magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Nem lesz hamar béke

A várakozás ellenére, úgy néz ki, nem lesz hamarosan béke Ukrajnában.

Kósza hírek szerint Trump teljes kivonulást ígért Putyinnak, cserébe egyetlen dolgot kért: a kínai-orosz szövetség jegelését. S Putyin nemet mondott. Pedig az ajánlat extrém volt:

  • a Krím elismerése az USA által mint Oroszország része,
  • a többi elfoglalt területen új népszavazás rendezése a hovatartozásról (azaz Oroszországnak adás, hiszen az eredmény megjósolható),
  • az Ukrajnához 1939. után csatolt területek visszaadása a környező államoknak,
  • a maradék Ukrajna csatlakozása a NATO-hoz és az EU-hoz.

Miért mondott nemet Putyin? Mert Oroszország célja nem területszerzés, nem a területszerzés nemzetközi jogi elismertetése. NATO-flotta Odesszában biztosan nem fér bele az orosz elképzelésekbe. Kínával pedig öngyilkosság lenne rosszban lenni pár volt ukrán terület miatt.

Valójában még a Krímet is Ukrajnában hagyta volna Oroszország, ha cserébe semleges Ukrajna maradt volna. De egy kisebb Ukrajna NATO-tagsága se fogadható el Oroszország számára.

Szóval úgy néz ki, a háború megy tovább. Trump azt szeretné, ha az amerikai pénzügyi támogatás helyét átvenné az EU.

A tárgyalások meg mennek tovább. Alapvetően Trump számára nem prioritás az ukrán kérdés, így bármikor lehet új megállapodás.

zöld - ami visszamenne Oroszországhoz, narancs - ami visszamenne a környező államokhoz (arról nem szól a hír, hogy Kárpátalját vajon Magyarországhoz vagy Szlovákiához kell-e csatolni), piros - az új Ukrajna

118 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3418787456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2025.02.04. 10:58:17

@Tapi2021: Tehát csak erős és határozott vezetéssel maradhat fenn, ha meg az van, ahhoz igazodni kell. "

- De ez most agresszív, katonai akciókat folytató diktatúra, amely VESZÉLYES !

Szerintem Putyin bukjon, vezessék be a plurális demokráciát, utána meg pályázzanak az EU- tagságra!

Vezessen Navalnij lánya a jövőben

Tapi2021 2025.02.04. 10:59:26

@Boldeone2: Nekünk teljesen mindegy, hogy Ukrajnának vagy Oroszországnak hívják a szomszédot. Amely volt már Szovjetunió is.

Ami nem mindegy az az, hogy egy agresszív, kisebbségeket is elnyomó, a szomszédokat basztató Ukrajna, vagy egy normális, békés Oroszország?

Boldeone2 2025.02.04. 11:34:44

@Tapi2021: szomszédokat basztató Ukrajna, vagy egy normális, békés Oroszország?"

Normális, békés Oroszország" - hol élsz te? Soha nem voltak azok! Egy agresszor állam! Ukrajna addig nem basztatta a magxar kisebbséget, amig Orbán el nem kezdte a szemét oroszbarát politikát
A nyelvtörvény sem a szinte már nem is létező magyar kisebbseg ellen irányult!

Nem maradt már senki Kárpátalján, szinte, de nem az ukrán politika, hanem Putyin háborúja miatt!

gigabursch 2025.02.04. 11:37:24

@Boldeone2:
Ajjaj, most aztán nagy a baj.

Eddig a nyugat hanyatlott. Most már az oroszok!

Úristen! Mi lesz ebből?

Boldeone2 2025.02.04. 11:38:50

@Tapi2021: Nagy nemzetiségi ellentét nem volt a két nép között, főleg nem román szintű...Putyin és Orbán miatt romlott meg-legalább fele részben- a viszony

Kari Geri legalább kiment Kievbe, hogy a szolidaritásáról biztositsa az ukránokat, Orbán miért nem tett hasonló gesztusokat?

Imkább megy az ukránellnes hisztériakeltés...Ami káros

IdomitottFoka 2025.02.04. 11:39:54

@Tapi2021: egyelőre orosz csapatok vannak Ukrajnában, ez lenne a normális meg a békés? és még zavar ha vki irredentizmust vél felfedezni ha vki egy fiktív orosz-ukrán béketervben olyasmiket ír h a nem is hadviselő felek mit kapnak a vélt vesztestől...

"hogy az ukik fenyegetőznek azzal, hogy a Balatonban mossák majd a seregeik a lábukat?"

ez mondjuk sokkal reálisabb, minthogy a szarkavarásunkat bármivel is megjutalmazza az orosz. ezért sem kéne emberkedni az operetthuszár vezette hadsereggel rendelkező illiber vezérünknek, mert boborján nem sokáig húzná a veterán ukránokkal szemben...

"Mit tett ellenünk Oroszország? Semmit. ..."

ez ugye nem komoly? mondjuk viccnek is szar.

" meg az oroszokkal kellett volna fenntartani a barátságot"

éljen és virágozzon a megbonthatatlan magyar-szovjet testvériség, előre a leputyini úton!

Tapi2021 2025.02.04. 12:53:34

@Boldeone2: Így néz ki a ti alternatív valóságotok.

Tapi2021 2025.02.04. 12:59:17

@Boldeone2: "Orbán miért nem tett hasonló gesztusokat?"

Mert az ukránoknak nincs igazuk. F.szér' provokálták a testvéri oroszokat - Amerikai biztatásra - addig, míg háború nem lett????

És előtte sem viselkedtek egyáltalán normális európai államként az ottani magyarokkal (meg a kb. 7 millió orosszal sem) szemben! Te erre most szeretnél másképp emlékezni, de a tények tények.

A sok képmutató, háborúpárti ment oda smúzolni, és úgy tenni, mintha Ukrajna nem lenne vétkes a háború kitörésében, és csak a gonosz agresszor oroszok vannak, meg a szegény, honvédő és ártatlan ukránok.
Csak ez nem igaz.

Tapi2021 2025.02.04. 13:04:26

@IdomitottFoka: "z mondjuk sokkal reálisabb, minthogy a szarkavarásunkat bármivel is megjutalmazza az orosz. ezért sem kéne emberkedni az operetthuszár vezette hadsereggel rendelkező illiber vezérünknek, mert boborján nem sokáig húzná a veterán ukránokkal szemben..."

Tehát a mi érdekünk az orosz győzelem?

"Mit tett ellenünk Oroszország? Semmit. ..."

ez ugye nem komoly? mondjuk viccnek is szar."

Mesélj! Mondj példákat 1990, avagy a SZU megszűnése után.

És mit kerestek amerikai csapatok más országokban, mint Afganisztán, Irak...........
Az a fránya balos kettős mérce. És valóságtorzítás.

vergyula 2025.02.04. 13:39:32

@Tapi2021: "Az a fránya balos kettős mérce."
Ott van az minden oldalon. Ha az ellenkezőjét állítod, máris bizonyítottad. :)

Gery87 2025.02.04. 14:13:53

"az Ukrajnához 1939. után csatolt területek visszaadása a környező államoknak,"

Na itt válhat bárki számára gyanússá a dolog, én nem tudom honnan vetted ezeket az "ajánlatokat", de valószínűnek tartom hogy kacsa.

Bármelyik szakértő megmondta volna Trumpnak hogy ez a rendezés lehetetlen, ha csak nem akar még több konfliktust és háborút a térségben.

Budzsák kihez kerülne? Moldovához? Vicces...másra se vágynak mint újabb kissebbségekre...
És É-Bukovina?
A homogén ukrán Galicia, Volhínia menne a lengyelekhez, ugyan már.
Kárpátalja meg, na az már a legmélyebb darázsfészek...

Egy ilyen rendezés Tallintól Athénig felgyújtaná Európát...marhaság.

"Kósza hírek szerint"

forrás?

Gery87 2025.02.04. 14:15:56

@IdomitottFoka:

igen, tipikus magyar irredenta álom.

"Nem kell semmi áldozatot hozni, tenni bármit, jön a sült
galamb....."

A magyar széljobber/náci/nyilas még álmában is szervilis, lusta és gyáva:)
Ott is másoktól várja a változást.

Gery87 2025.02.04. 14:17:29

@Tapi2021:

De bazmeg, aki vissza akarja Kárpátalját történelmi alapon, népszavazás nélkül, az mi más lenne a gyakorlatban mint irredenta, revizionista és sovén?

vergyula 2025.02.04. 14:36:36

@Gery87: Megtippelem a választ: Mikor elvették, akkor sem volt népszavazás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.04. 14:44:32

@Gery87:

Szerintem jobb ha csak a déli sávot kérjük, a többit vigyék a szlovákok!

Persze elfogult vagyok, az anyai nagyanyai ágam a déli sávból származik...

Gery87 2025.02.04. 14:51:27

@vergyula:

Persze hogy nem és hát nem meglepő módon akkor az irredenta, sovén politikai vonal volt hatalmon.

Gery87 2025.02.04. 14:55:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem kapunk semmit se!

De a játék kedvéért:
Lenne előnye, hátránya.

-Stratégiailag védelmi szempontból fontos lenne, - ezért is vették el a szovjetek '45-ben - nem kéne a szlovákoknak adni ekkora előnyt.
-A déli rész is eleve egy újabb "Borsod" egy mordor régió...nem biztos hogy pont ez kell a magyar gazdaságnak.

IdomitottFoka 2025.02.04. 15:35:16

@Tapi2021: "Tehát a mi érdekünk az orosz győzelem?"
Igen, a tiétek az. De Magyarországnak nem hiányzik a szovjet.

"Mesélj! Mondj példákat 1990, avagy a SZU megszűnése után."

Miért kéne 90 utánra szorítkoznom? btw mesélj vmit bármikorról, amikor vmi jót tett nekünk a szovjet.

"És mit kerestek amerikai csapatok más országokban, mint Afganisztán, Irak...........
Az a fránya balos kettős mérce. És valóságtorzítás."

Nem, ez hamis dilemma. De ha már úgyis afganisztánozol, akkor az kurva jó lesz, amikor az ukránok állnak át gerilla-ellenállás módba. Akkor aztán tényleg megmossák a lábukat a Balatonban...

mellesleg kurvára nem vagyok balos, ami azt illeti pont a te szívszerelmed pendülget kommunista államokkal egy húron, orosz-ék-kína...

élveteg 2025.02.04. 16:15:20

"az Ukrajnához 1939. után csatolt területek visszaadása a környező államoknak,.....

erre mondjuk szerintem nincsen esély mármint hogy mi is kapjunk területet mert ha mi is kapnánk akkor az a párizsi békeszerződés ,-ami a mai napig érvényben van megszűnését jelentené és ez olyan hordejerű lenne ami beláthatatlan Na persze..... örök dolgok nincsenek Ha amerika ebben egyezne meg az oroszokkal akkor elvileg lehetne De ennek olyan hatása lenne amerika sem akarna

gigabursch 2025.02.04. 18:24:07

Egy kis adalék ahhoz, hogy Trump és Putyin mit gondolhat a ritkafém kérdésről.
(Vlagyimir nem fog felülni)
kuruc.info/r/67/283856/

Namost ha ezt a térképet véletlenül valaki összevetné a kivásárolt termőföldekkel, illetve a hohóliai laborokkal (bio-, chemo-), akkor érdekes átfedéseket kapna.
Csaxólok

kuruc.info/r/67/283856/

gigabursch 2025.02.04. 18:26:29

@IdomitottFoka:
Amikor végleg elvitte rákosit, pl.
Vagy amikor egy csomó (de nem elegendő) elvtársat belülről leszalámiztatott.
Persze ezek apróságok...

vasútihíd 2025.02.04. 18:32:34

@IdomitottFoka: én nem tudom mik birka forrásai ez ügyben. de biztosan nem ugyan az ami az enyém.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.04. 18:54:11

Milyen érdekes. Most megjelennek a keresőben a magyarellenes incidensek.

24.hu/kulfold/2009/03/15/megrongaltak_petofi_ungvari_szobrat/
index.hu/kulfold/2009/03/22/ukran_nacionalistak_magyar_emlekmuveket_bontananak_le
www.bumm.sk/archivum/2009/08/06/32116_erosodik-a-magyarellenes-ukran-nacionalizmus-karpataljan

Egyébként az Új Szóban, ahogy nemrég írtam is, volt egy cikk, amiben gyakorlatilag bejelentették, hogy Kárpátalja Szlovákiához megy (el is tűnt a cikk villámgyorsan), gratulálhatunk a zseniális külügyér Szíjjártónak, hogy az OTP feketelistájáról többet pofázott mint a kárpátaljai magyarokról.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.04. 18:56:28

@élveteg: a párizsi békeszerződlés jogilag már nagyon régen, 1948-ban megszűnt, hiszen Magyarország számtalanszor megszegte, pl. nem biztosította a magántulajdonhoz való jogot és így tovább, illetve az abban szereplő megszűnt államokkla való viszonyt is kétoldalú alapszerződések szabályozzák, Antall épp lihegve az ukránokkal hozta tetű alá az elsőt.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.04. 19:01:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ha Magyarországot körbekeríti a kisantant, akkor tíz éven belül nem lesz államiság. Olyan katasztrofális földrajzi helyzetbe kerülnénk, mint a török hódoltság idején. Ezért kruciális, létkérdés Kárpátalja idekerülése és a magyar-lengyel közös határ.
Az ukrán háborúból egészen pontosan ez a legvilágosabb képlet idáig, ami nyilvánvaló, egészen elképesztően felértékelődött a földrajzi helyek és helyzetek szerepe.

Gery87 2025.02.04. 19:30:17

@Deak Tamas:

"a zseniális külügyér Szíjjártónak, hogy az OTP feketelistájáról többet pofázott mint a kárpátaljai magyarokról."

Most lepődsz meg baromállat? Mikor képviseltek ezek magyar érdekeket? Soha, kizárólag a saját zsebük, családjuk közpénzzel kitömése, a saját egyéni és pártérdekeik voltak fontosak.

Gery87 2025.02.04. 19:35:59

@Deak Tamas:

"Ezért kruciális, létkérdés Kárpátalja idekerülése"

Ne reménykedj.

" és a magyar-lengyel közös határ."

:D
Azokkal a lengyelekkel akik oroszellenesek, ti meg szopjátok Vlagyimir faszát?:)
Hogy lenne ebből szövetség?
Már '39-ben se jött össze igazán.

"Az ukrán háborúból egészen pontosan ez a legvilágosabb képlet idáig, ami nyilvánvaló, egészen elképesztően felértékelődött a földrajzi helyek és helyzetek szerepe."

Mikor értékelődött le?
Putyinbá miért is adná oda Kárpátalját te szerencsétlen mikor ezzel bent lenne a K-medencében! Hát pont azért szerezték meg 45-ben hogy így legyen!

Majd hülyék lennének lemondani róla ha esetleg odáig eljutnak!

Ha meg nem ér el odáig a keze, akkor meg senki másnak sem érdeke nekünk adni!
Vagy megint bevonulunk? Mivel?
Biciklivel meg a "pocakos tábornokokkal" a 3 éves tapasztalattal rendelkező ukránok ellen?

Wildhunt 2025.02.04. 20:05:44

@Deak Tamas: 17-ig Orbán pld a hollandok ellenében is támogatta Ukrajnát, például a vízummentesség ügyében. Mikor a hoholok azt megkapták, azonnal megszegték minden addigi ígéretüket. Ekkor szabtuk a további támogatás feltételéül a magyarok jogainak visszaadását.
Mivel boldili egy hazátlan kretén, aki szerint a történelem 22-ben kezdődött, ezt nem tudja értelmezni. Mint ahogy azt sem, hogy a putlerpincsi EU janukoviccsal megkötötte volna a társulási szerződést ha az nem lép vissza, de ezt sem Porosenkoval sem Elenszkijjel nem hajlandó megtenni.

Wildhunt 2025.02.04. 20:07:08

@Deak Tamas: jeszenszki egy őszinte pillanatában elmondta, hogy fenyegetésre.

Boldeone2 2025.02.04. 20:47:15

@Deak Tamas: Most megjelennek a keresőben a magyarellenes incidensek."

- Ahogy voltak ilyenek a többi környező országban, pl Szlovákiában vagy a Vajdaságban is! Az ukrán- magyar visziny Orbán miatt romlott meg, főleg

Boldeone2 2025.02.04. 20:52:18

@Wildhunt: Apád fasza a hazátlan kretén! Éppen hogy Janukovics lépett vissza a társulási szerződésből, ezért indult el a Majdan, Zelenszkij pedig az EU- ba vinné Európát!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.04. 20:59:17

@Wildhunt: mármint kitől voltunk fenyegetve (gondolom az ukrán alapszerződésre gondolsz) ?
Valamelyik Magyar Szemlében volt nemrég Kónya Imre visszaemlékezése, akinek Antall azt mondta, hogy a keleti szláv világban most dől el ki ki mellé áll, és az oroszok nyilvánvalóan visszább szorulnak, tehát tét nélkül lehet az ukránok mellé állni, mert csak nyerhetünk.
Jeszenszky azt is mondta, hogy az ukrán "nacionalizmus" ilyen vadhajtásait ő nem láthatta előre, ami azért érdekes mert a Panoráma című tévéműsor 1990 májusában pontosan ezzel foglalkozott, az újrabanderizálódással.

Boldeone2 2025.02.04. 21:02:08

@Deak Tamas: @Wildhunt:

www.valaszonline.hu/2024/02/19/karpatalja-ukrajna-demografia-tarsadalom-magyarsag-kovaly-katalin-interju/

2017-es ukrán oktatási törvénnyel kezdődött magyar–ukrán feszültség alakított a kárpátaljai magyarságon?

– Valamennyit biztosan, hiszen miközben Kijev részéről is tapasztalták a magyarellenes hangokat, a többség elsősorban a Magyarországon előállított médiatartalmakat fogyasztja. A kettő együtt hatott rájuk. Miközben egyéni szinten nem jellemző a konfliktus a más nemzetiségűekkel. A kárpátaljai családokban nemcsak magyar, hanem szlovák, román rokonok is akadnak. Megtanultak együtt élni, így ha vannak is ellenérzések országos szinten, az inkább a nagypolitika beszüremkedésének következménye."

- Ezt írtam nektek eddig is, bunkók!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.04. 21:08:27

@Boldeone2: orbánoztál egészvégig, szarvasmarha !

Boldeone2 2025.02.04. 21:21:16

@Deak Tamas: Amit linkelsz, az is engem igazol: nem kárpataljai ukránok voltak elsősorban, hanem max pár tucat hülye, belső Ukrajnából

Ettől még nem lesz egy teljes ország magyarellenes!

Wildhunt 2025.02.04. 21:26:44

@Boldeone2: vagyis leírtad amit én. Janukovicsnak kuncsorogtak, hogy belépjen, mikor visszamondta megpuccsokták. Zelenszkij meg hiába könyörög, nem kell a putlerpincsi EU-nak.

Wildhunt 2025.02.04. 21:27:53

@Boldeone2: hülyeségeket ugatsz megint. Ennek semmi köze nincs ahhoz, amit írtam.

Boldeone2 2025.02.04. 22:01:03

@Wildhunt: mikor visszamondta megpuccsokták"

- Az emberek - kb 1 millilió - elzavarták! Az csak az oroszok szerint puccs! Valójában forradalom volt!

Ugatni meg te szoktál, kutya!

Wildhunt 2025.02.04. 22:18:43

@Boldeone2: szóval megint igazam van, neked meg csak a vonyítás maradt.

Wildhunt 2025.02.04. 22:19:28

@Boldeone2: de tudod mit? Cáfolj meg : miért nem egt tag még Ukrajna?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.05. 08:18:30

@Deak Tamas:

Kérdés, nem hozna-e ez hatalmas problémát is. Persze elvileg egyetértek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.05. 08:34:29

@Boldeone2: Kárpátalján nem voltak ukránok szarvasmarha, csak ruszinok.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.05. 08:40:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ez a magyarság alapproblémája, hogy "visszakapni" akarja az ellopott dolgait, nem visszaszerezni. Én szinte biztos vagyok benne, hogy azok a problémák amikre gondolsz, eltörpülnének ahhoz képest, amelyek a körbekerítésünkkel beállnának. Tökéletesen zsarolhatók lennénk minden legkisebb dologért is, még EU keretek között is akár. Csak egy példa: román-szlovák határral elkerülhető lesz a magyar autópályarendszer, amiről ugyan fogalmam sincs mekkora bevételt generál, de egyáltalán nem biztos, hogy nem érezné meg nagyon az államháztartás.

Tapi2021 2025.02.05. 10:19:26

@Gery87: "Persze hogy nem és hát nem meglepő módon akkor az irredenta, sovén politikai vonal volt hatalmon. "

Mindenhol! Mint kb. most is körülöttünk!

Érdemes ezt elolvasni (reakció Krasznahorkai világpolgár svéd interjújára):

"Szegeden elolvasod a magyar író interjúját, és nem érdekel.
Másnap Szabadkán az édesanyád hetvenedik születésnapján eszedbe jut az interjúból egy mondat, hogy Trianon egy kastély, és semmi más, és az ajkadba harapsz.
Trianon az, amikor fejbe rúgnak az osztálykiránduláson Zobnaticán a Törley-kastély parkjában, hogy beszélj szerbül.
Trianon az egy medúzacsípés a tengerparton a nyolcvanas évek végén.
Trianon az, amikor Devecseri öngólt fejel Hollandia ellen.
Trianon az, amikor szereted a Cocktát, pedig nem is szereted.
Trianon az, amikor Szabadkán légvonalban öt kilométerre élsz a határtól, Szegeden pedig háromra.
Trianon az, amikor az édesanyád Magyarországon nem az édesanyád, mert az ő magyar személyi igazolványában az áll, hogy Szabó Irén, a tiédben pedig az, hogy anyja neve Sabo Iren.
Trianon az, amikor a szülőfölded nem a hazád.
Trianon az, amikor a hazád a szülőfölded.
Trianon az, amikor a szomszédod Szegeden őszintén megkérdezi a Magyarország–Szerbia-kézilabdameccs után, hogy melyik csapatnak szurkoltál, és te nem válaszolsz harmadszorra sem.
Trianon az, hogy Jelen sört iszol a pljeskavicához.
Trianon az, amikor a szülővárosodban bemész a Platon könyvesboltba, és megörülsz, hogy van magyar nyelvű Krasznahorkai-kötet.
Trianon az, hogy a GYODA miatt áttelepítik a földikutyákat a határzónából.
Trianon az Kovács András Ferenc, Erdélyi töredék, freskók cafatja.
Trianon az egy identitásrezervátum, ahol képzeld, még élnek olyan igazi magyarok, és tényleg elmagyarázza neked, hogy örülj, te még egy olyan igazi magyar vagy.
Trianon az, amikor a magyar író egy fröccsöntött székelykapuval vitatkozik, és nyer.
Trianon az most van, nem akkor volt, Trianon az itt van, nem ott volt.
Trianon az, hogy váróteremben élet légycsapóval vágni engem nyakon.
Trianon az, amikor leszállítanak a sínbuszról a horgosi vasútállomáson, fölsorakoztatnak a sínek mellett, turkálnak a koszos gatyáid között, miközben leolvasod a sínről, hogy Diósgyőr, 1898.
Trianon az, amikor két órát vársz a határon, amikor nyolc órát vársz a határon, amikor fél órát vársz a határon, mert már megint a faszé' nem dolgoznak azok a kurva magyarok.
Trianon az, amikor a mostari hídon ratlukot kérsz a kávé mellé.
Trianon az, amikor fejbe rúgnak Szabadkán a buszmegállóban, hogy beszélj szerbül.
Trianon az, amikor szerbül beszélsz, pedig nem beszélsz szerbül.
Trianon az, hogy gólt dobsz Zentán Arpad Sterbik Caparnak, a világbajnok spanyol kapusnak, amikor még Arpad Sterbiknek hívták a jegyzőkönyvben.
Trianon az egy Csehy-vers, ami úgy végződik, hogy mi lesz velünk így, mi lesz velünk így szétszórt görögökkel.
Trianon az, amikor az unokatestvéreddel este magyarul beszélgettek Temerinben az utcán, és elhallgat, amikor jönnek felétek.
Trianon az, amikor szerb vagy, román vagy szlovák vagy ukrán vagy, jugó vagy, és nem értik, miért csikorgatod a fogad, hiszen szerb vagy, román vagy szlovák vagy ukrán vagy, jugó vagy.
Trianon az, amikor nem állsz fel a Puskásban a Nélküledre, mert csakazértsem, de a fiadnak intesz, hogy nyugodtan álljon föl, ha szeretné, mert érzed, hogy feszeng, és ő föláll.
Trianon az egy márványtábla a szabadkai zsinagóga előcsarnokában.
Trianon az, amikor a magyar író egy Nagy-Magyarország-matricával vitatkozik, és nyer.
Trianon az, amikor fölállsz a Puskásban a Nélküledre, mert csakazértis.
Trianon az Jékely Zoltán a marosszentimrei templomban.
Trianon az egy adag csorba de burta Kolozsvárott, a Bulgakovban.
Trianon az, amikor Bukarestben a boltos kiabál veled, hogy tanulj meg végre románul, te meg elmagyarázod, hogy magyarországi turista vagy, aztán bocsánatot kér.
Trianon az, amikor háromszázezer szerb nyugdíjas vagy.
Trianon az, amikor nem érted, mit jelent az, hogy határon túli, ha te mindig innen vagy.
Trianon az, hogy miért nyafogsz, olyan régen volt az már, lépj tovább.
Trianon az, hogy ne nyafogj, majd az unióban úgyis megoldódik.
Trianon az, amikor kijavítod a gyerekeidet, ha „burekot” helyett „bureket” mondanak, aztán rajtakapnak, hogy te is úgy mondod.
Trianon az, amikor filmszakadásod van a Puskásban Sallai gólja után, amit a szerbeknek lőtt, de aztán gyorsan el is szomorodsz, mert tudod, soha többé nem fogsz gólnak így örülni.
Trianon az, amikor a szlovák nyelvtörvény buszra száll, és szlovákul kér jegyet a buszsofőrtől. ..." folyt. köv.

Tapi2021 2025.02.05. 10:21:18

"...Trianon az keresztapád puha dobozos, szlovén cigarettája, Filter 57.
Trianon az, amikor nem, nem hagyjátok nemzedékeken át, hogy a szlovák családneveteket szerbül írják, mert azt hiszitek, hogy magyar név.
Trianon az, amikor egy európai értelemben vett demokráciában európai értelemben vett másodrendű állampolgár vagy.
Trianon az, amikor idegen pénz forog kezedben.
Trianon az, amikor a magyar író nem érti a metonímiát.
Trianon az, hogy fölismered A varázsló kertjét egy bajai utcában.
Trianon az, ahogy nem kötöd be a cipőfűzőt, lásd még benne élsz te minden félrecsúszott nyakkendőmben és elvétett szavamban, itd.
Trianon az, amikor hamis Adidas-majicát veszel a Buvlják piacon a másik unokatestvéredtől.
Trianon az, amikor az unokatestvéred az mondja neked magyarul, hogy minket, szerbeket fasszal vertek meg a siptárok.
Trianon az, amikor karácsonykor lövöldöznek az utcán, amikor újévkor lövöldöznek az utcán, amikor a világbajnokság alatt lövöldöznek az utcán, mert ők így ünnepelnek.
Trianon az Kórógy és Szentlászló.
Trianon az, amikor az a magyar fiú azt mondja neked, hogy bolond vagy, bazdmeg, te bolond vagy, mert a VIII. Vajdasági Rohambrigád Általános Iskola udvarán magadban énekled a himnuszt, és tudod, hogy igaza van.
Trianon az, amikor az egykori VIII. Vajdasági Rohambrigád Általános Iskolában már nem indul magyar nyelvű tagozat.
Trianon az, hogy hozzátok jártunk farmerért.
Trianon az, hogy vajdasági falfirkászok, szevasztok!
Trianon az, amikor a palicsi tó úgy fénylik, mint az ólom és a beléndeken s a vad farkasbogyókon alszik a fény.
Trianon az három csupasz nyucakölyök a palicsi állatkertben a gorilla ketrecétől jobbra, akik sosem léteztek.
Trianon az, amikor nem akarod, hogy a gyerekeid tudják, neked mi az, hogy Trianon az, de a lányodat mégis megkéred, hogy olvassa el a Trianon az nem egy ház című szöveget.
Trianon valójában egy ronda edénykészlet, amit édesanyádtól kaptál, mert neki Trianon vagy csak egy ronda edénykészlet, vagy van humora, Isten éltesse!

A szerző Szegeden élő vajdasági író. "

index.hu/velemeny/2025/02/05/kollar-arpad-trianon-az-nem-egy-haz-krasznahorkai/

gigabursch 2025.02.05. 10:41:15

@Deak Tamas:
Csak nem az ökológiai- és társadalmi selejt gerykére gondolsz?

Annak a szavajárása a nácifasisztatrappistatúristabesenyőpista.

Mondjuk az az észlény azon kívül, hogy fröcsög és egész napját a felesleges kommentjeinek gépelésével tölti (az is egy hülye, aki fizet ennek az ügynöknek), hasznosat még nem tett le az asztalra.

gigabursch 2025.02.05. 10:46:24

@Deak Tamas:
Nem marha az, csak ökör.
De nem vagyon, de nem bika.

Gery87 2025.02.05. 10:49:48

@gigabursch:

Ez túlzás, én csak két embert szoktam "lenácizni" itt, az egyik te vagy:)
És azért amiket mondotok. Nem hasarütésre.

Gery87 2025.02.05. 10:51:34

@Deak Tamas:

Talán nem vagy irredenta seggfej?
ha igen, akkor miért probléma ha annak neveznek?
Legalább vállald fel te gyökér.

Tapi2021 2025.02.05. 10:59:58

@Gery87: Ez nem gazdasági kérdés!

A fő gond az lenne, hogy a területtel ma már több ukránt, ruszint, stb. kapnánk vissza, mint magyart.
Nem mintha ennek lenne bármi realitása.

Gery87 2025.02.05. 11:04:27

@Tapi2021:

Jó, értem én... "mire gondolt a költő" és én most ezzel mit csináljak?
20 éve mondom hogy nem nyavalyogni kell, hanem tenni is valamit ha ezt valaki komolyan gondolja, de hát nem csinálnak semmit.

Trianon az, hogy vannak akik nem beszélnek róla.
Trianon az hogy vannak akik beszélnek róla, de nem tesznek semmit.
Trianon az hogy az 'autonómiát Székelyföldnek', annyi mint 'free Tibet'.
Trianon az hogy énekeld:"tankkal végig menni Románián", csak megtenni ne kelljen...
Trianon az hogy "gyáva népnek nincs hazája"...

Tapi2021 2025.02.05. 11:11:57

@IdomitottFoka: "Igen, a tiétek az. De Magyarországnak nem hiányzik a szovjet."

Vannak szovjetek? Hol?
Te vagy a helyi japán katona, aki még évtizedekkel a világháború után is harcolt a nem létező ellenséggel? Hát igen. Vannak bajok.

"Mesélj! Mondj példákat 1990, avagy a SZU megszűnése után."

Miért kéne 90 utánra szorítkoznom? btw mesélj vmit bármikorról, amikor vmi jót tett nekünk a szovjet."

Az a baj, hogy akkora a sötétség, hogy ezt el kell magyarázni! :-(
Németország még mindig a náci Németország? Magyarország a kádári, szocialista népköztársaság? ...

"És mit kerestek amerikai csapatok más országokban, mint Afganisztán, Irak...........
Az a fránya balos kettős mérce. És valóságtorzítás."

Nem, ez hamis dilemma.

Mitől lenne hamis? Egyiknek lehet, a másiknak nem?!
EZ a kettős mérce. Ami hamisítja a valóságot. És ti alkalmazzátok állandóan.

"De ha már úgyis afganisztánozol, akkor az kurva jó lesz, amikor az ukránok állnak át gerilla-ellenállás módba. Akkor aztán tényleg megmossák a lábukat a Balatonban..."

Az a baj, hogy ezek meg is tennék. Ezért nem érdekünk egy erős, ultranacionalista és agresszív Ukrajna.

mellesleg kurvára nem vagyok balos, ami azt illeti pont a te szívszerelmed pendülget kommunista államokkal egy húron, orosz-ék-kína... "

Miben is pendül?
Az a gond, hogy nektek ismeretlen fogalom az, hogy MAGYAR ÉRDEK!
Nektek csak USA, EU, német... mikor milyen érdek van. Ezért nem értitek, mi, miért van, mit, miért tesz a kormány úgy, ahogy.

Tapi2021 2025.02.05. 11:19:15

@Deak Tamas: "gratulálhatunk a zseniális külügyér Szíjjártónak, hogy az OTP feketelistájáról többet pofázott mint a kárpátaljai magyarokról. "

Az a különbség köztetek, hogy Szíjjártó a valódi világban dolgozik, ahol realitások vannak (és ahol a nemzetiségi, határ, autonómia... kérdések valódi aknamezők a szomszédokkal!), ő meg felelős azért, amit csinál. Te meg a "fotelből" osztod az észt! :-)

Tapi2021 2025.02.05. 11:22:49

@Gery87: "Mikor képviseltek ezek magyar érdekeket? Soha, kizárólag a saját zsebük, családjuk közpénzzel kitömése, a saját egyéni és pártérdekeik voltak fontosak. "

Érdekes kettősség, hogy néha észnél vagy, máskor meg elmegy az eszed, beszűkül a tudatot és ész nélkül gyűlölködsz és írsz valótlan marhaságokat. :-(

Tapi2021 2025.02.05. 11:29:35

@Deak Tamas: Az Antall kormány totálisan amatőr kormány volt. De hát mitől és hogyan lehettek volna profik?

Nem volt az addig üldözött, kirekesztett "jobb", konzi, keresztény, nemzeti oldalon erre sem képzett szakember, sem tudás, sem erőforrások. 1990 után a semmiből épült fel a mai jobb-konzi oldal.
Ha a Fidesz pl. nem áll át, nem is tudom mi lenne?
Illetve de: azóta is elsöprő ballib dominancia minden téren, és elnyomott jobboldal.

Tapi2021 2025.02.05. 11:36:58

@Gery87: "hanem tenni is valamit ha ezt valaki komolyan gondolja, de hát nem csinálnak semmit."

Például mit?

Gery87 2025.02.05. 11:51:24

@Tapi2021:

Ez a valóság, 15 évnyi tapasztalat.

Gery87 2025.02.05. 11:52:14

@Tapi2021:

Adtam tippeket múltkor.

Tapi2021 2025.02.05. 12:12:20

@Gery87: Már nem emlékszem. Csak arra, hogy tankkal kéne végigmenni Románián. :-)

Úgy tudom, mostanában ásnak ki valahol egy T-34-est!

gigabursch 2025.02.05. 12:23:24

@Tapi2021:
Azt jó lenne belátni és felfogni mindenkinek, hogy a Tisza-völgy vizgazdálkodásának fő kulcsa az Kárpátalja.
Ennek tükrében minden más rizsa.

Gery1987 2025.02.05. 13:04:45

@Tapi2021:
Nezz körül hogy érték elm mas kisebbségek európában autonómiát!!!

Tapi2021 2025.02.05. 16:13:52

@Gery1987: Sehogy. Főleg nem a "Keleti Blokkban".

Gery1987 2025.02.05. 17:03:56

@Tapi2021:

Ne legyél hülye.
baszkföld, É-Írország, Katalónia, Tirol...?

"Főleg nem a "Keleti Blokkban"."

Koszovó? Macedónia albánok? Gaguzia, Transznisztria?
Puszira kaptak jogokat?

Elmondom a megoldást: nem a seggükön ültek és a kocsmában pofáztak.

Tapi2021 2025.02.05. 18:29:51

@Gery1987: Jópofa vagy. Ezek vagy mind el vannak nyomva - az írek, a katalánok.., kérdezd már meg őket, hogy a végső döntéseket az otthoni bohóckodás után kik hozzák - vagy nagyobb erők háború árán kiutaltak nekik országot, vagy jogokat, mint Koszovónak.

De ha arra gondolsz, hogy pl. az erdélyi magyaroknak is terrorszervezeteket kellene létrehozni és románokat gyilkolni halomra, mint az íreknek, hogy aztán elegendő öldöklés után elbábozhassák, hogy vannak jogaik, meg autonómiájuk, meg parlamentjük (csak Romániától nem szakadhatnak el, és mindenben továbbra is a román államtól függenek), arra azt mondom, hogy ÍGY NE!

Gery87 2025.02.05. 19:44:23

@Tapi2021:

"Jópofa vagy"

Köszönöm szépen:)

"Ezek vagy mind el vannak nyomva"

Mind? Már megint mit hülyéskedsz?

"vagy nagyobb erők háború árán kiutaltak nekik országot, vagy jogokat, mint Koszovónak."

Puszira kapták vagy sem?
Nem.
Tettek érte ennyi a lényeg.

"De ha arra gondolsz, hogy pl. az erdélyi magyaroknak is terrorszervezeteket kellene létrehozni és románokat gyilkolni halomra, mint az íreknek,"

Te mondtad...

"hogy aztán elegendő öldöklés után elbábozhassák, hogy vannak jogaik, meg autonómiájuk, meg parlamentjük (csak Romániától nem szakadhatnak el, és mindenben továbbra is a román államtól függenek),"

Ez a cél most is.
ÉS igen ez sokkal jobb lenne mint ami most van.

" arra azt mondom, hogy ÍGY NE!""

Akkor bizony el fognak tűnni és asszimilálódni idővel, merthogy ingyen, a nagy büdös semmire, puszira a többségtől, hatalomtól semmit nem kapnak továbbra sem, abban biztos lehetsz!!!!

Milyen nemzethy keresztény jobberek vagytok ti?

Nekem kell itt képviselni a "nemzeti érdekeket", autonómiáét, meg elmondani merre van az annyi?:D
Vicces.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.06. 14:04:00

@gigabursch: is. Geryke csak egy a sorban jövők között, nem ő az első és nem ő az utolsó.
Azon filózgatom közben egyébként , hogy a mandineren mostanában beindult a Csehszlovák Kém meg az LvT olyan szöveggel, hogy - diplomatikusan és a BTK-n belül maradva - szerencsésebb fejlődésű országokban már rég megértettették volna mindkettővel, hogy így nem beszélünk a népről, mely vendégül lát és etet.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.06. 14:08:09

@Tapi2021: meg az is a különbség, hogy a szíjjártói álvalóságon kívül az ő tevékenységét nem értékelik úgy, hogy ő minden idők legjobb külügyminisztere.
Majd térjünk vissza a zsenialitására akkor, ha Берегове-ból esetleg megint Berehovo, Хуст-ból meg megint Chust lenne, de akkor is megtehetjük majd, ha esetleg Kisinyovból megint Chisinau lesz, netán Lembergből is Lwów.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.06. 14:14:39

@Tapi2021: nem volt az totál amatőr kormány, Antall nemzeti liberális volt, valahol 1910-től akarta újrafolytatni. maga mondta az anekdotát, hogy a dualista parlamentben az egyik ellenzéki képviselő odakiáltott a kormánypártinak, hogy az illető gazember politikát folytat és ezt este a páros tarokkpartinál is a szemébe fogja mondani.
Akkor is ezt védelmezte, amikor rohamsebességgel kezdett összeomlani az egész. A helsinki rendszert is védelmezte, ugyanúgy amikor az is elkezdett rohamsebességgel összeomlani.Ha tényleg kiderülne, amiről vannak állítólag Für Lajos és Raffay Ernő szerint dokumentumok, nevezetesen, hogy Kucsma azt mondta volna Jeszenszkynek, hogy vihetjük Kárpátalját, akkor gazember volt, és a 2022 óta a feleslegesen meghalt, szülőföldjéről elűzött összes magyar vére rajta van.

Gery87 2025.02.06. 17:04:37

@Deak Tamas:

"hogy így nem beszélünk a népről, mely vendégül lát és etet."

Szerencsére itt vagy nekünk te a Dák csivavau és vígan csóválod a farkad (mindegyiket) ha a földre basszák a kaját, meg megsimogatják a buksidat " a kézből mely enni ad".

GyMasa 2025.02.07. 11:07:59

@vasútihíd:
Putyinnak szerintem még Odessza és Harkov visszaszerzése lehet a stratégiai célja.
(Odesszával elvágja Ukrajnát a tengertől, illetve ami sokkal fontosabb az az, hogy biztosítaná a Transznisztriai területtel való közvetlen kapcsolatot, mert a NATO/EU nem fog nyugodni, amíg nem ronbbantja be ott is a konfliktust és sokkal kisebb erre az esély, ha Transznsiztris is csatlakozik az orosz föderációhoz. Harkov meg igazából orosz város.)

GyMasa 2025.02.07. 11:09:21

@vergyula:
Annyit, hogy a lehető legrosszabb legyen a viszony közöttük.
Hidd el, mindent meg fognak tenni, hogy elvigyák őket akár a háborúig is.

gigabursch 2025.02.07. 11:19:50

@GyMasa:
Szerintem ha rápillantasz a térképre, akkor még továbblépsz.
1) Kell neki Izmail és térsége. Részben a Duna, részben a románok, részben meg Transznyisztria miatt.
2) Kell neki Zaporizsján kívül az ún. Déli Atomerűmű is.

Aztán még:
Ha nem akar még egy blamát a CH szállítások kapcsán akkor a Barátság és a Testvériség vezetékek nyomvonalát is kénytelen rendezni.
Azt meg a jelenlegi hadászati technológiai fölény mellett pont letojja, hogy három hónap vagy három év alatt rendezi.

Politikailag és gazdaságilag kell neki egy kiegyezés a hohóliai földtulajdonos Monsanto és haveri körével, illetve a részben a Monsatno mögött álló, részben meg telibe bányatulajdonos BlackRockkal.

Mindemellett:
Az oroszoknál feltett cél, hogy minden, a hohol oldalon harcoló zsoldos megismerje az anyaföldet alulról, illetve az azov és az ahhoz hasonló teljes és félkatonai szervezeteket mind elfüstöljék.

S addig, amíg kapják a fegyvert a hoholok, addig ez a sors vár rájuk.

GyMasa 2025.02.07. 12:00:19

@gigabursch:
Csak, sajnos pont nem a "jó" pofák foghatóak be.
AMit eddig Trump letett az asztalra, az Putyin számára elfogadhatatlan.
Trumpnak kb azt a 3 dolgot kellene garantálnia, amit Putyin a kezdetek óta mondogat (Ukraja örök semlegesssége, a szankciók eltörlése, és az oroszok baszogatásának a befejezése.)
Ha ezeket megkapná, akkor az neki elég volna.
(nyilván a 2022-es, területvisszaadás mostanra lekerült a palettáról, hiszen túl sok orosz halt meg ezekért a területekért, plusz jogilag is orosz területekké váltak azóta.)
De az, amiket hallhatunk, mind nevetségesek:
- "egy tűzszünetet Putyin arra használna, hoyg megerősödjün és újból támadjon" - baromság, az oroszok nyernek a harcmezőn, semmi szükségük erre, ellenben a NATO-nak és az Ukráánoknak viszont nagyon is
- "Demilitarizált zóna NATO "békefenntartókkal" "- EZ egy azonnali nem Putyin részéről, hiszen, akkor azonnak a közvetlen határaira kerülne a NATO, ezt sem tudná semmiféle győzelemként eladni az ororsz népnek.
- "Ukrajna "időszakos" feldarabolása" - azaz egy 20 éves tűzszünet, majd a megyék visszaadása és a nyugati maradék országrészben egy NATO/EU által kialakított légvédelmi ernyő - ez is egy teljességgel elfogadhatatlan megoldás, hiszen ez egy 20 évvel eltolt vereség az oroszoknak. plusz ugyanaz vele a helyzet, hoyg ezzel a lépéssel a NATO szépen nekiállna a nyugati országrészben kiképezni egy újabb ukrán hadsereget, amit ugye a bölcs hadvezérek mondása szerint ( Nagy hadseregekkel nagy háborúkat kell vívni") be is fognak vetni.

Összességében az USA/nyugati politikai hatalom vagy egyáéltalán nem érti, hogy milyenek az oroszok, és mit akarnak, vagy nagyon is értik, csak pont leszarják (és, nem tudom melyik a nagyobb probléma), de a lényeg az, hogy olyan "ajánlatokat" adnak, amit az oroszok egészen biztosan nem fognak elfogadni.

GyMasa 2025.02.07. 12:02:14

@Tapi2021:
...hogy pl. miért kell a Németeknek ALKOTMÁNYT módosítaniuk, hogy felvehessenek egy olyan hitelt, amit az ukránokÍ SOHA nem fognak visszafizetni!
Igen, nagyon ésszerűen viselkednek.

GyMasa 2025.02.07. 12:10:15

@Tapi2021:
A háborút nem Sleepy Joe provokálta ki.
Ő csak rádobta a gyufát az alaposan, benzinnel meglocsolt máglyára.
Erre a háborúra az USA kb. 1991 óta készül. 2022 volt kb az utolsó alkalom, hogy az oroszonak esélyük volt valamit katonai erővel tenni.

GyMasa 2025.02.07. 12:17:01

@élveteg:
Mondjuk, Trump, ahogy látom, túlségosan nem törődik az ötletei "horderejével" kapcsolatban. (Lásd, ugye kompletten Kanadát az 51. USA állammá tenni, vagy Grönland megszerzését, vagy Panama ügyét.)
Szóval, én simán el tudom képzelni, hogy egy párizsi békeszerződést is felül lehet bírálni.
Én inkább az EU.n belül várok ezügyben durva ellenállást, mert, amint precedens lesz ilyen etnikai alapú kiválásokra, azonnal beindulnak az írek,a skótok, a baszkok, a katalánok, és még sorolhatnám, kik...

IdomitottFoka 2025.02.07. 12:37:12

@gigabursch: "Szerintem ha rápillantasz a térképre, akkor még továbblépsz."
Ezt mondjuk deklarálták is még 2021-ben, kell neki az ndk is...

"Ha nem akar még egy blamát a CH szállítások kapcsán akkor a Barátság és a Testvériség vezetékek nyomvonalát is kénytelen rendezni."
Ez a két vezeték marginális igényeket elégít ki és egy békekötés esetén teljesen kiválthatók úgy h az ukránok teljesen kimaradjanak, főleg a testvériség, az már most is ki van váltva a déli vezetékkel.

"a hohol oldalon harcoló zsoldos"
Katonai szempontból elhanyagolható a külföldi zsoldosok száma, ez aligha szempont. A prigozsini magánhadseregek és az ék kontingens fényében meg nemigen van alap zsoldosozni.

"a NATO szépen nekiállna a nyugati országrészben kiképezni egy újabb ukrán hadsereget, amit ugye a bölcs hadvezérek mondása szerint ( Nagy hadseregekkel nagy háborúkat kell vívni") be is fognak vetni."
Igen, a NATO pont bazi nagy hadseregeket képzett ki az utóbbi évtizedekben, nem pedig leépítette az aktív szárazföldi és tengeri erejét, különös tekintettel a külföldön is önálló csapásmérésre alkalmas alakulataira...

"hiszen, akkor azonnak a közvetlen határaira kerülne a NATO"
ekkicsikét elkéstek ezzel az elővigyázatossággal, közben a Baltikum és Finnország is suttyomban benátolt. Meg Alaszka is ott púposkodik a határon...

"egy párizsi békeszerződést is felül lehet bírálni"
a románok amúgyis a Tiszáig szerettek volna nyújtózni, úh akkor most lenne esélyük újra... a parádéosztag egy darabig tudná biztosítani az utat vikiéknek a rózdeórig

GyMasa 2025.02.07. 14:15:28

@Deak Tamas:
Meg azért sem kellene különösebben megleődni ezen, hiszen a 2. vh során is eléggé nyíltan nácik voltak az ukránok... Tehát, ez a mostani Bandera kultusz semennyire nem egy újdonság.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.07. 15:15:51

@GyMasa: így igaz, viszont a kilencvenes években ez a történet nagyon el volt maszatolva, Wolyn miatt. Én magam is csak tíz éve ismertem meg.
A Panoráma akkori műsora éppen ezért volt zseniális, sajnos jövőbelátóan, de úgy látszik Jeszenszky nem ért rá tévét nézni.

GyMasa 2025.02.07. 16:03:04

@Wildhunt:
Egy mostani ukrán EU belépés azonnali hatállyal anyagi csődbe vinné az EU-t.
Egyrészt nekünk kellene újjáépíteni az egész országot, figyelembe véve az ottani korrupciós tényezőket, ezen felül pedig Ukrajna jogosult lenne az EU mezőgazdasági támogatásainak több, mint 90%-ára. Szóval, az EU nagyot szívna, ha felvenné őket.

GyMasa 2025.02.07. 16:07:16

@Tapi2021:
Bizony, még ha vissza is kapnánk, akkor is jó 10-20 évig a határellenőrzést fenn kellene tartani, amíg a magyar titkosszolgálat elkapj az összes alvó sejtet, akiket az ukránok telepítettek (fognak odatelepíteni) oda, hogy zavart keltsenek...

GyMasa 2025.02.07. 19:50:36

@gigabursch:
"Szerintem ha rápillantasz a térképre, akkor még továbblépsz.
1) Kell neki Izmail és térsége. Részben a Duna, részben a románok, részben meg Transznyisztria miatt."
Az nem része Odessza oblasztnak?
Mert, nyilván, ha Odessza megvan, akkor nem akarnak majd ott egy ukrán enklávét..

"2) Kell neki Zaporizsján kívül az ún. Déli Atomerűmű is."
Mikolajiv kell nekik ahhoz is, hogy el legyen vágva Ukrajna a tengertől ÉS meglegyen a szárazföldi összeköttetés Odesszával.
Ha oda is hidat kell építeniük, akkor azzal csak újabb problémákat csinálnak maguknak.
Szerintem magára az atomerőműre nincs égető szükségük. Építeni egyet, egy biztonságos helyen, mint mondjuk BÁRHOL a NATO fegyvereinek a hatótávolságán kívül, az olcsóbb, mint elfoglalni ezt.

"Aztán még:
Ha nem akar még egy blamát a CH szállítások kapcsán akkor a Barátság és a Testvériség vezetékek nyomvonalát is kénytelen rendezni.
Azt meg a jelenlegi hadászati technológiai fölény mellett pont letojja, hogy három hónap vagy három év alatt rendezi."
Igen, ez igaz, de a vezetéket át lehet építeni, ha megvan a stabil kapcsolat Odessza felé.

"Politikailag és gazdaságilag kell neki egy kiegyezés a hohóliai földtulajdonos Monsanto és haveri körével, illetve a részben a Monsatno mögött álló, részben meg telibe bányatulajdonos BlackRockkal."
Vagy csak simán megmondhatja nekik, hogy írják le a veszteséget.
Több tankja van, mint a Monsantonak.

"Mindemellett:
Az oroszoknál feltett cél, hogy minden, a hohol oldalon harcoló zsoldos megismerje az anyaföldet alulról, illetve az azov és az ahhoz hasonló teljes és félkatonai szervezeteket mind elfüstöljék."
Pontosan! Én ezért röhögtem, amikor (a nyugati, "szabad" sajtó szerint ugye Erdogan "hátbaszúrta Putyint, amikor elengedte a Mariupolnál fogságba esett Azovitákat...
Ezzel tette a legnagyobb szívességet Putyinnak, hiszen azóta szerintem már egy sem él azok közül a nácik közül, akik, ha Törökországban maradnak, túlélik a háborút...
Manapság nem nagy divat Azov nácikat hadifogságba ejteni.

"S addig, amíg kapják a fegyvert a hoholok, addig ez a sors vár rájuk. "
Igen, pontosan.

GyMasa 2025.02.07. 20:14:26

@IdomitottFoka:
"Ezt mondjuk deklarálták is még 2021-ben, kell neki az ndk is..."
Az, ugye megvan, hogy Ukrajna nem NATO tag, az összes többi ország pedig igen.
Azaz, ha mondjuk Putyin őgy döntene a valahol 500 000 és 1 500 000 fős hadseregével, hogy esetleg megtámadja mondjuk Lengyelországot, vagy Romániáűt, akkor azzal az egész, kb., 5 milliós NATO haderőt magára szabadítaná.
Ez egy esélytelen harc lenne.
Ahhoz, hogy ebbe egyáltalán belefogjon, kb. a mostani haderejének a 10-15x-üsére lenne szüksége. Az az orosz lakosság kb 10%-a.
Ha te elhiszed, hogy ennek van bármi alapja, akkor nagyon buta vagy.
Ezen felül a "B" lehetőség, hogy a NATO odadobja az esetleg megtámadott országot az oroszoknak, ami viszont automatikusan a NATO, mint olyan megszűnését jelenti, hiszen, amint mondjuk odadobják Litvániát az oroszoknak, mindn másik tagállam gyanakodhat, hogy vajon, őket is beáldozza a NATO a "béke" érdekében...
Ezen kívül ne feledd azt sem, hogy az Oroszok a világ legerősebb atomhatalma.
(És, éppen most változott meg a nukleáris doktrinájuk is, a NATO szempontjából nem a legelőnyösebb formában.)

"Ez a két vezeték marginális igényeket elégít ki és egy békekötés esetén teljesen kiválthatók úgy h az ukránok teljesen kimaradjanak, főleg a testvériség, az már most is ki van váltva a déli vezetékkel."
Igen, de az hosszabb, és a déli vezeték nem elég arra, hogy egész Európát kiszolgálja.
Odessza és Mikolajev amúgy is stratégiailag fontos az oroszoknak az előbbi hozzászólásomban leírtak miatt.
Ha pedig még zselé sokáig keménykedik, akkor bizony az oroszok szépen végigmasíroznak Ukrajnán.
Már ma is úgy tűnik, hogy az orosz előrenyomulást nem igazán az ukrán ellenállás lassítja, hanem az orosz logisztika kiépítésének a sebessége.

"Katonai szempontból elhanyagolható a külföldi zsoldosok száma, ez aligha szempont. A prigozsini magánhadseregek és az ék kontingens fényében meg nemigen van alap zsoldosozni."
AZ, ugye megvan, hoyg pl. az Azov eredetileg egy magánhadsereg volt, amit Ukrajna betagozott az AFU alá.
Én a mai napig nem vagyok benne biztos, hogy kétséges helyzetben az Azov vajon Szirszkíjnek fog engedelmeskedni, vagy az igazi parancsnokának....
(Zselé, amúgy pont azért nem nagyon tud békét kötni, mert az Azov-féle nacionalisták valószínűleg abban a pillanatbanm megpuccsolnák, amint ezk a tárgyalások elkezdődnek. )

"Igen, a NATO pont bazi nagy hadseregeket képzett ki az utóbbi évtizedekben, nem pedig leépítette az aktív szárazföldi és tengeri erejét, különös tekintettel a külföldön is önálló csapásmérésre alkalmas alakulataira..."
Hát, ezt sem tudod igazán jól...
Pont az a baja az összes Európai NATO haderőnek, hogy mindegyik egy lepkefing lett az elmúlt években!
Nem találnak katonákat, az fiatalok több mint felel amúgy is teljesen alkalmatlan lenne katonnak egészségügyi szempontból.
A briteknél pl. azért kell komplett hadihajókat selejtezniük, mert nem találnak kapitányokat rájuk. Pedig már ilyen LinkedIN jellegű helyeken toboroznak.
A román hadsereg létszáma az ukrán háború kitörése óta kb. megfeleződött.
A franciák kínkeservesen ki tudnának állítani egy kb. 2000 fős kontingenst, ha be kellene küldeni, mondjuk békefenntartani őket Ukrajnába.
Az egy fél hadosztály, ami maximum egy hetes veszteséget fedezne.
A "sikeres kiképzés" meg annyira "sikeres lett", hoyg pl. a Hírhedt 155. gépesített hadosztály, amit Franciaországban képeztek ki (igaz, csak kb 2000 embert), na az még azelőtt feloszlott, hogy érdemben be tudták volna vetni, hiszen az emberek dezertáltak belőle, és az ukrán hadvezetés a maradékot pedig kannibalizálta, és apránként vesztek oda a fronton.

"ekkicsikét elkéstek ezzel az elővigyázatossággal, közben a Baltikum és Finnország is suttyomban benátolt. Meg Alaszka is ott púposkodik a határon..."
A Baltikum a 90-es évek óta NATO tag, most Finnország és Svédország lépett be. (Ők skandinávok, nem Baltiak)

"a románok amúgyis a Tiszáig szerettek volna nyújtózni, úh akkor most lenne esélyük újra... a parádéosztag egy darabig tudná biztosítani az utat vikiéknek a rózdeórig "
Nos, jelenleg úgy néz ki, hogy a magyar haderő létszáma több, mint a duplája a románnak, és a magyar hadsereg bizony eléggé fel lett fejlesztve. A románoknak jelenleg nulla közeli esélyük van egyedül bármit is elérni Magyarországgal szemben.

GyMasa 2025.02.07. 20:18:18

@Deak Tamas:
Ez is igaz, én sem tudtam erről pr évvel ezelőttig...
AMikor ugye kitört a háború és jöttek a "nácimentesítéssel" nem értettem, miről van szó, mert nem értettem, miért baj, az, hogy akad néhány hülye a hadseregben, akik faxok.
Aztán elkezdtek szállingózni a videók az Azovról, meg elkezdtek nyilvánosságra kerülni a mindenféle fotók (beleéártve a hivatalos Ukrajna csatornákat is, ahol a "hősök" Totenkopf felvarróval vannak lefotózva, és akkor értettem meg, hogy Putyinnak igaza van, és tényleg az egész országban túl mélyen ott vannak a náculás jelei.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.09. 09:48:40

@GyMasa: még a wangfolyó üzemképes korszakában sok gondolkodás ment erről.
Nagyjából arra jutottunk, hogy amikor valami *ellen* építed ki a tudatodat, akkor ha sok olyan pont van, amely a nem-azonosulás pontja, akkor marad ami marad, Ukrániában ez.
A csehoszlovák és jugoszlovák példa is nagyon jó bizonyíték.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.09. 09:54:52

@GyMasa: az utolsó bekezdés vélelme téves, nem ez számít, hanem a morál.
Ha el is felejtem, hogy a bevonuló román haderő fénykorában sem volt több mint hatvanezer és a Monarchia 1918-as katonai élelmezési létszáma négymillió, akkor is emlékezem arra, hogy a csehek - nem közismerten - már november 1-én (Tisza még nincs egy napja halva!) megindították a támadásokat, amiket csak a határmentő csendőrök erejével vissza is vertek folyamatosan december elejéig, a gyalázatos Jászi-Hodzsa paktumig.

Gery87 2025.02.09. 13:00:39

@Deak Tamas:

Sokszor megírták már te tökkleütött hogy 4 év szenvedés után az emberek már nem akartak harcolni. Ezt számtalan forrás igazolja.. Haza akartak menni, a családjukhoz, ha volt, akkor füldjükhöz...a feleségükhöz, aki úgy jutott kajához hogy a jegyző kúrogatta...

Lehet hogy az élelmezési létszám 4 millió volt, de csakhogy ez tinta meg papír semmi több.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.13. 09:14:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: pedig úgy tűnik mégis béke lesz. Putyler meghívta Trumplit Moskauba, valami amerikai külügyes meg bejelentette, hogy a 2014-es ukrán állapothoz való visszatérés lehetősége azonos a NATO-tagsággal.
Épp most adta a portugál tévé bejátszásban a fentieket.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.13. 09:41:14

@Deak Tamas:

Gyorsan változik ahelyzet.

Úgy tűnik, mindkét fél álhíreket terjeszt a valódi tárgyalások leplezése céljából.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.13. 10:00:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: szerintem ez pedig sima. Az ingyen nyersanyag legyőzte a woke hülyeséget. Az ingyen nyersanyagért Trumpi nyilván odaad mindent Putyulinak, lásd azt a mondatát is, hogy ne Zelenszkij tárgyaljon.
Ilyen ez a rokkendroll, és Rutte hülye arcáért már megérte az egész.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.13. 10:16:03

@Deak Tamas:

Igen, az vicces lesz, hogy Rutte utasítására a NATO megvédi Ukrajnát az amerikai támadástól...

Még jó, hogy ezek a Rutte-fajúak csak korrupt gazemberek, s 5 mp alatt átállnak úgyis az új direktívákhoz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.13. 10:23:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a semleges portugál elnök is amúgy megszólalt, de most jobban tette volna, ha hallgat (nem derült ki a bejátszásból hogy újságírói kérdésre vagy magától), olyan klasszik esküvői lapokon levő Coelho moralizálást csapott, hogy még.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása