magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Népszerű politikai kamuk

A magyar közeletben van pár rendkívül elterjedt politikai kamu.

A kedvenceim:

  • a független média,
  • a szakértői kormány,
  • a civilség,
  • a világnézeti semlegesség,
  • s végül: az ideológiamentesség.

Persze egy ideológiákkal nem foglalkozó szervezet lehet ideológiamentes. Pl. egy pókerklub lehet az, ha nem foglalkozik semmilyen közéleti kérdéssel.

De egy dolog biztos: "ideológiamentes jobbközép" nincs, ez kb. olyan, mint az "ízmentesen csípős", önellentmondás. De eleve "ideológiamentes párt" se lehet, mert a párt mint olyan arról szól, hogy közéleti álláspontot képvisel valamilyen eszme mentén.

Tulajdonképpen ideológiamentes párt egyetlen helyzetben lehet: ha az egy állampárt és egyben tömegpárt is, de ebben az esetben is inkább arról van szó, hogy az adott pártideológia kötelező és nem arról, hogy ne lenne ideológiája.

Ez még a kommunista országokban se volt sose divatban. Én egyetlen országról tudok, ahol valaha ilyen rendszer volt: Malawi 1966-1993 között. Malawiben 1964-es függetlenségétől egészen 1993-ig tulajdonképpen egyetlen ember diktatúrája volt, az illető neve: Hastings Kamuzu Banda - a hasonló afrikai diktátorokhoz képest annyi volt az eltérés, hogy Banda jobboldalinak mondta magát, nem szerette a Szovjetuniót, de persze ő is röhejes személyi kultuszt épített ki és dollár százmilliókat lopott (bár afrikai összehasonlításban mérsékelte magát, ott milliárdokat szokás lopni). Sok különcsége volt: mélyen puritán volt - hívő református volt -, ezért tiltotta a testalkatot kihangsúlyozó női ruhákat, s - egyedüliként Afrikában - hivatalosan elismerte a dél-afrikai kormányt az apartheid-rendszer alatt is. Volt még egy őrült ötlete: minden malawi állampolgár a 18. születésnapján tagja lett az egyetlen legális malawi pártnak, a Malawi Kongresszus Pártnak!

Szóval ez talán a világ egyetlen esete, ahol a teljes lakosság párttag.

Egyébként Banda - ellentétben sok más afrikai diktátorral - nem számít egyértelműen negatív személyiségnek ma sem. Ténylegesen is foglalkozott országával, épültek dolgok. Sajátos elképzelései voltak az oktatásról is, a középiskolákban bevezette a kötelező latin és ógörög oktatást. A vegyes hírnevét igazolja az a tény, hogy a diktatúra 1993-es bukása után se szűnt meg pártja, sőt ma is az egyik vezető párt a Malawi Kongresszus Párt, csak már többpárti rendszerben. A legutóbbi elnökválasztást 2020-ben is a Malawi Kongresszus Párta nyerte meg 59 %-kal, így a jelenlegi malawi elnök Banda pártjából való.

Talpramagyar Péter viszont - mint kiderült -, nem Talpramagyar Banda Péter, hanem Talpramagyar Tisza Péter.

az egyik ismert, anyagilag tehetős kenyai videóblogger csaj, aki egész vad helyeken is mer filmezni, itt Malawi fővárosának központjában sétál

74 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7018377467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2024.04.12. 10:32:08

tisztakezű politikus
korruőciómentes világ
működő egészségügy

....

Tapi2021 2024.04.12. 11:11:19

"Tulajdonképpen ideológiamentes párt egyetlen helyzetben lehet: ha az egy állampárt és egyben tömegpárt is, de ebben az esetben is inkább arról van szó, hogy az adott pártideológia kötelező és nem arról, hogy ne lenne ideológiája."

Tehát ekkor sem lehet. Ez egy fölösleges mondat. :-)

Boldeone2 2024.04.12. 11:27:26

Lehetséges lenne az ideológiamentesség, hiszen az ideológiamentesség azt jelenti, hogy középen vagyunk: kicsit konzerv, kicsit liberális, kicsit zöld, kicsit bal, kicsit jobb...
Vannak akik szerint az "ideológiamentesség" = liberalizmussal
Valójában minél gazdagabb valaki, annál inkább ideológiamentesebb. Bill Gates sem beszél soha ideológiáról, csak víziót ad a jövőről
Az anakronisztikus, elmaradott társadalmaknak kell az ideológia, hiszen a tudatlan tömegembert mi mással lehetne manipulálni?
Ezért az összes elnyomó rezsim ideologoizál és gyűlöletpolitikát folytat
Tulajdonképpen a primitív, törzsies ösztönöket hívják elő az emberekből

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.12. 11:31:24

@Boldeone2:

A közép is ideológia. Nem lehet egyszerre balra és jobbra menni az útelágazásban.

Boldeone2 2024.04.12. 11:31:52

@Tapi2021: Magyarország egy politikailag primitív ország, mert ideológiamentesség helyett, agymosó ideológiával fertőzik az embereket
Ez persze egy manipulációs eszköz csak, az elit soha nem hitt az ideológiában, Orbán sem...
Vannak akik a vallásra is így tekintenek: tömegmanipulációs eszköz, a mindenkori hatalom fegyvere

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.12. 11:32:15

@Boldeone2:

A nyugatnál senki se ideologizál jobban, lásd a liberalizmus az jó, s minden más gonoszság.

Boldeone2 2024.04.12. 11:36:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem is kell egy irányba menni. Nem vagy- vagy, hanem is- is döbtések vannak....Én vagyok jobboldali és baloldali egyszerre, de inkább egyik sem..

Ez a 21. század! Anno az LMP is meghirdette: sem bal, sem jobb...

Ezért jó a liberalizmus, mert mindenki azt gondol/ csinál amit akar....Ez a legjobb! Van jobbliber és balliber is, meg zöldliber is...

Ezért zseniálisan jó a liberalizmus! :)

Boldeone2 2024.04.12. 11:44:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Liberális szempontból az ideológikus rendszerek gonosznak tűnnek, mert a liberalizmus a maximális relatív szabadság rendszere
Abból a nézőpontból pedig minden rosszabbnak tűnik, hiszen a liberalimus támasztja a legkisebb feltételt az egyénnel
A liberalizmusban sérül legkevésbé az egyéni szabadság, az individum
A liberalizmusban mindent lehet, addig a pontig, amíg nem sérted más egyéni jogait. Az ideologikus rendszerek kollektívek

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.12. 12:05:03

@Boldeone2:

A LMP baloldali párt.

Nem lehet egyszerre két ellentétes döntés.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.12. 12:05:33

@Boldeone2:

"a liberalizmus, mert mindenki azt gondol/ csinál amit akar"

A liberalizmus nem ezt jelenti.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.12. 12:06:24

@Boldeone2:

A liberalizmus kőkemény ideológia, semmivel se szabadabb más ideológiánál.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.12. 12:09:03

@Boldeone2:

"liberalimus támasztja a legkisebb feltételt az egyénnel"

Milyen feltételt?

"A liberalizmusban sérül legkevésbé az egyéni szabadság, az individum"

Mert ez a liberalizmus alapja: a fő érték az egyén szabadsága.

"A liberalizmusban mindent lehet, addig a pontig, amíg nem sérted más egyéni jogait."

Ez gumiszabály, nincs valós értelme. Mindig mindenkinek a jogát sérti valami.

"Az ideologikus rendszerek kollektívek"

A társadalom kollektíva. Ezért is alkalmatlan a liberalizmus társadalomszervezási ideológiaként.

Tapi2021 2024.04.12. 12:17:51

@Boldeone2: Ilyen sincs. Ahogy világnézet nélküli ember sincs.
A "közép" relatív. Mihez képest? Kinek, mi?

Egy kicsit ebből, abból is tudatos választás, szelektálás eredménye lenne, aminek alapja a válogató világnézete, hite, ideológiai álláspontja!

Tapi2021 2024.04.12. 12:21:02

@Boldeone2: "Ezért az összes elnyomó rezsim ideologoizál és gyűlöletpolitikát folytat
Tulajdonképpen a primitív, törzsies ösztönöket hívják elő az emberekből"

Igen ezt néztük mindennap a korábbi amerikai elnökválasztás előtt (és sokáig utána is), Trump ellen.
A demokraták minden gyűlölködést, lejáratást, állatias ösztönlényt bevetettek, aztán, mikor nyertek, utóbbiak szépen el is tűntek!!!

Tapi2021 2024.04.12. 12:32:50

@Boldeone2: "Nem is kell egy irányba menni. Nem vagy- vagy, hanem is- is döbtések vannak....Én vagyok jobboldali és baloldali egyszerre, de inkább egyik sem.."

Ez sok mindent megmagyaráz.

Katyvasz azonban nem mutat utat, nem határoz meg célt.
Is-is-re nem lehet koherens politikát sem építeni.

Az olyan, mint a Monty Python anarchoszindikalista közössége, ahol tíz naponként minden változik.

Tapi2021 2024.04.12. 12:34:29

@Boldeone2: "Ez a 21. század! Anno az LMP is meghirdette: sem bal, sem jobb..."

De ez nem azt jelentette, hogy nekik nincs egy saját, koherens ideológiájuk és politikai irányuk.

Boldeone2 2024.04.12. 13:09:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a liberalizmus, mert mindenki azt gondol/ csinál amit akar"
*A liberalizmus nem ezt jelenti.*

- A liberalimus azt jelenti, hogy bármit csinálhatsz, ameddig nem sérted mások individuális szabadságjogait. A liberalizmus lehet balos vagy jobbos, vagy semleges is
De nem értéksemleges. A liberalizmus az egyént helyezi középpontba, a szabadságot, ez pedig egybevág az emberi természettel: mindenki önző

Boldeone2 2024.04.12. 13:20:29

@Tapi2021: Katyvasz azonban nem mutat utat, nem határoz meg célt.
Is-is-re nem lehet koherens politikát sem építeni."

- A liberalizmusnak nincs célja a maximális egyéni szabadság elérésén kívül. A "politikaépítés" az elnyomó rendszerek sajátossága, az " államcélokkal " együtt

" Mi" azt mondjuk hogy nem kell ilyen; sem erős állam, sem ideológia. Majd a közösségek a szubszidiaritás elvén eldöntik mi a jó nekik

Az Orbán- rendszer minden szempontból elnyomó rendszer, annak iskolapéldája. A hatalom elnyomott minden alternatívát az állam eszközeivel, mérgező ideológiával manipulálja a társadalmat, lényegében leválthatlan - a törvények is a hatalom bebetonozasáról szólnak

Az illiberalizmus és a " szuverenitási küzdelem " = a diktatúra harca a maga fennmaradasáért

Serény Vélemény 2024.04.12. 13:21:26

@Boldeone2: "- A liberalimus azt jelenti, hogy bármit csinálhatsz, ameddig nem sérted mások individuális szabadságjogait. "

Kivéve, ha kisbabákról van szó, mert akkor meg szabad őket ölni, ők nem számítanak.

Boldeone2 2024.04.12. 13:23:56

Illiberális demokrácia" - eleve oximoron... A modern demokracia a liberalizmus alapjain jött létre és működik

Aki folymatosan nehezíti a hatalomváltást - törvényekkel és állami propaganda százmilliárdokkal - az eleve nem lehet demokrata - Orban

Boldeone2 2024.04.12. 13:25:11

@Serény Vélemény: Az abortusz alapjog. Ezen nem lehet változtani. A szülő döntsön a gyerekről, ne a társadalom

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.12. 13:28:05

@Boldeone2:

"A liberalimus azt jelenti, hogy bármit csinálhatsz, ameddig nem sérted mások individuális szabadságjogait. "

Nem azt jelenti.

Boldeone2 2024.04.12. 13:31:10

Orbánnak ennyi a "titka"

hvg.hu/itthon/20240412_egy-honap-alatt-tobb-mint-140-milliot-egetett-el-magyar-peter-gyalazo-hirdetesekre-a-megafon

A közpénzeket propagandára fordítják, a közfeladatok helyett!!

Ezért is lenne sürgősen fontos az új EU jogszabály elfogadása/ alkalmazására, amely a kormánypropagandára fordítható közpénzek szabályozásáról szól

Magyar Péternek az EU bíróságra kellene vinni az ellene folyó rágalomhadjáratot!

Boldeone2 2024.04.12. 13:32:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem azt jelenti"

- Ez nem magyarázat, csak szimpla tagadás

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.12. 13:54:16

@Boldeone2:

A demokrácia drága mulatság.

Ha nem menne közpénz propagandára, mindent elöntene Sorosék propagandája, mely mögött dollármilliárdok állnak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.12. 13:55:37

@Boldeone2:

Mert ez egy gumiszabály, nincs valós értelme. Mindig mindenkinek a jogát sérti valami.

Azaz mindig meg kell határozni: milyen jog sérthető és mlyen nem. Enélkül az egész üres szólam.

Gery87 2024.04.12. 14:09:19

"De egy dolog biztos: "ideológiamentes jobbközép" nincs, ez kb. olyan, mint az "ízmentesen csípős", önellentmondás."

Pontosan, a közélet az politika, az meg mindig ideológiák terepe.
Nem kell ezt szégyenli.

Eleve egy elcseszett jelenség hogy annyira fos és hányinger a magyar politika hogy emiatt rengetegen egyszerűen nem hajlandóak részt venni benne és nekik kell mindig kitalálni ezt a "semleges, politika mentes, ideológia mentes civil párt/mozgalom/kezdeményezés" fából vaskarikát.

Gery87 2024.04.12. 14:18:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A liberalizmusban mindent lehet, addig a pontig, amíg nem sérted más egyéni jogait."
Ez gumiszabály, nincs valós értelme. Mindig mindenkinek a jogát sérti valami."

1, Ez nem igaz. nem mindig.
2, Nagyon egyszerű ez, már beszéltük, ha érdek ellentét van két ember között akkor az a döntő kinek a szabadsága, érdeke, akarata szenved nagyobb csorbát!
Nekem van nagyobb sérelmem, mert nem tehetek meg valamit, vagy a másik fél akit miattam ér sérelem, mert megteszek valamit? Kié a nagyobb sérelem? Ennyi.
Az meg hogy mi számít nagyobb veszteségnek, sérelemnek, ártalomnak, társadalmi konszenzus kérdése.

Régen is mondtam: minden ideológia egyedül, önmagában zsarnokság!
A demokrácia egyéni jogok nélkül, a liberalizmus társadalmi normák nélkül,
a szocializmus demokrácia nélkül....

"A társadalom kollektíva. Ezért is alkalmatlan a liberalizmus társadalomszervezási ideológiaként."

Igen, lásd fentebb.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.12. 14:26:01

@Gery87:

A lényeg: az alapszabály abszurd.

Konkrétum kell, mi az egyén joga és mi a közösség joga.

Wildhunt 2024.04.12. 15:11:14

@Boldeone2: a szülő ölhesse meg a gyerekét?

élveteg 2024.04.12. 20:16:39

Ez a Malawi egész jó hely lehetett amikor egy párt volt Mert ha egy párt van és annak minden egyes felnőtt a tagja akkor tulajdonképpen olyan mintha nem is lenne egy párt sem

alöksz róz 2024.04.12. 20:20:20

@élveteg: "Ez a Malawi egész jó hely lehetett amikor egy párt volt Mert ha egy párt van és annak minden egyes felnőtt a tagja akkor tulajdonképpen olyan mintha nem is lenne egy párt sem" - és arra lehetne szavazni, akire csak akarnál?

élveteg 2024.04.12. 20:25:23

@alöksz róz:

nem tök mindegy kire szavaznak ha mindegyik ugyanazt csinálja nézze már meg európát bal jobb liberális Ugyan miféle különbség van egy mai európai értelembe vett konzervatív és egy liberális közt Semmi

élveteg 2024.04.12. 20:29:24

milyen szép is a liberlizmus a gyakorlatban ( gazdasági oldalról a példa szerint )

"Sherrod Brown szenátor, aki a szenátus bankbizottságának elnöke, az amerikai autiparra jelentett "egzisztenciális fenyegetés" miatt sürgette a Kínában gyártott elektromos járművek betiltását. A Fehér Ház vizsgálatot indított a kínai autók esetleges nemzetbiztonsági kockázatainak felmérésére - írta meg a BBC."

2Kína politikája veszélyeztetheti az amerikai piacot azzal, hogy eláraszthatja azt a járműveivel, ami nemzetbiztonsági kockázatot jelenthet"

www.penzcentrum.hu/auto/20240412/nemzetbiztonsagi-kockazatok-miatt-betilthatjak-a-byd-autok-ertekesiteset-1149446

Szóval ha nem állják a versenyt akkor mindjárt nem kell a piac

alöksz róz 2024.04.12. 20:36:29

@élveteg: "nem tök mindegy kire szavaznak ha mindegyik ugyanazt csinálja" - de mér csinálná mind ugyanazt?

az emberek háromnegyede legszívesebben semmit se csinálna

Gery87 2024.04.12. 21:15:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Konkrétum kell, mi az egyén joga és mi a közösség joga."

igen, erre való a társadalmi párbeszéd, ami megállapítja az aktuális normákat.

lehet zöldre festett farokkal pucéran is rohangálni, lehet ez az egyén szabadsága, csak akkor ahhoz olyan közeg kell ahol ezt elnézik és nem így nem sért másokat.

Boldeone2 2024.04.12. 21:17:27

@élveteg: Vajon fair a verseny, vagy Kína agyonszubvencionálja gyártóit? Miért zsákolják a ritkaföldfém bányákat, világszerte?
A kínaik nagy játékosok....

Gery87 2024.04.12. 21:18:31

@élveteg:

Milyen szép is a tőke, amikor érvényesíti a lobbi erejét a vagyon nyújtotta hatalom által!!!
legyen az a rendszer amiben lkéezik liberális vagy fasiszta vagy konzi....demokrácia vagy diktatúra.
És ezzel átnyúl a nép és a társadalmi párbeszéd felett...

élveteg 2024.04.12. 21:22:52

@Boldeone2:

És mi a gond Ha gond hogy kína agyonszubvencionálja a gyártóit akkor gondolom ez is gond ugye :

"Az Egyesült Államok egy ötéves távlatban több mint százmilliárd dolláros állami költést tartalmazó csomagot fogadott el a hazai félvezetőgyártás felpörgetése érdekében."

telex.hu/gazdasag/2022/08/16/egyesult-allamok-biden-csip-chip-csipgyartas-felvezeto-kina-ellatasi-lanc-nemzetbiztonsag-bevandorlas-hideghaboru-technologia-iparpolitika-ujraiparositas

Boldeone2 2024.04.12. 22:28:58

@élveteg: Az teljesen más. Az USA támogatja a hazai ipart, ami nemzetbiztonsági szempont ( chipgyártas)
Kína viszont más orszagok piacait akarja " letarolni" a támogatásokkal

alöksz róz 2024.04.12. 22:33:19

@Boldeone2: "Kína viszont más orszagok piacait akarja " letarolni" a támogatásokkal" - és fel is vásároltak így nagy európai cégeket

élveteg 2024.04.13. 04:49:28

@Boldeone2:

igazán ?

2Joe Biden amerikai elnök augusztusban írta alá a 700 milliárd dolláros inflációcsökkentési törvénycsomagot, amely bizonyos iparágaknak, például az autóiparnak mintegy 430 milliárd dolláros állami támogatást nyújt."

adozona.hu/altalanos/Vita_az_EU_es_az_USA_kozott_az_amerikai_all_X34UGZ

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.13. 10:25:20

@Boldeone2:

Ha komolyan vennéd a liberalizmust, akkor örülnöd kellene a kínai nyomulásnak, hiszen nő a verseny.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.13. 10:34:09

@Gery87:

A normákat a hatalom állapítja meg.

A liberalizmusban a hatalom a nagytőkéé, így neki kedvező normákat állapít meg.

Tapi2021 2024.04.14. 17:36:00

@Boldeone2: "A liberalizmus az egyént helyezi középpontba, a szabadságot, ez pedig egybevág az emberi természettel: mindenki önző"

És ott kezdődött a civilizáció, ahol ez ellen az önzés ellen meghozta az adott közösség az első törvényt/szabályt! Aztán a többit.

Tapi2021 2024.04.14. 17:40:59

@Boldeone2: Az abortusz emberáldozat a hamis "isteneitek" oltárán! :-(

Az abortuszt támogatóknak megszűnik minden erkölcsi alapjuk arra pl., hogy az emberáldozatot bemutató ("primitív") közösségeket alacsonyabb szinten lévőknek mondják, mert ugyanazon a szinten vannak!

Tapi2021 2024.04.14. 17:46:48

@élveteg: "Szóval ha nem állják a versenyt akkor mindjárt nem kell a piac"

Amerikánál és a Nyugatnál képmutatóbb nincs a világon! Még egy diktatúra is becsületesebb, egyenesebb. Legalább vállalja, hogy az. Meg, hogy csakis a saját érdeke számít, MINDENÁRON. A többi csak PÚDER ezen!

Tapi2021 2024.04.14. 17:48:50

@Boldeone2: "Az teljesen más. Az USA támogatja a hazai ipart, ami nemzetbiztonsági szempont ( chipgyártas)
Kína viszont más orszagok piacait akarja " letarolni" a támogatásokkal"

Édes Istenem Boldi! Ne már!

Tapi2021 2024.04.14. 17:55:47

@Gery87: "Ezért nem kell kapitalizmus:)"

A kapitalista, vállalkozó tartja fenn és fejleszti a gazdaságot, ezért inkább ő szóljon bele a közügyekbe, mint a szocialista Józsi, akinek annyi az érdeme - és "haszna" -, hogy szocialista/párt tag.

Csak ott van jólét, ahol jól működik a gazdaság, ahol pörög az innováció, dől a kapitalisták pénze a kutatás-fejlesztésbe..., mert nekik ez az érdekük. Csak akkor van hasznuk, ha versenyeznek, és állandóan fejlesztenek.

Ezért az eddigi legjobb GAZDASÁGI rendszer a magán-tőkés gazdaság. Ez azonnal látszik is, hol van jólét, hol nincs?!

A szabályozott és jól működő kapitalizmus mindenki jól felfogott érdeke.

Gery87 2024.04.15. 14:24:56

@Tapi2021:

Ezt már megbeszéltük és el lett mondva az ellenérv is.

"inkább ő szóljon bele a közügyekbe, mint a szocialista Józsi, akinek annyi az érdeme - és "haszna" -, hogy szocialista/párt tag."

Józsi nélkül ugyanúgy nem lenne profit te agyas:)
De jó látni mire tartod magad.
Neked meg annyi érdemed van a világon hogy "magyar vagy"? Enniy a hasznod, növeled a tömeget?
pff....

"Csak ott van jólét, ahol jól működik a gazdaság, ahol pörög az innováció, dől a kapitalisták pénze a kutatás-fejlesztésbe..., mert nekik ez az érdekük."

Nekik a profit az érdekük, ha ezt fejlesztéssel tudják megoldani akkor azzal ha kézzel bányászó néger gyerekekkel akkor azzal...

"Ezért az eddigi legjobb GAZDASÁGI rendszer a magán-tőkés gazdaság. Ez azonnal látszik is, hol van jólét, hol nincs?!"

A világ országainak 99% kapitalista a világ országainak kétharmada meg csóró...ennyit erről.

"A szabályozott és jól működő kapitalizmus mindenki jól felfogott érdeke."

A tőkés jól felfogott érdeke a neki szabályozott kapitalizmus.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.16. 09:43:15

@Boldeone2: melyik szülő? Az apa vagy az anya? Az abortusz gyilkosság.

Tapi2021 2024.04.16. 10:40:23

@Gery87: "Józsi nélkül ugyanúgy nem lenne profit te agyas:)"

Józsinak nem kell szocialistának lennie ahhoz, hogy hasznos tagja legyen a társadalomnak, gazdaságnak!

Jó munkaerőnek kell lennie.

Tapi2021 2024.04.16. 10:42:26

@Gery87: "A világ országainak 99% kapitalista a világ országainak kétharmada meg csóró...ennyit erről."

Ahol nincs erős SAJÁT kapitalista réteg, SAJÁT ipar, saját bankrendszer... csak adósság, meg oligarchák, kiskirályok, gengszterek..., az NEM kapitalista gazdaság!

Tapi2021 2024.04.16. 10:45:31

@Gery87: "A tőkés jól felfogott érdeke a neki szabályozott kapitalizmus."

Ahogy a társadalom jól felfogott érdeke meg a jól működő, szabályozott gazdaság. Amelynek alapja a szabad magánvállalkozás, amely pörgeti a gazdaságot. (És nem a szocialista tervgazdálkodás.)

Gery87 2024.04.16. 15:11:04

@Tapi2021:

Józsi pedig jobban teszi ha tudatosan szoci lesz, mivel neki és a többségnek az lesz a legjobb és persze fenntárható az unokájának is:)

Gery87 2024.04.16. 15:12:22

@Tapi2021:

"az NEM kapitalista gazdaság!"

De bizony kurvára az, csak nem helyi tőkés gecikkel, hanem külföldi, ex és újgyarmatosító tőkés gecikkel.

Tapi2021 2024.04.16. 16:26:34

@Gery87: "Józsi pedig jobban teszi ha tudatosan szoci lesz, mivel neki és a többségnek az lesz a legjobb és persze fenntárható az unokájának is:)"

Ha a gazdasági stagnálás, lemaradás és a politikai diktatúra a vágyott cél.

Tapi2021 2024.04.16. 16:27:09

@Gery87: "Tévedsz mint mindig."

Ja, erről vagyok híres.

Tapi2021 2024.04.16. 16:29:43

@Gery87: "De bizony kurvára az, csak nem helyi tőkés gecikkel, hanem külföldi, ex és újgyarmatosító tőkés gecikkel."

Vagyis MÁSHOL van kapitalizmus, amely erőforrásként használja adott országot (mert megteheti, nem SZABÁLYOZZÁK, korlátozzák ebben!) ott meg kiszolgáltatottság, bérrabszolgaság.. gyakorlati feudalizmus van. Nem kapitalizmus.

Tapi2021 2024.04.16. 16:33:47

@Gery87: Ezért kell SAJÁT tőkésréteg, saját gazdaság, ERŐ a szuverenitáshoz..., erős, választott KORMÁNYZAT, amelyet a NÉP TÁMOGAT a vadkapitalistákkal, multikkal, nemzetközi oligarchákkal SZEMBENI harcában...
Hogy ne legyünk mások cselédei.

Érdekes, hogy ebben éppen a ballibek, ellenzékiek nem támogatják a nemzeti kormányt. Sőt!

Gery87 2024.04.16. 18:38:45

@Tapi2021:

Mondod te...

A kapitalizmus vége az lesz, hogy mind beledöglünk.

Gery87 2024.04.16. 18:39:06

@Tapi2021:

Én nem tudom miről vagy híres de ebben tévedsz.

Gery87 2024.04.16. 18:40:31

@Tapi2021:

Nem, máshol is kapitalizmus van, meg ott is.
Csak az egyik a tőke bázisa, fogyasztói közege...a másik a kizsákmányolt gyarmat.

Gery87 2024.04.16. 18:41:57

@Tapi2021:

Azért nem támogatják mert látják hogy pont olyan lófasz kiskirályos hűbéri mafiia fos, mint amit Afrikával kapcsolatban említesz!

Nekünk attól hogy Mészáros magyar, kurvára nem lesz jobb!

Tapi2021 2024.04.17. 15:53:44

@Gery87: "A kapitalizmus vége az lesz, hogy mind beledöglünk."

Hogyan és miért?

Tapi2021 2024.04.17. 15:57:21

@Gery87: Nem. A kapitalista gazdaság egy országban azt jelenti, hogy az országnak van SAJÁT kapitalista/magán gazdasága!

Ha nincs, és csak "kizsákmányolt" ország, akkor ott nincs kapitalista gazdaság, nekik nincs.
Ha lenne, nem mások kiszolgáltatott rabszolgái lennének.

Ahol nincsen erős, saját magángazdaság ott vannak nyakig a szarban. Ezek főleg a feudalista ÉS a (volt) szocialista országok!!!

Tapi2021 2024.04.17. 16:03:33

@Gery87: "Nekünk attól hogy Mészáros magyar, kurvára nem lesz jobb!"

Valójában de, ahogy a németeknek is jó, hogy a VW csoport, Audi, BMW... stb., német.
A német gazdaságot erősítik! Attól függetlenül is, hogy számos más országban is van gyáruk.

Balról összerakni ezt nehéz.

Gery87 2024.04.19. 16:04:16

@Tapi2021:

Az erőforrások elhasználása és a környezetszennyezése és pusztítása miatt.
A profit fontosabb meg a növekedés mint a fenntarthatóság.

Gery87 2024.04.19. 16:05:02

@Tapi2021:

"Ha nincs, és csak "kizsákmányolt" ország, akkor ott nincs kapitalista gazdaság, "

ostobaság, nemcsak a baloldalt nem simered és érted még a saját kedvenc tőkéseid működését sem:)

Gery87 2024.04.19. 16:05:55

@Tapi2021:

Mészáros nem egy magállam piacból élő erős szereplője, hanem egy közpénzből kitömött stróman!
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása