magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Kamu felmérések

Az ilyen felmérésekből mindig egy régi eset jut eszembe: fiaim iskolájában - Budapest VI. kerület - a vicceskedvű diákok összebeszéltek.

Így amikor jött a felmérés a diákok drogfogyasztásáról, mindenki beírta az összes létező keménydrogot, hogy azt napi szinten fogyasztja.

Pár hónap múlva meg is jelent valami tudálékos elemzés, hogy Budapest VI. kerületében aggasztó mértékű a fiatalkorúak drogfogyasztása.

Na, kb. ilyen az, hogy a fiatalok 94 %-a el akar menekülni Zorbán diktatúrájából.

120 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2218284017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vektortér 2023.12.24. 11:14:23

@Gery87: Az a baj a mai pénzhívőkkel, hogy nem tudtok másban gondolkodni, mint pénzben, miközben nem értitek a pénz működésének alapjait sem.

Gery87 2023.12.24. 11:16:29

@jónévez:

"Neked is jó lenne felfogni azt, amit az előbb írtam."

Felfogtam csak nem értek vele maradéktalanul egyet.

"A duma az magyarellenes, "

Nem nem az. Csak neked nem tetszik.
Leír egy jelenséget, ennyit csinál.
20 éve is kb ez lett volna a felmérés eredménye.

"és mindig kormányellenes. Bármelyik kormány ellen. A valóság más ebben a "kivándorlás" dologban. Pénz."

Szóval az a baj az egésszel hogy "pénz"...
hm.

"Ami helyes, ha kimondjuk. Es úgy még helyesebb, ha (abban az esetben, ha végleg kivándorlunk) megtérítjük a magyar embereknek az ÖSSES képzésünk árát..."

Nincs mit megtéríteni.
A gyereket a szülei nevelik fel, az oktatása meg közpénzből történik amit szintén a szülök fizetnek!
Érdekes amikor az emberek pénzét - 1000 milliárdokat - költenek fasságokra meg lopnak el, akkor nem ekkora az aggodalmatok:)

Ilyen alapon az állami gondozott is térítse vissza a 18 évig tartott nevelése költségeit?
Kezdje az életét adóssággal?

Gery87 2023.12.24. 11:18:41

@vektortér:

Pénzből él az ember, akkor is ha alapból "nem tesz boldoggá.."
Az meg hogy ki mihez ért nem te fogod megmondani.

Gery87 2023.12.24. 11:22:29

@vektortér:

Jól van nagypapi...
Látom egy kis generációs sértettség is befigyel.
Mindenki álvalóságban él mert "telefon" meg "fiatal"...

Ilyen alapon akkor akár azt is mondhatjuk hogy ha valakinek azt mondja az m1 hogy "minden fasza" az is csak káprázat nem?:)

jónévez 2023.12.24. 11:26:32

@Gery87:
Mindig ez a "közpénz", csak azt nem veszed gigyelembe, hogy ez visszafelé is vonatkozik. Ha közpénzből kapunk, akkor a közpénzbe illik is adni. Nemcsak felhaznalni, és utána egy masik " közt" gazdagítni.
Örokbecsű:
Aki kivesz a hűtőből egy sört -az tegyen is be....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.24. 12:30:10

@jónévez:

Így van. Sokan gondolkoznak azon, hogy érdekes lenni úrhajósnak lenni, csak hát aztán erre bármit is alapozni marhaság lenne.

Wildhunt 2023.12.24. 12:34:10

@Gery87: ha nincs 5 évesnél fiatalabb autód, nem tudsz évente 1-2 alkalommal külföldön nyaralni, akkor éhezel?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.24. 12:44:00

@Wildhunt:

Nekem spanyol ismerősök mondták pár éve teljesen komolyan, hogy nyomorognak, mert már csak havonta 2-szer tudnak étteremben vacsorázni.

vektortér 2023.12.24. 13:27:10

@Gery87:
"Ilyen alapon akkor akár azt is mondhatjuk hogy ha valakinek azt mondja az m1 hogy "minden fasza" az is csak káprázat nem?"

Aki azt hiszi, miután az m1-et nézte a telókáján, hogy minden fasza, annak minden fasza is lesz.

_Neville 2023.12.24. 14:20:33

@Gery87:
"Semmi nem garantálja hogy a jövőben a mi népességünk nem dönt hasonlóan"
Valóban semmi sem garantálja, csak nem túl valószínű, és jelenleg nem is utal arra semmi.

Gery87 2023.12.24. 21:33:39

@jónévez:

A szülök, nagyszülők megdolgoztak érte hogy a gyerek tanuljon.
A szülő betette a sört, a gyerek meg kivette.
Aztán lelép mert amúgy "szar a buli".
Ez van, "jobb partit" kell csinálni.

Gery87 2023.12.24. 21:34:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Még csak nem is látod személyese hogy kik meg miért és hányan mennek el innen!
Erre akartam utalni.

Gery87 2023.12.24. 21:35:21

@vektortér:

És te mit nézel öreg? Hogy rajtad kívül mindenki bubiban van?:)

Gery87 2023.12.24. 21:36:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Minden szubjektív egy ponton túl.
Azt is mondhatjuk hogy minden jó itt is hisz Ukrajnában sokkal rosszabb, csakhogy az átlag magyar nem tud ennek örülni és nem az ukránokhoz méri magát, tehát nem számít semmit.
A spanyol meg szintén nem a magyarokhoz méri magát.

Gery87 2023.12.24. 21:37:38

@Wildhunt:

Ez lenne a magyar átlag amiből most zuhanunk? Vagy hogy gondoltad ezt a példát?

jónévez 2023.12.24. 22:07:44

@Gery87:
Ha ráérsz majd egyszer gondolkodni is, nemcsak állítani dolgokat, akkor rájössz, mekkora butaságot mondtál. Ami ellenkezik a világnéueteddel is, amit fennen hirdetsz itt állandóan.

jónévez 2023.12.24. 22:09:46

@Gery87:
Nemcsak a saját szüleid dolgoztak érte, hogy ugyanazt megkapd, ami bárki. Hanem mindannyiunk szülei. És ha agyerek csak kivesz, és vissza nem ad, akkor a szülei fognak éhenhalni.

Wildhunt 2023.12.24. 22:20:06

@Gery87: nem akarod érteni, igazi DK-s tempó. Te bajod. Lásd Birca nyomorgós példáját.
Nem az a bajom, hogy kimegy több pénzért. Az a bajom, hogy azt hazudja azért megy ki, mert éhezik/nyomorog/el van nyomva.

jónévez 2023.12.24. 22:36:44

@Wildhunt:
Pontosyn. Menjen is, keressen pénzt, jól teszi. Ne hazudja, hogy "emigrált"
És jöjjön vissza, ha megkereste. Vagy (ha ott marad), akkor illene visszafizetnie, amit itthon ráköltöttünk.

jónévez 2023.12.24. 22:48:47

@Gery87:
Franc bajod van?
Szüless Svájcba, ha neked itt nem jó.
Nem vagy képes tudomásulvenni, hogy a világ legjobb felén élsz -csak épp nem Svájcban. És szabadon elmondhatod a butasáhaid, még a valódi neveden is elmondhatod, semmi bántódás nem ér miatta. Úgy és annyit orbánozhatsz, ahogy tetszik. Nem kell emigrálni hozzá.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.25. 05:41:25

@Gery87:

Pedig nem árt a relitásérzék.

A realitás pedig az, hogy Mo. a világ felső 20 %-ában van.

Olyan dolgokat kap a magyar átlagember, ami álom az emberiség nagy részének: működő állam, közbiztonság, alacsony bűnözés, ingyenes és jó oktatás, ingyenes és jó egészségügy, nyugdíj, stb.

Persze lehet azt mondani, hogy nekem nem elég a 2-szobás lakótelepi lakás és az 5-éves alsókategóriás kocsi, mert úgy akarok élni, mint egy halivúdi filmben, semmi gond, de azért ezt ne nevezzük nyomorral való küzdelemnek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.25. 05:43:08

@Gery87:

Ezt az adatokból lehet a legjobban látni. Nemkell személyesen ahatáron ülni és jegyzetelni.

S az adat: Mo-ról kisebb a kitántorgás, mint máshonnan a térségből.

Wildhunt 2023.12.25. 07:46:53

@Gery87: amúgy nem tudom mi bajod. Jobban élünk, mint az ukránok, románok, szerbek, a szlovákok véleményes és a horvátoknál is csak az üdülőövezetek előznek be minket - amiből ott sok van. A régióban csak az osztrákok állnak felettünk, amire büszkék is lehetünk, mert sok pénzt öltünk beléjük.

Wildhunt 2023.12.25. 07:52:09

@jónévez: csaxólok hogy az uniós felzárkóztatási pénzeket ezért (is) kapjuk. Vagyis vissza van fizetve. Hogy nem úgy és nem annyi, az már a mindenkori politikusgárda hatásköre.
Persze az unión kívülre kitántorgó más tészta, de azt éppen kompenzálja a bevándorlás.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.25. 10:15:25

Én abszolút támogatom ezt "kivándorlást", legalább arcbaüti őket a valóság, mint egyszeri wókost egy palesztinpárti tüntetés. Itt a faluban köztudott, hogy éltem külföldön, így szoktak kérdezgetni. Nyár elején egy cuki tündéri kislány kérte a véleményemet, hogy menne Salzburgba. Kb ugyanezeket próbáltam semlegesen elmondani, de érezhette, hogy benne van a mondókámban a kolbászkerítés hiánya. Kinn kapott egy vesegörcsöt meg a hozzávaló számlát amivel a dédunokáit is eladósítja. Már itthon van újra.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.25. 10:27:44

@Deak Tamas:

Én azon szoktam nevetni, amikor Londonban azzal szembesül a kitántorgott, hogy HOSSZABB a kórházi várólista, mint Zorbán diktatúrájában, s ha nem akar várni, ugyanúgy fizetnie kell, csak 5-ször többet.

Boldeone2 2023.12.25. 10:36:51

@Deak Tamas: Ez azért pont nem úgy van, ahogy mondod! Menjenek csak el a fiatalok, és legyenek saját sorsuk kovácsai!
Aki igazán akarja, az tud pénzt keresni, spórolni és karriert csinálni odakint.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.25. 10:52:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ezt már szerintem írtam, de Portugáliában az van, hogy a munkáltatód dönti el a biztosítást, nekem AXA jutott, ahol a 600 eurós nettó fizetésemet ők alapból 40 eurós vizitdíjjal fröccsözték meg kezdésként.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.25. 10:56:04

@Boldeone2: pont úgy van, ahogy mondom. Elmehet a fiatal, nem fog karriert csinálni, mert ha tehetséges, akkor itthon is tud majd. Ami reális esély: elmegy Németországba vagy Hollandiába, végignyomorog pár évet valami tömegszálláson, így mondjuk a fizetése 10-15%-át félre tudja tenni, amiből itthon esetleg - ha ott nem üt be olyan magas infláció mint ami most van ÉS itthon nem szakadanak be az ingatlanárak - ESETLEG összegyűjthet lakásra valót. Ennyi a valós alternatíva.

Boldeone2 2023.12.25. 11:19:14

@Deak Tamas: Ha csak a 10-15%- át tudja félretenni, akkor valamit nagyon rosszul csinál!

Tegye félre a fizetése 40-50- át az a valami! Ha egy pár együtt megy ki, akkor még könnyebb spórolni, pl. egy lakásra

Nem mindenki nyomorog kint -nyelvudás és szaktudás nélkül arra is van esély, persze- ismerek 2 olyan embert is, aki saját házat vett Londonban

A lehetőség mindenki számára adott!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.25. 11:28:05

@Boldeone2:

Családban is akadt ilyen.

Kiment a hatalmas fizetés miatt. Mo-on 200 ezer körül keresett nettó, ott kapásból 900 ezer Ft nettó.

Aztán kiderült: csak a város legtávolabbi részében tud lakást bérelni, ott is többekkel közösen. Kiszámolta: sose lesz lakása Londonban, sőt sose lesz képes önálló lakást bérelni, hogvy a feleség és a 2 gyerek is kijöhessen.

Szóval 3 hónap után felmondott, s hazajött. Mo-on saját tehermentes ház, meg család.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.25. 11:32:40

@Boldeone2: nézzél már imádott Münchenedre.

www.numbeo.com/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=Germany&country2=Hungary&city1=Munich&city2=Budapest&tracking=getDispatchComparison

A fizetés 70%-al magasabb, az alaprezsi 60-nal, a bérlemény is, a kajaárak 30-40-nel. Az álomvilágodon túl ebből hogy lehet 15%-nál többet félrerakni?? Pláne a fizetés felét, hogy?

Wildhunt 2023.12.25. 14:19:49

@Deak Tamas: tömegszállás, konzervkaja.

Gery87 2023.12.25. 20:55:16

@jónévez:

Senki nem tartozik az állam felé semmivel, se a társadalomnak!
Olyan állapotokat kell teremteni hogy jó legyen itt élni és akarjon is az ember!
Ennyi.

Egész Amerikát olyan "hazaárulók" alapították és építették fel akik "basztak a közösségre és nem voltak hajlandóak nyomorogni meg szarul élni Felső-Alsó-Schlosshausen mini hercegségében, csak mert oda születtek!

Ennyi.
Ez a valóság, ilyen a világ.
Mindenki mozog, oda megy ahol jobb és hátrahagy létező közösségeket.

Gery87 2023.12.25. 20:57:10

@jónévez:

Akkor a szülők meg a maradottak majd elgondolkodnak rajta legközelebb hogy talán nem kellett volna azt a seggfejt megválasztani...

Mindennek van oka ugyanis, csak úgy nem megy el az ember!

Gery87 2023.12.25. 20:57:26

@Wildhunt:

DK-zzál hülye nyugger.
Ennyit tudtok.

Gery87 2023.12.25. 20:59:04

@jónévez:

Nekem az anyagiakkal van a legkevesebb problémám:)
Csak ne hazudjuk már hogy "ennél jobb/másabb nem lehet"!

És miért én menjek el? Menjen el a picsába az Orbán pl.

Gery87 2023.12.25. 21:00:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Viszont ne kezdjük már el megmagyarázni se hogy "semmi gond ha Moldova szintjére sülyledünk hisz az is a felső 20%!"

Gery87 2023.12.25. 21:00:54

@Wildhunt:

Sok pénzt ölünk abba is hogy ez megváltozzon és elhúzzanak mellettünk.

Gery87 2023.12.25. 21:02:04

@Deak Tamas:

Jó hogy mondod Salzburgot, ismerős nemrég ment ki, azt mondja nem jön vissza, simán megél, nincs csoda állása se karrierje, de nem baj...

Gery87 2023.12.25. 21:03:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Szóval 3 hónap után felmondott, s hazajött. Mo-on saját tehermentes ház, meg család."

persze, 200 ezer nettóból? Hagyjuk mára hülyeséget.
Meg ki ne találd már hogy 900 ezernyi euróból nyomrogni lehet csak ott!

Rodney 2 2023.12.26. 02:27:32

Most volt egy felmérés, hogy a zöldülő, orosz gáz nélküli Németországből az ipar EGYHARMADA ki alar települni más országokba. Na most ezt próbáljuk vizuaizálni. És ez komoly, mert a kitelepülés alternatívája a versenyképtelen termelés. Pedig már pont összeszedték a több millió majommigránst akik majd ezekben a gyárakban fognak dolgozni :)))
Európa motorja B+

jónévez 2023.12.26. 07:39:30

@Gery87:
Nem. Azon fognak elkondolkodni (ha el tudnak) hogy nem kellett volna azt a seggfej gyereket felnevelni, rosszul nevelni, aki seggfej módon sorsukra hagyja őket.

jónévez 2023.12.26. 07:44:14

@Gery87:
Igen, amerikát.
Bizony, amerikában (ha jó, elismert iskolát, még szakmunkást is) akarsz, ott előszöris fizetsz. Emiatt oda mehetsz a szakmáddal, ahová akarsz.
De pont te, szocialista érzelmű nem szereted ezt. Azt meg már végképp nem értem, miért szereted, hogy mi fizetünk először, majd a kedvezményezett meglóg az előleggel.

jónévez 2023.12.26. 07:49:59

@Deak Tamas:
És önbecsapás is can, a művelt nyugatról, ahol korrektek.
Van egy unokaöccs (nem pont nekem, a nejemnek az), aki valóban jó szakmunkás. De elment Németországba dolgozni. Jöttek az ódák először, hogy az milyen jó, ott bizony nincs szegény ember, igazi jó ország.
Aztán hazajött októberben.
Nem kapta meg a fizetését. Becsapták. Az Igazságos Nyugati Némethonban.
És mondom: ismerem gyerekkora óta. Tényleg jó szakmunkás is, és tényleg dolgos. Nem hiszem, hogy idegenben sumákolt volna, hogy igauságosan semmizték ki.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.26. 08:12:26

@Gery87:

Család eleve volt. Úgy ment ki, hogy kimegy, elhelyezkedik, majd megy utána a család.

S magyar inagtlan szintén eleve volt. Örökség.

jónévez 2023.12.26. 09:23:31

@Gery87:
"persze, 200 ezer nettóból?"
Igen. Egyébként te is szoktál ezzel példálózni, hogy ennyből él a többség. Igen, csaladi házban. Nalunk a kétszobás ház családi ház. Abban élnek. Gyerekeket nevelnek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.26. 12:26:44

@jónévez: nyelvtudás nélkül ment ki ugye? Nem volt ilyen - hogy szép boldilisen fejezzem ki magam - carrot before the donkey, hogy majd szállás is lesz, meg minden fizetve, sőt még azon túl is?

Gery87 2023.12.26. 14:06:40

@jónévez:

Nagyon sokna utalna haza pénzt és illetve idővel hazamennek!
vannak országok ahol a gazdaság jelentős mértékben függ a hazautalt pénzektől!

persze nyilván hazafibb lenne otthon közösen nyomorogniuk:)

Gery87 2023.12.26. 14:08:55

@jónévez:

Nem arról volt szó, hogy amerikáBAN mi van hanem hogy hogyan lett!

Egyébként meg a lényege a mondandómnak hogy amióta világ a világ ez van, aki akar és tud az elmegy és "nem fizet vissza semmit".
Egy megoldás van: olyan állapotokat kell teremteni hogy kevesen akarjanak dobbantani!

Gery87 2023.12.26. 14:09:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Tehát nem a nettó 200 hozta össze.
Így a példádnak semmi értelme.

Gery87 2023.12.26. 14:10:50

@jónévez:

Az él családi házban, saját ingatlanban nettó 200 mellett aki örökölt.
Vagy még a múlt rendszerben építkezett.

ma ennyi pénzből nem fogsz összehozni egy házat, lakást...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.26. 14:40:34

@Gery87:

Az én nemzedékemben még ez az általános.

Alig van korosztályombeli, aki vett lakást nulláról indulva és pénzért. Mindenki máshogy jutott hozzá, jellemzően örökléssel.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.26. 14:42:03

@Gery87:

A példa nem is a lakásvásárlásra volt, hanem arra, hogy Londonban hiába lett 4 és fálszeres fizetése, az nem tudott reálisan javítani helyzetén.

alöksz róz 2023.12.26. 19:02:53

@Deak Tamas: "A fizetés 70%-al magasabb" - kamu.

Gery87 2023.12.26. 20:45:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem hinném hogy ne tudna Angliában önállóan lakást bérelni, főleg ha még egy kereset majd a jövőben bejön!
Havi 1,8 millióval számolva se tudtak volna egy lukat bérelni, ahol csak ők laknak?
Ugyan már.

Nem egy ismerős van aki a párjával bérelt lakást kb ennyi fizetés mellett, az egyiknél még a párja nem is dolgozott és nem "migráncsokkal 20-an egy szobában".

Mindegyik félre is tudott tenni, és abból lett idehaza saját otthon!

Gery87 2023.12.26. 20:47:11

@alöksz róz:

A végén még csak bemagyarázzátok hogy tulképp nyugaton még szarabbul élnek mint itt:D

Wildhunt 2023.12.27. 00:06:30

@Gery87: szégyelld nyugodtan, a helyedben én is szégyellném.

alöksz róz 2023.12.27. 01:23:18

@Deak Tamas: "végignyomorog pár évet valami tömegszálláson, így mondjuk a fizetése 10-15%-át félre tudja tenni, amiből itthon esetleg - ha ott nem üt be olyan magas infláció mint ami most van ÉS itthon nem szakadanak be az ingatlanárak - ESETLEG összegyűjthet lakásra valót." - itthon meg ugyanez, csak lakásra való nélkül.
és közben még kajából is a legszarabbat eszi.

ZorróAszter 2023.12.27. 09:00:16

Ha a magyarok 70%-a máról-holnapra él, akkor ahhoz képest minden előrelépés.

ZorróAszter 2023.12.27. 09:01:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A nemzeti konzultáció kampány, semmi más."

Inkább kamu mint kampány.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.27. 12:21:10

@alöksz róz: utóbbin lehetne segíteni, ha lecsatlakoznánk a globális fos ellátási láncról, kínai hagymáról meg miegyébről. Csakhát ugye akkor jönne a hetes cikkely a termékek áramlásának blokkolásáról. Lásd az EU és a nápolyi pizza című teleregényt.

en.wikipedia.org/wiki/Neapolitan_pizza

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.27. 12:24:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: én semmilyen nemzedékből nem ismerek ilyet. Egyről vélem tudni, hogy nulláról vett lakást, csak ő épp sztyuvi az Emiratesnél.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.27. 12:26:22

@Deak Tamas:

Volt barátnőm pontosan ez, sztyuvi az Emiratesnél, s még neki is örökségből van lakása.

Wildhunt 2023.12.27. 12:26:23

@alöksz róz: lehet hogy nem is akarsz menni? Egyre keményebben győzködöd magad...

Wildhunt 2023.12.27. 12:29:21

@Deak Tamas: hadd jelentkezzem. Ráadásul ritka pechesek vagyunk, mert pont a szocpol és a csok között. Mínuszból indulva.

alöksz róz 2023.12.27. 12:39:46

@Deak Tamas: akkor a számolással akadtak gondok :-)))

alöksz róz 2023.12.27. 12:46:51

@Deak Tamas: az csak az eu-ban érvényes.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.27. 12:52:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ez az én ismerősöm, hogy menjünk végig a lengyel hasonlaton, a Szexmisszióból ismert dr. Laimia és dr. Emma. Be van oltva karriervágyfokozóval, de úgy, hogy a saját kollegái is röhögnek már rajta. Arra is hajlandó természetesen amit Sophie Marceu férje kér az I am staying című 2007-es film hosszújáratú brazíliai repülőjelenetében :)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.27. 12:53:50

@alöksz róz: 3,570.43 €
(1,363,050.24 Ft)
1,091.97 €
(416,872.53 Ft)

-69.4 %

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.27. 12:55:08

@Wildhunt: és azon a vidéken ugye, amit írtál, Fogarasi Árpád hazájában? :)

alöksz róz 2023.12.27. 13:21:55

@Deak Tamas: mondtam h gondok vannak a számolással :D

több mint háromszoros a pénz. az háromszázvalahány százalék. az kétszázvalahány százalékkal több.

alöksz róz 2023.12.27. 13:23:20

@Deak Tamas: ki ne hozd már hogy a hanyatló nyugaton szarabb megélni, mert rögtön agyfaszt kapok...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.27. 13:23:44

@alöksz róz: ah tényleg, és amúgy ez mennyire meg is változtatja az egészet. Egészen elképesztő.

alöksz róz 2023.12.27. 13:24:46

@alöksz róz: és a lidlibe se keresnek félmilliót az emberek

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.27. 13:28:39

@alöksz róz: pedig megkaphatod. Nyugati ország Portugália is, ahol tíz évvel ezelőtt három beszélt nyelvért és informatikai végzettségért adtak nettó 950 eurót (kevesebbet mint akkor itthon) amiből ugrott a 320 eurós szoba plusz nem volt az itthoni szocializmusok (bérlettámogatás, kafeteria stb) javarésze sem.
A halódó Nyugaton legfejlebb az alapító EK tagállamokban virgonckodhatsz (mínusz Ausonia) és a holland, német meg egyéb tahó fiatalok azért tudják összeokádozni Európa parkjait részegen, mert az a 15% amiről beszélek, az az olcsóbb országokban éppen sok lehet.

www.numbeo.com/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=Portugal&country2=Netherlands&city1=Lisbon&city2=Amsterdam&tracking=getDispatchComparison

alöksz róz 2023.12.27. 13:29:11

@Deak Tamas: münchen amúgy tényleg nagyon drága minden szempontból.

de még mindig jobban megéri egy fiatalnak odamenni (akkor is, ha az átlagfizetésnél kevesebbet kap), mint budapest és környékére (ahol szintén az átlagfizetésnél jóval kevesebbet kap).

alöksz róz 2023.12.27. 13:33:48

@Deak Tamas: a görögök se állnak túl jól, dél-olaszországban is vannak komoly gondok.

a saját területemen viszont alaposan szétnéztem, csak bulgáriába nem érdemes költözni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.27. 13:35:14

@alöksz róz: ha gyűjt valamire, csak akkor anyagi szempontból, ha addig nem inflálódik el az eurója ÉS itthon nem szakad be annak az ára, amire gyűjt.
Amúgy meg aki bajorok között akar élni az még úgy ahogy jobb mintha németek között akarna élni, de mindkettő csak totál szakképzetlen, reménytelen embereknek való átlagban.

alöksz róz 2023.12.27. 13:35:45

@Deak Tamas: akár.
még visszatérek erre kicsit később, a bolti dolgozó 540 ezrére is.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.27. 13:39:22

@alöksz róz: az nagyon tág. Az mozdonyvezető is lehet, meg Krausz Ferenc is lehet. Konkrétabban mégis, indiszkréció nélkül?

alöksz róz 2023.12.27. 14:35:04

@Deak Tamas: szándékosan tág :-)
de tényleg így is néztem szét...
annyi különbséggel, hogy a középfokú végzettséget igénylő műszaki területet is elemeztem.

eredetileg haza akartam költözni vidékre büdöspestről :-)

alöksz róz 2023.12.28. 12:40:38

@cvsvrs: "hja, ott a numbeó szeirnt élet sincs." - nyíregyházán sincs.
minden szolgáltatás, szórakozás, vendéglátás megszűnik, mert nincs rá pénze az embereknek. bezár minden. a kisvárosokban meg abszolút semmi. ennél a gyurcsány idejében is jobb volt. de legalább szépen le vannak térkövezve az orbán-bányából, ezt el kell ismerni.

a kisebb településeken meg lassan már élelmiszerbolt se tud fennmaradni, az olcsó szarért a teszkóba jár mindenki... tele vannak a hipermarketek most is, micsoda gazdagság van itten, minden más hazugság, mondja a fideszes. közbe meg egy nagy pusztulat van.

alöksz róz 2023.12.28. 12:44:24

@alöksz róz: ha meg semmi nincs, a munkahely is kevesebb. mehet a fiatal a munkásszállóra az ukránok meg fülöpszigetekiek közé hogy 12 órában szarér-hugyér dolgozhassa nyomorékra magát a gyárban. ha felveszik egyáltalán oda is...
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása