magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Megszállás?

A balliberális Válasz azokra számít, akik nem ismerik a régió történelmét.

Ami ugyanis a magyaroknál természetes, az nem feltétlenül van így más népeknél.

Egy magyar számára természetes alapigazság, hogy az ember nem lehet magyar, ha nem magyar az anyanyelve, de legalábbis nem tud magyarul magas szinten. Egyszerűen a két dolog szervesen kapcsolódik. Ha valaki nem tud magyarul, de közben magát magyarnak mondja az mindenképpen viccesen hat.

Míg vannak népek, ahol ez egyáltalán nincs így. Simán lehet pl. zsidónak, kínainak, örménynek lenni az adott nyelv ismerete nélkül. Sőt, egyes népeknél, a nyelvtudás hiánya az alapjellemző: pl. az írek 75-80 %-a egy szót se tud írül, s alig 4-5 % beszél anyanyelvi szinten írül.

Az ukrán eset is teljesen egyedi. Történelmileg úgy alakult, hogy az ukránoknak 2 nyelvük van: az orosz és az ukrán. S, szintén történelmileg, úgy alakult, hogy az identitás folyékony az egész orosz-ukrán határvidéken: amikor a hatalom ukrán, akkor több az ukrán, amikor meg orosz, akkor több az orosz, miközben a személyes identitás ugyanaz.

A nyelvi identitás és a nemzeti identitás nem is egyezik. Magyar szemmel felfoghatatlan, de simán lehet valaki egyszerre orosz anyanyelvű és ukrán nacionalista, ahogy ukránul beszélő és orosz identitású is.

Ez ismert a világ más részein is. Spanyolországban is megesik ez egyes régiókban.

Az meg nem valamiféle elnyomás eredménye, hogy az elitnyelv az orosz Ukrajnában. Így alakult: orosz nagyvárosok, a körülöttük ukrán falvak. S ezen 30+ év ukránosítás se tudott változtatni.

ma már ilyet nem szabad csinálni, ez még egy 2014 előtti nyelvi térkép a településszintű fő beszélt nyelvről

A cikkben is említett szurzsik egy orosz-ukrán keveréknyelv: a nyelvtan és a szókincs inkább ukrán, míg a kiejtés és a kifejezések inkább orosz jellegűek. Persze hozzá kell tenni, az orosz és az ukrán nyelv a XV. századtól kezdtek egymástól elválni, a szókincs 70 %-a máig azonos - ez kb. olyan közelség, mint a spanyol-portugál esetében.

Címkék: közélet
19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2618850394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gelimtredfd 2025.05.01. 12:24:50

Egy magyar számára természetes alapigazság, hogy az ember nem lehet magyar, ha nem magyar az anyanyelve, de legalábbis nem tud magyarul
---------------------
1. Nem számjára, oda stak a postás bírongja a levelet, úgy indogermán enek-anak-val:nekje.
2. Természet hang nem van, bullshit új-ónemmagyar, ősmagyarul Natur eredő és bölvány, de a természet libcsi-kretény, de a magyarnak nem volna kreálás.
3. Olyan hang, hogy alap nem van, az al a túl, Grund raku.
4. Az igazság egy bulslhit hang, bé az indogermán ie stumától eredne, ahogy ida és Joch vagyis jog, de magyarul raktaraku van.
5. A lehet hangot dúrgerni, bullshit ontológia.
6. A tud hangot is dúrgerni, magyarul rakni van.

7. Hát itt van a probléma, hogy az új-ónemmagyar egy libernyák-kretény kreol halandzsa, nem nyelv, hanem egy libernyák-kreol zagyvaság, annak van egy libernyák-kretény ideológija. A magyar nyelv nem fingár, hanem indogermán és germán nyelv, de az új-ónemmagyar nem a magyar nyelv, hanem egy ideológiai zagvaság. A zagyvaságot nem rakem, attól, hogy halandzsa, ergo magyar se vagyem? Fasza rekkelés, kérdés ez, hogyha tagadem az új-ónemmagyar zagyvaságot, úgy hogyan vagyem? Nem is mekegem, hogy halanadzsa.

Gelimtredfd 2025.05.01. 12:27:24

A nyelvi identitás és a nemzeti identitás nem is egyezik. Magyar szemmel
--------------------

Nem hatatlan, ezt dúrgerni kell! De hogyan ne volna rakni és felfogni? Könnyű, de nagyon, attól, hogy én se mekegem az új-ónemmagyart, nyelvtagadó vagyem, attól, hogy egy sklavenaufstandi libernyák halandzsa. Magyar szemmel? Hol van itt a magyar szem? Jah a magyar szem a libernyák új-ónemmagyar sklavenaufstandi vagy az eredeti magyar?

Én nyelvtagadó vagyem, úgy én felfogem.

Gelimtredfd 2025.05.01. 12:29:36

Ha valaki nem tud magyarul, de közben magát magyarnak mondja az mindenképpen viccesen
-------------
1. Tud hangot dúrgerni, rakni. A közben hangot is, a kép az is kretény-libcsi hang, hép volna magyarul, a vicc az ész vigyáz, vizsgál rokonja, úgyhogy bulslhit.

2. Talán nem is kellene magamat magyarnak mondanem, attól, hogy a fenti definíció rekkint: magyar=sklavenaufstandi zagyvaság, untermenschliche Ideologie.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.01. 12:30:01

Pont a negyedikben ismertetett gondolkodás felszámolása lenne a legfontosabb kulturális cél, hiszen akkor az alapján Franc Liszt se magyar, viszont pl. a Gery igen.
Nem kell ennyire messzire utazni a nyelv és identitás kérdésében, elég Bosznia Hercegovináig, ahol három nemzet beszéli ugyanazt a nyelvet. Ezt az észlelést kellene már végre Magyarországon is tudatosítani.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.01. 12:32:13

Most tűnik fel, szépen látszik az 1772-es és az 1795-ös határ.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.01. 12:46:09

Érdekes az utolsó bekezdés, mert én olvastam - nem ellenőrzött - forrást, amely cári orosz tisztviselőket idéz, akik kérnek ruténül tudókat, mert nem értik a nép beszédét. Az elhírest Anton Kisszét kussoltató jelenetben a házelnök minden szavát lengyelből értem, az átlag ukrán nyilatkozót az orosztanítás miatt úgy ahogy, a régi modoros ukrán szobityija tévéhíradókat alig.

Anna Panova :

www.youtube.com/watch?v=wkP0d8HEGlE

Olha nagyjából szép is jó is :

www.youtube.com/watch?v=ezDhM5lgQ3g

Olena szerintem rettenet

www.youtube.com/watch?v=pf7ZLAWKEcU

Marina Kuhár jó :

www.youtube.com/watch?v=RPioa0goez8

Boldeone2 2025.05.01. 13:17:05

Az meg nem valamiféle elnyomás eredménye, hogy az elitnyelv az orosz Ukrajnában"

- Dehogynem!

"In the official report of Orlov Shevchenko was accused of composing poetry in "Little-Russian language" (an archaic Russian
name for the Ukrainian language) of outrageous content"

- Üldözték az ukrán nyelvet

ez a nevem senki 2025.05.01. 14:29:48

azis természetes volt itthon ahogy 45 után a korábbi önkéntes latin német francia tanulás után mindenki oroszul akart tudni

Gelimtredfd 2025.05.01. 14:34:17

@Deak Tamas: gondolkodás felszámolása lenne a legfontosabb kulturális cél, hiszen akkor az alapján Franc Liszt se magyar, viszont pl. a Gery igen
----------------------------

1. Hát stak a sklavenaufstandi magyar? gondolkod, attól, hogy gonosz, gonduja van, az ősi rakand, hogy racionális(nem írem, hogy magyar).
2. A felszámolás bulslhit frazeológia, németizmus, de itt nem rakem, hogy most 1 és 2 van? He? Nem rakem ezt a zagyva kreolt!
3. A cél egy libcsi jevevényhang, a sklavenaufstandi új-ónemmagyar mekegés hangja, vagy a halandzsa magyarnak? Ősiül remu van, de az nem cél.
4.Alap hang se van, az al a túl volna, Grund raku ősiül.
5. A hinni és hiszen hangokat is dúrgerni.

6. Ahogy írtem a magyar mekgést inkább egy schalken- vagy sklavenaufstandi libernyák-kretény kreol makogásnak kellene mondani, nem több, ahogy egy ideológia, egy szabott ideológia a sklavenaufstandi libcsizmusra. Én nyelvtagadó vagyem, vagyis tagadem a magyar nyelvet, attól, hogy az ősi nyelv nem ez, de ide se írem mostmár, hogy magyar.

Azt mondem, hogy nem is vélem mostmár magamat magyarnak, attól, hogy a magyar nyelv sklavenaustandi nyelv és stak a Sklavek, a liberál-kretény Sklavek makogják liberáliánál. Az ősi nyelv nem ez volt, ahogy leírtem a blogemon és az alna új-ónemmagyart dúrgertem.

7. A sklavenaufstandi nyelv szab, az ősi regel. Az ősi nyelv ott ered vissza, ahol a parolet az ember nem rakja: die Menschen sind Ressourcen- Negan. Attól, hogy a fenti parole interpretációja sok artájú volna, hogy vélni volna, hogy energiára Ressourcen. A liberál új-ónemmagyar, vagy sklavenaufstandi zagyvaság, a magyar szab, szabja az antoregyót a rekkelésre.

Gelimtredfd 2025.05.01. 14:43:37

@Gelimtredfd: Ha rekked(evaluieren) az új-ónemmagyar kreol zagyvaságot, úgy látni van a kretény-libcsizmus, hogy a a kreolságtól aaz antoregyók(Antwort) már előreprogramolva vannak, stak a probléma annyi, hogy az úgymond antoregyó nem racionálisok, attól, hogy zagyvaságok, hogy az új-ónemmagyar makogás egy kreol halandzsa. Az ősi nyelv is előrerekk, előreprogramol, stak nem úgy, hanem eredően és racionálisan, ahogy az új-ónemmagyar zagyvaság, attól, hogy a kretény-libcsi előreprogramolt izék(antoregyót nem is írem) stak úgy állnak fenn, ha az új-ónemmagyar egy kreol halandzsa, de ennél a kreol halandzsánál folyton az van kiírva, hogy:error, error, error.

ez a nevem senki 2025.05.01. 15:13:07

magyar egy jappan alnyelv
közös szavaik bizony
ítják
anna hana soma mama papa bye ok karate

vasútihíd 2025.05.01. 16:06:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: idősebb ismerős még az előző rendszer alatt írországban cserediákként volt egy ideig. ő mesélte hogy ott az hitték a diáktársak hogy magyarország a szovjetunió része és oroszul beszélünk. neki kellett elmagyaráznia hogy nem. külön ország saját nyelvvel.

Gelimtredfd 2025.05.01. 16:13:04

@ez a nevem senki:
Ez most fingrista paródia volna?

Stakhogy a közös hangot dúrgerni, nem magyar, ide azt kell mondani, hogy együttes vagy innento, de együttes.
A szó se magyar hang, zátemi, ezt is dúrgerni. A bíz ősi, hogy germán, de már újra magyart írtem máshol, stakhogy a magyar a sklavenaufstandi, de a bizonyít hang bullshit, dúrgerni.
Az al túl volna grammatikailag(újra nem azt írem, hogy magyarul).

Hát igen, de már írtem, hogy a japánnak van indogermán rétegje, grammtikája indogermános is, ahogy a nyelvi rakásem japán.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.01. 16:18:53

@vasútihíd:

Ez szimpla tudatlanság.

A 70-es évek végén a latin-amerikai médiákban 2-féle leírás volt Kelet-Európáról:
- baloldali médiák: mindenki gazdag, boldog, az állam mindent ingyen ad, az emberek spontán módon folyamatosan mozgalmi dalokat énekelnek,
- jobboldali médiák: mindenki egyenruhában jár, kijárási tilalom van, éheznek az emberek, minden fontosabb kereszteződésben szovjet tank áll.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.01. 16:23:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: üldözték az ukrán nyelvet, ebben a tökkelütöttnek igaza van (be is volt tiltva a lengyel felkelések után a nyomtatás meg a használat) de nyilván igazad van, hiszen ezen az alapon a "magyar elnyomás" miatt semelyik mai utódállami nyelvnek nem volna szabad léteznie az utódállami propaganda szerint.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.01. 16:24:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: amit a vasútihíd írt, ugyanazt hitte egy itt élő igen ostoba belarusz lány is.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása