A 90-es években a libbant elit kedvenc frázisa az volt, hogy rettegnek, mert jön a diktatúra (bár valójában ők voltak hatalmon), ezért elő van készítva a bőrönd az előszobában.
A mai libbant elit már nem reménykedik, hogy el fog tudni menekülni a készülő diktatúra elől, így nem készít bőröndöt. Tudják, hogy nemsokára jön Zorbán rendőrsége és elviszi őket Recskre.
Közben Soros Magyar Hangjának kárókatonái követelik a szivárványos polgárosodást, valamint a nemzet totális hadba állítását a keleti fronton.
A műsor fele háborús uszítás. Nagyon tele lehet a gatyájuk ezeknek az önkéntes euroatlantista bértollnokoknak!

A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
_Neville 2024.12.23. 12:48:01
Aztán mégis itt eszi a fene az összeset a mai napig, ha egy-egy véletlenül távozott is, mind visszatért :D
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.23. 14:46:03
Mondjuk a hasonlat annyiban most jó, hogy volt boldogult úrfikoromban a Kárókatonák nem térnek vissza című tévéfilm, csak annak a végén valóban lelőtték a gonoszok a Mécs Károly alakította erdészt.
Gery1987 2024.12.23. 16:54:22
Gery1987 2024.12.23. 16:55:43
Bezzeg az ide kommentelo nerednyikek közül sokan még nem nerniaban élnek:)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.23. 16:58:22
A vélemény hazugság?
Gery1987 2024.12.23. 17:19:01
Ha látsz egy poharat ami félig van vízzel, az egy vélemény hogy félig üres....vagy félig tele van.
De az már szimpla hazugság hogy nincs benne semmi...Vagy teljesen tele van.
Gery1987 2024.12.23. 17:21:26
"Közben Soros Magyar Hangjának kárókatonái követelik a szivárványos polgárosodást, valamint a nemzet totális hadba állítását a keleti fronton.
A műsor fele háborús uszítás."
Hol van ez benne? He?
Mutasd meg baszod.
Halandzsaztok ossze-vissza...
Ez inkább a gyengeség és reménytelenség jele. Ennyit tudtok.
vergyula 2024.12.23. 18:23:00
A műsor fele háborús uszítás. Nagyon tele lehet a gatyájuk ezeknek az önkéntes euroatlantista bértollnokoknak!"
Nyomokban sem igaz, mellébeszélsz.
vergyula 2024.12.23. 18:23:41
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.23. 20:18:01
Miért lennék reménytelen? Gyenge meg végképp miért?
Az idő nekünk dolgozik. A liberális-polgári rend képtelen fennmaradni, saját belső ellentmondási miatt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.23. 20:18:29
Hol a hazugság a konkrét esetben?
Gery87 2024.12.23. 21:37:54
Neked kell tudnod!
Ha már mocskolsz, akkor legalább idézz olyat ami alátámasztja az állításod!
Gery87 2024.12.23. 21:39:26
Ott van hogy nincsenek konkrétumok meg érvek, csak a duma van, a sorosozás meg a buzizás, brüsszelezés meg a hazugság arról hogy" a baloldal magyar katonákat akar látni az ukrán fronton" stb.
Szokásos baromságok.
Gery87 2024.12.23. 21:40:18
Tudjuk, arra vártok hogy legyen fasizmus szerűség mindenhol.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.24. 08:17:08
Igen, fasizmus lesz, kész van a bőröndöd?
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.24. 08:37:32
vergyula 2024.12.24. 09:10:11
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.24. 09:48:00
A második kategóriába estek kb. a Gion-tevékenységű emberek nagy szordínóval, az átverhetőek már kaphattak nagyobb hangot. Ilyen volt Cseres Tibor a Hideg napok-Vérbosszú a Bácskában duológiával, ugye közsimert (?) hogy Cseres azzal a feltétellel adta hozzájárulását a megfilmesítéshez, hogy mindkét műve vászonra kerül, aztán mit az isten, izé, markszéslenin, nem úgy lett. Cserébe lett egy nagyon jó fikciós film, amelyeket generációk hisznek ténynek, az összes szerb meg röhög a markába a hülye maguknak önellenreklámot csináló magyarokon. Csak összehasonlításnak: három évvel később készül a Neretvai csata, ilyen amatőrszínészekkel mint Ljubisa Samardzic, Franco Nero (ő maga Tito, csak nem ezen a néven), Yul Brunner, Orson Welles (igen, Surda játszott vele!) talán felesleges részleteznem, melyik film milyen lélektani hatást eredményez mindmáig.
Az első kategóriából pedig nyilván ismertek a nevek, mindenki belefért, aki az ide kommetelni szokott Boldeone2 nevű félnótás képességtelen szerint meg tudta haladni a múltját, mint pl. Tamás Áron.
Gery87 2024.12.24. 10:17:37
Te magad is elismerted: nem kell demokrácia, jobboldali vezetés kell, erős állam, erős vezető...
Akkor mégis mi lenne ez?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.24. 10:23:13
A "fasiszta" szó a liberális és a marxista szóhasználatban bármit jelenthet.
A szó eredeti értelmében nem kell semmilyen fasizmus. A fasiszta eszme elbukott, s eleve nem volt képes bizonyítani igazát.
Jobboldali hatalom nem kell, a jobboldal/baloldal fogalom a felvilágosodás eredménye. A cél felszámolni a felvilágosodást.
Gery1987 2024.12.24. 13:49:38
Teljesen mindegy mindegy most, hívjuk akkor önkénynek, zsarnokságnak, auotokracianak.... most jobb lett? Nem.
Gery1987 2024.12.24. 13:50:41
Amit akartok az egy elit korlátlan uralma.
Vagyis rossz.
Hívd aminek akarod.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.24. 14:17:30
Most pont ez van, a nagytőke korlátlan uralma, ez a polgári rend.
vergyula 2024.12.24. 15:22:19
Nem gondolod, hogy a Felvilágosodás hozott némi technikai fejlődést, talán még egzisztenciális javulást is?
De mindentől függetlenül még mindig nem világos, hogy milyen rendszert szeretnél.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.24. 15:44:17
Én nem hiszem, hogy lenne kapcsolat a politikai rendszer és a tudományos-technikai fejlődés között.
Wildhunt 2024.12.24. 17:31:42
vergyula 2024.12.24. 18:46:35
Szerintem lehet összefüggés, ennél többet nem gondolok róla. Ezért kérdeztem.
jónévez 2024.12.24. 22:01:08
Vsn kapcsolat. Csak fordított. A tudományos-technikai fejlődés tette a "felvilágosodás"-t (többé-kevésbé) létjogosulttá.
jónévez 2024.12.24. 22:04:04
De nem az hozta el.
A (helyes) kapitalizmus megerősödése segítette elő (mert akkor épp e támogatásra szükség is lett) a "felvilágosodás" nevű humbugot.
Gery87 2024.12.24. 23:27:12
"most is ez van..máshol is ez van..."
Szokásos fideszes hárító duma.
jónévez 2024.12.25. 00:17:51
Nem hárító duma ez, csak te még a XIX, XX század eleji mondókát nyomod, a "pocakos tőkés" van a szemed előtt. Ami már csak nyomokban van. Nagytőke valóban van, és tényleg nehez vele bírni -de az pontosan a kisemberek befektetésen, nyugdíjalapokon alapul. Ha hiszed, ha nem: a fegyverüzletet leginkább a nyugdíjalapok éltetik, es az ő érdekük minden háború a világon. Mert az a legjobb befektetés.
Igen, a tőke túlzottan uralkodik -és nem a "tőkés".
Semmi ellentét nincs köztetek, és (bizonyos mértékig) még én is egyetértek. Csak nem mindenben :)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.25. 08:24:09
A valóságteszt erős érv.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.25. 08:51:37
Egyértelmű hogy maga az időszak akár a századhoz mérten is relatíve rövid ideig tartott, de sajnos olyan hosszan nem bírja ki az ember evés nélkül.
Amikor kutattam a molnár meg csizmadia őseim céhes dolgait, a kapitalizmus beköszönte után általános egzisztenciális lecsúszást lehetett látni, a céhek vagyona ezen tűnt el. Nem véletlen, hogy a hivatásrendiség egyfajta újracéhesedést akart.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.25. 08:54:56
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.25. 08:57:36
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.25. 08:58:31
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.25. 09:03:10
Persze.
Csak hát a baj mindig az, hogy olyan tiltások rendszere alakul ki, mely aztán már az információáramlást is megállítja.
A kedvenc példám Spanyolország. Franco alatt letartóztatták az utcán csókolózó párokat, mert "közszemérem megsértése". Aztán amikor meghalt Franco, minden átment hipergyorsan az ellenkező végletbe, lásd pornómozi minden sarkon. Aztán az elsők kzöött ott lett homokos "házasság".
Perón biztosan a legjobb verzió volt. Neki nem adtak időt.
A portugál modelt nem ismerem rendesen. Mennyiben különbözött a Franco-rendszertől?
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.25. 09:05:14
Egyetlen természettudományos elméletnek lett társadalmi hatása - az is tragikus - ez pedig a darwinizmus, hiszen ez alapján alakították ki az alsóbb meg felsőbb rendű lényeket (ál)biológiai alapon, az előbbieket az elején javallt (rezervátum), aztán meg már kötelező volt kiirtani (Auschwitz, Kína)
A francia forradalom a fenti folyamatot öt év alatt lemodellezte (társadalmi jogfosztástól a társadalmi alapú tömeggyilkosságig) csak az emberiség nem tanult belőle. Nekünk, magyaroknak csak kárunk van: Haynau épp ezekre az eszmékre és eseményekre hivatkozva akasztatott ész nélkül, hiszen akkor még mindez belátható távolságon belül volt.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.25. 09:17:38
Az biztos, hogy az erőszakválság ami a Primo de Rivera időszakkal párhuzamosítható, ott már a tízes években lezajlott, a király meggyilkolásával stbstbstb. Salazar alapvetően csődhelyzetes birodalmat örökölt (a 9 millió négyzetkilométeres birodalom adóbevétele átszámolva a harmada volt a magyar és fele sem a lengyel korabeli adóbevételeknek a Salazar előtti évben) és ezt Salazar annyira jól rendberakta, hogy csak a hetvenes évekig tartó háborúval sikerült szétcseszni. A gazdasági modell hivatalosan az volt, amit a korabeli sajtóban olvashatunk a hivatásrendiségről, még nem nyomoztam utána, mennyire valósult meg. Biztos, hogy volt sok átfedés a többi latin diktatúrával, és az is biztos, hogy egzisztenciális emelkedést hozott.
Nézem itt a szabad forrásokat, ott sincs sok tudomány erről, mármint 45 utáni formasüketelés dögivel, de más alig.
library.hungaricana.hu/hu/view/DTT_FOLY_Tarsadalomtudomany_1941/?pg=481&layout=s
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.25. 10:39:46
Gery87 2024.12.25. 22:08:50
Ami valóságos az ugye nem jelenti hogy egyeben jó is, ebben remélem egyetértünk!
Valóság volt a rabszolgaság? Az, de ettől még ugye nem volt jó, meg helyes és persze meg lett szüntetve.
Egyébként csak arra utaltam, amit te akarsz, semmivel nem jobb mint amit bírálsz...sőt rosszabb. És nem pláne nem érv mellette hogy "most is ez van.."
Hát ha most is ez van, akkor mi a fasz a problémád?
Két szar közül mit válogatsz?
Gery87 2024.12.25. 22:14:20
"Ami már csak nyomokban van."
Valóságérzéket, az van már lassan nyomokban....
"Nagytőke valóban van, és tényleg nehez vele bírni -de az pontosan a kisemberek befektetésen, nyugdíjalapokon alapul. Ha hiszed, ha nem: a fegyverüzletet leginkább a nyugdíjalapok éltetik, es az ő érdekük minden háború a világon. Mert az a legjobb befektetés."
És ez mire érv?
Továbbra sem a nyugdíj előtt álló kisember akar háborút hogy legyen nyugdíja!
"Igen, a tőke túlzottan uralkodik -és nem a "tőkés"."
Nincs érdemi különbség.
A tőke mint absztrakt entitás nem létezhet a tőkéstől függetlenül, emberek vannak mögötte és azok érdekei.
"Semmi ellentét nincs köztetek, és (bizonyos mértékig) még én is egyetértek. Csak nem mindenben :)"
Miben nincs ellentét?
jónévez 2024.12.26. 00:08:14
Itt keveredsz a (népszerű és hamis) ellentmondasba.
Először elmondod, hogy a kisember nem akar haborút, csak nyugdíjat. Ez igaz.
De a tőke (ezt nem veszed tudomásul) a kisbefektetők tömegén alapul (nem a pocakos tőkésen) A nyugdíjalapok a legtőkésebbek közül valók. Személyesen nem is veszed tudomásul: mások halála az érdek, hogy nyugodt nyugdíjaséleted legyen. Ámérikában és Ejrópában ez van. Csak szemet hunyunk, sajnálkozunk.
valis47 2024.12.26. 01:15:26
- A proli, ha nem tetszik neki valami, köszönés nélkül elmegy.
- A zsidó meg elköszön és marad."
(Napfény íze)
Gery87 2024.12.26. 13:11:29
Ez a te értelmezésed, hogy a háború = nyugdíjalap...
Amit azért nem veszek készpénznek már bocs.
De ez most mindegy.
És nincs ellentmondás: a nyugdíjasok, leendő nyugdíjasok nem tehetnek róla hogy háború van és nem akarnak háborút. A többi csak erőltetett összemosás.
Amit csinálsz az egyszerűen annyi hogy a tőke kritika helyett, rákened az egészet a kisemberre, mondván ő az oka mindennek a tőkés nem tehet semmit.
A kognitív disszonanciádra - miszerint a tőkés rend nem éppen kisember barát és igazságos - ez jó, csak ettől még hamis.
Gery87 2024.12.26. 13:15:32
Ha a kisnyilasnak nem tetszik valami akkor meg kérés nélkül meglátogat és köszön.
"Csésjóestét...megjött a Mikulás bácsi"
És ott lesz a szalon tele zsidókkal meg nyilasokkal:)
jónévez 2024.12.26. 20:07:09
:)
Hát nem érted, amit mondok..
A nyugdíjalap csak kiemelés volt, nam csak arról van szó.
Amiről beszélek (azt a lányeget nem vetted észre), hogy nem tőkés van (akit pocakos tőkésként neveztem meg), hanem névtelen emberek kisbefektetők alkotta tőkéscsoportok. Ami pont baj is, hiszen a "pocakos tőkést" még felelősségre lehetne vonni ezekért a dolgokért, a milliónyi kisbefektetőt, akik csak részvényeket birtokolnak, és még azt sem személyesen (esért hoztam példának a nyugdíjalapokat), no, nem lehet felelősségrevonni.
Az a tőke viszont működik, és (például) háború is lehet, ha az épp jó üzlet.
Szóval van baj a kapitalizmus szélsőségével, ezert mondtam, hogy nem a múlt század eleji, és az azelőtti századi dolgokról kell értekezni.
jónévez 2024.12.26. 20:19:02
Tehát épp nem a kisemberre kentem semmit -épp ellekezőleg.