magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Bár mi hanyatlanánk így

Az egyik legtipikusabb demagóg érv műsorba emelve:

Leginkább a nyugati rendszer legitimálására használatos: a rendszer jó, hiszen magasabb az életszínvonal.

Korábban ennek radikális alakja volt: az emberek Kubából úsznak át az USA-ba és nem fordítva, szóval aki kritizálja az USA rendszerét, az hülye.

Ennek verziója az a liberális dogma is, miszerint "mindenki annyit ér, amennyije van" - pénzügyileg ez nyilván igaz, dehát pénzügyileg véve ez egy közhely - kb. azt jelenti: "akinek sok pénze van, az gazdag" -, viszont másként való alkalmazása abszurd.

96 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4918300901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serény Vélemény 2024.01.12. 13:43:36

Mondok egy egyszerű példát: nemrég megadta magát az egyébként csúcskategóriás , alig hat éves aeg mosógépünk. Vettünk egy legolcsóbbat, egy távol-keleti gyártó mosógépét. Eredetileg sose vettem volna semmit, ami nem európai és köze van az elektromossághoz.

Namost az új, a palettán a legolcsóbbak közé tartozó mosógépünk sokkal jobb, mint az egyébként "prémium" aeg volt. (Halkabb, ráadásul sokkal halkabb, magasabb centrifuga-fordulatszámra képes, és a víz és áramfogyasztása is jobb. )

Na. Ez van. Az európai ipar gagyit gyárt prémium áron.

Gelmerrrrr 2024.01.12. 14:02:12

miszerint "mindenki annyit ér, amennyije van" - pénzügyileg ez nyilván igaz,
----------------------

1. Nem szerint, ez nem a racionális hang, hanem rekkint, a szer-sor hangokat, indogermán ser stuma, dúrgerni rakura.
2. Nem igaz, az iga magyarul jog volna, Joch, így magyarul, ősmagyarul rakta, raktaga.

3. Na ér hang nem van, stak indogermán er és flektált ár forma, az ér látni van egy sklavenaufstandi hang, libernyák, a fentiektől is. A píz is egy libernyák hang, sklavenaufstandi hang, így szláv, habár német Pfand is ott van.

Na ezeket a hangokat dúrgerni kell. Dehát ez már a romány law is, vagyis libcsizmus, és nem is igen rakem, attól, hogy magyar vagyem, nálem nem van ér hang, se píz, vagyis nem volna, de egal, így nem rakem, vagyishát ha pízt bír, úgy stak Sklave.

Gelmerrrrr 2024.01.12. 14:05:34

"akinek sok pénze van, az gazdag" -, viszont másként való alkalmazása
-----------------------------
1. Alkoholizálás? Ezt a hangot dúrgerni kell.

2. A pízt és a gazdag hangokat is, magyar vagyem, ide nem kell a gazdag hang, max a béres, de ezt úgy rakva, hogy Ukrajna béres, vagyis van bér bírni, bírongni, ahogy mondjuk a zsigulit, az ukrán szukát, a tv-t, a lovat, marhát marokni...

ez a nevem senki 2024.01.12. 17:57:36

kínjával senkinem tud vers
enyezni
csak jappán

erol 2024.01.12. 19:34:45

Pedig egyszerű. Nyugaton jó az életszínvonal, kényelmesen, biztonságban lehet élni, ezzel szemben azt mondod vannak szegényebb országok ahol nehezebb az élet, viszont hatalmas előnyeik vannak: nyugodtan szidhatod a buzikat, nincs abortusz és eutanázia. Szerintem ez sok embernek kevés "pozitívum".

vasútihíd 2024.01.12. 20:14:42

aki dúsgazdag az nagyon kevés kivételtől eltekintve kizsákmányoló. ez országszintre emelve még igazabb.

Gery87 2024.01.12. 21:17:40

"Ennek verziója az a liberális dogma is, miszerint "mindenki annyit ér, amennyije van" -"

Mondjuk ezt pont Lázár Jani mondta nemrég, a hülye libsije.

Gery87 2024.01.12. 21:22:21

Egyébként a műsorban nem az van kiemelve amit mondasz hogy "ott több a pénz, pont".

Hanem pl hogy ott lehet sztrájk, mert van normális sztrájktörvény, ezért van sztrájk, van összetartás és vannak eredményei!

Meg hogy MO-on a faluban, vidéken a helyi Döbrögi az úr és nélküle nincs és nem lehet semmi...se fellépés, se vállalkozás...

Az emberek meg már öncenzúrában élnek.

Kurvára nem a pénzről szólt!

Miért téveszted meg azok az nertársaidat, akik nem néznek meg ilyen műsorokat?:)

Gery87 2024.01.12. 21:30:13

@erol:

Ez a bunkóknak pozitívum!
Tetszik nekik ahogy Orbán odaszól meg nagy a pofája, cinikus és geci!

Nézz meg bármilyen neres propaganda sajtóterméket, műsort:
- a központi elem a bunkóság, cinizmus.

A Farhát Ádámka, a Jeszy, a Megafon, a Bayer, Apáti Balett, a neres hírcsatornák...stb a nyilatkozó neres politikusok!
Mindnek a kommunikációs alapja hogy cinikus büdösbunkóként kell beszélni, viselkedni a másik félről!

Meg a kormány hirdetések, reklámok....te jó ég.
A füttyögős brüsszelezlő is....szégyen.
Én szégyellem magam!
Legalja a közbeszéd, a politikai kommunikáció!

Hát ennél prolibb már nem is lehetne ez az egész ország.

Gyerekes vén hülyék országa lettünk!

Wildhunt 2024.01.12. 23:01:25

@Gery87: Németországban alkotmányellenes az általános sztrájk. Csak mondom.

Rodney2 2024.01.13. 05:44:58

@Gery87: Ezt a sztrájk dolgot egyszer gondold át: tipikusan a közpénzből fizetett alkalmazottak szoktak sztrájkolni: tanárok, egészségügy, vasút és egyéb tömegközlekedés, stb. Néha itt ott egy kis ipar is persze. Ezzel az a baj, hogy a sztrájkolók az adófizetőktől akarnak több pénzt. Megnézném a szolidaritásodat, amikor egy egy sikeres tanár vagy vasutas szrájk után neked mint adófizetőnek a kormány adóemelés formájában kiszámlázná az elért béremelést.
1990-ben kiszabadultam Belgiumba egy nagyon jó nevű tudományos kutatóintézetbe. A helyi mentorom vért hányt attól, hogy a vasutasok állandóan sztrájkolnak, miközben egy kalauz többet keres mint ő, az agyvelő tudományos kutató. Nem nagyon érzékeltem a szolidarítást, inkább azt hogy vannak olyan szakmák amiknek nagyobb a zsarolási potenciálja mint másoknak és ezzel szépen vissza is élnek. Ez inkább egy törvényileg támogatott bűnszövetkezetre emlékeztet (azért szövetkeznek, hogy a piaci béreknél többet zsarolhassanak ki, amit nem tudnának megtenni, ha a törvény nem támogatná őket)

Rodney2 2024.01.13. 05:47:23

@erol: Ez a hozzászólásod olyan volt, mintha egy búvárharangban élnél a CEU pincéjében és a világot csak a debileknek készített Soros-Sorvezetőkből ismernéd.

Rodney2 2024.01.13. 05:57:49

Németország:

www.portfolio.hu/gazdasag/20231216/bajban-europa-legnagyobb-gazdasaga-egyre-tobb-a-munkanelkuli-657053

danubeinstitute.blog.hu/2024/01/03/bajban_europa_motorja_valsagban_a_nemet_ipar?utm_source=kozelet&utm_medium=link&utm_term=2024_01_07&utm_campaign=inda_kozelet

index.hu/kulfold/2024/01/10/nemetorszag-vasutassztrajk-bervita/

Erről nehéz azt gondolni, hogy jó irányba mennek a dolgok. Szerencse hogy az ukrán népirtó nácik támogatására jut pénz, ja meg buzipropagandára.

Mondjuk ha valaki 30 évvel ezelőtt eltöltött 1 évet Németországban és most visszamenne, akkor olyan sokkos állapotba kerülne a változásoktól, hogy ápolásra szorulna. Kb így lehet mérni a hanyatlást, nem úgy hogy mennyivel keres többet éppen most valaki valahol. Dinamikus vs statikus kép. De hát egy ballibnél az agyhalál a belépő kritérium. (nálam megvan ez a tapasztalat, csak én közben is voltam, így fokozatosan láttam a változásokat, tavaly mégis megdöbbentem, hogy hova jutottak)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.13. 07:28:15

@Gery87:

A németnél nagyobb öncenzúra kevés helyen van. Ott a legkisebb kibeszéléssel már fasiszta vagy.

Szóval Soros Magyar Hangpskodói hazudnak mint mindig.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.13. 07:30:05

@erol:

Nem csak az.

Hanem a nyugati jólét forrása a világ többi részétől elsíbolt pénz.

Ez kb. olyan, hogy kirabollak, majd szidlak "na, miért vagy szegény, te szerencsétlen balek?".

Gery87 2024.01.13. 09:28:01

@Wildhunt:

"Háromnapos országos vasúti sztrájk kezdődött Németországban. A péntek este 6 óráig tartó munkabeszüntetés alatt a távolsági vonatok csupán 20 % -a közlekedik, a helyi, regionális járatok meg szinte alig. Több százezer utazó lehetőségét törölték."

De találd már ki hogy nálunk ez is jobb:)

Gery87 2024.01.13. 09:35:29

@Rodney2:

"Ezt a sztrájk dolgot egyszer gondold át: tipikusan a közpénzből fizetett alkalmazottak szoktak sztrájkolni: tanárok, egészségügy, vasút és egyéb tömegközlekedés, stb. Néha itt ott egy kis ipar is persze. Ezzel az a baj, hogy a sztrájkolók az adófizetőktől akarnak több pénzt. "

Semmi baj nincs ezzel, aki állami alkalmazott az már kussoljon vagy mi legyen?
Annak nincsenek jogai, nincs joga a méltó fizetéshez, munkakörülményekhez stb?

"Megnézném a szolidaritásodat, amikor egy egy sikeres tanár vagy vasutas szrájk után neked mint adófizetőnek a kormány adóemelés formájában kiszámlázná az elért béremelést."

Megnézheted!
Ne legyél már ennyi szarrágó, meg empátia hiányos.
Többek között ezért ilyen ez az ország, mert nincs semmi szolidaritás, közösségi összetartás, a szomszéd tehene dögöljön meg.
Amikor meg ennek érzed a hátrányát akkor pislogsz...

"1990-ben kiszabadultam Belgiumba egy nagyon jó nevű tudományos kutatóintézetbe. A helyi mentorom vért hányt attól, hogy a vasutasok állandóan sztrájkolnak, miközben egy kalauz többet keres mint ő, az agyvelő tudományos kutató."

Sztrájkoljon ő is, nem a vasutas tehet róla hogy ők nem tudják megszervezni magukat!

"Nem nagyon érzékeltem a szolidarítást, inkább azt hogy vannak olyan szakmák amiknek nagyobb a zsarolási potenciálja mint másoknak és ezzel szépen vissza is élnek."

Ez van. Amikor a tőkének nagyobb akkor meg az nem rinyál érdekes módon.

"Ez inkább egy törvényileg támogatott bűnszövetkezetre emlékeztet (azért szövetkeznek, hogy a piaci béreknél többet zsarolhassanak ki, amit nem tudnának megtenni, ha a törvény nem támogatná őket)"

Általánosságban egy állami jellegű szférában mi lenne a piaci bér?
hagyjuk már...

Gery87 2024.01.13. 09:36:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Csak a lényegről nem esett szó.
megint csak a bérencezés megy...

0dzsud0 2024.01.13. 10:51:16

@Gery87: "Sztrájkoljon ő is, nem a vasutas tehet róla hogy ők nem tudják megszervezni magukat!"

Pedig tényleg van abban valami visszataszító, ha végül nem az kapja a "pluszt", aki valóban érdemes rá, hanem aki nagyobb pofával tudja mondani, aki jobban tud zsarolni. Ezt miért kellene támogatni? Hányszor láttam ilyet munkahelyeken is...aki közepes teljesítményt nyújtott, de verte az asztalt és lázította a kollégákat akár teljesen alaptalanul is, ahhoz gyakran hozzávágtak egy kis pénzt, hogy egy kis időre maradjon csendben. És kapott esetleg ugyanannyi bónuszt vagy még többet is, mint a legnagyobb tapasztalattal rendelkező, csendes, visszahúzódó emberek, akik meg amúgy a hátukon vitték az egész kócerájt. Ez normális? A te logikádból az következik, hogy utóbbiak meg is érdemlik, csökkentsenek hát ők is a teljesítményükön, cserébe növeljenek a pofán, üljenek csak kivétel nélkül mindenhol ilyen emberek. :D

Gery1987 2024.01.13. 12:47:07

@0dzsud0:

Nem kell támogatni, nem kötelező!
De ha sikerül nekik elérni amit akarnak az jelentheti azt is hogy a vasutas munkája van annyira fontos hogy végül engedjenek neki!
Akkor milyen alapon mondjuk azt hogy a bakter lófasz egy professzorhoz képest?
Utasok millióit szállítani is van annyira fontos mint az agyat kutatni.

Gery1987 2024.01.13. 12:50:25

@0dzsud0:

"aki közepes teljesítményt nyújtott, de verte az asztalt és lázította a kollégákat akár teljesen alaptalanul is, ahhoz gyakran hozzávágtak egy kis pénzt, hogy egy kis időre maradjon csendben"

Én meg olyat láttam hogy a csendes rendes kollégák rinyáltak hogy semmi se jó, mikor meg tenni kellett volna ellene akkor inkább behúzták fülüket farkukat....és végül mindenki megszívta mert gyávák voltak egy szaros vacak állás miatt is kussolni.
Melyik a jobb?

Egyébként semmi értelme errefelé terelni ezt a dolgot.
A sztrájk alapjog és az egyetlen erő amivel a munkavállaló a kapitalizmusban fel tud lépni az érdekeiért kollektíve.

Úgyhogy pont leszarom hogy kinek mi tetszik meg mit gondolnak agykutatók a kalauzokról....

:)

2024 2024.01.13. 14:52:20

@erol: "Nyugaton jó az életszínvonal, kényelmesen, biztonságban lehet élni..."

Mondd ezt azoknak, akiknek szeretteit, ismerőseit leszúrták/lenyakazták/tömegbe hajtó gépjárművel halálra gázolták/megerőszakolták vagy csak fogdosták az utcán. Mondd azoknak a mentősöknek és rendőröknek, akikre petárdákat dobtak és tűzijátékrakétákkal lövöldöztek Berlinben Szilveszterkor. Mondd azoknak a belgáknak, hollandoknak, németeknek, akik nem, nem csak az alacsonyabb megélhetési költségek, hanem a hazájukban uralkodó állapotok miatt költöznek hozzánk egyre növekvő számban. És mondd azoknak a korábban Nyugatra költözött honfitársainknak, akik hasonló okokból jönnek vissza.

Te szerencsétlen hülye.

0dzsud0 2024.01.13. 15:14:15

@Gery1987: "Úgyhogy pont leszarom"

Ebben megegyezhetünk, az én ingerküszöbömet se nagyon tudta elérni a kontraszelektált tanárok nyígása, akik kormányváltásra kampányoltak, de a pénzt azért ennek elmaradása ellenére is követelték azonnal. :D

Gery87 2024.01.13. 18:04:58

@0dzsud0:

Ez ilyen, nem kötelező mindenki sztrájkját, követeléseit támogatni.
De attól még ahhoz joga kéne hogy legyen mindenkinek.

Boldeone2 2024.01.13. 18:05:27

@2024: A tényadatok

landgeist.com/2022/06/17/homicide-rate-in-europe/

nem azt bizonyítják, hogy Nyugat- Európa veszélyesebb hely lenne, sőt...

Gery87 2024.01.13. 18:09:41

@_Neville:

Nem azért hogy védjem ezt a levitézlett, köpönyegforgató öregembert, de hasonló trafikos sztorit én is nemhogy hallottam, de tapasztaltam is.
Ettől még lehet hazugság, vagy beképzeli, de sajnos el tudom hinni.

Ne becsüld le az emberi hülyeség erejét!:)

Pont ilyen pitiáner nevetséges marhasággal találkoztam én is!

Boldeone2 2024.01.13. 18:10:51

@2024: Sőt, minden bűncselekménycsoporban lassan, trendszerű csökkenés van:

Police-recorded crimes against property in the EU decreased further in 2021: robberies fell by 1 %, thefts by 7 % and burglaries by 2 % compared with the previous year."

Tehát ezek a tények:

ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Crime_statistics

A többi dolog a szélsőjobb sajtó hisztériakeltése, főleg

Arra, hogy egy terrorcselekmény áldozatává váljon valaki, rendkívül kicsi, alig mérhető az esély

Ráadásul azok nem bal- vagy jobboldali kormányfüggő dolgok, leginkább elkerülhetelenek...

Boldeone2 2024.01.13. 18:25:35

@0dzsud0: Ebben megegyezhetünk, az én ingerküszöbömet se nagyon tudta elérni a kontraszelektált tanárok nyígása, akik kormányváltásra kampányoltak"

- Rendben. Akkor legyenek főszerepben a magániskolák. Ez esetben - nem tudom hány éves vagy, de majd választhatsz: beadod a gyereked a szar államiba, ahonnan a jó tanárok elmenekülnek, vagy egy magániskolába, de akkor fizetsz mint a katonatiszt ( Debrecenben van már ilyen.. )

Ha az államiba adod be, ott lassan lepusztul minden, mert lassan minden tehetséges ember elmenekül!

Ezek a piac rideg törvényei! Gondolom amikor az autószerelőhöz viszed az autót, akkor nem hisztizel amikor pár órás munkára nem ritkán 100-200 ezret számláz! Mondjuk hisztizhetsz is, nem hatja meg...10-12 ezer+ áfa a rezsióradíj...

Ugyanez a villanyszerelő, lényegében egy fél egy órás munkára egy 20- ast elkér....

Tehát: miért várod el egy olyan embertől aki 5 évet tanult mondjuk, hogy szarért-hugyért készítse fel az életre ( jól) a gyerekedet??

Ez nonszensz!

Boldeone2 2024.01.13. 18:32:34

Tehát, 2023- ban a kormány által bevallott pedagógus átlagbér az havi nettó 330 ezer forint volt. Ez a szemét banda - Fidesz - pedig ezt várta el, hogy egyetemet végzett emberek évtizedes munkatapaszralattal ennyiért dolgozzanak!

Gery87 2024.01.13. 18:51:37

@Boldeone2:

Én mondjuk egy elég szar érvnek tartom hogy egy tanár vagy bárki azért kapjon sokkal több pénzt évtizedeken át mert "diplomás"....ez a legvégső "bebújok a papír mögé" duma! Eltartott kisujjal persze, ahogy kell...

Azért kell megfizetni a tanárokat mert fontos, társadalmi feladatot látnak el és a gyerekeinkkel foglalkoznak, tanítják, nevelik őket. Ehhez meg a lehető legjobb és legmotiváltabb embereket kell bevonzani és képezni, ők akkor jönnek erre a pályára egyéb jól fizető pl mérnöki meg IT vonal helyett, ha ebből is jól meg tudnak élni! Pont.

De a diplomával ne jöjjünk már, végigseggelni pár évet sokan tudnak, nem mindenki de sokan, évtizedes munkatapaszralattal is sokan bírnak másban!

Utóbbiak közül rengetegen mégse keresnek nettó 350-et se!....most akkor mi van?

0dzsud0 2024.01.13. 19:02:33

@Gery87: "De attól még ahhoz joga kéne hogy legyen mindenkinek."

Lehet alapjogot is korlátozni, ebből még nem következik, hogy oda a jogállamiság.

élveteg 2024.01.13. 19:03:53

@_Neville:

Tényleg A trafikos eleve nem válogat cigik közt Egy adott gyártó minden terméke listázva van Ha valamelyikből egy készletszint alá megy a mennyiség akkor a rendszer autómatikusan küld egy megrendelőt Minden terafiknak megvan hogy melyik napon szállítanak neki és addigra áll össze a teljes megrendelés A trafikos ha akarna sem tudna ebbe a rendszerbe belenyúlni

0dzsud0 2024.01.13. 19:17:50

@Boldeone2: Azért ehhez egy kis kiegészítés...

"Az Eurostat által közzétett adatok hitelessége – a magyar rendőrséggel összefüggésben – megkérdőjelezhető­. Nem először fordul elő, hogy az oldal nem a valóságnak megfelelő statisztikát közöl. Ezeket az adatokat nem a magyar rendőrség szolgáltatja az Eurostat részére."
www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/bunugyek/a-valos-emberolesi-adatok

0dzsud0 2024.01.13. 19:30:36

@Boldeone2: "választhatsz: beadod a gyereked a szar államiba, ahonnan a jó tanárok elmenekülnek, vagy egy magániskolába, de akkor fizetsz mint a katonatiszt"

Szerintem a legértelmesebb választás beadni államiba, emellett:
- sokat foglalkozni vele szülőként, kiegészítve
- magántanár közreműködésével (angol, matek, természettudományi tárgyak), ez utóbbi elitgimik esetében elhagyható, más esetben nem nagyon.

"Ha az államiba adod be, ott lassan lepusztul minden, mert lassan minden tehetséges ember elmenekül!"

Eleve nincsenek ott...aki igazán tehetséges, baromi ritkán áll általános iskolai vagy középiskolai tanárnak, a tény sajnos ez. A helyzeten továbbá csak hosszú távon segít a tanári karnak nyújtott fizetésemelés...nem nehéz belátni, hogy ebből csak az lesz, hogy a jelenlegi gyenge tanárok a gyenge teljesítményükre kapnak több pénzt. Ettől egyik gyerek sem lesz eredményesebb.

"Gondolom amikor az autószerelőhöz viszed az autót, akkor nem hisztizel amikor pár órás munkára nem ritkán 100-200 ezret számláz!"

Sosem az ár a legfontosabb, szerencsére elég sok dolgot ki tudok fizetni. Azt nézem, hogy megkapom-e a pénzemért a kért szolgáltatást. Egy állami iskola tanárától vajon megkapom, ha holnaptól 700 nettót keres? Ez persze egy folyamatot elindíthat, aminek 10 év múlva akár már lehet is látható eredménye, de akinek most tanul gyereke, azt ez már nem nagyon fogja meghatni.

"Tehát: miért várod el egy olyan embertől aki 5 évet tanult mondjuk, hogy szarért-hugyért készítse fel az életre ( jól) a gyerekedet??"

Dehát pont azt írom, hogy dehogy várom el...hatalmas ívben leszarom őket, az iskola legfontosabb funkciója a gyerekmegőrző. :)

Egyébként ha már ilyen szépen tudsz érvelni a piaci viszonyokkal, a tanárok esetében is elég egyszerű a dolog...álljanak fel szépen sokkal nagyobb arányban, ha tényleg nem tetszik valami és váltsanak munkahelyet/szakmát. Mindjárt megoldódna a feltételeik biztosítása, de valahogy mindig csak hallgatom tőlük, hogy "már az Aldi kasszás is többet keres", de azért oda ő sosem jelentkezne dolgozni, azt azért már nem. :) Hát akkor ez van.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.13. 19:45:09

@Boldeone2:

Mo. nem lesz képes soha nyugati bérszintet adni. Azaz csak egy esetben: amikor a nyugat tartósan elkezd lemenni.

erol 2024.01.13. 20:04:10

@0dzsud0:
Hát igen, ez ki lett próbálva a focival, hiába ömlik a pénz, ugyanolyan sz@r mint volt.

2024.01.13. 20:21:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
vásárlóerő paritáson el lehet érni akkor ha az ország elegendő árut termel és a tőkejövedelmek eloszlanak.

magyarország a 80-as évek végén, a rendszerváltást megelőzően vásárlóerő paritáson elérte a nyugati alsóközéposztály szintjét, írország állt előttünk, portugália mögöttünk. úgy, hogy kétségkívül volt olcsó orosz nyersanyag és szovjet piac. ez előny volt, ugyanakkor volt egy nyugati embargó, nem lehetett behozni nyugati technológiát, kizárólag keletit és azt is csak központi állami irányítással volt szabad használni a kommunista ideológia miatt.

és ilyen brutális körülmények között magyarország elérte a nyugati alsó középosztály szintjét. vásárlóerőparitáson. pedig a paraszti nagyszüleim gyakorlatilag 0 gdp-t termeltek. áramot se nagyon fogyasztottak. viszont volt háztáji birtokuk, azon nyugdíjasként is kertészkedtek, tartottak állatot és egyébként elég jól megéltek. úgy, hogy a téesz biztosította a nyugdíjat. nem az állam, hanem a téesz megtermelt annyit, hogy fizetni tudott az inaktív téesz tagoknak. (nyilván nem volt társasági adó, hanem helyette nyugdíjat kellett fizetniük.)

és megannyi szocialista "trükkel" el lehet érni azt, hogy az ország vásárlóerőparitáson elérja a nyugati átlagos szintet. akkor ha nincs embargó és a technológia felhasználásának nincs ideológiai korlátja. tehát a vegyes gazdálkodás megengedett.

Boldeone2 2024.01.13. 20:28:28

@0dzsud0: Dehát pont azt írom, hogy dehogy várom el...hatalmas ívben leszarom őket, az iskola legfontosabb funkciója a gyerekmegőrző. :)"

- A nagy túrót! Pont hogy az iskolában dől a gyerek egész élete! Akik a Fazekasba, Treforba, Eötvösbe járnak, azok kerülnek majd be az elit szakokra, az egyetemeken. Onnantól fogva ha egy jó egyetem, piacképes szakát elvégzi, le lesz zsírozva az élete
Plusz: társadalmi szempontból is fontos, hogy jó iskolák és megbecsült tanárok által képzett diákok legyenek, különben lemarad az ország a nemzetközi versenyben. Finnországban pl kiválóan megbecsülik a tanárokat, nem véletlen tartanak ott ahol...
PL ha a matektanárt nem fizetik meg, elmehet kockázatelemzőnek, a fizika, kémia tanár meg az iparba , pl..

Alacsony tanári fizetés = kontraszelekció= romló oktatás---> később romlik a társadalom humántőkéje

2024.01.13. 20:28:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a jólétet a szocialista ideológia teríti szét. és a reformszocialista elképzelések képesek a kollektív jólétet megteremteni akkor ha be lehet hozni a nyugati technológiát, a vegyes gazdasá megenegedett és nincs ideológiai korlát. ezzel csak egy probléma van, hogy minden a fővárosi agglomeráció számára átmeneti visszalépést jelente.

mert ha visszaállna a szövetkezeti rendszer, a háztáji birtokokkal, akkor nem kellene annyi hipermarket, ha vannak hajdúság áruházak, a helyiek kezében, akkor az nem jó budapestnek, mert a kereskedelmi szolgáltatások haszna jelentős részben vidéken marad, ha a hajdútakarék a hajdúvárosok kis központi bankja, kantonalbank, mint svájcban, akkor a tőkejövedelmek egy részét elviszik a hajdúvárosok.

ennek a kárvallottja budapest lenne. a ballib. és a nemzeti burzsoázia. a fidesz.

Boldeone2 2024.01.13. 20:32:10

@0dzsud0: tanárok esetében is elég egyszerű a dolog...álljanak fel szépen sokkal nagyobb arányban, ha tényleg nem tetszik valami és váltsanak munkahelyet/szakmát."

- Ez a dolog már folyamatban van, sajnos... Már az általános iskola sem " gyermekmegőrző" hanem ott is komoly felkészítés folyik a jobb helyeken...

Boldeone2 2024.01.13. 20:39:58

@0dzsud0: ...aki igazán tehetséges, baromi ritkán áll általános iskolai vagy középiskolai tanárnak, a tény sajnos ez. A helyzeten továbbá csak hosszú távon segít a tanári karnak nyújtott fizetésemelés...nem nehéz belátni, hogy ebből csak az lesz, hogy a jelenlegi gyenge tanárok a gyenge teljesítményükre kapnak több pénzt. "

- Ez hülység! Éppen annyi gyenge teljesítményű tanár van, mint amennyi gyenge teljesítményű ember van többi a foglalkozási területen! Főleg úgy, hogy brutál szinten alulfizetik őket

Az orvosokra ugyanannyi, ha nem több panasz van!

A gyökérprobléma annyi, hogy brutálisan alulfinanszírozott mindkét terület

Boldeone2 2024.01.13. 20:55:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ha Magyarország nem éri el a közepes nyugati bérszintet, az politikai osztály hibája lesz

Szlovéniában, de Csehország és Legyelország egyes részein már közepes nyugati életszínvonal van. Az ipari központok keletre települnek, tehát van egy lassú, de érdemi felzárkózás

Mondjuk kb 15-20 éve 4-6x annyi pénzt lehetett keresni átlagban a fejlett nyugaton, most ez inkább már olyan 2,5-2,8 x - os különbséget jelent, de van olyan szakma ahol már csak 2x annyit...

A fejlettebb közép- európai régiók már bérték, le is hagyták Olasz és Spanyolország egyes részeit

Nyilván Svájcot vagy Norvégiát, Luxemburgot soha nem lehet utólérni, de a közepes nyugati színvonal elérhető szerintem

Ha nem esünk bele a közepes jövedelmű országok csapdájába

Az a gond, hogy mindenki Ausztriához hasonlít, amely a világ egyik leggazdagabb országa

A világ többi részéhez képest inkább gazdagok vagyunk. Pl az ázsiai árak - Vietnám, Indonézia - nekünk nevetségesen olcsó

Pl 5 nap közepes szállodában ott már összesen 20- 40 ezer forintból kijön, de Vietnámban, Da lat , láttam 12 ezer forint / 5 nap szállást, normálisat, most januárra...

Boldeone2 2024.01.13. 20:59:10

@Gery87: Utóbbiak közül rengetegen mégse keresnek nettó 350-et se!....most akkor mi van?"

A kormány szerint már nettó 384 ezer az átlag....:) volt a múlt évben...

A medián az megint más..

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.13. 21:01:53

@Boldeone2:

Szlovéniában és Csehországban a magyar szint 110-120 %-a van.

0dzsud0 2024.01.13. 21:04:18

@erol: Mondjuk tényleg poén, hogy évekig hallgattuk a balfaszoktól, hogy mind hiába, úgyis szarok maradunk (ők ezt szeretik). De most is az megy, hogy ha nincs azonnal világbajnok csapatunk, akkor kuka az egész. :) A tanáranalógia hasonló, nincs kétségem, hogy hosszú távon érhető el javulás a több ráfordított pénzzel (szerintem ez kitűnik a fentebbi kommentjeimből is), csak épp nekem most annyira nem égető dolog azokat jól megfizetni, akik most szar teljesítményt nyújtanak. :) A fociban sem volt az, még mielőtt...de az legalább szórakoztató, ja meg az is lényeges különbség, hogy ők nem azt mondták, hogy "kurvaanyádfidesz, adjálpénzt", talán a magukra oly' büszke pedagógusok is bele tudtak volna állni a témába picit több gógyival, dehát ez így sikerült. És még kapnak is emelést, szóval nincsenek is teljesen leszarva.

0dzsud0 2024.01.13. 21:12:39

@Boldeone2: "Pont hogy az iskolában dől a gyerek egész élete! Akik a Fazekasba, Treforba, Eötvösbe járnak, azok kerülnek majd be az elit szakokra, az egyetemeken. Onnantól fogva ha egy jó egyetem, piacképes szakát elvégzi, le lesz zsírozva az élete"

Az egy kivétel, a magyar gimik döntő része nem elitgimi...írtam is, hogy ezekben nem esszenciális a magántanár, máshol igen, ha jót akarsz a gyereknek (vagy különben bele kell törődni, hogy belőle nem lehet orvos, fizikus stb.).

"Finnországban pl kiválóan megbecsülik a tanárokat, nem véletlen tartanak ott ahol..."

Gyakori tévedés. A finn pedagógusok sincsenek a legjobban kereső diplomások közt a hazájukban, és ők is gyakran szoktak tünteni a kedvezőtlen feltételekre vagy a kevés fizetésre hivatkozva, még asszem Gulyás Marci finnoktatást szopkodó videójában is volt szó a finn tanársztrájkokról. :)

"PL ha a matektanárt nem fizetik meg, elmehet kockázatelemzőnek, a fizika, kémia tanár meg az iparba , pl.."

Egy matektanár sehol nem fog úgy keresni, mint egy tapasztalt kockázatelemző, ilyen hülyeségekről kár is álmodozni. :) Miért akarod számonkérni nálunk azt, ami a világ egyetlen országában sem valósul meg, még a legfejlettebb jóléti államokban sem?

Boldeone2 2024.01.13. 21:13:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nekem úgy tűnt, hogy ennél magasabban vannak, de menj el és győződj meg saját szemeddel is, milyen házakban laknak, milyen autókkal járnak...

Az autópark soha nem hazudik.

Valójában most Ázsiába kellene menni...Ilyen olcsóság soha nem volt ....

Boldeone2 2024.01.13. 21:17:28

@0dzsud0: Gyakori tévedés. A finn pedagógusok sincsenek a legjobban kereső diplomások közt a hazájukban, és ők is gyakran szoktak tünteni a kedvezőtlen feltételekre vagy a kevés fizetésre hivatkozva"

A magyar viszonyokhoz képest viszont kánaán, sőt, a román viszonyokat is már jobbnak mondják ( gàz)

24.hu/kulfold/2023/07/23/finnorszag-finn-oktatas-iskola-tanarok-szakszervezet/

Boldeone2 2024.01.13. 21:19:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Milyen álhíreknek? Többször jártam mindkét országban, nem magyar szint !

Sőt, autót is Csehországban fogok venni, sokkal olcsóbb

0dzsud0 2024.01.13. 21:20:07

@Boldeone2: "- Ez a dolog már folyamatban van, sajnos..."

A "folyamatban van" az marhára nem elég. Most akkor mégis keresnek annyit, hogy azért még inkább maradnak, vagy már tűrhetetlen a helyzet? Ha utóbbiról van szó, akkor miért nem állnak fel?

"Már az általános iskola sem " gyermekmegőrző" hanem ott is komoly felkészítés folyik a jobb helyeken..."

Ha jól értem, itt már megint arról álmodozunk, hogy a Fazék-féle elitképzés legyen az általános...ezt nagy butaság elvárásként megfogalmazni, soha nem jöhet létre, hiszen épp a LÉNYEGE az az egésznek, hogy az elitiskolák már általános iskola alsó tagozat után szépen kimazsolázzák a legjobbakat, azokkal foglalkoznak emelt szinten, a többiek pedig kategóriákkal lemaradnak. Lehet jönni a finn oktatási rendszerrel, csak előbb nézzük meg, hogy az hogy működik. Ott ugyanis nincs mazsolázgatás, együtt kell tanulni mindenkinek...ezt beszéld meg a leggazdagabb budai szülőkkel! Szóban lehet, hogy szolidárisak lesznek, de a valóságban épp az a cél, hogy az ő gyerekeiket, akikkel annyit foglalkoztak ne hátráltassák a tanulásban a gyengébb társaik. Szerintem van is igazságuk, és tőlem mehet is tovább a dolog úgy, ahogy van, de akkor viszont ne kelljen azt hallgatni, hogy legyen minden gimi olyan jó, mint a Fazekas, mert fel kéne fogni, hogy nem kivitelezhető.

2024.01.13. 21:21:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
budapest az átlag felett fogyaszt. a vidék van lesüllyedve.

Boldeone2 2024.01.13. 21:21:17

@0dzsud0: Egy matektanár sehol nem fog úgy keresni, mint egy tapasztalt kockázatelemző,"

- Csakhogy nem ez kérdés/ probléma hanem az, hogy nálunk egy multis bolti eladó többet keres, ez viszont abszurd

Gery87 2024.01.13. 21:22:08

@0dzsud0:

Szerintem nem lehet.
Kanadában a kovid alatt úgy számolták fel a "kamionos tüntetést" hogy befagyasztották a tüntetők meg a támogatók bankszámláit!
Ott arra az időre megszűnt a jogállam.
Ami mutatja egyébként azt is hogy az elit számára addig jó meg addig van jogállamiság amíg nekik az nem okoz bajt. Egyébként meg "felfüggesztik".

Vagy a svéd mintademokráciában: a NATO csatlakozásról nem volt népszavazás, az volt az indok kb hogy "a nép ehhez nem ért".
Kész.
Addig van demokrácia amíg nincs komoly tétje, amint van, kussoljál!

2024.01.13. 21:22:11

budapest vásárlóerő paritáson messze az európai átlag felett áll. a rendszer budapestre van optimalizálva. a fővárosra, a tőkepiaci központra, a fogyasztó társadalomra.

2024.01.13. 21:23:11

budapesten meg van osztva a hatalom, demokrácia van. vidéken nincs demokrácia. nem is volt. gyurcsányék idején se.

Gery87 2024.01.13. 21:23:13

@Boldeone2:

Lölő meg Andika felhúzza a statot:)

Boldeone2 2024.01.13. 21:27:06

@0dzsud0: hvg.hu/elet/20231205_PISA_2023_melyponton_a_magyar_matematika_es_olvasasi_teljesitmenyek

Ez azt mutatja, hogy szar a helyzet, de nagyon terveket sem látok, hogy javuljon...

A tudomány képviselőit, az egyetemeken brutál szarul fizetik, az is tény, ha a legfelsőbb szintig megyünk

Most akkor mégis keresnek annyit, hogy azért még inkább maradnak, vagy már tűrhetetlen a helyzet? Ha utóbbiról van szó, akkor miért nem állnak fel?"

- Pont az történik hogy NEM vagy egyre kevesebben maradnak

Gery87 2024.01.13. 21:29:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez nem mostanában van így, hanem 500 éve....
Mindig fejlettebbek voltak.

Szlovénia egy minta arra, mi lenne pl Szlovákiából ha nem küzdene a tipikus régiós kisebbségi problémával.

Csehország meg arra, mi lehetne MO-ágból ha elfogadnánk végre hogy kis nemzet és kis ország vagyunk, kár régi nagyságról meg "vezérnemzeti" hülyeségekről álmodozni.

erol 2024.01.13. 21:54:17

@0dzsud0:
Végül sikerült eljutnod a fogatlan kocsmatöltelék véleményéhez: a foci fontosabb mint az iskola, mert az legalább szórakoztató. Gratulálok.

0dzsud0 2024.01.13. 22:28:40

@erol: Nyilván a te szarkasztikus párhuzamodra reagáltam, de látom, így már nem tartod olyan viccesnek. Sebaj. :)

0dzsud0 2024.01.13. 22:30:10

@Boldeone2: "a román viszonyokat is már jobbnak mondják"

Persze, ez egy elég tipikus ballib propaganda. Mondanám, hogy ne higgy el minden hülyeséget, amit a neten olvasol, dehát ez szerintem már mindegy. :)

0dzsud0 2024.01.13. 22:34:05

@Boldeone2: "- Csakhogy nem ez kérdés/ probléma hanem az, hogy nálunk egy multis bolti eladó többet keres, ez viszont abszurd"

Mondjuk annyira nem beszélnék degradálóan egy Aldi-alkalmazottról sem, egy-egy nagy arcú pedagógusnak kifejezetten ajánlanám, hogy ne csak fenyegetőzzön a felállással, hanem próbálja ki nyugodtan, hogy milyen lehet a boltban dolgozni, hogy mit kell szenvedni nekik egy nap azért a fizetésért. :D

0dzsud0 2024.01.13. 22:38:42

@Gery87: "Szerintem nem lehet."

Megvan a lehetőséged, hogy így gondold, de azért számos eset van, amikor került korlátozásra alapjog, és túlélte azt a jogállam. Olyan esetek is vannak, hogy két alapjog ütközik, ezért valahogy el kell dönteni, hogy az adott helyzetben melyik érvényesül, egy csomó, nálam okosabb jogász értekezik erről egy rakás AB-határozatban például, nem olyan egyszerű téma. Esetenként érdemes megítélni mindent, a kanadai példa valóban totál gáz és antidemokrácia. Olyan viszont szintén van, hogy bizonyos tárgykörökben nincs népszavazás, és ezzel sem látok problémát. Ha a népen múlna, a feléjük irányuló agymosó zöld propaganda miatt már lehet, hogy itt is be akartuk volna záratni Paksot (mint a debil németek az atomerőműveiket), erről például marhára ne szavazzon a nép szerintem se!

alöksz róz 2024.01.13. 22:46:31

@Boldeone2: "Mondjuk kb 15-20 éve 4-6x annyi pénzt lehetett keresni átlagban a fejlett nyugaton, most ez inkább már olyan 2,5-2,8 x - os különbséget jelent, de van olyan szakma ahol már csak 2x annyit..." - de az árak is feljöttek :-)

alöksz róz 2024.01.13. 22:47:20

@Boldeone2: "Csakhogy nem ez kérdés/ probléma hanem az, hogy nálunk egy multis bolti eladó többet keres, ez viszont abszurd" - ez meg így nem igaz.

0dzsud0 2024.01.13. 22:50:40

@Boldeone2: 2018-ban a magyar diákok eredménye 6,12%-kal volt magasabb a nemzetközi átlagnál a PISA matematika tesztjén 2022-ben pedig 8,47%-kal, hat helyet ugorva ezzel előre a rangsorban. Korábban még előttünk volt Norvégia, Izland, Portugália és a Szlovák köztársaság is, ma viszont már mögénk kerültek. Megmutatod nekem, hogy ezt hogy mutatja be a linkelt HVG-cikk? Hát akkor erről ennyit...

Abba már bele se menjünk, hogy nem ugyanazt a feladatsort íratja négyévente a PISA, tehát azonos képességű gyerekek esetében is lehet különbség két nem teljesen azonos nehézségű sor miatt.

0dzsud0 2024.01.13. 22:53:29

@Boldeone2: Nem vitatom, hogy fogynak. Az én kérdésem az volt, hogy miért nem fogynak sokkal gyorsabban? Azzal valódi nyomást helyezhetnének a kormányra, hogy gyorsabban oldják meg a helyzetet. Miért nem teszik? Miért nem dolgozik még mindegyik az Aldiban? :))

0dzsud0 2024.01.13. 22:55:36

@Boldeone2: Véletlenül ismerem (az illetőt is, meg a sztorit is), és annyit elmondhatok, hogy a témában készült cikkek - szörnyen megdöbbentő módon - a bulvár szarszemét kategóriái. :)

0dzsud0 2024.01.13. 22:57:26

@Gery87: Szlovákia esetében magyarázó a régiós adottság, de Csehország esetében már nem számít, hogy pl. Németország szomszédja, mi meg nem. Inkorrekt összevetés.

Billy Hill 2024.01.13. 23:40:56

@_Neville: "Sanyi bácsi elméje végképp kezd megbomlani"

Még dohányzik is...? Pont a héten volt egy Csatt, amelyben elmondta, hogy egy sor egészségügyi problémája van, régebben pedig azt is említette, legalább is ez rémlik, hogy a cukrával is bajok vannak.

Ilyen egy értelmiségi! Az ÉRTELEM odáig már nem terjed, hogy nem rombolom az egészségemet, pl. bagózással.

Billy Hill 2024.01.13. 23:45:48

(Amit sokaknak meg kellene érteni, hogy "a nyugat" nem azért gazdagabb, mert meleg, zöld, libsi stb., hanem ennek ellenére... Amikor felépítették magukat, akkor pont nem ilyenek voltak.)

alöksz róz 2024.01.14. 00:51:55

@Billy Hill: szerintem senki nem hiszi azt.

0dzsud0 2024.01.14. 02:01:39

@alöksz róz: Pedig én is elég sűrűn látni vélem az említett ok-okozatbeli tévedést.

Boldeone2 2024.01.14. 10:43:00

@0dzsud0: a román viszonyokat jobbnak mondják már" * persze, ez egy elég tipikus ballib propaganda. Mondanám, hogy ne higgy el minden hülyeséget, amit a neten olvasol, dehát ez szerintem már mindegy. :)" *

Megint az ostoba kormánypropagandát nyomod! A tények viszont itt vannak:

www.salaryexplorer.com/average-salary-wage-comparison-romania-teaching-education-c178f50

Boldeone2 2024.01.14. 10:50:30

@0dzsud0: Mondjuk annyira nem beszélnék degradálóan egy Aldi-alkalmazottról sem, egy-egy nagy arcú pedagógusnak kifejezetten ajánlanám, hogy ne csak fenyegetőzzön a felállással"

- Nem beszéltem degradálóan az Aldi - alkalmazottakról, ad 1; ad 2, te beszéltél degradálóan a pedagógusokról majom; akik nálad sokkal többet tanultak, sok esetben 5 + évet
Ad 4, a társadalom mindenhol elismeri a tanulást, nyilván egyetemi végzettséggel nem annyit kellene keresni, mint 2- 3 év kereskedelmi szakiskola után
Ad 5, csak hadd szrájkoljanak, joguk van hozzá!

Boldeone2 2024.01.14. 10:59:13

@0dzsud0: Nem vitatom, hogy fogynak. Az én kérdésem az volt, hogy miért nem fogynak sokkal gyorsabban? Azzal valódi nyomást helyezhetnének a kormányra, hogy gyorsabban oldják meg a helyzetet. Miért nem teszik"

- Ez eleve hülyeség! Egyrészt tanárnak tanultak, ebben élnek több tíz éve, sok esetben, vagyis a saját életpályájukon szeretnének dolgozni. Ez egy élethivatás
Másrészt pl kistelepüléseken nem is elérhetők annyira a multik, akik alapból huszonéveseket vesznek fel

Tehát, neked az a kérdésed, hogy "miért nem fogynak gyorsabban ( a tanárok) ?" Ennyire nihilista vagy? Legyen rosszabb a közoktatás helyzete, ami már eddig is rossz volt?

0dzsud0 2024.01.14. 15:59:53

@Boldeone2: Csak egy újabb hulladék cikk valami vírusos szar oldalról, a leírtak alátámasztásául szolgáló adatok teljes hiányával...a fentebbiekre szántam energiát (többet, mint ami a te fogyatékos gugli-tudásodból telik), kussolsz is azóta azokat illetően szépen, inkább nyitod az új frontokat. :) A te dolgod, de nekem már nincs ezzel dolgom.

Azért találtam én is jót a témában:

"A nettó átlagbér meghaladja a 4000 lejt Romániában, míg egy kezdő pedagógus mintegy 2500 lej nettó fizetést kap."

Ez egy fél éves cikk, azóta akár emelhettek is jelentősen, de időközben azért mi sem tétlenkedünk. Az idei évtől a pedagógus I. nem kereshet ~540 bruttó alatt.

www.vg.hu/kozelet/2023/06/vege-a-tanarsztrajknak-megemelik-a-pedagogusok-fizeteset-romaniaban

0dzsud0 2024.01.14. 16:10:22

@Boldeone2: "Nem beszéltem degradálóan az Aldi - alkalmazottakról"

De igen, fütyi. Úgy beszéltél (írtál). Amikor azt sugallod, hogy szerinted egy pedagógusnak a diplomája miatt automatikusan több kellene, hogy járjon, az egy Aldi-dolgozóra nézve elég degradáló, én ugyanis számos olyat láttam már közülük, aki bármelyik nap többet tesz le az asztalra, mint elég sok pedagógus.

"te beszéltél degradálóan a pedagógusokról"

És igen jó okom van rá.

"majom"

Hoppszi, egy pillanatra összetévesztettél az útszéli kurva anyáddal. :)

"akik nálad sokkal többet tanultak, sok esetben 5 + évet"

Ennél én 25 éves koromra is többet tanultam, nemhogy a teljes életpályámra. Meg picit komolyabb dolgokat is, mint amiket a himi-humi tanári karon kell teljesíteni. Szóval ja, nem fogok hasraesni egy tanári diplomától. :D

"a társadalom mindenhol elismeri a tanulást, nyilván egyetemi végzettséggel nem annyit kellene keresni, mint 2- 3 év kereskedelmi szakiskola után"

A gond az, hogy összekevered az iskolapadban eltöltött éveket az értékes tudással. Utóbbit ismeri el egy fejlett társadalom, a gender studies-szal 10 évet is el lehet tölteni az egyetemen, akkor is egy értéktelen szar marad. A nálunk nagyobb jólétben elő országokban is jobban fog élni egy tehetséges autó- vagy villanyszerelő, de egy veszélyes anyagot szállító kamionsofőr is, mint a diplomások legalább 50%-a (de szerintem bőven alá is saccoltam).

"csak hadd szrájkoljanak, joguk van hozzá!"

Én ugyan nem tiltom meg nekik, annyit írtam, hogy engem kevéssé hat meg. Ehhez meg nekem van meg minden jogom.

0dzsud0 2024.01.14. 16:21:49

@Boldeone2: "Egyrészt tanárnak tanultak, ebben élnek több tíz éve, sok esetben, vagyis a saját életpályájukon szeretnének dolgozni. Ez egy élethivatás"

Szóval így szeretnének több pénzt kizsarolni? Adjatok azonnal, vagy különben...különben ugyanúgy itt maradunk a helyükön, mint eddig. Jó trükk. És nem fér bele 1-2 év máshol, hogy aztán visszatérjen tanítani, ha már összejöttek az ideálisabb körülmények. Hát jó, nekem aztán marhára mindegy egyébként.

"Másrészt pl kistelepüléseken nem is elérhetők annyira a multik, akik alapból huszonéveseket vesznek fel"

Jujj, de béna érv. :) Pubi, közel 10 éve mindenki dolgozik valahol az országban, aki akar. Viszont ha azt akarod mondani, hogy ami vidéken elérhető, abból a pedagógus állás még a gyatra fizetés ellenére is elég kényelmesnek számít, az más. Meg is értem. :) Valami ilyesmire célozgatok egyébként egy ideje, szerintem mindketten tudjuk, hogy leginkább ezért nem állnak fel tömegesen, inkább csak beblöffölik.

"Tehát, neked az a kérdésed, hogy "miért nem fogynak gyorsabban ( a tanárok) ?" Ennyire nihilista vagy? Legyen rosszabb a közoktatás helyzete, ami már eddig is rossz volt?"

Én őszintén szólva remélem, hogy folytatódik a tanárok bérének rendezése, és hosszú távon megvalósulhat a jelenlegi kontraszelektált kör megtisztulása is. Annak viszont nem akarok tapsolni, hogy azoknak a tanároknak adjunk több pénzt, akiknek legalább felét teljesítményük alapján ki kéne rúgni. :(

Gery1987 2024.01.14. 17:05:59

@0dzsud0:

"Megvan a lehetőséged, hogy így gondold, de azért számos eset van, amikor került korlátozásra alapjog, és túlélte azt a jogállam."

Nem kéne belőle rendszert csinálni.

Gery1987 2024.01.14. 17:09:07

@0dzsud0:

Nem az.
Szlovákia egyik nagy problémája hogy nem tud mit kezdeni a magyar kisebbséggel.
Az egyetlen válasza a lassú asszimiláció.

Csehország meg arra példa hogy lehet élni úgy is hogy állandóan a múlton rágódunk régen volt nagyságunkat siratva...

0dzsud0 2024.01.14. 18:22:45

@Gery1987: Egyetértek, de van, hogy ez nem választás kérdése.

Gery87 2024.01.14. 18:40:48

@0dzsud0:

Eleve miért kéne felfüggeszteni?
A jogállamiság, a demokrácia mindenre tud normális választ adni, ha nem, akkor eleve nem volt egészen az!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.01.15. 19:55:30

Az éjjel értem vissza Lisszabonból, ahol amúgy épp vasutas gördülősztrájk volt fizetésemelésért. A két vasutas akiktől kérdeztem felszállhatok-e kivételesen carrisos jeggyel az intercityre, szép nagy eredeti chegueverás kubaszivart szívott (hát ugye közel van Brazília).
Amúgy meg kell követnem alökszöt, télleg tuti hogy mindenki a környéken jobban élhet nálunk, mert az összes nem latin országbeli turista (a rajoskodó ukránoroszokon kívül) magyar vagy lengyel volt, és egy kragujeváci csoporttal is beszéltem. Nyilvánvaló hogy azért nem volt se román, szlovák, horvát turistatömeg mert azok mind a mauríciszon, a szesellen , dubajon meg a balin verik a vernivalót, nekik holmi Ibéria nem pálya.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.01.15. 20:20:58

@erol: persze, Nyugaton jó az életszínvonal, kényelmesen és biztonságban élnek, és a fizetésük jórészét jóval szegényebb európai országokban költik el, azért tűnik jónak. Itt egy lisszaboni falfirka, az angol csiga beizél az örömtől, hogy "csak" 1700 euró a lakásbérlés.

www.instagram.com/p/C0mgv7JsHM-/?img_index=4

A portugál minimálbér kb. 780 euró most. Összehasonlításul: amikor én ott dolgoztam, a troika fénykorában, 590 volt a minimálbér és 320-at költöttem a szobára ahol hetedmagammal voltunk. Ma a szoba ára lenne 590.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.16. 08:21:34

@erol:

Kétségtelen, hogy vannak különböző szintek.

Erről írtam magam is. Most nem találom, szóval röviden.

Nagyjából 5 csoport van a világon az országok között.

A, B, C, D, E.

E - mélyszegények: ahol az átlagember a biológiai szükségleteit se képes kielégíteni az átlagjövedelemből. Gyakorlatilag szinte egész Fekete-Afrika ilyen.

D - ahol a túlélés megvan, de minden a lehető legrosszabb szinten. Ilyenek a szegényebb latin-amerikai országok.

C - ahol az átlag képes emberinek tekintett életet csinálni magának, alapszinten. Ilyen a pár gazdagabb afrikai ország, Közép-Ázsia, stb.

B - ahol biztos élet van, de nem tellik semmi extrára. Ennek a tipikus példái MI vagyunk, azaz Kelet-Európa.

A - ahol tartalékképzésre is elég a jövedelem, ilyenek a nyugati magállamok, egyes muszlim olajállamok.

S mindig hozzá kell tenni, ez az átlag, azaz van aki nem ezen a szinten van egy adott országban.

Gery87 2024.01.16. 12:36:44

@Deak Tamas:

Fantasztikus ahogy levezeted a régiós életszínvonalat abból hogy te büdös bunkó kivel találkoztál álmaidban...

Gery87 2024.01.16. 12:44:05

@Deak Tamas:

"és a fizetésük jórészét jóval szegényebb európai országokban költik el, azért tűnik jónak."

Na persze a német útkaparó hó végén Holsteinből átautózik a lengyelekhez kiflit venni.
Te meg a hülyeségeid.

Legalább példát hoznál ami árnyalja a dolgokat.

Pl egy magyar nemzetközi fuvarozó kamionos ma már annyit keres (2-3000 euró) mint egy német.
Viszont a magyar nettó 300-350.000 Ft-ra van bejelentve, mert a többi adómentes napidíj.
Tehát hivatalosan a 350-ből lesz nyugdíja, ebből adózik....

Tessék, szard össze magad tőle.

Legalább árnyalnátok néha a propagandában hallott fasságaitokat, mert van mivel, ott se fenékig tejfel minden, de ezt nem is mondta senki.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása