magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Botrányhős a szalonban

Pogátsa megbotránkoztat. Már megint.

Egyik kedves szokása: elmegy a ballib szalon eseményeire és ott "fideszes" ízű mondatokat hangoztat. Szerintem az ilyenek után titokban hosszasan hahotázik, látszik az egész arcikifejezésén mennyire élvezi.

Szóval a ballib szalon egyik kedves szokása szavakon lovagolni. Itt éppen a "maffiaállam" szó van terítéken.

Pogátsa kezdi azzal, hogy az Orbán-rendszer kapitalizmus. Már ez súlyosan sérti a ballib keménymag érzéseit, hiszen a hivatalos tanítás szerint Magyarországon "feudál-oligarchizmus" izé van, nem kapitalizmus. Kapitalizmus csak 1990-2010 között volt a Ballib Katekézis szerint, azóta Zorbán leépítette.

Itt még a Pogátsa mellett ülő ballib főszaktekintély Mihályi is támogatja őt, sőt elmondja, szerinte is marhaság az "oligarcha" szó a magyar viszonyokra, mert Magyarországon sose voltak és most sincsenek oligarchák. Ez egyébként tény, magam is sokszor elmondtam ezt, szóval le a kalap Mihályi előtt, hogy ezt a ballib tabut merte kétségbe vonni.

De Pogátsa nem áll le. Jön azzal, hogy valójában marhaság szabadpiaci fejlődésről beszélni, mert ilyen soha, sehol nem volt, a fejlett nyugati államokban is mindig kemény állami segítséggel épült ki a kapitalizmus. Ez megint igaz persze, de ismét sérti a ballib hitelveket. Itt már Mihályi kissé komoran néz.

De még nincs vége. Pogátsa oda is eljut, hogy az egyik élő ballib szent, Magyar Bálint meghatározását is hülyeségnek nevezi, az említett "maffiaállam" kifejezést. Pogátsa elmondja, a világon mindenhol - a szovjet típusú "államkapitalizmust" leszámítva - gazdasági érdekcsoportok ejtik foglyul az államot, csak a foglyul ejtés mértéke eltérő, lásd Skandináviában a mérték csekély, az USA-ban nagyobb, Magyarországon még nagyobb, de van, ahol a magyar szintnél is nagyobb.

Konkrétan szerintem ez nem igaz egyébként, ez nem tűnik jó értelmezési keretnek. Mihályi is itt értelmesen ellenérvel: gyakorlatilag arra hívja fel a figyelmet, hogy ha nincs oligarcha, akkor politikai hatalomra hatni képes gazdasági érdekcsoport sincs, hiszen a kettő ugyanaz.

De most a konkrét állítás igazsága nem érdekes. A válogatott ballib közönség itt egyet is értene Pogátsával, hiszen ez a keret alkalmasabb az orbánozásra. Nem is ez kelt botrányt. Hanem eleve az a tézis, hogy Zorbán rendszere és a jó nyugati rend között nincs valós minőségi eltérés, ez csupán mennyiségi kérdés.

Érezhető is a mély morajlás.

Egyébként érdemes megnézni az egészet, alig 75 perc. Vannak benne más, általam nem említett elemek is.

206 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2618274381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.13. 09:05:16

@Gery87:

Pogátsa álomvilágban él.

A felvilágosodás következménye a kapitalizmus. A kapitalizmus alapja pedig a kizsákményolás. Nem létezhet olyan modell, mely jólétet ad univerzálisan, mert ez matematikai képtelenség.

alöksz róz 2023.12.13. 09:15:40

@Gery87: mondott valaki ilyet, nagyokos?

Gelmerrrrr 2023.12.13. 11:47:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A felvilágosodás következménye a kapitalizmus. A kapitalizmus alapja pedig a kizsákményolás. Nem létezhet olyan modell, mely jólétet ad univerzálisan, mert ez matematikai képtelenség.
------------------

A felboljadás, Aufklärung, de inkább dohonkelanás ranakeredvája a kapcsizmus. A kapcsizmus rakuja bé de..... Nem volna olyan modell, ana...rej...attól hogy ez matematikai reknaloszmány.

Lét hang nem van, fingem nem van, hogy ana a lófasz így a jóizé.

Az Aufklärung itt ma már nem igen játszik, itt a 21. századnak innen(posztmodern), hastak az ember nem kretény, avagy utókretény, fingrista, így ezt a narratívát nem rakem. A kapcsizmus így a pógártumtól ered, a Sklavenaufstandtól, az utilitarizmustól, a democsokráciától, a fideszlibcsiktől.

Gery87 2023.12.13. 13:15:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Azt te nem tudhatod a háttérben mi van...
Prigozsinnál is felmert hogy a háttérben orosz oligarchák segíthették, láthatták el információval, bujthatták fel stb.
Nem tudjuk.

Gery87 2023.12.13. 13:20:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem a "jólétről" van szó elsősorban!
Hanem a 'szabadságról, egyenlőségről, testvériségről'...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.13. 14:36:59

@Gery87:

Mivel nincs 1 oligarcha sincs ott, ezért nem támogathatték Prigozsint.

ZorróAszter 2023.12.13. 14:37:57

@cvsvrs:

"a kapitalizmus az, amikor különféle árupénzek helyett el kezdenek pénzt csak úgy nyomtatni. és sehol sincs elegendő aranyfedezet. "

Azt, hogy nem jó, feleslegesen korlátozó ha a pénz valódi árú, arany, vagy ezüst, azt nagyon korán felismerték. Általános gazdasági probléma, nem a kapitalizmusé.

Aranyfedezet nélküli papírpénz a Jüanok Kínájában is volt.

ZorróAszter 2023.12.13. 14:48:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A felvilágosodás következménye a kapitalizmus. A kapitalizmus alapja pedig a kizsákményolás."

Tény szerint nem így van. Maga szándékosan felcseréli az okot az okozattal. 1740 előtt is volt kapitalizmus. Franciaországban is. A felvilágosodás elsősorban arról szólt, hogyan lehet a tőkéseket bevonni a hatalomba közmegegyezéssel.

"Nem létezhet olyan modell, mely jólétet ad univerzálisan, mert ez matematikai képtelenség."

Ma Amerika adja a világ GDP-jének negyedét. A II. világháború idején az amerikai ipar meghúszszorozta a termelését. Vagyis Amerika maga is képes lenne az egész világ igényeinek a kielégítésére.

A piramis és a nyomor kitudja mióta mesterségesen van előállítva. Amerikaának nem lenne szüksége ingyenolajra, ingyenrézre, a világ kifosztására.

Gelmerrrrr 2023.12.13. 14:49:30

@Gery87: Prigozsinnál is felmert hogy a háttérben orosz oligarchák segíthették, l
------------------

Nem segít, hanem rekk.

De jól van? A wagneresek a moszkovita oligarchákat akarták ölni, attól, hogy ők is magyarok, a hunnok, a germagyarok.

Gelmerrrrr 2023.12.13. 14:52:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: mindenki egyenlően szegény.
-------------
A szegény etimológiája bizonylosza, így dúrgerni kell, és nem is van, ahogy gazdag se. Nem akceptálem ezeket a hangokat, attól, hogy a magyar nyelv nem fingár, hanem indogermán és germán nyelv.

A két hang etimológiája bizonylosza, így ma már halandzsa, nem a nyelv beszélja, úgy dúrgerni kell, és egyik se van.

ZorróAszter 2023.12.13. 14:53:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Pedig ezek a tények. A kitalált gondolatok olyan, mint a divat."

Nem tudom ezt mire mondta.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.13. 17:08:25

@ZorróAszter:

Nyilván a szellemi alap a reformáció,

Onnan jön a felvilágosodás, a kapitaizmus, a liberalizmus is.

Gery87 2023.12.13. 18:03:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Kubában a többség akkor is szegény lenne ha kapitalizmus lenne vagy feudalizmus.
A különbség hogy lenne egy vékony réteg aki nagyon gazdag.

GyMasa 2023.12.13. 18:49:58

@cvsvrs:
Nem ugyanolyanok.
A szocik tönkretették az országot, azzal, hogy minden mozdíthatót elloptak, míg a NER vigyáz rá, hogy a haszonból lopjon.
Ezért nem sikerült az EU-nak még a tízmilliárd EUR nagyságrendű pénzek - amúgy teljes mértékben jogtalan - visszatartásával sem még csak a csőd közelébe se kényszeríteni az országot.
(csak magyarázatként: Annak ellenére, hogy 2+ éve nem kapjuk azokat a pénzeket, lölö gazdagodása nem lassult le szemmel láthatóan, nem nőtt az államadósság a plafon fölé, a GDP növekszik minden évben, és nem jött el az államcsőd.)

GyMasa 2023.12.13. 18:51:02

@alöksz róz:
Jaja, Horn Gyufa meg pufajkás volt, aki embereket ölt a nyílt utcán, Medgyessy meg 3/3 ügynök.

GyMasa 2023.12.13. 18:52:14

@sync:
Igen, pont ezért szavazott rá 3 millió ember, akik a megjelentek 50+%-a voltak.

GyMasa 2023.12.13. 18:54:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Igen, és MINDEN hasonló rendszer oda fog jutni...
Mármint, ahol nincs valami külső behatás, amiből "ingyen erőforrásokat" lehet bevonni...
(mint anno a rabszolgék, a háborűs fosztogatások, a gyarmatok..)

GyMasa 2023.12.13. 18:55:42

@ZorróAszter:
Az aranyfedezet pont a nyakló nélküli pénznyomtatást akadályozta.
Ezért is kellett kivezetni...

Gelmerrrrr 2023.12.13. 18:59:51

@Gery87: Stróman.
--------------

Nem, nem Strohmann. Baszott fasza volna, ha az antanda párt nem makogna ilyen sok bullshitet, hogy az embert összezavarja. Az én koncepciómnál vannak Stohmannok, ősmagyarok, ezek menek a libernyák ökomókiára, de ezek nem az oligarchák, se a nemzeti-libcsi kapcsik, se ilyen udvaroncok.

Így nem kellene ilyen bullshitokat makogni, attól, hogy van mondjuk egy rakás náci is(ősmagyar) és egyéb, akik most nem rakjál, hogy he? Hogyan van most ez?

Nem is Strohmann, az én remerésem rekkint úgy az egész most máshogy volna, nem úgy ahogy most van.

sync 2023.12.13. 19:18:10

@GyMasa: igen , így lett 2/3. Most Budapesten jó a listás. A csillagokban már meg van írva a bukás, lett szerelve

GyMasa 2023.12.13. 19:23:55

@sync:
MIlyen bukás?
A 3 millióhoz vedd már hozzá, hogy tavaly, amikor az ellenzék végre a legnagyobb mértékben összefogott, a LEGROSSZABB eredményét érte el!
És 2010 óta ugyanaz a tendencia.
Szóval, nem tudom, mire alapozod a kijelentésedet?

sync 2023.12.13. 19:34:04

@GyMasa: ne tegyük magunkat hülyének. Megvolt annak az ára, Éppen most fizetjük vissza.

ZorróAszter 2023.12.13. 20:02:05

@GyMasa:

A közgazdászok régóta tudják, hogy nem jó hogyha a pénz mögött valódi árú van aminek termelése és összmennyisége is változik, mert adott esetben pusztán a pénz hiánya miatt állnak emberek ahelyett hogy termelnének.

Mintha lenne vásárló gyűszűre, de a gyűszűgyárnak nincs pénze alapanyagra.

ZorróAszter 2023.12.13. 20:03:59

@GyMasa:

Az ellenzék ugyanúgy a német gyarmattartóink bábjai, mint a kollaboráns kormány.

Nézze majd meg hogy megtáltosodnak majd hirtelen 15 év után, ha Orbán megkapja a selyemzsinórt Berlinből.

ZorróAszter 2023.12.13. 20:09:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Nyilván a szellemi alap a reformáció,

Onnan jön a felvilágosodás, a kapitaizmus, a liberalizmus is."

Továbbra sem értem, miért hozza ide a kapitalizmust. A kapitalizmus, kereskedelmi és banktőke régóta volt. Ezek pont azért történtek, mert a polgárság, a tőkések a gazdasági hatalmuknak megfelelő politikai hatalmat és befolyást is akartak, az arisztokrácia a katolikus egyház támogatásával meg ezt akadályozta.

A felvilágosodás már az volt, hogy milyen keretek között milyen hatalmi részesedést kapjon a polgárság törvényes keretek között a forradalmat elkerülve.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.14. 06:31:15

@ZorróAszter:

Az nem kapitalizmus, hogy vannak vállalkozók. Vállalkozók az őskorban is voltak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.14. 06:34:36

@Gery87:

Nme, ez ténykérdés.

Eleve egyszerre állítani, hogy a gonosz Putyin hatalmas diktátor és hogy hatalmas orosz oligarcháék vannak ellentmondás. A 2 együtt nem lehet igaz. Vagy diktatúra vagy oligarchia.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.14. 06:35:49

@Gery87:

A kommunizmus előtt Kubában volt 1 % gazdag, s 15-20 % középosztály, s még a szegények se voltak egyenlőek, volt 10 % mélyszegény is.

Gelmerrrrr 2023.12.14. 08:54:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: gonosz Putyin hatalmas diktátor és hogy hatalmas orosz oligarcháék vannak ellentmondás.
-----------------
1. Nem hatalmas, hanem ármány vagy nagy, de inkább ide ármány, hat hangot dúrgerni.
Nem ellen, hanem anta.

2. Nem rakem. Hát nem a burzsuj oligarcharchia, a pógárság, a libcsizmus a diktatúra?
De igen.

He?

Gery87 2023.12.14. 13:32:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

:D
Keleti modell a tököd, csak kell egy pénztárca.

Nem jönnek az eredmények a régióhoz képest sem, ahol pedig nincs NER.

Gery87 2023.12.14. 13:33:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Egyáltalán nincs kizárva hogy a háttérben van egy "Központi Bizottság".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.14. 14:22:54

@Gery87:

Akkor ez nem oligarchia.

Az USA ma sokkal oligarchikusabb, mint Oroszo.

Gery87 2023.12.14. 17:05:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

lehet, de ott mégis inkább élhetőbb demokrácia és jogállam van mint a ruszkiknál.
És amúgy is, ezzel máris sokkal hely lesz Oroszország vagy mire érv ez már megint?

"A régiónak nincsenek jó eredményei, egyik országban se."

Vagyis Orbán NER-je nem ér számunkra szart se, ugyanolyan félgyarmati neolib lerakat vagyunk mint a többiek, de legalább a zsebüket kitömtük.
Remek, "már megérte".

ZorróAszter 2023.12.14. 17:13:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Az nem kapitalizmus, hogy vannak vállalkozók. Vállalkozók az őskorban is voltak."

Igen, minden a mennyiség kérdése. A kapitalizmus akkor kezdődik, amikor a terelőerők fejlettsége folytán olyan beruházásokra kezd szükség lenni, ami meghaladja az egyes gazdag emberek vagyonát, és elkezdik összeadni a pénzt.

A kapitalizmus az, amikor ez már nem eseti kivétel, hanem általános.

Franciaországban az adó nagy részét már a polgárság fizette. Ezért nem lehetett már a hangadókat egyszerűen végignyakazni, mert akkor ki tartja el az államot. Ezért kényszerültek alkudozni velük. Ez a felvilágosodás, és nem a Nagy Enciklopédia vagy egyesek vallásellenessége vagy ateizmusa.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.14. 20:04:05

@Gery87:

Az alternatíva a NER ellenében a ballib modell, ahol minden oda van adva a nyugati tőkének.

Azaz a NER legalábbis a kisebb rossz.

GyMasa 2023.12.14. 20:38:48

@sync:
Kit érdekel... A másik oldalon a CIA próbálkozott, de kínosan beégtek.
AZt kellett orbánnak ellensúlyoznia a pénzszórással.

GyMasa 2023.12.14. 20:40:04

@ZorróAszter:
A készpénz hiányát lehet pótolni pénznyomtatással.
Ha ésszel csinálják, akkor azzal nincs probléma.
...csak általában senki nem csinálja jól...

GyMasa 2023.12.14. 20:43:15

@ZorróAszter:
"Az ellenzék ugyanúgy a német gyarmattartóink bábjai, mint a kollaboráns kormány."
Nem, az ellenzék közvetlenül az USA-bóű kapja a pénzt is meg az utasításokat is.
Pont ezért nem bukott még meg orbán!
A német iparmágnások átlátták, hogy orbán hagyja őket kaszálni, csak kicsit többet kell adniuk, és kevesebbet kaszálni.
Eszük ágában sincs átadni a piacukat az USA-nak.

"Nézze majd meg hogy megtáltosodnak majd hirtelen 15 év után, ha Orbán megkapja a selyemzsinórt Berlinből. "
Kik?
A német multik talán egy kicsit kevésbé, de ma is gennyesre keresik magukat Magyarországon.

Gery87 2023.12.14. 21:20:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Vagy vannak, csak nem lobogtatják a címüket és nevüket...

Gery87 2023.12.14. 21:24:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem látom, hogy a régió más országaiban a "ballib modell, ahol minden oda van adva a nyugati tőkének" olyan nagyon le lenne maradva tőlünk vagy mi annyira elhúztunk volna mint az állat!

Egyszerűen nem jönnek az eredmények.
Már azon kívül hogy közpénzből felhizlaltunk egy csomó nerednyik újgazdag prolit, élén egy díszfasz tökhülye gázszerelővel.

Hol vannak az eredmények? 13 év! Sehol.

ZorróAszter 2023.12.15. 07:04:51

@GyMasa:

"A készpénz hiányát lehet pótolni pénznyomtatással.
Ha ésszel csinálják, akkor azzal nincs probléma.
...csak általában senki nem csinálja jól..."

Valójában nem lehet nagyon-nagyon jól csinálni. A gazdaság kiszámíthatatlan, így nagyon nehéz jó előrejelzéseket adni. Arra is, hogy mennyivel több pénzt kellene kibocsájtani. Szerencsére azért általában van korrekciós lehetőség.

ZorróAszter 2023.12.15. 07:22:50

@GyMasa:

"Nem, az ellenzék közvetlenül az USA-bóű kapja a pénzt is meg az utasításokat is.
Pont ezért nem bukott még meg orbán!"

Ez aprópénz ahhoz képest, amit a FIDESZ kap az államtól átcsorgatva, vagy pénzre lefordítva a Mediaworks propagandatámogatását.

Amerika azt buktat meg akit akar. Allendét 73-ban kétmillió dollárból nyírták ki. Ebből René Schneider tábornok, Pinochet elődjének meggyilkoltatása tízezer dollárba került.

Ha ez ma kevés lenne Orbán megbuktatására, akkot megtízszereznék vagy megszázszoroznák az összeget.

"A német iparmágnások átlátták, hogy orbán hagyja őket kaszálni, csak kicsit többet kell adniuk, és kevesebbet kaszálni.
Eszük ágában sincs átadni a piacukat az USA-nak."

Amerika 95 és 2000 között szállt ki Magyarországból és adta át a németeknek. Az ok számomra ismeretlen.

"A német multik talán egy kicsit kevésbé, de ma is gennyesre keresik magukat Magyarországon."

A német nagytőke elégedett Orbán kollaboráns kormányával, de a nyomor és az elégedetlenség nagyon nő. Ráadásul Orbán politikája szőnyeg alá söpri és elfolytja az elégedetlenséget, ami robbanásveszélyes. A gyarmattartóink nem szeretnék, ha szétvernék a csili-vili gyáraikat, vagy hetekig állna a termelés sztrájkok miatt.

Ezért még ezelőtt küldik neki a selyemzsinórt.

Addig az ellenzék parancsukra játssza a hülyét. Fenntartja a látszatot mintha lenne ellenzék. Holott csak ilyen-olyanra maszkírozott kollaboránsok vannak.

Gery87 2023.12.15. 09:31:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Igen ezt szokták mondani annak a vesztesnek, aki nem nyert semmit:)

Gery87 2023.12.15. 11:23:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem arról beszéltünk, hanem az egész NER-ől mint "alternatíváról"!
Ami nem sikeres.

(ha nem lenne NER a pénzek se fagytak volna be, ennyit erről)

Gery87 2023.12.17. 11:13:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem erről volt szó, nem kell terelni.

Arról van szó, eredményesebb e a NER mint a régiós országok "buzisimogató büdöslibsi" berendezkedése?
A válasz: nem.

Sőt, már csak a Bulgáriád előttiek vagyunk.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.17. 15:14:44

@Gery87:

Gazdaságilag nem eredményesebb, de gazdaságilag senki se eredményes a térségben.

Gery87 2023.12.17. 20:25:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

1. nagyon úgy néz ki, hogy nagyon nem eredményes gazdaságilag, uccsó előttiek lettünk! Ami romlás...nem fejlődés vagy stagnálás!
2. egyéb téren se brillírozik a rendszer, a magyar társadalom és közélet ennyire megosztott és gyűlölködő, a közbeszéd meg ennyire büdös bunkó még soha nem volt.

Nemzetközi megítélésünk a béka segge alatt! "56-os és rendszerváltó szabadsgászerető" népből, "Putyincsicska, féldemokratikus/autoriter büdösbunkós szarfészekké lettünk" a világ szemében.
(és mindegy most hogy ezeknek mennyi valóságalapja van, volt)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.17. 20:30:02

@Gery87:

Az egyes régióbeli országok között az eltérés hibahatáron belül van.

Gery87 2023.12.18. 12:36:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Vagyis a NER nem ért el érdemben semmi kimagaslót a buzeráns libsi sorosista bolsevik régiós kormányokkal szemben!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.19. 09:52:48

@Tapi2021: sehol nem élt, 87-ben született, és szellemileg kb. azon a szinten van, amikor Ceausescu 70. születésnapját ünnepelte a családja.

Gery87 2023.12.19. 12:39:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Tehát akkor máris -1 a kettőből...

De másban sem, mint már korábban is kifejtettem: nem lepte el Köztes-Európát a buzilobbi, a gyerekbuzeráló óvódásfaló tranyók áradata meg migráncshordák..
Ellenben sokkal nagyobb a korrupció, és erodálódott a jogállam és demokrácia meg a normális közbeszéd.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.19. 12:41:40

@Gery87:

Jogállam van most is, s kicsi a korrupció.

Plusz sikerült elkergetni a CEU-t, meg nehezebben ténykednek a gyerekbaszók. Ez komoly eredmény.

Gery87 2023.12.19. 12:42:25

@Deak Tamas:

jaj, már megint a románozás meg komcsizás:) Kurva nagy "érvek" már megint...

Te annyira rombolod a "keresztény konzervatív nemzeti oldalú" emberek imázsát és komolyan vehetőségét amennyire csak lehetséges:D

Fognád be inkább a pofádat, te szerencsétlen!

Gery87 2023.12.19. 12:45:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

:D
Ez nettó propaganda duma.
Valami komolyabbal állj elő.

Gery87 2023.12.19. 13:10:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ezek nem tények...

Most komolyan: "gyerekbaszók"?
Miről beszélsz?
Hol voltak ők propagálva bárki által is? Vagy miért mosod össze a buzikkal?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.19. 13:35:53

@Gery87:

Család- és házasségellenes aktivisták, abortuszpropagálók, újabban immár eutanázia-harcosok is. Csupa veszélyes elem.

Gery87 2023.12.19. 20:37:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Neked!
Mert vallásos vagy, de pont te írtál arról hogy milyen helytelen "a buborékunkban ragadni":

"...abban őszinte hitben lenni, hogy amit én gondolok, hiszek, az mindenki más gondolkodása, hite is, miközben a valóságban az én gondolatom, hitem messze nem mindenkié, sőt sokszor még csak nem is többségi."

Erre előadod itt ezt a szokásos mantrát amit ma kb 5% gondol komolyan, többségük 70+ os néni meg bácsi...
képtelen vagy megérteni, felfogni és elfogadni hogy a többség nem vallásos és nem érdekli a keresztény vallási dogmák előírásai és szempontjai!?

Még a Fidesz sem mer beleállni pl az eutanáziába vagy az abortuszba, egyrészt mert ők sem keresztények valójában, másrészt meg mert tudják hogy a többség ellenállásába ütközne...
Ennyire vagyunk már keresztény ország, semennyire.

Gery87 2023.12.19. 20:39:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Egyébként meg nem is itt élsz, szóval olyan túl sok érved nincs is beleszólni ezekbe.
Ott az ortodox Bulgáriádban élsz, ott kell neked az abortusz meg homok ellen harcolni...:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.20. 10:22:08

@Gery87:

Nem vagyok buborékban. Pl. kiválóan tudom, hogy a többség nem hívő.

Gery87 2023.12.20. 12:59:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor mire alapoznád az abortusz és az eutanázia tilalmát?

Gery87 2023.12.20. 13:01:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Más dolog a vélemény meg más dolog a beleszólás.

Különben is Orbán is megmondta hogy külföldről ne pofázzanak bele a magyarok dolgába;)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.20. 13:01:05

@Gery87:

Ugyanarra mint a szervkereskedelem, a rabszolgaság, meg nőkereskedelem tilalmát.

Gery87 2023.12.20. 13:45:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De azokat széles társadalmi támogatottság jellemzi vallástól függetlenül.
Amit te akarsz azt meg vallási alapon áll, de ők kevesen vannak.

Gery87 2023.12.20. 17:15:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szóval pont úgy le akarod nyomni az emberek torkán a vallási alapú nézeteidet mint a pénzelit a saját érdekeit?:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.21. 09:14:07

@Gery87:

A dolognak 2 része van: elvi és gyakorlati.

Az elvi rész az emeberek szemének kinyitása.

S amíg ez nem történt meg, addig pragmatizmus kell.

Én azért nem akarnék politikus lenni, mert képtelen vagyok pragmatikus lenni.

Gery87 2023.12.21. 10:24:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem fogunk visszatárni a valláshoz.
A feudális kötöttségekhez meg végképp nem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.21. 10:35:34

@Gery87:

Nem is kell. A föld ma nem a gazdaság alapja, így okafogyott lenne egy földalapú rend.

Gery87 2023.12.22. 10:06:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

És mondtam én erre hogy jó? vagy mire ez ez már megint?
Semmire.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.22. 10:24:29

@Deak Tamas:

Félreérted.

A modern termelési módszerekhez nem kell tömeg.

Ma 20-szorosan több búza terem pl., mint az V. században.

Nem arról van szó, hogy nem kell föld, hanem ember nem kell: a műszaki eszközök miatt sokszorosan kevesebb ember kell.

Még 200 éve is kb. 5 munkanap kellett 1 embernek 1 hektár búzához a betakarításhoz. Ma ez 1 embernek kb. 3 óra.

Szóval egyrészt a technika sokszorosan jobb lett, plusz maga a termés is sokszoros lett.

Volt idő az ókorban, amikor 1 szem búzából lett 4 szem termés. ma ez 50 körül van.

Ha ma is az emberek 90+ %-a a mezőgazdaságbn dolgoznia, nem lenne mit csinálniuk.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.22. 10:26:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ez így van, ez igaz is, de a föld produktuma az alap. Lásd Biden-család nagy ukrán csernozjom szerelmét.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.22. 10:29:06

@Deak Tamas:

Persze. De attól még nem földalapú a gazdaság. A fejlett világbn a gazdaság 1-2 %-a mezőgazdaság. S még a legsötétebb afrikai régiókban se több 20 %-nál, mer oda is eljutnak az új módszerek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.22. 10:31:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hát ha az "alap" kifejzést annak vesszük, hogy mi a gazdasági tevékenységek eloszlásának aránya, akkor igaz, nekem az alap a fuindamentumot jelenti, amin a világ áll, ez pedig az, hogy enni kell. 1945 táján ezt sok ipari ország megtanulta.
Akárhányan dolgoznak benne, ha azok nem fognak, jópáran éhenvesznek.

Gery87 2023.12.22. 14:07:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én rajtad kívül ilyen konteós "bogárlacibácsiktól" hallottam még hasonlót, egyébként meg élő ember nem igen akad aki jobbágy (más személynek vagy egyháznak jogilag alávetett egyén) akarna lenni...
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása