magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Naív

A fideszes megmondóember ezt mondja:

- valamiféle igazi Európát hallucinál.

Pedig ilyen nem létezik.

Ez olyan mint amikor az i. sz. II. század végi Rómában is akadtak még akik ragaszkodtak ahhoz, hogy Róma köztársaság, s nem csak jogilag, de ténylegesen is, így egyszerűen az ezt zavaró elemeket meg kell szüntetni - miközben a valóságban a köztársaság megszűnt az i. e. I. sz. végén és csak névben maradt meg még 300 évig, sőt éppenhogy a "zavaró elemek" képezték a rendszer lényegét.

Európa is ez. Névben van csak. A valóságban nincs. Ma Európa pont az, ami ellen a szerző beszél. Lehet persze "igazinak" mondani a múltat, csak ez önbecsapás.

58 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2518757332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasútihíd 2024.12.31. 06:26:22

lehet a szerző naív és olyan európát vizionál ami már csak névben létezik.
de abban igaza van hogy harcolnunk kell azért hogy fiaink keresztényként magyarként élhessenek hazájukban. földrajzilag európában.

ez a nevem senki 2024.12.31. 06:41:18

moszkvát látni és meg
halni
minden út jekarinburba vezet
azok. hogy nem stimmel valami a fejedben de azért no

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.31. 09:16:49

Természetesen igazad van, de a latin világban még láthat és élhet igazi Európát.
Az idealizált Európa agonizálása 1789-től 1920-as megdögléséig tartott.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.31. 10:18:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: egyébként szerintem még a Balkánon is, bár még sosem jártam arra. Kinéz egy reggel érkezem-este megyek kirándulás Szeredőcre januárban, legalább megtudom.
Szeredőc biztonságos város, igaz? Van Hős utca amit ki kell kerülni? (bár szinte esélytelen hogy olyan rövid idő alatt még az alapdolgokat is teljesen megnézhessem.)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.31. 10:23:46

@Deak Tamas:

Cigánygettós helyekre nem jó menni, de azért igazi veszély nincs.

Gery87 2024.12.31. 10:32:29

Te is pont ezt csinálod, álmodozol valamiféle "normális" feudális, vallásos, rendi társadalomról, soha nem volt "istenfélő", "igazságos", világról.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.31. 10:34:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: az melyik része a városnak, az amiről annó volt a cikk, vagy több is van?

Gery87 2024.12.31. 10:35:14

@vasútihíd:

"harcolnunk kell azért hogy fiaink keresztényként magyarként élhessenek hazájukban. "

Most mi az akadálya?

Gery87 2024.12.31. 10:36:41

@Deak Tamas:

Sajnos az ilyen szervilis jobbágygeci mentalitás még nem döglött meg teljesen....

Gery87 2024.12.31. 10:37:46

@Deak Tamas:

"egyébként szerintem még a Balkánon is, bár még sosem jártam arra."

A Balkán benned él, pubi, nem kell megijedned.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.31. 10:56:10

@Gery87:

A nagyobb rossz - a liberális demokrácia - ellen vagyok, de nem mondom, hogy van tökéletes rendszer helyette.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.31. 10:57:25

@Deak Tamas:

Fakulteta és Filipovci, de vannak kisebb részek is, azonnal feltűnnek, De ezek se komoly gettók, olyan Plovdivban van.

Boldeone2 2024.12.31. 11:04:36

Egy több mint 100 évvel ezelőtti, Ady Endre írás jut eszembe erről a blogposztról, a "Morituri"....

Ugyanazok a dilemmák vannak most is, Magyarországon, mint 1905- ben....

..Tehát újból Európa ellen mentek, lovas magyarok? Az Időre röhögtök. Miért legyen másként, mint Szvatopluk után? Szent Ázsia nevében törtetni fogtok előre"

"Éljetek a magyar glóbus nagyszerűen ostoba hitében"

- Igen, sajnos az Európa ellen menést és az OSTOBA magyar hitet most is érzékeljük....Orbán is az OSTOBA magyar hit terméke!

Boldeone2 2024.12.31. 11:07:36

@Deak Tamas: Komp-ország, Komp-ország, Komp-ország… Legképességesebb álmaiban is csak mászkált két part között. Kelettől Nyugatig, de szívesebben vissza."

"Bulgária nem csinál Rípeket a fiaiból. Nem hiteti el velük, hogy ő kultúrállam. A plojesti oláh az ő nagylángú fiát elküldi szépen franciának. A szerb iskola nem tanítja, hogy a szerb géniusz ormain jár a kultúrának."

Ezer éve élsz folytonos harcban Európával...(....)....Komp-ország megindult dühösen Kelet felé újra. Egy kis sarka leszakadt a kompnak. Ott maradt a nyugati partok táján. Vagy tízezer emberrel. Mi lesz ezekkel? Aranyas felét nem bánjuk. Aranyuk partra veti őket valahol Nyugaton"

Boldeone2 2024.12.31. 11:15:19

Ady Endre már több mint 100 éve tudta, mit jelent az OSTOBA magyar hit, a feudális ősbutaság, hierarchiában való hit, a hamis nemzeti mítoszok, a pátosz, a kultúrfelsőbbrendűség hamisságga....

Ezekből az ősbutaságokból eredeztethető a nemzetrontó, jobboldali politika, mely ma is itt él velünk...

Ezért "nem jó" itt Európa...

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2024.12.31. 11:21:40

@Gery87:
<<
"harcolnunk kell azért hogy fiaink keresztényként magyarként élhessenek hazájukban. "

Most mi az akadálya?
>>

Mi az akadálya? Hát ti, liberálisok, vagy inkább labancok. Mert i építünk kerítést, ti meg lebontanátok. Ti odaadnátok a haza minden önállóságát az európai pénznek, az európai ügyészségnek, határvédelemnek, és majd lesz európai tanfelügyelet is. 30 ezüstpénzért. A lényeg, hogy ne maradjon semmi Magyarországból. A kisebb fele tudja a célt, a nagyobb fele meg csak ostoba. Ha még élhetünk szabadon, keresztényként, mert élhetünk, az miattunk van, és ellenetekben. Ha majd egyszer győztök, akkor majd nem lehet. EZ kb. olyan, mintha én tartanám vissza az autót a szakadékból, te meg mondanád, hogy hülye vagy, hogy tartod, nem látod, hogy nem is esik bele. :-)))))

Jumbóka · http://lepcsohazonkivul.blog.hu/ 2024.12.31. 11:39:01

@vasútihíd: Nem csak Európa, hanem a kereszténység is csak nevében létezik. Egyelőre még nehéz a gondolatot megemészteni, de a mai „modern” világunkban egyre inkább csak az álkereszténység virágzik. Ebből az jön le, hogy minden másnap (húsvét és karácsony) zabálás van. A legtöbbek számára már az sem világos, hogy a tízparancsolat valamiféle Istenség vagy a szülői ház intelmei.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.31. 12:03:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: köszönöm szépen, igyekszem elkerülni. Ha belefér az időbe, meghívlak egy cukormentes kávéra :)

0dzsud0 2024.12.31. 12:18:33

@fofilozofus: Ez nagyon pontos volt, köszi!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.31. 12:21:38

@Boldeone2: igen, tudjuk, már sokszor ideböfögted azt, hogy ti németek, frankok meg egyéb degenerált szarok fostátok ebbe a szegény országba a spanyolviaszt, a Kurticsin lakó szegény maradék magyarság áldja is a neveteket.
De hogy tanulj is valamit, Adynak az itt idézet faszsággyűjteménye konkrét esetre vezethető vissza. Vázsonyi Vilmos egy konkrét párbajügy kapcsán az alábbi ökörséget, vagyis Ady szerint szép és értékes gondolatokat böfögte ki 1906-ban:

»Az iskolai neveltetés nálunk a vérontás apológiája. Ott van a történelem. A történelmet tanulva folyton verekedést, csatározást tanulunk. A zsenge ifjú nem hall nagy szellemekről, tudósokról, hanem a nagy hős Kinizsiről, aki félkezével felemeli a malomkövet, aki 20 törökkel viv egyszerre. Mikor az ifjúság folyton a vérontás glorifikációját hallja, olvassa, természetes, hogy az ifjúságban felébred a vérszomj, a szelídített kulturbestia ver gyökeret. Ha feladatát akarja teljesíteni a pedagógia, a vallás, akkor ezt ki kell irtani, gyökereiben kell megtámadni és ha ezt a feladatot teljesitik, akkor a társadalomban nem az erőszak, nem a vérszomj fog érvényesülni.«

Amikor a társadalom egységesen küldte el Vázsonyit oda, ahonnan csecsemőként jött, akkortájt kezdte el Ady ezt a keletremenjetekvisszázást. Mi maradunk itt, kotródjatok ti vissza Frankóniába meg Alemániába meg Európába, elég volt az, hogy majdnem belétek pusztulunk.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.31. 12:29:13

@Boldeone2: a szerb iskola nem tanította, csak az összes szerb poitikus Versecre, Kutka Mária magántanodába járatta a gyerekeit a századforduló dekádjaiban, hogy tudjanak magyarul és utána a megszerzett többfajta tudással harcoljanak ellenünk.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2024.12.31. 12:29:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Szerintem Ady nem gyűlölte a magyarságot, szerette, de hihetetlenül pazarló módon élt, ő volt az élet császára, ezért kellet neki a pénz, sok. Ezért eladta a lelkét azoknak, akiknek volt sok pénze és nekiadták. Nem tudta ő ezt tudatosan, csak valahogy vonzódott azokhoz, akik a pénzt adták. Szar ember volt, de ezt tudjuk. Szerintem elhitte, hogy a nyugatos út az egyetlen járható út. Akkoriban lehet hogy az is volt.

A nagy poén az lett volna, ha megéri a Trianon utáni időket. Megnézem volna azokat a verseit. :-))))) Mikor útlevéllel mehetett volna csak haza. :-) Szerintem ma nem is tanítanák az iskolában. Egy antiszemita költőt? :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.31. 12:33:05

@fofilozofus: elolvasva az A nacionalizmus alkonya című könyvet, és leellenőrizve az ott közölteket, én ebben nem vagyok biztos (a nemgyűlöletben) de az biztos volt, hogy Jásziékhoz hasonlóan az "osztályproblémák" megoldását a magyar állam akkori formájának likvidálásában látta.

Boldeone2 2024.12.31. 13:04:17

@Deak Tamas: Amikor a társadalom egységesen küldte el Vázsonyit oda, ahonnan csecsemőként jött, akkortájt kezdte el Ady ezbt a keletremenjetekvisszázást."

- Vázsonyi volt a dualista Monarhia liberalizmusának egyik vezéralakja, aki a polgári társadalamomért -a titkos, egyenlő, szabad választásokért- küzdött
A primitív gazembereknek ez nyilván nem tetszett, meg az, hogy zsidó volt....

Akkoriban két polgári származás volt szinte: német vagy zsidó

Digitális_Fater 2024.12.31. 13:13:36

Nem szabad hagyni, hogy a szarházi komcsik kisajátítsák Adyt. Ki kell emelni az értékeit, rá kell mutatni a súlyos hibáira, de fontos, hogy alapvetően szerette a magyarokat, mi az hogy, nagyon is. Nem úgy, mint az őt manapság idézgető hungarofób balfácánok.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.31. 13:18:20

@Boldeone2: írhatsz németül is, az valószínűleg könnyebb lenne, bár a buta fogalmazásod és tartalmad, helyesírási hibáid, írásjeleid hiánya Anthony Glees professzor valamelyik tanítványát sejtetik Nyugat-Macedóniából.

Boldeone2 2024.12.31. 13:43:55

@Deak Tamas: Du bist ein Idiot! Látom, kifogytál mára az érvekből, ezért kezded a személyeskedést!

élveteg 2024.12.31. 15:53:34

Ady azt írta amit a deliriumainak finanszirózoi ( a kor euróatlantistái elvártak tőle ) Messze nem volt akkora tehetség mint amekkorát fújtak belőlel Kosztolányi,Babits vagy nekem a személyes kedvencem Tóth Árpád sokkal nagyobb volt nála

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2024.12.31. 16:12:08

@Boldeone2:
"aki a polgári társadalamomért -a titkos, egyenlő, szabad választásokért- küzdött
A primitív gazembereknek ez nyilván nem tetszett, meg az, hogy zsidó volt"

Elárulom, hogy nem a primitív gazembereknek nem tetszett, hanem a magyaroknak. Ha belegondolsz, kiirtották a törökök a magyarokat, a Habsburg-ok meg betelepítették idegen népekkel. Ezután a faszom se akart volna egyenlő választásokat. Tehát nem a primitívek nem akarták, hanem a magyarok. Az más dolog, hogy arra ment a világ, hogy az nem volt tartható, de attól még megpróbálták. Ha kaptunk volna még szerencsés 50 évet, akkor már a híre sem lett volna a tótoknak, románoknak az országban. De sajnos ezt beszoptuk.

Az általános választójog nem önmagában álló érték, hanem egy trükk arra, hogy kiszorítsák a hatalomból a királyokat meg a polgárságnak nem tetsző elemeket. Ne hidd, hogy nyugaton sokáig lesz ez. Csak amíg lehet ezzel nyerni. Jó példa, ha megnézzük a mostani georgiai választásokat, ahol az ország megrettent az ukrán példától, és beszorítva Oroszország meg a török népek közé (AZerbaj.-t is ideszámolom), rájött nagyon okosan, hogy nem szeretnének egy lázálom miatt megdögleni. Ezért nyert a nyertes és kurvára nem csalás miatt. De itt mindjárt nem számított a kurva nagy demokratikus elv. Ja, és Oláhországot már ne is említsük. Ja, és abban is biztos vagyok, hogy ha egyszer a moslék nyer olyan szívbaj nélkül felülírják majd a 2/3-os törvényeket 50%-kal, mint a huzat. És te meg a nyugati csürhe állva fog hozzá tapsolni, hogy ez így demokratikus.

A helyzet az, hogy beszoptad a dumát a demokrácia mindenhatóságáról. Ne essék félreértés, szerintem nem rossz a demokrácia, HA EGYÉBKÉNT NEM SÉRTI SÚLYOSAN az érdekeidet. De ha az érdekeidnek nem tetszik a román választás eredménye, akkor azt felülírhatod. Ha meg nem tetszik, hogy nem a magyarok nyernek, akkor meg nem adsz meg általános szavazójogot mindenkinek. Azért az ország elvesztése (az más dolog, hogy nem sikerült végül) nem olyan jó ötlet (egy magyarnak, neked lehet hogy mindegy).

Szóval nem a primitív gazembereknek nem tetszett.

Wildhunt 2024.12.31. 16:40:37

@Jumbóka: Ebből az jön le, hogy minden másnap (húsvét és karácsony) zabálás van

Ha nem csak a saját bandádat látnád, tudnád, hogy nem így van.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2024.12.31. 16:44:19

@Boldeone2:
"aki a polgári társadalamomért -a titkos, egyenlő, szabad választásokért- küzdött
A primitív gazembereknek ez nyilván nem tetszett,"

Egyébként meg nézegesd addig is, hogy melyik országban mikor vezették be (legalább a férfiaknak) az általános választójogot.

en.wikipedia.org/wiki/Universal_suffrage

GB: 1918, USA 1964. De haladóak voltak 1924-től kezdve már az indiánok is szavazhattak. Tudod azért, mert addig a primitív gazemberek miatt nem lehetett. SZóval vissza lehet venni az arcból.

vasútihíd 2024.12.31. 16:52:28

@Jumbóka: igen vannak akik bedőltek a fenecista ateista álkereszténységnek. de mi igaz magyarok ismerjük az igaz kereszténységet. és azért harcolunk.

Jumbóka · http://lepcsohazonkivul.blog.hu/ 2024.12.31. 17:36:03

@Wildhunt: Köszönöm, nekünk van mit enni. Arra próbáltam utalni, hogy sokak (másoknak) is van, ennek ellenére úgy állítják be, mintha nem lenne. Közben azt nem veszik észre, hogy sokaknak tényleg nincs. A "bandádat" kifejezést azért nem értem, mert bármennyire is furcsa, nem tartozom egyik "tömb"-höz sem. Talán azért látom józanabbul mindkettőt!

Jumbóka · http://lepcsohazonkivul.blog.hu/ 2024.12.31. 17:37:06

@vasútihíd: Bízom benne, hogy vannak még igaziak is, csak sok hang közül elég nehéz megtalálni őket...

MEDVE1978 2024.12.31. 18:40:00

@fofilozofus: "Ha kaptunk volna még szerencsés 50 évet, akkor már a híre sem lett volna a tótoknak, románoknak az országban. De sajnos ezt beszoptuk."

Sajnos ez nagyon nem valószínű, eléggé történelmietlen hipotézis. Ugye a Kiegyezés és az egész dualizmus is lényegében a Habsburgok oszd meg és uralkodj politikájának a kicsúcsosodása volt. Kiegyeztek a legerősebb nemzetiséggel azért, hogy a Birodalom átmenetileg fennmaradhasson, de nyilvánvaló volt, hogy ez nem fenntartható hosszabb ideig. A magyarosítás viszonylag gyengén ment, nem olyan szinten, mint a XX. században később. A média rengeteget fejlődött a XX. században a rádióval és a tévével, ezek nagyon erős asszimilációs eszközök, amelyeket az utóbbi 100 évben be tudtak vetni a szomszédos országok a magyar kisebbségek beolvasztásához.

Ha történelmi tényekből indulunk ki, ugye a meggyilkolt trónörökös eleve magyarellenes és szlávbarát volt. Ez egy nagyon fontos trend, amit általában az emberek kihagynak a számításból. A XIX. század vége és XX. század eleje a szláv nemzeti ébredés és a pánszlávizmus ideje. Anno voltam múzeumokban Csehországban és Szlovákiában, ahol a korszakról láthattam visszaemlékezéseket. A régi szláv mesékre, mítoszokra való nosztalgiázás, egyfajta pánszláv tudat jellemezte akkor ezekben az országokban az értelmiségeket. Persze az egész mögött Oroszország állt, ami minden szláv atyuskájaként és segítőjeként akarta prezentálni magát. Az első világháború után ez a trend ugye két szláv államot is létrehozott, a Jugoszláv Királyságot, illetve Csehszlovákiát (majd később a hasonlóan szláv államokat tömörítő Szovjetúniót). Egy Habsburg Birodalom még az első világháború elmaradása esetében is óriási kihívásként találkozott volna ezzel a szláv ébredéssel. Amit valószínűleg az integritás fenntartása érdekében a császár úgy kezelt volna, hogy további jogokat ad a nemzetiségeknek.

Persze arra lehet spekulálni, hogy ezzel jobban jártunk volna, mondjuk nem az ország területének 70%-át vesztettük volna el, hanem csak 50%-ot. Még Erdély sorsa is kérdéses lett volna, mert a hazai nosztalgiával szemben Erdély három pólusú volt: kb. egy harmad román / magyar / szász volt a népességarány. A szászok pedig nem feltétlenül voltak "magyarbarátok".

MEDVE1978 2024.12.31. 18:55:10

A hivatkozott cikk írója egy olyan Európát ír le, ami sohasem létezett. Valami hasonló létezett bőven nézve az ezredforduló és a migránsválság / szűken nézve 2004 és 2008 között is, az kicsit boldog békeidőknek tűnik. A kétezres évek elején viszonylag jól mentek a dolgok: a háború nagyon távol volt (Irakban és Afganisztánban). A németeknek Schröder Agenda 2000-je után ment a szekér, ami Európa döntő részére jótékony konjunktúrát bocsátott. A fapadosok és az olcsó utazás egyre inkább lehetőség lett.

Tehát akkoriban kábé fennállt a legtöbb helyen ez a szép, nemzetek Európája idill, a bevándorlás még nem jelentett csak néhány helyen jelentős problémát (pl: Franciaországban), a nemzeti identitások erősek voltak. De ez már egy hanyatló aranykor, ez az időszak akkor már nyugaton erősen ment a nyitott, bevándorláspárti társadalom felé, ami aztán a 2010-es évek második felében csúcsosodott ki. A németeknek társadalmi vitájuk volt erről, a Leitkulturdebatte, ami arról szólt, hogy a bevándorlókat asszimilációra kell-e kényszeríteni. Akkor a német baloldal és zöldek extrém hisztérikusan reagáltak erre és lényegében jött a nácizás és a később szokásossá vált moralizálás.

Ez esik arra az időre, amikor mondjuk egy magyar megtapasztalhatott volna olyan mértékű szabadságot, mint amit a cikk szerzője leírt. A nyugati fiataloknak ez talán inkább elérhető volt, főként a nyolcvanas évektől kezdve.

MEDVE1978 2024.12.31. 19:10:01

@fofilozofus:

Ady a kedvenc költőm :) Elsősorban az élete miatt: nők, kurvák, szexpartik és nyilvánvalóan ital, ópium, szinte biztosan abszint is. Tudott élni no, égette rendesen a gyertyát.
Nyilvánvalóan "rocksztárként" élt. Ha ma is megnézzük a rocksztárok, híres színészek, művészek többségét, a leginkább liberális / woke embereket közöttük találjuk. Miért? Egyszerűen tele vannak pénzzel, híresek, sok embert és sok helyet látnak külföldön is. Ezt úgy reagálják le, hogy egyfajta mindenkit elfogadni, tolerálni elvet alkalmaznak és megutálják azt, aki ezt korlátozni akarja. Adynál ilyen korlátozó jellegű dolog a magyar "mucsaiság", az autoriter gondolkodásmód, a fejlett, divatos nyugati gondolkodásmódhoz képest.

Persze ettől függetlenül Ady magyar volt és nyilvánvalóan elszörnyedt volna, ha megéri az ország feldarabolását, még az is lehet, hogy ez megváltoztatta volna a politikai nézeteit.

Gery87 2024.12.31. 19:56:51

@fofilozofus:

"Mi az akadálya? Hát ti, liberálisok, vagy inkább labancok. Mert i építünk kerítést, ti meg lebontanátok. "

1, nem vagyok liberális.
2, mondtam én bármikor hogy az illegális vagy túlzott migráció az jó?
Nem.
Kéretik nem vádaskodni, ha nem olvasod a kommentjeim akkor hasra ütésre inkább ne mondj semmit.

Gery87 2024.12.31. 20:01:31

@MEDVE1978:

Röviden: a nemzetiségek nem akartak egy magyar dominanciájú államban élni, pont.
Talán a fejletlen nemzeti identitás fokán álló ruszinokat kivéve, a lakosság fele nem volt se asszimilálható se integrálható.

Gery87 2024.12.31. 20:06:16

@MEDVE1978:

"Ha ma is megnézzük a rocksztárok, híres színészek, művészek többségét, a leginkább liberális / woke embereket közöttük találjuk. Miért?"

Mert ahogy mondod tele vannak pénzzel és a társadalmi anyagi együttélési problémák nem érintik őket...
Könnyű úgy toleránsnak, mindenkit elfogadónak lenni, hogy semmi tétje, megmérettetése nincs.
Magániskola, magánkórház, magántanár, magánbirtok....senkihez nem kell alkalmazkodni.
Én is akkor bírom a legjobban a szomszédaimat ha nem látom őket:)

Wildhunt 2024.12.31. 20:13:27

@Jumbóka: bandád = környezeted, akinek az ünnepek csak a zabáról szólnak, amit látsz magad körül.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.01.01. 08:19:10

@Gery87:

Mint 1/8 ruszin van erre némi rálátásom.

A ruszinok se tekintették magukat magyaroknak. Inkább az volt, hogy felismerve, hogy kevesen vannak, nem törekedtek saját nemzetállamra, de az identitásuk megvolt keményen.

Dédnagyapám a gyerekeivel ruszinul beszélt, megkövetelte a nyelv ismeretét még úgy is, hogy saját felesége nem volt ruszin.

A gyerekeit "ruszin vallásra" (görögkatolicizmus) kereszteltette, az akkori szokás ellenére, hogy a lányok az anya vallását öröklik.

Ami - a nyelv - aztán segített 1944 végén: nagymamám volt az egyetlen a környéken, aki tudott beszélni a bejövő szovjet csapatokkal, s így pár dolgot el tudott intézni: ruszinul beszélve megértette magát az orosz és ukrán katonákkal.

Tapi2021 2025.01.01. 12:39:52

@Jumbóka: És hogy ki az álkeresztény azt a nem keresztények hivatottak eldönteni. Gondolom.

Mégpedig aszerint, hogy megfelelnek-e a balos-liberális-globalista...-POGÁNY mainstream-nek vagy sem.

Tapi2021 2025.01.01. 12:44:54

@Boldeone2: @Deak Tamas:

Hát igen, farkas-ragadozó népek között a magyar gyerekeket arra kell rávenni, nevelni, hogy legyenek birkák...

Tapi2021 2025.01.01. 12:50:43

@Digitális_Fater: Pontosan! Ahogyan attól sem illik eltekinteni, milyen világban éltek 1905-ben és ma?

Jó felvetés, hogy ki, milyen "színű" lett, maradt volna, ha megéri pl. Trianont és/vagy a balos, szocialista DIKTATÚRÁT!?

Vajon ezek UTÁN mit írna Ady, József Attila... és mások?

Az sem mellékes, mi, mennyi a relevanciája ma egy száz év előtti írásnak? Amely gyökeresen MÁS körülmények között íródott?

Tapi2021 2025.01.01. 13:02:26

@MEDVE1978: "Ha történelmi tényekből indulunk ki, ugye a meggyilkolt trónörökös eleve magyarellenes és szlávbarát volt."

Ami logikus tekintettel arra, hogy az osztrák-Habsburg ÉRDEK valóban az oszd meg és uralkodj volt. Nekik bőven jó lett volna egy osztrák császárság, és nem osztrák-magyar monarchia. Sok kisebb, egymást gyűlölő, egyiket a másikkal kijátszható, vagyis így mindet kontroll alatt tartható népekkel.

Ehhez a magyarok folyamatos gyengítése és kiszorítása volt az út.
Csak aztán a taktikázó Habsburgokra is rászámolt a történelem.

Tapi2021 2025.01.01. 13:04:26

@MEDVE1978: Egyébként az EU projekt is egyre inkább hajaz a monarchiára!

Gery87 2025.01.01. 13:35:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem mondtam hogy magyarnak mondták magukat.
Csak annyit hogy a románokkal, szlovákokkal, horvátokkal szemben nem voltak annyira aktívak a nemzeti érdekeik képviselete terén.

Tapi2021 2025.01.01. 14:01:14

@Gery87: "Könnyű úgy toleránsnak, mindenkit elfogadónak lenni, hogy semmi tétje, megmérettetése nincs."

Pontosan! És ma is így van!
Ezért "liberálisabbak" a nagyvárosok gazdagabbjai vagy jómódú egyedei. Amihez persze a laza erkölcs és a még lazább - értsd "toleráns", (mindent) elfogadó - világnézet is kell.

Tapi2021 2025.01.01. 14:06:38

@Gery87: A tanulság: erős ország/nép egyben és kordában tudja tartani a nemzetiségeit (Anglia pl.), a gyenge meg nem.

Gery87 2025.01.01. 22:24:37

@Tapi2021:

Nem mondanám azért hogy az empátia és tolerancia lazább erkölcsűséget okozna....

Rengeteg intoleráns, buborékjába zárkozó, előítéletes, merev ember erkölcsileg is lehet egy nulla.
Ugye ezt nem kell megmagyarázni.

Gery87 2025.01.01. 22:29:31

@Tapi2021:

A megoldás az arányokban van, ha túl sokan vannak, akkor már nem vagy többségben és nem tudsz asszimilálni, integrálni...
Egy ezzel foglakozó kutatásban olvastam: kb 15%...max ennyi lehet a kisebbség aránya az összlakosságon belül, közel azonos termékenységi rátával és bevándorlás nélkül, ennyit még lehet integrálni, asszimilálni...
Természetesen az egy tömbben vagy szegregátumban élők esetében ez sem megoldás.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása