magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Nemzedékváltás

A Fidesz fő ellenfele a nemzedékváltás.

Természetes folyamat ez. Változnak az emberek. Ami nekünk természetes, az nem az se a szüleinknek, se a gyerekeinknek.

Alapesetben ez nem is probléma, mert a dolgok így kinyílnak, színesednek. Gond akkor van, ha az új visszafejlődést, elbutulást hoz.

Most pedig - ez a modernitás legújabb szakasza - tudatos elbutítás zajlik. A nyugati, euroatlantista, ateista és "modern-keresztény", liberális, felvilágosodáspárti erőközpontok tudatosan irányítják ezt a folyamatot.

Aki pedig az ellenoldalon áll, az vagy legyint és sodródik, vagy képtelen hatásosan fellépni ellene. A Fidesz esetében pontosan ezt látjuk.

Szóval nekem most, nézve az október 23-i tüntiket, úgy tűnik, Talpramagyar Péter esélyes. Sőt, már csak ő tudja elrontani. Felsorakozott mögötte Brüsszel, Soros, Halivúd gépezete. A mértékadó magyar ballib értelmiség nagy része is beállt mögé.

Abszolút nem tartom már kizártnak, hogy Magyarországon 2026-ban lengyel típusú váltás lesz.

A fideszesek abban a hitben vannak, hogy a nyugat nem hagyja veszni a baloldalt, pedig de, Lengyelországban is hagyta. Lengyelországban a nyugat két kézzel leszavazott egy jobboldali pártra, csak hogy a másik, szintén jobboldali, de nem elég nyugatpárti erő elveszítse a hatalmat.

A nyugatnak mindegy baloldal vagy jobboldal van, a lényeg: az ukázok legyenek teljesítve.

Persze a hagyományos magyar baloldal keménymagja lázadozik, a DK körüliek nehezen tűrik el ezt, de ha sokat gágognak, le lesznek hűtve, váratlan irányból... nyugatról.

Orbánnéknak meg van másfél évük megmutatni, értik a helyzetet. Mert eddig könnyű volt a közutálatnak örvendő ballibaizmus ellen nyerni, de most először komoly ellenséget kaptak.

Pánikba esni meg nem kell. Az idő a nyugat ellen dolgozik mindenképpen. Miért? Mert a nyugat alapvető működési logikája fenntarthatatlan.

195 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7918715064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Neville 2024.10.29. 08:54:15

Nos, önmagában egy pofont tényleg megérdemelne a Fidesz, elég sokak vannak már sajnos a párt környékén, akik elég pofátlanok és azt hiszik mindent megtehetnek.
Kérdés, hogy ilyen necces időkben megkora ebben a kockázat, félek nagy.
(Paradox, hogy pont MP egy archetipikus olyan figura volt, ami az átlagembernek irritáló a fideszes világban, most mégis ő a megváltó :) )
Ami MP-t meg a Tiszát illeti, ez a nagy nyugati hátszél még a veszte is lehet, lásd MZP-éknek is milyen fantasztikus amerikai tanácsadói voltak.
A nemzedékváltást meg én ebben kevésbé látom, MP fő rajongói 40+-os milfek, aminek pszichológiai hátterébe (ismerve az előzményeket) inkább bele sem merek menni.

Boldeone2 2024.10.29. 08:59:27

Az idő a nyugat ellen dolgozik mindenképpen. Miért? Mert a nyugat alapvető működési logikája fenntarthatatlan."

- Pont ez ellenkezője igaz, hiszen mi a nyugati rendszer lényege? Legyen mindenki - szabadon - önmaga és élje meg mindenki az élet adta lehetőségeket. Ehhez a sokszínű, kaotikus, szabados társadalom dukál. A fiatalok evidens hogy ezt akarják, a minél kisebb hatalmat, a sokszínű társadalmat, vagyis elvetik, az anakronisztikus, monolit rendszereket...
Kik akarnak mást? Folyt...

Boldeone2 2024.10.29. 09:02:31

@_Neville: nemzedékváltást meg én ebben kevésbé látom, MP fő rajongói 40+-os milfek, aminek pszichológiai hátterébe (ismerve az előzményeket) inkább bele sem merek menni"

- Valahogy csak kiegyenlítettek népszerűségben, de minimum közel, pár százlékra vannak a Fideszhez....Szerintem a nagyvárosokban már mindenhol Tisza többség lehet..

Boldeone2 2024.10.29. 09:12:11

Tehát, kik akarnak más?

A világon heterogén társadalmi/ politikai rendszerek vannak, de az elbutult kontervatív tömegek, akik a legtöbb esetben szélsőjobboldaliak is, mindenhol hasonló szociológiai profilt mutatnak:

- Kik szavaztak a " grúz álomra" ? A vidéki, kevésbé iskolázott lakosság..
- Kik szavaztak Maya Sandou ellen Moldovában? A falvak játszi könnyűséggel manipulálható lakossága

Ez így van az egész világon: Magyar Péter is Budán lesz a legerősebb, a fiatalabb, iskolázottabb közegben...

A szélsőjobb populizmus az egész világon ugyanazokat tudja megszólítani:

- Az "Öregecske", szegényes, kevésbé iskolázott rétegek; főleg a fériakat...

Miért is ? 35 évesen még el lehet élni kevesbé prominens társadalmi helyzetben, de 55 évesen rá fog jönni, hogy az élete determinált: nem viszi semmire, de többet egy olyan jó nője sem lesz , mint a képen...

Boldeone2 2024.10.29. 09:31:06

A nemzedékváltás is fontos aspektus. A fiatalabb generáció mindig meg akarja haladni az előtte lévőt, így egy idő után a régi dolgok kimennek a divatból

Ez személyi szinten az arcok diszkreditálódását jelenti. Orbán durván öregszik, brutálisan elhízottá és ráncossá vált; ezzel szembeh Magyar Péter még bejön a nőknek, vele jobban tudnak azonosulni a fiatalok..

"Discóba" jár, fesztiválozik, bulizik, csajozik, piros BMW- vel jár, ez cool...Orbán disznóölesre megy, ami nagyon ciki...

Boldeone2 2024.10.29. 09:39:02

Magyar Péter a "populizmust " is eltanulta, uralja a szociális médiát. Ez szintén új jelenség...Egyelőre nem találják rajta a fogást...

A karaktergyilkos kampányok 14 évig működtek, már besokalltak az emberek...De, majd Tapi elmondja, miért nem tudják lejáratni Magyart...
Van aki azt mondja, hogy már az ördögre is leszavazna, csak ne Orbán legyen...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.10.29. 10:10:33

@Boldeone2: neked sokkal könnyebb lenne megtalálnod mindig a helyes utat, hiszen hülye vagy és az embereket is annak nézed. Mindig pontosan az ellenkezője lesz a valós amit gondolsz, hiszen az emberek nem hülyék.
A moldáviaiak és a grúzok is néznek tévét. Ha azt látják, hogy az EU gyakorlatilag nem jelent semmilyen előnyt, életszínvonalnövekedést ellenben az utcákon pride meg késelős migráns lesz, a tagállamokat politikai alapon csicskáztatják, a saját maguk kötötte szerződéseket nem tartják be, fenyegetőznek, akkor hülyék lennének erre az EU-ra szavazni.
A moldáv ügyben pedig a te elmaradott vidéki lakosságod például jól emlékszik a bukaresti söpredék uralmára 1918-45 között, amit nem akar vissza. A gagauzok meg pontosan látják, hogy a nagynehezen kivívott autonómiájuk hova jutna akár az EU-ban, akár Romániában, amelynek példaértékű autónómiapolitikája, mint a székely autonómia, mennyire vonzó.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.10.29. 10:14:14

Az elbutulás összefügg az aktuális lingua francával. Már a görög filozófusok is erre panaszkodtak, hogy milyen hülye az akkori ifjúság, pedig nem volt jelentős romlás, mint ahogy azért később kiderült. Ma a gondolkodás- és kommunikációromboló primitív basic english a fő oka a butulásnak.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.10.29. 10:19:53

@_Neville: meg a két legfontosabb téma ügyében (kultúra, külügy) is ideje lenne már egy magyar kormánynak jönnie a technokrata helyett. Villámgyorsan, most még épp visszafordíthatóan fogyunk, de így is eseélyesebben jön Székesfehérvár mint leendő szlovák-magyar, magyar-román vagy szlovák-román határváros.

Boldeone2 2024.10.29. 10:21:56

@Deak Tamas: Besszarábia 1918- ban döntött, hogy nem akar Oroszországhoz tartozni. A 19. században erőszakos oroszositások voltak, így az etnikai kompozíció megváltozott
A SZU és a mai Oroszország is érdekszférában tartaná az országot, pedig az EU - csatlakozás lenne számukra az egyedüli kiút

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.10.29. 10:32:17

@Boldeone2: döntött persze, mint Erdély. Miután 1918. márciusában elfogalalták a románok a területet, ugyanúgy döntöttek mint Gyulafehérváron, de Besszarábiában legalább nem volt Hock János. Semmilyen erőszakos oroszosítás nem volt, 1812 óta tartozott oda, és végig 80% fölött volt a románok számaránya, majd csak 1918-as "döntés" után kezdik üldözni a gagauzokat, bolgárokat, görögöket.
Ezeket a "1918-ban döntött" baromságokat magadtól találod ki, vagy valami kézikönyvből olvasod? 1918-ban Erdély is újraegyesült Romániával, ugye?

Márki_Zay Péter 2024.10.29. 11:03:58

Áljobboldali, áljobboldali. Tudják amilyen én is voltam. Mindenkit beolvasztani. Kommunistáktól a nácikig. Mindenkit.

MEDVE1978 2024.10.29. 12:45:35

Nagyobb kontextust, nagyobb képet is lehet nézni. Egyrészt 2024 van, választások 2026-ban vannak. A belföldi kép valahogy úgy néz ki, hogy ha megnyílna a Föld, a sátán kiemelkedne és azt mondaná, hogy szavazattok rám, hogy ne Orbán Viktorra kelljen, az ellenzéki szavazók döntő része rá szavazna. Persze ezért, ha valaki FIDESZ-es szavazó, akkor nagyon könnyű az ellenzéki szavazókat hülyézni vagy hibáztatni, ugyanakkor egyértelmű, hogy Orbán konfrontatív (arrogáns, piti bosszúra alapozó, teljes pályás letámadó, kompromisszumképtelen stb.) jellegű belpolitikája nagyban hozzájárult az ellenzéki szavazók radikalizálásához.

A külföldi kép is érdekes. Kb. 10 éve azt mondom, hogy a NER bukását külső sokk hozhatja meg, ugyanakkor azt is mondtam, hogy ezt nem kívánom a magyar társadalomnak. Ennek nagyon egyszerű a magyarázata, nyilvánvaló, hogy a NER a terheket a népességre hárítja át, tehát egy olyan sokk, ami már megrengeti óriási szenvedéssel vagy jólétcsökkenéssel jár a népességnek.

És úgy tűnik, hogy ez kezd is beérni, bár szerencsére nem annyira durván és még korántsem biztos. Az EU szél már teljesen Orbán ellen fúj, gyakorlatilag ő lett a kedvenc ellenség No.1. Szinte Trumppal vetekszik, hogy mennyire gyűlölik. Olvastam már olyan elemzést is, amiben ő a demokrácialeépítő prototípus, a többiek (Trump, Kaczinsky, Fico stb.) az ő receptjeit követik. Ugyanakkor az EU Orbánt teljesen ellenségkörbe sorolta, ahogy a mainstream EU pártok is. Viktor jelenleg abban bízik, hogy Trump nyer. Ezzel egy jobb pozícióba kerülne, enyhülne az elszigeteltség.

A probléma az, hogy EU szinten kódolt a konfliktus és kódolt az anyagi veszteség. Mint most is látni, az EU már eldobta a látszatot is és Donald Tusknak megengedi nagyjából azt, mint amiért az EU Bíróság Magyarországot elkaszálta. Az orbáni stratégia - a szélsőjobb és a jobboldal összefogása Európában egy migrációellenes, főként szuverenista és nacionalista tömbbé - látszólag nem működik és jelenleg nem is látni, hogy mitől működhetne középtávon. Meloni még áttört Olaszországban, de Le Pennek ez már nem sikerült, ahogy Németországban sem tudja áttörni a kordont az AFD. Wilders és Kickl várhatóan megnyerik a holland és osztrák választásokat, de ez kevés lesz ahhoz, hogy egyértelműen irányítani tudják az országukat: a koalíciós partnereknek erős kiegyensúlyozó szerepe lesz. A lényeg, hogy az EU mainstream eliten inkább látszik, hogy oké, üssünk egyet a migránsokon, mert a nép ezt akarja, de ezt a programot importálva tegyék meg: ne váljanak szélsőjobbá, csak ezt a programelemet emeljék be.
Szóval a Viktor féle jobboldali unió nagyon nem látszik.

Látszik helyette a folyamatos szenvedés a folyamatosan vétózó és a vétóját ezzel egyre inkább elinfláló Magyarországgal. Emiatt leginkább az a valószínű forgatókönyv, hogy:
1. Trump veszít most ősszel;
2. Az EU-ban konszolidálódik az irány. A mérsékelt jobboldali pártok fenntartják a kordont, ami a szélsőjobbot hivatott elszigetelni, beépítik a programjukba a migrációellenességet. Ettől függetlenül az ukrán irányvonal megmarad vagy csak irtózatosan lassan gyengül. Ezt látni végülis két éve.
3. Orbán marad az első számú közellenség.
4. A következő érdemi esemény a 2028-2035-ös költségvetés elfogadása. Itt lehet Orbánéknak "súlya", mivel egyetértés kell az elfogadáshoz. Azonban ez nagyon messze van, szerintem valamikor 2027 tájékán próbálják meg majd először elfogadni. Ez 2026 után van, tehát a következő választásra nincs hatással.

A külső hatás tehát a NER-re nézve destruktív:
- az EU pénzcsapokat elzárták és nincs olyan változás kilátásban, ami miatt megnyithatnánk. Orbán ügyesen összekapcsolta legutóbb az ukrán kérdést egy forrásmegnyitással, de újabb ilyen mérföldkövet nem nagyon látni.
- a német gazdasági lassulással és Európa egyre mélyülő gazdasági válságával a magyar növekedés is lassulni fog.
- Ha Trump veszít, akkor gyakorlatilag a nemzetközi ellenséges környezet is fennmarad.

Ez eredményezi azt a külföldről indukált válsághelyzetet, amivel a NER már két éve nem tud mit kezdeni és ez vélhetően így is marad. A külső és a belső válsághelyzet indukálja a NER válságát és ez hozhatja el MP felemelkedését.

MP egyébként kifejezetten jó jelölt a megváltó szerepre, mert:
1. Lényegében nem akar sok mindenben mást mint Orbán. Kifejezetten migránsellenes, lényegében konzervatív. MP nem fogja sem a buziházasságot, sem az LMBTQ-t, sem a migránsokat, sem a cigányjogokat, sem a többkulcsos adózást vagy az ingatlanadót a zászlajára tűzni.
2. Amit mond az egy jobboldali program, kivonva belőle a NER-t és a korrupciót.
3. Sokkal jobb Brüsszelnek, mint egy Tusk. Bár ezt mindenki tagadná, de MP esetleges kormányzása attól függ, hogy Brüsszel milyen gyorsan ad neki pénzt, ha esetleg nyer.
Hiszen vele szemben az éveken át feltőkésített NER hálózat áll majd.

ThunderDan 2024.10.29. 13:21:42

@Deak Tamas:
Amúgy ez már nekem is átvillant az agyamon, lehet benne valami.

Tapi2021 2024.10.29. 13:30:25

@Boldeone2: Az általad folyamatosan lesajnált, agyhalottazott "egyszerű" nép, mindig hazafiasabb, patriótább mindenhol a világon, ahol nagy kínkeservvel létrejöttek és eddig megmaradtak a nemzetek, nemzetállamok.

A legtöbben ezt nem akarjuk csak úgy feladni, elengedni, és beszürkülni egy globális, fogyasztói, gyökértelen tömegbe.

Miért váltak szét az első adandó alkalommal a csehek és a szlovákok? A szerbek, horvátok, bosnyákok...???
Mindenki saját országot, szuverenitást akar, hogy úgy élhessen, ahogy ő akar, ahogyan az adott nemzet(ség) akar. És nem úgy, ahogy azt kívülről rákényszerítenék. És feloldódni, eltűnni sem akar egyik nemzet sem.

Hiába volt elvileg nagyobb és erősebb Csehszlovákia és Jugoszlávia egyben. A bennük élő népek NEM AKARTÁK ezt! Inkább élnek egy sokkal kisebb, gyengébb, de SAJÁT országban!

Az ilyen emberek szavaznak a nemzeti-konzi pártokra. Itthon is.

Tapi2021 2024.10.29. 13:34:15

@Boldeone2: "A karaktergyilkos kampányok 14 évig működtek, már besokalltak az emberek...De, majd Tapi elmondja, miért nem tudják lejáratni Magyart..."

Igen, tudnék MP ellen pár (kommunikációs) jótanáccsal szolgálni. Csak, hát nem vagyok a brancsban.

vergyula 2024.10.29. 13:44:02

@Tapi2021: A Megafonba szerintem folyamatos a felvétel.

Madarász Henrik 2024.10.29. 13:53:07

Én a Tisza pártot nem nevezném jobboldali pártnak, MP nyom egy kis nemzeti retorikát, de attól még a párt tagjai és a szavazói is liberálisok és balosok.

Tapi2021 2024.10.29. 13:54:32

@MEDVE1978:

Alapvetően egyetértek. A játék nem áll nyerésre számunkra.
Ezen sokkal jobb kommunikációval kül- és belföldön lehetne sokat javítani, de hát azokkal főznek, akikkel. Akik már a köztársasági elnöki, pedofil nélküli pedofil műbotrányt sem voltak képesek kezelni, vagy egy pitiáner O Balázs-féle elszólást sem... És nem látom, mitől lesz jobb ugyanazokkal a kommunikáció.

Trump ugyanúgy szinte a teljes transzparens és nem transzparens (háttér) hatalommal, "elittel" néz szembe, mint Orbán.
Mindenki ellene dolgozik, még az HBO is. Ami egy mozicsatorna...
Neki is annyi az esélye, hogy ha a nép elég nagy részét meg tudja győzni, ekkora ellenszélben. Ami nehéz. Ők sem kommunikálnak jól. Most még bejött egy barom humorista is. Nem is értem. Beépített ellenség?
Szóval nehéz lesz nyernie. Az én tippem is az, hogy így nem fog sajnos.

És ebből nyilván mi sem jövünk ki jól. A Birodalom továbbra is ellenünk lesz, ha lehet, még durvábban. Hiszen nem tűrhetik az ellenkezést, az ő érdekükkel szembe menést, semmiben.

"2. Amit mond az egy jobboldali program, kivonva belőle a NER-t és a korrupciót."

A NER egy politikai "műfogalom", nem egy létező valós rendszer! Inkább szándék, hogy jó lenne a nemzetnek, a nemzetért együttműködni. Politikai, kommunikációs termék.
A korrupció meg senkinek nem programja, de mindenki csinálja!
MP-ék is csinálnák.

"3. Sokkal jobb Brüsszelnek, mint egy Tusk. Bár ezt mindenki tagadná, de MP esetleges kormányzása attól függ, hogy Brüsszel milyen gyorsan ad neki pénzt, ha esetleg nyer.
Hiszen vele szemben az éveken át feltőkésített NER hálózat áll majd. "

Azonnal jönne a pénz. Ezt megígérték már Dobrevnek is, csak, hát a választás egészen másképp alakult...

Tapi2021 2024.10.29. 13:59:44

@vergyula: Az nem az a szint. Feljebb dől el, hogy ők is mit kommunikáljanak.
De ez is csak mellékcsapás. OV és a legfelső vezetés kommunikációját kellene sürgősen átalakítani. Illetve jobban kezelni az olyan rosszul fogalmazott mondatok miatti műbotrányokat, mint az Orbán Balázsé volt legutóbb.

OV-ék sem az itthoniaknak sem a külföldieknek nem mondják el rendesen, mit, miért teszünk úgy, ahogy teszünk. Pedig a nem elvakult többség megértené. Mert egyik sem bonyolult. Sem az ukrán, sem a betelepülő krízissel kapcsolatban.

Tapi2021 2024.10.29. 14:05:49

@Madarász Henrik: Hát persze. Egyértelmű, hogy hová tűnt, hová állt át szinte a teljes ballib választói tömeg. MP mögé.

Ezzel együtt még érdekesebb, hogy egy egykori jobb-konzi-keresztény közösség, mint a Néppárt, ezekkel fog össze a jobb-konzi-keresztény magyar (egykori) társpártok ellen!!!

Beszédes!

Hogy akkor most mi is számít? Az azonos elvek, az azonos ideológia, vagy egyéb ÉRDEKEK?
A válasz nem nehéz. Az amivé lett a Néppárt, már Dobrevékkel is inkább összefogott volna, mint a velük (korábban) azonos magyar kormánypártokkal. És mivégre??? ...

Tapi2021 2024.10.29. 14:13:31

@MEDVE1978: "Neki is annyi az esélye, hogy ha a nép elég nagy részét meg tudja győzni, ekkora ellenszélben. Ami nehéz. Ők sem kommunikálnak jól. Most még bejött egy barom humorista is. Nem is értem. Beépített ellenség?
Szóval nehéz lesz nyernie. Az én tippem is az, hogy így nem fog sajnos. "

És már látszik is, mennyire agymosott ott is a nép. Mivel egy barom HUMORISTA elsütött egy szar viccet a latinokról, EZÉRT nem fognak Trumpra szavazni!!!

Hát, ezek is jól átgondolják, mi egy választás valódi tétje?! :-(

Örök érvényű: mindenki olyan vezetőket kap (választ), amilyeneket megérdemel.

Most komolyan, egy rossz viccen múlik, kire? :-(

Boldeone2 2024.10.29. 14:22:04

@Tapi2021: A Birodalom továbbra is ellenünk lesz, ha lehet, még durvábban. Hiszen nem tűrhetik az ellenkezést, az ő érdekükkel szembe menést, semmiben."

- Milyen " Birodalom" , csak a normalitás összefogása, amit te " Birodalomnak " látsz!

Be kell fejezni az a politikát, amit eddig folytatott!

Boldeone2 2024.10.29. 14:23:53

Ez sem véletlenül van:

www.portfolio.hu/deviza/20241029/uj-melypontra-utottek-a-forintot-405-felett-jar-719491

Szét fogják verni, az orbáni rendszert! Nincs gazdasági tartléka Orbánnak, csak a duma megy!

Madarász Henrik 2024.10.29. 14:26:51

@Tapi2021: Pont olyan jobboldali a Néppárt mint Angela Merkel volt, komcsi párttitkárként kezdte a pályafutását az NDK-ban, miniszterelnökként lelkes migránsbarát, homokos barát és sötétzöld volt - aki elkezdte bezárni a német atomerőműveket.

Gery87 2024.10.29. 14:26:54

"Most pedig - ez a modernitás legújabb szakasza - tudatos elbutítás zajlik. A nyugati, euroatlantista, ateista és "modern-keresztény", liberális, felvilágosodáspárti erőközpontok tudatosan irányítják ezt a folyamatot."

Már te is konteozól?

"Aki pedig az ellenoldalon áll, az vagy legyint és sodródik, vagy képtelen hatásosan fellépni ellene. A Fidesz esetében pontosan ezt látjuk."

A Fidesz pontosan ugyanúgy kétbites üzentekkel hülyíti az embereket.
A társadalom legkiszolgáltatottabb, legkevésbé informált, leghülyébb része éppenséggel inkább rájuk szavaz,

"Abszolút nem tartom már kizártnak, hogy Magyarországon 2026-ban lengyel típusú váltás lesz.
"

Vagyis győzhet az ellenzék. Az emberek jelentős része használta az agyát, belenézett a pénztárcájába meg a hírekbe és meggondolta magát!!??? Fertő bazmeg, fertő!!!!

Miicsoda fordulat lenne ez egy demokráciában, a választások után, én ezt nem gondoltam volna, skandallum!

"A fideszesek abban a hitben vannak, hogy a nyugat nem hagyja veszni a baloldalt, pedig de, Lengyelországban is hagyta. Lengyelországban a nyugat két kézzel leszavazott egy jobboldali pártra, csak hogy a másik, szintén jobboldali, de nem elég nyugatpárti erő elveszítse a hatalmat."

Szóval valójában nincsenek igazi választások?
valójába Brüsszel meg Moszkva dönt?

"A nyugatnak mindegy baloldal vagy jobboldal van, a lényeg: az ukázok legyenek teljesítve."

EU és NATO tagok vagyunk, igen vannak "ukázok" amiket be kell tartani a klubban.

Minő meglepetés ez megint egy pártokráciában egy a tőkés elit vezette világban!

De mondtam már ha nem tetszik akkor ki is lehet lépni...
Ja hogy ezt a legvérmesebb Fidesz szimpatizáns szavazó sem akarja!?
Hát akkor ez van pubik...alkalmazkodni kell.

"Persze a hagyományos magyar baloldal keménymagja lázadozik, a DK körüliek nehezen tűrik el ezt, de ha sokat gágognak, le lesznek hűtve, váratlan irányból... nyugatról."

Ki nem szarja le.

"Orbánnéknak meg van másfél évük megmutatni, értik a helyzetet. Mert eddig könnyű volt a közutálatnak örvendő ballibaizmus ellen nyerni, de most először komoly ellenséget kaptak."

Ó igen? Én úgy tudtam eddig hogy ők egy vicc...meg különben is nők mellé dobálja az öves gatyáját és farka van, amit néha megvakar...
Megafonnak szóltál már?

"Pánikba esni meg nem kell. Az idő a nyugat ellen dolgozik mindenképpen. Miért? Mert a nyugat alapvető működési logikája fenntarthatatlan."

Igen, csakhogy ezzel a Vitya is bukni fog szépen.
Ja és mert ha nem tűnt volna fel nyugaton vagyunk.

Úgy csináltok mint a feminista női orrdísz a hajó elején:
"-remélem ez a sok hímsoviniszta mind a tenger mélyére süllyed.
- csak utánad szivi!"

Gery87 2024.10.29. 14:28:49

@Deak Tamas:

"Az elbutulás összefügg az aktuális lingua francával."

Meg a sok páleszel amit életedben megittál...

" Már a görög filozófusok is erre panaszkodtak, hogy milyen hülye az akkori ifjúság, pedig nem volt jelentős romlás, mint ahogy azért később kiderült."

Amióta emberiség van, az öregek azóta panszkodnak rá hogy a fiatalok hülyék...

" Ma a gondolkodás- és kommunikációromboló primitív basic english a fő oka a butulásnak."

Ellenben te a csodálatosan komplex magyar nyelvvel is csak egy butaszar sovén kisnyilas nyugger szintre tudtál eljutni.

Gery87 2024.10.29. 14:29:50

@Deak Tamas:

A bokacsattogtató turbómagyar kutyabőrős Senkiházyakra semmi szükség nincsen újra.

Gery87 2024.10.29. 14:38:12

@Deak Tamas:

"Semmilyen erőszakos oroszosítás nem volt,"

Lófaszt nem volt.
Annyira volt hogy magának az ukrán, belorusz népnek a külön nemzeti voltát is tagadták.

" 1812 óta tartozott oda, és végig 80% fölött volt a románok számaránya,"

A székelyek aránya meg ma is 80% fölött van Székelyföldön, tehát semmi románosítás nem volt és minden rendben van?

Tapi2021 2024.10.29. 15:43:45

@Boldeone2: Az USA - demokrata vezetés alatt főleg - külföldön birodalomként viselkedik. Ezt nehéz vitatni. Amint érdeksérelem éri vagy meginog valahol a geopolitikai hatalma, Közel-keleten, vagy mint most legutóbb Európában, azonnal beavatkozik. Hol soft módon - ha szövetségesekről vagy sokkal gyengébb ellenfélről van szó -, hol hard módon, bombázással, hol háborúval, hol puccsal, hol likvidálásokkal...

Minek hívnád ezt?

Tapi2021 2024.10.29. 15:51:58

@Boldeone2: Nem véletlen. Reakció arra, hogy Izrael lőtte Iránt. Semmi köze Orbánhoz.

"Szombaton Izrael megtámadta Iránt, ezzel tovább eszkalálva a háborút. Irán válaszul egy nagyobb és pusztítóbb válaszcsapást jelentett be. A hír hallatára a vezető politikusok önmérsékletre szólítják fel a két államot. A válaszcsapás híre a forint árfolyamában is komoly károkat okozhat. A lapunknak nyilatkozó elemző szerint sávot ugrott az árfolyam.

Korábban már rögzítettük, hogy a nemzetközi helyzet alakulása, mint például a közel-keleti konfliktus eszkalációja vagy az amerikai elnökválasztással kapcsolatos kilátások jelentős kilengéseket okoznak a forint árfolyamában. Ebből a szempontból is kedvezőtlen hír az izraeli válaszcsapás, amit a fizetőeszközünk a hétfői tőzsdenyitáskor szinte biztos megérez majd. Annál is inkább, mivel sajtóértesülések szerint Irán már egy sokkal nagyobb válaszcsapást lengetett be, azaz esély van a további eszkalációra.

Sávot ugrott az árfolyam, így az euró-forint jegyzése a következő időszakban a 400–410-es tartományban, a dollár-forinté a 365–375-ös tartományban mozoghat

– jelezte előre az Indexnek Varga Zoltán, az Equilor Befektetési Zrt. szenior elemzője. Az euróval szemben utoljára 2022 decemberében, míg a dollárral szemben 2023 októberében volt utoljára ilyen gyenge a forint, mint most. "

index.hu/gazdasag/2024/10/26/terror-izraelben-forintarfolyam-forint-izrael-iran/

Ennek inkább van köze Orbánhoz:

"
Péntek este közzétette Magyarország szuverén adósbesorolásának új minősítéséről hozott döntését a Standard and Poor's, a hitelminősítő nem változtatott a besoroláson. Emellett a stabil kilátást is érvényben hagyta.

Megerősítette a devizában és a helyi valutában fennálló hosszú és rövid futamidejű magyar államadósság-kötelezettségek befektetési ajánlású, BBB mínusz/A-3 szintű besorolását pénteken az S&P Global Ratings.

A nemzetközi hitelminősítő a péntek éjjel Londonban bejelentett osztályzati megerősítéssel együtt érvényben hagyta a minősítés stabil kilátását is."

index.hu/gazdasag/2024/10/25/standard-and-poors-hitelminosito-magyarorszag-alamadossag-besorolas-stabil-kilatas/

Tapi2021 2024.10.29. 15:55:05

@Madarász Henrik: Persze. Ezt próbáljuk magyarázni az itteni sötétzöldeknek is, hogy nem a magyarok kanyarodtak el az addigi iránytól, hanem a NÉPPÁRT!
Ezért váltak el útjaink.
Sajnos.
De mit lehetett volna tenni? Menni velük balra?

Tapi2021 2024.10.29. 15:57:26

@Gery87: "A Fidesz pontosan ugyanúgy kétbites üzentekkel hülyíti az embereket.
A társadalom legkiszolgáltatottabb, legkevésbé informált, leghülyébb része éppenséggel inkább rájuk szavaz,"

Valahogy nem érzem magam az ország leghülyébb részének.

Bayaz 2024.10.29. 16:07:12

@MEDVE1978: "Sokkal jobb Brüsszelnek, mint egy Tusk. Bár ezt mindenki tagadná, de MP esetleges kormányzása attól függ, hogy Brüsszel milyen gyorsan ad neki pénzt, ha esetleg nyer.
Hiszen vele szemben az éveken át feltőkésített NER hálózat áll majd."

Miért lenne jobb Brüsszelnek mint Tusk? Mert Tusk önállóbb és kevésbé kell támaszkodnia az EU-ra?

Szerintem Magyar Péter túlságosan makacs és nárcisztikus ahhoz, hogy bármiféle tanácsot kövessen, és ha vezetővé válik, a környezetéből előbb-utóbb szivárgások lesznek a természetét illetően (ahogy az történt Trumppal is, pedig ő még csak nem is fenyegette a partnereit). Tusk az Európai Tanács elnöke volt 5 éven át míg Magyar 14 éven át fideszes potentát, egész biztos jobban bíznak az előzőben.

Tapi2021 2024.10.29. 16:09:06

@Gery87: "Szóval valójában nincsenek igazi választások?
valójába Brüsszel meg Moszkva dönt?"

Ahogy sokszor írtam, ÉRDEKEK vannak. Amik simán felülírják a legtöbbeknél az ideológiát, hitet is.

"Brüsszelnek" nem tetszik a magyar (és a korábbi lengyel) kormány politikája, ezért kapva kap minden VÁDON, ha alaptalanok is, amivel gyengíteni lehet.

Ugyanígy tesz az a Néppárt is, amely elvileg a Fidesz-KDNP-vel azonos ideológiák és értékek mentén sorakozik fel.
Amint azonban nézetkülönbségek lettek (konkrétan a néppárti Merkelék elmebetegként ráhúzták Európára a honfoglalókat, ezzel egyben az iszlámot is, vagyis beengedték a rókát a tyúkólba, Orbán meg szólt, hogy ez nem jó, és az ukrán ügyben, ahol Orbán szólt, hogy ez nekünk nem érdekünk...), meg olykor személyes sértődések is, azonnal összefogni készek azokkal, akik a velük -most már csak papíron - ellentétes nézeteket vallják.
Lásd most Magyart, akit lényegében az ÖSSZES ballib, nem konzi, nem keresztény..., követővel EGYÜTT emeltek a keblükre, akik mindennek az ellenkezőjét vallják és akarják elérni, mint amit az egykori Néppárt!!!! Stb.

Tapi2021 2024.10.29. 16:15:02

@Gery87: "EU és NATO tagok vagyunk, igen vannak "ukázok" amiket be kell tartani a klubban."

MINDENKINEK! És nem üldözni azt, aki szól, hogy felrúgják a saját szabályaikat is, ha a pillanatnyi érdek - KIÉ? - azt kívánja.
Pl., hogy egy háborúzó országgal a csatlakozásról tárgyaljanak!!!! Ez ELLENTÉTES a NATO alapokmányával!

Ahogy az EU-éval is, hogy soron kívül készülnek felvenni (oké, úgy mondják, megkezdeni a tárgyalásokat, de tudjuk, hogy a szöveg mögött mi a SZÁNDÉK) egy országot, amely lényegében egyetlen egy korábban másokkal szemben támasztott feltételt sem teljesít!!!

Stb.

Miről is beszélsz te?

Tapi2021 2024.10.29. 16:20:51

@Bayaz: Az a baj, hogy TÖK MINDEGY nekik, ki jönne, csak az ő emberük legyen. És ne álljon keresztbe SEMMIBEN az ő akaratuknak.

Mindegy mi a bábu/kollaboráns neve! Tusk, Magyar, MZP, Dobrev... Tök mindegy.

GyMasa 2024.10.29. 17:13:16

@Madarász Henrik:
A párt szavazói majd jól meg fognak lepődni, ha esetleg hatalomra fog jutni (amit énerősen kétlek. Ha Trump győz a választásokon, akkor a CIA egészen biztosan le lesz állítva az Orbán projekttel) És, akkor Péter ott marad spindoktorok meg pénz nélkül.

GyMasa 2024.10.29. 17:16:10

@Tapi2021:
Mondjuk Ferenc és Klára pont nem felelnek meg nekik. Ők annak ellenére, hogy milyen mélytorkos EU felszopók, ez nem elég nekik...

Tapi2021 2024.10.29. 17:56:08

@GyMasa: Félő, hogy Kamala nyer, mögötte van a döntő erő, mind pénzben, mind befolyásos támogatókban, mind a médiában, az "igazságszolgáltatásban"...

Trump egyetlen esélye a nép, hogy belőlük mennyi látja át, hogy nem az a lényeg, hogy egy bohóc milyen szar viccet süt el egy kampányeseményen, hanem az, merre menjen az országuk tovább?!

Nem vagyok optimista.

Tapi2021 2024.10.29. 17:59:01

@GyMasa: "Mondjuk Ferenc és Klára pont nem felelnek meg nekik. Ők annak ellenére, hogy milyen mélytorkos EU felszopók, ez nem elég nekik... "

Ennek egyetlen oka a választáson történt leszereplés. Ha most ők lennének a Tisza, ahogy a DK azt egyébként komolyan remélte, más lenne a helyzet.

A Néppártnak látod, nem büdös egy feleséget lehallgató ember sem, meg a mögé felsorakozott összes ballib sem, akik mind másban hisznek, mint a Néppártiak.

gigabursch 2024.10.29. 18:38:11

Valóban van másfél évük fideszes fiúknak.
Addig az AFD hoz egy össznémet 60%-ot, a szabadságpart előrehozottat, a francia nemzetgyűlés széthullik.
Babis bukik, a hollandok működésképtelenek lesznek

De a fidesz csak akkor nyerhet, ha kisepri a buzilobbit és ténylegesen elhagyha a zsidó reneszánszot.
Minden egyéb esetben bukik, mert a MHM-nak lesz kb 35-40%-ja

Gery87 2024.10.29. 18:44:10

@Tapi2021:

Nem mondtam hogy mindegyikük és azt sem hogy csak azok.

Aki mindenesetre tolvaj, urizáló, büdös bunkó, hazug, kétszínű Döbrögi gecikre szavaz az sem a legélesebb kés a fiókban az is biztos:)

Gery87 2024.10.29. 18:46:08

@Tapi2021:

Igen a politikusok többsége egy féreg.
Köszönjük, de ezt eddig is tudtuk.

Gery87 2024.10.29. 18:52:03

@Tapi2021:

"Pl., hogy egy háborúzó országgal a csatlakozásról tárgyaljanak!!!! Ez ELLENTÉTES a NATO alapokmányával!"

A NATO elsősorban az európát a II.Vh óta félgyarmati szinten csicskáztató és leckéztető USA militarista házibulija, a szabályokat ők hozzák, hogy papíron mi van....nos ez rugalmasan kezelendő.
Ha nekik érdekük Ukrajnát felvenni hogy körbe vegyék Putyint akkor felveszik...pont.
Ezt is tudni lehet.
Mit lepődsz meg?

Ilyen a te kibaszott kapitalizmusod: imperialista, mohó, tőkés elit gecik hatalmi játszmáit termeli újra és újra a többség kárára.

Most meg ki vagy akadva hogy jaj nem tartják be az általuk írt szabályokat..
jó lenne felébredni!

Digitális_Fater 2024.10.29. 18:54:20

@Gery87: "Amióta emberiség van, az öregek azóta panaszkodnak rá hogy a fiatalok hülyék..."

Materialista alapon nehéz lenne bizonyítani, hogy az egymást követő generációk egyre ostobábbak, de azért nem érdemes lebecsülni az antikrisztus munkáját.

Ha csak a mi korunkat nézzük, folyamatos haladárék jajveszékelése a "diktatúra propagandája" miatt, de a valóságban a nyugati propaganda az, ami akadálytalanul mossa a fiatalok agyát 3-4 éves koruktól. Amíg ez nem változik, hosszú távon egy nacionalista rendszernek sem jók a kilátásai nálunk.

Tapi2021 2024.10.29. 19:20:39

Az amerikai - demokrata, liberális - újságírók nem fogadják jól, ha egy lap pártatlan, FÜGGETLEN és tárgyilagos akar lenni, és nem kötelezi el magát egy adott politikai párt és annak politikája és ideológiája mellett!

Amerika imádóknak:

"
Több mint 200 ezer olvasó mondta le a The Washington Post előfizetését, miután Jeff Bezos, a lap tulajdonosa úgy döntött, nem állnak be Kamala Harris mögé az amerikai elnökválasztás kampánya alatt. A lépés a szerkesztőség több munkatársát is felháborította, a bejelentés óta négy dolgozó döntött úgy, hogy felmond az újságnál.

Az olvasók tömegesen mondják le az előfizetéseiket, az újságírók pedig egymás után távoznak a The Washington Post szerkesztőségéből, miután Jeff Bezos tulajdonos úgy döntött, hogy a lap nem áll be Kamala Harris, a demokraták elnökjelöltje mögé – írja az NPR.
A The Washington Post épülete a One Franklin Square Buildingben 2024. június 5-én Washington D. C.-ben
A The Washington Post épülete a One Franklin Square Buildingben 2024. június 5-én Washington D. C.-ben
Fotó: Andrew Harnik / Getty Images Hungary

Mint arról korábban beszámoltunk, a The Washington Post múlt héten jelentette be, hogy sem a republikánus, sem a demokrata jelöltet nem támogatja az amerikai elnökválasztás kampányában. A döntés több jelenlegi és volt szerkesztőt is felháborított, valamint más közéleti szereplők is a demokrácia halálának tartották a lépést.

A lap egy 1970-ben kialakult hagyományt szakított meg ezzel, ugyanis szinte minden alkalommal támogatta az egyik jelöltet az elnökválasztás alatt, akik kivétel nélkül demokraták voltak. "

index.hu/kulfold/usa/feher_haz/2024/10/29/washington-post-amerikai-elnokvalasztas-kamala-harris-ujsagirok-tavozas-elofizetes-lemondas/

Tapi2021 2024.10.29. 19:25:40

@Gery87: "Igen a politikusok többsége egy féreg.
Köszönjük, de ezt eddig is tudtuk."

És mégis szavaznunk kell rájuk.

Mint már írtam, ez is azért van, mert az olyan feddhetetlen, becsületes, minden önzéstől mentes és művelt emberek, mint te nem vállalják helyettük!

Tapi2021 2024.10.29. 19:28:27

@Gery87: "Mit lepődsz meg?"

A végtelen szolgalelkűség lepett meg, amivel Európa vezetői benyelték, nyelik ezt. Egy kivétellel, akit Orbán Viktornak hívnak.
És akit végtelenül gyűlölnek is ezért.

Tapi2021 2024.10.29. 19:31:52

@Digitális_Fater: Ezeknek a haladároknak az a demokrácia halála, ha egy újság PÁRTATLAN AKAR LENNI egy POLITIKAI JÁTSZMÁBAN!!!!!!!!

Erről ennyit.

"Mint arról korábban beszámoltunk, a The Washington Post múlt héten jelentette be, hogy sem a republikánus, sem a demokrata jelöltet nem támogatja az amerikai elnökválasztás kampányában. A döntés több jelenlegi és volt szerkesztőt is felháborított, valamint más közéleti szereplők is a demokrácia halálának tartották a lépést."

Gery87 2024.10.29. 19:34:41

@Digitális_Fater:

"de azért nem érdemes lebecsülni az antikrisztus munkáját."

Nincs Antikrisztus, emberek vannak, minden ami történik emberek műve.

"Ha csak a mi korunkat nézzük, folyamatos haladárék jajveszékelése a "diktatúra propagandája" miatt, de a valóságban a nyugati propaganda az, ami akadálytalanul mossa a fiatalok agyát 3-4 éves koruktól. "

Szerintük meg a NER mossa afőleg az 50+osok agyát 14 éve..

"Amíg ez nem változik, hosszú távon egy nacionalista rendszernek sem jók a kilátásai nálunk."

Adná az ég...egy újabb 1000 évre elég volt ebből a "magyarkodásból".

Amikor egy tolvaj mocskos bunkó faszkalap milliárdokkal a háta mögött papol arról hogy "mind magyarok vagyunk", meg ő akarja meg mondani hogy ki a magyar meg mi a magyar és ki nem...meg azt képzeli hogy aki őt bírálja az a magyarokat bírálja...aztán kilopja még a szemüket is meg tönkre bassza az EÜ-t, oktatást, egy kibaszott járdát nem tudnak lerakni 100 milliós korrupció nélkül...már az összes rokon, haver milliárdos lett...
Na akkor mondom én hogy nem "jó magyarnak", hanem jó embernek kell lenni!

Gery87 2024.10.29. 19:35:30

@Tapi2021:

Nem, nem kell szavazni rájuk!
Sőt, egyáltalán nem kellenének ilyen formában.

Boldeone2 2024.10.29. 19:38:27

@Tapi2021: Tapi! Ti nagyon bolondok, elvakultak vagytok!

Ha Trump nyer, összeomlik a forint, Európára nehéz idők jönnek! Olvass már utána, mit tervez!

Olyan infláció jön, hogy csak nézhetsz majd, mit eszik a családod!

Gery87 2024.10.29. 19:38:51

@Tapi2021:

"A végtelen szolgalelkűség lepett meg, amivel Európa vezetői benyelték, nyelik ezt. Egy kivétellel, akit Orbán Viktornak hívnak.
És akit végtelenül gyűlölnek is ezért."

1, Nem gyűlölnek ezek senkit, ahogy Zorró modaná: bábszníház...semmi több.
Mocskos tolvaj elmebeteg kapzsi féreg mind egytől egyig, majd pont a lelkükre veszik Orbán gazságait meg a mi jövőnkért aggódnak.....ugyan már.
Holló a hollónak...

2, Orbán meg Putyinnak meg a keleti despotáinak nyal.

Tapi2021 2024.10.29. 19:39:10

@Digitális_Fater: Ja, az meg már egyenesen fasizmus, ha egy másik lap az ellenfelük mögé áll, állna be!!!!

Szóval egyetlen demokratikus lehetőség van Amerikában: beállni Kamala Harris "demokrata" elnökjelölt mögé és mellette kampányolni ezerrel, szabad és független sajtóként!!!!

Ez a demokrácia (felfogás) az USA-ban! És már Nyugaton is.

Orbán éppen most mondta Georgiában:

"Orbán Viktor elmondta, a következő napok vitáit a helyükön kell kezelni, bár a georgiai választás eredménye egyértelmű, a választás maga szabad és demokratikus volt, mégis lesznek viták róla Európában. A miniszterelnök azt kérte, hogy ezeknek a vitáknak ne tulajdonítsanak jelentőséget, hiszen ezek szokványosak Brüsszelben, amikor a konzervatív pártok nyernek.

Az európai politikának van egy kézikönyve [...], egy kisokos: ha a liberális pártok nyernek, akkor demokrácia van, ha a konzervatívok nyernek, akkor nincs demokrácia − fogalmazott a miniszterelnök."

index.hu/belfold/2024/10/29/kiabalasba-fulladt-orban-viktor-sajtotajekoztatoja-tbilisziben/

Boldeone2 2024.10.29. 19:42:57

@Tapi2021: www.economx.hu/tozsdek-piacok/trump-visszaterese-maris-letarolta-europat.798654.html

Trump visszatérése letarolja a világot! Én ugyan régen váltottam euróra és dollárba, de maradt egy jelentékeny forint megtakarításom is...Most szépen el fog értéktelenedni...:( A lengyeleknél miért nem ilyen szar a helyzet?

Túlbecsüktem Orbánt! Lényegében még annál is nagyobb baj van, mint amit gondoltam...

Tapi2021 2024.10.29. 19:46:54

@Boldeone2: Hát rátok rossz idők jönnének az bizonyos. Újabb léket kapna a pogány, woke, LMBTQ, globalista.. hajótok.

Nem kell mindent elhinni, amit az ellenségei Trumpról és a le sem írt "terveiről" mondanak!
Ez a szokásos jajjveszékelés, farkas kiáltozás, sőt, már nácizás is van!!!, ami tőletek megszokott, ha veszélyben érzitek magatokat.

Boldeone2 2024.10.29. 19:47:43

@Tapi2021: Tehát az 5 éves trendet kell nézni...

Szánalmas, szerencsétlen, szar ország! Nemhogy soha nem érjük be Ausztriát, de egyre több újra a kivándorló

Tapi2021 2024.10.29. 19:49:11

@Boldeone2:

"Donald Trump hétfői georgiai szereplései alkalmával nem említette közvetlenül a vitát, ehelyett inkább egy másik, vele kapcsolatos kritikát hárított el – azt, hogy a Fehér Ház volt kabinetfőnöke arról számolt be, hogy Trump elnökként azt mondta, bárcsak „német tábornokai” lennének. Kamala Harris kampánya felkapta a megjegyzést, az alelnök pedig egy múlt heti rádióinterjúban egyetértett azzal, hogy „Trump fasiszta”."

Boldeone2 2024.10.29. 19:49:52

@Tapi2021: Trump leírta a terveit, nagyban tévedsz! Pl brutál vámok Európára, plusz bevezeti a diktatúrát, de csak" 2 hétre " ezt már ismerjük

Ha Trump győz, akár polgárháború is jöhet...

Boldeone2 2024.10.29. 19:52:21

@Tapi2021: Trump nem fasiszta, csak egy elmebeteg, hatalommániás őrült. Picit rasszista, erősen hímsoviniszra, olyan megosztó személyiség, akik alkalmatlan elnöknek

Digitális_Fater 2024.10.29. 19:52:34

@Boldeone2: Maguk 2011 óta folyamatosan mondogatják, hogy egy lépésre vagyunk az államcsődtől. Inkább örüljön neki, hogy végre egyszer igazuk lehet!

Tapi2021 2024.10.29. 19:59:00

@Gery87: "2, Orbán meg Putyinnak meg a keleti despotáinak nyal. "

És ez konkrétan miben nyilvánul meg? Hogy nem rúgja össze a port mindenkivel, akire az USA és csicskája az EU rámutat?

Vagy abban, hogy merészel ÖNÁLLÓ, szuverén (kül)politikát csinálni? Mintha egy szabad és szuverén ország vezetője lenne? ....?
Ahelyett, amit ti tennétek, hogy lefekszik a nagyoknak behúzott farokkal.

Tapi2021 2024.10.29. 20:02:52

@Boldeone2: "Trump visszatérése letarolja a világot! Én ugyan régen váltottam euróra és dollárba, de maradt egy jelentékeny forint megtakarításom is...Most szépen el fog értéktelenedni...:( A lengyeleknél miért nem ilyen szar a helyzet? "

Egyértelmű nem? Mert Lengyelországba nem tér vissza Trump, csak Magyarországra!!!!

Ezért hat már Trump szelleme, az opció is, hogy visszatérhet is ránk, rájuk meg nem.
Logikus.

Tapi2021 2024.10.29. 20:08:56

@Boldeone2: "A lengyelek 1 millió ukránt befogadtak, mégis jól fut a gazdaság, nálunk megélgetési válság van... "

Gondolom, a te alternatív valóságodban, mert a valóságban van a f.szt megélhetési válság.

Nyilván nem jó, hogy az elvtársaitok ellopják a pénzeinket az EU-ban, direkt, hogy hátha VÁLSÁGOT TUDNAK ELŐIDÉZNI és így megbuktatni a kormányt!!!!, de hogy válság lenne. Hol élsz te? Jársz boltba, együtt a sok nyomorgóval?

Tapi2021 2024.10.29. 20:10:50

@Boldeone2: "Szánalmas, szerencsétlen, szar ország! Nemhogy soha nem érjük be Ausztriát, de egyre több újra a kivándorló "

De te még mindig itt vagy. Miért, ha olyan szar minden?

Tapi2021 2024.10.29. 20:15:12

@Boldeone2: "Ha Trump győz, akár polgárháború is jöhet... "

Hát, a demokratáktól bármi kitelik. Már két merénylet is volt tőlük.

És jól emlékszünk, hogyan heccelték fel a négereket és vitték ki az utcára őket, hogy hónapokon át randalírozzanak és polgárháborús hangulatot csináljanak Trump elnöksége alatt. Csak, hogy megbuktathassák. És sikerült is.
Szóval a veszély valós. Én is úgy látom.

Tapi2021 2024.10.29. 20:19:14

@Boldeone2: "Trump nem fasiszta, csak egy elmebeteg, hatalommániás őrült. "

Persze, mint mindenki, aki veletek szembe megy - főleg, ha sikeresen! - vagy veszélyezteti a hatalmatokat.

Tapi2021 2024.10.29. 20:22:45

@Boldeone2: Kamala "olyan megosztó személyiség, akik alkalmatlan elnöknek ", hiszen éppen kb. az amerikaiak fele nem őt akarja, ahogy a másik fele meg nem Trumpot.

Ezek megosztók! Ötven-ötven százalékban! Akkor? Akkor a másik UGYANOLYAN megosztó mitől lenne jobb?

Boldeone2 2024.10.29. 20:35:13

@Tapi2021: Sok az ostoba, könnyen befolyásolható ember az USA- ban is. Trump a kisember butaságára épít, ami teljes tévútra viszi Amrikát...Az is lehet, hogy polgárháború jőn, Trump miatt..

Billy Hill 2024.10.29. 21:46:28

(Megy a republikánus amcsi szavazók altatása, hogy Trump vezet - amiből azt vonom le, hogy valszeg Harris fog nyerni. Vagy csak valahogy kihozzák azt, hogy ő nyert, mert itt túl nagy a tét ahhoz, hogy az öreget megint odaengedjék a kormányzáshoz. Egyébként már mindenki f*sik a keddi naptól, az előbb a BTC is 120 dollárra megközelítette az ATH-t, próbálják a befektetők gyorsan még kiszedni a pénzüket, mert nem látják, hogy merre megy majd tovább pl. a kriptó ágazat is.)

Billy Hill 2024.10.29. 21:53:58

(Medve Úrhoz hasonlóan látom az orbáni helyzetet, valami új lendületre lenne szükségük MP ellen, és ez úgy tűnik most, hogy jelenleg nincs meg. Elfáradt a hangulat, amolyan MDF-es, nyugodt erő-s stratégia jöhet a kormányoldaltól a jövőre nézve, ami meg egy lendületben lévő, egyre több türelmetlen és elégedetlen választót beszippantó ellenerővel szemben nem biztos, hogy elég. BTW ti mit gondoltok egy előrehozott választásról? Azzal még mindenkit meg tudna lepni a Zorbán, kipöckölhetné a DK-MSZP-LMP részleget a parlamentből, esetleg az egyéni körzetek miatt kicsit lekörözné a Tiszát, és lenne egy fideszes, ex-fideszes és fidesz-bérencesnek kikiáltott országgyűlés. Ürügynek meg kitalálnák, hogy nem nyert Trump, ezért a költségvetéshez és a további irányhoz új felhatalmazásra van szüksége a kormánynak, amit csak egy azonnali választás adhat meg...?)

MEDVE1978 2024.10.29. 23:07:41

@Bayaz: "Miért lenne jobb Brüsszelnek mint Tusk? Mert Tusk önállóbb és kevésbé kell támaszkodnia az EU-ra?"

Igen. MP legfontosabb tartaléka és erőforrása az EU pénzek lehetnek. Elsősorban azért, mert a nyerése esetében a NER médiagépezete és háttérstruktúrája még aktív lesz és ennek a folyamatos ellensúlyozására kelleni fognak neki az EU-s pénzek és az azok által keltett plusz kereslet / gazdasági fellendülés. Mivel nincsen saját pénzbázisa (legalábbis valószínűtlennek tartom, hogy 2 év alatt építene), valahogyan pörgetni kell a gazdaságot. Ezzel sokkal inkább ráutalt az EU-ra, mint Tusk.

Tusk esetében más volt a helyzet. A lengyel gazdaság jobban megy, felívelőbb helyzetben van, mint a magyar. Az olcsó ukrán munkaerő viszonylag nagy lökést adott neki. Kaczinsky sem épített ki a NER-hez hasonló rendszert, a lengyeleknél nincs NER-hez hasonló tőkésréteg, ami támogatni tudta volna a PIS-t a veresége után. A FIDESZ ettől nagyon eltér, rengeteg Orbánhoz lojális "tőkés" van.

Persze az egyik oldalról az EU-nak ez egy lehetőség, a másik oldalról felelősség. Azért lehet MP könnyebb eset, mert jobban függ az EU-tól, így könnyebben lenne a pénzzel zsarolható, viszont azért lehet nehezebb, mert MP is tudja, hogy ha nem ő, akkor Orbán. Ez az ő oldaláról is zsarolási potenciál lehet majd.

_Neville 2024.10.30. 06:44:07

@Boldeone2: Mondjuk nekem úgy rémlik, mikor Trump volt legutóbb még általános konjunktúra volt, mióta Biden elvtárs és zseniális csapata vezeti az USA-t meg lassan mindenhol balhé van és totális szopóág. Ez nem teória, már megtörtént.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.10.30. 08:06:04

@Boldeone2:

A nyertesek nyilván a globális elitre szavaznak mindenhol. Dehát a nyertesek mindig csak egy törpe kisebbség.

gigabursch 2024.10.30. 09:03:40

@Boldeone2:
Tudod ki a szar?
Az, aki téged a világra kotlott.
Az!

Nem akarsz eltakarodni innen az pokolba?
Takarodj!

Boldeone2 2024.10.30. 09:38:30

@_Neville: Ez mítosz! AZ USA gazdaság jól van, a munkanélkülség mélyponton, csak kicsit kisebb a növekedés, mint 5 éve; de hol nem a világon? covid, orosz háború, tsi...
Ami persze felpörgette az inflációt...

Kamala Harris középosztályt segítő programja jót tenne, Trump szétbarmolná pl a szabadkereskedelmet, ami senkinek sem jó..

Boldeone2 2024.10.30. 09:40:59

@gigabursch: Primitív vagy! Ezért tart ott az ország, ahol...
A normálisabb emberek kivándorolnak. Aki teheti menjen ebből a jövőtlen országból!

gigabursch 2024.10.30. 10:40:28

@Boldeone2:
Ezért tasrt itt ez az ország, mert az olyan aljas, primitív söpredék, mint TE, nos az ilyenek szarozzák a saját szülőhatzájukat.

TAKARODJ!

Kiírtad magad mindenből, ami téged ehhez az országhoz, hazához köt.
Ugyanolyan aljas és szarházi vagy, mint a kádkőgyáras haverod.

Boldeone2 2024.10.30. 10:49:04

@gigabursch: Takarodj te! Putyinék várnak! Most talán érdemes megvárni már 2026-ot, mert Magyarországon pocsék a gazdasági helyzet, vagyis elbukhat a kormány!

gigabursch 2024.10.30. 10:52:05

@Boldeone2:
Fentebb írtad te magad, hogy innen, Magyaraországról minden értelmes ember elhúz.

Akkor döntsd el:
Értelmes vagy és eltakarodsz
Vagy a a saját mércéd szerint is segghülye vagy?!

Nos?
Okosan eltakardosz, vagy hülyén ittmaradsz?
Az, hogy aljas féreg vagy, az meg nem kérdés.

Boldeone2 2024.10.30. 11:02:22

@gigabursch: Azt írtam, hogy aki teheti...Én nem tehetem sajnos, pedig borzalmas a hozzád hasonló söpredékkel egy országban élni!

Boldeone2 2024.10.30. 11:04:48

@gigabursch: Most esély van, hogy 2026- ban hatalomváltás lesz, utána meg - talán - kipucoljuk a mocskot lépésről- lépésre!

A generációváltás elkerülhetelen, ami a hatalmi rendszert is megváltoztatja

gigabursch 2024.10.30. 11:10:22

@Boldeone2:
A saját hazádat szarozod és te vagy az entellektüell, aki söpredékezik?
Nem akarsz végre eltakarodni?!?!?!?!

Kinek az ügynöke vagy?

gigabursch 2024.10.30. 11:32:40

@Boldeone2:
Tehát akkor még ahhoz is túl hülye vagy, hogy innen el tudj takarodni.

Ettől még TAKARODJ!

Boldeone2 2024.10.30. 11:43:25

@gigabursch: Szerintem végy be egy frontint, fejezd be az őrjöngést! Eklatáns példája vagy annak, hogy miért nem jó Magyarországon élni... Túl sok a fasisztoid söpredék!

alöksz róz 2024.10.30. 11:49:32

@gigabursch: "Ezért tasrt itt ez az ország, mert az olyan aljas, primitív söpredék, mint TE, nos az ilyenek szarozzák a saját szülőhatzájukat." - ez marhaság.

azért tart itt, mert mindig van elegendő birka, aki nyugodtan tűri, hogy a szájába szarjanak.
(sőt, sokan még tapsolnak is éljeneznek is, hogy milyen finom.)

alöksz róz 2024.10.30. 11:52:58

@Boldeone2: "Eklatáns példája vagy annak, hogy miért nem jó Magyarországon élni... Túl sok a fasisztoid söpredék!" - ez is marhaság.
nem kötelező senkinek semmilyen "fasisztával" közösködni.

sokkal szarabb, hogy az egész ország erkölcsileg le van züllesztve.

alöksz róz 2024.10.30. 11:54:46

@Boldeone2: olyan intézményi és gazdasági hátteret épített magának a fidesz, hogy a kormányváltás ide kevés lesz.

alöksz róz 2024.10.30. 12:00:11

@Boldeone2: "Az is lehet, hogy polgárháború jőn, Trump miatt.." - :D
ez pont ugyanaz az érvelés, mint amit oroszok előadnak.

alöksz róz 2024.10.30. 12:03:52

@Tapi2021: "Jársz boltba, együtt a sok nyomorgóval?" - hát ez az hogy nem jár :D

látom a valóság fényét még véletlenül sem engeded beszűrődni a fejedben tomboló sötétségbe:
index.hu/gazdasag/2024/08/06/kiskereskedelem-ksh-adatok-fogyasztas/

Tapi2021 2024.10.30. 12:58:09

@alöksz róz: "sokkal szarabb, hogy az egész ország erkölcsileg le van züllesztve. "

A kérdés csak az, hogy melyik fele? Amelyik egyfolytában leszarozza, agyhalottozza a másik oldalt, amelyik egy olyan ember mögé állt be, aki 1. évtizedekig a NER kitartottja volt, 2. titokban felvételeket készített a feleségéről, hogy aztán alkalmas pillanatban felhasználhassa ellene és addigi barátai ellen, akik havi 5 millához juttatták, 3. amely kritika nélkül elfogadja azt, hogy a szomszédban az USA háborút provokált ki és emiatt emberek tízezrei halnak meg az ő érdekében, 4. lepaktálnak a nemzetközi globalista ballib oldallal és kb. mindenkivel, aki így vagy úgy szét akarja verni azt az Európát, amelyet sok kínnal építettünk fel az elmúlt századokban, 6. amely asszisztálni fog Európa megszállásához és iszlamizálásához..., stb.

VAGY, az az oldal, amelynek vezetője egy normális ember, aki nem veszi fel titokban, zsarolási szándékkal a családjával történő beszélgetéseit, és aki már bizonyította, hogy milyen elvek mentén, és mennyi nehézség és ellenség között is tudja kormányozni az országot, nem akarja, hogy ukránokat hajtsanak ÉRTELMETLENÜL a halálba, amely mindenkivel a békés, konstruktív és kölcsönösen előnyös partnerségre törekszik..., stb.

Tapi2021 2024.10.30. 13:02:28

@alöksz róz: Az, hogy takarékosabban élünk, látva a sok veszélyt, nem jelenti azt, hogy nyomorgunk!!!

Sőt, valójában a takarékosság JOBB, mint a végtelen fogyasztás. Kérdezd meg a klímaszorongókat, környezetvédőket!

Miközben emelkednek a fizuk is, az a pénz nyilván meg van valahol, csak nem költjük el. (Vagy a Temun, ami nem kerül be a statisztikába!)

gigabursch 2024.10.30. 13:05:23

@Boldeone2:
Alapkérdés, hogy az én hazámat semmilyen hazátlan senki le ne szarozza.
S attól, hogy jópifizgatsz itt, meg frontinozgatsz, az nem teszi semmissé azt, hogy mekkora takonygerincű patkány vagy, amit magamagad bizonyítottál nagy nyilvánosság előtt.
Nem vagy idevaló. Te magad mondtad ki, így ne siránkozz, hogy nem tudsz innen eltakarodni. Amúgy meg senki nem fog hiányolni.

De van ingyen kegyelem a világon. Előtted van a lehetőség, hogy belásd mekkora hibát vétettél és belásd azt, hogy melyik út a járhatatlan, amit eddig teli tüdővel mantráztál az elmúlt években folyamatosan.
De ehhez azt is érteni kell(ene), hogy ez mit is takar pontosan, hogyan lehet benne részesülni és milyen utat kell bejárni. Sok esélyét nem látom annak, hogy bármit is meg tudnál ebből érteni.

- - -

@alöksz róz:
S kik züllesztették le?
Segítek:
A gyökértelen "felzárkóztatók".
A hapszbúh seggynyalók, a finnugristák, a patkánylázadás végrehajtói és szellemi örökösei, a kommunisták és jelenleg az atlantisták. Mindenki, aki folyamatosan azt a mantrát nyomja, hogy "valahová tartoznunk kell".
Mindenki aki ezeket a seggeket nyalja.

Tapi2021 2024.10.30. 13:09:42

@alöksz róz: A gazdaságban is az a kettősség van, hogy ami jó a gazdaságnak (államháztartásnak), vagyis a végtelen fogyasztás, a pénz elköltése, az nem jó a bolygónak.

Ugyanez máshol is: az állatvédők kiharcolták, hogy ne állati bőrből, szőrméből készüljenek a ruházatok, bundák..., hanem MŰANYAGBÓL. Az állati bőr ELBOMLIK, bekerül a KÖRFORGÁSBA, nem káros a környezetre. A műanyag meg elárasztotta a földet, a vizet! KÁROS a bolygóra és minden élőlényre.
Kettősség. Megvédték az állatokat, és ezzel elszennyezték a földet!!! ...

Talán a környezettudatos világban nem a fogyasztással kéne mérni egy ország, gazdaság helyzetét! Mert ezzel a fogyasztás (rombolás, pazarlás) FOKOZÁSÁRA ösztönzünk!

GyMasa 2024.10.30. 13:31:37

@Tapi2021:
AZ egy kiválló ötlet lett volna. már mostanra látszik, mennyire nem volt ez jó irány.
Én nem vagyunk még a gödör alján.

GyMasa 2024.10.30. 13:34:17

@Tapi2021:
Ellenebn, a Fair right-os Varga Ádám rendre kimegy a selyemmajom tüntetéseire, és ott aztán találkozik, a tolerásn, türelmes és elfogadó MP hívekkel.
Mindig egy öröm nézni a közvetítéseit, mert annyi felnőtt-óvodást illetve vért okádó Orbánfóbiást ritkán lehet látni, mint ott.
A kedvencem az, hogy ezeket nem is érdekli, hogy nem tudják, hogy mit akar MP, vagy, hogy mi neki a programja.
Persze, majd lesz ott nagy meglepetés, amikor kiderül, hogy mi a program...

GyMasa 2024.10.30. 13:38:22

@Bayaz:
MP a CIA embere.
Ha nyer Trump a jövő héten, akkor a CIA le lesz állítva az Orbánbuktató projekttel.
És, nem hiszem, hogy a CIA-s emberek "kölcsön lesznek adva" mondjuk a BND-nek, hogy ők folytassák a projektet.
Ezen felül MP már beleszart az eredeti egyeszségbe, amikor ígérete ellenére, mégis felvette az EU parlamenti mandátumát.
Neki nem az volt a feladata, hanem a magyar ellenzék, és különösen ferenc leváltása.
NOs, azügyben még van tennivalója. Ahoyg látom, sikerült valamiféle megegyezést elérniük, de én nagyon nem lennék meglepédve, ha jövőre megjelenne egy újabb "baloldali messiás" is...

GyMasa 2024.10.30. 13:41:24

@Tapi2021:
Én is csak óvatosan vagyok az.
Én emlékszem a Michigan-i, semmiből a már lezárt számlálás után "Megjelent" többszázezres szavazatra, amik 100%-ban mind Sleepy Joe-ra lettek leadva.
Szóval, igen, simán lehet, hogy valamit megint huncutkodnak Kamala miatt.
Mondjuk, jelenleg csak azt látom, hogy hazudnak a közvéleménykutatásokban, pont úgy, mint itthon a TISZA-val (és, ahogy azt tették '22-elején is.)

GyMasa 2024.10.30. 13:45:21

@Tapi2021:
ROsszul látod, hiszen nem a leszereplés az ok, hanem az, hogy ferenc önerőből, (és, ami a legnagyobb baj, hogy erőből) akart lenni a baloldali messiás, viszont az ő csomagja az több embert taszít, mint, amennyi szavazatot hoz. És, lehet egy alkesz bohóc, de azt be kell látni, hogy a politikát vágja egy bizonyos szintig.
(sajnos, pont a saját hatásait nem érzi, vagy szarik rá nagy ívben...)
Egy valmai viszont vele kapcsolatban biztos, az pedig az, hogy nem teljesen hülye, és ő pl nem fogja magát olyan helyzetbe hozni, mint amit Olaf, itt, Németországban csinál az elmúlt közel egy évben. Azaz nem lesz egy hazaáruló paprikajancsi. És, ez nem kell a CIA-nak. Ezért nem jó "messiás" Ferenc.

GyMasa 2024.10.30. 13:47:15

@gigabursch:
Nekem az a ttippem, hogyha Olaf nem áll le a német parasztok baszogatásával, hamarosan alakulni fog egy "Német parasztpárt, akik ki fogják jelenteni, hoyg összefognak az AfD-vel, hogy kormányra kerüljenek, és megmentség Németországot.
És, nekik bizony lesz esélyük győzni.

GyMasa 2024.10.30. 13:48:54

@Digitális_Fater:
Nemcsak erről van szó.
Őszintén, nézz vissza magadra a 18-25-30 éves korodra. Lesz ott bőven olyan esemény, ami miatt már érted, hoyg az öregek miért éreztek másodlagos szégyent miattad.
Egyszerűen az emberek legjava csak idővel lesz "okosabb"...

GyMasa 2024.10.30. 13:51:07

@Tapi2021:
Nincs ezzel semmi gond.
A gyíkember Zuckerberg sem állt be mögé...
Szerintem meglátták, Musk.kal kapcsolatban, hogy igenis nem mindenható, élet-halál ura az USA kormány és már elég nagyra nőttek és elég gazdagok lettek ahhoz, hogy érinthetetlenek legyenek.

GyMasa 2024.10.30. 13:54:56

@Tapi2021:
Baszki, BOldi teljesen elmeroggyant...
Azért ilyen szinten nem átlátni a dolgokat már-már irígylásre méltó...

GyMasa 2024.10.30. 13:58:44

@Tapi2021:
Nos, a demokrata Soy-boy-okra egy dolog biztosan igaz, az pedig az, hogy csak sírni, meg picsogni tudnak...
Az meg bőven nem elég egy polgárháborút megnyerni.
Arra ott van a Nemzeti gárda, akikkel meg csak az a probléma, hogy az év eleji Texas-i határincidens idején Biden odavezényelte őket, hogy megfélemlítse a Texas-i kormányzót, de a Nemzeti Gárda (meg még jópár állam is) Biden ELLENÉBEN Texas mellé állt.
Szóval, nem kell attól annyira tartani, és az sem egyértelmű, hogy kinek az oldalára áll a belföldi fegyveres erő...

GyMasa 2024.10.30. 14:00:08

@Billy Hill:
SZerintem jövőre Orbán megint pénzosztásba kezd.
'22-ben bevált.

vergyula 2024.10.30. 14:04:53

@GyMasa: Ha más nem, kínai hitelből.

GyMasa 2024.10.30. 14:04:55

@MEDVE1978:
Ehhez az kell, hogy 2026-ig fennmaradjon a balos összefogás a 3 legnagyobb EU országban (Német-Francia-Olasz).
Németországban az a krédés, hogy beérik-e a magyar, 2006-2010-es Gyurcsényi vergődéshez igen hasonló helyzet, és az AfD kap-e 50%+-t vagy lesz-e valaki, aki hajlandó lesz velük mégis összefogni.
A franciáknál is rezeg a léc, az olaszoknál meg ugye 1,5 év egy átlagos kormány mandátuma, ami nem fog kitartani 2026-ig.
Ha ebben a 3 országban leverik a balosokat, akkor egyszerűen nem lesz elég erős atámogatottsága az Orbánfóbiának EU szinten.
Ha pedig Trump nyer, akkor a nyugati nyomás is meg fog szűnni ezügyben.

GyMasa 2024.10.30. 14:12:20

@vergyula:
Ezzel, mire célzol?
Ilyet én is tudok neked linkelni a másik oldalról:.
www.youtube.com/watch?v=ItPQCTZnATk
www.youtube.com/watch?v=AI9lK68kOZk
És a legújabb:
www.youtube.com/watch?v=5nWO5V4W-2w
ELég csak megnézni, hogy Ádám nem azzal a tenyérbemászó, arrogáns hangnemmel kérdez vissza, mint ez a valaki a te általad linkelt videoban...

GyMasa 2024.10.30. 14:13:40

@vergyula:
Igen, az is egy lehetőség.
AMúgy, mi is a bajod azzal?
Vagy gondolom, anno, amikor Gyurcsány vett fel pár év alatt plusz 30% hitelt, az ellen is ki voltál akadva, ugye?

Gery87 2024.10.30. 14:17:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A Fidesz ezt csúcsra járatja és mondtam már, nálam nem érv hogy "de..de..de..a...a...más is hülye".
Inkább szégyellném magam hogy ilyen kétbites hülyének néző faszokra szavazok.

gigabursch 2024.10.30. 14:19:17

@GyMasa:
Akkor nagyjából egy távlati képe látunk...

Végülis mindegy. Ukrajnát már kivégezték az Ollyópaji Jujjdejóval együtt.
S megásták az AEÁ sírját is.

Gery87 2024.10.30. 14:20:29

@Tapi2021:

"És ez konkrétan miben nyilvánul meg?"

Hogy kibaszott diktátorokkal haverkodik, mintának is tekinti a rendszerüket?

"Hogy nem rúgja össze a port mindenkivel, akire az USA és csicskája az EU rámutat?"

Ki lehet lépni az EU-ból...és a NATO-ból vagy nem, de meg lehet próbálni ha ennyire nem tetszik a rendszer.

"Vagy abban, hogy merészel ÖNÁLLÓ, szuverén (kül)politikát csinálni? Mintha egy szabad és szuverén ország vezetője lenne? ....?"

Az EU és NATO tagság mint minden ilyen klub arról szól hogy a szuverenitás egy részéért cserébe vagyunk tagok.
Tökéletesen szuverén ország nincs.
Pláne nem ha kicsi.

"Ahelyett, amit ti tennétek, hogy lefekszik a nagyoknak behúzott farokkal."

Mondom, ki lehet lépni az EU-ból, ez ezzel jár.

vergyula 2024.10.30. 14:48:18

@GyMasa: Pont azt akartam kicsit kiegyenlíteni, amit írtál:
"Mindig egy öröm nézni a közvetítéseit, mert annyi felnőtt-óvodást illetve vért okádó Orbánfóbiást ritkán lehet látni, mint ott.
A kedvencem az, hogy ezeket nem is érdekli, hogy nem tudják, hogy mit akar MP, vagy, hogy mi neki a programja."

vergyula 2024.10.30. 14:49:46

@GyMasa: Igen.
Tényleg ideje lenne felfogni, hogy nem minden Vityakritikus egyben Fletóhívő is.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.10.30. 15:06:28

@ThunderDan: a Beatles elterjedésével egyidejűleg lehetett mérni a butulás növekedését.
Nem tudom hogy a francia-e még a diplomáciai lingua franca, de annak az angollal kiváltása se jó. Az is épp csak nem izolál, de legalább még kell gondolkodni írás közben.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.10.30. 15:17:18

@Deak Tamas:

A francai rég nem a diplomácia nyelve.

Valamikor a 60-as évektől nem az. Nem is oktatják ma már a diplomataképző iskolákban.

Annyi maradt meg belőle, hogy pár rövidítés és diplomáciai szakszó máig francia, de maga a nyelv nincs használatban, ha a felek egyike se francia. Sőt, ma már a franciáktól is elvárt, hogy angolul szólaljanak meg.

Boldeone2 2024.10.30. 15:20:45

@gigabursch: Előtted van a lehetőség, hogy belásd mekkora hibát vétettél és belásd azt, hogy melyik út a járhatatlan, "

- A járhatatlan úton az Orbán- rezsim van, én pedig minden nap nyerek rajta, mivel dollárban "utazom" , igaz, bukok is sajnos, mert a boltban én is vásárolok, illetve forint megtakaritásaim is vannak [ sajnos...]

Olyat fogtok bukni, hogy öröm lesz nézni! Trump még üt egyet rajtatok, mert vámot vezet be, a dollár még erősebb lesz!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.10.30. 15:28:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: szomorú. 1950-ben még a német németül, az angol-amerikai angolul, a többi franciául írt.
A portugál tévé mindent feliratoz, engem már a hideg ráz amikor meghallom az Antifarkasné vagy bármelyik másik majom euroangolját.

Boldeone2 2024.10.30. 15:30:34

@GyMasa: Gyurcsány vett fel pár év alatt plusz 30% hitelt, az ellen is ki voltál akadva, ugye?"

- Gyurcsány alatt volt vagy 20 ezer milliárd az államadósság, most meg vagy 50...A GDP- arányos is növekszik, a gazdaság recesszióban, az euro lassan 410 ft...

Elbuktatok!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.10.30. 15:33:14

@Deak Tamas:

Ez van, ez most a nemzetközi nyelv.

Ma már egy francia se szólal meg franciául nem francia nyelvű országban, eleve nem feltételezi, hogy bárki is tudna franciául.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.10.30. 15:37:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hát ezért is lenne jó már valami olyan esemény, ami az angol nyelv presztízsének gyors zuhanását okozná. Én ezért bízom az ilyen ChatGPT marhaságokban meg MI/AI rettegésben.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.10.30. 15:56:37

Iszonyat megélhetési válság van.

www.itaka.hu/

Zanzibar, Keleti partvidék - Uroa
Hotel Jaz Adonia ex Uroa Bay Beach Resort
689 490 Ft249 990 Ft /fő
megtakarítás 439 500 Ft
Hotel Bahari Zanzibar

Zanzibar - Hotel Bahari Zanzibar
Zanzibar
Hotel Bahari Zanzibar
1 105 290 Ft515 490 Ft /fő
megtakarítás 589 800 Ft
Hotel Sansi Kae Zanzibar

Zanzibar - Hotel Sansi Kae Zanzibar
Zanzibar
Hotel Sansi Kae Zanzibar
784 090 Ft335 490 Ft /fő
megtakarítás 448 600 Ft
Hotel Kiwengwa Beach Resort

Zanzibar - Hotel Kiwengwa Beach Resort
Zanzibar
Hotel Kiwengwa Beach Resort
836 490 Ft445 490 Ft /fő
megtakarítás 391 000 Ft

Zanzibar, Keleti partvidék-Dongwe - Hotel Dongwe Club Vacanze
Zanzibar, Keleti partvidék-Dongwe
Hotel Dongwe Club Vacanze
827 490 Ft359 990 Ft /fő
megtakarítás 467 500 Ft

Tapi2021 2024.10.30. 15:57:15

@GyMasa: "A kedvencem az, hogy ezeket nem is érdekli, hogy nem tudják, hogy mit akar MP, vagy, hogy mi neki a programja.
Persze, majd lesz ott nagy meglepetés, amikor kiderül, hogy mi a program... "

De ez sem új! Már a két előző választási összefosásnál sem érdekelte a híveket, hogy mit is tartalmaz a fos!!!

Az 1 ügyűeknek egy ügy elég: válccsák mán le a gyűlölt Orbánt. Az ellenzéket évek, évtizedek óta ez az egy dolog, a GYŰLÖLET tartja össze!!! Széljobbtól szélbalig.

Tapi2021 2024.10.30. 16:11:33

@Gery87: "Hogy kibaszott diktátorokkal haverkodik, mintának is tekinti a rendszerüket?"

Nyilvánvalóan nem, de ezt tiszta pillanataidban te is tudod szerintem.
Szóval, bárki, aki elmegy és tárgyal egy másik ország vezetőjével az egyben haverkodás is? Kik is jártak már Putyinnál, Hsziaónál... 2022-óta is?
Ne menj már le ilyen mélyre!

De, ha haverkodnának abban is mi van? Oroszország megtámadott minket? Nem. Megtámadta az EU-t? Nem. NATO-t? Nem!
Tett nekünk BÁRMI rosszat? NEm! ...

Akkor hol is a gond?

Ott, hogy ezzel gyengítjük az USA hatalmát a térségünk felett!!!!
Az baj? Nem.
Ez csak az USA-nak baj. De miért kéne nekünk dolgozni azon, hogy nekik jó legyen? És uralhassanak minket is?

"Hogy nem rúgja össze a port mindenkivel, akire az USA és csicskája az EU rámutat?"

Ki lehet lépni az EU-ból...és a NATO-ból vagy nem, de meg lehet próbálni ha ennyire nem tetszik a rendszer."

Nem a kilépés az első opció, hanem a megváltoztatás, javítás. Ha az végképp nem megy, akkor jön a kilépés.
Lásd Néppárt.

Boldeone2 2024.10.30. 16:15:32

@Deak Tamas: Kösz a linket! Ezek tényleg megfontolandó, szuper árak!

250 ezerért Zanzibár tényleg " ajándék"...

Tapi2021 2024.10.30. 16:19:35

@Boldeone2: " igaz, bukok is sajnos, mert a boltban én is vásárolok, illetve forint megtakaritásaim is vannak [ sajnos...]

Olyat fogtok bukni, hogy öröm lesz nézni! Trump még üt egyet rajtatok, mert vámot vezet be, a dollár még erősebb lesz! "

Néhányszor már írtam, hogy nem mindenki istene a pénz! A tiéd igen, meg sokaké, de vagyunk még szintén jó páran, akiknek nem a pénz áll az értékrendünk első - második, harmadik...- helyén.

Vannak ennél komolyabb és valódi értékek is.

Tapi2021 2024.10.30. 16:22:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Ma már egy francia se szólal meg franciául nem francia nyelvű országban, eleve nem feltételezi, hogy bárki is tudna franciául. "

Sic transit gloria mundi.

vergyula 2024.10.30. 16:24:13

@Tapi2021: "Néhányszor már írtam, hogy nem mindenki istene a pénz!"
Most esett le, hogy téged miért nem zavar, ha lopják.

vergyula 2024.10.30. 16:31:19

@Tapi2021: Engem mondjuk zavar a bizonytalan értelmű Belgrád-Budapest-vasútvonal, meg a titkosított szerződése. Zavarnak a kínai rendőrök Pesten, meg az oroszok a külügy hálózatán. Túlságosan az akksigyárak sem tetszenek.

Boldeone2 2024.10.30. 16:31:26

@Tapi2021: Nekem nem " Istenem" a pénz, de rossz nézni ami itt megy: elértéktelenedik a forint, a megtakarítások!

Látod, milyen szépen öregedett amit mondtam neked: egyre rosszabb helyzetben az ország!

Miért nem vonja le Orbán a konzekvenciákat! Elqurták!

Boldeone2 2024.10.30. 16:33:57

@Tapi2021: Rajtatok, a hívőkön kívül, senki sem hisz már Orbánban, még a pragmatikus spekulatív tőke is az összeomlásra fogad már...
A " gazdasági semlegésség " -nem egyéb, mint lózung !

Tapi2021 2024.10.30. 16:34:33

@vergyula: Nekem nem az a viszonyítási pont, hogy másnak hogy megy, hanem, hogy a családomnak meg van-e minden, amire szükségünk van.
Gazdagabbak mindig lesznek.

Tapi2021 2024.10.30. 16:35:56

@vergyula: De hogy érintik ezek a te személyes életedet?

vergyula 2024.10.30. 16:39:52

@Tapi2021: Nekem is az a fontos. Pl. munkahelyi előléptetésre sem vágyom.

Tapi2021 2024.10.30. 16:40:49

@Boldeone2: Mit kúrtak el?

Nem ők csináltak háborút a szomszédban. Nem ők csináltak ezzel egy energiaválságot és árválságot, és extrém inflációt. Nem ők tolják ész nélkül a milliárdokat MÁS háborújába. Nem ők nem fizetik ki a Covid után járó pénzeket, a schengeni határ védelméért járó pénzeket, nem ők szorongatják gazdaságilag az országot, hátha megbukik a nyugatnak nem tetsző kormány... Stb.

Éppen hogy óriási teljesítmény ebben a viharban, ellenséges környezetben még mindig stabilan kormányozni a hajót!

Tapi2021 2024.10.30. 16:43:25

@Boldeone2: "Rajtatok, a hívőkön kívül, senki sem hisz már Orbánban, még a pragmatikus spekulatív tőke is az összeomlásra fogad már..."

Ahogy a Standard és Poors is írta két hete! Ja, nem! Befektetésre AJÁNLOTT ország vagyunk.

vergyula 2024.10.30. 17:28:21

@Tapi2021: Mondjuk igaz, hogy nem akksigyár közelében lakom. Nem is Pesten, szóval kínai rendőröktől sem kell félnem. De azért az utóbbinál eszembe jut a divatos kifejezés, a szuverenitás, ami persze errefelé inkább szuveNERitás.

gigabursch 2024.10.30. 17:36:50

@Boldeone2:
Funkcionális analfabéta!
Az az alapprobléma, hogy leszaroztad a saját hazádat!
Ezért vagy köpedelem.

Minden más demagóg szófosás.

Tudsz-e a hazádtól bocsánatot kérni és megkövetni?
Szarházi!

gigabursch 2024.10.30. 17:39:05

@Tapi2021:
Ott még Gloria se volt...

gigabursch 2024.10.30. 17:41:07

@vergyula:
Az értelme tök tiszta.
Minden Schengen belülre, keletről vasúton érkező áru itt "adja le" a vámtartalmát.
Ennyi.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.10.30. 17:44:26

@vergyula: tehát magyarán mindaz zavar, amit a 444-en meg a telexen összeolvasol forrásellenőrzés nélkül, és amit épp azért írnak, hogy ezt érezd.
A bizonytalan Bp-Belgrád vonal például azért "rossz" mert így Amszterdam jelentősen le-, Pardubice meg jelentősen felértékelődik. Ezért a hollandok felbérelnek pár újságírót, és csinálják a balhét.
A lopásozást meg óvatosan, már mondtam, a feljelentési kötelezettség elmulasztása 2-3 év gondolkodási zártdőt eredményez.
Amúgy Pesten 0 darab kínai rendőrt látni, itt a mi környékünkön van egy kínai logisztikai központ, ott szoktak búrkalapban mászkálni. A Szigeten a holland rendőrök is zavarnak ennyire?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.10.30. 17:47:47

@gigabursch: meg amit az előbb írtam még, a pardubicei eloszto felértékelődése. Ezért is ideges Hollandia, megszűnik a pénzhalmozás Amszterdamban.
Az osztrákok is ezért blokkolják a románbolgár Schengent, hiszen felértékelődne a Fekete tenger, pláne most !

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.10.30. 17:50:45

@gigabursch: az írásképe alapján nem funkcionális. Aki 800 ezerből nyaral Abbáziában amikor ebből már Zanzibárba mehetne ...

www.youtube.com/watch?v=etxBUw__Cxk
www.youtube.com/watch?v=OUJ-wyY90-w

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.10.30. 17:54:03

@gigabursch: amúgy nem hazája, hatezerszer elmondja, hogy Frankóniából jöttek az ősei.

vergyula 2024.10.30. 18:00:06

@Deak Tamas: A Szigeten sem járok, de pl. a nyáron Horvátországban besegítő magyar rendőrök eszembe jutottak.
Amúgy nyilván inkább egy holland rendőr, mint egy kínai.

Gery87 2024.10.30. 18:03:52

@Tapi2021:

"Szóval, bárki, aki elmegy és tárgyal egy másik ország vezetőjével az egyben haverkodás is? "

Nem, pont azért hangsúlyoztam ki hogy mintának őket tartja.
Kereskedni lehet.
Egyébként meg se Szingapúr nem vagyunk se Kína, se India...se Kazahsztan szomszédja itt vagyunk a mitteleuropaban és a legfontosabb partnerünk a német...
Oda kéne sűrűn járogatni nem posztszovjetisztánba.

"De, ha haverkodnának abban is mi van? Németország megtámadott minket? Nem. Megtámadta Amerikát? Nem.
Tett nekünk BÁRMI rosszat? Nem! ..."

(jenki szavazó 1933...1938..1939...194...hoppá..:)

- Oroszországgal csak egy baj van: hogy nem tudja hol húzódnak a határai! -

"Akkor hol is a gond?"

Semmi gond, 2026-ban remélhetőleg eltakarodik a picsába.

"Ott, hogy ezzel gyengítjük az USA hatalmát a térségünk felett!!!!
Az baj? Nem.
Ez csak az USA-nak baj. De miért kéne nekünk dolgozni azon, hogy nekik jó legyen? És uralhassanak minket is?"

Mert az alternatíva rosszabb.

"Nem a kilépés az első opció, hanem a megváltoztatás, javítás. Ha az végképp nem megy, akkor jön a kilépés."

Kilépni nem fogunk, mert az átlag fidesznyik sem akarja.

alöksz róz 2024.10.30. 18:48:53

@Tapi2021: "A kérdés csak az, hogy melyik fele?" - nem, ez nem kérdés. az egész ország le van züllesztve erkölcsileg.

az a kérdés, hogy ki tette. de azt meg nagyon könnyű megválaszolni, hát ki a faszom az pofátlanul gátlástalan banda, amelyik 14 éve kormányoz?

alöksz róz 2024.10.30. 18:54:46

@Tapi2021: "Az, hogy takarékosabban élünk, látva a sok veszélyt, nem jelenti azt, hogy nyomorgunk!!!" - hát de, itt pont az a helyzet, hogy nem takarékosabban élnek az emberek, hanem nincs miből költeniük. megtakarításuk sincs.

"Sőt, valójában a takarékosság JOBB, mint a végtelen fogyasztás. Kérdezd meg a klímaszorongókat, környezetvédőket!" - valóban jobb.
(de nem hiszem, hogy ezek a klímaszorongók kevesebbet fogyasztanának.)

"Miközben emelkednek a fizuk is, az a pénz nyilván meg van valahol" - hát a fizuk közel se követik az árak emelkedését. az összes önbevalláson alapuló felmérés ezt mutatja.
de a fideszes haverok és családtagok fizetése persze emelkedik, az a pénz náluk van.

alöksz róz 2024.10.30. 18:56:27

@gigabursch: "S kik züllesztették le?" - a pofátlan és gátlástalan fidesz züllesztette le.

alöksz róz 2024.10.30. 19:00:22

@Tapi2021: "Nyilván nem jó, hogy az elvtársaitok ellopják a pénzeinket az EU-ban" - :D
papám, ti loptátok el az országnak járó eu-támogatásokat.
ez az egyik oka, hogy nem jönnek most az eu-s pénzek

Gery87 2024.10.30. 19:47:46

@alöksz róz:

Ezek túl sok m1-et néznek....már az agyukra ment.

vergyula 2024.10.30. 19:55:15

@Tapi2021: Mindenki személyesen érintett, aki valamilyen közszolgáltatás igénybevétele során azzal szembesül, hogy az ellátása költségeit inkább egy yacht-ba fektették.
És nem, ez nem irigység.

Boldeone2 2024.10.30. 20:11:21

@gigabursch: Én csak a jogos kritikát mondom a magyar társadalomról, ez fáj nektek annyira...

Ezt megtették már a mások is, többek között a nemzet legnagyobb költői, írói; sőt ez a kritikai narratíva uralkodik 100 éve.

"Ha van Isten, ne könyörüljön rajta:
Veréshez szokott fajta,
Cigány-népek langy szivű sihederje,
Verje csak, verje, verje"

- Elég csak szétnézni az Alföldön, mi van a városhatároknál, a falusi térsegekben: rendezetlenség, illegális hulladéklerakók mindenfelé...Az emberek reggel 10- kor már a kocsma előtt támasztják a biciklit ...

Ez is Magyarország, sőt....

GyMasa 2024.10.30. 20:15:02

@vergyula:
A vasútvonal annyira szar, hogy a szerbiai szakasz építéséért tolonganak a nyugat európai befektetők... Egyszerűen azért etetik be veletek, hogy korrupció, mert kimaradtatok belőle.
Kínai rendőrök már évek óta járőröznekpl. a fasiszta, náci Bécsben.
Pont egy ugyanolyan akkumulátorgyár meg Németországban tökéletes, és jó beruházás, bezzeg Magyarországon meg óriási probléma...
Szóval, értem én, hogy ezek zavarnak, de jó lenne azért előbb kicsit tájékozódni...

Boldeone2 2024.10.30. 20:15:55

@Deak Tamas: Ajánlok neked nacionalistának egy kis román körutazást! Nézd meg, hogy a románok mennyit fejlődtek önmagukhoz képest, meg azt is, mennyit fejlődött Magyarország
Nem véletlen fogy az erdélyi magyarság...Még a határontúli politika is kudarcot vallott!

GyMasa 2024.10.30. 20:19:35

@Deak Tamas:
Igen, meg ne feledjük, hogy Amszterdam olyan 2 héttel messzebb van Kínától. AMi, ugye egy 6 hetes vs 4 hetes hajóútnál igen tetemes különbség ( értsd ugyanaz a hajó 1,5x annyi fuvart tud ugyanannyi idő alatt letudni.)
Jah, és vasúton az árúk is kicsit gyorsabban haladnak, mint hajón.
(és, itt most el kellene felejteni a "MÁV"-ozást, de villám gyorsan, hiszen rohadtul nem ugyanaz a helyzet... A MÁV a személyforgalommal, megosztva használja a pályát, másodlagosként. a Budapest Belgrád vonal pedig didekáltan cvsak a teherforgalomra lett tervezve.)

GyMasa 2024.10.30. 20:20:43

@vergyula:
A Kínai rendőr veled nem fog szóba állni, mert nem azért van Budpaesten. Ők azért vannak itt, hogy a Kínaiakkal legyenek kapcsolatban.

alöksz róz 2024.10.30. 20:42:57

@Boldeone2: "Az emberek reggel 10- kor már a kocsma előtt támasztják a bicikli" - ez nem igaz.
a bolt előtt isznak, ott olcsóbb.
a kocsmák meg emiatt bezártak.

Boldeone2 2024.10.30. 21:03:37

@alöksz róz: Igen, erről a kocsmabezárási hullámról én is hallottam...Akkor ez fejlődés! Nem?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.01. 08:25:15

@vergyula: mert, mi a különbség? A holland a hollandoknak segít be, a kínai a kínaiaknak.
Örülök amúgy hogy ez zavar, hiszen ha például csatlakoznánk az Európai Ügyészséghez, - ami nyomozó ügyészség - hiszen akkor különböző nemzetiségű nyomozók különösebb zavar nélkül tartóztathatnának le a saját országodban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.01. 08:26:47

@Boldeone2: az nem esett le ugye ilyen hosszú idő alatt, hogy hetente-kéthetente járok ki, istenbarma?
Neked ajánlok román körutazást, de vasúton.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.01. 08:29:29

@Boldeone2: hülye vagy. Az erdélyi és romániai települések határában van illegális szemétlerakó, mint például Carani-nál horthysta nevén Mercyfalván. De Kürtös, nemhorthystául Curtici határában is van, istenbarma.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.01. 08:30:17

@vergyula: de, ez a herczegferenci törpeemberség.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.01. 08:34:22

@GyMasa: én úgy emlékszem a koncepció változott, lesz rajta valamennyi személyforgalom is. A nyáron voltam Szabadkán, szépen pörögve épül újul a vasútvonal, pár hete már Zombor helyett már Úkjvidékig megy. Most a novembert szánom szabadkázásra részben.
A Nyugat fél, mert felértékelődik a régió, és ők versenytársnak érdekes módon nem örülnek, ők azt szeretik ha nekik versenyeznek.

GyMasa 2024.11.01. 12:10:50

@Deak Tamas:
Ezt még nem hallottam, de a "valamennyi személyforgalom" arra utal, hogy elsődlegesen a teherforgalomnak lesz fenntartva.
Illetve simán el tudom képzelni, hogy az egész őgy lett megtervezve, ami a teherforgalomnak kedvez. (pl. az állomások, kitérők nem 12 vagon hosszra vannak tervezve és építve, hanem mondjuk 50-100-ra, ami ugye egyből engedi, hogy 5-8x hosszabb szerelvények tudjanak közlekedni, ellenben a mai magyar hálózattal, ahol a személyvonatokra vannak az állomáshosszak méretezve.)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.01. 12:41:10

@GyMasa: hát most ugye ami van meg lesz, az a Szeged-Szabadka-Újvidék-Nándorfehérvár variáns.
Jelen pillanatban ez a felállás :

Subotica - Novi Sad
razred: 2 , broj putnika: 1
* Cena u tabeli je redovna cena karte za 1 putnika u odgovrajućem vozu
Broj voza Datum i vreme polaska Datum i vreme dolaska Putuje Cena *
5411
Detalji o vozu » 01.12.2024 - 05:22 01.12.2024 - 08:58 03:36 792,00
5413
Detalji o vozu » 01.12.2024 - 15:05 01.12.2024 - 18:41 03:36 792,00

webapi1.srbvoz.rs/ekarta/app/

még egyelőre nem enged Nándorfehérvárba venni november 25 után sem. Szerintem olyan lesz, hogy lesz valami hajnali meg esti gyorsvonat ami Pesttől meg sem áll Szabadkáig, ott meg átmegy erre az újvidéki kerülőútra.

GyMasa 2024.11.01. 13:17:28

@Deak Tamas:
A személyvonatoknak nem kell hajnalban mennie.
Ha elég a kapacitás, akkor mehet bármikor.
Ilyenekre kell ügyelni:
- A tehervonatok is mehessenek gyorsan. Ha 80-nal mehet a tehervonat a személy meg 160-nal, akkor ott gondok lesznek.
- Minél hosszabbak lehessenek a szerelvények. (Egy 100 vagonból álló szerelvény 5x annyi terhet tud elvinni egyben, mint a 20 vagonból álló, bármiféle külön befektetés nélkül.
- A pályán ne legyen szintbeli kereszteződés. (EZ az átka a Hegyeshalmi vonalnak is. AMiatt nem lehet 160-nál gyorsabban menni rajta, holott pl a Railjet-ek simán tudnának 230-cal is menni (mint,a hogy Ausztriában mennek is annyival.)
- AZ állomások, csatlakozó pontok jó legyenek kialakítva, hogy ne kelljen lassítaniuk a teher szerelvényeknek, sőt, ugye el is kell választani a peronokat az esetleg 160-nal átrobogó tehervonatoktól...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.01. 13:21:40

@GyMasa: hát nemtom nálunk hogy van, de ott a túlparton ez még messzi dolog. Ez a bajmoki vasútállomás :

www.bajmok.co.rs/index.php?action=photo&size=small&album=Bajmok&page=9&place=

_Neville 2024.11.01. 15:56:22

@Boldeone2: Már hogy lenne fejlődés? A kocsma az emberi civilizáció egyik utolsó mentsvára, ahol még közösségi élet és párbeszéd zajlik. Aki meg csak be akar baszni és kész, az aligha odamegy, a boltban olcsóbb megvenni a piát.

Yorg 2024.11.01. 16:14:51

@Deak Tamas: Leszakadt az újvidéki vasútállomás bejárata feletti előtető, minimum nyolc halott :(

vergyula 2024.11.01. 18:37:29

@Deak Tamas: Igen tanárúr!
Nemzeti konzultáció:
Egyetért azzal, hogy a közpénz....
- ...Helye a fideszes holdudvar zsebében van, mert ez a szuveNERitás záloga
- ...A közszolgáltatások minőségét hivatott javítani, ahogy a hazaárulók mantrázzák
És akkor még mindig nem süllyedtem arra a szintre, amit néha érdemelnél, és néha magad is képviselsz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.02. 12:31:29

@vergyula: szerintem süllyedj párszor, csakhogy tükör által világosan lássak.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.02. 12:36:42

@Yorg: állítólag ez valami 1965-ben épült pályaudvarrész volt és már repedezett, csak senki nem csinált semmit. Lehet, hogy meg tudják majd oldani, hogy a kínaiak nyakába varrják ezt a dolgot. Láthatóan át lett építve, kérdés, hogy indokkal vagy anélkül.

www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=uvid

Most valamelyik barom kitalálta, hogy a temesvári vasútállomást építenék vissza az eredeti külsőre, szerintem teljesen felesleges, inkább több sín kéne. Az állomás mindenesetre átépül.

www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=temj

vergyula 2024.11.02. 19:05:14

@Deak Tamas: Ígérem fogok, ha szükséges.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.04. 08:45:08

@vergyula: beccszó? Nem kamuzol?
Jaj, elfelejtettem válaszolni az első kérdésre. Igen, száz jachtot Lölőnek meg ezeret, inkább hogy a Ticket Restaurant, Alstom, Siemens meg az összes többi nyugati cég vezérigazgatóinak legyen jachtja belőle.

Tapi2021 2024.11.04. 14:16:38

@vergyula: Többek között horvát és osztrák, sőt egyik évben angol rendőrök is szolgálatot teljesítettek Magyarországon, a turista szezonban.
Ez annyira nem rendkívüli.

Azt tudjuk, hogy mikor, hányan, meddig..., miért voltak, lesznek itt Kínából?

(És ugye nem Kína akarja a demokratikusan megválasztott magyar kormányt megbuktatni, egyre erőszakosabban!!! Hanem... Akkor kik a barátaink?)

Tapi2021 2024.11.04. 14:20:31

@Deak Tamas: "meg amit az előbb írtam még, a pardubicei eloszto felértékelődése. Ezért is ideges Hollandia, megszűnik a pénzhalmozás Amszterdamban.
Az osztrákok is ezért blokkolják a románbolgár Schengent, hiszen felértékelődne a Fekete tenger, pláne most ! "

Nem mondod komolyan, hogy ezeknek a rendes, csupa szív, önzetlen nyugati országoknak fontosabb a saját ÉRDEKÜK, mint a BARÁTSÁG???

Tapi2021 2024.11.04. 14:23:29

@vergyula: "Amúgy nyilván inkább egy holland rendőr, mint egy kínai. "

Miért?

A hollandok is arra rendezkedtek be, hogy kibasszanak velünk, kormányt buktassanak, a kínaiak meg nem. Akkor miért jobb egy volt gyarmattartó, népirtó, tömeggyilkos ország rendőre, mint egy kínai???

Tapi2021 2024.11.04. 14:27:10

@Gery87: "Mert az alternatíva rosszabb."

Az alternatíva a szuverenitás, a szabadság és a normális kapcsolatok MINDENKIVEL.

De az egyik hatalom érdekében összeveszni egy másikkal, amiből nekünk SEMMI hasznunk... És sokféleképpen fizetni ennek árát...

Tapi2021 2024.11.04. 14:29:05

@alöksz róz: Én úgy látom, csak az egyik fele állt be egy NER-kitartott, feleséglehallgató mögé, csak a puszta O1G-s gyűlöletből.
Ez a fele valóban kérdéses erkölcsileg.
A másik miért lenne?

Tapi2021 2024.11.04. 14:31:55

@alöksz róz: "ti loptátok el az országnak járó eu-támogatásokat.
ez az egyik oka, hogy nem jönnek most az eu-s pénzek "

Minden nem alapból gyűlölködőnek tiszta már régen, hogy valójában miért nem jönnek a pénzek.

Tapi2021 2024.11.04. 14:39:29

@vergyula: "És nem, ez nem irigység. "

Hanem?

Ha Hans kapná, mert elvégzi ugyanazt a munkát és kivinné a pénzt németbe és ő venné a jachtot? (Ahogy veszik is.) Az jobb?

Kapitalizmusban a vállalkozó profitért dolgozik. Hogy mit vesz a profitból, az ő dolga!

Megtörtént eset, hogy megbíztam egy tervezőt nonprofit kis cégként egy ház átépítésével. Nem hittem a szememnek a költségek láttán. Kérdésre elmondta, hogy már egy ekkora projektben is kell lennie minimum egy új Mercedes árának, különben hozzá sem kezdenek!!!

És mindezt egy fillérekből élő nonprofitnak tervezte így!

Hidd el, egy kis jacht ára semmi a százmilliárdos projektekben. Ezen csak a szocializmusban nevelkedett proletárok vergődnek. Nyugaton fel sem tűnik, annyira természetes, hogy egy cég keres az üzleteken. A tulajoknak meg van jachtjuk, vagy magán repülőjük...

Tapi2021 2024.11.04. 14:43:59

@Boldeone2: ""Ha van Isten, ne könyörüljön rajta:
Veréshez szokott fajta,
Cigány-népek langy szivű sihederje,
Verje csak, verje, verje" "

És nem tűnik fel nektek, hogy EZEK TI VAGYTOK!
A szolgalelkek, akik kiakadtok, amikor egy magyar nemzeti kormány nem akar mások, "cigány-népek", gyarmatosítók, csicskája lenni!

Ez a vers RÓLATOK SZÓL! A nyugatnak, - mikor kinek - HAJBÓKOLÓKRÓL, a saját népeteket LENÉZŐKRŐL!!!

Tapi2021 2024.11.04. 14:46:22

@Boldeone2: "Ajánlok neked nacionalistának egy kis román körutazást! Nézd meg, hogy a románok mennyit fejlődtek önmagukhoz képest, meg azt is, mennyit fejlődött Magyarország
Nem véletlen fogy az erdélyi magyarság...Még a határontúli politika is kudarcot vallott! "

Magadnak is ellentmondasz. Ha annyira jó lett Romániában, miért jönnének el onnan???
Nem a jólét FELÉ mennek az emberek?

vergyula 2024.11.04. 15:09:28

@Tapi2021: "Akkor miért jobb egy volt gyarmattartó, népirtó, tömeggyilkos ország rendőre, mint egy kínai???"
Hollandia legalább múltidőbe tette a fenti jelzőket.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.05. 14:50:09

@Tapi2021: ugye? pedig épp most volt két nevezetes évforduló (október 15 és november 4) amely mily szép megjelenítése a barátságnak és a szövetségi hűségnek.
Az előbbit nem is értem mért nem ünnepli Boldili. Szerinte úgyis a magyarság életre-halálra összeforrott a németséggel.

gigabursch 2024.11.06. 11:39:08

@gigabursch:
No...

Annak tükrében, hogy a közéletbe Szájer "csatornán szökik ki a meleg" József visszatért, nem sok jövőt jósolok.
Ami viszont ennél is beszédesebb: a csodálatos nagy, messiási TiSza se nagyon határolódik el a buzi barátjuktól.

Sőt, ami még durvább: a lakatosratyi féle bűnöző és haveri körének túlkapásai kapcsán sem határolódik el semmitől => Ők is vastagon benne vannak a buzeranciában.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása