magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Elitváltás

Az összeesküvés-elméletekkel az a baj, hogy mindent megmagyaráznak, s a mindennek az ellenkezőjét is. S mellékhatásként mindent elfednek.

Persze az ember lelkes szereti a meséket, mert egyszerűek és mindent könnyedén megmagyaráznak. Csak épp mindez önbecsapás. Azaz végsősoron átverés.

Fideszes körökben szentségtörés ilyet mondani, de én bátran állítom: Borvendég Zsuzsanna és Mező Gábor teljes munkássága ilyen masszív átverés.

Sok ideje figyelem őket. Elméletük kb. a szabadkőműves elméletek mintájára készült: azaz vannak valamiféle titkos csoportok, melyek hatalmas tudás és korlátlan lehetőségek birtokában képesek mindent előre látni, tervezni, manipulálni, s ebben ráadásul még sikeresek is. Az említett két embernél annyi az eltérés, hogy náluk szabadkőművesek helyett kommunisták vannak, akik azonban szintén pokolian okosak, hatalmasak, s mindig minden sikerül nekik.

Messze áll tőlem, hogy ne léteznének titkos csoportok, hiszen léteznek, mindig vannak tervezők, számolók, kivitelezők, lásd Soros gazda ultraliberális egész intézményrendszere teljesen nyíltan működik, de ezekre vezetni vissza mindent teljes abszurdum. Ha másért nem, hát azért mert nyilván nem létezik egyetlen közös érdek a világban, azaz sok ilyen titkos csoport van, különböző érdekek mentén, ami miatt ha más nem, hát egymást zavarják.

Csak egy konkrét adat náluk, amin aki kicsit is ismeri a területet, mélyen röhög: a magyar külkeres maffia kb. negyedbillió dollárt lopott ki Magyarországról! Na, most ennyi pénz még a rablóprivatizáció során se lett ellopva, mert nem volt annyi. Másrészt - szüleim révén elég jól ismerem a komcsi külker iparágat - az egész feltételezés teljesen szembemegy minden elemi logikával. El is mondom miért.

Kádárék alatt a hatalom kőkemény volt, mindenről egy 10-15-fős testület döntött, alsóbb szinteken csak végrehajtás volt.

250 milliárd dollár ellopása egyetlen módon lett volna lehetséges: ha ezt a Párt vezetése így akarja. Ha bárki más ilyet megpróbált volna felső engedély nélkül, az villámgyorsan le lett volna állítva, s most a kommunizmus áldozatai között szerepelnének neveik.

Amit valaki esetleg megtehetett, hogy ellop kisebb összegeket. Ez is rendkívül rizikiós lett volna, mert a külker apparátus tagjait még jobban figyelték, mint az átlagembereket. De ha valaki nagyon ügyes volt, akkor esetleg sikerülhetett volna neki. Az ilyen ellopott pénzek összértéke valószínűleg az említett szám ezredét se érte el.

Vagy esetleg volt valami titkos külkeres maffia, mely a pártvezetéstől függetlenül konspirált? Ez ma is lebukna gyorsan, főleg akkor.

Ha meg a pártvezetés szervezte az egészet, akkor miért tették ezt? Előre tudták, hogy a rendszer meg fog bukni? Ha viszont ilyen tudással rendelkeztek, akkor lopniuk se kell, már csak ez a tudás hatalmas pénzekhez vezethet. Ez kb. olyan mint kirabolni a lottózó irodát, miközben tudom a jövőheti számokat!

A másik az elit: állítólag a régi elitből lett az új. S a fő példa Gyurcsányné. Nos, Gyurcsányné azért fontos személy ma, mert ő a Gyurcsány felesége, s nem azért mert Apró Antal unokája. A férje nélkül ma valószínűleg még politikus se lenne. Gyurcsány maga meg nem származik semmilyen "kommunista dinasztiából", ő egy KISZ-es self made man, aki a KISZ-es vezetői kapcsolatrendszerét képes volt tőkés kapcsolatrendszerré változtatni. Vagy komolyan hihető, hogy Donáth Annácska ma azért ballib pértvezető, mert a nagyapja kommunista vezető volt a 40-es, 50-es években?

S vajon az miért nem merül fel: a volt kádárista felsővezetés 99 %-ának a gyerekei, unokái nincsenek hatalmon semmilyen módon ma? Miféle átmentés az ilyen?

Ha meg az elitet tág értelemben értjük, akkor persze igaz, hogy az elit maradt. Dehát ez mindig minden békés rendszerváltozáskor így van: ha erőszakkal nincs listázva az előző elit, akkor marad, hiszen képes használni kapcsolatrendszerét, mellyel képes beintegrálódni az új elitbe. Ehhez nem kell se összeesküvés, se kommunizmus. Csak a kedvenc példám: amikor 1815-ben Napoleon megbukott Franciaországban, a Bourbon-restauráció nem érezte magát elég erősnek a tisztogatáshoz, így csak azokat érte represszió a napoleonista elitből, akik nyíltan szembementek a restaurációval. Aki elfogadta az új hatalmat, azzal szemben semmi se történt: olyan szinten, hogy a Napoleon által kiosztott, bourbonista tulajdonból származó adományok nem lettek visszaadva az eredeti tulajdonosaiknak, ezek maradtak az új tulajoknál, a volt tulajdonosokat az állam államkötvényekkel kompenzálta!

De a magyar történelemből is ismert ilyen: a Rákóczi-szabadságharc 1711-es bukása után a Habsburg-hatalom minden volt ellenfélnek mentességet és vagyonvisszakapást adott, aki letette a hűségesküt József, majd Károly császárra.

A lényeg: baromi káros ilyen kommunista összeesküvésekről terjeszteni meséket.

Ezek a mesék egyébként már akkor léteztek. Még Magyarországon is, de a keményebben kommunista államokban még inkább, lásd Ceaușescu x milliárd dolláros számlája Svájcban és hasonlók. Aztán a rendszer bukása után kiderült: mindebből egy szó se igaz.

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2418367897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.04. 09:14:21

Ezt a negyedbillió dollárt ebben a videóban mondja? (Bocsi, nekem ezeket a videókat rendszerint semelyik oldalról nincs energiám végignézni, egy kivétel volt a Csintalan csinos lánya, meg a FAM interjú eleje, amíg ki nem derült, hogy hülye)
Ti. az 1989-es eltitkolt államadósság 20 milliárd dollár volt, és ez azért nem öt perc alatt jött össze. A negyedbillió összebulizása képtelen sok Orenburgba meg Tengizbe került vona.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.04. 09:43:38

@Deak Tamas:

Valami 255 milliárdot mond, de most nincs erpm megkeresni a pontos helyet.

Az államadósság az egész más ügy, ő nem arról beszél.

A külföldi kölcsönökről meg már akkor mondták a hozzártők:
- harmada ment az életszínvonal tartására,
- harmada értelmetlen beruházásokra,
- harmada értelmes beruházásokra.

A fő baj, hogy éppen ez az utóbbi harmad lett ellopva a privatizáció során.

Egyszerűen az egész elmélet baromság: hogy a külker ág a 70-es, 80-as években több pénzt vitt el, mint a privatizáció. Ez egy teljesen őrült elmélet.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.04. 09:52:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: de számszakilag is eléggé lehetetlennek hangzik.
A Bethlen kormány 5 millió angol font államkölcsönt vett fel 1931-ben amit 1966-ig kellett (volna) fizetni (még a Bokros csomag idején is facsartak ki pénzt erre hivatkozva) ez 20 millió akkori dollárt jelentett ami 1966-ban 9 millió dollárt ért.
Ez azt jelentené, hogy mondjuk a Kádár-korszakban ennél valamivel több értékű vagyon tűnt volna el nyom nélkül évente, ami szinte kizárt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.04. 10:39:01

@Deak Tamas:

A srác 3 dolgot mond: a komcsik 3-szor rabolták ki az országot:
- a háború utáni államostással,
- a külker maffiával,
- a privatizációval.

Ebből a harmadik az vitathatatlan tény, igaz minden oldalról nézve.

Az első viszont téves beállítás, ott inkább a vagyon újraosztása ment, majd a veszteség a felelőtlen gazdálkodásból lett, de nem volt nyílt rablás ország szinten.

A külkeres sztori meg baromság, teljes konteó.

ZorróAszter 2024.04.04. 11:08:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Kedves MaxVal!

A matekot se szerette a gimiben?

Csak azért kérdem, mert negyedbillió dollár az ugye magyarul negyedmilliárd, azaz 250 millió.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.04. 11:14:35

@ZorróAszter:

S ez nem matek, hanem nyelvészeti kérdés.

A nagy számok megnevezésére 3 fő rendszer van a világban: angol, francia, orosz.

Magyarul a francia rendszer használatos, s én is ezt használtam itt.

ZorróAszter 2024.04.04. 11:21:48

Egyébként nem értem min akadt ki ennyire. A külkeresek rágalmazása miatt? Itt 30 éve lengedezik a csillár az össze-vissza hazudozástól. A FIDESZ is külön történészhadsereget állított fel erre. A liberálisok is. A plafon meg már úgyis leszakadt mindenhol. Nem értem, mi az időszerű most itt ennél az egynél felhánytorgatni ezt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.04. 11:24:20

@ZorróAszter:

Ez nem rágalmazás, hanem marhaság.

S ez nem narratíva kérdése, ott lehet vitatkozni, hanem ténybeli tévedés.

ZorróAszter 2024.04.04. 11:27:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"a magyar külkeres maffia kb. negyedbillió dollárt lopott ki Magyarországról!"

és

"250 milliárd dollár ellopása egyetlen módon lett volna lehetséges:"

A negyedbillió dollár az magyarul negyedmilliárd. 250 millió dollár és nem 250 milliárd dollár.

Manapság csak a sznobok nem tudják, hogy ez "billió" az amerikai nyelvből lett átvéve.

:o)

ZorróAszter 2024.04.04. 11:30:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"S ez nem narratíva kérdése, ott lehet vitatkozni, hanem ténybeli tévedés."

Ezek nem ténybeli tévedések. Ezek a szokásos kőkemény hazudozások, amikre mi már a vállunkat se húzzuk fel.

Ki hiszi el ezeknek egyetlen szavukat is?

Azt se amit kérdeznek.

Serény Vélemény 2024.04.04. 11:38:31

Nem a számháború a lényege a fenti két ember munkásságának.
A hálózat működése nem csak az ő kutatási területük, hanem mondjuk Barabási Albert-László munkásságának is része. Ez utóbbi például megállapította, hogy az USA 3 ezer valahány száz legfontosabb cégének a vezető konkrétan ismerik egymást, konkrétan hálózatot alkotnak. Ezt mondjuk nem nehéz belátni, ha csak abba belegondolunk, hogy ezeknek a cégeknek a vezetői gyakorlatilag 2-3 elit (amerikai) egyetemről kerülnek ki, ott szobatársak voltak, vagy évfolyamtársak, vagy azonos klubba jártak stb.
A hálózat lényege, hogy nem bomlik fel. Akit ismertél 10 éven keresztül, mint jó elvtársat, azt akkor is ismerni fogod, amikor már nem elvtárs, hanem valamilyen úr.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.04. 11:58:18

@ZorróAszter:

"A negyedbillió dollár az magyarul negyedmilliárd. 250 millió dollár és nem 250 milliárd dollár."

Téves.

Negyedbillió dollár az magyarul 250 milliárd dollár.

Hiszen 1 billió = 1000 milliárd.

ZorróAszter 2024.04.04. 12:09:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Hiszen 1 billió = 1000 milliárd."

Akkor ezek szerint nem tájékozott a magyarországi fejleményekben. A kretének egy ideje amerikai mintára billión milliárdot értenek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.04. 13:13:09

@ZorróAszter:

De, hallottam. Viszont nem szeretném ezt a divatot követni.

A magyar hagyomány a francia követése:
1 + 6 nulla: millió
1 + 9 nulla: milliárd
1 + 12 nulla: billió
1 + 15 nulla: billiárd
1 + 18 nulla: trillió

Persze semmi gond az angol rendszerrel, de mi ok lenne áttérni rá?

Gery87 2024.04.04. 14:31:02

@ZorróAszter:

Én meg erről a divatról nem hallottam még.
Az angol nyelvben mondják a milliárdot billiónak.

magyarul a billió = 1000 milliárd.

Gery87 2024.04.04. 14:34:03

Láttam ennek a faszinak pár videóját, legelőször a Szomszédokosat, de már az elején gyanús volt a stílusa...
Aztán a következőnél 10 perc után rájöttem hogy "hja hát persze, ez fideszes.."
Innentől kezdve fenntartásokkal kezelem amit mond.

Ezen a komcsizó videón meg már meg se lepődöm.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.04. 15:15:57

@Gery87:

Így van.

Mi a francia rendszert használjuk.

Az angolok meg saját rendszert.

Az oroszok meg persze egyiket se, a kettőt vegyítették.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.04. 15:25:24

@Gery87:

Semmi gond, hogy kritizálja azt az elitet. Én is kritizálom. De miért marhaságokkal?

ZorróAszter 2024.04.04. 17:00:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
@Gery87:

"Persze semmi gond az angol rendszerrel, de mi ok lenne áttérni rá?"

Semmi, csak az utóbbi időben többfelől is így hallottam, és azt hittem, a műsorban is így hangzik el: negyedbillió negyedmilliárd értelemben.

Egyrészt mert maga ezt (negyedbillió) írta először, másrészt én se akartam elhinni, hogy valaki szándékosan ekkorát hazudjon. De most megnéztem és tényleg.

A lényeg: magának van igaza. Tényleg ezt mondta. És maga jól írta hogy negyedbillió dollár.

ZorróAszter 2024.04.04. 17:02:33

Viszont azon ne csudálkozzanak majd, ha az elkövetkező időkben már ezer helyről harsogja a papagájkórus hogy a külkeresek 250 milliárd dollárt fújtak meg.

Gery87 2024.04.04. 20:21:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Most te mint Fidesz és jobboldal szimpatizáns lepődsz meg azon hogy "komcsiznak", a totál szélsőliberó woke LMBTQ, SJW stb genderista elmbetegeket is?:)
Ezt csinálják 30 éve!

A magyar jobboldal indentitása az hogy "itt minden szar a komcsik miatt van, a baloldal miatt van, akik hazaárulók, ügynökök, judeo-bolsevikok....stb"
Mindegy hogy a baloldal az most libsi, történelmileg beégett hogy az ellenség a komcsik és ennyi, tehát aki balos, az komcsi, akkor is ha libsi, pont:)

Madarász Henrik 2024.04.05. 01:19:44

@Gery87: A Frankfurti Iskoláról hallottál már ? Ez a komcsi társaság dolgozta ki annak az alapjait ami ma történik az USA-ban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.05. 07:05:26

@Gery87:

Mint a másik oldalon a "fasiszta".

Miközben a baj a liberalizmus, a liberális, polgári demokrácia. Csak ez nehezebben magyarázható el.

Én meg nyilván a Fideszre szavazok, hiszen a Fidesz a polgárellenesebb erő. A ballibek egy hűséges liberális, nyugatos, polgári eszme hívei.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.05. 10:03:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: vagyon újraosztás - hát azért ez kicsit eufemisztikus.
Az olyan paraszttól, aki okosabb volt mint az átlag, nem a pálinkamérésbe hordta a vagyont, itt-ott még olvasott is - ez volt ugyebár a kulák - és ezért jobban élt : a tőle elszedett vagyon rablás,
Lehet gerybalfasz meg a többi retkes kommunista gondolkodásmódjával mondjuk vitatkozni arról, hogy a "kapitalisták" vagyonának "újraelosztása" rablás-e vagy sem (amúgy az) de a fenti példa esetében még csak helye sincs a kétségnek, ott a büntetőjogi értelemben vett rablás történt, bűnszövetkezetben, előre megfontoltan.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.05. 10:11:58

@Deak Tamas:

Persze, de a vagyon nem került ki a közösségből.

Míg a rendszerváltozáskori privatizációkor ez zajlott.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.05. 10:13:26

@Serény Vélemény: 1945-ben már létezett a korlátolt felelősségű társaság intézménye (Zsitvay Tibor igazságügyminisztersége idején dolgozták ki) és a kommunista pénzmosoda neve West-Orient Kft. volt.
Hiába, a humor az baloldali műfaj.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.05. 10:14:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: egyrészt elég erősen kikerült (hiszen ment Sztálinvárosba a felesleges építkezéseket finanszírozandó) másrészt a kommunista propagandával ellentétben, nem annál maradt, aki megdolgozott érte.

Gery87 2024.04.05. 14:08:37

@Madarász Henrik:

A woke meg a többi szar, nem marxista, nem bírálják a tőkés tulajdoni rendszert épphogy faji meg nemi, szexuális stb alapon picsognak ezek "kiválasztott csoportjai" miatt.
Ami csúsztatás és totál eltereli a figyelmet arról hogy pl a "néger proli" problémái nem a főnök "fehérsége" miatt vannak, hanem mert tőkés, és neki a "fehér prolival" kéne összefognia.
A nők férfi viszonyban ugyanez...
stb.

Semmitérő szar az egész, terelés.
Amit a kapitalista elit meg is lovagol addig se arról van szó hogy ő velük mi van!

Gery87 2024.04.05. 14:11:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ott is dobálóznak hülyeségeket persze.
Csakhogy "fasiszta tőkés elit" lehetséges, de "komcsi libsi tőkések nincsenek".
El kell dönteni hogy most az a baj velük hogy sorosista libsik vagy az hogy komcsik.
Egyszerre nem megy.
De a pali full neolibeket komcsiz.
Értelmetlen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.05. 14:33:02

@Gery87:

Egy igazi fasiszta nem lehet tőkés, mert nem hisz a kapitalizmusban.

Gery87 2024.04.05. 22:28:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Egy igazi fasiszta abban hisz hogy a "nemzeti tőkést" a hazai gazdasági szereplőket kell támogatni, felszámolni a számára a versenyt, a hátrányokat, pl a szakszervezeteket bármi autonóm független szerveződést, érdekeket...még a proletárnak is kötelessége ez! Mert a proletár is "elsősorban a nemzet tagja", ez az első.

Lásd a MHM is valami ilyesmit mormog.
Orbán meg a libsik rosszak meg a soros meg a "globális háttérhatalom" mert ők idegenek, "zsidók" meg hozzák, hoznák a vendégmunkást, muszlimot, négert...aki elveszi a munkát a magyartól...De bezzeg ha a "magyar vállalkozó" a "magyar gazda" lenne nyeregben akkor jobb lenne a kapitalizmusunk, mert ő magyar és akkor a magyar munkásnak is jobb lenne...

De hát tudjuk ez hazugság. A tőkének nincs nemzetisége.

A tőkés csak úgy fasiszta, hogy ha ez a rendszer szolgálja az ő tőkés osztály érdekeit!
Megszerzi neki a szomszéd ország szénmezőit, háborús megrendeléseket kap, a haláltáborok lakóival ingyen munkaerőt stb.

Gery87 2024.04.05. 22:34:43

A németországi tőkések miért támogatták Hitlert? Mert e fenti előnyöket adta meg nekik, nem azért mert annyira imádták volna a német nemzettárs munkásaikat.
Pont hogy ezzel a halálba küldték őket millió számra és romba döntötték a nemzetet!

Az első világháború ugyanez volt.
Már akkor közhely volt, egy nemes úr egy tőkés és fia nem ment a lövészárokba megdögleni, mert mind "süket, nyomorék és vak"...
kik mentek? a cselédek, parasztok, munkások...a "nemzet".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.06. 10:12:31

@Gery87:

Az ember a kisebb rosszat támogatja jellemzően.

A náci rend nem ideális a tőkének, dehát ha nincs más, elfogadja, mert a végén mindent veszít,

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.06. 10:13:31

@Gery87:

Az igazi fasiszta koroparatív rendszerben hisz, ami keményen gátolja a tőke szabadságát.

0dzsud0 2024.04.06. 11:18:58

@Gery87: "Láttam ennek a faszinak pár videóját, legelőször a Szomszédokosat, de már az elején gyanús volt a stílusa...
Aztán a következőnél 10 perc után rájöttem hogy "hja hát persze, ez fideszes.."
Innentől kezdve fenntartásokkal kezelem amit mond."

Picit gyengusz a reakcióidőd, természetesen bármelyik videója első 20 mp-éből kiderül, hogy hová sorolható...ugyanakkor nincs is ezzel semmi gond, nem ettől függően kezelendő vagy nem kezelendő fenntartásokkal, amit mond; ugyanakkor szép beismerő vallomás a politikai szemüvegedről. :)

Gery87 2024.04.06. 21:13:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nyilván a német kommunistákat nem támogathatták.

Gery87 2024.04.06. 21:14:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

....és keményen támadja a munkásosztály szabadságát.

Gery87 2024.04.06. 21:17:43

@0dzsud0:

"Picit gyengusz a reakcióidőd, természetesen bármelyik videója első 20 mp-éből kiderül, hogy hová sorolható"

Nem szoktam ennyire előítéletes lenni, meg nem akarok abba a hibába esni hogy már mindenhol fideszes szararcokat látok:)
Egyébként a Szomszédokos volt az első videó amit láttam tőle, ott az elején pl semmi olyan kritika nem hangzott el, aminek jó részével ne értenék én is egyet:)

Gery87 2024.04.06. 21:20:31

@0dzsud0:

"ugyanakkor szép beismerő vallomás a politikai szemüvegedről. :)"

13 évnyi NER megtanított rá hogy ne pazaroljam az időt feleslegesen vívódásra, kétségekre, .....a fideszesnek jó eséllyel ha mozog a szája hazudik vagy gyűlölködik:)

ZorróAszter 2024.04.07. 08:30:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Az igazi fasiszta koroparatív rendszerben hisz, ami keményen gátolja a tőke szabadságát."

és

"Egy igazi fasiszta nem lehet tőkés, mert nem hisz a kapitalizmusban."

A fasiszta és náci pártokat a nagytőkések hozták létre. Hitler pártját a Német Rend müncheni páholya, a Thule Társaság.

A korporalizmus a szakszervezetek ellen, azok kinyírására jöttek létre.

A náci és fasiszta államok nem a nagytőke ellenében jöttek létre, hanem az az állam megszállása a nagytőke által közvetlenül, katonai diktatúra mellett.

Mikor Hitler elrendelte az infrastruktúra lerombolását, egyszerűen leszóltak Himmlernek, hogy azonnal hagyják abba. Hitler meg füstölgött magában, hogy már kutyába se veszik.

ZorróAszter 2024.04.07. 08:56:02

@Deak Tamas:

"vagyon újraosztás - hát azért ez kicsit eufemisztikus." ...

Ilyenkor látszik, hogy maguk kiknek a seggét szeretik nyalni. Akiknél a pénz van, hátha csurran-cseppen valami zsebbe.

Kinézte már magának a maga Veisz nénijét, kit kell majd agyonverni a sok szép smukkjáért és a szép lakásáért ha majd megint szabad lesz mint a régi szép időkben a szüleinek és nagyszüleinek?
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása