magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Megbukik-e jövőre a Zorbán?

Alapvetően fontos tényező a politikában a kifáradás.

Orbán 2026-ban már 20-éves múltú kormányzó lesz, ebből 16 éve folyamatosan. Ez abszolút rekord a rendszerváltozás óta.

Ennyi idő után sokan olyanok is megunják a vezetőt, akik nem is elégedetlenek vele igazán.

S persze van jelentős elégedetlenség is. Aminek oka persze mesterséges és hamis, hiszen alapvetően jól teljesít Orbán vezetőként, mégis: az elvárás abszurd módon magas, amihez képes az elégedetlenség természetes.

A nyugati erők mindent be fognak vetni, ez biztosra vehető.

Viszont a nemzetközi helyzet kedvez Orbánnak, a NATO elvesztette az ukrajnai háborút, kedvező választási eredmények születtek több országban. Ezek után nagyon sok múlik Orbán csapatának képességén, meg tudja-e szervezni, eladhatóbbá tudja-e tenni narratíváját.

A nyugati erők által kiszemelt ifjú Szálasi - Talpramagyar Péter - jó taktikus, sikeresen kikerüli a csapdákat, nem szabad lebecsülni.

286 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5818761408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery1987 2025.01.03. 17:27:14

@GyMasa:

Abba kell ölni a pénzt hogy jobban keressünk és meg tudjuk fizetni a magasabb rezsiarakat, a piacokat. Oktatás.

Nem abba hogy kifizeti helyetted, cserébe lerohad az egész közmű mert nincs miből finanszírozni.

Alöksz Róz Unbanned 2025.01.03. 17:30:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: mondtál többször is példákat, én meg a túlnyomó többségüket megcáfoltam.
- a kisembernek nőtt az adója, ez tény.
tehát ebben hazudsz.
- a kisember szólásszabadságát a ti ún. szólásszabadságotok (miszerint kedvetekre hazudozhattok és mocskolódhattok a közpénzből fenntartott médiátokban) nem igazán érinti. az elmúltnyócévben a kisember szabadabban elmondhatta a véleményét, most a fidesz retorzióival néz szembe, tehát a szólásszabadság csökkent. tehát ebben is hazudsz.
- a rezsicsökkentéssel (legalábbis részben) egyetértettem.

a te ún. véleményed legalább kétharmada egyszerű hazudozás...

GyMasa 2025.01.03. 17:31:31

@Gery1987:
Most emelték meg a tanárok fizetését...
AMúgy, meg nem fizet ki túl sok mindent.
A lakössági villanyár egészen jól kijön a mostani struktúrából...

GyMasa 2025.01.03. 17:34:00

@Gery1987:
Sőt, az is sokat segített volna, ha az EU nem szalad be tátott szájjal a ffaszerdőbe az ukrán háborúval kapcsolatban. Akkor ma pl. nem lenne magasabb sem a gázz, sem a villany ára.

Alöksz Róz Unbanned 2025.01.03. 17:37:14

@Gery1987: "Nem abba hogy kifizeti helyetted, cserébe lerohad az egész közmű mert nincs miből finanszírozni." - ráadásul már ki se fizeti helyetted (mert már nincs miből), hanem egyszerűen ELLOPJA az emberektől.
szerinted hány háztartást lopott meg a fidesz a többnyire százezres nagyságrendű kamu közüzemi számlákkal?

0dzsud0 2025.01.03. 18:26:46

@Gery1987: Mondják ők. Szerintem meg nettó politikai okokból támadnak minket, és semmivel nem vagyok elfogultabb ezzel a véleményemmel, mint aki demokráciázik, meg jogállamozik feszt.

0dzsud0 2025.01.03. 18:30:51

@vergyula: Ez jó. Nyilván szándékosan írta el, te meg ugrasz a bokorból, hízelegsz magadnak, hogy tudod: az nem is tartár ám...húb+, ezt az óvodás trükköt csak a legsötétebbek szopják be, te viszont csont nélkül.

Alöksz Róz Unbanned 2025.01.03. 18:34:52

@0dzsud0: most ezzel nagyot nem mondtál, hogy politikai okokból, a demokrácia meg a jogállam is eleve politikai dolog.

az eu meghatározta mi a jogállam, és mi annak nem felelünk meg, pedig könnyű lenne.
miért? mert orbánnak mindennél is fontosabb a hatalom, a fideszeseknek meg mindennél is fontosabb hogy lophassanak.
amire nagyon kell, arra mindig jut... és hát ez a kettő kell nagyon.
a többi le van szarva.

0dzsud0 2025.01.03. 18:36:41

@vergyula: Mint a NER által "elüldözött százezrek", akik külföldre "menekülve" is simán leszavaznak a Fideszre? :D

Alöksz Róz Unbanned 2025.01.03. 18:38:40

@GyMasa: "Most emelték meg a tanárok fizetését..." - mire vered magad, hülyegyerek, ezt az EU harcolta ki és az EU is fizeti. :D

GyMasa 2025.01.03. 18:39:01

@0dzsud0:
A poén a megboldogulét holló színház egyik jelenetéből van. Ha jól emlékszem Nagy Natália dobta be...

GyMasa 2025.01.03. 18:43:25

@0dzsud0:
Ne bántsd szegényt! A saját beismerése alapján sem boldogult a 352 kareakteres hozzászólásommal.

0dzsud0 2025.01.03. 18:49:28

@Alöksz Róz Unbanned: "most ezzel nagyot nem mondtál, hogy politikai okokból, a demokrácia meg a jogállam is eleve politikai dolog."

Egyetértünk. Akkor tehát miért is kéne úgy tenni, mintha Brüsszelnek valami egzakt, jól megfogható problémája lenne velünk, nem pedig szimplán politikai ellenfelével harcolna?

"az eu meghatározta mi a jogállam"

Ez rögtön több sebből is vérzik. Egyrészt nem határozta meg (mutasd be nyugodtan, ha máshogy gondolod), másrészt számos kérdést eleve nem tud meghatározni (pl. mi a jogállam? - ha a hajléktalant békénhagyod, mert joga van a háborítatlan közterületen éléshez és megfagyhat az utcán, vagy az, ha akarata ellenére beviszed a szállóra, mert azt vallod, hogy senkit nem hagysz megfagyni az utcán?), harmadrészt pedig olyan, hogy "az EU" itt nem határoz meg semmit, az is qrvaálet...az EU ugyanis mi is vagyunk, az nem valami elkülönült felettes szerv az alacsonyabbrendű tagállamok felett, ahogy azt nagyon szeretitek elképzelni (és amire az EU rá is játszik nyilván, elvégre mégis ki hallott már olyat, hogy egy szerv a jogkörei szűkítéséért és nem azok bővítéséért kapálózna?).

"mert orbánnak mindennél is fontosabb a hatalom, a fideszeseknek meg mindennél is fontosabb hogy lophassanak."

Ha nem jönnek a pénzek (nyilvánvaló politikai, sőt, választásmanipulációs okokból), és az emberek még ENNEK ELLENÉRE is azt mondják, hogy ezt a kormányt akarják, akkor az már jelent valamit, nem? Ez tulajdonképpen csak egy még erősebb legitimáció a kormánynak, hiszen egyértelműen kiderült: nem az EU-támogatások formájában érkező aprópénzzel vannak lefizetve a kisemberek, megdőlt az a ballib baromság, hogy a Fidesznek csak annyi volt a dolga, hogy konjunktúrában lehívja a forrásokat és pusztán azzal nyerjen, hogy a fogyatékos elődei ennyire is képtelenek voltak. Nem. Az emberek mutattak nektek is, meg Brüsszelnek is egy óriási Fuckot, és akkor is megszavazták a kormányt, ha nem jöttek a pénzek. Ez az ellenzék vereségét csak még megalázóbbá tette. A választások eredményét viszont illik elfogadni.

Gery1987 2025.01.03. 19:28:13

@GyMasa:

Cserébe semmi autonómiajuk nincs, meg lettek zsarolva allandoan, szarba se nézik őket.
Ami a fizetést illeti, erről is azt hallottam hogy azért nem kell tőle hasra esni és ezt is az unió adta tulkepp.

Gery1987 2025.01.03. 19:29:30

@GyMasa:

Nem, cserébe az lenne hogy már itt lenne a seggunkbe a műszak.
Ez a adjuk meg a hoditonak amit kér nem jött be soha senkinek. Hitlernel se jött be.

Gery1987 2025.01.03. 19:31:12

@Alöksz Róz Unbanned:

Ezek mit nem lopnak el?
Amit lehet visznek.

Gery1987 2025.01.03. 19:33:15

@0dzsud0

Szerintem még de, elfogult vagy.
A politikai ok a Putyin berenckedes meg hogy botot játszik a kullok között

De mondtam már, ki lehet lépni az EU bol ha nem tetszik....

GyMasa 2025.01.03. 19:52:51

@Gery1987:
Elmész te a csudába ezzel a demagóg faszsággal!
Ismersz te egyáltalán egy tanárt is???
Mit gondolsz, nekem az iparban, ahol dolgozom, mekkora feleősségm meg szabadságom van? Tudod, minden lvben van egy teljesítményértékelés, ahol megnézik, hogy teljesítettem. Aztán annak a függvénye, mennyi fizetést kapok.
Csak a magadfajta ócska kommunistáknak természetes, hogy valaki kinyalja a seggeteket!
EZ a baj látod, hogy a pénz az kell nekik, de a számonkérhetőséget az kizárják.
Mégis, hogy a csipába' akarsz minőségi oktatást, ha kiveszed a visszacsatolást s folyamatból, te szerencsétlen.
Visszacsatolás nélkül semmi nem fog javulni, csa drágán kapod ugyanazt a szart!
Ezt jó lenne már felfogni!
Ezen gondolkozzál el, mert ez a nagyobb probléma.
Jah, és azt a plnzt egészen biztosan nem az EU adta, mert arra ott ügyelnek, hogy olyanra nem is létezik EU pénz, amiket te elvársz! Már nem emlékszel, hogy anno az orvosok fizetésénél is az lett megmondva, hogy arra SEM jár? Kórház, meg iskola üzemeltetésre sem jár.
Jár mezgazdasági támogatásra, közlekedésfejlesztésre, meg térdmagasságú kilátókra, meg a kisvárosok főutcáinak kitérkövezésére.
Húzd már ki a fejedet a seggedből...

GyMasa 2025.01.03. 19:56:29

@Gery1987:
Igen, pont ezért kell kimaradni belőle, pont, amire Orbán törekszik...
TELJESEN!!!
És, akkor tudod, amikor megindulnak az oroszok (AMi még a mai haladási ütemőkkel számolva is vagy 15 év lenne, mire ideérnek a magyar határra)
Akkor Magyarországot egyszerűen kikerüljék.
Tudod a katonák sem hülyék, és, ha van egy nem ellenséges ország, akkor arra nem költenek el NAPONTA 100+millió USD-t, hogy tök feleslegesen lebombázzák, amit majd utána nakik kell újraépíteni.
Annyira primitív v agy, hogy az már fájdalmas!

GyMasa 2025.01.03. 20:01:58

@GyMasa:
És, megint itt tartunk, magyarázom ennek az értelmi fogyatékosnak, hogy az ég kék, a víz meg nedves...

élveteg 2025.01.03. 20:07:25

@GyMasa:

Én melós vagyok nálunk is ugyanez a helyzet Minden évben van teljesítményértékelés kőkeményen mérnek mindent mi is az alapján kapjuk a fizetésemelést ,a bónuszainkat egy szint alá nem is lehet menni illetve lehet de azt az embert azonnal elküldik Az adminisztrátoroktól elkezdve a világon mindenkinek mérik a teljesítményét Nem is értem miért gond az ha tanároknak is van teljesítményértékelése

GyMasa 2025.01.03. 20:12:39

@élveteg:
Pontosan!
Annyira fel tud baszni ez a fajta arrogancia!
Főleg., hogy az első érve az volt, hogy "jobb oktatást akar" de attól nem lesz jobb, ha több pénzt költünk el rá, ha nincs meg a visszacsatolás!
A rövidtávú cél, hogy 1-2 éven belül a nyilvánvalóan alkalmatlan tanárok eltűnjenek a pályáról, a hosszútávú pedig, hogy be se' kerüljenek a főiskolára vagy egyetemre, hogy ott se' pazarolják az ország pénzét!
Amúgy a falsőoktatásban ez jó 20 éve meg van csinálva, és remekül működik, az a neve, hogy "oktatók hallgatói véleményezése" Minden félév végén minden oktatóról, bármelyik hallgatója kitöltheti az értékelő lapot, ami utána nagyrészt nyilvános lesz.
Nyilván alsóbb iskolai szinteken elég ez évente megcsinálni.

GyMasa 2025.01.03. 20:14:09

A mélypont az volt, amikor az egyik pedagógus ismerősöm a "mit képzel ez a g+ci Orbán, hogy bármit is számon merjen rajtam kérni!" felkiáltással kommentálta ezt a helyzetet.

élveteg 2025.01.03. 20:21:59

@GyMasa:

telex.hu/belfold/2024/03/11/statusztorveny-felmondas-tavozas-pedagogusok

A cikk éppen arról szól hogy mi van mikor beköszön a valóság A piaci munkahely valósága

GyMasa 2025.01.03. 20:26:44

Igen, így van. Mondjuk, én meghagynám nekik az elfogadás lehetőségét később is, de ez már csak én vagyok... (hiszen, ugye igazából a legtöbbet csak felheccelte a szakszervezet, hogy ezt megteheti következmények nélkül...)
Mondjuk, az már magában vicces, hogy még kaptak végkielégítést is...
(Ami még a 260 000-es nettóval is majdnem 800 000 HUF)

gigabursch 2025.01.03. 21:00:32

@élveteg:
Én meg specialista. Külsős.
Ha hozom időre, jó minőségben a szakmai munkát, hurrá, nem keresnek mást.
Addig.
Pedig nem olcsó...

gigabursch 2025.01.03. 21:04:52

@GyMasa:
Pártunk és kormányunk az elmúlt években kihajított a rendvédelemből, meg a kőzigből, majd a gyógyászatból, legutóbb az eü-ből egy halom ősszadeszos-vérkomcsi, csak ugatni és károsítani tudó seggfejt.
Amint lett bérrendezés, ezeket a hőbörgő fa...rkokat már nem vette vissza.
Most meg kapják a fiatalok egyből a munkát és az életpályát úgy, hogy nem kell húsz évet szenvedni egy halom, zsigerileg alkalmatlan szarházi mellett.
Nálunk a faluban is kiköpött így három tanár.
Egyért sem volt kár ...

Boldeone2 2025.01.03. 21:12:04

@GyMasa: Figyelj már, te elmebeteg!

Megöli az infláció az országot, az extrém adóemelések, a valutaválság!

415 forint felett van az euró és 403 forint felett van a dollár árfolyama;
- 50%-kal nő a banki tranzakciós illeték;
- nő a vállalkozások áramára;
- nő a benzin ára;
- országszerte vasúti leállások nehezítik a közlekedők életét;
- van ahol 5 km/h-val közlekedik a vasút
- országszerte akadozik a személyi igazolványok kiadása;
- nőnek az autópályadíjak;
- nő a a regisztrációs adó, a gépjárműadó és cégautóadó.
- majdnem 10%-ra nő a diákhitelek kamata.

Boldeone2 2025.01.03. 21:13:11

@GyMasa: Orbán takarodjon! Vége van, bajba sodorta az országot!

Gery87 2025.01.03. 21:47:40

@GyMasa:

"Elmész te a csudába ezzel a demagóg faszsággal!
Ismersz te egyáltalán egy tanárt is???"

Ők nevelik a gyerekeinket, a jövő generácóját.
Ha nem fizetjük meg a tanárokat, akkor a kevésbé jó képességűek fognak erre a pályára menni és nyilván szülőként meg felelős polgárként ez nem oké...szerintem.
Ez van.
ebbe pénzt kell tolni.
A poroszos, szigorú, bürokratikus magyar modell meg eddig se vált be, legalábbis a fidesz is bírálta ezt ellenzékben mindig....mi a tökömért ragaszkodnánk ehhez?

"Mit gondolsz, nekem az iparban, ahol dolgozom, mekkora feleősségm meg szabadságom van? "

Miért nekem mennyi van tökömöccse?
Egyébként meg erről pofázok régóta hogy neked meg nekem is több autonómia kéne...

"Tudod, minden lvben van egy teljesítményértékelés, ahol megnézik, hogy teljesítettem. Aztán annak a függvénye, mennyi fizetést kapok."

1, A pedagógia nem egzakt módon mérhető
2, ha a rendszer maga szar akkor a legjobb tanár sem fog zseniket nevelni, főleg ha jól meg van kötve a keze.

"Csak a magadfajta ócska kommunistáknak természetes, hogy valaki kinyalja a seggeteket!"

Nem vagyok komcsi, elpofáztam százszor.
Ha ennyit nem bírsz felfogni, akkor meg is értem hogy ott állnak a seggedben jól teljesítesz e, egy amőbának ez kell.

"EZ a baj látod, hogy a pénz az kell nekik, de a számonkérhetőséget az kizárják."

Nem azt kérik ki, hanem hogy egy szar és túlterhelt rendszerben akarják őket még jobban bürokratizálni...

"Mégis, hogy a csipába' akarsz minőségi oktatást, ha kiveszed a visszacsatolást s folyamatból, te szerencsétlen."

És hogy akarsz ilyet ha az alapok láthatóan nem jók?
Ha jók lennének nem itt tartanánk a felmérésekben, meg nem lenne ennyi funkcionális analfabéta (mint te) meg ennyi bulling...

"Visszacsatolás nélkül semmi nem fog javulni, csa drágán kapod ugyanazt a szart!"

Pusztán papírtöltögetéssel sem.

"Ezt jó lenne már felfogni!
Ezen gondolkozzál el, mert ez a nagyobb probléma.
Jah, és azt a plnzt egészen biztosan nem az EU adta, "

hungary.representation.ec.europa.eu/kozel-700-milliard-forinttal-tamogatja-az-eu-magyar-pedagogusok-beremeleset-2024-02-07_hu

Az Európai Unió az Európai Szociális Alap Pluszból 1,8 milliárd euróval – jelenlegi árfolyamon mintegy 700 milliárd forinttal – támogatja a béremelést. Ez egyben azt is jelenti, hogy az első években a béremelés javarészt EU-s forrásból valósulhat meg.

www.vg.hu/vilaggazdasag-magyar-gazdasag/2024/05/tanar-sokmilliard-forintos-eu-forras-beremeles

"Húzd már ki a fejedet a seggedből..."

Húzd már ki a fejed Orbán seggéből.

Gery87 2025.01.03. 21:49:08

@GyMasa:

"Igen, pont ezért kell kimaradni belőle, pont, amire Orbán törekszik...
TELJESEN!!!"

Nem tudsz kimaradni belőle.
Ez a történelmi tapasztalat.

"És, akkor tudod, amikor megindulnak az oroszok (AMi még a mai haladási ütemőkkel számolva is vagy 15 év lenne, mire ideérnek a magyar határra)
Akkor Magyarországot egyszerűen kikerüljék."

:D
naiv vagy baszod...

"Tudod a katonák sem hülyék, "

Nem a katonák döntenek te is tudod remélem.

"és, ha van egy nem ellenséges ország, akkor arra nem költenek el NAPONTA 100+millió USD-t, hogy tök feleslegesen lebombázzák, amit majd utána nakik kell újraépíteni.
Annyira primitív v agy, hogy az már fájdalmas!"

Neked kéne kicsit a korábbi tapasztaltok alapján elgondolkodni pár dolgon.

Gery87 2025.01.03. 21:50:22

@GyMasa:

:)
Fogyatékos a nénikéd térdekalácsa.
Olyan vagy mint a Mézga Géza, aki sok mindent tud, csak nagyon rosszul...
Nekem ne magyarázd az ég színeit, mert láthatóan színvak vagy,

Gery87 2025.01.03. 21:53:06

@Boldeone2:

MINDEN fasza!
Mit nem értesz?

Csórók vagyunk és szarul vagy nem működik semmi, de Brüsszel meg van fingatva és benne vagyunk a türk tanácsba....Andikának kurva jól megy....É-Korea is elismerően beszél rólunk...a MÁV 20 milliárdos működése és a haldoklása mellé 200 milliárdért építenek székházat... soroljam? Mit akarsz még?

vergyula 2025.01.03. 22:09:12

@0dzsud0: Vagy csak veszem a poént....

0dzsud0 2025.01.03. 22:27:53

@Gery1987: "Szerintem még de, elfogult vagy."

Nem állítottam az ellenkezőjét. Az érvelésemmel azt mutattam be, hogy én is könnyedén tudok pontosan olyan elfogult lenni, mint te. Az eredmény: én látom, hogy mindketten elfogultak vagyunk, te meg azt gondolod, hogy csak én vagyok az...ez remekül jellemzi is egyébként az ellenzékiek mindennapjait.

0dzsud0 2025.01.03. 22:43:40

@Boldeone2: Ezt pont ma láttam FB-n is, nagyon mulatságos, ahogy parancsszóra megy az agyhalott ballib copypasta.

0dzsud0 2025.01.03. 22:44:30

@Boldeone2: Nagyjából az egyetlen, aki nem sodorja bajba, lol.

0dzsud0 2025.01.03. 22:45:29

@vergyula: Hát nem tudom...finoman szólva sem volt meggyőző, de rendben. :)

Gery87 2025.01.04. 00:08:47

@0dzsud0:

Mindketten azt gondoljuk hogy igazunk van.
Csak hát a valóság,a gyakorlat inkább engem igazol.

Lásd amit Bircának is mondtam a Köztes-Európai régióval való összevetésben.

0dzsud0 2025.01.04. 00:22:37

@Gery87: "Csak hát a valóság,a gyakorlat inkább engem igazol."

Hát nyilván mi mást is gondolnál. :D Te figyelj, szerintem meg a valóság, a gyakorlat inkább engem igazol.

Boldeone2 2025.01.04. 01:02:17

@0dzsud0: Ezt pont ma láttam FB-n is, nagyon mulatságos, ahogy parancsszóra megy az agyhalott ballib copypasta."

- Fáj az igazság, agyhalott? Brutál szar éve lesz Magyarországnak, egy valutaválság, annak minden következményeivel már itt "kopogtat az ajtónkon"
Orbánnak nincs több eszköze, vége van a dalnak!

Boldeone2 2025.01.04. 01:06:11

@0dzsud0: Itt van az egy éves pln/ huf chart...

www.investing.com/currencies/pln-huf

Ebből az olvasható ki, hogy a magyar problémák ország- kormányspecifikusak

A lengyel kormány pedig jó!

Le kell mondani Orbánnak, aki tönkretette Magyarországot!

Boldeone2 2025.01.04. 01:10:53

@0dzsud0: Ez már csak szánalmas vergődés, 2 éve...

hvg.hu/gazdasag/20250102_bmi-konjunktura-mblkt-feldolgozoipar-2025

Elqúrtátok! A prociklikus gazdaságpolitika, amit kezdenének újra, egyszer már elbukott...Most azt erőltetnék újra...

A NER, az állam eltúlzott szerepe a gazdaságban szintén óriási kudarc, ahogy "Medve " kiválóan leelemezte fentebb...

Gery87 2025.01.04. 01:37:12

@0dzsud0:

Nos, erre semmi nem utal.

élveteg 2025.01.04. 03:58:56

Mielőtt valaki beveszi a Bolden halandzsáit euró árfolyamokról meg benzinárról .....2015 ben keztem el melozni itt ahol most Kezdő fizetés Bruttó 180 ezer forint Euró árfolyam 320 ft ,benzinár 380 forint Namost az lehet hogy az euró 415 a benzin meg 610 viszont a fizetésem meg brutto 678 500 forint amit most fognak emellni 15-17 százalékkal Arról meg aztán ne is beszéljünk hogy milyen kurva fasza volt itt a melós élet 2010 előtt mikor annyi sorstársammhoz hasonlóan minimálbérért melóztunk

GyMasa 2025.01.04. 11:01:06

@élveteg:
És, akkor a felsős matek, amivel mindegyik ilyen (Magát rettentően okosnak képzelő, de gyöjkhülye) alak sarokba szorítható:
Azt írod, hogy az EUR 415 és 380-ról indult.
Tehát bő 9%-ot drágult.
Ezzel szemben kapni fogsz 15-17% emelést.
Az nettóban 6-8% béremelkedés.
Húúú, de szar!
És, akkor képzeld el, hogy ez egy - szerintük katasztrófális év... MI lenne, ha jól menne???
Istenem ezt a sok értelmi fogyatékost!

Boldeone2 2025.01.04. 11:34:14

@GyMasa: @élveteg:

Előtte meg 2022- ben 24,5 %, 2023- ban 17,7% bevallott infláció, nagyon hülyék!

A sok szolgáltatás 2-3x annyiba kerül effektíve mint 3 éve!

Kenheted a hajadra a nettó 6% emelést, a forint gyengülése folyamatos lesz- Európa valóban legszegényebb országa leszünk!

Persze, az infláció a növekvő nyomor miatt lassulhat kicsit...

Boldeone2 2025.01.04. 11:37:49

Orbánék prociklikus gazdaságpolitikáját már ismerjük, egyszer már vízre vitte az országot...
A forintmegtakarítások elinflálódnak, a lakások ára horror szintre kerül, ami az államnak is óriási teher lesz...
A NER - elit megint százmilliárdokat akvirál..

0dzsud0 2025.01.04. 11:58:45

@vergyula: @Gery87: Nos, arra semmi nem utal, hogy a valóság, a gyakorlat inkább téged igazolna.

0dzsud0 2025.01.04. 12:01:38

@élveteg: Nyilván a forint árfolyama nem egy gazdasági mutatószám, de kedvenc ballib trükk úgy tenni, mintha csak az erős forint lehetne a jó, és biztosan ezt akarják Orbánék is, csak bénák és nem járnak sikerrel, tehát hozzuk vissza a ballibeket. :) És igen, az már pláne magas nekik, hogy reálbért számoljanak. A Boldifélék simán azt hiszik, hogy azért triplázódott a fizetésük pár év alatt, mert a munka hősei voltak.

vasútihíd 2025.01.04. 14:35:32

@Boldeone2: a forintmegtakarítások kincstárjegyben nemhogy nem inflálódnak el hanem még azon felüli hozamot is adnak. a budapesti tözsde meg tavaly mégjobban teljesített. mindez persze számodra negatívum mert te szeretnéd ahogy a post címe is mondja zorbán bukjon már meg.

Gery87 2025.01.04. 21:10:02

@0dzsud0:

Az már a te bajod.
14 alatt nem akartátok észre venni, akkor már mindegy.

0dzsud0 2025.01.04. 23:23:54

@Gery87: Szerintem meg a te bajod, 14 év alatt mi vettük észre és ti nem.

(Tényleg nem esik le, hogy az örökösen elfogult, bárminemű konkrétumok nélkül érzelemalapon "érvelő" szerencsétlen ballib fajtádat parodizálom? Na majd talán a kövi 14 év alatt ez is összeáll egyszer talán...)

0dzsud0 2025.01.04. 23:25:48

@Boldeone2: "Fáj az igazság, agyhalott?"

Egyszerűen rámutattam, hogy egy agyhalott copypasta majom vagy, aki terjeszti a DK-s csoportokban szájába rágott hulladék ballib propagandát. Nem mintha eddig nem tudta volna ezt mindenki, de nem árt időnként rámutatni, hogy mekkora elbaszott nagy csicskák vagytok. :)

Gery87 2025.01.05. 03:25:32

@0dzsud0:

Nem vettetek észre semmit.
Törzsi módon kritikátlanul működtök velük szemben..
Ennyi történik.

És nem vagyok ballib, ezt bárki láthatja, ennyire vagy "éleslátó", a NER-el szemben is, semennyire.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.01.05. 11:32:51

@Boldeone2: ez így van Boldili. Például az én vasúti bérletem 48 ezer forint volt 2020-ban, most ugye a vármegyebérlettel 9 ezer lenne.
Te akkora barom vagy, hogy még annak is barom vagy. A barmot legalább be lehet fogni a szekér elé, amivel az általad megvetett gumicsizmás paraszt termelli a beledbe a kaját, ami kár is beléd.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.01.05. 11:36:07

@Boldeone2: személy szerint én ezt kívánom neked. Legalább amikor a mindennapi kajádért kell majd küzdened, nem lesz időd itt digitális környezetszennyezni.
Jusson neked tízszer annyi munka negyedennyi jövedelemért, vagy húsz évig.

vergyula 2025.01.05. 11:39:24

@Deak Tamas: Nem tudja, mert a telefon nem akarja visszakövetni a linket.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.01.05. 11:41:46

@vergyula: ő leírta már hatezerszer, hogy a családja jó része, kezdve a nején, nem beszélnek magyarul, csak bolgárul. A többit gondold tovább.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.01.05. 11:45:46

@vergyula: az általa létrehozott, jól dolgozó munkahelyek formájában segíti az ország dolgát.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.01.05. 11:48:21

@vergyula: a MÁV bérletem 48 ezer volt 2020-ban. Most a vármegyebérlettel 9 ezer lehetne.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.01.05. 11:51:14

@vergyula: lehetne valóban polgárháborúban is gondolkodni, bár itt ez nem lenne az, hiszen a nem magyarok vívnák a magyarokkal. Erre írtam Boldilinek a példát : utána szoknak idegállapotba jönni sastollas katonasapkás emberkék.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.01.05. 11:55:10

@vergyula: "Nyertem a lottón, ugye érzed te is, hogy jobban élsz?" ez volt a megfejtésre váró epigramma, de legyünk tekintettel az olvtársakra, ne fejtsük meg. Majd valami kései irodalomtörténész az összes költemény díszkiadásos kötetének utószavában értelmezi.

Gery87 2025.01.05. 12:00:39

@Deak Tamas:

"Például az én vasúti bérletem 48 ezer forint volt 2020-ban, most ugye a vármegyebérlettel 9 ezer lenne."

Amennyivel szarabb is a MÁV évről-évre, az a 9 ezer is sok érte:)

Gery87 2025.01.05. 12:01:45

@Deak Tamas:

Most az az érved hogy "de legalább nem halunk éhen!"
meg hogy "lám időd is van pofázni.."
Aztakurva.

Gery87 2025.01.05. 12:04:12

@Deak Tamas:

"bár itt ez nem lenne az, hiszen a nem magyarok vívnák a magyarokkal. "

Na, ezért fog bezuhanni a NER, emiatt a kocsmai prosztó buta szánalmas kétbit narratíva miatt.
Csináljátok csak.

vergyula 2025.01.05. 12:13:37

@Deak Tamas: Sajnálatos. Már élt Magyarországon asszonnyal, gyerekkel. Elvileg anyagi okokból költözött Bulgáriába, de nálunk állítólag most jobb....
Nem muszáj helyette válaszolnod.

vergyula 2025.01.05. 12:15:15

@Deak Tamas: Örvendetes, hogy az akvirált cégek dolgozóit nem rúgta ki.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.01.05. 12:16:10

@vergyula: nyilván arra válaszolok amire óhajtok, így erre is. Amúgy azt is írta, hogy a pesti kiadó lakásnak több értelme van mint a szeredőci kiadó lakásnak.

vergyula 2025.01.05. 12:16:34

@Deak Tamas: Nagyszerű. Remélhetőleg nem késik, nem marad ki, nem 5km/h-val közlekedik, nem siklik ki, stb.

vergyula 2025.01.05. 12:17:15

@Deak Tamas: A polgárháborút nem én említettem.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.01.05. 12:18:01

@vergyula: így van, ez is nagy előny. Engem például létszámleépítettek már amikor a magyar céget ahol dolgoztam, megvette a külföldi cég, amely hozta is a saját embereit a helyemre.

vergyula 2025.01.05. 12:19:49

@Deak Tamas: A honfitársad "szerencséje" nem ragad át rád (az országra), ennyi a megfejtés.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.01.05. 12:20:16

@vergyula: az elsőt szokta, a többi pedig egyáltalán nem mindennapos, valamit Vitya előtt is volt. Annakidején az volt a válasz, hogy be kell menni Pestbe albérletbe ha zavar.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.01.05. 12:22:54

@vergyula: való igaz, nem is erre volt megjegyzés, hanem arra a faszságra, hogy "csak választásban tudunk-e gondolkodni". Az úgynevezett demokráciákban ez a fundamentum, kétségtelen hátránya az, hogy a nép arra szavaz akire akar, és nem arra akire kell, bár Bezzegromániában a kérdés megoldva, és majd a haladó soxínű multikulturális Deutschlandisztánban is meg lesz, ha az AFD kissé megerősödne tavaszvárólag.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.01.05. 12:23:36

@vergyula: mivel a két dolog között sem közvetett, sem közvetlen összefüggés nincs.

vergyula 2025.01.05. 12:23:54

@Deak Tamas: A kis nyerészkedő kapitalista! :)

vergyula 2025.01.05. 12:24:48

@Deak Tamas: Sajnálatos, őszintén mondom.

vergyula 2025.01.05. 12:26:51

@Deak Tamas: Most az a válasz, hogy az elmúlt 15 év. Elvileg azért váltottunk kormányt, hogy jobb legyen.

vergyula 2025.01.05. 12:30:10

@Deak Tamas: Talán félreérthetően fogalmaztam. Úgy értettem, hogy éppen nem kampányolunk, hanem állampolgárok beszélgetnek a jelenlegi állapotokról.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.01.05. 12:31:27

@vergyula: nem volt ez nagy gond, a kilencvenes évek erről szóltak. Azért is váltottuk le 2010-ben azokat véglegesen, akik azt a helyzetet előidézték.

vergyula 2025.01.05. 12:31:59

@Deak Tamas: Szerintem sincs, így az eredeti kérdés még mindig nyitott.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.01.05. 13:39:02

@vergyula: így van, bár az EU csatlakozás sokat rontott azon is, a használhatatlan ETCS rendszer óta van ez az egész.
Vagonok 2010 előtt :

www.mavcsoport.hu/mav-csoport/aprilis-15-en-es-16-retro-hetveget-tart-mav-start-es-volanbusz

és után:

hu.wikipedia.org/wiki/Stadler_FLIRT

0dzsud0 2025.01.05. 18:27:54

@Gery87: Nem vettetek észre semmit.
Törzsi módon kritikátlanul működtök velük szemben..
Ennyi történik.

Te ballib, te. :)

GyMasa 2025.01.06. 23:06:59

@Deak Tamas:
Az hagyján, de régebben (amikor a kollégán bejárt NAPONTA Miskolcról Budapestre) egy éves bérlet 1,1 millió HUF volt.
Akkor a (mindenféle és mindegyik) bérlet ára az megegyezett azzal az összeggel, amit NAPONTA ki kellett volna fizetned a jegyért (kivéve, hogy a bérlet árának számításakor nem vették figyelembe, hogy vannak SZABADNAPJAID id) ha naponta veszed meg. Azaz, annyit "nyertél" volna, hogy nem kell minden nap sorbaállnod, megvenni a jegyet.

GyMasa 2025.01.06. 23:10:21

@Deak Tamas:
Amúgy, a vicces az, hogy igazábó a válasz az, hogy "Igen nyertem"
Nem sokat igyan, de nyertem.
Ugyanis a lottónyertesek általában pár éven belül a seggére vernek a nyereményüknek, aza, ha valaki "nyer" 1 milliárdot (1000 millió), akkor az pár éven belül visszakerül az ország pénzügyi körforgalmába fogyasztásként...Azaz, statisztikai alapon nyer 100 HUF-t vele.
Persze, ez neki túl elvont gondolat még akkor is, ha a tényeken alapul...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.01.07. 08:48:30

@GyMasa: ez érdekes amúgy mert van/volt a nem is tudom milyen MÁV bérlet, ami évi 250 ezer ungárische forint volt, és minden vonalra érvényes.
A lottónyereményes példád annyira igaz, hogy már a Mese a 12 találatról-ban is ott jelenet amikor a totónyertes rendel:
- Pezsgőt, 10 üveggel !
- Bocsánat, de nálunk egy pezsgő 104 forint.
- Sakkómiva? (legyezget a százasokkal)
- Ja az más, van 160-as francia pezsgő is.
- Ne habozzunk szakikám !

gigabursch 2025.01.07. 08:59:45

@GyMasa:
Ez az a pont, ahol Lázár et. vitathatatlanul hatalmasat tett a tömegközlekedés fejlesztéséért, ugyanis valóban elérhetővé tette a tömegközlekedést.
Nálam a három gyerek országbérlettel havi szűk 6 eFt.

Amikor úgy van dolgom, hogy Budapesten kell csállingózzak, pláne több napot, és főleg annak tükrében, hogy közel lakom MÁV fővonalhoz, nem kérdés, hogy országbérlet.
Ráadásul a 27% ÁFA is leírható belőle, ami nagyon nem mindegy.

Ez olya kérdés, ami az orbánfóbiásoknak is nagy segítség, de ök még ezt sem tudják eredményként elfogadni.
Hozzá kell tenni, hogy nyári csúcsforgalmi időszakban a hajnali vonatok még a helyükön vannak és vállalhatók, a napközbeni BKV meg szintén.
S ha csak "aktatáskával" kell menne, és kb a Hungárián belül kell mozogni, akkor a BKV verhetetlen.
Nyilván egy Óbuda-Csepel-Rákosborzasztó-Háros megoldhatatlan kocsi nélkül, főleg ha csomaggal is kell küzdeni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.01.07. 10:20:19

@gigabursch: az a baj, hogy tipikus levantei örmény faszparaszt, lásd a kutyapártos ki nem rúgása. Nem véletlenül választanak a hódmezővásárhelyiek egy félkegyelmű fogyatékost inkább polgármesternek.
Volt már örmény miniszterelnöke az országnak, épp tegnap volt a születésnapja, és nagyon nem vált be.

GyMasa 2025.01.09. 22:43:05

@gigabursch:
Szoktál te DB vonattal utazni?
(nekem volt "szerencsém" az utóbbi 2 évben olyan 10x utazni velük)
De, pl. a fiam azért (is) mondott fel, mert 10 óra munka mellé naponta 2.5-4 órájába kerül, hogy a falunkból, ami 25 km-re van München központjától, egy 10 megállónyi busz + S-Bahn a Marienplatz-ig kombóval beérjen a munkába és hazaérjen munka után.
És, emellé még hetente 1-2x fel is hívott éjjel 1-kor, hogy menjek már el autóval érte 3-6 megállüval előbbre, mert Ott megállt az S-Bahn és reggel jön a legközelebbi járat.
Hidd el, nem olyan rossz a MÁV...

GyMasa 2025.01.09. 22:45:41

@gigabursch:
Jah, és ugye a Talgo megvásárlása is egy óriási üzlet lett volna az országnak!
SOKKAL olcsóbban lehetett volna modernizálni (az amúgy arra alaposan rászoruló) gördülőállományt!
(alacsonyabb profitmarzs, ÁFA helyben marad, profit helyben marad)
A Talgo szépen ellett volna az elkövetkező 100 évben csak abból, hogy a MÁV állomáynát cseréli/javítja...

gigabursch 2025.01.10. 08:34:29

@GyMasa:
Még sose utaztam. De a horrorsztorid nyáron különös negerősítést kapott.
Épl mentem hazafelé vonattal, ahol a kupéban három nőci, ketten 20-asok, egy olyan kb 40-es beszélgettek.
No, a fővonal sínje is, meg a rajta csállingózó vonatok is rendre kezdték beadni az unalmast.

Mondja a hangos, hogy késünk, bla-bla...

Maguktól kezdték el mondani a saját tapasztalataikat, hogy egy Berlin-Hamburg megy egy Berlin-Dortmund vonal miket produkál
Rákérdeztem, hogy ott élnek-e?
Mind a hárman képzett énekesnők, nyári szünetre jönnek haza.
Számukra a MÁV megváltás volt.
A legdurvább, hogy ott veszel egy jegyet — az elmondásuk szerint — és az alábbiakról nincs fogalmad:
- lesz-e?
- mikor indul,
- mikor érkezik,
- hova,
- ha kiesik, van-e tartalék,
- a jegyed érvényes lesz-e, vagy azt is buktad?

GyMasa 2025.01.10. 19:35:13

@gigabursch:
"Számukra a MÁV megváltás volt."
Ezt pofázom!
Itt, ugye van a "Deutschlandcard", ami eddig 49.90 EUR volt havonta, Január 1-től már 59.90.
Ezzel az országban bárhová ingyen lehet utazni, de csak másodosztályon, és NEM ICE-n.
Ha jegyet akar venni az ember, akkor 29.90-től indulnak a jegyek.
Aztán felmennek 59.90.re meg 79.90-re meg 109.90-re és így tovább bőven 250 EUR fölé is.
Simán el lehet ilyennel jutni akár Hamburgba is, ha időben veszel jegyet.
CSAKHOGY!
EZek a jegyek úgy akciósak, hogy nem visszaválthatóak, nem tartalmazzák a helyjegy árát nem átírhatóak, azaz, csak az adott járatra érvényesek.
Ha változik a terved, akkor buktad az akár 110EUR-os jegyedet is és vegyél újat. Mondjuk 250 EUR-ért...
Egyetlen kvétel van, ha a DB előre bejelenti, hogy az adott járattal valami gond lesz.
Akkor elvileg felszállhatsz másik vonatra is a jegyeddel.

"A legdurvább, hogy ott veszel egy jegyet — az elmondásuk szerint — és az alábbiakról nincs fogalmad:"
Bizony!
"- lesz-e?"
Igen, simán volt olyan, hogy Stuttgártban felszálltam a vonatra, ami bent állt a peronon, majd közölték, hogy ez a 2 órával korábbi vonat.

"- mikor indul,"
Oh, már itt sem mondanak be 5 perc kését...
www.youtube.com/watch?v=b9riSv_ge8g

- mikor érkezik,
"- hova,"
www.youtube.com/watch?v=aaYuv6sSg0A

"- ha kiesik, van-e tartalék,"
Nem lesz. ESETLEG akkor, ha hétvége vagy éjszaka van előre terevezett karbantartás.
Sima járatkiesés esetén várd meg a következőt, ami lehet, hogy 2 óra múlva ér oda.
"- a jegyed érvényes lesz-e, vagy azt is buktad? "
Általában érvényes szokott lenni, de erre a legjobb megoldás, ami nekem bevált., hogy meg kell őrizni egyet a fentebb említett emailekből, és, amikor jön a kaller, meg kell mutatni neki a jegyedet, meg mellé mondani, hogy "Meg, van nekem itt ez az emailem!"
Nekem nem olvasta el és elfogadta.
De, alapvetően nekem is ez a véleményem a DB-ről...
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása