magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Becsapják magukat

Örömhullám a ballibeknél: a Tisza majdnem beérte a Fideszt:

Miközben 2021 teljes második felében ennél jobb eredményeket is elértek a ballibek:

Ráadásul az egy egyesült ballib front volt, míg most a DK és a Tisza egymás ellenségei.

Én nagy pofáraesésre számítok 2026-ban.

Sajnos azonban már van egy réteg, mely tényleg bevette a nyugati propagandát, példa:

- ha ez az embertípus elszaporodik, azaz valóban européerek lesznek zömükben a magyarok, akkor valós veszély van, hogy az egyesült libbantak választást nyerjenek. Én úgy számolom, 2034 előtt még nem lesz ilyen helyzet.

93 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5218709796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ez a nevem senki 2024.10.18. 07:25:56

énmeg 2134-be
szám
ítok Viktor rá te
szi a coronát utó
djára

Boldeone2 2024.10.18. 10:18:12

Nem hinném! Szerintem pont fordítva van a helyzet: A Fidesz csapja be magát, de ez nekünk jó...
-Most teljesen más a helyzet, mint 2021- ben volt, a Tisza érte el először, hogy vidéken is megszólított embereket, kezdett tömegbázist építeni, ez eddig nem volt, teljesen új jelenség..
-Emberek mennek az utcára, az eddig inkatív vidéken is..
-Láthatóan semmilyen propaganda nem tudja kikezdeni Magyar Pétert, ez szintén új jelenség
- Beérett a megélhetési válság, az emberek egyre nehezebb helyzetben vannak
- A háborús hisztériakeltés csak egyszer jött be Orbánnak, újra nem lehet elsütni...

Boldeone2 2024.10.18. 10:29:16

Alapvetően nem européer nem européer dichotómia van a társadalomban, ez tévhit
A többség lexarja a migrációt, de az orosz - ukrán háborút is, az szintén hamis dichotómia; valójában a kisembernek - a Birca által emlegetett kisembernek kezd elege lenni a tolvaj, hatalmat kisajátító rezsimből
Pár év alatt több tíz milliárd dollárral nőtt az államadósság, hová tűnt ez a galaktikus pénz? A NER- elit szétlopta...Orbán barátai...

A kisember hiába szélsőséges, szűklátókörű, ignoráns- akinek van egy csepp esze, belátta Orbánékból elég már

Én nagyon jó eredményre számítok a Tiszától, a Fideszt a Mi Gatyánk is szoríthatja az egyéni körzetekben, miközben a Tisza vidéken egyedüli kihívó lehet. A DK - nak elég az 5% , a többi párt meg nem játszik...
A Kutyákkal, de szerintem a Momentummal is meg tud egyezni Magyar...

Boldeone2 2024.10.18. 10:37:10

Tehát, most gyökeresen más a helyzet. Az Orbán- rezsim - így az emberek is- gazdaságilag megroppant. Nagyjából 2020- ig vitte a lendült, a sok kedvező körülmény összjátéka, utána már csak az erőn felül szétszórt választási pénzek és háború kitörése segített, most viszont vége, a kassza üres...
Brutális rejtett megszorítások vannak, minden szinten... most olyan törvényt hoznak, hogy hogy elveszik a városok pénzét, hogy " odadják a " járásoknak" ..
Adó adó hátán, az infláción nem fék, a gazdasági akcióterv tévút
Az ingatlanszektort pörgetnék, holott már így is lakhatási válság van...
Az elektromos autó nem kell a kutyának sem- tévút

Boldeone2 2024.10.18. 10:43:14

Eddig Orbán mindig hazugságok sorozatával nyert, csak lassan nem marad már ellenfél, akik ellen harcot hirdethet..
Volt már mindenki - Soros György, a migrók, a buzik, " brüsszel" - elleni harc...Lassan elfogynak az ellenfelek, lejár az agyonhajtott lemez, miközben romlik a helyzetünk, de jobb kilátás sincs...

GyMasa 2024.10.18. 11:10:59

Ugye, az alsó hozzászóló _ironikusan_ fogalmazta meg azt a mondatot?
Mondd, hogy igen!

GyMasa 2024.10.18. 11:18:37

Ezen kívül, meg, szerintem ez a kutatás amúgy is minimum csúsztatás.
A magyar parlamentben a hatalmi viszonyokat elsősorban az egyémi mandátunok határozzák meg.
A TISZÁnak még egy vezetőségnyi tagja meg jelöltje is alig van, nemhogy 96 egyéni jelöltje.
Innentől kezdve pedig nekik is eléggé esélytelen a kormánydöntés.
Azt elképzelhetőnek tartom, hogy a fidesznek nem lesz újabb 2/3-ja, de ennél többet nem.
Eleve, ott van a Mi Hazánk, meg a DK, ezek ketten kb. lefedik a szavazók 10-20%-át.
A Mi hazánk nem fog beszállni egy ellenzéki összefogásba, hiszen al alapítói nagyon jól megtanulták a leckét a Jobbik kudarcából.
A DK, ugye meg más okból nem fog beszállni.
És, végül, ki kell várni, mi lesz a TISZA sorsa, mert nekik sem adok sok esélyt.
A selyemmajom nagyon hasonló MZP-hez, mármint a képességeit, meg a jellembeli adottságait illetően, vele csak az a plusz, hogy ő használja a CIA által biztosított erőforrásokat, és nem próbál okosabb lenni náluk.
Viszont, ő meg azzal, hogy végül felvette az EU parlamenti mandátumát, azzal szart bele a megegeyzésbe.
Szóval, szerintem ki kell várni, hogy mi lesz ennek a vége, de hajlok Birca véleményével egyetérteni, és a nagy bukásra szavazok, '26-ban.

MAGYAR_PÉTER 2024.10.18. 11:56:20

@Boldeone2: Mi tÖbb, a DK-val Is! Szinkronban tapsolhattam Dobrev KlárávAl! Felemelő érzés vOlt.

MAGYAR_PÉTER 2024.10.18. 12:13:27

@GyMasa: Meg RÁM örökre lehet mutogatni, hogy NER csicska Fidesz kitartOtt. Kéét három éve még nem volt bajom semmive, NEKEM is jó volt, nem volt bajom semmivEl. Mi változOtt? SemmI. De most mégis el kell adnom hogy minden szAr és a híveim beveszIk,
Az unióban már be vagyok csicskítvA. Azt kell tennem amit mondanAk, különben ugrik a mentelmi jogOm. De ne csodálkozzUnk, ezt teszi Layen asszony Is,

Boldeone2 2024.10.18. 12:22:08

@GyMasa: de hajlok Birca véleményével egyetérteni, és a nagy bukásra szavazok, '26-ban."

- Ez butaság! Fentebb leírtam miért. M.P most összeterelte az ellenzéket, sok kis párt szavazói mind mögé állhatnak, ráadásul at elégetlenség ma már valós, társadalmi szintű
MZP mögött senki sem volt, csak pártalkuk, Magyar viszont országos bázist épít, vidéken is

MAGYAR_PÉTER 2024.10.18. 12:28:02

MINISZTERELNÖK LESZEK, utánna pedig teszem amit a nyugat diktÁl.

Serény Vélemény 2024.10.18. 13:04:11

Az "európai ember' olyan, mint a "szocialista ember".

_Neville 2024.10.18. 13:04:45

@Boldeone2: "-Láthatóan semmilyen propaganda nem tudja kikezdeni Magyar Pétert, ez szintén új jelenség"
Mivel nagyobb a szektás rajongótábora, mint Orbánnak és Gyurcsánynak együtt valaha is. Szerintem egyszerre vicces és ijesztő, nem gondoltam, hogy lehet még ezt a műfajt fokozni :D

_Neville 2024.10.18. 13:15:40

@Boldeone2: A pártok hátuk közepére sem kívánták MZP-t, ponthogy az emberek választották meg, mert már akkor is tökük ki volt a pártokkal. Más kérdés, hogy aztán ő ezzel a lehetőséggel nem tudott élni, mert a nárcizmus és a parttalak szófosás legyőzte nála a stratégiai tudatosságot, és mire elért az igazi választásokig, már inkább ciki lett. És ezt elsősorban magának okozta, a Fidesznek nem volt nehéz dolga, naponta szállította az alapanyagot.

Glokta 2024.10.18. 13:45:01

A különbség az, hogy a mai vezető ellenzéki erő egységes (Magyar Péter diktál, alelnöke tanácsát követve), míg a 3 évvel ezelőtti ellenzék megosztott volt.
Ezért nem hiszem, hogy összeomlás lenne.

Tapi2021 2024.10.18. 13:51:12

" ha ez az embertípus elszaporodik, azaz valóban européerek lesznek zömükben a magyarok, akkor valós veszély van, hogy az egyesült libbantak választást nyerjenek."

Vannak bőven. Itt is számos ilyen emberrel vitázunk.

Tegnap belenéztem a Csörte című műsorba az ATV-n, valami agyhalál, amit ott is műveltek az ellenzékiek. Tényleg két valóság van. Csak az övék totálisan virtuális. Amit azonban valóságként magyaráznak be maguknak.

És ilyenekkel van tele az ország.

Tapi2021 2024.10.18. 13:55:40

@Boldeone2: "-Láthatóan semmilyen propaganda nem tudja kikezdeni Magyar Pétert, ez szintén új jelenség
- Beérett a megélhetési válság, az emberek egyre nehezebb helyzetben vannak
- A háborús hisztériakeltés csak egyszer jött be Orbánnak, újra nem lehet elsütni... "

Ez csak a kommunikáción múlik, ami el van baszkurálva!
OV-éknak gyorsan meg kéne érteniük, hogy nem elég, ha igazuk van, arról meg is kéne tudni győzni az embereket! Ami JÓ kommunikációt kíván.

Itthon és KÜLFÖLDÖN is.

_Neville 2024.10.18. 13:58:31

@Tapi2021: +1
Szerintem végtelenül kontrapoduktív, hogy csak ez a KESMA stílusú mantrázás megy, az értelmesebb kommunikációt mintha teljesen elengedték volna. Még a Mandiner úgy ahogy tartja magát, de az is vészesen bulvárosodik.

Tapi2021 2024.10.18. 14:02:08

@Boldeone2: "Pár év alatt több tíz milliárd dollárral nőtt az államadósság, hová tűnt ez a galaktikus pénz? A NER- elit szétlopta...Orbán barátai..."

NEM. Ez pont az a hiányzó pénz, amit ÉVEK ÓTA az ellenzéki hazugságokon kapva-kapva visszatartja az EU! Nyilvánvaló kormánybuktató szándékkal!!!

Még a Covidos támogatásokkal is lógnak, és az mikor volt már???!!! Nem fizetnek a schengeni határ védelmééért sem. Az USA háborújából eredő energiaválság is tíz/száz milliárdokat VITT EL. A háborús infláció, fogyasztáscsökkenés szintén...

Ez nem ellopott pénz, hanem a BE NEM FOLYT, vagy pluszban kényszerűen kifizetett pénz. Hatalmas károkat okoztok az egész országnak a külföldi háborús hiénákkal együtt.

Persze egész Európának.

Gery87 2024.10.18. 14:03:58

"Miközben 2021 teljes második felében ennél jobb eredményeket is elértek a ballibek:"

JA, csak épp sok kis párt, nem egy.
Nem mindegy.

"Ráadásul az egy egyesült ballib front volt, míg most a DK és a Tisza egymás ellenségei."

Nem baj.

"Én nagy pofáraesésre számítok 2026-ban."

Hogy is gondolhatnád másképp..

"Sajnos azonban már van egy réteg, mely tényleg bevette a nyugati propagandát, példa:"

Tipikus "tele van a faszom az egésszel komment". nem jellemző ez.

"valóban européerek lesznek zömükben a magyarok, akkor valós veszély van, hogy az egyesült libbantak választást nyerjenek. Én úgy számolom, 2034 előtt még nem lesz ilyen helyzet."

A magyarok most is Európa szimpatizánsok és minél inkább fogy a pénz, annál inkább csökken majd a Fidesz népszerűsége, akik annál inkább nyomni fogják az euroszeptikus meg kuruckodó dumákat...de már nem lesz elég.

Digitális_Fater 2024.10.18. 14:12:17

Ha Trump nyer (vagyis a háttérhatalom engedi nyerni), minden rendben lesz 26-ban. Ha nem, jön a nyugati szennyhullám.

Tapi2021 2024.10.18. 14:12:36

@Serény Vélemény: Ja, mind másképp hülye. Gery elolvastatott velem egy marha hosszú cikket a "nagy" francia forradalomról, és már ott látszott, hogy ez a bármikor, bármilyen balhéra felcukkolható "tömegember" létező jelenség.

Beáll jobbra, balra, szoci lesz, kommunista lesz, náci lesz..., mikor mi kell éppen. Közben egyik frakció írtja a másikat, meg a népet. Amikor már minden vértől tocsog, kis szünet...

Most zöld, woke, europeer, atlantista... , a divat. A nevek változnak, a lényeg marad!

Most pl. a zöld az új vörös.

Tapi2021 2024.10.18. 14:17:52

@Glokta: Igen, szerintem is lassan létrejön a két pólusú politikai játszma, játéktér.

MP követőinek konkrétan SEMMI negatívum nem számít, nem téríti el őket, mert NEKIK SINCSEN MÁS, mint ahogy nekünk sincs a másik oldalon.

Vagy ahogyan az USA-ban sincsen, csak a két nagy párt és kész. Vagy-vagy.

Persze a Tisza még nagyon friss, a jövő meg hosszú.

Tapi2021 2024.10.18. 14:24:17

@_Neville: Ezen a szinten pl. már egy tv vitaműsorba sem csak úgy két random szerkesztőt kellene küldeni, és ahogy sikerül, úgy sikerül, hanem amerikai módra, előre FELKÉSZÍTETT, kipróbált és rutinos vitázókat. Akik minden aktuális problémára tudják a jó, kimunkált kommunikációt.

Az USA-ban még a nyakkendőjük színét is előre kiválasztják és órákig próbálják szimulált vitában, hogy mire, hogyan kell JÓL reagálni. Mik a pontos válaszok.

Hát itt még nem tartunk. Pedig 2026 könnyen a jó vagy rossz kommunikáción fog eldőlni.
2002 is kommunikációs bukta volt, nem a rossz kormányzás eredménye.

Az ellenzék hatékony kommunikációval lényegében napok alatt fordított!!!!

Tapi2021 2024.10.18. 14:29:38

@Gery87: "A magyarok most is Európa szimpatizánsok és minél inkább fogy a pénz, annál inkább csökken majd a Fidesz népszerűsége, akik annál inkább nyomni fogják az euroszeptikus meg kuruckodó dumákat...de már nem lesz elég. "

Ebben van igazság. A magyarok egy jó részének is pénz, jóléti kérdés a magyarsága, nem elvi, ideológiai vagy identitási.

Lásd a lengyeleket! Legyen inkább a nyugati ügynök Tusk, csak jöjjön a pénz. Meg simogassák újra a buksinkat a gazdáink. Akik haragszanak, ha nem vagyunk jók, nem viselkedünk jól.

vergyula 2024.10.18. 15:16:10

@Tapi2021: A Csörte szerintem a HírTV-n van.

vergyula 2024.10.18. 15:17:34

@_Neville: Nehéz lehet évek rutinját levetkőzni.

vergyula 2024.10.18. 15:18:42

@Tapi2021: "Beáll jobbra, balra, szoci lesz, kommunista lesz, náci lesz"
Hagyd már az orbánozást!

vergyula 2024.10.18. 15:21:15

@Tapi2021: "MP követőinek konkrétan SEMMI negatívum nem számít, nem téríti el őket, mert NEKIK SINCSEN MÁS, mint ahogy nekünk sincs a másik oldalon."
És ahogy nektek sem számít semmilyen orbáni negatívum.

vergyula 2024.10.18. 15:22:48

@Tapi2021: "A magyarok egy jó részének is pénz, jóléti kérdés a magyarsága, nem elvi, ideológiai vagy identitási."
Nem a magyarsága, hanem az egzisztenciája. Majd ideologizálok a szabadidőmben.

Gelimtrtrddddd 2024.10.18. 15:35:58

@vergyula: jóléti kérdés a magyarsága, nem elvi, ideológiai vagy identitási."
--------------
1.Jólét hang nem van, erről már írtem.
2. Elv hang se van, hanem rakvány.

3. A magyarmány nem sklavenaufstandi, libernyák rekkelés, kérdés! Az nem magyar, attól, hogy egy magyar annak anta, gegen van, hanem stak a libernyák populációnak,de az nem magyarmány, hanem stak Sklavenaufstand. Nonszensz, hogy így ezek az utulitarista Sklavek mekegik így, hogyan van a magyar, ahogy fingrizmus, vagy türközgetés!

Dr. Orbán Viktor 2024.10.18. 16:18:04

@Tapi2021: Tisztelt uram!
Nem csak igazam van, igazam is lesz!

vergyula 2024.10.18. 16:21:53

@Dr. Orbán Viktor: Az nem fér ki, hogy "Dr. Orbán Viktor Miniszterelnök Úr"?

Dr. Orbán Viktor 2024.10.18. 16:41:06

@vergyula: Tisztelt uram!
Ha csak az a negatívum hogy elvagyok hízva, akkor örömmel jelenthetem hogy a fogyókúrát elkezdtem.

Dr. Orbán Viktor 2024.10.18. 16:43:41

@vergyula: Nem nagyzolok kérem szépen. :-p khm khm

Gelimtrtrddddd 2024.10.18. 16:47:30

@vergyula: Elnökje stak a libcsinek van, nyelvkakilási, democsokrta-libcsi 1984-es hang. A magyar4nak rakója van. Úr? Ezt is raktaloszán beszélik, rosszul, attól, hogy úr ueira, vííra, wera, indogermán uei-től, a ví-től, az űz-től. Úr az, aki ölt humanoidát.

Boldeone2 2024.10.18. 16:49:31

@Tapi2021: NEM. Ez pont az a hiányzó pénz, amit ÉVEK ÓTA az ellenzéki hazugságokon kapva-kapva visszatartja az EU! Nyilvánvaló kormánybuktató szándékkal!!!"

- Ez téveszme! Tavaly ősszel és idén tavasszal nagyjából megjöttek az EU- s pénzek. Egyébként jóval nagyobb az eladósodás mértéke, már az EU pénzek sem segítenek...

OV-éknak gyorsan meg kéne érteniük, hogy nem elég, ha igazuk van, arról meg is kéne tudni győzni az embereket! "

- Ezzel tudod mi a gond? Az, hogy nincs igazuk, úgy meg hiába a százmilliádos propaganda, Magyar Péter egymaga elbán velük...

Gelimtrtrddddd 2024.10.18. 16:51:33

@Boldeone2: OV-éknak gyorsan meg kéne érteniük, hogy nem elég, ha igazuk van,
---------
...reknán rakniuk, hogy nem nakta, ha raktát bírnak...

vergyula 2024.10.18. 16:52:49

@Dr. Orbán Viktor: Helyes. Szerénység, elvtársak.

Boldeone2 2024.10.18. 16:52:58

@Tapi2021: Most zöld, woke, europeer, atlantista... , a divat. A nevek változnak, a lényeg marad!
Most pl. a zöld az új vörös."

- Ez a normalitás, a haladás: a zöldpolitika, a progresszív politika

Vagy te inkább kívánod vissza az uram- bátyám, feudális világot? Annak vége, túllépett rajta - régen - a történelem!

Boldeone2 2024.10.18. 16:54:11

@Gelimtrtrddddd: Te vagy az, "Cívisvárosi"? Nekem úgy tűnik...Mi lett veled?

Gelimtrtrddddd 2024.10.18. 17:11:38

@Boldeone2: Te vagy az, "Cívisvárosi"? Nekem úgy tűnik.
------------
Nekem úgy boljad vagy úgy dívik, díjad. Nem város, hanem őrda. De nem! Látni van, hogy germagyart kevered a fazonnal!

vergyula 2024.10.18. 17:16:22

@Boldeone2: Nem hinném. Ha mégis, akkor megőrült.

Gelimtrtrddddd 2024.10.18. 17:22:16

@vergyula: Ha mégis, akkor megőrült.
-----------
Az örerta,indogermán uer stumától, egy didja, dicső hang.Örerta vagyem, de nem hogyan tenni, ha a magyar nyelv indogermán és germán nyelv.

Gery87 2024.10.18. 18:30:16

@Tapi2021:

Látom semmit nem fogtál fel abból amit olvastál, mondjuk nem annyira lep meg:)

Gery87 2024.10.18. 18:35:51

@Tapi2021:

"Ebben van igazság. A magyarok egy jó részének is pénz, jóléti kérdés a magyarsága, nem elvi, ideológiai vagy identitási."

A "magyarsága"?
Orbánra szavazni vagy nem szavazni magyarság kérdése?
Megsúgom: Orbán "magyarsága" is pénz és hatalom kérdése...
ha kell akkora "magyar" lesz hogy a kokárda hordja majd őt!

"Lásd a lengyeleket! Legyen inkább a nyugati ügynök Tusk, csak jöjjön a pénz. Meg simogassák újra a buksinkat a gazdáink. Akik haragszanak, ha nem vagyunk jók, nem viselkedünk jól."

Sokan érzik hogy a politikusok, pártok részéről ez a nagy nemzetieskedés, kereszténykedés csak duma, sallang.
Ha ők nem gondolják annyira komolyan, akkor ugyan miért szenvedjenek alattuk ha nem muszáj, pláne nem ettől lesz az ember magyar vagy lengyel hogy melyik populista hazug gecinek a marhaságaira csápol...

vergyula 2024.10.18. 19:01:23

@Gery87: Hogy mondhatsz ilyeneket? Hiszen Vitya most jött ki a templomból! És az összes szolgája jókeresztény, jómagyar, jónemzetikonzervatív, és megbízható(an lopja a közpénzt).

Gery87 2024.10.18. 19:12:35

@vergyula:

:)

Az a baj hogy Birca szerint ez nem számít, a lényeg hogy valami ellen vannak, amit jobban utál, Tapiék szerint meg ilyen nincs, nincs lopás, nincs hazugság stb "ha van is, akkor más is lop.."

Gyönyörű egy példamutató keresztény erkölcsű szavazóbázis ez:)

"Ne lopj, ne hazudj..kivéve ha más is csinálja és főleg ha ők libsik"

/Jézus/

vergyula 2024.10.18. 19:16:50

@Gery87: "Az a baj hogy Birca szerint ez nem számít, a lényeg hogy valami ellen vannak, amit jobban utál, Tapiék szerint meg ilyen nincs, nincs lopás, nincs hazugság stb "ha van is, akkor más is lop..""
Pont erre a következtetésre jutottam magam is.

Gery87 2024.10.18. 19:25:21

@vergyula:

Ezt nem is tagadják, mindegyik számtalanszor elmondta, csak épp nem látják hogy ez nagyon gáz.
És főleg egyáltalán nem keresztényi.

vergyula 2024.10.18. 19:53:51

@Gery87: Biztos, hogy gáz. A keresztény részéhez én nem értek.
Szerintem Birca fanatikus, Tapi meg naív. Ráadásul valamiféle aszketizmusban élnek.

Gelimtrtrddddd 2024.10.18. 19:56:53

@vergyula: A keresztény részéhez én nem értek.
-------------
Rakni, nem érteni. Dehát te egy kretény vagy! Te szent szar! Egy baszott magyarlosza keresztény vagy, libcsi-keresztény!

Gelimtrtrddddd 2024.10.18. 20:12:20

@vergyula: Ráadásul valamiféle aszketizmusban élnek.
-------------
1. Nem ad, hanem ősmagyarul rejni. Nem féle, hanem arta.

2. Baju van! Kevered a szezont a fazonnal. Birca is libcsi, ahogy te is, ez van látni, te is libernyák-pógári hedonista vagy, ahogy Birca is, de egyhol az aszketizmusod keresztény.
Aszketizmus: öreszori, hartosi, harcosi, ahogy a primitiv, ősmagyar Wertlosigkeit, illiberális. Példának: Kirgen árnyunk aszketikus, nem pógári-libernyák, illiberális, de hedonista is, a HEDONIZMUS A FEJVÁGÁS, NÉHA EGY CANDY.

Ennek antandája a keresztény aszketizmus: ez nálad is ott van, attól, hogy pógár vagy, de ahedonizmusod is pógár-libcsi, ahogy Urlaub, autó, liberáliák...

Nevem senki. 2024.10.18. 20:41:38

@Gery87: De mivel te nem vagy keresztény, ezért jogosult vagy lopni csalni hazudni.

Glokta 2024.10.18. 21:15:52

@Tapi2021: "Igen, szerintem is lassan létrejön a két pólusú politikai játszma, játéktér.

MP követőinek konkrétan SEMMI negatívum nem számít, nem téríti el őket, mert NEKIK SINCSEN MÁS, mint ahogy nekünk sincs a másik oldalon.

Vagy ahogyan az USA-ban sincsen, csak a két nagy párt és kész. Vagy-vagy.

Persze a Tisza még nagyon friss, a jövő meg hosszú."

Egyetértek.
Igazából akkor fog megszilárdulni a most kialakuló kétosztatú politikai tér, ha Magyar Péter hatalomra kerül.
Most még nem igazán tiszta, miben különbözne a politikája a Fidesztől az Európai Ügyészségbe belépésen kívül, egy kormányzás lesz ez, ahol igazán kiderül majd.
Azt mindenesetre nem gondolom, hogy akár egy sikertelen kormányzás után is úgy összeomlana a TISZA, mint 2010-re az MSZP, mert az "előzzük meg az Orbán-kétharmadot" jelszó elég lenne ahhoz, hogy a szavazóik nagy részét megtartsák.

Az amerikai rendszertől azért abban különbözik a magyar, hogy sokkal inkább vezérközpontúnak tűnik. A Tiszában egyenlőre semmilyen jelentős politikus sincs Magyaron kívül, és a Fideszben nem látszik, ki jönne Orbán után.

Gery87 2024.10.19. 00:22:08

@Nevem senki.:

Nekem nem kell az isten imádata meg a pokoltól és bibliai bűntetéstől való félelem hogy ne tegyek ilyesmit...

Billy Hill 2024.10.19. 01:19:20

@vergyula: >>nincs lopás, nincs hazugság stb "ha van is, akkor más is lop.."<<

Ö, ez a magyar politikai folklórban jóval megelőzi Bircát és Tapit, konkrétan 1998-ban mondta nekem a szoci nagybátyám, hogy azért kell "ezekre" (MSZP) szavazni, "mert már eleget loptak". :-)

B+ mintha létezne egy ország szintjén ilyen, hogy "eleget lopni", LOL.

Ez tényleg max. a városi párttitkár szintje agyilag, meg mindenkié alatta, de hogy a gazdagok és lopók nem így látják, az is tuti...

Tapi2021 2024.10.19. 09:34:49

@vergyula: Ja, lehetett a HírTv. Ide-oda kapcsolgatok. :-)

Tapi2021 2024.10.19. 09:37:43

@vergyula: "És ahogy nektek sem számít semmilyen orbáni negatívum. "

Igen, amíg nem valami kiugróan nagy elkúrás.
Kompromisszum, a kisebb baromságok elnézése nélkül nem lenne senki, akire szavazhatnánk.
Nálatok sem.

Nincs angyalok pártja.

Tapi2021 2024.10.19. 09:46:52

@Gery87: "Látom semmit nem fogtál fel abból amit olvastál, mondjuk nem annyira lep meg:) "

De, teljesen világossá vált, hogy minden balos, felforgató forradalom ugyanarra a kaptafára megy. Ilyen módon a "nagy" francia forradalom, pontos előképe a "nagy" októberinek.

Egyébként szerinted mit nem értettem meg?

Robespierre tévedéseit arról, hogy nem kell egy tömeget kormányzatnak irányítania?
Vagy azt, hogy ők sem igazán tudták csak a "nép" kezébe tenni a hatalmat, mert a nép ELVONT FOGALOM, nem tud egy országot irányítani. Azt csak egyes emberek tudják. Tehát mindenképpen KELL kormányzatot, képviselőket választani... Stb.
És akkor már megint ott vannak, hogy vannak kiválasztottak, akik hozzáférése a hatalomhoz és így kb. mindenhez, nagyobb, mint a "népé"...

Abból a cikkből is ez derült ki. Még a franciák sem tudták a kört négyszögesíteni, hiába a szép eszmék és szavak. No meg a sok százezer legyilkolt "ellenség". A gyakorlat, az élet felülírja őket.

Tapi2021 2024.10.19. 09:51:27

@vergyula: @Gery87: ""Az a baj hogy Birca szerint ez nem számít, a lényeg hogy valami ellen vannak, amit jobban utál, Tapiék szerint meg ilyen nincs, nincs lopás, nincs hazugság stb "ha van is, akkor más is lop..""
Pont erre a következtetésre jutottam magam is. "

Tévesen. De hát ezért vagytok ti azon az oldalon, mi meg ezen.

Tapi2021 2024.10.19. 09:53:17

@Gery87: "Ezt nem is tagadják, mindegyik számtalanszor elmondta, csak épp nem látják hogy ez nagyon gáz.
És főleg egyáltalán nem keresztényi. "

Mi? A keresztényeket támogató pártokra szavazni, a keresztényeket nem támogató, sőt, azzal ellentétes értékeket toló pártok helyett?

Tapi2021 2024.10.19. 09:59:22

@Glokta: Nem a szakterületem, de úgy rémlik az USA-ban is a "nagy nevek" rántották egybe a két nagy pártot, és azok utána lettek monolitokká, amelyek már kitermelik a nekik megfelelő vezetőket, elnököket.

Isten óvjon attól, hogy egy MP legyen a min.elnök. Vele ugyanolyan silány politikai garnitúra lenne az ország élén, mint amilyen most a németeket is sújtja.
Ha ott is lenne egy erős államférfi vagy nő, nem így állna a helyzet.

Tapi2021 2024.10.19. 10:01:26

@Gery87: "Nekem nem kell az isten imádata meg a pokoltól és bibliai bűntetéstől való félelem hogy ne tegyek ilyesmit... "

Miközben minden harmadik hsz-edben forradalomról álmodozol, beleértve, megengedve akár a tömeggyilkolást is a "szent" cél érdekében! ...

Tapi2021 2024.10.19. 10:09:52

Egyébként balosok figyelmébe. Hogy mik vannak, pedig ott nem Orbán a min.elnök:

"Portugália adócsökkentéssel próbálja otthon tartani a fiatalokat

A portugál kormány adócsökkentést tervez a 35 év alattiak számára, hogy megakadályozza a fiatalok kivándorlását és egyben az országba vonzza a külföldieket. Az új költségvetés részeként a kormány célja a fiatalok jövedelemadójának csökkentése.

Az átlagos, évi 20 000 eurós fizetéssel rendelkező fiatalok jelenleg 26%-os adót fizetnek a 16 500 euró feletti jövedelmükre. Az új tervezet szerint a 35 év alattiak, akik maximum évi 28 000 eurót keresnek, az első évben teljesen mentesülnének a közteherfizetés alól, majd az adóterhelés fokozatosan emelkedne tíz év alatt. A második, a harmadik és a negyedik évben a fiatal munkavállalók adójuk 75%-át, az ötödik-hetedik évben 50%-át, majd a nyolcadik-tizedik évben 25%-át kapnák vissza. Ezek az intézkedések a külföldiekre is vonatkoznának.

Portugáliában az alacsony bérek, valamint a magas lakásárak komoly problémát jelentenek, ezért sok fiatal inkább külföldön keres jobb megélhetést.

2008 óta több, mint 360 ezer 15 és 35 év közötti portugál hagyta el az országot, ami a kivándorlók kétharmadát teszi ki. A magasabb bérek reményében főleg más európai országokba távoztak, ami tovább rontotta a hazai gazdasági helyzetet. Margarida Balseiro Lopes ifjúsági miniszter szerint bár a terv jelentős anyagi terhet ró az országra, a fiatalok elvándorlása hosszú távon még költségesebb lenne. Ugyanakkor sokan kritizálják a kormányt, mondván, hogy nem a lakhatási válság megoldására koncentrál. "...

Gery87 2024.10.19. 10:20:58

@Tapi2021:

"De, teljesen világossá vált, hogy minden balos, felforgató forradalom ugyanarra a kaptafára megy. Ilyen módon a "nagy" francia forradalom, pontos előképe a "nagy" októberinek."

Tehát teljesen téves volt szerinted? Érdekes, az hogy most itt pofázhatsz hülyeségeket meg szombaton nem kell dolgoznod, holnap meg kötelezően templomba menned és akár te is lehetnél elnök Orbán helyett...az mind azért lehetséges mert voltak ilyen forradalmak, volt felvilágosodás!

Gery87 2024.10.19. 10:24:41

@Tapi2021:

A cikk arra fut ki hogy egyrészt "vegyes rendszer kell": mindenképp kell kormányzat, ekkora államot nem lehet központi kormány nélkül iránytani, másrészt a népi ellenőrzés lehetséges és kell is mert különben az elité lesz az utolsó szó megint....ez meg is valósul egy időre, erről szól 1793...

Gery87 2024.10.19. 10:25:30

@Tapi2021:

Márpedig a ner korrupcióra ez a válaszotok: "nyugaton IS lopnak..." mintha ez bármit felmentene!

Gery87 2024.10.19. 10:26:25

@Tapi2021:

Jaj ne kell terelni aranyhal.

Tudod jól mire értettem.
A lopásra, korrupcióra, hazudozásra, kétszínűségre, álszentségre és arra hogy mind ezt ti elnézitek!

Gery87 2024.10.19. 10:36:49

@Tapi2021:

"Ugyanakkor sokan kritizálják a kormányt, mondván, hogy nem a lakhatási válság megoldására koncentrál. "...

Nem tudom milyenek a portugál viszonyok.
Az biztos hogy a politikusok sehol a világon nem értik hogy:
1, ha hosszú távon elveszik a bizalom, a jövőkép sötét, akkor lehet itt adó meg ÁFA csökkentésekkel jönni, nem lesz elég, hisz a tapasztalat mindig az hogy pár évente mást és mást találnak ki.
Persze hogy elmennek a fiatalok mert a pénz mellé stabilitás és remény is kell, annak a tudata, érzete hogy 20 év múlva is lesz itt lehetőség és kiszámíthatóság.
2, a lakhatási válságot nem lehet adócsökkentéssel, SZJA mentességgel meg CSOK-al megoldani mert a piac "utána megy" az áraival.
A lakhatás, lakásépítés állami ügy még a piac előtt kell beavatkozni!.

gigabursch 2024.10.20. 09:34:21

Ilyenek ezek a megrendelt közvélemény kutatások.

Mindeközben Budapesten Within Temptation koncert volt.
Személy szerint évtizedek óta szeretem a zenéjüket, még akkor is, hogyha — sajnálatos módon — a mainstream politika szócsóvei.
De!
De tájékozódtak a koncert előtt és tudták, hogy mi az amit nem kell erőltetni Budapesten.
Se a hohol, se az eLMeBeTeQ szennyest nem lengették a színpadon.
A hohóliai harci eseményekről volt szó, de egy kivételével arról, hogy tán nem kéne háborúzni.
Szóval nem lengették meg a zászlókat, mert felmérték(!), hogy mi lenne a reakció.

Amúgy a koncerten sok-sok szlovák, román, bolgár, szerb, horvát is volt, ahogy az ember itt-ott beszélgetett velük, mindenki örült, hogy Budapesten a két felmosórongy nem volt terítéken.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.10.20. 11:13:49

@_Neville: persze hogy lehet. Tett valamit a Fidesz a nemzetnevelés ügyében?
Semmit.
Pont az a hiba, hogy a gazdasági liberalizmus nyomorévei után úgy pörgött fel a gazdaság, hogy tényleg minimális erőfeszítéssel lett sokkal jobb az életszínvonal, ez elhozta a belekényelmesedést meg az elhülyülést.
A legkirívóbb példa a kecskeméti merdzsó autógyárban összeszerelő szülők gyermeke: Nagy Blanka. Ez a típus szaporodott sajnos.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.10.20. 11:18:08

@Tapi2021: akkor mért emelték a társasági adót? Most kínlódnak a költségvetéssel kormánybuktatás céljából.
Most jöttem meg onnan a nyaralásból, embertelen drága lett minden. Egy éve ami kaja 10 euró volt, tavasszal 14, most 17. Nem sokat segít az, hogy az LKV jegy viszont olcsóbb lett.

Gery87 2024.10.21. 10:59:57

@Deak Tamas:

"Tett valamit a Fidesz a nemzetnevelés ügyében?
Semmit."

Hála istennek, még az kéne hogy ezek a büdös újgazdag prolik pofázzanak ebbe is bele...

"...ez elhozta a belekényelmesedést meg az elhülyülést."

Nálad ehhez sok évnyi piálás meg tanyasi bubi elég volt...

"A legkirívóbb példa a kecskeméti merdzsó autógyárban összeszerelő szülők gyermeke: Nagy Blanka. Ez a típus szaporodott sajnos."

Mekkora egy büdös nagy kripto-nyilas fasszopó vagy te bazmeg, hallod néha magad?

GyMasa 2024.10.22. 09:42:24

@Deak Tamas:
Itt, nálunk azért lassan normalizálódnak az árak.
A benzin 1,64EUR
A húsok/sajok is visszamentek a 8.10EUR/kg árra.
(nyilván, itt most a Lidl-es "gazdaságos" árakat írom.)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.10.22. 12:49:57

@GyMasa: Lisszabon katasztrófa lett. Idén megbukott a szalonkommunista kormány és még előtte, a Chega miatti félelemben feltornázták a minimálbért 890-re, tíz éve, az én időmben 590 volt. A Chega gyakorlati győzelmét nem tudták megakadályozni, az árak azonban az egekbe mentek, ami egy éve tíz eurónyi kaja volt, az most 17, ezen az sem segít hogy a Carris, az LKV olcsóbb lett.
Most próbálják kikergetni a digitális nomádokat is, rossz hír, hogy faszkalapGeri elkezdte nekik reklámozni Budapestet, jöjjenek ide.

Tapi2021 2024.10.22. 12:52:01

@Gery87: Nem mondom, hogy nem volt néhány pozitívuma egyes forradalmaknak. De azt igen, hogy ezekhez más úton is el lehetett volna jutni, nem csak vérözönben, népirtással.

Tapi2021 2024.10.22. 12:57:05

@Gery87: "Márpedig a ner korrupcióra ez a válaszotok: "nyugaton IS lopnak..." mintha ez bármit felmentene! "

Dehogy, sokszor leírtam: NEM lopnak. Csak "etetik", felerősítik a saját holdudvarukat IS.
És igen, ez mindenütt a világon így van. Nem véletlenül tolják a milliókat az USA tőkései sem egyik vagy másik jelölt kampányába!

Tapi2021 2024.10.22. 13:00:34

@Gery87: "A lopásra, korrupcióra, hazudozásra, kétszínűségre, álszentségre és arra hogy mind ezt ti elnézitek! "

Amíg ez nem több, mint bárki másé, igen. Hiszen mi lenne HELYETTE, helyettük???

Az UGYANILYEN ellenzékre szavazni, amely NEM MINKET TÁMOGATNA, hanem mindent, ami szemben áll a keresztény-konzi-nemzeti vonallal?
Ezt miért tennénk??

Gery87 2024.10.22. 13:49:51

@Tapi2021:

"De azt igen, hogy ezekhez más úton is el lehetett volna jutni, nem csak vérözönben, népirtással."

De hát nem lehetett!
Ha lehetett volna, akkor úgy történt volna, valami oka van hogy sehol nem ment!
Mégpedig az hogy a külső vagy a belső "reakció" ellenérdekelt volt ebben.

Gery87 2024.10.22. 13:51:32

@Tapi2021:

"Dehogy, sokszor leírtam: NEM lopnak. Csak "etetik", felerősítik a saját holdudvarukat IS."

Az ország többsége szerint meg lopnak!
Csak van akit ez nem érdekel van akit meg igen.

A naív magyarázatoddal eléggé együl vagy szerintem még fideszes körökben is.

Gery87 2024.10.22. 13:52:06

@Tapi2021:

Nem tudom te mit tennél én nem fogok rájuk szavazni.

Tapi2021 2024.10.22. 14:16:16

@Gery87: Mindig van más út is! Lehet, hogy hosszabb, de van.

Sajnos ösztönállati szint, hogy basszunk oda, háborúzzunk, öljünk, ha nagyon akarunk valamit, mert akkor gyorsabban elérjük (vagy nem).
Pontosan az ilyen gondolkodás miatt van háború a szomszédban is!

Egyetlen egy olyan kérdés vagy érdeksérelem sincs a történetben, amelyet ne lehetett volna TÁRGYALÁSOKKAL és vértelen megegyezéssel megoldani! Egy sem.

De az emberek egy része számára természetes eszköz a háború. Jó üzlet a fegyvergyártás és fegyverkezés ilyenkor, de főleg a mérhetetlenül megnövekvő ADÓSSÁGOK!!!! Amiket a népek évtizedekig nyögnek a BANKOKNAK, pénzembereknek!
(Az EU is sok milliárdos HITELT akar rá felvenni, holott EU-n KÍVÜLI konfliktusról van szó!!!!! ADÓSSÁGOT RAKNAK AZ összes EU-s polgár nyakába!!!! Miért is???? Kinek az ÉRDEKE???)

A tárgyalásos megoldás NEM HOZ HASZNOT!!!

A forradalmakkal is így van. A legtöbbet le is verték és visszatért minden a régi kerékvágásba. Vagy annyi eredmény maradt, amit más módokon is el lehetett volna érni, kicsivel hosszabb idő alatt.

Pl. a gazdaság átalakulásával, engedetlenségi mozgalmakkal, tüntetésekkel, sztrájkkal...

Az egyházban is, az egyházszakító "reformereket/forradalmárokat", akik miatt ellenségeskedések jöttek létre és vallásháborúk törtek ki, eretnekeknek tartjuk, a szelíden pozitív változásokat hozókat pedig szenteknek!

Tapi2021 2024.10.22. 14:21:46

@Gery87: "Az ország többsége szerint meg lopnak!"

Hát nem tudom, a többség szavazott...
Mindenkit meg nem kérdeztél meg erről.

Ez a "többség" meg azt gondolja, amit beadnak nekik! Hányan ellenőrzik, hogy valóban "lopnak-e"?
Elhiszi - mint az EU - mert másik kormányzatot akar. Ehhez nem igazságokra van szükség, csak vádakra és hangulatkeltésre!

Tapi2021 2024.10.22. 14:23:05

@Gery87: "Nem tudom te mit tennél én nem fogok rájuk szavazni."

Valakikre kell.

GyMasa 2024.10.22. 15:13:43

@Tapi2021:
Nem az a baj, hogy ezt mondjuk, az a baj, hogy ők alapvetően azt állítják, hogy CSAK Orbánék lopnak, az sehol máshol a fejlett világban nincs jelen egy kicsit sem.
Ez viszont egy ordas nagy hazugság!

Gery87 2024.10.22. 18:48:02

@Tapi2021:

"Egyetlen egy olyan kérdés vagy érdeksérelem sincs a történetben, amelyet ne lehetett volna TÁRGYALÁSOKKAL és vértelen megegyezéssel megoldani! Egy sem."

Butaság!
Vagy voltak tárgyalások és nem vezettek eredményre, vagy nem voltak hajlandóak rá a felek.
A forradalmak akkor robbannak amikor "nincs miről tárgyalni".

XVI. Lajos nem volt hajlandó beletörődni hatalmának korlátozásába.
A britek 13 gyarmatuk elvesztésébe...
A szovjetek meg Magyarország feladásába 56-ban...

Mit tárgyaltál volna?

Gery87 2024.10.22. 18:49:52

@Tapi2021:

"A forradalmakkal is így van. A legtöbbet le is verték és visszatért minden a régi kerékvágásba."

Ez nem igaz, még '56 után sem így történt!

"Vagy annyi eredmény maradt, amit más módokon is el lehetett volna érni, kicsivel hosszabb idő alatt."

Nem, nem lehetett általában!
56 nélkül nincs "gulyáskomunizmus", legvidámabb barakk sem..ezt tárgyalással nem lehetett volna kivívni, erőt kell mutatni ahhoz hogy a hatalom beszarjon vagy eltakarodjon!

Gery87 2024.10.22. 18:53:09

@Tapi2021:

"Hát nem tudom, a többség szavazott...
Mindenkit meg nem kérdeztél meg erről."

Az hogy szavazott rájuk nem jelenti hogy egyetért a lopással vagy hogy nem nem tartja annak!
Csak azt, hogy más szempontokat fontosabban tartott!

Sokszor mondtam: minden párt csomagokat kínál a választóknak azok meg mérlegelnek hogy egyik másik mennyire elfogadható a számukra, nem feltétlen a szimpatikus csomagok száma, aránya dönt hanem a minősége...

Van aki 10-ből 1 programmal ért csak egyet, de azzal nagyon, így rájuk szavaz...másnál meg van egy elem amivel nagyon nem és emiatt meg nem őket választja, megint más meg az arányokat nézi...

Gery87 2024.10.22. 18:53:52

@Tapi2021:

Nem nem kell, a lakosság fele passzív. Nem szavaz senkire.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása