A Kubával kapcsolatos cikkeim kapcsán felmerült mi a regionális elhelyezkedése az országnak régiós szinten. Hiszen így a legértelmesebb a helyzet megvilágítása.
Nos, az amerikai kontinensen 35 ország + sok egyéb függő terület van. Ezek közül 2 - az USA és Kanada - eleve kiveendő, hiszen ezek a gazdag magállami szféra részei. Szintén figyelmen kívül hagyható minden gyarmat, külbirtok, országrész, hiszen ezek szintje teljesen mesterséges - lásd nyilván jó az élet a Kajmán-szigeteken, hiszen ömlik oda a pénz számolatlanul vagy a Falkland-szigeteken magasabb az életszínvonal, mint Londonban, mert ott az egészet gyakolatilag finanszírozza a brit hadsereg.
Szóval csak 33 független államot érdemes nézni. A legjobb úgy elképzelni ha Európához viszonyítunk. 4 csoportot alakítottam ki.
Gazdagnak azt tekintem, ami eléri a nyugat-európai szintet. Ez egyetlen ország: Uruguay. Természetesen a nyugat-európai szegényebb országok szintjét éri csak el, de így is bátran gazdagnak mondható. Mondjuk azt: ez a spanyol életszínvonal.
Közepesnek azt tekintem, ahol az életszínvonal olyan, mint ami az EU-tag kelet-európai országokra jellemző. Mondjuk: magyar életszínvonal. Ide tartozik a kontinensen: Belize, Costa Rica, Mexikó, a szigetvilágban pedig Barbados, Grenada, St. Kitts-Nevis, St. Lucia, Trinidad-Tobago.
Szegénynek azt, ami a kelet-európai EU-tag szint alatt van, mondjuk ez az albán szint. Ezek: Antigua-Barbuda, Bahama-szigetek, Brazília, Chile, Dominica, Dominika, Ecuador, Guatemala, Guyana, Jamaika, Kolumbia, Nicaragua, Panama, Paraguay, Peru, St. Vincent. Ezek közül meglepetés Chile, mely egyébként feljebb szokott lenni, de az utóbbi években válságban van.
S végül a nagyon szegények. Ezek az előbbi szint alatt vannak jelentősen. Mondjuk ez a mai ukrán vagy moldáv szint. Ezek: Argentína, Bolívia, Haiti, Honduras, Kuba, Salvador, Suriname, Venezuela. Az utolsó helyen természetesen Kuba van.
Argentína szinte sose szokott ebben a csoportban lenni, ez abszolút kivételes. Argentína 100 éve még Uruguay mellett volt, de aztán is a második csoportban. A legújabb válság levitte ide.
Kuba is mindig ebben a második csoportban volt. De, hála a forradalomnak, szívós munkával sikerült elérni a negyedik csoportot.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ZorróAszter 2024.04.27. 08:43:40
Szerintem a magyar életszínvonal jelentősen magasabb ezeknél. Még ha a parazita elit vagyonát szétosztjuk mondjuk Mexikóban akkor is.
Aztán nem minden az átlag jövedelem dollárra átszámítva.
Az USÁ-ban Obama előtt 50 millió embernek nem volt semmilyen egészségbiztosítása.
És a többiek többségének meg olyan alapszintű ma is, hogy valójában szart se ér.
Lásd Latoya Thomas ügy: érettségizett titkárnő aki sosem volt munkanélküli biztosítás hiányában nem tudja megkérdezni, hogy az epilepsziagyógyszere káros-e a babára ezért abbahagyja a szedését és belehal az első epilepsziás rohamba.
A kilenc éves kislányát meg letartóztatják azzal a váddal, hogy agyonverte az édesanyját és egy évet tölt felnőtt börtönben. És a véletlenen múlt hogy egyáltalán kiszabadult, mert hiszen nemcsak az egészség kerül nagyon sok pénzbe, de az igazság még sokkal többe.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.27. 09:57:53
Nyilván sok tényező van.
Az USA-ban az egészségügy extrém rossz. Különösen az anyagi szinthez képest.
Kubában meg az oktatás extrém jó. Különösen az anyagi szinthez képest.
ZorróAszter 2024.04.27. 10:11:36
"Az USA-ban az egészségügy extrém rossz. Különösen az anyagi szinthez képest."
Én ezt sosem értettem. Mindenki cak ellébeszél.
"Kubában meg az oktatás extrém jó. Különösen az anyagi szinthez képest."
Nem hasznosul.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.27. 10:29:11
USA. A világ legdrágább egészségügyi rendszere. 5-ször többet költenek egészségügyre, mint Nyugat-Európában. S kevésbé hatékony. Ha az ember teljesen kívül van a biztosítási rendszeren, akkor csődbe kerül minden komolyabb betegséggel.
Viszont aki az egészségügyben dolgozik, az nagyon jól jár. Már a kiegészítő személyzet is középosztálybeli életszínvonalú fizetést kap, az orvosok meg milliomosok.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.27. 10:31:23
Kuba. A jó oktatás kotraproduktív. Az átlagember érti, hogy az országot rosszul kormányozák. S ma már nincs is mire hivatkozni, senki se hisz a forradalomban, hiszen az képtelen volt teljesíteni ígéreteit 60+ év alatt. S éppen az oktatásnak köszönhetően értik ezt a kubaiak.
Gery87 2024.04.27. 11:25:41
@ZorróAszter:
Ezzel a szar, drága, de jól fizető EÜ-vel két dolgot oldanak meg egyszerre.
Mindig lesz elég orvos és mindig lesz ágyútölteléknek katona, aki a drága oktatás meg a drága EÜ miatt bevonul hogy ezeket fizessék neki:)
Németország már akkor se tudna nagyhatalom lenni, pláne világcsendőr, ha akarna vagy hagynák neki mert egyszerűen senki akar már bevonulni, nem harcolna érte.
(ez persze így csak konteó, de lehet benne valami)
Gery87 2024.04.27. 11:32:47
Amerika "fullbatolja" a kapitalizmust: ha nem vagy képes megtermelni a profitot akkor megdöglesz, tehát termelj annyi profitot hogy ne dögöljél meg.
De ha nekik ez kell akkor egyék meg.
Rengetegszer lett volna rá mód hogy a rengeteg pénzzel ami felett diszponálnak egy jóléti "skandináv" állam legyenek, de nem....
Gery87 2024.04.27. 12:04:32
Biztos van egy szűk réteg aki kurva jól él, de a többség ezek szerint nem.
Argentina meg már szóra sem érdemes, nem tudom mi van ott a levegőben vagy mi nincs de háború nélkül így lesüllyedni már rekord...
Persze tudjuk hogy ez "Amerika hátsó udvara" nekik meg nem érdekük hogy a kerti szerszámos bódéból a leválasztott telken egy módos családihoz nőjön ki...
ZorróAszter 2024.04.27. 13:15:06
Én azt a különbejáratú magyarázatot találtam, hogy igazságosabb vagy államilag részben vagy egészében biztosított egészségügyre azt mondják, hogy az kommunizmus.
Konkrétan egészségüggyel kapcsolatosan nem hallottam, de más hasonló szociális megoldásokkal kapcsolatosan igen.
Vagy esetleg Obamával kapcsolatosan lehet hogy hallottam konkrétan is hogy ez szocializmus vagy ez kommunizmus lenne.
ZorróAszter 2024.04.27. 13:20:15
"Kuba. A jó oktatás kotraproduktív."
Nem biztos. Aki tanult, az esetleg megérti hogy milyen körülmények között kell Kubának helyt állnia.
Ezen kívül lehet hogy ők meghallgatják a nagymamát, hogy milyen világ volt Kubában Castroék előtt.
A magyarok nagyrésze csak legyintett amikor a nagymamája arról beszélt, hogy milyen volt a Horthy-rendszerben a kuláknál napszámosnak, baromarcú "urak"-nál cselédlánynak lenni, vagy pincelakásban lakni, és hasonlók.
ZorróAszter 2024.04.27. 13:27:41
Mondjuk ennek ellene mond az amikor futószalagon sorra perelték a nőgyógyászokat, annyira, hogy szinte mindenki visszaadta az ipart.
A határmenti lakosok átjártak Kanadába meg Mexikóba nőgyógyászhoz.
És állítólag mindez hosszú éveken keresztül ment így amíg a Legfelsőbb Bírósági döntés született a nőgyógyászokkal szembeni maximált perösszegről.
Szóval a kérdés kapcsán gyakorlatilag minden és mindenki nevetségessé vált.
A propaganda alig bírta felmosni a padlót a téma után. De mára sikerült mindezt teljesen kitörölni a fejekből.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.27. 13:30:59
Igen, az amerikai modell a klasszikus liberalizmus. Hatalmas egyéni jogok, kevés állami bevatkozás, alacsony adózás, a piac intenzív szerepe.
A másik véglet meg a skandináv szocdem modell.
Az összes többi meg a kettő között.
Az egészségügy Amerikában meg képes volt lobbizni, így kilobbizott magának egy csomó nevetséges privilégiumot.
Ismerős mesélte: nyaralt Floridában, megcsúszott egy lépcsőn, kificamodott a lába. Otthon Németországban - ott él eredetileg - lett volna 15-perces orvosi vizsgálat, valami ffájdalomcsillapító felírása, meg 3 nap betsgégszabadságról papír kiállítása. Amerikában még 3 orvos vizsgálta meg, vizeletet is vettek tőle és tetőtől talpig megröngenezték. Jó, hogy forgovosi vizsgálat nem volt, mondta. Aztán kapott 1900 dolláros számlát. Persze őt személyesen nem izgatta, ezt fizeti a német TB, de egyszerűen nevetséges ez a rendszer.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.27. 13:33:09
Amerika alapvetően a puritán szellemiségre épül, azaz klasszikus liberalizmus. Innen vannak ezek a röhejes elképzelések, hogy minden állam rossz.
Nincs ennek köze a kommunizmushoz, az amerikai szellemiség korábbi a kommunizmusnál.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.27. 13:36:56
Ma már senki se hiszi el a hivatalos magyarázatot, hogy az 1959 előtti rendszer meg az amerikai embargó hibás mindenért. Meg hogy az ingyenes oktatás és egészségügy érv arra, hogy egyébként semmi se működik.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.27. 13:37:39
"milyen világ volt Kubában Castroék előtt"
Volt 10 % mélyszegény, ez ma nincs. Mindenki más meg jobban élt.
_Neville 2024.04.27. 13:47:51
_Neville 2024.04.27. 13:49:55
_Neville 2024.04.27. 13:52:13
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.27. 13:52:46
Igen, alapvetően a kapitalizmus egyetlen alaptétele se igaz, ez az egyik a hamis tételek közül.
Vagyis van egy igaz alaptétele a kapitalizmusnak: a hatékonyság. Kétségtelen, hogy a kapitalizmus a leghatékonyabb a profittermelésben.
_Neville 2024.04.27. 13:54:30
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.27. 13:54:48
Ahogy a 90-es években Mo. lett mutogatva: íme mllyen fejlődást hoz, ha egy ország leépít minden állami tulajdont, mindent elad, idegeneknek.
Manapság meg Észtország az éltanuló. Persze az is kamu.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.27. 13:57:41
Lásd amerikai "szélsőjobb".
Aki nem benfentes, az meg szokott döbbenni.
Ha egy amerikai átlag szélsőjobbosnak elmondod mit csinál a Fidesz, azt fogja mondani "dehát ezek komcsik!".
Ha meg egy magyar átlag fideszesnek elmondod miket mondanak a Trump-tábor emberei, azt fogjak mondani "dehát ezek rosszabbak az SZDSZ-nél!".
_Neville 2024.04.27. 13:58:11
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.27. 14:01:21
Mikroszinten. Felette már sose.
Olyan ez, mint a kommunizmus. Családban működik, magasabb szinten nem.
_Neville 2024.04.27. 14:20:37
_Neville 2024.04.27. 14:23:31
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.27. 14:31:41
Amerikát újprotestáns fundamentalisták és szabadkőművesek alapították. Alaptétel a szakralitás hiánya, a racionalizmus és a tudomány mindenhatósága.
A főhős a szabad egyén, aki saját erejéből gazdag lesz, mert okos ember, sokat dolgozik, s hisz Istenben. A közösség meg ilyen egyénekből épül fel.
Aki nem gazdag szabad egyén, az őmaga hibás. Rossz, bűnös ember, délig alszik, elissza a pénzét, nem akar dolgozni, Isten is utálja őt, hisz nem áldotta meg gazdagsággal. Biztosan titokban ateista az ilyen alak, ezért nem szereti őt Isten!
A kálvinista etika továbbvitele ez a végletekig.
S máig az amerikai "szélsőjobbos" komolyan hiszi, hogy minden baj oka az, hogy a "komcsik" elrontották ezt a csodás rendet, pl. mindenféle segélyeket osztanak, nyugdíjat fizetnek, adóztatnak keményen, belepofáznak a piacba, munkajogokat adnak a gyengéknek, kötelező iskolai oktatást írnak elő, nem akarnak mindenkinek géppuskát adni, stb.
_Neville 2024.04.27. 14:42:52
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.27. 14:43:08
Sztálinék gyorsan rájöttek, az eredeti programot még a leghűebb kommunisták se igazán szeretik.
Lásd, Lenin egy időben de facto 2 nővel együtt élt: feleség és szerető, de volt annyi esze, hogy ez tabu volt, nem volt szabad beszélni róla. Érezte, hogy ez azért túl "progresszív" lenne.
Sztálin meg visszahozta a keresztény családmodellt, csak el lett nevezve "szocialista családnak". S az eredeti progresszív gondolatokat e téren meg "burzsoá felforgatásnak" keresztelt át.
70-es évekbeli orosz vicc:
A párttitkára hivatja Petrovot:
- Petrov elvtárs, súlyos panasz érkezett ellened. Beszélnünk kell róla.
- Dehát én hű híve vagyok a rendszerünknek!
- Petrov elvtárs, a panasz nem politikai jellegű. A feleséged panaszkodott: nem teljesíted házastársi kötelezettségeidet évek óta. Mit tudsz felhozni mentségként?
- Először is azt, hogy pár éve impotens vagyok...
- Nem, Petrov elvtárs, te lehetsz másodsorban impotens, de elsősorban kommunista vagy, s mint kommunista köteles vagy házastársi kötelezettségeidet teljesíteni!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.27. 14:46:22
S a hagyományos kálvizmus legalább próbálja ezt szépítgetni, de az újabb ágak még tovább is vitték az extremitásig ezt.
élveteg 2024.04.27. 16:21:30
Gery1987 2024.04.27. 16:41:40
Csak duma volt, ők se hiszik el hogy igaz a "lecsorgás"...csak mindig kell egy mese egy ürügy arra hogy a tőkés elitnek játszmák k az országot.
Gery1987 2024.04.27. 16:44:05
"Vagyis van egy igaz alaptétele a kapitalizmusnak: a hatékonyság. Kétségtelen, hogy a kapitalizmus a leghatékonyabb a profittermelésben."
Csak mára bebizonyosodott hogy:
1. nem minden a profit, főleg ha ugye a lecsorgás nem igaz, akkor még közérdek sem!
2, eléggé felelős ez a természet és környezet pusztításáért és nem is fenntartható.
Mára tehát a kapitalizmusnak egyetlen tétele sem igaz vagy hasznos.
Gery1987 2024.04.27. 16:49:15
Igen, ezen a viccen mindig jót nevetek:)
alöksz róz 2024.04.27. 16:50:40
élveteg 2024.04.27. 16:54:58
Magáánegészségügyi rendszerek is lehetnek többfélék Olyat semmiféleképpen nem szeretnék mint az USÁban
alöksz róz 2024.04.27. 17:03:18
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.27. 17:43:58
Mondtam, hogy közérdek a profithatékonyság? Nem. Azt mondtam, hogy ez az egy állítás igaz a kapitalizmusról.
Guruló dollár 2024.04.27. 18:29:36
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.27. 19:19:40
Igen, nem vagyok ballib.
Guruló dollár 2024.04.27. 19:43:10
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.27. 19:48:44
Azzal, amit írni szoktam.
alöksz róz 2024.04.27. 20:05:38
Guruló dollár 2024.04.27. 20:11:54
vasútihíd 2024.04.27. 20:42:20
Gery87 2024.04.27. 21:20:37
Nem kötöttem bele abba amit mondtál, csak kiegészítettem.
vasútihíd 2024.04.27. 21:23:18
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.27. 22:00:25
Ha ballib lennék, miért írnék nem ballib szövegeket?
Guruló dollár 2024.04.27. 22:26:52
erol 2024.04.27. 22:30:52
Az a gyanús, ami nem gyanús! :)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.27. 22:54:41
Lelepleztél. Mindez egy ravasz terv része. Valójában Gyurcsány embere vagyok, akit így népszerűsítek fondorlatos módon.
Madarász Henrik 2024.04.28. 00:34:10
Gery87 2024.04.28. 10:18:21
Az argentinok pont akkor választanak egy retardált "államgyűlölő" libsit amikor pont nem kéne.
Ezek tényleg hülyék.
Mondjuk mi sem vagyunk különben:
Azokat akiket már/eddig se tudott megvenni az Orbán vagy valamilyen formában már érzik a válságot, visszaesést, romló életszínvonalat....most egy jobboldali exnerestől vannak benedvesedve, mert gyakran használja a "Haza" meg a "magyar" szavakat..+ szokásos politikusi duma arról mi mennyire fantasztikusak vagyunk!
Elképesztő. Alakul a jobboldali DK:)
Úgy néz ki ez a 15% pont olyan szektás fanatikus idióták gyülekezete lesz mint a Gyurcsány nyuggerei.
Gery87 2024.04.28. 10:19:10
Ő egy békaember ügynök....Bircabőrbe varrva...
alöksz róz 2024.04.28. 10:28:44
Gery87 2024.04.28. 10:30:50
Mert ott is rosszul csinálták, nem az állam hatalmát, vagyonát kell növelni hanem az emberekét.
Nem osztogatni kell, hanem adni!
Chavezék pont annyira nem akarták, akarják a valódi népuralmat mint a tőkés elit.
Csak szemben azokkal, nem áll mögöttük az USA.
Így még embargóval is szembe kell nézniük.
Madarász Henrik 2024.04.28. 14:37:03
Gery1987 2024.04.28. 15:10:36
Igen, ez az alap legyen hol lakni, legyen megfizethető az élelmiszer, állami EÜ és oktatás mindenkinek....
Guruló dollár 2024.04.28. 18:56:52
ZorróAszter 2024.04.28. 18:58:05
"Ma már senki se hiszi el a hivatalos magyarázatot, hogy az 1959 előtti rendszer meg az amerikai embargó hibás mindenért. Meg hogy az ingyenes oktatás és egészségügy érv arra, hogy egyébként semmi se működik."
Aki minimálisan ért valamit a közgazdaságtanhoz, az tudja, hogy ennél sokkal kisebb mértékű embargó és ellenséges pénzügyi/gazdasági behatás is katasztrofális lehet egy szegény országnak.
Ezekhez képest Kuba egy csoda hogy eddig kibírta.
"Volt 10 % mélyszegény, ez ma nincs. Mindenki más meg jobban élt."
Ha van elég pénz propagandára, ennél sokkal durvább hazugságok is beleverhetők a fejekbe.
Amik ellen nehéz nyerni a drága propagandának is, azok a nagymamák emlékei.
Az ellen azt kell sulykolni, hogy ne hallgass a vén hülyékre.
De az se működik mindig és mindenhol.
ZorróAszter 2024.04.28. 19:03:35
"Igen, az amerikai modell a klasszikus liberalizmus. Hatalmas egyéni jogok, kevés állami bevatkozás, alacsony adózás, a piac intenzív szerepe."
De csak addig, amíg lábbal nem tiporják. :o)
Amíg ki nem derülnek a célzott likvidálások amerikai területen amerikai állampolgárok ellen, a DNS tesztekből kiderült ártatlanul kivégzettek lehetséges száma, mindenki rutinszerű lehallgatása és rögzítése és a többi csúfság.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.28. 19:12:40
Kuba az egész világgal kereskedik, az USA-t leszámítva.
Plusz nem használta ki a rendszer a szovjet segályeket. Ezek a pénzek kalandokra lettek költve, nem a kubai gazdaság fejlesztésére.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.28. 19:13:24
"Ha van elég pénz propagandára, ennél sokkal durvább hazugságok is beleverhetők a fejekbe."
Van bőven, de már az átlag kubai nem hiszi el a rendszer propagandáját.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.28. 19:15:04
"a nagymamák emlékei"
Nincs az már. Aki 18 éves volt a forradalom győzelmekor, az ma már 80+ éves. Kevesen vannak, Nem tényező.
Az emberek azt látják, hogy a rendszer nem működik.
ZorróAszter 2024.04.28. 19:15:24
"az amcsik szerint nemhogy a skandináv államok, de kb az egész EU kommunistagyanús, hogy itt létezik újraelosztás meg szociális juttatások"
Más a propaganda, amit fújnak és más a valóság.
Az amerikai kommunista párt taglétszáma sosem érte el a százezer főt, de ideológiailag mégis nagyon sokan voltak nagyon közel hozzá Amerikában is.
Az amerikai kommunista párt tagjait üldözték, holott a tagok fele FBI ügynök volt. Néha még a pártelnök is.
Az Amerikaellenes Tevékenységet Vizsgáló Bizottság célzott csoportoknak mehetett csak neki. De például a természettudósoknak nem. Az szigorúan tiltott volt McCarthyék számára.
Úgy tűnik, emiatti dühükben rásütötték a kommunistaságot egy csomó humán egyetemi tanárra és őket tiltották el a tanítástól. Olyant is, akinek még csak kommunista ismerőse se volt, de gazdaságtörténet előadásában megemlítette Marxot.
Szóval minden más valójában mint ami a propagandában szerepel.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.28. 19:15:49
Én az elméletet írtam le, nem a gyakorlatot.
ZorróAszter 2024.04.28. 19:23:37
"Kuba az egész világgal kereskedik, az USA-t leszámítva."
Nem teljesen.
Ha szólnak Orbánnak, hogy ne hozzon be kubai rumot és kubai szivart, akkor nem hoznak be. Ha megkérdezik, nem azt fogják mondani, hogy szóltak az amerikaiak.
"Plusz nem használta ki a rendszer a szovjet segályeket. Ezek a pénzek kalandokra lettek költve, nem a kubai gazdaság fejlesztésére."
Ha kalandokra lettek költve, akkor nyílván eleve arra adták.
Amit én láttam, az tényleg az volt, hogy a forradalmárok azt hitték, mindent megold a forradalmi lendület, és nem kell érteni a gazdasági törvényszerűségekhez, a gazdaság működéséhez.
De annyira sosem folytam bele Kuba kérdésébe.
Az biztos, hogy az amerikaiak tízszer többet költöttek évente a tönketételükre, mint ami a jövedelmük Kuba fénykorában volt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.28. 19:32:37
A fő baj: nincs mivel kereskedni. Leépítették Castróék az eleve fejletlen kubai gazdaságot.
Folyamatosan arról beszétek: nem szabad dominálnia a cukoriparnak és a turizmusnak, majd semmit se tettek ez ellen.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.28. 19:34:15
"tényleg az volt, hogy a forradalmárok azt hitték, mindent megold a forradalmi lendület, és nem kell érteni a gazdasági törvényszerűségekhez, a gazdaság működéséhez"
Ez helyes meglátás. Így van.
Hogy majd minden megy magától, s a llekes emberek csodákat tesznek.
Nem tettek csodákat, majd a lelkesedés is eltűnt.
Guruló dollár 2024.04.28. 19:55:33
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.28. 20:01:17
A kapitalizmus alapja minden esetben a lopás.
A "baloldal" szerint adjunk mindent oda idegenenek, mert ők majd megsimogatják hálából a buksinkat.
A "jobboldal" szerint megint inkább lopjunk mi magunk, nem kell hozzá idegen.
Guruló dollár 2024.04.28. 20:03:29
Guruló dollár 2024.04.28. 20:09:29
Guruló dollár 2024.04.28. 20:10:05
ZorróAszter 2024.04.28. 20:12:45
"Én az elméletet írtam le, nem a gyakorlatot."
Nem értem, ezt mire mondja.
ZorróAszter 2024.04.28. 20:16:30
"de csak 1 gazdasági csodát ismerek amiről nem tudom hogy kiket raboltak ki hogy eljussanak odáig, ez pedig Németország az 1. És a 2. Világháború között?"
1929-ig extra amerikai hitelek.
Hitler gazdasági csodája: 1939-re Németország gyakorlatilag államcsődben volt. Már csak horribilis kamatokra tudott áthidaló kölcsönöket szerezni, hogy ne legyen nyilvánvaló.
ZorróAszter 2024.04.28. 20:19:51
"A "jobboldal" szerint megint inkább lopjunk mi magunk, nem kell hozzá idegen."
Akkor a németek nem Orbánt juttatták volna hatalomba és tartották volna meg benne azóta is. De a Medaworks és a többi német média őt támogatta.
Guruló dollár 2024.04.28. 20:39:52
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.28. 20:55:45
Anglia, Hollandia.
Gery87 2024.04.28. 21:00:41
A valóság meg az hogy "a lopás az lopás" ha nemzeti szalagba csomagolod akkor is és a tőkés az nem "mi"...hanem ők.
Gery87 2024.04.28. 21:02:47
Nem volt semmiféle csoda, csak amerikai hitel meg a már meglévő múlt századi alapok.
Guruló dollár 2024.04.28. 21:03:27
Guruló dollár 2024.04.28. 21:06:44
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.28. 21:09:38
Ez jó.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.28. 21:13:10
Szoktam. De ha viccelek is, akkor is igaz mondanivalóm. Most meg nem is vicceltem.
Guruló dollár 2024.04.28. 21:18:58
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.28. 21:20:57
Gyarmatosítással lettek gazdagok. Ez szimpla tény.
alöksz róz 2024.04.28. 21:24:40
Guruló dollár 2024.04.28. 21:31:15
Guruló dollár 2024.04.28. 21:32:42
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.28. 21:38:03
Ilyen a kapitalizmus.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.28. 21:40:19
Egyik se.
alöksz róz 2024.04.28. 21:40:32
Guruló dollár 2024.04.28. 21:50:08
alöksz róz 2024.04.28. 22:13:51
kereskedők és mesteremberek laktak ott.
ZorróAszter 2024.04.28. 23:05:19
"jó a válasz, de ennek függvényében miért gondoljátok hogy nem látszik a holdról hogy nem akartok igazságot ti sem, csak a leppattano morzsaert acsarkodtok 100 nicken?"
Zavaleta!
Ezt pont maga mondja nekem?
:o)
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.29. 10:11:26
bookline.hu/product/home.action?_v=A_O_Hirschman_Az_erdekek_es_a_szenved&type=22&id=12427
Gery87 2024.04.29. 14:31:09
Hollandia mondjuk speciel a balti kereskedelem feletti monopólium miatt lett gazdag, ezért is voltak jóban a dánokkal hosszú ideig, bármikor fenyegették őket, mentek segíteni.
Az lengyel (ukrán) gabona Danzigen át ment nyugatra, már akkor fontos volt, az ment Angliába hogy legyen mit enni a birkalegelők meg onthassák a textilt a hadseregnek....amivel lehet gyarmatosítani.
Gery87 2024.04.29. 14:32:30
Akkor is ilyen a bebugyolálod nemzetibe.
Mivel elvileg elveted, jó lenne akkor nem ellentmondásba keveredni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.29. 14:33:39
Erre sokszor választ adtam már.
A kapitalizmus rossz rendszer. S az idegen kapitalizmus rosszabb a sajátnál.
Gery87 2024.04.29. 18:05:45
Akkor dönts el hogy maradjon a kapitalizmus de a Döbrögis haveri formája az jó lesz, vagy egyáltalán nem kell!
Ha jó lesz, akkor nem a kapitalizmussal van bajod önmagában, csak egy módszerével!
Tehát jó a tőke meg a kizsákmányolás is, csak csinálja "magyar"?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.29. 19:54:00
Jelenleg nincs esély a kapitalizmus felszámolására.
Gery87 2024.04.29. 22:13:30
Ez nem jelenti hogy asszisztálni kell egy másfajta, de alapból ugyanolyan következményekkel járó módi előretöréséhez!!!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.30. 08:07:34
De, nagyon is kell.
1942 van. Hitler vagy Sztálin, köztük tudsz választani. Más nincs.
Gery87 2024.04.30. 15:27:34
Nincs "1942", nem kell a hülyeség, semmiféle világháború nem lesz mivel senkinek nem érdeke.
hagyjuk ezt a propaganda dumát a háborúval való riogatással amit a dagadt csinál.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.30. 15:30:09
Pedig ezek a tények.
Mo-on 2 út van, ezek közül tudsz csak választani.
Gery87 2024.04.30. 15:53:06
Nincs 1942.
Nem, nem kell választani.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.30. 16:18:36
Ha nem választasz, választanak neked, helyetted.
alöksz róz 2024.04.30. 16:37:46
mint a románok szokták.
Gery87 2024.04.30. 18:43:31
A szar az szar, szóval maradok a tartózkodás mellett.
Így csak szagolnom kell, de nem elszel fülig szaros.
Gery87 2024.04.30. 18:46:31
Vagy meg kell várni mint mond Orbán, hogy megtudjuk miről mi a véleményünk, ehhez elég pár napot várni csak.
Mint a fideszesek szokták.
0dzsud0 2024.05.01. 20:38:23
Gery87 2024.05.02. 01:14:48
Akkor se vagytok különbek!
Az hogy más is hülye, a ti hülyeségetek még nem lesz jobb!