magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Támogassuk a politikai foglyokat!

A budapesti orosz követség előtt összecsődült 25 ember követeli Alekszej Nahalnij halálának évfordulóján: támogassuk az orosz politikai foglyokat!

Kétségbeesett kiáltás ez: az amerikai kormányzat kezdi leépíteni a kifizetéseket, ez súlyosan érinti az oroszországi liberális ellenzéket is.

Foglyok meg hamarosan nem lesznek, hiszen pénz hiányában senki se fog akarni börtönbe vonulni. Eddig jól fizető állás volt üldözöttnek lenni, ennek lassan vége.

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr9018797828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery1987 2025.02.17. 12:53:59

Micsoda keresztényi gondolatok...
Végülis csak kinyirtak egy embert, politikai okokból de ne foglalkozz vele...

vergyula 2025.02.17. 13:15:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Jaja, Navalníj csak egy AI-generált általános ellenségkép volt.

vasútihíd 2025.02.17. 13:15:52

ezek az úgynevezett politikai foglyok mint nullhalnij elpuhult köztörvényes bünözők akik azt hitték a törvény megszegéséből politikai tőkét tudnak kovácsolni. viszont a sarkkorön túl putyini nincs ember nincs probléma megoldotta ezen ambícióikat. aki akar most is jelentkezhet hasonlóra.

Digitális_Fater 2025.02.17. 13:16:28

@Gery1987: Ócska hazaáruló volt, akit azán a nyugati kitartói röhögve belöktek az oroszlánverembe, mert kellett nekik egy jól eladható politikai fogoly.

vasútihíd 2025.02.17. 13:26:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: szerintem inkáb pökhendi puhány aki azt hitte neki nem árt meg a sarkköri hideg

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.17. 13:28:16

@vasútihíd:

Erre azért volt esélye. Hiszen a 101 %-ban halálos novicsok se tudta megölni őt.

vasútihíd 2025.02.17. 13:29:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: persze mert azt vagy inkább valami gyengébb szert magának adta be úgy hogy túlélje

Gery1987 2025.02.17. 13:34:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ja, a borton körülmények miatt..állítólag, aztán lehet hogy "segítettek" neki...

Tapi2021 2025.02.17. 13:36:21

Nekem végül is nincs bajom azzal, hogy mindenki megemlékezik a saját "mártírjairól".

Gery1987 2025.02.17. 13:37:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hát nem tudom, végülis amíg életben van, addig egy szimbólum. Meg hát Putyin logikajaval élve minek tartsák életben....

Tapi2021 2025.02.17. 13:40:06

Mondjuk csak megint az a fránya jó oligarcha, rossz oligarcha felállás van.
Mint valamelyik nap itt is írtuk. Hogy Mészáros most a rossz oligarcha, Csányi meg éppen jó oligarcha.

Ez máshol is így van, az oroszoknál és az orosz ellenzéket nyaló nyugaton is. A mi oligarchánk mindig jó oligarcha.

Tapi2021 2025.02.17. 13:42:38

@Digitális_Fater: Pontos. Különben nem küldték volna haza. Azok után, hogy állítólag...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.17. 13:46:45

@Gery1987:

Én Sorosékra gyanakszom, kellett az öregnek egy hősi halott.

Tapi2021 2025.02.17. 13:47:48

@Gery1987: Most meg jól eladható mártír!
Az mindig rosszabb, azt még a legidiótább diktátorok is tudták, hogy ha lehet ne csináljanak mártírt az ellenségeikből.

Tapi2021 2025.02.17. 13:51:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: De már ez is konteo. Valószínűbb, hogy a betegségbe, szövődménybe halt bele. Egy böriben nem hiszem, hogy német szintű klinikai ellátást kapott. Csak azt, amit a többi is kap.

Ha meg előtte tényleg Novicsokot kapott, nem is lehetett túl erős a szervezete.

vasútihíd 2025.02.17. 13:51:40

@Tapi2021: még nyugaton sem jól eladható mártír nemhogy az oroszoknál

Tapi2021 2025.02.17. 13:53:41

@vasútihíd: A Hazafi című könyvének darabja több mint hatezer forint.

vasútihíd 2025.02.17. 13:54:09

@Tapi2021: birka csak gery konteómarhaságára mutatott rá ezzel a sorosozással. nuhalnij önként és magától ment a halálba. azt hitte tút tudja élni.

vasútihíd 2025.02.17. 13:55:12

@Tapi2021: önmagában népszerűséggel nem sok bevételt hozna. de pénzmosáshoz jó.

Tapi2021 2025.02.17. 14:12:45

Amúgy 401 Ft. az Euro. Boldi most veszed vagy eladod?

Gery87 2025.02.17. 14:14:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

GYíkemberek voltak...

@Tapi2021:

Lehet hogy élve veszélyesebbnek ítélte.

Gery87 2025.02.17. 14:32:59

@Tapi2021:

Amíg életben van elő-elő lehet venni őt, meg az ügyét és a szabadságát...
A "mártírság" a mai világban nem tart soká.

_Neville 2025.02.17. 14:47:22

Amúgy azért azt neked is el kell ismerned, hogy ez a Navalnij elég tökös csóka volt, hogy hazament. Kiválóan megélhetett volna Nyugaton a főállásban putyinozó orosz emigráns szerepéből.

Boldeone2 2025.02.17. 15:29:29

@Tapi2021: Most veszem. Vagyis: hozzáveszek az eddigiekhez. Lehet persze, benézük 400 alá, de az Orbán- rendszerben képtelenség, hogy a fizetőeszköz stabil maradjon hosszú távon. "Nyárára jó lesz"...:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.17. 16:03:14

@Deak Tamas:

Igen, a liberális orosz is orosz.

Még élt Nahalnij, egy ukrán adásban elhangzott: "azért vigyázzunk ezzel a Nahalnijjal, mert ő se adná vissza a Krímet, ez biztos".

vasútihíd 2025.02.17. 21:00:03

@_Neville: ez teljesen így van. nihilnij liberális hazaáruló de a nyugati woke hópihe politikusokhoz képest is tökös legény. volt. de még a nyugati hadsereghez képest is. a nyugat elvesztette azon képességét hogy kiálljon bármiért is. ha nincs melegvíz már megadják magukat. náluk az hogy áldozatot hoznak azt jelenti hogy befizetnek valami összeget valami számlára a zsákmányolt pénzükből hogy helyettük harcoljanak terroristák-zsoldosok. de főleg hogy zsákmányoljanak mégtöbbet nekik.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.18. 08:49:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: és az érem másik oldala nyilván, hogy az orosz előbb megy neki saját maga az ellene támadónak, míg a wokista is harcol minden további nélkül az utolsó ukránig a fotelből.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.18. 09:13:01

@Deak Tamas:

Mondtam erre az ősi példát.

A XIX. sz. első felében franciamánia volt Oroszországban, minden legalább középosztálybeli ember Franciaországba akart utazni, mindenki megtanult ebből a rétegből franciául, sőt az elit egyes része egymás közt franciául beszélt.

Az akkori Oroszországban az elit egyértelműen el volt franciásodva, de még a kisember is valamennyire beszélt franciául, ez része volt a műveltségnek.

Napoleon tehát joggal számíthatott rá, az orosz társadalom felszabadítóként fog rá nézni. Aztán amikor megtámadta 1812-ben Oroszországot, nagyon meglepődött. Az orosz elit ugyanis elindult harcolni ellene, esetenként továbbra is franciául társalogva.

A híres sztori: amikor Napoleon Moszkvába bevonult 1812-ben, összes 1 azaz egy orosz arisztokrata hódolt be neki. Aztán róla is kiderült, hogy papírja van, hogy elmebeteg.

Aztán az orosz csapatok bevonultak Párizsba 1815-ben, megcsodálva a francia kultúra eredményeit.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.18. 13:00:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a poén ugye pedig az, hogy ez 1917-ig mitsem változott, sem a krími háború, sem más nem törte meg.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.18. 13:03:34

@Deak Tamas:

Még utána is nagyrészt megmaradt.

Lásd Anton Gyenyikin altábornagy, aki azt mondta Hitler megkeresésére, hogy ő nála is jobban utálja a szovjet rendszert, de német hadsereg segítségével inkább nem akarja megdönteni Sztálint, mert nem idegen hatalom ügynöke.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.18. 14:07:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: kb. ez a lényeg. Ezt vessük össze a faszbúkon ukrán inváziót kívánokkal a Zorbán megdöntésére.

Gery87 2025.02.18. 23:53:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Az orosz elit ugyanis elindult harcolni ellene, esetenként továbbra is franciául társalogva."

Magyarán, a francia kultúra, felvilágosodás, a polgári eszme vagy annak tisztelete nem azonos Napóleonnal, ahogy Orbán meg a NER sem a magyarsággal és a magyar nemzettel.

Vagy mondom másképp: a magyar ellenzék és a magyar baloldal sem azonos a "nyugati liberális progresszív elittel" annak ellenére hogy azonosul bizonyos elveivel és céljaival, röviden nem mindenképp és feltétlenül "hazaárulók" "ügynökök" ahogy Orbán és maffiája állítja.
Nem?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.19. 06:03:07

@Gery87:

Mo-on azonban a labanc eszme a jellemző: azaz veszítsük el identitásunkat a progresszió nevében. Az alternatíva pedig a kuruc gondolat.

S aki próbél a kettő közé menni, az előbb-utóbb kénytelen oldalt választani.

Mindig így volt.

Csak nagyon kevesen - egyének - maradtak ki ebből. Pl. Szabó Dezső, aki a fasiszta eszme híveként volt Hitler-ellenes, sőt a Horthy-rendszer ellenzője. Vagy a kései Nagy Imre, aki komcsiként volt szovjetellenes.

A rendszerváltozás utáni időszak tele van ilyenekkel: minden "harmadik" erő gyorsan betagozódott valamelyik táborba. Maga a Fidesz is: a ballib narratívával szakítás után maga Zorbán is ezt próbálta, aztán gyorsan rájött: nincs támogatottsága ennek, vagy visszamegy ballibnek vagy átáll teljesen. Lásd még: MDNP, Centrum Párt, kései MDF, LMP, MZP, s most is ez lesz Talpramagyar sorsa, egyre jobban idomul a baloldalhoz.

Gery1987 2025.02.19. 07:01:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem gondolom hogy aki a ballib oldalhoz tartozik az labanc lenne automatikusan.

A harmadik út, vagyis az eredeti baloldal pedig mindenhol gyenge, és hát nyilván a kapitalista világban nem számíthatnak média és politikai támogatásra, saját magukon kívül.

A másik harmadik útnak mondott szeljobb meg épp most tör fel vagy veszik át retorikajukat.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása