A felvilágosodás kezd csúcsára érni.
A polgárok elérték: legyen a halál alapjog.
Talán nem véletlen, hogy ha polgárokat látok vagy polgári értékrendről hallok, akkor kibiztosítom fegyveremet.
Nem igazán szeretnék atomháborút, de mindenképpen pozitív mellékhatása lenne egy atomháborúnak, hogy az ilyen Versailles típusú perverz helyek a földdel válnának egyenlővé.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Serény Vélemény 2024.03.08. 09:08:10
Jeremiás könyve:32:35 "És magaslatokat emeltek a Baálnak, a Ben-Hinnom völgyében, hogy megáldozzák fiaikat és leányaikat a Moloknak, amit nem parancsoltam nékik, és még csak nem is gondoltam, hogy ez útálatosságot megcselekedjék, hogy Júdát vétekre vigyék."
Bár akkoriban az abortusz legmodernebb, mostanában bevezetésre kerülő formáját alkalmazták, amit úgy hívnak, hogy részleges szülés közbeni abortusz.
"a késői művi terhességmegszakítás azon formáját, amelynek kivitelezése során az orvos szándékosan úgy jár el, hogy – a gyermek fejjel előre történő érkezésénél – a még élő magzat teljes feje, illetve – lábbal előre történő érkezésekor – a még élő
magzat testének a köldökvonal feletti része az anya
testén kívülre kerül az abortusz során"
Mondjuk kivéve, hogy a teljesen megszületett babát égették el élve Moloknak. De ez a részleges szüléses babagyilkosság már egészen olyan...
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2024.03.08. 09:21:08
A legjobb, hogy ma nőnap van (nagy kedvencem :-) ), és megjelentek táblázatok a gazdasági újságokban, hogy mennyire növeli a termelést a nemek közötti egyenlőség.
-)))))
Mintha tanulmányokat írnának arról, hogy szuperszámítógépekkel milyen jól lehet kitámasztani az ajtót. :-) De nem arra való, sokkal értékesebb dolgot is tud. Na mindegy, ennek a kultúrának úgyis vége már.
Gelmerrrrr 2024.03.08. 09:44:01
A felvilágosodás kezd csúcsára érni.
A polgárok elérték: legyen a halál alapjog.
---------------
1. Írva Pógár.
2. Az érték egy pógári, sklavenaufstandi, libernyák hang, stak er és ár stuma van.
3. Ha az érték sklavenaufstandi, úgy annak rendje nem van, racionalitásja.
4. Fejlövés? Ezt nem rakem. Ősmagyar entwickeln tenkni, a te-ten stumától.
5. A világ egy torz hang, így magyarul boljad a hang, de mondjuk stak azt, hogy Aufklärung.
6. A kéz egy jevevényhang, mondjuk stak azt, hogy entered.
7. Írva stúch, nem csúcs, de inkább stúchna.
8.A halál egy libernyák-kretény hang, bullshit, magyarul, ősmagyarul: meredés, mortály, merevedés.
9. Alap hang nem van, az al magyarul túl, Grund magyarul stuma vagy raku, ide raku.
10. Magyarul a jog a Joch, az iga. A libcsi law fájandja rakta.
Így: rakurakta volna, de nem igen rakem a systemet.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.08. 10:00:42
A falucska neve Trianon volt.
Gelmerrrrr 2024.03.08. 10:30:56
Na a systememet már írtem, de röviden:
ana barma, anya barma részje a bér, a fötus, olyan, ahogy a böszma, stikló, ana partikel artája a bér, a nőartamány, nőség részje, így ha stunkja magaját, úgy saját artőját stunkja, úgy nem van ana partikel, nem nő.
Nő: anya, ana partikel, mundusnak innen van.
vasútihíd 2024.03.08. 11:41:04
cvsvrs 2024.03.08. 12:27:55
cvsvrs 2024.03.08. 12:32:02
ha egy egyház van, akkor bizony lennie kell valamiféle egységes és egyetemes jogrendnek, az azonban nem nagyon lehet totalitárius a biodiverzitás miatt. és utóbbi már természetfilozófia.
Gery87 2024.03.08. 13:57:08
Jól vagy mostanában?:)
Gery87 2024.03.08. 13:58:06
Érdekes, de mi a faszom következik ebből te szerencsétlen antant fóbiás fasz?
Gery87 2024.03.08. 13:58:29
A kibaszott jobbágyságot?
m1-en most ez megy?
GyMasa 2024.03.08. 14:52:55
gigabursch 2024.03.08. 22:05:36
Ez valós hatmillió.
De előtte se volt jobb a helyzet.
Elég csak Angyalföldre gondolni, de már az 1870-es évektől ipari szintén ment a magzatgyilkolás ...
Wildhunt 2024.03.09. 08:58:20
cvsvrs 2024.03.09. 09:23:46
a magzat embrionális állapot. régi magyar nyelven ember (embrionális) állat (állapot). nem fejfájás, amit az orvosság elmúlaszt.
a magzat az magyarul nem csecsemő, nem a csecsen emik, eszik, és nem gyermek, nem tud esetlenül járni, mint a jerke. a magzat meg nem született viking kid, gida, kis kecske, unoka, ünőke. bárány (biblikus jelkép). és amíg világra hozva önállóan nem életképzes addig nem baba.
és az abortusz addig megengedett. a művi vetélés addig is gyilkosság. suicide és nem homicide murder. mint az eutanázia.
a ballerek azt mondják, hogy nem gyilkosság. de. a jobberek meg azt, hogy emberiiség, vagy emberiesség elleni bűntett. nem. a többség a kettő között áll.
cvsvrs 2024.03.09. 09:24:42
Gelmerrrrr 2024.03.09. 10:49:53
----------------
1. A magzat az nem magyarul van, ez egy új-ónemmagyar halandzsa, magyarul, ősmagyarul bér van: bér a bérálynak innen.
2. A gyerek egy bullshit, ősmagyarul, magyarul barna van, ha bér van.
cvsvrs 2024.03.09. 11:04:33
a gyerek a jer, gyere hívógatószóból ered. az a gyerek, aki már esetlenül jár. mint a kis bárány, az a jerke.
ZorróAszter 2024.03.09. 11:12:18
Ha ez így van, akkor ez az óhazájukban is így lehetett.
A zsidók gyakran démonizálták az idegen isteneket. Eredetileg valószínűleg Azázel és Belfegor is szolid kis helyi istenek lehettek, akikből a zsidók faragtak ördögöt.
Ámde Táska. 2024.03.09. 11:19:41
ZorróAszter 2024.03.09. 11:20:02
De az tényleg keresztényi lenne, ha az abortuszkérdést atomholokauszttal relatívizálnák.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.09. 11:21:33
cvsvrs 2024.03.09. 11:33:36
van az 1789-as emberi és polgári jogok nyilatkozata. ez 17 pontból áll. olvasható magyarul és nagyrészt közismert.
hu.wikipedia.org/wiki/Emberi_%C3%A9s_polg%C3%A1ri_jogok_nyilatkozata
és ebben a 3. pont.
Minden szuverenitás elve természeténél fogva a Nemzetben lakozik; sem testület, sem egyén nem gyakorolhat hatalmat, ha nem határozottan tőle ered.
és ezt vallja a fidesz. az első francia köztársaság koncepcióját. amibe nincs hatalommegosztás. és ugyanezt vallják az anarchisták is. azzal a különbséggel, hogy láttuk, hogy a totalitárius nemzetből mi adódik. és ezt nem engedhetjük meg. ezért a nemzet helyébe lépnek az ngo-k.
cvsvrs 2024.03.09. 11:41:14
a fidesz éppen hogy a francia felvilágosodást elveit vallja. csak erre a filoszemiták, hogy ebből a 17 pontból a 3-adikat el kell törölni. mert úgy a nemzet totalitárius helyette semmi se legyen. és ebből két szélsőség adódik.
egyiknek sincs különösebb köze a magyar közgondolkodáshoz.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.09. 11:53:07
Nem tudom.
Én nem vagyok fideszes.
Szerintem a tradicionalizmus lászlóista vonulata, mely korábban a Jobbikban volt, aztán a néppártosodás alatt átment a Fideszhez, legalábbis egy rész. Lásd Trombitás Kristóf.
De szerintem zömük ma inkább mihazánkos, mint fideszes.
Nekem ehhez semmi közem, eleve tévútnak tekintem a lászlóizmust. Az elment a legitizmus irányába, s legadt a jelképeknél. Számomra ez teljesen idegen.
cvsvrs 2024.03.09. 12:23:19
a fideszben ha vannak elvek, akkor az éppen a felvilágosodás és az első francia köztársaság alapelvei. van egy totalitárius államnemzet és abban a császár. konrkétan napóleon.
ezen a képen látható egy fideszes potentát által készített festmény. önnön magát napóleonként ábrázolja a kép alján, körbeveszi a családja, illetve a helyi politikai vezetők. hátul a szemüveges "huszár" kósa lajos.
cdn.mandiner.hu/2023/05/R2gfCb7sp45w6lm1rj9h3D-clLar6rrgmRQDue-QMiY/fill/1200/675/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzdjOTc3ZmIwOWVlNjQ2ODViMjZmOTZmNWY3MGU3ZDM4.jpg
és ő a fővezér. napóleon. a császár.
csak ugye a magyar hagyományban huszárok a császár ellenében harcoltak. kósa pedig napóleon szolgája.
cvsvrs 2024.03.09. 12:37:29
mi az a lászlóizmus?
Wildhunt 2024.03.09. 12:57:52
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.09. 14:59:36
www.youtube.com/watch?v=W_4no842TX8
A legaktuálisabb talán ez a rész, a szocialista forradalom szervezése ostobáknak:
youtu.be/W_4no842TX8?t=6135
cvsvrs 2024.03.09. 15:45:33
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4023/200222maskaradefoter_ksz_(21).jpg
cibere vajda. a városiasság szintén kissé túlzó jelképe.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4023/200222maskaradefoter_ksz_(13).jpg
ezek küzdelme. népi játék. évről évre kétszer.
először az előbbi nyer. ezzel kezdetét veszi a farsang időszaka. a maskaré. és aztán cibere vajda nyer. és ezzel kezdetét veszi a böjt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.09. 16:24:53
hu.wikipedia.org/wiki/L%C3%A1szl%C3%B3_Andr%C3%A1s_(filoz%C3%B3fus)
cvsvrs 2024.03.09. 17:35:22
ez a lászlóizmus tkp. az ezotéria.
ZorróAszter 2024.03.09. 18:18:39
De engem az érdekelne, hogy mitől indult a maguk felvilágosodásellenessége pár hónappal ezelőtt.
Egyébként azt, hogy mi a lászlóizmus én se értem.
ZorróAszter 2024.03.09. 18:19:57
Maga elsősorban arról feledkezik el, hogy ez a Negyedik Birodalom gyarmati kollaboráns kormánya.
cvsvrs 2024.03.09. 18:23:59
a hiányzó tudományág, ami az akadémiából bölcseletből kiszorult az az az etnográfia, vagy kulturális antropológia. a néprajz.
ZorróAszter 2024.03.09. 18:27:14
Annak felismeréséhez nem kell különösebb intelligencia, hogy a filmből ezek közül maguk mint a gyarmatosítóink és kollaboránsaik seggnyalói melyik állapotot tartanák helyesnek és megfelelőnek a magyar nép számára.
ZorróAszter 2024.03.09. 18:34:22
László: nem hallottam róla korábban, de nem látom továbbra sem az újdonsült felvilágosodásellenesség gyökereit.
Maga szerint Hamvas Énok könyve fordítását megbízhatónak lehet tekinteni?
(Onnan jutott eszembe, hogy a cikk szerint Hamvas barátja volt)
cvsvrs 2024.03.09. 18:36:25
ebből a 1789-es deklarációból indul ki az orbán, dobrev és soros féle politikafilozófiai irányzat.
ez egy ortodox nacionalista szöveg valójában. az 3. pont miatt.
Article III – The principle of any sovereignty resides essentially in the Nation. No body, no individual may exercise any authority which does not proceed directly from the nation.
orbán folyamatosan ezt hangoztatja. a "brüsszeliták" is. csak ők azt mondják, hogy van egy össeurópai államnemzet. tehát a jog attól ered. az európa parlamenttől. és a tagállamok, a helyi hatóságok (local authorities) jogalkalmazók valójában. ez az európai egyesült államok koncepciója.
a soros féle nyílt társadalomban nincsenek államnemzetek. összeurópaiság sincsen. és az usa is megszűnne. és 1789-es szövegből a 3. pontot ki kell húzni. és a zárt nemzet helyébe a nylít társadalmak lépnek.
na most a német gyáripar számára a lényeg, hogy valamelyik leple alatt őket támogassák. és ez tkp.az első kettő kombójára szavaznak azért, hogy európai uniós támogatást is kapjanak és tagállami támogatást is. mert úgy tudnak versenyezni kínával.
a soros alapítvány az amerikai kockázati tőkések ideológiája. mert azt maga is belátja, hogy megszűnne az európai unió és a magyar állam is, akkor az ngo-kkal leginkább káosz lenne. ki az ngo és milyen jogon mondja meg, hogy kinek mi a kötelessége? abból polgárháború következne.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.09. 18:41:56
Hamvasra sokan hivatkoznak. Pl. Puzsér szerint ki kell állni Hamvas alapján az euroatlantizmus és a liberális demokrácia mellett.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.09. 18:42:59
Én lassan jöttem erre rá.
cvsvrs 2024.03.09. 19:06:10
a magyar tradíció az kossuth, rákóczi, bocskai, széchenyi, deák, szent istván. és nem hamvas béla.
Gery87 2024.03.09. 20:30:07
"Én nem vagyok fideszes."
Ó dehogynem, aki úgy jár mint egy kacsa, úgy néz ki mint egy kacsa és úgy hápog mint egy kacsa....az...
kitalálod.
Gery87 2024.03.09. 20:34:48
"Idehaza 1956-2006 között hatmillióan meg se születtek.
Ez valós hatmillió."
Ezeket a terhességeket és következményeiket, a gyerekeket, a szülőséget NEM akarták!
Ha nem lett volna legális módja, akkor illegális módja lett volna, vagy egy rossz házasság, egyedülálló szülőség, tini anyukák, tönkre ment életek...egy rossz gyerekkor, amikor a szülő a gyerekét hibáztatja a kisiklott életéért stb.
Miért akarjátok ti zápagyú jobboldalak mindig megmondani másoknak hogy mit csináljanak?
Mi a fasz közöd van hozzá?
Értem én hogy a szülőség a növekvő népesség gyarapodó nemzet ideája olyan "szép" de bazmeg a valóság az más.
Romániában megszülettek, ott megcsinálták a "komcsik" hogy nagy legyen a nemzet, a következményeit láthattuk, a magyar jobboldal is el volt tőle borzadva!
Úgyhogy ennyit erről.
Gery87 2024.03.09. 20:35:52
Na, egy újabb keresztény:)
Gery87 2024.03.09. 20:36:34
Az hogy ezek Döbrögik és jobbágyságot akarnak, ez épül, ennyi.
Gery87 2024.03.09. 20:37:47
Idegen, persze, de pont te is a felvilágosodás ellen beszél mióta.
Érdekes módon pont az m1-en is erről beszélnek most.
Gery87 2024.03.09. 20:39:34
A Metropolis, pont hogy antikapitalista te idióta fasz.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.10. 11:28:51
Ezt sokszor megbeszéltük. Minden attól függ mit értesz "fideszes" alatt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.10. 11:34:11
Tehát nézzem éjjel-nappal az M1-et, jegyzeteljek, majd mondjam az ellenkezőjét?
GyMasa 2024.03.10. 13:02:28
Lehet, azért, mert akkoriban ez egy szégyen volt, és senki nem akarta köt... akarom ondani alkotmányos alapjoggá tenni.
TUdod, mint anno a cigányok apró lopásai...
Mindenki értette, hogy rossz nekik, aztán a szdsz simán legalizálni akarta az egészet.
AZtán, akkor tört ki az ellenállás.
Ugyanez van az abortusszal is.
Gery87 2024.03.10. 13:03:29
Az a fideszes aki többnyire egyetért azzal amit csinálnak és többségében nem velük szemben fogalmaz meg kritikát.
Nem kell hozzá se párttagnak lenni, se törzsi szinten belebuzulni.
Ha valaki ismeretlenül megnézi miket írsz, mit kommentelsz, azt fogja mondani ma, hogy "ez az ember kormánypárti, fideszes".
Gery87 2024.03.10. 13:05:49
Nem, csak érdekes volt hogy azt hittem ez a te dilid, de közben láttam hogy már a közmédia is tered ad ennek, már ott is ez megy.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.10. 13:13:26
"Az a fideszes aki többnyire egyetért azzal amit csinálnak és többségében nem velük szemben fogalmaz meg kritikát."
Akkor fideszes vagyok.
ZorróAszter 2024.03.10. 17:20:34
Én valamiért Hamvast sosem szerettem.
De ettől függetlenül maga szerint Hamvas Énok könyve fordítását megbízhatónak lehet tekinteni? Volt annyira komoly pacák?
(Onnan jutott eszembe, hogy a László cikk szerint Hamvas barátja volt)
ZorróAszter 2024.03.10. 17:21:39
"Az hogy ezek Döbrögik és jobbágyságot akarnak, ez épül, ennyi."
Jó de kitől indul ez pár hónappal ezelőtt?
Gery87 2024.03.10. 19:31:47
Igen, az.
Gery87 2024.03.10. 19:42:14
Nem tudom, lényegtelen.
A mai jobboldal maga a reakció.
Tulajdonképpen semmi más mint "szélsőséges ellen válasz" a balliberális szélsőségek ellen.
Oda nyúlnak vissza ahova mindig a "dicső múltba".
Nem számít valóban az volt e, a lényeg hogy legyen egy mesevilág ahová elbújhatnak a valóság elől, ahol "mindennek megvolt a helye, szerepe, célja, minden jó volt és helyes"..stb.
Voltam jobboldali, méghozzá az újjáéledő korszakában, azért mondom, mert láttam....éltem....akkor is így volt.
Nem a valóság kell nekik, hanem egy tökéletes kuckó.
Nem akarnak ők megoldást meg racionális választ adni semmire.
Nem lehet tőlük várni érdemben semmit.
Ezért nem lehet velük még őket érdeklő nemzeti ügyekről, sorskérdésekről sem beszélni értelmesen, mert ahhoz szembe kéne nézni a jelennel meg a valósággal, tényekkel.
Nézd meg ezt az elmebeteg Deákot: egy mesevilágban él.
Nem a XXi.században hanem a 30-as években....állandóan azzal jön. Neki az a kuckója, burka, oda bújt el, oda szarik és onnan kiabál:)
Kényelmes húgy meleg akol....ahol minden világos és egyszerű, mindenről a románok, az antant meg a nyugat meg a kőmüvesek és zsidók tehetnek.
Ma is. Pont. Nem is kell kinézni az ablakon.
ZorróAszter 2024.03.11. 22:36:10
"Nem tudom, lényegtelen."
Semmi ilyesmi nem lényegtelen. Például a Trianonnal kapcsolatos hazugságcunami lökte bele a magyarokat autoatikusan a II. világháborúba.
Gery87 2024.03.12. 14:36:50
Ilyen a korszellem, a posztmodern világ, mindenki érzi hogy kurva nagy baj ez így ahogy a világ működik és amerre tart, semmi jót nem hoz.
Fenntarthatatlan, igazságtalan és erkölcstelen.
Mi ezért antikapitalisták vagyunk, mások meg visszavágynak a középkorba:)
Kinek mennyi ész jutott;)
Gery87 2024.03.12. 14:44:15
"Például a Trianonnal kapcsolatos hazugságcunami lökte bele a magyarokat autoatikusan a II. világháborúba."
Akkor is volt egy korszellem, nem igen lehetett kikerülni.
Sose volt tematizálva - mert mindig a feudális premodern birtokos nemesség irányította az országot és adta annak identitását - hogy tulajdonképp "az a magyar föld ahol magyarok laknak".
Helyette a nemzeti ébredés óta ment a duma hogy az egész minden az adriától a kárpátokig "csak magyar föld" (pl Drakul tomika) a nem magyarok meg "gyüttmentek" "csak itt laknak"...
Ebből egy országvesztés, nemzeti tragédia után kitáncolni hogy most akkor ennek vége egycsapásra és etnikai alapokra helyezkedünk mindenben....identitásban, határokban, kulturális élettérben...stb.
Nem lehetett könnyen.
Ha baloldali rendszer jön létre, akkor igen.
De ere ugye '19 után nem volt esély.
cvsvrs 2024.03.12. 15:12:02
a horthy rendszerben egy újnemesség volt, amelyik nem volt feudális, hanem kifejezetten kapitalista módon profitorientáltan igyekezett gazdálkodni és többségében nem volt magyar. elsősorban németek voltak és zsidók.
itt van debrecen legnagyobb földbirtokosának gyászjelentése.
media.geni.com/p14/ae/57/42/92/53444862f184af6e/peter_large.jpg?hash=85308a206cbae01adb00fdfc82a18bf76afa39a13eeac1459a8358c996acde51.1710313199
az apja noe harstein.
gyermekei: Hani Rebeka Popper; Jakob Hartstein; Jozsef Hartstein; Rosalia Kohn; Rosa Hartstein; Leopold Hartstein; Peter Hartstein; Anna Lichtschein; Moses Hartstein; Samuel Hartstein; Lena Hartstein and Johanna Sara Steiner.
és egyébként meg el lehet olvasni a holokauszt memorial-okban, hogy úgy menekültek magyarországra, szegények voltak, mint a templom egere. és hipp-hopp meggazdagodtak. és egyébként az iskolai értesítőkből lehet látni, hogy nem voltak szuperzsenik, meg egyébként semmiféle tanálmányuk nem volt, csak a monarchiában temésrdek pénzhez jutottak valamiért.
nem feudális módon gazdagodtak meg, nemesi nagybirtokot igazgatva és nemesi bandériumot kiállítva, többségében nem magyar származásúak voltak, ez nem a magyar többségében köznemesi uralkodó osztály tagjai voltak. kétségtelen, hogy horthyék azok.
horthy nem feudális módon uralkodott, hanem kapitalizmust akart nemesi nagybirtokokra alapozva. nemzeti burzsoáziát. akadémikusan fasizmust. aztán lehet, hogy ennek az államberendezkedésnek nem ezt nevet kell adni. és harcoltak a kommunistákkal. többségében ők se voltak magyarok.
két idegen népcsoport örjöngött budapesten, illetve örjöngenek a mai napig.
cvsvrs 2024.03.12. 15:23:33
és bécsből telepítették be a németeket és a zsidókat. és utána a zsidókat kitelepítették berlinből. ez azonban idegen népcsoportok harca magyarországon. és a jelenkori pártpolitika is még ennek a folytatása.
budapesten különösen annak belső kerületeiben nincsenek többbségi magyarok. se nemesek, se jobbágyok.