de akkor ehhez szivárványzászlót is lengetnem kell, vagy magasba emelhetem inkább a keresztet, de akkor meg viszont ki kell állnom a nagytőke mellett is.
Ehhez a gazdagság- és egészség-fetisizmus. A hitszónok drága öltözékben, nulla túlsúllyal, kipihenten, jó arcszínnel, mindig mosolyogva. A nők, lehetnek bármilyen korúak, mindig karcsú Barbie-másolatok, mintha állandóan sportolnának és operaházi ünnepi előadáshoz lennének öltözve. Csupa tökéletes ember, de hisz nem is lehetne másképp, mivel Isten megáldotta őket!
A multi level marketing tulajdonképpen a protestáns fundamentalizmus vallásmentes verziója.
Engem összesen egyszer sikerült elrángatni mlm-toborzóra, persze átveréssel, azaz nem mondták meg előre, hogy mire megyünk, s bár az kiscsoportos találkozó volt alig 30-40 emberrel, már ott tapasztalhatók voltak a fő elemek. Nagy találkozón - számtalan videó van a neten - mindez teljes fényében van jelen.
A hitszónok helyén van a toborzó ember. A csodás megtértek helyett a magas jutalékot elértek vannak. S a hívők meg ugyanazok: örjöngő tömeg, aki elhitte, minden esélye megvan, hogy ő is a tökéletes emberek közé kerülhet hamarosan, már csak többet kell hallgatnia a gurura! Az egyik esetben a vezetőség Biblia-értelmezését kell vakon hinni, a másikban mag a vezetőség üzleti tervét.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ZorróAszter 2023.06.17. 06:37:16
Amerika nem ezeknek az exportjával árt a legtöbbet világnak, hanem azokkal a trükkökkel, amikkel a katonai jelenlétét igazolja a világ minden pontján.
Például a nemzetkozi terrorizmus létrehozása és támogatása, a fasiszta rendszerek bevezetése olyan helyeken, ahol veszélyeztetik a gyarmati érdekeit, és az olyan helyi háborúk kirobbantása, mint pl. a mostani ukrán-orosz.
2023.06.17. 08:20:53
a magyar protestantizmus nem ilyen. az a reformáción (a magyarországi reformáción). a felvilágosodáson (a magyar felvilágosodáson) és a reformkori nemzeti megújhodáson alapul.
2023.06.17. 08:34:42
www.youtube.com/watch?v=yay8rfi3J7w
ez protestáns környezetben elterjedhet. pedig a szöveg eretnek.
a szöveg tele van olyan elemmel, amit egy katolikus vagy egy ortodox nem engedne meg.
Ez itt a Hort, az ott a Bágy;
Körös körül a Hortobágy.
*Kilenc leány a víz alatt;
Vállán tartja a kő hidat.*
Ágról szakadt Márton apó,
Csárdaajtó nyitogató.
Hóna alatt a dudája,
**Boszorkányos tudománya**.
A tömlője színig dallal,
***Ördög adta varázslattal.***
A tömlője színig dallal,
***Ördög adta varázslattal.***
ez refrén.
ezeket a papok nem-protestáns környezetben aligha engednék meg.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.17. 08:53:56
"van baloldali meg jobboldali nagytőke"
Nem mondtam, hogy van.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.17. 08:54:33
"A liberalizmus, konzervatívizmus, nacionalizmus, fasizmus ugyanannak a nagytőkének az ideológiája"
A fasizmus nem az.
Viszont hozzát teheted a szocializmust is.
2023.06.17. 08:56:36
pl. szent iván éjjele következik. (szent iván ugye keresztelő jános). és az ünnep őspogány rítusokon alapul. tűzugráson és hasonlókon. ami nem illeszkedik a biblikus hagyományba. éppen, hogy nem egy hitszónok hirdeti meg, hanem a nép találja ki. illetve őrzi a pogány hagyományt. tipikusan ilyen a farsang. vagy a húsvét, a böjt utáni néphagyomány. vagy a mikulás. vagy akár a karácsony. a karácsonyfa állítás, stb.
de ez nem abból jön létre, hogy van egy hitszónok, egy próféta, aki ezt meghirdeti. és aztán híveket toboroz. hanem a néphagyományon alapul. és a protestáns papoknak ehhez alkalmazkodniuk kell, mert őket a nép választja.
és így pogány szokások megmaradnak. ezeket se a római katolikusok se az ortodoxok nem kultiválják.
2023.06.17. 09:00:48
a "baloldali" nagytőke a kockázati tőke. akiket a soros alapítvány képvisel. és az ő érdekük a részvények essése. a demokraták. mert akkor olcsón megvehetik mondjuk a general motors-t, vagy a bmw-t. felvásárolhatják a részvényeiket. és a jobboldali nagytőkések pedig a republikánusok. a "munkahelyteremtők".
az az állammal összefonó "jobbos" gyáriparos nagytőke. amire a "balos" azt mondja, hogy ezt tiltani kell. hogy övé legyen az autógyár. és ha az övé lesz, akkor a balos, érdekei szerint jobbossá válik.
2023.06.17. 09:05:54
pl. nemcsak orbánék, de a német zöldek és timmermans is azt mondja, hogy az akkumulátorok jelentik a zöld fordulatot. ami nyilván nincs így. hiszen az áramot elő kell állítani. oké, hogy lehet napenergiából is. de a tárolás hatékonyság vesztés. és maga az akkumulátor gyártása és a hulladék környezetkárosító. tehát összességében nyilván nem "zöld" megoldás és nyilván nem "fordulat". a bmw megtámogatja a "zöldeket" így azt mondják.
a "balosok" a gyáripar összeomlásra játszanak. mondván, hogy gonosz elnyomó munkaadók vannak. és a tőkéseiknek a részvények zuhanása direkt jól jönne.
2023.06.17. 09:45:28
amit akadémikusan fasizmusnak neveznek (egy totalitárius nacionalista, korproratív államberendezkedés) az a nemzeti nagytőkések ideológája. ez az ortodox nacionalizmus. az illiberalizmus. autoriter rezsimek. orbán, erdogan, netanjahu, putyin.
ez nem feltétlen rossz, vagy gonosz dolog. ez egy ideológia. hogy a kreml vagy karmelita urai igazgatják az országot. a városoknak és vidéknek nincs önálló jogállása. hanem azt mondja lázár, hogy megválaszthatják mzp-t polgármesternek, de ő ekkor ő mint kormánytag egy fityinget nem ad fejlesztésre. akkor ha a vásárhelyi választók többsége nem áll be a nemzeti kormány és annak vezérének mögé. ahogyan ő is.
akadémikusan ez egy fasisztoid gondolkodás. ha ezt legitimálja a választói akarat, akkor ez az illiberális demokrácia. és ez az egyik véglet.
a neoliberalizmus a másik.
Gery87 2023.06.17. 10:41:56
A fasizmus is arról szól ne legyen osztályharc, ne legyen változás, a munkás nézze azt hogy a tőkés olyan nemzetiségű mint ő, örüljön neki, tegye meg a "hazafias kötelességét" (dolgozzon, közben öntse el honfiúi szeretet) és kussoljon.
A szocializmus nem jön ide sehogy.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.17. 10:45:32
Az eredeti fasistza eszme antikapitalista. Persze a megvalósult fasizmus kiegyezett a tőkével.
Azaz pont ahogy az szocializmus. Eredetileg antikapitalista, aztán prokapitalista lett.
2023.06.17. 10:49:55
a fasizmus totalitárius, nacionalizmus és korporatív. és az állami (hivatali) korporációkhoz kötődő nemzeti nagytőkések kiszolgálója.
Gery87 2023.06.17. 11:03:53
A szocializmus sokféle irányzattal bír és mindegyik kritikus a tőkével szemben.
2023.06.17. 11:09:10
azt mondja, hogy kellenek nemzeti nagytőkések, de kell mellé nemzetközi tőkés társaság is. (ezek részben a fasizmusból nőttek ki) újabban azonban neoliberálisokat is támogat. francia szállodaláncot például. vagy a kínai kommunista párt expanzióját. bármit ami a hatalomban tartja, vagy tarthatja. ez az opportunizmus. szidja brüsszelt (a nato/eu központot), miközben kiszolgálja őket. megszavazza a szankciókat, csak jelen állás szerint átbasszák. orbán nem nagyon érti, hogy brüsszel mit akar.
2023.06.17. 11:14:45
kivéve a reformszocializmust. az kifejezetten a külföldi tőkebevonás híve volt. kifejezetten külföldi magánvállalatokat akart vegyesvállalati formában. részben kapitalista módszerekkel épülő szocialista rezsimet.
-- hungaroring: brit-magyar vegyesvállalat.a magyar állam (magyar állami vállalatok) és brit cégek (ecclestone projektcége) alkotott közös vállalatot.
-- mc donalds hungária: amerikai magyar vegyesvállalat. úgy, hogy a bábolnai állami gazdaság volt a kizárólagos beszállító.
ha ezt folytatnák, akkor mondjuk a győri audi hungária német-magyar vegyesvállalat lenne.
ez a nevem senki 2023.06.17. 11:45:32
van a keresztély többség és judea kisebbség
2023.06.17. 11:50:15
és vannak "judea keresztélyek" is. mint a hitgyüli. az a neoprotestantizmus.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.17. 12:37:08
Régóta nem.
Gery1987 2023.06.17. 12:45:58
Az hogy szerinted nem az egy dolog.
Amelyik nem, az nem szocialista ennyi.
ZorróAszter 2023.06.17. 12:46:35
"A fasizmus nem az.
Viszont hozzát teheted a szocializmust is."
Ön szerint a fasizmus miért nem a nagytőke ideológiája, ezzel szemben a szocializmus meg miért igen?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.17. 12:49:05
Ugyanez igaz akkor a fasizmusra is.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.17. 12:49:32
Eredeti alakjában mindkettő antikapitalista.
Gery1987 2023.06.17. 12:51:11
Kádárék eleve 56 után hallani sem akartak a munkástanácsokról meg a munkás önigazgatásról, bármi autonómiáról, minden állami és centralizált lett. Ennyit erről.
Hogy ezen belül a rendszer mit változtatott és merre ment volna lényegtelen.
Lásd Kína.
Lehet itt nevezgetni, szómágiázni pl "népi demokrácia" (diktatúra 1.2)...de a lényeg ettől nem változik.
Az állami vállalatnál a munkás ugyanúgy bérproli volt mint a tőkésnél, a vegyes vállalatnál szintén.
Gery1987 2023.06.17. 12:52:12
A fasizmus a tőkét szolgálja, a szocializmus nem.
Gery1987 2023.06.17. 12:53:15
A fasizmusnak a tőke nemzetiségével, tulajdonosi csoportjával és céljaival van baja nem magával a tőkés rendszerrel alapjában!
2023.06.17. 12:58:15
a reformszocializmus a tőkések érdekeit is kiszolgálja a vegyesvállalati rendszerben. ez a késő kádár kori elképzelés. (feladják a marxizmus-leninizmust).
a neoszocik pedig kifejezetten a kockázati tőkeérdekeket támogatják. ez a gyurcsányi koncepció. jönnek a befeketők. hozzák a pénzüket. és így jobban járnak a dolgozók és a szegények is.
2023.06.17. 13:01:01
a fidesz illib-neolib (opportunista).
a mi hazánk: illib.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.17. 13:11:54
Pl. a svéd szocdem állam nem a tőkét szolgálta? Ne viccelj.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.17. 13:13:45
Ez nem igaz.
Az eredeti fasiszta eszme a kapitalizmust ellenzte egészében.
Az persze tény, hogy ebből kevés maradt. De nyomai mindvégig maradtak.
De a szoci eszmére ugyanez igaz, a kezdeti antikapitalizmusból kevés maradt.
Gery1987 2023.06.17. 13:17:37
A gyakorlat sajnos mára más. A fasizmus gyakorlata is más lett.
Erről beszéltünk már.
Ha a tőkénél van a vagyon, ott koncentrálódik a hatalom és végső soron mindig az van amit ők akarnak.
"De a szoci eszmére ugyanez igaz, a kezdeti antikapitalizmusból kevés maradt."
sajnos ez így van, a radikális baloldal pedig sehol nincs hatalmon és nincs nagy tömegmozgalma.
Boldeone2 2023.06.17. 14:25:38
Az antivilág újjáéledése: a háború előtti úri világ, az uram- bátyám félfeudális viszonyok, a hierarchiák, a szegénység és a butaság terjedése, csak még rátettek egy lapáttal a szarra, a Horthy - rendszerben szokásos cselédvilágra, a pisztító nacionalizmusra, hiszen inkorporálta a Kádár - rendszerből a pusztító nihilizmust, amikor is mindenki azt lopott el, amit tudott
Ez egy jövő nélküli ország lett, mert változásra semmi esély nincs, getzi olyan szilárd elnyomó rezsimet épített, a nihilista, tudatlan és erkölcstelenen birkák bázisán
Az értelmiségre, a tanárokra szenvedés vár, nem sok jövő....Orbán népe, a selejt ( tisztelet a kivételnek) segédkezet nyújt a feudálmaffia alapon működő, rablókormánynak...
Boldeone2 2023.06.17. 14:31:12
Állami pénzből vett magának repülőgyárat, majd "továbbadta" a Honvédelmi Minisztériumnak ahol ő a miniszter ....
Erről szól az egész Orbán - rezsim : aljas, tolvaj, haveri kapitalizmus ...
24.hu/belfold/2023/06/14/tobb-mint-3-milliardot-keresett-tavaly-a-honvedelmi-miniszter/
2023.06.17. 15:36:54
a fasizmus a nemzeti nagytőkét sohaem ellenezte. kezdetben sem. az állam gazdasági értelemben azt hivatott kiszolgálni. a fasizmus egy korporatív nacionalista államberendezkedés. mussolini olasz gyarmatbirodalmat akart. a nagy olasz birodalom részévé tette líbiát és etiópiát (abessziniát). és ezeket szándéka szerint nemzeti nagytőkések uralnák.
orbán abban az értelemben nem fasiszta, hogy általában véve nem alkalmaz katonai erőszakot. ha valaki azt mondja, hogy az orbánizmus fasisztoid, akkor éppen éppen mondhatja. mert a totalitárisság, a nacionalizmus és a korporatív államrend fenntartása a politikai szólamok között féligazságként megáll.
Gery1987 2023.06.17. 15:45:41
Umberto Eco sok fontos jellemzőt sorolt fel, amelyből ha több megvan, fasizmusról beszélhetünk:[10]
-hagyománykultusz, visszatérés az aranykorba, a dicső múltba nézés, mindehhez a modernizmus, a liberalizmus és felvilágosodás elvetése szükséges;
-a vallás vagy legalábbis valamilyen okkultista pótlék beemelése a nemzeti politikába;
-a cselekvés kultusza – mindegy, hogy mit lép a politikus, de ne látsszon döntésképtelennek;
-az egyet nem értés megbélyegzése, az ellenzék általános hazaárulónak minősítése, ezzel a nemzetfogalom kisajátítása;
-félelmek generálása, általában az idegengyűlölet tudatos erősítése;
-az ellenzék idegenszívűnek minősítése és minden ellenzéki kísérlet államrenddel szembeni fellépésnek titulálása;
-a külső és belső ellenség szerepének, hatalmának és céljainak felnagyítása, torzítása, amiket általában összeesküvés-elméletekkel oldanak meg, ám a kijelölt ellenség mindig kevés reális veszélyt jelent, különben fennáll a veszély, hogy visszaüt;
-„a küzdelemért él és nem az életért küzd”, a lényeg a háborús hangulat, a mozgósítás, amivel a híveket ugrásra készen lehet tartani;
-„tömegelitizmus”, azaz populista és elitista egyszerre, élen a Vezérrel;
-hősiesség kultusza;
-szexizmus, a fasiszta rendszer hangsúlyozza a „férfiasságát”, miközben a nők szerepe a családra redukálódik;
-közösségelvűség akár az egyéni szabadságjogok teljes elvetésével, ám a közösség érdekeit egy szűk kör nyilatkoztatja ki;
-a fasiszta rendszer mindig a többség akaratára hivatkozik, minden ellenérvet erővel söpör le az asztalról;
-a parlamentarizmus elvetése, mivel a többség akaratának érvényesítéséhez elegendő egy szűk uralkodó réteg, ami ismeri a tömegigényeket és ki is elégíti azokat.
2023.06.17. 15:49:32
ezek szerint hunyadiak is fasiszták voltak? mátyás király fasiszta volt?
jónévez 2023.06.17. 16:12:39
Hát, kérlekszépen, le vagy maradva. Ezeket szocialista, kommunizmust megvalósító erényekként emlegették nekúnk -akik éltek már akkor.
jónévez 2023.06.17. 16:16:45
mondjuk a vallást ellenezték, de a többit előnyben részesítették. Tehát a fasizmus és a szocializmus(kommunizmus) közt akkor csak annyi a különbség, hogy amelyikben van némi vallásosság (bármilyen is) az fasizmus, amiben nincs, az kommunizmus/ szocializmus?
Mussolini onnantól vált szocialistából fasisztává, hogy vallásos lett?
jónévez 2023.06.17. 16:18:45
Én tényleg nem látok különbséhet bennük, és (a felsorolásod is) ezt erősíti.
A te tapasztalataidra is kíváncsi lennék.
2023.06.17. 16:30:11
a fasizmus totalitárius, nacionalista és korporatív. ez a jobbszél. a kommunista pedig internacionalista. ez a balszél.
egy fasiszta rendszerben közintézményvezető csak az lehet, aki extrém nacionalista, vagy aki hitet tesz ezen eszemeiség mellett. és egy kommunista rendszerben nem lehet közintézményvezető, aki nacionalista. csak aki hitet tesz az extrém internacionalizmus felett.
Gery1987 2023.06.17. 16:38:38
Feudális rendszerre, állapotokra visszavetíteni mi értelme ennek? Anakronizmus.
Gery1987 2023.06.17. 16:40:16
Akkor hülyeségeket beszéltek.
Persze az elnyomó rezsimek hasonlóak.
Gery1987 2023.06.17. 16:49:16
"amelyikben van némi vallásosság (bármilyen is) az fasizmus, amiben nincs, az kommunizmus/ szocializmus?"
Az elnyomó totalitárius rezsimek hasonlóak, mi ebben a meglepő?
A kérdés csak az hogy az elméleti kommunizmust, szocializmust összehasonlíthatjuk e azzal amit ezek nevében felépítettek mint diktatúrákat?
Fasizmus, nácizmus alatt azt kaptad amit mondtak, kommunizmus alatt meg nem.
"Példák a múlt totalitárius vezetőire:
Adolf Hitler (Német Birodalom)
Mussolini (Olaszország)
Rákosi Mátyás (Magyarország)
Sztálin (Szovjetunió)
Mao Ce-tung (Kína)
Kim Ir Szen (Észak-Korea)
Pol Pot (Kambodzsa)
Abu Bakr al-Bagdadi (Iszlám Állam)"
Gery1987 2023.06.17. 16:53:45
Hogy miről mit gondolok párszor elmondtam.
A "létező szocializmus" rezsimjeit se tartom jobbnak mint a fasizmust.
Én meg arra lennék kíváncsi ezek szerint a Fidesz szerinted mi?
Egyébként a listával lehet vitázni, nyilván még van pár értelmezés.
jónévez 2023.06.17. 17:23:45
"Fasizmus, nácizmus alatt azt kaptad amit mondtak, kommunizmus alatt meg nem."
Ezt nevezem rózsaszín álomnak. Nekünk is azt hazudták, hogy a fasizmus eleve aljasságot ígért, míga a kommunizmus eleve jót és szépet (és azt megvalósítja. bizony)
A valóság az: mindkettő azt ígérte, a kollektív jót hozza el, csak a gátló elemeket kell kiirtani. A kiirtásban mindkettő élen járt, a végső jó nem jött el.
Nem azért nem jött el, mert félresiklott volna bármi. Egyszerűen azért, mert emberek kirablásából, legyilkolásából nem származik sohasem a megmaradtak jóléte, csak a rablógyilkosoké. Normális ember különben sem örül nagyon a másoktól rablott javaknak -pláne, ha csak belengetik, de méhsem lát belőle. Akkor még az ingyenélők is csalódnak.
jónévez 2023.06.17. 17:26:31
Ezt a nonstop fideszezést (márminthogy minden vitában értekezzek nektek a fideszről) nem lehetne itt kihagyni?
Szocializmus-fasizmus hasonlóságról/ellentétről vitatkozunk. Érvelési hibába ne ess ;)
Gery1987 2023.06.17. 17:27:05
Ez nem rózsaszín álom.
Megvalósult a kommunista társadalom? Nem.
Szocializmus? nem.
Gery1987 2023.06.17. 17:32:18
Nincs nostop Fideszezés.
Kérdések vannak.
"Szocializmus-fasizmus hasonlóságról/ellentétről vitatkozunk. Érvelési hibába ne ess ;)"
Az ezek nevében megvalósult rendszerekről és az elvek közötti különbségekről beszélgetünk.
A fasizmus pedig ebben jobban áll mivel azt tette, kezdte el amiről beszélt, ahogy a nácizmus is.
A kommunizmus viszont nem jött el.
jónévez 2023.06.17. 17:42:04
Mondom (mondtam már) a fasizmus is, és a nemzetiszocializmus is a mindenki jólétét ígérte meg.
Pont mint a kommunisták, szocialisták.
És mind ígérték (és azt tartották is), hogy ehhez bűncselekményeken (rablás, kifosztás, rablógyilkosság, zsarolás) vezet a jó út.
Gery1987 2023.06.17. 17:58:05
"Mondom (mondtam már) a fasizmus is, és a nemzetiszocializmus is a mindenki jólétét ígérte meg."
Ha kibontod ezt hogy akarták és mivel, milyen eszközökkel akkor látni fogod a különbséget.
A nacionalizmus harcias, szélsőséges, soviniszta, idegengyűlölő formáját képviselték. A militarista államot, imperializmust, hódítást.
A nácizmus antiszemitizmust ígért és leszámolást, néíprtást, faji diszkriminációt, "életteret", hódítást....megtette.
A kommunizmus sosem jött el és nem volt benne szó se rabszolga munkára épülő gulágról sem személyi kultuszról sem népirtásokról sem semmi egyéb ilyesmiről...még csak a tőkések megöléséről sem...ami a gyakorlatban történt.
"A kommunista ideológia kulcsszavai ugyanúgy a szabadság, egyenlőség, testvériség, mint a liberalizmusnak, de szabadságeszménye nem individualista. Az elnyomástól, a nélkülözéstől, a kizsákmányolástól mentesítő, de az értelmes munkát lehetővé tevő szabadságot mindenki számára biztosítani kell. Az ehhez vezető út a fennálló burzsoá struktúrák, intézmények megszüntetése, lerombolása, melyek gátolják sokak szabadságát és védelmezik kevesek kiváltságait. A kommunizmusban az egyén szabadsága nem kerülhet szembe a közösség szabadságával, egyik sem előbbre való a másiknál, mert egybeesik mindkettő érdeke. A szabadság egyaránt a közösség és az egyes ember jellemzője. Ahogy Bakunyin fogalmazott: „az én szabadságomhoz nélkülözhetetlen mindenki szabadsága”.
A termelési eszközök, tehát az emberiség létfeltételeinek köztulajdonba vételével a kommunizmusban megszűnik a tőkének a munka feletti uralma, a kapitalista munkamegosztás, eltűnik a bérmunka, vagyis az emberi alkotó tevékenységre külső kényszerként ható minden tényező. A munka felszabadítása minőségben és mennyiségben is megnöveli a társadalom gazdasági produktivitását, lehetővé téve a szükségletek teljes kielégítését."
Gery1987 2023.06.17. 18:00:27
Ellenben Umberto Eco listája bizony elég jól leírja a NER-t.
jónévez 2023.06.17. 18:00:59
És azt mind meg is tették, ha hozzáfértek a hatalomhoz
Mind a szocialisták, mind a kommunisták, mind a fasiszták, mind a nezetiszocialisták.
Ízlelgessétek:
Nemzetiszocializmus-nemzeti kommunizmus.
Még jelentésében is ugyanaz. Attól, hogy más neveket csatolunk hozzájuk, nincs különbség.
jónévez 2023.06.17. 18:06:10
Itt most csak megismétled újra és újra a kommunista/szocialista lódításokat.
Ez így értelmét veszíti, mint vita.
Pár hónapja még a szociáldemokráciát hirdetted, és pontosan a kommunista szélsőségek ellenében. Most már a kommunista hazugságot hideted. Ha már neveket szuszakolsz, akkor nekem is név jut eszembe erről a "fejlődés"ről.
Marosán.
jónévez 2023.06.17. 18:09:02
Ez az Umberto Eco lista jól leírja a kommunizmust/ szocializmut.
Épp, mint az indoklás:
Ha több megvalósul belőle.
A szocialismus/kommunizmus alapelemei elég nagy számban benne vannak. Pont akkorában, mint a nemzetiszocializmus/fasizmusé.
jónévez 2023.06.17. 18:12:27
Mutatok egy rövidke kis odézetet a te hosszú idézetedből:
"Az elnyomástól, a nélkülözéstől, a kizsákmányolástól mentesítő, de az értelmes munkát lehetővé tevő szabadságot mindenki számára biztosítani kell. Az ehhez vezető út a fennálló burzsoá struktúrák, intézmények megszüntetése, lerombolása, melyek gátolják sokak szabadságát és védelmezik kevesek kiváltságait."
No, a nemzetiszocialisták kedvenc szóhasználata, ugyanúgy, mint a kommunistáké.
És ugyanúgy a lerombolást, a zsákmányszerzést tartja a jó útnak.
Gery1987 2023.06.17. 18:18:23
Nem hirdetek semmit.
Kár hogy ennyire nehéz értelmezni egy ennyire egyszerű vitát:)
Most sem állítom hogy a kommunizmus jó lenne.
Pusztán annyit állítok hogy amit megvalósítottak rendszereket azok nem voltak azok!
Függetlenül attól mit gondolok az elvről meg mit a gyakorlatról.
Nyilván ebben a" kultúrharcos polarizált világban" ezt nehéz megemészteni:)
De ha ennyire képtelen vagy értelmezni a leírtakat akkor inkább hagyjuk az egészet, elbeszélünk egymás mellett.
Gery1987 2023.06.17. 18:20:08
"Nemzetiszocializmus-nemzeti kommunizmus.
Még jelentésében is ugyanaz. Attól, hogy más neveket csatolunk hozzájuk, nincs különbség."
Ostobaság.
Elve a szocializmus és a kommunizmus sem ugyanaz, nem egymás szinonimái!
Látod, értelmetlen vitáznunk tovább.
Gery1987 2023.06.17. 18:20:51
Ettől még nem ugyanaz.
ez a nevem senki 2023.06.17. 18:27:37
www.youtube.com/watch?v=rFhoDYoqho4
Boldeone2 2023.06.17. 19:02:06
Az, hogy mennyire demokratikus egy állam, leginkább az mutatja, hogyan van- e egyáltalán reális esély leváltani a hatalmat, vagy sem. Nálunk nincs. Kb ugyanannyi az esély Putykót is leváltani: semmi
Azt is előre lehet prognosztizálni, ha az ellenzék nem ismeri fel mit kell csinálni: a magyar választási rendszert kell első körben betámadni EU - s szinten, akkor abból - egyszer tragédia lesz
Mivel az utcán fog eldölni az ország sorsa, ahogy a legtöbb " megdönthetetlen" diktatúra esetén
Orbán sem fog tudni mit tenni: akárhogy betonozza a hatalmát, ő és sleppje is csak öregszik. Idővel az lesz a sorsa mint az állatvilágban a vezéroroszlán(ők)nak: elmarják a fiatalok
Mivel minden eszközzel az ellenzék szétverésére törekedett, a választási rendszert elcsalta, így választási kihívás előtt nem áll.
Marad az utca, egyszer ott lesz a rezsim megdöntve
Az is érdekes még, ami a jobboldalon zajlik: sem demokratikus, sem európai " néppárti " alternatíva nincs, helyette nyílt nácik vannak
Tulajdonképpen nyíltan hirdetik a világösszeesküvést, a tudománytagadást, az oroszpártiságot, antiszemitizmust, a buziüldözést, az erőszakot és meglepően népszerűek...
Orbán csóró, tanulatlan, vidéki népe is azért a lelke mélyén belátja, hogy hazugságokon alapul az egész rezsim
Orbán sleppje százmilliárdokat akvirál, nemzethy, tolvaj , burzsuj átbaxós kormány....A vidéki paraszt csak eszköz a kezükben
Így lesznek akik nem kérnek az orbáni fasizmusból, hanem inkább igent mondanak Toroczkai nácizmusára
Egy ami a biztos, sajnos: itt jó élet soha nem lesz, sőt....Megint a vesztes oldalra kerültünk, mert itthon hiába megy a békepropaganda, a világ Putyin csicskájának látja Orbánt ...
ez a nevem senki 2023.06.17. 19:08:28
feri nekábíts hogyeztígy egyedül
dobrebá egy kicsit be seg ített
naugye
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.17. 19:31:12
Az illetô minden állítàsàt cáfoltam.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.17. 19:33:39
Eco listája baromság. Szerinte az egész világ fasiszta.
Boldeone2 2023.06.17. 19:39:28
Hogy cáfoltad?
Propaganda van
Hierarchikus társadalom van
Gyűlöletkeltő, kisebbségellenes politika van
Értelmiség-ellenesség van
Boldeone2 2023.06.17. 19:44:58
Kétféle jobboldal van, nagyjából:
- a mérsékelt jobboldal: polgári, konzervatív-libsi, keresztény többé-kevésbé, akik elismerik a felvilágosodást
-a destruktív szélsőjobb: akik kirekesztők, gyűlölködők, antiszemiták, antikapitalisták, nyugatellenesek, vagy akár rasszisták, buziüldüzők
Gery1987 2023.06.17. 19:49:16
Ezek szerint az egész világon divat "az egyet nem értés megbélyegzése", az ellenzék általános hazaárulónak minősítése, ezzel a nemzetfogalom kisajátítása;
félelmek generálása, általában az idegengyűlölet tudatos erősítése;
az ellenzék idegenszívűnek minősítése és minden ellenzéki kísérlet államrenddel szembeni fellépésnek titulálása;
a külső és belső ellenség szerepének, hatalmának és céljainak felnagyítása, torzítása, amiket általában összeesküvés-elméletekkel oldanak meg, ám a kijelölt ellenség mindig kevés reális veszélyt jelent, különben fennáll a veszély, hogy visszaüt;
a háborús hangulat, a mozgósítás, amivel a híveket ugrásra készen lehet tartani;
„tömegelitizmus”, azaz populista és elitista egyszerre, élen a Vezérrel!?
Nyilván nem ez az egy lista van és ezek a szempontok mindenkinél én ezt találtam hirtelen, adj jobbat.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.17. 19:58:54
Nyugaton ez a politika csak durvábban.
Aki nem liberális, az szalopnképtelen, rassiszta, s Putyin fizeti őt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.17. 19:59:37
Igen, vannak liberálisok és nem liberálisok.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.17. 20:00:07
Mindjárt megkeresem.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.17. 20:01:44
bircahang.org/a-halandzsa-es-a-fasiszta-ebed/
Gery1987 2023.06.17. 20:10:05
Persze persze...
És mi van ha tényleg Putyin fizeti?
Ha van akit a Soros fizet és persze tagadja akkor van akit meg a Putyin nem?:)
Boldeone2 2023.06.17. 20:15:47
Propaganda. Ahogy a szabadságharcos-terrorista megkülönböztetés: itt meg az én szövegem tájékoztatás, a tiéd meg propaganda."
- Ez nem pont így van. Hiszen a propagandának meghatározott ismérvei vannak, a "goebbelsi-propaganda ismérvei " felismerhetők az elnyomó rezsimekben mint a magyar vagy orosz
Százmilliárdok mennek százszor ismételgetett hazugságra, vagy önreklámra
Olaf Sholtz mikor reklámozza magát ciklus közben? Nagyjából soha! Egy demokratikus állam eleve nem tűri hogy egy párt mint a Fidesz vagy Orbán százmillirdos közpénzt költsön önreklámra, az eleve nonszensz ...
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.17. 20:16:41
"Olaf Sholtz mikor reklámozza magát ciklus közben?"
Minek reklámozná magát egy báb?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.17. 20:20:44
1:100 az arány a költésben a nyugat és a kelet között, a nyugat javára.
Boldeone2 2023.06.17. 20:23:24
Ők a valódi gyűlölködők, egyszerű logikai úton is bizonyítható:
az elsöprő többséget egy törpe kisebbség, amely jórészt implicit, mint a buzik SOHA nem fogja veszélyezetni
A fasiszták mindig a kisebbségellenes uszítással operálnak
Putyin is aljas hazugságokra alapozta a háborút, hiszen nyilvánvaló, hogy sem egy 38 milliós ország nem támadna meg egy 150 millióst, meg a NATO- nak sem volt soha olyan szándéka
Az aljas diktátorok mindig a plebs hazug manipulálásával tartják meg a hatalmukat
Ezek ellen kell harcolni
Boldeone2 2023.06.17. 20:29:21
- Reklám egy bábnak is kellene, ha kizárólagos hatalomra törne, de nyugaton NINCS erős hatalom és nem is kell az embereknek
Szabad társadalom csak GYENGE állam alatt jöhet létre
Az egyedüli ok még a világban amiért szükségesek az erősebb liberális kormányok, mert olyan fasiszta tömeggyilkos államfők vannak mint Putyin, aki most is össze- vissza öldökölnek
Meg sunyi kommunisták mint Hiszi Csin Ping
Ezek a sumák diktátorok a valódi ellenségek, meg a primitív afrikai és ázsiai követőik, akik a világrendet fenyegetik
Gery87 2023.06.17. 21:11:11
Ezt te gondolod, aztán meg ki tudja.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.17. 21:13:34
Ezek a tapasztalatok.
Hány nyugati kifizetőhely van pl. Mo-on?
S hány orosz, kínai?
Gery87 2023.06.17. 21:16:02
Nem gondolod hogy a módszerek is mások?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.17. 21:23:12
Ugyanaz a terület. Hogyan lehetne más módszer?
Gery87 2023.06.17. 21:41:15
Miért ne lehetne más?
Te is tudod hogy lehet.
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2023.06.18. 01:00:01
- fegyverbuzulás
- libertarianizmus
- tudománytagadás
Valahogvy mindkét oldal egyedileg retardált.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.18. 09:33:24
Minden propaganda lényege ugyanaz, hogyan lenne más?
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.18. 10:03:23
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.18. 10:08:56
Boldeone2 2023.06.18. 11:15:01
A katonáskodást nektek, diliknek találták ki!
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.18. 11:30:19
Hangoztasd amúgy gyakran ezeket a baromságaidat a dilis rendőrök jelenlétében is, akiknek muszáj lenne esküjük szerint a testi épségüket, életüket kellene kockáztatni, hogy az ilyen hülye "elithez" tartozók vagyonát megvédjék.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.18. 11:37:43
cdn.britannica.com/96/132696-050-59A4C3AB/newspaper-Lee-Harvey-Oswald-rifle-Russian-Pres.jpg
Gery87 2023.06.18. 11:38:44
Abban hogy kiket és hogyan vesz rá arra hogy segítsék az ügyét és ezt hogyan honorálja.
Pl a Nord Stream AG (Gazprom többségi tulajdon) konzorcium felügyelőbizottságának elnöke lett Gerhard Schröder volt német kancellár.
Putyin megköszönte...
Gery87 2023.06.18. 11:40:44
Belőled se faragtak embert hülyegyerek.
Nem is arra való, oda ágyútölteléknek valóra megtörni meg szívatni vitték az embert.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.18. 11:57:30
Gery87 2023.06.18. 12:06:36
Na mi van főfasz?
ja már megint "magyarellenes" "idegen" aki nem te vagy, értem, szokásos.
Boldi szerintem nem katonai harcról beszélt hanem erkölcsi és politikai harcról.
A hadsereget te hoztad fel.
Az alapokra a magyar sorkatonai rendszer régóta nem alkalmas.
Se "férfit" se "normális jogkövető polgárt" nem faragtak ott senkiből.
Sőt, leginkább ezekből hiányt szenvedő, mára alkoholista lumpen vén hülyék szokták csak emlegetni mennyire "jót is tett az a szigor , ember lett belőlünk/mennyit hülyültek ott/szívatták őket de jó hogy vége"...mindezt egyszerre:)
Szóval önellentmondásokkal bizonyítják mennyire nem volt jó arra amit a fiataloknak akarnak:)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.18. 12:52:39
Persze, de ez a szint is erősebb nyugaton.
S persze sokkal fontosabb is van ennél a felső szintnél.
ZorróAszter 2023.06.18. 20:44:38
"Eredeti alakjában mindkettő antikapitalista."
A fasizmus egyik ága sem antikapitalista legfeljebb a propaganda szintjén ha a munkásmozgalomtól próbál híveket toborozni.
A nácipártot is a nagytőkések hozták létre és pénzelték a kezdetektől.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.18. 21:49:45
Аz eredeti eszme antiikapitalista.
A náci pártot nem a tőkések hozták lkétre.
Gery87 2023.06.18. 21:55:24
Persze, tudjuk, nyugaton minden rosszabb:)
Mondjuk ablakon nem esnek ki kegyvesztett emberek...
Gery87 2023.06.18. 21:55:34
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.18. 22:24:55
Csak elevszik minden jövedelmüket. Aztán beperlik őket, s nem tudják kifizetni a büntetést.
ZorróAszter 2023.06.18. 22:46:10
A náci pártot a Német Rend müncheni páholya, a Thule Társaság hozta létre. A Német Rend és a Thule Társaság vezetői, tagjai nagytőkések voltak. A Thule Társaság tagja volt például Bechstein zongoragyáros.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.18. 23:00:36
Már megírtam egyszer. Teljesen jelentéktelen emberek voltak az alapítók, s nagy részük ki is lépett, amikor Hitler átvette a pártot.
A Thule ötletgazdáját Rudolf von Sebottendorfot pedig Hitler egyenesen bebörtönözte 1 évre, amikor azt hangoztatta, hogy az antiszemitizmus marhaság és az eredeti Thule nem volt soha antiszemita. Végül amikor kiengedték 34-ben Sebottendorfot, kénytelen volt elhagyni Németországot.
jónévez 2023.06.19. 00:16:44
Most, hogy ezt olvastam tőled:
"Lenézem a katonaságot, így polgári szolgálatot vállaltam, amivel még pénzt is kerestem ( tanár voltam egy elit, református gyakorló iskolában)
A katonáskodást nektek, diliknek találták ki!"
-hát csodálkozásom fejezném ki.
Akkor mi tőled az állandó háborús propaganda? A mások faszával csalánverés nagyon gyáva dolog ám.
(A háborús uszítás egyébként bűncselekmény. Egy blogon is)
Borzasztó az a helyzet, borzasztó dolgok történnek. Aki bármelyik oldalnak a gyilkolászása felé teszi le a voksát, az bűnös. Aki megveti a katonákat, miközben harcra szólít fel másokat, az gyáva bűnös.
De most már értem, miért talált süket fülekre, amikor többször felszólítottalak -menj harcolni.
Mert csak a szád jár.
jónévez 2023.06.19. 00:28:40
Az a baj, hogy erről még ugyanazt a propagandaszöveget írják le ők is, amit velünk tanítottak az iskolában. Mégcsak a nemzegiszocialista szót sem merik leírni (vagy nem is ismerik igazán), egyszerűbb a sztálinista fasisztázás. Nehéz megértetni, hogy a párhuzam nagyjából akkora, mint a kommunizmussal.
Mind aljas bűnözés, de nem ugyanaz.
A fasiszta az fasiszta
A kommunista az kommunista
A nemzetiszocialista (náci) az nemzetiszocialista.
Mind aljas bűn, nem vitás. De nem keverendő.
jónévez 2023.06.19. 00:52:41
Természetesen ebben igazad van.
Sorkatonából nem lesz semmi. Az (a gyenge kiképzése, és az eleve ellenérdekeltsége miatt) soha nem ütős haderő. Értelmetlenség az egész, és sorkatonát háborúban is "már minden mindegy" alapon vetnek be. Tényleg csak golyófogó a többség. Szegények. (Most jobb szót nem találtam, bocs. Bár minden életért kár, a sorkatonát még jobban bánom).
jónévez 2023.06.19. 01:17:08
(Az pedig, hogy valaki a sorkatonaságtól lett volna felnőtt, attól lett volna férfi, ott tanult volna rendet... tapasztaltam: nem igaz)
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.19. 08:52:36
Jórészt egyetértek a sorkatonasággal kapcsolatos megállapításoddal, de kiegészíteném, hogy valamilyen kiképzésre, fegyverismeretre szükség van, most bizonyosodik be ezredszerre. Abban is igazad van, hogy a Magyar Néphadseregben való tagság nem eredményezett semmi olyat amit írtál, sőt, a fordítottját gyakrabban, de itt falun a sorkatonaság eltörléséig még relatíve sokaktól hallottam az ismert mondatot, hogyha nem tudod megvédeni a földedet mert ki akarsz bújni a katonaságból, maradj a városban.
Gery87 2023.06.19. 15:32:47
Megint nem értem mitől tenné semmissé ez a mérgezést meg ablakon való kibaszást?:)
Komolyan mint a dedóba!
"de a Peti meg szétrúgta a homokváramat!"
Édes istenem!
Felnőtt emberek bazmeg.
"Basszuk ki az ablakon, mérgezzük meg, vágjuk sittre 30 évre...nem baj, mer nyugaton meg peperelik..."
Gery87 2023.06.19. 15:36:42
Nyilván van az a sorkatona aki ér is valamit, de a magyar hadsereg pont nem ilyen ma sem.
Békeidőben meg instant szopatás az egész.
Hány magyar férfi van aki kapott sorkatonai kiképzést anno és ma 2 héten belül frontra vezényelhető lenne és még fizikailag is hadra fogható állapotban van?
Nem sok.
Gery87 2023.06.19. 15:39:41
Persze hogy nem igaz!:)
Sőt, akiknek ma a legnagyobban a szája hogy "így volt katona meg úgy" meg "ezek a mai fiatalok bezzeg", "nem ártana nekik is.."
Na azok a legnagyobb simlis, lusta, megoldjukokosba, alkoholista, seggnyaló, pletykás, elhízott vén hülyék.....minden csak nem a nagybetűs férfi:)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.19. 15:42:11
Nem várhatpd el egy harcban, hogy az egyik fél legyen pacifista, s hagyja magát legyőzni.
Gery87 2023.06.19. 15:44:29
"de kiegészíteném, hogy valamilyen kiképzésre, fegyverismeretre szükség van, most bizonyosodik be ezredszerre."
Most se bizonyosodott be.
Ukrajnát sem a septiben behívott 10-30 éve volt 50+os sorkatonák védik meg!
"hogyha nem tudod megvédeni a földedet mert ki akarsz bújni a katonaságból, maradj a városban."
Ennek a megállapításnak mondjuk semmi értelme.
Gery87 2023.06.19. 15:48:07
A harcotok ostobaság!
Látszat, pótcselekvés, sokszor értelmetlen, érdemtelen dolgok tematizálása.
Mások meg már rég megoldódtak volna ha a politika nem csinál belőle kultúrharcot!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.19. 16:15:16
Nyilván ha megadjuk magunkat, akkor vége a harcnak.
entrpnr 2023.06.19. 16:52:06
Ugyanígy van az országokkal-nemzetekkel és láss csodát az egyházak sem kivételek.
Az egyházak is "csak" emberekből állnak, korlátozott képességekkel. Néhány száz vagy ezer tökéletlen ember törvényszerűen csak egy tökéletlen közösséget tud alkotni. Ráadásul aki beleszületik a közösségbe, annak nyilvánvalóan az lesz a norma, a normális, amit és ahogyan ott tesznek, értelmeznek, hirdetnek és minden más alapvetően 'nem normális'. Nem magától értetődő az a képesség, hogy tudjunk picit 'felülemelkedni' és egy magasabb horizontról, egy tágabb perspektívából szemlélődni, ami szerintem tud segíteni az önreflexióban.
ZorróAszter 2023.06.19. 17:32:27
"Már megírtam egyszer. Teljesen jelentéktelen emberek voltak az alapítók, s nagy részük ki is lépett, amikor Hitler átvette a pártot." ....
Nem az volt a kérdés, hogy a nácipárt alapítói antiszemiták voltak-e, vagy kiléptek-e az alapítók, hanem hogy őszintén antikapitalisták voltak-e a nácik, mikor nagytőkések alapították és nemcsak Anton Dexlernek hanem Hitlernek is ők dirigáltak.
Az egyszerű válasz az, hogy nem volt őszinte antikapitalizmus csupán az alapítók által is megengedett propagandafogás.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.19. 17:34:07
Én magam írtam, később a fasizmus kiegyezett a nagytőkével. Ahogy a szocializmus is.
entrpnr 2023.06.19. 17:48:42
Látok érveket mindkettő mellett, de talán nem is az egyházi ruházat a legfontosabb kérdés és talán neked sem önmagában az öltönnyel van a problémád.
Ha jól értelmezem inkább azzal, hogy az "amerikai típusú neoprotestáns" egyházakban sok esetben nagyobb a hangsúly a megjelenésen és az imidzsen, mint a tartalmon. Nem minden alap nélküli a kritika, egyetértek. Már azzal, hogy valami a nagy nyilvánosság előtt, a TV-ben, interneten megjelenik, már ez egy "visszaható erőt" jelent, ami befolyásolhatja az egyházat.
entrpnr 2023.06.19. 18:24:19
De vissza a neoprotestantizmusra, komoly szerep volt a kereszténység megújításában, ahogyan más mozgalmaknak is a korábbi századokban (pl. pietizmus), de hogy az igazságai, tanításai, újításai egészségtelen módon rögzülnek és dogmatizálódnak-e és maga lesz a ballaszt, amiből meg kell újulni vagy képes lesz egyensúlyt találni az még azért nem dőlt el. Mindenesetre én érdeklődve figyelem a rendszeres protestáns-neoprotestáns kritikádat. Egy részével csendben egyetértek :) más részét annak tudom be, hogy kívülről szemléled és nem felróható módon túlzásokba esel. Hajrá! :)
Gery87 2023.06.19. 19:06:50
Nincs olyan hogy "ti".
Amit te akarsz kb senki nem akarja.
Orbán meg azért küzd ami épp az érdeke, nincsenek értékei, elvei, ha holnap mással nyerhet akkor vált.
Gery87 2023.06.19. 19:35:56
Az SA-val és Stennessel, Strasserrel (Strasserizmus) - A Hosszú kések éjszakája - való leszámolás egyik oka is az volt hogy sok barnainges hitt a nácik szocialista ígéreteiben, és elvárták a náci rezsimtől, hogy intézkedéseivel komoly gazdasági változásokat hozzon, mint például az arisztokrácia hatalmas földbirtokainak felosztását. Amikor mindezek a lépések a rendszer részéről elmaradtak, akkor azok, akik gazdasági és politikai forradalmat vártak, elvesztették illúzióikat
"Eredetileg a nemzetiszocialisták radikális antikapitalista pártot alkottak és a náci programnak ezt a részét a hűséges párttagok többsége nem pusztán komolyan vette, hanem ez számukra nagy jelentőséggel bírt a gazdasági recesszió idején. Az 1934 nyaráig fennálló megosztottság és egyet nem értés az NSDAP-n belül főleg abból fakadt, mennyire veszi komolyan Hitler a nemzetiszocializmuson belüli szocialista vonásokat.”
www.youtube.com/watch?v=MbmXvsTiyfw
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.19. 20:46:49
Így igaz. Ők voltak az antikapitalista nácizmus utolsó maradvénya. De akkorra Hitler és haverjai már régen más irányban mentek: kiegyeztek anémet tőkvel, hogy csak a zsidó tőkét bántják, s nem lesz több munkásvédelem, mint alapjogok beveztése, minimálbér, munkavédelem, kötelező szabadság, stb., de a tulajdon kétdése nem lesz kérdés alá vonva, ahogy a strasseristák akarták. Kiegyetek a hadsereg vezetésével is szépen, hogy a náci fegyveres szervezetek csak kiegészítik a fegyveres erőket, nem lesznek azok lecserélve.
Kb. azt csinálta Hitler, amit a szocdemek az ellenoldalon: lemondás az alapeszméről.
Mussolini tovább tartott ki, ez tény, de ő se maradt hű az eredeti eszméhez.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.19. 20:56:11
Ha így lenne, Orbán ma is atlantoliberó lenne.
Gery87 2023.06.19. 21:05:47
Így van.
Tanulság?
Aki fel akarja számolni a demokráciát és nem bolygatja a tulajdoni rendszert az idővel a nép árulója lesz így vagy úgy.
Gery87 2023.06.19. 21:09:32
Viszont Orbán okosabb mint te és rájött hogy ha itt akar hatalmat akkor a magyar néplélek miatt neki Kádár és/vagy Horthy atyáskodó autoriter rendszerét kell hoznia, kuruckodó népnemzeti proliskodással...errefelé erre van igény nem a libsuláshoz!
A nemzetközi libsi trendek lehet kényelmesebbek, de nem jönne be itt.
Ennyi az egész.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.19. 21:57:00
Szerinted mi Orbán célja? Pénz? Ha igen, akkor nincs értelme annak, amit most csinál.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.19. 21:58:57
Azaz a megoldás az orosz, kínai modell: a nagytőke állami kontroll alatt tartésa, semmilyen politikai hatalommegosztás vele. Hadd nyerészkedjen, de abból adja le afelét, s nem ppofázhat bele az ország dolgába. Röviden: a polgárosodás meggátlása.
ZorróAszter 2023.06.19. 23:11:59
"Én magam írtam, később a fasizmus kiegyezett a nagytőkével. Ahogy a szocializmus is."
Később???? A nagytőke hozta létre a pártot, a nagytőke pénzelte, fizette az SA zsoldját, egyenruháját, kocsmaszámláját. Nem a havi 1 márkás tagdíjból futotta ezekre.
Hitlert is úgy juttatták hatalomra a párton belül, hogy neki pántlikázták a pénzt.
ZorróAszter 2023.06.19. 23:43:07
A nemzetiszocializmus azt jelenti, hogy kapitalizmus zsidók nélkül. Persze egy marginális pártból úgy lehet hatalmi várományost csinálni, hogy mindenkinek azt igéri amit vár. A parasztoknak földosztást, a junkereknek hosszútávú biztonságot. A munkásoknak munkát és létbiztonságot, a tőkéseknek a szakszervezetek betiltását és a munkások móresre tanítását.
Senki se hitte hogy a nácik szocializmusa bármi más mint a zsidók eltüntetése.
Stennes: el kell olvasni a kiáltványát, hogy mi volt a berloini SA baja és milyen szocializmust akar.
Strasserék detto.
A Hosszú kések éjszakája közvetlen kiváltó oka az SA és a Reichswehr összevonásának állítólagos terve nem a szocializmus.
A nyugati propaganda mindent megtett a nácik és a baloldal összemosására és annak elfeledtetéséért, hogy a nácikat a nagytőke hozta létre a munkásmozgalom, a munkásosztály ellen, és a nyugati bankok finanszírozták a náci Németország felfegyverzését.
Tapi2021 2023.06.20. 11:37:02
Igen, a szocializmus a tőke ellopására, elrablására és felélésére épül.
Maga képtelen arra, hogy köz-vállalatokat hozzon létre és maga képezzen, állítson elő tőkét. Ezért veszi el a másét.
Tapi2021 2023.06.20. 11:44:28
Szocialista, tehát BALOLDAL.
Nem lehetnek szocik minden oldalon egyszerre! Mert akkor hol vannak a többiek? A ker.dem.-ek, királyságpártiak, kisgazdák...?
A német és más nagytőke a KISEBBIK ROSSZAT választotta, a nemzeti szocializmussal, a nemzetközi - mindent elrabló - szocializmussal szemben. Ennyi történt.
És Hitlerék is ezt ígérték. Hogy, ha elfogadják az ő nemzeti szocializmusukat, amelyben osztogatni, finanszírozniuk kell a közösségi projekteket, de megtarthatják a vagyonukat, cégeiket, akkor megvédik őket a másik szocialista társaságtól, az államosító, rabló szocializmustól.
Tapi2021 2023.06.20. 11:50:32
Nagyjából ez volt Hitlerék koncepciója is. Erre kötöttek alkut a német nagytőkével. Nem államosítanak, mint a másik vöröszászlós élcsapat, cserébe finanszíroznak, nem pofáznak.
Ez a nemzeti szocializmus a gyakorlatban.
Gery87 2023.06.20. 15:25:43
A hatalom. A játszmázás. Neki ez egy élethosszig tartó játék.
Élvezi.
Az hogy "valaki" legyen, simogassa az egóját, életek, emberek felett álljon...stb.
Mi olyan rohadt meglepő ebben?
Nem láttál még ilyet?
Gery87 2023.06.20. 15:27:50
Ez nem megoldás, ugyanis nem valósítja meg azt a két fő feltételt amit le is írtam!
Demokrácia és a tulajdoni rendszer megváltozás nélkül ugyanúgy egy kisebbség uralja a társadalmat.
Az meg nem vezet semmi jóra.
Gery87 2023.06.20. 15:34:10
Te sose fogod megérteni hogy minden közös munka eredménye, nincs olyan hogy valami csak a "más munkája eredménye"!
Kölcsönös függés van, alapíthatsz te akármit, ha mások nem dolgoznak bele, megbaszhatod!
Ilyen alapon te meg add vissza a szavazati jogodat hisz mi a faszt ugatsz bele az állam és az elit dolgába!???
Te alapítottad az államot?
Nem!
Csak itt laksz, ennyi.
Mi a faszt pofázol akkor bele az urak dolgába bazmeg?
Akinek nincs tulajdona Magyarországon az ezek szerint csak egy bérlakos!
Akkor mit akar szavazni? Hülye ez?
Na ez volt 200+ éve az elit véleménye arról hogy Gipsz Jakab jobbágy polgár legyen e és beleugasson e a dolgokba!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.20. 15:48:19
S ezzel hasznot hoz az országnak. Azaz win-win helyzet.
Gery87 2023.06.20. 15:54:51
hasznot egyedül magának meg a sleppjének hoz ezzel.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.20. 16:02:27
Semmi szükség demokráciára, mindig egy kis elit veszi át a valós hatalmat.
A tulajdonnal meg semmi gond, míg nem jár vele hatalom a közösség felett.
Ez a marxizmus fatális hibája: mindent a tulajdonból vezetett le.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.20. 16:33:33
S az országnak.
Gery87 2023.06.20. 17:21:41
"Semmi szükség demokráciára, mindig egy kis elit veszi át a valós hatalmat."
Oké, induljunk ki ebből a kedvedért: azért mégiscsak jobb egy demokratikus állam elitje alatt élni mint pl É-Koreában nem?
"A tulajdonnal meg semmi gond, míg nem jár vele hatalom a közösség felett."
De egy pont felett mindig jár, ezt értsétek már meg!
Maga az elit puszta léte és hatalma is annak köszönhető: vagyonkoncentráció.
"Ez a marxizmus fatális hibája: mindent a tulajdonból vezetett le."
Ez a leglényegesebb meglátása! Csak a válasza téves.
Minden ebből ered mindenhol a világon!
Hogy egyeseknek annyival több van mint másoknak hogy ezzel hatalmat szereznek felettük.
Gery87 2023.06.20. 17:22:04
Meg fogod látni hogy nem!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.20. 19:52:57
"mégiscsak jobb egy demokratikus állam elitje alatt élni mint pl É-Koreában nem?"
Jobb ha kisebb az elnyomás.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.20. 19:53:26
"egy pont felett mindig jár, ezt értsétek már meg"
Nem mindig. Lásd a mai Kínát.
Gery87 2023.06.20. 21:10:35
Na látod.
"Nem mindig. Lásd a mai Kínát."
A kínai pártelit nem gazdagok, milliárdosok gyülekezete szerinted?
Dehogynem.
kezükben van az államhatalom?
igen.
Ez oda-vissza is működik.
A nagy hatalom vagyon, a vagyon hatalom.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.20. 21:20:28
"A kínai pártelit nem gazdagok, milliárdosok gyülekezete szerinted?"
Nem.
Gery87 2023.06.20. 21:22:32
Ó, persze minimálbéren vannak, sőt megtakarításuk sincs:)
Mint Orbánnak...ja..
Gery87 2023.06.20. 21:25:04
Most őszintén, te el tudod képzelni hogy azok, akiknek a kezében van a valós hatalom, tegyük fel tényleg dirigálnak a kínai tőkéseknek, szóval azok jóval szerényebben élnek mint ők?
Ne viccelj már.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.20. 21:50:36
Azaz vagy minimálbér vagy milliárdos?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.20. 21:51:04
Megesik az ilyesmi.
Gery87 2023.06.20. 23:15:35
Nyilván nem, de te is tudod.
Aki hatalmilag mások felett áll, főleg egy autoriter rendszerben, az nem fogja magát korlátozni e téren sem...holmi "kommunista eszmék nevében". Hagyjuk már.
te se gondolod komolyan.
persze egy nyugati rendszerben ahol a politikus kishal azokhoz képest akiket kiszolgál, de hát ott nem is ő dirigál, te is mondtad.
Gery87 2023.06.20. 23:15:44
Dehogy esik meg.
Gery87 2023.06.20. 23:20:42
Hülyeség.
Áltatod magad.
A NER is ilyen.
papíron lehet Orbán egy "vagyontalan kispolgár", "ülkeharcos ludas matyi" de mindenki tudja hogy Lölő egy stróman, csak papíron van mesés vagyona, Orbán és az ellopott 1000 milliárdok egy svájci bankszámlán pihennek,
lölőke meg ott van céltáblának és bármikor lecserélhető.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.21. 08:24:59
A megoldás a szakrális állam, azaz a premodern normalitás visszahozása. Ott a vagyon nem ad hatalmat.
Orbán kérdése más.
Politikához pénz kell. Ha a nagytőke embere vagy, semmi gond, van pénzed. Ha nem vagy, meg kell szerezned a forrást. Ennyi az egész.
Ha Orbán vagyona átlagember sizntjén lenne, nem tudna egy lépést se tenni.
ZorróAszter 2023.06.21. 08:49:46
"Szocialista, tehát BALOLDAL."
Muhahaha!!! Mert ugye a politikában mindenki az aminek mondja magát. Ahogy Orbán nemzeti, Matolcsi meg unortodox.
Például maguk is keresztények. Akik elgázosítanák azokat akik nem tetszenek. Vagy elhabosítanák?
Vagyis keresztények, mégpedig horogkeresztények.
ZorróAszter 2023.06.21. 08:54:28
"Igen, a szocializmus a tőke ellopására, elrablására és felélésére épül.
Maga képtelen arra, hogy köz-vállalatokat hozzon létre és maga képezzen, állítson elő tőkét. Ezért veszi el a másét."
A tőke mögött általában bűncselekmény, mások kirablása, korrupció áll. A legritkább esetben találmány és jogdíj. A találmányokat a tőkések általában lenyúlják, és nem a feltaláló aratja le a hasznát.
Tapi2021 2023.06.21. 11:04:10
Az meg nem vezet semmi jóra."
Lehetetlen, hogy ne legyenek vezetők, akikből óhatatlanul kialakul egy vezető réteg. Tehát mindig egy kisebbség fog vezetni.
A kérdés az, hogy hagyjuk-e, hogy a jobbak, bátrabbak, vállalkozó szelleműek előre szaladjanak és húzzák magukkal az egész társadalmat, mint pl. most Musk is, korábban Bill Gates és mások, vagy visszahúzunk mindenkit az egyenlősdi jegyében a középszerbe (szarba). Mert irigyeljük az előbbiek sikereit. (A bukásaikat meg nem nézzük, vagy élvezzük.)
Tapi2021 2023.06.21. 11:08:03
Kölcsönös függés van, alapíthatsz te akármit, ha mások nem dolgoznak bele, megbaszhatod!"
Te nem érted, hogy, ha az a valaki nem alapít céget, nem kockáztat, nem vállalkozik, nem innovál, nem akar egyre jobb lenni..., akkor egymást basszátok munka nélkül, a dicső szocializmusotokban.
Egyenlően nyakig a szarban.
Tapi2021 2023.06.21. 11:09:43
Te alapítottad az államot?
Nem!
Csak itt laksz, ennyi."
Ostobaság. Ezek nem összehasonlítható dolgok. Vagyis színtiszta DEMAGÓGIA!
Tapi2021 2023.06.21. 11:13:24
Maga az elit puszta léte és hatalma is annak köszönhető: vagyonkoncentráció."
Ezt lehetne és szükséges is lenne korlátozni, szabályozni!
Ennek az ELLENKEZŐJE történik az imádott nyugatotokon!
És az maga a megtestesült KORRUPCIÓ, amikor a politika lefekszik a nagytőkének, ahogy MOST TESZI!!!
De ti nem őket basztatjátok, hanem Orbánt, aki ezek alól, elől próbál elugrani.
Tapi2021 2023.06.21. 11:18:05
A nagy hatalom vagyon, a vagyon hatalom."
Mindig van elit és mindig az elit vezet. Ezen nem tudsz változtatni.
Lehet ez csóró forradalmárokból álló párt elit vagy gazdag tőkésekből álló.
Majdnem írtam, hogy mindegy, de nem, mert utóbbiaknak nem célja a fogyasztók halomra gyilkolása, mint az előbbieknek. Ráadásul a tőkés elit FEJLESZT, amiből MINDENINEK van haszna.
Használsz számítógépet, mobilt...???
Tapi2021 2023.06.21. 11:23:43
És azt, hogy TE melyik irányba akarod, hogy menjen az ország? Abba, ahová OV-ék vinnék, vagy ahová az ellenzék?
Mert ezek a lényeges dolgok, nem az, hogy az elitnek miből, mennyije van. Az elitnek mindig több lesz, mint neked.
Kár ezen rugózni, mert eltereli a figyelmedet a fontos dolgokról. Hogy mi lesz az országgal mondjuk 50 év múlva? Az ma dől el.
Tapi2021 2023.06.21. 11:25:44
Gery87 2023.06.21. 14:55:14
"A megoldás a szakrális állam, azaz a premodern normalitás visszahozása. Ott a vagyon nem ad hatalmat."
Megbeszéltük már hogy DE! Az egyháznak is adott és ugyanúgy visszaéltek vele!
Egy példát nem tudsz mondani ahol a vagyon ne adott volna egyben hatalmat is!
"Orbán kérdése más........."
Ha ez az ára akkor el se kezdte volna inkább.
Gery87 2023.06.21. 14:58:00
"Lehetetlen, hogy ne legyenek vezetők, akikből óhatatlanul kialakul egy vezető réteg. Tehát mindig egy kisebbség fog vezetni."
De nem mindegy hogy a vezetők azok visszahívható leváltható népképviselők akiknek a poziciója nem jár együtt vagyonosodással és a vagyonnal nem jár képviselőség, vagy sem.
Gery87 2023.06.21. 15:01:55
Miért alapítani csak egy ember tud és csak akkor ha ő lehet a "Jani"?
Az nem lehet hogy az alapító/tulajdonos/dolgozó az egy, és több ember?
"Ha Szent István vagy Árpád fejedelem nem alapít hont, államot "akkor egymást basszátok a sztyeppén a dicső törzsi káoszban!
Nyakig a lószarban."
Mi a faszt pofázol akkor bele a hon alapító elit dolgába?
Tapi2021 2023.06.21. 15:14:02
OV-ék visszahívhatók! Akkor no problem, igaz?
Tapi2021 2023.06.21. 15:16:08
Az nem lehet hogy az alapító/tulajdonos/dolgozó az egy, és több ember?"
?
Tapi2021 2023.06.21. 15:19:33
Brian élete
Gery87 2023.06.21. 15:19:44
Ezek tökéletesen összeviszontláthatóak!
Az állampolgári jogaid sem a tulajdonból vagy vérségből, származásból fakadnak alanyi jogon jár, pusztán azért mert ide születtél, itt élsz.
Akkor is ha a lábad alatt a talaj, annyi se a tiéd a 93.000 Km2-ből!
De mivel minden ami itt történik érvényes rád, hat rád ezért jogod van beleszólni!
Gery87 2023.06.21. 15:20:41
"Ezt lehetne és szükséges is lenne korlátozni, szabályozni!"
Igen, erről pofázok.
"Ennek az ELLENKEZŐJE történik az imádott nyugatotokon!"
hagyjál már a kurva nyugatozással!
Mikor istenítettem én?
Gery87 2023.06.21. 15:22:05
"Mindig van elit és mindig az elit vezet. Ezen nem tudsz változtatni."
Az hogy vannak akik vezetnek, képviselnek azzal nincs is baj.
A baj azzal van hogy miből ered a hatalmuk és ezzel mit és kit szolgálnak.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.21. 15:24:07
A hatalomhoz járt vagyon, nem fordítva.
Tapi2021 2023.06.21. 15:24:23
És?
Számodra ebből az következik, hogy alanyi jogon a tiéd is valaki más vállalkozása, pénze, háza, felesége... ???
Gery87 2023.06.21. 15:24:30
Ennek semmi köze az irigységhez pubi!
Ezt már megbeszéltük, elmondtam sokszor!
ha a vagyon nem járna hatalommal és nem hekkelné meg a demokráciát, ill. nem lehetne rá zsarnoki elnyomó kizsákmányoló rendszereket építeni, pont leszarnám hogy kinek mennyije van!
A vagyonnal a magántulajdonnal a probléma a hatalomhoz való viszonyában áll, ez a kritika tárgya. semmi más.
Gery87 2023.06.21. 15:24:56
Álmodozz csak.
Tapi2021 2023.06.21. 15:29:05
Mikor istenítettem én?"
Nem is tudom. Neked sem a miénk nem jó, sem a nyugati, akkor mi?
Oké, tudom, a szocializmus... De, hát "vót mán".
Nem vált be.
Tapi2021 2023.06.21. 15:30:25
Ezt már megbeszéltük, elmondtam sokszor!"
Dehogy nem, csak nem akarsz ezzel szembenézni.
Állandóan mások vagyona tart izgalomban.
Tapi2021 2023.06.21. 15:36:06
A vagyonnal a magántulajdonnal a probléma a hatalomhoz való viszonyában áll, ez a kritika tárgya. semmi más."
Kik legyenek egy közösség vezetői, ha nem azok, akik okosabbak, kompetensebbek, jobbak valamiben, mint a többiek?
Te az élet egy alaptörvénye ellen rugdalózol. Mint a többi szoci-komm.
Pedig a SZÁMOS, KÜLÖNBÖZŐ szoci rendszer igazolta, hogy nem jobbak, mint a kapitalizmus, sőt, lemaradtak, mint a borravaló.
Vagyis szar az (mesterségesen KIERŐSZAKOLT) egyenlősdire alapozott koncepció. És életszerűtlen, rendellenes is.
Tapi2021 2023.06.21. 15:44:00
"Peren kívüli megállapodást kötött Hunter Biden, Joe Biden amerikai elnök fia, akit az adószabályok megsértésével és tiltott fegyverbirtoklással gyanúsítottak meg – derült ki kedden a Delaware államban iktatott bírósági iratokból. Hunter Biden ezzel elkerüli a bírósági vádemelést az akár 12 év börtönnel büntethető cselekmények ügyében.
Hunter Biden ellen még 2020 szeptemberében fogalmazódtak meg korrupciós vádak, melyek szerint dollármilliókat forgatott orosz, ukrán és kínai állampolgárok között a Burisma Holdings ukrán gázcég igazgatósági tanácsának tagjaként. Az amerikai elnök fia korábban elhagyott egy laptopot is, mely további korrupciógyanús üzletek gyanúját erősítette meg.
2020 októberében már arról írtunk, hogy az FBI szerint elég bizonyíték gyűlt össze ahhoz, hogy adózási és egyéb bűncselekmények gyanújával vádat emeljenek az amerikai elnök fia ellen. Idén februárban pedig az utolsó előtti szög is bekerült Hunter ügyének koporsójába, mikor ügyvédei felszólították a szövetségi és állami ügyészeket, hogy indítsanak büntetőeljárást Hunter kritikusai ellen. Ezzel gyakorlatilag elismerték, hogy a hírhedt laptop valóban Hunter tulajdona volt."
index.hu/kulfold/2023/06/21/hunter-biden-beismero-vallomast-tett/
"Hunter Biden a két egymást követő évben egyenként 1,5 millió dollár adóköteles jövedelemhez jutott, ami után nem fizetett adót. A vizsgálat 2018-ban indult az üzletember ellen úgynevezett gyanús pénzmozgásra vonatkozó dokumentum miatt, amely szerint külföldi forrásokból jutott nagy összegű bevételekhez. Hunter Biden 2014-ben bekerült a Burisma ukrán olajipari vállalat igazgatótanácsába."
Akkor, amikor szintén az USA a maga bábkormányát ültette az ukránok nyakára. 2014. De nincs ebben semmi gyanús. Az öreg Bidé akkor alelnök volt...
Nincs itt semmi látnivaló...
Gery87 2023.06.21. 18:46:20
Teljesen mindegy!
Egymásból következnek és pont ez minden rendszer algaproblémája.
Gery87 2023.06.21. 18:47:00
Különböztesd meg a személyes tulajdon a tőketulajdontól és megérted.
Á, úgyse érted.
Gery87 2023.06.21. 18:48:47
A baloldali rendszerkritika a vagyonnal, tulajdonnal foglakozik.
Mi ebben a meglepő?
Ez nem irigység.
Csak nem akarsz a bubiból kinézni!
Gery87 2023.06.21. 18:49:59
Nem, nem 'vót má'!
Nem figyelsz, mert nem is akarsz.
Miről beszéltem?
Államosításról? proletárdiktatúráról?
Nem, akkor meg?
Vádjaid alaptalan hülyeségek.
Gery87 2023.06.21. 18:51:13
"Kik legyenek egy közösség vezetői, ha nem azok, akik okosabbak, kompetensebbek, jobbak valamiben, mint a többiek?"
Te ezt látod valóban?:)
mindenhol a "legkiválóbbak vannak hatalmon és birtokolják a vagyonokat?:)
Érdekes.
Gery87 2023.06.21. 18:53:49
Egyébként a ma létező vagyonokat zöme, öröklés eredménye, nem kompetenciáé, rátermettséggé, tudásé és tehetségé.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.21. 20:22:01
Nagyon nem mindegy.
A hatalom legyen nyílt, ne legyen háttérhatalom, ez alapvető.
Gery87 2023.06.21. 20:48:55
Egy diktatúra is nyílt, attól még nem lesz jobb!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.21. 20:49:57
Sokkal jobb.
Tapi2021 2023.06.22. 09:36:50
Mi ebben a meglepő?
Ez nem irigység."
Mi más?
Valaki indít egy céget, sikeres lesz, vagyont, tőkét termel, amit újabb helyekre, újabb cégekbe fektet be a tulajdonosa...
Ez meg szúrja a balosok szemét. Mert mi az, hogy ő szép nagy vagyont gyűjtött, nekik meg nincs?! Vegyük el, hogy neki se legyen. Vagy csináljunk olyan rendszert, hogy ne is lehessen.
Ez erről szól.
Tapi2021 2023.06.22. 09:39:22
mindenhol a "legkiválóbbak vannak hatalmon és birtokolják a vagyonokat?:)
Érdekes."
Lölőnek (Musknak, Clintonéknak...) van X milliárdos vagyona. Neked?
Akkor?
Ki a sikeresebb és életrevalóbb vagy tehetségesebb?
Tapi2021 2023.06.22. 09:41:24
És mi ezzel a gondod? Hogy rád nem hagytak nagy vagyont?
A vagyont, cégeket működtetni is kell. Nem maradnak csak úgy meg!
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.22. 11:39:45
Azt pubizzad, ne egy nálad sokkal idősebb nagycsaládost, kivernivaló fasz barom.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.22. 11:45:45
Gery87 2023.06.22. 14:46:12
Ha a hatalom zsarnoki vagy egyszerűen egy kisebbség érdekeit szolgálja akkor nem kurvára mindegy hogy nyílt e vagy sem?
Gery87 2023.06.22. 14:46:34
Jobb az eszed tokja.
Gery87 2023.06.22. 14:48:58
:)
Jó akkor TE most megfejtetted az elmúlt 200 év munkásmozgalmi, baloldali irodalmi és filozófiai, politikai munkásságát! "irigység" kész...tapi megmondta, mind hülyék vagyunk és irigyek:)
Akkor én is megfejtem a NER-t egy szóban: bunkóság.
Gery87 2023.06.22. 14:49:53
Szóval nálad a siker mögött mindegy hogy mi van?
Érdekes.
Gery87 2023.06.22. 14:50:18
Ezt már elmagyaráztam korábban sokszor.
Gery87 2023.06.22. 14:57:29
Mit idegeskedsz te turulbaszó sovén hülye gyerek? Azt hiszed talán hogy téged a sztyeppéről baszott ide a rossebb?:) Uszítani nem szoktam, csak téged ekézlek faszkalap, hiába próbálsz egy egész nép mögé bújni, de az még mindig nem csak te vagy pubi!
És a faszt érdekel hány gyereked van, meg milyen idős vagy, a kor nem érdem, hanem állapot, nem mondták még te ökörhugyozás?
Vén hülye buzeráns.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.22. 15:48:20
A kérdés nem ez.
A kérdés: mi a jobb, ha a hatalom nyíltan vállalja magát, vagy ha rejtett.
Az már a következő lépes, hogy a hatalom közérdeket vagy önérdeket szolgál.
Gery87 2023.06.22. 21:22:45
Liberális/polgári/tőkés demokráciában persze ott van a tőkés elit a háttérben és minimum tematizál a pártokráciával meg lobbizik és korrupt...én ezt értem.
De még mindig több beleszólásod van a dolgokba mint egy diktatúrában ahol lehet hogy nyílt a hatalom és láthatóak ennek formái, működése világos stb de megbaszhatod e tudásodat mert semmit nem tehetsz ellene, nincs semmi beleszólásod a hatalom gépezetébe!
Szóval a hajadra kenheted a nagy nyíltságot!!!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.23. 07:52:28
Azaz vagy polgári rend háttérhatalommal vagy nyílt diktatúra?
Gery87 2023.06.23. 12:49:24
Ebben a rendszerben (kapitalizmus) ez van kb.
De mondtam hogy jó meg kell? Nem, de ez van.
Te meg feudalizmust akarsz, még álmodni sem mersz jobbat:)