magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Trump-pánik

Nem vagyok egyáltalán trumpista. Persze abban az értelemben igen, hogy neki kellett nyernie Amerikában, nem az ellenfelének.

Ami leginkább bizakodásra ad okot: rettegnek tőle a rendszerkonform erők.

Szóval nem tudom pontosan mit akar Trump, de biztosra vehető: amit tesz, az a rendszerkritikus erőket segíti.

Sajnos persze az amerikai "alkotmányos jogállam" nem fog összeomlani tőle, pedig ez lenne a jó, de remélhetőleg sikerülnie fog neki repedéseket okozni a "jogállamban", s mindenképpen tesz olyan lépéseket, melyektől a világ kicsit jobb hely lesz.

59 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3918773352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery1987 2025.01.14. 14:00:55

Neked mindig az az erved valaki, valami mellett hogy mert másoknak az szar..
Ennyit tudtok.

Gery1987 2025.01.14. 14:59:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A valóság az hogy feloled lehet szar is ami jön,csak az a Ászár ne legyen ami most van.

Aztán ebből majd valahogy lesz egy feudalisjobbagyvilag valahogy... hogy hogy a picsaba meg miért te se tudod.

vergyula 2025.01.14. 15:17:44

@erol: Jaj, vigyázz, mingyá jön a természetes jó, meg a normalitás.

GyMasa 2025.01.14. 15:36:48

@erol:
Hát, aki a Biden kormányzást "Jónak" tekinti, annka eléggé sajátságos fogalmai vannak a "Jóról"...
Trump megérdemelten győzött, ha Biden 4 éve a viszonyítási alap.

Gery1987 2025.01.14. 17:12:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Csak akkor ha tudsz helyette valami mást.
És az jobb is.

Gery1987 2025.01.14. 17:16:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A harc azért van hogy ne legyen megkérdőjelezte a neolib tőke uralma.
A jobboldal a fékek és ellensúlyok, lebontásával, a nelszuverenitas csökkentésével akarják ezt továbbra is garantálni, a ballib oldal meg a progresszioval, kulturharccal.
És mindkettő a migrációval.
A jobboldal ellenorzott ideiglenes külföldi munkavallokkla akarja letörni a helyi munkaerő érdekérvényesítő képességét, berharcat...
A ballibek meg az olcsó és folyamatos migrációval.

Te egy másik szart akarsz. Ennyi.
Ami ugyanúgy semmit nem old meg a kisember szempontjából.

ez a nevem senki 2025.01.14. 18:07:22

rend legyen és normalitás!
leszámolunk a rózsaszín hajjal!
újra grétté tesszük a panamázást! süsse mindenki bébifókazsírral a bébéqut
le a pogány katolikusokkal!
www.youtube.com/watch?v=ZbM6WbUw7Bs

gigabursch 2025.01.14. 20:41:23

Ő legalább nem tömeggyilkos, népírtó.

Vö: netányahoo...

Gery87 2025.01.15. 10:09:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az újra a jóléti szociális állam felszámolásán ügyködő tőke.
De sejtem hogy már megint valami felesleges időhúzó fasz akadéskododás csak a részedről.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.01.15. 10:14:17

@Gery87:

A szociális állam alapja a gyarmati uralom. Fenntarthatatlan.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.01.15. 14:26:01

@Gery1987:

Feudalizmus egy bizonyos korban és területen volt.

Mo-on pl. sose volt.

vasútihíd 2025.01.15. 15:06:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: persze a természetes jó és a normalitás a megoldás de arra én is kívancsi lennék hogy te hogy látod a gyakorlatban ez mit jelent hogy jobb legyen a kisembernek mint a mostani ballibsi rendszerben.

vasútihíd 2025.01.15. 15:09:35

trumppal jobb lesz a világ. nekünk mindenképpen mert a szomszédban nyugisabb lesz a helyzet. esély van a békére.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.01.15. 15:10:37

@vasútihíd:

Most az apró lépések útján haladunk.

Pl. a homokosok életének megnehezítése. Lépésenként, nagy trombitálás nélkül.

vasútihíd 2025.01.15. 15:38:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: persze ezzel egyetértek. a természetellenes bűnös életmód ne legyen elfogadott. szorítsuk vissza ahogy csak lehet.
de én inkább arra utaltam hogy a gazdaság deliberalizációja hogyan történhetne a jagyakorlatban szerinted. hogy eltűnjenek a kizsákmányoló tőkések és jobb legyen nekünk kisembereknek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.01.15. 15:55:58

@vasútihíd:

A helyes irány a tőke politikai hatalmának gyengítése. Ez a liberális demokrácia fokozatos leépítése.

vasútihíd 2025.01.15. 16:42:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ez is igaz. de a kérdés hogy ki-mi veszi át a helyét. a jó ha az állam amit a kisemberek választanak meg és nincs semmilyen más háttérhatalom. szerencsére nálunk is ebbe a jó irányba mennek a dolog. mégjobban az oroszoknál meg kínában meg pár más helyen. az idő a jónak dolgozik.

Gery1987 2025.01.15. 17:54:55

@vasútihíd:
Hogy lenne nyugIsabb?
Antal is megmondta hogyha Amerika kivonul Európából és izolacios politikába nézd, akkor semmi sem védi meg kelet Európát a ruszkitol. A hatalmi vákuumot be szokták tölteni.
Vagy jöjjön megint a wehrmacht ide?

Gery1987 2025.01.15. 17:56:44

@vasútihíd:

Az persze,az ablakon kibasza a kgb uralom még az állampárti autoriter rezsimek azok aztán kurva jók...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.01.16. 08:06:42

@Gery1987:

A tőke gazdasági gyengítése rossz út. A politikai hatalmát kell elvenni.

Gery1987 2025.01.16. 19:20:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A vagyon, a tulajdon minden rendszerben és korban hatalom. Ezt nem akarod korlátozni, gyökeresen más alapokra váltani, ezért érdemben semmi nem változna.
Mi többek közt a politika celja?
Az erőforrások feletti uralom, mert azon alapul minden.
Kinél van most ez? A tőkénel, magántulajdonban.
Akarsz ezzel kezdeni bármit? Nem.

GyMasa 2025.01.16. 20:42:16

@vasútihíd:
A tőkéseknek nem kell eltűnniük!
Szerintem a mai rendszer egyetlen problémája, hogy a mindenkori kormányok kiszolgálják ezt a félrecsúszott rendszert a törvénykezésükkel.
Ha az államok legfőbb feladata és fókusza a szabadpiaci verseny minden eszközzel történő fenntartása lenne, akkor jobb lenne a világ.
(Pl. semmi bajom nincs azzal, ha Jeff Bezos dollár százmilliárdos, amennyiben az Amazonos raktárosok napi 8 óra munkával hazavisznek nettó 5000 USD-t. A baj azzal van, ha heti 80 órát kell dolgozniuk, és ezért minimálbért kapnak...)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.01.17. 06:59:44

@Gery1987:

A befolyás nem azonos a hatalommal.

Az csak a polgári rendben van, hogy pénz= hatalom.

Gery87 2025.01.17. 11:10:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Jó hát magyarázhatod, te is tudod hogy ez egy ábránd hogy a tulajdonviszonyok átrendezése nélkül pusztán törvényekkel meg alkukkal lehet itt változtatni...

"Az csak a polgári rendben van, hogy pénz= hatalom."

Nem ez nem igaz, már megbeszéltük, hoztam példákat is rá.
Egy álomvilágban élsz e tekintetben is, hogy majd a tőkét, a gazdaságot Jézuskával meg egy jóságos erős Putyinnal meg lehet zabolázni:)
Naiv vagy mint a rossebb vagy hazudsz mint a szar.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.01.17. 11:13:38

@Gery87:

A magántulajdon megszűntetése hiba. Nem működik.

A politikai hatalmat kell megvonni a gazdagoktól.

Gery87 2025.01.17. 12:28:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

- Nem hiba, működik.
- nem elég, mert ez csak a felszíni hatalmukat vonja meg max.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.01.17. 13:41:34

@Gery87:

A több vagyon mindig ad hatalmat. De ne legyen ez totális, mint a polgári rendben.

Kell szakrális hatalom és királyi-köztársasági hatalom is.

Így semlegesíteni lehet a polgárok basáskodását.

vasútihíd 2025.01.17. 13:59:38

@GyMasa: a kizsákmányoló tőkések tűnjenek el. ahogy írtam legyenek a kisemberek által választott hatalomnak alárendelve. mint kínában vag yaz oroszoknál. az a jó irány.

GyMasa 2025.01.17. 17:03:54

@vasútihíd:
Igen, pontosan így gondolom én is!
Ha úgy emelkedik fel, hogy azokat is felsegíti, akik gazdaggá teszik, akkor lehet neki bármekkora vagyona, mint mondjuk Musknak.

Gery87 2025.01.17. 22:01:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Kell szakrális hatalom és királyi-köztársasági hatalom is."

Nem kell szakrális hatalom, nem kell az emberi erkölcs fölé helyezni semmiféle kitallt szellemet, isten...stb.

Több népszuverenitás kell a demokráciában, meg a magántulajdon/vagyon alapú/ öröklés alapú tőkés rendszer eltörlése.

"Így semlegesíteni lehet a polgárok basáskodását."

Magyarul vissza akarsz menni a kibaszott középkorba,.
Hogy a polgárok vagyon alapú hatalma helyett, a nemesek, az egyházak születési előjogai, vagyon és föld alapú hatalma legyen...
hát baszki ez aztán a logika.

Gery87 2025.01.17. 22:03:34

@vasútihíd:

"a kisemberek által választott hatalomnak alárendelve. mint kínában vag yaz oroszoknál"

:)
Te ezt elhiszed?
Hogy az a rezsim a népszuverenitáson nyugszik?

Billy Hill 2025.01.18. 00:04:34

@Gery87: Ne már, te most tényleg belesétáltál ebbe a több éve tartó poénkodásba...? Fáradt lehetsz már. :-)

(Vagy ez is csak egy vicc? Mert akkor hajrá!)

vasútihíd 2025.01.18. 07:21:41

@Gery87: pedig tény hogy ott a többségi népakaratot képviselő állam a legerősebb és ezért nincs leválthatatlan háttérhatalom mint a liberális nyugaton. és szabadabban dönthet a nép a saját sorsáról meg hogy kikkel-mikkel éljenek együtt és kikkel-mikkel nem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.01.18. 09:20:18

@Gery87:

Választhatsz:
- nincs elit = anarchia, a nyers erőszak uralma,
- van elit = valaki alul van-

S ha van elit, mi kiválasztásának alapja. Ez lehet a vagyon (polgári rend), az erő (katonai demokrácia), vagy valamilyen eszme.

Gery87 2025.01.18. 11:05:49

@Billy Hill:

Ohh..
Sokszor nem nézem ki írja csak hogy mit:)

Gery87 2025.01.18. 11:11:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Igen, ez egy tipikus "jobber reakciós felvilágosodás tagadó konteós" bla bla hogy "anarchia" van ha nincs klasszikus elit..
De ez netto fasság.

"S ha van elit, mi kiválasztásának alapja. "

Teljesen mindegy mi az alapja, a korlátlan nagy vagyoni különbségek és a gazdasági tulajdonviszonyok miatt a kiválasztási rendszer torzulni fog.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.01.18. 11:49:32

@Gery87:

Amit te akarsz, az is elit.

Azt akarod, hogy piroszászlós pirosló arcú munkáskomisszárok utasítgassák a népet.

vasútihíd 2025.01.18. 15:03:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: pedig nem nehéz ez. legyen nép által választott erős állam. és bármilyen elitnek titulált csoport annak legyen alárendelve.

Gery87 2025.01.18. 22:17:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem, nem azt akarom hogy felülről egy állandó állampárti elit igazgasson.

Elmondtam hogy mi az álláspontom ebben ezerszer....vagy nem érdekel és nem figyelsz, ami elég ratyi dolog egy vitában, vagy direkt hazudsz.

nyilván komcsizni meg értetlenkedni ősi jobber szokás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.01.19. 09:15:42

@Gery87:

Mert munkástanácsos Che Guevara Pol Pot antiutópiád még a szabványos lenini rendszernék is rosszabb lenne.

Gery87 2025.01.19. 13:03:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Csakhogy nem erről van szó.
Eleve az hogy összemosod a munkástanácsokat (meg mindazt amit mondani szoktam) Che-vel meg PolPot rezsimjével...hát bazmeg, kurva öngól, inkább csendbe maradtál volna!
Mutatja hogy fingod nincs az egészről, de azért kijelented bőszen hogy hülyeség és rosszabb.

Látod bazmeg, ennyire tiszteled meg a vitapartnereidet.
Nem is figyelsz rájuk, úgy kritizálsz, vitázol, meg mondasz vélemény hogy halvány lila fingod nincs semmiről.
Egy buborékban létezel és kurvára nem is akarsz onnan kijönni.
Szánalmas.

Gery87 2025.01.19. 13:30:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Összevissza beszélsz...
Nem kell most terelni, meg átértelmezni, facsarni, szépíteni próbálni azt hogy kurvára nem érted.

"
-2+2=5
-nem az 4
-de..de...de...5, me' ha hozzáadsz 1-et..."

elmész ám a...

valis47 2025.01.19. 13:51:25

@Gery87: "a magántulajdon/vagyon alapú/ öröklés alapú tőkés rendszer eltörlése."

Bocs, de ez nettó komcsizmus.

vasútihíd 2025.01.19. 20:09:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: persze. nem feltétlenül de van esélye hogy che lenne a következménye annak amit gery mond. de abban jó hogy rombolná a mostani homályos háttérhatalmi bagázs által irányított polgári liberális diktatúrát.

Gery87 2025.01.19. 22:06:09

@valis47:

Ez kérlek szépen nettó "szocizmus" - vagy 250 éve - és az egyetlen megoldása annak hogy a félőrült ketamin függő Elon Muskok, gyáva számító Zuckerbergek és spekuláns önjelölt messiás/CIA ügynök Sorosok ne pofázzanak bele felhatalmazás nélkül az életünkbe!
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása