magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A nemlétező ellentmondás

Az új ballib mánia: milyen kínos, hogy a Zorbán szövetségese egy homokos nő.

Pár éve ugyanez ment a lengyelek kapcsán: hogyan lehet az ukránokat nem támogató Zorbán haveri viszonyban az ukránpárti lengyel kormányzattal?

Pedig semmi ellentmondás: a diplomácia egyszerűen ilyen - nem kell mindenben egyetérteni. S lehet jó kapcsolat bizonyos ügyekben való egyetértés alapján, más ügyekben nem egyetértve.

Még a magánviszonyokban is így van: nemigen létezik baráti vagy szerelmi viszony, melyben a felek mindenben egyetértenek.

190 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8218794432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2025.02.12. 12:22:09

A céljaik hasonlók, így nincs nagy ellentmondás: Európát tönkretenni, szétbomlasztani, Putyin terveit végrehajtani

Ők a szélsőjobb, ahová Orbán is került; sőt, vezéralak mára...Hosszú volt az út a Liberális Internacionlé- től idáig...

Azt nem gondolom, hogy Orbán náci, csak egy nárcisztikus pszichopata. A szélsőséges ideológia csak eszköz számára, a selejt manipulálására...Mindent a hatalomért!

Az AfD mögött a német "selejt" van, ahogy a Fideszt sem a budai polgár támogatja elsősorban...

Tapi2021 2025.02.12. 13:16:53

Végre! Ilyen cikket jó olvasni:

index.hu/belfold/2025/02/12/orban-viktor-alice-weidel-afd-nemetorszag-europai-unio/

Hadházy meg tényleg egy agyatlan komcsi, akinek két "érve" van összesen:
- aki hazafi, nemzeti... az fasiszta. Mi más lenne?
- Orbánék "lopnak".

Ennyijük van. Ennyit tudnak. Fasisztázni az ellenfelet.
Hatalmas kontraszt ahhoz az értelmes, kormányfői megnyilatkozáshoz képest, ami a Hadházy böfögése, fasisztázása fölött olvasható.

Gery87 2025.02.12. 13:17:30

"Az új ballib mánia: milyen kínos, hogy a Zorbán szövetségese egy homokos nő."

ERESZtények:)
Majd Szájer tartja vele a kapcsolatot. Ennyi.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.12. 13:19:16

@Gery87:

Újabb csapás a ballibekre, ezért sivít a fanatikusan baloldali 6házi.

Tapi2021 2025.02.12. 13:26:25

Ezek szellemileg, lelkileg tényleg itt tartanak! :-(
Ennyik, ennyijük van.
Lásd a fasisztázós táblával tüntető Hadházyt!

És ezt a legalja, fasisztázós, Putyinozós, orosz-barátos..., hazug világukat ajánlják megvételre a választóknak.
És van akinek ez kell! Mert maga is ez. :-(

Kezd nagyon elegem lenni, hogy lefasisztáznak. Persze, ha ezért jönne egy kijáró és megérdemelt pofon, azzal igazolnám, hogy fasiszta vagyok. Gondolom.
Pedig ennek lassan ideje megálljt parancsolni!!!!

Közeleg a trigger point.

Tapi2021 2025.02.12. 13:29:05

@Boldeone2: A ti szátokból a náci, fasiszta... lassan dicséret lesz.
Hiszen hazug módon használjátok ránk, akik nem vagyunk se nácik., se fasiszták.

Tapi2021 2025.02.12. 13:32:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Főleg, mert láthatóvá válnak a HAZUGSÁGAIK! Ahogy tegnap is írtam.
Mert vagy ez a nő hülye és nem veszi észre, hogy a párt, amit vezet gyűlöli őt, vagy az AfD NEM homofób, nem náci, nem szélsőjobb! (Hanem egy normális nemzeti, konzi párt.)

Vajon melyik az igaz?

Gery1987 2025.02.12. 13:59:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

En nem tudtam hogy lezbi, bár pont le is szarom. Nem ez a lényeg.

Gery1987 2025.02.12. 14:00:28

@Tapi2021:

Hát ha zavar akkor ne tamogass autokrata seggfejet:)

Gery1987 2025.02.12. 14:01:19

@Tapi2021:

Én is oruljek ha komcsinak?;)

_Neville 2025.02.12. 14:01:52

@Boldeone2: Arról már lekéstek, Ursuláék gondoskodtak a tönkretételről. Most jelenleg úgy áll a sztori, hogy Európának marad a cech az ukrán sztoriból, cserébe nem kap semmit, de az olcsó orosz nyersanyag kuka, európai ipar kuka, feszült viszony mindhárom nagyhatalommal pipa. Szép volt, fiúk-lányok! :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.12. 14:02:35

@Gery1987:

Pont segít, hogy leszbi. Így kevésbé merik őt támadni a baloldalról.

Billy Hill 2025.02.12. 14:03:24

(Ez a fasiztázás nem megfelelő Deutsch-tudásról tanúskodik a képviselő úrnál. Németeknél a Nazi szót használják. Leginkább a magyar történelemtudomány pörgette szeretettel mindenkire (még a nyilasokra is) a fasiszta kifejezést, mert ciki lett volna azt leírni folyton, hogy nemzetiszocialista...

Itt egy keresés pl. a Welt cikkei között - a Faschisten az (helyesen) az olasz mozgalomra vonatkozik, és német vonatkozású cikkekben főleg Nazis van: www.welt.de/suche?q=faschisten

Emellett a táblán az sem helyes nyelvtanilag, hogy "in Demokratie". A jó megfejtés ilyesmi lett volna: "P. sind die F. der Demokratie" vagy "P. sind die F. in einer Demokratie". Remélhetőleg majd lesznek Hadházy úrról is nyelv(nem)tudásos mémek. :-)

_Neville 2025.02.12. 14:04:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Szerintem pont azért is tolták pont őt a kirakatba

_Neville 2025.02.12. 14:05:06

@Billy Hill: ez Sztálin találmánya volt, nem a magyar történelemtudományé.

gigabursch 2025.02.12. 14:20:49

@Billy Hill:
Hadházy magyarul sem tud...

Amúgy meg épp a nácifasisztatrappistatúristabesenyőpista duma olyan szinten kontraproduktív, hogy az fájdalmas - de ezek az instant ostobák még ezt se látják ..., nemhogy felfognák

gigabursch 2025.02.12. 14:21:32

@_Neville:
Tehát akkor minden fasisztázó sztállinista...

Tapi2021 2025.02.12. 14:22:56

@Gery1987: "Én is oruljek ha komcsinak?;) "

A különbség az, hogy te olyanokat írsz, mint a "komcsik", és ezért reagálunk úgy.

Mi viszont nulla nácisat vagy fasisztásat nem írunk, nem mondunk, nem csinálunk, - a kormány se! - mégis le vagyunk fasisztázva.

Tapi2021 2025.02.12. 14:25:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Leszbi ez baj, de legalább náci, fasiszta! Hurrá, mégis van mivel támadni, miért gyűlölni!!!
Igaz, hogy ez nem igaz, de ez mikor volt a ballibeknek probléma?

Tapi2021 2025.02.12. 14:31:22

@_Neville: @Billy Hill: Mert ugye két, vörös zászlós, munkásmozgalmi, SZOCIALISTA pártról és rendszerről beszélünk. Tehát két BALOLDALI testvérpártról, akik egy időben szövetségesek is voltak.
Ugyanannak a vörös sárkánynak két különböző fejéről!

Ezért kellett a világot átvágni a fasisztázással is, meg azzal, hogy az egyik szoci munkáspártot áttolták a másik MELLŐL jobbra a kereszténydemokraták, konzik, ... közé.

Tapi2021 2025.02.12. 14:36:06

@gigabursch: A (z ok nélkül, válogatás nélkül) fasisztázó antifasiszták lényegében kommunisták. És mivel legalább olyan agresszívek, mint Sztálin volt, hát mondhatjuk, hogy szellemi örökösei az Acélembernek és a bolsevikoknak.

Gery1987 2025.02.12. 14:54:17

@Tapi2021:

Nem írok olyanokat mint a komcsik, csak a ti ketbit vilagkepetekben minden ami a fidesz től balra van az komcsi, marxista.
Mert fingotok nincs a baloldalról.

Fasizalodas alatt jelenleg azt értik hogy leepitik a jogallamot, kiszolgálják a neolib tőkét, ellenségként kezelik az ellenzéket más véleményen lévőket bármi kritikát és tekintélyelvű vezerkozpontu konszolidációt elveti kultuharcos állampárti vezetést akarnak, a tobbpartisag latszataval, a demokrácia kilugozasaval...

Gery1987 2025.02.12. 14:55:16

@Tapi2021:

A francokat. Már megint a kétbit.

Gery1987 2025.02.12. 15:01:26

@gigabursch:

Te aki naponta zsidozol egyett. Legalább te ne legyél már felháborodva.

Gery1987 2025.02.12. 15:03:24

@Tapi2021:

Mai napig nem sikerült ezt a csak általad told baromságot bizonyítandó.
Ennyire ne told már túl a kretén ketbit jobbert aki szerint minden ami nem a farkát jobboldal jobbra balra az komcsi:D
Meg a nácik is....édes istenem.

IdomitottFoka 2025.02.12. 15:35:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ezt nem gondolhatod komolyan, józsin vagy besegatyán mit segített h ratyik?

@_Neville: Így van, aki sztálin ellenfele volt, az fasiszta volt, ennyi. A nácizmus is kb így került jobbra, h a baloldaliság origója akkor a sztálinista gyakorlat volt, amihez képest kb minden jobboldali. Ma viszont már nincsenek ilyen kiváló igazodási pontok, mindenki saját magát tekinti az arany középútnak, így elég könnyű bármit vagy komcsi vagy nácifasiszta kitűzővel ellátni, így próbálva vállalhatatlannak feltüntetni az ellenfelet.

És lássuk be, nehéz lenne vmi épkézláb definíciót adni, ami napjainkra és a múltra is illeszkedik:
a horogkeresztes pólókból és eszmékből egy néger akar meggazdagodni,
a német szélsőséges migránsellenes afd elnöke egy srílankai csajjal él együtt pateróta létére Svájcban,
Izrael meg egy megyényi gettót/koncentrációs tábort hozott létre az utóbbi évtizedekben, amit lebombázott a földig...

F1őr 2025.02.12. 15:38:13

Figyelem! A szélsőségek a túloldalon vannak! Libsik, szocik, sötétzöldek.

Hadházyról nekem valamiért már a "humorista" jut hamarabb eszembe.

Gery1987 2025.02.12. 15:41:19

@IdomitottFoka:

Én nem tagadom hogy szélsőbaloldali vagyok, csak ez nem jelent automatikusan kommunizmust.
Ahogy a szél jobb sem azonnal náci...

Tapi2021 2025.02.12. 15:46:32

@Gery1987: "Mert fingotok nincs a baloldalról."

Ezek szerint neked sincs, ha nem tudod, hogy pontosan azt írod, amit ők szoktak. Legalább 99%-os az átfedésed!

Csak szólok.

Tapi2021 2025.02.12. 15:49:10

@Gery1987: "Fasizalodas alatt jelenleg azt értik hogy leepitik a jogallamot"

Csak ugye nincsen leépítve! Tehát ez is hazugság.

" kiszolgálják a neolib tőkét"

Példa? Mi nem ezt látjuk.

", ellenségként kezelik az ellenzéket más véleményen lévőket"

Ti meg nem. Kifejezetten szeretitek a más véleményen lévő kormányt, Fidesz-KDNP-t és minket. Ugye?

IdomitottFoka 2025.02.12. 15:53:05

@Tapi2021: @Gery1987:

Gery gazdaságilag marxizmusokkal jön elő (amik nem tetszenek, mert empirikus alapon sem váltak be), politikailag azonban szocdem, kifejezetten nem szokott proletárdiktatúrát igényelni.

Tapi2021 2025.02.12. 15:53:58

@Gery1987: Két szocialista munkás párt.
Ezt nem kell bizonyítani!

Van a nap, meg a hold. Ott vannak. Nem kell bizonyítani, hogy ott vannak.

Azt kéne, hogy az egyik szocialista munkáspárt MIÉRT jobboldali, a másik szocialista munkáspárt miért baloldali?

Egyetlen egy épkézláb bizonyítást nem tudtatok még bemutatni.

A hazugságra hivatkoztok! Hogy azért van így, mert ezt mondták XYZ-ék.
Csak, hát ők meg hazudtak.

Boldeone2 2025.02.12. 15:58:46

@Tapi2021: Én nem azt írtam, hogy Orbán náci, hanem ezt: "Azt nem gondolom, hogy Orbán náci, csak egy nárcisztikus pszichopata. A szélsőséges ideológia csak eszköz számára, a selejt manipulálására...Mindent a hatalomért!"

Orbán a hatalomért mindenre képes! Ez a szélsőjobb, anakronisztikus rezsim rossz az országnak. Egyszer már elvetettük félfeudális, horthysta rendszert, vagyis sem ispánok, sem vármegyék, sem más félfeudális facság nem kell ide
A másik meg a szélsőjobboldali gyűlöletpolitika a kisebbségek ellen uszítás

Azért az olasz fasizmushoz is hasonlítunk : mi az a "nemzeti együttműködés rendszere" , a túl nagy állami beavatkozás?

Ez egy államrezsim, kvázi fasisztoid, valamennyire

Tapi2021 2025.02.12. 15:59:17

@Gery1987: "Ahogy a szél jobb sem azonnal náci..."

Hogyan is lehetne, miután a széljobb azok, akik vissza akarják állítani a királyságot. A jobboldalon van még pl. a kereszténydemokrácia, a liberalizmus, konzi pártok...

A szocializmus minden ága meg BALOLDAL.

Vagy van talán konzi-kerdem-royalista szélbal?

Tapi2021 2025.02.12. 16:02:44

@Gery1987: "Én nem tagadom hogy szélsőbaloldali vagyok"

Ööööö...., hát akkor miről is beszélünk????

Egyik kommentedben nem vagy, másikban az vagy. Ez akkor most hogy?

Boldeone2 2025.02.12. 16:03:13

@Tapi2021: Tehát Orbán nem náci, hanem egyfajta fasisztoid, ultrakonterv politikát folytat, mint mondjuk Engelbert Dolfus vagy Horty
Tehát egy reakciós politikus, aki gátolja a társadalmi haladást, visszaforgatná az idő kerekét

Boldeone2 2025.02.12. 16:05:47

Horthy

Hozzá lehetne tenni, Horthy egyfajta buta, de becsületes disznó volt, a maga módján...Nem lopta szét az orszàgot, mint Orbán, ,

Tapi2021 2025.02.12. 16:06:23

@IdomitottFoka: Valójában de. Amikor leválthatatlan szocialista rendszerről beszél - ami ekkor ugye diktatúra - erről beszél.
Mert ki akadályozná meg, a szoci rendszer leváltását? Ha nem egy "proletár" tömeg?
Senki másnak nem érdeke, hogy egyenlősdit (erőszakkal) játszó szocializmusban éljen.

Tapi2021 2025.02.12. 16:09:46

@Boldeone2: "Egyszer már elvetettük félfeudális, horthysta rendszert, vagyis sem ispánok, sem vármegyék, sem más félfeudális facság nem kell ide"

Már úgy érted, hogy a Vöröshadsereggel és a szovjet hatalommal az oldalatokon?!

Gery1987 2025.02.12. 16:10:02

@Tapi2021:

Csak szólok hogy kurvara nem. De hát mit várunk...

Tapi2021 2025.02.12. 16:13:09

@Boldeone2: "A másik meg a szélsőjobboldali gyűlöletpolitika a kisebbségek ellen uszítás"

Semmi ilyesmi nincs. Ti gyűlölködtök felénk.
Melyik kisebbség ellen uszítunk szerinted? És hogyan?

"Azért az olasz fasizmushoz is hasonlítunk : mi az a "nemzeti együttműködés rendszere" , a túl nagy állami beavatkozás?"

Azért ennél valami konkrétabban fasisztásat kéne prezentálni. Mert ez az országok 90X százalékára igaz. Ha normális ország, ahol az állam működik.

Tapi2021 2025.02.12. 16:15:41

@Boldeone2: "Tehát egy reakciós politikus, aki gátolja a társadalmi haladást, visszaforgatná az idő kerekét "

Ez melyik intézkedésükben, törvényükben... érhető tetten?

Gátolják a digitalizációt? Az elektromos átállást? Az MI-t? Az űrkutatást? ...

Te is tudod, hogy éppen ellenkezőleg.

vergyula 2025.02.12. 16:16:56

@Tapi2021: "Van a nap, meg a hold. Ott vannak. Nem kell bizonyítani, hogy ott vannak."
Ennyire még sosem hiányzott egy laposföldes innen. :D

Gery1987 2025.02.12. 16:17:36

@Tapi2021:

A jogállam leépítése tény.
A tőke kiszolgálása is lásd Musk esete. Trump amikor hatalomba kerül a milliárdosoknak kedvez.

Én nem rekeszteni ki a nemzetből a fideszeseket, ellenben a jobboldallal ami ezt megteszi a libsikkel meg bárkivel.

vasútihíd 2025.02.12. 16:18:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ebbe a vonalba illik orbán izrael-netanjahu politikája is. azaz jó taktika olyanokkal szövetkezni akikkel hasonló stratégiai céljaink vannak miközben olyan paraméterekkel rendelkeznek ami miatt az ellenségnek nehezükre esik a kritizálásuk. mert minő irónia pont hogy a nyugati liberális-woke politika az amelyik a kisebbségi származást mag a kicsafart magánéletet is bűszkén használja-hangoztatja.
szóval mindebből látszik hogy orbán kiváló politkus.

Gery1987 2025.02.12. 16:18:58

@IdomitottFoka:

Amit keresel az a demszoc irány vagy másképp libertarianus szocializmus.
Se tervgazdasag se proletár diktatúra.
Se a kommunista állam nélküli utópia..

Gery1987 2025.02.12. 16:20:19

@Tapi2021:

Egyetlen forrást nem tudsz mutatni hogy a náci és fasiszta pártok szelsobalosok lettek volna...
Mert nem azok.
Nem akartak felszámolni a kapitalizmus, tagadták az osztályharcot.

vergyula 2025.02.12. 16:20:38

@Gery1987: A demszoc más, mint a szocdem?

Gery1987 2025.02.12. 16:21:14

@Tapi2021:

Baromság, mi az hogy akik vissza akarják a királyságot? Egyáltalán nem feltétel ez.

Gery1987 2025.02.12. 16:22:58

@Tapi2021:

Az van hogy nem tudsz értelmezni vagy leszarod.

Ami a szocdemtol balra van az szelsobal.
Mert nem elégszik meg a kapitalizmus szociális reformjaval.
Ez nem jelent kommunizmust sok ág van még...

IdomitottFoka 2025.02.12. 16:24:27

@Tapi2021: "miután a széljobb azok, akik vissza akarják állítani a királyságot."

Na ezért kéne megszabadulni ettől az ostoba felosztástól. Kurvára nem is ez volt eredetileg. Az angol parlament tory-jai a jobboldal az 1800-as évek végéből, és a legkevésbé sem akartak állami túlhatalmat, pláne nem egy királyt. Pont azért kardoztak h minél kevesebb állami szabályozás legyen és minél kevesebb jogi eszköz, ami a munkásosztály kiszolgáltatottságát csökkentené. Saját maguk is gyorsan kinőtték ezt a feloszthatóságot, más országokra végképp csak torzan lehetett ráilleszteni. És azóta eltelt 100+ év...

Gery1987 2025.02.12. 16:25:52

@vergyula:

Igen más.
A szocdem szociális kapitalizmust akár, reformokat a rendszeren belül.

A demszoc irány alapja a szocializmus, közvetlen demokrácia, munkahelyi demokrácia, dolgozói kollektív tulajdon...
A tőkés magantulajdonin alapuló gazdaság felszamolasa. A partokracia helyett közvetlenebb nepszuverenitas.

vasútihíd 2025.02.12. 16:26:56

@Tapi2021: a tanárokét már elég szépen megemelték.

IdomitottFoka 2025.02.12. 16:27:26

@Gery1987: Egen, nem egy filmből vagy egy külpolitikai botrányból derül ki...

Tapi2021 2025.02.12. 16:28:17

@Gery1987: "
A jogállam leépítése tény."

Most a valóságról beszélünk! Nem a hülyeségeitekről, hazugságaitokról, amit még talán el is hisztek magatoknak.

Mondanál példákat, hol érhető tetten a jogállam leépítése? Kinek, milyen joga nincs biztosítva?

IdomitottFoka 2025.02.12. 16:29:47

@Gery1987: Ok, valószínűleg sokkal jobban tudod, h mik a nézeteid.

Tapi2021 2025.02.12. 16:30:36

@Gery1987: "A tőke kiszolgálása is lásd Musk esete. Trump amikor hatalomba kerül a milliárdosoknak kedvez."

Rájuk épül - a vállalkozásokra - egész Amerika!
Kinek kedvezne?

Tapi2021 2025.02.12. 16:33:42

@vasútihíd: Ehhez az is kell, hogy ezek a politikusok, adott kérdésekben kb. azonos politikát vigyenek. Mert ezek az összekapcsolódási pontok, a másokban nagyon különböző, vagy eltérő partnerek között.

Nem elég zsidónak vagy leszbinek lenni. Sőt.

Tapi2021 2025.02.12. 16:36:12

@Gery1987: "Amit keresel az a demszoc irány vagy másképp libertarianus szocializmus."

Névadásban jók vagytok. Hogyan lehet időnként kb. ugyanazt eladni más-más névvel, kis ráncfelvarrással.

Tapi2021 2025.02.12. 16:37:44

@Gery1987: A bizonyítás terhe azokon van, akik egyik szocialista munkáspártot ide, másikat amoda teszik!

Mi okból?

Boldeone2 2025.02.12. 16:41:50

@Tapi2021:
Már úgy érted, hogy a Vöröshadsereggel és a szovjet hatalommal az oldalatokon?!

- A rendszerváltás 35 éve volt. A lényege az volt, hogy alakuljon szabaddá, liberálissá, plurálus demokráciává az ország; nem pedig kvázi egypárti, autoriter rezsim legyünk,
ami most van!

"Semmi ilyesmi nincs. Ti gyűlölködtök felénk."

- Hagyjuk már a hülyeséget!

Nem ti beszéltek mindig "hoholokról", "libernyákokról"; nem ti plakátoltátok ki Von Der Leyent, Soros Györgyöt gyűlöletkeltő kampányban??

Sehol a világon nincs ilyen plakátkampány, csak a fasisztoid államokban!

IdomitottFoka 2025.02.12. 16:43:03

@Tapi2021: Nemigazán érthető h miért vagy felháborodva h lefasisztáznak, ha te sem vagy képes megérteni h vki vállalva szélsőbaloldaliságát, meg tudja magát különböztetni egyéb szélsőbalosoktól. De talán így érthetőbb: egy unitárius sem egyenlő egy evangélikussal.

Tapi2021 2025.02.12. 16:44:26

@Gery1987: "Nem akartak felszámolni a kapitalizmus, tagadták az osztályharcot. "

Tehát ezek tesznek balos szocivá? Szocialista (nem a marxista verzió?) az, amely osztályokat talál ki, osztályokra osztja a társadalmat, mint Marx, és összeugrasztja őket, hogy legyen harc, és kirabol mindenkit, akinek saját vállalkozása, gyára, üzlete van?

Akkor ez a baloldaliság ismérve?

Lényegében a marxizmus-leninizmus a bal. Vagy lehetnek ettől eltérő szocialista rendszerek is, baloldalon?
Ahol pl. nem feltétlenül államosítanak, rabolnak el mindent?
A kapitalizálódó Kína most jobbos vagy balos szocialista szempontból?

vergyula 2025.02.12. 16:45:05

@Tapi2021: Nem úgy van, hogy az egyik nemzeti, a másik nemzetközi?

Tapi2021 2025.02.12. 16:46:31

@Gery1987: Csak gondoltam a király van legszéljobbon, a kizsákmányolt munkások meg a balon osztályharcolnak.

Boldeone2 2025.02.12. 16:48:47

@Tapi2021:visszaforgatná az idő kerekét "
*Ez melyik intézkedésükben, törvényükben... érhető tetten*?"

- Durva beavatkozás mind a társadalomba, mind a gazdaságba:

;a kormány állami- fidesz kézbe vette a fél bankrendszert és gazdaságot; államosították az egyetemek túlnyomó többségét; az MTA- t politikai ellenőrzés alá vonták; a helyi autonómiákat - önkormányzatokat ellehetetlenítették; a közszolgáltatások leépültek

Tapi2021 2025.02.12. 16:48:56

@Gery1987: "Ez nem jelent kommunizmust sok ág van még... "

Hát én is ezt mondom! A sok szoci ág egyike, a sárkány egyik feje, a nemzeti szoci. A fejek nem feltétlenül azonosak, sőt, de egy testen vannak.

Tapi2021 2025.02.12. 16:51:48

@IdomitottFoka: Igen, ezek szerintem is csak játékok a szavakkal. Szófacsargatások. Átcímkézések.
Csak mindenki imádja a bélyegeket és ehhez kellenek az ilyenek, hogy te szélX vagy te meg szélY, a másik meg náci (jelentsen ez ma bármit...).

Boldeone2 2025.02.12. 16:52:28

@Tapi2021: Tehát, amiért a kormány közvetlenül is a legfelelősebb- a közszolgáltatások - a lehető legszarabb helyzetben vannak; elég csak megnézni a MÁV és az EÜ helyzetét!

Amiben "sikereket " értek el, az az ország széttolvajlása!

Tapi2021 2025.02.12. 16:54:09

@Gery1987: "Igen más.
A szocdem szociális kapitalizmust akár, reformokat a rendszeren belül."

Talán kezdem érteni! Akkor a szocdemek jobboldaliak, mint a nemzeti szocik.

Boldeone2 2025.02.12. 16:55:16

@Tapi2021: Nézd meg ezt! Orbán sajnos egy tolvaj!

youtu.be/bZ4SXv9qJHM?si=783llMWrAqbLjQIo

Több millióan látták...

Tapi2021 2025.02.12. 16:56:29

@Gery1987: "A demszoc irány alapja a szocializmus, közvetlen demokrácia, munkahelyi demokrácia, dolgozói kollektív tulajdon...
A tőkés magantulajdonin alapuló gazdaság felszamolasa. A partokracia helyett közvetlenebb nepszuverenitas. "

És ez mennyiben is különbözik attól a (szocialista-kommunista) kísérlettől, amelyben éltünk? És szóról szóra ezt mondták ők is?

Gery1987 2025.02.12. 16:57:05

@Tapi2021:

Nem bazmeg:D
Engedd el ezt ennyi idősen...ne próbáld megérteni, nem a te szinted;)

Gery1987 2025.02.12. 16:58:12

@Tapi2021:

Hát ha neked ez szóról szóra akkor nem csodálkozom hogy fideszes lettél.
Mikor ennyit nem vagy képes megérteni hogy miben különbözik...
Soroscimket olvasással inkább.

vergyula 2025.02.12. 16:59:06

@Boldeone2: Nem ér, ezt már én is ajánlottam neki.

Gery1987 2025.02.12. 16:59:15

@Tapi2021:

Nem nincsenek. De véletlenül se szánj rá őt percet hogy kiturd a netről hogy baromságokat beszélsz...

Gery1987 2025.02.12. 16:59:37

@Tapi2021:

Engedd el..ne gondolkozz...

Tapi2021 2025.02.12. 17:03:32

@Boldeone2: "Nem ti beszéltek mindig "hoholokról", "libernyákokról"; nem ti plakátoltátok ki Von Der Leyent, Soros Györgyöt gyűlöletkeltő kampányban??"

Én nem hoholozok (az Deák), szerintem sem szép, a többieknek meg okkal volt plakátjuk!
Nem gyűlölködés kitenni azokat, akik éppen ellenünk dolgoznak. Nem mi kezdtük!!!
Ha Soros marad a gyermekrák alapítványok támogatásánál SOHA nem kerül plakátra!

Ahogyan Fonder sem, ha nem kezd el hamis vádakra építve, és ezzel nyilván tisztában is volt, baszakodni velünk.

Hogy ehhez éppen a plakátozás volt-e a jó eszköz, arról lehet beszélni.
De arról nem, hogy rámutattunk, ki, mit gondol rólunk és tesz ellenünk. Ez nem gyűlölködés, hanem politikai küzdelem.
Ők sem kímélik Orbánt vagy a megválasztott magyar kormányt!

Gery1987 2025.02.12. 17:06:22

@Tapi2021:

Ezt már annyiszor elmagyarázták neked.

De igen a fasiszták szerint létezik kooperáció a munkások és a tőkések között...
A magántulajdon sérülése nélkül.

Viszont ugye nincs szakszervezeti autonómia vagy egyáltalán semmi ilyesmi nincs. Nem lehet sztrájk. Ja és nincs demokrácia. Állampárt van.

Létezik sokféle baloldal.
Eredetileg nem az államosítás volt a lényeg. Hanem a kollektív dolgozói tulajdon és önigazgatás..
Lenin ezt nem engedte.
Lett államszocializmus. Ez ellen keltek fel 56 bán is....

Kína" reformkomunista."

A kommunista állampárt hatalmat fenn kell tartani és a tőkés fejlődést végigvinni ami után jön a szocializmus majd kommunizmus.
Ez a duma. A gyakorlatban egy egypárti diktatúra államkapitalizmussal, sok tekintetben inkább fasiszta jelleget mutat..

Tapi2021 2025.02.12. 17:06:41

@vergyula: A nagy Internacionálé összeomlása után, mindegyik szoci verzió nemzeti lett. Más volt a SZU-ban, más Kínában, más Kubában, Afrikában...

Gery1987 2025.02.12. 17:08:20

@Tapi2021:

Jó hát hülye vagy ehhez mint a rossebb. Mostmár maradjunk ennyiben.

Gery1987 2025.02.12. 17:08:55

@Tapi2021:

Bazmeg ott a kurva internet nézz már utána baszod mindenki hülye csak te nem?

Tapi2021 2025.02.12. 17:09:21

@Boldeone2: A felsoroltak egyike sem igazolja, hogy ettől az idő kereke visszafelé forog!

És csupa VÉLEMÉNYES dolog, hogy ki szerint előrelépés pl. az alapítványi fenntartású egyetem, ki szerint visszalépés.
Sőt, tisztán politikai kérdés leginkább.

Tapi2021 2025.02.12. 17:10:22

@Gery1987: Simán lehet. :-)

Nyolcvan éves agymosás lassan múlik! De van idő!

Tapi2021 2025.02.12. 17:14:49

@Gery1987: Semmiben nem különbözik! Szavakban, nüanszokban. Csak te vagy talán túl fiatal, ezért neked még minden (újracsomagolt) vicc új.

Tapi2021 2025.02.12. 17:16:44

@vergyula: @Boldeone2: Nyugi megnézem, csak meló van. :-)
Mindig érdekeltek a jó agitprop filmek.

Gery1987 2025.02.12. 17:24:31

@Tapi2021:

Ja szerinted nincs a leírt szónak értelem mert az hozol ki belőle amit akarsz akkor sajnállak

Alöksz Róz Unbanned 2025.02.12. 17:30:19

@Gery1987: "A demszoc irány alapja a szocializmus, közvetlen demokrácia, munkahelyi demokrácia, dolgozói kollektív tulajdon..." - de mi az hogy munkahelyi demokrácia.
én még mindig nem értem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.12. 17:41:02

@Alöksz Róz Unbanned:

A BKV meghatározza milyenek legyenek a járatok. A dolgozók azonban összejönnek és megszavazzák, esős napokon ne járjon a földalatti. Továbbá döntenek: a 7-es busz inkább menjen Szentendrére, mert az szebb környék.

Boldeone2 2025.02.12. 17:41:38

@Tapi2021: És csupa VÉLEMÉNYES dolog, hogy ki szerint előrelépés pl. az alapítványi fenntartású egyetem, ki szerint visszalépés."

- Miben léptek előre? Többet keresnek pl a dolgozók? Lófact! Pár ember- fideszközeli - viszont tényleg megszedte magát

A Kuratórium lényegében tulajdonosi jogokat gyakorol, ami alkotmányellenesnek tűnik...

Gery1987 2025.02.12. 17:50:02

@Alöksz Róz Unbanned:

"Az üzem a munkásoké.
A vállalat legfőbb irányító szerve a dolgozók által demokratikusan megválasztott munkástanács.
A munkástanács saját igazgatói bizottságot választ, amely a munkástanács állandó szerve.
Az igazgató az üzem alkalmazottja. Az igazgatót és a fontosabb munkakört betöltő alkalmazottakat a munkástanács választja. A választást megelőzi az igazgatói bizottság által nyilvánosan meghirdetett pályázat.
Az igazgató a vállalat ügyének intézője, a munkástanácsnak felel.
A munkástanács fenntartja magának a következő jogokat:
A) Jóváhagyja a vállalat valamennyi tervét.
B) Dönt a béralap megállapításáról és felhasználásáról.
C) Az összes külföldi szállítási szerződés megkötéséről.
D) Valamennyi hitelügylet lebonyolításáról.
Vita esetén valamennyi dolgozóra nézve a munkaviszony keletkezéséről és megszüntetéséről ugyancsak a munkástanács dönt.
Jóváhagyja a mérlegeket, és dönt a vállalat részére megmaradt nyereség hovafordításáról.
Saját kezébe veszi a vállalat szociális ügyeinek intézését."

Egy részlet 56 munkastanacsainak követeléseibol.

Gery1987 2025.02.12. 17:52:59

@Alöksz Róz Unbanned:

A.munkahelyi demokrácia alapja hogy ahogy a polgárok beleszólnak az állam ügyeibe, úgy a munkahelyek ügyeibe is.
Hisz végső soron mindegyik alapja a dolgozó nép és érte kell hogy legyen.
Az állam nem az elit tulajdona, az erő és isten jogán...az erőforrások, a gazdasági termelés feletti kontroll sem lehet egy kisebbség proivilegiuma.

Gery1987 2025.02.12. 17:55:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

És ha ez nem működik akkor majd módosítanak rajta...
Szemben Lázár janival aki baszik arra te mit akarsz még gyalogolni kell a síneken.

Értjük hogy lusta szervilis kisember vagy aki az urak döntéseire vár és csontig leszopja kritika nélkül...nem kell állandóan bizonyítanod.

vergyula 2025.02.12. 18:00:40

@Tapi2021: "Mindig érdekeltek a jó agitprop filmek."
Akkor inkább Vitya dekurvajólkezeltükacovidot c. alkotását ajánlom.

vergyula 2025.02.12. 18:01:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "esős napokon ne járjon a földalatti."
Pont a földalatti, ahol nem számít az eső?

Tapi2021 2025.02.12. 18:13:59

@Gery1987: "Engedd el..ne gondolkozz... "

Lehet, hogy ezt kéne. Nektek is bejött. :-)

Alöksz Róz Unbanned 2025.02.12. 18:14:16

@Gery1987: "A.munkahelyi demokrácia alapja hogy ahogy a polgárok beleszólnak az állam ügyeibe, úgy a munkahelyek ügyeibe is." - de milyen ügyekbe és hogyan

mert eddig még csak annyit írtál, hogy hát a munkahelyi demokrácia az a munkahelyi demokrácia.

Tapi2021 2025.02.12. 18:19:48

@Gery1987: "Lett államszocializmus. Ez ellen keltek fel 56 bán is...."

A lengyelek melletti szolidaritási tüntetésen?

Gery1987 2025.02.12. 18:22:40

@Alöksz Róz Unbanned:

Céges és munkavegzesi ügyekben.
Amikben most egy részvényes igazgatótanács vagy egyszemélyben a tulajdonos dönt.

Gery1987 2025.02.12. 18:23:12

@Tapi2021:

Engedd el a történelmet meg a baloldalt mint témát mert hülye vagy hozzá mint a segg.

Tapi2021 2025.02.12. 18:23:42

@Boldeone2: "- Miben léptek előre? Többet keresnek pl a dolgozók? Lófact! Pár ember- fideszközeli - viszont tényleg megszedte magát"

Ez ennél sokkal érdekesebb, érdemes utánaolvasni!

"A Kuratórium lényegében tulajdonosi jogokat gyakorol, ami alkotmányellenesnek tűnik... "

De nem az.

Tapi2021 2025.02.12. 18:25:12

@Alöksz Róz Unbanned:

"@Alöksz Róz Unbanned:

"Az üzem a munkásoké."

Érted, lett egy üzem. Az a munkásoké LETT...
Így indul.

Tapi2021 2025.02.12. 18:27:27

@Gery1987: Sokszor írtam neked, mi akadálya, hogy ilyen munkástanácsos üzemeket hozzatok létre?

Semmi.

Tapi2021 2025.02.12. 18:32:46

@vergyula: Szerintem jól kezelték. Elsők között lett vakcinánk, több forrásból, elég lélegeztető gép, flottul ment a tömegek beoltása, az eü. bírta a terhelést, amikor kellett besegített a honvédség...

Szervezett és gördülékeny volt minden.
Ahogy lehetett vigyáztak az öregekre, a diákokra...

Mi gond volt ezzel?

Gery1987 2025.02.12. 18:33:16

@Tapi2021:

Ja megépítették a munkások.

De logikadat követve akkor a magyar allamdolgaiba te mit pofázol bele? Te alapították? Te hozzád létre?

Nem.

Logikad szerint a honfoglaló elitnek kéne ma is abszolút hatalommal irányítania, kormányoznia...

Neked semmi közöd hozzá.

Gery1987 2025.02.12. 18:34:42

@Tapi2021:

Mondjuk az hogy egy profitorientált gazdaságban nem lennének versenyképesek mivel a dolgozó nem zsakmanyolna ki magát..

Gery1987 2025.02.12. 18:37:30

Továbbá logikad szerint sehol a vilagon nem legitim a demokrácia hisz az úgy lett hogy a többség erővel elvette a hatalmat az abszolutista autoriter elittol felkeléssel forradalommal.

Tapi2021 2025.02.12. 18:39:19

@Gery1987: "Ja megépítették a munkások."

Vagyis valaki a SAJÁT PÉNZÉBŐL megépíttette, KIFIZETTE a munkásoknak is a munkájuk ÁRÁT, működtette, aztán a munkások elrabolták tőle.
Tényszerűen. Rohadt tolvaj banda.

Ha a munkások építették maguknak, most miért nem építenek???

Tapi2021 2025.02.12. 18:42:09

@Gery1987: "De logikadat követve akkor a magyar allamdolgaiba te mit pofázol bele? Te alapították? Te hozzád létre?"

Mert állampolgárként ez az állam az enyém is! Más vállalkozása meg NEM!

És nem vagyok kommunista, mint te, hogy azt gondoljam, minden az enyém. Mindenki tulajdonához jogom van, mert...

Ez a te elbaszott "logikád", amikor sehogyan össze nem tartozó dolgokkal akarod a rablást igazolni.

Tapi2021 2025.02.12. 18:45:42

@Gery1987: "Mondjuk az hogy egy profitorientált gazdaságban nem lennének versenyképesek mivel a dolgozó nem zsakmanyolna ki magát.. "

Kifogás.

Láttuk milyen az, amikor nem zsákmányolták ki magukat. Egyrészt kurvára ki volt az egyszerű melósok többsége zsákmányolva, szarért-hugyért dolgoztak, építették a szocializmust, másrészt meg mivel nem volt verseny, hatékonyság sem volt, csőd lett a vége.

Soha többé szocializmust! Semmilyen álarcban.

Tapi2021 2025.02.12. 18:51:50

@Gery1987: "Továbbá logikad szerint sehol a vilagon nem legitim a demokrácia hisz az úgy lett hogy a többség erővel elvette a hatalmat az abszolutista autoriter elittol felkeléssel forradalommal. "

Ennek sincsen semmi köze ahhoz, hogy elrablod mások tulajdonát, mert úgy érzed jogod van hozzá.

És de, a szocializmusodban az a jó, hogy már kipróbáltuk! És szar volt!

Ahogy szar volt a nagy francia vérengzés is, mi jött utána? Napóleon és császárság.

Ugye Pál apostol is azt írja, vizsgáljatok meg mindent, ami jó tartsátok meg, ami nem azt dobjátok ki.
A szocializmus számtalan verziója ki lett próbálva, meg lett vizsgálva világszerte.
Oda került, ahová való.

Ami jó volt benne, az meg beépült a demokratikus politikai berendezkedésű, kapitalista gazdaságú rendszerbe. És ez így van jól.

vergyula 2025.02.12. 19:08:16

@Tapi2021: Nézd meg néhány eüs reakcióját. Nézd meg a halálozási statisztikákat országonként. Nézd meg a lélegeztetőgépek beszerzésének részleteit.
Deja-vum van.

Gery1987 2025.02.12. 19:39:51

@Tapi2021:

Vannak szövetkezetek ma is több tízezres létszámmal, már meséltem róla csak kurvara leszarod.
De leváltani nem tudják a tőkés modellt ebben a rendszerben azért amit mondtam.

Gery1987 2025.02.12. 19:41:22

@Tapi2021:

Nem a tiéd az állam a logikad szerint hanem a magyar nemessége.

Pont a francia forradalom és a felvilágosodas amit úgy utaltok mondta azt hogy nem, az állam a népe, azoje akik működtetik lakják akik viselik terheit...

Gery1987 2025.02.12. 19:42:10

@Tapi2021:

A rohadék nép is elvette a királytól az allamat. Szörnyű.

Gery1987 2025.02.12. 19:52:22

@Tapi2021:

Az "en szocializmusom" nem a kádári sztálini államszocializmus, ahogy gondolom a tiéd sem a korai gyerek munkás kapitalizmus vagy ami egy banakoztarsasagban van....bár ki tudja. Elégge libertarianusak a nézeteit...

Ebből is látszik fingós nincs az egészről és nem tudsz szöveget értelmezni vagy a törzsi bubid nem engedi be a más álláspontokat.

Felvilágosodás nélkül ma nem itt pofaznal és orbanod se lenne sehol se.
A helyedben nem beszélnek ellene hülyeségeket.
Vagy te is vissza akarsz menni a középkorba?

Alöksz Róz Unbanned 2025.02.12. 19:53:00

@Gery1987: hát eddig nem úgy tűnik, hogy ez nagyon végig van gondolva :-)
na de tehát akkor minden ügyben.
és hogyan, a cég minden dolgozója legyen igazgatótanácsi tag azonos jogkörrel minden ügyben döntve?

Tapi2021 2025.02.12. 20:08:23

És ilyen is van a való világban!:

"Magyar támogatásból épült újjá több iskola, óvoda és rendelőintézet Kijev környékén

A magyar kormány iskolát, óvodát, rendelőintézetet, okmányirodát, illetve szolgáltató központot épített újjá Kijev környékén - jelentette be a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára szerdán a közösségi oldalán.

Magyar Levente közlése szerint a háború óta negyedszer jár Kijevben; míg kedden a politikai konzultációké volt a nap, a szerda azoknak a humanitárius akcióknak, tevékenységeknek az áttekintésével telt, amelyeket itt, Kijev környékén végeznek, hiszen Kijev környéke Ukrajna azon részei közé tartozik, amelyek nagyon súlyos háborús pusztítást szenvedtek el még a háború első hónapjaiban.

"Amikor kivonultak az orosz erők, kiszorultak innen 2022 nyarára, akkor Magyarország az elsők között volt Ukrajna partnerei sorában, amelyek megjelentek itt és felmérték a károkat, elkezdték a helyi hatóságokkal a konzultációkat arról, hogy mire van valójában szükség, ha humanitárius segítséget tudunk hozni a térségbe" - idézte fel az államtitkár.

Mint hangsúlyozta, "Magyarország fegyverrel nem támogatja Ukrajnát, fegyverrel nem támogatja ezt a háborút. Mi azt a fajta emberközeli segítséget szeretnénk megadni napi szinten a nélkülözőknek, amelyekkel életeket tudunk jobbá tenni, és ezt a tevékenységet folytatjuk is következetes módon immár harmadik éve".

Az államtitkár szólt arról, hogy "Kijev környéke, noha messze esik a Kárpátoktól, messze esik attól a világtól Ukrajnában, amit mi igazán ismerünk, Kárpátaljától, egy nélkülöző térséggé vált a háború okán. Itt éppen most hallottam a legfrissebb számokat: a 720 iskolából Kijev megyében 250 pusztult el, vagy szenvedett nagyon súlyos károkat a harcokban. El lehet képzelni, hogy ez hány gyereket érint".

Hozzátette, hogy gyerekek tízezreiről van szó, akik nem tudtak akár éveken keresztül iskolába vagy óvodába járni.

"Mi a gyerekekre koncentrálva itt ebben a térségben egy nagyszabású programot indítottunk, óvodát építettünk újjá, iskolát építettünk újjá, rendelőintézetet, olyan okmányirodát a szülőknek és olyan szolgáltató központot, hivatalt, ahol tudják az ügyeiket intézni anélkül, hogy a gyerekeiktől távol kéne lenniük" - emelte ki, hozzátéve, hogy a magyar kormány célja a mindennapi élet megkönnyítése volt a régióban.

"Ennek jegyében vagyunk ma itt, abban az iskolában, amelyet néhány hónap múlva vissza tudunk adni az itteni gyermekeknek, hogy szeptemberben megkezdhessék tanulmányaikat" - zárta szavait Magyar Levente Kijevben."

Tapi2021 2025.02.12. 20:12:52

@vergyula: Finnyogás. Nyilván az eü. is tele van Gerykkel, Boldikkal... :-)
Megy mindenhol a mindenszarizmus. Nagy tehertétel ez az országnak.

A valóság meg az, amit írtam, a kormány gyorsan reagált és megtett mindent, ami lehetséges volt. És nem, nem jártak körbe a fideszesek, hogy öljék az embereket. Maguktól és a vírustól haltak meg, nem azért, mert a kormány nem tett semmit.

Tapi2021 2025.02.12. 20:15:36

@Gery1987: Miért kéne leváltani, ami jó?

Ha meg tudnak működni egymás mellett, akkor mi a gond? Aki szövetkezetben akar dolgozni, vagy kommunában menjen oda. Aki meg inkább kizsákmányoltatná magát, némileg több pénzért, az meg a "tőkésekhez".

Gery1987 2025.02.12. 20:17:00

@Tapi2021:

Nem gondolnám hogy jó ami van.
Ahogy feudalizmus sem volt jó annak ellenére hogy működni működött, sokáig nem volt más és sokáig tartott.

Gery1987 2025.02.12. 20:19:41

@Tapi2021:

Nem gondolnám hogy jó ami van.
Ahogy feudalizmus sem volt jó annak ellenére hogy működni működött, sokáig nem volt más és sokáig tartott.

Tapi2021 2025.02.12. 20:20:15

@Gery1987: "
A rohadék nép is elvette a királytól az allamat. Szörnyű."

Amint írtam, kipróbáltunk új megoldásokat, és ami jó volt, működőképes - plurális demokrácia és magángazdaság kombója - azt megtartottuk. Ami meg nem működött - szocialista rendszerek egyike sem - azt eldobtuk.

Nem kellenek újabb próbálkozások. Nem győzzük újjáépíteni az országot a balos rendszerek után.

Most is azt nyögjük. Ezért vagyunk jócskán elmaradva Európa nyugati felétől, ahol nem dúlt a szocializmus.

Gery1987 2025.02.12. 20:21:12

@Alöksz Róz Unbanned:

Egy gyors 56 is példa volt ami valóban gyors volt és nem volt részletekig kimuvelve. De találsz a neten erre rengeteg mindent.
Telefonon most írni alig tudok nemhogy kikereseek jobb részletesebb forrást neked:)

Gery1987 2025.02.12. 20:22:12

@Alöksz Róz Unbanned:

Nem, nem minden dolgozó. Már régen is mondtam ez nem azt jelenti hogy Marika a takarító dönt milliárdos beszerzéséről...

Tapi2021 2025.02.12. 20:23:02

@Gery1987: "Ebből is látszik fingós nincs az egészről és nem tudsz szöveget értelmezni "

Pontosan értem, hogy te azt HISZED, hogy mást gondolsz, mást akarsz, mint az elődeid. Csak ez nem így van.
Variációk egy témára.

Gery1987 2025.02.12. 20:25:29

@Gery1987:

A lényeg hogy donthetsz arról ki legyen vezető pozícióban, melyik szakember legyen, meddig, merre megyünk, mi a cél...
Nem beleszuletni a pozícióba és nem a részvény dönt, a magantulajdon kizarolagossaga.

Gery1987 2025.02.12. 20:26:50

@Tapi2021:

Akkor tehát te is hiába mondod hogy nem vagy fasiszta és nem erről beszélsz, mindegy mit hiszel...a lényeget tekintve az vagy?:)

Tapi2021 2025.02.12. 20:31:43

@Gery1987: "Felvilágosodás nélkül ma nem itt pofaznal és orbanod se lenne sehol se.
A helyedben nem beszélnek ellene hülyeségeket.
Vagy te is vissza akarsz menni a középkorba? "

Nem, de az un. felvilágosodás az én értékrendem szerint több kárt hozott, mint hasznot.
Kezdve pl. az ateizmussal, materializmussal (ami ugyanúgy HIT), keresztény és egyház ellenességgel, Isten lecserélésével az emberre..., stb.
Arról nem beszélve, hogy micsoda vérfürdővel járt.

Már írtam, én nem hiszek a tömeggyilkosság általi reformokban, társadalom jobbításban.

Ezért nem hiszek a reformációban sem, hogy az Istentől való lenne, mivel tömeggyilkosságokkal, rablásokkal, borzasztó ellenségeskedéssel járt.

Egészen bizonyos, hogy az egyházat nem így kell jobbítani. (És a társadalmat sem.) Hanem úgy, ahogy a szentek tették, alázattal, nulla erőszakkal, csak a példájuk, az odaszánt alázatos életük által.
És ehhez még kereszténynek sem kell lenni, lásd Gandhit!

A gyilkolás nem Isten szándéka szerint való.

Gery1987 2025.02.12. 20:46:08

@Tapi2021:

Szerinted. De ez egy szélsőséges álláspont és semmi alapja. A társadalmi változások gyakran veresek, ez nem érv.

Ha a hatalom nem enged, nincs mód reformra akkor ez van...

Gery1987 2025.02.12. 20:47:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Neked nincs szükséged. Neked demokrácia sem kéne.
Te csak azt akarod hogy ott fenn majd valakik hozzanak jó döntéseket és kész...szerencsejáték.
Csak megmozdulni ne kelljen.

Boldeone2 2025.02.12. 21:10:04

@Tapi2021: Nem, de az un. felvilágosodás az én értékrendem szerint több kárt hozott, mint hasznot.
Kezdve pl. az ateizmussal, materializmussal (ami ugyanúgy HIT), keresztény és egyház ellenességgel, Isten lecserélésével az emberre..., stb.
Arról nem beszélve, hogy micsoda vérfürdővel járt."

- Már megint hülységeket beszélsz! MINDENT a felvilágosodásnak köszönhetünk! A szabad társadalmat, a demokráciát, a liberalizmust, a tudományos gondolkodást ( ahol van...!

Az egyház, a vallás nevében milliókat öltek meg a történelem során!

Tapi2021 2025.02.12. 21:15:54

@Gery1987: Én vajon milyen fasiszta dolgokat mondtam? Milyen fasiszta utópián morfondírozok?

Tudod, némi alap is kell a minősítéshez.

Tapi2021 2025.02.12. 21:19:30

@Boldeone2: A "felvilágosodás" nevében és következtében is! Sőt!

És semmivel sem jobb, racionálisabb hit, mint Istenben, egy tervezőben hinni, amikor tele van a világ rendkívül komplex rendszerekkel, amelyek nem az anyagra, mint létrehozóra mutatnak.

Gery87 2025.02.12. 21:53:14

@Tapi2021:

Logikád szerint ez nem számít, hisz én se mondom hogy legyen kommunizmus, tervgazdaság meg egypártrendszer, mégis azt mondom "ez nem számít, amit én akarok az kommunizmus akkor is ha nem tudok róla":D végeredményeben komcsi vagyok és kész.

Végeredményben akkor te fasiszta vagy.

Boldeone2 2025.02.12. 22:10:18

@Tapi2021: A felvilágosodásban nem hinni kell, az nem hit vagy ideológia, hanem maga a mindennapi normalitás- amit normálisabb helyeken- meg lehet élni

Te a teremtő Istenben, vagy a fenntartóban hiszel? Mert a "fenntartás" az láthatóan nem működik...Lehetetlen mind a 8 milliárd ember életére " ránézni"...

Gery87 2025.02.12. 23:00:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor az állam esetében is a ballib szakértősködés kell nem? Amit úgy utáltok?

Hát te meg a többi kisember mit pofáztok bele bármibe?
Szavazni? kormányra juttatni? Hogy van pofád?

Értesz a közgazdaságtanhoz meg a diplomáciához stb? Nem.
Majd te szólsz bele abba honnan kell gázt venni meg hogy kivel kell jóba lenni? Meg adjunk e pénzt Ukrajnának?
Úristen
MI a fasz közöd van hozzá?

Egy egész államot vezetni bazmeg...te gyökér..hát az nem egy kurva ABC!

Akkor menjél kapálni bazmeg, ne okoskodjál hogy mer a "gyurcsány jobb vot"? meg hogy "normalitás", mit értsz te ehhez?
Semmit.
Kussoljál, huzzá dogozni!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.13. 06:52:58

@Gery87:

"Egy egész államot vezetni"

Eddig még munkahelyi demokráciáról beszéltél, ami egyrészt káros, másrészt semmi értelmes.

A dolgozó jó munkakörülményeket és bérezést akar, nem szavazni dolgokról, melyek a vezetőség dolga.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.13. 06:53:58

@_Neville:

Nem vagyok dohányos.

De nem láttam ilyet, bár lehet, hogy csak én nem láttam, mert eleve nem nézek ilyesmit.

Gery87 2025.02.13. 11:12:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mond , tudsz olvasni?
Én se mondtam hogy nem kell, annyi volt a lényeg hogy ezek az emberek a vezetőkkel együtt hogy kerülnek pozícióba. A dolgozók választják őket vagy a sem.

Gery87 2025.02.13. 11:14:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Eddig még munkahelyi demokráciáról beszéltél,...."

Jaj, ne, ne értsd a párhuzamot véletlenül se, éretetlenkedjél bazzeg..

Magyarul a szokásos bullshit fasság megint, érdemi választ erre a párhuzamra nem tudsz adni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.13. 11:14:45

@Gery87:

Erre semmi szükség.

Ilyet senki nem is igényel.

A dolgozó jó fizetést, jó körülményeket akar. Ha vállalkozó akar lenni, akkor céget alapít.

Semmi szükség az egész országból kényszervállalkozót csinálni.

Gery87 2025.02.13. 11:55:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ezt már megbeszéltük ...nem pont olyan. Jobban hasonlít a demokratikus közügyekben való részvételhjez. Egy lakógyűléshez...ott se te szereled meg a kapucsengőt.
De döntesz róla hogy legyen e megcsinálva, adunk e rá pénzt és mikor meg kinek és mennyiért...

"A dolgozó jó fizetést, jó körülményeket akar."

Tényleg? Most ezzel nem mondtál valami rendkívülit.
A kérdés az mint egy államnál: rábízzuk ezt egy despotára és reménykedünk benne hogy tényleg jó lesz amit csinál, vagy beleszólunk a minket érintő ügyekbe.

"Semmi szükség az egész országból kényszervállalkozót csinálni."

Jó értjük hogy nem érted, nem kell leírni százszor.

Gery87 2025.02.13. 11:57:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

DK-s duma:)
Mi van veled, ballib lettél?
Most hírtelen "jöjjenek a szakértők"...?

Egyébként mit nem értesz? A szakértőket nem lehet megszavazni?

Érdekes hogy szerinted egy államot vezetni, annak dolgaiba beleszólni lehet "populistán" a nép akaratával, egy céget meg nem...a kisemberre rá lehet bízni egy országot, de egy ABC-t már nem:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.13. 13:11:40

@Gery87:

Egy adott tevékenységhez szakértő kell. Ez ballib nézet?

Tapi2021 2025.02.13. 14:55:56

@Boldeone2: "Lehetetlen mind a 8 milliárd ember életére " ránézni"... "

Embernek.

vergyula 2025.02.13. 15:00:14

@Tapi2021: De lehet, hogy Isten olyan, mint a gének. Hagyja a dolgokat maguktól menni, csak néha avatkozik be.

Tapi2021 2025.02.13. 15:00:38

@Gery87: "A szakértőket nem lehet megszavazni?"

Nem. Hiába szavazol, hogy mától Sanyi te vagy a szakértő... Ha Sanyi nem szakértő. :-)

Ha meg az, akkor minek szavazni, akkor is ő a szakértő! Nem érted, ugye?

Tapi2021 2025.02.13. 15:05:44

@vergyula: Isten nem egy része a világnak, és van valahol, aztán beleszól vagy nem. Ő maga minden, mindenben.
Tehát minden BENNE történik.

"Benne élünk, mozgunk és vagyunk." - mondja az Írás.

Az emberi történelembe meg persze vagy beavatkozik vagy nem. Leginkább nem. Pláne, hogy úgy is tudja, mikor, mi jön.

Jézus és a próféták tanításaival, az üzeneteivel beavatkozott az biztos.

Gery1987 2025.02.13. 15:16:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Eddig nálatok az volt a narratív a hogy a "ballib technokrata szakertoskodes" helyett a kisemberek álltal választott és általuk irányt mutatott emberek kellenek.

Most meg libertarianus meritokrata technokrata nezoponttal ervelsz miért ne pofázol bele a kisember a dolgokba.

Gery1987 2025.02.13. 15:19:19

@Tapi2021:

De pontosan értem hogy nem érted.

Sanyi nem lesz szakértője annak amihez nem ért.

De ha ért hozzá akkor is lehet egy másik szintén hozzáértő közül választani.
Ahogy neked se jó akármelyik államtitkár vagy miniszter minielnoknek hanem Orbán kell.
Nem érted ugye?

Nem érted a demokráciát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.13. 15:23:18

@Gery1987:

Mert vannak kérdések, ahol nem szakértelem kell, hanem elvi döntés, majd aztán jöhet a szakértő.

A ballib hiba az, hogy azt állítja, minden szakmai kérdés. S látezik semleges szakma mindenben.

Gery1987 2025.02.13. 16:22:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Te is azt állítod a gazdaságban, cégeknel minden szakmai kérdés.
Az emberi tényező meg a többségi akarat, vélemény nem számít.
Ebben pont olyan neolib technokrata vagy mint ők.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.13. 17:19:03

@Gery1987:

A dolgozók érdekvédelme fontos. De ez nem munkahelyi demokrácia. A munka menetét a vezetőség döntse el, ne szavazás.

Gery1987 2025.02.13. 18:24:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A jobbágyok védelme fontos. De ez nem demokrácia. Az állam irányítását a felkent elit döntse el, ne szavazás?

Gery1987 2025.02.13. 19:48:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Miért akarsz arról szavazni amihez nem értesz?: az államugyekhez?

vasútihíd 2025.02.13. 19:50:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: sok társaságban lehet szavazni dolgokról meg a vezetőségről ha részvényt vesz benne az ember. mondjuk én sose értettem hogy miért tenném ha nem értek a cég tevékenységéhez.

Gery1987 2025.02.13. 20:10:02

@vasútihíd:

Sokan úgy ülnek bent az igazgatótanácsában hogy a részvényeik miatt ezt megtehetik.
Vagy úgy lesznek vezető pozícióban hogy megoroklik...
Birca álomvilágban el.
Vannak a "szakértő" tőkések a vezetésben akik mindenhez is értenek, ellenben a hülye munkás aki 30 éve ott van és maga is szakember a maga területen az kussoljon.

Nekem meg pont az a tapasztalatom minden munkahelyen hogy a dolgozók viszik a boltot...a vezetők jelentős része még semmirekello, ha két hónapig nem jönnének be semmi nem állna meg.

vasútihíd 2025.02.14. 06:52:15

@Gery1987: a liberális szakértelem a kisembereket kiteszi a tőkés kizsákmányolásának. ez a libero-kapitalista rendszer egyik alappillére. de már rogyadozik.

Gery87 2025.02.14. 10:59:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A dolgozók is értik mit csinálnak és mi az érdekük egy munkahelyen.

Gery87 2025.02.14. 10:59:48

@vasútihíd:

Sajnos nem rogyadozik még..

Gery87 2025.02.14. 11:00:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Te meg akkor kevered a polgárt a jobbággyal.
Jobbágy vagy tehát nem értesz hozzá.

Tapi2021 2025.02.14. 11:33:47

@Gery1987: Mindenki nem lehet a legjobb vagy egyformán jó adott szakmában vagy feladatra.
Ergo, mindig a lehető legjobbat kell, ésszerű a vezetői posztra tenni. Ha meg így van, ez nem szavazás kérdése!
Hanem kiválasztódásé.

Tapi2021 2025.02.14. 11:40:06

@Gery1987: @vasútihíd: A részvényesek, hozzá nem értők, hozzáértőket ALKALMAZNAK, hogy aztán ők a megfelelő döntéseket meghozzák!!!!

A megfelelő vezetőt tehát KIVÁLASZTJÁK nem megszavazzák. Szavazás esetleg akkor lehetne, ha a posztra több, nagyjából azonosan felkészült szakember jelentkezik.

Olyan nincsen, hogy Sanyi bunkó volt, nem adott fizetésemelést (mert nincs rá fedezet), ezért váltsuk le egy random Józsira, aki majd ad. (Vagy mert ő párttag.) Ettől bukott el a szocializmus gazdaságilag.

Tényleg nem világos?

Tapi2021 2025.02.14. 11:51:56

@Gery1987: "Nekem meg pont az a tapasztalatom minden munkahelyen hogy a dolgozók viszik a boltot...a vezetők jelentős része még semmirekello, ha két hónapig nem jönnének be semmi nem állna meg. "

Egyrészt ez azt mutatja, hogy a vezetők jól rakták össze a céget! A megfelelő embereket alkalmazták a megfelelő posztokon, EZÉRT önjáró a cég!

Másrészt, az, hogy te nem látod a főnököt csavarozni, nem jelenti azt, hogy nem dolgozik.

Érdekes adalék saját életemből: igazgatóként szívtam ezt meg én is, hogy túl jól raktam össze a céget és egy idő - több, mint tíz év - után a tulajdonos nem "látta", hogy mit csinálok én. Például alkalmaztam egy ó pályázatírót, őt összehoztam a megfelelő szakemberrel a pályázatot kiíró hivatal oldaláról, és évről évre tök jól mentek a pályázatok! Gyakorlatilag CTRL C, CTRL V-vel. Szinte csak a dátumot kellett átírni.

Na ebből az lett, hogy a tulaj látta, hogy milyen sikeres a PÁLYÁZATÍRÓNK, de mit csinálok én? ... Stb.
És ez más területeken is így volt.
Ahol flottul mentek a dolgok, ott nyilván azért, mert az alkalmazottam csinálta jól a munkáját, amire én vettem fel.
"Na de mit adtak nekünk a rómaiak...?"

Gery87 2025.02.14. 12:58:19

@Tapi2021:

:D
De szavazás kérdése, ahogy a politikában is, nem "kinő" a földből a politikus hanem megválasztjuk.
Elvileg legalábbis...ez lenne a normális.

nyilván egy szakembernél is ha jól csinálja a dolgát és tapasztalt szakember lesz akkor mindig nagyobb esélye lesz elnyerni a vezető poziciót és ez lesz a munkások érdeke is...

Gery87 2025.02.14. 13:00:53

@Tapi2021:

Ne legyél már hülye bazmeg.

"A részvényesek, hozzá nem értők, hozzáértőket ALKALMAZNAK, hogy aztán ők a megfelelő döntéseket meghozzák!!!!"

Erről pofáztam neked régen is te szerencsétlen!
Hogy a dolgozók is alkalmaznak szakembert és döntene róla ki legyen...

"Az igazgató az üzem alkalmazottja. Az igazgatót és a fontosabb munkakört betöltő alkalmazottakat a munkástanács választja. A választást megelőzi az igazgatói bizottság által nyilvánosan meghirdetett pályázat."

Gery87 2025.02.14. 13:03:18

@Tapi2021:

"Egyrészt ez azt mutatja, hogy a vezetők jól rakták össze a céget! A megfelelő embereket alkalmazták a megfelelő posztokon, EZÉRT önjáró a cég!"

:D igen a dolgozók működtetik.

Jó marketinges lennél: "nem a munkám felesleges és pénzpocsékolás, hanem csak önjáró a cég":D
Aztakurva...

Tudod mit akarsz bemagyarázni? Hogy a villanyautón miért van kurbli:)

Gery87 2025.02.14. 13:03:53

@Tapi2021:

"Másrészt, az, hogy te nem látod a főnököt csavarozni, nem jelenti azt, hogy nem dolgozik."

Nem, nem erről volt szó, ne dedozzunk mér.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása