Sikerült a Partizánnak rendkívül demagóg interjút produkálnia. Az alany egy USA-ba kivándorolt magyarországi cigány értelmiségi, aki új hazájában közkönyvtárat vezet:
Sok sületlenség hangzik el, a csúcs az, hogy a közkönyvtár nyitott és szabad, ezt azzal jelzi, hogy szolidáris a néger rassszista BLM-mozgalommal, viszont elutasítja a szolidaritást a zsidókkal. Nem vicc, tényleg ezt mondja.
Na most, New York lakossága kb. 9 millió fő. Ebből nagyjából 2 millió a néger és 2 millió a zsidó, azaz még ez a hivatkozási alap is abszurd. De mondjuk azt meg kár lenne tagadni, hogy New York a világ legnagyobb zsidó városa, nincs a világon más város, ahol több zsidó élne.
Szóval megtagadni a szolidaritást az egyik nagy kisebbséggel semleges módon is, miközben tapsolni egy másik kisebbség radikális szervezetének mióta nyitottság?
Ez a "nyitottság" szó teljes meghamisítása.
Persze, ezt szeretném aláhúzni, semmi gond azzal, ha egy intézmény elkötelezi magát bármi mellett. Lehet az a BLM, a neonácik, a vegetáriánusok, a drogosok, a macskabarátok, a trockisták, vagy bármi más, de ha ezt teszi, akkor ne hazudja magát ezentúl nyíltnak.
A nyitott az 2 dolgot tehet: megtagad minden részidentitást hirdetni, vagy minden részidentitást hirdet.
Persze ki van ez magyarázva. A négerek valahogy kollektív áldozatok, a zsidók meg mint fehérek nyilván kollektív kizsákmányolók. Elmebeteg elméletek ezek. Az ilyen könyvtárakat a legjobb lenne aláaknázni majd cigány menedszerekkel együtt felrobbantani, ez talán megfelelő karantén intézkedés lenne a hülyeség terjedése ellen.
Persze elhangzanak még más hazugságok is a műsorban: pl. hogy Amerikában nem a "baloldal", hanem a "jobboldal" áll a könyvbetiltások mögött, csak Magyarországon hiszi mindenki az ellenkezőjét.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
_Neville 2023.08.11. 08:55:45
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.11. 09:58:14
universityofcalgary-a.orangelogic.com/CS.aspx?VP3=DamView&VBID=2R3BXZ6P705ZR&PN=14&DocRID=2R3BF1F040GDO
az utolsó fejezet különösen tanulságos.
Na talán mégsem offtopik,hiszen közkönyvtár :)
Boldeone2 2023.08.11. 10:02:20
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.11. 10:10:59
ia904701.us.archive.org/14/items/racialproblemsin00setouoft/racialproblemsin00setouoft.pdf
Boldeone2 2023.08.11. 10:22:18
Erre Raffay Ernő könyve választ ad?
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.11. 10:28:20
Goodfriend, Pressperson, Freund meg a többi, akik Scotus Viator mai megfeleői, ők is állandóan ezt állítják magukról.
Boldeone2 2023.08.11. 10:42:43
Az éremnek mindig két oldala van! Scotus Viator elment és megkérdezte a kisebbségek véleményét is. Nem gondolnám - mi értelme lenne a magyargyűlöletnek egy skót részéről?
Kb ez olyan, mintha mi elmennénk Észak-Írországba, akkor ott ki mellé álljunk, az ír függetlenségi vagy az unionista mögé?
Egyik oldalra lehet beállunk, de miért is gyűlöljük a másikat?
Ez életszerűtlen
2023.08.11. 11:14:34
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2023.08.11. 11:56:04
Azért a zsidókat se kell félteni ha áldozati szerepre van szükségük, ugyanúgy terjed közöttük hogy ők nem is fehérek, sőt, a fehérek zsákmányolták ki őket mindig, ezért nekik ugyanúgy elnyomotti státuszuk van.
Viszont az ázsiaiak kezdenek kiesni a "people of color" szerepből mert nálunk nincs a fehérekkel szembeni kultúrharc, sőt átveszik a "fehérség" kultúráját, szóval vicces a woke kultúrharc :)
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.11. 11:58:20
Semmilyeh valós kritika nem hangozhatott el a kisebbségek korabeli vezetőitől, akik már rég a magyar állam szétverésén dolgoztak.
Egyébként meg a bevándorlóknak semmilyen panaszuk nem lehet.
Nagy Románia térkép 1853-ból:
digitool.is.cuni.cz:1801/view/action/nmets.do?DOCCHOICE=1143068.xml&dvs=1691747867062~973&locale=en_GB&search_terms=&adjacency=&VIEWER_URL=/view/action/nmets.do?&DELIVERY_RULE_ID=3&divType=
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2023.08.11. 11:59:33
Tapi2021 2023.08.11. 12:04:55
Attól függ, ki, hová sorolja a "demokratákat"?!
Tapi2021 2023.08.11. 12:08:17
Szerintem nem tekinthetők magyargyűlölőnek. Hiszen csak a velük egyet nem értő, másként gondolkodó, más hitű... magyarokat gyűlölik.
A velük egyetértőket, nekik, előttük meghajlókat nem.
Boldeone2 2023.08.11. 12:18:52
"Ha van Isten, ne könyörüljön rajta:
Veréshez szokott fajta,
Cigány-népek langy szivű sihederje,
Verje csak, verje, verje."
Most is az van, ha valaki az Orbán- rendszer kritizálja, akkor az rögtön "magyargyűlölő" lesz..
Soros György magyargyűlölő? Az ember nem gyűlölheti saját gyökereit...
Tapi2021 2023.08.11. 12:24:13
Tegnap pl. egy Nádasdy ÁDÁM nevű írót kérdeztek meg és ő mondta el a véleményét a kereszténydemokrata kormány azon intézkedéséről, hogy a homoszexualitást (pozitívumként) ábrázoló műveket ne tegyék ki a gyerekeknek is hozzáférhető módon a könyvesboltok polcaira.
Nádasdy híres és sikeres író, műfordító, egyetemi tanár ezt ELÍTÉLTE.
Nádasdy Ádám FÉRJÉNEK a neve - akivel Angliában össze is házasodott - MÁRK...
Ez utóbbi információ a cikkben nem szerepel!
A megfelelő témában a megfelelő embert kell kérdezni, hogy a megfelelő válaszokat kapjuk!!!
Így volt, van ez a nemzetiségekkel és minden mással is. Ha nem cél az objektivitás és tárgyilagosság, meg a - pl. társadalmi - kontextus.
Kérdezz meg pl. egy másik országban (mondjuk Magyarországon) élő románt, hogy szeretné-e, hogy a lakóhelyével együtt, költözés nélkül inkább Romániában éljen?
Tízből tíz bizonyára szeretné.
Tapi2021 2023.08.11. 12:29:41
Régen is így volt, ma is így van.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.11. 14:36:28
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.11. 14:42:58
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.11. 14:58:17
"Az ellenséges fronton főleg a Huszadik Század körül csoportosuló polgári radikálisoknak szólt a támadásunk. Ennél a csoportnál nem az újító vágy bántott minket, hanem az a leplezetlen gyűlölet és megvetés, amely mindennek szólt, ami magyar volt. Az ő radikalizmusuk nem a hazai társadalom reformvágyából fakadt, hanem külső,
idegen oldalról rendezett robbantási kísérlet volt, melyhez SetomWatson és Masaryk, akiket valósággal ünnepeltek, adták a szellemi muníciót. Jellemző, hogy a polgári
radikálisok mindenkor nagy és gyöngéd megértést mutattak a legvakmerőblb szláv és román nemzeti aspirációk iránt, csak a magyarság minden életnyilvánulásában láttak otromba sovinizmust.
A Magyar Figyelő régi számaiból ki tudom mutatni, hogy mindazok, akikre ujjal mutattunk, akiknek méregkeverésétől óvtuk a közvéleményt, később egytől-egyig a forradalom főkolomposai, majd, midőn végetért a véres komédia, az emigráns sajtóiban Magyarország gálád rágalmazói, vagy csehek, románok és szerbek kitartottjai
lettek. [...] A nemzetiségek már nem is akartak megegyezni a magyar állammal, tudták, hogy a főherceg trónörökös, akihez bejáratosak voltak a vezéreik, teljesen az ő emberük és gyűlöli a magyarokat. Ismerjük Ferenc Ferdinándnak egy idevágó mondását: „Ha a nemzetiségek is átmennek a nagymagyar táborba, akkor minden elveszett!” A szent korona jövendő viselőjének az volt a rögeszméje, hogy a monarchia integritását a csehek és románok fogják megvédeni a magyarok ellen"
Tapi2021 2023.08.11. 15:09:05
Boldeone2 2023.08.11. 16:04:52
Az csak egy vallás volt. A zsidók nem is kértek soha nemzetiségi jogokat, ez is mutatja, hogy hogy éreztek a magyar nemzet iranyába ( persze, kivételek mindig voltak...)
A zsidók integrálódtak a magyar nemzetbe, és hozták a világraszóló eredményeket. Pontosabban: szinte csak ők hozták
Egyszer még megbánjátok ezt az örökös sorosozást! Egy 93 éves magyar öregemberről van szó, aki az egyik legnagyobb hatású, filantróp, sorsfordító
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.11. 16:40:43
Hogy a zsidók hogy éreztek a magyar nemzeti irányába akkor különösebben nem fontos mert amikor szükség lett volna arra, hogy segítsenek a magyarokon (nevezetesen a csehszlovák és a jugoszláv népszámláláskor), akkor nem tették.
library.hungaricana.hu/hu/view/PragaiMagyarHirlap_1930_12/?pg=2&layout=s
library.hungaricana.hu/hu/view/PragaiMagyarHirlap_1931_01/?pg=193&layout=s
Gery87 2023.08.11. 16:45:13
Soros egy tőkés, aki mint földesúr adja majd tovább birodalmát.
Vagyona, hatalma, befolyása messze túlnőtt azon ami normális lenne egy egészségesebb és igazságosabb társadalomban. Egy embernek ekkora hatalom gyalázat és bűn.
A régi királyok "isteni" despoták abszolút hatalmát megmosolyogjátok vagy elítélitek, ezeknek meg tapsoltok. Hülyék vagytok?
Még az is lehet hogy emellett CIA ügynök.
Gery87 2023.08.11. 16:46:36
Gery87 2023.08.11. 16:52:45
Azt felejted el okostóni hogy a hatalomváltás magával hozta azt is hogy bár nem mentél sehova, többé már nem volt olyan jó és előnyös magyarnak lenni.
Így ha magyar zsidó voltál akkor "csak" zsidónak vallottad magad pl.
Elég erősen sugalmazták hogy merre indulj el....ha kettős identitásod van, az asszimiláció egy kezdeti szakaszán vagy akkor az új többség nemzet identitása mellett kötsz ki....az ember meg nem a maga ellensége!
Ennyi történt.
Azt meg végképp ne magyarázd be majd, hogy emiatt, vagy akkor kezdődött az ami a Holokauszthoz vezetett.
Ha az összes zsidó a határon túl, magyarnak vallja magát, akkor is megtörténik.
Tapi2021 2023.08.12. 09:15:56
Soros sem a magyarságnak vagy bármely másik népnek akar felemelkedést, hanem ezerrel tolja a SAJÁT társadalmi vízióját, amelyben nincs helye semminek és senkinek, ami és aki nem illeszkedik bele a koncepciójába.
Tapi2021 2023.08.12. 09:19:58
Ez igaz, hiszen a győztesek a saját érdekükben szétverték a Monarchiát, szándékosan, sok apró, egymást gyűlölő darabra. Ez szándékos koncepció volt.
Egy területileg, népességileg érintetlen, gyorsan fejlődő, a helyi előnyöket jól kihasználó Magyarország minimum középhatalom lehetett volna. Különösen megszabadulva az osztrák parazitáktól.
Az az érdek az oszd meg és uralkodj volt! :-(
Gery87 2023.08.12. 10:20:46
Az volt a koncepció hogy oszd meg és uralkodj.
A térségben egy multietnikus állam sem maradt később sem sokáig ,a Monarchia is szétesett volna ahogy Magyarország sem marad érintetlen ebben.
A kérdés csak az hogyan, valóban lehetett volna számunkra előnyösebb módon.
Boldeone2 2023.08.12. 10:41:10
- Erről van valami statisztikád, vagy ex has kitaláltad?
A "zsidók" nyilván mindig a társadalmi haladás élén jártak mindig . Akár a progresszív filozófiák vagy a liberalizmus tekintetében
Orbán meg a provincializmust, a mucsiságot testesíti meg, ahogy az általa kreált politikai rendszer is
A liberálisok ma a múlt század zsidói.. Sehol Európában nincs olyan, hogy államrezsim bűnbakot gyártson egy vezető politikai nézetrendszerből. A "balliberálisból " szitokszót csináltak
" Balliberálisok" - üvölti a neofasiszta sajtó, akkor mindenki meghúzza magát, mintha az valami bűn lenne...
Közben a Horthy - rendszer teljes módon rehabilitálódik...
Boldeone2 2023.08.12. 10:54:52
A tények azok, hogy egyelőre sehol a történelemben nem volt olyan a nyugat- európai balliberális rendszereknél fejlettebb, jobb
Orbánék viszont azt mondják: "Mindenki annyit ér, amennyije van " Ez világos beszéd filozófiailag : klasszikus kapitalizmus, csak minden avítt feudális kosztümökbe csomagolva, persze ...
Ezen nyugaton már 70 éve túlléptek, persze, ott is éledezik a fasizmus, mert a nagy globális kihívásokra két radikális tévút van:
-az egyik a szélsőjobboldali populizmus, autokratikus- hierarchikus társadalommal, etnonacionalizmussal fűszerezve
- a másik a "kommunizmus" de az nem igazán működik, létezik. Afrikában viszont egyre népszerűbb az elv, Oroszországgal egyetemben ...
ZorróAszter 2023.08.12. 15:46:01
Ha Hitler győz Horthy segedelmével, akkor itt ma nem Nagy-Magyarország van, hanem Gross-Ungarn magyarok nélkül.
Kell ezeknél nagyobb magyargyűlölet? Kimutatható másoknál ennél nagyobb rossz-szándék a saját népükkel szemben?
Nem véletlen hogy ennek az okádtató neohorthysta rezsimnek is tiltott szava a nép.
ZorróAszter 2023.08.12. 21:19:38
A politikában sokezer éves módszer a rosszindulatot balszerencsének álcázni vagy hibának beállítani.
gigabursch 2023.08.13. 09:41:45
A mai napig nem integrálódtak, soha, sehova, sehol.
Mindig is zsidók maradnak.
Gery87 2023.08.13. 10:26:50
A határontúli magyarok meg magyarok maradtak.
Az is baj?
Boldeone2 2023.08.13. 11:05:16
Wildhunt 2023.08.13. 11:52:32
ZorróAszter 2023.08.13. 13:14:30
"A mai napig nem integrálódtak, soha, sehova, sehol.
Mindig is zsidók maradnak."
Ugyanez elmondható a keresztényekről, a muszlimokról, a hindukról és más másokról is.
Meg az ellenkezője is.
Ismert a német főrabbi mondása közvetlenül Hitler előtt, hogy annyian keresztelkednek ki, hogy lassan nem tudnak elmondani egy kaddisht.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.13. 15:33:33
Nem igaz.
A zsidó egy nép elsősorban, nem vallás. Hibás a párhuzam pl. az iszlámmal, mely egyértelműen vallás.
Az persze tény, hogy egy adott környezetben született ember felveszi a környezete vallásának szokásait akaratlanul is, de ez más kérdés.
jónévez 2023.08.13. 15:37:21
Az eleje is butaság.
Ez a kitétel: "okádtató" tipikus SZDSZ, Charta, azaz: majomkodás.
Kb a berögzött marxizmus "fiatalos" dumája.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.13. 15:39:31
Pár éve volt egy felmérés erről a Szombatban.
Minek érzi magát (kérdés persze csak Mo-on élő, magyarajkú zsidókhoz)?
Kb. ez volt a válasz:
- 60 % - magyar vagyok, a zsidó csak vallás számomra, vagy az se, nem követem, csak családi hagyomány,
- 10 % - magyarajkú zsidó vagyok,
- 30 % - magyar és zsidó is, különböző keverékben voltak a válaszok.
jónévez 2023.08.13. 15:40:08
Mikor hogyan gondolják.
jónévez 2023.08.13. 15:41:11
És nem vagyok náci. Nem lehetek az.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.13. 15:42:12
Ez messze nem igaz.
Még egy családon belül se egységes.
Van haverom, aki szín zsidó, s magyarnak tekinti magát, az egész zsidókérdés nem érdekli. A testvére meg zsidó aktivista, hébert tanult, a gyereket Izraelben taníttatja, stb.
jónévez 2023.08.13. 15:45:37
"szinte csak ők hozták"
Apád fülét. (Nálad jobban tudom. Hazudtál megint(
jónévez 2023.08.13. 16:00:57
Most mi a francot magyarázgatunk?
Hülye. Joga van hozzá.
Boldeone2 2023.08.13. 16:26:12
A magyar Szent - Györgyi is félig zsidó volt...
Ahogy Hajós Alfréd az első magyar olimpikon is....
Az értelmiség kb 50-60% a második vh előtt, az első előtt meg kb 80%,meg a németek....
Boldeone2 2023.08.13. 16:38:17
- Ezt mondom én is, a "zsidók" beilleszkedtek, nem fontos a zsidó identitás sokuknak
A zsidóból akkor lesz csak zsidó a legtöbb esetben, ha üldözni kezdik, akkor dacból/ kényszerből összetartanak
Ha normális életet élhetnek, a társadalom felsőbb szintjein, akkor folyamatos a többségi társadalommal közös identitástudat
Ha erőszakkal rádöbbentik őket hogy mások, akkor nyilván erre lesz válaszreakciójuk
Soros György magyar, zsidó, magyar zsidó, zsidó magyar, vagy globalista zsidó, vagy globalista?
Ő csak egy ember, aki küldetéstudattal megszállott: szeretné egy utópiára szabni a világot, nem kegyelmez Izraelnek sem, ha arról van szó...
Boldeone2 2023.08.13. 16:47:19
444.hu/2019/08/13/egy-friss-genkutatas-arra-jutott-hogy-izrael-utan-magyarorszagon-a-legmagasabb-a-zsido-leszarmazottak-aranya
Gery1987 2023.08.13. 17:18:11
A zsidó mindegyikre képest volt nálunk is, mi a problémád?
Gery1987 2023.08.13. 17:19:52
Vagyis nincs "zsidó probléma".
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.13. 17:22:55
A kommunizmus megoldotta. S különösen aztán Kádár.
Ma nincs zsidó túlsúly semmiben, ahogy ez volt Horthy alatt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.13. 17:23:26
Igen, pont ez volt a probléma.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.13. 17:24:47
Soros kozmopolita.
Zsidó identitása nincs. Ő maga mondta, csak azért mondja magának zsidónak, mert ha nem mondaná, úgy tűnne, hogy csatlakozik az antiszemitákhoz.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.13. 17:25:54
Persze. Mert egyrészt a kazárok a IX. századtól, aztán pedig a nagy bevándorlás a XIX. században.
Wildhunt 2023.08.13. 19:28:38
jónévez 2023.08.13. 19:51:03
Aztán én minek nézzek utána????
Meg mindig nem érted, csak csinálod a balhét????
Te nézz talán utána: a nagyszájú gyávák tettek-é valamit, vagy csak másokra (pl zsidókra) hivatkoztak -miközben csak a szájuk járt?
jónévez 2023.08.13. 19:56:16
Sotos (természetesen) csak egy jól meggazdagodott ember. Igyekszik a saját hasznáta fordítni az eddig elérteket.
Aki zsidózza, az buta. Aki a zsidózástól védi, az még butább.
Gery87 2023.08.13. 21:35:37
Nem a kommunizmus oldotta meg hanem a holokauszt, a magyar antiszemitizmus és a sovinizmus.
Gery87 2023.08.13. 21:36:35
Valóban. És nem teszik? Dehogynem.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.13. 21:39:23
A budapesti zsidóság 90 %-a megmaradt a holokauszt alatt, vedd észre.
jónévez 2023.08.13. 21:46:08
jónévez 2023.08.13. 21:53:53
A budapestit szám szerint nem tudom -de az AVH nem kereszténytúlsúlyú, és mégcsak nem is vallásnélküliek gyülekezete volt (bár azt mondták)
A lényeg: itt, ebben a városban nem a fasisztahorthysták rombolták le a zsinagógát. A "szelíd" Kádár korában.
De azért hortifasisztázzunk csak.
jónévez 2023.08.13. 21:56:11
(Nem te tetted azt. Csak folytattam a gondolatot)
jónévez 2023.08.13. 21:58:35
Zorro a megkövesedett marxista dumákat szereti. Talán még nekem is ő nyomta, mikor iskolás voltam.
Gery87 2023.08.14. 14:52:55
Az összes többi vidéki zsidó meg nem, vedd észre.
Gery87 2023.08.14. 14:53:17
na mesélj.
Gery87 2023.08.14. 14:54:54
A magyar állam a zsidó majd a sváb polgárai ellen támadt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.14. 15:30:12
Sajnálatos, de így van.
Ezért kell mindezt megelőzni azzal, hogy nem engedünk soha kisebbséget a többség fölé nőni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.14. 15:31:28
Persze, de a súlypont Bp. volt.
Ha nem lett volna kommunizmus, megmaradt volna máig egy rendkívül gazdag zsidó réteg. Erre utaltam.
Gery87 2023.08.14. 19:21:25
Szóval legyen kvóta rájuk mint most a nőknél akarják egyesek?
Hogy nem számít jobb e alkalmasabb e, a lényeg hogy a nemek aránya tükröződjön, tehát 50% nőt mindenhova? Főleg felső hatalmi pozíciókba?
Ahogy anno zsidó meg sváb se legyen pl 10% felett sehol?
Így gondolod? buzi vagy? progresszív libsi?:)
Gery87 2023.08.14. 19:26:30
Hát az szörnyű lenne!
Szerencsére "Kádár megoldotta" és most Orbánok, Tiborczok meg Mészárosok ülnek a nyakunkon és viszik tovább a vagyont a vérrel...akik "igaz magyar ember" módjára boldogítanak minket!!
ja, nem...
Mikor jössz már rá hogy a tőkének nincs nemzetisége?
Se zsidó se magyar?
Hogy csak a két világégést említsem: több millió német, brit, orosz, magyar, japán stb hulla bizonyítja hogy ezek ha hatalmukban áll ugyanúgy a saját etnikumukat is lelkiismeret furdalás nélkül küldik a vágóhídra! Nem számít.
Pont leszarják.
Nem a pesti zsidó ügyvéd, orvos meg a falusi jiddis kocsmáros küldte a keresztény magyar embert a vágóhídra!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.14. 19:53:38
Pedig jó dolog, hogy ez meg lett oldva. Az etnikai viszály mindig nagyon súlyos gond. Nem jó szerinted, hogy ma nincs ilyesmi Mo-on?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.14. 19:54:37
"a tőkének nincs nemzetisége?"
De van.
A hazai tőke jobb az idegennél.
S ha a tőkét belül dominál egy adott etnikum, az is nagy probléma.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.14. 19:55:10
"zsidó se magyar?"
Zsidó és magyar ez 2 dolog, ha azonosak lennének, nem lenne rájuk 2 külön szó.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.14. 19:55:43
"Nem a pesti zsidó ügyvéd, orvos meg a falusi jiddis kocsmáros küldte a keresztény magyar embert a vágóhídra!"
S ez hogy kapcsolódik a témához?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.14. 19:57:04
Most erre semmi szükség. Kis aránytalanságok nem okoznak bajt.
Az ellenben nagy baj volt a XIX. századi magyar kapitalizmusban, hogy a tőkések 90 %-a vagy német vagy zsidó. Nem gondolod?
Gery87 2023.08.14. 21:57:26
De jó!
Nyilván az a mantra hogy a "sokszínűség jó" hülyeség, mindig gond inkább, mint előny.
Akkor előny ha az asszimiláció felé vezet és vagy a homogén többség túlsúlyos, az előnyeit veszi ki pl Amerika az 50-es évekig.
Rengeteg bevándorló de főleg Európából és idővel mind a többség része lesz.
Persze jó hogy a lakosság 97%-a magyar nálunk is, de hogy milyen áron az más kérdés.
Lásd, erőszakkal lett ez megoldva, így hiába homogén a népesség a jobb bal tengelyen erős a megosztottság.
Gery87 2023.08.14. 21:58:43
Nem látom hogy jobb lenne, mert a nemzetiség egy dolog, a cél meg a hozzáállás egy másik.
A NER ugyanúgy kiszolgálja a külföldi tőkét hiába 99%-ban magyar.
Gery87 2023.08.14. 22:00:37
Reformtus, protestáns és katolikus és több dolog, mégis mindegyik magyar.
Elképesztő előnyünk volt hogy a zsidók őszintén magyarok tudtak lenni és nem etnikum.
Mégis elbasztuk.
Gery87 2023.08.14. 22:02:37
Úgy hogy valójában nem volt gond hogy hol és miben voltak arányaiban felülprezentálva, többségben.
Nem számított a nemzeti sorstragédiákat tekintve, nem ez okozta hanem a bajt, hanem a "fajmagyar" elit gőgje és kapzsisága, szűklátókörűsége, hozzánemértése.
Gery87 2023.08.14. 22:03:36
Nem, nem gondolom.
Vagy úgy gondolod hogy ők vittek bele minket a világháborúba vagy nem tudtak megoldást kínálni a nemzetiségi problémára???
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 08:08:39
Nem létezett megoldás.
Van ilyen: a helyzet úgy alakul, hogy végletesen nehéz.
Ez ilyen volt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 08:42:17
Ha a világ legokosabb elitje lett volna, az se tudta volna megoldani a problémát. Azaz félrebeszélés rossz elitről beszélni.
Volt 350 év idegen uralom az országban, mely alatt a magyar szempontok nem érvényesültek, csak az osztrákok. Ennyi az egész. Ezt nem lehetett megoldani.
S úgy végképp nem, hogy nemzetközi érdekek szét akarták rombolni az egész régió stabilitását.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 08:43:06
Református és katolikus nemzetiség nem létezik, ezek vallások. Azaz iszonyúan rossz párhuzam ez.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 08:44:45
Volt egy résznél asszimilációs igény, Budapesten, de ezt nem szabad általánosítani.
Ha esetleg lett volna még 100-150 év békében, akkor talán. Dehát nem volt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 08:47:07
Minden fejlett kapitalista állam igyekszik saját tőkét építeni, vajon miért?
Amerikában katasztrófa hangukat volt 40-50 éve, amikor a japán tőke átvette az autóipar dominálását az amerikaitól. Lám, ma meg a kínai informatikai ipar miatt van pánik.
Ha gyarmat akarsz lenni, persze építhetsz csak idegen tőkére. Ez volt a magyar program is 1990-2010 között. Nem jött be.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 08:49:03
"A NER ugyanúgy kiszolgálja a külföldi tőkét hiába 99%-ban magyar."
Kevésbé szolgálja ki. Ha kiszolgálné teljesen, ma nem lenne magyarellenes hőbörgés az EU-ban.
Orbán kiépített egy kezdő magyar tőkés kört, annak adja az EU-s pénzek 20-30 %-át. Azaz marad a nyugatiaknak 70-80 %, de a nyugat ezen is fel van háborodva, neki 100 %, mint 2010 előtt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 08:51:00
Nincs gond a sokszínűséggel, de kell egy domináns etnikum, s annak kell uralni az országot, s ehhez alkalmazkodnak a többiek. Ez az ideális. Nem kell homogén állam, mint Észak-Korea, ez tény, semmi baj ha vannak kisebbségek. De ha a kisebbségek kezdenek diktálni a többségnek, az súlyos bajok kezdete.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 08:52:20
"hiába homogén a népesség a jobb bal tengelyen erős a megosztottság"
Ez pozitív jelenség. Jó, ha sokféle álláspontok vannak. Pont ez szúrja a nyugat szemét: neki homogén, liberális csőcselék kell.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.15. 09:49:33
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.15. 09:52:33
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.15. 10:13:46
1890-1900 között a duplájára nő a Budapestre migrált zsidók száma, nincs min csodálkozni.
library.hungaricana.hu/hu/view/NEDA_1892_helysegnevtar/?pg=428&layout=s
library.hungaricana.hu/hu/view/NEDA_1910_01/?pg=266&layout=s
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.15. 10:35:37
library.hungaricana.hu/hu/view/MolDigiLib_VSK_magyar_nemzetisegi_zseb/?pg=597&layout=s
Aztán az az 50-60-80-90-100% értelmiség, hogy jön ki? (Úgy ugye, hogy a szőröstalpú bunkó lenézett magyarok nem tudnak semmit, tiszta para-kovácsi nácizmus.)
Arany, Reviczky Gyula, Rákosi Jenő, Kosztolányi, akár Ady, Babits, Magyary Zoltán, Berzeviczy Albert, Fényes Elek, Kerkapoly Károly és még sorolhatnám estig a csúcsértelmiségieket, melyik kategóriádba tartozik?
Gery87 2023.08.15. 11:17:04
Az elit szempontjából nem volt megoldás lehet, de a nép szempontjából igen.
És nyilván erről nem a német meg zsidó kisebbség tehet.
Gery87 2023.08.15. 11:18:03
És akkor erre megoldás a kisebbségek elnyomása, kiirtása?
Gery87 2023.08.15. 11:19:28
Akkor találj jobbat, nem ez a lényeg.
A kettős identitás létezik ahogy az asszimiláció szintjei is.
Gery87 2023.08.15. 11:21:32
Továbbra se értem és te se magyaráztad meg miért volt probléma hogy egy egyébként szépen asszimilálódó és kicsi kisebbség létezik.
Gery87 2023.08.15. 11:22:37
Csakhogy nem tőkeépítés folyik, nem születnek versenyképes vagy új magyar cégek, egyszerűen a közpénzt játsszák át fedőcégekbe és magánvagyon lesz belőlük ami az égvilágon semmi pluszt termel az országnak!
Gery87 2023.08.15. 11:25:38
Ebből mi semmit nem látunk.
13 éve "építik a tőkét" de mégis szerintük is nincs pénz semmire.
Hol van lölő versenyképes cégeinek elképesztető adója ami majd kirepít minket?
Csak külföldi tőke jön továbbra is.
Gery87 2023.08.15. 11:26:39
Mikor volt ilyen itt?
Itt az egyetlen kisebbség aki diktált az a megszálló erők helytartói voltak vagy a 5%-nyi saját elit
Gery87 2023.08.15. 11:27:38
Ami van az már gyűlölködés, hergelés, a másik magyarságának és identitásának elvitatása.
Ez nem pozitív.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 12:16:27
A nép szempontjából se volt.
Mit kezd pl. a nép azzal, hogy egy rész magyar államot akar, más meg nem?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 12:17:33
A helyükre tevése, azaz felszámolni a dominanciájukat.
Van erre kiirtásmentes példa. Pl. Malájziában a gazdaságilag erős kínai kisebbség kezelése.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 12:18:16
Nem lehetsz magyar, ha a környezeted nem tekint annak.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 12:19:41
A magyar tőkés osztály 90 %.a német vagy zsidó volt. Ez nem probléma szerinted?
Mi lenne ma Romániában, ha a 10 legnagyobb tőkés közül 9 magyar lenne?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 12:20:24
"A kettős identitás létezik"
Nem mondtam, hogy nem létezik.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 12:20:46
Mert a dolog nem működött.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 12:21:26
Mindig így kezdődött a tőkések felépítése, nyugaton is.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 12:21:48
S jobb, mint 2010 előtt.
Gery87 2023.08.15. 21:16:07
Egy alföldi magyar parasztembernek kurvára nem sok köze volt egy Likai szerbhez.
Az hogy a történelmi magyar államot egyben kell tartani a nemsi elit álma volt.
Másnak sokkal kevesebb érdeke volt ebben.
Főleg hogy a lakosság elenyésző része szavazhatott és relatív nincstelen volt.
Nem ez volt a fő problémájuk.
Ha az elit időben felismeri mi lehet a konokságuk eredménye, lehet ma sincs már nagy magyar állam, de egy etnikailag igazságos határok közötti homogén magyar állam igen.
Nem lenne Trianon fájdalom se sérelmi politika.
Gery87 2023.08.15. 21:17:23
Tehát a fél ország nem magyar?:)
Gery87 2023.08.15. 21:18:43
Nem hiszem hogy ez összevethető lenne a zsidó fogorvossal meg a sváb parasztgazdával!
meg az üveges piacot domináló üveges tóttal:)
Gery87 2023.08.15. 21:20:12
"A magyar tőkés osztály 90 %.a német vagy zsidó volt. Ez nem probléma szerinted?"
Nem, nem volt probléma, főleg hogy szépen asszimilálódtak!
"Mi lenne ma Romániában, ha a 10 legnagyobb tőkés közül 9 magyar lenne?"
Semmivel nem lenne jobb az erdélyi magyarok helyzete, ebben biztos vagyok!
Mivel ők elsősorban Romániai tőkések lennének.
Gery87 2023.08.15. 21:20:40
Miben és miért nem működött?
Gery87 2023.08.15. 21:22:19
Nem, ott a feltőkésítésnek voltak eredményei is pl versenyképes piaci szereplőket hoztak létre.
Lőlő miben fog versenyképes piaci szereplő lenni?
Semmiben.
Gery87 2023.08.15. 21:23:15
Hol vannak a munkahelyeket teremtő, sikeres, sokat adózó versenyképes magyar cégek?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 21:23:47
Idő kell ehhez. Plusz rosszabb a kiinduló helyzet.
A legrosszabb esetben nem lesz eredmény. Csak jobb lehet tehát.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 21:24:15
Van állam, mely szeretne szétesni?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 21:24:46
Még nincsenek.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 21:25:52
Nem csökkent a német/zsidó arány, az asszimláció meg túl lassú volt.
A többség érzete megmaradt, hogy idegenek basáskodnak rajta.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 21:26:35
A kérdés nem ez. Hanem az, tűrné-e ezt a román többség?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.15. 21:27:03
Így volt.
Gery87 2023.08.16. 14:45:59
Hát ha hergelnének a magyarok ellen mint ahogy hergeltek a zsidók és svábk ellen akkor nem, nyilván. De jogos lenne? Nem.
Gery87 2023.08.16. 14:47:50
Nyilván nem, de attól még a realitás talaján kell maradni.
A britek idővel elengedték Írország nagy részét, ahogy a gyarmatbirodalmak is eltűntek.
A kérdés hogy enyhíteni tudod e az elkerülhetetlent vagy makacsul végül rosszabbul jössz ki!
Gery87 2023.08.16. 14:48:33
Nem lesz semmi, te is tudod.
Ezek saját zsebre játszanak és ennyi.
Gery87 2023.08.16. 14:48:58
Még..még...ahh.
13 éve ez megy.
Gery87 2023.08.16. 14:49:50
Miért kéne hogy csökkenjen?
A többségnek semmi baja nem lett volna velük meg az arányokkal ha nem hergelik őket hülyeségekbe.
Gery87 2023.08.16. 14:50:11
Én nem arról mi volt régen hanem hogy mi van ma!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.16. 15:02:33
Ma nincs így, nem nyilvánvaló? Ma hol van Mo-on etnikai viszály? Sehol. Még a cigéánykérdés is kriminológiai kérdés, nem etnikai, a gazdag cigánnyal senkinek nincs baja.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.16. 15:03:24
Mert egyetlen társadalom se tűri el, ha egy kisebbség uralkodik rajta.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.16. 15:04:02
Mi az alternatíva? Az ami 2010-ig volt. Az meg biztosan rosszabb.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.16. 15:04:58
Ilyen a kapitalizmus. A tőkés mindig magának játszik. De ha hazai, azzal legalább hoz hasznot is.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.16. 15:05:47
Nem kell hergelni. Maga a tény már hergelő tényező.
kiskisutca 2023.08.16. 15:16:45
Két külön szó.
ja, de nem mindegy, hogy az a szó főnév vagy melléknév!
A magyar nyelvben ugyanúgy néz ki mindkettő.
(Sop saláta vagy sopszka saláta)
kiskisutca 2023.08.16. 15:31:34
"Nincs gond a sokszínűséggel, de kell egy domináns etnikum, s annak kell uralni az országot, s ehhez alkalmazkodnak a többiek. Ez az ideális. Nem kell homogén állam, mint Észak-Korea, ez tény, semmi baj ha vannak kisebbségek."
Ja, de ehhez magabiztosság is kellene.
A 19. sz-ban ez nem volt meg, rettegés volt a Herder-i jóslattól. Az "egyedül vagyunk" érzés. A germánok, szlávok, latinok (nyelvileg mindenképp) gyűrűjében.
kiskisutca 2023.08.16. 15:45:10
"de egy etnikailag igazságos határok közötti homogén magyar állam igen"
A határokat a vasútvonalak jelölték ki, nem számított az etnikai (inkább nyelvi) megosztás. Amúgy sem volt éles nyelvhatár, talán csak a magyar-horvát.
Gery87 2023.08.16. 20:03:02
Értelmezd amit írtam kérlek.
Gery87 2023.08.16. 20:05:36
Nem, én arra gondoltam hogy az ország megosztott politikailag.
A "libsiknek" még a magyarságát is elvitatják, a "nemzet" pedig ki lett sajátítva...legalábbis ők úgy gondolják.
Mikor ilyeneket mondanak hogy a "a haza nem lehet ellenzékeben" hát bazmeg...
Mi ez ha nem a falig tolt megosztottság?
Gery87 2023.08.16. 20:05:56
"uralkodik" ja....ez a te narratívád.
Gery87 2023.08.16. 20:07:17
Miért lovagolsz még mindig azon mi volt 10 előtt? Most örökre "2345-ig" a Fidesz legyen mert "gyurcsány"?
Ne idegest már, ez már 13 év után nem érv mellettük.
Gery87 2023.08.16. 20:09:11
Hosz a rossebbet azt.
Te mondat: Magyarország nem magállam így soha nem lesz gazdag és itt sose lesz tehetős széles polgárság, amit annyira utálsz.
Most akkor mit akarsz a tőkével?
Szóval elég ellentmondásos hogy ezek a Döbrögik szerinted jók hisz úgy is feudalizmus kell, de közben meg ha úgy van akkor jössz a "nemzeti tőkével" meg annak közhasznosságával.
hagyjuk már ezt.
Gery87 2023.08.16. 20:19:19
Egy rétegnek az volt régen is, akik nem kaptak puszira, rangra, magyarságra állást, lakást meg vagyont....igen.
Erről szólt az egész: ki kellett semmizni a zsidót majd a svábot hogy a vagyont, pozíciót ki lehessen osztani a csókosoknak.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.16. 20:21:01
А lényeg: nem lehet egy kisebbség a társadalom vezetője, ez abszurdum.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.16. 20:22:05
Csak ez a 2 opció van. Az ellenzék vezére ki? Gyurcsány.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.16. 20:22:53
Ha nincs saját tőke, az gyarmati státusz. Ezt akarod?
Gery87 2023.08.16. 20:50:24
Mikor vezette a magyar államot a sváb meg a zsidó? Semmikor.
A Habsburg igen, de ahhoz trónfosztás kell meg szabadságharc nem a sváb egyszerű paraszt meg a zsidó jogász kisemmizése és megölése!
Abszurd.
Gery87 2023.08.16. 20:51:01
Majd lesz más ellenzék idővel, reméljük.
A szar attól nem lesz jó, hogy a másik meg fos.
Gery87 2023.08.16. 20:53:41
Nem, de feudalizmust se.
A saját elit által szétlopott ország miben jobb mint a külföld által?
Mert Orbán max ebben versenyez, ettől nekünk nem lesz jobb.
A kapitalizmuson belül a "saját erős tőke", "a mi általunk mások általi kizsákmányolás" persze "jobb", (jobb a faszt, de hát most nézzük el) csak nem ez történik!
Gery87 2023.08.16. 21:18:21
www.youtube.com/watch?v=YM27vHztiAc
"mer a gyurcsány jobb vót?"
:)
ZorróAszter 2023.08.16. 22:36:10
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
A FIDESZnagytőkésosztályról legalább két esetben kiderült, hogy csak stómanok.
A Simicska-oszlopok kivágása kapcsán volt, hogy Ácsi! A Mahir valójában nem Simicskáé, hanem német tulajdon.
Mészáros Lőrinc válásánál az osztoszkodásból derül ki ügyanez. Ugyanis nem volt házassági szerződés, tehát fele-fele vagyonmegosztás volt.
Simicska GőzGép Zrt-jénél a mellék és alválalakozók voltak még gyanúsak.
ZorróAszter 2023.08.16. 22:40:32
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.17. 07:57:54
A gazdasági elit német és zsidó volt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.17. 08:00:55
Mo-on sose volt feudalizmus.
Orbán egyszerűen nemzeti kapitalizmust épít.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.17. 08:03:05
"saját elit által szétlopott ország"
Abban, hogy ha idegenek lopják szét, az sokkal nagyobb károkat okoz.
Ha nem így lenne, ma pl. Kongó a világ élvonalában lenne.
Bárhogy okoskodsz, nem leszel képes igazolni a ballib modelt, hogy rossz a hazai tőkés, s jó, ha idegen tőkések uralkodnak.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.17. 08:03:51
Így igaz.
Te mit választasz a biztos rossz és a más közül?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.17. 08:05:51
Persze. Kliensek, Ez a kelet-ázsiai model. Jobb a nyugatinál, ahol nem kliensek, hanem oligarchák vannak.
Gery87 2023.08.17. 21:17:22
Nem a haza vagy külföldi zsidó és német tőkést vitték a vágóhídra.
Gery87 2023.08.17. 21:17:54
- Tee akarsz feudalizmust.
- Orbán nem épít semmit a saját hatalmán kívül.
Gery87 2023.08.17. 21:19:19
"Bárhogy okoskodsz, nem leszel képes igazolni a ballib modelt, hogy rossz a hazai tőkés, s jó, ha idegen tőkések uralkodnak."
Csakhogy eszemben sincs igazolni!
Pusztán annyit mondok hogy:
1 ezek NEM építenek semmit.
2 ha építenének is, akkor se lenne nekünk jobb, mert nem vagyunk magállam amit te is 1000-szer elmondtál.
3 ezt te se akarod hisz vissza akarsz menni 300 évet...akkor minek pártolod?
Gery87 2023.08.17. 21:20:11
Nem választom egyiket sem, ez a lényege a vidinek is, fasság a kétpólusúság.
Nem alkalmas a valóság leírására.
alöksz róz 2023.08.17. 22:01:30
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.18. 07:55:18
S ez hogy jön ide? Sehogy.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.18. 07:59:39
Az eredményt kell nézni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.18. 08:00:49
Még ha tényleg nem építenének semmit - ami persze nem igaz -, akkor is ez a jobb opció a korábbi gyarmati modellhez képest.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.18. 08:01:29
A valóság az, hogy most 2 opció van. Hogyan kellene ezt leírni másképp?
2023.08.18. 08:17:56
jelenleg 1 opció van. orbán. nem a fidesz, hanem orbán. a kérdés az, hogy amikor az orbánizmus történelmileg megbukik, akkor mi történik. gyurcsány nyilván tér vissza. se soros alex. ők nem opció.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.18. 08:19:16
Kuruc vagy labanc, ez a 2 opció van.
Gery87 2023.08.18. 14:06:18
Akkor igazából teljesen mindegy ennek az országnak..
Egyik se jó.
El is fog menni innen mindenki aki teheti, majd Nerezhettek a cigányoknak.
Gery87 2023.08.18. 14:08:01
Nekik persze, szétlophatnak mindent.
Ami az mszp alatt szar volt az most is szar.
Nem épült itt semmi, se hidak, se utak, se az oktatás se az EÜ...
Most hogy uniós pénz se jön, még ennyi se lesz.
Gery87 2023.08.18. 14:08:41
Azért ha van eszed akkor nem e két fasság közül fogsz választani, ennyit mondtam.
Gery87 2023.08.18. 14:08:55
Nincsenek eredmények.
Gery87 2023.08.18. 14:10:57
Úgy, hogy azt állítod a probléma a hazai zsidó és német gazdasági elit léte volt.
Ennek ellenére mégis az egyszerű zsidó és német embereket tették tönkre.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.18. 15:39:10
Nem fog elmenni senki. Ma is kisebb az elmenés, mint a régió országaiból.
Ne vedd be a ballib propagandát.
Nem igaz se hogy tömegesen menekülnek a magyarok, se hogy az egész régió lehagyott minket.
Okosabb vagy te annál, hogy ezt elhidd.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.18. 15:39:58
Nincs a 2 között kapcsolat.
Te magát a problémát tagadod.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.18. 15:40:49
Nem tudok olyat választani ami nincs. Ez a 2 opció van, a harmadik az, hogy nem szavazol.
Gery87 2023.08.18. 21:06:46
Ezeket tudom, persze hogy több lengyel román bolgár ment el.
Az is igaz hogy azért nem szálltak el a többiek, de ettől még ez probléma lesz, sőt már az.
Szakember hiány van...látom én is a saját tapasztalatomból.
Viszont hosszú távon ez változhat.
Nem előnyére. Most ez a valószínűbb.
Gery87 2023.08.18. 21:09:06
Én azt látom a magyar keresztény nemesi elitnek volt egy hatalmi, egzisztenciális problémája, konfliktusa a "zsidó német tőkével", elittel és ezt rátukmálta a köznépre. Mintha ez mindenki problémája lenne.
Majd a zsidó és sváb köznépen verték el a port!
Gery87 2023.08.18. 21:10:53
Nem szavazok már, ezzel nem segítek senkinek, de legalább piszkolom be magam.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.19. 08:42:21
Mióta piszok a politikai részvétel?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.19. 08:43:56
Mint Kongóban.
A nép örült a belga gyarmatosítóknak, csak a helyi törzsfők voltak ellenük.
Pedig ma milyen paradicsom lenne Kongó, ha maradtak volna a belgák!
Ugye?
Gery87 2023.08.19. 09:35:36
Hát ebben a kétbites felülről tematizált szartengerben már minek?
Gery87 2023.08.19. 09:36:12
Nem mert ez egy nem jó párhuzamos példa.
Gery87 2023.08.19. 09:39:44
Kongóban volt egy idegen elnyomó erő, a hadsereggel, ami mindenkit elnyomott és kvázi rabszolgaként dolgoztatott, meg lecsapták a kezed ha nem voltál elég produktív...
Magyarországon nem volt zsidó és sváb gyarmati haderő aki minden magyart elnyomtak és csonkítottak.
zsidó és sváb lakosság volt, aki itt éltek és folyamatosan asszimilálódtak, ennek ellenére áldozatai lettek nem a "gyarmattartó" hanem a saját államnak!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.19. 12:07:44
A kapitalizmusban a tőkések uralkodnak. Mo-on ezek zöme idegen volt.
A kapitalizmus a kisember számára mint idegen elnyomás jelentkezett.
Gery1987 2023.08.19. 18:39:12
Mondjuk ki hogy a tőkéssel és a kapitalizmussal van gond alapvetően mindegy hogy idegen vagy hazai, ezen nem segít ha a zsidó meg sváb kisembert küldöd a vágóhídra meg rakod ki a szűrét!!!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.19. 18:46:25
A kapitalizmus rossz dolog.
Viszont még rosszabb, ha a tőkés idegen is. Hiszen akkor végképp semmi köze az országhoz, ahonnan lopja a profitot.
Ezért helyes Orbánék nemzetitős-hízlaló programja.
Gery1987 2023.08.19. 20:40:24
Csakhogy te arról beszélsz a hazai sváb parasztgazdával meg a pesti zsidóval volt gond, ők nem idegenek.
Gery1987 2023.08.19. 20:41:09
Orbán nem épít semmit a saját hatalmán kívül már beszéltünk erről, ha leírod 1000-szer akkor se lesz igazad.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.19. 20:52:06
Elmondtam miért nincs igazad.
Ha nem tenné ezt, minden idegen tőkéseké lenne. Ami rosszabb lenne.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.19. 20:52:34
Idegen vezető réteg = rossz.
Gery87 2023.08.19. 22:00:17
De nem teszi nem érted?
Most az hogy XY magyar embert közpénzből felpumpálják és ő ebből kurvára elvan, az nekem miért jó?
Plusz munkát, munkahelyet még mindig a külföldi cégek teremtenek ők akik a tőkét hozzák.
Mészáros meg a többiek eleve közpénzt kaptak ami már ugye létező összeg és semmi újat nem teremtettek!
Gery87 2023.08.19. 22:01:06
Hol voltak ezek vezetők?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.20. 05:39:45
Jó, ha egy ország gazdaságát idegenek dominálnak?
Ha igen, akkor szerinted a legjobb gyarmatnak lenni.
Ha nem, akkor meg mi a bajod Orbánnal?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.20. 05:40:20
A nagytőkében. Hatalmas zsidó és német dominancia volt.
Gery87 2023.08.20. 11:25:33
Már ezt is megbeszéltük, ugyanazokat a köröket futjuk újra meg újra.
Visszapattansz a buborékod faláról...
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.20. 19:00:21
Ahogy te is.
Nem veszed észre, hogy logikád eredménye: a külföldi tőke jó, s jó ha idegenek uralnak egy országot.
Gery87 2023.08.20. 20:58:57
Nem mondtam hogy a külföldi tőke jó!!
Azt mondtam, amit mindig "a tőkének nincs nemzetisége"!
Így nincs olyan hogy adott nemzet tagjának a tőke kedvez csak azért mert ő is annak a része!
A jóléti (mag)államok társadalmi alapja és oka sem etnikai volt, vagyis a tőke ott sem "nemzeti alapú" szövetséget kötött, hanem érdekalapú konszenzus volt, a kommunizmus és az alulról érkező munkásmozgalmi követelések lecsillapítására, ami egyébként már repedezik a 80-as évek - a neolib fordulat - óta, vagyis a tőke már leszarja a hazai tömegeket!
Gery87 2023.08.20. 21:05:27
A kapitalizmus zsákutca, kizsákmányoló, profitorientált és elitista, egy szűk réteg uralkodik a többség felett és innentől kezdve olyan mindegy hogy adott helyen ennek olyanok haszonélvezői akik a többségi nemzetiséghez tartoznak vagy olyanok akik nem!
A XIX.századi gyökerű, nacionalista brit, a francia, a német tőke millió számra küldte a halálba a munkás tömegeket!
De mantrázd csak hogy "az idegen zsidó tőkével volt a baj".
Lófaszt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.21. 07:40:08
А kapitalizmus rossz rendszer. Ellenben még rosszabb, ha idegenek a tőkések.
Milyen milliós halál? S ez hogy jön ide?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.21. 07:40:57
De bizony van nemzetisége.
A hazai tőke jobban kontrollálható, az idegen meg mindent elvisz.
Gery87 2023.08.21. 10:38:39
A világháborúk. Hogy jön ide? Hát mert azt a szerinted "jobb" hazai tőkés osztály indította és a saját nemzettársaikat küldték érte meghalni.
Jó hát ez van 5000 éve, de ne csináljunk úgy mintha jobb lenne.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.21. 10:41:37
Kapitalizmus 500 éve van.
Hogy jön a témához a vh?
Gery87 2023.08.21. 10:43:13
Vagy kontrollálható vagy nem. Mivel a pénz hatalom, előbb utóbb a hazai tőke is bevásárolja magát a politikába ás akkor a kisember megbaszhatja ugyanúgy....ennyit erről.
Idegen tőke: Kína elég szépen megoldotta hogy végül ő jöjjön ki jobban abból hogy a fél világ oda hordta a pénzét.
Ez nem kiállás a külföldi tőke mellett, csak példaként mondom.
Ha annyira rossz az idegen tőke Orbán miért tömi a zsebüket kedvezményekkel és miért hoz már megint külföldi akkugyárakat?
Ami közpénz, azt odaadja a strómanjainak, ami meg piaci tőke, az meg mind idegen.
Szép kis tőkésítés....
Gery87 2023.08.21. 10:45:34
Teljesen mindegy milyen háború...
A lényeg hogy ami közös nemzeti érdeknek van eladva az többnyire hazugság.
Gery87 2023.08.21. 10:47:06
Mármint arra utaltam hogy amióta van elit azóta az ő érdekeik kollektív érdekeként vannak eladva.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.21. 10:53:19
S ez hogy jön ide? Elit mindig van, kapitalizmus nélkül is.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.21. 10:54:30
De ez megint hogy jön ide?
A nemzeti érdeket mindig az elit határozza meg, s jellemzően a nép elfogadja. De ez teljesen rendszerfüggetlen.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.21. 10:58:24
Nem mindegy, hogy a gazdasági elit egyben politikai is-e?
A nyugati modell rosszabb: ott oligarchák vannak, akik megveszik a politikát, maguk alá gyűrik.
A kínai modellben ilyen nincs, ott a gazdasági hatalom alárendelt.
Gery87 2023.08.22. 12:48:32
Ez se igaz.
Gery87 2023.08.22. 12:48:51
Jó lenne ezen túllépni.
Gery87 2023.08.22. 12:52:00
Nincs érdemi különbség.
Mindegy hogy a gazdasági elit lobbizik a politikában, vagy maga a politikai elit irányít a gazdaságban is.
A lényeg hogy van e demokratikus kontroll vagy nincs.
A diktatúrában nem szólhatsz bele a politikába.
A tőke által lobbizott politikában meg nem tudsz beleszólni a magántulajdoni viszonyokból fakadó vagyon hatalmába.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.22. 13:12:24
Hatalmas az eltérés.
Egy dolog, ha a gazdaság irányít. Más, ha a poitika.
Mlyen diktatúra?
Gery87 2023.08.22. 19:15:09
Kína nem diktatúra? de.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.23. 08:10:32
Nyugati mércével az ideális demokrácia az, ha a politikának alig van hatalma, s mindent a nagytőke dönt el. Ezt te elfogadod?
Miért jobb, ha az bankok és a nagyvállalatok tulajai döntenek, mint ha a Párt apparátusa?
Gery87 2023.08.23. 09:10:01
Nem, de pont erről beszélek mióta hogy ez pártokrácia én meg nem akarom azt, mert az nem hatékony demokrácia..
De így felesleges beszélni bármiről is ha mint az aranyhalnak újra és újra el kell kezdeni az alapoktól.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.23. 09:37:20
Hatékony demokrácia egy poliszban lehet. Többmilliós lakosággal fogalmi képtelenség.
A jelenlegi 2 opció:
- a gazdagok uralják a politikát is,
- a politikát uralja egy gazdaságon kívüli szervezet.
Gery87 2023.08.23. 15:26:40
Nem képtelenség.
Egyszerűen amit lehet el kell intézni a lehető legkisebb közösségben.
A népgyűlések gyakorlata működik ma is.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.23. 15:32:07
Nem működőképes.
Lásd az ókori Rómát, ahol ezt megpróbálták. S kiderült: a jól bevállt népgyűléses rend nem tud működni amint az ország túl nagy lett.
Tulajdonképpen erről szül az egész i. e. II.-I. századi Róma. S aztán 150 év káosz után jött az egyeduralom mint egyetlen megoldás.
kiskisutca 2023.08.23. 16:11:14
A demokrácia szükségszerűen átcsap plutokráciába, mert a gazdasági hatalom politikai hatalommá válik.