magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Az MSZP radikális baloldal lesz

Viccesek ezek az eltűnőben lévő pártok:

Most éppen az MSZP radikális baloldali erő lesz.

Igen, ez az a párt, mely olyan rendszerkritikus baloldaliakat adott eddig az országnak mint pl. Bokros Lajos, Medgyessy Péter, Békesi László, Gyurcsány Ferenc - csupa lelkes kommunista, akik minden erejükkel küzdöttek a kapitalizmus és a polgári demokrácia ellen!

Vicces, mert az MSZP 1989-ben úgy alakult, hogy egy nem rendszerkritikus párt, sőt a szociáldemokrácia jobbszélén álló párt, mely egyenesen közelebb áll a polgári liberalizmushoz, mint a hagyományos szociáldemokráciához. Majd pedig mindig az volt az MSZP iránya, hogy a jobboldallal szemben védi a liberalizmust, s nem csak annak eszmei, hanem gazdasági értelmében is.

Szóval ha még nyílik is tér egy rendszerkritikus baloldali párt számára Magyarországon - amit kétlek -, akkor az arra fog alapozni, hogy mindenben elhatárolódik az MSZP-től.

Persze a megszólaló MSZP-alelnök fején eleve látszik: ő maga se hiszi el, amit mond. Neve azt jelenti: kiharangoztak, kicsengettek az MSZP nevű ultraliberális szerveződménynek.

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2918707798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nevem senki. 2024.10.15. 12:21:35

Az mszp-t 26-ban lekötik a lélegeztető gépről. Hosszú haláltusa volt. Így fog járni a nomentum, jobbik, elem pé és a kárbeszéd is.

ZorróAszter 2024.10.15. 12:42:33

Magyarország a németek fehérniggergyarmata. Itt a legnagyobb ellenség egy dolgozókat és a kapcsolódó rétegeket, nyugdíjasokat, iskolásokat, munkanélkülieket, rokkantakat képviselő párt.

Mivel a TELJES politikai paletta és a TELJES médiapaletta a gyarmattartóink zsebében van, és viláos hogy ez a főellenségük, ezért az ilyenekben nem hisz már csak nagyon kevés ember.

Elvileg egy ilyen párt mindenkit leverne. Ezért van a teljes kollaboráns rendszer egy ilyen párt ellen.

Vagyis hihetetlen hogy megengednének egy ilyet.

Tapi2021 2024.10.15. 14:19:06

Van még hely a Munkáspárt és az ISZOMM mellett!

Gyöngyösi meg elhagyta a 0.99%-os Jobbikot!
Megértem.

Tapi2021 2024.10.15. 14:20:31

@Tapi2021: Sok munka van benne - az övé is! -, hogy levitték ennyire.

Tapi2021 2024.10.15. 14:27:22

@ZorróAszter: "Tematikus" pártokra egyszerűen nincsen szükség!

Amely csak a "munkásokat", csak a nyugdíjasokat... stb. képviselik. Mivel nincs olyan egynemű réteg sem, hogy munkások.
Ahány munkás, annyi féle. Egy nagyon heterogén munkavállalói réteg ők is. KÜLÖNBÖZŐ élethelyzetekben, különböző érdekekkel.

A munkavállalóknak meg nem párt kell, hogy védje az érdekeit, hanem helyi szakszervezet, amely adott helyen, az adott tulajdonossal képes érdemben tárgyalni.
Ha ez nem lehetséges, akkor az állami védelem jöhet szóba. (Minimálbér, munkakörülmények törvényes biztosítása, stb.)

Szóval nem azért nincsen (mert van) munkáspárt, mert tiltják a "németek", hanem mert nincsen rájuk ebben a formában szükség, igény.

Gery87 2024.10.15. 14:27:28

"Most éppen az MSZP radikális baloldali erő lesz."

:D Ja, öreganyám meg villamos.

"Szóval ha még nyílik is tér egy rendszerkritikus baloldali párt...az arra fog alapozni, hogy mindenben elhatárolódik az MSZP-től."

Ez így van!

@ZorróAszter:

"Itt a legnagyobb ellenség egy dolgozókat és a kapcsolódó rétegeket, nyugdíjasokat, iskolásokat, munkanélkülieket, rokkantakat képviselő párt."

"Mivel a TELJES politikai paletta és a TELJES médiapaletta a gyarmattartóink zsebében van, és viláos hogy ez a főellenségük, ezért az ilyenekben nem hisz már csak nagyon kevés ember."

Még csak gyarmattartók, meg bábok sem kellenek ehhez!
A (magyar) politikai, gazdasági, média elit, tőkésekből meg középosztálybeli értelmiségi holdudvaraikból, csicskáikból áll, tehát egyáltalán nem érdekük a mély rendszerkritika és a valódi dolgozói, népi erő megjelenése.
Totálisan ellenérdekeltek ebben személyesen is, karrier, hatalom meg megélhetés, egzisztencia terén is!.

Gery87 2024.10.15. 14:31:29

@Tapi2021:

"Tematikus" pártokra egyszerűen nincsen szükség!"

Mondod te, dehát tudjuk ez mennyit ér...meg mihez mennyit értesz.

"Amely csak a "munkásokat", csak a nyugdíjasokat... stb. képviselik. Mivel nincs olyan egynemű réteg sem, hogy munkások."

Olyan sincs hogy magyarok akkor!?

"Ahány munkás, annyi féle. Egy nagyon heterogén munkavállalói réteg ők is. KÜLÖNBÖZŐ élethelyzetekben, különböző érdekekkel."

Ahány magyar annyi féle...
Akkor miért mondja a vitya hogy "bántsák a magyarokat" kiket dagadt?
Max téged...

"A munkavállalóknak meg nem párt kell, hogy védje az érdekeit, hanem helyi szakszervezet, amely adott helyen, az adott tulajdonossal képes érdemben tárgyalni."

Orbán épp most ront ezen a helyzeten is.

merce.hu/2024/10/15/a-kormanyzati-ervagasra-reszveteli-demokraciaval-reagalhatnak-a-szakszervezetek/

"Ha ez nem lehetséges, akkor az állami védelem jöhet szóba. (Minimálbér, munkakörülmények törvényes biztosítása, stb.)"

:D
ja látjuk bassza meg, bár ne csinálnának inkább semmit.

"Szóval nem azért nincsen (mert van) munkáspárt, mert tiltják a "németek", hanem mert nincsen rájuk ebben a formában szükség, igény."

Jelenleg, de ez nem lesz mindig így.

ZorróAszter 2024.10.15. 14:56:54

@Tapi2021:

""Tematikus" pártokra egyszerűen nincsen szükség!

Amely csak a "munkásokat", csak a nyugdíjasokat... stb. képviselik. Mivel nincs olyan egynemű réteg sem, hogy munkások.
Ahány munkás, annyi féle. Egy nagyon heterogén munkavállalói réteg ők is. KÜLÖNBÖZŐ élethelyzetekben, különböző érdekekkel."

A burzsujlakájok 200 éve ezt sulykolják.

"Szóval nem azért nincsen (mert van) munkáspárt, mert tiltják a "németek", hanem mert nincsen rájuk ebben a formában szükség, igény."

Akkor nem azzal kezdik Magyarország gyarmatosítását 1990-től, hogy felvásárolják a TELJES médiapalettát, és a TELJES politikai palettát.

Ma már ezek mondják meg, ki mit mondhat. Együttesen, összehangolva, egymásnak vészavazva játszák ezt a bábszínházat.

ZorróAszter 2024.10.15. 15:01:36

@Gery87:

"Még csak gyarmattartók, meg bábok sem kellenek ehhez!
A (magyar) politikai, gazdasági, média elit, tőkésekből meg középosztálybeli értelmiségi holdudvaraikból, csicskáikból áll, tehát egyáltalán nem érdekük a mély rendszerkritika és a valódi dolgozói, népi erő megjelenése.
Totálisan ellenérdekeltek ebben személyesen is, karrier, hatalom meg megélhetés, egzisztencia terén is!."

Ha csak ennyi lenne, akkor az nem akadályozná meg egy valódi baloldali párt létrejöttét.

Ahhoz, hogy ne jöhessen létre, ahhoz nagyon sok pénzt és energiát kell a rendszernek befektetnie.

És nem csak valódi rendszerkritika nem lehet.

Ami szigorúan tilos, az a valódi érdekképviselet.

Gery87 2024.10.15. 15:09:12

@ZorróAszter:

"Ha csak ennyi lenne, akkor az nem akadályozná meg egy valódi baloldali párt létrejöttét."

A kapitalizmusban a termelő erők meg a média, a politika tematizálása, irányítása az ő kezükben van!
Ez elég.

Nem tematizálják a dolgozói érdekeket, nem beszélnek munkásságról, tagadják még a létezését is mint osztály....stb.

Hogy aktuális legyen:

„Ismételj el egy hazugságot sokszor, és az emberek azt fogják hinni, hogy az az igazság”

Lásd itt is mennyi aranyhal beszopja ezt hogy "nincs is munkásság.."

Gery87 2024.10.15. 15:17:31

@ZorróAszter:

"Ami szigorúan tilos, az a valódi érdekképviselet."

Ami szigorúan tilos az a demokrácia betörése a munkahelyekre (és a javak közös kollektív tulajdona.)
Végül is csak az életed felét ott töltöd, abból élsz...de pont ott nem lehet.
A világ szégyene hogy elhitették az emberekkel a megélhetés alapja, a javak, szolgáltatások "kohói" nem kell hogy demokratikusak legyenek!

Tapi2021 2024.10.15. 16:39:17

@Gery87: "Mondod te, dehát tudjuk ez mennyit ér...meg mihez mennyit értesz."

Aktív újságíróként és a közélettel hivatalból is foglalkozó értelmiségiként igen valószínű, hogy sokkal többet mint te!

Tapi2021 2024.10.15. 16:45:08

@Gery87:

A magyarság is heterogén, ahogy a munkásság is. Nyilvánvaló, hogy nem mindenki gondolkodik bennük ugyanúgy, és nem ugyanazok a prioritásaik és problémáik. Ezért van pl. több párt, hogy a különböző igényeket kielégítse!

Ugyanígy a "munkásságnak" sem elég egy munkáspárt.

"Orbán épp most ront ezen a helyzeten is.

merce.hu/2024/10/15/a-kormanyzati-ervagasra-reszveteli-demokraciaval-reagalhatnak-a-szakszervezetek/"

A miniszterelnöknek egyaránt kell ügyelnie arra, hogy a tőke-befektető ide jöjjön, és arra, hogy a munkásoknak legyenek jogaik.

Mit érnénk sok joggal és nagyon öntudatos proletárokkal, ha nincsen munka(hely)???

Gelimtrtrddddd 2024.10.15. 16:47:42

@Gery87: és a javak közös kollektív tulajdona.)
------------
Javak? racionalitások? Nem rakem. A jó hangot így inkább dúrgerni raktára.
Közös? Dúrgerni, a kö jevevényhang.
A tulajdon tolvajlás, tolvajdon a tele stumától.

What the fuck?

ZorróAszter 2024.10.15. 17:32:38

@Tapi2021:

"Aktív újságíróként és a közélettel hivatalból is foglalkozó értelmiségiként igen valószínű, hogy sokkal többet mint te!"

Szerintem maga nem lát bele a médiairányítási rendszere.

Magával azt se közlik, hogy mit szabad és mit nem. Magának kell rájönnie amikor a tizedik cikkre is azt mondják, hogy ez nem kell.

A magyar médiákat sokkal magasabb szinten irányítják.

ZorróAszter 2024.10.15. 17:35:29

@Tapi2021:

"A magyarság is heterogén, ahogy a munkásság is. Nyilvánvaló, hogy nem mindenki gondolkodik bennük ugyanúgy, és nem ugyanazok a prioritásaik és problémáik. Ezért van pl. több párt, hogy a különböző igényeket kielégítse!"

A propaganda legfőbb célja mindigis az, hogy a társadalmat a lehető letöbb részre farogcsálja szét. Évezredes módszerek vannak. Sőt több évezredesek is. Azóta meg már szinte természettudományos alapokra helyezett tudomány lett. A választási eredmények százalékpontos beállítása is.

Tapi2021 2024.10.15. 19:41:17

@Gery87: "Nem tematizálják a dolgozói érdekeket, nem beszélnek munkásságról, tagadják még a létezését is mint osztály....stb."

Talán mert nincs is munkásosztály! És nem is volt.
Értem, hogy marxistaként ez egy tökön rúgás, de sajnos ez van. Ahogy Medve is már x-szer leírta neked.

A MUNKAVÁLLALÓK ezerfélék, egy nagyon heterogén halmaz. Minimális közös érdekkel, amiket meg a munka- és szerződési törvények és az állami szabályozás kezel.

De nincs osztály.

Tapi2021 2024.10.15. 19:47:20

@Gery87: "Lásd itt is mennyi aranyhal beszopja ezt hogy "nincs is munkásság.." "

Újabb ügyes csúsztatási kísérlet!

Senki nem mondta, hogy nincs munkásság! Vannak munkások, akik munkavállalók. Ők SOKFÉLÉK. Ezért nincsen marxista-féle munkásOSZTÁLY.

A Marx-féle osztályfelosztás, azon túl, hogy általánosító és homogenitást feltételez, ami eleve hamis, arra kellett, hogy a társadalmi rétegeket egymással szembe állítsa és összeugrassza. Ezt el is érte.

De most már van elég tapasztalat ahhoz, hogy ezt kivédjük.

Tapi2021 2024.10.15. 19:53:13

@Gery87: "Ami szigorúan tilos az a demokrácia betörése a munkahelyekre (és a javak közös kollektív tulajdona.)"

Nem, ami szigorúan tilos, az az, hogy a te féle kommunisták elrabolják a mások által előállított javakat és azon cégeket, amikkel előállítják!!!

Tapi2021 2024.10.15. 19:58:12

@ZorróAszter: Kár ezen, erről fantáziálni. :-)

Mindig a tulajdonostól függ, mit lehet és mit nem.
Nem egy összeesküvéstől.

Volt alkalmam magyar magán, külföldi multi, kormányzati és ellenzéki médiumoknál is dolgozni. Tudom miről beszélek és, hogy hogyan működik a dolog.

Gery87 2024.10.15. 20:02:31

@Tapi2021:

Mondod te hogy az vagy;)
Messziről jött ember...

Másrészt meg láttunk már olyat hogy "Aktív újságíró" egy hozzánemértő semmirekellő firkász vagy propagandista... és olyat is hogy "a közélettel hivatalból is foglalkozó értelmiségi" is kb ennyit jelent!

Tapi2021 2024.10.15. 20:03:44

@ZorróAszter: "
A propaganda legfőbb célja mindigis az, hogy a társadalmat a lehető letöbb részre farogcsálja szét."

Vagyis nem hiszed el, hogy az emberek sokfélék? És ez egy természetes dolog és nem valakik által mesterségesen létrehozott? Mondjuk propagandával?

De akkor egy párt tudná képviselni a szocialisták érdekeit is meg a kereszténydemokratákét, liberálisokét...is? Vagy a nemzetiekét és a globalistákét? A pogányokét és a hívőkét? Stb.

Tapi2021 2024.10.15. 20:06:07

@Gery87: Láttunk sok mindent. De, ha van egy állítás - pl. hogy nem vagyok képben a közéletet, politikát, vallást... illetően - azt igazolni is kellene.

Hogy ez pl. miben is nyilvánul meg?

Gery87 2024.10.15. 20:08:50

@Tapi2021:

"A magyarság is heterogén, ahogy a munkásság is. Nyilvánvaló, hogy nem mindenki gondolkodik bennük ugyanúgy,"

"Igen ők a buzeráns libsi hazaárulók"

"és nem ugyanazok a prioritásaik és problémáik. Ezért van pl. több párt, hogy a különböző igényeket kielégítse!"

És ezért van egy még nagyobb párt az igaz hazafiaknak, meg a többi a "mosléknak".
Ugye?

"A miniszterelnöknek egyaránt kell ügyelnie arra, hogy a tőke-befektető ide jöjjön, és arra, hogy a munkásoknak legyenek jogaik."

Csak látnám utóbbit...
Ha elmondanám mi folyik egy állami vállalatnál ma, meg milyen körülmények között és mivel kell dolgozni (kb már-már Pakisztán szint) akkor biztos nem hinnéd el!
Meg hogy milyen alap dolgok, feltételek nem teljesülnek csak mert "sport támogatásra" ment a lóvé, mert a helyi főni a még nagyobb főni dilijének akar kedvezni...

Bár nektek még a MÁV problémái sem verik ki a biztosítékot.
Lázár meg aztán még pont kurvára kellett oda...

"Mit érnénk sok joggal és nagyon öntudatos proletárokkal, ha nincsen munka(hely)???"

Munkahely volt a tőkések előtt is meg a kapitalizmus előtt is!
És lesz nélkülük is.
Ne csináljunk úgy mintha ők szarták volna a spanyol viaszt.

Gery87 2024.10.15. 20:12:11

@Tapi2021:

"Talán mert nincs is munkásosztály! És nem is volt."

:D
Mindig van lejjebb drága aranyhal...
Ez már majdnem a Mariana-árok..

"Értem, hogy marxistaként"

Nem vagyok marxista....ezredszerre se....jó kis újságíró lehetsz...
A tények meg a másik fél mondandója nem számít...
Origónál vagy? Vagy TV2"?

"ez egy tökön rúgás, de sajnos ez van. Ahogy Medve is már x-szer leírta neked."

Ekkora marhaságot sose mondott.
Nem szokása.

"A MUNKAVÁLLALÓK ezerfélék, egy nagyon heterogén halmaz. Minimális közös érdekkel, amiket meg a munka- és szerződési törvények és az állami szabályozás kezel."

butaság....

"De nincs osztály."

:D
És még a marxistákat vádolják azzal hogy "a múltat végképp eltörölni.."

:)

Öreg csacsi..

Gery87 2024.10.15. 20:13:36

@Tapi2021:

Vigyázz a tintahalakkal meg az ijesztő mélytengeri csúnyaságokkal, jó utat!

Gery87 2024.10.15. 20:14:57

@Tapi2021:

"a mások által előállított javakat"
a tőkések vonják el...

Tapi2021 2024.10.15. 20:24:24

@Gery87: Hidd el, nem okoz nekem örömet ez a szellemi vergődés, amit bemutatsz.
Nem azért igyekszem ezredszer is mindig reagálni - rá áldozva a drága időmet - kb. ugyanazokra a kijelentéseidre, mert élvezem, hanem mert a remény hal meg utoljára, hátha megértesz belőle valamit, egyszer.

Tapi2021 2024.10.15. 20:30:22

@Gery87: "Ahogy Medve is már x-szer leírta neked."

Ekkora marhaságot sose mondott.
Nem szokása."

"Hát, ebben nem leszünk egy véleményen...
Nekem a történelem pontosan, hogy azt mutatja, hogy a munkásság önmagában a társadalom csak egy részlete és még amikor "definiálható" is volt, akkor sem demokráciát és citoyenek kialakulását hozták a megnyilvánulásai.

Ennek okát te elsősorban az egyéb tényezőkben, a különféle szélsőjobboldaliakban vagy a nagytőkében látod, szerintem viszont ez egyszerűen azért van, mert maga a munkásság még a XX. századi definíciója szerint is heterogén és különféle politikai nézetekhez, köztük bizony szélsőségesekhez szép számmal, csapódik." ... Pl.

Szívesen! Ha már neked sem ér el az emlékezeted - Alökszhöz hasonlóan - néhány órával korábbra.

jónévez 2024.10.15. 20:47:46

@Gery87:
Kár, hogy itt tartasz. (Ha itt tartasz valóban, nemcsak szívatsz minket)
Többször elmondtam mar én is: amit mondogatsz a munkásosztályról, kizsákmányolásrol, tőkésről, azok csak marxista szószok. Ha nemet mondasz, az csak azt jelentené: nem is olvastal Marx-ot.
Némi olvasnivaló pedig -istáknak sem árt.

Gery87 2024.10.15. 20:50:04

@Tapi2021:

Még csak most olvastam el...

Gery87 2024.10.15. 20:54:24

@Tapi2021:

Aranyhalnak jó vagy reményhalnak nem:)

Nem kell engem agitálni, 20 év alatt több véleményt és látásmódot ismertem meg és részben vallottam is, mint te 40 éve, aki a bármilyen színű szervilis kisember "ideológiáját hozod" mindenkor.
Fingod nincs a baloldalról, a történelméről, és oda jutottál hogy egy erkölcstelen mocskos, hazug tolvaj bandát támogatsz csak mert Jézus leplét magára vette...
Hát ezzel én nem kezdenék el oktatgatni:)

Gery87 2024.10.15. 20:55:59

@jónévez:

Jó én meg elmondtam hogy nincs igazad.
Még valami?

"Némi olvasnivaló pedig -istáknak sem árt."

Kezd magaddal.

jónévez 2024.10.15. 21:04:50

@Gery87:
Te mindig elmondod tudatlansagodban, hogy nincs igazam. Az nem menti a tudatlanságod.
Olvastad már, amit tanacsoltam?
Nem.
Értelmeztel valamit is Marx-tól?
Nem.
Mert azt hiszed, az új (internetes) balogok hűde okosat adtak neked. Hát nem.
NINCS tőkés.
NINCS munkásosztály.
(Tulajdonképp Marx volt a munkások leghatékonyabb lerablója)

Gelimtrtrddddd 2024.10.15. 21:06:42

@Gery87: "a múltat végképp eltörölni..
-----------
A múlt az mál, de málmát is van dúrgerni, nem tör, az tar volna, de nem törünk, hanem dúrunk, málmát dúrunk.

A vég laguján anto. A kép az hép, de bullshit frazeológia.

jónévez 2024.10.15. 21:10:54

@Gery87:
De tudod mit:
Mutass tőkést.
Mutasd meg a munkásosztályt.

Én egyiket sem tudom.
Van ugyan tőkekoncentráció (több kisebb vagyont össuetéve), de az nem a tőkés. De nélküle nem dumálnál itt, mert nélküle internet sem lenne.
Nincs munkásosztál, munkások ugyan vannak, de tök egymás ellen is. Nézz meg egy Fradi-Újpest találkozót. Munkasok eredendően (bár kisvállalkozók is) -de az ilyen-olyan -isták uszítják őket egymás ellen.

Gery87 2024.10.15. 23:19:05

@jónévez:

"Te mindig elmondod tudatlansagodban, hogy nincs igazam. Az nem menti a tudatlanságod."

Te is elmondtad hogy nincs igazam, és szerinted "tudatlan vagyok" persze,e z kényelmes érv.
El lehet játszadozni ezzel.

"Olvastad már, amit tanacsoltam?
Nem.
Értelmeztel valamit is Marx-tól?
Nem."

Szerinted nem.

"NINCS tőkés.
NINCS munkásosztály."

Úhh, bazmeg....nincs, mert neked nem tetszik hogy van.
Most akkor ki a tudatlan?:)

Gery87 2024.10.15. 23:27:17

@jónévez:

"De tudod mit:
Mutass tőkést.
Mutasd meg a munkásosztályt."

Ne legyél már ennyire hülye.
A cégtulajdonos, a vállalkozó, a fő részvényes, a tapi kedvencei, azok kik?
Akik ott dolgoznak azok kik?

"Én egyiket sem tudom."

Vesszük észre hogy vak vagy.

"Van ugyan tőkekoncentráció (több kisebb vagyont össuetéve), de az nem a tőkés. "

:D

"De nélküle nem dumálnál itt, mert nélküle internet sem lenne."

Akik működtetik, azok nélkül se...
Kik fejlesztették, kik fejlesztik ma?
A dolgozók, alkalmazottak...

"Nincs munkásosztál, munkások ugyan vannak, de tök egymás ellen is. Nézz meg egy Fradi-Újpest találkozót. Munkasok eredendően (bár kisvállalkozók is) -de az ilyen-olyan -isták uszítják őket egymás ellen."

A munkásosztály és bármely osztály létének nem feltétele hogy mennyire öntudatos.
Társadalmi osztály társadalomtudományi és politikai fogalom.
Magyarok vannak, de egymás ellen is, .Nézz meg egy Fradi-Újpest találkozót.

0dzsud0 2024.10.16. 18:32:41

@Gery87: "Olyan sincs hogy magyarok akkor!?"

Mondd meg te! Szerinted Orbán Viktor minden magyar miniszterelnöke, vagy csak azoké, akik szavaztak a kormánypártra? Szerinted amikor a komplett EU nekünk ugrik, mert nem akarunk migránsokat befogadni ellenőrzés nélkül, vagy nem akarunk magunkkal kitolni azzal, hogy például leválunk az orosz energiáról, azok Magyarországot illető támadások vagy kizárólag Orbán Viktornak és párttársainak szólnak? :)

Tapinak igaza van amúgy, ilyet, hogy "a munkások" érdekeit ma nem fogsz tudni pártszinten képviselni. Értem, hogy itt vagy leragadva, csak hát eltelt közben vagy száz év. Ma egy munkáltató "munkásait" nem tudod zusammen megszólítani, mert még vállalaton belül is élesen eltérő érdekeik vannak, nemhogy országos viszonylatban. A másik debil is bejelentkezett látom, aki szerint meg az a megfejtés, hogy német nagytőke. :D Feküdjetek vissza, szerencsétlen boomerek!

0dzsud0 2024.10.16. 18:38:04

@Gery87: ""a mások által előállított javakat"
a tőkések vonják el..."

Nagyon igaz, javaslom akkor az 50%-os SZJA-kulcs alkalmazását a szemét gazdagokra, akiket úgy javaslok definiálni, hogy legalább nettó 400-at keresnek és munkabérből élnek.

Gery87 2024.10.16. 19:44:29

@0dzsud0:

"Mondd meg te! Szerinted Orbán Viktor minden magyar miniszterelnöke, vagy csak azoké, akik szavaztak a kormánypártra?"

-Szerintem Orbán senkinek nem a miniszterelnöke.
Ez egy mocskos tolvaj és pont leszarja mi lesz amikor ő már nem lesz...vagy hogy élünk most.
-Kommunikációban a fideszesek elnöke, a többiek "libsik, hazaárulók"...stb.
-Jogilag természetesen minden állampolgár minielnöke.

Gery87 2024.10.16. 19:48:30

@0dzsud0:

"Tapinak igaza van amúgy, ilyet, hogy "a munkások" érdekeit ma nem fogsz tudni pártszinten képviselni."

Marhaság, ha lehet a "nemzetet" képviselni, ha van "magyar érdek" vagy ha egy lakógyülés képes közösen döntést hozni...akkor ezt is lehet.
Tipikus neolib duma, a "nemlétező munkásosztályról".

"Értem, hogy itt vagy leragadva, csak hát eltelt közben vagy száz év."

Mi változott? Érdemben semmi. A tőke munka ellentéte megmaradt.

"...mert még vállalaton belül is élesen eltérő érdekeik vannak, "

Jaj és szerinted 100-150 éve más volt?
Akkor nem voltak különbözőek az emberek, munkahelyek, élethelyzetek, munkakörülmények, munkakörök? Dehogynem.

Gery87 2024.10.16. 19:51:16

@0dzsud0:

"Nagyon igaz, javaslom akkor az 50%-os SZJA-kulcs alkalmazását a szemét gazdagokra, akiket úgy javaslok definiálni, hogy legalább nettó 400-at keresnek és munkabérből élnek."

1, ez nem a "gazdag tőkés" kategória, nem kell gúnyolódni...
2, nem akkor kell megfogni a pénzt amikor már a javak egyenlőtlen elosztása megtörtént!
De ha ez eddig nem volt világos a mondandói alapján akkor így jártál...
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása