magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Nem értik az oroszokat

A nyugat folyamatosan nem érti az oroszokat. Hamis alapokból indulva ki jutnak hamis logikával hamis eredményekre.

példa az ÉS ünnepi számában egy cikk.

a cikk szabadon olvasható, csak engedni kell a reklámot

S nem arról van szó, hogy az oroszok különleges emberek, akik valahogy lebegnek a szellemben, s az anyagi világ tőlük mérföldekre van. Öt évet éltem oroszok - s más szovjet népek, de elsősorban oroszok - között, s láttam: az orosz ember ugyanúgy vágyik az anyagi javakra, mint bárki más. Éppen a klasszikus szovjet kor - ez alatt a Gorbacsov előtti időszakot értem - utolsó 5 évében volt személyes tapasztalatom, azaz 1980-1985 között, s meg kell mondanom: az átlag orosz fiatal legfőbb vágya akkor a farmernadrág, a rágógumi, s a hordozható magnó volt.

Az ellentétes magyarázat meg az, hogy az oroszok zöme mucsai fogatlan, akiket a hatalom leitat olcsó vodkával, ezért az orosz ember inkább fetreng a piszokban, ahelyett hogy szivárványzászlót ragadva kiharcolná a liberális polgári demokráciát - ez a cikk is ezt mondja. Pedig marhaság, már csak azért is, mert a vodkának hosszú évek óta piaci az ára Oroszországban, magyarul nem olcsó.

A cikkíró értetlenül áll az előtt, hogy míg az amerikai közvélemény megtörte az amerikai hatalmi elitet a vietnámi háború alatt, addig semmi hasonló se zajlik Oroszországban most. Sőt - s ezt a szerző végképp nem érti - Oroszországban az elégedetlenség csökken a háború előrehaladtával.

Keserűen veszi tudomásul a nyugati elit és megmondóembereik, hogy már megint a nyugati elit lesz megtörve saját közvéleménye által, míg az orosz közvélemény nyugodtan reagál és - idézem - "Oroszország lakossága a mostani vészterhes időkben a hatalom iránt jóval lojálisabb, a társadalmi és gazdasági gondok megítélésében pedig jóval elfogadóbb képet mutat, mint a háború előtt".

Persze, az orosz ember hajlik a miszticizmusra. A 70 évnyi szovjet ateizmus se tudta ezt törölni, sőt inkább az is épített rá sajátos módon (hogy én mennyi, marxista csomagolásba rejtett, de a valóságban teljesen antimaterialista, de facto vallásos szöveget hallottam annak idején!), s ennek az oka mégis az ortodox kereszténység, melynek fő sajátossága a nyugati kereszténységel ellentétben éppen a fokozott miszticizmus.

Míg a katolicizmus - s persze még fokozottabban a protestantizmus - igyekezett mindig racionalizálni, a dolgokat valahogy a tudományok szintjére vinni (innen is a nyugati kereszténység nagy bukásai a természettudományok terén), addig a keleti kereszténység ezt sose támogatta: keleten a vallás sose akart racionális, tudományos lenni, ami miatt aztán soha nem is kellett semmit se visszavonni utólag, nem volt mit visszavonni. (Lásd, ortodox szemszögből pl. teljesen nevetséges az amerikai fundamentalista evangélikusok harca Darwin vagy a geológia ellen.)

De itt ennek a miszticizmusnak megvan az a hatása is, hogy választóvonal képződik a misztikus eszme és a gyakorlat között. A "hogyan kell" és "hogyan van" között nem képződik szakadék, nem szükséges aztán a kognitív disszonanciával élni.

Az orosz ember azt mondja tehát: a béke jobb a háborúnál, de bizony néha háborúskodni kell, mert ha nem, akkor csak rosszabb lesz, s amikor az ellenség támad, akkor elemi érdekünk kiállni a mi elitünk mellett, még akkor is, ha egyébként vannak vele szemben erős kritikáink.

Mert tényleg jobb, ha 1 euró csak 70 rubel, mintha 100 (70 volt a háború előtt, most meg 100), s az IPhone ára is olcsóbb 30 %-kal, ha közvetlenül Amerikából jön, mintha Kazahsztán vagy Grúzia közvetítésével, de ha vesztünk a háborúban, s az ellenség leural mindket, akkor az anyagi sokszorosan rosszabb lesz, mint ami most van.

Azaz tisztán anyagi érdek is a kiállás magunk mellett. A gyarmatosítók, az idegenek sose jó szándékkal jönnek ugyanis.

Direkt megnéztem: a legújabb és legjobb IPhone 15 model jelenleg Moszkvában 11 %-kal drágább, mint Budapesten. Ennyi a plusz költsége, hogy az orosz kereskedő Kazahsztánon keresztül rendel.

882 ezer Ft a mai árfolyamon

126 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1318287161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ez a nevem senki 2023.12.29. 06:34:51

jappánban ért ik
olcsóautó és ako holt belé
jük

Gelimtrtrddddd 2023.12.29. 08:33:03

Nem értik az oroszokat
-----------------

1. Ért hang nem van, stak er és ár stuma van, magyarul verstehen rakni.

2. De te se rakod az oroszt. Stak egy posztszovjet vagy. Nem bírod Prigozsint, a Balamirt, a hunnt.

Gelimtrtrddddd 2023.12.29. 08:37:26

lebegnek a szellemben, s az anyagi világ tőlük mérföldekre van. Öt évet éltem oroszok - s más szovjet népek, de elsősorban oroszok - között, s láttam: az orosz ember ugyanúgy vágyik az anyagi javakra,
---------------------
1. Olyan hang nem van, hogy szellem, stak nyelvkakilás, egy baszott halandzsa. Ilyen halandzsa hang az anyag is, nekem ez ana gho, az ana partikel bestimmt. Világja stak a kretény-libcsinek van, a magyarnak erda, árda, rakumány, bolja. Nem sor, hanem raku.
Nem között, hanem innento.

2. Anyagi javak így nem vannak. Hát igen, ergo az orosz egy libernyák, ergo kell oda egy Recsk. Habár a magyar nyelv indogermán és germán nyelv, de fasza volna egy kis fingár vér, ahogy Tacitus mondja: nekik más a vágy(libernyák) is le van szokatva.

Gelimtrtrddddd 2023.12.29. 08:40:22

@cvsvrs: és annál oroszország nyugatosabb lesz egy kicsit.
-----------------
1. Országtagadó vagyem, nekem rejku van.

2. Nyugat? Bullshit hang, a kelet jevevényhang, az erjeszta, így ereszta, este a Westen, szimmetrikusan.

3. Mondjuk, hogy amerikanziálódás,de ez: Purge, antikapitalista Black Water, vagyis SS, ősi germán SS, a wagner, ahogy mondjuk Sons of Anarchy, amerikai előlagura orosz extremisták.

Gelimtrtrddddd 2023.12.29. 08:45:51

keleten a vallás sose akart racionális, tudományos lenni,
--------------

1. Nem kelet, hanem erjeszta.

2. A vallás libcsizmus, vélés, választás.

3. A kúromány, a pejoratív hang, a tud, nem racionális, hanem irracionális, itt idegen ideológia. A fingrizmus és egyéb se racionális, sőt irracionális, nem kellene a racioanlizmust keverni a begriffssbuzeológiával.

4. Így nem igen rakem az egészet, attól, hogy a vallás a kreténység, az iszlamizmus, a judeizmus, itt van vélés, választás, vatikáni NGO, vagyis a krténység nálunk nem egyéb ahogy Soros, vagyis Soros kutyája a fideszlibcsi.

A tudomány nálunk egy vallás, sohase vágyott arra, hogy racionálissá váljon, vagyis ősmagyarrá, attól, hogy nálunk az eredeti Weltanschauung, az indogermán és germán, ősindogermán racionális.

Gelimtrtrddddd 2023.12.29. 08:50:15

, de ha vesztünk a háborúban, s az ellenség leural mindket, akkor az anyagi sokszorosan
---------------------

1. Nem veszt, hanem vészt, a ve partikelvel egzisztenciális a verb, vé-vel, szűnnő, svén, schwinden. Háborúja stak a kretény-libcsinek van, a magyarnak öreszu. Nem ellen, hanem alna, de inkább antanda. Anyag az ana-gho.

2. Erre kell a libernyál oroszoknak Recsk, de sebaj, majd mi magyarosítjuk, gemagyarosítjuk az oroszokat, a libernyál vágyakat kiütjük. Az Iphone egy liberália, nem rakuszükség, ahogy már mondaná Marx is, és egyet rakem vele, ergo ezek az oroszok egy libernyákok, kellene nekik Recsk.

Nem, nem keverik a szezont a fazonnal. Az iphona egy liberália, libcsizmus, nem kell, attól, hogy nem vannak olyanok hogy egységes humanoid szükségek.

Gelimtrtrddddd 2023.12.29. 08:56:02

A "hogyan kell" és "hogyan van" között nem képződik szakadék, n
-------------------------
1. A hogyan kell itt magyarfelden vallás, libcsizmus, kretény, butaká, burzsuj, irracioanalizmus, fecni, alkoholizálmány.

2. A hogyan van, a rejális, ahogy a magyar nyelv nem fingár, hanem indogermán és germán nyelv.

3. Nem között, hanem innento, nem képtrtrtr bulslhit hang, a kép az hép volna, stak a kretény-libcsik átírták, így ide inkább: nem szakad szakadva.

4. Sebaj, hátha egyhol az orosz rejku részei volnánk, új Kozákiahént, Prigoszinnal, és a Wagnerrel, aztán majd kiverjük az oroszoktól ezt, maajd a magyarok, az ősmagyrok, s zskíták,a germagyarok kiverik ezt az oroszoktól. Hátha infiltrálnánk az oroszokat a szkítizmusunnkal.

Gelimtrtrddddd 2023.12.29. 09:05:20

Azaz tisztán anyagi érdek is a kiállás magunk mellett. A gyarmatosítók, az idegenek
--------------
1. Nem tisztán, hanem bolon, vagy harajnja az ősmagyar hang.
2. Az anyag az ana gho, az egész bullshitet nem rakem.
3. Érdek? Sklavenaufstandi hang, stak er és ár indogermán stumák vannak.
4.Nem mellett, ez egy halandzs hang, nál vagy onto.
5. Idegen laguján, Alanda.

6. Gyarmatosítás? Ne keverjük a szezont a fazonnal! A gyarmat nálunk az ar-re-a stumától ered, ahogy örmény jar, arma, járom is ettől. ahol vagyis gyárak vannak, ahogy BMW, akkugyár, ez a gyarmatosítás. A gyarmat hangot így nem keverni a provinc hangval, a kettő nem egy és ugyanaz. A provinc a pro stumától ered, vagyis elint, ento, így igenstak volnám provinc, mondjuk oroszrejku provincja, de nem gyarmatja, ahol gyárak vannak, ahogy ezeket a fideszlibcsik ideszarják. A provinc az olyan, ahogy mondjuk a rakandmány az egyik orosztól, hogy osztrákmagyr monarchiát újra kellene rakni, vagyis most inkább egy új Kozákiát, de úgy, hogy Tóthia nem van, oda mennek a magyarok ölni, róbni, szakantani. A gyarmat az ahol gyárak vannak, nem a provinc.

De nem kellene keverni a szezont a fazonnal. A gyarmatosítás az, ha az oroszoknál gyártják az iphone-t, ahogy az is, hogyha az emberre ráverik az iphonet, ahogy rakuszükséget.

Gery87 2023.12.29. 09:51:26

"A cikkíró értetlenül áll az előtt, hogy míg az amerikai közvélemény megtörte az amerikai hatalmi elitet a vietnámi háború alatt, addig semmi hasonló se zajlik Oroszországban most. Sőt - s ezt a szerző végképp nem érti - Oroszországban az elégedetlenség csökken a háború előrehaladtával."

A Vietnami - amerikai párhuzam eleve marhaság, az a háború tartott vagy 25 évig, az amcsik is ott voltak vagy 10-et, jó messze van és eleve érzékenyebbek az emberveszteségekre. Na meg szabadabb a sajtó és persze inkább van/volt ott a demokrácia, egy háború újraválasztásba kerülhet vagy a karrier végébe.

Az ukrán háborúról mi se tudunk semmi biztosat, csak amit a nyugati médiák propagandája átenged, meg amit kitúrsz magadnak. De az átlag nem túr ki semmit...annyira azért nem érdekli.

Putyin rezsimje se arról híres hogy mindenki azt mond amit akar és azt kritizál amit akar,
nincs az átlag orosznak se képe arról hogy mi folyik ott. Rosszat meg a helyi m1 nem fog mondani, hisz alapján még nálunk is minden fasza.

És persze ez egy közvetlen konfliktus, nem egy isten háta mögötti proxiháború.
Lehet játszani a dicső honvédelem húrjain. És persze alig 2 éve tart.

"Azaz tisztán anyagi érdek is a kiállás magunk mellett. A gyarmatosítók, az idegenek sose jó szándékkal jönnek ugyanis."

Így van, ha az oroszoknak inkább Putyin kell akkor "élvezzék".
Amíg belülről csinálnak jobb rendszert addig nem is lesz..sehonnan.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.29. 10:33:47

A nagyobbik baj, hogy a Nyugat nem is óhajtja megérteni Oroszországot, fene tudja mennyire nyugtató vagy sem hogy Magyarországot, Madagaszkárt meg Szingapúrt sem akarja megérteni.
A kilenc-tíz-tizenegyedik bekezdés lírai tartalma pedig minden normálisan működő, illetve eleve létező nemzetnél így van.

kunzoo 2023.12.29. 10:40:58

Nincs ebben semmi misztikum. Az oroszok jo híreket akarnak, akkor olyat kapnak. Olyan ez mint az autoneppernél. El akarod hinni a német orvos feleségének dohánymentes autoja meséjét, el is hiszed.

Gery87 2023.12.29. 12:35:06

@Deak Tamas:

Igazából csak titeket nem lehet megérteni (és ti nem vagytok Magyarország), mert szervilis bunkó sovén fogyatékosok vagytok!

Gery87 2023.12.29. 12:36:20

@kunzoo:

Mindegy mit akarnak, azt kapják ami a cenzúrán átmegy.
Aki meg átmegy a cenzúrán, az meg az a 6-dik emeleti ablakon is diffundálni fog.

vektortér 2023.12.29. 17:05:47

@Gery87: Ezért tartanak fent fogolytábort az oroszok kubától lopott földön és ezért öngyilkolódnak meg bekamerázott cellákban azok, akik tanúskodnának a rezsim ellen.

Wildhunt 2023.12.29. 17:09:35

@vektortér: de a júeszéjben elképzelhetetlen az elnök kihívójának politikai üldözése!
...
...
...
Oh wait...

Gelimtrtrddddd 2023.12.29. 17:15:18

@vektortér: akik tanúskodnának a rezsim ellen.
--------------

1. Olyan hang, hogy tanuskodik nem van, a tan stumát rakem a ten indogermán stumától, ennyit erről.
2. Nem ellen, hanem alna az, de ide anta.

3. Nem rezsim, hanem Krümmung, kormány. A rezsim(bár a rációnak, a rendnek anta van, ronda zs-s hang) az ar-ra-re stumától ered, rakumány is volna, de az egy Welt a magyarnál, úgymond, inkább system. A ra és re stumától eredő hangok a racionálisak, a rakták, a jók, ahogy az ősmagyar regerda. A rezsim így egy dicső hang, a pejoratív a burzsuj Krümmung, a libernyák kormány. Itt is látni van a fingrizmus, az Umwertung aller werte, raktán rekkja a rezsim hang is, azt, hogy hogyan is volt az ősmagyarnál a kretény-libcsi-burzsujokon át. Olyan hangot szartak ide mondjuk a rakó laguján, hogy elnök, a democsokrata libernyák halandzsa hang, vagy a vezető, de ez végat volna az indogermán uedh stumától, vagy a bullshit fejedelem. A burzsuj-libernyák-kazinbaszikai-kretény banda így dúrgertaja az ősmagyar hangokat az ar-ra-re stumától.

Vagy olyan hangokat szartak ide ezek a libcsik hogy ország, a német Herrenland előlagujára, de az úr is germán, wera, vir, úra, és totál más a germánnál a wera és a Herr, nem egy és ugyanaz. így vált az új-ónemmagyar halandzsává. De nekem rejku van!

A Krümmung, a kormány pejoratív, libernyák hang,a rezsim dicső.

Gery87 2023.12.29. 17:17:46

@vektortér:

Megint ott tartunk (ahol a jobboldal mindig) hogy "ha más is geci, akkor nem baj hogy én is az vagyok"??

(odamegyek jól bokán rúglak, aztán ha kérdően nézel, majd annyit mondok: "más is csinált már ilyet a világon, mi bajod van?)

Ennyit tudtál érvként előhozni?

Vagy menjünk tovább és kitalálod hogy az oroszoknál nincs is semmi ilyesmi?

Wildhunt 2023.12.29. 17:27:44

@Gery87: ha hozol egy példát ahol ugyanezek miatt ekézed az USA-t, talán el is fogadnám. Ha nincs ilyen, akkor ugye csak egy DK-s kis hernyó vagy.

vektortér 2023.12.29. 17:31:54

@Gery87:
Jól van, kisfiam! Akkor óvodás szint:
A szádból az amerikai popagandagépezet szara ömlik kifelé, ami faji alapon alacsonyabb rendűnek bélyegzi most épp az oroszokat.

Mikor bátorkodom megemlíteni, hogy az amerikai propagandagépezet üzemeltetője csak úgy maradhat fenn, hogy pontosan ugyanazt csinálja, mint, amire az érvelését alapozza az orosz alsóbbrendűséget alátámasztandó, akkor nem teszek értékítéletet arról, hogy épp a vád állítása morálisan elfogadható.

Gery87 2023.12.29. 17:39:16

@Wildhunt:

1. Miért kéne nekem arról írni amit te épp kigondolsz hogy kéne? Arról írok amiről akarok.
2. Mivel itt a Birca blogján a téma állandóan az hogy a "nyugat szar, a kelet jó" én meg kritikát szeretek írni főleg, nem szopkodni hogy "mennyire igaz!", így nem az lesz a mondandóm fő vonala hogy miben értek egyett.
3. mit nem értettél abból amit az előbb írtam hogy "más is geci" ez talán nálad azt jelenti hogy nem az? Mit értetlenkedsz?
4. itt is számtalanszor kritizáltam már a nyugatot és az USA-t is, ha nem láttad nyisd ki a szemed. Ugyanez vonatkozik arra is hogy miért nem vagyok DK-s...

Hülyeségekkel dobálózni bárki tud.

Gery87 2023.12.29. 17:45:22

@vektortér:

"A szádból az amerikai popagandagépezet szara ömlik kifelé"

Soha nem történt ilyen kicsi értetlen troll.
Vagy túl hülye vagy hogy értsd, vagy direkt nem akarod érteni.

Az van nyuszifül hogy az egyik szemétség nem legalizálja a másikat!

Attól még Kubában terroristákat vagy annak vélt akárkit herén csapkodnak a drót mögött zsákkal a fejükön, hogy nemlétező vegyifegyverek miatt indítanak háborút, hogy a fél világot megpuccsolják ha a multi érdekek úgy íkvánják stb még nem fogja legalizálni a Putyini defenesztrációt meg a sugártablettát...és viszont.

Akkor se ha az egyik rendszer neked jobban tetszik mint a másik!

Mi a faszt nem lehet ezen érteni?

jónévez 2023.12.29. 22:00:19

Nincs ezzel a cikkel semmi baj.
Meg azt is leírja, hogy sokkal gyilkosabb (ha hasznalhatom így) háborúk folynak a világban -csak mi azt figyelembe sem vesszük. (Ehhez hozzátartozik, hogy nem is tudjuk, mennyire érint minket. Pedeig de)

Ez a bekezdés viszont hibás:

"Észak-Vietnám tudatosan arra törekedett, hogy addig kitartson, míg az amerikai társadalom türelme végképp el nem fogy, nem kizárt, hogy Ukrajna célja valami hasonló, viszont ez őneki sajnos nem fog bejönni. "

Bizony, az orosz játszik erre, hogy Ukrajna kitartása elfogy. És így fog történni. Ukrajna kormánya már csak magát igyekszik helyuetbe hozni. Bár nem tudom, milyenbe sikerül.

És hiába tartom én Ukrajna államszervezetét bűnözőnek, és hiába mutatták meg számtalanszor az ellenségességüket velünk.
Attól még egy háború van, ahol nem ám azok az államot fenntartók halnak (akár orosz, akár ukrán). Eleg baj ez is -es meg közel is van.

jónévez 2023.12.29. 22:17:54

@jónévez:
Az pedig, hogy az orosz miért Oroszorszagparti, azt kár boncolni. Egészséges orszagban így van. A nyomatás ellenére itthon is Magyarorszagpártiak az emberek (a nagy többség) Hogy bizonyos elköteleződésük van, az más tészta.

ZorróAszter 2023.12.29. 23:06:34

@Gery87:

Szerintem megint Zavaleta zoknibábjai vették körbe

:o)

ZorróAszter 2023.12.29. 23:13:37

Oroszországot az oroszok se értik.

Mit keres vörös csillag az orosz hadseregben, vadászgépeken?

Hogy lehet hogy Eulert meghívják Szentpétervárra, mikor Katalint épp lebeszélik a jobbágyfelszabadításról?

Miért van 22 hadosztály a távol-keleten, mikor nem várható Japán támadás? A Japánok legszívesebben Mandzsúriát is feladnák. Nincs elég katonájuk a többi fontos terület védelmére.

Mi megérthetnénk őket, mert az oroszok túl közelről nézik Oroszországot, a Nyugat meg túl messziről.

Persze csak ha nem csupa napipolitikát szolgáló történészünk lenne.

Boldeone2 2023.12.29. 23:26:38

Persze hogy nem értik Oroszországot..., Nejn

Boldeone2 2023.12.29. 23:35:14

Nem értik, hogy miért olyan barbár, agymosott, gusztustalan, agresszív nép; pedig a történelmük válaszd ad rá. A hosszú tatár igából következik a félázsias , kollektív és tekintélyelvű társadalom
A bizánzi hatásból a hamis küldetés- és felsőbbrendűségtudat, a zord természeti viszonyokból pedig az állandó irigység a könnyebb sorsú népek felé...

Szerintem nem lesz megegyezés ezekkel a barbárokkal soha... Egyszer nagyon meg kell verni őket, ezt az izolált trágyahalmazt, ezt érti meg lassan minden nyugati ország..

Boldeone2 2023.12.29. 23:44:15

Mai hírek:....szülészetet, iskolákat és lakónegyedeket is támadtak, és mintegy száz otthon sérült vagy semmisült meg összesen. "

Az oroszok jelentős része sajnos egy aljas féreg, egy háborús, agyhalott droid, akiktől el kell szigetelni Európát! Az orosz szociális médiában nem ritkán ezrek lájkolják az ukrán gyerekek halálát ...

A primitív orosz agymosottságnak nincs határa! Lényegében egy 21. századi színtiszta fasiszta államról van szó!!!

Ezért nem hiszek abban, hogy a putyini totalitarius állammal meg lehet egyezni valaha!

Demokrata elnök kell, és bevégezni Oroszországot, ebben a formában...

Gery87 2023.12.30. 00:35:37

@jónévez:

De ugye azért nem kell hogy az ország, hazafiság azonosnak legyen tekintve a rezsimmel?

Mert ha igen, akkor ha valaki feltétlen "Magyarországpárti" akkor ugye Tisza, Károlyi, Kun Béla, Horthy, Szálasi, Rákosi meg Kádár alatt is az kell legyen nem? És akkor soha nem tehet ellenük semmit, mer akkor "nem magyar"!

tehát aki msot nem támogatja Putyint az oroszellenes, aki meg 19-ben nem támogatta Kun Bélát az magyarellenes?
Vagy hogy van ez?

Vagy mégis számít a rezsim? Vannak "magyar, magyarabb meg magyartalan" rezsimek? OK, de akkor mondjuk azt én XY "Putyninsta/Kádárista vagyok"!

Akkor viszont ne keverjük bele a hazát.

Gery87 2023.12.30. 00:45:51

@ZorróAszter:

Oroszországban minden a hatalomról meg a birodalmi tudatról szól!
Ezért a Vörös csillag, a cár atyuska, Sztálin, Putyin....mind belefér.

@Boldeone2:

"Oroszországgal az a baj hogy nem tudja hol húzódnak a határai"

Mivel csak az elmúlt 500 évben ez állandóan változott, kell egy kis idő mire végre beáll ez.
És akkor a birodalmi tudatból végre átmehetnek egy reméljük egészséges nemzetállam kereti közé és nem látnak majd mindenhol Hitlert meg Napóleont, "kisoroszokat" meg "elveszett rusz földeket".

(Ehhez persze az is kéne hogy a világ legyen rájuk nyitott, ne legyen ruszofób, az USA meg ne lásson mindenhol bizniszt...meg keverje a szart ott ahol nem kell.)

Majdnem olyanok mint Kína: "ahová egyszer a császár rávitte fenséges tekintetét az Kína, a maradék meg a hódolók":)

Aztán jött Mao beindította a modernizációt, a modern nemzetállam építést és talán ma már nem gondolják hogy Ausztrália az Dél-kanton...

Gery87 2023.12.30. 00:46:40

@Boldeone2:

"szülészetet, iskolákat és lakónegyedeket is támadtak, és mintegy száz otthon sérült vagy semmisült meg összesen. "

Ukrajna ugyanezt csinálja 2014 óta Donbasszal, jó reggelt!

Boldeone2 2023.12.30. 01:09:08

@Gery87: A donbassi polgárháborút az orosz szeparatisták robbantották ki, Ukrajna csak védekezett. Az utóbbi években már lényegében semmi nem történt ott , befagyott konflikrusról beszélhetünk, mimimális áldozattal ( 10 alatt per év)
Egyébként mi van a 1,5 elmenekült/ elűzött donbassi ukránnal? Arról nem szól az orosz propaganda...

ez a nevem senki 2023.12.30. 01:10:13

@Boldeone2: mostan cser
éld le íz
ráélre és leszen ért
elme

Gery87 2023.12.30. 01:16:40

@Boldeone2:

Teljesen mindegy ki robbantotta ki, az nem érv arra hogy lőjük azokat akiket elvileg az országunk részének és polgárainknak tartunk.

Donbasz nem kapott közműellátást, vizet, gázt, élelmet és nyugdíjat, cserébe lőtték őket az ukránok....házakat, kórházakat, iskolákat, ártatatlan civileket.

Persze a nyugatnak ez nem számított, hisz "csak oroszok"!

Még a palesztin gázai civilek is több figyelmet és együttérzést kapnak ma az izraeli rakétatámadások végett, mint anno Donbasz polgárai!

Gery87 2023.12.30. 01:17:47

@Boldeone2:

"Egyébként mi van a 1,5 elmenekült/ elűzött donbassi ukránnal? Arról nem szól az orosz propaganda..."

Legalább a nyugati propaganda szól.

Boldeone2 2023.12.30. 01:19:56

@Gery87: A világ nem volt zárt az oroszokra, az tévedés. Hollywoodi filmek tucatjai születtek, ahol közösen lépnek fel a gonoszok ellen , stb..

A nyugatellenes propaganda az oroszokat mosta át agyilag, most viszont az ukrán háború ezen változtatott Európában is: elő-, vagy ha úgy tetszik: -visszajött az oroszellenes hangulat

Ha a saját fajtájukat is képesek irtani, -mert az ukrán lássuk be majd ugyanaz a szláv törzs- akkor ezek primitív barbárok..

Ezzel a viselkedéssel nem szimpatizál az európai ember...

Boldeone2 2023.12.30. 01:22:38

@Gery87: Nem lőttek civilekre, de nyilván ahol harc van, ott meghalnak civilek is...De , mégegyszer mondom: ez egy befagyott konfliktus volt már a háború előtt

Boldeone2 2023.12.30. 01:24:37

@Gery87: De te is tudod szerintem: ez háború kur vára nem az orosz nemzetiségről szól! Putyin mindenkit a vágóhídra küld, nemzetiségtől függetlenül...

Boldeone2 2023.12.30. 01:28:37

@ez a nevem senki: Izrael más helyzet. Ha most a palesztinok nem hatolnak be Izraelbe, terrorizálni a polgari lakosságot, akkor béke van...

jónévez 2023.12.30. 01:57:44

@Gery87:
Nem tudom, szándékosan kevered-e a hazát (mégha mindjárt az oroszt is) a rezsimmel? (Plane, hogy maga a szó sem jó)
Hogy utána rámnyomhasd? Ugy meg végképp nem szép dolog.
Maga a névsorod is fals csúsztatas volt -de ezt te is tudod, én pedig azt, hogy szándékos provokació volt.

Az orosz akkor is orosz, ha Putyin van, ha más. Es a magyarok többsege (ha tetszik, ha nem) magyar elsősorban. Ha Orbán van, ha mas lesz. Az ilyen partoskodás lehetvfontos, de azért másodlagos.
Persze, vannak csúszómászók, tudom.

ZorróAszter 2023.12.30. 07:02:28

@Boldeone2:

"Nem értik, hogy miért olyan barbár, agymosott, gusztustalan, agresszív nép; pedig a történelmük válaszd ad rá. A hosszú tatár igából következik a félázsias , kollektív és tekintélyelvű társadalom"

Vicces, hogy agymosottnak nevezi az oroszok túlnyomó többségét, aztán szóról szóra felmondja az amerikai propagandát.

Az, hogy aztán még Hitler Asztali Beszélgetéseinek a téziseit is felmondja, az már inkább szomorú.

ZorróAszter 2023.12.30. 07:09:26

@Boldeone2:

"A donbassi polgárháborút az orosz szeparatisták robbantották ki, Ukrajna csak védekezett."

Az hogy Amerika robbantották ki a háborút ukrán CIA ügynökök segítségével, arra az a legfőbb bizonyíték, hogy akkor kezdték sanyargatni a nemzetiségeket, amikor Oroszország léphetett.

Ha Ukrajna már NATO tagállam, és akkor kezdi baszogatni az oroszokat, akkor Oroszország már tehetetlen lett volna.

Ebből a szándékosság világos.

És ha majd Ukrajna már nem lesz érdekes, akkor majd jön a következő kinézett Oroszországgal szomszédos ország akinek a vezetése beszervezhető és hajlandó a saját népe érdekeivel szemben amerikai érdekeket szolgálni.

Wildhunt 2023.12.30. 09:12:53

@Gery87: azt értetlenkedem, hogy látszólag értelmes ember létedre Magyarországgal/Oroszországgal kapcsolatban befogott füllel üvöltöd a "minden legyen tökéletes tökéletes mertkülönben gecik" propagandát. Amikor pedig valaki figyelmeztet, hogy egyes dolgok mindig és mindenütt egyformán működnek, akkor görcsöket kapsz, hogy depedig itt ne így legyen, mocskosfidesz/Putyin oldd meg.
Erre két magyarázatot látok:
1. Nem tudod felfogni a valóságot. Ezt azért nem tartom valószínűnek, mert más kérdésekben (még ha teljesen más következtetésekre is jutsz) ez megy.
2. Mégiscsak egy DK-s kis hernyó vagy. Ahogy régebben mondtam, a hernyó azért, mert letagadod. Még ha értem is miért.

Wildhunt 2023.12.30. 09:17:11

@jónévez: nem. Azok halnak meg, akik "késre a magyarokkal" jelszóval tüntettek, megtapsolták a nyelvtörvényt, fenyegetik Magyarországot stb. Nem kár értük.

Wildhunt 2023.12.30. 09:19:13

@jónévez: igen. A klasszikus haza fogalmát nem tudja/akarja felfogni. Baloldalon ez normális. Innen baráti viszonyuk Deákkal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.30. 09:44:37

@Boldeone2:

"Demokrata elnök kell, és bevégezni Oroszországot, ebben a formában"

Már régesrég megtették volna, ha lenne hozzá erejük. De erejük nincs, sőt ami van, az is csökkenőben.

Ezt a játszmár a nyugat már nem tudja megnyerni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.30. 09:47:27

@ZorróAszter:

A vörös szín orosz szín, a kommunizmustól független. Lásd Vörös tér, nem Lenin nevezte át.

Gelmerrrrr 2023.12.30. 09:58:24

@Wildhunt: A klasszikus haza fogalmát nem tudja/akarja felfogni.
--------------

1. Fogalom? Ezt eszik vagy isszák? Nem rakem az ilyen bullshit hangokat, idegen ideológia, totál halandzsa is, attól, hogy Begriff az nem Fang, de a Fang a grmán fag-fog is, vagyis a magyar fog. A Begriffsbuzológia idegen ideológia.

2. Nem rakja, a tud laguján.

3. Hát a haza hangot dúrgerni kellene, a fingristák fingatták ezt a hangot, habár germán, vagyis magyar.

4. Írtem, hogy raktán írtaja volna, ha Putyin nem volna egy libernyák, de az egy libernyák, egy libernyák diktátor: lásd a Wagnert. A rezsim egy dicső hang, a Krümmung, a kormány egy szitokhang.

Gelmerrrrr 2023.12.30. 10:03:33

@Boldeone2: agresszív nép; pedig a történelmük válaszd ad rá. A hosszú tatár igából következik a félázsias , kollektív és tekintélyelvű társadalom
----------------

1. Nem válasz, hanem antoregyni. Nem ad, hanem rejni, így raktányval(Rektion): antoregyót rejni, de stak inkább antoregyni.
2. Nem iga, magyarosabb volna a jog,, a jo stumától, ahogy jó is, ettől jóta és jóma is. A jog a Joch, van jo, jó hangunk, így jog a magyar hang.
3. Nem követrtrffg izé, bullshit nehéz hang, a követ jevevényhang, így ranakered.
4. A társadalom egy libernyák hang,libcsi műhang.
5. A tekint hangot dúrgerni, inkább ősmagyar bolojk, a tekintályt totál,nekem halandzsa.

6. Azt hittem már, hogy a magyarokról, a germagyarokról, az ősmagyrokról van a beszéd! Mi, mi vagyunk a primitívek, a barbárok, stak mi a magyarok, akarem mondani a germagyarok, a szkíták.

Gelmerrrrr 2023.12.30. 10:06:54

@Boldeone2: Ha a saját fajtájukat is képesek irtani,
-------------

1. Nem fajta, hanem arta volna a rakta hang.
2. Nem képes, ezt nem rakem, hanem ernya.

3. És? Maradni kellene már ezzel a modern rokonsági bullshit narratívákkal, ez már a 21. század, a posztmodern.

Nem rakjuk ezeket a burzsuj-libernyák-nationalista bullshiteket.

ZorróAszter 2023.12.30. 10:10:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A vörös szín orosz szín, a kommunizmustól független. Lásd Vörös tér, nem Lenin nevezte át."

A vörös csillag egyike a kommunizmus kevés jelvényének. Nem kizárólagos, mert amerikai címertanban is használják, meg ott a Heinecken sör, stb., de a köztudatban mindenképpen ez van. Pláne ha Oroszországban látják.

Politikában anarchisták is használták fekete zászlóban vörös csillag, de ez nem nagyon köztudott.

"Lásd Vörös tér, nem Lenin nevezte át."

A Vörös tér valójában nem Vörös tér, hanem Dísztér. A vörös a krasznaja félreértése.

Ahogy nem "Háború és béke" hanem "A háború és a világ" valójában.

És még sorolhatnánk.

Gelmerrrrr 2023.12.30. 10:12:03

@Gery87: y reméljük egészséges nemzetállam kereti közé és
----------

1. Nem remél, remer, de remerni racionális, vannak rakványok, premmisszák, úgy remerünk, ha neked nem van, úgy nem remersz, stak vágyol. De ne vágyad, fúj, fúj, a magyaroknak az a fasza, ha az oroszok egy empire volna, mi a provinc. Fúj, fúj, orosz nacionalista szarok, fúj, baszott libernyák burzsujok.

2. Állam egy libenyák hang, fúj, dúrgerni kellene ezt a kazincbaszikai szart. Nem keret, hanem rakanta. Nem köz magyarul, hanem innento.

Gelmerrrrr 2023.12.30. 10:16:59

@Boldeone2: akkor ezek primitív barbárok..
------------

Primitív és barbár az mi vagyunk, a magyarok, de attól, hogy nyelvünk nem fingár, stak új-ónemmagyar egy halandzsa, hanem indogermán és germán nyelv, bolonda dühor.

A fingrizmus is egy ilyen kúthúrrasszizmus, stak szopás hogy a magyar nyelv egy ép indogermán és germán grammatikával bír. Stak ettől a kúthúrrasszizmustól az idegen agentok fingatták a magyar nyelvet, ahogy a Kazincbaszikaiak a kretény-libcsi dumákat szopták, ezzel a magyar nyelvet fingatták, halandzsává, ohne wahre Bedeutung.

Mi, mi vagyunk a primitívek, a barbárok, a mucsaiak, mi magyarok, stak mi, nem az oroszok, és mi azok is akarunki maradni, így le az új-ónemmagyarval!

Boldeone2 2023.12.30. 10:33:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: De erejük nincs, sőt ami van, az is csökkenőben."

Illúzióoban élsz! A világ tőzsdei vállalatainak összértékének 60% - át amerikai vállalatok képviselik, tehát amerika erős. Egyedül a republikánusok gyengítik

Oroszország trendszerűen hanyatlik, demográfiailag, mindenhogy ..

Boldeone2 2023.12.30. 10:38:37

@ZorróAszter: Vicces, hogy agymosottnak nevezi az oroszok túlnyomó többségét"

- Sajnos csak a tényeket mondom. A nagyon jelentős részük - kivéve a szűk liberális értelmiség - full agymosott, birodalmi illúziókban élő, tekintélypárti, ruszofasiszta .

A hosszan tartó izoláció pusztító hatású volt

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.30. 10:41:32

@ZorróAszter:

Hát, ez bizony mítosz.

Le is írom miért.

Péter cár alapjaiban megreformálta az orosz írást. Egy rakás betűt kidobott, de maradt így is sok "felesleges" betű. Pl. két darab azonos jelentésű "i": az i és az и. Alapvetően mindig az utóbbit kellett írni, kivéve magánhangzók előtt, s pár homoním szó esetében is.

Na most ilyen volt a міръ és a миръ - az előbbi "világ", az utóbbi "béke".

S hát Tolsztoj művének címe Война и миръ és nem Война и мiръ, azaaz Háború és béke. Mítosz, hogy Háború és világ az igazi cím.

Ami a красный szót illeti, ott ennek valóban 2 jelentése van "vörös" és "gyönyörű".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.30. 10:42:44

@Boldeone2:

Értéktelen tőzsdei papírokkal nem lehet háborúzni. Ha lehetne, már az egész vilégon a Soros-társulat uralkodna.

Boldeone2 2023.12.30. 10:49:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem értéktelenek, hiszen mögöttük világcégek vannak. Az USA fejlődik, oda befelé vándorolnak az emverek, a tudomány képviselői mind ott alkotnak, az ország prosperál

Oroszország hanyatlik, onnan kifelé menekül a fiatal értelmiség

Egy republikánus elnök teheti csak tönkre Amerikát

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.30. 10:54:29

@Boldeone2:

Az anyagi érték számít, nem a papír róla. Az anyagot meg szépen lassan átadta a nyugat Kínának. Kína meg nem áll bele a nyugati értékrendbe.

S mondom: ha bármi esélye lett volna a nyugatnak legyőzni Oroszországot, már megtette volna.

Ezzel szemben most azon agyal a nyugat, hogyan tud visszavonulni Orkrajnából nagy arcvesztés nélkül.

Töröko. nem áll ki a nyugat mellett az oroszok ellen, ahogy Izrael se, pedig ez a 2 ország a legfontosabb szövetséges a Közel-Keleten. Talán nem véletlenül.

Boldeone2 2023.12.30. 11:07:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A " nyugat " soha nem akarta legyőzni Oroszországot, ez egy téveszme! A nyugatnak mindig a békés kapitalista fejlődés az érdeke!

A harcot Oroszország kezdte és folytatja, a nyugati államok csak reagálnak

Oroszország egy hanyatló állam, önmagában csak Kínára nem lehet alapozni, ott is kibontakozóban van egy válság...

A nyugat jól lesz Oroszország nélkül is, fordítva alig hiszem...Ez egy több éves küzdelem Putyin barbár, diktatórikus, elnyomó rezsimje ellen

Boldeone2 2023.12.30. 11:12:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Izrael most nem akar újabb frontot, csak arról van szó, viszont Japán kezd bemérgesedni az orosz agresszorra...

A világbékére most Oroszország a veszélyes, mert fasiszta diktatúra. Tömegek agya van átmostva propagandával

Valójában egy hanyatló állam küzdlmét látjuk, amely belülről rohad: demofráfiailag, mindengogy

Gelimtrtrddddd 2023.12.30. 11:43:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az anyagi érték számít,
-----------

Ana gho van stak.
Érték sklavenaufstandi hang, stak er és ár stuma.
Számít? Rakód, de egal, magyar ember nem számol.

Gelimtrtrddddd 2023.12.30. 11:45:31

@Boldeone2: Valójában egy hanyatló állam
-----------------

Állam egy libcsizmus, a hanyad laguján ereszkedő.

Hát igen, hát igen, de attól, hogy libernyák dikatúra van ott, sok a fideszlibcsi, látni is van, hogyan is tett a libernyák diktatúra a Wangerrel és Prigozsinnal.

Vagy te nem így rakod? Hát én így. De a Wagnerrel jobb volt volna. Na egal, fingem nem van, hogyna is makogsz.

jónévez 2023.12.30. 12:36:49

@Wildhunt:
Csakhat nem így van. Valójában (mivel Ukrajnának nincs, nem is volt ütőképes professzionáli hadserege) sorkatonák halnak. Kényszersorozottnak is mondhatjuk. És nagyon nem mellesleg: óhatatlan vannak polgáti áldozatok.
Csak egy példa: ha támadunk egy erőművet (ha tetszik, ha nem, az legális célpont egy háborúban), akkor ha a többség el is tudta hagyni, a biztonsági őrök akkor is meghalnak. Ha váratlan volt a támadas, akkor azok a villanyszerelők vagy kőművesek, csőszerelők, akik épp reparálnának az előző támadás után.

jónévez 2023.12.30. 12:42:52

@ZorróAszter:
Hümm. Neha még egyet is értek a mondandóddal.
Bizony, nem oroszozni kell, mégcsak ukránozni sem.
Rengeteg ember elvész anban, hogy Oroszország és az USA vetélkedik, es egy harmadik ország szívja meg.
Hiába érdemelne meg (szerintem) Ukrajna kormánya bármit is -nem is ő kap igazán. Csak egy eszköz az Ukrajnai emberélet a két hatalom közti pofozkodásban.

Gery87 2023.12.30. 12:51:24

@Boldeone2:

"A világ nem volt zárt az oroszokra, az tévedés. Hollywoodi filmek tucatjai születtek, ahol közösen lépnek fel a gonoszok ellen , stb.."

Hollywood marha releváns:)

A 90-es évek Jelcinnel a szegénységről, korrupcióról, oligarchákról az országuk kifosztásáról szólt.
Ebben a nyugat maximálisan érdekelt volt.
Nincs is jobb mint egy fasza privatizáció, egy kis könnyű lopás.

Bármikor mutatnak gyengeséget akkor is az első hogy kihasználják és kirabolják őket, nem túl jó tapasztalat ez nekik!

Persze hogy nem akarják vissza.

Gery87 2023.12.30. 12:53:11

@Boldeone2:

Lőttek civilekre! Ez tény.
2014 óta megy a "móka" arrafelé nincs semmi befagyva....

Te mondod nem kell orosz propagandát nézni, te meg ne csak nyugati propagandát nézz.

Gery87 2023.12.30. 12:55:36

@Boldeone2:

Persze hogy nem arról szól, csak ürügy a hatalomnak, mindkét fél részéről, de ettől még a gyakorlatban meg mégiscsak rajtuk csattan és a kisebbségellenes törvények is léteznek!.

Gery87 2023.12.30. 12:57:11

@jónévez:

Nem keverem, pont hogy kettévetem ha nem vetted volna észre.

A lényeg hogy a hazát szeretni nem egyenlő azzal hogy Putyint kell szeretni.
Putyint szeretni meg nem egyenlő azzal hogy a hazát szereted.
Ez Orbánra is igaz.

Gery87 2023.12.30. 13:00:14

@Wildhunt:

Ja hogy nem tudsz érdemeben reagálni arra amit írtam meg amiket nemrég.
Amiből világosan kitűnik hogy fasságokat beszélsz és vádjaid hamisak.
Nos, a hülyeségeid nem érdekelnek, dékázzál ennyit tudsz....eddig terjed a buborékod!

Gery87 2023.12.30. 13:03:41

@Wildhunt:

A gerinctelen, soviniszta, büdösbunkó cselédmentalitást nem tudom tolerálni, innen a haverság Tomika fogyatékkapitánnyal:)

Gery87 2023.12.30. 13:16:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Amerika és kínai kölcsönös függőségben van egymástól, ezért szerencsére nagyobb konfliktus sem lesz köztük.
Ezért van most a móka Ukrajnában és nem Tajvanon.

Akár azt is megkockáztatom hogy ez a háború valójában egy USA- Kína proxi háború, ukrán orosz felekkel.

Gery87 2023.12.30. 13:17:56

@Boldeone2:

:D

"A nyugatnak mindig a békés kapitalista fejlődés az érdeke!"

Hát peersze, ez már egy 7-dikes ált. iskolai töri könyv szerint sem így van.

:)

ZorróAszter 2023.12.30. 13:37:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Igen, igaza van.

Vannak ilyenek amik még ifjúkoromban nagyon beégtek. Pedig most hogy utána néztem, látom hogy már többször utána néztem, honnan van a cím. És abból is világosan látszik. Suetoniustól és Proudhontól. Egyértelmű hogy béke.

Ez azért van, mert fiatal oromban olyantól hallottam, akiről nem feltételeztem, hogy ekkorát téved.

Van még pár ilyen. Például hogy Nabukodonozor volt az utolsó uralkodó, holott Belsaccar. Ez azt hiszem Dürrenmatt miatt égett be.

ZorróAszter 2023.12.30. 13:44:30

@Wildhunt:

"nem. Azok halnak meg, akik "késre a magyarokkal" jelszóval tüntettek, megtapsolták a nyelvtörvényt, fenyegetik Magyarországot stb. Nem kár értük."

Nem azok halnak meg sosem. Hanem a mama a két kicsi gyerekével, meg a kerekesszékes öreg bácsi és az grundon focizó gyerekek.

A legritkább esetben hallani olyanról, hogy a háborús és rasszista uszítók fekszenek a lövészárokba. Azok általában a bunkerban lapítanak.

ZorróAszter 2023.12.30. 13:54:12

@Boldeone2:

Nekem a nyugati demokráciafelfogásról mindig az a kép ugrik be, mikor a CNN-en azt láttam, hogy az előtérben Jencin dülöngél seggrészegen, a háttérben az égő Parlament a közepén egy hatalmas rakéta ütötte lyuk. A fekete maszkos kommandósok hordják ki a parlamenti képviselők hulláit a füstölgő romok közül, a világ meg úgy ünnepli jelcint, hogy "Végre egy igaz demokrata Oroszország élén!"

No meg az a képsorozat is, hogy ki mindenki parolázott vigyorogva annak idején Pinochettel Kissingeren, Margareth Theacheren, II. János Pál pápán kívül.

Wildhunt 2023.12.30. 14:06:00

@jónévez: én is ezt mondtam. Ezek a polgári áldozatok pár éve még magyarok ellen tüntettek, helyeselték a nyelvtörvényt meg a donbasz ágyúzását, az oroszok dehumanizálását. Megtapsolták Porosenko kijelentéseit a donbaszi gyerekekről. Most meg visítanak.

Wildhunt 2023.12.30. 14:09:28

@ZorróAszter: a mama a két kicsi gyerekével meg a kerekesszékes öreg bácsi nácikra szavazott és tartott hatalomban. 2004 óta építik a sovinizmust. Az meg ide vezet.

vasútihíd 2023.12.30. 14:19:51

az iphone amerika kémeszköze szóval jobb is ha azt kerülik az oroszok már amikor nem tudatosan dezinformációs céllal használják

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.30. 14:33:54

@ZorróAszter:

Van egy csomó ilyen népszerű tévhit

A kedvcem: Szent Ilona sz. az olasz partoknál van. Nagyon sokan hiszik. Keverik Napoleon 2 száműzetését.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.30. 14:35:41

@Gery87:

Kína szerencsésebb helyzetben van, mint Oroszo. Ez a fő ok.

vasútihíd 2023.12.30. 15:01:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: pedig földrajzilag meg ásványkincsileg az oroszok vannak szerencsésebb helyzetben. talán nekik is szaporodniuk kellene és hatékonyabban kihasználniuk a jó adottságokat.

Gery1987 2023.12.30. 16:16:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Kína már most sokkal erősebb mint Oroszország ez a fő ok.
Lakosságszámban, pénzben, erőforrásban, gazdasági mutatókban, befolyásban.

Gery1987 2023.12.30. 16:22:10

@Wildhunt:

Akkor ezek szerint téged le lehetne rakétázni büntetlenül ha a Fidesz vezette magyar állam ellen lenne háború?

"a mama a két kicsi gyerekével meg a kerekesszékes öreg bácsi "-k nem mindegyike támogatja X rezsimet soha sehol a világon!

De látom a kollektív bűnösséget sikerült elővenni a szőnyeg alól megint.

Gery1987 2023.12.30. 16:25:44

@vasútihíd:

Már a kínai se "szaporodik" úgy.
Kína földrajzilag sokkal jobb helyzetben van és volt mindig.

Oroszország egyik nagy baja ÉS előnye hogy a világ lehető legeldugottabb részén terül el...
Akkora mint a Plútó felszíne, de beltengerek, jég, meg sivatag és sztyeppék határolják.

Gelimtrtrddddd 2023.12.30. 16:48:47

@Gery1987: i büntetlenül ha a Fidesz vezette magyar állam ellen lenne háború?
-------------

1. A büntelen hangot nem rakem, a bűnt se, ezt dúrgerni kellene, ma már egy halandzsa, így sajna fingem nem igen van, hogyan is vágysz makogni, nem látem a Bedeutungot, nem is rakem.

2. Vezet? Végat, de a libcsinek van stak államja, nekem rejku, az állam egy nyelvkakilás, úgyhogy azt rakétával kell dobni.

3. Nem ellen, hanem alna, de anta.

4. háború? Pógári-libernyák hang, nyelvkakilás, olyan bullshit ahogy a forradalom, ezt a hangot se rakem, nekem öreszu van.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.30. 17:00:00

@jónévez: @Wildhunt: a baj, hogy inkább az őshonos nemzeti kisebbségek pusztulnak a frontokon.

zorilebucovinei.com/news/show/5068/

Gelimtrtrddddd 2023.12.30. 17:08:53

@Gery1987: Kína már most sokkal erősebb mint Oroszország ez a fő ok.
Lakosságszámban, pénzben, erőforrásban, gazdasági mutatókban,
-------------------

1. Oroszrejku, országtagadó vagyem.
2. Nem ok, ezt dúrgerni, halandzsa, raku: rakó raku.
3. Lakosság? Bullshit hang.
4. Nem forrás, hanem rejtvély.
5. Nem mutat, hanem rekk.

6. Gazdaság? Na ezt itt a baju, hogy nekem örjedés van, nem libernyák ökomókia.

Ez a libernyák ökomókia falsch, úgy ahogy van, nem is rakem, makogáják stak a libernyákok ezt a szart. Nekem örjedésem van, így SS-ek vannak, az egyik artája az orosz Sons of Anarchy, egyik artája az orosz maffia, így humanoidbiznisz van, fegyverbiznisz, drogbiznisz, vagyis ősmagyar tevések.

Gelimtrtrddddd 2023.12.30. 17:11:10

@Deak Tamas: őshonos nemzeti kisebbségek pusztulnak
--------------

Pusztul magyarul annyi volna, hogy bően élnek. A puszta magyarul a pu stumától volna, a bő-bö-bu stuma egy formája, sz-vel, ta partikelvel, múltidő, de presenz is volna, úgy puszti.

Magyarul ez volna, de a puszta úgy már egy jevevényhang, így inkább vésznek, vagy antovésznek.

ZorróAszter 2023.12.30. 18:07:45

@Wildhunt:

Ez a népirtók általánosító logikája.

A nép azt szavazza meg, akit az "elit" néhol a külföldi érdekeket szolgáló "elit" az orra alá dug.

Magyarországon is.

Gery1987 2023.12.30. 18:43:48

@Wildhunt:

"a mama a két kicsi gyerekével meg a kerekesszékes öreg bácsi nácikra szavazott és tartott hatalomban. 2004 óta építik a sovinizmust. Az meg ide vezet."

"én is ezt mondtam. Ezek a polgári áldozatok pár éve még magyarok ellen tüntettek, helyeselték a nyelvtörvényt meg a donbasz ágyúzását, az oroszok dehumanizálását. Megtapsolták Porosenko kijelentéseit a donbaszi gyerekekről. Most meg visítanak."

Tehát minden ukrán építi a banderista államot és ezért minden ukrán meg is érdemli hogy le legyen rakétázva?

Wildhunt 2023.12.30. 18:49:53

@Gery1987: nem, nem érdemlik meg. Az előzmények miatt viszont ne csodálkoznak rajta, mert egy háború ezzel jár. Amit ők akartak. Azt is értem, hogy most már nem akarják, de ez sajnos nem így működik.

ZorróAszter 2023.12.30. 19:44:23

@Wildhunt:

"hazudsz."

Baszd meg a rühes kurva anyádat, aki bánatában ellett.

:o)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.30. 20:23:26

@Gery1987:

Azaz nincs kényszer alatt.

Míg Oroszo. kénytelen volt lépni a NATO-agresszió ellen. Nem várhatott.

Wildhunt 2023.12.30. 20:44:55

@Gery1987: nem, ez a te agyszüleményed. Azt mondtam, a banderista állam építésének következménye hogy szarrá vannak rakétázva. Mint ahogy a wilkommenskultur eredménye a terrorizmus, bűnözés felfutása az EU-ban. Egyik se érdemli meg a következményeket, de attól még ezt kapják.
Sírni lehet rajta, de amíg nem változtatnak, ez is lesz.
Nem tudtam hogy funkcionális analfabéta vagy.

Wildhunt 2023.12.30. 20:48:26

@Deak Tamas: erre nem vennék mérget. Szerintem pont arányaikban kevesebben, csak persze nagyobb hírértékkel.
A magyar, román, lengyel kettős állampolgárok még hetekkel az ukrán határzár után is elhagyhatták az országot. Amit meg is tettek.

vasútihíd 2023.12.30. 20:53:51

@Gery1987: igen a kínai szaporulat már nem a régi de belőlük már nagyon sok van úgyhogy ez nem igazán gond bár egy rossz korfaeloszlás persze problémás.
az oroszok viszont jelentősen csökkennek ezt kell megfordítaniuk kihasználva a szibériai területeket is amik viszont föld egyik legértékesebbjei pláne a melegedő jövőre nézve az északi tengerekről nem is beszélve. kínai együttműködéssel gyorsabban fog menni.

Wildhunt 2023.12.30. 21:26:49

Ez ilyen baloldali dolog, hogy figyelmeztetés ellenére hülyeségeket csinálnak, majd sírnak hogy dehát ez nem igazság. Pont mint a kommunisták... Oh wait...

Gery87 2023.12.30. 21:44:25

@Wildhunt:

Az emberek többsége nem ezt akarta, még azok se akik a mostani vezetésre szavaztak, senki se akart háborút és senki nem is vetette fel nekik hogy kéne.

Gery87 2023.12.30. 21:45:50

@Wildhunt:

Csak tovább vittem a logikádat...

Gery87 2023.12.30. 21:47:45

@vasútihíd:

Nem igen lehet erővel visszafordítani, a nyugati, európai életvitel szerves velejárója hogy kevés a gyerek és sokáig élünk.
Szibéria meg gazdag ugyan, de nem igen lakható.

Gery87 2023.12.30. 21:48:32

@Wildhunt:

Ukrajna speciel nem baloldali:)

Wildhunt 2023.12.30. 22:21:58

@Gery87: volt 30 évük. Abból nem ez jött le. A háborút akarták míg azt hitték megnyerik.

Wildhunt 2023.12.30. 22:22:27

@Gery87: ennyit értettél az egészből, igaz?

Wildhunt 2023.12.30. 22:22:55

@Gery87: nem, hanem szalmabáboztál.

Boldeone2 2023.12.30. 22:43:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem volt " NATO agresszió" az totális ruszki hazugság,

Az van, hogy létezik egy "antioroszország", az pedig Ukrajna. Ha a nyugati rendszerben Ukrajna felfejlődik- ahogy a Balti államok is- akkor kiderül hogy semmit nem ér a hazug aljas ruszofasizmus, az elnyomó rendszer

Oroszország egy halott ország, Ukrajna újjá fog épülni

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.31. 08:40:27

@Boldeone2:

"Oroszország egy halott ország"

Ha így lenne, miért van még háború ?

Gery87 2023.12.31. 13:01:49

@Wildhunt:

Milyen háborút akart volna? Ki ellen?
Nincs értelme.

Gery87 2023.12.31. 13:03:09

@Wildhunt:

Mitől lenne "baloldali dolog" a hülyeség?:)
Miért lyukadunk ki mindig a komcsikhoz?

Gery87 2023.12.31. 13:04:22

@Wildhunt:

Ez ilyen jobboldali dolog? Elküldeni mindenkit a faszba, dögöljön meg minekmentodamindekszavazott rá aztán "nem is úgy vót.."?:)

Tapi2021 2024.01.01. 14:00:18

Ahogy a Biblia is írja: "érteni NEM AKARÓ szívük elhomályosult..."!

Sem az amerikaiak, sem a nyugati/keleti bábállamok, sem az itthoni rajongóik nem akarnak érteni SEMMIT abból, MIÉRT tört ki VALÓJÁBAN ez a sajnálatos - és nyilvánvalóan szándékkal kiprovokált! - háború Európában?!

Ahogy arra sem keresik a választ, hogy cui prodest???
(És azért nem, mert a háttérben, haszonélvezőként, könnyen megtalálnák SAJÁT MAGUKAT!!!)

Tapi2021 2024.01.01. 14:06:18

@Boldeone2: "Nem volt " NATO agresszió" az totális ruszki hazugság,"

Persze. Nem is vette körül őket pár év alatt a NATO/USA...
És nem is kezdtek el babrálni már a kiskertjükben sem, vagyis Ukrajnában.

Hogy nézne ez ki fordítva, ha Oroszország és/vagy Kína babrálna ugyanígy pl. Mexikóban???
Pedig az USA-nak semmi köze a mexikóiakhoz, nem úgy az oroszoknak az ukránokhoz. ...

"Az van, hogy létezik egy "antioroszország", az pedig Ukrajna. "

Hát most vagy teljesen hülye vagy, vagy megfizetnek az ilyen elképesztő kijelentésekért.

Tapi2021 2024.01.01. 22:58:26

Érdekes, hogy - most leltem rá - Kabai Domokos is fenn akadt ezen a Váncsa-féle háborús agitprop anyagon (az ÉS is látott már jobb napokat...).

"Ám, miért, miért nem, a nyugati újságírói magatartást tömegesen jellemezték az utóbbi időszakban a Váncsa hozzáállásában is tapasztalható, felületességnek csak nagy jóindulattal nevezhető jelenségek. Ugyanígy, az ellenoldali helyzetbe beilleszkedésre képtelenség is, ami előfeltétele lenne a tárgyszerűségnek. Mert Moszkvát elmarasztalva moralizálhatunk az Ukrajna elleni agresszióról – kettős mércét követve mélyen hallgatva a nyugati hatalmaknak csak az utóbbi három évtizedben gátlástalanul elkövetett, milliók halálával járt hasonló lépéseiről –, de tényszerűségre törekvő elemzőként gondolni kellene arra, hogy

a Kremlből nézve óhatatlanul 1941 eseményei kattoghattak a fejekben.

Ugyebár ez volt a náci Németország által létrehozott Berlin–Róma–Tokió tengely köré egyesített, eleinte „csak” a kisebb kelet-európai államokat, később – Nagy-Britannia kivételével – az összes európai erőforrást a Szovjetunió ellen felhasználó támadás első éve. S ennek nyomán az ott bekövetkezett totális pusztítás, rablás és a milliókat érintő, túlélésre esélyt alig adó helybeli és németországi kényszermunkáltatás kezdete. Utóbbiban felhajtóként nagyon is közreműködtek azok a nyugat-ukrajnai banderista-fasiszták, akiknek eszméire alapul az Európai Unióba készülő mai ukrán állam. Márpedig, ami 2014 és 2022 februárja között Ukrajnához kapcsolódva zajlott, ezeket az emlékeket hívta elő Oroszországban!

Washington irányításával az ukrán–orosz határ karéját követve ezer kilométernyi hosszban épült ki egy erődrendszer. Először a 2014. március 26-ai cikkemben írtam arról, hogy Ukrán tankok araszolnak az orosz határ felé. 2015. november 27-ei jegyzetem címe az volt: Orosz–NATO konfliktus alakulhat ki. Miközben minderről mélyen hallgatott a nyugati, s benne a magyar média, fokozatosan 130 ezres ukrán hadsereg sorakozott fel. Az internetre került civil videók tanúsága szerint is, 2021 végétől valósággal ömlött a haditechnika keletre.

Anélkül hogy százával idézném a korabeli híradásaimat, hadd utaljak a 2021. április 5-ei, tehát az orosz támadás előtt csaknem egy évvel korábbi, Csörgő lánctalpak Oroszország körül című bejegyzésemre. Eközben a 2014-től számított nyolc év alatt három olyan megállapodást söpört le az asztalról a Kijev mögött álló Washington, melyek alapján békét lehetett volna teremteni a Donyec-medencében. Mi több a 2014. februári, kijevi államcsíny előtt Ukrajnán belül rendezni a Krím helyzetét.

Ám Váncsa, s a hozzá hasonlók úgy írtak és írnak a NATO, mindenekelőtt az USA-nak az Ukrajna területén zajló, az orosz erőforrások és piac megszerzésére irányuló, 1903-ban megalapozott, később újból és újból frissített doktrína jegyében folytatott háborújáról, hogy nem vettek, vesznek tudomást ezekről. "...

bekialtas.blog.hu/2023/12/22/1210_bekialtas_ukrajna_gyalazat_es_vancsa

Tapi2021 2024.01.01. 23:03:57

És ez sem rossz írás Domokostól:

"Ehhez képest, ha barát, ha ellenség, ha együttműködésre törekszik, ha küzdelemre vállalkozik, a bölcs ember mindenképpen szeretné tudni, milyen indítékai, szándékai vannak a másiknak, s miként látja az a saját helyzetét, s hogyan értékeli az övét. Ezt a tételt hagyja figyelmen kívül a politikai–gazdasági hatalmat birtoklók pillanatnyi érdekeihez igazodó nyugati, s benne a magyar elemzők többsége az Ukrajna területén folyó proxy-háborúval kapcsolatban. A rájuk hallgatók még inkább. Így alakultak, s alakulnak ki

a társadalom különféle véleménybuborékjaiban dagonyázó csoportok, melyek tagjait a fóbiák, a vágyak, az indulatok uralják.

E véleménybuborékokban sajátos tér–idő szerkezetek jönnek létre. Ezekben a dimenziókban az Ukrajna területén folyó háború időszámításának kezdetét 2022. február 24-ével jelölik. Azzal a nappal, amikor az orosz hadsereg Ukrajnára támadt. Hogy miért nem a Krím 2014-es annektálását jelölik meg origóként, arra egyszerű a magyarázat. Ebben az esetben utalni kellene a Washington által szervezett, 2014. február 22-ei, 106 halottat és 1372 sebesült áldozatot követelt, véres kijevi államcsínyre, s az ezt követően a Donyec-medence több milliós orosz etnikumú lakosságának nyolc éven át zajlott pusztítására, Ukrajna kijevi bábkormány által uralt részének a NATO-ba tagolására, katonai hídfőállássá tételére az amerikai érdekeltségű tőke nem is nagyon titkolt oroszországi behatolási szándéka érdekében. No és arra a józanésszel is belátható folyamatra, amelynek az egyik következménye a Németország által uralt Európai Unió eurázsiai együttműködésre alapozott világgazdasági versenyképességének aláásása, aminek nyertesei már ma is az amerikai tőkeérdekeltségek.

Ebben a téridő-kontinuumban csak az orosz hadsereg rombolásaira vetül figyelem. Az ukrán fél által a NATO által tömegesen odaszállított fegyverzetekből, a 2023-ban a világ leggazdagabb emberévé lett és tett Elon Musk kémműholdjait is felhasználó NATO-felderítés alapján megadott célpontokra milliószámra kilőtt, nyugati eredetű lövedékek becsapódásainak következményeiről eddig alig szólt a fáma. Arról szinte egyáltalán nem, hogy ezek egy részével napról napra civil célpontokat, lakóházakat, iskolákat, közművezetékeket semmisítenek meg, tudatosan. Immár nem csak a Donyec-medencében és a Krímben, amit ugyebár a Nyugat támogatásával fel akar szabadítani a kijevi hatalom, hanem egyre gyakrabban Oroszország nemzetközileg elismert határain belül, sőt a fővárosban és környezetében is károkat okoznak. Minthogy az ezekkel kapcsolatos hírek közül csak a kiemelkedően súlyos támadásokkal foglalkozók – mint a december 30-ai Belgorod elleni csapásokról tudósítók – juthatnak el a nyugati közönséghez, még az érdeklődők sem mérlegelhetik igazán a Kreml indítékait. Ezek közé az is hozzátartozik, hogy

a lenini–sztálini–hruscsovi érában, a bolsevik célok jegyében úgy hozták létre az Ukrajna elnevezésű államalakulatot, hogy ahhoz elsősorban hatalmas kiterjedésű oroszországi területeket csatoltak az ott élő lakossággal együtt.

Ebben a dimenzióban fel sem vetődik, hogyan reagálna Washington, ha mondjuk Moszkva vagy Peking művelné ugyanazt az amerikai határok közelében, amit utóbbi tesz. Többek között azzal, hogy Oroszország köré katonai bázisokból, ellenséggé tett államokból fon gyűrűt, a cikk utáni grafikon szerint a sokszorosát fordítva fegyverkezésre annak, amit a fejlett országok együttesen költenek.

Most mintha azzal kísérletezne a NATO, hogy az ukrajnai helyettesítővel a nemzetközileg elismert orosz területek ellen intézett bombázásokkal olyan helyzetbe hozza a moszkvai vezetést, hogy az egyre brutálisabb válaszcsapásokat legyen kénytelen mérni immár nem csak a fegyverzet- és lőszerraktárak, a repülőterek, harckocsik, ágyúk, sorozatvetők, drónok fedezékeként használt épületek, kiürített áruházak ellen, hanem Ukrajna egész mélységében, lényegében válogatás nélkül. Ez kapóra jönne azoknak, akik az oroszok kegyetlenségére építik immár több száz éve a Moszkva ellen nyugatról indított hadjáratok propagandáját – a lengyelek élén fellépő Báthory Istvántól Napóleonon át Hitlerig.

Ezekben a tisztátalan játszmákban most azt a nótát fújják, amit az Euronews is hangszerelt, miszerint az oroszok már dühösek a háború miatt, amibe mostanra belefáradtak. Mint láttuk, a Levada ennek ellenkezőjét mérte 2023-ban. "

bekialtas.blog.hu/2023/12/30/1212_bekialtas_atvernek_az_oroszokrol_is

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.02. 04:26:10

@Tapi2021:

Egyszerűen az amerikai politika mélyen pragmatikus: ők megpróbálják, de ha nem megy, simán visszakoznak.

Most is ez lett: érdemes volt megpróbálni, hátha összeomlik Oroszo. Hát az meg nem omlott össze. Szóval akkor hagyni kell a projektet elhalni. A bábok Kijevben persze idegesek, dehát ez nem szempont. Vietnámot is átadta az USA. amikor kiderült, túl sok a költség.

vasútihíd 2024.01.02. 06:55:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a gond azzal lehet ha az európa mégjobban belerángatja amerikát mint mondjuk az első vh-ban történt. viszont egyre inkább úgy néz ki hogy trump lesz a következő elnök úgyhogy a jelenlegi ukrajna összeomlására már nem is kell sokat várni.

gigabursch 2024.01.02. 10:34:52

@vasútihíd:
A jelenlegi hohólia összeomlását akkor tekinthetjük ténynek, ha hangos ájvékolással rohannak alijázni azok a véglények, akiknek köszönhető sokszázezer ember halála, megnyomorodása, teljes vagyontalanodása.
Ugyanis hohóliai népirtásért - nem először a történelemben - az ottani kazárok a tevőlegesen felelősök. Mondjuk ez nem egy politikailag népszerű tény, de attól még tény marad.
Akik amúgy a fronttól igyekeznek távoltartani magukat.

Persze, egy kicsivel arrébb még demokratikusabban tolják a népirtást, amihez egy halom állam vezetése lelkes tapiskolással asszisztál.

Gery87 2024.01.02. 15:45:49

@gigabursch:

Tudjuk, mindig mindenért a zsidók a felelősek:)
Így az újévre nem akarod kinőni ezeket a faék hülyeségeket?

"Mondjuk ez nem egy politikailag népszerű tény, de attól még tény marad."

Talán mert nem tény, csak egy szélsőségesen faék összeesküvéselmélet.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása