magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Mi a centrumpártiság

A süketelés magasiskolája. A Puzsér egyre butább.

Mi is a centrum? Azt jelenti nagyjából: nem mondunk semmit, s semmiről nincs határozott véleményünk.

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7918740450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2024.12.02. 12:23:58

Puzsér hallgatni időrablás.

Gery87 2024.12.02. 12:39:17

@gigabursch:

Neked pláne hisz zsidó.

Gery87 2024.12.02. 12:39:57

"Mi is a centrum? Azt jelenti nagyjából: nem mondunk semmit, s semmiről nincs határozott véleményünk."

Hát mondjuk azzal vádolni hogy nincs határozott véleménye az azért meredek..
Nála a centrum azt jelenti hogy nem szélsőséges semmiben:
pl gazdaságilag balos, de kulturálisan meg liberális.
szocdem tehát még nem szoci, libsi de még ne progresszív.
Tehát nem egy faék kétbit álláspont, azt meg kell hagyni, mondom úgy hogy nem értek egyet vele sok mindenben és ez a mértékletesség sok esetben bizonyítottan nem működik.

alöksz róz 2024.12.02. 12:40:10

puzsér kifejtette a függetlenséget is az egyik schifferrel folytatott vitájában. az a független szerinte, aki megnézi mások mit mondanak és meghatároz egy álláspontot azoktól egyenlő távolságokra, majd ezt képviseli véleményként.
feltalálta a saját véleményétől is független gondolkodót.

Tapi2021 2024.12.02. 13:22:26

A politikai centrum, elvileg a központi, többségi politikai álláspont lenne, ami nincs.

Kisebbségi álláspont eleve nem lehet centrum, hiszen centrumon egyfajta (tömeg)bázist is értünk.

Ezért bukik el sorra az összes "centrista" - se hús, se hal, "mérsékelt" - próbálkozás vagy összefogás.

Főleg így van ez kiélezett helyzetekben, mint ami most is van, amikor dönteni KELL ki, mit akar, hová tartozik.

A nagy langyos, "béke" időszakokban van az, hogy egy-egy néppárt, szövetség, kormánykoalíció évekig, több cikluson át kihúzza, mert voltaképpen érdektelen, mit csinálnak, kik kormányoznak, nem nagyon múlik rajta semmi.

Most centristának lenni azt jelenti, hogy próbálok sehová sem állni. Ez egy megúszós, "el nem köztelezett" pozíció. Csak erre most nincsen kereslet. Mert a világunk éppen nem langyos víz.

Digitális_Fater 2024.12.02. 14:24:43

@Gery87: "Hát mondjuk azzal vádolni hogy nincs határozott véleménye az azért meredek."

Idomulni kell az aktuális kenyéradó gazdához, amely jelen esetben a Tisza párt. Mivel a Tiszának 2026-ig semmiféle markáns véleménye nem lesz semmiről, Puzsér is ehhez fog igazodni.

Gery1987 2024.12.02. 15:56:55

@alöksz róz:

Ez max a szélsőségektől való tartózkodás.
Egy mértékletessegen alapuló álláspont. Annak az élve hogy minden szélsőség .indig mindenben rossz...

Gery1987 2024.12.02. 15:59:00

@Tapi2021:

A centrum itt nála annyit jelent hogy egyenlő távolságra van mindkét szélsőségtol.
Ezekhez képest van középen.

Nem azt hogy a többségi véleményt fejezi ki.

Gery1987 2024.12.02. 16:00:52

@Tapi2021:

"Csak erre most nincsen kereslet. Mert a világunk éppen nem langyos víz."

Ez így van. Ettől még ez nem ez nem megúszás, gondolhatja úgy hogy egyik vegletesseg sem jó.

Gery1987 2024.12.02. 16:06:33

@Digitális_Fater:

Nem gondolnám hogy a Tisza adna Puzsér kenyeret, inkább az van hogy ő mint szabadúszó megélhetési megmondó ember már olyan egzisztenciaban van amiben bár nem kell pártokhoz igazodni de osztály helyzeténél fogva sem érdekelt abban hogy túl balra vagy túl jobbra álljon, mert akkor minek...
Azzal tudja a független ertelemisgeit eladni ha mértékletes lesz. De szerintem így is gondolja ami egy hitelesebb párosítás.

De pl elkötelezett nyugatparti, ebben nem középen van...

alöksz róz 2024.12.02. 16:48:44

@Gery1987: nem.
ezt konkrétan kifejtette így, amikor schiffer összeveszett vele a rádióban.
de ez egy nagy marhaság.
ahogy fentebb rendkívül frappánsan megfogalmaztam, feltalálta a saját véleményétől is független gondolkodót.

én pl. független vagyok, független véleményt úgy alkotok meg v fogalmazok meg, hogy elmondom amit magamtól gondolok és pont leszarom kinek az érdekével vagy véleményével egyez vagy hogy kinek jó vagy rossz hogy ezt a véleményemet elmondtam, (és nem tartom magamban azért mert ennek vagy annak tetszeni fog vagy nem fog tetszeni.)

a másik meg hogy mi az hogy szélsőséges álláspont. egy csomó dologban "szélsőséges" vagy végletes álláspontok vannak. vagy elvesztetted a szüzességed vagy nem, nincs olyan hogy csak egy kicsit vesztetted el.

alöksz róz 2024.12.02. 16:54:43

@Gery1987: és mi alapján nevezed ki a két szélsőséget?
mert lehet hogy két meghatározó csoport van, amelyek két álláspontot képviselnek, de közülük csak az egyik képvisel önmagában szélsőséget. akkor ha a két álláspont közé helyezi magát, nem a "centrumot" fogja képviselni, hanem a szélsőséghez közelebbit.

vergyula 2024.12.02. 18:24:15

Azért ezt a kérdést egyszerűbb volt megválaszolni, mikor létezett a Kupa-féle Centrum párt. :)
Szerintem az aktuális politikai paletta 2 ellenkező végletű szélsőségének átlaga a centrum. Persze ezt nehéz a gyakorlatban elképzelni. Mondjuk én a Mi Hazánk és a Munkáspárt között vagyok. (a libsik meg csak néznek)
És ez sem igazságos, mert a Mi Hazánknak van egy mérhető támogatottsága, a Munkáspárt meg talán nem is létezik.

Gery1987 2024.12.02. 18:41:54

@alöksz róz:

Ja értem. Akkor ez kikényszerített mértékletesség, számításból.

Gery1987 2024.12.02. 18:42:37

@alöksz róz:

Gondolom az általánosan vett szélsőségesnek tartott ideologiakhoz képest.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.02. 19:13:38

@Gery1987: semmi köze a mértékletességhez.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.02. 19:17:11

@Gery1987: puzsér konkrétan az összes hazai politikai véleménytől, állásponttól és erőtől való centivel kimért egyenlő távolságot tartotta kívánatosnak (vagy inkább kérte számon) schiffer független véleménye kapcsán.

gigabursch 2024.12.02. 19:48:36

@vergyula:
Ráadásul számos ember van, aki azért szavaz a Mi Hazánk Mozgalomra, mert a
- Munkáspártra minek
- aTSz-ről kiderült, hogy svindli
- a Munkáspárt lenne a kedvence, de nincs kedve kidobni a szavazatát
- erős, néhai FKGP kötődése van, de nincs számára más, aki szólna a gazdákról, -ért
- még mindig a legzöldebb, az LMP meg zsákutca lett.
...S mindezen preferenciákról mélyen hallgat...

Gery1987 2024.12.02. 20:51:24

@Alöksz Róz Unbanned:

Ami eleve butaság hisz Schiffer nem középen állt sose, antikapitalista és zöldpárti. Olyan baloldali akinek a ballibekhez semmi köze, akik ugye valójában jobboldaliak gazdaságilag, és annyira van liberális mint puzser...a jobber fideszhez meg annyi köze van hogy az is antiglobalista húrokat pengét.

Gery1987 2024.12.02. 20:54:16

@gigabursch:

Ha kitöltők egy ideológiai pártpreferencia tesztet nekem is mindig azt dobja ki hogy az én pártom elvileg a mihazanak lenne:)

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.02. 21:07:45

@Gery1987: mondjuk én kifejezetten a függetlenségre adott definícióját kifogásoltam, de ez így nyilvánvalóan így van ahogy mondod. és hát miért ne mondhatná amit mindig is gondolt? mert a fidesz is olyan húrokat penget? na és.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.02. 21:09:22

@Alöksz Róz Unbanned: attól se lesz náci valaki hogy a dohányzás ellen és a sportolás mellett kampányol, pedig hát hitler is így gondolta.

Gery87 2024.12.02. 22:12:17

@Alöksz Róz Unbanned:

Puzsér valami olyasmit mondott neki kritikaként hogy a NER-ben a Fideszt kell kritizálni nem a ballibeket meg a globalista nagytőkét. Merthogy "nem a halott oroszlánt kell rugdalni ha antilop vagy, hanem a vadászt.."
Ami nettó hülyeség mert miért ne kritizálhatna bármikor bármit?

A másik hogy miért jár szélsőjobbos meg fideszes médiákba szerepelni, ahol nem kritizálhatja úgyse a Fideszt.
Hát ha Schiffer feljebbről nézni az összképet, akkor miért ne mehetne?

Na meg Puzsér is elment a "sátánista" Hitgyüli tulaj ATV-jébe műsort csinálni.
Amit azzal indokolt hogy de ott legalább elmondhatta a kormánykritikáját is, ami igaz.

De mondom szerintem a titok nyitja hogy Schiffer jobban szereti a globalizációt és rendszert kritizálni mint önmagában csak a Fideszt, ami csak egy pont az egsézhez képest.

Gery87 2024.12.02. 22:14:02

@Alöksz Róz Unbanned:

Puzsér válasza erre az lenne hogy ezzel önmagában semmi gond, csak ne a Völkischer Beobachter-ben tedd:)

Gery87 2024.12.02. 22:16:37

* Én is elmondtam már párszor hogy leszarom Sorost, és nem azért mert egyetértek vele hanem mert ő is csak egy a sokbefolyásos tőkés geci közül, ami róla konkrétan elmondható lenne, elmondható a rendszerről magáról. Akkor minek perszonalizálni?

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.02. 22:18:44

@Gery87: "De mondom szerintem a titok nyitja hogy Schiffer jobban szereti a globalizációt és rendszert kritizálni mint önmagában csak a Fideszt, ami csak egy pont az egsézhez képest." - ez is benne van.

meg benne van az is, amit a boldi szokott mondani, hogy schiffer nagyon szeret megmondóember lenni, és a fideszmédiában adnak ennek teret.

és egyébként nem teljesen alaptalan a puzsér vádja, hogy schiffer a fidesz vonzásába került.

hont pedig full fideszes lett újra. nyilván van az a pénz, és nem is sok ahogy elnézem...

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.02. 22:21:59

@Gery87: mert? akkor már nem lesz igaz?
vagy akiknek jár az újság, azok dögöljenek csak meg dagadtan tüdőrákban?

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.02. 22:23:44

@Gery87: talán mert soros direkt politikai tevékenységet folytat anélkül hogy bárki megválasztotta volna.

Gery87 2024.12.02. 22:42:23

@Alöksz Róz Unbanned:

Ahogy Elon Musk meg a Bill Gates is lobbizik erősen a választási finanszírozásokkal meg még ki tudja mivel...meg a többi akiről nem tudunk.

Az összes multi és nagytőkés politikai tevékenységet folytat anélkül hogy bárki megválasztotta volna őket!
Max nem tudsz róla, mert nincs a kirakatban.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.02. 22:46:45

@Gery87: egyik se folytatott direkt politikai tevékenységet, csak a soros.
(musk csak most kezdte.)

Gery87 2024.12.02. 22:50:30

@Alöksz Róz Unbanned:

Nem, erre a Puzséri válasz az hogy "ezzel a hatalmat támogatod hisz mértékadó véleményed, nálunk jelenik meg, ezzel legitimálod és felemeled őket".
Valami ilyesmi.

Puzsér az ATV-s jelenlétét azzal magyarázta hogy "amíg nem cenzúrázzák, bárhová elmegy és elmondja a saját véleményét" mert ezzel "ő és a közvélemény többet nyer mint a rendszer a legitimáció terén". kölcsönösen használják egymást.
Amíg őt profitra váltják addig rendben van.

Schiffert viszont szerinte nem profitra váltják nézettség miatt, hanem legitimációra.

Van ebben azért valami mert az Fidesz féle "antiglobalista propaganda narratíva" működik a birkatáborban, a Puzsér féle ellenzékiek legitimációra használása ("lám-lám nálunk demokrácia és szólásszabadság van...hisz bárki elmondhatja a véleményét) viszont nem...
A választók fele nem hiszi hogy olyan demokrácia van és szabadság mint amilyennek lennie kéne.

Gery87 2024.12.02. 22:55:58

@Alöksz Róz Unbanned:

"egyik se folytatott direkt politikai tevékenységet"

:D
Persze...persze.
Csak nem látjuk.

Zuckerberg? Gates?
Akkora monopolisták mint a kurvaélet....már rég fel kellett volna darabolni őket a törvények szerint.
A Cukker mai napig nem döntötte el, mert nincs kikényszerítve, hogy a faszbuk "posta" vagy "média"! Felelős az ott megjelenő tartalmakért vagy nem.

És ez abból adódik hogy kik ők személyesen vagy az osztályhelyzetükből és tőkés érdekeikből adódik? Szerintem utóbbi.
Tehát személyi probléma ez, vagy rendszerszintű?
Utóbbi.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.02. 23:04:44

@Gery87: "A Cukker mai napig nem döntötte el, mert nincs kikényszerítve, hogy a faszbuk "posta" vagy "média"! Felelős az ott megjelenő tartalmakért vagy nem." - ez nem direkt politikai tevékenység.

0dzsud0 2024.12.03. 00:09:11

@Gery87: Na mondjuk azoktól tényleg minden normális embernek van egy egészséges ellenérzése, ezt épp elég jól mondod. :))

Gery87 2024.12.03. 01:16:50

@Alöksz Róz Unbanned:

Viszont az hogy megteheti, hogy úgy váltogatja érdekei szerint a felelősséget már az.

"a Facebook anyavállalata, a Meta meg nem nevezett összegért megegyezett egy négy éve húzódó perben, mely szerint a közösségi oldal illegálisan osztotta meg több tíz millió felhasználó adatait a Cambridge Analytica nevű brit elemzőcéggel – írja a Guardian.

...".a Facebook bebizonyította, hogy kész bármekkora összeget kifizetni annak érdekében, hogy vezetői elkerüljék a kellemetlen kérdésekre történő válaszadást. Egy nap majd kiderül az igazság, de az nem ma lesz."

Tavaly egy külön perben már sikerült egyezséget elérnie a Metának. A Cambridge Analytica-botrány kapcsán kötött alku keretében a vállalat a szükségesnél mintegy 4,9 milliárd dollárral (1987 milliárd forinttal) többet fizetett az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottságnak (FTC), hogy megvédjék Zuckerberget a kínos kérdésektől. Egyesek azt állították, hogy a gigantikus egyezséget az motiválta, hogy a Facebook alapítóját ne lehessen megnevezni az FTC panaszában."

24.hu/tech/2022/08/30/facebook-megfigyeles-adatvedelem-cambridge-analytica-botrany-donald-trump-per-megegyezes/

A vagyon hatalma és lobbija.
Te meg én már rég rács mögött lennék tized ennyiért...

(És persze hiába bármekkora bírság, azok a személyes adatok már kikerültek...és ez csak az, ami kiderült)

Gery87 2024.12.03. 01:17:59

@0dzsud0:

Én azt nézem mit mond, nem azt hogy micsoda.

alöksz róz 2024.12.03. 01:47:51

@Gery87: ez még mindig egyik se direkt politikai tevékenység.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.03. 04:17:43

@Gery87:

Mo-on egyszerűen úgy alakult, hogy a rendszerkritikusság jobboldali, a rendszerpártiság meg baloldali, ennyi az egész.

Amikor TGM komcsi lett a 90-es évek közepén, még ő is meg lett vádolva, hogy szélsőjobbos, csurkista, hiszen szidja a nyugatot. Pedig hát ő mindig keményen szidta a jobboldalt.

alöksz róz 2024.12.03. 15:06:33

nem vagyok egy erőszakos ember, de aki ezt az új captchat fejlesztette, annak nagyon szívesen leszakítanám az arcát.

gigabursch 2024.12.03. 16:46:54

@alöksz róz:
Addig léptess új képre, amíg nem egy témát ábrázol, hanem sok kicsit.
Pl 3-4 híd, bringa, autó, hegy, stb.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 17:14:05

@gigabursch: azt már próbáltam. rövid ideig működött, de aztán letiltott, valami olyan szöveggel, hogy lehet hogy az ön számítógépéről automatizált kéréseket küldenek, ideiglenesen menjek az anyámba.

Gery1987 2024.12.03. 18:17:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

TGM valóban baloldali lett.

A mai magyar baloldal viszont liberális.
Gazdaságilag is jobbos. Ahogy a fidesz.

Valójában eredeti értelmében csak jobboldal van látható mértékben.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása