magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Peresztrojka hangulat

Peresztrojka hangulat: hirtelen értelme lett olvasni az amerikai kormányzati nyilatkozatokat.

Ilyen utoljára 1987-1989 között volt. Azaz hasonló.

Mindig árultak a nagyobb újságárusoknál szovjet lapokat. Ezek sorsa jellemzően az volt, hogy dísznek kivittek 1 példányt az adott lapból, az aztán ott porosodott hetekig, majd leselejtezték. Ezek a lapok olyanok voltak, hogy csak elalvási problémák ellen voltak jók: csak el kellett kezdeni olvasni őket, s 5-10 percen belül bárkire álmot hoztak.

Aztán amikor 1987 elején - a januári szovjet pártplénum után - hirtelen drasztikusan lecsökkent a cenzúra, az egyes szerkesztőségek nagy önállóságot kaptak, s ez egyes reformista szerkesztőket arra vitt, hogy kezdjenek olyan cikkeket megjelentetni, melyekkel korábban csak szamizdatban vagy a Szabadság Rádió (a SZER szovjet területre szánt verziója) hullámhosszain lehetett találkozni.

Persze ez egy folyamat volt, az elején még maradtak egyes tabuk, aztán lassan minden megszűnt 1989 végéig: pl. kezdetben tilos volt Lenint kritizálni, mindent Sztálinra kellett kenni, a végén meg már Lenin ellen is lehetett nyíltan írni. De már a kezdeti szakaszban hatalmas változás volt: egyszerűen érdekesek lettek egyes szovjet lapok.

S megtörtént a hihetetlen: megesett, hogy egyes lapok elfogytak az újságosnál.

amikor elkezdtem rendszeresen venni az Ogonyok nevű hetilapot, s akadt hét, hogy már mindenhol elfogyott

170 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8818796958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2025.02.17. 12:00:39

@Tapi2021: Annyi baj volt vele, hogy teljesen alárendelték a balos, szélliberális, Woke-ista... progresszív IDEOLÓGIÁNAK, és ennek terjesztésére használták!!!!"

-Szerinted. Valójában meg számos cél volt, ami jobbá tette a vilàgot! Kb 2-3% mehetett ideológiával közvetlenül kapcsolatba hozható dolgokra

*A külföldről fizetett ügynököket, árulókat, diverzánsokat, ütni kell.
Minden normális, szuverén ország ezt teszi. Alapvető ÖNVÉDELEM.*

- Ezt mondja a náci/bolsevik/ putyinista propaganda! Miközben ők maguk is - Putyin, Orbán - belaavatkoznak más országok belügyeibe!

Csak hadd jönnön a külföldi pénz ide, - ha lesz még olyan- az csak jobbá és szabadabbá teszi az országot!

Az orbáni elnyomó rezsim közpénz- százmilliárdokat költ propagandára, az nem baj??

Boldeone2 2025.02.17. 12:01:33

hadd jönnön a külföldi pénz ide" - helyett: hadd jöjjön

Boldeone2 2025.02.17. 12:05:14

@Tapi2021: És az, hogy ezek most összefognak és azonosak az érdekeik, mindennél jobban mutatja, mekkora szart kevert a világból, világban a ballib, "felvilágosodott", progresszív-agresszív... ideológia és politika"

- Keveset tudsz a világról! A román és szlovák szélsőjobboldali utálja a magyart. Tudom, mert én a nemzetközi szférában is kommentelek - időnként - angolul

A román- szlovák- magyar proresszív - liberális viszont túl szeretne lépni a múlton, így a barátságot keresi

Tapi2021 2025.02.17. 12:06:23

@Boldeone2: "- Ezt mondja a náci/bolsevik/ putyinista propaganda! Miközben ők maguk is - Putyin, Orbán - belaavatkoznak más országok belügyeibe! "

Értem én, mert hogy ez csak az USA és a nyugat joga, az is csak akkor, ha a tieitek tolják így az érdekeiket. Ha Trump, ha mások, az már nem, az már fasizmus. Aha.

Értjük.

Valamiért sosem válaszolsz se, te, sem Gery az ilyen kérdéseimre:

"De ha pl. az oroszok pénzelnének amerikai ellenzékieket (vagy románokat, ahogy nyilván nem tették), akkor máris borzalom és botrány lenne, hogy BEAVATKOZNAK MÁS ORSZÁGOK belügyeibe!!! Ugye? "

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.17. 12:07:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: egyébként ez a korszak orosztanítását jellemzi a legjobban. A szavak jelentését se tudja szerintem senki.

Tapi2021 2025.02.17. 12:09:27

@Boldeone2: "Az orbáni elnyomó rezsim közpénz- százmilliárdokat költ propagandára, az nem baj?? "

Mi baj lenne azzal, hogy a demokratikusan megválasztott és felhatalmazott MAGYAR kormány pénzt költ kormányzati kommunikációra MAGYARORSZÁGON???

Ez is dolga, kommunikálni a választókkal, polgárokkal, lakossággal.

Boldeone2 2025.02.17. 12:29:52

@Deak Tamas: Ficóra haragszanak, főleg, nem a magyarokra elsősorban. Az kétségtelen, hogy számos tehertétel nyomja a kapcsolatokat, mint pl a kitelepítések

Van egy olyan érzület, hogy Fico= Orbán= elnyomó rezsim; illetve problémájuk van a magyar szélsőjobb, nyugatellenes, antilib. , putyinbarár magyar társadalommal
Ez lejöhet sovinizmusként is

Boldeone2 2025.02.17. 12:32:13

@Tapi2021: Ez is dolga, kommunikálni a választókkal, polgárokkal, lakossággal."

- Az EU médiatörvény alapján szabályozni kell a kormánypropagandát, annak mértékét és megjelenési formáit

Kevesebb agyomosást!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.17. 12:36:09

@Boldeone2: akkor az megvan, hogy ellentmondasz a saját előző hozzászólásodnak, vagy ezt sem érted Olga?

vergyula 2025.02.17. 12:38:34

Azért azt csak el kéne már dönteni, hogy illik-e beavatkozni külföldről egy "szuverén" ország belpolitikájába.

Tapi2021 2025.02.17. 12:42:49

@Boldeone2: Miközben sem "széljobbosok" (nemzeti szocialisták), sem nyugatellenesek nem vagyunk!

Nekünk a ballib, progressztív rendszerrel, diktatúrával van bajunk. Mint tudjátok.

Tapi2021 2025.02.17. 12:46:52

@vergyula: Fedett eszközökkel nem!

Nyíltan elmondani, hogy kit szeretnénk ott kormányon - lásd Trumpot -, minden további nélkül. Ha ez diplomáciailag is rendben van.

Pl. velünk ellenséges kormányok ellenfelére tenni, őt támogatni rendben van.

Nekünk sincs azzal bajunk, hogy ezek az ellenséges erők Orbán éppen aktuális ellenfeleit támogatják. Nem öröm, de sosem mondtuk, hogy jogtalan. Amíg ez elvi támogatás!

vergyula 2025.02.17. 12:50:39

@Tapi2021: Nem feltétlenül világos.
Ha mondjuk a Partizán nyílt pályázaton nyer X milliót egy Norvég alapítványtól, és ezt közzé is teszi, az rendben van?

Tapi2021 2025.02.17. 12:58:29

Talán az is elgondolkodtató lehet (Boldi), hogy már nem csak a népek nacionalistái fognak össze, hanem lassan a magyar ballib újságírók is képesek annak látni a világot, és benne pl. Magyart, ami. Ahogyan erről tegnap vitáztunk.

"Mire is hasonlít ez a működés? Mire emlékeztet ez a helyzet? Minek a mintázata ez? Az elmélkedésre is lehetőséget nyújtó reggeli zuhanyozás közben beugrik: hopp, ez pont egy bántalmazó kapcsolat dinamikája. Akárhányszor is pofoz meg, én visszamegyek. Megbocsátok. Hisz létezik egy nagyobb jó. Tudom, hogy szeret. Nem is olyan rossz ember ő. És egyébként is egyben kell tartani a családot.

Magyar aktuális kibukása már a műsorban elkezdődött, amikor kijelentette: úgy érzi magát a Partizán stúdiójában, Gulyás Márton kérdéseinek kereszttüzében, mintha legalábbis „az Origóban vagy a Megafonban” lenne. Ami, ismerve a Partizán politikai irányultságát és praxisát, meglehetősen különös kijelentés. Kérdésekkel provokált az újságíró, jut az ember eszébe a már-már klasszikussá emelkedett, bon mot-értékű mondat. Gulyás Márton ugyanis nem tett semmi különöset. Pontosan úgy járt el, ahogyan a szakmája szerint el kell járnia: alaposan kikérdezte azt az embert, aki – legalábbis minden egyes gesztusa erre enged következtetni – felhatalmazást kér arra, hogy Magyarország következő vezetője legyen. Azaz miniszterelnöknek készül. Magyar Péter politikus, az őt támogató tömegek pedig azt várják, hogy egy politikus frontális interjúban valódi kérdésekre adjon valódi válaszokat. De lehet, hogy nem jól gondolom."

Érdemes az egész cikket elolvasni.

index.hu/velemeny/2025/02/17/magyar-peter-es-az-ellenzeki-sajto-viszonya-bantalmazo-kapcsolat/

Tapi2021 2025.02.17. 13:02:11

@vergyula: Attól függ, mire nyeri? Mi a pályázati kiírás?

Ha pl. arra, hogy népszerűsítsék a zöld átállást nyilván nem. Ha arra, hogy segítsenek megbuktatni a megválasztott kormányt, akkor...

Persze lehetnek itt trükkök is, hogy azért adok mondjuk a zöld átállás címén vagy rezsitámogatás címén pénzt, hogy felszabaduljon más forrás a kormányzat elleni propagandamunkára. ...
Az élet színes. Oda kell figyelni.

vasútihíd 2025.02.17. 13:03:45

@Tapi2021: a leghatékonyabb beavatkozás sohasem nyílt

vergyula 2025.02.17. 13:05:08

@Tapi2021: "Hisz létezik egy nagyobb jó."
Erről a bloggazda is szokott beszélni.

"Kérdésekkel provokált az újságíró, jut az ember eszébe a már-már klasszikussá emelkedett, bon mot-értékű mondat. Gulyás Márton ugyanis nem tett semmi különöset. Pontosan úgy járt el, ahogyan a szakmája szerint el kell járnia: alaposan kikérdezte azt az embert, aki – legalábbis minden egyes gesztusa erre enged következtetni – felhatalmazást kér arra, hogy Magyarország következő vezetője legyen."
Esetleg elvárható lenne valami hasonló Mo. jelenlegi vezetőjétől is?

Tapi2021 2025.02.17. 13:05:28

@vasútihíd: Így van, ezért kell odafigyelni! :-)
És meglátni a trükköket.

Tapi2021 2025.02.17. 13:07:02

@vergyula: Újra írom: ha az USA-nak lehet, Norvégiának lehet..., akkor az oroszoknak is lehet! Vagy, ha nem, nekik miért nem?

vergyula 2025.02.17. 13:07:35

@Tapi2021: Legyen mondjuk "A szabad sajtó támogatása"

vergyula 2025.02.17. 13:09:33

@Tapi2021: Szerintem lehet, kedves Tapi "jaj, de rossz a kettős mérce" 2021.

Tapi2021 2025.02.17. 13:10:22

@vergyula: ÁLLÍTÓLAGOS orosz befolyás miatt egy komplett választást töröltek Romániában!

Erre mondta Vance, hogy vicc, ha pár TikTokos hirdetéssel meg lehet ingatni egy demokráciát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.17. 13:12:29

@Deak Tamas:

Az én volt magyar osztáytársaim 70 %-a a cirill betűkre se emlékszik.

Tapi2021 2025.02.17. 13:14:18

@vergyula: Egy EU és NATO tagországban, ahol mindig VÁLASZTÁSSAL kerül hatalomra a kormány, SZABAD A SAJTÓ!
Mondj egy médiumot, amit betiltottak?!

TE is tudod, hogy ez nem erről szól. Hanem arról, amit számtalanszor leírtunk: a saját ideológia és politika támogatásáról, és ha egy aktuális kormány nem azt tolja, akkor annak aláásásáról, lehetőség szerinti megbuktatásáról.

Ahogy tisztán erről szól a forrásaink visszatartása is!

Tapi2021 2025.02.17. 13:18:45

@vergyula: Persze, Orbán minden pénteken nyilatkozik az aktuális témákról a Kossuth Rádióban. Minden fontosabb esemény után sajtótájékoztatót tart. ... És lényegében a kormányzati kommunikáció is az ő kommunikációja.
Tehát bőven teljesíti az elvárást.

Mi minden infót megkapunk tőle.

vasútihíd 2025.02.17. 13:19:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: én most elég sok embert látok a környezetemben oroszul tanulni idehaza. van aki újra.

Tapi2021 2025.02.17. 13:23:22

@vasútihíd: Nem lehet, hogy ukránul tanulnak? Csak nagyon hasonló. :-)

vasútihíd 2025.02.17. 13:33:30

@Tapi2021: nem. a konkrét vagy jövőbeli partnerek akikhez kell a nyelvtudás oroszul beszélnek.

Gery87 2025.02.17. 14:17:08

@Tapi2021:

Hanyatlás van, sajnos...
A demokrácia hanyatlása, az erre adott válaszokat már ismerjük, "vótmá":
a jogállam leépítése, erős tekintélyelvű vezetés, egyszerű kétbit "megoldások" jelszavak, intolerancia, ellenségképgyártás aki egyszerre veszélyes és egyebn hitvány is...

Gery87 2025.02.17. 14:17:48

@Tapi2021:

"Előre a fasizmusba testvérek"

Gery87 2025.02.17. 14:19:07

@Tapi2021:

Én nem arról beszélek hogy most a másik oldal kerül hatalomba, ennél mélyebbre nyúlik ez válság...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.17. 14:19:17

@vergyula: rájöttem meg kell követnem, hiszen szombaton megalakult a Ruszin-Magyar Baráti Társaság.

Gery87 2025.02.17. 14:20:17

@Tapi2021:

Azt hiszel amit akarsz, de én itt élek és ez van!
Tényleg.

Egyébként nem a NAV volt a lényeg, hanem az azzal való fenyegetés, "találni" meg mindig lehet találni valamit ha meg kell dolgozni a delikvenst...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.17. 14:20:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ami azért érdekes, mert emlékeim szerint nálunk arra teljes év ment el, pontosan úgy tanítva, mint a latinicát.

Gery87 2025.02.17. 14:21:55

@Tapi2021:

MI az hogy "TI....." te ütödött?
Én ballib vagyok? lófaszt!

Én a woke gender lmbtq SJW stb fasság ellen is ugyanúgy felszólaltam.
Nem kár értük.

Gery87 2025.02.17. 14:22:49

@Tapi2021:

Gondolod? Én nem reménykednék ebben hogy aki tényleg humanitárius vagy gazdasági céllal kapott forrást az majd visszakapja a támogatást.

Tapi2021 2025.02.17. 14:24:54

@Gery87: ""Előre a fasizmusba testvérek" "

Erről beszélek. :-(
A múlt kísértetei és újraalkotói vagytok.

Ti nem tudtok leszakadni erről a faék fasisztázásról és mi vagyunk kétbitesek???

Tapi2021 2025.02.17. 14:26:31

@Gery87: Azt értsd meg, hogy a ti válságotok nekünk felemelkedés.
Ti nem vagytok a világ!!!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.17. 14:27:45

@Tapi2021: ez egyébként a mai Krug-csörtében is nyilvánvaló volt, mazochizmusból végignéztem.

Gery87 2025.02.17. 14:28:04

@Tapi2021:

"Te egy tovább harcoló szocialista, marxista alakulat vagy, amely itt ragadt a rossz emlékű múltból."

Szerencséd hogy nem komcsiztál:)
Még vagyunk páran igen akik a demokrácia problémáira nem az autoritást akarják vissza meg a kétbit világmagyarázatokat és az elit puszta helycseréjét...

"Ezt a szoci-fasiszta-náci osztályharcos dumát és világot régen magunk mögött kellett volna hagynunk, de ti életben tartjátok. És ÚJRATERMELITEK!"

A Döbrögis, tolvaj, Urambátyám, álkeresztény, álkonzervatív, jobbágy világot is magunk mögött kellett volna hagyni, de újra itt vagytok...és újratermelitek.

"Ez volt a bajom TGM-el és más elvtársakkal is, hogy tovább fertőzték ezekkel a fiatalokat."

TGM-nek minimális hatása volt, van, lesz.
Nem tudott egy maréknyi értelmiségin kívül megszólítani senkit...

Gery87 2025.02.17. 14:30:10

@Tapi2021:

Jó értem én hogy "kétbit kultúrharcos jobbágy ellenforradalom van", csak azt nem értem mi az a "TI"?

Gery87 2025.02.17. 14:30:59

@Tapi2021:

Te komcsiztál eddig, most nem tetszik ha visszakapod?

Jaj, aszittem örülsz majd neki:(

Tapi2021 2025.02.17. 14:33:24

@Gery87: Én meg itt.

Nem, találni akkor lehet, ha van mit!

Ahogy írtam, ezzel azok jönnek elő, akik tudják, hogy lenne mit találni, ha keresnének. És ezt előre próbálják úgy eladni, hogy ez azért van, mert a NAV politikai megrendelésre dolgozik.

Taktika. És hergeléshez is jó, ha azt a látszatot keltik, hogy itten kérem üldöztetés van. Diktatúra.

Tapi2021 2025.02.17. 14:36:18

@Gery87: Azt hittem, már tisztáztuk, te tolod a komcsi, marxista, szoci, osztályharcos (avítt) dumákat, én meg NEM TOLOK semmiféle fasiszta dumát, és fasiszta rendszerről sem álmodozom.

Azért ez különbség köztünk.

Tehát te minden alap NÉLKÜL fasisztázol.

Tapi2021 2025.02.17. 14:38:41

@Gery87: "Én a woke gender lmbtq SJW stb fasság ellen is ugyanúgy felszólaltam.
Nem kár értük. "

Ez dicséretes! Ezeket Kádárék sem szerették, sőt, üldözték!
Tehát ez nem idegen tőletek. :-)

vergyula 2025.02.17. 14:39:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Én - bár kicsit fiatalabb vagyok - el tudom olvasni az orosz szöveget.

Tapi2021 2025.02.17. 14:40:29

@Gery87: "Én nem reménykednék ebben hogy aki tényleg humanitárius vagy gazdasági céllal kapott forrást az majd visszakapja a támogatást. "

Én reménykedem ebben. Mármint a humanitáriusban.
Mi az, hogy gazdasági cél?

vergyula 2025.02.17. 14:41:56

@Tapi2021: Esetleg egy Gulyás Marci stílusú interjú Vityával?

vergyula 2025.02.17. 14:43:09

@vasútihíd: Nekem is van ilyen haverom. Akkor hagyta abba, mikor Putyin megtámadta Ukrajnát.

Tapi2021 2025.02.17. 14:44:00

@vergyula: Majd ha szükség lesz plusz sajtónyilvánosságra ellenzékben. Ne adj' Isten. :-)

Addig minek?

Tapi2021 2025.02.17. 14:45:27

@vergyula: És mikor kezdte? Amikor az ukránok megtámadták a donbaszi orosz kisebbséget? Nyolc évvel korábban.

vergyula 2025.02.17. 14:45:29

@Gery87: Ne tagadd, hogy a világ fekete-fehér! :)

Gery87 2025.02.17. 15:05:58

@vergyula:

Orbán nem "vitázik" és nem ad interjút olyannak akinek a nyelve nincs a seggében.
Régebben jól alulmaradt a Fletóval szemben, azóta nem vállal ilyesmit...

Gery87 2025.02.17. 15:06:38

@Tapi2021:

"Nem, találni akkor lehet, ha van mit!"

Ez a NER-ben már nagyon nincs így...

Gery87 2025.02.17. 15:08:59

@Tapi2021:

Azért fasisztázok alap nélkül mert te meg alap nélkül komcsizol, te fasiszta.
Az hogy nem érted még mindig a baloldalon a különbségeket, a te bajod, ennyire hülye vagy bazmeg...hát akkor "én se fogom érteni" hogy mi a különbsgé a kibaszott NER-ed meg a fasiszták között ...jobboldali vagy tehát fasiszta.

Nem tetszik?
Így jártál.

Gery87 2025.02.17. 15:11:10

@Tapi2021:

Nem értem. Mit mondtál? Kádár? ja, hogy fasiszta vagy! Értem.
Hát igen a ti bajszosotok se szerette őket, meg a kopasz se...

Gery87 2025.02.17. 15:11:56

@Tapi2021:

Működéshez szükséges anyagi forrás pl.
Úgy értem.

Tapi2021 2025.02.17. 15:12:10

@Gery87: Kurvára nem maradt alul, csak ő mint regnáló min.elnök próbált tényekkel kampányolni, Fletó meg tömény hazudozással és a népnek jobban tetsző - mint a valós számok - demagógiával "mosta le".

Ebből megtanulta, hogy neki nem érdeke demagógokkal leállni vitázni. Mert csak őket emeli fel, nekik biztosít porondot.

Boldeone2 2025.02.17. 15:13:14

@Tapi2021: És mikor kezdte? Amikor az ukránok megtámadták a donbaszi orosz kisebbséget? Nyolc évvel korábban."

- A lófact akkor! Oroszország több száz éve elkezdte a kis szomszédos népek igába vonását, többek közt az ukrán népet

Ki a főbűnös akkor, történelmi távlatban?

Tapi2021 2025.02.17. 15:13:22

@Gery87: "Ez a NER-ben már nagyon nincs így... "

Jó, akkor mondj egy konkrét példát ilyen NAV vizsgálatra!

Tapi2021 2025.02.17. 15:14:30

@Gery87: "Azért fasisztázok alap nélkül mert te meg alap nélkül komcsizol, te fasiszta."

Hú Gery veled komoly baj van.

Boldeone2 2025.02.17. 15:15:50

@Tapi2021: Ebből megtanulta, hogy neki nem érdeke demagógokkal leállni vitázni"

- Dehogyis! Orbán egy gyáva szar! Vitázni nem mer, mert az kockázatos neki, ez az egyik; a másik meg az, hogy felettevalónak gondolja magát mint a többi aspiráns

Gery87 2025.02.17. 15:17:00

@Tapi2021:

Hát ez van a "fasiszták" nem szeretik a "komcsikat".
:)

Gery87 2025.02.17. 15:17:47

@Tapi2021:

Mert az ilyet kirakják a Közlönybe nem?

vergyula 2025.02.17. 15:18:17

@Tapi2021: Mondjuk a korrekt tájékoztatás szellemében.

Gery87 2025.02.17. 15:19:22

@Tapi2021:

Nem az volt a kérdés hogy ki mondott jobban igazat, hanem hogy a vitát ki nyerte!
Ezek politikusok, hazudnak, ferdítenek, fletó is...csak neki jobban sikerült a vita.
Ennyit mondtam.
Azt hogy gyurcsány egy legalább akkora kamugép mint ő, azt tudjuk.

Tapi2021 2025.02.17. 15:20:34

@Gery87: "Működéshez szükséges anyagi forrás pl.
Úgy értem. "

És miért akar egy idegen hatalom egy másik (ráadásul szövetséges demokratikus) országban ellenzéki szerkesztőségeket működtetni, finanszírozni??? (Ráadásul csak az egyik típusú és elköteleződésű szerkesztőségekét?!)

És ezeregyedszer (hátha egyszer kapok egy egyenes választ): ha ezt lehet az USA-nak, nyugati országnak, akkor lehet ugye az oroszoknak, kínaiaknak... is?!!

Itt is, Romániában is...

Tapi2021 2025.02.17. 15:23:01

@Boldeone2: "Ki a főbűnös akkor, történelmi távlatban? "

Nehéz kérdés, sok a jelölt. Szerintem még mindig Nagy Britannia vezet.

Tapi2021 2025.02.17. 15:24:25

@vergyula: Mit nem tudsz? Milyen infóhoz nem férsz hozzá?

Gery87 2025.02.17. 15:24:45

@Tapi2021:

Miért akar Orbán egy másik (ráadásul szövetséges demokratikus) országban ellenzéki széljobbos pártokat finanszírozni???

Mert ez az érdeke, a hasonló érdekek támogatják egymást.
A republikánusok is ezt csinálták, csinálják bizonyára ma is...

Tapi2021 2025.02.17. 15:34:52

@Gery87: A magyar kormánynak nincsenek ilyen programjai.
Kivéve természetesen a határon túli MAGYAROK esetében.

Le Pen nyíltan felvett HITELE, ha kapott, az meg egészen más, mint a sajtó befolyásolása a háttérből. A francia politikában ez bevett szokás. (És eleve otthon akart hitelt felvenni, csak megakadályozták az ellenfelei. Csak, hogy fair legyen a politikai verseny, ugye...)

Állítólag a sajtó FÜGGETLEN. És egy FÜGGETLEN hatalmi ág. És nem politikai párt vagy mozgalom. Tehát nem dolga valamilyen érdek kiszolgálása vagy előmozdítása.
Az nem független, akit politikai és vagy ideológiai vonalon és alapon fizetnek, konkrét CÉLLAL.

Gery87 2025.02.17. 15:42:58

@Tapi2021:

Áh, persze nincsenek:)
hitel nem hitel...
adott? Adott?
Érdekből? Igen.
Befolyásolás? A te logikád szerint is, igen...

hvg.hu/360/20241010_hvg-orban-viktor-mbh-meszaros-lorinc-europai-szelsojobb-patriotak-partfinanszirozas

"Állítólag a sajtó FÜGGETLEN. És egy FÜGGETLEN hatalmi ág. "

Mint az m1?:D

"És nem politikai párt vagy mozgalom. Tehát nem dolga valamilyen érdek kiszolgálása vagy előmozdítása."

m1?
Megafon, Farhát Ádám? Origó? .....

"Az nem független, akit politikai és vagy ideológiai vonalon és alapon fizetnek, konkrét CÉLLAL."

m1, ...

Boldeone2 2025.02.17. 15:47:35

@Tapi2021: Tehát nem dolga valamilyen érdek kiszolgálása vagy előmozdítása.
Az nem független, akit politikai és vagy ideológiai vonalon és alapon fizetnek, konkrét CÉLLAL."

- Ilyen lényegében az egész orbáni rezsimmédia! Minden azért van, hogy Orbán elvtelen hatalomban maradását/ kiszolgálását segíti elő!
A világon nincs olyan, mint a KESMA, amely egy több száz milliárdból- közpénzből - kitartott, állami konglomerátum!

Ez lenne a plurális demokri

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.17. 15:47:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hát és azért is baj mert részint profitálható lenne, részint a környező országaink legalább harmada cirillbetűs. Dehát ahogy asszem Goethe mondta, senki sem szereti azt a kedvest akit francia katonák ölelgettek előttünk.

Boldeone2 2025.02.17. 15:49:45

@Tapi2021: Ha már kitaláltákok a "szuverenitási törvényt " a másképp gondolkodókra, akkor adjatok számot a százmilliárdos közpénzköltésekről!

Kinek a pénze van a Megafonban?

Tapi2021 2025.02.17. 16:17:41

@Gery87: ""Állítólag a sajtó FÜGGETLEN. És egy FÜGGETLEN hatalmi ág. "

Mint az m1?:D

"És nem politikai párt vagy mozgalom. Tehát nem dolga valamilyen érdek kiszolgálása vagy előmozdítása."

m1?
Megafon, Farhát Ádám? Origó? ....."

Bejöttél az utcámba! :-)

Mert ugye ki írja folyton, hogy ne mutogassunk arra mások, máshol mit, hogyan csinálnak!!!!?
Szóval, most fordultál? Ha az Origó, m1... nem független, akkor az ellenzéki sajtónak sem kell annak lennie. Tehát akár lehetnek külföldről fizetett ügynökök is.

+ Amiket te soroltál fel EGYIKET SEM KÜLFÖLDI ÉRDEKCSOPORTOK finanszíroznak!!!

Tudom, hogy nem érted a különbséget, csak leírtam.

És akkor mi is van, ha az oroszok fizetik a "rezsit"????

Ezeregyedszer is ELKERÜLT kérdés!

Tapi2021 2025.02.17. 16:23:23

@Boldeone2: "Ha már kitaláltákok a "szuverenitási törvényt " a másképp gondolkodókra"

Nem, az idegen államok, érdekcsoportok ÁLTAL finanszírozottakra! Ők lehetnek ugyanúgy gondolkodók vagy nem gondolkodók is.

", akkor adjatok számot a százmilliárdos közpénzköltésekről!
Kinek a pénze van a Megafonban? "

A miénk, a magyaroké! Amivel demokratikus felhatalmazással (választás) a magyar kormány jogszerűen gazdálkodik.

Boldeone2 2025.02.17. 16:30:49

@Tapi2021: Amivel demokratikus felhatalmazással (választás) a magyar kormány jogszerűen gazdálkodik"

- Százmilliárdok mennek propagandára, önfényezésre, ez minden, csak nem demokrácia!

Hogy és MIBŐL? versenyezzel így az ellenzék az elnyomó, monolit hatalommal?

Szabályozni kell a mindenk

Boldeone2 2025.02.17. 16:32:40

@Tapi2021: Tehát SZABÁLYOZNI kellene a mindenkori kormányok propaganda költését! Az az, ami az egyenlő versenyt, a demokráciát veszélyezteti!

Boldeone2 2025.02.17. 16:36:39

@Tapi2021: Az a baj, hogy a modern demokrácia lényegét sem érted!

Legyen egyenlő feltételekkel zajló politikai verseny! Az milyen verseny, ahol az állam százmiliárdjait használja az állampárt, propagandára?
De, az ellenzéki média meg nulla pénzt kap, de a külföldi adományt is tiltják?

Gery87 2025.02.17. 17:05:41

@Tapi2021:

"Bejöttél az utcámba! :-)"

Én nem mentem sehova te szaladtál be a faszerdőbe, ezek tények tapikám.
Olyasmit vársz el a sajtótól aminek a NER tökéletes ellentétét csinálja.

Kérdezd meg Birca testvéredet, ő nem is tagadja!
Sőt büszke rá hogy a NER a "cél érdekében" nem független sajtót csinál és nem harmadik hatalmi ág.

" Ha az Origó, m1... nem független, akkor az ellenzéki sajtónak sem kell annak lennie. "

Az ellenzéki sajtó nem érték semleges, de ezt senki nem mondta.
Az hogy "célzott ÉS fizetett propagandát csinálnak külföldi megbízóktól" ezt melyikre sikerült rábizonyítani?

"Tehát akár lehetnek külföldről fizetett ügynökök is."

Akár, csak épp ezt bizonyítani kéne.

"+ Amiket te soroltál fel EGYIKET SEM KÜLFÖLDI ÉRDEKCSOPORTOK finanszíroznak!!!"

Hanem a NER közpénzből....és ugye a magyar társadalom nem egyenlő a fidesszel.
Az én adómból miért fizetnek Fidesz propagandát?

És "mindannyiunk közTV-je" miért tol kizárólag NER narratívát?

"Tudom, hogy nem érted a különbséget, csak leírtam."

Én értem hogy nem érted.

vasútihíd 2025.02.17. 17:57:58

@vergyula: pedig azok az orosz üzletek amin nagyon-nagyon jól lehet keresni azóta indultak be.

Tapi2021 2025.02.18. 10:29:38

@Boldeone2: "Százmilliárdok mennek propagandára, önfényezésre, ez minden, csak nem demokrácia!"

Ennek semmi köze a demokráciához. Ez kormányzati kommunikáció egyrészt, másrészt a rengeteg közszolgálati médium működtetése. Ez pénzbe kerül.

Nektek nem azzal van bajotok, hogy ezek működnek és X forintba kerülnek, hanem azzal, hogy ki működteti és milyen értékrend szerint!

"Hogy és MIBŐL? versenyezzel így az ellenzék az elnyomó, monolit hatalommal? "

Sem elnyomás, sem monolit hatalom nincs. Ez a kormány is SZABAD VÁLASZTÁSON kapott felhatalmazást. Nyerni kell a választáson!
És nem tízen éve rinyálni, meg diktatúrázni, mert nem tudtok nyerni MAGATOK MIATT.
Olyan ajánlat kell a népnek, amire szavazna.

Tapi2021 2025.02.18. 10:34:38

@Boldeone2: A kormányt a jó kormányzás miatt választjuk, nem azért, mert nézzük a híradót az m1-en! Én pl. SOSEM nézem.

A saját impotenciátokat feditek el a diktatúrázással, meg a minden médium kormánypropagandát tol, dumákkal. Hogy ezért nem tudtok nyerni, ezért nem szavaz rátok a nép kellő többsége.
Nyilvánvalóan nem ezért.

Most jött egy új messiás JOBBRÓL, és az összes BALOS beállt mögé és állítólag vezet a felmérésekben!!! Pedig a "propagandamédia" és a KESMA is ugyanúgy működik!

Hogy lehet ez???
Lehet, hogy mégsem ezen múlik??? Ahogy én is évek óta írom nektek.

Tapi2021 2025.02.18. 10:44:01

@Boldeone2: "Legyen egyenlő feltételekkel zajló politikai verseny! "

AZ VAN! DE nyilvánvalóan egyszerre nem lehet mindenki kormányon. Aki kormányon van, és parlamenti többsége van, az mindig, mindenhol erősebb, mint aki nincs.
Ez érthető nem?
Ezért versengenek a politikai pártok a kormányzásért!!!

"Az milyen verseny, ahol az állam százmiliárdjait használja az állampárt, propagandára?"

Normális, ez a bevett eljárás minden országban. A német közmédia pl. nem Merkelék propagandáját tolta? Pl. a bevándorlók kezelése kapcsán? De.

"De, az ellenzéki média meg nulla pénzt kap, de a külföldi adományt is tiltják? "

Ha még mindig nem érted, miért beavatkozás egy ország belügyeibe és politikájába a sajtó külföldi finanszírozása, már nem is fogod.

Csak egy kérdésre válaszoljatok végre!: Ha az USA-nak, a nyugati ballib, stb. erőknek szabad újságírókat, szerkesztőségeket, NGO-kat... pénzelni, akkor ugye szabad az oroszoknak is?!

De, ha így van, miért csalták el a román elnökválasztást, orosz befolyásra hivatkozva? A TikTokon!
Ami vagy volt vagy nem. És amely hivatkozást még Vance is kiröhögte, annyira fals.

Tapi2021 2025.02.18. 10:51:07

@Gery87: "Olyasmit vársz el a sajtótól aminek a NER tökéletes ellentétét csinálja.

Kérdezd meg Birca testvéredet, ő nem is tagadja!"

Nem az a kérdés, MIT CSINÁLNAK MÁSOK - idézet TŐLED!!! -, hanem az, hogy mi a helyes. Tehát - megint téged idézlek - az, hogy a NER valamit csinál, nem ok arra, hogy mások is, az ellenzéki média is, úgy csinálja.

Vagyis, amint más az érdeked, rögtön cáfolod saját magadat is és jön a kettős mérce.
Azaz, ha a NER-nek lehet, akkor az ellenzéki médiának is lehet.
Ha ezt én írom, hogy máshol, mások is ezt csinálják, rendre kikéred magadnak, hogy AZ NEM ÉRV!
Hát akkor...

"Az ellenzéki sajtó nem érték semleges, de ezt senki nem mondta."

Ahogy a kormány és a sajtója sem értéksemleges!

Tapi2021 2025.02.18. 10:59:04

@Gery87: "Az hogy "célzott ÉS fizetett propagandát csinálnak külföldi megbízóktól" ezt melyikre sikerült rábizonyítani?"

Mindre, amely az amerikai, nyugati propagandát tolja a háború ügyében, a brüsszeli pénzek ügyében... stb.

És minden árnyalás nélkül, fullba! Ha független és OBJEKTÍV sajtó lenne, legalább néha mérlegelték volna, mérlegelnék pl. az orosz szempontokat is, meg a magyart is.

Mivel nem így van, két eset lehetséges:

- Maguktól is ellenzéki PÁRT- és politikai PROPAGANDÁT tolnak (tehát nyomokban sem tartalmaznak függetlenséget és objektivitást),
- azért tolják KIZÁRÓLAGOSAN ezeket a (hamis, de legalábbis szélsőségesen egyoldalú) narrációkat, mert ezt várják el, akik fizetnek.

Tapi2021 2025.02.18. 11:04:02

@Gery87: És akkor erre lesz végre válasz?:

És akkor mi is van, ha az oroszok fizetik a "rezsit"????

Ezeregyedszer is ELKERÜLT kérdés! "

"Csak egy kérdésre válaszoljatok végre!: Ha az USA-nak, a nyugati ballib, stb. erőknek szabad újságírókat, szerkesztőségeket, NGO-kat... pénzelni, akkor ugye szabad az oroszoknak is?! "

Ennek a kérdésnek az elkerülése, a nem egyenes megválaszolása mutatja meg, kik is vagytok, mit is gondoltok, mit képviseltek valójában.

vergyula 2025.02.18. 11:58:53

@Tapi2021: "Csak egy kérdésre válaszoljatok végre!: Ha az USA-nak, a nyugati ballib, stb. erőknek szabad újságírókat, szerkesztőségeket, NGO-kat... pénzelni, akkor ugye szabad az oroszoknak is?! "
Szerintem én már válaszoltam erre (valszeg egy másik poszt) alatt.
Igen, szabad, csak mindenki csinálja nyíltan.

Gery87 2025.02.18. 18:41:33

@Tapi2021:

"Nem az a kérdés, MIT CSINÁLNAK MÁSOK - idézet TŐLED!!! -, hanem az, hogy mi a helyes."

Propagandát gyártani közpénzből, azok pénzéből is akik ellen van.
Értem.

"Tehát - megint téged idézlek - az, hogy a NER valamit csinál, nem ok arra, hogy mások is, az ellenzéki média is, úgy csinálja."

Nem is mondtam ilyet, sőt.

"Vagyis, amint más az érdeked, rögtön cáfolod saját magadat is"

Nem cáfoltam.

" és jön a kettős mérce."

kettős mérce ott van hogy nálatok Orbán beavatkozhat mások belügyeibe és adhat pénzt az "övéinek" mások meg nem.
Ez független attól én erről mit gondolok.
Egyébként szerintem a hasonlóelvűek támogathatják egymást...mint ELVVEL nincs bajom.

Gery87 2025.02.18. 18:42:34

@Tapi2021:

"Mindre, amely az amerikai, nyugati propagandát tolja a háború ügyében, a brüsszeli pénzek ügyében... stb."

Tehát ha pusztán már ez a véleménye, akkor ügynök.
Értem. hát ez hülyeség.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása