Folyamatosan üzenget a nyugat Kijevnek.
Olyan dolgok zajlanak, melyek pár hónapja is elképzelhetetlenek voltak. Akkor még minden igazdemokrata köteles volt ismételgetni, hogy a hősi ukrán nép egységessé kovácsolódva küzd, egyre erősebben, az orosz katonák meg isznak és mosógépet lopnak, eleve az egész orosz hadiipar mindjárt leáll - még a jövő hét végéig -, hiszen a sikeres szankciók miatt már csak faásókkal és csúzlikkal képesek küzdeni a gonosz agresszorok.
Most meg a liberális lapok ukrán kudarcokról cikkeznek, immár a NATO vezetői se beszélnek Ukrajna területi integritásának "visszaállításáról".
A nyugat alkudni akar már. Az akadály maga az ukrán elnök, aki olyan jól játssza szerepét, hogy komolyan elhitte magáról, ő tényleg egy szuverén állam szuverén feje.
Én arra tippelek, hamarosan lesz egy újabb puccs Kijevben. A nagyurak új szerepet találhattak ki Zelenszkijnek: a hősi halott szerepét.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Wildhunt 2023.12.10. 08:24:05
ZorróAszter 2023.12.10. 10:10:59
Ugye milyen ocsmány agresszor Oroszország?
Ugye milyen jó hogy amerikai katonai támaszpontok vannak mindenhol a világon?
Az EU tovább gyengült.
Az eurázsiai gazdasági együttműködésnek lőttek.
Gery87 2023.12.10. 10:42:20
Ejnye na.
Ez így vasárnap kaja előtt, durva volt:)
Gery87 2023.12.10. 10:43:52
Szerencsére ezek többségéből nem lesz semmi.
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2023.12.10. 11:04:43
Boldeone2 2023.12.10. 11:50:01
www.nytimes.com/2023/08/18/us/politics/ukraine-russia-war-casualties.html
tehát, ez senkinek sem jó, az oroszoknak sem, vagyis ebben az állásban már az oroszok békét kötnének
A republikánusokon sok múlik, hogy Ukrajna megkapja- e a megfelelő támogatatást. Ha igen, akkor a háború megy tovább
Területekről Zelenszkij nem mondhat le, ahhoz alkotmánymódosítás kellene
A szankciók viszont még hosszú évekig fennmaradnak, sőt, még jönnek is, újabbak...
élveteg 2023.12.10. 11:51:05
Hát csak hajrá teutonok Legutoljára is pompásan sikerült Csak innen nem fog ám menni egyetlenegy ember sem !! illetve aki akar az mehet .Önként Gondolom Bolden az elsők között lesz akik önként mundért húznak és zúgó viharként törnek a nagy orosz rónán egyenesen Moszkváig
Wildhunt 2023.12.10. 11:51:56
Wildhunt 2023.12.10. 11:55:39
A lengyelek helyében mindenesetre mostantól kezdenék aggódni.
Boldeone2 2023.12.10. 12:00:52
Oroszország kb annyi, amit Ukrajnában látunk. Az elit csapatai jórészt elvesztek, meg a haditecnika jelentős része
Boldeone2 2023.12.10. 12:06:47
A németek mellett meg a román és a gyenge magyar hadsereg ( később). Japán indifferens az európai fronton
Mégis Moszkváig mentek...
ZorróAszter 2023.12.10. 12:29:09
Nem hallottam. Egyre kevesebbet foglalkozom politikával, mert agylövést kapok tőle.
A dollár bevezetésének lehetnek előnyei is.
Akkor már nem is BRICS?
Boldeone2 2023.12.10. 12:36:50
Romlanak pl a cserearányok
Ha bevezetik a dollárt, akkor az infláció csökken, dollárban, de a szar versenyképtelen argentin termékek megdrágulnak, ergo nem fognak kelleni senkinek... csak rosszabb lesz, szerintem..
ZorróAszter 2023.12.10. 12:40:33
"Mégis Moszkváig mentek..."
Nagy valószínűséggel eredetileg is ez volt az orosz taktika, csak éppen politikailag vállalhatatlan taktika volt. Gyakorlatilag folyamatosan a győzelem reményében megtartva becsalogatták a német hadsereget, és amikor kimerültek, és az utánpótlási vonalaik ezer kilométeresek lettek, akkor adtak nekik.
Ma Ukrajnában nem a teljes orosz hadsereg karcol és az idő nekik dolgozik.
Wildhunt 2023.12.10. 12:41:25
Meg az ukránok...
ZorróAszter 2023.12.10. 12:45:30
De az amerikai érdek ez a háború volt. Erre kellettek a CIA által beszervezett állami vezetől élükön az elnökkel.
ZorróAszter 2023.12.10. 13:04:07
"csak az usa annyi dollárt nyomtat, amennyit akar."
Nem teheti meg. Az amerikai gazdaság sokkal nagyobb károkat szenvedne el egy felelőtlen pénzügypolitikától. Azt hogy mennyit lehet és min nyer legtöbbet a Amerika, azt pontosn ki kell számolniuk. A világban Amerikán kívül kb. 30 ezer milliárd dollár van kint. Ez kb. egy éves GDP-jük. Kb. ugyanannyi, mint az államadósságk.
Boldeone2 2023.12.10. 13:18:03
- Igen, mindig ezt mondják, de a valódi profi hadsereg az Ukrajnában kivérzett. Ezután meg egyre fájdalmasabb lesz nekik is: ha már az orosz középosztály gyermekei jönnek
A második vht csak extrém áldozatok árán tudták megnyerni, meg az USA is ott volt a háttérben..
Az idő nem dolgozik senkinek
Boldeone2 2023.12.10. 13:22:51
Közös pénz soha nem lesz, az illúzió
A kereskedelem is nehézkes, pl RU meg Argentína között. A hajózás ára kb 4-5 x annyi, mint pár éve...
India az jól járt, mert rúpiával fizet az oroszoknak. Viszont a rúpia nem egy értékes pénz, elég indiai termék nincs cserearányban
Kína is jüannal fizet
ZorróAszter 2023.12.10. 14:00:59
"Igen, mindig ezt mondják, de a valódi profi hadsereg az Ukrajnában kivérzett. Ezután meg egyre fájdalmasabb lesz nekik is: ha már az orosz középosztály gyermekei jönnek"
Mekkora volt a profi hadsereg a háború előtt, és abból hányan hltak eg és hányan sebesültek meg?
"A második vht csak extrém áldozatok árán tudták megnyerni, meg az USA is ott volt a háttérben.."
Többek között ez a magyarázata annak, hogy Lenint miért támogatta a nemmarxista többség: Oroszország legalább 100 éve készült erre a támadásra, és 100 éven keresztül látták, hogy a cári rendszer képtelen lenne megvédeni magát. Azt támogatták, aki végre lerombolja a cári rendszert és elkezd iparosítani.
2024 2023.12.10. 17:12:37
Az ukrán hadsereg végleges kifárasztásával, ledarálásával és a nyugati támogatás elmaradásával idővel viszont akár az utóbbira is van esély.
Billy Hill 2023.12.10. 17:14:02
"Steiner konnte nicht genügend Kräfte für einen Angriff massieren... Der Angriff Steiner ist nicht erfolgt..."
Gelimtrtrddddd 2023.12.10. 18:27:01
Folyamatosan üzenget a nyugat Kijevnek.
--------------
Nakrakogat ereszts Kijevnek.
Ahogy látem itt stak két narratíva van, az egyik a posztszovjet. a másik az ájróper. de nálem a posztszovjet is egy ájróper libcsi, így nem igen vagy hogyan nakregynem kommentelnem, attól, hogy az egész egy buborék narratíva.
Én nem attól vagyem, vagy voltem az oroszokkal, az egész posztszovjet libernyák halandzsától, hanem Prigozsintól és egyébtől, a potenciáltól, de annak most annyi, és az oroszok is gyengébbek a Wagner nélkül, így az egész fenti egy Wunschdenken, de az egyém nem annyira, az logosz, hogy talán, talán a potenciál...
Gelimtrtrddddd 2023.12.10. 18:36:02
---------------
Hadu)germán hadju, szak stumától) vagy sere. Nem harc, hanem hartelni, a har stumától,a dolgoz ahng ide egy bullshit.
Újra egy újabb posztszovjet, stak más ahogy Gery vagy Bircaman! Az ember stak makogja tovább az avitt bullshiteket, úgy hogy az erda, a Welt, a world váltott, már nem ugyanaz, ahogy a tóth kommcsi se rakja, hogy valón a mai Oroszfeld már nem a Szovjetunió, max Putyinnál és a moszkovitáknál(ettől is bullshit az egész Wunschdenken), de ez ám a paradoxon és a 22-es stápdája, hogy ez az avitt zarathustás mentalitás is tesz arról , hogy az oroszoknak ne úgy menjen, ahogy mennije kell.
A tóth nem rakja, hogy a pánszlávizmusnak annyi, az orosz ölje az ukránt, az ukránt az oroszt, vajon hogyan is volna majd ez a tóthoknál?
Gelimtrtrddddd 2023.12.10. 18:37:47
-----------
Ha már német és ősmagyar úgy azt mondjuk, hogy: nakered az állat...nak, vagyis nak-er-ed, nähert sich, magyarul írva, ősmagyarul nakered, és nak, vagyis nach.
Gelimtrtrddddd 2023.12.10. 18:44:36
-------------------------
Rakórengyár: egy napon németrejkunak öreszut kell innentelnije, enterejtenije oroszrejkunak anta.-magyarul.
A német stak a szomjéd-kipcsák, nem a germán! Na most az egész bullshit posztszovjetlibcsi-ájróperlibcsi bullshitet ontonál loszva: és volt pofájuk Nürnbergre, és a nácikat ma is ott a libernyákoknak terrorizálni! Hát ez nonszensz!
Na de rakán mondod, kussoljanak a németek, ha már ideszarták Nürnberget, és ahogy ma a nácikat a libcsi terroristák terrorizálják!
Billy Hill 2023.12.10. 19:00:46
Gelimtrtrddddd 2023.12.10. 20:04:21
-------------
Azt tettem, stak annál nem, de attól, hogy te kis magyar-, nácinembíró vagy.
Szerkeszt hang nem van, dúrgerni.
Magyarul: diskuráljon nakva a themán. :D Ezt így rakjál át magyarra, ősmagyarra: nak-va..on
Te ezt az artikelt is magyarosítani kellene! Ezt is rakem magyarul: ar-ra-re stuma, ahogy ara, arma(nem járom) , arány, arta(ar-ta múltidő). kul rája, ahogy a bullshit erkölcs.
Diskuráljon nakva az artikel temeján(nem té, henam a te stuma, tun, tesz)....
Ennyi volt. Remerem rakod a németet, hogyha nem rakod, hogy a magyar nyelv egy indogermán és germán nyelv...
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.10. 21:38:05
Billy Hill 2023.12.10. 22:05:48
GyMasa 2023.12.10. 22:17:26
Nemcsak az oroszok az akadály, hanem a vérnáci gerince az ukrán hadseregnek.
Ők nem akarnak békét, hetente legalább egy olyan TVműsor van Ukrajnában, ahol az aktuális Azovista kijelent valami olyasmit, hogy mindenkinek kötelessége fegyvert ragadni és akár meghalni Ukrajnáért.
Ők, rettentően motíváltak, harcedzett veteránok, állig fel vannak fegyverezve, (ezért kiváló ötlet nem börtönbe zárni a nácikat, hanem integrálni az adott ország hederejébe) és eszük ágában sincs egy négyzetmétert sem elveszíteni ukrajna területéből.
Ők, azok, akik azonnal katonai puccsot hajtanának végre zselé ellen, amint az (még a törvényi tiltás ellenére) megpróbálna bármiféle békéről térgyalni, ami nem a már ismert "10 pontos ukrán béketerv", ami tulajdonképpen az orosz kapitulációt jelenti, és emaitt az oroszoknak nyilvánvalóan elfgoadhatatlan, mint tárgyalási alap.
Tehát, az oroszok most ezeket az egységeket vadásszák le a háború mostani fázisában. Mondjuk elég nagy kár, hogy minden egyes ilyen náci hlálához olyan 100 másik, ártatlan katona halála tartozik.
(amúgy, pl az emberek teljesen félreértik Erdogan tavaszi döntését, amikor visszaengedte a Mariupolban hadifogságba esett azovos nácikat. Ha ott maradtak volna a háború végéig, akkor túlélték volna. Így, hoyg visszalekket küldve, mér semmi akadálya, hogy az oroszok megöljék mindegyiket, vagy, ha valami csoda folytán megint fogságba esnének, akkor ki lehet szabni rájuk egy életfogytiglant a háború után)
GyMasa 2023.12.10. 22:25:38
És, ne feledd, hoyg Odessza még ahhoz is kell, hogy fizikai kapcsolatuk legyen transznisztriával, ami most egy enklávé.
Amúgy, nekem is pont ez a teóriám. AZ oroszok ost darálják az ukrán hadsereget.
El fog jönni egy pont, amikor összeomlik az ukrán hadsereg, és akkor az oroszok nagyon kicsi ellenállással fognak csak találkozni, és legalábbis a Dnyeperig meg sem állhatnak.
Adviivkánál is látszik, hogy maga a város az keményen meg van erődítve, de utána, attól nyugatra az ukránok most próbálnak egy "Szurovikin vonalat kiásni, és abban bíznak, hogy majd az darálni fogja az oroszokat.
Csak az a baj, hogy az oroszoknak erüs tüzérségi és légi fölényük van azon a területen, amit a nyugat még akkor sem tudna megváltoztatni, ha mondjuk akarná.
EMiatt, hiéba ássa be magát az ukrán hadserteg, az oroszok folyamatos bombázás és ágyúzás mellett szépen aknamentesítik a teröleteket, és utána rohamozzák meg a védelmi vonalakat.
Lesznek nekik erős veszteségeik, de sokkal kevesebb, mint nyáron az ukránoknak volt.
Gery87 2023.12.10. 22:26:36
Kelet-Ukrajna biztos nem kell nekik, ha ennyire megosztják, feldarabolják az ukránokat abból csak még erősebb irredentizmus fog születni!
Ukrajna három fő részből áll:
- A déli és keleti területetek vagyis Novorussija.
- Közép-Ukrajna a Dnyeper vízgyűjtőjében.
- Nyugat, vagy Halics-Volhínia.
Ebből a nyugati a legsovinisztább, "legnemzetibb"..a kelet és dél képlékeny, az orosz és ukrán nyelv meg az orosz és ukrán identitás egyszerre van jelen.
A középső rész meg az lesz ami épp hatalmon van.
Ebből tudnak max egy leszerelt, semleges, orosz báb- agrárállamot csinálni
A nyugat meg olyan lesz mint Bosznia, egy ilyen ENSZ gyámság alatt álló életképtelen akármi.
Tapi2021 2023.12.11. 12:50:06
OV-nak le kellett volna írni mindent az elején, hogy mi lesz, és odaadni egy külföldi közjegyzőnek, aztán menet közben az egyes fejezeteket elővenni és közzé tenni.
Mert van aki már az elején is használta az agyát, mások meg az USA seggébe dugták tövig, így nem működött nekik.
Tapi2021 2023.12.11. 12:55:03
De van aki ezt ELŐTTE, az elején is tudta, hiszen napnál világosabb, kinek az érdeke ez az egész? És csak az övé!!! Mindenki más vesztes, az EU is.
Tapi2021 2023.12.11. 13:01:36
Nem holnap, de lesz, lehet ilyen. Amikor már semmi szükségük nem lesz a nyugatra, a nyugat pénzére.
A történelem hosszú... Ezek a népek meg nem felejtenek.
Tapi2021 2023.12.11. 13:18:43
Tapi2021 2023.12.11. 13:29:37
index.hu/velemeny/2023/12/11/gruzia-oroszorszag-konfliktus-eu-nato/
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.11. 13:31:22
Ő mindig kibeszélt.
Gery87 2023.12.11. 13:36:18
Nos erre annyit tudok mondani hogy mikor az oroszok elfoglalták a baltikumot a svédektől/lengyelektől meg az "ősi rusz földeket" a lengyelektől, litvánoktól, akkor a helyi "ellenséges" litván lengyel német nemességet helyben hagyták, földjeiket rangjaikat megtarthatták:)
"Holló a hollónak...."
GyMasa 2023.12.11. 13:56:57
"Az lesz az érdekes, amikor majd az orosz, kínai... szankciók jönnek a nyugattal szemben! (Én már azt sem értettem, miért kapunk olajat, meg gázt? Ha elzárják, a háború két napig tartott volna!!!)"
1., Azok már elkezdődtek... Kína pl. leállította a germánium szállítást az EU/USA-nak, mikor elkezdtünk izmozni velük. Kér, hogy a világtermelés valami 90+%-a náluk van.
Ez ki is fogja csinálni még a maradék EU-s félvezetőgyártást.
2., Olajat már csak a maradékot kapjuk meg, amit nem szív fel a baráti országok piaca.
Mi meg kapjuk ezektől az országoktól az eredetileg orosz olajat, jó nagy felárral.
3., Lavrov megmondta, hogy az Orosz föderációnak nem ellenséges országai vannak, hanem ellenséges kormányai. AZ csak a nyugati narratíva, hogy az oroszok vadállatok.
Elég megnézni az állítólagos ukrán "népirtást". Civilból a halottak száma az ENSZ szerint mostanában lépte át a 10 000-et. Tehát, vagy nem prioritásuk az a népírtás, vagy kibaszottul rosszak benne...
"Nem holnap, de lesz, lehet ilyen. Amikor már semmi szükségük nem lesz a nyugatra, a nyugat pénzére."
Lásd fentebb. Ehhez tényleg az kellene, hogy a faxfej németek valóban el is indítsanak egy "megelőző csapást" ellenük. Bár, ez nem túl esélyes a mai német helyzetben, amikor kb. 2 napnyi "háborúhoz" elegendő lőszere van az országnak. (és, ugye esély sincs ennem a javítására, hiszen a komplett nyugati katonai gyártókapacitás szépen átállt a "keveset de kurvadrágán" módszerre, ahonnan hosszó évek-évtizedekbe fog kerülni az átállás. Addig pedig az oroszok nagyon el fognak húzni.
"A történelem hosszú... Ezek a népek meg nem felejtenek. "
Jaja, de nem is teljesen hülyék. Az ukrán konfliktus eszkalációja a 3. VH-hoz vezetne, ami meg autonatikusan egy atomháborúhoz. Az pedig semelyik, értelmes vezetőnek sem lehet célja és a kockázatát sem fogja vállalni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.11. 15:43:30
Ennek oka az orosz birodalmi eszme. Sose orosz államot építettek.
Wildhunt 2023.12.11. 16:14:57
Ez volt az első szög az EU/USA autógyártás koporsójában. Szerintetek miért állt át akkor kb mindenki az addigi csatlakozótípusokról a megbízhatatlanabb tűs érintkezőkre?
Wildhunt 2023.12.11. 16:19:06
Kárpátalja pont azért kellene az unióba, mert ott van titánbánya.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.11. 16:24:22
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.11. 16:46:11
Wildhunt 2023.12.11. 17:13:59
Én erről ottani ismerősöktől tudok, miután arra járván, látva a rohadó transzformátor állomásokat megkérdeztem hogy ugyan mivégre akartak ide ennyi delejt.
A muzsalyi aranybánya esetéből kiindulva ebből még valóban lehet gond.
Wildhunt 2023.12.11. 17:17:13
Túrán viszont, útban a Pikuj-ra, találtam erózió által feljött kőszenet is. Remélem abból sincs annyi, hogy megérje kitermelni.
Wildhunt 2023.12.11. 17:24:05
A higanyról itt is írnak. Érdekes hogy kifejezetten a titánról a wiki nem ír, a donbasziról sem.
GyMasa 2023.12.11. 19:24:41
Az lehet, de a rézpaicon nem volt ekkora súlyuk.
Azért a réz eléggé elterjedt fém a Földön.
Amúgy, meg bármelyik nyersanyagot lehet beszerezni alternatív forrásból, csak az ár lesz a kérdéses...
PL. a Kínaiaknak még csak ellenőrizniük sem kell a korlátozás batartását, pont elég, ha a strómanok miatt mondjuk az EU 2x annyit fizet érte.
Az már teljesen versenyképtelen lesz a kínai termelői árral szemben, (És Kínának sem maradt a nyakán a nyersanyag, és ugyanazt az árat kapta érte.)
Gery87 2023.12.11. 19:51:13
Máshol is volt ilyen...
ZorróAszter 2023.12.12. 00:14:52
Én meg már mégelőtte, 2014-ben:
zorroaszter.uw.hu/archives/2014/03/03/Ukravia_es_Jugojna_hataran/index.php
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.12. 08:07:14
Ritkább.
Gery87 2023.12.12. 10:40:37
A lengyelek és a svédek se "váltották le" a balti német nemességet.
Vagy a Habsburgok a cseheket, magyarokat..
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.19. 12:26:29
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.19. 12:28:14