magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Vakondérzékelési index

Éjjel-nappal harsogják a médiák, hogy elszaporodtak a vakondok.

Aztán felmérést végeznek a kutatók, megkérdezik az emberek, hallottak-e a vakondokról.

Hát persze, hogy hallottak! Hiszen mindenhonnan erről van szó.

Szóval rendkívül magas lesz a vakondérzékelési index.

Na, a korrupcióérzékelési index is ilyen. Nem mutat semmit arról, milyen a korrupció mértéke. Azt mutatja, sikeres volt a kampány a róla való beszédet illetően.

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr618794632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.13. 12:24:55

Ez annyira így van, hogy a portugál tévé is ezen rugózik most orrvérzésig, és annyira nem megy, hogy már a tíz évvel ezelőtti Sócrates ügyet veszik elő.
Akkor bohóckodtam épp arrafelé (2014-15) amikor a legdurvább merkelcsomagos megszorítás volt és nem is csukták volna le Sócratést, ha ez nincs (ő tevőlegesen hozzájárult a katasztrófához)

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.02.13. 14:13:32

Sajnos a marketing fontosabb dolog, mint a valóság, mert az emberek nagy többsége SEGG HÜLYE. Jobban elhiszi, amit a hatalmasok mondanak, mint amit a saját szemével lát.

Virág elvtárs ide vonatkozó mondása:
"Ezeken lovagol maga? Amit a vaksi szemével lát? A süket fülével hall? A tompa agyával gondol? Azt hiszi, fölér az a mi nagy céljaink igazságához?!"

Nevem senki. 2025.02.13. 14:13:43

Már 10 éve mi vagyunk a legkorruptabbak és még legalább 10 évig mi leszünk.

Talán valamit javított volna a helyzeten, ha nem fogadtak volna el annyi guruló dollárt.

vasútihíd 2025.02.13. 16:42:19

ez olyan mint a buzifelvonulás. túltolják így már pont az ellenkező hatást érik el velük.

MEDVE1978 2025.02.13. 17:30:12

Pedig bizony így van. Attól függetlenül, hogy a nyugat mennyire propagálja vagy nem. Ugyanis maga a NER egy olyan konstrukció, ami a források átirányítására lett létrehozva. Mivel a NER gyakorlatilag az egész országot uralja és számos gazdasági szektort is tulajdonol, ezért a korrupció magas szintű.

Természetesen itt nem a piti korrupcióról van szó, mert az ellen persze van küzdelem. A vesztegetést átvevő orvost, autós vizsgáztatót stb. a korábbiaknál sokkal hatékonyabban és nagyobb hévvel üldözi az állam. Itt elsősorban arról van szó, hogy az autópálya többszörösébe kerül, mint a szomszéd országokban vagy arról, hogy a stadionok is.
Esetleg meg lehet nézni a Lézer János kedvenceként prezentált 294 milliárd forintos mohácsi híd tervét, ami biztos vagyok benne, hogy a brutális nehézségű magyar alföldi terület miatt kerül ilyen sokba. Ezt össze nem lehet hasonlítani a horvát 2,5 km-es (bosnyák területet elkerülő célú) tengeri híddal, ami 525 millió EUR-oba, azaz kb. 210-220 milliárd forintba került.

Az más kérdés, hogy sokan elfogadják azt, hogy a NER ezt teszi, mert egyetértenek a politikai céljaival, sőt, magyar tőkésosztályról fantáziálnak, ami majd tesz a magyar fejlődésért. Csakhogy ilyen nem nagyon van, a NER azokat az üzletágakat szállta meg, amelyek lokálisak és különböző trükkökkel, szabályozásokkal ellehetetleníthetők benne a külföldi befektetők (bankok, turizmus, építőipar, vendéglátóipar, mezőgazdaság stb.)

A magyar ember ezt, a hiányzó pénzeket és Mészáros Lőrinc világrekord gazdagodását érzi korrupciónak.

vergyula 2025.02.13. 17:36:21

@MEDVE1978: Hát Medve, ezt olyan szépen leírtad, hogy felállt, már megbocsáss. :)

MEDVE1978 2025.02.13. 17:36:49

A NER működésére tipikus példa a Nemzeti Kommunikációs Hivatal működése. Ennek nagyjából két célja van:
1. A kormány az összes érdemi állami finanszírozású kommunikációt a Hivatalhoz csatornázza be. Ez ezer milliárdos nagyságrend évente. Az első cél természetesen a kontroll, hogy csak olyan kommunikáció mehessen ki, ami tetszetős.
2. A másik, fontosabb cél, hogy kötelező az NKH alvállalkozóival dolgoztatni, amelyek döntően Balásy Gyula cégcsoportjai. Ők az elmúlt években több ezer milliárd forint pénzt kerestek ezzel az együttműködéssel. Az áraik általában jelentősen meghaladják a piaci árat.

Nemrég egy állami cégnél dolgozó ismerősöm kommunikációs szolgáltatást akart megrendelni és csak úgy viccből megnézte, hogy a piacon mennyiért érhető el. Az NKH által kötelezően rájuk testált cég árának harmadáért már simán lehetett piaci szereplőt találni. A különbözet itt mind NER-es úriemberek zsebébe megy.

élveteg 2025.02.13. 19:11:29

@MEDVE1978:

Üdvözlöm amit leíírt teljesen igaz Csak Azt is kell nézni mi volt azelőtt mielőtt a fidesz maga felé csatornázta a pénzeket A pályázatok úgy voltak kíirva hogy annak kizárlólag külföldi multi felelt meg ( több európai országba levő jelenlét ,éves árbevétel szint stb ) Ez ugyanolyan korrupció volt mint a mostani Nagyprojekteknél a külföldi multi jelölte ki az első sőt a második alválalkozót is A sor végén aztán ott voltak a magyarok Akik aztán a projekt végén vagy megkapták a pénzüket vagy nem De ha meg iis kapták akkor sem az eredeti összeget Namost van szerencsém ismerni vállalkozókat akik a Mészáros Lőrincnek dolgoznak A Lölő szóó nélkül alku nélkül fizeti a kialkudott összeget Ezt csak azért írtam le hogy azért lásssuk a dlgok másik oldaláát is

vasútihíd 2025.02.13. 19:18:41

@élveteg: ez megy eu szinten is. amikor beléptünk szó se volt arról hogy a nekünk járó pénzeket csak akkor adják ha buzitámogatunk meg migrássimogatunk. egyébként is ezek eleve tőlünk lopott pénzek amiből csak csorgatnak vissza. néha. egyre kevesebbet. mindenféle új feltételeket támasztva. miközben az oroszok akkor is állják a szerződésben kötötteket amikor háborúba kényszerítették az országukat.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.13. 19:30:45

@MEDVE1978: teljesen helyesen megy NER-es zsebbe. Talán rémlik egy Taigo nevű cég, ahol érdekes módon megakadályozódott, hogy az ottani, "NER" zsebből kimenjen a pénz.
Az csak a nemzetnevelés hiánya és a szélsőséges individualizmus mérgezése, hogy egy magyar gazdagodására lehet prolihergelő irigységfaktort kiépíteni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.13. 19:37:21

@élveteg: valószínűleg majd jön egy hosszabb válasz tőle, hogy nem így van, a nyugati más, meg ott a piaci árak vannak. Erre írtam a Taigo példát, ahol érdekes módon valahogy nem győzött a piaci racionalitás.
Az az egész hülyeség alapja, ami láthatóan nedves merevedést okoz sokaknál, hogy ez egyedi, fideszes, lölős itteni jelenség. Egészen elképesztően buborékban kell élni, hogy ezt el is higgyük.
A portugál tévében is ez a téma ezerrel, csak ott annyira jelentéktelen a téma, hogy szinte egész nap erről van szó, mennek a grafikonok fel s meg alá, kb. a 86%-os magas bérszintű bezzegromániázás szintjén. A szlogenek szintjén akkora az egyezés, hogy az ottani balfaszok is azzal a "ténnyel" kampányolnak hogy a portugál korrupció ruandaival egyenértékű.

vergyula 2025.02.13. 19:38:15

@Deak Tamas: Nem irigység, de úgysem érted.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.13. 19:58:40

@vergyula: dehogyisnem. Az "uraskodás", "gazdagodás", hatvanpusztázás : ez a szimpla proliirigység.

vergyula 2025.02.14. 08:24:55

@Deak Tamas: "Az "uraskodás", "gazdagodás", hatvanpusztázás : ez a szimpla proliirigység."
Részemről nem, de azt hiszel, amit akarsz.

MEDVE1978 2025.02.14. 09:57:32

@élveteg: Hát, ha csak azért a pár száz alvállalkozóért is :)
A NER-el nem ez a fő probléma. Valahol kell, hogy legyen egy mérleg, ami mondjuk a magyar gazdaság fejlettsége vagy inkább a hazai néptömegek jóléte.
Ebben nagyon sok minden benne van, a nemzetközi környezettől fogva az ellopott pénzeken át a kormányzás minőségéig.

Ez a mérleg 2010 és durván 2020 között döntően pozitív volt: az ország fejlődött, az EU támogatások ömlöttek be, jelentős néptömegek vagyoni helyzete és életszínvonala javult.

Hasonlóan javuló tendencia volt egyébként a 2002 és 2006 és legfeljebb 2008 közötti időszak. Már sokan nem emlékeznek erre, de akkor is (Megyó 100 napos programja miatt) jelentős életszínvonal emelkedés volt, ezért vesztette el a FIDESZ a 2006-os választást.

Mindenesetre ez a tendencia 2020 után megfordult és egyre inkább pirosba megy, aminek számos oka van. Ebből csak egy köthető a NER gazdasági kudarcához, ami gyakorlatilag az, hogy önmagában nem képes érdemi növekedést generálni. Ez azért van, mert már nem a XIX. században vagy a XX. század elején élünk, amikor egy Széchenyi István, egy Weiss Manfréd vagy akár egy Henry Ford felvirágoztat egy egész régiót, országot, hanem a globális gazdaságban. A NER azért nem képes "fellendíteni" az országot, mert ahhoz olyan gazdasági ág kellene, ami eléggé tőkegazdag vagy robosztus arra, hogy az egész világon vagy legalább a régióban piacvezető legyen és hazai tulajdonban legyen + itthonra is fektessen be + a beszállítói is magyarok legyenek.

Ilyen nincsen jelenleg, sem a csipgyártásban, sem az autógyártásban, sem a mobiltelefongyártásban stb. nem képes magyar játékos a színre lépni, mert nincs elég tőke ahhoz, hogy ezt globálisan megtehessük. Regionális játékosunk is kevés van (igazából itt a MOL és az OTP ugrik be, de ezek több évtizedes megalapozottságú cégek).
Gyakorlatilag ezért száll be a NER a szolgáltatási szektorba, mert az helyhez kötött és döntően a vásárlókör is helyi, tehát nem nagyon tud mást választani.

De ez csak egy kis rész, ugyanilyen részt képez az EU-s támogatás vagy más néven ingyenpénz. Ez ugye nem jön, mert Viktorék szembe mentek az EU vezetéssel. Igazából lényegtelen, hogy kinek van igaza, a visszatartott pénzek kérdésében, a lényeg, hogy utálják Viktort és egy rossz, kiírtandó mintának tartják, ezért nem fogják odaadni.

Ugyanilyen részt képez Európa hanyatlása. Az európai gazdaság nagyon jelentősen interdependens, tehát egybefüggő, ha a fő piacok szenvednek, mi is szenvedünk. Európa pedig kifejezetten rosszul vette a nemzetközi versenyt: nem vagyunk se olcsók, se innovatívak. A gépkocsiiparban nem sikerült az átállás az olcsó elektromos jármű váltásra, ott gyakorlatilag mindenki (kínai, amerikai, japán) megelőzte Európát. A top 20 egyetem között emlékeim szerint nincs EU-s intézmény (csak brit és svájci). Tehát nincs innováció, a korábbi zászlóshajó gépjárműipar pedig hanyatlik. Ahogy az energiaválság miatt az egész ipar. Ha jól emlékszem, az amerikai piacon a gáz pl. a harmadába kerül, ezzel pedig óriási versenyhátrányba került az EU ipar. Ez hozzánk is begyűrűzik.

Végül kedvenc FIDESZ témánk: a gonosz háború. Nyilvánvalóan ennek is van egy negatív, destabilizáló hatása (pl: csökkenti a beruházásokat, turizmust stb.)

Ebből a mixből az jön ki, hogy a mérleg egyre inkább mínuszba fordul, az életszínvonal stagnál vagy csökken. Magyarország egyre több területen lesz sereghajtó az EU-ban a relatív erőforrás (pénz) hiány miatt.

A NER fő problémája tehát az, hogy:
1. A specializált NER üzletágak nem fognak nyarat csinálni = fellendíteni a magyar gazdaságot.
2. EU pénzek zárva maradnak, amíg a FIDESZ hatalmon marad.
3. Az EU gazdaság várhatóan hosszú távon rosszul teljesít majd.
4. Az új betelepített innovatív iparok (akkumlátor) visszaestek, nem valószínű, hogy ezek húzzák ki az országot a válságból.

Ezek közül egy váltás a 2. pontot tudná megmozdítani.

Tapi2021 2025.02.14. 14:03:43

Pontosan így van!

És ráadásul ezt egy olyan "független" szervezet méri, amelyet nagy részt az EU (EB-ET, nem tudom pontosan melyik hivatal) FINANSZÍROZ!

Nyilván ettől tökre függetlenek és csak vak véletlen, hogy a legkorruptabbak mindig azok, akikkel a mainsteam-nek, tehát az EU aktuális urainak, bajuk van.

Érdekes.

Tapi2021 2025.02.14. 14:11:53

@MEDVE1978: "A NER azért nem képes "fellendíteni" az országot, mert ahhoz olyan gazdasági ág kellene, ami eléggé tőkegazdag vagy robosztus arra, hogy az egész világon vagy legalább a régióban piacvezető legyen és hazai tulajdonban legyen + itthonra is fektessen be + a beszállítói is magyarok legyenek."

És hogyan lesz, lesznek ilyenek???

Tapi2021 2025.02.14. 14:15:14

@MEDVE1978: "Ezek közül egy váltás a 2. pontot tudná megmozdítani. "

Avagy, amíg az EU jelenlegi urai hatalmon vannak!
Majd meglátjuk, ki megy el előbb!

vergyula 2025.02.14. 14:27:47

@Tapi2021: Ha Trump megnyeri az elnökválasztást az EU-ban, 24 órán belül küldi a pénzünket.

IdomitottFoka 2025.02.14. 15:13:21

@vergyula: na ja, csak kérdés h kinek...

élveteg 2025.02.14. 19:52:33

@MEDVE1978:

"Valahol kell, hogy legyen egy mérleg, ami mondjuk a magyar gazdaság fejlettsége vagy inkább a hazai néptömegek jóléte."

Ha én megfelelek néptömegnek ................... úgyismint melós ember Nekem ma fiztésem 476 300 forint bruttó ( a multhéten kaptuk meg a tavalyi bónuszunkat ami az éves fizetésünk 15 százaléka volt Erre az alapbérre még jön a 13 dik havi fizetés meg más jutatások is Namost Én ugyanúgy melós voltam a NER előtt pontosan ugyanilyen munkakörben dolgoztam csak más helyen Tudja mit kerestem ? Minimálbér Kész Annyi kifujt Az volt minden és még szerencsém volt hogy legalább be voltam jelentve Hogy kivegyem a szeleket a vitorlákból semmit nem kaptam zsebbe sem Akkor megkérdezném Öntől hogy úgyis mint a néptömeg egyik tagja ugyan mikor éltem én jobban A NER előtt vagy most ?

élveteg 2025.02.14. 19:53:34

@élveteg: bocsánat rosszul irtam A fizetésem bruttó 746 300 forint

Tapi2021 2025.02.15. 17:08:14

@élveteg: Mondjuk nekem tényleg 4-el kezdődik a bruttóm, mégsem fogom a kormányra, hogy ez miattuk van, mert nem.

Az itteni munkáltatók a genyók, mert megtehetik.
Vagy azt csinálom, amit szeretek, amihez értek, ami a végzettségem, a szarért, amit adnak, vagy mehetek a Boschba.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása