magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Ballib népmese a diplomáciáról

Vajon tényleg hisznek ebben a ballibek vagy csak mondják?

A ballib narratíva az, hogy a jó viszonyhoz teljes egyetértés kell, ellenkező esetben megromlik a viszony.

Mi a valóság? Az, hogy a diplomáciában minden szereplőnek megvannak a maga érdekei, ezt mindenki tudja, így senki soha nem számít teljes egyezésre.

Valójában teljes egyezés csak gyarmattartó és alávetett között van, mivel az utóbbi nem mondhatja meg mit akar.

Tulajdonképpen a ballibek magukból indulnak neki: számukra a helyes magyar külpolitika a vak alávetést jelenti Brüsszelnek és Washingtonnak.

41 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6518700024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Neville 2024.10.07. 13:32:49

Ezek tényleg nem értik, hogy Orbán egy ilyen közvetítő hubot akar az országból gazdasági és politikai értelemben is? Ebbe simán belefér, hogy mi jóban vagyunk olyanokkal, akik egymást utálják. Sőt, e szerep igazából mindkét félnek hasznos, mivel ha közvetlenül nem tudnak kommunikálni, van aki átadja az üzenetet. Lehet persze vitatkozni azzal, hogy ez jó szerep-e, de semmiképp nem titok, rendszeresen el is mondja ő meg az emberei is.

IdomitottFoka 2024.10.07. 14:24:04

Közvetítőnek az alkalmas aki megbízható és egzisztenciálisan független. Mivel deklaráltan az orosz energiahordozóktól függünk és a diverzifikáció mindig elakad vmiben, a második pont objektíve igaz. A megbízhatóságnál meg szubjektív h ki mit ért alatta (mondjuk én egy zsák szart se bíznék vikire), de az fix h a nyugat nem tekint annak minket, szóval nincs miért erőltetni ezt a témát.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.10.07. 14:39:34

Nem a Nyugatnak csinálja, szóval tökéletesen irreleváns, minek veszi a Nyugat.

IdomitottFoka 2024.10.07. 14:50:29

@Deak Tamas: Neville-nek ment és a vele egyetértő poszternek. De ezek szerint te nem értesz egyet velük, sőt a nyugat le van szarva. Álláspontnak álláspont, csak végtelenül hülye álláspont.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.10.07. 14:51:09

@IdomitottFoka:

A lényeg: Orbánék jelzik, nem részesei a nyugati őrületnek. Legalábbis különvéleményen vannak.

Ez adott esetben az ország pusztulásának elmaradását is jelentheti.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.10.07. 14:52:50

@IdomitottFoka:

Nekem a nagymamám azt mondta, "ne ugorj be a kútba, csak mert mások beugrottak".

A haldokló, gyengülő nyugati rend kapkodik, így érdemes óvatpsnak lenni.

Ennyi az egész.

Semmi közünk a nyugat értékrendjéhez.

IdomitottFoka 2024.10.07. 15:09:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Legalábbis különvéleményen vannak." Nem legalábbis, hanem homlokegyenest. Csak az a kérdés h akar közvetíteni, ha szövetségi tagként az ellenérdekelt felek érdekeinek feltétlen kiszolgálójának látszik?

"Semmi közünk a nyugat értékrendjéhez."
A magad nevében, légyszíves. Vagyunk egy páran, akik nem akarnak posztszovjetté válni, főleg így téged elnézve.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.10.07. 15:22:21

@IdomitottFoka: lehet hogy hülye álláspont, annál csak azok lehetnek korlátoltabbak akik mindent csak a nyugati szemüvegen keresztül néznek.
Mivelhogy a jól idomított nyugati világban nem sikerül értelmezni azt a viszonylag egyszerű tényt hogy a világ elég erős túlnyomó többségének, nevezetesen a BRICS-nek például esze ágában sincs leválni az orosz olajról (és szétcseszni egyéb módon is az orosz gazdasági kapcsolatokat) nem feltétlenül haszontalan megmutatni nekik, hogy legalább egy európai vezető van, aki elvégezte a négy elemit és arra is képes, hogy jelezze:nem mindenki van jól idomítva, és néhányan az eszüknél is vannak. Ez utóbbi azt is jelenti, hogy az ilyen jellegű utaknál nem ajánlanak posztszovjet státuszt a gesztust tevőnek.

ZorróAszter 2024.10.07. 15:23:05

A magyar diplomácia a német érdekeket szolja, annak az egyik sakfigurája.

Mint ahogy a kerítést is a németeknek építettük, hogy közben elegánsan játszhassák a Willkommenkulturt.

És ez már Jeszenszky idejében is így volt, pedig akkor még csak aspiráltunk a fehérniggergyarmat státuszra.

Gelimtrtrddddd 2024.10.07. 15:24:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A kisemberek nem éreznek együtt az euroatlantista makákókkal.
---------------
Érez hang nem van.

Stak szopás, hogy te is az vagy. Egy multinál van és folyton ilyen euroatlantista izékről ir.

IdomitottFoka 2024.10.07. 15:43:13

@Deak Tamas: nem is azzal van a baj, hanem azzal h a világ másik túlnyomó többségének (nyugat) meg pont az asztalraszarós senkiházit adjuk elő. bár látszanak a kiszolgáltatottságunk hátulütői, nekünk sincs eszünk ágában se diverzifikálni, és ez mégis a 4elemi hiányára utal. vagy csak szeretünk szopni.

Gelimtrtrddddd 2024.10.07. 15:44:28

@ZorróAszter: magyar diplomácia a német érdekeket szolja, annak a
-------------
1. Érdek hangot dúrgerni, a szolgált is.

2. Ha a magyar a németet, úgy a német most Putyint? Nem azt makogják, hogy Öboa Putyin bábja? Kibaszottul hülye logikád van.

3. De rakjunk egyet, stakha nem úgy volna, neked szar volna. A németek most libcsik, nem germánok, vagyis magyarok, úgy sajna nem volna itt náci, stak libcsi, de már most libcsi diktatúra van.

_Neville 2024.10.07. 15:49:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Semmi közünk a nyugat értékrendjéhez."
Ebben vitában állunk, szerintem nagyon is van, és mi valljuk az igazi nyugati értékeket, nem a woke elmevírussal fertőzöttek.

_Neville 2024.10.07. 15:51:41

@IdomitottFoka: Akar a franc posztszovjet lenni, ruszki katonákat ide meg még kevésbé. De hát a másik brigád se százas. Megint két pogány közt egy hazáért szituban vagyunk.

Gelimtrtrddddd 2024.10.07. 15:57:42

@_Neville: Akar a franc posztszovjet lenni, ruszki katonákat ide m
------------------------
Nem katona, hanem öreször, a katona már egy libernyák, döglött hang, 21. századnál öreszorok vannak.

Nem posztszovjet, 21. századi, posztmodern. Orosz öreszorok kellenek, ahogy a Wagner és Prigozsin. A ruszkik nácik, Hunnok, magyarok, ahogy a Wagner. Na fasza, úgy nem kell, stak rekkni minket ősmagyarokat, nácikat, hogy ne éljünk libcsizmusnál.

Gelimtrtrddddd 2024.10.07. 16:00:47

@_Neville: az igazi nyugati értékeket, nem a woke elmevírussal fertőzöttek.
--------------------
Nem igaz, hanem raktaga.
Nem nyugat, hanem este.
Elme hang nem van.
A fertőz bulslhiz z-s hang, úgy fürszköl.

He? Az érték egy sklavenaufstandi hang, ilyen nem van. De mi magyarok nem véljük azokat a Werteket. A Wertekről már rtem, és mi magyarok vagyunk, nekünk Wertlosigkeitunk van.

Woke? wach! Magyar woke, le a democoskráciával, le a libcsizmussal, le a parlamentvel, a butaká illegitim, le a Wertekkel, az MTA_val, a fingrizmussal.

Éljen a magyar woke! Fingem nem van hogyan is makogsz.

Boldeone2 2024.10.07. 16:15:25

@_Neville: Kár hogy ez a "nyitás a világ felé" , csak gazdaságpolitikai lózung. Alig tudunk bármit eladni, az EU- n kívül, és hosszú távon aligha tartható fenn a 8 milliárd euró körüli deficit a kínai–magyar termékforgalomban ...

Ez inkább rossz, mint jó helyzet nekünk..Magyarán Kína keres rajtunk..

ZorróAszter 2024.10.07. 16:29:35

@Boldeone2:

Ez nem bartel hanem pénzalapú gazdaság. Nincs nagy jelentősége az ilyen típusú deficitnek. Az agasztóbb. hogy az államadósság már több mint 100 milliárd euró, amiből Orbánék növekménye több mint 50 milliárd. Emellé kaptak még 50 milliárd Európai Uniós segélyt. Abból lehetett osztogatni a haverpknak rendesen.

Míg a halálraítélt rétegek, mondjuk a tartós munkanélküliek meg havi 22800 forintot kapnak.

Gelimtrtrddddd 2024.10.07. 16:39:31

halálraítélt rétegek, mondjuk a tartós munkanélküliek meg havi 22800
------------
Halál kretény hang, mortály. Az tél egy bullshit. A munka hangot dúrgeri, sklavisch, nem tartós, hanem rekkendő...

Dehát a marxista-fingristák! Nem kellene, hogy járjon a pofád, attól, hogy ez a marxistáktól van, ahogy te, a fingristáktól.

Te szent szar! Stak nem rakja!

IdomitottFoka 2024.10.07. 16:45:59

@Boldeone2: Kína mindenkin keres... A gond az h másokon nem tudjuk behozni, a nagy keleti nyitás kidobott pénz. 2014-től eleresztették a kapcsolatokkal rendelkező diplomata réteget és azóta kb telemarketinges stílusban és hatékonysággal próbálják visszaépíteni az eltűnt kapcsolati hálót.

@_Neville: Ez egy értékelhető álláspont. A ner viszont csak a nyugat ellenében karcos, más irányba viszont szervilis.

gigabursch 2024.10.07. 21:27:42

@IdomitottFoka:
Európa kellős közepén jó lenne, ha tudatosulna mindenkiben, hogy a két évszázada központilag népszerűsített "zárkozzunk fel (a nyugathoz)" című mantrával ellentétben nem az a feladatunk, hogy tartottunk valahová...

gigabursch 2024.10.07. 21:29:43

@Deak Tamas:
Mondjuk a brazilok és a délafrikaiak nem orosz olajon vannak, de Kína és lassan India igen.
Meg iránin.

gigabursch 2024.10.07. 21:31:26

@IdomitottFoka:
Úgy nehéz, ha tized akkora szállítási távolságra négyszer annyit kérnek a krovik, mint a hoholok. Pedig azok is vastagon húzzák a cerkát.

Gery87 2024.10.07. 21:58:12

@_Neville:

A nyugat még mindig jobb.
És állítólag a woke szorul vissza, már a cégek sem állnak be mögé.
Mondták mér egy ideje hogy ez egy "divathullám" a korral jár és nem tartható, el fog múlni mert alapvetően tévedés.

Érdekes hogy azok, akik szerint a kommunizmus meg a "kommunista új ember utópiája" nem tartható fenn "mert idegen az embertől" ezért szükségszerűen megbukik, azok most halálra gerjesztik magukat a szintén emberidegen és tarthatatlan woke gender lmbtq SJW blm marhaságtól és fenntartják maguk is a kultúrharcot ezerrel.

_Neville 2024.10.07. 22:32:10

@Gery87: jó azért a kommunizmus sem múlt ki olyan könnyen és elég sok áldozatot és szívást hagyott maga után. A woke zsákutca és idővel biztos bukik, csak jó lenne, ha nem tenné ezzel ki tudja mennyi időre ko-ba a civilizációnkat.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.10.08. 08:12:42

@gigabursch: nyilván, ezért írtam zárójelben az egyéb gazdasági kapcsolatokat.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.10.08. 08:22:24

@IdomitottFoka: eszünk ágában sincs diverzifikálni, hiszen az EU ajánlata az: diverzifikáljunk úgy, hogy "rászoktatás","edukálás" címén esetleg emeljük a mostani átlag 120 EUR rezsit mondjuk a berlinire (330 EUR) a fizetések változatlansága mellett hiszen akkor a pénzszivattyú nem működne. Segítséget nem adunk mert yogállamiság meg minden is van éppen.
Ez az ajánlat tényleg a négyelemis kategória alatt szopható be, a mostani felelősen kormányzó erő - bármennyire is gyenge amúgy külügyben meg kultúrában - ezzel való beszoptatásában csak egy Gareth Southage-képességű ember hihet, dehát ő is edukálni jött ide, és meg is kapta utána.

Gery87 2024.10.08. 10:52:59

@_Neville:

Manapság minden nagyon gyorsan történik, pillanatok alatt rossz emlék sem lesz.
Ki emlékszik már a Kovid miatti pánikra, hisztire, az "ezentúl felelősségtejesebbek leszünk, hordjunk maszkot ezentúl is ha betegek vagyunk.." stb mantrákra?
Senki.
Mintha nem is lett volna.

Vagy a svéd autista csajra?
A "holnap mind meghalunk" riogatásra..?
Elmúlt.

A média műve mind, egyik leváltotta a másikat, ha holnap dobja a woke-ot, akkor nyoma sem marad...
Komolytalan világban élünk.

Tapi2021 2024.10.08. 20:10:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @_Neville:

"Ez eleve az egész világon így van. "

Persze, csak hogy ránk, mint gyarmatra gondolnak és tekintenek nyugaton, ezért NEM TŰRIK EL (nem tűrik jól), hogy van saját, SZUVERÉN (kül- és más) politikánk!!!

Minden támadás, szarozás, eljárás, büntetés alapja ez!!!

Lássátok a lengyeleket, csak a megfelelő vezetésnek kellett hatalomra kerülnie, máris minden jó!
Vagy az USA-t, amint sikerült leváltani, megbuktatni szívós és összehangolt munkával - az HBO-tól a sajtó 95%-án át a mélyállami körökig - Trumpot, hirtelen minden BLM-es, klímás...., gond MEGSZŰNT! A demokrata kormány alatt egyetlen tüntetés, balhé nem volt!!!!
(Most, hogy van esélye a visszatérésre, már KÉT MERÉNYLETEN van túl!!!!)

2+2= ?

Tapi2021 2024.10.08. 20:23:10

@IdomitottFoka: "nekünk sincs eszünk ágában se diverzifikálni, és ez mégis a 4elemi hiányára utal. vagy csak szeretünk szopni. "

Miért állítasz olyat, ami nem igaz?

Számos alternatív csövet, beszerzési helyet és útvonalat építettünk ki és folyamatosan építünk. Törökök, adriai kikötő és cső, azeri gáz... stb.

Igaz, mi nem szeretnénk teljesen leválni a legkézenfekvőbb, legolcsóbb és legkörnyezetbarátabb rendszerről és megoldásról csak azért, mert az lenne az érdeke az USA-nak! Nekünk meg nem!

Ahogy Európának sem, de ha a többi hülye, azzal mi nem tudunk mit kezdeni. Építsék az új vasfüggönyüket, csak ne nálunk.

Tapi2021 2024.10.08. 20:28:06

@_Neville: "Akar a franc posztszovjet lenni, ruszki katonákat ide meg még kevésbé. De hát a másik brigád se százas. Megint két pogány közt egy hazáért szituban vagyunk. "

Sajnos pontosan így van!

Ezt láthatjuk majd holnap is Strasbourgban.

Tapi2021 2024.10.08. 20:30:26

@Boldeone2: "
Ez inkább rossz, mint jó helyzet nekünk..Magyarán Kína keres rajtunk.. "

Ez az én saram is, bocsi. De a TEMU-nak nehéz ellenállni.

Tapi2021 2024.10.08. 20:36:27

@IdomitottFoka: "Ez egy értékelhető álláspont. A ner viszont csak a nyugat ellenében karcos, más irányba viszont szervilis."

Ezt a szervilisséget kifejthetnéd. Mégis miben nyilvánul meg?

Én inkább azt mondanám - és ez nem csoda, hanem a normális emberi reakció -, hogy azzal tudunk barátkozni, aki velünk is barátságos, aki meg el akar tiporni, még, ha papíron egy szövetségben vagyunk is, meg nehéz barátkozni, barátságosnak lenni.

Majd nézd meg te is holnap mi lesz Strasbourgban! Vajon barátok vagy "megölő", gyűlölködő ellenségek veszik majd körül a magyar miniszterelnököt?

Tapi2021 2024.10.08. 20:42:42

@Gery87: "Érdekes hogy azok, akik szerint a kommunizmus meg a "kommunista új ember utópiája" nem tartható fenn "mert idegen az embertől" ezért szükségszerűen megbukik, azok most halálra gerjesztik magukat a szintén emberidegen és tarthatatlan woke gender lmbtq SJW blm marhaságtól és fenntartják maguk is a kultúrharcot ezerrel. "

Mi az érdekes abban, ha támadás alatt vagy és védekezel?
Védekezni kellett a kommunizmus ellen is, és ez ellen is. Mikor, hogyan lehet.
Támadó erővel szemben erőt kell felmutatni, ha van.

Ugye nem hiszed, hogy a woke... erő - ha igaz - csak úgy magától szorul vissza?

Gery87 2024.10.08. 22:07:13

@Tapi2021:

Ha valami eleve "hülyeség és idegen az embertől" akkor mit kell tőle tartani?

"Védekezni kellett a kommunizmus ellen is, és ez ellen is. "

Ezt értem, a logikád, csak hát ahogy nyugaton nem volt valós közeli vörös veszély úgy itt meg woke sincs igazán. hadserege meg atombombája biztosan nincs.
Nagyon kényelmes a helyzetünk.
Én személy szerint le is szarom az egészet.

A NER sokkal inkább közeli probléma.

"Ugye nem hiszed, hogy a woke... erő - ha igaz - csak úgy magától szorul vissza?"

Hát úgy tűnik hogy de.

A belsőégésű motorok betiltása elmarad mert fasság és életszerűtlen...nem jó üzlet.
Ahogy a woke gendervilágmegváltás is elmarad mert életszerűtlen és már nem jó üzlet.

Tapi2021 2024.10.09. 00:00:41

@Gery87: Itt a "NER" miatt nincs woke probléma! Vagyis a jobb-konzi-nemzeti-kerdem. kormányzat és támogatói miatt.

"Hát úgy tűnik hogy de."

Ne hülyéskedj már.

Gery87 2024.10.09. 00:26:53

@Tapi2021:

Itt a magyar társadalom beállítódottsága miatt nincs woke probléma, de emiatt van NER.

"Ne hülyéskedj már."

Nem hülyéskedek, a legutóbbi felmérések szerint szorul vissza.
Ami teljesen érthető.

Tapi2021 2024.10.09. 21:19:34

@Gery87: Teljesen érthető számodra, most hogy megjelent erről 1 cikk. Eddig nem volt teljesen érthető.

"Itt a magyar társadalom beállítódottsága miatt nincs woke probléma, de emiatt van NER."

Ez igaz, de a kettő feltételezi egymást. A körülöttünk élő népek is ilyenek voltak, lennének, ha ilyen kormányzatuk lenne. Ők is onnan indultak, hogy nem, és eltolták őket az igenig.

Ezért nem mindegy, kik kormányoznak!

Gery87 2024.10.09. 22:16:14

@Tapi2021:

"Teljesen érthető számodra, most hogy megjelent erről 1 cikk. Eddig nem volt teljesen érthető."

Eddig se méltattam különösebben figyelemre a jelenséget, és már évek óta mondom hogy nem tart örökké.

"Ez igaz, de a kettő feltételezi egymást. A körülöttünk élő népek is ilyenek voltak, lennének, ha ilyen kormányzatuk lenne. Ők is onnan indultak, hogy nem, és eltolták őket az igenig."

Nincsenek eredményei a NER-nek!
A környező országokban sincs sehol gender woke diktatúra és nem operálnak át óvodásokat meg nincs kötelező buziskodás....

"Ezért nem mindegy, kik kormányoznak!"

Nem mindegy.
Jó lenne ezért ha a kurva tolvaj, álszent, szélmalmokkal hadakozó, álproblémák ellen kuruckodó Fidesz eltűnne a kormányról végre.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása