magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Halálszagú, bús róna

A hisztérikus oroszfóbia kötelező divat minden európéernél.

Ez a "szakértő" bácsi olyan okos ember egyébként, hogy 2 éve bizonyította: a kétharmados többséggel elfogadott alkotmány semmis, viszont a feles többséggel elfogadott meg jogállami alkotmány.

A valóságban fordítva van ez: Isten kitagadja az oroszok ellenségeit. S nem azt jelenti ezt, hogy el kellene fogadni az orosz érdekeket - én se fogadom el őket, hisz nem vagyok orosz. Csak annyit jelent: aki az miatt oroszellenes, ami miatt ez a mostani háborús hisztéria zajlik, az jó ember nem lehet.

165 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7818742308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery87 2024.12.03. 12:20:45

"A valóságban fordítva van ez: Isten kitagadja az oroszok ellenségeit."

Jó tudni hogy isten az oroszokkal van, szerintem az ukrán papok szerint meg pont fordítva.
Hát igen, a valóság meg isten:)

" S nem azt jelenti ezt, hogy el kellene fogadni az orosz érdekeket"

Áhh, dehogy isten őriz...ti? soha.

"én se fogadom el őket,"

.pfffff...áhhh.

" hisz nem vagyok orosz. Csak annyit jelent: aki az miatt oroszellenes, ami miatt ez a mostani háborús hisztéria zajlik, az jó ember nem lehet."

És mi miatt is zajlik?

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 12:22:40

aki most az oroszokat támogatja, az a gyilkosokat támogatja. aki a gyilkosokat támogatja, jó ember nem lehet.

(persze ettől még aki az oroszok ellen vagy az ukránok mellett van, az lehet rossz, de nem feltétlenül az.)

Tapi2021 2024.12.03. 13:47:07

@Gery87: Már tisztáztuk: az USA geopolitikai és hatalmi érdekéért folyik. Mi másért?

Ki provokálta ki?

Kinek van haszna belőle? Kinek az érdeke???

Ha erre becsületesen válaszolsz, te is tudod, miért lett a háború.

Tapi2021 2024.12.03. 13:49:41

@Alöksz Róz Unbanned: A gyilkosság az, hogy a tárgyalások és a béke HELYETT az 1. háború kiprovokálásával, 2. a fegyverszállításokkal, azt érték el, hogy harmadik éve ölik halomra az ukránokat. De miért is?

Kinek az érdeke ez?

Mert nem az oroszoké.

A gyilkosok azok, akik nem hagyták, hogy tárgyaljanak és akik HARCOLTATJÁK az ukránokat. VALAKI MÁS érdekében!

alöksz róz 2024.12.03. 13:51:25

@Tapi2021: "Már tisztáztuk: az USA geopolitikai és hatalmi érdekéért folyik" - nem tisztázta senki, ez csak a te állításod :-)

"Mi másért?" - pl az orosz politikai és hatalmi érdekekért.
egyértelmű...

Tapi2021 2024.12.03. 13:53:01

Róna, mint mindenki, arra hajlítja a valóságot, amerre az ő hitének kedvez!

Lásd itt is rögtön Alökszöt!

Simán benyelik, hogy a háborúnak egyetlen felelőse van, Putyin, aki mivel nem volt éppen jobb dolga, egy reggel arra ébredt, - minden ok nélkül - hogy támadjuk meg már Ukrajnát.
Az Alöksz féléknek ez a mese teljesen elég is. :-(

alöksz róz 2024.12.03. 13:53:43

@Tapi2021: a gyilkosság az, hogy odamentek az oroszok embereket ölni.

és nem az, hogy ukránok ezt nem hagyják és a ny-i országok támogatják őketh megvédjék magukat a gyilkosoktól...

Tapi2021 2024.12.03. 13:55:00

@alöksz róz: ""Mi másért?" - pl az orosz politikai és hatalmi érdekekért.
egyértelmű... "

Csak ez a narráció HAMIS. Tényszerűen nem felel meg a valóságnak, amely pontról pontra nyomonkövethető így utólag is. Hogy hogyan lett ez a háború. Ki, milyen lépéseket tett, amelyek ide vezettek.

alöksz róz 2024.12.03. 13:57:02

@Tapi2021: a háborút az oroszok a saját politikai-hatalmi érdekükért robbantották ki és ők azok akik odamentek gyilkolni.

melyik nem tény szerinted?

alöksz róz 2024.12.03. 13:58:52

@Tapi2021: akkor minek mentek oda az oroszok harcolni, ha nem a SAJÁT politikai és hatalmi érdekükért?

Tapi2021 2024.12.03. 14:04:16

@alöksz róz: Ez a háború nem lenne, ha az USA nem akarta volna, és ha a csatlósai nem avatkoznak be és nem harcoltatják és véreztetik ki Ukrajnát.

Nektek a provokátorok és haszonélvezők hamis meséje jobban tetszik.

Az ukránok is mindent megtettek, úgy bántak a kisebbségekkel, mint az állatok, azért, hogy ide jussanak. Mit tettek a hétmillió orosz kisebbséggel, és a magyarral?

Élhetsz te is állatként, aki beveszi a hazug cumit és szophatod. Sokan vagytok, csináljátok. A hazugokat ti emelitek fel és éltetitek.

Szaddámnak is voltak ugye tömegpusztító fegyverei! Ja, nem, de kit érdekelt akkor is az IGAZSÁG? Kit vontak érte felelősségre????
Senkit. Titeket ez főleg nem érdekel. Most ugyanezt csináljátok.

Egyáltalán nem érdekel titeket az igazság, csak az amerikai hazugságok. Kritika nélkül beveszitek.
A valós okokra, időrendre szartok, mint ahogy Szaddámnál is szartatok, mert ha az imádott USA háborút akar, hát háború LESZ. Neki joga van bárhol háborút csinálni, kiprovokálni, ha ezt kívánja az érdeke. ...

Borzasztó, hogy ilyen elmebeteggel vagyunk tele.

Tapi2021 2024.12.03. 14:06:27

@alöksz róz: "a háborút az oroszok a saját politikai-hatalmi érdekükért robbantották ki és ők azok akik odamentek gyilkolni."

Az első állítás.

Az oroszok a végsőkig lavíroztak, hogy ne kelljen bevonulni, de minden más lehetőséget ELZÁRTAK előlük.

Ez nem vélemény, tény, csak olvass vissza, mikor, kik, mit léptek? Milyen sakklépések vezettek el a bevonuláshoz.

Tapi2021 2024.12.03. 14:08:44

@alöksz róz: Az, hogy bevonultak OKOZAT!
Miután minden más utat bezártak előttük.

Ez nem felmentés nekik, csak a száraz tény.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 14:10:13

@Tapi2021: ez a háború nem lenne, ha az oroszok a saját politikai hatalmi érdekeikért nem támadták volna meg ukrajnát. ez tény.

amint elzavarták a hatalomból az oroszpárti elnököt és körét, az oroszok azonnal, pár héten belül megtámadták ukrajnát. ez is tény.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 14:15:57

@Tapi2021: "Az, hogy bevonultak OKOZAT!" - hát lehet így is mondani, ha akarod, ezen nem veszünk össze...
és a lényegen se változtat, a bevonulás OKA pedig az orosz birodalmi (politikai-hatalmi) politika.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 14:21:06

@Tapi2021: "Mit tettek a hétmillió orosz kisebbséggel, és a magyarral?" - semmit nem tettek a támadás előtt, csak elzavarták az oroszpárti elnököt és pereputtyát.

látom magasról szarsz az időrendiségre.

vergyula 2024.12.03. 14:43:58

@Tapi2021: Az ukrán védekezés meg az okozat okozata.

alöksz róz 2024.12.03. 15:04:49

@vergyula: lassan már ott tartunk, hogy az ukrán védekezés okozta az orosz támadást...

Tapi2021 2024.12.03. 15:26:22

@Alöksz Róz Unbanned: A háború ELŐTT évekkel korábban már lőtték a saját kisebbségüket a Donbaszban, korlátozták a kisebbségek jogait, köztük a magyarokét is, Odesszában konkrétan POGROM volt oroszok ellen, számos halálos áldozattal...

Ja, hogy ezek nem okok...

Gery1987 2024.12.03. 15:26:55

@Tapi2021:

Az amerikai és orosz érdekekért folyik a háború. Haszna belőle a ruszkinak még a nyugati hatalmaknak van.

Legkevésbé az ukránok érdeke.

Tapi2021 2024.12.03. 15:27:56

@vergyula: Hogyan lettek ti ilyen szerelmesek az ukránokba? Akik annyira sok szeretettel árasztották el a magyar kisebbséget is?!

Gery1987 2024.12.03. 15:30:41

@Tapi2021:

Az nem orosz érdek hogy Ukrajna ne legyen NATO tag? Dehogynem.

Ebbe az irányba lépett Ukrajna, ezért támadtak meg.

Tapi2021 2024.12.03. 15:31:17

@alöksz róz: "lassan már ott tartunk, hogy az ukrán védekezés okozta az orosz támadást... "
Hogy te/ti Amerika, a nyugat, az oroszellenes kelet..., hogyan próbáljátok elkenni, és semmissé tenni az ukránok saját (és az USA nyomulásának) felelősségét abban, ami történik, a ti dolgotok.

Szerintem ez a súlyos egyoldalúság, elfogultság, kettős mérce és szándékos vakság nagyon szomorú.

Tapi2021 2024.12.03. 15:32:49

@Gery1987: "Az nem orosz érdek hogy Ukrajna ne legyen NATO tag? Dehogynem.

Ebbe az irányba lépett Ukrajna, ezért támadtak meg. "

Ez mindenkinek az érdeke, hogy ne legyen Európában háború! Ó, várj...

vergyula 2024.12.03. 15:35:08

@Tapi2021: Nemtom, tán csak a kisebbet védem. Mindenesetre nekem szimpatikusabb egy EU- és NATO-tagságra vágyó ország, mint az, aki támadja. (nem vagyok ruszofób, csak putyinfób)

Gery1987 2024.12.03. 15:37:13

@Alöksz Róz Unbanned:

"2014. március elején kirobbant fegyveres konfliktus Ukrajna keleti részén, amely a 2014-es ukrán forradalom és az Euromajdan mozgalom tevékenysége nyomán oroszbarát és kormányellenes csoportok tüntetéseivel kezdődött a Donecki és a Luhanszki területen. Ezek a demonstrációk egy szélesebb kelet- és dél-ukrajnai oroszbarát tiltakozó hullám részei voltak, és fegyveres konfliktussá eszkalálódtak a Donyecki és a Luganszki Népköztársaság szeparatista erői és az ukrán kormány között. A felső vezetés augusztusi lecserélése előtt a szeparatistákat nagyrészt orosz állampolgárok vezették. A különböző jelentések szerint a felkelők 15–80%-a orosz paramilitáris alakulatokból áll."

Tapi2021 2024.12.03. 15:39:46

@Gery1987: Újra csak írom, persze hiába, emlékezzetek a kubai válságra, az vajon miért volt?!

Vagy gondoljatok arra, ha ez a nyomulás fordítva történik, mondjuk Mexikóban, orosz vagy kínai részről, akkor mi lenne?

Vajon ugyanúgy leszarnátok az USA (és a világ!!!) jogos biztonsági igényeit, hogy egy-két másik atom nagyhatalomnak ne legyenek támaszpontjaik Washingtontól néhány száz kilométerre?

Kérlek, mondjatok erre IGAZAT, legalább magatoknak!

Gery1987 2024.12.03. 15:40:33

@Tapi2021:

A 2014-es nyugatbarát fordulat után beavatkoznak az oroszok elfoglalták a krímet majd baballamokat hoztak létre donbaszban...ezután oroszellenes intézkedésekre és lincselesejre.progronomra került sor.

A nyugatbarát ukrán kormány soviniszta is ez tény.

Boldeone2 2024.12.03. 15:40:45

@Tapi2021: Az oroszok a végsőkig lavíroztak, hogy ne kelljen bevonulni, de minden más lehetőséget ELZÁRTAK előlük."

Tapi, ennyire nem lehetsz agymosott! Az oroszok, vagy Putyi célja már jó régen az Orosz Birodalom határainak visszaállítása volt

Putler SOHA nem akart békét, egy percig sem, mert meg van győződve róla, hogy legyőzheti Ukrajnát, és orosz vazalussá alakíthatja !

Amit ti képviseltek a háború ügyén, az ELMEBAJ ! Elmagyarázom!

Gery1987 2024.12.03. 15:42:03

@Tapi2021:

Mindkét félnek van igazsága és jogos érdekeit.
De ezek hatalmi érdekek és nem az orosz és ukrán néptől szólnak.

A háború szintén hatalmi elit érdek nem a népé!!!

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 15:42:07

@Tapi2021: senki nem próbálja az ukránok felelősségét elkenni, az oroszok támadása elleni védekezés az ő felelősségük.
még van pofájuk védekezni a gyilkosok, erőszakolók, gyerekrablók ellen a kis geciknek, hallatlan...

de ez se az időrendiségen (amire magasról szarsz) nem változtat, se azon hogy a háborút az oroszok a saját politikai-hatalmi érdekükért robbantották ki és ők azok akik odamentek gyilkolni.

Tapi2021 2024.12.03. 15:43:38

@vergyula: Értem, senkinek nem jó, hogy háború van. De Ukrajnában - ha így nézed - a hétmillió orosz és a százötvenezer jogfosztott magyar a kisebbség.

Miért is nem lehetett az ő JOGOS igényeiket, amik ráadásul állítólag európai értékek, engedni és biztosítani?
Miközben egyik nép sem maga választotta, hogy ide-oda rakják felettük a határokat.

vergyula 2024.12.03. 15:43:49

@Tapi2021: "Vagy gondoljatok arra, ha ez a nyomulás fordítva történik, mondjuk Mexikóban, orosz vagy kínai részről, akkor mi lenne?"
Én tudom, én tudom!
Most azon vitatkoznánk.

Gery1987 2024.12.03. 15:44:33

@Tapi2021:

Dehát ha NATO tag lesz valaki akit a ruszki nem akar,akkor háború lesz. Ezt látjuk.

Boldeone2 2024.12.03. 15:44:57

@Tapi2021: Mondok egy példát:

Az utcán vernek egy embert, kirabolják, lehet, hogy meg is akarják ölni...

Erre mit mind Orbán, és te : ne segítsünk az agressziót elszenvedőnek, sőt, még gáncsoljunk is rajta, hogy győzzön a bűnöző

Ezek vagytok ti es Orbán - erkölcstelen nihilisták!

Ukrajnát lehet nem szeretni, vagy az ukrán politikai rendszert, de a nemzetközi jog szerint 100%- ban igazuk van!

A háború akk

Tapi2021 2024.12.03. 15:45:39

@Alöksz Róz Unbanned: "de ez se az időrendiségen (amire magasról szarsz)"

Akkor sorold már IDŐRENDBEN légyszíves, milyen lépések vezettek a háborúhoz!

1. ....
2. ....

Gery1987 2024.12.03. 15:46:20

@Boldeone2:

Így van, nem volt és ma sincs olyan forgatokonyv orosz részről ami engedi a kozelkulfold számára a NATO és EU tagságot. Aki errefelé lép az háborút kockáztat.

Boldeone2 2024.12.03. 15:47:49

@Tapi2021: Értsd meg: NEM jogos semmi, amit az oroszok követelnek, ráadásul minden ellenkezik a nemzetközi joggal!

Béke tartósan akkor lesz - ha tetszik, ha nem - ha legyőzik a diktatórikus, fasiszta, orosz hadiállamot; amely lételeme a háború!

Tapi2021 2024.12.03. 15:48:02

@Gery1987: Akkor légyszi olvasd már el Kabai Domokosnál is, hogyan történtek a dolgok valójában. Pl. hogy kik csinálták a Majdant?! Ami egy PUCCS volt...

Wildhunt 2024.12.03. 15:48:55

@alöksz róz: meg hogy az ukránok odamentek odesszába, az amerikaiak irakba, mi meg a donhoz embereket ölni. Gratulálok az elemi iskolás morális iránytű felfedezéséhez, ha így haladsz még téveszmés Lacit is utolérheted.
Viszont ha túllépnél a jóemberkedés/szörnyülködés vonalon, akkor ez kevés lesz.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 15:49:42

@Tapi2021: ne kezdj megint hazudozni...

gyakorlatilag abban a pillanatban ahogy az ukránok elzavarták az oroszpárti elnököt és pereputtyát, az oroszok megtámadták az ukránokat: egyik irányból a megtámadták a krímet a reguláris orosz erők, a másik irányból az általuk megszervezett orosz félkatonai szervezetek fegyveres harcot robbantottak ki kelet-ukrajnában.

Boldeone2 2024.12.03. 15:50:14

@Gery1987: Nem a NATO- tagság a lényeg, nézd meg hol van Tallin...

A NATO- tagság kamu narratíva! Soha senki nem akarta megtámadni Oroszországot, pont fordítva igaz...

Boldeone2 2024.12.03. 15:51:41

@Tapi2021: Kabai Domonkosnál? Már volt kommunista, kiképzett orosz ügynököket olvasol?

Boldeone2 2024.12.03. 15:53:34

@Tapi2021: . hogy kik csinálták a Majdant?! Ami egy PUCCS volt..."s

- Puccs a faszod! 1 millió ember volt az utcákon, az forradalom volt! Már 56 - ot is relativizáljátok

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 15:54:36

@Wildhunt: elég szomorú, hogy ilyen elemi szintű erkölcsi kérdést a fideszeseknek még magyarázni kell...

Wildhunt 2024.12.03. 15:54:41

@Tapi2021: nem érted. Az oroszok jogtalan, barbár, túlzó követelésekkel léptek fel, amit ha figyelembe veszünk úgy a szabályokra épülő világrend omlik össze. Tehát kötelességük minden ilyen követelésről lemondani és megbánást tanúsítani, akkor majd felvilágosítjuk őket hogy mit is akarnak.

Tapi2021 2024.12.03. 15:55:09

@Gery1987: Igen, az eseménysort bizonyosan a 2014-es puccs indította el. Az oroszok lakta területek is ez után akartak nagyobb önállóságot vagy szeparációt.

Helyette lincselték őket. Pl. Odesszában.

Wildhunt 2024.12.03. 15:55:41

@Tapi2021: tudod azt te nagyon jól:
Óóóbbááááán

Boldeone2 2024.12.03. 15:57:55

@Tapi2021: Violence erupted on 2 May, when a 'United Ukraine' rally of about 2,000 was attacked by about 300 pro-Russian separatists.[23]

Tehát az odesszai eseményeket is a putyinpártiak kezdték el, utlána meg megfizették az árát...

Wildhunt 2024.12.03. 15:58:41

@vergyula: attól hogy valaki kisebb, még nem lesz automatikusan igaza.

Tapi2021 2024.12.03. 15:59:05

@Boldeone2: Putyin utolsó akciója az volt, hogy nagyrészt saját költségen kiépíttetett egy második gázvezetéket Európába.
Nyilván ezzel akarta leigázni Európát.

És annyira fel voltak készülve egy háborúra, hogy két hét alatt ki is fulladtak...
De azért mesélj még!

Gery1987 2024.12.03. 15:59:50

@Tapi2021:

Majd 30-40 múlva megtudjuk. Benne lesz a torikonyvekbe is mi volt...ma még homály.

De szerintem is volt benne CIA szál.

Boldeone2 2024.12.03. 16:00:02

@Tapi2021: Amúgy az egész konfliktus lényegében 2020-2021 tájára szinte teljesen jegelődött. A Donbass kb 40% - a defacto s
függetlenné vált, de az elmebeteg Putyinnak semmi sem elég...

Wildhunt 2024.12.03. 16:00:12

@vergyula: azért én a mexikóiakat jobban sajnálnám, mint az ukránokat.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 16:00:19

@Boldeone2: az puccs volt, papám.

ez nem szimpátia kérdése: a forradalom definíciójának nem felel meg, a puccs definíciójának pedig megfelel.

Tapi2021 2024.12.03. 16:01:34

@Gery1987: Minden nép érdeke a BÉKE!!!

Miért nem törekszenek erre a vezetőik????
Miért csinálnak és eszkalálnak inkább háborút?

Boldeone2 2024.12.03. 16:01:50

@Tapi2021: Putyin csak az orosz- szovjet birodalmat akarja restaurálni. Európát elég csak szétbomlasztani, szélsőjobb kormányokkal

Boldeone2 2024.12.03. 16:03:06

@Alöksz Róz Unbanned: A puccs az, amikor egy maroknyi ember veszi át a hatalmat, mondjuk katonai vezetők. Amikor százezrek indulnak meg, az valami más...

Tapi2021 2024.12.03. 16:03:41

@Gery1987: És ezt látnád akkor is, ha Mexikó lépne be egy orosz "védelmi" katonai szövetségbe!
Vagy nem?

Wildhunt 2024.12.03. 16:03:57

@Alöksz Róz Unbanned: oroszok megtámadták az ukránokat

Pont nem igaz. Az oroszok akkor támadtak, mikor a Nuland-kormány ki akarta őket rakni szevasztopolból. Másnap elfoglalták a krímet. Ez után a náci alakulatok+magánhadseregek elkezdték a pogromjaikat, amire a donbaszi oroszok fellázadtak, akik mellett felléptek az oroszok.

Wildhunt 2024.12.03. 16:05:45

@Alöksz Róz Unbanned: gyilkosság volt, vagy nem volt gyilkosság? Magyarázd! A szövetségesek is partraszálltak normandiában, csak hogy gyilkolhassanak. Minekmentekoda.

Tapi2021 2024.12.03. 16:08:55

@Boldeone2: "Az utcán vernek egy embert, kirabolják, lehet, hogy meg is akarják ölni...

Erre mit mind Orbán, és te : ne segítsünk az agressziót elszenvedőnek, sőt, még gáncsoljunk is rajta, hogy győzzön a bűnöző

Ezek vagytok ti es Orbán - erkölcstelen nihilisták!"

Lófaszt mondjuk mi ezt te USA-ukrán szopó idiot.

Ez a ti MESÉTEK.

A valóság az, hogy a megvert embert egy harmadik fél - a megverő ellensége - fel akarta fegyverezni a megverő ellen, amire az lépett, hogy ezt megelőzze. Kb. Ha már hozzuk a sántító példákat.

alöksz róz 2024.12.03. 16:09:15

@Tapi2021: lehet erre sokféle magyarázatot adni, kezdve a globális elittel, az még neked is tetszene.

de attól még az emberek a hülyék hogy egymást kezdik öldökölni. az nem másnak a felelőssége.

Boldeone2 2024.12.03. 16:12:44

@Tapi2021: valóság az, hogy a megvert embert egy harmadik fél - a megverő ellensége - fel akarta fegyverezni a megverő ellen, amire az lépett, hogy ezt megelőzze. "

- És ez miért baj, ember???? A kicsi a gyenge CSAK VEDEZNI akar mindig, de SOHA nem támadja meg a nagyot! Felfogtad?

Tapi2021 2024.12.03. 16:13:40

@Boldeone2: Tehát nem volt jogos, hogy az USA, Kennedy körülvette az armadával Kubát, hogy megakadályozza, hogy orosz rakétatámaszpont legyen ebben a FÜGGETLEN és szuverén országban. Hiába határoztak szuverén módon így. Amely még csak nem is határos az USA-val. Ugye?

Ahogy a mexikói példa esetében sem lenne semmi joga az USA-nak beavatkozni! Ugye?

alöksz róz 2024.12.03. 16:14:38

mondtam én hogy azt akarják kihozni, hogy az ukránok támadták meg az oroszokat

Boldeone2 2024.12.03. 16:15:27

@Tapi2021: Az életben mindig úgy van, hogy a nagy és az erős támad, a kicsi meg védekezik!

Te meg dönthetsz: segíted a gyengét a védekezőt, vagy az agresszor, az erős pártjára állsz!

Ha nem segíted a gyengét, NEM VAGY KERESZTÉNY!

Tapi2021 2024.12.03. 16:16:43

@Alöksz Róz Unbanned: "gyakorlatilag abban a pillanatban ahogy az ukránok elzavarták az oroszpárti elnököt és pereputtyát, az oroszok megtámadták az ukránokat: egyik irányból a megtámadták a krímet a reguláris orosz erők, a másik irányból az általuk megszervezett orosz félkatonai szervezetek fegyveres harcot robbantottak ki kelet-ukrajnában. "

Nem pont így volt, de akkor ugye mondhatjuk, hogy ezek egy PUCCSRA ADOTT válaszlépések, vagyis reakciók, vagyis okozatok voltak?!

alöksz róz 2024.12.03. 16:17:00

@Wildhunt: ja, nyilvánvalóan gyilkolni mentek oda. de tudtommal a németek támadtak.

alöksz róz 2024.12.03. 16:18:55

@Tapi2021: és mi közük van az oroszoknak egy szuverén országban lezajlott puccshoz? nyilvánvalóan semmi.
ha támadtak, annak az oka a saját birodalmi érdekük.

Tapi2021 2024.12.03. 16:20:13

@Boldeone2: "A NATO- tagság kamu narratíva! Soha senki nem akarta megtámadni Oroszországot, pont fordítva igaz... "

Akkor miért olyan fontos, hogy még egy háborút is megért, hogy beléptessék Ukrajnát egy nyilvánvalóan USA hatalmi érdekeket (ki)szolgáló katonai szövetségbe, amely dekraláltan ellenséges Oroszországgal?

Háborúval kellett igazolni, hogy a NATO-ra mekkora szüksége van Európának?

Tapi2021 2024.12.03. 16:22:11

@alöksz róz: Az ott élő és üldözést, jogfosztásokat elszenvedő HÉTMILLIÓ orosznak? Valami közük azért csak volt hozzá.

Oroszországnak meg az egyetlen meleg tengeri kikötőhöz.

alöksz róz 2024.12.03. 16:22:53

@Boldeone2: az lehet hogy sokan tüntettek, de egy relatíve kis létszámú ukrán náci fegyveres csoport vette át a hatalmat...

ahogy pl. a donbaszban is sokan tüntettek, de ott is egy hasonló (bár nagyobb létszámú) félkatonai csoport robbantotta ki a fegyveres harcot.

Boldeone2 2024.12.03. 16:24:14

@Tapi2021: Ez marhaság! Nem látod, hogy nem is az orosz kisebbségért, de nem is egy lehetséges Ukrán NATO - tagságért folyik a háború; hanem Putler a volt Orosz Birodalmat szeretné visszaállítani!

Putler agressziója miatt növekszik a NATO!

Tapi2021 2024.12.03. 16:24:50

@Boldeone2: Nekem elég, ha nem az USA hazugságokat, hanem az igazat írja.

Nektek tényleg nincsen semmi igazságérzetetek? Legalább szándékotok a tárgyilagosságra? :-(

Boldeone2 2024.12.03. 16:25:02

@alöksz róz: Azóta volt két választás, az ukránok választottak

alöksz róz 2024.12.03. 16:26:22

@Tapi2021: "Az ott élő és üldözést, jogfosztásokat elszenvedő HÉTMILLIÓ orosznak" - mégis milyen üldözetést szenvedtek el a háború megindítása ELŐTT, hát azonnal háborút indítottak ahogy elzavarták az oroszpárti pereputtyot...

alöksz róz 2024.12.03. 16:27:33

@Boldeone2: ez így van. a választások óta legitim az ukrán vezetés.

Tapi2021 2024.12.03. 16:34:21

@Boldeone2: "Puccs a faszod! 1 millió ember volt az utcákon, az forradalom volt!"

Nyilvánvalóan, Az USA sok ilyet szervezett világszerte, főleg Dél-Amerikában. Tudnának mesélni az ottaniak ezekről a CIA forradalmakról.

" Már 56 - ot is relativizáljátok "

Mivel is? Azzal, hogy rámutatunk, hogy ha a nyugat csak küldi a fegyvereket és ezzel elhúzza a harcokat, azzal csak sokkal több MAGYAR halt volna meg és jobban szétlövik az országot?

Miközben az eredmény maradt volna ugyanaz, hogy a SZU győz.

EZ TÉNY!

Most ugyanezt csináljátok az ukránokkal!!!

Csak most már ott tartunk, hogy ha nem mennek a katonák is Európából - vagyis még több áldozat kell, már nem csak ukrán -, akkor kiderülne, hogy ÉRTELMETLENÜL ölettétek meg az ukikat és basztátok el a pénzünket Ukrajnában!

Tehát inkább legyen MÉG NAGYOBB háború. Közben, utána meg legyártotok egy jól hangzó narrációt arról, hogy ez a háború elkerülhetetlen volt, és egyébként is az ellenfél hibája 100%-ban.

Így gondolkodtok ti.
És elhiszitek majd, hiszen már most is elhiszitek ezt.

Gery1987 2024.12.03. 16:35:22

@Tapi2021:

Az hogy ki mit akar, még mit engednek a nagyhatalmak két külön dolog sokszor...

Nyilván az USA nem örülne neki.
Hogy ez felhatalmazás e hogy megszállják?

Nyilván nem.

alöksz róz 2024.12.03. 16:37:39

@Tapi2021: tehát szerinted akkor igaza lenne az usának, ha megtámadná mexikót.

Tapi2021 2024.12.03. 16:40:00

@alöksz róz: Ez annak a néhány tucat vezetőnek a felelőssége, akik ezt intézték nekünk, meg az ukiknak.

Sokszor írtam, ha ezeket időben leváltják a népek... De hát nem így lett.

alöksz róz 2024.12.03. 16:41:07

@Tapi2021: "Oroszországnak meg az egyetlen meleg tengeri kikötőhöz." - olyan nekünk is kéne, sőt kifejezett érdekünk hogy legyen. oszt mégse fegyverkezünk a balkán ellen.

Gery1987 2024.12.03. 16:41:54

@alöksz róz:

Szovjet érdek volt Magyarország megtámadása 1956-ban is. Hogy jó volt e nekünk? Nem.

Tapi2021 2024.12.03. 16:45:12

@alöksz róz: " tehát szerinted akkor igaza lenne az usának, ha megtámadná mexikót. "

Ez merőben elméleti kérdés, mert megtámadná. Lásd: Kennedy is kivezényelte Kuba köré a flottát és készek voltak lőni is. Ez nem elmélet.

És kb. mindenki el is ismerné, hogy ehhez joga van.
Más szemszögből nézve is mindenkinek jobb, ha egy nagyhatalmat senki, sehogy nem késztet háborúra.

Az ukrán provokációra semmi szükség nem volt. Kár, hogy nem volt ehhez elég belátásuk az USA aktuális héjáinak. :-(
Rábasztunk.

Tapi2021 2024.12.03. 16:48:54

@Boldeone2: A keresztény azt támogatja, akinek igaza van.

És nem áll be hazudozni egy kórusba, valaki más érdekében.
És az igazság az, hogy ezt a konfliktust NEM az oroszok építették fel mesterien.

Tapi2021 2024.12.03. 16:52:32

@alöksz róz: Nem mondtam, hogy nincsen "birodalmi" érdek is ebben.
Pont olyan van benne, mint az USA-Kuba, USA-Mexikó példában. Meg, amikor az USA beavatkozik BÁRHOL a világon azonnal, ha a birodalmi érdekei sérülnek!

Egyébként Ukrajna is egy ebben a sorban!!!

Tapi2021 2024.12.03. 16:56:12

@alöksz róz: "@Boldeone2: ez így van. a választások óta legitim az ukrán vezetés. "

Ez így volt Dél-Amerikában is! Miután az amerikaiak kiválogatták, kikre lehet szavazni, már "szabad" választások voltak!

2024 2024.12.03. 17:08:23

"A hisztérikus oroszfóbia kötelező divat minden európéernél."

Nálunk csak a 2010-es kormányváltás óta. Azelőtt Gery, Boldeone, tótawé árpád és gyurcsányferi is másképp' viszonyult az oroszokhoz.

vergyula 2024.12.03. 17:11:16

@2024: Hát én inkább tartom magam européernek, mint nem. És csupa jó tapasztalatom van orosz emberekkel.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 17:17:35

@Tapi2021: igaza lenne az usának vagy nem lenne igaza?
igen nem

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 17:19:40

@Tapi2021: "Más szemszögből nézve is mindenkinek jobb, ha egy nagyhatalmat senki, sehogy nem késztet háborúra." - a lófaszt.
ha senki nem késztetné háborúra, már elfoglalta volna két-három nagyhatalom az egész bolygót...

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 17:20:59

@Tapi2021: "És nem áll be hazudozni egy kórusba, valaki más érdekében." - hát ez a definíció nem illik rád...

Wildhunt 2024.12.03. 17:21:58

@alöksz róz: nem mernek itt őszintén válaszolni...
Persze hogy igaza lenne. Megvan hozzá az ereje és a tekintélye hogy kikényszerítse az érdekeit. A mi szempontokból is ez lenne a jó, mert bizonyítaná, hogy a szövetségünk legerősebb tagjával nem jó ötlet tengelyt akasztani.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 17:24:53

@Tapi2021: "Más szemszögből nézve is mindenkinek jobb, ha egy nagyhatalmat senki, sehogy nem késztet háborúra." - na ez a szolgalelkűség.
van is egy olyan okos mondás, hogy nem a zsarnok teremti a szolgát, hanem a szolgalelkűség a zsarnokot.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 17:30:55

@Wildhunt: végül is el lehet fogadni ilyen gyakorlatias haszonelvű megközelítést is.
de akkor az is jó, ha a szövetségesét megvédi.

Gery1987 2024.12.03. 18:13:42

@2024:

Én azelőtt is úgy viszonyultam az oroszokhoz
Meg putyinhoz mint na.

Az oroszokkal semmi bajom, Putyin még egy autoriter geci.

Nem változott semmi.

Wildhunt 2024.12.03. 18:27:37

@alöksz róz: az USA-t nem támadták meg.

Wildhunt 2024.12.03. 18:30:35

@Alöksz Róz Unbanned: szerencsétlen ukránok baja pont az, hogy ígérete ellenére NEM védi meg őket.

valis47 2024.12.03. 18:37:31

@alöksz róz: Az alapkérdés itt, hogy a ruszofób oldal nem hajlandó elismerni az oroszok jogát ahhoz, hogy érdekszférájuk legyen, vagy határaikon kívül legitim érdekeik legyenek. Az USA vagy a Nyugat jogát ehhez viszont nagyon is elismerik.
Persze lehet ezt ideológiai rizsába bújtatni, miszerint az USA önzetlenül terjeszti a demokráciát a világban, hol háború indításával, hol NGO-kon keresztüli felforgatással, a majdani Majdanok vezetőinek, a hivatásos forradalmároknak a kiképzésevel stb.
Földhözragadtabban nézve itt érdekérvényesítésről van szó, az USA meg akarja akadályozni proaktív módon, hogy a hegemóniája veszélybe kerüljön. Ezt nyíltan ki is mondták már a 90-es években.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 18:54:15

@Wildhunt: valóban, azok a jappánik voltak.

és mit szeretnél ezzel mondani vagy mire szeretnél választ kapni?
az agresszorok ellen védekező szövetséges országok a hadseregüket nyilvánvalóan gyilkolni küldték oda.

Wildhunt 2024.12.03. 18:55:07

@valis47: az alapvető probléma az, hogy a többség azt hiszi, hogy a nemzetközi jog pont úgy működik, mint a polgárjog. 5 millió magyar tanúsítja, hogy nem.

Wildhunt 2024.12.03. 18:56:15

@Alöksz Róz Unbanned: akkor a definíciód szerint bűnös agresszorok kellett legyenek, mint putler.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 19:03:31

@Wildhunt: annyi segítséget pont nyújt az ukránoknak a nyugat, ami a sikeres védekezéshez elég.

de ahhoz meg nem, hogy az ukránok azon kívül nagyon ugráljanak. jól számolnak és nem hülyék, hiába próbálja úgy beállítani a fideszmédia.

vergyula 2024.12.03. 19:03:51

@valis47: Szerintem bármelyik országnak joga van hozzá, hogy bármilyen nemzetközi szervezethez való csatlakozási szándéka legyen. Nyilván ha valamelyik erősebb kutyának ez nem tetszik, akkor szopás van. (Nem mintha tetszene, hogy ilyen a világ, de attól még ilyen)
Ukrajnának szíve joga, hogy EU- és/vagy NATO-tag ambíciói legyenek, és Mexikónak (csak hogy a korábbi példánál maradjunk) is jogos vágya lehet egy Oroszország dominálta szövetséghez tartozás. (nyilván eszében sincs)
De mindez nem számít. Valójában egy ország jogai másodlagosak, amíg a katonai erő felvonultatása is opció.

A "majdani Majdanok"-ért jár egy pacsi.

vergyula 2024.12.03. 19:06:41

@Alöksz Róz Unbanned: Hoppá, hová tűnt a japános-haikus csávó?

Wildhunt 2024.12.03. 19:08:16

@Alöksz Róz Unbanned: a jelenlegi védekezésük minden, csak nem sikeres. Az elején, 22 őszéig, az volt. Akkor kellett volna békét kötni. Csak a szövetségesük ezt nem engedte.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 19:09:35

@Wildhunt: nem, az agresszor ellen védekező fél nem agresszor.

az első világháború lehet jobb példa lett volna, de ott meg ugye nem mentek be németországba.

Boldeone2 2024.12.03. 19:30:58

@valis47: Az alapkérdés itt, hogy a ruszofób oldal nem hajlandó elismerni az oroszok jogát ahhoz, hogy érdekszférájuk legyen, vagy határaikon kívül legitim érdekeik legyenek. "

- Persze, hogy nem hajlandó! A nemzetközi jog és az ENSZ alapokmány ezen alapul: nem ismer el semmilyen érdekszférát!

Jól is néznénk ki, mondjuk Putler holnap olyan ultimátummal jönne, hogy lépjen ki Magyarország az EU- ból, különben megtámadnak minket!

Putler a nemzetközi jog és a békrend ellen is harcol, egy már egyszer lezárt világrend visszaállitásáért, ezért (is) bele kell verni az orrát a betonba, különben elszabadul a pokol a vilàgban, már az van...

Boldeone2 2024.12.03. 19:38:43

@valis47: az USA meg akarja akadályozni proaktív módon, hogy a hegemóniája veszélybe kerüljön"

- Éppen az van, hogy az USA egy jó ideje alig avatkozik bele a világ dolgaiba katonailag. A jemeni diktatúra is lényegében vígan szabotálja a világkereskedelmet, alig lőnek oda

Ami fontos, az Izrael, az USA " zsidó állam" a másik meg Ukrajna kérdése, de nem azért amivel a szélsőjobb vádolja őket, hanem az európai stablitás a lényeg
Az európai demokrácia kérdése az egyik legfontosabb a világnak...

Ez a világ legjobb helye, a legdemokratikusabb, a legliberálisabb amit minden eszközzel meg kell védeni
Ukrajna kérdese ezért fontosk, nem a szaros feketeföldje miatt, az peanut...

vergyula 2024.12.03. 19:39:40

@Boldeone2: "Jól is néznénk ki, mondjuk Putler holnap olyan ultimátummal jönne, hogy lépjen ki Magyarország az EU- ból, különben megtámadnak minket!"
Olyat már akart, hogy a NATO menjen vissza a 97-es határokhoz.

Boldeone2 2024.12.03. 19:46:24

@vergyula: A trumpi USA- val, vagy nélküle, de Európa összezár a ruszofasiszta hadiállammal szemben. Nyilvánvaló, hogy Putyinnal nem fog senki megbékélni- nem lehet

Egy ördögi diktátorról, egy tömeggyilkosról van szó, akit egyszer el kell ítélni és nem legitimálni!

Ma már látható, hogy egyre jobban működnek a szankciók, csak azokat is tökéletesíteni kellett. A rubel esik, 22% az alapkamat, a lakosság menekül...

A nyugat ott baszta el, hogy sokáig erős fegyvereket nem adtak Ukrajnának, megtiltották hogy a mélységbe támadjanak, stb...

Így vívja Ukrajna kb. 1010 napja hősi harcát az 3x nagyobb agresszorral szemben, ami nem semmi!

A köcsög republikánusok miatt fél évig szinte fegyverhez sem jutottak!

Boldeone2 2024.12.03. 19:49:16

@vergyula: Így van. Pont ez volt anno a "béketerv " vagyis ultimátum egyik fő pontja...

Putler csak olyan ajánlatokat ad, amelyek teljesíthetetlenek.

Csak a vak nem látja, mit akar...Amúgy el is mondta többször: Ukrajna az ukrán nép létét tagadja

Boldeone2 2024.12.03. 19:55:36

Röviden még a háború valódi okáról, okairól:

1. Vannak a vélt, vagyis a meghirdetett okok: az orosz kisebbség elnyomása, a NATO

2. A valós ok az, hogy adott egy hanyatló állam, amelyet egy fasisztoid diktátor vezet, akinek a politikai küldetése az, hogy elpusztítsa " Oroszország " tükrörképét, ahogy ő mondja: Antioroszországot

Ha Ukrajna sikeresen bejárja a nyugati, demokratikus fejlődés útját, akkor az orosz szartenger államnak is vége..

Képzeljünk egy EU-tag, békés és prosperáló Ukrajnát, az lenne Putler halála!

Gery1987 2024.12.03. 19:56:13

@valis47:

És.miert is kéne az orosz érdekszféra törekvéseket is elismerni vagy ugyanúgy vagy jobban mint az USA-et?
Áruld el nekem?

Volt már Ukrajna területe lengyel-litvan érdek övezet kb úgy 500 évig!! Tehát a nyugat befolyási és kulturális övezetébe tartozott.
Akkor Moszkva/Oroszország határai kb ott voltak nyugat felé ahol ma.

Mi a tetves jó isten redvajaert kéne a karpatokig engedni őket?
Mert szeretnék...? Hát én is sokmindent szeretnék.

GyMasa 2024.12.03. 19:57:16

@Gery1987:
Igen, mert te isaz a fajta, "értelmes, felvilágosult, toleráns" ember vagy, aki, ha történetesen nő lenne, szívesebben választana az erdőben maga melléegy medvét, mint egy ismeretlen férfit....

Wildhunt 2024.12.03. 21:19:39

@Alöksz Róz Unbanned: itt akkor te is a ki kezdte játékot kezded?

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 21:48:21

@Wildhunt: meg kell tudni határozni, ez nem ki kezdte játék. te viszont relativizálsz, amikor az agresszió elleni önvédelmet egy kalap alá veszed az agresszióval.

ezek teljesen világos erkölcsi alapelvek. megvan a jogod az erőszak elleni védekezésre.
nem te vagy a rosszfiú, ha védekezel.
akkor se te vagy a rosszfiú, ha a gyengébbnek segítesz védekezni az erőszak ellen.
sőt még akkor se, ha nemcsak a védekezésben segítesz neki, hanem ártalmatlanná is teszed az agresszort.
egyiket se lehet elítélni

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 21:56:36

@Alöksz Róz Unbanned: (viszont ha az erősebbnek segítesz, akkor már kérdéses h nem vagy-e rosszfiú)

valis47 2024.12.03. 23:00:13

@Alöksz Róz Unbanned: Izrael a gyengébb fél-e vajon? Segíteni neki jófiúság vagy rosszfiúság?

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 23:18:43

@valis47: jó kérdés.

szerintem önmagában az usa nélkül gyengébb lenne mint a környező arab államok összessége, az amerikaik sok fegyvert és pénzt adtak izraelnek. viszont már annyit adtak, hogy most már erősebb.
ez alapján nem tudom megmondani.

viszont erőszakosan lép fel, pl. katonai erővel elűzi a földjükről a megszállt területekről az arabokat hogy oda zsidó telepesek települjenek, tehát agresszor. aki az agresszort segíti, jófiú nem lehet.

tehát 3 rosszfiú szereplő van.

Tapi2021 2024.12.04. 11:06:59

@Alöksz Róz Unbanned: Ez egy sokkal bonyolultabb ügy. Érdemes megnézni pl. a Kivonulás című filmet, amikor éppen ellenkezőleg, az izraeli kormány telepítette ki a zsidókat Gázából, a szülőföldjükről.

Óvnék az elhamarkodott, leegyszerűsítő ítélkezéstől.

port.hu/adatlap/film/tv/kivonulas-desengagement-disengagement/movie-94536

Tapi2021 2024.12.04. 11:17:34

@Alöksz Róz Unbanned: "igaza lenne az usának vagy nem lenne igaza?
igen nem "

Nem. De a nemzetközi politika mikor szólt az igazságról?

Igazuk volt azoknak, akik Magyarország kétharmadát elosztogatták? Vagy Afrikában vonalzóval húztak határokat, törzsi területeket is kettévágva? ... Stb. Végtelenül sorolhatók az igazságtalanságok. Nem volt. És érdekelte ez az erőseket, a győzteseket? Nem!

A nemzetközi politika mindig az ERŐRŐL szólt.
Ezért hiába van elvi lehetősége Mexikónak, Ukrajnának, Kubának, Skóciának, Írországnak, a Salamon szigeteknek vagy akár Magyarországnak! ..., hogy szuverénen döntsön bizonyos kérdésekben, ha EZT az erősek nem hagyják. Az USA sem, Anglia sem, Franciaország sem, látjuk az EU sem (amely nyilvánvalóan az erősek egy újkori játéka)..., az általuk uralt térségekben.

Ezért kell REÁLPOLITIKA. Hogy addig nyújtózzunk, ameddig a takarónk ér. Minden ország. A realitások és VESZÉLYEK figyelembevételével.
Hogy ne legyen háború.

Tapi2021 2024.12.04. 11:24:23

@Alöksz Róz Unbanned: "a lófaszt.
ha senki nem késztetné háborúra, már elfoglalta volna két-három nagyhatalom az egész bolygót... "

Valójában éppen háborúkkal foglalják el, nem békével!
Ha a nagyhatalom "otthon marad", nem foglal el semmit. Csak, hogy a nagyhatalmak gyakran alig várják, hogy valaki provokálja őket. Lásd a WTC lerombolása, amely több ország megfenyítésére lett jogalap, vagy akár az ukrán példát.

Ha baj, hogy az orosz nekiindult az érdekeit érvényesíteni a közvetlen szomszédba, akkor miért nem baj nektek ugyanez, ha az amerikaiak csinálják, szerte a földön???

Az a fránya kettős mérce, amit oly természetességgel használtok, hogy nektek már fel sem tűnik.

Tapi2021 2024.12.04. 11:28:01

@Alöksz Róz Unbanned: Tehát az a jobb, ha a nagyhatalmaknak megteremtjük a feltételeket, hogy háborúzhassanak. Értem, De nem értek ezzel egyet.

Tapi2021 2024.12.04. 11:31:12

@Wildhunt: "az USA-t nem támadták meg. "

Sőt, a szövetségesét sem, az EU-t sem, NATO tagot sem...

(Biden meg kegyelmet adott az elítélt fiának... Aki nem mellesleg sokat kavart Ukrajnában is.)

Tapi2021 2024.12.04. 11:33:27

@valis47: Pontosan leírtad. De már mi is számtalanszor, csak NEM AKARJÁK érteni. :-(

Tapi2021 2024.12.04. 11:40:44

@Alöksz Róz Unbanned: "annyi segítséget pont nyújt az ukránoknak a nyugat, ami a sikeres védekezéshez elég.

de ahhoz meg nem, hogy az ukránok azon kívül nagyon ugráljanak. jól számolnak és nem hülyék, hiába próbálja úgy beállítani a fideszmédia. "

Igen, mi is pontosan ezt mondjuk! Számolják a bevételt meg az ukrán hullákat, akik ezért meghalnak.
Pontosan kiszámítható hány dollárt ér egy ukrán halála!

A háború miatt felpörgött fegyvereladások árából ki kell vonni azt, amit háború nélkül is eladtak volna, a maradékot pedig elosztani a legyilkoltatott ukrán férfiak, nők, öregek, gyerekek számával!

És máris meg van, mennyit ér egy ukrán élet!!!
(Ezt lehet pontosítani az egyéb hasznokkal, mint hitelek, stb., meg persze az orosz életekkel, de a szintén húsdarálóba hajtott orosz tanárok, mérnökök, lakatosok és autószerelők azok "agresszorok", nem számít az életük.)

Tapi2021 2024.12.04. 11:56:23

@Boldeone2: "- Persze, hogy nem hajlandó! A nemzetközi jog és az ENSZ alapokmány ezen alapul: nem ismer el semmilyen érdekszférát!"

"Természetesen" kivéve ez alól az USA-t, a nyugati erősebb (volt gyarmatosító) és más velük éppen szövetséges hatalmakat!

Egyszerűen nevetségesek vagytok ezekkel a nyilvánvaló kettős mércékkel és ferdítésekkel. :-(

Tapi2021 2024.12.04. 11:58:57

@Boldeone2: "- Éppen az van, hogy az USA egy jó ideje alig avatkozik bele a világ dolgaiba katonailag. "

Gondolom, miután ezt leírtad, meghaltál, mert rád szakadt a plafon!?

Tapi2021 2024.12.04. 12:02:04

@Boldeone2: Európában stabilitás az kiprovokált ukrán háború NÉLKÜL lett volna!

Most Európa szopja a farkat és ellenségeskedik, a gazdaság mélyrepülésben..., pontosan azért, mert intézték nekünk ezt a háborút!

Kétlem, ha Európa stabilitása és erősítése lett volna a cél, azt így kellene elérni.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.04. 12:20:02

@Tapi2021: te most azt próbálod előadni, hogy ne védekezzen senki, akkor nem fogják elfoglalni?

hát pont azért nem igáztak még le mindenkit, mert ezek értetlen hülyék képesek és képesek voltak védekezni...

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.04. 12:22:43

és egyébként pont szijjártó volt, aki akaratlanul rámutatott, miért ne szurkoljunk az oroszoknak hogy elfoglalják ukrajnát...
telex.hu/belfold/2024/10/29/szijjarto-peter-kulugyminiszter-gruzia-oroszorszag-ukrajna

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.04. 12:29:21

@Tapi2021: de én nem erre gondoltam a jól számolásnál.
hanem hogy támogatják az ukránokat akik ellen is bírnak állni, de az eszkalációt sikerült eddig elkerülni.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.04. 12:32:08

@Tapi2021: tény, hogy izrael agresszorként lép fel, amikor katonai erővel elűzi a földjükről az arabokat és izraelieket telepít be a helyükre.

Tapi2021 2024.12.04. 12:44:15

@Alöksz Róz Unbanned: "te most azt próbálod előadni, hogy ne védekezzen senki, akkor nem fogják elfoglalni?"

Fontosnak tartom, hogy felnőtt emberek tudjanak szöveget értelmezni!
Persze, ha a szándékos félreértés a cél, akkor nem szóltam.

Ha nem támadják, minek védekezni? Ha nem is akarják megtámadni, minek addig provokálni, amíg már akarják???

Tapi2021 2024.12.04. 12:47:31

@Alöksz Róz Unbanned: Mi sosem támogattuk az oroszokat SEM ebben a háborúban!

A MAGYAR ÉRDEK az, hogy NE LEGYEN háború! És az EU ne szórja el a pénzünket egy EU-n kívüli konfliktusban, csak mert. Mert az valaki MÁSNAK az érdekét szolgálja.

Tapi2021 2024.12.04. 12:52:31

@Alöksz Róz Unbanned: Nem sikerült az eszkalációt elkerülni. Az is eszkaláció, hogy egyre több és egyre erősebb fegyvereket tolnak bele, amire a másik fél (kénytelen) egyre több és erősebb fegyverekkel válaszolni.

Miközben éppen a felvegyverzéssel HÚZZÁK EL a háborút, és emiatt halnak meg egyre többen. Egyre több ukrán. Miért szolgálja ez az ukránok érdekét???

Mit nyernek a még több nap háborúval, a még több halottal? Tehát miért érdeke az UKRÁNOKNAK az egyre hosszabb háború és az egyre későbbre tolt béke(tárgyalások)???

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.04. 12:53:37

@Tapi2021: "Mi sosem támogattuk az oroszokat SEM ebben a háborúban!" - muhaha.

a magyar érdek az, hogy ne foglalják el az oroszok ukrajnát és így ne veszítsük el az oroszokkal szemben a szuverenitásunkat. (ahogy erre szijjártó akaratlanul rámutatott)

Tapi2021 2024.12.04. 12:58:42

@Alöksz Róz Unbanned: "tény, hogy izrael agresszorként lép fel, amikor katonai erővel elűzi a földjükről az arabokat és izraelieket telepít be a helyükre. "

Volt már ilyen, nem ők találták ezt ki, meg az ellenkezője is. Lásd a Kivonulás című filmet!

Messzebbről nézve, meg minden talpalatnyi föld, ahol az iszlám terrorvallás veti meg a lábát, ellenséges terület a mi számunkra is. Tehát Izrael felfogható a nyugati civilizáció előretolt bástyájaként is egy muszlim tengerben, amelynek küldetése, hogy elpusztítson minket is, meg őket is.

Az iszlám "béke" azt jelenti: akkor lesz béke, ha mindenki áttért az iszlámra!

Vagyis most valójában Izrael bizonyos értelemben az "egri vár", amelyet ostromol a muszlim áradat.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.04. 12:58:48

@Tapi2021: az ukránok azért halnak meg, mert az oroszok odamentek gyilkolászni őket. az oroszokat kell megállítani, nem az ukránokat...

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.04. 13:00:45

@Tapi2021: hagyjuk már a mesét...
izrael agresszor.
és az arabok is agresszorok.

Tapi2021 2024.12.04. 13:05:46

@Alöksz Róz Unbanned: Nekünk Oroszország nem ellenségünk. Miért lenne? Mit tett ellenünk?

Nyilván nem akarjuk a szintén mesterségesen összetákolt Ukrajna vesztét sem. Bár volt már precedens arra, hogy egy országot szétosztottak a szomszédai között...
Mert valakik azt vélték "igazságosnak".

Nem akarom ezredszer leírni, hogy nem volt semmilyen szándék Oroszország részéről, hogy hódító háborúba kezdjen. Ennek a háborúnak nem az az oka, hogy Putyin egyszer csak arra ébredt, hogy hódítson.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.04. 13:11:24

@Tapi2021: nyilván nem volt ilyen szándék... csak véletlenül odaesett pár rakéta (eskü nem direkt), a hadsereg meg egyszerűen csak eltévedt a hadgyakorlaton.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.04. 13:56:42

@Tapi2021: "Ha nem támadják, minek védekezni?" - hát pont erről beszélek, papám.
ugyan minek védekeznének az ukránok, ha nem támadták volna meg őket az oroszok...

az nem úgy kezdődött, hogy az ukránok elkezdtek védekezni, aztán emiatt az oroszok kénytelen voltak támadni.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.04. 13:58:16

@Tapi2021: a háború legalapvetőbb oka az orosz birodalmi politika.

Tapi2021 2024.12.04. 13:58:29

@Alöksz Róz Unbanned: Hanem így: "Ha nem is akarják megtámadni, minek addig provokálni, amíg már akarják??? "

Tapi2021 2024.12.04. 14:00:59

@Alöksz Róz Unbanned: "a háború legalapvetőbb oka az orosz birodalmi politika. "

Jó ez a CIA/USA mese, csak, hát most élünk, a szemünk előtt zajlik, és tudjuk, hogy szó sem volt semmi ilyesmiről. Ez a háború nem ezért tört ki.

De látom, mindenáron ebben akartok hinni. És az USA ártatlanságában, amely teljesen vétlen ebben. Is.

Digitális_Fater 2024.12.04. 14:07:01

Siklóvállú/elhízott/a sír felé táncoló libsik küzdenek a monitor előtt, hogy Novofaszomszopszk újra ukrán legyen, csak azt nem értem, miért itt, amikor várja őket a FRONT.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.04. 14:14:59

@Tapi2021: "Ez a háború nem ezért tört ki." - hát miért?
határozd meg (egy mondatban) a háború legalapvetőbb okát.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.04. 14:16:24

@Tapi2021: de nehéz dolgod lesz, ennél visszább szerintem nem lehet menni, a többi meg mind ebből következik...

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.04. 14:34:10

@Tapi2021: értem, tehát szerinted az, hogy az ukránok teljes joggal szuverén országként tekintenek magukra, az "addig provokálás".

szerintem meg aki támadni akar, annak minden is addig provokálás.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.04. 14:36:47

@Digitális_Fater: én se értem, miért itt kommentelgetsz, ahelyett hogy jelentkeztél volna csádba önkéntesnek...

Digitális_Fater 2024.12.04. 14:45:13

@Alöksz Róz Unbanned: Lesz még Csád magyar gyarmat! Sajnos nem vagyok libsi, így nem csak macskám van, hanem családom, ezért nem mehettem :-(

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.04. 15:01:16

@Digitális_Fater: jobb lett volna szudán környéke, ott laknak a magyarabok.

Digitális_Fater 2024.12.04. 15:21:01

@Alöksz Róz Unbanned: A következő nemzeti konzultációban jelezni kell a Miniszterelnök Úrnak, hogy azt is csapja hozzá. Ne feledjük, a leigázott sötét bőrű népek mind szolgáink lesznek a túlvilágon.

Tapi2021 2024.12.04. 18:13:42

@Alöksz Róz Unbanned: Számtalanszor leírtam már, én is mások is. Olvass vissza!
Pontosan követhető az összes sakklépés, amit az USA és a nyugat tett - Ukrajnával kapcsolatban is - az oroszokkal, és ami jól dokumentáltan elvezetett a háborúhoz.

Csak, hát ezt ti nem akarjátok elfogadni, mert nem egyezik az amerikai mesével.

De, ha nagyon akarsz tájékozódni, a Bekiáltás blogon nagyon jól össze vannak ezek a "nyomok" gyűjtve.

De, hát ezek is megvoltak az utóbbi két évben is, de akkor sem érdekelt titeket. Mert nem egyezik az amerikai mesével.

Elkezdték ezt a játszmát Taiwannal és Kínával is, csak ott valahogy időben ráeszméltek, hogy két naggyal egyszerre összerúgni a patkót még a nyugatnak is sok lenne.

Én pl. az oroszok helyében már másnap, hogy az USA-nyugat BEAVATKOZOTT és fegyvereket küldött ellene, elzártam volna minden nyersanyagcsapot. És akkor még sehol sem voltak az LNG terminálok, miegymás. Harmadik nap vége lett volna a háborúnak, amint elfogyott a gáz és az olaj fél Európában, köztük Németországban is.

Hülyék voltak.

És ezt szorozd meg Kínával, ha őket is sikerült volna Taiwan kapcsán beugrasztani egy háborús kalandba. És még jobban összetolni Oroszországgal a közös ellenségekkel szemben...

A banya elment még bujtogatni Taiwanra, de aztán valahogy "lekerült a napirendről" az ottani provokálás. Szerintem, ha későn is, de valaki felébredt az USA-ban, hogy Oroszország meg Kína egyszerre sok lenne.

Tapi2021 2024.12.04. 18:14:40

@Alöksz Róz Unbanned: "értem, tehát szerinted az, hogy az ukránok teljes joggal szuverén országként tekintenek magukra, az "addig provokálás".

szerintem meg aki támadni akar, annak minden is addig provokálás. "

Jó, játszd a hülyét tovább, de ma már nélkülem.

vergyula 2024.12.04. 18:27:22

@Tapi2021: Létezik valami "arányos válasz" nevezetű politikai/katonai fogalom. Ezzel nem kell feltétlen egyetérteni, de ha Ukrajna közeledni akar a nyugathoz, és erre Putyin "megtámadom, lerombolom, elfoglalom", az túlzásnak tűnik. Ahogy az is, ha egy amerikai politikus Taiwanra látogat, és erre Kína hadgyakorlatot tart hétmilliárd vadászgéppel.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.04. 18:57:07

@Tapi2021: saját logikátlanságod áldozata vagy.

Tapi2021 2024.12.04. 19:31:09

@vergyula: És két-három komplett ország porig bombázása és kormányaik elűzése (kivégzése) két felhőkarcolóért - amihez valószínűleg sem Iraknak, sem Afganisztánnak nem volt köze - arányos?

Tapi2021 2024.12.04. 19:32:15

@Alöksz Róz Unbanned: "saját logikátlanságod áldozata vagy. "

Ja, ez jellemző rám leginkább. Szegény logikátlan én!

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.04. 19:36:26

@Tapi2021: mindenesetre én logikusan le tudtam vezetni és meg tudtam egy mondatban határozni. te egyikre se voltál képes és az enyémet se tudtad cáfolni.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása