magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Az álbaloldali ütközik a valósággal

A magát baloldalinak hallucináló, valójában színliberális képviselő cikket írt.

Felvázolja a lehetőséget a baloldal előtt, íme, az opciók, bár mindegyikről azonnal kiderül, nem alkalmazható Magyarországon:

  • "Lehet követni a lengyel Lewica példáját, amely összetereli a baloldali formációkat egy szövetségbe, hogy egy nyugatos, de a rendszerkritikus oldalhajója legyen a Tusk-kormányzatnak." - Magyarországon nincs mit összeterelni,
  • "Ott a populista antiglobalizációs Fico-féle út, bár ezt elég erősen foglalják Orbánék Magyarországon" - magyarázni se kell miért marhaság, ő maga is megírja,
  • "Sahra Wagenknecht vagy a cseh-morva kommunista utódpárt egyesek szerint békepárti, mások szerint putyinista útját is" - ez kb. az, amit a korai LMP csinált, ezzel gyorsan ki is érdemelte a közellenség szerepét a "baloldali" táborban, mellesleg maga Jámbor éppen azokhoz csatlakozott, akik ezek ellenében jöttek létre,
  • "Lehet erős nyugatos szocdem pártokat csinálni, bár ehhez évtizedes beágyazottság és a megújulás képessége kell" - megint nem opció, Magyarországon nincsenek szocdemek 80 éve, s ma már nyugaton se nagyon vannak,
  • "Ott vannak a balkáni harmadikutas pártok, mint a horvát Možemo! vagy a szlovén Lewica" - teljesen idegen konstrukció ez Magyarországon, ez a Varufakisz-féle eszmeiség, ami Magyarországon fasisztagyanúsnak számít mértékadó "baloldali" körökben: akinek már Schiffer is túl sok, annak a turbósított verzió Varufakisz végképp kiveri a biztosítékot,

A végkövetketetése: "a baloldal akkor tud erős lenni, ha a globalizációs kérdéskörben erős értékalapú álláspontot képvisel, populista, és messziről meg tudod mondani, melyik szavazói csoportok azok, akik rájuk szavaznak, illetve van erős karizmatikus, vagy szimbolikusan fontos vezetője". Na most, van egy rossz hírem számára: a magyar baloldalnak van erős értékalapú álláspontú üzenete a globalizmus és a populizmus terén - ez pedig az, hogy a populizmus csúnya, rossz, demegóg dolog, míg a globalizmus pedig megtapsolandó, csodás valami.

A srác valahogy fáziskésésben van a valósággal.

Nem írtam róla, mert annyi a témám, hogy válogatnom kell közülük: így is - sokan figyelmeztettek már - belecsúszok abba a hibába, hogy nincs időm szerkeszteni és korrektúrázni, így gyakran abszurd hibákkal teszek közzé cikkeket. De a Népszava YT-csatornáján volt egy ilyen videó, nagyon érdekes, ahol az egyik újkommunista aktivista - Éber Márk Áron, aki egyébként szerzőként értékes dolgokat szokott produkálni, szóval nem egy barom - nyíltan a Népszava szerkesztőjének arcába mondja, kb. így: "már miért támogatna egy újbalos egy olyan médiát, ahová a Lengyel László és Bokros Lajos félék írnak?". Ezen jót mulattam, mert abszolút kifejezi a lényeget.

Szóval ahhoz, hogy legyen sikeres magyar baloldal előbb sikeres magyar jobboldal kell. A magyar jobboldal pedig maximálisan sikeres volt, 1990-2010 között minden komoly erő ezt vallotta, persze nem "jobboldal", hanem "szakmaiság", "európaiság", "atlantizmus" nevek alatt. A 2010 utáni Fidesz ez ellen lett.

Aki a 2010 utáni Fidesz ellen van, az valójában éppenhogy klasszikus jobboldali! Hiszen az 1990-2010 közti konszenzust akarja visszaállítani. Ezt eddig a ballibek "baloldali értékek" néven emlegették, most Talpramagyar Péter meg kifejezetten más szavakat használ, de a lényeg ugyanaz: ez természetesen klasszikus, polgári, nyugatos, liberális értékrend, amit a politológia "jobboldal" néven ismer.

Lehet persze szavakkal dobálózni, de egy dolog alapvető: az ami valóban baloldal az Magyarországon sose volt képviselve a magukat baloldal néven nevezők által, s maga a szerző is része ezeknek. Kicsit visszás helyzet ez: mint amikor Soros gazda délelőtt keres pártízmilliót spekulációból, majd délután cikket ír, milyen rossz ez a korlátlan tőzsdei spekuláció.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8518443955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasútihíd 2024.07.16. 06:55:33

gelimtrtrddddd szintű kisemberuntató átgörgetendő politikai filozofolgatás

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.16. 07:56:15

Ha Jámborról van szó, ő színtiszta jakobinus baloldali terrorista, már a mozgalmának elnevezése is beszédes.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.16. 08:02:51

@Deak Tamas:

Jelképekben szélsőbalos, cselekedetekben liberális. Igazi nyugati woke-terrorista.

Gery87 2024.07.16. 14:10:24

" Magyarországon nincs mit összeterelni,"

Valóban nincs.

"Ott a populista antiglobalizációs Fico-féle út,"

A faszkalap sovén magyarellenes Ficó semmire se jó példa.

"Sahra Wagenknecht vagy a cseh-morva kommunista utódpárt"

Wagenknecht nem követendő példa, a cseheket nem ismerem, de kommunisták lévén nem reális út.

"Lehet erős nyugatos szocdem pártokat csinálni"

A nyugatos szocdemek nem balosok már hanem mérsékelt libsik.

"Magyarországon fasisztagyanúsnak számít mértékadó "baloldali" körökben: "

Kit érdekel mit mondanak a neolibek.

"a magyar baloldalnak van erős értékalapú álláspontú üzenete a globalizmus és a populizmus terén - ez pedig az, hogy a populizmus csúnya, rossz, demegóg dolog, míg a globalizmus pedig megtapsolandó, csodás valami."

Minek kevered ide a ballibeket ha a téma a valódi/újbaloldal?

"Szóval ahhoz, hogy legyen sikeres magyar baloldal előbb sikeres magyar jobboldal kell. "

Nem kell:)
Elég volt.

"az ami valóban baloldal az Magyarországon sose volt képviselve a magukat baloldal néven nevezők által, "

Így van.

Digitális_Fater 2024.07.16. 16:37:47

@Gery87: Ma az igaz baloldal számára az egyetlen lehetőség, ha kézzel sokszorosított fanzine-ek segítségével végeznek agitációs munkát a beszélő szerszámok körében. Az összes többi út a baloldaliság elárulása!

jónévez 2024.07.16. 18:53:36

"ha a globalizációs kérdéskörben erős értékalapú álláspontot képvisel, populista, és messziről meg tudod mondani, melyik szavazói csoportok azok, akik rájuk szavaznak, illetve van erős karizmatikus, vagy szimbolikusan fontos vezetője"
Noba. Hát épp ezt mondják arról az Orbán Viktorról is. Csak éppen pont ezért nem jó...

jónévez 2024.07.16. 18:56:24

@Gery87:
És ezzel nagyon egyetértek.
A magukat baloldalinak hazudók valójában soha nem képviselték azt, amit baloldaliságnak hazudnak.
(Az más kérdés, hogy általánosan mit gondolok a baloldaliságról, megha valódi is)

Gery87 2024.07.16. 20:08:34

@Digitális_Fater:

Így van.
"Le kell menni a melósok közé"...a "beszélő szerszám" azért erős.
Tárgyiasító, lealacsonyító.
Ők a nép, az emberek 90%.

Gery87 2024.07.16. 20:09:48

@jónévez:

Az hogy "soha" az erős túlzás.

Az árulás 100 éve kezdődött és múlt század utolsó harmadában teljesedett ki.

ZorróAszter 2024.07.16. 23:20:03

Magyarország a németek fehérniggergyarmata. Itt mindenről lehet szó, csak a dolgozókat és a hozzájuk kapcsolódó rétegeket képviselő pártról tilos beszélni is.

Ebből is az látszik, hogy itt nincs semmiféle demokrácia vagy sajtószabadság eg ilyen baromságok. Minden hazaáruló senkit a németek fizetnek.

Az állítólagos "ellenzéket" ugyanúgy, mint a kollaboráns kormányt. Vagy az operettnácikat.

És milyen hatékonyan verik összehangoltan az emberek fejébe hogy a baloldal a liberálisokkal kezdődik és a liberálisokkal fejeződik be.

Hogy rajtuk kívül nincs is baloldal.

Vagyis választhatunk a különféle kollaboráns hazaárulók között. Ez a "választás" és demokrácia Magyarországon.

Billy Hill 2024.07.16. 23:53:01

@ZorróAszter: Itt azért van egy (lehetséges) ellentmondás, ti. hogy Magyarország vagy putyinpincsi, keletről befolyásolt, örökvesztes, mucsai, tapló ázsiai ország - vagy a fenséges nagyondemokratikus németek albínó gyarmata.

Első esetben nagy baj van, de a másodikban akkor mi is a baj? Hisz a kolostorpáva a németeken keresztül a fényes nyugat ülepét nyalja feszt, nekik kedvez mindenben - akkor miért is nem kaphat EU-s pénzt, amivel tovább tömheti az osztrák útépítőt meg a német szerszám- vagy autókészítőt?

Egyáltalán ki az a gyarmattartó, aki nem lobbizik azért, hogy a gyarmata minél több pénzt kapjon; hogy még a neki gürcölők jobb körülményeit is más finanszírozza meg?

Vagy már a gyarmatizálás is ennyire félrement volna a XXI. századra...?

ZorróAszter 2024.07.18. 09:47:05

@Billy Hill:

"Itt azért van egy (lehetséges) ellentmondás, ti. hogy Magyarország vagy putyinpincsi, keletről befolyásolt, örökvesztes, mucsai, tapló ázsiai ország - vagy a fenséges nagyondemokratikus németek albínó gyarmata."

Szerintem nincs ellentmondás, csak éppen nem tudjuk, hogy a németek miért parancsolták meg Orbánnak, hogy egy éjszaka leforgása alatt legyen oroszellenesből oroszbaráttá. Sejtéseink vannak, de biztosat nem lehet tudni.

Tehát nincs "vagy".

"Vagy már a gyarmatizálás is ennyire félrement volna a XXI. századra...?"

Miért ment volna félre? Soha ilyen gördülékeny nem volt amióta az új, globalizációnak nevezett formáját kitalálták.

"akkor miért is nem kaphat EU-s pénzt, amivel tovább tömheti az osztrák útépítőt meg a német szerszám- vagy autókészítőt?"

A németek a legnagyobb befizetők az EU-ban, és most másra kell a pénz. Az hogy a politikusok mit mondan, mit mivel indokolnak meg, az nem érdemes nagyon megjegyezni. Fizetett profi hazudozók. Egy szavukat se szabad elhinni.

valis47 2024.12.27. 11:51:23

@Gery87: Már Magyarországon sem gyári vagy más fizikai munkás a 90%.
A baloldal nyugaton is régen szembesült azzal, hogy a 100 évvel ezelőtti bázis, a fehér őslakos férfi melós, egyrészt kisebbséggé vált, másrészt szociálisan konzervatív nézeteket vall a többségük. Ezért találták meg maguknak új megmentendő elnyomottaknak a nőket, a szexuális aberráltakat, a fogyatékosokat, a bevándorlókat (minél sötétebb bőrű annál jobb), illetve a már őshonossá vált színesbőrű, diszgenikusan szaporodó kisebbséget (azt itthon is, bár most azzal kellett szembesülniük, hogy azok szavazatát most a Fidesz veszi meg... de Amerikában is az a trend, hogy a fekete férfiak körében a "macsó" Trump szerzett egy mérhető támogató csoportot - a fekete nők körében továbbra is 95% körül van a demokrata szavazó).
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása