magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Nehéz a leváltott messiás sorsa

Hatházi Mákos, a fanatikus ballib megmondóember nehezen dolgozza fel a helyzetet.

Idén tavalyig még ő volt a Soros Központ által kijelölt teljhatalmú messiás. Aztán se szó, se beszéd leváltották. Pedig Mákos mindent teljesített.

Napokig zokogott Mákosunk. Próbált fellebezni, de mintha csak a Facebook moderátori döntése ellen lépne fel: falakba ütközött.

Érthető tehát kirohanása most, valójában "Lázár János" alatt "Soros gazda" értendő persze.

222 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1018737506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.25. 12:27:03

Nekem, mint 30 évig bejárónak nagyon tetszik, hogy az agyhalottak mennyire érzékenyek lettek a vasútra. A főagyhalott Gyurcsány alatt ugyebár majdnem lebontódott pár pályaudvar és az volt a mondás, menjen csak a vidéki paraszt albértletbe Butapestbe.

vergyula 2024.11.25. 12:48:30

@Deak Tamas: Igazad van, pl. Mátyás alatt egyáltalán nem volt vasút, de velünk volt az igazság!

Nagyszerű, hogy egyes agyhallottak véleményét pl. a vasút állapotáról az határozza meg, hogy ki van kormányon.

alöksz róz 2024.11.25. 13:07:38

@Deak Tamas: de mára már úgy felverte a fidesz-kormány a lakás- és albérletárakat, hogy ilyet senkinek eszébe se jut mondani.

alöksz róz 2024.11.25. 13:09:08

@Deak Tamas: ma már az a mondás, hogy versenyezzen a paraszt a kelet-ázsiai munkavállalókkal bérben és munkakörülményekben.

hát a kurva anyját mindnek aki a fideszre szavaz, erre már tényleg nem lehet mit mondani.

vergyula 2024.11.25. 13:25:10

@alöksz róz: Tíz forint a forró lángos, kurva anyád Lázár János! (anyukától bocsánatot kérek)

alöksz róz 2024.11.25. 13:34:00

@vergyula: jó ember a lázár jános, bajnok lett a ferencváros

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.25. 13:53:43

Hogy miért is kell egyeseknek távol-keleti vendégmunkások képességeit alulról el se érően versenyezni velük, a fenti hozzászólások ékesen bebizonyítják. A távol-keleti versenytásrnak biztos nincs ennyi szabadideje ennyi hülyeség leírására, az a létfenntartással van egész nap elfoglalva.

alöksz róz 2024.11.25. 14:07:07

@vergyula: akkora inflációt csinált a fidesz, hogy még a fradi meccsre is kevesebben járnak.

vergyula 2024.11.25. 14:11:27

@alöksz róz: Félő, hogy a jegyeladások csökkenése felborítja a Fradi költségvetését....:D

Gery87 2024.11.25. 14:19:21

Gyenge próbálkozás, továbbra is az a valóság hogy a MÁV egy rakás szar, és Lázár se tud vele mit kezdeni.

Soroson csak nektek jár az eszetek állandóan.

Az meg hogy egyesek szerint mindenki olyan fizetett ügynök meg propagandista mint ők, csak a másik oldalon, sok mindent elárul.

@Deak Tamas:

És ha a Gyurcsány is leszarta akkor máris minden rendben van nem? Te agyhalott droid.

Gery87 2024.11.25. 14:25:07

@Deak Tamas:

Megint azzal próbálsz lesöpörni valamit hogy milyen kár hogy az embernek van szabadideje, ellenben meg is lehetne a szalag mellett dögleni...?
Milyen jó is a létfenntartással küszködni.
Ez a "másnak szarabb" "gyurcsány alatt jobb vót?" nem érv, mikor fogjátok már fel?

Te idióta sötét fasz bazmeg, inkább maradnál kussba.
Életedben még érdemben nem érveltél semmire!

Boldeone2 2024.11.25. 14:31:51

Tényleg egy rakás szar minden, az is bizonyítja, hogy a hatalmi önkény képtelen bármilyen önreflexióra, pedig szinte minden nappal csak rosszabb helyzetbe kerül az ország
Ma igénybe vettünk egy szolgáltatást, ami 3 éve 15 ezer forint volt, ma 50 ezer...Brutál...Orbánék nem vállalják a felelősséget, mindent a háborúra fognak...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.25. 14:51:51

Élesedik a verseny és a fülöp-szigetekiek állnak jobban. Kemény az ellenfél csapata, nagyon kemény.

Boldeone2 2024.11.25. 14:57:45

@Deak Tamas: ingatlan.jofogas.hu/hajdu_bihar/Uj_epitesu_lakas_kiado_Debrecenben__kozel_a_belvaroshoz_151169121.htm

31 nm- es kiadó lakás, Debrecen...280 ezer/ hó...

Aki eddig nem " lépett" annak vége....

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.25. 14:59:53

@Boldeone2: hát lépj már innen Európába, német őseid földjére, mindenkinek jobb lesz ! Grüss dich !

alöksz róz 2024.11.25. 15:40:24

@Boldeone2: megszereztek már ezek egy csomó mindent. és ahogy megszerezték nyomták is fel az áraikat, nem volt ellopnivaló eu-s pénz.
a lakásárakat is ők nyomták fel.
meg beruházni se akar szinte senki maradék független cég, mert fél hogy esetleg még megtetszik a fidesznek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.25. 15:54:49

@Boldeone2:

Azonnal vezessen be a Zorbán állami monopóliumot a lángoseladásra!

vasútihíd 2024.11.25. 16:06:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: szerintem boldi kutya központi árplafont szeretne. ami persze semelyik általa idealizált liberális nyugati kizsákmányoló országban nincs.

vasútihíd 2024.11.25. 16:07:56

@vergyula: a fradi a jó szereplésével rászolgált a pénzekre

alöksz róz 2024.11.25. 16:16:11

@Boldeone2: ezt csak a kurvák tudják megfizetni

Gery87 2024.11.25. 16:33:54

@Deak Tamas:

Te meg visszamehetnél szopni Romulus pöcsét, Drakulkám.

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szerintem jobban járnánk ha nem csinálnának semmit, csak ar volt jó hogy bekúsztunk alátok a béka segge alá 2 cenitvel....
Még 4 év "tevékeny kétharmad" és alátok megyünk, úgyhogy semmit ne csináljanak inkább.

vergyula 2024.11.25. 17:29:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Birca, kezdesz a sztenderd fideszes kommunikáció szintjére süllyedni.

vergyula 2024.11.25. 17:51:58

Vigyázó szemetek a Délire vessétek!

valis47 2024.11.25. 18:11:22

@alöksz róz: Ja, felverte, 150 ezres lakbér- vagy törlesztőtámogatást adhat adókedvezménnyel a munkaadó jövőre a 35 év alattiaknak, hogy a kurva anyjukat, ugye?

Digitális_Fater 2024.11.25. 18:29:16

@vergyula: Amit már rég le kellett volna bontani, de a sok libsi ott zokogna és élőlánccal védené azt a pályaudvarnak csúfolt, bezzegromániai színvonalú szarkupacot.

vergyula 2024.11.25. 18:34:27

@Digitális_Fater: Meglehet, de én nem az a libsi vagyok.
A kérdésben meghallgatnám Vitézy véleményét.

Boldeone2 2024.11.25. 18:41:19

@valis47: felverte, 150 ezres lakbér- vagy törlesztőtámogatást adhat adókedvezménnyel a munkaadó jövőre a 35 év alattiaknak, hogy a kurva anyjukat, ugye?"

- Gondolom azzal tisztában vagy, hogy ezzel csak a választások előtt szeretnének enyhíteni az ők maguk okozta válsághelyzeten.
A fiatalok támogatják őket legkevésbé....

Megjósoljam mi lesz?? A bérbeadók fél- egy év múlva szépen ráemelnek 150 ezret, vagyis beépitik az árakba...

Azok, meg akik éppen túl lesznek a korhatàron, óriásit szívjak...

Boldeone2 2024.11.25. 18:46:16

@valis47: Először is inflációs várakozásokat kellene enyhíteni!

Azért pörög irreálisan az ingatlanüzlet, mert akinek van az befektet ebben a forszírozott inflációs környzetben; akinek nincs az meg hitelekbe mászik. Mindkettő valahol kémyszerűen...

A forint brutálisan értéktelenedik!

Boldeone2 2024.11.25. 18:49:59

Akinek kevesebb pénze van, az dollárt, eurót, vagy kripo marhaságot vesz, akinek sok, az imgatlant...

Fújják fújják a lufit, ami majd kipukkan egyszer...

Eljöhet az az idő újra, amikor az ingatlan kevesebbet fog érni, mint a hitel...Azaz: eltűnik az önrész, az ember nincstelenné válik..
Szevasz!

alöksz róz 2024.11.25. 19:35:20

@Boldeone2: nem nagyon lesz munkáltató aki kifizeti.

Gery87 2024.11.25. 19:40:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Eddig az jött le hogy én Sorosék mellett érvelek? Szomorú, szomorú hogy ilyen vastag az akváriumod fala.

Gery87 2024.11.25. 19:47:33

@vergyula:

Nincsenek már érvek, pozitívumok, "a jobber rendszerkritikus elit" fele látens buzi, a másik fele tolvaj újgazdag proli, a csicskáik mint Orbán Balázs hülyék mint a segg, mert a hűség fontosabb mint az alkalmasság...az illiber politika nem hozott eredményt mert a béka segge alatt vagyunk, a "sorosista brüsszelita" kormányok semmivel nem rosszabbak, Gyurcsányozás se működik mert a jelen legerősebb ellenzék nem ballib sőt egy volt nerednyik vezeti..stb. .válság van, morális és anyagi.
Az önző kisember pedig a hasát nézi, mint maszop idején 2008 után és ugyanúgy ejteni fogja őket mint a Fletót...kuruckodás, "normalitás" ide vagy oda.

Szarban vannak.

Ezt már Birca se mosdatja ki.
Maradnak a sablonok.
de minek.

Gery87 2024.11.25. 19:50:35

@valis47:

Ja, ennek is az lesz az eredménye hogy 150 helyett 200-250 ezer lesz a lakbér, mert "úgy is kifizetik, 150-et állnak helyette.."
Ez volt eddig mindennel. Ehhez nem kell közgazdásznak lenni, a csokkal is ez volt..."ja hogy van állami lóvéjuk? Akkor emelünk, van pénzük úgyis baszki.."
Nesze nektek kapitalizmus bazmeg.

De várjuk ki a végét mi lesz ebből, főleg semmi jó.

Gery87 2024.11.25. 19:52:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Jaj, ugyan már...
Már érveid sincsenek csak puffogtatsz egybites hülyeségeket.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.25. 20:28:22

@Gery87:

Nem lehet a felvilágosodást éljenezni, majd csodálkozni eredményén.

vergyula 2024.11.25. 20:53:47

@Gery87:
""a jobber rendszerkritikus elit" fele látens buzi" - Látens? ;)

"a másik fele tolvaj újgazdag proli" - Milyen tolvaj??? Közbeszerzéseken gazdagodtak meg, törvényesen!!! És egy vállalkozó arra költi a profitját, amire csak akarja! (kicsit hiányzik Tapi, próbálom pótolni)

"Gyurcsányozás se működik" - Azért próbálkoznak, akár az itteni a kommentek között is.

"Az önző kisember pedig a hasát nézi" - Sok elemzés szerint Trump ezért tudott nyerni. Kiváncsi leszek, hogy errefelé is működik-e.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2024.11.25. 21:57:39

@alöksz róz: "de mára már úgy felverte a fidesz-kormány a lakás- és albérletárakat..."

Hát bazdmeg, aki ilyet képes leírni, azzal nem szabad vitatkozni. Mert a mocsok kormány direkt elkezdi felnyomni az árakat. :-)))) És te ezt el is hiszed vagy csak a parasztoknak mondogatod lázítási céllal?

Ha esetleg érdekel, az életszínvonal (reálbér) növekedése nyomja fel a bérelti árakat. Szerinted Párizsban mitől magasak ezek az árak? A Fidiesz miatt, mi? Mindenki gazdasági javulást akar, annak meg ez a követezménye. Menj el Berlinbe, Zürichbe meg mindenhová.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2024.11.25. 22:01:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
EZ jó poén volt.

Látom magam előtt, kis piros-fehér-zöld körben nagy NL betűk: Nemzeti Lángosbolt.
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2024.11.25. 22:11:05

@Boldeone2:
"A forint brutálisan értéktelenedik! "

Ecsém, az adatokat megnézhetnéd, miközben baromságokat beszélsz.

www.portfolio.hu/arfolyam/EURHUF/EUR-HUF%20Spot

5 évvel ezelőtt 336 volt az EUR, most meg 411, az 22%-os növekedés 5(!) év alatt. Az infláció ennél sokkal nagyobb volt. Mondjuk csak 22-ben 40%-kal nőtt az élelmiszerek ára. Magyarul az EUR nem drágult annyira, mint a többi termék, tehát relatvíen (bár ez a szó neked magas) OLCSÓBB lett az euró.

alöksz róz 2024.11.25. 22:13:36

@fofilozofus: hát igen, ha van valami számunkra kedvezőtlen tény, az a legjobb, ha tudomást se veszünk róla :D

és képzeld, tényleg szándékosan hajtotta fel, legalábbis részben. pl. amikor a mindenféle arab kínai orosz jöttmenteknek eu-s tartózkodási engedélyt ad a fidesz azért, hogy az ő ingatlanos cégeiktől vegyenek lakást. na, ezt nehéz nem szándékos árfelhajtásnak nevezni.
az árfelhajtás többi részéről elismerem, hogy nem volt szándékos, hanem a dilettantizmusból következett.

alöksz róz 2024.11.25. 22:15:54

@fofilozofus: :D

az élelmiszerárnak mi köze az euróárfolyamhoz

alöksz róz 2024.11.25. 22:24:18

ekkora marhaságot már régen olvastam.

Gery87 2024.11.25. 22:30:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem csodálkozom az eredményén, a kezdetektől fogva voltak népi demokratikus szuverenista elemei, melyek el ettek nyomva az elit által, ezeket kell érvényre juttatni és ennyi.
Az alapelv jó.

A belsőégésű motor is jobb mint a gőzgép, annak ellenére hogy sokáig ólmozott benzint használtak bele, még nem kell elvetni az egészet koncepciót mondván a gőz kevésbé káros mint a gőz.

Gery87 2024.11.25. 22:39:41

@vergyula:

Működni fog.
A magyar embernek nagy a szája, (de gyenge az ökle) a pénztárcája meg kicsi, bármekkorára is tudja nyitni....

Ez itt még nem az orosz olajjal meg gázzal és piaccal megtámogatott Lukasenka állama, a kuruckodás mögött ott a világpiaci kitettség és ha jön a válság, csóróság, a kuruc átmegy labancba.
Az a kétszínűség, elvtelenség, pragmatizmus ami most Bircáéknak előny, vissza fog ütni.

Ahogy ezekből a hülye kádárásita nyuggerekből Horthyisták lettek ,úgy lesznek megint posztkáderek....

Birca ezt nem érti: a hazug, kétszínű látens buzikból nem elsz soha elvhű konzi keresztény.

Gery87 2024.11.25. 22:41:02

@fofilozofus:

Tipikus: "máshol is szar!"
Csak akkor meg minek a NER?

Gery87 2024.11.25. 22:41:57

@fofilozofus:

5 éve több mindent tudtam venni mint most, a többi csak duma.

Gery87 2024.11.25. 22:43:03

@Gery87: * kevésbé káros mint az ólom...

alöksz róz 2024.11.25. 22:43:31

@Gery87: "Az a kétszínűség, elvtelenség, pragmatizmus ami most Bircáéknak előny, vissza fog ütni." - tévedsz, az nem pragmatizmus, hanem opportunizmus.

Gery87 2024.11.25. 22:58:18

@alöksz róz:

igazad van.

Boldeone2 2024.11.25. 23:11:55

@fofilozofus: Magyarul az EUR nem drágult annyira, mint a többi termék, tehát relatvíen (bár ez a szó neked magas) OLCSÓBB lett az euró."

- A lófaszt lett olcsóbb az euró! " relatvíen" sem, mivel többet fizetsz érte! Az euró árának növekedése azt mutatja, nálunk nagyobb az infláció, és szarabb a gazdasági költségvetési helyzet, mint a többi országban; de az infláció egy része belső okokra vezethető vissza, más része külső okokra, mint pl az euro gyengülése. Kb 1% árfolyamgyengülés kb 0,3-0,4 %- al dobhatja meg az
inflációt

valis47 2024.11.25. 23:17:59

@Gery87: Azért emlékszem ilyen szövegekre úgy 12 évvel ezelőttről is :)

Majd elválik.

alöksz róz 2024.11.25. 23:22:03

@Boldeone2: a főfilozófus úr felfedezte a relatív árfolyamot.
:D

Boldeone2 2024.11.25. 23:22:24

@fofilozofus: Ehhez mit szólsz, pupák?

www.google.com/search?q=pln+huf&oq=pln+huf&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyEwgAEEUYJxg5GEYYggIYgAQYigUyBwgBEAAYgAQyBwgCEAAYgAQyBwgDEAAYgAQyBwgEEAAYgAQyBwgFEAAYgAQyBwgGEAAYgAQyBwgHEAAYgAQyBwgIEAAYgAQyBwgJEAAYgAQyBwgKEAAYgAQyBwgLEAAYgAQyBwgMEAAYgAQyBwgNEAAYgAQyBwgOEAAYgATSAQg3ODE4ajBqN6gCFLACAQ&client=tablet-android-samsung-ss&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Tudjuk, a zlotyi is "relatíve olcsóbb" lett, mert nem drágult annyit, mint a többi termék Magyarországon...

Ennyi baromságot összehordani az Orbán- rezsim védelmében!

Qurva egyszerű pedig a dolog: ha most kimész Zakopane- be, akkor csak a csak a két fizetőeszköz közötti értékváltozás miatt 10%- al többet fizetsz, mint egy éve...

Boldeone2 2024.11.25. 23:26:54

@alöksz róz: A Pesti Srácok vezető közgazdásza megírta, hogy nem is gyengül a forint, sőt, erősödik, relatíve...Csak nem jól nézzük a folyamatot...Örüljünk neki ...

Boldeone2 2024.11.25. 23:34:47

Amikor Vityáék átvették a hatalmat 68 ft volt egy zlotyi, most meg 95 ft...

Erre mi a válasz???

Csak jelzem: Lengyelországban januártól kb 1000 euró lesz a minimálbér! Van hová kapaszkodni!

alöksz róz 2024.11.25. 23:42:12

@Boldeone2: kerekítve kb a felével nőtt. viszont az alma ára átlagosan duplájára nőtt.
tehát relatíve a forint 75%-kal többet ér.

valis47 2024.11.25. 23:50:23

@alöksz róz: Nem, ezt úgy hívják amcsiban, "girl math".

Madarász Henrik 2024.11.26. 01:03:03

@Gery87: Lázár szarik a MÁV-ra, annak idején örömmel lehúzott minden fejlesztést, ő az autópályaépítést szereti, abból sokat lehet lopni, ő amúgy sem jár vonattal sehova.

Gery1987 2024.11.26. 06:04:53

@valis47:

Speciel akkor ezt rám. Em volt igaz.
De a farkas soha se jöhet?

Gery1987 2024.11.26. 06:07:10

@Madarász Henrik:

Lázár potenciális kihívója Orbánnak. Oda rakja ahol szar, nehogy túl népszerű legyen...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.26. 06:17:04

@Gery87:

A rossz alap rosszat eredményez. Nem folytatni kell, hanem kidobni.

Gery1987 2024.11.26. 06:55:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Miért lenne rossz alap?
Mi a baj a jogi egyenloseggel, a személyek szabadságával, a sajtó vélemény vallás és szólásszabadsaggal?
Ha ezeket elveted az csak visszaút a szolgasag felé.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.26. 07:49:35

@Gery1987:

Mert a jogi egyenlőség semmi, ha valójában nincs egyenlőség.

Mert a választott hatalom semmi, ha valójában ez ahatalom nem rendelkezik hatalommal.

Semmi a véleményszabadság, ha valójában semmi se függ tőle.

Gery1987 2024.11.26. 08:32:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

És erre az a megoldás hogy akkor ne is legyen alapból semmi ilyesmi vagy az hogy akkor kikényszerítsék a valodisagukat?

Utóbbi.

Te azt mondod a gyereket a fürdő vízzel...
Mivel nem tudsz egy jót enni inkább nem is eszel...
Egyik se működik.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.26. 08:35:06

@vergyula: ugye az FTC-nek adja, NEM a footballcsapatnak. A MOL Veszprém, Pick Szeged is ennyire idegesít, vagy csak a Fradi, amiről az említett magas hitelességű orgánumok írnak hergelési szándékkal?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.26. 08:40:07

@Boldeone2: az hogy hülye agyhalott vagy, ahogy a lieblinged is megmondta. Lengyelországban, ugyanúgy mint Romániában, a jegybanknak intervenciós kötelezettsége van a pszeduo-ERM árfolyam kötelező tartásához.

Gery1987 2024.11.26. 08:42:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Vagyis tagadod a népuralmat, helyette legyen egy nem választható leváltható elit ami valami isten nevében szolgasagba és elnyomás a taszít. Az egyéni és szellemi szabadság hiányával.

Gery1987 2024.11.26. 08:54:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Kivéve ha nem létezik vagy nem az amit te képzelsz el.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.26. 08:56:13

@Gery1987:

Еz véleményfüggő.

Ez a felvilágosodás alapja: nincs Isten, az ember mindenható.

Gery1987 2024.11.26. 09:27:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az ember az biztos, még van szája el tudja mondani mit akar. Hogy van e isten meg milyen és mit akar az még nem.

Nem lehet arra alapozni a társadalmat hogy valami felsőbbrendű entitas szerintem ezt meg azt akarja...

Boldeone2 2024.11.26. 09:29:20

@Deak Tamas: Lengyelországban, ugyanúgy mint Romániában, a jegybanknak intervenciós kötelezettsége van a pszeduo-ERM árfolyam kötelező tartásához."

- Már megint butaságot beszélsz, osoba! Nem azért erősödik trendszerűen 10-20- 30 éve a zlotyi, mert a jegybank mindig bevatkozik, hanem mert ezek a reálfolyamatok!

vergyula 2024.11.26. 09:30:07

@Deak Tamas: Az FTC került szóba, ezért írtam róla, akárcsak te.
Ez a kedvenc fertelmes érvelési technikáid egyike, mikor a rossz mellé gyorsan felsorakoztatsz még néhány rosszat.
"És amikor Gyurcsány szüzeket áldozott??? Az nem zavart???"

De sebaj, örülök, hogy a Fradi a saját lábán áll, mint Ráchelék.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.26. 09:34:44

@Gery1987:

Arra meg nem jó alapozni, hogy mindenkinek jogai vannak, ezáltal a pénz uralkodik.

Boldeone2 2024.11.26. 09:37:43

@Deak Tamas: Románia már nemcsak vásárlóerő- paritáson mért bérmutatókban, hanem nominál számokban is kezd megelőzni
; az egy főre jutó fogyasztásban is

24.hu/fn/gazdasag/2024/06/07/minimalber-berminimum-romania-kereset-fizetes-atlagber/

Elég ciki, hogy a románokkal vagyunk versenyben ( még)....Ha így haladunk, semmi jóra nem lehet számítani!

Háború ide- oda, kint a városok virágzanak, üzletek és éttermek nyílnak, nálunk meg zárnak...

alöksz róz 2024.11.26. 11:14:03

@Gery1987: "Nem lehet arra alapozni a társadalmat hogy valami felsőbbrendű entitas szerintem ezt meg azt akarja..." - hát dehogynem lehet. rengeteg történelmi példa bizonyítja.
ezer évig is simán fennálltak az erre alapozott társadalmak.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.26. 12:08:06

@vergyula: itt nem teljesen értem mire is gondol a költő, de megengedem a művészi szabadságot.
Rossz lenne ha a read-only előtti Gyulát elvesztettük volna, és helyette lett egy fülöp-szigeteki versenytárs.

Tapi2021 2024.11.26. 12:15:42

@Boldeone2: Persze. Orbán személyesen leüzent a térre, hogy 7000 forint legyen a lángos ára!
Nyilván nem a kereslet-kínálat szabályozza. Nyilván nem tudják ennyiért eladni, csak dísznek rakják ki, és ráfizetnek...

Ahogy azt a hülyék elképzelik.

Ugyanez az inflációval: Orbánék direkt áremelésekre kényszerítik a vállalkozásokat, emelik a nemzetközi energiaárakat, ők basszák szét az évtizedes és jól működő ellátási láncokat Európában és lassan világszerte, mert imádnak mindenkivel háborúzni, baszakodni...

(Kinek az érdekében?)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.26. 12:15:52

@Boldeone2: nem a zloty erősödik te hülye. Mivel euróhoz igazított intervenciós árfolyamú, a forint-euró árfolyamváltozásához igazodik.
Ami pedig Romániát illeti, olvasd el az agyhalott alöksz haverod által belinkelt cikket.

A két ország adórendszere között tehát az a lényegi különbség, hogy ugyan a munkaerő költsége egy átlagos magyarországi vállalkozó számára magasabb, Romániában arányaiban a munkavállalóra kivetett adóterhek magasabbak” – olvasható a Transtelex tavaly áprilisban megjelent, szintén 2021-es adatokat feldolgozó cikkében. Ebben kitérnek egy másik fontos vetületre is: a medián fizetések helyzetére. A medián kereset megmutatja annak az állampolgárnak a fizetését, akinél pontosan annyian keresnek rosszabbul, mint ahányan jobban. A mutató jelentősége, hogy például az átlagbérrel szemben, amelyet a magas keresetűek felfelé húznak, a medián bér sokkal jobb általános képet mutat az állampolgárok életszínvonaláról. Ebből a szempontból viszont rossz hír, hogy a régióban messze Romániában a legalacsonyabb a medián kereset, ebben a mutatóban havi szinten még Bulgária is jó 77 euróval (körülbelül 380 lej) van előttünk, Magyarországhoz képest pedig 164 euró (nagyjából 810 lej) a különbség. Az adatokat úgy kell értelmezni, hogy Romániában sokkal több a nem feltétlen minimálbéren, de azért alacsony fizetés mellett dolgozó alkalmazott, mint a környező országokban” – állapítja meg elemzésében a Transtelex. (Forrás: Krónikaonline.ro → kronikaonline.ro/gazdasag/nem-veletlen-hogy-magasabb-az-atlagfizetes-romaniaban-mint-magyarorszagon-mas-teren-is-elozes-johet)

bár alöksz haverod esetében valószínű tévedés az agyhalott kifejezés, kb. olyan abszurd lenne, mint egészséges homo sapiens sapiens esetében a szárnyhalott vagy kopoltyúhalott kifejezés.

Tapi2021 2024.11.26. 12:21:56

@alöksz róz: "a lakásárakat is ők nyomták fel."

Én a minap láttam is, ahogy nyomták!

A következmény: senki nem veszi már a lakásokat, házakat! Mer' nincs pénz rá.

Ja, nem. Simán elkelnek!

Szokjátok még a kapitalista gazdaságot!!!

Tapi2021 2024.11.26. 12:26:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Azonnal vezessen be a Zorbán állami monopóliumot a lángoseladásra! "

Sőt, ár stoppot! Amivel trükkösen az infláció fokozását akarják csak azért is elérni! Mint minden anti-inflációs intézkedésükkel is.

alöksz róz 2024.11.26. 13:02:44

@Tapi2021: megveszik a közpénzből kitömött fideszesek. meg az arab, kínai, orosz elvtársaik, akiknek cserébe eu tartózkodási engedélyt adnak.
hogy ezzel felverik az árakat, az a fideszeseknek a mi pénzünkből szerzett haszon.

hogy lakhatási válságot csinálnak vele, az nyilván nem az elsődleges cél, hanem csak a járulékos haszon: szopjon csak az antifideszes budapest.

alöksz róz 2024.11.26. 13:05:24

@Tapi2021: "Orbánék direkt áremelésekre kényszerítik a vállalkozásokat" - ezt senki nem mondta. önszántukból csinálják a fidesz vállalkozói, nem kényszer hatására.

alöksz róz 2024.11.26. 13:08:16

@Deak Tamas: ez a nominális, tompi.
reálértéken felettünk vannak.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.26. 13:25:48

@alöksz róz: Tompi a tetves kurva anyád, te köcsög.
És reálértéken sincsenek felettünk, csak nem tudsz szöveget értelmezni a saját cikkedből sem, mondjuk agy nélkül ezzel az írásképpel amid van, nem is elvárás.

Gery1987 2024.11.26. 13:27:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A jogegyenlőség nem elég a vagyon hatalmának megszüntetésére de a hiánya még végképp nem..

Gery1987 2024.11.26. 13:27:56

@alöksz róz:

Úgy értem hogy a jövőben nem érte kéne menni...

Tapi2021 2024.11.26. 13:29:54

@alöksz róz: Igen valószínű, hogy az ország minden településén, a több százezer eladó ingatlant a fideszesek, meg a kínaiak, a Fülöp-szigeteki vendégmunkások... és árfelhajtó társaik veszik meg.

Tapi2021 2024.11.26. 13:30:35

@alöksz róz: ... aztán áldomást esznek a 7000 forintos lángossal....

Gery1987 2024.11.26. 13:32:21

@Deak Tamas:

Nahát!!!
Miféle eszed ez?

Az alkereszteny aldojat neki..

Megint mehetsz szopni.. Gyóni a papbacsihoz.

Tapi2021 2024.11.26. 13:32:24

@alöksz róz: "önszántukból csinálják a fidesz vállalkozói, nem kényszer hatására. "

Ahogy ezt a bubiban az ellenzéki Móriczka elképzeli.
Mert minek tájékozódni?

Tapi2021 2024.11.26. 13:35:42

@Deak Tamas: Vagy két napja olvastam, hogy Romániából több mint 4 MILLIÓAN (más források szerint, több mint 6 millióan!) vándoroltak külföldre.
Magyarországról kb. 700 EZREN...

Csak úgy megjegyzem. Vajon miért hagyta el ennyi ember a jóléti Romániát???

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.26. 13:36:18

@Gery1987:

Csak az. Ezen alapszik minden társadalom: a deviáns embereket csak úgy lehet normalizálni, ha van mit veszteniük, s ehhez erőszakkal fenyegetés kell.

A legkorábbi korban, az ókori törzsek kialakulása előtt csak 2 eszköz volt a deviáns ember ellen:
- megölés,
- elkergetés.

Tapi2021 2024.11.26. 13:38:19

@Gery1987: A vagyon előállítása tehetséget és képességet, valamint tudást is takar. Kik vezessenek, ha nem a tehetségesek?

Láttuk már, milyen az, amikor nem így van!

alöksz róz 2024.11.26. 13:41:04

@Tapi2021: vidéken csak a csok verte fel az árakat. rövid idő alatt egy az egyben beépült az ingatlanárakba. de nagyvárosokban, mint pl debrecen, a fideszes haverok már közvetlenül is befolyásolták.

faluhelyen tényleg sok az eladó ingatlan. de kereslet nincs rá, mert felverte a csok az árakat, a munkalehetőségek meg rosszabbak mint a gyurcsány idejében.

alöksz róz 2024.11.26. 13:42:53

@Tapi2021: "A vagyon előállítása tehetséget és képességet, valamint tudást is takar." - vagy csak gátlástalanságot.
minek azok vezessenek, akiknek a lopáshoz van tehetsége?

alöksz róz 2024.11.26. 13:44:30

@alöksz róz: egyetlen egy fideszes se csinált soha semmit önerőből, tehetségből-képességből-tudásból.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.26. 13:45:46

@Tapi2021: az a 700 ezer van a harmada is, a népszámlálás semmivel nem támasztja alá a 700 ezret.

hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_n%C3%A9pess%C3%A9ge

A román állítólag akár 4 millió,is, bár wiki nem forrás, tudom.

en.wikipedia.org/wiki/Romanian_diaspora

Azért mennek mer Zorbán a 7000 forintos lángos !

vergyula 2024.11.26. 13:49:14

@alöksz róz: Nana, és Szájer a csatornán? (bocs Jóska)

alöksz róz 2024.11.26. 13:56:43

@vergyula: na jó, ez az egy tényleg maradandó.

alöksz róz 2024.11.26. 13:57:32

@Deak Tamas: nem tudod, mi az a reálérték :D

Tapi2021 2024.11.26. 14:04:19

@Gery1987: "A hatalom gyógyszere a hatalom....ez hülyeség. "

Pedig igaza van. Hatalmat (erőt) csak más hatalom/hatalmak (erők) tudnak korlátozni.

Tapi2021 2024.11.26. 14:11:43

@alöksz róz: A gazdaság alapműködése, hogy több forrás megjelenése adott területen emeli az árakat.

Szarvashiba ezen tény alapján azt a politikát követni, hogy akkor ne tegyünk be több forrást - ergo, ne támogassunk senkit, semmivel! -, adott területre (pl. a lakásvásárlásba, ingatlanpiacba), mert az majd áremelkedéseket okoz.

A tény az, hogy a CSOK-kal és a sok más támogatással sokan jutottak lakáshoz. Főleg, ha összevontak több támogatást. És ez volt a cél. És ez jó.

Amúgy nézd meg, minden jól prosperáló, erős gazdaságban drágák az ingatlanok. Tehát ez egy jele a jólétnek. Hiszen eladhatók az ingatlanok drágán is. Vagyis van rá pénz!

Tapi2021 2024.11.26. 14:14:10

@alöksz róz: "vagy csak gátlástalanságot.
minek azok vezessenek, akiknek a lopáshoz van tehetsége? "

Ez már megint egy full proli nézőpont. (Minden vállalkozó lop és csal...) Az erős, kapitalista gazdaságok NEM a néhány csalóra épülnek!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.26. 14:15:34

@alöksz róz: én pontosan tudom mi a reálérték, az hogy nálad mi lehet, talán azzal világítható meg a legjobban, hogy egyre jobban lemaradsz a fülöp-szigetekiekkel való versenyben, míg másoknak ezzel nincs gondja.

Tapi2021 2024.11.26. 14:20:51

@alöksz róz: "faluhelyen tényleg sok az eladó ingatlan. de kereslet nincs rá, mert felverte a csok az árakat, a munkalehetőségek meg rosszabbak mint a gyurcsány idejében. "

Ez szintén proli nézet a szocialista szocializációból. Munkát, munkahelyet NEM az államnak KELL csinálnia! Hanem az embereknek MAGUKNAK!

Pl. vállalkozással.

Normális országban nem a min. elnök vagy a kormány találja ki, mit lehet kezdeni pl. vidéken?! Milyen vállalkozásokat kellene, lehetne indítani? Hanem az ott élők.

A mi rákfenénk még mindig az, hogy a döntő többség MÁSOKTÓL várja a saját helyzete megoldását, és eszükbe sem jut, hogy az elsősorban az ő dolguk lenne. Nem egy gyámé.
Ide vezet a szocialista gondolkodás és vállalkozás ellenesség!

alöksz róz 2024.11.26. 14:22:43

@Deak Tamas: elmagyarázom mert látom totál fogalmatlan vagy.

a román dolgozók harmada a maszol (és a mandiner) szerint, kb max 200 ezer nettót visz haza.
nálunk 20% a minimálbéres és garantált bérminimumos, ezek is kb max 200 ezer nettót visznek haza.
www.portfolio.hu/gazdasag/20210203/kiderult-mennyien-dolgoznak-minimalberert-magyarorszagon-468148

de az árak itt nálunk sokkal magasabbak minden téren, a mi 200 ezrünk jóval kevesebb ér a román 200 ezernél.
ugyanez áll a mediánbérre és az átlagbérre is.

alöksz róz 2024.11.26. 14:24:08

@Tapi2021: én a fideszesekről beszéltem.

Gery87 2024.11.26. 14:26:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Csak az. Ezen alapszik minden társadalom: a deviáns embereket csak úgy lehet normalizálni, ha van mit veszteniük, s ehhez erőszakkal fenyegetés kell."

De ehhez nem kell isten. És nem arról beszéltem hogy egyáltalán ne legyen kényszer, törvény, büntetés...

Arról beszélek hogy az elit hatalma ellen nem megoldás egy másfajta elit hatalma.

Gery87 2024.11.26. 14:28:49

@Tapi2021:

"A vagyon előállítása tehetséget és képességet, valamint tudást is takar."

Meg mások munkáját.

" Kik vezessenek, ha nem a tehetségesek?"

Most ők vezetnek? Egy nagy lófaszt.

"Láttuk már, milyen az, amikor nem így van!"

Láttuk és látjuk hogy egyesek a kiválóságra, papírra, plecsnire, tudásra, vérségre, előjogokra hivatkozva hogyan hajtják igába a többséget, miközben eme "átlagos többség" nélkül sehol nem lennének.

alöksz róz 2024.11.26. 14:30:22

@Tapi2021: marhaság.

1. az állam aktív szerepet vállalt minden sikeres feltörekvő országban a gazdaságfejlesztésben.

2. az egyén az általános gyenge színvonalat nem tudja megjavítani, csak az adott szarabb vagy jobb keretek közt tud érvényesülni. szarabb keretek közt szarabbul, jobb keretek közt jobban.
az optimális irányítás feladata hogy jobb kereteket biztosítson a lakosság nagy többsége számára. és nem az, hogy egy nagyon szűk gátlástalan kör számára teremtsen lehetőséget, miközbe a többi ott rohadjon meg ahol van, miért nem ment gazdagnak mindenki.

Tapi2021 2024.11.26. 14:31:18

@Deak Tamas: "Az ENSZ adatai szerint több mint négymillió román állampolgár él Európa nyugati felében, ami hozzávetőleg 18 százaléka a teljes román népességnek. Magyarországon az elvándorlási ráta sokkal alacsonyabb, hat százalék körüli, tehát harmada a román arányszámnak – világított rá Csányi Zoltán, a KSH munkatársa, szakértője az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány konferenciáján. "

....Az Index kérdésére hozzátette, hogy az adatok 2020-ból származnak, azóta bőven növekedhetett az elvándorlási ráta.

Körülbelül egy hónappal ezelőtt Tett a hivatalban lévő román miniszterelnök egy olyan kijelentést, hogy 6,5 millió román dolgozik Nyugat-Európában

– erre már Szakáli István Loránd, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány stratégiai igazgatója világított rá. Az ENSZ adatai szerint a horvátországi kivándorlás népességarányosan még a románnál is rosszabb, illetve Lengyelországot is nagymértékben sújtja a probléma.

Magyarország ezen a téren kivételnek számít egy kicsit. Itt 6 százalék körüli népességarányosan az elvándorlók száma az ENSZ adatai szerint..."

index.hu/gazdasag/2024/11/23/romania-horvatorszag-elvandorlas-ensz-ksh-oeconomus/

Tapi2021 2024.11.26. 14:32:48

@alöksz róz: Nem a "fideszesek" az ország!

Gery87 2024.11.26. 14:35:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Most mit terelsz?
Ki mondta hogy legyen káosz? Senki.
Kényszer valamilyen formában midig van, csak te ezt összemosod és ezzel véded a zsarnokságot.

Elit alatt azok értendők akik az erőforrások és termelőeszközök feletti kontrollal, koncentrációval politikai és gazdasági hatalmat gyakorolnak a többség felett.
Ez nem mindenképpen szükséges.

Vezetők mindenképp vannak, de nem mindegy hogy ezek időre választott képviselők vagy despoták.

Tapi2021 2024.11.26. 14:35:57

@Gery87: Iga? Hát, lehet menni iga alá egy nyugati céghez, jó fizuért, jó körülmények közé, vagy gyűjtögetni az erdőbe öntudatosan, de szabadon.

Ha eszetek lenne örülnétek, hogy vannak, akik vállalkoznak és munkát adnak nektek. Enélkül tényleg mehetnétek gyűjtögetni.

alöksz róz 2024.11.26. 14:36:24

@Tapi2021: hát ezt mondjuk neked mióta :D

Gery87 2024.11.26. 14:37:10

@Tapi2021:

Ő arról beszél az elit hatalmát váltsuk le egy másik elit hatalomra...semmi értelme.

Gery87 2024.11.26. 14:37:53

@Tapi2021:

Hanem a kizsákmányolásra.

Gery87 2024.11.26. 14:39:40

@Tapi2021:

Ez egy tőkeszegény régió, nincs miből vállalkozni, 10-ből 9 embernek érdemi megtakarítása sincs nemhogy vállalkozzon...
Nem véletlen hogy mindent a külföldi multik meg a közpénzből feltőkésített strómanok és nerednyik férgek uralnak a piacon.

Tapi2021 2024.11.26. 14:40:44

@alöksz róz: "
1. az állam aktív szerepet vállalt minden sikeres feltörekvő országban a gazdaságfejlesztésben.

2. az egyén az általános gyenge színvonalat nem tudja megjavítani, csak az adott szarabb vagy jobb keretek közt tud érvényesülni. szarabb keretek közt szarabbul, jobb keretek közt jobban.
az optimális irányítás feladata hogy jobb kereteket biztosítson a lakosság nagy többsége számára"

És ez pontosan így is van!

A vállalkozásokra épülő gazdaság nem zárja ki - sőt - az állami részvételt és kontrollt.

A Fidesz-KDNP kormány pontosan azt teszi, amit az 1. pontban írtál! A több forrás becsatornázásával az ingatlanpiacba is. És sok más módon. Akkor miért az acsarkodás???

Gery87 2024.11.26. 14:41:26

@Tapi2021:

Igen, ez a szervilis jobbágytempó, "örüljünk hogy az Urak adnak enni...ó, mire mennénk nélkülük" már beszéltük, nem lepődünk meg.
Ez a kétbit világképetek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.26. 14:41:45

@Gery87:

Ezért kell nem-polgári megoldás. A polgárság likvidálandó. A vállalkozó maradhat, de nem lehet övé a politikai hatalom teljessége. A felvilágosodás eredmáénye éppen ez: minden hatalmat átadott a polgároknak, ami azt jelenti: a vagyoné lett a teljhatalom. Ezt kell megszüntetni, visszatérve a normalitásba.

vergyula 2024.11.26. 14:42:05

@Tapi2021: "Nem a "fideszesek" az ország!" vs. "Mi, magyarok...." (Vitya)

Kicsit olyan, mint amikor Birca többesszámban váltja meg a világot.

Tapi2021 2024.11.26. 14:46:44

@Gery87: "Ez egy tőkeszegény régió, nincs miből vállalkozni, 10-ből 9 embernek érdemi megtakarítása sincs nemhogy vállalkozzon..."

És erről mennyiben tehet a kormány???
Ha meg pénzt folyat egy-egy ágazatba, attól vagytok kiborulva! Nektek semmi sem jó! Ha pénzt ad a kormány a családoknak, fiataloknak, lakásra, tanulásra, továbbképzésre, sőt, vállalkozásindításhoz, akkor az a szar!
Tipikus szoci-komm-ellenzéki szarság, amit csináltok! :-(

"Nem véletlen hogy mindent a külföldi multik meg a közpénzből feltőkésített strómanok és nerednyik férgek uralnak a piacon. "

Ez egyrészt tényszerűen nem igaz. Másrészt megint ott vagyunk, hogy ha támogat, azért szar, ha nem támogat akkor azért szar. (Valójában meg csak az a bajotok, hogy kiket támogat. Ha nem a nektek szimpatikusakat.)

Tapi2021 2024.11.26. 14:48:44

@vergyula: Remélem - nyilván hiába -, hogy a legelvakultabb ellenzéki sem gondolja komolyan, hogy a magyar gazdaság egésze "fideszesek" kezében van?!!
Még úgy sem, hogy van vagy két tucat "stróman". Ha van.

Gery87 2024.11.26. 14:49:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A felvilágosodás eredmáénye éppen ez: minden hatalmat átadott a polgároknak, ami azt jelenti: a vagyoné lett a teljhatalom. Ezt kell megszüntetni,"

Ezt kell megszüntetni valóban, tovább kell lépni, előre, és felszámolni egy korlátlan magántulajdonon alapuló elit kisebbség erőforrások és termelőszóközök feletti uralmát!

A te megoldások annyi hogy egy csuhás pap meg egy kutyabőrös Döbrögi a Jézuskára majd jól megígéri hogy rendes fickó lesz becsszó....ti jobbágyok meg majd ennek nagyon örültök vagy jön a karó a seggetekbe.

A politikai és gazdasági hatalom alapja az említett erőforrások feletti kontroll, tulajdon.
Pusztán a politikai hatalom korlátozása nem elég, hisz látjuk (pl Soros bazmeg) hogy a vagyon és a tulajdon hogyan kerüli meg és lobbizza be magát a politikai hatalomba!

Tapi2021 2024.11.26. 14:51:25

@Gery87: "Elit alatt azok értendők akik az erőforrások és termelőeszközök feletti kontrollal, koncentrációval politikai és gazdasági hatalmat gyakorolnak a többség felett.
Ez nem mindenképpen szükséges."

Nem, ha csak gyűjtögetés folyik az erdőben, és ezt hívják gazdaságnak.

Tapi2021 2024.11.26. 14:53:13

@Gery87: "Vezetők mindenképp vannak, de nem mindegy hogy ezek időre választott képviselők vagy despoták. "

És most ilyen politikai rendszer van, demokrácia, a vezetőket leválthatjuk, ha szarok. Akkor örülsz nem?

Gery87 2024.11.26. 14:55:21

@Tapi2021:

"És erről mennyiben tehet a kormány???"

Speciel most nem is említettem a zorbánodat.

"Ha meg pénzt folyat egy-egy ágazatba, attól vagytok kiborulva!"

A lopástól vagyunk kiborulva meg minden olyan szarságától ami csak az inflációt gerjesztette semmi mást...

" Nektek semmi sem jó! Ha pénzt ad a kormány a családoknak, fiataloknak, lakásra, tanulásra, továbbképzésre, sőt, vállalkozásindításhoz, akkor az a szar!
Tipikus szoci-komm-ellenzéki szarság, amit csináltok! :-("

Hát baszki, a többség nem tudott csokot felvenni, és amit eddig 15 milláért nem tudott megvenni, azt most 40-ért biztos nem!
Egy szűk rétegnek segít, a többség meg szop megint.

"Nem véletlen hogy mindent a külföldi multik meg a közpénzből feltőkésített strómanok és nerednyik férgek uralnak a piacon. "

"Ez egyrészt tényszerűen nem igaz."

Dehogynem.

"Másrészt megint ott vagyunk, hogy ha támogat, azért szar, ha nem támogat akkor azért szar. "

Szerintem ne támogasson, ne csináljon semmit, Bulgária elött vagyunk picivel....ahol évek óta politikai válság van és nem 14 éve NER....ha ez a "sok segítség erre elég", akkor inkább ne csináljon semmit.

"(Valójában meg csak az a bajotok, hogy kiket támogat. Ha nem a nektek szimpatikusakat.)""

Miért szerinted én mint "büdös komcsi" szívesebben látnék valaki mást "feltőkésíteni"?
Most el ne kezd már magyarázni a nettó fasságot!!!!

Gery87 2024.11.26. 14:57:02

@Tapi2021:

Jó hát tudjuk hogy ezen ismerteid is a béka segge alatt vannak Bulgária elött:)
Eddig se tanultál semmit, ezután se fogsz...

Tapi2021 2024.11.26. 14:57:47

@Gery87: "Ő arról beszél az elit hatalmát váltsuk le egy másik elit hatalomra...semmi értelme. "

Csak nincs más. Az alternatíva a vezetetlen társadalom és gazdaság. Ami úgy nem működik.
Úgy sem, mint a Gyalog-galoppban, hogy az anarchoszindikalista közösség kéthetente választ új vezetőket...

Minden szoci rendszerben is volt elit és voltak vezetők. Ez másképp nem megy.

Tapi2021 2024.11.26. 14:59:17

@Gery87: Mi az, hogy kizsákmányolás?
Itt és most Magyarországon, Európában?

Gery87 2024.11.26. 14:59:19

@Tapi2021:

Ez mindenképpen jobb mint amit Birca akar.

De ha eddig figyeltél volna, elmondtam hogy nekem ez - amit pártokráciának mondtam eddig is - "kevés".
Hogy miért arra a válasz a korábbi kommentekben benne van.

Gery87 2024.11.26. 14:59:39

@Tapi2021:

Mondom hogy nem figyeltél eddig se baszki..

Tapi2021 2024.11.26. 15:01:20

@Gery87: "Igen, ez a szervilis jobbágytempó, "örüljünk hogy az Urak adnak enni...ó, mire mennénk nélkülük" már beszéltük, nem lepődünk meg.
Ez a kétbit világképetek. "

Ez a valóság. Az embereknek más emberek tudnak munkát adni, HA VÁLLALKOZNAK.

Egyszer megérted. Vagy nem.

Életképesebb alternatívát még nem hallottunk tőled.

Gery87 2024.11.26. 15:01:40

@Tapi2021:

Hogy mi alternatíva meg mi nem, mi működik mi nem, arról neked mint eddig is kiderült fingod nincs, halvány lila gőzöd, neked addig terjed ez hogy "Kádár" még az államszocin túl se látsz....

Gery87 2024.11.26. 15:04:47

@Tapi2021:

A valósághoz nektek semmi közötök...maradjunk annyiban.

"Életképesebb alternatívát még nem hallottunk tőled."

Ja nem, csak épp vagy 1000 kommentben elmagyaráztam már, de ne zavarjon aranyhal.

(Érdekes egyébként hogy a Birca féle feudális "normalitás" az nem üti meg a csengőt a fejedben, de az én álltalam felvázoltak amik úgy kezdődnek hogy "demokratikusan..." na az már egyből vitára ingerel....)

Tapi2021 2024.11.26. 15:05:23

@Gery87: "Pusztán a politikai hatalom korlátozása nem elég, hisz látjuk (pl Soros bazmeg) hogy a vagyon és a tulajdon hogyan kerüli meg és lobbizza be magát a politikai hatalomba! "

Ez csak a korrupció működése a gyakorlatban! És sokan ennek tapsikolnak!!!
Meg ugye ELFOGADJÁK a vesztegetést!!! Pénz, jó állás ígérete, adományok, konferenciákra utaztatás... stb. ezer formában.

Nem a "tőke" hibája, hogy a KORRUPT politikusok ELFOGADJÁK ezeket!!!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.26. 15:06:22

@Gery87:

S nem értek egyet.

A gazdasághoz szükséges a magántulajdon.

Semmi ok a vállalkozáni akaró embereket eltiltani a munkától. Ez teljesen abszurd.

Kb. mintha úgy harcolnál a közúti balesetek ellen, hogy betiltod a közlekedést.

Tapi2021 2024.11.26. 15:07:27

@Gery87: "A lopástól vagyunk kiborulva meg minden olyan szarságától ami csak az inflációt gerjesztette semmi mást..."

És hogyan gerjesztette a kormány az inflációt???

Gery87 2024.11.26. 15:09:08

@Tapi2021:

De, ez a tőke alapvető működése!!: a vagyon hatalma a politikában.

Úgy is mondhatnám amit korrupciónak, lobbizásnak neveznek, az gyakorlatilag a tőke legfőbb célja: verseny nélkül nagyra nőni és ott is maradni.

Gery87 2024.11.26. 15:09:25

@Tapi2021:

Elmondták már neked páran.

Gery87 2024.11.26. 15:11:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Semmi ok a vállalkozáni akaró embereket eltiltani a munkától. Ez teljesen abszurd."

Ki akarja eltiltani? Senki. Csak más formában létezzen.

Vagy "semmi ok az uralkodásra képes embereket eltiltani az abszolút hatalomtól"?

Tapi2021 2024.11.26. 15:11:58

@Gery87: "Hát baszki, a többség nem tudott csokot felvenni, és amit eddig 15 milláért nem tudott megvenni, azt most 40-ért biztos nem!"

Mindegy, hogy mennyiért NEM tudsz megvenni valamit! A lényeg, hogy sokan a támogatásokkal megtudtak venni lakásokat! Nem is keveset.

"Egy szűk rétegnek segít, a többség meg szop megint."

Ez sem igaz. Akik így lakáshoz tudtak jutni ők is a nagy többség tagjai!

Az persze igaz, hogy nem osztogattak feltételek nélkül mindenkinek támogatást, ahogy te szeretnéd. De ez nyilván irreális vágy.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.26. 15:13:27

@Gery87:

X akar vállalkozni. Y akar dolgozni.

Miért kellene megtiltani, hogy Y dolgozzon X részére, bérért?

Tapi2021 2024.11.26. 15:15:58

@Gery87: "Hogy mi alternatíva meg mi nem, mi működik mi nem, arról neked mint eddig is kiderült fingod nincs, halvány lila gőzöd, neked addig terjed ez hogy "Kádár" még az államszocin túl se látsz.... "

Kifutottál az érvekből.

Tapi2021 2024.11.26. 15:18:52

@Gery87: "Ja nem, csak épp vagy 1000 kommentben elmagyaráztam már, de ne zavarjon aranyhal."

Ha ugyanazt az irracionális utópiát írod le ezerszer, attól nem lesz ÉLETKÉPES, a gyakorlatban is működő, koherens alternatíva!!!!!

Szóval erre hiába hivatkozol. Amiket leírsz még elméletben sem működnek!

Tapi2021 2024.11.26. 15:20:23

@Gery87: Már többször leírtam, hogy Birca elképzelt rendszerével sem értek egyet. Az is csak egy fantasy.

Tapi2021 2024.11.26. 15:23:49

@Gery87: A te utópiádban legalább vannak csírák, amik validak. Pl. a dolgozók és az állam/közösség érdekeinek védelme, a tőke, magánvállalkozók szabályozása a köz érdekében, stb.
Birca "normalitásában" még ezek sincsenek. :-)
Sőt, még az sem világos, mi neki a normális? :-)

Tapi2021 2024.11.26. 15:26:14

@alöksz róz: "szalmabábozol. "

? Valóban? Hogyan is?

Tapi2021 2024.11.26. 15:27:49

@Gery87: "Úgy is mondhatnám amit korrupciónak, lobbizásnak neveznek, az gyakorlatilag a tőke legfőbb célja: verseny nélkül nagyra nőni és ott is maradni. "

Hát ez megint csak, ahogyan a gazdaságot a szoci Móriczka elképzeli!

alöksz róz 2024.11.26. 15:30:18

@Tapi2021: nem tudod cáfolni, amit mondtunk, ezért arról kezdted el bizonygatni hogy marhaság, amit senki nem mondott.

alöksz róz 2024.11.26. 15:33:36

@Tapi2021: na de ha pontosan így van, akkor megcáfoltad azt az állításodat, hogy az embereknek kell megoldani.

a fidesz ezt csinálja, csak épp nagyon rosszul.

alöksz róz 2024.11.26. 15:39:18

@Tapi2021: csak ez nem így történt.
rengeteg olyannak adtak támogatást, aki nem volt rászorulva, aki eleve ki tudta fizetni az ingatlant.az ugyanúgy meg tudta venni a csok előtt is, a csok után is, pontosan ugyanannyiba került neki.
a többi viszont szarul járt.

Tapi2021 2024.11.26. 16:18:13

@alöksz róz: Azért szoktuk idézni, hogy mikor, mire reagálunk, hogy ne veszítsük el a fonalat!
Így bemondásra, hogy mit gondolsz te szalmabábnak nehéz mit mondani.

Tapi2021 2024.11.26. 16:24:59

@alöksz róz: "na de ha pontosan így van, akkor megcáfoltad azt az állításodat, hogy az embereknek kell megoldani."

Már írtam, az, hogy a magángazdaságot az állam IS támogatja és szabályozza, nem cáfolja azt, hogy alapvetően nem az állam csinál munkahelyeket, hanem a vállalkozások.
Ezt vagy érted vagy nem.
Sőt, az állami (önkormányzati) munkahelyek döntő hányadát is - hacsak nincsen egy-egy önmagát fenntartó, a saját költségeit kitermelő állami-ök-i vállalat - is a magángazdaság termelése és adói tartják el.

"a fidesz ezt csinálja, csak épp nagyon rosszul. "

Ez meg attól függ, ki szerint! Szerintem nem. Borzasztó nehéz körülmények között is úszik a hajó. Úgy is, hogy a bel- és külföldi ellenség ott fúrja, ahol éri!
Plusz elmebetegek csináltak egy háborút is Európában. Annak minden következményével.

Tapi2021 2024.11.26. 16:29:46

@alöksz róz: "rengeteg olyannak adtak támogatást, aki nem volt rászorulva, aki eleve ki tudta fizetni az ingatlant.az ugyanúgy meg tudta venni a csok előtt is, a csok után is, pontosan ugyanannyiba került neki.
a többi viszont szarul járt. "

Vannak ilyen mesék. Én is sokszor hallom. A valóság meg más. (Csak egyet mondjak: az egyik támogatáshoz gyereket/gyerekeket kell bevállalni. Mindenki bevállalja, aki sír, hogy gonoszul kimaradt pl. ebből a típusú támogatásból?)

Bár igaz, a támogatások feltételekhez vannak kötve. De ez ilyen műfaj, ha nem jut mindenkinek.

Gery87 2024.11.26. 22:24:46

@Tapi2021:

"Mindegy, hogy mennyiért NEM tudsz megvenni valamit! "

Hát azért nem, mivel én pl még pont tudtam.
Ma esélytelen lenne.
ha csak 5%-nak úszott el az esélye az is sok, Vagy nem?

"Ez sem igaz. Akik így lakáshoz tudtak jutni ők is a nagy többség tagjai!"

Nem igaz.
Tudod kik vettek, építettek mifelénk házat? Akiknek volt 40-00 millája.
Senki más.
Egyet nem ismerek aki csokozott volna...
Pedig az ismi kör tele van diplomás középosztálybelivel is.

"Az persze igaz, hogy nem osztogattak feltételek nélkül mindenkinek támogatást, ahogy te szeretnéd. De ez nyilván irreális vágy."

Én mindig csak annyit mondtam, állami lakás építs kell mint az átkosban, hogy a kisember is tudjon hol lakni megfizethető albérletekkel, meg 10 év alatt egy nyomorult 50 négyzetméteres lakáshoz jusson.
Abba se lesz 3 gyerek, de hát irreális lenne valóban.

Gery87 2024.11.26. 22:32:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"X akar vállalkozni. Y akar dolgozni.
Miért kellene megtiltani, hogy Y dolgozzon X részére, bérért?"

Y elsősorban megélni, dolgozni akar, de nem bármi áron és hugyér szarér...X akar vállalkozni de ez nem jogosítja fel hogy korlátlanul és időtlenül többet vegyen ki mint azok akik ugyanúgy lehetővé teszik és megtermelik a profitot!

Nincs X, Y nélkül.
A munkához beleszólás és tulajdon, a tulajdonhoz munka és egyenlőség kell.

Gery87 2024.11.26. 22:33:32

@Tapi2021:

Csak meguntam hogy századjára is leírjam azt amit századjára is leszarsz.

Gery87 2024.11.26. 22:35:06

@Tapi2021:

Mondod te, aki úgy söpörsz le bármit hogy életedben nem olvastál utána annaak amit annyira elvetsz!

Gery87 2024.11.26. 22:36:25

@Tapi2021:

Érdekes módon ez a kétharmados közeli fantazi kevésbé zavar...

Gery87 2024.11.26. 22:38:34

@Tapi2021:

Hát ezt kérem rajta számon én is.
De nincs válasz.

Gery87 2024.11.26. 22:40:52

@Tapi2021:

Pedig ez ált. iskolai tananyag!
A tőke monopolhelyzetre törekszik és a lehető legkönnyebben piaci előnyre, ha lehet akkor a verseny felülírására.
A cél ugyanis a profit, nem "a szép, nemes és korrekt verseny".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.27. 08:01:27

@Gery87:

Semmi szükség ebbe kívülről beleszólni. Biztosítani kell a jogokat, onnantól meg legyen ez az emberek magánügye.

Tapi2021 2024.11.27. 10:59:59

@Gery87: A "CSOK-os csúcson" számos interjút csináltam ingatlanosokkal is, és szépen levezették, hogy szinte minimális önerővel lehetett lakáshoz jutni, ha a fiatal házasok minden támogatást kihasználtak. Plusz igen kedvező kamattal voltak banki hitelek is.
Szóval nekik inkább hiszek. :-)

Nem értem, nektek miért fáj ennyire, hogy a kormány támogatja az embereket, családokat, a gyermekvállalást, a lakáshoz jutást???
Igen sokféle módon, sokféle programmal, (adó)kedvezménnyel, támogatással.

Nem értem, miért vagytok képtelenek ezt elismerni és azt is, hogy ez jó. Ez szomorú.

A lakások elkelnek, tehát van rájuk fizetőképes kereslet. És így vagy úgy a döntő többség most is ugyanúgy lakáshoz tud jutni - ha tesz érte! -, mint bármikor régen.

Az állami lakásépítésről már beszéltünk. Miért lenne igazságos, hohgy egyik ember gürcöl, spórol, hitelt vesz fel, hogy legyen lakása, a másiknak meg építsen, adjon a közösség?

Átmeneti szállásokat persze, el tudok képzelni, vannak is lakások az önkormányzatoknál, ilyen célokra, ha valaki éppen bajba kerül, leégett a háza vagy hasonló. Igen, ezek kapjanak átmeneti szállást.
De, hogy lakásokat osztogassanak, amiket te meg én, meg minden adózó fizetett, azt nem támogatnám.

A támogatások, adókedvezmények, családi adózás, támogatott hitelek..., stb. valós segítségek, ugyanakkor saját erőfeszítésre is szükség van hozzá. És ez utóbbi is fontos.

Tapi2021 2024.11.27. 11:05:25

@Gery87: "Csak meguntam hogy századjára is leírjam azt amit századjára is leszarsz. "

Nem szarom le, csak századjára is leírom, hogy az irreális, utópisztikus szoci-komm. álom csak álom, nem realitás és nem életszerű.

Te meg sajnos keringsz ebben a zárt gondolati körben, mint egy dervis. És maradsz az álmodban.

Én meg REÁLIS és a gyakorlatban is MŰKÖDŐ rendszer leírását kérem, csak azt nyilván nem tudsz adni, hiszen ott már nem működik a szoci álmodozás.
Ebbe buktak bele a szoci rendszerek is mind. Találkoztak a valósággal.

Tapi2021 2024.11.27. 11:16:29

@Gery87: "Pedig ez ált. iskolai tananyag!
A tőke monopolhelyzetre törekszik és a lehető legkönnyebben piaci előnyre, ha lehet akkor a verseny felülírására.
A cél ugyanis a profit, nem "a szép, nemes és korrekt verseny". "

És, ahogy százszor írtam, ezért van az állam, hogy ezt korlátozza, szabályozza! És így működik jól. Mindenki előnyére és hasznára.

Ahol nincs "vadkapitalizmus" ott így is van. Ezt a nyugat gyorsan megtanulta és állami erővel korlátozza a tőke befolyását, szabályozza a cégeket, az áru és pénzpiacot, ahogy a munkavállalás és adás feltételeit is.

Ahol ez rosszul működik, ott a KORRUPCIÓ miatt működik rosszul! Mert az állam/társadalom/köz képviselői ELADJÁK magukat pénzért, támogatásokért, egyéb - későbbi - lehetőségekért, jó állásokért, kis mellékesekért.

Az államilag - tehát a köz által - szabályozott kapitalizmusban tehát nem az a probléma, hogy van befektethető tőke, vannak erős magánvállalatok (következésképp sok munkahely!), hanem a korrupció.

Az, hogy pl. Soros vagy más tőkés meg tud venni egy rakás állami vagy EU-s vezetőt, tisztviselőt, az a korrupció miatt van.
Kis utánajárással mindegyikről lehet is tudni, hogyan vannak megvéve! Itt egy kis pénzadomány a választási kampányhoz, ott egy jó kis másodállás az egyik alapítványnál, amott egy felügyelőbizottsági pozíció..., stb.

Tapi2021 2024.11.27. 11:27:47

@Deak Tamas: Brutális, de valahol érdekes is, hogy fel-fel bukkannak ezek a buzi családtagok!
Sorosnál is, itt is, Dick Cheney-nél is és másoknál is.
Ami valahogy nyilván kihat az adott politikus, pénzember álláspontjára is.

Most éppen ez a jobbik eset, bár nem tudni, hogy politikai hátsószándékból szavazott az aberrált "családok" ellen, vagy meggyőződésből?
Egy "nagyon vallásos" politikusnál ez nem mindegy.

És el is érkeztünk a hitelességhez és az alakoskodáshoz, képmutatáshoz! Mint Szájernél.

Szerintem egy konzervatív, heteró nacionalistával is jobban járnánk, mint ezzel a "mélyen vallásos" nővel!

Tapi2021 2024.11.27. 11:30:31

@alöksz róz: Igen, az árak nőnek. És?
Más országokban lefelé mennek az ingatlanárak?

Tapi2021 2024.11.27. 11:41:50

@alöksz róz: Egyébként minél erősebb egy gazdaság, minél prosperálóbb egy ország, annál drágábbak ott az ingatlanok! Vagyis az ingatlanárak a fejlettséget, gazdagságot is mutatják. Vagyis, gazdaságilag erős ország = magas ingatlanárak.

Tehát, ha szarért lehet házat venni, akkor tudod, hogy lepukkant helyen vagy.

Megfordítva, ha gyorsan drágulnak az ingatlanok és mégis elkelnek, mert van fizetőképes kereslet, abból tudod, hogy jó felé tartunk, egyre jobban prosperál az ország, zárkózunk fel a nyugathoz, az ottani ingatlanárakhoz.

Tapi2021 2024.11.27. 11:53:01

@vergyula: Értem, hogy a baloldalnak nem tetszik, hogy a "jobboldal" elvárja a saját erőfeszítéseket is - például olyan "extrém" dolgokat, hogy legyen munkahelyed, ne dolgozz feketén, ne lakj albérletben feketén..., stb. - egy saját lakás megszerzéséhez, és ahogy megszokták, szívesebben osztogatnának a közpénzből segélyeket, de ez a kormány ezzel a gyámkodós szemlélettel szakított.

Szerintem helyesen.

Gery87 2024.11.27. 14:33:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Libsi lettél hirtelen?
A szabad piac mindent megold?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.27. 14:37:39

@Gery87:

Miért oldana?

De a munkástanácsköztársaság se old meg semmit.

Gery87 2024.11.27. 14:50:19

@Tapi2021:

"Plusz igen kedvező kamattal voltak banki hitelek is.
Szóval nekik inkább hiszek. :-)"

Annak hiszel akinek akarsz.
De 300 nettóra nem igen fognak 3 gyereket vállalni, akkor se ha ingyen adnák a lakást.
Mert azt utána fenn kell tartani ki kell fűtni stb...a gyerek se egyszeri költség.
Én átlagembereket ismerek, nekik meg a "minimális" önrész se volt meg.

A bubidban lehet hogy megvolt.

"Nem értem, nektek miért fáj ennyire, hogy a kormány támogatja az embereket, családokat, a gyermekvállalást, a lakáshoz jutást???
Igen sokféle módon, sokféle programmal, (adó)kedvezménnyel, támogatással."

Nem fájna ha nem baszna ki sokkal több emberrel.
Nekem nagy mákom volt hogy még az árrobbanás előtt vettem.

Lakni meg nem csak akkor kell ha jön a gyerek!

"Nem értem, miért vagytok képtelenek ezt elismerni és azt is, hogy ez jó. Ez szomorú."

Hát szomorkodjál...

"A lakások elkelnek, tehát van rájuk fizetőképes kereslet."

Mindig van egy réteg, mindenhol, ez nem érv.
Ez megint az a fals érvelés hogy "tele van a Lidl.."

"És így vagy úgy a döntő többség most is ugyanúgy lakáshoz tud jutni - ha tesz érte! -, mint bármikor régen."

Ez nem igaz.
Hol van ma 35-40 millája erre az átlagnak?
Öregapámék az átkosban tudtak építkezni, 1 fizetésből!!, mellette garázs meg kocsi...és nem adósodtak el 30 évre.
Hol vagyunk ma ettől? Sehol baszki.

"Az állami lakásépítésről már beszéltünk. Miért lenne igazságos, hohgy egyik ember gürcöl, spórol, hitelt vesz fel, hogy legyen lakása, a másiknak meg építsen, adjon a közösség?"

Akinek van pénze az majd 100 milláért vesz magának egy 200 m2-es házat, vagy épített amilyet akar.
Akinek meg önerőből nincs rá pénze az lakik az állami sablonlakásban vagy "kádárkockában 50-100 m2-en.
MI ebben a rossz?

Vagy te hogy gondolod?
Aki nem keres eleget az annyit is ér? Az dögöljön meg? Annak ne legyen saját otthona?
Mert a többség 8 órás állással nem tud félre tenni semmire?
Az menjen a picsába?
Hát mire tartjuk az államot ha nem arra hogy a többségnek legyen jó?

Édesfaszom a szociáldarwinista elitista hülyeségeitekbe bazmeg!

"Átmeneti szállásokat persze, el tudok képzelni, vannak is lakások az önkormányzatoknál, ilyen célokra,"

menjél oda te lakni bazzeg.

"De, hogy lakásokat osztogassanak, amiket te meg én, meg minden adózó fizetett, azt nem támogatnám."

Nem mondtam hogy ingyen, hanem megfizethető áron és megfelelő feltételekkel!
De mégegyszer mondom: erre a lenne való a kurva állam!
Azért tartjuk. elvileg.

De ilyen alapon akkor ne legyen állami oktatás meg EÜ se...oldja meg magának mindenki ahogy tudja.
Ha már a saját otthon, a lakhatás nem alap, akkor tanulni meg egészségesnek lenni sem az nem?

"A támogatások, adókedvezmények, családi adózás, támogatott hitelek..., stb. valós segítségek, ugyanakkor saját erőfeszítésre is szükség van hozzá. És ez utóbbi is fontos."

Persze, adósítsuk el a kisembert a picsába!

Gery87 2024.11.27. 14:51:17

@Tapi2021:

leírtam már sokszor erről amit kell, csak annyi eszed nincs hogy megjegyezd, én meg már ezt unom.

Gery87 2024.11.27. 14:53:12

@Tapi2021:

"És, ahogy százszor írtam, ezért van az állam, hogy ezt korlátozza, szabályozza! És így működik jól. Mindenki előnyére és hasznára."

Én meg százszor leírtam hogy ez nem működik, vagy ideiglenesen, ugyanis a "tőke érdek utat tör"...a lobbijuk sokkal erősebb ennél.

Gery87 2024.11.27. 14:54:24

@Tapi2021:

"Az, hogy pl. Soros vagy más tőkés meg tud venni egy rakás állami vagy EU-s vezetőt, tisztviselőt, az a korrupció miatt van.
Kis utánajárással mindegyikről lehet is tudni, hogyan vannak megvéve! Itt egy kis pénzadomány a választási kampányhoz, ott egy jó kis másodállás az egyik alapítványnál, amott egy felügyelőbizottsági pozíció..., stb."

Amit te korrupciónak nevezel, az maga a kapitalizmus!
A vagyon hatalma.

Gery87 2024.11.27. 15:01:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Te aztán ezt marhára tudod...
Neked nem csak a munkahelyi- de úgy az egész demokrácia egy fasság.
Kivéve ha a fideszre szavaznak, mert az a "normalitás"...

Szerinted amúgy is az emberek birkák, akiket terelgetni kell Jézuskával meg az urakkal.
Más út nincs. Legyen mindenki jobbágy.

Eleve nem érted az emberek szociális szempontból, el sem tudod képzelni hogy lehet élni másképp mint önző farhát zabáló hülyeként, aki mindent muszájból csinál, és szarik bele mindenbe.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.27. 15:26:12

@Gery87:

Munkahelyen szakértelem kell, nem szavazás. S hierarchia van. Minden más abszurdum.

Megszavazzák a dolgozók a kórházban hogyan kelll gyógyítani ahelyett, hogy megkérdeznék a szakembert?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.27. 15:26:47

@Gery87:

A liberális demokrácia pedig nem más mint a nagyurak leplezett uralma.

GyMasa 2024.11.27. 20:32:18

@Tapi2021:
Meg, azt se fledjük el, hogy a növekedő bérek lehetővé teszik, hogy az emberek mobilisabbak legyenek!
Azaz, adott egy jól kereső pár, akik váélaszthatnak, hogy vesznek egy lakást BUdapesten, autó nélkül 70 millióért, vagy az agglomerációban egy családi házat 50-ért ÉS egy autót, amivel bejárnak dolgozni.
Azért, 20 millióért már nem szar autót lehet venni.

GyMasa 2024.11.27. 20:34:03

@Tapi2021:
Már, bocsi, de ezek szerintem éhenhalnának.
A gyűjtögetéshez túl lusták.

GyMasa 2024.11.27. 20:36:46

@Tapi2021:
Jah, erre pont jó példa az a titokzatos "szoci közeli "vállalkozó", akiről kiderült, hogy Lölő vagyonának valami 3-4x-esével rendelkezik.
Na, vajon neki honnan jött össze az a sok pénz?
Mert, sanszos, hogy nem a mókusok hordták össze.

GyMasa 2024.11.27. 20:37:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Ha megszünteted a magántulajdont, az emberi életet tezsed értéktelenné.

GyMasa 2024.11.27. 20:40:23

@Tapi2021:
Ma az az igazság, hogy egy kormány nélküli társadalomban átvennék a hatalmat a nagyvállaltok és egyfajta "corporate slavery" lenne az eredmény.
Picit meritokratikusabb lenne, mint mondjuk a kommunizmus, ert az átjárást a jasztok között a képességek határoznák meg, de biztos, hogy összességében az is szívás lenne a pórnépnek.
(kb, minr a Szárnyas fejvadás, vagy az Altered Carbon, vagy az Elysium világai.)

Gery87 2024.11.27. 21:26:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Munkahelyen szakértelem kell, nem szavazás."

Még szerencse hogy a tőkés vállalatok részvényesei nem szoktak szavazni hogy milyen szakembereket vegyenek fel alkalmazottként akik aztán vezetik a céget, szakmai döntéseket hoznak....
ja várunk csak!

Szóval ezt picit benézted....
Amit meg erről mondtam múltkor azt szintén elfelejtetted vagy mélyen leszarod.

"S hierarchia van. Minden más abszurdum."

Kezdem azt hinni neked minden "abszurd" ami nem a normalitás marhaságod.
Abszurd ez meg az..mert neked nem tetszik, hát ez lófasz, nem érv.

"Megszavazzák a dolgozók a kórházban hogyan kell gyógyítani ahelyett, hogy megkérdeznék a szakembert?"

Te most tényleg ennyire nem figyeltél eddig se vagy ennyire vagy értetlen?
Mikor mondtam én ilyet?
Már vagy tucatszor lejátszottuk ezt és általában én a takarítónővel szoktam példálózni hogy "nem, nem ő fog milliárdos közbeszerzések felett szakmai döntést hozni..."

Viszont az hogy ki hozzon döntéseket és meddig és miben és milyen irányba...
Na az pont kurvára olyan mint ma a "nem szakmai hozzáértő" részvényesek döntése a szakmailag kompetens emberekről!
talán te is olvastál pl autóipari híreket ahol egy-egy menő, jó szakember már egy sor cégnél dolgozott XY beosztásban!
Jó reggelt.

Mondom vagy értetlen vagy, vagy kurvára nem érdekel a vitapartnered mondandója, csak nyomod a sablonjaidat!!

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 00:08:38

@Tapi2021: a valóság az, hogy itt épül az eu-ban a legkevesebb lakóingatlan, itt kell a legtöbbet dolgozni egy ingatlan áráért, és nem zárkózunk fel sehova, a románok is lehagynak.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 00:09:21

@Alöksz Róz Unbanned: lassan lezárkózunk a távol-keleti bérekhez.

GyMasa 2024.12.01. 01:50:51

@Alöksz Róz Unbanned:
Jaja, itt, a "gazdag" Bajorországban egy átlagos ház Münchentől nem messze 1 millió EUR.
Tényleg Magyarországon a "legdrágább" házat venni!
Fasz...

GyMasa 2024.12.01. 01:54:18

@GyMasa:
Pont ezért szeretem a hozzád hasonló, totál értalmi fogyatékosokat, mert semmi perc alatt lehet cáfolni a telejsen életidegen "érveiteket".
Javaslom az immobilienscout24.de honlapot a 85xxx irányítószám használatával.
Ott majd jól meglátod, hogy mennyire "Csak Orbán miatt lett minden drága"

vergyula 2024.12.01. 07:47:43

@GyMasa:

"@GyMasa:
Pont ezért szeretem a hozzád hasonló, totál értalmi fogyatékosokat"
Aranyos, ahogy magaddal beszélgetsz.

GyMasa 2024.12.01. 13:56:16

@vergyula:
Kezdesz elég szánalmas lenni.
Te sem a témához szólsz hozzá...

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 14:19:50

@GyMasa: és szerinted ezzel mit cáfoltál, te ostoba fasz?

lássuk a tényeket: az egész unióban a bérszint itt az egyik legszarabb az ingatlanárakhoz viszonyítva, itt épül az egyik legkevesebb lakóingatlan, itt emelkedtek legjobban az ingatlanárak.

ilyen ostoba faszként nem csoda, hogy németbe is alig szakmunkásbérért bírsz dolgozni jól képzett, több nyelvet beszélő, tapasztalt mérnökként. mert állításod szerint az vagy.
bár amilyen ostoba fasz vagy, elég nehéz ezt elhinni.

GyMasa 2024.12.01. 22:13:08

@Alöksz Róz Unbanned:
Most mégis mit szerettél volna mondani a nyilvánvaló személyeskedésen kívül???
Mert nem sikerült levennem.
(Persze, tudom, hogy ebben megakadélyoz a saját ostobaságom, amit elvakít a te sugárzó ÉRTELMED...)

Gery87 2024.12.05. 10:37:38

@GyMasa:

Az most kb 420 millió...
De 4-szer annyit is keresnek.

Nálunk mennyi is egy új ház? 100 milla?

És azt mindig, de mindig elfelejtitek hogy nagyon nem mindegy hogy mennyiből kell hitelt felvenni vagy spórolni.
Nagyon nem mindegy hogy az ottani bár fele marad meg lakhatásra, spórolásra, hitelre..vagy az itteni béreké.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.05. 13:21:36

@Tapi2021: ez a kilencvenes évek housezenén és drogon feldegenerálódott nemzedéke.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása