magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A nemlétező ellentmondás

Az új ballib mánia: milyen kínos, hogy a Zorbán szövetségese egy homokos nő.

Pár éve ugyanez ment a lengyelek kapcsán: hogyan lehet az ukránokat nem támogató Zorbán haveri viszonyban az ukránpárti lengyel kormányzattal?

Pedig semmi ellentmondás: a diplomácia egyszerűen ilyen - nem kell mindenben egyetérteni. S lehet jó kapcsolat bizonyos ügyekben való egyetértés alapján, más ügyekben nem egyetértve.

Még a magánviszonyokban is így van: nemigen létezik baráti vagy szerelmi viszony, melyben a felek mindenben egyetértenek.

190 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr9118794432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tapi2021 2025.02.12. 17:14:49

@Gery1987: Semmiben nem különbözik! Szavakban, nüanszokban. Csak te vagy talán túl fiatal, ezért neked még minden (újracsomagolt) vicc új.

Tapi2021 2025.02.12. 17:16:44

@vergyula: @Boldeone2: Nyugi megnézem, csak meló van. :-)
Mindig érdekeltek a jó agitprop filmek.

Gery1987 2025.02.12. 17:24:31

@Tapi2021:

Ja szerinted nincs a leírt szónak értelem mert az hozol ki belőle amit akarsz akkor sajnállak

Alöksz Róz Unbanned 2025.02.12. 17:30:19

@Gery1987: "A demszoc irány alapja a szocializmus, közvetlen demokrácia, munkahelyi demokrácia, dolgozói kollektív tulajdon..." - de mi az hogy munkahelyi demokrácia.
én még mindig nem értem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.12. 17:41:02

@Alöksz Róz Unbanned:

A BKV meghatározza milyenek legyenek a járatok. A dolgozók azonban összejönnek és megszavazzák, esős napokon ne járjon a földalatti. Továbbá döntenek: a 7-es busz inkább menjen Szentendrére, mert az szebb környék.

Boldeone2 2025.02.12. 17:41:38

@Tapi2021: És csupa VÉLEMÉNYES dolog, hogy ki szerint előrelépés pl. az alapítványi fenntartású egyetem, ki szerint visszalépés."

- Miben léptek előre? Többet keresnek pl a dolgozók? Lófact! Pár ember- fideszközeli - viszont tényleg megszedte magát

A Kuratórium lényegében tulajdonosi jogokat gyakorol, ami alkotmányellenesnek tűnik...

Gery1987 2025.02.12. 17:50:02

@Alöksz Róz Unbanned:

"Az üzem a munkásoké.
A vállalat legfőbb irányító szerve a dolgozók által demokratikusan megválasztott munkástanács.
A munkástanács saját igazgatói bizottságot választ, amely a munkástanács állandó szerve.
Az igazgató az üzem alkalmazottja. Az igazgatót és a fontosabb munkakört betöltő alkalmazottakat a munkástanács választja. A választást megelőzi az igazgatói bizottság által nyilvánosan meghirdetett pályázat.
Az igazgató a vállalat ügyének intézője, a munkástanácsnak felel.
A munkástanács fenntartja magának a következő jogokat:
A) Jóváhagyja a vállalat valamennyi tervét.
B) Dönt a béralap megállapításáról és felhasználásáról.
C) Az összes külföldi szállítási szerződés megkötéséről.
D) Valamennyi hitelügylet lebonyolításáról.
Vita esetén valamennyi dolgozóra nézve a munkaviszony keletkezéséről és megszüntetéséről ugyancsak a munkástanács dönt.
Jóváhagyja a mérlegeket, és dönt a vállalat részére megmaradt nyereség hovafordításáról.
Saját kezébe veszi a vállalat szociális ügyeinek intézését."

Egy részlet 56 munkastanacsainak követeléseibol.

Gery1987 2025.02.12. 17:52:59

@Alöksz Róz Unbanned:

A.munkahelyi demokrácia alapja hogy ahogy a polgárok beleszólnak az állam ügyeibe, úgy a munkahelyek ügyeibe is.
Hisz végső soron mindegyik alapja a dolgozó nép és érte kell hogy legyen.
Az állam nem az elit tulajdona, az erő és isten jogán...az erőforrások, a gazdasági termelés feletti kontroll sem lehet egy kisebbség proivilegiuma.

Gery1987 2025.02.12. 17:55:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

És ha ez nem működik akkor majd módosítanak rajta...
Szemben Lázár janival aki baszik arra te mit akarsz még gyalogolni kell a síneken.

Értjük hogy lusta szervilis kisember vagy aki az urak döntéseire vár és csontig leszopja kritika nélkül...nem kell állandóan bizonyítanod.

vergyula 2025.02.12. 18:00:40

@Tapi2021: "Mindig érdekeltek a jó agitprop filmek."
Akkor inkább Vitya dekurvajólkezeltükacovidot c. alkotását ajánlom.

vergyula 2025.02.12. 18:01:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "esős napokon ne járjon a földalatti."
Pont a földalatti, ahol nem számít az eső?

Tapi2021 2025.02.12. 18:13:59

@Gery1987: "Engedd el..ne gondolkozz... "

Lehet, hogy ezt kéne. Nektek is bejött. :-)

Alöksz Róz Unbanned 2025.02.12. 18:14:16

@Gery1987: "A.munkahelyi demokrácia alapja hogy ahogy a polgárok beleszólnak az állam ügyeibe, úgy a munkahelyek ügyeibe is." - de milyen ügyekbe és hogyan

mert eddig még csak annyit írtál, hogy hát a munkahelyi demokrácia az a munkahelyi demokrácia.

Tapi2021 2025.02.12. 18:19:48

@Gery1987: "Lett államszocializmus. Ez ellen keltek fel 56 bán is...."

A lengyelek melletti szolidaritási tüntetésen?

Gery1987 2025.02.12. 18:22:40

@Alöksz Róz Unbanned:

Céges és munkavegzesi ügyekben.
Amikben most egy részvényes igazgatótanács vagy egyszemélyben a tulajdonos dönt.

Gery1987 2025.02.12. 18:23:12

@Tapi2021:

Engedd el a történelmet meg a baloldalt mint témát mert hülye vagy hozzá mint a segg.

Tapi2021 2025.02.12. 18:23:42

@Boldeone2: "- Miben léptek előre? Többet keresnek pl a dolgozók? Lófact! Pár ember- fideszközeli - viszont tényleg megszedte magát"

Ez ennél sokkal érdekesebb, érdemes utánaolvasni!

"A Kuratórium lényegében tulajdonosi jogokat gyakorol, ami alkotmányellenesnek tűnik... "

De nem az.

Tapi2021 2025.02.12. 18:25:12

@Alöksz Róz Unbanned:

"@Alöksz Róz Unbanned:

"Az üzem a munkásoké."

Érted, lett egy üzem. Az a munkásoké LETT...
Így indul.

Tapi2021 2025.02.12. 18:27:27

@Gery1987: Sokszor írtam neked, mi akadálya, hogy ilyen munkástanácsos üzemeket hozzatok létre?

Semmi.

Tapi2021 2025.02.12. 18:32:46

@vergyula: Szerintem jól kezelték. Elsők között lett vakcinánk, több forrásból, elég lélegeztető gép, flottul ment a tömegek beoltása, az eü. bírta a terhelést, amikor kellett besegített a honvédség...

Szervezett és gördülékeny volt minden.
Ahogy lehetett vigyáztak az öregekre, a diákokra...

Mi gond volt ezzel?

Gery1987 2025.02.12. 18:33:16

@Tapi2021:

Ja megépítették a munkások.

De logikadat követve akkor a magyar allamdolgaiba te mit pofázol bele? Te alapították? Te hozzád létre?

Nem.

Logikad szerint a honfoglaló elitnek kéne ma is abszolút hatalommal irányítania, kormányoznia...

Neked semmi közöd hozzá.

Gery1987 2025.02.12. 18:34:42

@Tapi2021:

Mondjuk az hogy egy profitorientált gazdaságban nem lennének versenyképesek mivel a dolgozó nem zsakmanyolna ki magát..

Gery1987 2025.02.12. 18:37:30

Továbbá logikad szerint sehol a vilagon nem legitim a demokrácia hisz az úgy lett hogy a többség erővel elvette a hatalmat az abszolutista autoriter elittol felkeléssel forradalommal.

Tapi2021 2025.02.12. 18:39:19

@Gery1987: "Ja megépítették a munkások."

Vagyis valaki a SAJÁT PÉNZÉBŐL megépíttette, KIFIZETTE a munkásoknak is a munkájuk ÁRÁT, működtette, aztán a munkások elrabolták tőle.
Tényszerűen. Rohadt tolvaj banda.

Ha a munkások építették maguknak, most miért nem építenek???

Tapi2021 2025.02.12. 18:42:09

@Gery1987: "De logikadat követve akkor a magyar allamdolgaiba te mit pofázol bele? Te alapították? Te hozzád létre?"

Mert állampolgárként ez az állam az enyém is! Más vállalkozása meg NEM!

És nem vagyok kommunista, mint te, hogy azt gondoljam, minden az enyém. Mindenki tulajdonához jogom van, mert...

Ez a te elbaszott "logikád", amikor sehogyan össze nem tartozó dolgokkal akarod a rablást igazolni.

Tapi2021 2025.02.12. 18:45:42

@Gery1987: "Mondjuk az hogy egy profitorientált gazdaságban nem lennének versenyképesek mivel a dolgozó nem zsakmanyolna ki magát.. "

Kifogás.

Láttuk milyen az, amikor nem zsákmányolták ki magukat. Egyrészt kurvára ki volt az egyszerű melósok többsége zsákmányolva, szarért-hugyért dolgoztak, építették a szocializmust, másrészt meg mivel nem volt verseny, hatékonyság sem volt, csőd lett a vége.

Soha többé szocializmust! Semmilyen álarcban.

Tapi2021 2025.02.12. 18:51:50

@Gery1987: "Továbbá logikad szerint sehol a vilagon nem legitim a demokrácia hisz az úgy lett hogy a többség erővel elvette a hatalmat az abszolutista autoriter elittol felkeléssel forradalommal. "

Ennek sincsen semmi köze ahhoz, hogy elrablod mások tulajdonát, mert úgy érzed jogod van hozzá.

És de, a szocializmusodban az a jó, hogy már kipróbáltuk! És szar volt!

Ahogy szar volt a nagy francia vérengzés is, mi jött utána? Napóleon és császárság.

Ugye Pál apostol is azt írja, vizsgáljatok meg mindent, ami jó tartsátok meg, ami nem azt dobjátok ki.
A szocializmus számtalan verziója ki lett próbálva, meg lett vizsgálva világszerte.
Oda került, ahová való.

Ami jó volt benne, az meg beépült a demokratikus politikai berendezkedésű, kapitalista gazdaságú rendszerbe. És ez így van jól.

vergyula 2025.02.12. 19:08:16

@Tapi2021: Nézd meg néhány eüs reakcióját. Nézd meg a halálozási statisztikákat országonként. Nézd meg a lélegeztetőgépek beszerzésének részleteit.
Deja-vum van.

Gery1987 2025.02.12. 19:39:51

@Tapi2021:

Vannak szövetkezetek ma is több tízezres létszámmal, már meséltem róla csak kurvara leszarod.
De leváltani nem tudják a tőkés modellt ebben a rendszerben azért amit mondtam.

Gery1987 2025.02.12. 19:41:22

@Tapi2021:

Nem a tiéd az állam a logikad szerint hanem a magyar nemessége.

Pont a francia forradalom és a felvilágosodas amit úgy utaltok mondta azt hogy nem, az állam a népe, azoje akik működtetik lakják akik viselik terheit...

Gery1987 2025.02.12. 19:42:10

@Tapi2021:

A rohadék nép is elvette a királytól az allamat. Szörnyű.

Gery1987 2025.02.12. 19:52:22

@Tapi2021:

Az "en szocializmusom" nem a kádári sztálini államszocializmus, ahogy gondolom a tiéd sem a korai gyerek munkás kapitalizmus vagy ami egy banakoztarsasagban van....bár ki tudja. Elégge libertarianusak a nézeteit...

Ebből is látszik fingós nincs az egészről és nem tudsz szöveget értelmezni vagy a törzsi bubid nem engedi be a más álláspontokat.

Felvilágosodás nélkül ma nem itt pofaznal és orbanod se lenne sehol se.
A helyedben nem beszélnek ellene hülyeségeket.
Vagy te is vissza akarsz menni a középkorba?

Alöksz Róz Unbanned 2025.02.12. 19:53:00

@Gery1987: hát eddig nem úgy tűnik, hogy ez nagyon végig van gondolva :-)
na de tehát akkor minden ügyben.
és hogyan, a cég minden dolgozója legyen igazgatótanácsi tag azonos jogkörrel minden ügyben döntve?

Tapi2021 2025.02.12. 20:08:23

És ilyen is van a való világban!:

"Magyar támogatásból épült újjá több iskola, óvoda és rendelőintézet Kijev környékén

A magyar kormány iskolát, óvodát, rendelőintézetet, okmányirodát, illetve szolgáltató központot épített újjá Kijev környékén - jelentette be a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára szerdán a közösségi oldalán.

Magyar Levente közlése szerint a háború óta negyedszer jár Kijevben; míg kedden a politikai konzultációké volt a nap, a szerda azoknak a humanitárius akcióknak, tevékenységeknek az áttekintésével telt, amelyeket itt, Kijev környékén végeznek, hiszen Kijev környéke Ukrajna azon részei közé tartozik, amelyek nagyon súlyos háborús pusztítást szenvedtek el még a háború első hónapjaiban.

"Amikor kivonultak az orosz erők, kiszorultak innen 2022 nyarára, akkor Magyarország az elsők között volt Ukrajna partnerei sorában, amelyek megjelentek itt és felmérték a károkat, elkezdték a helyi hatóságokkal a konzultációkat arról, hogy mire van valójában szükség, ha humanitárius segítséget tudunk hozni a térségbe" - idézte fel az államtitkár.

Mint hangsúlyozta, "Magyarország fegyverrel nem támogatja Ukrajnát, fegyverrel nem támogatja ezt a háborút. Mi azt a fajta emberközeli segítséget szeretnénk megadni napi szinten a nélkülözőknek, amelyekkel életeket tudunk jobbá tenni, és ezt a tevékenységet folytatjuk is következetes módon immár harmadik éve".

Az államtitkár szólt arról, hogy "Kijev környéke, noha messze esik a Kárpátoktól, messze esik attól a világtól Ukrajnában, amit mi igazán ismerünk, Kárpátaljától, egy nélkülöző térséggé vált a háború okán. Itt éppen most hallottam a legfrissebb számokat: a 720 iskolából Kijev megyében 250 pusztult el, vagy szenvedett nagyon súlyos károkat a harcokban. El lehet képzelni, hogy ez hány gyereket érint".

Hozzátette, hogy gyerekek tízezreiről van szó, akik nem tudtak akár éveken keresztül iskolába vagy óvodába járni.

"Mi a gyerekekre koncentrálva itt ebben a térségben egy nagyszabású programot indítottunk, óvodát építettünk újjá, iskolát építettünk újjá, rendelőintézetet, olyan okmányirodát a szülőknek és olyan szolgáltató központot, hivatalt, ahol tudják az ügyeiket intézni anélkül, hogy a gyerekeiktől távol kéne lenniük" - emelte ki, hozzátéve, hogy a magyar kormány célja a mindennapi élet megkönnyítése volt a régióban.

"Ennek jegyében vagyunk ma itt, abban az iskolában, amelyet néhány hónap múlva vissza tudunk adni az itteni gyermekeknek, hogy szeptemberben megkezdhessék tanulmányaikat" - zárta szavait Magyar Levente Kijevben."

Tapi2021 2025.02.12. 20:12:52

@vergyula: Finnyogás. Nyilván az eü. is tele van Gerykkel, Boldikkal... :-)
Megy mindenhol a mindenszarizmus. Nagy tehertétel ez az országnak.

A valóság meg az, amit írtam, a kormány gyorsan reagált és megtett mindent, ami lehetséges volt. És nem, nem jártak körbe a fideszesek, hogy öljék az embereket. Maguktól és a vírustól haltak meg, nem azért, mert a kormány nem tett semmit.

Tapi2021 2025.02.12. 20:15:36

@Gery1987: Miért kéne leváltani, ami jó?

Ha meg tudnak működni egymás mellett, akkor mi a gond? Aki szövetkezetben akar dolgozni, vagy kommunában menjen oda. Aki meg inkább kizsákmányoltatná magát, némileg több pénzért, az meg a "tőkésekhez".

Gery1987 2025.02.12. 20:17:00

@Tapi2021:

Nem gondolnám hogy jó ami van.
Ahogy feudalizmus sem volt jó annak ellenére hogy működni működött, sokáig nem volt más és sokáig tartott.

Gery1987 2025.02.12. 20:19:41

@Tapi2021:

Nem gondolnám hogy jó ami van.
Ahogy feudalizmus sem volt jó annak ellenére hogy működni működött, sokáig nem volt más és sokáig tartott.

Tapi2021 2025.02.12. 20:20:15

@Gery1987: "
A rohadék nép is elvette a királytól az allamat. Szörnyű."

Amint írtam, kipróbáltunk új megoldásokat, és ami jó volt, működőképes - plurális demokrácia és magángazdaság kombója - azt megtartottuk. Ami meg nem működött - szocialista rendszerek egyike sem - azt eldobtuk.

Nem kellenek újabb próbálkozások. Nem győzzük újjáépíteni az országot a balos rendszerek után.

Most is azt nyögjük. Ezért vagyunk jócskán elmaradva Európa nyugati felétől, ahol nem dúlt a szocializmus.

Gery1987 2025.02.12. 20:21:12

@Alöksz Róz Unbanned:

Egy gyors 56 is példa volt ami valóban gyors volt és nem volt részletekig kimuvelve. De találsz a neten erre rengeteg mindent.
Telefonon most írni alig tudok nemhogy kikereseek jobb részletesebb forrást neked:)

Gery1987 2025.02.12. 20:22:12

@Alöksz Róz Unbanned:

Nem, nem minden dolgozó. Már régen is mondtam ez nem azt jelenti hogy Marika a takarító dönt milliárdos beszerzéséről...

Tapi2021 2025.02.12. 20:23:02

@Gery1987: "Ebből is látszik fingós nincs az egészről és nem tudsz szöveget értelmezni "

Pontosan értem, hogy te azt HISZED, hogy mást gondolsz, mást akarsz, mint az elődeid. Csak ez nem így van.
Variációk egy témára.

Gery1987 2025.02.12. 20:25:29

@Gery1987:

A lényeg hogy donthetsz arról ki legyen vezető pozícióban, melyik szakember legyen, meddig, merre megyünk, mi a cél...
Nem beleszuletni a pozícióba és nem a részvény dönt, a magantulajdon kizarolagossaga.

Gery1987 2025.02.12. 20:26:50

@Tapi2021:

Akkor tehát te is hiába mondod hogy nem vagy fasiszta és nem erről beszélsz, mindegy mit hiszel...a lényeget tekintve az vagy?:)

Tapi2021 2025.02.12. 20:31:43

@Gery1987: "Felvilágosodás nélkül ma nem itt pofaznal és orbanod se lenne sehol se.
A helyedben nem beszélnek ellene hülyeségeket.
Vagy te is vissza akarsz menni a középkorba? "

Nem, de az un. felvilágosodás az én értékrendem szerint több kárt hozott, mint hasznot.
Kezdve pl. az ateizmussal, materializmussal (ami ugyanúgy HIT), keresztény és egyház ellenességgel, Isten lecserélésével az emberre..., stb.
Arról nem beszélve, hogy micsoda vérfürdővel járt.

Már írtam, én nem hiszek a tömeggyilkosság általi reformokban, társadalom jobbításban.

Ezért nem hiszek a reformációban sem, hogy az Istentől való lenne, mivel tömeggyilkosságokkal, rablásokkal, borzasztó ellenségeskedéssel járt.

Egészen bizonyos, hogy az egyházat nem így kell jobbítani. (És a társadalmat sem.) Hanem úgy, ahogy a szentek tették, alázattal, nulla erőszakkal, csak a példájuk, az odaszánt alázatos életük által.
És ehhez még kereszténynek sem kell lenni, lásd Gandhit!

A gyilkolás nem Isten szándéka szerint való.

Gery1987 2025.02.12. 20:46:08

@Tapi2021:

Szerinted. De ez egy szélsőséges álláspont és semmi alapja. A társadalmi változások gyakran veresek, ez nem érv.

Ha a hatalom nem enged, nincs mód reformra akkor ez van...

Gery1987 2025.02.12. 20:47:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Neked nincs szükséged. Neked demokrácia sem kéne.
Te csak azt akarod hogy ott fenn majd valakik hozzanak jó döntéseket és kész...szerencsejáték.
Csak megmozdulni ne kelljen.

Boldeone2 2025.02.12. 21:10:04

@Tapi2021: Nem, de az un. felvilágosodás az én értékrendem szerint több kárt hozott, mint hasznot.
Kezdve pl. az ateizmussal, materializmussal (ami ugyanúgy HIT), keresztény és egyház ellenességgel, Isten lecserélésével az emberre..., stb.
Arról nem beszélve, hogy micsoda vérfürdővel járt."

- Már megint hülységeket beszélsz! MINDENT a felvilágosodásnak köszönhetünk! A szabad társadalmat, a demokráciát, a liberalizmust, a tudományos gondolkodást ( ahol van...!

Az egyház, a vallás nevében milliókat öltek meg a történelem során!

Tapi2021 2025.02.12. 21:15:54

@Gery1987: Én vajon milyen fasiszta dolgokat mondtam? Milyen fasiszta utópián morfondírozok?

Tudod, némi alap is kell a minősítéshez.

Tapi2021 2025.02.12. 21:19:30

@Boldeone2: A "felvilágosodás" nevében és következtében is! Sőt!

És semmivel sem jobb, racionálisabb hit, mint Istenben, egy tervezőben hinni, amikor tele van a világ rendkívül komplex rendszerekkel, amelyek nem az anyagra, mint létrehozóra mutatnak.

Gery87 2025.02.12. 21:53:14

@Tapi2021:

Logikád szerint ez nem számít, hisz én se mondom hogy legyen kommunizmus, tervgazdaság meg egypártrendszer, mégis azt mondom "ez nem számít, amit én akarok az kommunizmus akkor is ha nem tudok róla":D végeredményeben komcsi vagyok és kész.

Végeredményben akkor te fasiszta vagy.

Boldeone2 2025.02.12. 22:10:18

@Tapi2021: A felvilágosodásban nem hinni kell, az nem hit vagy ideológia, hanem maga a mindennapi normalitás- amit normálisabb helyeken- meg lehet élni

Te a teremtő Istenben, vagy a fenntartóban hiszel? Mert a "fenntartás" az láthatóan nem működik...Lehetetlen mind a 8 milliárd ember életére " ránézni"...

Gery87 2025.02.12. 23:00:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor az állam esetében is a ballib szakértősködés kell nem? Amit úgy utáltok?

Hát te meg a többi kisember mit pofáztok bele bármibe?
Szavazni? kormányra juttatni? Hogy van pofád?

Értesz a közgazdaságtanhoz meg a diplomáciához stb? Nem.
Majd te szólsz bele abba honnan kell gázt venni meg hogy kivel kell jóba lenni? Meg adjunk e pénzt Ukrajnának?
Úristen
MI a fasz közöd van hozzá?

Egy egész államot vezetni bazmeg...te gyökér..hát az nem egy kurva ABC!

Akkor menjél kapálni bazmeg, ne okoskodjál hogy mer a "gyurcsány jobb vot"? meg hogy "normalitás", mit értsz te ehhez?
Semmit.
Kussoljál, huzzá dogozni!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.13. 06:52:58

@Gery87:

"Egy egész államot vezetni"

Eddig még munkahelyi demokráciáról beszéltél, ami egyrészt káros, másrészt semmi értelmes.

A dolgozó jó munkakörülményeket és bérezést akar, nem szavazni dolgokról, melyek a vezetőség dolga.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.13. 06:53:58

@_Neville:

Nem vagyok dohányos.

De nem láttam ilyet, bár lehet, hogy csak én nem láttam, mert eleve nem nézek ilyesmit.

Gery87 2025.02.13. 11:12:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mond , tudsz olvasni?
Én se mondtam hogy nem kell, annyi volt a lényeg hogy ezek az emberek a vezetőkkel együtt hogy kerülnek pozícióba. A dolgozók választják őket vagy a sem.

Gery87 2025.02.13. 11:14:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Eddig még munkahelyi demokráciáról beszéltél,...."

Jaj, ne, ne értsd a párhuzamot véletlenül se, éretetlenkedjél bazzeg..

Magyarul a szokásos bullshit fasság megint, érdemi választ erre a párhuzamra nem tudsz adni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.13. 11:14:45

@Gery87:

Erre semmi szükség.

Ilyet senki nem is igényel.

A dolgozó jó fizetést, jó körülményeket akar. Ha vállalkozó akar lenni, akkor céget alapít.

Semmi szükség az egész országból kényszervállalkozót csinálni.

Gery87 2025.02.13. 11:55:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ezt már megbeszéltük ...nem pont olyan. Jobban hasonlít a demokratikus közügyekben való részvételhjez. Egy lakógyűléshez...ott se te szereled meg a kapucsengőt.
De döntesz róla hogy legyen e megcsinálva, adunk e rá pénzt és mikor meg kinek és mennyiért...

"A dolgozó jó fizetést, jó körülményeket akar."

Tényleg? Most ezzel nem mondtál valami rendkívülit.
A kérdés az mint egy államnál: rábízzuk ezt egy despotára és reménykedünk benne hogy tényleg jó lesz amit csinál, vagy beleszólunk a minket érintő ügyekbe.

"Semmi szükség az egész országból kényszervállalkozót csinálni."

Jó értjük hogy nem érted, nem kell leírni százszor.

Gery87 2025.02.13. 11:57:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

DK-s duma:)
Mi van veled, ballib lettél?
Most hírtelen "jöjjenek a szakértők"...?

Egyébként mit nem értesz? A szakértőket nem lehet megszavazni?

Érdekes hogy szerinted egy államot vezetni, annak dolgaiba beleszólni lehet "populistán" a nép akaratával, egy céget meg nem...a kisemberre rá lehet bízni egy országot, de egy ABC-t már nem:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.13. 13:11:40

@Gery87:

Egy adott tevékenységhez szakértő kell. Ez ballib nézet?

Tapi2021 2025.02.13. 14:55:56

@Boldeone2: "Lehetetlen mind a 8 milliárd ember életére " ránézni"... "

Embernek.

vergyula 2025.02.13. 15:00:14

@Tapi2021: De lehet, hogy Isten olyan, mint a gének. Hagyja a dolgokat maguktól menni, csak néha avatkozik be.

Tapi2021 2025.02.13. 15:00:38

@Gery87: "A szakértőket nem lehet megszavazni?"

Nem. Hiába szavazol, hogy mától Sanyi te vagy a szakértő... Ha Sanyi nem szakértő. :-)

Ha meg az, akkor minek szavazni, akkor is ő a szakértő! Nem érted, ugye?

Tapi2021 2025.02.13. 15:05:44

@vergyula: Isten nem egy része a világnak, és van valahol, aztán beleszól vagy nem. Ő maga minden, mindenben.
Tehát minden BENNE történik.

"Benne élünk, mozgunk és vagyunk." - mondja az Írás.

Az emberi történelembe meg persze vagy beavatkozik vagy nem. Leginkább nem. Pláne, hogy úgy is tudja, mikor, mi jön.

Jézus és a próféták tanításaival, az üzeneteivel beavatkozott az biztos.

Gery1987 2025.02.13. 15:16:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Eddig nálatok az volt a narratív a hogy a "ballib technokrata szakertoskodes" helyett a kisemberek álltal választott és általuk irányt mutatott emberek kellenek.

Most meg libertarianus meritokrata technokrata nezoponttal ervelsz miért ne pofázol bele a kisember a dolgokba.

Gery1987 2025.02.13. 15:19:19

@Tapi2021:

De pontosan értem hogy nem érted.

Sanyi nem lesz szakértője annak amihez nem ért.

De ha ért hozzá akkor is lehet egy másik szintén hozzáértő közül választani.
Ahogy neked se jó akármelyik államtitkár vagy miniszter minielnoknek hanem Orbán kell.
Nem érted ugye?

Nem érted a demokráciát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.13. 15:23:18

@Gery1987:

Mert vannak kérdések, ahol nem szakértelem kell, hanem elvi döntés, majd aztán jöhet a szakértő.

A ballib hiba az, hogy azt állítja, minden szakmai kérdés. S látezik semleges szakma mindenben.

Gery1987 2025.02.13. 16:22:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Te is azt állítod a gazdaságban, cégeknel minden szakmai kérdés.
Az emberi tényező meg a többségi akarat, vélemény nem számít.
Ebben pont olyan neolib technokrata vagy mint ők.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.13. 17:19:03

@Gery1987:

A dolgozók érdekvédelme fontos. De ez nem munkahelyi demokrácia. A munka menetét a vezetőség döntse el, ne szavazás.

Gery1987 2025.02.13. 18:24:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A jobbágyok védelme fontos. De ez nem demokrácia. Az állam irányítását a felkent elit döntse el, ne szavazás?

Gery1987 2025.02.13. 19:48:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Miért akarsz arról szavazni amihez nem értesz?: az államugyekhez?

vasútihíd 2025.02.13. 19:50:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: sok társaságban lehet szavazni dolgokról meg a vezetőségről ha részvényt vesz benne az ember. mondjuk én sose értettem hogy miért tenném ha nem értek a cég tevékenységéhez.

Gery1987 2025.02.13. 20:10:02

@vasútihíd:

Sokan úgy ülnek bent az igazgatótanácsában hogy a részvényeik miatt ezt megtehetik.
Vagy úgy lesznek vezető pozícióban hogy megoroklik...
Birca álomvilágban el.
Vannak a "szakértő" tőkések a vezetésben akik mindenhez is értenek, ellenben a hülye munkás aki 30 éve ott van és maga is szakember a maga területen az kussoljon.

Nekem meg pont az a tapasztalatom minden munkahelyen hogy a dolgozók viszik a boltot...a vezetők jelentős része még semmirekello, ha két hónapig nem jönnének be semmi nem állna meg.

vasútihíd 2025.02.14. 06:52:15

@Gery1987: a liberális szakértelem a kisembereket kiteszi a tőkés kizsákmányolásának. ez a libero-kapitalista rendszer egyik alappillére. de már rogyadozik.

Gery87 2025.02.14. 10:59:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A dolgozók is értik mit csinálnak és mi az érdekük egy munkahelyen.

Gery87 2025.02.14. 10:59:48

@vasútihíd:

Sajnos nem rogyadozik még..

Gery87 2025.02.14. 11:00:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Te meg akkor kevered a polgárt a jobbággyal.
Jobbágy vagy tehát nem értesz hozzá.

Tapi2021 2025.02.14. 11:33:47

@Gery1987: Mindenki nem lehet a legjobb vagy egyformán jó adott szakmában vagy feladatra.
Ergo, mindig a lehető legjobbat kell, ésszerű a vezetői posztra tenni. Ha meg így van, ez nem szavazás kérdése!
Hanem kiválasztódásé.

Tapi2021 2025.02.14. 11:40:06

@Gery1987: @vasútihíd: A részvényesek, hozzá nem értők, hozzáértőket ALKALMAZNAK, hogy aztán ők a megfelelő döntéseket meghozzák!!!!

A megfelelő vezetőt tehát KIVÁLASZTJÁK nem megszavazzák. Szavazás esetleg akkor lehetne, ha a posztra több, nagyjából azonosan felkészült szakember jelentkezik.

Olyan nincsen, hogy Sanyi bunkó volt, nem adott fizetésemelést (mert nincs rá fedezet), ezért váltsuk le egy random Józsira, aki majd ad. (Vagy mert ő párttag.) Ettől bukott el a szocializmus gazdaságilag.

Tényleg nem világos?

Tapi2021 2025.02.14. 11:51:56

@Gery1987: "Nekem meg pont az a tapasztalatom minden munkahelyen hogy a dolgozók viszik a boltot...a vezetők jelentős része még semmirekello, ha két hónapig nem jönnének be semmi nem állna meg. "

Egyrészt ez azt mutatja, hogy a vezetők jól rakták össze a céget! A megfelelő embereket alkalmazták a megfelelő posztokon, EZÉRT önjáró a cég!

Másrészt, az, hogy te nem látod a főnököt csavarozni, nem jelenti azt, hogy nem dolgozik.

Érdekes adalék saját életemből: igazgatóként szívtam ezt meg én is, hogy túl jól raktam össze a céget és egy idő - több, mint tíz év - után a tulajdonos nem "látta", hogy mit csinálok én. Például alkalmaztam egy ó pályázatírót, őt összehoztam a megfelelő szakemberrel a pályázatot kiíró hivatal oldaláról, és évről évre tök jól mentek a pályázatok! Gyakorlatilag CTRL C, CTRL V-vel. Szinte csak a dátumot kellett átírni.

Na ebből az lett, hogy a tulaj látta, hogy milyen sikeres a PÁLYÁZATÍRÓNK, de mit csinálok én? ... Stb.
És ez más területeken is így volt.
Ahol flottul mentek a dolgok, ott nyilván azért, mert az alkalmazottam csinálta jól a munkáját, amire én vettem fel.
"Na de mit adtak nekünk a rómaiak...?"

Gery87 2025.02.14. 12:58:19

@Tapi2021:

:D
De szavazás kérdése, ahogy a politikában is, nem "kinő" a földből a politikus hanem megválasztjuk.
Elvileg legalábbis...ez lenne a normális.

nyilván egy szakembernél is ha jól csinálja a dolgát és tapasztalt szakember lesz akkor mindig nagyobb esélye lesz elnyerni a vezető poziciót és ez lesz a munkások érdeke is...

Gery87 2025.02.14. 13:00:53

@Tapi2021:

Ne legyél már hülye bazmeg.

"A részvényesek, hozzá nem értők, hozzáértőket ALKALMAZNAK, hogy aztán ők a megfelelő döntéseket meghozzák!!!!"

Erről pofáztam neked régen is te szerencsétlen!
Hogy a dolgozók is alkalmaznak szakembert és döntene róla ki legyen...

"Az igazgató az üzem alkalmazottja. Az igazgatót és a fontosabb munkakört betöltő alkalmazottakat a munkástanács választja. A választást megelőzi az igazgatói bizottság által nyilvánosan meghirdetett pályázat."

Gery87 2025.02.14. 13:03:18

@Tapi2021:

"Egyrészt ez azt mutatja, hogy a vezetők jól rakták össze a céget! A megfelelő embereket alkalmazták a megfelelő posztokon, EZÉRT önjáró a cég!"

:D igen a dolgozók működtetik.

Jó marketinges lennél: "nem a munkám felesleges és pénzpocsékolás, hanem csak önjáró a cég":D
Aztakurva...

Tudod mit akarsz bemagyarázni? Hogy a villanyautón miért van kurbli:)

Gery87 2025.02.14. 13:03:53

@Tapi2021:

"Másrészt, az, hogy te nem látod a főnököt csavarozni, nem jelenti azt, hogy nem dolgozik."

Nem, nem erről volt szó, ne dedozzunk mér.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása