magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Kőkemény és demagóg

Sikerült a Partizánnak rendkívül demagóg interjút produkálnia. Az alany egy USA-ba kivándorolt magyarországi cigány értelmiségi, aki új hazájában közkönyvtárat vezet:

Sok sületlenség hangzik el, a csúcs az, hogy a közkönyvtár nyitott és szabad, ezt azzal jelzi, hogy szolidáris a néger rassszista BLM-mozgalommal, viszont elutasítja a szolidaritást a zsidókkal. Nem vicc, tényleg ezt mondja.

Na most, New York lakossága kb. 9 millió fő. Ebből nagyjából 2 millió a néger és 2 millió a zsidó, azaz még ez a hivatkozási alap is abszurd. De mondjuk azt meg kár lenne tagadni, hogy New York a világ legnagyobb zsidó városa, nincs a világon más város, ahol több zsidó élne.

Szóval megtagadni a szolidaritást az egyik nagy kisebbséggel semleges módon is, miközben tapsolni egy másik kisebbség radikális szervezetének mióta nyitottság?

Ez a "nyitottság" szó teljes meghamisítása.

Persze, ezt szeretném aláhúzni, semmi gond azzal, ha egy intézmény elkötelezi magát bármi mellett. Lehet az a BLM, a neonácik, a vegetáriánusok, a drogosok, a macskabarátok, a trockisták, vagy bármi más, de ha ezt teszi, akkor ne hazudja magát ezentúl nyíltnak.

A nyitott az 2 dolgot tehet: megtagad minden részidentitást hirdetni, vagy minden részidentitást hirdet.

Persze ki van ez magyarázva. A négerek valahogy kollektív áldozatok, a zsidók meg mint fehérek nyilván kollektív kizsákmányolók. Elmebeteg elméletek ezek. Az ilyen könyvtárakat a legjobb lenne aláaknázni majd cigány menedszerekkel együtt felrobbantani, ez talán megfelelő karantén intézkedés lenne a hülyeség terjedése ellen.

Persze elhangzanak még más hazugságok is a műsorban: pl. hogy Amerikában nem a "baloldal", hanem a "jobboldal" áll a könyvbetiltások mögött, csak Magyarországon hiszi mindenki az ellenkezőjét.

225 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8618169455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 21:25:52

@Gery87:

Nem csökkent a német/zsidó arány, az asszimláció meg túl lassú volt.

A többség érzete megmaradt, hogy idegenek basáskodnak rajta.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 21:26:35

@Gery87:

A kérdés nem ez. Hanem az, tűrné-e ezt a román többség?

Gery87 2023.08.16. 14:45:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hát ha hergelnének a magyarok ellen mint ahogy hergeltek a zsidók és svábk ellen akkor nem, nyilván. De jogos lenne? Nem.

Gery87 2023.08.16. 14:47:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nyilván nem, de attól még a realitás talaján kell maradni.
A britek idővel elengedték Írország nagy részét, ahogy a gyarmatbirodalmak is eltűntek.
A kérdés hogy enyhíteni tudod e az elkerülhetetlent vagy makacsul végül rosszabbul jössz ki!

Gery87 2023.08.16. 14:48:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem lesz semmi, te is tudod.
Ezek saját zsebre játszanak és ennyi.

Gery87 2023.08.16. 14:49:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Miért kéne hogy csökkenjen?

A többségnek semmi baja nem lett volna velük meg az arányokkal ha nem hergelik őket hülyeségekbe.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.16. 15:02:33

@Gery87:

Ma nincs így, nem nyilvánvaló? Ma hol van Mo-on etnikai viszály? Sehol. Még a cigéánykérdés is kriminológiai kérdés, nem etnikai, a gazdag cigánnyal senkinek nincs baja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.16. 15:03:24

@Gery87:

Mert egyetlen társadalom se tűri el, ha egy kisebbség uralkodik rajta.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.16. 15:04:02

@Gery87:

Mi az alternatíva? Az ami 2010-ig volt. Az meg biztosan rosszabb.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.16. 15:04:58

@Gery87:

Ilyen a kapitalizmus. A tőkés mindig magának játszik. De ha hazai, azzal legalább hoz hasznot is.

kiskisutca 2023.08.16. 15:16:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Két külön szó.

ja, de nem mindegy, hogy az a szó főnév vagy melléknév!

A magyar nyelvben ugyanúgy néz ki mindkettő.

(Sop saláta vagy sopszka saláta)

kiskisutca 2023.08.16. 15:31:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Nincs gond a sokszínűséggel, de kell egy domináns etnikum, s annak kell uralni az országot, s ehhez alkalmazkodnak a többiek. Ez az ideális. Nem kell homogén állam, mint Észak-Korea, ez tény, semmi baj ha vannak kisebbségek."

Ja, de ehhez magabiztosság is kellene.
A 19. sz-ban ez nem volt meg, rettegés volt a Herder-i jóslattól. Az "egyedül vagyunk" érzés. A germánok, szlávok, latinok (nyelvileg mindenképp) gyűrűjében.

kiskisutca 2023.08.16. 15:45:10

@Gery87:

"de egy etnikailag igazságos határok közötti homogén magyar állam igen"

A határokat a vasútvonalak jelölték ki, nem számított az etnikai (inkább nyelvi) megosztás. Amúgy sem volt éles nyelvhatár, talán csak a magyar-horvát.

Gery87 2023.08.16. 20:03:02

@kiskisutca:

Értelmezd amit írtam kérlek.

Gery87 2023.08.16. 20:05:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem, én arra gondoltam hogy az ország megosztott politikailag.
A "libsiknek" még a magyarságát is elvitatják, a "nemzet" pedig ki lett sajátítva...legalábbis ők úgy gondolják.

Mikor ilyeneket mondanak hogy a "a haza nem lehet ellenzékeben" hát bazmeg...
Mi ez ha nem a falig tolt megosztottság?

Gery87 2023.08.16. 20:07:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Miért lovagolsz még mindig azon mi volt 10 előtt? Most örökre "2345-ig" a Fidesz legyen mert "gyurcsány"?
Ne idegest már, ez már 13 év után nem érv mellettük.

Gery87 2023.08.16. 20:09:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hosz a rossebbet azt.

Te mondat: Magyarország nem magállam így soha nem lesz gazdag és itt sose lesz tehetős széles polgárság, amit annyira utálsz.
Most akkor mit akarsz a tőkével?

Szóval elég ellentmondásos hogy ezek a Döbrögik szerinted jók hisz úgy is feudalizmus kell, de közben meg ha úgy van akkor jössz a "nemzeti tőkével" meg annak közhasznosságával.
hagyjuk már ezt.

Gery87 2023.08.16. 20:19:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Egy rétegnek az volt régen is, akik nem kaptak puszira, rangra, magyarságra állást, lakást meg vagyont....igen.

Erről szólt az egész: ki kellett semmizni a zsidót majd a svábot hogy a vagyont, pozíciót ki lehessen osztani a csókosoknak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.16. 20:21:01

@Gery87:

А lényeg: nem lehet egy kisebbség a társadalom vezetője, ez abszurdum.

Gery87 2023.08.16. 20:50:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mikor vezette a magyar államot a sváb meg a zsidó? Semmikor.
A Habsburg igen, de ahhoz trónfosztás kell meg szabadságharc nem a sváb egyszerű paraszt meg a zsidó jogász kisemmizése és megölése!
Abszurd.

Gery87 2023.08.16. 20:51:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Majd lesz más ellenzék idővel, reméljük.
A szar attól nem lesz jó, hogy a másik meg fos.

Gery87 2023.08.16. 20:53:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem, de feudalizmust se.

A saját elit által szétlopott ország miben jobb mint a külföld által?
Mert Orbán max ebben versenyez, ettől nekünk nem lesz jobb.

A kapitalizmuson belül a "saját erős tőke", "a mi általunk mások általi kizsákmányolás" persze "jobb", (jobb a faszt, de hát most nézzük el) csak nem ez történik!

ZorróAszter 2023.08.16. 22:36:10

@Gery87:
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A FIDESZnagytőkésosztályról legalább két esetben kiderült, hogy csak stómanok.

A Simicska-oszlopok kivágása kapcsán volt, hogy Ácsi! A Mahir valójában nem Simicskáé, hanem német tulajdon.

Mészáros Lőrinc válásánál az osztoszkodásból derül ki ügyanez. Ugyanis nem volt házassági szerződés, tehát fele-fele vagyonmegosztás volt.

Simicska GőzGép Zrt-jénél a mellék és alválalakozók voltak még gyanúsak.

ZorróAszter 2023.08.16. 22:40:32

Érdekes volt még a magyar építőipari vállalatok zaklatása és kiszorítása Németországból. Senki nem dolgozta fel a témát. A gond az volt, hogy a német hatóságok nem tudták, hogy nem tudták, hogy valójában mind a németek strómanjai, vagy beférkőztek közéjük valódi magyar tulajdonú vállalatok is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.17. 08:00:55

@Gery87:

Mo-on sose volt feudalizmus.

Orbán egyszerűen nemzeti kapitalizmust épít.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.17. 08:03:05

@Gery87:

"saját elit által szétlopott ország"

Abban, hogy ha idegenek lopják szét, az sokkal nagyobb károkat okoz.

Ha nem így lenne, ma pl. Kongó a világ élvonalában lenne.

Bárhogy okoskodsz, nem leszel képes igazolni a ballib modelt, hogy rossz a hazai tőkés, s jó, ha idegen tőkések uralkodnak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.17. 08:03:51

@Gery87:

Így igaz.

Te mit választasz a biztos rossz és a más közül?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.17. 08:05:51

@ZorróAszter:

Persze. Kliensek, Ez a kelet-ázsiai model. Jobb a nyugatinál, ahol nem kliensek, hanem oligarchák vannak.

Gery87 2023.08.17. 21:17:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem a haza vagy külföldi zsidó és német tőkést vitték a vágóhídra.

Gery87 2023.08.17. 21:17:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

- Tee akarsz feudalizmust.
- Orbán nem épít semmit a saját hatalmán kívül.

Gery87 2023.08.17. 21:19:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Bárhogy okoskodsz, nem leszel képes igazolni a ballib modelt, hogy rossz a hazai tőkés, s jó, ha idegen tőkések uralkodnak."

Csakhogy eszemben sincs igazolni!
Pusztán annyit mondok hogy:
1 ezek NEM építenek semmit.
2 ha építenének is, akkor se lenne nekünk jobb, mert nem vagyunk magállam amit te is 1000-szer elmondtál.
3 ezt te se akarod hisz vissza akarsz menni 300 évet...akkor minek pártolod?

Gery87 2023.08.17. 21:20:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem választom egyiket sem, ez a lényege a vidinek is, fasság a kétpólusúság.
Nem alkalmas a valóság leírására.

alöksz róz 2023.08.17. 22:01:30

milyen hosszú nyaka van, e

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.18. 08:00:49

@Gery87:

Még ha tényleg nem építenének semmit - ami persze nem igaz -, akkor is ez a jobb opció a korábbi gyarmati modellhez képest.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.18. 08:01:29

@Gery87:

A valóság az, hogy most 2 opció van. Hogyan kellene ezt leírni másképp?

2023.08.18. 08:17:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
jelenleg 1 opció van. orbán. nem a fidesz, hanem orbán. a kérdés az, hogy amikor az orbánizmus történelmileg megbukik, akkor mi történik. gyurcsány nyilván tér vissza. se soros alex. ők nem opció.

Gery87 2023.08.18. 14:06:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor igazából teljesen mindegy ennek az országnak..
Egyik se jó.
El is fog menni innen mindenki aki teheti, majd Nerezhettek a cigányoknak.

Gery87 2023.08.18. 14:08:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nekik persze, szétlophatnak mindent.
Ami az mszp alatt szar volt az most is szar.

Nem épült itt semmi, se hidak, se utak, se az oktatás se az EÜ...

Most hogy uniós pénz se jön, még ennyi se lesz.

Gery87 2023.08.18. 14:08:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Azért ha van eszed akkor nem e két fasság közül fogsz választani, ennyit mondtam.

Gery87 2023.08.18. 14:10:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Úgy, hogy azt állítod a probléma a hazai zsidó és német gazdasági elit léte volt.
Ennek ellenére mégis az egyszerű zsidó és német embereket tették tönkre.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.18. 15:39:10

@Gery87:

Nem fog elmenni senki. Ma is kisebb az elmenés, mint a régió országaiból.

Ne vedd be a ballib propagandát.

Nem igaz se hogy tömegesen menekülnek a magyarok, se hogy az egész régió lehagyott minket.

Okosabb vagy te annál, hogy ezt elhidd.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.18. 15:39:58

@Gery87:

Nincs a 2 között kapcsolat.

Te magát a problémát tagadod.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.18. 15:40:49

@Gery87:

Nem tudok olyat választani ami nincs. Ez a 2 opció van, a harmadik az, hogy nem szavazol.

Gery87 2023.08.18. 21:06:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ezeket tudom, persze hogy több lengyel román bolgár ment el.
Az is igaz hogy azért nem szálltak el a többiek, de ettől még ez probléma lesz, sőt már az.
Szakember hiány van...látom én is a saját tapasztalatomból.

Viszont hosszú távon ez változhat.

Nem előnyére. Most ez a valószínűbb.

Gery87 2023.08.18. 21:09:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én azt látom a magyar keresztény nemesi elitnek volt egy hatalmi, egzisztenciális problémája, konfliktusa a "zsidó német tőkével", elittel és ezt rátukmálta a köznépre. Mintha ez mindenki problémája lenne.
Majd a zsidó és sváb köznépen verték el a port!

Gery87 2023.08.18. 21:10:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem szavazok már, ezzel nem segítek senkinek, de legalább piszkolom be magam.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.19. 08:43:56

@Gery87:

Mint Kongóban.

A nép örült a belga gyarmatosítóknak, csak a helyi törzsfők voltak ellenük.

Pedig ma milyen paradicsom lenne Kongó, ha maradtak volna a belgák!

Ugye?

Gery87 2023.08.19. 09:35:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hát ebben a kétbites felülről tematizált szartengerben már minek?

Gery87 2023.08.19. 09:39:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Kongóban volt egy idegen elnyomó erő, a hadsereggel, ami mindenkit elnyomott és kvázi rabszolgaként dolgoztatott, meg lecsapták a kezed ha nem voltál elég produktív...

Magyarországon nem volt zsidó és sváb gyarmati haderő aki minden magyart elnyomtak és csonkítottak.
zsidó és sváb lakosság volt, aki itt éltek és folyamatosan asszimilálódtak, ennek ellenére áldozatai lettek nem a "gyarmattartó" hanem a saját államnak!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.19. 12:07:44

@Gery87:

A kapitalizmusban a tőkések uralkodnak. Mo-on ezek zöme idegen volt.

A kapitalizmus a kisember számára mint idegen elnyomás jelentkezett.

Gery1987 2023.08.19. 18:39:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mondjuk ki hogy a tőkéssel és a kapitalizmussal van gond alapvetően mindegy hogy idegen vagy hazai, ezen nem segít ha a zsidó meg sváb kisembert küldöd a vágóhídra meg rakod ki a szűrét!!!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.19. 18:46:25

@Gery1987:

A kapitalizmus rossz dolog.

Viszont még rosszabb, ha a tőkés idegen is. Hiszen akkor végképp semmi köze az országhoz, ahonnan lopja a profitot.

Ezért helyes Orbánék nemzetitős-hízlaló programja.

Gery1987 2023.08.19. 20:40:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Csakhogy te arról beszélsz a hazai sváb parasztgazdával meg a pesti zsidóval volt gond, ők nem idegenek.

Gery1987 2023.08.19. 20:41:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Orbán nem épít semmit a saját hatalmán kívül már beszéltünk erről, ha leírod 1000-szer akkor se lesz igazad.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.19. 20:52:06

@Gery1987:

Elmondtam miért nincs igazad.

Ha nem tenné ezt, minden idegen tőkéseké lenne. Ami rosszabb lenne.

Gery87 2023.08.19. 22:00:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De nem teszi nem érted?
Most az hogy XY magyar embert közpénzből felpumpálják és ő ebből kurvára elvan, az nekem miért jó?

Plusz munkát, munkahelyet még mindig a külföldi cégek teremtenek ők akik a tőkét hozzák.
Mészáros meg a többiek eleve közpénzt kaptak ami már ugye létező összeg és semmi újat nem teremtettek!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.20. 05:39:45

@Gery87:

Jó, ha egy ország gazdaságát idegenek dominálnak?

Ha igen, akkor szerinted a legjobb gyarmatnak lenni.

Ha nem, akkor meg mi a bajod Orbánnal?

Gery87 2023.08.20. 11:25:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Már ezt is megbeszéltük, ugyanazokat a köröket futjuk újra meg újra.
Visszapattansz a buborékod faláról...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.20. 19:00:21

@Gery87:

Ahogy te is.

Nem veszed észre, hogy logikád eredménye: a külföldi tőke jó, s jó ha idegenek uralnak egy országot.

Gery87 2023.08.20. 20:58:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem mondtam hogy a külföldi tőke jó!!
Azt mondtam, amit mindig "a tőkének nincs nemzetisége"!
Így nincs olyan hogy adott nemzet tagjának a tőke kedvez csak azért mert ő is annak a része!
A jóléti (mag)államok társadalmi alapja és oka sem etnikai volt, vagyis a tőke ott sem "nemzeti alapú" szövetséget kötött, hanem érdekalapú konszenzus volt, a kommunizmus és az alulról érkező munkásmozgalmi követelések lecsillapítására, ami egyébként már repedezik a 80-as évek - a neolib fordulat - óta, vagyis a tőke már leszarja a hazai tömegeket!

Gery87 2023.08.20. 21:05:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A kapitalizmus zsákutca, kizsákmányoló, profitorientált és elitista, egy szűk réteg uralkodik a többség felett és innentől kezdve olyan mindegy hogy adott helyen ennek olyanok haszonélvezői akik a többségi nemzetiséghez tartoznak vagy olyanok akik nem!

A XIX.századi gyökerű, nacionalista brit, a francia, a német tőke millió számra küldte a halálba a munkás tömegeket!

De mantrázd csak hogy "az idegen zsidó tőkével volt a baj".
Lófaszt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.21. 07:40:08

@Gery87:

А kapitalizmus rossz rendszer. Ellenben még rosszabb, ha idegenek a tőkések.

Milyen milliós halál? S ez hogy jön ide?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.21. 07:40:57

@Gery87:

De bizony van nemzetisége.

A hazai tőke jobban kontrollálható, az idegen meg mindent elvisz.

Gery87 2023.08.21. 10:38:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A világháborúk. Hogy jön ide? Hát mert azt a szerinted "jobb" hazai tőkés osztály indította és a saját nemzettársaikat küldték érte meghalni.

Jó hát ez van 5000 éve, de ne csináljunk úgy mintha jobb lenne.

Gery87 2023.08.21. 10:43:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Vagy kontrollálható vagy nem. Mivel a pénz hatalom, előbb utóbb a hazai tőke is bevásárolja magát a politikába ás akkor a kisember megbaszhatja ugyanúgy....ennyit erről.

Idegen tőke: Kína elég szépen megoldotta hogy végül ő jöjjön ki jobban abból hogy a fél világ oda hordta a pénzét.
Ez nem kiállás a külföldi tőke mellett, csak példaként mondom.

Ha annyira rossz az idegen tőke Orbán miért tömi a zsebüket kedvezményekkel és miért hoz már megint külföldi akkugyárakat?

Ami közpénz, azt odaadja a strómanjainak, ami meg piaci tőke, az meg mind idegen.
Szép kis tőkésítés....

Gery87 2023.08.21. 10:45:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Teljesen mindegy milyen háború...
A lényeg hogy ami közös nemzeti érdeknek van eladva az többnyire hazugság.

Gery87 2023.08.21. 10:47:06

"Kapitalizmus 500 éve van."

Mármint arra utaltam hogy amióta van elit azóta az ő érdekeik kollektív érdekeként vannak eladva.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.21. 10:53:19

@Gery87:

S ez hogy jön ide? Elit mindig van, kapitalizmus nélkül is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.21. 10:54:30

@Gery87:

De ez megint hogy jön ide?

A nemzeti érdeket mindig az elit határozza meg, s jellemzően a nép elfogadja. De ez teljesen rendszerfüggetlen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.21. 10:58:24

@Gery87:

Nem mindegy, hogy a gazdasági elit egyben politikai is-e?

A nyugati modell rosszabb: ott oligarchák vannak, akik megveszik a politikát, maguk alá gyűrik.

A kínai modellben ilyen nincs, ott a gazdasági hatalom alárendelt.

Gery87 2023.08.22. 12:52:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nincs érdemi különbség.
Mindegy hogy a gazdasági elit lobbizik a politikában, vagy maga a politikai elit irányít a gazdaságban is.
A lényeg hogy van e demokratikus kontroll vagy nincs.

A diktatúrában nem szólhatsz bele a politikába.
A tőke által lobbizott politikában meg nem tudsz beleszólni a magántulajdoni viszonyokból fakadó vagyon hatalmába.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.22. 13:12:24

@Gery87:

Hatalmas az eltérés.

Egy dolog, ha a gazdaság irányít. Más, ha a poitika.

Mlyen diktatúra?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.23. 08:10:32

@Gery87:

Nyugati mércével az ideális demokrácia az, ha a politikának alig van hatalma, s mindent a nagytőke dönt el. Ezt te elfogadod?

Miért jobb, ha az bankok és a nagyvállalatok tulajai döntenek, mint ha a Párt apparátusa?

Gery87 2023.08.23. 09:10:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem, de pont erről beszélek mióta hogy ez pártokrácia én meg nem akarom azt, mert az nem hatékony demokrácia..
De így felesleges beszélni bármiről is ha mint az aranyhalnak újra és újra el kell kezdeni az alapoktól.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.23. 09:37:20

@Gery87:

Hatékony demokrácia egy poliszban lehet. Többmilliós lakosággal fogalmi képtelenség.

A jelenlegi 2 opció:
- a gazdagok uralják a politikát is,
- a politikát uralja egy gazdaságon kívüli szervezet.

Gery87 2023.08.23. 15:26:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem képtelenség.
Egyszerűen amit lehet el kell intézni a lehető legkisebb közösségben.
A népgyűlések gyakorlata működik ma is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.23. 15:32:07

@Gery87:

Nem működőképes.

Lásd az ókori Rómát, ahol ezt megpróbálták. S kiderült: a jól bevállt népgyűléses rend nem tud működni amint az ország túl nagy lett.

Tulajdonképpen erről szül az egész i. e. II.-I. századi Róma. S aztán 150 év káosz után jött az egyeduralom mint egyetlen megoldás.

kiskisutca 2023.08.23. 16:11:14

@Gery87:

A demokrácia szükségszerűen átcsap plutokráciába, mert a gazdasági hatalom politikai hatalommá válik.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása